Je kan gewoon zelf die 2 sats scannen toch? in de firmware zit namelijk gewoon de hele frequentie plan van astra 19,2 en 23,5e.Aegir2002 schreef op zondag 12 juni 2011 @ 13:35:
ik heb een niet canal digitaal gecertificeerde samsung LE40c579 met dvb-s2 ontvanger.
Kan iemand met een wel gecertificeerde samsung TV mij de zenderlijst van canal digitaal als scm file sturen?
Graag een zenderlijst van de alle zenders van de 19.2 en de 23.5 astra.
Ja daar is ie niet te koop op dit moment ..... hij staat in bestelling eventueel iemand die weet hoeveel hij bij de MM kost?Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2011 @ 12:59:
[...]
Ik heb hem nu al goedkoper gevonden.![]()
http://www.foka.nl/site/s...go-certified-p-26831.html
Iphone 5 -- eerste Iphone
We zijn inmiddels al wat verder... de DUO lnb stond niet helemaal 100% waardoor er enkele zenders zoals de regional zenders ontbraken.devil-strike schreef op zondag 12 juni 2011 @ 13:43:
[...]
Je kan gewoon zelf die 2 sats scannen toch? in de firmware zit namelijk gewoon de hele frequentie plan van astra 19,2 en 23,5e.
Verder is het bij deze tv best een werk om de zenders te verplaatsen..
Heb ervaring met een ue37c6700 en die is prima.Marcjah schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 11:45:
Dag allen,
Ik wil mijn oude LCD scherm gaan vervangen voor een nieuwe LED tv.
Nou ben ik na wat zoekwerk gekomen bij een tweetal Samsung schermen. Waarom Samsung? Omdat deze een mooi design hebben, en een goede prijs-kwaliteit verhouding hebben.
Nou zit ik te twijfelen tussen een tweetal modellen.
De UE32C6700 en de UE32D5000.
Toestellen verschillen qua prijs niet heel veel. De ene is een 6serie, de andere een 5serie. Maar heb ook begrepen dat de D-lijn weer een stukkie nieuwer is.
Wie helpt mij met mn keuze?
Even gekeken en de D5000 heeft geen sat ontvanger en geen internet. De C6700 heeft dat wel.
Die sat ontvanger doet het prima en het is een beter en goedkoper alternatief dan een kabel abbo. (Vind ik.)
Ga je sat ontvangst niet gebruiken dan blijft er internet op je tv over. Verwacht er niet te veel van. Buienradar, fille-index en nu.nl is handig, een filmpje huren via internet is ook aardig maar de kwaliteit is niet geweldig. Meer doe ik er niet mee. De jongens van sammygo zullen de software van de D serie binnen een jaar wel gekraakt hebben en dan zal je de D5000 wel kunnen upgraden naar een hoger nummer. Dan heb je ook internet op je tv.
Dus ga je geen sat ontvangst gebruiken en zit je op internet niet te wachten zou ik alleen de beeldkwaliteit vergelijken en dan een keuze maken.
Ik hoop dat ik je hiermee geholpen heb. ( als je nog vragen hebt hoor ik het wel)
Groet,
HD
Heb ook dit probleem, kan mijn b650 niet updaten. Heb de link die jij hebt gebruikt ook eens getest, maar deze neemt hij ook niet. Noch met usb-stick, noch via netwerk lijkt te werken. Heb deze tv nog nooit kunnen updaten via usb btw.Unforgettable6 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 18:54:
Wellicht dat iemand het volgende weet.
Ik heb een Samsung LE37B650 en had de officiele (eerste) firmware erop. Deze heb ik 2 jaar geleden (nov 2009) aangeschaft. Ik dacht laatst eens, goh laat ik de software eens updaten. USB sticks geformateerd naar FAT32 (heb ook NTFS geprobeerd), de update erop gezet conform 'Handleiding voor geavanceerde
software-upgrade' van Samsung zelf en de USB stick op de TV aangesloten. Toch zegt de TV elke keer dat er geen software update te vinden is op de USB stick. Ik dacht eerst dat het aan de USB stick lag, maar ook wat andere geprobeerd met hetzelfde resultaat helaas....
Ook de mogelijkheid geprobeerd wat in de beginposts staat (TV uit, USB stick met update erin, TV aan) heeft geen succes... Is de firmware die nu op zit (2000/01/01_001003) te oud om de allerlaatste versie (T-CHL7DEUC-3000.2 & T-CHL7DEUC-3001.1) erop te zetten? Of heeft iemand anders nog ideeen?
EDIT
---------
Erg vreemd.. Zodra ik een CFW erop zet, pakt de TV de update wel en van de officiele samsung site kan de tv weer niets vinden. Heb wel gekeken naar de bestanden wat dan de verschillen zijn en via de officiele zijn er geen .img.enc bestanden aanwezig. De officiele krijg ik er dus niet op, wat doe ik fout?
Verwijderd
Ik ben op zoek naar een nieuwe TV, en die moet minimaal 4 HDMI uitgangen hebben, en Full HD.
In de Pricewatch heb ik de volgende modellen gespot:
Samsung LE46C530
Samsung UE40D5000
Philips 40PFL7605H
Samsung LE46C650
Samsung LE40C550
Zou iemand mij advies kunnen geven welke hiervan het beste is?
Samsung LE46C530
Samsung UE40D5000
Philips 40PFL7605H
Samsung LE46C650
Samsung LE40C550
Verwijderd
Vraag ik heb een le46c750.
nu wil ik binnenkort oplaadbare 3D bril bij kopen.
welkt elke 3D bril off alleen oudere brillen ?
maakt het uit welke ik haal is de kwaliteit van elke bril de zelfde ?
Je kunt inderdaad alleen de oudere brillen gebruiken. Jouw tv communiceert met de 3D bril d.m.v. infrarood. De 3D brillen uit de 2011 lijn (D-serie) gebruiken Bluetooth als communicatiemiddel!Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2011 @ 11:47:
Vraag ik heb een le46c750.
It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.
Verwijderd
Beste tweakers,
Ik heb hier sinds een paar dagen een nieuwe LE40C750 staan, die 3D ondersteund. Nu ben ik helemaal nieuw op het gebied van 3D afspelen.
Ik heb nog geen 3d bluray speler , dus ik heb geprobeerd om via de USB een 3D film af te spelen. Dit gaat goed alleen ik krijg nog niet het 3D effect werkende.
Is het überhaupt wel mogelijk om 3D films vanaf USB af te spelen of is daar toch echt een 3D blu-ray speler voor nodig?
Alvast bedankt!
Ik heb hier sinds een paar dagen een nieuwe LE40C750 staan, die 3D ondersteund. Nu ben ik helemaal nieuw op het gebied van 3D afspelen.
Ik heb nog geen 3d bluray speler , dus ik heb geprobeerd om via de USB een 3D film af te spelen. Dit gaat goed alleen ik krijg nog niet het 3D effect werkende.
Is het überhaupt wel mogelijk om 3D films vanaf USB af te spelen of is daar toch echt een 3D blu-ray speler voor nodig?
Alvast bedankt!
Ik krijg een verbindings fout met mijn nu.nl Samsung App.
De rest werkt allemaal wel alleen nu.nl niet, heeft iemand anders dat ook?
Ik heb een UE37C6700 met T-VALDEUC-3003
Nog een vraag:
Wie heeft zijn TV UExxC6xxx geupgrade naar een UExxC7xxx en zou je daar wat meer over willen vertellen?
Viel het mee, welke versie heb je nu, werkt het allemaal goed, enz?
Mijn dank!
Groet,
HD
De rest werkt allemaal wel alleen nu.nl niet, heeft iemand anders dat ook?
Ik heb een UE37C6700 met T-VALDEUC-3003
Nog een vraag:
Wie heeft zijn TV UExxC6xxx geupgrade naar een UExxC7xxx en zou je daar wat meer over willen vertellen?
Viel het mee, welke versie heb je nu, werkt het allemaal goed, enz?
Mijn dank!
Groet,
HD
Verwijderd
Ik zal eens kijken vandaag met nu.nl
Het zal me niets verbazen dat je een upgrade van de nu.nl app nodig hebt maar deze niet goed doorkomt.
Wellicht even proberen een paar keer te starten ?
Het zal me niets verbazen dat je een upgrade van de nu.nl app nodig hebt maar deze niet goed doorkomt.
ff mediamarkt ofzo binnen lopen!Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2011 @ 11:26:
Ik ben op zoek naar een nieuwe TV, en die moet minimaal 4 HDMI uitgangen hebben, en Full HD.
Samsung LE46C530
Samsung UE40D5000
Philips 40PFL7605H
Samsung LE46C650
Samsung LE40C550
Zou geen probleem moeten zijn, ik doe het hier ook. 3D knop op de afstandsbediening indrukken en je kunt kiezen wat voor 3D bestand je hebt (links/rechts of boven/onder). Daarna staat 3D aan.Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2011 @ 12:54:
Beste tweakers,
Alvast bedankt!
Verwijderd
Ja ik heb dus steeds alle soorten standen geprobeerd maar ik krijg niet het juiste beeld?Sh0ckTr00per schreef op maandag 13 juni 2011 @ 17:05:
[...]
Zou geen probleem moeten zijn, ik doe het hier ook. 3D knop op de afstandsbediening indrukken en je kunt kiezen wat voor 3D bestand je hebt (links/rechts of boven/onder). Daarna staat 3D aan.
Dit heb ik dus al bij 2 verschillende films gehad.
Groeten,
Verwijderd
Jazeker, maar als ik een filmpje van het internet haal, om dit te testen. Zijn er dan nog dingen waar ik op moet letten?Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2011 @ 17:19:
is de film wel 3D ?
Verwijderd
Ik heb alleen gecomprimeerde films. Is het niet nodig om de full blu-ray edities te hebben? Of horen de films van slechts 1.4 gb (3d) ook goed te zijn?
Zo vandaag de LE46C530 aangeschaft. Ik zit nu te kijken heerlijk zo even een test doen op de HD via USB ... volgend project ..... Blu ray speler
Gewoon 1080p downloaden, op je harde schijf zetten, kijken via interne mediaspeler en je hebt zo weer 100 euro bespaard voor een blu-ray speler.Mouse_NL schreef op maandag 13 juni 2011 @ 19:49:
Zo vandaag de LE46C530 aangeschaft. Ik zit nu te kijken heerlijk zo even een test doen op de HD via USB ... volgend project ..... Blu ray speler
Verwijderd
Dat lijkt mij ook een erg mooie tv, alleen heeft hij 3 HDMI ingangen terwijl 4 beter zou zijn naar mijn idee...Mouse_NL schreef op maandag 13 juni 2011 @ 19:49:
5 zou nog beter zijn!Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2011 @ 20:12:
[...]
Dat lijkt mij ook een erg mooie tv, alleen heeft hij 3 HDMI ingangen terwijl 4 beter zou zijn naar mijn idee...
Heb je überhaupt al méér dan drie apparaten die je via HDMI wilt aansluiten? Zo niet, dan is drie zat, toch?
The devil is in the details.
Verwijderd
Probleem opgelost, ik had gewoon niet het goeie 3d formaat, nu heb ik half sbs(side by side) en hij werkt perfect!Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2011 @ 17:19:
[...]
Ja ik heb dus steeds alle soorten standen geprobeerd maar ik krijg niet het juiste beeld?
Dit heb ik dus al bij 2 verschillende films gehad.
Groeten,
Heb de app van nu.nl verwijderd en weer geïnstalleerd. Zelfs tussendoor de stroom er af. Herstarten ook. Niets helpt ik blijf een scherm krijgen dat er een verbindingsfout is en ik moet herstartrn. Iemand nog een idee wat zou kunnen helpen?Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2011 @ 14:11:
Ik zal eens kijken vandaag met nu.nl
Zie ik hem zo juist bij Saturn voor € 499 staan vanaf morgen .... scheelde toch 35 euro weer.timwijn schreef op maandag 13 juni 2011 @ 19:58:
[...]
Gewoon 1080p downloaden, op je harde schijf zetten, kijken via interne mediaspeler en je hebt zo weer 100 euro bespaard voor een blu-ray speler.
Media markt is ie € 548!
[ Voor 4% gewijzigd door Mouse_NL op 13-06-2011 22:51 ]
Waar heb jij hem gekocht dan?Mouse_NL schreef op maandag 13 juni 2011 @ 22:37:
[...]
Zie ik hem zo juist bij Saturn voor € 499 staan vanaf morgen .... scheelde toch 35 euro weer.
Media markt is ie € 548!
Verwijderd
Bij mij hetzelfde probleem.humptydumpty schreef op maandag 13 juni 2011 @ 21:38:
[...]
Heb de app van nu.nl verwijderd en weer geïnstalleerd. Zelfs tussendoor de stroom er af. Herstarten ook. Niets helpt ik blijf een scherm krijgen dat er een verbindingsfout is en ik moet herstartrn. Iemand nog een idee wat zou kunnen helpen?
Misschien hebben ze hun licentie niet betaald ?
Makro voor € 535 vanochtend! BTW ik zoek nog een leuke bluray (eventueel in een actie met films zoe iets van 10 film met player ..... laat het me eventueel weten)!
Ja dat kan, maar ik zit dan met ondertitels die niet worden afgespeeld als ze niet in gebakken of los zijn ..... is het een menu dan speelt hij dat niet af tenminste ik heb dat op die 32 inch ........... wellicht een tip van jou?timwijn schreef op maandag 13 juni 2011 @ 19:58:
[...]
Gewoon 1080p downloaden, op je harde schijf zetten, kijken via interne mediaspeler en je hebt zo weer 100 euro bespaard voor een blu-ray speler.
Wanneer je een mkv/avi/mp4 of wat voor ondersteund filmformaat dan ook, download met een apart .srt bestand erbij voor ondertiteling en je geeft ze precies dezelfde naam en stopt ze samen in een map, wordt de ondertiteling gewoon afgespeeld. Probeer het maar, zal je zien dat het nog beter werkt dan je nu denktMouse_NL schreef op maandag 13 juni 2011 @ 23:13:
[...]
Ja dat kan, maar ik zit dan met ondertitels die niet worden afgespeeld als ze niet in gebakken of los zijn ..... is het een menu dan speelt hij dat niet af tenminste ik heb dat op die 32 inch ........... wellicht een tip van jou?
[ Voor 4% gewijzigd door timwijn op 14-06-2011 08:55 ]
Werkt dit ook via een mediaplayer dmv. DLNA?timwijn schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 08:55:
[...]
Wanneer je een mkv/avi/mp4 of wat voor ondersteund filmformaat dan ook, download met een apart .srt bestand erbij voor ondertiteling en je geeft ze precies dezelfde naam en stopt ze samen in een map, wordt de ondertiteling gewoon afgespeeld. Probeer het maar, zal je zien dat het nog beter werkt dan je nu denkt
Blueray kopen> in de kast leggen>zelfde film downloaden>afspelen via dlna?
Rare mensen die entertainment industry. Maar goed nu hebben we weer een mooi smoesje waarom er zoveel films op usenet staan.
Rare mensen die entertainment industry. Maar goed nu hebben we weer een mooi smoesje waarom er zoveel films op usenet staan.
Zou ik geen antwoord op durven geven, heb nog nooit iets met DLNA gedaan, maar het werkt ongetwijfeld.
Lijkt nu wel een beetje of ik hierboven het illegaal downloaden van films stimuleer, is natuurlijk niet de bedoeling.Haas82 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 12:28:
Blueray kopen> in de kast leggen>zelfde film downloaden>afspelen via dlna?
Ja dat weet ik .... ik zal de srt van een film zoeken ..... het is voor mij echt testen en neen jij zet echt niemand aan tot illegaliteit, want ik zoek nog een normale BR speler.timwijn schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 08:55:
[...]
Wanneer je een mkv/avi/mp4 of wat voor ondersteund filmformaat dan ook, download met een apart .srt bestand erbij voor ondertiteling en je geeft ze precies dezelfde naam en stopt ze samen in een map, wordt de ondertiteling gewoon afgespeeld. Probeer het maar, zal je zien dat het nog beter werkt dan je nu denkt
thnx voor de tips.
Heeft er al eens iemand Netplayer geprobeerd op een C-serie ?
http://blog.moneybag.de/n...p-fur-samsung-internettv/
Lijkt me best leuk. Ik heb (nog) geen ervaring met de DEVELOP account van internet@tv.
Ik spreek ook geen (volgens mij) russisch, maar het lijkt erop dat er in dit filmpje iets getoond wordt van de netplayer:
YouTube: Тестирование приложения NetPlayer 2.55 в телевизоре Samsung С650
Lijkt me best leuk. Ik heb (nog) geen ervaring met de DEVELOP account van internet@tv.
Ik spreek ook geen (volgens mij) russisch, maar het lijkt erop dat er in dit filmpje iets getoond wordt van de netplayer:
YouTube: Тестирование приложения NetPlayer 2.55 в телевизоре Samsung С650
Nog even een vraag wat hier mee te maken heeft.timwijn schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 08:55:
[...]
Pakt een nieuwe samsung tv ook exFat geformatteerde usb sticks?
Films zijn vaak groter dan 4gb, maar op een normale (fat32) usbstick kunnen er geen bestanden van 4 gig of meer op, vandaar dat ik er een exfat van gemaakt hebt. Maar dan moet ie natuurlijk wel compatible zijn op een samsung tv
Heeft iemand hier ervaringen mee?
exFat weet ik niet, maar ik gebruik een 2.5" hdd die NTFS geformatteerd is, en dat werkt gewoon.Marcjah schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 17:43:
[...]
Nog even een vraag wat hier mee te maken heeft.
Pakt een nieuwe samsung tv ook exFat geformatteerde usb sticks?
Films zijn vaak groter dan 4gb, maar op een normale (fat32) usbstick kunnen er geen bestanden van 4 gig of meer op, vandaar dat ik er een exfat van gemaakt hebt. Maar dan moet ie natuurlijk wel compatible zijn op een samsung tv
Heeft iemand hier ervaringen mee?
Ik heb zelf ook nog een vraag. Ik krijg vrijwel continue bij het opstarten van de TV de melding dat de smartcard gecontroleerd moet worden voor hij beeld geeft.
Eens in de zoveel tijd krijg ik dan CI+ CAM-Fout: 3 SAC mislukt. Ook gaat de TV eens in de zoveel tijd bij het aanzetten na een minuutje denken meteen weer uit.
Ik vraag me alleen af waar dit aan ligt, is de TV niet helemaal zuiver of is dit een probleem met de CI+ module? Ik heb de CI+ module van Neotion.
[ Voor 28% gewijzigd door Sh0ckTr00per op 14-06-2011 19:59 ]
zelfde vraag, iemand???barzi schreef op zondag 20 maart 2011 @ 13:35:
Ik ben van plan een nieuwe full HD scherm te kopen van 32" voor op de slaapkamer. Mijn budget ligt rond de 300 euro. Nu ben ik gekomen op de volgende schermen:
Samsung LE32C530
en
Philips 32PFL3605H
Ik vroeg mij af of jullie weten hoe de Samsung het doet t.o.v. de Philips? Ik heb ze beiden nog niet in het echt zien staan, dus kan ze zelf niet vergelijken.
Overigens: is het verschil van 50Hz vs 100Hz goed te merken? Het scherm wordt gebruikt als computerscherm (internetten etc.), series/films kijken en af en toe gamen (Xbox 360 via HDMI).
is 100hz de moeite of kom ik er ook met 50hz tvje?
vooral games/ mediacenter die eraan hangt (geen analoge kabel)
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
Yep, deze heb ik al een paar maand in gebruik. Werkt uitstekend. Gewoon de instructies opvolgen.VAnTurenhout schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 13:10:
Heeft er al eens iemand Netplayer geprobeerd op een C-serie ?
De bron van de NetPlayer staat op een Poolse website (http://tvwidget.pl/). Met behulp van google translate er achter gekomen hoe een en ander werkt. Op enkele websites (even zoeken met google) staan voorbeelden van .xml-files en .php files waarmee je 10-100 tal (streaming) video websites met je Samsung kunt bekijken met deze App. Van-alles-en-nogwat is er zo beschikbaar.
De Samsung kan op deze manier diverse internet-stream-formaten aan.
Je kunt vrij eenvoudig een .xml file, waarin de streams staan, met de NetPlayer "afspelen". Op die manier kun je zelf streams toevoegen.
In de tussentijd heb ik een eenvoudig php-script (m'n eerste
Ook heb ik gekeken of het (eenvoudig) mogelijk is om op deze manier Uitzending Gemist op de Samsung te krijgen.
Zo te zien moet het met wat slimme PHP-scripting en de juiste parser mogelijk zijn om met de NetPlayer uitzendinggemist voor elkaar te krijgen. Aangezien de NetPlayer ook Form-based input accepteerd (zoekstring bijvoorbeeld), zou je op die manier een zoekmachine-frontend voor uitzendinggemist moeten kunnen maken lijkt me. Daar heb ik echter nog niet al te veel tijd ingestoken.
Graag iemand met php/xml/ en kennis van de API van uitzendinggemist die dit sneller kan...
Voor de belangstellenden voor zo'n uitzendinggemist-op-de-samsung-projectje wat achtergrondinformatie die dan handig kan zijn:
http://blog.onderweg.eu/2010/12/uitzending-gemist-als-samsung-tv-app/
http://hosting.omroep.nl/streaming:streams-script
http://code.google.com/p/uitzendinggemist-dlna/
Het viel me op dat dit is gebeurt ná de restyling van nu.nl afgelopen week. De Samsung nu.nl App is daar zo te zien niet compatible mee....Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2011 @ 23:00:
[...]
Bij mij hetzelfde probleem.
Overigens bevatte de laatste categorie (showbizz dacht ik) van de nu.nl app al maandenlang oude informatie.
Overigens is de Funda-app inmiddels ook ge-update, zodat ik nu wel naar woningen in "Hengelo Ov" kan zoeken. De oude versie kon geen spaties aan.... Maar een bugreport naar de makers heeft geholpen zo te zien
Dat is interessant........vertel eens wat meer ???enetlepan schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 21:54:
[...]
Yep, deze heb ik al een paar maand in gebruik. Werkt uitstekend. Gewoon de instructies opvolgen.
In de tussentijd heb ik een eenvoudig php-script (m'n eerste) gemaakt om de 12 Nederland24-zenders (www.nederland24.nl) met de NetPlayer af te kunnen spelen. (met wat shell-scripting om de .asf-files van omroep.nl uit te parsen). Dit php script draai ik lokaal op mijn NAS (met linux er op).
En dat is mijn uiteindelijke doel....uitzending gemist/rtl gemist, sbs gemist of hoe ze ook heten...Ook heb ik gekeken of het (eenvoudig) mogelijk is om op deze manier Uitzending Gemist op de Samsung te krijgen.
Hmm, jammer dat alle links een 404 teruggeven....even verder zoeken dan!Voor de belangstellenden voor zo'n uitzendinggemist-op-de-samsung-projectje wat achtergrondinformatie die dan handig kan zijn:
edit: http://code.google.com/p/uitzendinggemist-dlna/ deze werkt in ieder geval wel.
Zo dan:VAnTurenhout schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 09:15:
Hmm, jammer dat alle links een 404 teruggeven....even verder zoeken dan!
edit: http://code.google.com/p/uitzendinggemist-dlna/ deze werkt in ieder geval wel.
http://blog.onderweg.eu/2...emist-als-samsung-tv-app/
Waarom zoek je iet eerst zelf verder, barzi heeft zelf nog een topic aangemaakt, appart met deze vraag dus daar staat je antwoord. Overigens verklap ik alvast, hij heeft de Samsung. 50hz 100hz is al lang hier ook aan bod gekomen, dus gebruik de zoekfunctie eens bovenin. Eerst zelf moeite doen, dan pas vragen.azz_kikr schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 20:32:
[...]
zelfde vraag, iemand???
is 100hz de moeite of kom ik er ook met 50hz tvje?
vooral games/ mediacenter die eraan hangt (geen analoge kabel)
Verwijderd
Zou je hier geen eenvoudige stappenplan kunnen plaatsen hoe netplayer te installeren en te gebruiken?enetlepan schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 21:54:
[...]
Yep, deze heb ik al een paar maand in gebruik. Werkt uitstekend. Gewoon de instructies opvolgen.
De bron van de NetPlayer staat op een Poolse website (http://tvwidget.pl/). Met behulp van google translate er achter gekomen hoe een en ander werkt. Op enkele websites (even zoeken met google) staan voorbeelden van .xml-files en .php files waarmee je 10-100 tal (streaming) video websites met je Samsung kunt bekijken met deze App. Van-alles-en-nogwat is er zo beschikbaar.![]()
De Samsung kan op deze manier diverse internet-stream-formaten aan.
Je kunt vrij eenvoudig een .xml file, waarin de streams staan, met de NetPlayer "afspelen". Op die manier kun je zelf streams toevoegen.
In de tussentijd heb ik een eenvoudig php-script (m'n eerste) gemaakt om de 12 Nederland24-zenders (www.nederland24.nl) met de NetPlayer af te kunnen spelen. (met wat shell-scripting om de .asf-files van omroep.nl uit te parsen). Dit php script draai ik lokaal op mijn NAS (met linux er op).
Ook heb ik gekeken of het (eenvoudig) mogelijk is om op deze manier Uitzending Gemist op de Samsung te krijgen.
Zo te zien moet het met wat slimme PHP-scripting en de juiste parser mogelijk zijn om met de NetPlayer uitzendinggemist voor elkaar te krijgen. Aangezien de NetPlayer ook Form-based input accepteerd (zoekstring bijvoorbeeld), zou je op die manier een zoekmachine-frontend voor uitzendinggemist moeten kunnen maken lijkt me. Daar heb ik echter nog niet al te veel tijd ingestoken.
Graag iemand met php/xml/ en kennis van de API van uitzendinggemist die dit sneller kan...
Voor de belangstellenden voor zo'n uitzendinggemist-op-de-samsung-projectje wat achtergrondinformatie die dan handig kan zijn:
Ik heb het bekeken maar komt er niet echt uit. En het lijkt me heel erg aantrekkelijk om erbij te hebben.
Ik zal een poging doen (uit het blote bolletje)
In Internet@tv op je Samsung maak je een nieuwe account aan met de naam "develop"
Dan meld je je aan met deze account (rode A)
Ga naar de instellingen van internet@tv terug en dan zul je dit scherm zien:
http://www.greenhughes.co...gespeed.ce.eld9P1kuqJ.png
Bij de eerste optie geef je het IP-adres in van de Netplayer server: 91.121.84.162
Vervolgens kies je voor "User Application Synchronisation" en zul je de Netplayer app zien
Deze kun je installeren.
Als XML-feed gebruikte ik voor de test deze http://mangood.netne.net/full.xml
Veel poolse meuk, maar het geeft een idee van wat er mogelijk is.
Nu maar wachten op iemand die het Uitzending Gemist netjes aan de praat krijgt/heeft gekregen.
Nogmaals, het is allemaal uit het blote hoofd, dus er kan iets afwijken.
In Internet@tv op je Samsung maak je een nieuwe account aan met de naam "develop"
Bij de eerste optie geef je het IP-adres in van de Netplayer server: 91.121.84.162
Vervolgens kies je voor "User Application Synchronisation" en zul je de Netplayer app zien
Deze kun je installeren.
Nu maar wachten op iemand die het Uitzending Gemist netjes aan de praat krijgt/heeft gekregen.
In mijn zoektocht naar een nieuwe TV heb ik mij lange tijd gefocussed op de 42" Panasonic plasma's. Echter heeft het eeuwige gepraat over de 50 Hz bug op de pre-2011 modellen en de nog altijd mogelijke burn-in effecten mij van de wijs gebracht.
Nu is mijn oog gevallen op de Samsung LE46C650. Stukje groter en tegenwoordig zeer gunstig geprijst daar het al een ouder model is. Enige nadeel schijnt de input lag te zijn.
Deze TV ga ik hoofdzakelijk gebruiken voor voetbal, voetbal en nog eens voetbal. Daarnaast zo nu en dan een potje FIFA. Bij shooters kan ik me voorstellen dat de input lag irritant kan zijn, maar in hoeverre heb je hier last van bij een game als FIFA?
Nu is mijn oog gevallen op de Samsung LE46C650. Stukje groter en tegenwoordig zeer gunstig geprijst daar het al een ouder model is. Enige nadeel schijnt de input lag te zijn.
Deze TV ga ik hoofdzakelijk gebruiken voor voetbal, voetbal en nog eens voetbal. Daarnaast zo nu en dan een potje FIFA. Bij shooters kan ik me voorstellen dat de input lag irritant kan zijn, maar in hoeverre heb je hier last van bij een game als FIFA?
Weet iemand of een samsung WIS09ABGNX dongle nog wat is? We hebben thuis een Samsung le40B650. Ik vroeg me af of je met deze dongle ook HD beeldmateriaal kan streamen van je pc naar je televisie. Heb je hier echt extreem goede internetverbinding voor nodig of kan dit ook werken met een mindere verbinding?
of kan ik beter meer betalen en gaan voor een mediaspeler?
of kan ik beter meer betalen en gaan voor een mediaspeler?
Verwijderd
Bedankt, het is gelukt. Nu kijken wat er allemaal ingezet kan worden.VAnTurenhout schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 14:36:
Ik zal een poging doen (uit het blote bolletje)
Deze kun je installeren.
Verwijderd
Dank voor de NetPlayer link, handig! Zou je die nederland24 scripts willen delen? Lijkt me ook wel wat en een mooi begin om zelf eens wat te proberen.enetlepan schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 21:54:
[...]
[...]
Ik heb uitzending gemist aan de praat gekregen door een eigen app te schrijven. Stelt niet veel voor als je een beetje thuis bent in javascript. Broncode hier:
http://blog.onderweg.eu/2011/03/uitzending-gemist-poc-vervolg
http://blog.onderweg.eu/2011/03/uitzending-gemist-poc-vervolg
[ Voor 25% gewijzigd door werchter op 15-06-2011 21:11 ]
Ik heb dus op 13 juni de LE46C530 aangeschaft via de Makro voor € 535. Heel voreg daar naar toe om ervoor te zorgen dat ik hem ook had. Ze hadden voldoende staan . Het is een behoorlijke doos want de voet zit er naast. Dus ongeveer 150 cm lange doos.
Thuis aangekomen de TV is met z'n 2-en uitgepakt en het voetje gemonteerd en toen erop gezet. Echt 2 maal 4 schroeven, zeer makkelijk en klaar was kees. Op mijn meubel gezet en aan uiteraard .... beeld was meteen goed .... meteen de firmware geupdate.
In eerste instantie had ik zo iets van oeps wat is ie groot maar het valt reuze mee na een dag kijken. De afstand tot de TV is ongeveer 4 meter en ik heb geen moment gehad dat ik dacht ik zit er te dichtbij op.
Aangezien ik reeds een LE32C530 heb, waren er niet echte verrassingen / onbekende tereinen qua bediening.
De TV voelt erg degelijk aan de kleuren zijn gewoon goed (KPN digitenne) wel via scart want we hebben een personal decoder die opneemt dus jammer geen HDMI of CAM module (Cam module heb ik wel op de 32 inch), maar ik zie tot nu toe niet echt een verschil. BTW ik moest de "personal decoder" wel even updaten KPN had weer zenders gewijzigd. DE TV staat heel solide op de voet omdat de voet in mijn beleving nog zwaarder is dan de TV zelf. De TV kan je draaien en ook dat verloopt erg solide.
Uiteraard heb ik ook het HD gedeelte getest. Aangezien ik nog geen Blu ray speler had heb ik een gedownloade film 1080p erop gezet echt mooi beeld . Was het op de 32 inch al wow dit is nog meer wow op een groter scherm. (morgen komt de LG BX 580 ... ook een zoek tocht geweest).
Ook 720p videobeelden zijn een juweeltje om te zien op zo'n groot scherm.
Voor deze prijs ben ik uiterst tevreden. Aangezien ik niet echt iets heb met 3D en de prijs nu nog 2,5 tot 3 meer is wat ik nu betaald heb, heb ik niet te klagen. Het zelfde met ED voor zo een formaat betaal je al snel het dubbele.
De afstandbediening voelt ook goed aan en uiter aard raak je het batterij klepje niet kwijt want die blijft gewoon zitten.
Wat mij opvalt is dat hij bij het aankoppelen via USB van mijn externe HDD er echt langer over doet dan bij mijn 32 inch. Bij de 32 inch is het echt 2 seconden hier is het ruim een seconde of 8-10.
Binnenkort haal ik even van boven mijn XBOX om te kijken hoe het gaat om op zo een groot scherm te gamen. Ik denk nu al aan Crysis 2.
Nou ik hoop dat jullie hier wat aan hebben. Zoek je dus een big screen zonder al te veel options zoals 3D / Internet TV
Oja mijn tip: ik heb ook een energy saver bij de praxis gekocht €19,95 met 20% korting € 15,95. De TV blijft op standby staan je hebt geen uit knop. Aangezien ik niet steeds het stekker eruit wil trekken heb ik hiervoor gekozen, voor de veiligheid kop zo een ding.
Thuis aangekomen de TV is met z'n 2-en uitgepakt en het voetje gemonteerd en toen erop gezet. Echt 2 maal 4 schroeven, zeer makkelijk en klaar was kees. Op mijn meubel gezet en aan uiteraard .... beeld was meteen goed .... meteen de firmware geupdate.
In eerste instantie had ik zo iets van oeps wat is ie groot maar het valt reuze mee na een dag kijken. De afstand tot de TV is ongeveer 4 meter en ik heb geen moment gehad dat ik dacht ik zit er te dichtbij op.
Aangezien ik reeds een LE32C530 heb, waren er niet echte verrassingen / onbekende tereinen qua bediening.
De TV voelt erg degelijk aan de kleuren zijn gewoon goed (KPN digitenne) wel via scart want we hebben een personal decoder die opneemt dus jammer geen HDMI of CAM module (Cam module heb ik wel op de 32 inch), maar ik zie tot nu toe niet echt een verschil. BTW ik moest de "personal decoder" wel even updaten KPN had weer zenders gewijzigd. DE TV staat heel solide op de voet omdat de voet in mijn beleving nog zwaarder is dan de TV zelf. De TV kan je draaien en ook dat verloopt erg solide.
Uiteraard heb ik ook het HD gedeelte getest. Aangezien ik nog geen Blu ray speler had heb ik een gedownloade film 1080p erop gezet echt mooi beeld . Was het op de 32 inch al wow dit is nog meer wow op een groter scherm. (morgen komt de LG BX 580 ... ook een zoek tocht geweest).
Ook 720p videobeelden zijn een juweeltje om te zien op zo'n groot scherm.
Voor deze prijs ben ik uiterst tevreden. Aangezien ik niet echt iets heb met 3D en de prijs nu nog 2,5 tot 3 meer is wat ik nu betaald heb, heb ik niet te klagen. Het zelfde met ED voor zo een formaat betaal je al snel het dubbele.
De afstandbediening voelt ook goed aan en uiter aard raak je het batterij klepje niet kwijt want die blijft gewoon zitten.
Wat mij opvalt is dat hij bij het aankoppelen via USB van mijn externe HDD er echt langer over doet dan bij mijn 32 inch. Bij de 32 inch is het echt 2 seconden hier is het ruim een seconde of 8-10.
Binnenkort haal ik even van boven mijn XBOX om te kijken hoe het gaat om op zo een groot scherm te gamen. Ik denk nu al aan Crysis 2.
Nou ik hoop dat jullie hier wat aan hebben. Zoek je dus een big screen zonder al te veel options zoals 3D / Internet TV
Oja mijn tip: ik heb ook een energy saver bij de praxis gekocht €19,95 met 20% korting € 15,95. De TV blijft op standby staan je hebt geen uit knop. Aangezien ik niet steeds het stekker eruit wil trekken heb ik hiervoor gekozen, voor de veiligheid kop zo een ding.
De TV verbruikt in stand-by iets van 0,3W (ca €0,50 per jaar). Daarbij verbruikt je “energy saver” zelf ook zoiets.Mouse_NL schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 21:38:
Oja mijn tip: ik heb ook een energy saver bij de praxis gekocht €19,95 met 20% korting € 15,95. De TV blijft op standby staan je hebt geen uit knop.
Laat mij het zo zeggen ik wil de dingen liever uit; Normaal is het een stekkerdoos met een rode knop maar ik heb het geheel nu liever uit dan dat ik moet twijfelen. Het is meer voor de veiligheid dan voor het besparen op zich.hcQd schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 21:57:
[...]
.
De TV verbruikt in stand-by iets van 0,3W (ca €0,50 per jaar). Daarbij verbruikt je “energy saver” zelf ook zoiets.
Denk het niet nu.nl sport doet het gewoon wel.Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2011 @ 23:00:
[...]
Bij mij hetzelfde probleem.
Dacht daarom om mijn tv een firmware update te geven via lan. Nou dat werkt dus ook niet, ik heb firmware 3003 en op de site van samsung staat dat er al 3009 is en op samygo zie ik al 3016 staan. TV zegt gewoon dat er geen nieuwere firmware is.
Wie weet hoe waar je de standaard apps kan downloaden, zodat je ze op je PC kan zetten?
Daar probeer ik ook achter te komen. Maar het is me vooralsnog niet gelukt om het IP en URL te achterhalen van de HTTP server waar de TV z'n apps vandaan haalt.
Verwijderd
Wie weet leuke adressen voor de Netplayer app. ?
Via Google vind ik alleen Poolse en Duitse adressen.
Via Google vind ik alleen Poolse en Duitse adressen.
Yep, geen probleem. 't zijn eenvoudige in elkaar gezette scriptjes. Een beetje commentaar toegevoegd. De zipfile bevat de originelen. Met .txt extentie heb ik even gedaan om ze wat snellen in te kunnen kijken.Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 20:31:
[...]
Dank voor de NetPlayer link, handig! Zou je die nederland24 scripts willen delen? Lijkt me ook wel wat en een mooi begin om zelf eens wat te proberen.
De foto geeft aan hoe ik ze via de IP van m'n NAS bereikbaar maak.(Op de NAS draait dus wel een webserver!)
http://www.etn.dds.nl/diversen/
cool, ik heb de netplayer kunnen installeren, maar waar en hoe kan ik die XML file plaatsen?Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 18:35:
[...]
Bedankt, het is gelukt. Nu kijken wat er allemaal ingezet kan worden.
ik vrees dat het niet werkt op een D model ondanks dat ik het heb kunnen installeren, hij blijft 'verbinden'grotegok schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 21:32:
[...]
cool, ik heb de netplayer kunnen installeren, maar waar en hoe kan ik die XML file plaatsen?
Het lijkt erop dat er een andere app wordt geïnstalleerd als de tv/browser van een ander type is.grotegok schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 21:44:
[...]
ik vrees dat het niet werkt op een D model ondanks dat ik het heb kunnen installeren, hij blijft 'verbinden'
http://91.121.84.162/widgetlist.xml
Ziet iemand een mogelijkheid om de zip file te capturen en ergens neer te zetten, zodat de D users er mogelijk ook gebruik van kunnen maken?
[ Voor 16% gewijzigd door pacificocean op 16-06-2011 23:19 ]
Weet iemand of Samsung ook een (LED) scherm in zn assortiment heeft die symetrisch is aan de boven en onderzijde van het scherm (de rand dus?)
Waarom? Ik zoek een paar schermen die bij ons op kantoor komen te hangen voor monitoring. Enige issue: Ivm de (beperkte) breedte komen ze rechtop te hangen. Kwa aansturing via de PC lijkt me dat geen probleem (90 graden draaien) maar het oog wil ook wat.
Een scherm met dus links een veel dikkere rand dan rechts is natuurlijk geen gezicht. Ik zoek dus een scherm met aan beide kanten een even brede rand. Maar ja, daar kun je natuurlijk eigenlijk niet fatsoenlijk op zoeken.
Iemand toevallig een suggestie of wordt het gewoon alle modellen langsgaan en plaatjes kijken?
Waarom? Ik zoek een paar schermen die bij ons op kantoor komen te hangen voor monitoring. Enige issue: Ivm de (beperkte) breedte komen ze rechtop te hangen. Kwa aansturing via de PC lijkt me dat geen probleem (90 graden draaien) maar het oog wil ook wat.
Een scherm met dus links een veel dikkere rand dan rechts is natuurlijk geen gezicht. Ik zoek dus een scherm met aan beide kanten een even brede rand. Maar ja, daar kun je natuurlijk eigenlijk niet fatsoenlijk op zoeken.
Iemand toevallig een suggestie of wordt het gewoon alle modellen langsgaan en plaatjes kijken?
Heeft er iemand ervaring met de DVB-S(2) tuners in de samsungs? Ik wil een los schoteltje ophangen en zo wat FTA kanalen oppikken. (astra 2d in mijn geval).
Wise enough to play the fool
Verwijderd
Bedankt, het werkt ook op mijn NASenetlepan schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 19:50:
[...]
Yep, geen probleem. 't zijn eenvoudige in elkaar gezette scriptjes. Een beetje commentaar toegevoegd. De zipfile bevat de originelen. Met .txt extentie heb ik even gedaan om ze wat snellen in te kunnen kijken.
De foto geeft aan hoe ik ze via de IP van m'n NAS bereikbaar maak.(Op de NAS draait dus wel een webserver!)
Ik heb NoC650_0001_Europe_20100918.zip kunnen downloaden maar daar staan maar 2 hele kleine filetjes in. Niet voldoende helaas.pacificocean schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 22:10:
[...]
Het lijkt erop dat er een andere app wordt geïnstalleerd als de tv/browser van een ander type is.
http://91.121.84.162/widgetlist.xml
Ziet iemand een mogelijkheid om de zip file te capturen en ergens neer te zetten, zodat de D users er mogelijk ook gebruik van kunnen maken?
Iemand nog een tip?
46" (46C750) : PVA (SQ01 - Samsung, panel LTF460HQ01, ref. 46A2UF0C)Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 11:22:
weet iemand wat voor type paneel le46c750 heeft ?
bv ips tn off pva etc ?
PVA dus.
Bron
Verwijderd
Gisteren de Samsung UE37D5000 gekocht..
Helaas nog niet 100% aan de praat, aangezien ik hem gelijk wilde installeren en mijn vrouw Castle wilde kijken had ik maar 10 minuutjes om hem te installeren.
Helaas in die 10 minuutjes niet de Digitale TV (CI+) aan de praat gekregen..
Waarschijnlijk is de fout dat ik de CI+ en de kaart al gemonteerd had voor de installatie.
Dus alleen Analoog kunnen kijken, maar zelfs in analoog signaal ziet het beeld er best goed uit..
Zit nu helaas op mijn werk dus kan niet verder prutsen.
Wat ik op het ziggo forum gevonden had is het volgende:
Helaas nog niet 100% aan de praat, aangezien ik hem gelijk wilde installeren en mijn vrouw Castle wilde kijken had ik maar 10 minuutjes om hem te installeren.
Helaas in die 10 minuutjes niet de Digitale TV (CI+) aan de praat gekregen..
Waarschijnlijk is de fout dat ik de CI+ en de kaart al gemonteerd had voor de installatie.
Dus alleen Analoog kunnen kijken, maar zelfs in analoog signaal ziet het beeld er best goed uit..
Zit nu helaas op mijn werk dus kan niet verder prutsen.
Wat ik op het ziggo forum gevonden had is het volgende:
Vanavond maar eens kijken of het ik dan wel aan de praat krijg.De stappen voor de duidelijkheid zoals het bij mij ging werken.
1. TV naar fabrieksinstellingen
2. TV weer aanzetten zonder de CI+ module
3. TV instellen voor digitaal signaal en laten zoeken naar de zenders.
4. TV uit en alleen CI+ module in de TV steken
5. Tv weer aan en authenticatie moet weer opstarten. Pas als deze goed is doorlopen kun je de smartcard erin steken.
Misschien dat je hier verder mee komt. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd:grotegok schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 06:37:
[...]
Ik heb NoC650_0001_Europe_20100918.zip kunnen downloaden maar daar staan maar 2 hele kleine filetjes in. Niet voldoende helaas.
Iemand nog een tip?
http://sourceforge.net/pr...erB_20110227.zip/download
of
http://sourceforge.net/ap.../download/file.php?id=341
of
http://freetv.germet.net/ONLINE_VIDEO.ZIP
[ Voor 13% gewijzigd door pacificocean op 17-06-2011 14:21 ]
Heb je de nieuwe D-serie al gezien?DJSmiley schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 22:37:
Weet iemand of Samsung ook een (LED) scherm in zn assortiment heeft die symetrisch is aan de boven en onderzijde van het scherm (de rand dus?)
Maakt weinig uit. Gewoon de cam er opnieuw indoen en de authenticatie start alsnog.Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 09:26:
Het stappenschema is bedacht zodat men precies kan zien waar het probleem ligt.
Een tip.. NL1 moet altijd werken ook zonder cam (bij stap 3).
[ Voor 41% gewijzigd door job op 17-06-2011 10:49 ]
Verwijderd
NL 1 werkt prima digitaal.
maar krijg telkens de volgende foutmelding:
CI+ERROR: Toestel Certificaat
Ongeldig-Verlopen-17
En zag vanmorgen dit als mogelijke oplossing.
Ander dingetje kon de tijd zijn, dat deze niet of verkeerd ingesteld staan, of de kaart verkeerd om (blijkt soms verkeerd in de manual te staan)
Maar gisteren geen tijd gehad om verder te kijken.
Ongeldig-Verlopen-17
Ander dingetje kon de tijd zijn, dat deze niet of verkeerd ingesteld staan, of de kaart verkeerd om (blijkt soms verkeerd in de manual te staan)
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2011 11:20 ]
Ik had exact het zelfde probleem bij de installatie. Ik had uiteindelijk de stappen gedaan zoals jij nu ook beschrijft, met uitzondering van stap 1. Bij mij werkte daarna alles perfect. Ik hoop dat je er veel plezier van mag hebben!Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 11:18:
Ongeldig-Verlopen-17
Thanks!!!, ik ga er mee aan de slag. Bevinden zal ik posten.pacificocean schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 10:23:
[...]
Misschien dat je hier verder mee komt. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd:
http://sourceforge.net/pr...erB_20110227.zip/download
of
http://sourceforge.net/ap.../download/file.php?id=341
of
http://freetv.germet.net/ONLINE_VIDEO.ZIP
Yes! Werkt goed op een D serie TV.
Bedankt
(gelijk ook de uitzendgemist app erbij gezet)
[ Voor 8% gewijzigd door grotegok op 17-06-2011 17:17 ]
Het zou ook wel fijn zijn als iemand met een C serie TV een capture van de app zou kunnen doen en de zip ergens posten. Volgens mij zou dan het capture commando zoiets moeten zijn:grotegok schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 16:39:
[...]
Thanks!!!, ik ga er mee aan de slag. Bevinden zal ik posten.
tcpdump -vvv -i eth0.0 -w develop.dmp -s 0 host <ipadres van de TV> and \(91.121.84.162\)
op linux of met behulp van windump.
Wie wil ons helpen?
Ik probeer netplayer via Internet@tv te activeren door een zg 'develop' account aan te maken. Helaas krijg ik bij instellingen geen 'Development' te zien. Iemand enig idee waar het aan zou kunnen liggen? Ik ben in het bezit van een Samsung C6710 met een identity crisis (hij denkt dat hij een C6800 is
)
Verwijderd
Hoe zit het met de refreshrate en dan met name de verschillen tussen de volgende modellen:
UE32C6700 Hz CMR 400
UE32D6500 Hz CMR 200
UE32D5700 Hz CMR 100
Bovenstaande uit de specs van de Samsung site.
Een ouder goedkoper model met een dubbele refreshrate?
Welke is de beste voor desktop gebruik?
UE32C6700 Hz CMR 400
UE32D6500 Hz CMR 200
UE32D5700 Hz CMR 100
Voor desktop gebruik maakt de refreshrate niets uitVerwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 19:39:
Hoe zit het met de refreshrate en dan met name de verschillen tussen de volgende modellen:
UE32C6700 Hz CMR 400
UE32D6500 Hz CMR 200
UE32D5700 Hz CMR 100
Overigens is de Clear Motion Rate niet hetzelfde als Hz.
[ Voor 21% gewijzigd door timwijn op 17-06-2011 21:22 ]
Welke Cam heb je?Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 11:18:
Ongeldig-Verlopen-17
En bij welke kabelaar zit je?
De tijd haalt de samsung binnen via het digitale signaal.Ander dingetje kon de tijd zijn, dat deze niet of verkeerd ingesteld staan, of de kaart verkeerd om (blijkt soms verkeerd in de manual te staan)
Als de cam verkeerd om zit dan gaat hij niet eens bezig met de authenticatie, dit omdat de cam dan geen contact maakt met de pinnen in de aansluiting. De cam kan er maar op 1 manier in.
Kaart in cam kan wel verkeerd zitten toch?job schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 22:49:
[...]
Welke Cam heb je?
[...]
De tijd haalt de samsung binnen via het digitale signaal.
Als de cam verkeerd om zit dan gaat hij niet eens bezig met de authenticatie, dit omdat de cam dan geen contact maakt met de pinnen in de aansluiting. De cam kan er maar op 1 manier in.
Wie weet wat het verschil is tussen een ue32d6500 en een ue32d6570. Ik kom er niet uit.
Frans G
Even voor het archief mijn eigen vraag beantwoorden. Een firmware update heeft dit probleem opgelost. De kans bestaat echter dat het probleem ontstaan is doordat ik de TV geconfigureerd heb op basis van een losse ontvanger en daarna de CI+ module toegevoegd heb zonder de TV opnieuw in te stellen.Sh0ckTr00per schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 19:56:
[...]
Ik heb zelf ook nog een vraag. Ik krijg vrijwel continue bij het opstarten van de TV de melding dat de smartcard gecontroleerd moet worden voor hij beeld geeft.
Eens in de zoveel tijd krijg ik dan CI+ CAM-Fout: 3 SAC mislukt. Ook gaat de TV eens in de zoveel tijd bij het aanzetten na een minuutje denken meteen weer uit.
Ik vraag me alleen af waar dit aan ligt, is de TV niet helemaal zuiver of is dit een probleem met de CI+ module? Ik heb de CI+ module van Neotion.
Dat kan, maar dan krijg je een hele andere foutmelding.timwijn schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 09:46:
Kaart in cam kan wel verkeerd zitten toch?
De authenticatie fout betreft de communicatie tussen tv en cam.
En deze specifieke fout lijkt veroorzaakt te worden door een verkeerde of kapotte cam, daarom ook de vraag welke provider en cam het betreft.
Nee dan geeft de samsung een e06 melding.Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 19:41:
Waarschijnelijk zit cam module wel goed en de smartcard verkeert.
[ Voor 21% gewijzigd door job op 18-06-2011 21:55 ]
Zeg eens wat je al gedaan hebt? Je moet namelijk een nieuwe gebruiker aanmaken in internet@tv met de naam "development", en vervolgens daarmee aanmelden.Moriss schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 18:04:
Ik probeer netplayer via Internet@tv te activeren door een zg 'develop' account aan te maken. Helaas krijg ik bij instellingen geen 'Development' te zien. Iemand enig idee waar het aan zou kunnen liggen? Ik ben in het bezit van een Samsung C6710 met een identity crisis (hij denkt dat hij een C6800 is)
Volgens jouw uitleg en google zou het heel simpel moeten zijn. Ik start Internet@TV en vervolgens maak ik een nieuw account aan onder de naam 'develop'. Mijn tv geeft dan ook netjes een popup weer met daarin informatie over een 'Samsung partner ID'. Vervolgens klik ik op 'OK' en de TV geeft dan gelijk aan dat er een account verwijderd is? ('verwijderen account voltooid'VAnTurenhout schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 22:16:
[...]
Zeg eens wat je al gedaan hebt? Je moet namelijk een nieuwe gebruiker aanmaken in internet@tv met de naam "development", en vervolgens daarmee aanmelden.
Kijk ik echter bij gebruikers-id dan zie ik gewoon netjes het account met de naam 'develop' staan, maar helaas geen nieuw kopje 'Development' bij instellingen. Ik heb 229MB van 312MB interne geheugen gebruikt. Zou dat er wat mee te maken kunnen hebben? Of Samsung heeft het 'develop' account op afstand uitgeschakeld voor mijn type tv, zou ook kunnen. Aangezien zij ook op afstand apps van mijn TV kunnen verwijderen.
Verwijderd
Ik had alles er goed inzitten.job schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 22:49:
[...]
Welke Cam heb je?
[...]
De tijd haalt de samsung binnen via het digitale signaal.
Maar blijkbaar slikt Samsung het niet als je alles tegelijk erin stopt.
Vrijdag toen ik thuis kwam de Ci+ eruit gehaald.
TV aangezet.
Toen de CI+ leeg (zonder kaartje) erin gestoken, toen lukte de authenticatie wel.
Daarna de ziggo kaart erin gestopt en had beeld.
Dus probleem opgelost.
Ik heb even de tekst vanaf de website waar ik het vandaan heb door Google Translate gehaald:Moriss schreef op zondag 19 juni 2011 @ 10:06:
[...]
Volgens jouw uitleg en google zou het heel simpel moeten zijn. Ik start Internet@TV en vervolgens maak ik een nieuw account aan onder de naam 'develop'. Mijn tv geeft dan ook netjes een popup weer met daarin informatie over een 'Samsung partner ID'. Vervolgens klik ik op 'OK' en de TV geeft dan gelijk aan dat er een account verwijderd is? ('verwijderen account voltooid')
Kijk ik echter bij gebruikers-id dan zie ik gewoon netjes het account met de naam 'develop' staan, maar helaas geen nieuw kopje 'Development' bij instellingen. Ik heb 229MB van 312MB interne geheugen gebruikt. Zou dat er wat mee te maken kunnen hebben? Of Samsung heeft het 'develop' account op afstand uitgeschakeld voor mijn type tv, zou ook kunnen. Aangezien zij ook op afstand apps van mijn TV kunnen verwijderen.
Eerstgenoemde een gebruiker te ontwikkelen om te maken (schrijven precies dat!).
Hier is hoe: In Internet @ TV - menu kies je instelling. uitgeschakeld, user management menu dat u hebt gemaakt een gebruiker met de naam te ontwikkelen en bepalen een willekeurige 4-cijferige pincode in.Deze PIN dient te worden opgemerkt, natuurlijk.Nadat de gebruiker te ontwikkelen is gemaakt, verandert terug naar de overzichtspagina.Nu moet je onder de gebruikersnaam te ontwikkelen login.Het selecteert de rode A op de afstandsbediening en selecteert u de gebruiker te ontwikkelen en voer uw 4-cijferige pincode die eerder was ingesteld.
Als alles goed gedaan, linksonder toont de naam van de ingelogde gebruiker, namelijk het ontwikkelen .
Nu gaan we terug naar instelling. en ziet dat er in het menu uitzet.
Voer nu het IP van de PC op de TV (ontwikkeling -> Instellingen -> Server Settings IP -> 91.121.84.162
Het overzetten van bestanden naar uw TV (ontwikkeling -> Instellingen-> User Application
In de App-twee nieuwe apps index
Afmelden van de ontwikkelaar - Account
Start de NetPlayer
Klaar!
Het is opgelost! Het schijnt dat ik last had van een PICNITV** storing. Dat is de meest vervelende bug die je maar kan hebben...VAnTurenhout schreef op maandag 20 juni 2011 @ 10:24:
[...]
Ik heb even de tekst vanaf de website waar ik het vandaan heb door Google Translate gehaald:........
Bij het aanmaken van een develop account ging ik er van uit dat ik dan automatisch onder dat account was ingelogd. Ik ging dan vervolgens naar het apps menu en weer terug naar instellingen zonder eerst echt mbv de rode A knop in te loggen onder het develop-account. Ik gebruik geen Facebook of Hyves apps op mijn TV waardoor ik niet echt bekend ben met het aanmaken van een account op mijn Samsung TV.
Bedankt voor je hulp in ieder geval VAnTurenhout!
**"Problem In Chair Not In TV"

Haha....geen probleem!! Been there.....;-)Moriss schreef op maandag 20 juni 2011 @ 14:20:
[...]
Het is opgelost! Het schijnt dat ik last had van een PICNITV** storing. Dat is de meest vervelende bug die je maar kan hebben...
Verwijderd
Ik heb de netplayer geinstalleerd en kan hem starten. Maar wat moet ik nu doen om uitzendinggemist (is deze al beschikbaar?) of iets anders te krijgen?
De Samsung LE46C650 is tegenwoordig goedkoop bij Redcoon (€589). Ze kunnen mij alleen niet vertellen of ze een SQ of AA paneel gaan leveren.
Zit er echt een wereld van verschil in? En zoja, is er een andere manier om erachter te komen?
Zit er echt een wereld van verschil in? En zoja, is er een andere manier om erachter te komen?
Verwijderd
Ik heb sinds een week de Samsung UE37D5000 LED TV.
Wou even een kleine update geven over mijn mening.
- kijkhoek is redelijk goed, geen kleur verschil tot een kijkhoek 30-35 graden.. dus je kunt er een beetje scheef voor zitten. Zelfs bij een kijkhoek van 70-80 graden kun je het beeld nog goed zien (je ziet dan wel de backlight goed (wittig beeld)
- Geluid is een beetje blikkerig maar niet hinderlijk, op zich geen probleem, aangezien ik het geluid gewoon over de versterker laat gaan.
Beelkwaliteit, Zeer netjes.. ik heb helaas geen vergelijkings materiaal aangezien ik van een CRT kom. maar zelfs op analoog beeld nog acceptabel beeld. Digitaal is gewoon strak! HD is echt super strak.
Het oog wil ook wat en de TV op zich is ook mooi netjes afgewerkt, mooi dun en de bezel is ook mooi smal, dus geen dikke rand langs de tv. Enig nadeel is dat het scherm en de bezel zeer glimmend is waardoor je alle stof en viezigheid ziet zitten, hij staat bij mij in een hoek waar de zon niet komt dus heb ook geen last van reflecties.
Gebruikersgemak is ook zeer relax, heb 1x de handleiding erbij moeten pakken, de rest wijst zichzelf helemaal uit.
Zelfs mijn vrouw snapte de tv binnen een dag.
Ik had hem persoonlijk liever in een 42" uitvoering gehad, maar achteraf is 37" groot genoeg voor onze kamer.
Wou even een kleine update geven over mijn mening.
- kijkhoek is redelijk goed, geen kleur verschil tot een kijkhoek 30-35 graden.. dus je kunt er een beetje scheef voor zitten. Zelfs bij een kijkhoek van 70-80 graden kun je het beeld nog goed zien (je ziet dan wel de backlight goed (wittig beeld)
- Geluid is een beetje blikkerig maar niet hinderlijk, op zich geen probleem, aangezien ik het geluid gewoon over de versterker laat gaan.
Beelkwaliteit, Zeer netjes.. ik heb helaas geen vergelijkings materiaal aangezien ik van een CRT kom. maar zelfs op analoog beeld nog acceptabel beeld. Digitaal is gewoon strak! HD is echt super strak.
Het oog wil ook wat en de TV op zich is ook mooi netjes afgewerkt, mooi dun en de bezel is ook mooi smal, dus geen dikke rand langs de tv. Enig nadeel is dat het scherm en de bezel zeer glimmend is waardoor je alle stof en viezigheid ziet zitten, hij staat bij mij in een hoek waar de zon niet komt dus heb ook geen last van reflecties.
Gebruikersgemak is ook zeer relax, heb 1x de handleiding erbij moeten pakken, de rest wijst zichzelf helemaal uit.
Zelfs mijn vrouw snapte de tv binnen een dag.
Ik had hem persoonlijk liever in een 42" uitvoering gehad, maar achteraf is 37" groot genoeg voor onze kamer.
Morzzz even een tip, gebruik de zoekfunctie bovenin en probeer eens de volgende zoektermen afzonderlijk of met elkaar, SQ/Paneel/C650 en je hebt je antwoord binnen no time.Morzzz schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 10:50:
De Samsung LE46C650 is tegenwoordig goedkoop bij Redcoon (€589). Ze kunnen mij alleen niet vertellen of ze een SQ of AA paneel gaan leveren.
Mijn excuses, ik heb nog niet eerder doorgehad dat je hier op de Tweakers fora ook effectief binnen een thread kan zoeken!timwijn schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 16:13:
[...]
Morzzz even een tip, gebruik de zoekfunctie bovenin en probeer eens de volgende zoektermen afzonderlijk of met elkaar, SQ/Paneel/C650 en je hebt je antwoord binnen no time.
En wat betreft de TV: Ik heb een lot voor de panel lottery gekocht. Redcoon heeft aangegeven dat ze de TV kostenloos komen omruilen mocht er een slecht paneel inzitten. Dat lijkt me prima service!
(maar natuurlijk: eerst zien dan geloven)
Ben benieuwd naar wat voor paneel er uiteindelijk in zit en hoe de tv je gaat bevallen!Morzzz schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 16:34:
[...]
Mijn excuses, ik heb nog niet eerder doorgehad dat je hier op de Tweakers fora ook effectief binnen een thread kan zoeken!
En wat betreft de TV: Ik heb een lot voor de panel lottery gekocht. Redcoon heeft aangegeven dat ze de TV kostenloos komen omruilen mocht er een slecht paneel inzitten. Dat lijkt me prima service!
(maar natuurlijk: eerst zien dan geloven)
ik heb m'n LE32D550 ontvangen. nu niet veel tijd, juist uitgepakt en getest of die werkt. Vant weekend even verder testen.
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
Verwijderd
Ik heb helaas geen NAS. Kan ik de script of vanaf een PC laten draaien en zo ja, hoe dan?enetlepan schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 19:50:
[...]
Yep, geen probleem. 't zijn eenvoudige in elkaar gezette scriptjes. Een beetje commentaar toegevoegd. De zipfile bevat de originelen. Met .txt extentie heb ik even gedaan om ze wat snellen in te kunnen kijken.
aaghhhhhhhhhhhhhh,
Ik had een geupgrade UeC6700 (naar 6800) dus met PVR (recording) functie.
Vanavond ging de TV upgraden. Na de upgrade werkte mijn PVR-functie niet meer.
Iemand hier ook last van, en belangrijk: iemand de oplossing om PVR weer te enabelen???
Ik had een geupgrade UeC6700 (naar 6800) dus met PVR (recording) functie.
Vanavond ging de TV upgraden. Na de upgrade werkte mijn PVR-functie niet meer.

Iemand hier ook last van, en belangrijk: iemand de oplossing om PVR weer te enabelen???