Haha geniale opmerkingLuPo schreef op maandag 21 maart 2011 @ 15:33:
[...]
Je hebt toch helemaal geen TV op haar slaapkamer nodig? Je kijkt er toch niet naar dan.
Maar das voor na Lupo, anders verveel ik me dan, haha!
Haha geniale opmerkingLuPo schreef op maandag 21 maart 2011 @ 15:33:
[...]
Je hebt toch helemaal geen TV op haar slaapkamer nodig? Je kijkt er toch niet naar dan.
Je kan zelfs nog via het service menu je type nummer van 6700 naar 6800 veranderen.greyhorse schreef op maandag 21 maart 2011 @ 17:03:
[...]
Met veel dank aan erikdeperik voor dit duidelijke schema. Ik heb het nu twee keer gebruikt en misschien dat mijn ervaringen daarbij voor iemand van nut kunnen zijn.
Ik had aanvankelijk, net zoals anderen al hebben bericht, moeite om in hotel mode te komen. Het leek wel alsof de uitzending op het kanaal waarop de TV was afgestemd het hotel mode menu "wegdrukte". Ik heb toen een "leeg" kanaal opgezocht en toen lukte het meteen.
Toen ik een update van de firmware uitvoerde, bleek daarna de PVR-functie nog steeds aanwezig. Maar je hoort een reset te doen na zo'n update en toen was de PVR verdwenen. Bij het opzoeken daarvan in hotel mode bleek echter dat deze nog op ON stond. Ik heb de procedure gewoon gevolgd tot het moment dat ik, volgens bovenstaand schema, de PVR op ON zou moeten zetten. Op dat punt ben ik met return teruggegaan en heb de rest van het schema gevolgd. Dat leverde weer een werkende PVR op.
Ik moet nu nog uitzoeken hoe de time-shift kan worden ingesteld, maar ben nu al zeer tevreden over deze tweak.
greyhorse
Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare
Dat zou echt prachtig zijn. Helaas heb ik nog geen ervaring met open wrt oid. Ik kan het install op de site niet eens vindenhcQd schreef op maandag 21 maart 2011 @ 18:41:
[...]
Ik gebruik op m'n Linux-doos miniDLNA (met een aantal Samsungspecifieke patches). Dan werkt eigenlijk alles: ondertitels, automatische hoofdstukjes, verdergaan van het laatst gespeelde punt.
MiniDLNA is ook beschikbaar voor open-wrt, ik weet alleen niet of in die versie deze patches in zijn geïntegreerd. Anders zelf even compileren.
kan je aangeven hoe je dit precies uitvoert? heb reeds gekeken,maar zie nergens de optie om headercompressie aan of uit te zetten.R420R schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 09:26:
Het kan ook zijn dat de mkv is gemaakt met headercompressie aan, dan speelt de tv ze ook niet af. Heb hetzelfde probleem gehad met een aantal mkv's op een UE32C6000. Je kan met mkvtoolnix de mkv's opnieuw maken zonder headercompressie (kost ongeveer 3min) en dan werken ze bij mij wel.
Helaas niet. Ik moet de afstandsbediening van de versterker pakken om het geluid te regelen. Ik heb een C6000.wpee schreef op zondag 20 maart 2011 @ 08:25:
Heeft de S/PDIF uitgang op de SAMsung TV's ook volume regeling via de tv afstandsbediening? Of moet ik de A van het surround setje gebruiken (UE37C5100)
gr Wim
[ Voor 11% gewijzigd door yGiDoRp op 22-03-2011 18:44 ]
Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT
Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.
[ Voor 14% gewijzigd door Jorn1986 op 22-03-2011 18:59 ]
Omdat je specifiek vroeg naar open-wrt dacht ik dat je daar wel ervaring mee zou hebben. Helaas voor jou gebruik ik m'n router alleen als router, dus heb ik ook niet veel ervaring met alternatieve firmwares. Ik zou het eens in NT proberen.Maartendc schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 16:55:
[...]
Dat zou echt prachtig zijn. Helaas heb ik nog geen ervaring met open wrt oid. Ik kan het install op de site niet eens vinden![]()
Is er ergens een tutorial hoe ik dat voor elkaar krijg inclusief dat mini dlna?
Waar dacht je dan dat het digitale kanaal vandaan kwam?timwijn schreef op zondag 20 maart 2011 @ 16:29:
Uhm ik wil geen digitenne, dat beeld is niet zo fantastisch. Ik wil gewoon een CI+ module met een Ziggo smartcard erin. Maar heb ik dan nog verder kabels voor haar nodig? Want via die coax komt toch alleen analoog signaal?
[ Voor 21% gewijzigd door job op 22-03-2011 19:20 ]
Hehe wederom bedankt voor de uitleg, had me er nog niet in verdiept en dacht ik vraag het wel gewoon ff snel hierjob schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 19:19:
[...]
Waar dacht je dan dat het digitale kanaal vandaan kwam?
dvb-c, de c staat voor cable, dus kabel. De leverancier is ziggo (kabelboer).
Je kan de uitleg zelfs in de handleiding vinden.
Je moet gewoon een coax naar je tv trekken. Het digitale signaal komt al jaren bij jou je huis binnen.... je hebt al digitaal. Je moet alleen een ci+ aanschaffen omdat decodering alleen kan met een ziggo smartcard.
Je opent mkvmerge gui en gaat naar bestand->opties. Dan moet je de volgende optie aanvinken:Spicers schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 18:23:
[...]
kan je aangeven hoe je dit precies uitvoert? heb reeds gekeken,maar zie nergens de optie om headercompressie aan of uit te zetten.
Hmm das niet normaal. Ik start het programma, druk op toevoegen en voeg de gewenste mkv toe. Daarna druk ik gewoon op start samenvoegen. Werkt bij mij prima.Maartendc schreef op maandag 21 maart 2011 @ 14:16:
[...]
Bij mij duurt het een uur, wat doe ik verkeerd?
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
timwijn schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 10:00:
[...]
Je kan dit nog doen:
Wat je kunt proberen of de tv wel opstart als je het servicemenu in wilt: Pak de AB en druk achtereenvolgens op de volgende toetsen.
INFO
MENU
MUTE
POWER
Mocht je daadwerkelijk in het servicemenu komen kies dan voor 'Reset'. Ziet er vermoedelijk ongeveer zo uit http://www.avforums.com/f...research-service_menu.jpg
Wel voorzichtig zijn als je in het servicemenu komt
Inmiddels is de TV weer terug van reparatie (duurde drie weken) en is de LVDS kabel (?) vervangen, tot nu toe geen problemen meer geconstateerd.devil-strike schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 09:55:
[...]
Denk dat je voeding kapot is in de tv, gewoon samsung bellen en monteur laten sturen, die zal dan het board vervangen.
Hehe, ik snapte je uiteraard wel.timwijn schreef op maandag 21 maart 2011 @ 23:04:
[...]
Haha geniale opmerkingik kan hem zelf goed waarderen
![]()
Maar das voor na Lupo, anders verveel ik me dan, haha!
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
zooo.. even updaten:teacher schreef op maandag 14 maart 2011 @ 19:55:
[...]
op 2 TV's en 2 pc's helemaal niks.. *grrrrrrr
Wise enough to play the fool
HeheLuPo schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 09:57:
[...]
Hehe, ik snapte je uiteraard wel.
Maar je digitale signaal komt inderdaad gewoon binnen via de coax-kabel, net als het analoge signaal. Dat is ook de reden waarom Ziggo af wil van de analoge zenders want die kosten ongeveer drie keer zoveel bandbreedte als een digitale zender. Ik snapte je vraag wel hoor, ik moest ook eerst ff nadenken hoe ik met een CI+ module dan digitale TV kreeg.
[ Voor 4% gewijzigd door timwijn op 23-03-2011 22:05 ]
Ik ben ook niet zo'n ontzettende klusser. Ik heb een tijdje een netwerkkabel langs de deurpost (uit het zicht) naar m'n kamer boven laten lopen toen ik nog thuis woonde. Niet heel erg klus-waardig maar in ieder geval wel lekker makkelijk en niet iedereen breekt z'n nek over de kabel.timwijn schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 22:04:
[...]
HeheWel zuur trouwens, dat wordt een kabel trekken naar de 2e verdieping. Nog even kijken hoe dat aangepakt moet worden, aangezien ik nou niet bepaald een klusser ben
(by the way, front speaker, stukken beter dan je ovenschaal)
Je kan 2 dingen doen:CrutzZz schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 22:13:
mensen ik heb een probleem.
Ik heb een samsung UE40C6000 en heb vandaag de HAMA usb wifi dongle gekregen.
Ik steek hem in de tv en vind mijn wifi router en hij krijgt verbinding.
maar ik zie hem nergens in mijn laptop staan om films over te streamen wat doe ik fout.
Laptop is ook draadloos.
Werkt allebei niet:(teacher schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 23:50:
[...]
Je kan 2 dingen doen:
1. sharen via windows media player
2. sharen via samsung share manager
Dan via de samsung media player naar je laptop gaan en daar het filmpje kiezen.
Haha, we moeten maar eens kijken wat de mogelijkheden zijn met die kabel. Misschien hoeft ie ook niet helemaal van beneden te komen met een beetje gelukLuPo schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 22:15:
[...]
Ik ben ook niet zo'n ontzettende klusser. Ik heb een tijdje een netwerkkabel langs de deurpost (uit het zicht) naar m'n kamer boven laten lopen toen ik nog thuis woonde. Niet heel erg klus-waardig maar in ieder geval wel lekker makkelijk en niet iedereen breekt z'n nek over de kabel.
Bedankt! De eerste die het mooier vind met de centerspeaker onder m'n TV dan met de ovenschaal en de center ervoor. M'n vriendin en ik vinden het ook een stuk mooier en netter nu. Maar in het HT-topic vonden ze blijkbaar anders. Naja..
Verwijderd
basis principe: alles binnen je thuisnetwerk hoort in het zelfde netwerksegment bvb: 192.168.123.1 tot 254 waar de router het eerste (1) of laatste adres (254) inneemt. Pas op lan (kabel) en Wifi zijn meestal gescheiden in de router!CrutzZz schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 00:19:
Dongle aangesloten aan tv. Hij geeft aan dat hij het doet.
en als ik in een programma zoals ps3 media player of media player of twonk of weet ik veel de mappen deel.
en wil ik via de knop Media play op de AB dan zegt hij alleen (geen extern opslag gevonden).
Dus ik kan nergens de mappen zien.
is er een andere manier om de mappen te zien op de tv.
maar als ik in mijn laptop kijk bij netwerk.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2011 10:26 . Reden: tikfouten, fatfingered ]
[ Voor 17% gewijzigd door CrutzZz op 24-03-2011 13:26 ]
Verwijderd
PSN ID Binloading_nl
Je kan ook zelf eerst gewoon even gaan kijken en hier met wat modellen komen waarvan je denkt dat dat leuke opties zijnsteefje schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 15:57:
Aangezien er geen algemeen LCD topic meer is, zal ik me vraag per merk moeten stellen.
Ik heb voor een nieuwe TV een budget van €1500. Ik ga een HTPC erop aansluiten, een blue ray speler en een audio set. Films in Full HD is het belangrijkste, maar in SD wil ik uiteraard zo goed mogelijk beeld. Verder heb ik de volgende eisen:
- Full HD
- min. 4x HDMI
- 42-47"
- Optical Out
- Full Led
- 3D geen musthave, leuke toevoeging, 2d moet perfect zijn
Hebben jullie suggesties?
Misschien kunnen jullie mij dan helpen?timwijn schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 16:14:
[...]
Je kan ook zelf eerst gewoon even gaan kijken en hier met wat modellen komen waarvan je denkt dat dat leuke opties zijn
[ Voor 116% gewijzigd door Vraaag op 27-03-2011 23:30 ]
Thanks. had er overeen gekeken. had reeds bij het tabblad "extra opties" het veld "compressie" op "niets" gezet. echter beide opties werken niet bij mij en geven nog steeds "videocodec niet ondersteund". heb dus reeds de IDC op 4.0 gezet en dus dit ook geprobeerd helaas...R420R schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 08:59:
[...]Je opent mkvmerge gui en gaat naar bestand->opties. Dan moet je de volgende optie aanvinken:
Elke mkv die je dan in dit programma gooit die headercompressie heeft wordt gecorrigeerd.
[...]
Hmm das niet normaal. Ik start het programma, druk op toevoegen en voeg de gewenste mkv toe. Daarna druk ik gewoon op start samenvoegen. Werkt bij mij prima.
Ik heb op mijn LE32C530 nu ook alles wireless aangesloten. Opties via hotel-Menu uitvoeren, om wireless en all sare te activeren. Verander zelf dus niet het model#. Daarna heb je dus in de "netwerk" opties alleen "bedraad" als optie. Na het aansluiten van een D-Link DWA140 B1 werkt het meteen. netwerkgegevens ingeven en hopa de TV zit aan het netwerk.teacher schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 21:38:
[...]
zooo.. even updaten:
de MP verkoper heeft, heel netjes, de stick omgewisseld voor een ander en die kwam vandaag binnen.
Stick als test in de laptop, die herkende hem meteen. Dus hop, de 32c530 boven voorzien van het stickje en voila, netwerk kon naar "draadloos". Mijn ssid eruit gepikt, wpa key ingevoerd, netwerktest gedraaid
Dus dat werkt! Als mijn nieuwe fritzbox 7340 binnen is hoop ik/verwacht ik dat ik filmpjes vanaf de HDD die aan de fritzbox hangt kan streamen... wordt vervolgd
Ik heb overigens de nieuwste firmware van de Samsung website en de internet@TV al eens teruggezet naar de fabrieksinstellingen.• Nu.nl: het laatste nieuws van Nu.nl op de TV
• NOS: bekijk het laatste NOS journaal wanneer het je uitkomt
• Buienradar: bekijk de buienradar voor je regio, Nederland of Europa
• Fileindex: het meest actuele overzicht van de files op de weg
• 9292: plan op je TV je reis met het openbaar vervoer
• ABN AMRO: recente beursberichten, overzicht van de belangrijkste koersen en indices, toegang tot je schaduwportefeuille en tickertape met koersinformatie
• Quoteweb: overzicht van de financiële markten in Europa en de Verenigde Staten
• Hyves: de eerste volledige Hyves-applicatie voor de TV
• Funda: ontdek je droomhuis in het actuele aanbod van huizen in Nederland
• Just Eat: bestel via je TV een menu bij een restaurant dat bij jou in de buurt bezorgt
• Panorama: bekijk panorama.nl met de spectaculairste filmpjes en foto’s van de dag
• TV Gids: de meest actuele en handigste TV-gids
• Cinenews.nl: alle film- en bioscoopinformatie op een rij
• MovieMAX: met de Video on Demand-service kun je de nieuwste films bestellen en direct bekijken.
[ Voor 6% gewijzigd door Werewolf336 op 24-03-2011 22:22 ]
Vandaag kwam dus mijn nieuwe fritzbox 7340 binnen (xs4all ftw: gisterenmiddag laat gebeld!). Na een uurtje modem omwisselen, wifi SSID instellen naar boven gehold en getest of het wilde werken.Spicers schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 18:33:
[...]
Ik heb op mijn LE32C530 nu ook alles wireless aangesloten. Opties via hotel-Menu uitvoeren, om wireless en all sare te activeren. Verander zelf dus niet het model#. Daarna heb je dus in de "netwerk" opties alleen "bedraad" als optie. Na het aansluiten van een D-Link DWA140 B1 werkt het meteen. netwerkgegevens ingeven en hopa de TV zit aan het netwerk.
muziek, foto's en AVI en of DiVX is geen probleem, echter MKV via Wireless krijg ik niet aan de praat. zie ook mijn vorige post.iemand nog iedeeen?
ook MKV's van 7/8 GIG en meer?teacher schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 23:56:
[...]3. Dikke samsung storystation (met muziek en films) USB > fritzbox 7340 >> draadloos streamen naar > samsung 32C530.
Zie DM.teacher schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 23:56:
[...]
Vandaag kwam dus mijn nieuwe fritzbox 7340 binnen (xs4all ftw: gisterenmiddag laat gebeld!). Na een uurtje modem omwisselen, wifi SSID instellen naar boven gehold en getest of het wilde werken.
Om een lang verhaal kort te maken:![]()
![]()
![]()
![]()
Welke stappen heb ik ondernomen?
1. op marktplaats een D-link usb wifi stickje gescoord.
2. 32C530 op hotel mode zetten, saven naar usb (zonder stick). Wireless network aanzetten, allshare aanzetten. Hotel mode weer uitzetten.
3. Dikke samsung storystation (met muziek en films) USB > fritzbox 7340 >> draadloos streamen naar > samsung 32C530.
De 46C6800 is bedraad aangesloten en die speelt dus ook netjes via het netwerk af.
De samsung S2 portable die ik gebruikte voor media wordt nu dedicated opneem schijf voor de C6800 en de oude fritzbox 7120 is nu de repeater voor boven....
* teacher is in zijn nopjes
[ Voor 25% gewijzigd door LuPo op 25-03-2011 09:00 ]
Verwijderd
Verwijderd
Misschien moet je het verhaal nog even iets langer maken..teacher schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 23:56:
[...]
Om een lang verhaal kort te maken:![]()
![]()
![]()
![]()
Welke stappen heb ik ondernomen?
1. op marktplaats een D-link usb wifi stickje gescoord.
2. 32C530 op hotel mode zetten, saven naar usb (zonder stick). Wireless network aanzetten, allshare aanzetten. Hotel mode weer uitzetten.
3. Dikke samsung storystation (met muziek en films) USB > fritzbox 7340 >> draadloos streamen naar > samsung 32C530.
* teacher is in zijn nopjes
[ Voor 9% gewijzigd door hars73 op 25-03-2011 13:29 ]
[ Voor 16% gewijzigd door gold333 op 25-03-2011 16:24 ]
Wil ik best voor je doen, maar in principe is alle informatie al te vinden in dit topic.... Probeer dat eerst eens. Is er dan nog iets niet duidelijk help ik je uiteraard graaghars73 schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 13:25:
[...]
Misschien moet je het verhaal nog even iets langer maken..Voor mij is het nog niet helemaal duidelijk hoe dit nou voor mekaar te krijgen is.
Maakt het bijvoorbeeld nog uit welke versie firmware er geinstalleerd is? Welk type USB stickje is het precies? En wat zijn de exacte stappen die je hebt ondernomen? Saven naar USB bijvoorbeeld, is dat een menu optie ergens in de hotel mode?
Een soort how-to... met exacte menu namen en toetsaanslagen op de afstandsbediening. En eventueel vereiste firmwareversie.
Maar als je wifi dus aan de praat hebt op de C530 kun je draadloos streamen vanaf bijvoorbeeld een Synology NAS die DLNA ondersteund?
Verwijderd
Ik ben benieuwd naar de scherpte van SD beelden als je de beeldsherpte op max hebt (en digitale ruisfilters uit). Welke TV geeft dan het strakste plaatje? De 32" met SQ* PVA paneel of de 37" met het AA02 AUO paneel?gold333 schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 15:21:
Hmmm ik heb vandaag de 37C550 ontvangen van Redcoon, tot nu toe goede service van Redcoon maar ik houd het verloop in de gaten.
Processor is Mystar en paneel is AA02. Ik moet zeggen dat snelle bewegende film scenes duidelijk vloeiender zijn dan het S-PVA paneel in mijn 32C530 (ook met Mystar). Op de AA02 is het alsof die scenes een hogere fps hebben (zo voelt het). Dit zie je bv bij de 1080p versie van de film Troy. Waneer het grote leger instroomt op het andere. Op de S-PVA in mijn C530 voelde die scenes daarna soms schokkerig.
De zwart waardes van de AA02 heb ik niet echt gemerkt dat het minder was dan de S-PVA, zag er op het eerste oog hetzelfde uit.
ECHTER=
Ik merk dat de 37C550 zoemt! Ik wil het als monitor gebruiken en het is zo irritant! Het is heerlijk muisstil bij backlight=20, maar zet hem op 19 en ZZZZZZZZZZZZZZZZZTTTT. Het is echt irritant en volgens mij niet te verhelpen.
Redcoon medewerker heeft net een RMA ingediend voor me voor geld terug, eens kijken hoe dat verloopt.
Weet iemand een andere 37 of 40 inch 50hz tv in de zelfde prijsklasse die niet zoemt?
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2011 13:43 ]
Je kan in het service menu kijken, of kijk op de achterkant door het luchtrooster.Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 13:42:
Ik kan trouwens nergens vinden welk paneel erin zit, geen sticker te bekennen.
overal gezocht, op/achter/onder de doos en de tv zelf, er staat alleen op 1 sticker een serienummer en op de 3de regel een code:02
[LCD TV] Samsung LCD + LED TV`s (alle series) Deel 14[filter_keywords]=C530%20panel%20&data[boolean]=ANDbarzi schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 20:05:
Zijn er verschillende panels voor de LE32C530 beschikbaar? Welke panels zijn dit en wat zijn de voor- en nadelen van deze panels? En hoe kan je uitvinden welke panel er in de TV zit (evt. zonder uit de doos te halen)?
Ik had het topic al een beetje doorgespit, net als dat engelstalige forum waar dit ook instaat, maar kon naar mijn gevoel toch nog niet alles vinden.teacher schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 17:44:
[...]
Wil ik best voor je doen, maar in principe is alle informatie al te vinden in dit topic.... Probeer dat eerst eens. Is er dan nog iets niet duidelijk help ik je uiteraard graag
Dank. Vooral deze post is erg handig: AzertyNL in "[LCD TV] Samsung LCD + LED TV`s (alle se..."teacher schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 21:15:
[...]
[LCD TV] Samsung LCD + LED TV`s (alle series) Deel 14[filter_keywords]=C530%20panel%20&data[boolean]=AND
Enneh.. ben mij eens gaan verdiepen in dat screenshare. twonkybeam voor FF erbij geplakt. Het gaat nog een beetje rammelig, maar ik kan dus nu bijv. youtube filmpjes direct naar de samsung sturen.
Zijn daar nog meer tip en trucs voor?
1. check!hars73 schreef op zondag 27 maart 2011 @ 10:04:
[...]
1- Hoe in hotelmode te komen, dat lukt vast nog wel.
2- Daarna zal het menu zichzelf wel wijzen neem ik aan voor die optie 'save naar USB'. Even zeker weten, hierbij zit er dus helemaal niks (dus ook geen USB HDD) in de USB poort?
3- Verder heb ik een D-Link wifi stick nodig (D-Link DWA140 B1 werkt blijkbaar, zijn er nog meer types die werken?)
4- Welke firmware heb ik nou exact nodig, dan kan ik niet vinden.
Nou ik heb die D-link al besteld.. de rest moet ik nog instellen :-)teacher schreef op zondag 27 maart 2011 @ 14:24:
[...]
1. check!
2. check en nee; je saved naar usb zonder iets erin en je hebt ineens enorm veel meer menu opties
3. in principe zou elke wifi stick met een rt2870 chipset moeten werken, maar garanderen kan ik dat niet.
4. maakt niet uit; ik heb de laatste.
Enneh.. ik was ook een beetje voorzichtig, wilde het ook zeker weten, maar op een gegeven moment moet je het gewoon proberen.
Verwijderd
[ Voor 11% gewijzigd door job op 27-03-2011 23:33 ]
Verwijderd
Je moet daarvoor wel echt in de doos kijken, soms zit er een sticker aan de achterkant, soms niet en dan moet je aan de achterkant door de ventilatiegrill kijken. Meeste winkels, waaronder MM (Groningen, kom je vandaag toch?barzi schreef op zondag 27 maart 2011 @ 12:31:
[...]
Dank. Vooral deze post is erg handig: AzertyNL in "[LCD TV] Samsung LCD + LED TV`s (alle se..."
Echter weet ik nog niet of je vanaf de doos (dus voordat je het scherm daadwerkelijk koopt) kan zien wat voor panel erin zit. Weet iemand dit? Of bijvoorbeeld een bepaalde code die de kans op een goede panel vergroot (bijv. serienummer reeks oid).
linkje van die instellingen aubVerwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 13:42:
Wij hebben van de week de 40C650 aangeschaft voor 600 euro inclusief ci+ module en smartcard voor in de slaapkamer.
Na de aanbevolen instellingen op internet te hebben opgezocht en alle rommel zoals motion plus en ruisfilters uitgezet te hebben is het beeld echt superstrak, superstrakke kleuren ook.
Dat de tv vrij dik is merk je weinig meer van als hij eenmaal tegen de muur aanzit.
ik heb een universele muurbeugel gebruikt en de tv zit superstrak tegen de muur aan ( 8mm ruimte )
Ik kan trouwens nergens vinden welk paneel erin zit, geen sticker te bekennen.
overal gezocht, op/achter/onder de doos en de tv zelf, er staat alleen op 1 sticker een serienummer en op de 3de regel een code:02
AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750
Woon inderdaad in Groningen. Maar zijn ze dan bereid om een aantal dozen speciaal voor jou open te maken? Ik kan me voorstellen dat ze dat niet willen, omdat de dozen dan al open geweest als ze deze willen verkopen aan andere klanten. Dit kan je gewoon vragen of moet je hier een "smoes" voor verzinnen?timwijn schreef op zondag 27 maart 2011 @ 23:56:
[...]
Je moet daarvoor wel echt in de doos kijken, soms zit er een sticker aan de achterkant, soms niet en dan moet je aan de achterkant door de ventilatiegrill kijken. Meeste winkels, waaronder MM (Groningen, kom je vandaag toch?) doen daar niet zo moeilijk over.
[ Voor 4% gewijzigd door Perzikvrucht op 28-03-2011 07:29 ]
Verwijderd
MrDucky schreef op maandag 28 maart 2011 @ 01:07:
[...]
linkje van die instellingen auben toch snap ik niet waarom je motion plus uitzet daar koop je de tv toch voor ?? anders had je net zo goed de C550 kunne kopen.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2011 08:22 ]
Hehe je hebt idd een oude batch met de buzz probleem in de 37c530, samsung kan dit gewoon oplossen door nieuwe voeding in de tv tezetten.gold333 schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 15:21:
Hmmm ik heb vandaag de 37C550 ontvangen van Redcoon, tot nu toe goede service van Redcoon maar ik houd het verloop in de gaten.
Processor is Mystar en paneel is AA02. Ik moet zeggen dat snelle bewegende film scenes duidelijk vloeiender zijn dan het S-PVA paneel in mijn 32C530 (ook met Mystar). Op de AA02 is het alsof die scenes een hogere fps hebben (zo voelt het). Dit zie je bv bij de 1080p versie van de film Troy. Waneer het grote leger instroomt op het andere. Op de S-PVA in mijn C530 voelde die scenes daarna soms schokkerig.
De zwart waardes van de AA02 heb ik niet echt gemerkt dat het minder was dan de S-PVA, zag er op het eerste oog hetzelfde uit.
ECHTER=
Ik merk dat de 37C550 zoemt! Ik wil het als monitor gebruiken en het is zo irritant! Het is heerlijk muisstil bij backlight=20, maar zet hem op 19 en ZZZZZZZZZZZZZZZZZTTTT. Het is echt irritant en volgens mij niet te verhelpen.
Redcoon medewerker heeft net een RMA ingediend voor me voor geld terug, eens kijken hoe dat verloopt.
Weet iemand een andere 37 of 40 inch 50hz tv in de zelfde prijsklasse die niet zoemt?
Ik had exact hetzelfde, bijna 3 weken aan lopen ergeren.Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2011 @ 23:26:
Nog altijd erg tevreden over mijn LE40C650, alleen erger ik me wel groen en geel aan de CI-module. Vrijwel iedere keer als ik de tv aanzet 'pakt' ie niet, en moet ik óf de tv nog een aantal keer uit en weer aanzetten of de module eruit trekken en er weer in drukken. Meer mensen met Neotion-module die dit probleem hebben?
[ Voor 8% gewijzigd door 3nzym3 op 28-03-2011 10:38 ]
Volgens mij doen ze daar niet zo moeilijk over, zo lang de doos maar in tact blijft.barzi schreef op maandag 28 maart 2011 @ 07:28:
[...]
Woon inderdaad in Groningen. Maar zijn ze dan bereid om een aantal dozen speciaal voor jou open te maken? Ik kan me voorstellen dat ze dat niet willen, omdat de dozen dan al open geweest als ze deze willen verkopen aan andere klanten. Dit kan je gewoon vragen of moet je hier een "smoes" voor verzinnen?
Zijn de verschillen in panel trouwens erg groot? Wat is het verschil precies?
Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw
Hoort niet zo.. firmware update is het eerste wat ik zou doen.Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2011 @ 23:51:
Met niet pakken bedoel ik dat 'ie op alle kanalen behalve Ned 1 de melding 'Gecodeerd signaal' blijft geven. Pas met herstarten of de module opnieuw insteken komt dan de verificatie en komen ook de andere kanalen beschikbaar.
Verwijderd
Al een aantal maal gedaan, maakt helaas geen verschil. Morgen gaat 'ie op de post retour, es kijken of ik ook een andere kan krijgen.job schreef op maandag 28 maart 2011 @ 20:44:
[...]
Hoort niet zo.. firmware update is het eerste wat ik zou doen.
100hz heb je voor games nergens voor nodig. Die clear motion rate kan je beter uitzetten. Ik zou het voor lief nemen dat het zo is en gewoon gaan genieten van je mooie tvSuperVeloce schreef op maandag 28 maart 2011 @ 19:47:
Hallo Tweakers,
Ik heb sinds vorige week de Samsung LE40C654M1WXXN
vraag zal vast vaker gesteld zijn hier op tweakers, maar krijg het niet gevonden..
als ik laptop op TV aansluit via HDMI.. kan ik maximaal 60Hz kiezen.
Terwijl me TV 100Hz Motion Plus is en 200Hz Clear Motion Rate.
Had op aangeven van medewerker Mediamarkt, geprobeerd via ATi drivers, het op 100Hz te krijgen (met laptop scherm uit), maar kon ook niet.
Me laptop is halfjaar oud.
Is het niet beter, om 100Hz te hebben, kwa films en gaming?
bumpjeschaduw schreef op zondag 20 maart 2011 @ 12:59:
Ik heb een probleempje met het bekijken van SD materiaal op mijn LE40C550. Overgangen tussen verschillende vlakken (vooral de lijnen), worden bij beweging opeens erg korrelig of er komt veel ruis bij.
Dit gebeurt bij SD-zenders van mijn HDTV-decoder, maar ook bij SD-zenders via DVB-C. Ik heb al geprobeerd te spelen met de beeldinstellingen om dit te voorkomen, maar ik heb geen idee welke optie ik hiervoor moet hebben, ruisonderdrukking haalt niets/weinig uit. Enig idee?
Verwijderd
1 de meegeleverde voet is vast, geen beweging mogelijk.barzi schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 17:43:
Twee vraagjes voor de 32C530 bezitters:
1. Is het scherm kantelbaar, dus naar beneden/naar boven?
2. Voegen de firmware updates écht iets toe? Worden er wel eens nieuwe functies geintroduceerd of is het echt om eventuele bugs te verwijderen?
De vaak voorkomen fout, de input is altijd 24/25/30/50/60Hz je tv maakt er dan vervolgens 100Hz van, op je scherm in het hdmi vakje wat je ziet als je de info indrukt is gewoon de input rate wat je tv binnen krijgt, via motionplus maakt i er dan 100 van dit zie je dus niet in je info schermpje van je tv.SuperVeloce schreef op maandag 28 maart 2011 @ 19:47:
Hallo Tweakers,
Ik heb sinds vorige week de Samsung LE40C654M1WXXN
vraag zal vast vaker gesteld zijn hier op tweakers, maar krijg het niet gevonden..
als ik laptop op TV aansluit via HDMI.. kan ik maximaal 60Hz kiezen.
Terwijl me TV 100Hz Motion Plus is en 200Hz Clear Motion Rate.
Had op aangeven van medewerker Mediamarkt, geprobeerd via ATi drivers, het op 100Hz te krijgen (met laptop scherm uit), maar kon ook niet.
Me laptop is halfjaar oud.
Is het niet beter, om 100Hz te hebben, kwa films en gaming?
[ Voor 32% gewijzigd door hars73 op 29-03-2011 21:29 ]
Sorry dat ik deze oude koe uit de sloot haal, maar heeft iemand hier al een oplossing voor?Werewolf336 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 15:56:
Ik krijg de volgende melding als ik Youtube filmpjes wil afspelen:
[afbeelding]
Ik heb wel internetverbinding, want ik kan de filmpjes wel zoeken.
Heeft iemand anders ook wel eens deze melding gehad?
Heb het al meerdere dagen opnieuw geprobeerd, zonder resultaat.
Verwijderd
ik gebruik altijd de "source" knop (rechts boven op AB) hier vind je ook de DLNA connecties. scheelt je weer een aantal knoppen als je via de standaad menu opties gaat.hars73 schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 20:32:
En daarna, hoe kom ik via de afstandbediening zo makkelijk mogelijk bij deze bestanden? Ik heb al gezien dat het kan via menu en dan ergens onderin zit een suboptie Allshare.. maar dit moet toch makkelijker kunnen?
Kijk.. dat ga ik vanavond eens proberen. Ik had via de knop 'media' gedaan, maar die werkt blijkbaar alleen maar als je een HDD in de USB hebt.Spicers schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 06:37:
[...]
ik gebruik altijd de "source" knop (rechts boven op AB) hier vind je ook de DLNA connecties. scheelt je weer een aantal knoppen als je via de standaad menu opties gaat.
hars73 schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 20:32:
Jaja.. ik heb inmiddels Allshare via het wifi netwerk actief op mijn C530![]()
Maar nu.. hoe krijg ik bestanden op mijn desktop gedeeld. Moet ik daarvoor Samsung PC Share Manager installeren? Denk het wel, dus ben die nu aan het downloaden.
EDIT: PC Share Manager is inmiddels een hele grote map met bestanden aan het toevoegen aan de server....
En daarna, hoe kom ik via de afstandbediening zo makkelijk mogelijk bij deze bestanden? Ik heb al gezien dat het kan via menu en dan ergens onderin zit een suboptie Allshare.. maar dit moet toch makkelijker kunnen?
Mijn oplossing hiervoor was om de TV op een andere ingang te zetten (bijv. scart) en dan weer uit te zetten.hars73 schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 21:59:
1. Zet de tv op standby
2. Start het service menu door vanuit standby achter elkaar op de afstandsbediening te drukken: Info -> Menu -> Mute -> Power (on)
3. Dan start het service menu op. In mijn geval duurt het altijd even voordat de CI+ kaart actief is, in dat geval verdwijnt het service menu weer. Even de CI+ kaart eruit halen en vanaf stap 1 nogmaals doen.
[ Voor 21% gewijzigd door Plopeye op 31-03-2011 00:04 ]
Unix is user friendly, it's only selective about his friends.....
Ik heb hetzelfde probleem. Reparatiebedrijf is namens Samsung langs geweest om de Inverter te vervangen (probleem zit in de bovenste spoel van de inverter). Echter het vervangende onderdeel had hetzelfde probleem. Reparatiebedrijf is nu al 2 maanden bezig met alsnog een "goed onderdeel" te regelen.gold333 schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 15:21:
ECHTER=
Zo simpel is dat dus niet...devil-strike schreef op maandag 28 maart 2011 @ 09:31:
[...]
Hehe je hebt idd een oude batch met de buzz probleem in de 37c530, samsung kan dit gewoon oplossen door nieuwe voeding in de tv tezetten.
ja kan hem wel links/rechts draaien hoor, alleen gaat vrij zwaar, omhoog/omlaag kan idd niet.arnob schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 18:19:
[...]
1 de meegeleverde voet is vast, geen beweging mogelijk.
2 ondersteunde media formaten (usb afspelen) was uitgebreid.
Ik moest bij de C630 eerst de schroefjes in het kunststof onderaan de voet losdraaien want deze waren vastgedraait door een russische Koreaanse kogelstoter. Hierna kun je de kijkhoek instellendevil-strike schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 18:39:
[...]
ja kan hem wel links/rechts draaien hoor, alleen gaat vrij zwaar, omhoog/omlaag kan idd niet.
Ah ja dan word het idd lastig als je die schroefjes erin laat zitten.van der Ende schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 23:03:
[...]
Ik moest bij de C630 eerst de schroefjes in het kunststof onderaan de voet losdraaien want deze waren vastgedraait door een russische Koreaanse kogelstoter. Hierna kun je de kijkhoek instellen.
AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750
Instructies van de startpost hebben dan ook betrekking op het zappen bij analoog kijken. Digitaal zappen, ja dat ga je echt niet sneller doen. Er moet eerst een kleine buffer aan AV-materiaal worden aangemaakt en dat duurt gewoon eventjes.MrDucky schreef op zondag 03 april 2011 @ 01:07:
de zap tijd kan je niet verminderen bij digitale tv heeft met ontvangen en decoden van het signaal te maken.
Bedankt,maar ik heb het voor alsnog voor analoog kijken.Wildfire schreef op zondag 03 april 2011 @ 01:13:
[...]
Instructies van de startpost hebben dan ook betrekking op het zappen bij analoog kijken. Digitaal zappen, ja dat ga je echt niet sneller doen. Er moet eerst een kleine buffer aan AV-materiaal worden aangemaakt en dat duurt gewoon eventjes.
De nieuwe modellen hebben inmiddels een eigen topic.Smirnoff schreef op zondag 03 april 2011 @ 22:23:
Ik zag dat er op de Samsung website al veel nieuwe modellen staan, helaas te tevergeefs geprobeerd te achterhalen wanneer deze beschikbaar komen.
Is er iemand hier die er toevallig al naar geinformeerd heeft?
Wij staan namelijk op het punt een nieuwe LED TV te kopen waarop ons oog was gevallen op de 6700, maar als de nieuwe series al bijna uitkomen wachten we daar liever op.
[ Voor 0% gewijzigd door teacher op 04-04-2011 11:09 . Reden: linkje gefixt... ]
Tnx!WouterHelm schreef op maandag 04 april 2011 @ 10:31:
[...]
De nieuwe modellen hebben inmiddels een eigen topic.
Hoi,Humma Kavula schreef op maandag 04 april 2011 @ 19:28:
Kan het zijn dat een demo model van de 32LEc530 een winkel bios heeft?
Hij slaat bij mij nooit de instellingen op, zet ik hem op beeld standaard dan switcht hij na ongeveer 20/30 min weer terug op dynamisch.(start ook altijd op met dynamisch beeld)
Tevens zie ik als ik op info druk, "winkeldemo" in beeld staan.
Valt dit met een software update op te lossen?
[ Voor 9% gewijzigd door job op 05-04-2011 02:09 ]
Fantastisch!job schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 02:08:
Waarom via het service menu?
Ga als de tv aan staat naar: menu > instellingen > plug & play
pincode inkloppen (0000 of 1234) en er wordt je gevraagd of je de tv voor thuisgebruik wilt instellen of voor demogebruik.
Dat is de veiligste en snelste methode.
ah, weer wat geleerd, dank jobjob schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 02:08:
Waarom via het service menu?
Ga als de tv aan staat naar: menu > instellingen > plug & play
pincode inkloppen (0000 of 1234) en er wordt je gevraagd of je de tv voor thuisgebruik wilt instellen of voor demogebruik.
Dat is de veiligste en snelste methode.
[ Voor 3% gewijzigd door Kratilim op 05-04-2011 15:44 ]
Motion plus uitzetten.Kratilim schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 15:41:
Ik heb een vraag over mijn LE40C630.
Het beeld dat ik eruit krijg is uitstekend. Echter heb ik het idee dat de buis soms wat ghosting heeft. Dit is vooral te zien bij bijv Fallout 3 op de 360 tijdens een nacht scene, als ik dan omhoog kijk zie ik de bergrand heel lichtelijk verdubbellen. Het is niet altijd zichtbaar en ik merk er in films en de meeste andere games niets van. Maar zo merk ik het tijdens de gameplay van de nieuwe Mortal Kombat demo op de ps3 ook een heel klein beetje bij erg snelle moves. Kan het ghosting zijn dat ik zie? Klinkt dit bekend? En kan ik er wat aan doen?
Bedankt!
[ Voor 10% gewijzigd door timwijn op 05-04-2011 17:33 ]
Was het maar zo simpel
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq