Had ook gezecht dat ik het niet zeker wist omdat ik niet thuis wasteacher schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 19:58:
[...]
Ok... point taken...
[...]
Noem mij blind, maar network op wifi zie ik echt niet.
allshare staat volgens mij in het hotelmode > options menu.
Foutje, was er met m'n hoofd niet helemaal bij, omdat ik me echt helemaal irriteerde aan die post boven mij.HuHu schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 15:12:
@timwijn: inferieur of superieur? Het lijkt tegenstrijdig wat je zegt.
@Lupo, ik heb daar geen last van.
Aangezien mijn huidige Samsung nu echt de geest gaat geven (ik geef hem nog een week
) ben ik opzoek naar een nieuwe TV. Druk bezig geweest met het doorlezen van dit topic en kom elke keer weer uit op de LE40C550.. Zowel qua specs als budget.
Wat doe ik ermee? TV kijken via UPC, films kijken via een HD mediaspeler en zo nu en dan op de Xbox 360 spelen.. Als ik de reacties zo zie, is deze tv daar ruim geschikt voor zonder problemen van input lag.
Máár!! Ik zie ook wat posts voorbij komen waarin gesproken wordt over verschillende panelen die in deze TV geleverd wordt. Ik kan zo snel niet vinden wat het probleem daarvan is en of dit nog steeds zo is, dus wie kan mij hiermee verder helpen
Wat ik me ook afvraag is die contrast ratio... Die is volgens de info in de Pricewatch een stuk kleiner dan andere tv's... Wat heeft dat in de praktijk nou echt voor effect?
Wat doe ik ermee? TV kijken via UPC, films kijken via een HD mediaspeler en zo nu en dan op de Xbox 360 spelen.. Als ik de reacties zo zie, is deze tv daar ruim geschikt voor zonder problemen van input lag.
Máár!! Ik zie ook wat posts voorbij komen waarin gesproken wordt over verschillende panelen die in deze TV geleverd wordt. Ik kan zo snel niet vinden wat het probleem daarvan is en of dit nog steeds zo is, dus wie kan mij hiermee verder helpen
Wat ik me ook afvraag is die contrast ratio... Die is volgens de info in de Pricewatch een stuk kleiner dan andere tv's... Wat heeft dat in de praktijk nou echt voor effect?
[ Voor 11% gewijzigd door leonvw op 10-03-2011 10:02 ]
Verwijderd
Die had ik nog op mijn hdd staat en wilde die kijken.Fuzzillogic schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 01:00:
[...]
Waarom zou je een *DVD* gaan downloaden voor je 1080p, h.264, mkv-capable tv?
Maar er valt niets meer te kijken helaas want de tv doet een moer meer
Hij blijft in de opstart hangen merk ik maar geen idee wat te doen.
Iemand hier ervaring mee?
Kapotte condensator? Is hier eerder voorbij gekomen.Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 10:22:
[...]
Die had ik nog op mijn hdd staat en wilde die kijken.
Zoek daar even het forum op door! Misschien zou dat het kunnen zijn.
Heeft iemand ervaring met Samsung lcd (eventueel + LED backlight) tv's en deze te gebruiken als pc monitor?
daarmee bedoel ik of het mogelijk is goed games te spelen zoals Call of Duty met hoge fps.
Verder wilde ik weten of iemand heeft gehoord over het fonomeen 'input-lag' en of deze laag zijn bij de modellen zoals UE32C6800, UE32C6**** ?
daarmee bedoel ik of het mogelijk is goed games te spelen zoals Call of Duty met hoge fps.
Verder wilde ik weten of iemand heeft gehoord over het fonomeen 'input-lag' en of deze laag zijn bij de modellen zoals UE32C6800, UE32C6**** ?
Verwijderd
Ben sinds aantal weken in het bezit van de UE40C6000RW nu wou ik de firmware gaan updaten
Alleen op de samsung site zijn 2 firmwares te vinden met de zelfde release date.
Zit een flink verschil in het aantal MB's
http://www.samsung.com/nl...WXXN&srchword=UE40C6000RW <=-- hier de link
Wat is het verschil tussen de bovenste en de onderste ?? En hoe weet ik welke ik moet hebben ?
Ik heb zelf al gegoogled en de search hier op het forum gebruikt maar niks kunnen vinden.
Alleen op de samsung site zijn 2 firmwares te vinden met de zelfde release date.
Wat is het verschil tussen de bovenste en de onderste ?? En hoe weet ik welke ik moet hebben ?
Ik heb zelf al gegoogled en de search hier op het forum gebruikt maar niks kunnen vinden.
Hier op het forum is het gewoon tevinden, zelfs in dit topic al meerdere malen genoemd, maar vooruit, menu -> Support -> Contact Samsung. daar vind je welke model je hebt.Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 18:09:
Ben sinds aantal weken in het bezit van de UE40C6000RW nu wou ik de firmware gaan updaten
Verschil is de soc (chip) ene is een valencia chip en de andere een mstax chip.
Verwijderd
Voor Mac OS met MKVtools.LuPo schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 07:35:
Ik heb met mijn LE32C530 ook een probleempje. Als ik een 1080p/720p H264 MP4 film download stopt de TV na twee uur met afspelen. Ervaren jullie dit ook?
Ik heb dit nu al een paar keer gehad.
[...]
Ik snap z'n probleem ook niet. Waarom DVD downloaden als je TV geripte Blu-ray af kan spelen? Mocht je een MKV hebben gedownload met de subtitle ingebakken dan kun je die eruit halen en als .srt erbij doen schijnt. Weet alleen niet hoe.
Verwijderd
De Samsung tv's spelen via de interne mediaplayver vele formaten en codecs af maar met DVD menu's en ISO's kunnen ze niet overweg. Heb je dus een DVD bestand (VIDEO_TS map) bestaande uit een serie VOBS of een ISO dan moet je die eerst branden.Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 10:22:
[...]
Die had ik nog op mijn hdd staat en wilde die kijken.
Een tv die blijft hangen kun je proberen te resetten. Of eerst maar eens de stroom er een minuut af, dus stekker uit het stopcontact.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2011 23:58 ]
vobs kan je wel afspelen, zolang je de "hoofdfilm" maar pakt.
Wise enough to play the fool
Samsung gebruikt voor het afspelen van media ffdshow, en dat is na mijn meening niet de beste codec voor het afspelen van video.
Ik zelf merk vooral met xvid dat dit elke keer na 30min 3sec oos gaat en dit alleen maar tefixen is na reboot tv.
Ik zelf merk vooral met xvid dat dit elke keer na 30min 3sec oos gaat en dit alleen maar tefixen is na reboot tv.
Hier in dit topic staat toch echt het antwoord hoe je kunt vaststellen welke van de twee je nodig hebt.Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 18:09:
FFDSHow gebruik ik al jaaaaaaren op de PC. Werkt perfect voor zo ongeveer alles.devil-strike schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 08:21:
Samsung gebruikt voor het afspelen van media ffdshow, en dat is na mijn meening niet de beste codec voor het afspelen van video.
[ Voor 17% gewijzigd door Wildfire op 11-03-2011 09:35 ]
Verwijderd
Ik heb de tv de hele nacht van het stroom gehad en nog werkt hij helaas niet.Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 23:58:
[...]
De Samsung tv's spelen via de interne mediaplayver vele formaten en codecs af maar met DVD menu's en ISO's kunnen ze niet overweg. Heb je dus een DVD bestand (VIDEO_TS map) bestaande uit een serie VOBS of een ISO dan moet je die eerst branden.
Een tv die blijft hangen kun je proberen te resetten. Of eerst maar eens de stroom er een minuut af, dus stekker uit het stopcontact.
Gaat lekker naar Samsung terug ik kan er niets meer mee.
devil-strike schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 08:19:
[...]
Had ook gezecht dat ik het niet zeker wist omdat ik niet thuis waszal vanmiddag even kijken voor je.
Nu heb ik even een dom vraagje, vrees ik: Ik heb een 32C550 LCD.
Als ik er een 1080P signaal vanaf mijn pc (met ATI 6310 kaart) naartoe stuur, heb ik last van overscan. Met lagere resoluties is dat niet zo.
Ik kan zo snel geen optie vinden om dit uit te zetten op de tv. Of moet ik misschien de pc op een andere HDMI ingang aansluiten?
* Raymond is dumbass
TV stond op 16:9 instelling, ipv volledig scherm.
Als ik er een 1080P signaal vanaf mijn pc (met ATI 6310 kaart) naartoe stuur, heb ik last van overscan. Met lagere resoluties is dat niet zo.
Ik kan zo snel geen optie vinden om dit uit te zetten op de tv. Of moet ik misschien de pc op een andere HDMI ingang aansluiten?
* Raymond is dumbass
TV stond op 16:9 instelling, ipv volledig scherm.
[ Voor 11% gewijzigd door Raymond op 12-03-2011 02:54 ]
Ben van plan om aan het begin van april een 37 inch LCD televisie aan te schaffen.
Budget is max 650 euro, na een beetje in de pricewatch gekeken te hebben kwam ik er twee tegen die me wel "worth watching" leken, namelijk:
- Samsung UE37C5100
- Samsung UE37C6000
Maar nou las ik ook dat er nieuwe modellen uitkomen, zit er bij de nieuwe modellen een 37 incher die minder dan 650 kost? Of zijn er nog modellen die ik over het hoofd zie in deze prijsrange?
Budget is max 650 euro, na een beetje in de pricewatch gekeken te hebben kwam ik er twee tegen die me wel "worth watching" leken, namelijk:
- Samsung UE37C5100
- Samsung UE37C6000
Maar nou las ik ook dat er nieuwe modellen uitkomen, zit er bij de nieuwe modellen een 37 incher die minder dan 650 kost? Of zijn er nog modellen die ik over het hoofd zie in deze prijsrange?
Ik heb dit topic al een tijd niet meer gevolgd, maar is inmiddels de uitzending gemist app voor internet@TV al beschikbaar?
En zijn er misschien nog andere handige apps bijgekomen?
Vond het tot nu toe met slechts Flickr en Youtube maar magertjes...
Heeft iemand al een idee wat de nieuwe D7000 serie gaat kosten en dan in de 46"?
3 van deze schermen zouden namelijk. een perfecte eye infinity setup vormen met een rand van slechts 1 cm tussen de verschillende schermen.
Ik heb nu een samsung 46" gemonteerd achter mijn bureau met een tv lift (zie hieronder een youtube filmpje)
YouTube: MVI 7653
Ik overweeg nu een eye infinity tripple screen setup te gaan bouwen, verzonken in een speciaal daarvoor gebouwd bureau. De lift kan 100kg hebben, dus 3 schermen zou geen probleem moeten zijn.
Ik heb echter geen idee wat de D7000 MJ 2011 gaan kosten.
3 van deze schermen zouden namelijk. een perfecte eye infinity setup vormen met een rand van slechts 1 cm tussen de verschillende schermen.
Ik heb nu een samsung 46" gemonteerd achter mijn bureau met een tv lift (zie hieronder een youtube filmpje)
YouTube: MVI 7653
Ik overweeg nu een eye infinity tripple screen setup te gaan bouwen, verzonken in een speciaal daarvoor gebouwd bureau. De lift kan 100kg hebben, dus 3 schermen zou geen probleem moeten zijn.
Ik heb echter geen idee wat de D7000 MJ 2011 gaan kosten.
Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567
Ik quote even mezelf...Werewolf336 schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 11:27:
Ik heb dit topic al een tijd niet meer gevolgd, maar is inmiddels de uitzending gemist app voor internet@TV al beschikbaar?
Ik zie dat er wel een aantal nieuwe bij zijn gekomen, maar nog geen uitzending gemist...
http://www.samsung.com/nl...do?news_seq=18347&page=1#
Maar deze zie ik allemaal niet in mijn lijstje staan...• Nu.nl: het laatste nieuws van Nu.nl op de TV
• NOS: bekijk het laatste NOS journaal wanneer het je uitkomt
• Buienradar: bekijk de buienradar voor je regio, Nederland of Europa
• Fileindex: het meest actuele overzicht van de files op de weg
• 9292: plan op je TV je reis met het openbaar vervoer
• ABN AMRO: recente beursberichten, overzicht van de belangrijkste koersen en indices, toegang tot je schaduwportefeuille en tickertape met koersinformatie
• Quoteweb: overzicht van de financiële markten in Europa en de Verenigde Staten
• Hyves: de eerste volledige Hyves-applicatie voor de TV
• Funda: ontdek je droomhuis in het actuele aanbod van huizen in Nederland
• Just Eat: bestel via je TV een menu bij een restaurant dat bij jou in de buurt bezorgt
• Panorama: bekijk panorama.nl met de spectaculairste filmpjes en foto’s van de dag
• TV Gids: de meest actuele en handigste TV-gids
• Cinenews.nl: alle film- en bioscoopinformatie op een rij
• MovieMAX: met de Video on Demand-service kun je de nieuwste films bestellen en direct bekijken.
Komen deze met een firmware upgrade mee of kan ik deze op een andere manier aan mijn lijst toevoegen?
hoe kan ik zien of je een rev1 heb? staat dit op de verpakking en of zijn er andere kenmerken om dit te zien? bijvoorbeeld; productcode, Firmcode, oid
Staat aan buitekant van de doos(op sticker streepjescode) en op sticker op stick zelf.Spicers schreef op zondag 13 maart 2011 @ 11:49:
[...]
hoe kan ik zien of je een rev1 heb? staat dit op de verpakking en of zijn er andere kenmerken om dit te zien? bijvoorbeeld; productcode, Firmcode, oid
Hmmm, klein vraagje. Ik wou een wireless dongle halen voor mijn tv aangezien ik nu een kabel heb en deze allemaal beetje weg wil werken. Maar nou zeg ik dat hij 51 euro is. Weet iemand of er ook goedkopere versies zijn van andere merken die er mee werken of dat dat helemaal niet werkt?
Zoek even het forum door, staan wel dingen over inWeAreLegion schreef op zondag 13 maart 2011 @ 17:56:
Hmmm, klein vraagje. Ik wou een wireless dongle halen voor mijn tv aangezien ik nu een kabel heb en deze allemaal beetje weg wil werken. Maar nou zeg ik dat hij 51 euro is. Weet iemand of er ook goedkopere versies zijn van andere merken die er mee werken of dat dat helemaal niet werkt?
[ Voor 5% gewijzigd door timwijn op 13-03-2011 18:10 ]
bestaat er ook een Samsung LE32C530 met LAN aansluiting? nog niet van gehoord en of gezienRavian18 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 12:28:
Ik heb zelf een Samsung LE32C530 (jammer genoeg de variant zonder LAN aansluiting).
Dit werkt idd perfect!! ik had ook meerdere MKV files welke niet ondersteund werden, na het veranderen van IDC deed ie het! mooi manRavian18 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 12:28:
Als het container profiel op 5.0 staat geeft de tv een foutmelding van "videocodec niet ondersteund". Met het programma IDC Multi Changer (hier te download: http://www.mediafire.com/?mc2dbsdgzvg) kan je dit veranderden in 4.0 (of iets anders lager dan 5) waardoor de tv alle MKVs kan afspelen. Hoop dat jullie hier wat aan hebben, ik ben erg in ieder geval erg blij mee!
Dat ziet er zo uit....devil-strike schreef op zondag 13 maart 2011 @ 14:52:
[...]
Staat aan buitekant van de doos(op sticker streepjescode) en op sticker op stick zelf.

Anyways, ik heb eindelijk wel gevonden hoe ik netwerk op wireless zet (hoe ik daar overheen heb gekeken... ).
Network staat op wireless, allshare staat aan.
Als ik dan naar het "gewone" menu ga is er idd netwerk bijgekomen. Maaaaar... die staat op "kabel" en kan ik niet naar draadloos zetten. Kan ik nog die Dlink stick niet testen..
[ Voor 53% gewijzigd door teacher op 13-03-2011 21:10 ]
Ja daar was ik mee begonnen haha, maar dat is toch behoorlijk veel werk met 6000 posts. Maar goed ga vanmiddag wel weer even verder zoeken. Nou maakt het niet zoveel uit dat me tv geen internet heeft gebruik het toch niet en films kijk ik ik vanaf een hdd.timwijn schreef op zondag 13 maart 2011 @ 18:10:
[...]
Zoek even het forum door, staan wel dingen over inKan ik me herinneren, maar weet niet meer precies waar!
Dit had ik ook reeds gezien, moet de dongle nog halen, dus acht dit komt evt doordat de dongle nog niet in de USB poort zit. Zou mooi zijn als iemand even kan bevestigen en of aangeven wat er nog meer moet gebeuren. de eerdere posts heb ik reeds doorgenomen. en hier staat niets over vermeld. Ik heb zelf ook de procedure van Netwerk = wireless en Allshare = 1 gekozen, heb dus verder niet het model veranderd. ik heb zelf de Samsung LE32C530teacher schreef op zondag 13 maart 2011 @ 20:48:
[...]Als ik dan naar het "gewone" menu ga is er idd netwerk bijgekomen. Maaaaar... die staat op "kabel" en kan ik niet naar draadloos zetten. Kan ik nog die Dlink stick niet testen..
Op Amazon.DE deze besteld, werkt prima: Hama Wireless LAN USB Stick 300 MbpsWeAreLegion schreef op zondag 13 maart 2011 @ 17:56:
Nog geen EUR 22, inclusief porto.
Edit: sorry, dat was de foute link, het moet een HAMA 62740 zijn, en die kost net geen EUR 28 inclusief porto.
Ik gok dat die andere Hama ook werkt.
De HAMA 62740 doet het op een UE40C6800 prima.
--jeroen
[ Voor 23% gewijzigd door wiert.tweakers op 15-03-2011 09:58 ]
http://wiert.wordpress.com
Ik heb die Dlink, maar die wil het niet doen. Ook op de computer niet 
Even kijken of ik hem nog om kan ruilen (marktplaats ftw
)
Even kijken of ik hem nog om kan ruilen (marktplaats ftw

Kan je even aangeven wat jij precies gedaan hebt om 't werkend te krijgen? Even een aanname dat je een LE32C530 hebt. was er nadat je de aanpassingen uitgevoerd hebt in het service menu, bij het "normale" menu "netwerk" de optie om hem op "wireless" te zetten? ik zie nl alleen de optie "kabel".wiert.tweakers schreef op maandag 14 maart 2011 @ 10:30:
[...]Op Amazon.DE deze besteld, werkt prima: Hama Wireless LAN USB Stick 300 Mbps --jeroen
Ah ok thankswiert.tweakers schreef op maandag 14 maart 2011 @ 10:30:
[...]
Op Amazon.DE deze besteld, werkt prima: Hama Wireless LAN USB Stick 300 Mbps
Nog geen EUR 22, inclusief porto.
--jeroen
Snap niet waarom iedereen wireless wil, ik heb juist kabels getrokken om bekabeld te hebben. Via wireless krijg je echt niks in HD fatsoenlijk gestreamd.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Ik stream normaal gewoon 1080p x264 in een mkv container zonder problemen over wireless. Heb nog zat headroom voor een 2e 1080p easy in principe. Het ligt er dus maar net aan wat je wil streamen
Herkent i hem wel op je pc of ook helemaal niet, als het laatste het geval is heb je denk ik een kapotte gekocht.teacher schreef op maandag 14 maart 2011 @ 11:01:
Ik heb die Dlink, maar die wil het niet doen. Ook op de computer niet
Even kijken of ik hem nog om kan ruilen (marktplaats ftw)
Als je iets terug gelezen had had je gezien dat ik het verder niet gebruik om te streamenPhusebox schreef op maandag 14 maart 2011 @ 14:06:
Snap niet waarom iedereen wireless wil, ik heb juist kabels getrokken om bekabeld te hebben. Via wireless krijg je echt niks in HD fatsoenlijk gestreamd.
aangezien de LE32C530 geen LAN aansluiting heeft, maar evt wel via wireless aan je netwerk gehangen kan worden.Phusebox schreef op maandag 14 maart 2011 @ 14:06:
Weet iemand hoe ik een .mkv formaat kan afspelen op de UEC6000? Ik heb een HD aan m'n router hangen waarvandaan ik films stream naar de tv via ReadyDLNA. Al is de software niet optimaal op de samsung tv ik ben toch redelijk tevreden en ik kijk naar hartenlust films met ondertiteling (die je wel even de zelfde naam moet geven als de film) alleen .mkv bestanden zijn nog niet gelukt. Weet iemand hoe je dat werkend krijgt?
Kijk deze en de vorige pagina eens door, daar staat het volgens mij wel bij wat je kan doen in het geval dat hij je mkv niet pakt.Maartendc schreef op maandag 14 maart 2011 @ 18:09:
Weet iemand hoe ik een .mkv formaat kan afspelen op de UE6000? Ik heb een HD aan m'n router hangen waarvandaan ik films stream naar de tv via ReadyDLNA. Al is de software niet optimaal op de samsung tv ik ben toch redelijk tevreden en ik kijk naar hartenlust films met ondertiteling (die je wel even de zelfde naam moet geven als de film) alleen .mkv bestanden zijn nog niet gelukt. Weet iemand hoe je dat werkend krijgt?
Persoonlijk heb ik er bijna nooit last van en worden mijn files bijna altijd herkent.
op 2 TV's en 2 pc's helemaal niks.. *grrrrrrrdevil-strike schreef op maandag 14 maart 2011 @ 14:59:
[...]
Herkent i hem wel op je pc of ook helemaal niet, als het laatste het geval is heb je denk ik een kapotte gekocht.
Ik heb nou niet echt iets kunnen vinden hoor. Bij IDC multi changer staat mijn film Inception al op 4,1 (het ideale formaat ervoor) dus lijkt me niet echt zinvol om te veranderen. Ik heb ook nog een serie in .mkv formaat geprobeerd maar dat speelde ie ook niet af.
En nogmaals ik speel mij bestanden dus af via DLNA niet via usb.
En nogmaals ik speel mij bestanden dus af via DLNA niet via usb.
[ Voor 11% gewijzigd door Maartendc op 14-03-2011 22:42 ]
Wat voor melding geeft hij dan waarom hij ze niet afspeelt?
Ik heb hetzelfde probleem als deze meneer maar ik word niet veel wijzer van de gegeven oplossing: http://www.circuitsonline.net/forum/view/85229.
Hij zegt dus: Niet ondersteund bestandstype
Voor .mkv's verwachten Samsungs het mime-type video/x-mkv terwijl de meeste servers standaard video/x-matroska gebruiken. Als je je DLNA-server niet aan kan passen dan kun je ook proberen of het helpt als je de files hernoemt naar .avi oid. (De TV speelt ze waarschijnlijk toch wel af.)
Het kan ook zijn dat de mkv is gemaakt met headercompressie aan, dan speelt de tv ze ook niet af. Heb hetzelfde probleem gehad met een aantal mkv's op een UE32C6000. Je kan met mkvtoolnix de mkv's opnieuw maken zonder headercompressie (kost ongeveer 3min) en dan werken ze bij mij wel.Maartendc schreef op maandag 14 maart 2011 @ 22:50:
Ik heb hetzelfde probleem als deze meneer maar ik word niet veel wijzer van de gegeven oplossing: http://www.circuitsonline.net/forum/view/85229.
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
Shit; verkeerde HAMA link op Amazon; dit is de goede: HAMA 62740 en die kost net geen EUR 28.Spicers schreef op maandag 14 maart 2011 @ 11:43:
[...]
Kan je even aangeven wat jij precies gedaan hebt om 't werkend te krijgen? Even een aanname dat je een LE32C530 hebt. was er nadat je de aanpassingen uitgevoerd hebt in het service menu, bij het "normale" menu "netwerk" de optie om hem op "wireless" te zetten? ik zie nl alleen de optie "kabel".
Ik kwam er op omdat ik ergens in een google search gevonden had dat de HAMA 62740 ook op Samsung TV's zou werken.
Omdat ik met Amazon.de goede ervaringen heb, ben ik daar gaan zoeken.
In de pricewatch staat ie ook, maar dan onder unsorted.
Als het niet gewerkt had, had ik voor een laptop zonder WiFi-N een goede stick gehad.
Ik gok dat die andere HAMA stick het ook doet, maar dat weet ik dus niet zeker.
Ik heb een UE40C6800 uit de ING rentepunten winkel.
Bij mij was het gewoon die Hama USB stick erin; TV herkende het meteen, vroeg meteen om de WLAN instelingen.
Dat laatste was nog even klooien, want mijn Linksys WiFi-N router had niet de juiste kanallbreedte (de Samsung TV noemt dat iets van eco-mode, en dat kan die TV niet).
Daarna Linksys aangepast; is een simpele instelling van 20 Mhz versus 40 Mhz, maar nergens in de LinkSys en Samsung documentatie staat wat die eco-mode nu precies is.
Ik denk dat je dit zelfde gehad zou hebben met de originele Samsung WLAN USB stick.
De TV staat 2 etages boven de WLAN router, dus haal ik ongeveer 3 megabit. Dat is niet genoeg om te streamen (dus de NOS en Youtube gadgets doen het niet lekker), maar wel goed genoeg voor de meeste andere gadgets.
--jeroen
[ Voor 23% gewijzigd door wiert.tweakers op 15-03-2011 09:53 ]
Denk dat dan idd die stick verrot is, hopelijk kan hem nog terug sturen iod, al word het lastig van marktplaats.teacher schreef op maandag 14 maart 2011 @ 19:55:
[...]
op 2 TV's en 2 pc's helemaal niks.. *grrrrrrr
Hallo allemaal,
Hierbij mijn eerste post in dit topic.
Ik ben op zoek naar een goede prijs kwaliteit tv voor me ouders en de keuze is gevallen op de le40c630 aangezien ze de "extra" internet functies van de hogere modellen niet gaan gebruiken.
Nu heb ik dit topic al aardig door gespit en als ik dit model bekijk komen er een paar vragen omhoog:
Ik lees erover dat tv bij sommigen niet samenwerkt met een CI+ module voor DVB-C, dit zou na een firmware update opgelost zijn, Klopt dit?
En mijn grootste vraag is eigenlijk:
Welk paneel moet ik nu wel hebben. Ik lees hele discussies over panelen in dit model maar kom er helemaal geen wijs meer uit. Zou graag jullie mening even willen weten.
Ik ben op zoek naar een goede prijs kwaliteit tv voor me ouders en de keuze is gevallen op de le40c630 aangezien ze de "extra" internet functies van de hogere modellen niet gaan gebruiken.
Nu heb ik dit topic al aardig door gespit en als ik dit model bekijk komen er een paar vragen omhoog:
Ik lees erover dat tv bij sommigen niet samenwerkt met een CI+ module voor DVB-C, dit zou na een firmware update opgelost zijn, Klopt dit?
Welk paneel moet ik nu wel hebben. Ik lees hele discussies over panelen in dit model maar kom er helemaal geen wijs meer uit. Zou graag jullie mening even willen weten.
11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942
SQ01/02 worden als de beste beschouwd. Dat zijn die van Samsung zelf.boombes schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 12:43:
Hallo allemaal,
Daarna die van AU-optronics. Ondanks dat die op dit moment, door sommige mensen als beter wordt ervaren dan de SQ-panelen van Samsung.
De tv werkt prima samen met een CI+ module. Dus snap je vraag verder niet helemaal.
Ik zou me niet blind staren op wat voor paneel je moet krijgen. Kijk in de winkel of het beeld je bevalt, wat voor paneel dat is en haal die tv met dat paneel gewoon. Of vergelijk zelf bij welk paneel het mooiste beeld is.
Ik heb het niet gedaan met mijn C630 en ik heb een A06 paneel. Prima zwartwaardes, mooi beeld, geen moment spijt van gehad.
Succes met je keuze!
Nou monteur is geweest hier, heeft nieuwe main board erin gezet, ik getest en nogsteeds na 30min oos, dit heeft dus niets met de main board temaken maar eerder denk ik aan de software, gevraagt om een tdt heeft i besteld en nog krijgt i van samsung de mstar board, met gevolg weer oos problemen.
schiet dus allemaal niet op, word dus vanavond of morgen weer terug gebeld voor weer nieuwe afspraak.
schiet dus allemaal niet op, word dus vanavond of morgen weer terug gebeld voor weer nieuwe afspraak.
Hey luitjes.
Snelle vraag:
Ik heb een 32C530, bevalt top! (zelfs met de mstar processor
50hz... ook dus geen lag! (itt de 100hz modellen).
Ik ben nu aan het kijken ook voor een 37C530 of 37C550.
1. Enig idee bij welke ik de meeste kans heb op een Trident processor?
2. Enig idee welke meest kans heeft op AMA en welke op een SPVA? (stiekem heb ik toch liever de betere donker tinten)
2. Enig idee of de 37 aanzienlijk meer lagt als de (no lag) 32? HDTVtest.uk zei van wel maar niet met hoeveel.
3. Enig idee of de 37C530 en 37C550 nu eindelijk wel feilloos 24p aankunnen?
4. Enig idee hoe ik een internet winkel kan vragen of ze me iets shippen (37C530 of 37C550) met een trident proc? Enige code?
en
5. ENIG idee waar men in Nederland de 37C580 (tachtig!) kan vinden met de supersnelle Valencia processor? (UK model)
Snelle vraag:
Ik heb een 32C530, bevalt top! (zelfs met de mstar processor
Ik ben nu aan het kijken ook voor een 37C530 of 37C550.
1. Enig idee bij welke ik de meeste kans heb op een Trident processor?
2. Enig idee welke meest kans heeft op AMA en welke op een SPVA? (stiekem heb ik toch liever de betere donker tinten)
2. Enig idee of de 37 aanzienlijk meer lagt als de (no lag) 32? HDTVtest.uk zei van wel maar niet met hoeveel.
3. Enig idee of de 37C530 en 37C550 nu eindelijk wel feilloos 24p aankunnen?
4. Enig idee hoe ik een internet winkel kan vragen of ze me iets shippen (37C530 of 37C550) met een trident proc? Enige code?
en
5. ENIG idee waar men in Nederland de 37C580 (tachtig!) kan vinden met de supersnelle Valencia processor? (UK model)
[ Voor 10% gewijzigd door gold333 op 15-03-2011 15:07 ]
Van de week heb ik zo'n Samsung UE40C6000RW gehaald, vanwege mijn doofheid wil ik dat hij de ondertiteling automatisch aanzet. Dit werkt perfect bij BBC1 en BBC2, maar helaas niet bij NED1, NED2 en NED3.
Weet iemand hoe je dit oplost?
Weet iemand hoe je dit oplost?
De ondertiteling bij bbc wordt meegestuurd in de dvb stream.
Bij ned1,2,3 zit je vast aan teletekst. Andere techniek en dus niet zo aan te zetten.
Bij ned1,2,3 zit je vast aan teletekst. Andere techniek en dus niet zo aan te zetten.
Dude, ik snap niks van jouw post. Ik moet het twee keer lezen vanwege de brakke spelling, missende lidwoorden en spatiesdevil-strike schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 14:01:
Nou monteur is geweest hier, heeft nieuwe main board erin gezet, ik getest en nogsteeds na 30min oos, dit heeft dus niets met de main board temaken maar eerder denk ik aan de software, gevraagt om een tdt heeft i besteld en nog krijgt i van samsung de mstar board, met gevolg weer oos problemen.
neem aan dat het om de H/W (hardware) ver gaat = B1 = rev1 en niet om de F/W (Firmware) ver =1.00
een stick met H/W ver = B2 = Rev2?
Ik vermoed dat 'oos' voor out of sync staat.MalleEppie71 schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 19:47:
[...]
Dude, ik snap niks van jouw post. Ik moet het twee keer lezen vanwege de brakke spelling, missende lidwoorden en spaties, maar wat zijn 'oos', 'tdt' en 'i'?
Ow, das jammer. Als ik TT888 opzet, is linksboven in het beeld altijd 'TT888' zichtbaar. Best irritant.job schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 18:17:
De ondertiteling bij bbc wordt meegestuurd in de dvb stream.
De i staat mijns inziens voor heeftie en krijgtieMalleEppie71 schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 19:47:
[...]
Dude, ik snap niks van jouw post. Ik moet het twee keer lezen vanwege de brakke spelling, missende lidwoorden en spaties, maar wat zijn 'oos', 'tdt' en 'i'?
tdt weet ik ook niet
Even een snelle vraag voor de Samsung LE40C750 3D LCD:
heeft deze last van lag tijdens gamen met een ps3?
http://www.hdtvtest.co.uk...-le46c750-20100709761.htmlordloeder schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 11:58:
Even een snelle vraag voor de Samsung LE40C750 3D LCD:
Console Gaming
The Samsung LE40C750 lags by about 41ms with [Game Mode] enabled, which is enough to cause problems with games requiring lightning-quick reflexes. Slower-paced games were still a lot of fun on this display, but “one hit and you’re dead” online games were more frustrating than they were enjoyable. We really hope that more manufacturers recognise how big an issue input lag is and reduce it for future models, because there are really only two brands who seem to be catering to gamers at the moment.
For those curious, with the [Game mode] turned off (and without any [Motion Plus] processing turned on), the Samsung LE40C750 lagged by about 103ms. Both of these figures reflect 1080p/60hz input to the TV.
We also tried out Wipeout HD in 3D running on the Playstation 3 (with the latest system update), where the 3D effect added a lot of depth to the game. Unfortunately, the game is actually better-looking in 2D, but this wasn’t the Samsung LE40C750’s fault. In 2D, the game runs at twice the resolution and twice the frame rate (1080p at 60fps), whereas in 3D, this drops to 720p at only 30fps, making the game feel much less fluid and enjoyable. Can the current games consoles even live up to the demands placed on them by 3D rendering requirements? Still, the 3D effect was great, meaning the Samsung LE40C750 was at least pulling its weight
Dat jij niet weet wat oos is en tdt dan zou ik je toch even meer in je tv verdiepen.MalleEppie71 schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 19:47:
[...]
Staat mijn schrijfstijl je niet aan, zo be it jammer dan pech, als ik les nodig hebt vraag ik het wel.
Is het mogelijk om de ingeplande opnames te zien? Ik heb tijdens het testen een opnamen ingepland voor een jaar lang op een bepaalde tijd, maar ik kan dit nergens terugvinden/verwijderen.
Ik heb een Samsung EU46C6800
Ja dat kan bij de instellingen van de TV zelf. Als je naar menu gaat en dan naar settings, en dan als ik me niet vergis naar Kabel gaat, daar kan je zien wat je ingesteld hebt.degranulatie schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 14:26:
Is het mogelijk om de ingeplande opnames te zien? Ik heb tijdens het testen een opnamen ingepland voor een jaar lang op een bepaalde tijd, maar ik kan dit nergens terugvinden/verwijderen.
Naar kanaalbeheer, en dan het onderste icoontje.degranulatie schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 14:26:
Als je iets meer moeite in berichten steekt, dan heb je een grotere kans dat meer mensen het begrijpen, en je meer antwoorden krijgt.devil-strike schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 13:41:
Staat mijn schrijfstijl je niet aan, zo be it jammer dan pech, als ik les nodig hebt vraag ik het wel.
Met "meer moeite" bedoel ik iets betere spelling, hoofdletter/onderkast onderscheid en zinsbouw, wat meer interpunctie, en wellicht wat afkortingen uitschrijven.
Vergeet niet dat forums bezocht worden door vrijwilligers, die je graag van dienst zijn, maar dan ook verwachten dat je zelf wat moeite doet om hun inspanningen wat te vergemakkelijken.
Het hoeft helemaal niet perfect, maar ik kan begrijpen dat je eerdere berichten door veel mensen lastig te lezen waren.
--jeroen
In de specificaties van de Samsung led tv's van de 4000 serie ontbreekt de kijkhoek (h/v). Samsung klantenservice geeft daarover geen consistente informatie. Met name ben ik geïnteresseerd in de ue-19c4000 voor satelliet en movie (usb) gebruik in de caravan. Heeft iemand de kijkhoek van de 4000 serie wel kunnen achterhalen?
De concurrent is de LG 3300 serie. De kijkhoek daarvan is wel in de specificaties vermeld (178/178) maar omdat het geen ips panel betreft heb ik daarover mijn twijfels (http://tinyurl.com/67bv23g)
De concurrent is de LG 3300 serie. De kijkhoek daarvan is wel in de specificaties vermeld (178/178) maar omdat het geen ips panel betreft heb ik daarover mijn twijfels (http://tinyurl.com/67bv23g)
Ik heb nu sinds een paar weken een Samsung UE46C6730 i.c.m. Humax 5050c en tot op heden blijf ik bij bewegingen onscherpe beelden houden.
Het volgende heb ik al gedaan:
- HDMI Kabel vervangen Humax 5050
- Instellingen teruggezet naar fabrieksinstellingen.
- Gespeeld met allerlei instellingen.
Momenteel heb ik het zo staan:
Modus: Standaard
- Backlight: 14
- Contrast: 100
- Helderheid: 45
- Scherpte: 50
- Kleur: 50
- Tint (G/R) G50/R50
Geavanceerde instellingen
Zwarttinten: Uit
Dynamisch contrast: Middel
Schaduwdetail: -2
Gamma: 0
Expertpatroon: Uit
RGB-modus: Uit
Kleurruimte: Eigen
Huidkleur: 0
Randverbetering: Aan
LED Motion Plus: Uit
Beeldopties:
Kleurtint: Normaal
Grootte: 16:9
Digitale ruisfilter: Uit
MPEG-ruisfilter: Uit
Filmmodus: Auto2
Motion Plus: Standaard
Heb bovenstaande instellingen ook in verschillende combinaties gebruikt maar ik krijg maar niet het vloeiende beeld. Lijkt me voor een 100Hz (met die 400Hz CMR) toch haast logisch dat bewegingen er vloeiend zouden moeten uitzien.
Wie heeft de gouden tip?
Het volgende heb ik al gedaan:
- HDMI Kabel vervangen Humax 5050
- Instellingen teruggezet naar fabrieksinstellingen.
- Gespeeld met allerlei instellingen.
Momenteel heb ik het zo staan:
Modus: Standaard
- Backlight: 14
- Contrast: 100
- Helderheid: 45
- Scherpte: 50
- Kleur: 50
- Tint (G/R) G50/R50
Geavanceerde instellingen
Zwarttinten: Uit
Dynamisch contrast: Middel
Schaduwdetail: -2
Gamma: 0
Expertpatroon: Uit
RGB-modus: Uit
Kleurruimte: Eigen
Huidkleur: 0
Randverbetering: Aan
LED Motion Plus: Uit
Beeldopties:
Kleurtint: Normaal
Grootte: 16:9
Digitale ruisfilter: Uit
MPEG-ruisfilter: Uit
Filmmodus: Auto2
Motion Plus: Standaard
Heb bovenstaande instellingen ook in verschillende combinaties gebruikt maar ik krijg maar niet het vloeiende beeld. Lijkt me voor een 100Hz (met die 400Hz CMR) toch haast logisch dat bewegingen er vloeiend zouden moeten uitzien.
Wie heeft de gouden tip?
It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.
Verwijderd
Ik praat geen onzin. Kijk maar eens goed op die dtvmonitor site die je zelf hebt gepost. Kijk dan bij Ziggo of UPC naar de bitrates van de Nederlandse SD zenders. Dan zie je dat er een aantal tussen zitten die zo rond de 7000 kbit/s schommelen. Alleen de HD zenders worden 1:1 zonder bitrate shaping doorgegeven bij Ziggo en UPC. Ik kan ook een vergelijking posten van screencaptures van het SD signaal van UPC/Ziggo en dat van OBN. Wat je dan ziet is dat UPC/Ziggo meer artefacts in het beeld hebben dan OBN bij hetzelfde screen.devil-strike schreef op maandag 17 januari 2011 @ 12:30:
[...]
Wat zit jij nu weer voor onzin tepraten upc geeft alles 1:1 door dus alle zenders van nl worden met 8Mbit/s doorgegeven voor SD(13Mbit/s voor HD), de rest wat van sat afkomt(dus ook bij OBN) word 1:1 door upc doorgezet op de kabel, dus zorg eerst dat je wat meer achtergrond info vind voordat je dingen zecht die niet kloppen.
hier kan je bitrates bekijken voor ziggo/upc/cay en canaal digitaal: http://dtvmonitor.nl/?tree=2980
Verwijderd
Phusebox schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 13:15:
[...]
Heeft de 40 inch dit probleem niet dan?
Ik ga morgen nog een keer naar de Mediamarkt met een dvd om het "sd beeld" te testen. Maar ben bang dat ik gewoon het "smoothing" zie waar men het in de review van hdtvtest.co.uk over heeft. Thuis nog eens gekeken, en op de Sony W4500 van mijn ouders, die hebben allebei beduidend veel beter beeld, correctie veel scherper beeld bij SD weergave.
Op de Samsung C630/C650 lijkt het net of iemand de tv heeft ingesmeerd met een of andere smurrie waardoor alles wazig wordt.
Om hier nog even op terug te komen. Ik heb een paar video's gemaakt van de 32" Sony KDL-32D3000 en de 46" Samsung LE46C650 en van die video's een paar screencaptures gemaakt. Het paneel in de Samsung is een SQ02 (SQ02 sticker op de zijkant en 46A1UF0C in het service menu). De TV komt uit de Samsung fabriek in Slowakije. De laatste T-VALDEUC-3007.1 firmware staat erop. De uniformiteit, zwartwaardes, contrast en kleuren zijn uitstekend. De pixelstructuur bestaat uit rechthoeken (bij volledig witte beelden) en blokjes (bij donkere beelden). Er zijn geen >>> of ^^^ zichtbaar, wat betekend dat deze TV het 2010 S-PVA paneel heeft welke een scherpe en strakke weergave zou moeten en dus niet dof en wazig waar het 2009 S-PVA om bekend staat. Voor meer informatie zie hier, hier en hier.Marcus73 schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 08:39:
[...]
Prettig dat ik (Marcus73) niet de enige ben, hoewel ik slechts een handjevol reacties op verschillende forums kan vinden over dit probleem.
http://ziggo-gebruikers.n...ve/index.php/t-22937.html
http://ziggo-gebruikers.n...ve/index.php/t-26881.html
Ik heb het probleem opgelost door mijn HD decoder (Samsung DCB-H380R) via HDMI aan te sluiten op mijn C630 en dat geeft een perfect beeld (zowel SD als HD). Zoals in de bovenstaande links een aantal keer aangegeven, het ligt aan de MPEG chipset in de C630. Het heeft niets met de CI+ module te maken, want die is er alleen om te decoderen. De DCB-H380R werkt met upscaling naar 1920x1080i, ook voor SD. Als ik via de ingebouwde tuner naar SD kanalen kijk, geeft de C630 aan dat de resolutie 576i is. Misschien dus een gebrek aan upscaling??
Laatste firmware http://www.samsungfiletra...C.zip&AssetFolder=Default lost dit probleem in ieder geval niet op. Vergelijkbare Philips en Sony modellen met ingebouwde tuners hebben dit probleem niet, althans voor zover ik bij anderen kan zien.
Ik sluit me aan bij de oproep van Alexander01: zijn er meer mensen die dit hebben met de Samsung 6 serie?
Hieronder de screencaptures uit de video's. Bij beide TV's staat de 'beeldscherpte' op MAX en alle ruisfilters uit. Bij de Samsung staat 'randverbetering' ook nog aan.
Samsung LE46C650:

Sony KDL-32D3000:

Samsung LE46C650:

Sony KDL-32D3000:

Zoals te zien is produceert de 4 jaar oude Sony een strakker plaatje met meer detail. De Samsung is veel doffer, heeft minder detail en het beeldtype ziet er 'analoog' uit.
Ik snap echt niet waarom deze TV op HDTVtest.co.uk zo gewaardeerd wordt voor z'n SD performance. Zelfs van een 8Mbit Technicolor stream kan hij geen strak en scherp plaatje maken! Laat staan van een 3-4mbit stream van de satelliet!
Sony's Bravia Engine is echt superieur aan Samsung's beeldprocessing. Het verscherpings-algorithm wat Sony gebruikt ligt mijlen ver voor op dat van Samsung. Dus voor mensen die deze TV willen kopen en nog veel SD kijken: DOE HET NIET! NIET KOPEN!
Verwijderd
Interessant is dit zeker. Ik vraag me af hoe dit kan. Niet alleen hdtvtest.co.uk heeft de C630/C650 serie goed getest. Er zijn veel meer sites/testorganisaties die deze Samsung serie goed hebben beoordeeld. Ook ivm vergelijkbare Sony tv's. Zelf heb ik geen Sony tv staan dus kan ik jouw test niet reproduceren om te kijken of het een incident is of meer structureel.Verwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 22:52:
[...]
[...]
Om hier nog even op terug te komen. Ik heb een paar video's gemaakt van de 32" Sony KDL-32D3000 en de 46" Samsung LE46C650 en van die video's een paar screencaptures gemaakt. Het paneel in de Samsung is een SQ02 (SQ02 sticker op de zijkant en 46A1UF0C in het service menu). De TV komt uit de Samsung fabriek in Slowakije. De laatste T-VALDEUC-3007.1 firmware staat erop. De uniformiteit, zwartwaardes, contrast en kleuren zijn uitstekend. De pixelstructuur bestaat uit rechthoeken (bij volledig witte beelden) en blokjes (bij donkere beelden). Er zijn geen >>> of ^^^ zichtbaar, wat betekend dat deze TV het 2010 S-PVA paneel heeft welke een scherpe en strakke weergave zou moeten en dus niet dof en wazig waar het 2009 S-PVA om bekend staat. Voor meer informatie zie hier, hier en hier.
Hieronder de screencaptures uit de video's. Bij beide TV's staat de 'beeldscherpte' op MAX en alle ruisfilters uit. Bij de Samsung staat 'randverbetering' ook nog aan.
Zoals te zien is produceert de 4 jaar oude Sony een strakker plaatje met meer detail. De Samsung is veel doffer, heeft minder detail en het beeldtype ziet er 'analoog' uit.
Ik snap echt niet waarom deze TV op HDTVtest.co.uk zo gewaardeerd wordt voor z'n SD performance. Zelfs van een 8Mbit Technicolor stream kan hij geen strak en scherp plaatje maken! Laat staan van een 3-4mbit stream van de satelliet!
Sony's Bravia Engine is echt superieur aan Samsung's beeldprocessing. Het verscherpings-algorithm wat Sony gebruikt ligt mijlen ver voor op dat van Samsung. Dus voor mensen die deze TV willen kopen en nog veel SD kijken: DOE HET NIET! NIET KOPEN!
Ik vind zelf echter de C630 een mooi scherp beeld geven. Zeker vanaf de ingebouwde mediaplayer speelt ie erg mooi af. Het punt is dat je als consument niet snel 2 toestellen in je eigen woning gaat vergelijken alvorens je koopt. Een goede vergelijking in de winkel blijft gewoon uitermate lastig. Je kunt natuurlijk 2 toestellen kopen (de C630 en de meest recente Sony tegenhanger EX501) en dan de minst goede retour doen. Toen ik de C630 kocht was er trouwens een andere reden niet voor Sony te gaan en dat was de lichtmetalen strip onderaan (EX500). Die is bij de EX501 gelukkig vervangen door een zwarte strip. Verder speelt de Samsung meer mediaformaten af via de interne mediaplayer, geen doorslaggevende reden maar wel een pluspunt. De Sony heeft als pluspunt dat de originele filmgrain niet aangetast wordt. In hoeverre dit in de praktijk goed zichtbaar is kan ik niet echt goed beoordelen zij het dat in winkelopstellingen inderdaad wat meer filmgrain/korrel te zien lijkt bij Sony.
Overigens heb ik nog steeds regelmatig van die blokjes in beeld. Het geluid hapert dan ook heel even. Vooral bij HD kanalen heb ik er last van. Bij SD kanalen niet/nauwelijks en bij de interne mediaplayer helemaal niet.
Heb de laatste firmware van 15 december 2010 (T-VAL6DEUC-1016.0).
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2011 23:24 ]
Maar dat de vorm van de sub-subpixels er iets mee te maken heeft betwijfel ik zeer. Ik moet zo ongeveer met m'n neus tegen m'n 40" SQ01-panel aan zitten om de subpixels te zien. Hoe je de vorm van de sub-subpixels op 2 meter nog zou moeten kunnen waarnemen lijkt mij voorbehouden aan mensen met bovenmenselijke retina. Laat staan dat het invloed zou hebben op de scherpte van SD-beeld.Verwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 22:52:
De laatste T-VALDEUC-3007.1 firmware staat erop. De uniformiteit, zwartwaardes, contrast en kleuren zijn uitstekend. De pixelstructuur bestaat uit rechthoeken (bij volledig witte beelden) en blokjes (bij donkere beelden). Er zijn geen >>> of ^^^ zichtbaar, wat betekend dat deze TV het 2010 S-PVA paneel heeft welke een scherpe en strakke weergave zou moeten en dus niet dof en wazig waar het 2009 S-PVA om bekend staat. Voor meer informatie zie hier, hier en hier.
Frankly vind ik de sony er ook niet echt fijn uitzien. Artifact galore. Maar goed, persoonlijke smaak denk ik dan. Zelf heb ik elke ""optimalisatie"" uitgeschakeld, en scherpte heb ik op 20/100 staan.Hieronder de screencaptures uit de video's. Bij beide TV's staat de 'beeldscherpte' op MAX en alle ruisfilters uit. Bij de Samsung staat 'randverbetering' ook nog aan.
...
Verwijderd
@bert-nl
Ik heb zelf de 55EX500 en 55C650 onder klaar gezien in de winkel met hetzelfde SD beeld. Beide zagen er wazig uit. Maar dat komt natuurlijk omdat de scherpte niet opgekrikt is in de winkel. De Samsung had echter net een wat beter contrast, kleuren en beelddiepte. Ook de betere ingebouwde mediaplayer gaf voor mij de doorslag om voor Samsung te gaan. Daarnaast was de scaling bij Samsung preciezer. Bij Sony vielen de randen van de rode letters buiten de kleuropvulling.
Maar jou TV geeft wel een scherp beeld met SD? Zou je eens een zo'n zelfde foto willen maken met de beeldscherpte op max en alle ruisfilters uit? En dan ook het liefst van zo'n zelfde RTL-Z studio beeld.
Ik ben ook benieuwd welke pixelstructuur jou TV heeft. Dit kun je checken door een camera met macro-zoom functie tegen een wit gedeelte van het beeld te houden.
Bij het nieuwe 2010 S-PVA paneel hoor je de rechthoekige pixelstructuur te zien bij volledige witte gedeeltes en blokjes bij donkere gedeeltes. Zie het plaatje hieronder:

Bij de 2009 S-PVA panelen bestaat de structuur uit pijltjes: >>> of ^^^ (zie deze post)
@Fuzzillogic
Je hebt inderdaad een camera met macro-zoom functie nodig om het te checken. Zo heb ik het ook gedaan.
Maar ik denk dat de pixelstructuur wel invloed heeft op de beeldscherpte. Zie deze, deze en deze post.
Ik heb zelf de 55EX500 en 55C650 onder klaar gezien in de winkel met hetzelfde SD beeld. Beide zagen er wazig uit. Maar dat komt natuurlijk omdat de scherpte niet opgekrikt is in de winkel. De Samsung had echter net een wat beter contrast, kleuren en beelddiepte. Ook de betere ingebouwde mediaplayer gaf voor mij de doorslag om voor Samsung te gaan. Daarnaast was de scaling bij Samsung preciezer. Bij Sony vielen de randen van de rode letters buiten de kleuropvulling.
Maar jou TV geeft wel een scherp beeld met SD? Zou je eens een zo'n zelfde foto willen maken met de beeldscherpte op max en alle ruisfilters uit? En dan ook het liefst van zo'n zelfde RTL-Z studio beeld.
Ik ben ook benieuwd welke pixelstructuur jou TV heeft. Dit kun je checken door een camera met macro-zoom functie tegen een wit gedeelte van het beeld te houden.
Bij het nieuwe 2010 S-PVA paneel hoor je de rechthoekige pixelstructuur te zien bij volledige witte gedeeltes en blokjes bij donkere gedeeltes. Zie het plaatje hieronder:

Bij de 2009 S-PVA panelen bestaat de structuur uit pijltjes: >>> of ^^^ (zie deze post)
@Fuzzillogic
Je hebt inderdaad een camera met macro-zoom functie nodig om het te checken. Zo heb ik het ook gedaan.
Maar ik denk dat de pixelstructuur wel invloed heeft op de beeldscherpte. Zie deze, deze en deze post.
En de Sony ziet er misschien wat onnatuurlijk scherp uit. Maar dit is van dichtbij genomen. Als je er van ver af naar kijkt dan ziet het er perfect scherp en strak uit en zul je die artefacts ook niet meer zien. Sowieso heb ik liever wat kleine artefacts dan dat de TV dit op eigen houtje weg gaat filteren zodat het beeld een 'analoge look' krijgt met weinig detail.On AMVA3 panels, as well as the S-PVA panels used on higher end models, the subpixels are always rectangular, but divide up into smaller block shapes depending on the brightness.....
I would think this structure produces a sharper image than the S-PVA type under discussion, as it's based on rectangles and allows for half height subpixels, effectively doubling the vertical resolution. While you sometimes see this sort of structure on lower end models, you never see the horizontal bracket structure on higher end models, at least not anymore.
[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2011 05:52 ]
Heeft de S/PDIF uitgang op de SAMsung TV's ook volume regeling via de tv afstandsbediening? Of moet ik de A van het surround setje gebruiken (UE37C5100)
gr Wim
gr Wim
Sorry hoor maar als je dit detail noemt, beeld is veel te scherp je krijgt allemaal witte randen om de objecten heen je ziet hier totaal geen detail meer maar over scherp beeld.Verwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 22:52:
[...]
[...]
Om hier nog even op terug te komen. Ik heb een paar video's gemaakt van de 32" Sony KDL-32D3000 en de 46" Samsung LE46C650 en van die video's een paar screencaptures gemaakt. Het paneel in de Samsung is een SQ02 (SQ02 sticker op de zijkant en 46A1UF0C in het service menu). De TV komt uit de Samsung fabriek in Slowakije. De laatste T-VALDEUC-3007.1 firmware staat erop. De uniformiteit, zwartwaardes, contrast en kleuren zijn uitstekend. De pixelstructuur bestaat uit rechthoeken (bij volledig witte beelden) en blokjes (bij donkere beelden). Er zijn geen >>> of ^^^ zichtbaar, wat betekend dat deze TV het 2010 S-PVA paneel heeft welke een scherpe en strakke weergave zou moeten en dus niet dof en wazig waar het 2009 S-PVA om bekend staat. Voor meer informatie zie hier, hier en hier.
Samsung LE46C650:
[afbeelding]
Sony KDL-32D3000:
[afbeelding]
Samsung LE46C650:
[afbeelding]
Sony KDL-32D3000:
[afbeelding]
Jij vergelijkt een 32 inch tv met een 40 en 46 inch terwijl je op dezelfde afstand zit beetje raar want niemand koopt een 46 inch tv voor die afstand. Ook vind ik de kleuren van de samsung veel mooier als die van de sony. Geen eerlijke vergelijking dus. Ook kan je die scherpte nog instellen ik weet niet hoe je die hebt ingesteld en zelfs al zie ik die fotos ben ik van mening dat t beeld van de samsungs beter is...Verwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 22:52:
[...]
[...]
Samsung LE46C650:
[afbeelding]
Sony KDL-32D3000:
[afbeelding]
Samsung LE46C650:
[afbeelding]
Sony KDL-32D3000:
[afbeelding]
AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750
ja inderdaad. die 'glowing edges' zijn niet het resultaat van een superieur scherptefilter, maar gewoon de standaard bagger die je met vrijwel alle filters krijgt als je ze te ver doorvoert. het is maar wat je mooi vindt.Happy2000 schreef op zondag 20 maart 2011 @ 10:09:
[...]
Sorry hoor maar als je dit detail noemt, beeld is veel te scherp je krijgt allemaal witte randen om de objecten heen je ziet hier totaal geen detail meer maar over scherp beeld.
Het is inderdaad appels met peren vergelijken, 32 inch vs 46 inch met zelfde resolutie, dus de 32 inch heeft een veel hogere pixeldichtheid dus is scherper, klaar. Als je echt wil vergelijken pak je hetzelfde formaat.
Overigens vind ik de Sony een heel onnatuurlijk beeld hebben, zowel qua scherpte als qua kleur.
Overigens vind ik de Sony een heel onnatuurlijk beeld hebben, zowel qua scherpte als qua kleur.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Ik heb een probleempje met het bekijken van SD materiaal op mijn LE40C550. Overgangen tussen verschillende vlakken (vooral de lijnen), worden bij beweging opeens erg korrelig of er komt veel ruis bij.
Dit gebeurt bij SD-zenders van mijn HDTV-decoder, maar ook bij SD-zenders via DVB-C. Ik heb al geprobeerd te spelen met de beeldinstellingen om dit te voorkomen, maar ik heb geen idee welke optie ik hiervoor moet hebben, ruisonderdrukking haalt niets/weinig uit. Enig idee?
Dit gebeurt bij SD-zenders van mijn HDTV-decoder, maar ook bij SD-zenders via DVB-C. Ik heb al geprobeerd te spelen met de beeldinstellingen om dit te voorkomen, maar ik heb geen idee welke optie ik hiervoor moet hebben, ruisonderdrukking haalt niets/weinig uit. Enig idee?
Ik ben van plan een nieuwe full HD scherm te kopen van 32" voor op de slaapkamer. Mijn budget ligt rond de 300 euro. Nu ben ik gekomen op de volgende schermen:
Samsung LE32C530
en
Philips 32PFL3605H
Ik vroeg mij af of jullie weten hoe de Samsung het doet t.o.v. de Philips? Ik heb ze beiden nog niet in het echt zien staan, dus kan ze zelf niet vergelijken.
Overigens: is het verschil van 50Hz vs 100Hz goed te merken? Het scherm wordt gebruikt als computerscherm (internetten etc.), series/films kijken en af en toe gamen (Xbox 360 via HDMI).
Samsung LE32C530
en
Philips 32PFL3605H
Ik vroeg mij af of jullie weten hoe de Samsung het doet t.o.v. de Philips? Ik heb ze beiden nog niet in het echt zien staan, dus kan ze zelf niet vergelijken.
Overigens: is het verschil van 50Hz vs 100Hz goed te merken? Het scherm wordt gebruikt als computerscherm (internetten etc.), series/films kijken en af en toe gamen (Xbox 360 via HDMI).
De bewering over dubbele verticale resolutie lijkt mij BS. Het zou kunnen, maar dat betekent dat de TV intern aan upscaling zou moeten doen van HD naar "SuperHD", die bovendien niet eens toepasbaar zou zijn op lichte gebieden. En zoals ik al zei zou je super-human retinas nodig hebben om die sub-subpixels op normale kijkafstand te onderscheiden.Verwijderd schreef op zondag 20 maart 2011 @ 00:25:
@Fuzzillogic
Die sub-subpixels lijken mij er vooral als work-around om de panels op 8 of 10bpc te krijgen met behoud van schakelsnelheid. Nog maar een paar jaar geleden was het heel normaal voor goedkopere monitoren om slechts 6bpc te gebruiken omdat echte 8bpc een negatieve invloed op de schakelsnelheid had. Met andere lelijke trucs konden ze het waargenomen aantal kleuren verhogen, maar mooie true color kreeg je er niet uit.
Oftewel: mijn gok is dat de afzonderlijke sub-subpixels nog steeds 6/8bpc zijn en dat ze met deze oplossing er effectief 8 resp. 10 bpc van kunnen maken. Met beeldscherpte heeft het weinig van doen. Met beeldscherpte van SD-beeld nog veel minder.
Als je een CI+ module wilt gaan gebruiken, heb je dan ook nog een coax nodig?
Bij mijn vriendinnetje thuis, zit op haar kamer (2e verdieping) geen tv-aansluiting, dus anders moeten we een flinke kabel doortrekken.
Bij mijn vriendinnetje thuis, zit op haar kamer (2e verdieping) geen tv-aansluiting, dus anders moeten we een flinke kabel doortrekken.
[ Voor 47% gewijzigd door timwijn op 20-03-2011 14:55 ]
Welke ci+ module hebben we het over? (even bijdehand doentimwijn schreef op zondag 20 maart 2011 @ 14:54:
Het signaal moet je tv binnenkomen. Wil je kabeltelevisie, dan moet je een kabel trekken naar de 2e verdieping.
Wil je digitenne, dan moet er een kabel tussen de tv en de antenne.
Het signaal moet toch echt de tv bereiken.
Die van de surround setwpee schreef op zondag 20 maart 2011 @ 08:25:
Heeft de S/PDIF uitgang op de SAMsung TV's ook volume regeling via de tv afstandsbediening? Of moet ik de AB van het surround setje gebruiken (UE37C5100)
Gelukkig wel. Een tv moet zo veel mogelijk van de digitale signaal afblijven.
[ Voor 23% gewijzigd door job op 20-03-2011 15:15 ]
Uhm ik wil geen digitenne, dat beeld is niet zo fantastisch. Ik wil gewoon een CI+ module met een Ziggo smartcard erin. Maar heb ik dan nog verder kabels voor haar nodig? Want via die coax komt toch alleen analoog signaal?job schreef op zondag 20 maart 2011 @ 15:13:
[...]
Welke ci+ module hebben we het over? (even bijdehand doen).
Het signaal moet je tv binnenkomen. Wil je kabeltelevisie, dan moet je een kabel trekken naar de 2e verdieping.
Wil je digitenne, dan moet er een kabel tussen de tv en de antenne.
Het signaal moet toch echt de tv bereiken.
Verwijderd
Happy2000 schreef op zondag 20 maart 2011 @ 10:09:
[...]
Sorry hoor maar als je dit detail noemt, beeld is veel te scherp je krijgt allemaal witte randen om de objecten heen je ziet hier totaal geen detail meer maar over scherp beeld.
MrDucky schreef op zondag 20 maart 2011 @ 12:08:
[...]
Jij vergelijkt een 32 inch tv met een 40 en 46 inch terwijl je op dezelfde afstand zit beetje raar want niemand koopt een 46 inch tv voor die afstand. Ook vind ik de kleuren van de samsung veel mooier als die van de sony. Geen eerlijke vergelijking dus. Ook kan je die scherpte nog instellen ik weet niet hoe je die hebt ingesteld en zelfs al zie ik die fotos ben ik van mening dat t beeld van de samsungs beter is...
Phusebox schreef op zondag 20 maart 2011 @ 12:12:
Het is inderdaad appels met peren vergelijken, 32 inch vs 46 inch met zelfde resolutie, dus de 32 inch heeft een veel hogere pixeldichtheid dus is scherper, klaar. Als je echt wil vergelijken pak je hetzelfde formaat.
Ik ben het met jullie eens dat de Sony er qwa contrast en kleuren slechter uitziet op de foto. Dit komt echter door de lichtinval. In het echt ziet het er heel anders uit. En nogmaals. Dit zijn plaatjes van dichtbij. Van ver af zie je die glowing edges nog nauwelijks!Pascal.A schreef op zondag 20 maart 2011 @ 12:09:
[...]
ja inderdaad. die 'glowing edges' zijn niet het resultaat van een superieur scherptefilter, maar gewoon de standaard bagger die je met vrijwel alle filters krijgt als je ze te ver doorvoert. het is maar wat je mooi vindt.
Maar zien jullie dan niet dat de rimpels op het voorhoofd van de nieuwslezer gewoon NIET te zien zijn op de Samsung?!
Met een 46" welke wordt gekenmerkt door zijn superieure SD upscaling zou je toch zeggen dat elk detail zichtbaar zou moeten zijn!?
Samsung heeft een waas over het beeld en ziet er analoog uit, terwijl Sony er veel strakker uitziet met meer detail. Ondanks dat de beeldkwaliteit op het plaatje inderdaad bagger is. Maar dat komt dus door de lichtinval. Het gaat mij nu puur om de scherpte. Sony heeft echt een superieur verscherpings-algorithm die echt mijlenver voor ligt op Samsung. Ik kan niet eens de rimpels op het voorhoofd van de nieuwslezer zien bij Samsung. Die worden gewoon weggemoffeld.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2011 20:23 ]
Als je plaatjes bijvoegt, over rimpels die wij al dan niet zouden moeten zien, zorg dan wel dat ze van precies hetzelfde moment zijn, op de ene foto kijkt die vent heel anders dan die andere foto. Dus mocht het zo zijn, doe dat dan ff. En ten tweede ik weet niet of je het beeld pauzeert, maar dan vervaagt het beeld ook altijd nog een beetje, dus denk dat we hier niet echt goed zo over kunnen oordelen. Die foto's van hierboven zeggen echt niets.Verwijderd schreef op zondag 20 maart 2011 @ 16:48:
Maar zien jullie dan niet dat de rimpels op het voorhoofd van de nieuwslezer gewoon NIET te zien zijn op de Samsung?!
Met een 46" welke wordt gekenmerkt door zijn superieure SD upscaling zou je toch zeggen dat elk detail zichtbaar zou moeten zijn!?
Ik kan niet eens de rimpels op het voorhoofd van de nieuwslezer zien bij Samsung. Die worden gewoon weggemoffeld.
Verwijderd
Nee, via de coax komt ook digitaal signaal. Je zult dus een coax moeten trekken naar boven vanaf het punt waar coax het huis binnen komt.timwijn schreef op zondag 20 maart 2011 @ 16:29:
[...]
Uhm ik wil geen digitenne, dat beeld is niet zo fantastisch. Ik wil gewoon een CI+ module met een Ziggo smartcard erin. Maar heb ik dan nog verder kabels voor haar nodig? Want via die coax komt toch alleen analoog signaal?
Verwijderd
Het verschil is op beide plaatjes goed te zien. Dat kan dus geen toeval zijn. Bovendien heb ik geen rechtstreekse foto's van de tv's gemaakt maar video's. En van die video's heb ik dus screenshots gemaakt. Uiteraard van frames die op beide TV's scherp en gefocust zijn. Dus niet de wazige frames die je bij bewegingen hebt.timwijn schreef op zondag 20 maart 2011 @ 17:51:
[...]
Als je plaatjes bijvoegt, over rimpels die wij al dan niet zouden moeten zien, zorg dan wel dat ze van precies hetzelfde moment zijn, op de ene foto kijkt die vent heel anders dan die andere foto. Dus mocht het zo zijn, doe dat dan ff. En ten tweede ik weet niet of je het beeld pauzeert, maar dan vervaagt het beeld ook altijd nog een beetje, dus denk dat we hier niet echt goed zo over kunnen oordelen. Die foto's van hierboven zeggen echt niets.
Dank je Bert-nl.Verwijderd schreef op zondag 20 maart 2011 @ 17:54:
[...]
Nee, via de coax komt ook digitaal signaal. Je zult dus een coax moeten trekken naar boven vanaf het punt waar coax het huis binnen komt.
Helemaal k*t dan dat die kabel getrokken moet worden
@Alexander, het verschil is niet goed te zien, aangezien je verschillende tijdstippen hebt gebruikt. Pak dat rimpelshot van de Sony op precies dezelfde tijd met de Samsung en maak daar een screenshot van. Dan ben ik wel eens benieuwd naar het exacte verschil en of je dan ook geen rimpels ziet.
[ Voor 30% gewijzigd door timwijn op 21-03-2011 09:38 ]
Zal de make-up afdeling blij mee zijn zeg. Doen ze hun best om alle rimpels weg te moffelen, tovert die Sony ze gewoon weer terug!
[J|O|R] <- .signature.gz
Die van sony is ook niet goed, veelste veel overbelicht(scherpte staat tehoog op de sony lcd tv)
Hoi forumleden,
Ik ben sinds het weekend in bezit van de BD-C6900 BluRay speler. Deze heb ik via een goede HDMI 1.3 HighSpeed kabel aangesloten op mijn UE40C6000 LED LCD TV.
Nu heb ik een paar vragen aan jullie:
-Gebruiken jullie de BD-Wise functionaliteit van de Samsung producten? Geeft dit echt een mooier plaatje of zijn eigen ingestelde waarden beter en is het verstandiger om de BluRay speler het upscalen te laten doen ipv de TV (in geval van DVD).
-xvYcc setting op de TV -- hebben jullie deze aan of uit staan (als ik het goed heb begrepen is dit Deep Color functionaliteit wat ik ook heb terug gevonden in de settings van de BluRay speler)
- ColorSpace Auto/Native setting op de TV -- welke waarde hebben jullie hier gekozen voor de beste kwaliteit?
Alvast bedankt voor jullie feedback.
Ik ben sinds het weekend in bezit van de BD-C6900 BluRay speler. Deze heb ik via een goede HDMI 1.3 HighSpeed kabel aangesloten op mijn UE40C6000 LED LCD TV.
Nu heb ik een paar vragen aan jullie:
-Gebruiken jullie de BD-Wise functionaliteit van de Samsung producten? Geeft dit echt een mooier plaatje of zijn eigen ingestelde waarden beter en is het verstandiger om de BluRay speler het upscalen te laten doen ipv de TV (in geval van DVD).
-xvYcc setting op de TV -- hebben jullie deze aan of uit staan (als ik het goed heb begrepen is dit Deep Color functionaliteit wat ik ook heb terug gevonden in de settings van de BluRay speler)
- ColorSpace Auto/Native setting op de TV -- welke waarde hebben jullie hier gekozen voor de beste kwaliteit?
Alvast bedankt voor jullie feedback.
AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB, 860 EVO 1TB, 850 EVO 1TB, 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GS95QE
Hoe kan je de dlna server aanpassen eventueel? hernoemen naar .avi lukt niet echt. Kan het met open wrt oid?hcQd schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 01:33:
Voor .mkv's verwachten Samsungs het mime-type video/x-mkv terwijl de meeste servers standaard video/x-matroska gebruiken. Als je je DLNA-server niet aan kan passen dan kun je ook proberen of het helpt als je de files hernoemt naar .avi oid. (De TV speelt ze waarschijnlijk toch wel af.)
Bij mij duurt het een uur, wat doe ik verkeerd?R420R schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 09:26:
[...]
Het kan ook zijn dat de mkv is gemaakt met headercompressie aan, dan speelt de tv ze ook niet af. Heb hetzelfde probleem gehad met een aantal mkv's op een UE32C6000. Je kan met mkvtoolnix de mkv's opnieuw maken zonder headercompressie (kost ongeveer 3min) en dan werken ze bij mij wel.
Je hebt toch helemaal geen TV op haar slaapkamer nodig? Je kijkt er toch niet naar dan.timwijn schreef op zondag 20 maart 2011 @ 14:54:
Post beide filmpjes even zou ik zeggen.Verwijderd schreef op zondag 20 maart 2011 @ 20:27:
[...]
Het verschil is op beide plaatjes goed te zien. Dat kan dus geen toeval zijn. Bovendien heb ik geen rechtstreekse foto's van de tv's gemaakt maar video's. En van die video's heb ik dus screenshots gemaakt. Uiteraard van frames die op beide TV's scherp en gefocust zijn. Dus niet de wazige frames die je bij bewegingen hebt.
[ Voor 30% gewijzigd door LuPo op 21-03-2011 15:35 ]
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Met veel dank aan erikdeperik voor dit duidelijke schema. Ik heb het nu twee keer gebruikt en misschien dat mijn ervaringen daarbij voor iemand van nut kunnen zijn.erikdeperik schreef op woensdag 22 december 2010 @ 20:34:
voor mensen met een 6700 die pvr willen inschakelen
ik heb dit gedaan op mijn 6700 met de laatste firmware 15-12-2010 3005
________________________________________________________________________________________
1 >zet tv aan>druk op de ab opeenvolgend"MUTE-1-1-9-ENTER">zet hotel mode op "on"
(ENTER-RECHTS )>zet tv uit
2>ga in service menu door op de ab opeenvogend te drukken "INFO-MENU-MUTE-POWER "
3>druk een usb stick/hdd in je tv.
4>in service menu ga naar"control>hotel option>clone tv to usb>ENTER
5>1 x RETURN >naar "sub option"
6>in dit menu moet PVR ondersteuning worden ingesteld
Let op, dat alleen kan worden geselecteerd met de knop OMLAAG
daarna veranderen met RECHTS
7> 2 x RETURN drukken
8> in "hotel option"3x RECHTS hotel mode uitschakelen>3x RETURN > tv uitschakelen>
klaar!!! nu heb je pvr functie zoals de 6800 het ook heeft
___________________________________________________________________________________
LET OP EIGEN RISICO!!!
geen idee of het bij ander typen werkt .ik heb alleen deze
als je je firmware upgrade moet je de tweak opnieuw uitvoeren.
mischien is dit iets voor de topic start?
Ik had aanvankelijk, net zoals anderen al hebben bericht, moeite om in hotel mode te komen. Het leek wel alsof de uitzending op het kanaal waarop de TV was afgestemd het hotel mode menu "wegdrukte". Ik heb toen een "leeg" kanaal opgezocht en toen lukte het meteen.
Toen ik een update van de firmware uitvoerde, bleek daarna de PVR-functie nog steeds aanwezig. Maar je hoort een reset te doen na zo'n update en toen was de PVR verdwenen. Bij het opzoeken daarvan in hotel mode bleek echter dat deze nog op ON stond. Ik heb de procedure gewoon gevolgd tot het moment dat ik, volgens bovenstaand schema, de PVR op ON zou moeten zetten. Op dat punt ben ik met return teruggegaan en heb de rest van het schema gevolgd. Dat leverde weer een werkende PVR op.
Ik moet nu nog uitzoeken hoe de time-shift kan worden ingesteld, maar ben nu al zeer tevreden over deze tweak.
greyhorse
Verwijderd
afgelopen zaterdag naar de lokale elektronica winkel geweest voor wat informatie over een nieuw te kopen televisie
we kwamen obv wat we zagen uit bij de Samsung UE40C7700 (200 Hz, scherp beeld!)
€ 1.299,-
als je het scherm vergelijk met bijv (voorganger?) LE40C750
€ 729,- (scheelt toch wel een slok op een borrel...)
en anders kijkend naar een andere merk Philips 40PFL8605H
€ 1.018,29
Wat zijn nu de verschillende tussen deze schermen?
bvd voor advies
dveerd
we kwamen obv wat we zagen uit bij de Samsung UE40C7700 (200 Hz, scherp beeld!)
€ 1.299,-
als je het scherm vergelijk met bijv (voorganger?) LE40C750
€ 729,- (scheelt toch wel een slok op een borrel...)
en anders kijkend naar een andere merk Philips 40PFL8605H
€ 1.018,29
Wat zijn nu de verschillende tussen deze schermen?
bvd voor advies
dveerd
Ik gebruik op m'n Linux-doos miniDLNA (met een aantal Samsungspecifieke patches). Dan werkt eigenlijk alles: ondertitels, automatische hoofdstukjes, verdergaan van het laatst gespeelde punt.Maartendc schreef op maandag 21 maart 2011 @ 14:16:
Kan het met open wrt oid?
MiniDLNA is ook beschikbaar voor open-wrt, ik weet alleen niet of in die versie deze patches in zijn geïntegreerd. Anders zelf even compileren.
Na contact met hristoslav2 / avforums.com: http://tinyurl.com/4zhe5qowsmaal schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 17:39:
In de specificaties van de Samsung led tv's van de 4000 serie ontbreekt de kijkhoek (h/v). Samsung klantenservice geeft daarover geen consistente informatie. Met name ben ik geïnteresseerd in de ue-19c4000 voor satelliet en movie (usb) gebruik in de caravan. Heeft iemand de kijkhoek van de 4000 serie wel kunnen achterhalen?
De 19C4000 is derhalve geen optie..