priceX heeft nu de 37c530 voor 399 staan, dat is toch mooi 40 minder dan je elders vindt.
Ok, niet zo heel veel, maarja ik meld het even.
Ok, niet zo heel veel, maarja ik meld het even.
Netwerk op wifi zetten en allshare op 1, is al voldoende, op samygo forum staat ook dat die dlink iedergeval out of de box werkt omdat het de zelfde usbid gebruikt als de originele samsung module.teacher schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 20:46:
[...]
That's... interesting
Ik heb een 530 in de slaapkamer hangen, en als ik die via wifi aan mijn netwerk kan hangen..... Dat zou bijzonder leuk zijn.
Dus, service menu
model wijzigen naar 630
netwerk op wifi zetten
?
Hmm interessant, maar weet niet of ik het aandurf om dat zomaar te wijzigen.Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 19:49:
[...]
Pushbox, misschien iets voor jou ?
Ik heb in het service menu van mijn LE32C530 het model type veranderd naar de LE32C630. Daardoor heb ik op mijn C530 nu ook de extra opties om beter te kunnen calibreren (10p white balance, samsung CMS, ...)![]()
Ik veronderstel dat dat bij je C550 ook moet lukken.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Verwijderd
Verwijderd
Dat klopt. Ik heb het zelf nog niet gedaan omdat ik het niet echt nodig heb. Maar een aantal mensen hebben dit beschreven in http://www.avforums.com/f...ners-thread-part-2-a.html. Het is een vrij lange post. Dus je bent wel even bezig met lezen.teacher schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 20:46:
[...]
That's... interesting
Ik heb een 530 in de slaapkamer hangen, en als ik die via wifi aan mijn netwerk kan hangen..... Dat zou bijzonder leuk zijn.
...
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2011 12:12 ]
Verwijderd
Als je in het service menu niets anders doet dan het type veranderen of de 'wireless' aan zetten, dan is het vrij veilig.Phusebox schreef op zondag 27 februari 2011 @ 10:06:
[...]
Hmm interessant, maar weet niet of ik het aandurf om dat zomaar te wijzigen.
Heb hem ook even op c630 gezet(heb zelf c530) wat me gelijk opvalt is dat geluid wat doffer is, weet niet of het aan mij ligt of dat ik gewoon doof begin tewordenVerwijderd schreef op zondag 27 februari 2011 @ 11:50:
[...]
Als je in het service menu niets anders doet dan het type veranderen of de 'wireless' aan zetten, dan is het vrij veilig.
Er is eigenlijk maar 1 gevaarlijk menu: het calibratie gedeelte. (Dat waarschijnlijk gebruikt wordt om de 'factory calibration' te doen. Ga vooral NIET in het calibratie gedeelte. Voor je het weet start je daar de calibratie op en kan je wel degelijk iets fout doen. Als je er toevallig toch in terecht komt, gewoon 'power off' drukken en NIET op OK.
Voor de rest is het veranderen van het type van TV vrij simpel en ongevaarlijk. Je kan het gewoon terug veranderen als je er uiteindelijk toch niet mee tevreden bent. Ik heb zelf al een 5-tal verschillende types uitgetest om uiteindelijk bij de C630 te blijven.
Ik heb hierdoor de kleuren veel nauwkeuriger kunnen instellen.
Verwijderd
Hier ook type nummer veranderd zelfs met een 32b550 naar 32b650 movieplay werd geunlockt.devil-strike schreef op zondag 27 februari 2011 @ 11:54:
[...]
Heb hem ook even op c630 gezet(heb zelf c530) wat me gelijk opvalt is dat geluid wat doffer is, weet niet of het aan mij ligt of dat ik gewoon doof begin teworden
dlink 140 rev1 werkt ook out of de box kost 50eu minder dan de originele samsung stick die overal 79eu kost, dlink kost 29eu.R0NNi384 schreef op maandag 28 februari 2011 @ 07:17:
[...]
Hier ook type nummer veranderd zelfs met een 32b550 naar 32b650 movieplay werd geunlockt.
Nu ook de c530 naar eerst c550 daarna c630 tv bleef keurig werken allshare en netwerk kreeg ik extra erbij maar moet je echt een samsung wireless dongle hebben voor wifi internet?
Ook dat hoeft niet eens, je kan model gewoon origineel laten, je zou alleen colorspace in service menu op rgb moeten zetten inplaats van huesat.Phusebox schreef op maandag 28 februari 2011 @ 08:25:
Maar je kunt hem niet op C650 zetten dan neem ik aan?
Want de C630 biedt, behalve extra kleurinstellingen, niks extra's?
[ Voor 25% gewijzigd door devil-strike op 28-02-2011 09:06 ]
Verwijderd
Ik denk dat dat juist is. Naast de extra kleurinstellingen, heb je ook nog het netwerk dat met een USB dongle kan gebruikt worden. Maar dat kan je ook op een andere manier - zie vorige bladzijde - ook aangezet worden.Phusebox schreef op maandag 28 februari 2011 @ 08:25:
Maar je kunt hem niet op C650 zetten dan neem ik aan?
Want de C630 biedt, behalve extra kleurinstellingen, niks extra's?
PSN id: PENo1
Ik heb vanavond een orginele samsung usb wifi dongle tot me beschikking dan kijken we even verder.devil-strike schreef op maandag 28 februari 2011 @ 09:04:
[...]
dlink 140 rev1 werkt ook out of de box kost 50eu minder dan de originele samsung stick die overal 79eu kost, dlink kost 29eu.
let wel op dat je rev1 hebt rev2 werkt niet.
[...]
Ook dat hoeft niet eens, je kan model gewoon origineel laten, je zou alleen colorspace in service menu op rgb moeten zetten inplaats van huesat.
Gewoon netwerk op wifi zetten en allshare aanzetten, meer hoef je niet tedoen weet je iedergeval dat het 100% safe is.R0NNi384 schreef op maandag 28 februari 2011 @ 17:21:
[...]
Ik heb vanavond een orginele samsung usb wifi dongle tot me beschikking dan kijken we even verder.
Heb hem nog niet naar 650 geunlockt ben bang dat me tv helemaal niks meer doet en dat is zonde.
Verwijderd
Wise enough to play the fool
Bedoel je nou dat ik hem gewoon op de c530 moet laten dan heb ik die opties in service menu niet.devil-strike schreef op maandag 28 februari 2011 @ 18:20:
[...]
Gewoon netwerk op wifi zetten en allshare aanzetten, meer hoef je niet tedoen weet je iedergeval dat het 100% safe is.
[ Voor 10% gewijzigd door R0NNi384 op 01-03-2011 07:14 ]
Verwijderd
Ok gevonden, thx.teacher schreef op maandag 28 februari 2011 @ 19:44:
Menu
4 omhoog naar instellingen (daar waar je plug&play ziet)
Eentje naar rechts
omhoog naar algemene interface
Daar kies je CI menu.
Je kan hem gewoon op c530 laten in service menu, eenigste wat je moet veranderen in service menu is network op wifi zetten en allshare op 1 zetten en klaar, model hoef je dus niet teveranderen.R0NNi384 schreef op maandag 28 februari 2011 @ 20:22:
[...]
Bedoel je nou dat ik hem gewoon op de c530 moet laten dan heb ik die opties in service menu niet.
Zodra ik hem op c550 zet komen de netwerk en allshare in gebruikers menu in service menu zie ik netwerk en allshare niet.
Wel zie ik netwerk/kabel/ auto of handmatig als netwerk optie in het gebruikers menu staan.
De wireless nog niet geprobeerd omdat degene waarvan ik leen vergeten was zie wel op de online shops de stick voor rond de 50 euro.
Iemand hier die het al aangedurft heeft om naar c650 te zetten zodat internet@tv tevoorschijn komt.
[ Voor 5% gewijzigd door devil-strike op 01-03-2011 08:36 ]
Oke goed om te weten had het bijna gedaan als ik service menu doorloop zie ik netwerk en allshare niet heel vreemd.devil-strike schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 08:34:
[...]
Je kan hem gewoon op c530 laten in service menu, eenigste wat je moet veranderen in service menu is network op wifi zetten en allshare op 1 zetten en klaar, model hoef je dus niet teveranderen.
Inet@tv werkt helemaal niet omdat dat niet in firmware zit.
je moet naar hotel mode hotel mode op on zetten, dan tv to usb doen(usb stick niet nodig) dan pagina terug met return knop, nu naar options gaan en daar kan je network op wifi zetten en allshare op 1, daarna terug naar hotel menu en hotel mode op off zetten en tv uit/aan zetten.R0NNi384 schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 17:21:
[...]
Oke goed om te weten had het bijna gedaan als ik service menu doorloop zie ik netwerk en allshare niet heel vreemd.
[ Voor 5% gewijzigd door devil-strike op 01-03-2011 17:27 ]
[ Voor 101% gewijzigd door R0NNi384 op 01-03-2011 18:37 ]
Ja, het is inderdaad die voet.Ik_ben_Mark3 schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 23:11:
[...]
Deze voet is het toch?
http://www.practical-home...g-plasma-hdtv-2010-2.html
Dan zou het maar 20 graden zijn
Wha lna0 of 1 maakt weinig uit, bijde getest je ziet alleen 0,0 in menu met lna 0 of 1.R0NNi384 schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 17:32:
Tis gelukt alleen 1 tip LNA moet 0 blijven in ander menutje vindt je allshare optie on zetten.
Binnenkort even de dongle testen dan zelf ook 1 aanschaffen alvast bedankt.
Verwijderd
Waarom nou NET NIET die 6 serie!Samsung zal dit voorjaar wel een nieuwe LCD 4 en 5-series CCFL-LCD uitbrengen, de 6-serie zal in Nederland niet op de markt komen.
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2011 12:34 ]
Haal je hem toch gewoon uit Duitsland ofzo?Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 12:25:
http://nl.hardware.info/r...-tv-line-up-voorjaar-2011
[...]
Waarom nou NET NIET die 6 serie!
De 6 serie heeft nog 100hz en dat is echt een must vind ik bij Samsung TV's.
Voor een 100hz TV of meer ben je nu dus gebonden aan die overpriced LED-TV's met inferieure helderheid uniformiteit, minder accuratere kleuren dan de CCFL modellen (ook na calibaratie), meer backlight bleeding en waar de kleur wit naar blauw neigt
Verwijderd
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2011 14:19 ]
Wat vind je zelf het voordeel van de edge-led?Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 13:58:
Na lang wikken en wegen blijven er 2 tv's over waar ik intresse in heb.
De Samsung UE37C6700 en de Samsung LE37C650
De 1 heeft Edge LED en de ander niet.. en de vernieuwings frequentie is hoger bij de UE37C6700.
Heb de tv's al in het echt bekeken maar nog niet naast elkaar.. (ga ik komend weekend doen), maar vond beide tv's zeer goed beeld geven.
Is tussen deze 2 tv's de Edge LED echt een voordeel??
Qua prijs verschilt het 200 euro... en weet even niet of het die 200 euro waard is buiten de energie besparing om bij LED.. maar dat verdien je nooit terug.
Verwijderd
Zoals gezegd verschijnt de nieuwe equivalent van de C650 niet meer in Nederland. De D550 zal dan waarschijnlijk het meest in de buurt komen maar mist 100Hz en zal bij introductie zeker duurder zijn dan de C650 nu.HuHu schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 16:10:
Ik zat te kijken naar de LE40C650 en ik lees hierboven dat er inmiddels nieuwe modellen zijn geïntroduceerd. Wat is slim om te doen? De LE40C650 kopen of een nieuwe model proberen te scoren? Of zijn er vergelijkbare goede 40" tv's, want de reviews die ik over de LE40C650 las zijn vrij goed.
Dus ik moet op zoek gaan naar een LE40D650, de C wordt dus een D? Dan moet ik eens kijken wat het kost als ik deze in het buitenland haal, bijvoorbeeld Duitsland. De LE40C650 heeft nu wel een mooie prijs die binnen m'n budget past, dus ik ben benieuwd hoe duur die nieuwe modellen worden ingezet.Phusebox schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 16:15:
[...]
Zoals gezegd verschijnt de nieuwe equivalent van de C650 niet meer in Nederland. De D550 zal dan waarschijnlijk het meest in de buurt komen maar mist 100Hz en zal bij introductie zeker duurder zijn dan de C650 nu.
En de LED modellen zijn meteen nog een stuk duurder, waarbij afgelopen jaar de kwaliteit ook te wensen overliet.
Zou gewoon de C650 halen, kan nog wel even duren voordat de nieuwe modellen er zijn. En ik betwijfel of die significant beter zullen worden.HuHu schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 16:10:
Ik zat te kijken naar de LE40C650 en ik lees hierboven dat er inmiddels nieuwe modellen zijn geïntroduceerd. Wat is slim om te doen? De LE40C650 kopen of een nieuwe model proberen te scoren? Of zijn er vergelijkbare goede 40" tv's, want de reviews die ik over de LE40C650 las zijn vrij goed.
http://wiert.wordpress.com
Verwijderd
Ik denk dat de kwaliteit van AUO panelen (net als die van Samsung) verschilt per grootte van het paneel. De kleinere Samsungs zijn over het algemeen een stuk minder dan de grotere, terwijl het bij AUO andersom is. 32 inch AUO is in ieder geval beter dan de 32 inch Samsung S-PVA.brommer schreef op maandag 28 februari 2011 @ 16:56:
In dit topic werd al verwezen naar een AA03 paneel in de Samsung le46c630. Dit paneel wordt gemaakt door AU optronics en is MVA-paneel. Er worden ook tv's geleverd met S-PVA-panelen die door Samsung zelf gefabriceerd worden.
Zelf ben ik nogal een purist (met een beperkt budget weliswaar) en na lang informeren hak je dan uiteindelijk de knoop door, om dan te moeten vaststellen dat het paneel toch wat onder de verwachtingen blijft. Ik heb ervaring met PVA panelen, zelfs van enkele jaren terug en deze hebben een betere kijkhoek, dieper zwart en minder backlight bleeding dan het paneel waar ik nu iedere dag tegenaan kijk. De backlight bleeding is aan de linkerzijde erger dan aan de rechterzijde.
Ik wil het ook niet overdrijven natuurlijk (komende van een CRT): ik heb een dikke tv, kan .mkv's bekijken via een USB-stick, de kleuren (buiten zwart) zijn goed en snellere beelden geven geen probleem. Maar toch is het slikken om vast te moeten stellen dat de ene een hoogwaardiger paneel heeft dan de andere. Zeker als je merkt dat alle grote review-sites een beter paneel in handen hebben om te reviewen; dat stinkt toch een beetje.
@jacksavo: de best buy instellingen van AVS, waar vind ik die precies?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2011 22:52 ]
.... bladzijde 59 van je handleiding:wiert.tweakers schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 22:17:
Samsung UE40C6800 en PIP?
Ik heb (nu nog even, er komen meerdere bronnen aan) de TV en SCART als bron op mijn UE40C6800
Ik probeer hier PIP te doen (mijn oude Philips breedbeeld CRT kon dit, en mijn TATUNG LCD TV van een paar jaar oud ook), maar ik kan niet uitvogelen hoe: er zit geen apart PIP knopje op de afstandsbediening, en via het TOOLS knopje komt er geen PIP optie.
Doe ik iets fout, of kan de Samsung UE40C6800 dit niet?
Ik wel; op Scart zit een HDD PVR, en het is 's ochtends handig om zowel het journaal te kunnen zien, en de uitzendingen van de avond ervoor te kunnen splitsen.teacher schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 18:27:
stimmt, hier ook een C6800.
Had mijn dvd speler op scart aangesloten, maar idd geen PIP.
Overgeplugd naar component en nu wel PIP. Gebruik het nooit, maar leuk dat het kan
Slaapkamer, geen versterker, alleen TV en PVR HDD (jammer dat de PVR in de Samsung het alleen op digitale content doet).Mijn dvd speler ook op progressive gezet, maar mij vallen nu voornamelijk de beperkingen van een DVD op.
En het geluid loopt nu coaxiaal naar de versterker ipv via scart naar de TV, en nu heb ik dus lipsync issues.
Ik weet niet hoe jouw situatie is, maar bedenk wat je liever hebt
Doet je NAS aan DLNA?schaduw schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 14:10:
Ik heb nu een LE40C550 met Allshare en Mediaplay, maar het lukt me niet om mijn NAS te benaderen om filmpjes af te spelen. Is er nog iets bijzonders wat ik moet instellen?
Dat lijkt (IMHO) me wat te sterk uitgedrukt. De originele vraagsteller geeft zelf aan dat hii zowel de LED als de LCD een goed beeld vond geven.Phusebox schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 16:15:
[...]
....
En de LED modellen zijn meteen nog een stuk duurder, waarbij afgelopen jaar de kwaliteit ook te wensen overliet.
Is het niet ook een kwestie van smaak? Persoonlijk vind ik edge leds er mooier uit zien omdat ze een dieper zwart geven. Ook dat ze wat blauwiger zijn stoort me niet (zie de kleurtemperatuurinstelling).MalleEppie71 schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 18:06:
[...]
Dat lijkt (IMHO) me wat te sterk uitgedrukt. De originele vraagsteller geeft zelf aan dat hii zowel de LED als de LCD een goed beeld vond geven.
Ik ben met je eens dat de beeldkwaliteit van LCD beter is dan LED, maar om nu te zeggen dat de kwaliteit van de (edge-)LED "te wensen over laat" is wel erg negatief.
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
Wees blij dat die dan niet werken anders krijg je zo'n echo effect is niet echt prettig beluisteren.Harrie schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 19:45:
Is de enige manier om een 37C550 op een analoge versterker aan te sluiten de koptelefoon aansluiting? Ik zou graag zowel de TV speakers als de versterker kunnen gebruiken, maar zodra je iets in de koptelefoon aansluit, werken de interne speakers niet meer...
Verwijderd
Beide poorten doen het icm een externe harde schijf.Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 23:40:
Ik heb me het ook afgevraagd.
Ik weet niet waarom het is, maar wat ik wel weet is dat er niet staat HD, maar er staat HDD ofwel: hard disk drive. Dat zou wel een teken aan de wand zijn, waarom hij het wel op de onderste doet en niet op de bovenste USB poort.
[...]
Verwijderd
Die volgorde is mij bij ziggo digitale TV nog niet gelukt. Is dat bij jou wel gelukt of zit je niet vast aan ziggo?wiert.tweakers schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 13:26:
[...]
- instellen namen en volgorde van kanalen is erg omslachtig
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Ik heb nog geen digitale TV, en dag gaat ook niet komen (UPC heeft CI+ ondersteuning uitgesteld naar dit jaar: http://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=3928)teacher schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 15:59:
[... mijn post over instellen volgorde Zenders ...]
Die volgorde is mij bij ziggo digitale TV nog niet gelukt. Is dat bij jou wel gelukt of zit je niet vast aan ziggo?
Bij hoeveel bestanden heb je dat?CrutzZz schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 19:05:
volgens mij gewoon x264hd en DTS.
maar avi wilt hij ook niet afspelen:S
De volgorde kan je alleen veranderen als je bij installatie wizard je land op other/ander zet.teacher schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 15:59:
Die volgorde is mij bij ziggo digitale TV nog niet gelukt. Is dat bij jou wel gelukt of zit je niet vast aan ziggo?
bij alle bestanden zegt hij dat ook als ik een foto in jpeg formaat wil laden zegt hij dat hij het bestand niet ondersteund:Stimwijn schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 22:01:
[...]
Bij hoeveel bestanden heb je dat?
Ik heb het wel eens dat een bestand niet wordt ondersteund, kan een keer voorkomen. Ook al is het x264.
Maar heb laatst een zootje films gedownload, niks aan het handje. Dus probeer gewoon nog wat andere bestanden, of die wel lukken.
Lukt het dan nog niet, wissel dan even van harde schijf ofzo.
NTFS of FAT32 geformatteerd, moet niets uit maken. Bij mijn tv pakt hij ze allebei. (Samsung C630.)
[ Voor 77% gewijzigd door teacher op 06-03-2011 15:12 ]
Als het goed is komt er 1 deze dagen voor iedergeval de mstar model (t-msx5) nieuwe firmware update versie 2010.1, als ik google zo lees staat die versie op tv's die nu de fabriek uitrollen.Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 11:27:
Hallo,
Ik heb een lc32c530 van samsung,
Deze is in december voorzien van de nieuwste samsung firmware, daarna begon de ellende met de tv.
Als ik een externe hdd aan de tv koppel kan ik film kijken en heb ik geen ondertiteling meer en met surroundset stopt er mee.
En als ik wil stoppen met film kijken en gewoon dtrv aanzet moet ik eerste de cam eruit halen 1 minuut wachten en dan kan ik weer kijken.
Samsung doet niets voor me ben er al 2 maand meebezig maar ik mag wel een monteur laten komen kost me 75 euro of zend hem maar op, vind het wel erg makkelijk, weet iemand hoe ik de oude fimrware terug krijg?
Groet,
Jan
Heb je de laatste firmware al op je tv staan?CrutzZz schreef op zondag 06 maart 2011 @ 13:30:
[...]
bij alle bestanden zegt hij dat ook als ik een foto in jpeg formaat wil laden zegt hij dat hij het bestand niet ondersteund:S
Verwijderd
waarschijnlijk geen standaard jpg? Met irfanview of gelijkaardig programma scherm dump maken van je scherm en opslaan als jpg plaatje, dan eens zien of hij dit wel toont? Standaard jpg zou geen probleem mogen zijn.CrutzZz schreef op zondag 06 maart 2011 @ 13:30:
[...]bij alle bestanden zegt hij dat ook als ik een foto in jpeg formaat wil laden zegt hij dat hij het bestand niet ondersteund:S
[ Voor 3% gewijzigd door Brian1454 op 07-03-2011 09:11 ]
Ja dat ligt aan de uitzending, niet aan je TV.teacher schreef op maandag 07 maart 2011 @ 10:35:
Wat mij opvalt aan de 46C6800:
Als je rtlz nieuws kijkt heb je altijd zo'n newsticker onderaan meelopen. Zodra de beelden wat "sneller" worden wordt de tekst in die ticker superkartelig. Herkennen mensen dit?
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
Dat zit dan in je tv hoor niet aan de zender als je tv niet goed deinterlaced krijg je dat dus, heeft niets met de tv zender temaken.R420R schreef op maandag 07 maart 2011 @ 10:57:
[...]
Ja dat ligt aan de uitzending, niet aan je TV.
De interlacer van de zenders heeft soms moeite met snelle beelden.
ja die heb ik erop staantimwijn schreef op zondag 06 maart 2011 @ 20:12:
[...]
Heb je de laatste firmware al op je tv staan?
Kijk op je sticker achterop je tv, of als je door de ventilatiegrill kijkt.jhead22 schreef op maandag 07 maart 2011 @ 20:13:
Ik ben een beetje stom geweest.
Ik heb per ongeluk het type paneel veranderd en weet niet meer welke de originele was.
Ik heb de samsung LE37C650L1WXXN
Weet iemand welk paneel hier in zit?
[ Voor 30% gewijzigd door timwijn op 07-03-2011 20:20 ]
Thx!timwijn schreef op maandag 07 maart 2011 @ 20:18:
[...]
Kijk op je sticker achterop je tv, of als je door de ventilatiegrill kijkt.
En niet direct vragen wat alles wat daarop staat betekent, dat kan je prima in het forum opzoeken
Je begrijpt me niet goed. Zenders krijgen vaak progressive materiaal aangeleverd van camera's/productenten wat ze moeten interlacen om het uit te zenden, dit proces gaat niet altijd lekker.devil-strike schreef op maandag 07 maart 2011 @ 16:53:
[...]
Dat zit dan in je tv hoor niet aan de zender als je tv niet goed deinterlaced krijg je dat dus, heeft niets met de tv zender temaken.
R420R schreef op maandag 07 maart 2011 @ 10:57:
[...]
Ja dat ligt aan de uitzending, niet aan je TV.
De interlacer van de zenders heeft soms moeite met snelle beelden.
devil-strike schreef op maandag 07 maart 2011 @ 16:53:
[...]
Dat zit dan in je tv hoor niet aan de zender als je tv niet goed deinterlaced krijg je dat dus, heeft niets met de tv zender temaken.
R420R schreef op maandag 07 maart 2011 @ 21:03:
[...]
Je begrijpt me niet goed. Zenders krijgen vaak progressive materiaal aangeleverd van camera's/productenten wat ze moeten interlacen om het uit te zenden, dit proces gaat niet altijd lekker.
Ik snap je wel goed hoor, maar wat jij nu zecht klopt(denk ik) niet echt, het gaat om de ticker inbeeld en dat word gewoon interlaced iig op de 1080i kanaal zo door gegeven, als je tv er een beetje moeite mee heeft kan dat die effect geven(kartelig).R420R schreef op maandag 07 maart 2011 @ 21:03:
[...]
Je begrijpt me niet goed. Zenders krijgen vaak progressive materiaal aangeleverd van camera's/productenten wat ze moeten interlacen om het uit te zenden, dit proces gaat niet altijd lekker.
Dat je het op je crt niet ziet is dat crt altijd progressive is dus zal het denk ik minder opvallen.teacher schreef op maandag 07 maart 2011 @ 22:35:
nou kijk ik niet vaak rtlz, maar das stom zeg!
Maar dat betekent dat ik dat ook al had op mijn oude trouwe crt tvtje, maar dat het mij nooit is opgevallen?
Edit: er is een d-link stickje onderweg hier naar toe
[ Voor 25% gewijzigd door devil-strike op 08-03-2011 08:37 ]
AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB, 860 EVO 1TB, 850 EVO 1TB, 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GS95QE
Verwijderd
Waarom zou dat niet kunnen?Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 12:01:
Kan ik er gewoon apple tv en een playstation 3 op aansluiten?
Is al uitgebreid besproken in dit topicMaakt het veel uit dat het geen 100 herz is?
[De led tv's hebben led verlichting ipv een ccfl.Is LCD veel minder dan LED?
Zoekveld rechtsbovenin.Andere nadelen aan deze tv?
Je haalt me de woorden uit m'n mond. Had jij het niet gedaan, had ik het wel gedaan.
Verwijderd
Bedankt voor je reactie, ik heb de mstar dus aan de software te zien.devil-strike schreef op zondag 06 maart 2011 @ 18:45:
[...]
Als het goed is komt er 1 deze dagen voor iedergeval de mstar model (t-msx5) nieuwe firmware update versie 2010.1, als ik google zo lees staat die versie op tv's die nu de fabriek uitrollen.
als het goed is moeten zowel de apple tv als de PS3 op alle moderne tv's aangesloten kunnen worden.Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 12:01:
SAMSUNG - LE 32C530
Ik vind deze tv wel interessamt. Heb nog een aantal vragen over deze tv. Kan ik er gewoon apple tv en een playstation 3 op aansluiten? Maakt het veel uit dat het geen 100 herz is? Is LCD veel minder dan LED?
Andere nadelen aan deze tv?
Ja UE37C5100, opstarttijd is groot, zeker als hij niet op NED1 staat (ongecodeerdt), moet je precies de seconden weten, ik denk uit mijn hoofd wel 10 seconden of meer.chucky666 schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 18:53:
moet je even kijken wat de codec is in de container die je wil afspelen en ook wat voor geluid codec erin zit.
heeft er hier iamand een c5100 samen met een cam module ?
en weet diegene ook hoe lang hij er dan over doet om op te starten ?
had eerst een digitene kastje en nu een cam module maar de opstart tijd is nu wel erg toegenomen.
moet even de opstart tijd weten voor me harmony one.
Wie heeft voor deze firmware de inlogcode voor het ADVANCED menu, ik wil de zapsnelheid verbeteren.devil-strike schreef op zondag 06 maart 2011 @ 18:45:
[...]
Als het goed is komt er 1 deze dagen voor iedergeval de mstar model (t-msx5) nieuwe firmware update versie 2010.1, als ik google zo lees staat die versie op tv's die nu de fabriek uitrollen.
Vent waar heb je het echt over? LCD tv's zijn qua kleuren en andere aspecten nog altijd superieur aan de LED tv's.Brian1454 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 22:35:
[...]
persoonlijk zie ik niet écht veel verschil tussen een LCD of een LED tv.
een LED tv geeft wel (veel) betere kleuren en is op bijna elk gebied wel beter dan een LCD.
[ Voor 29% gewijzigd door timwijn op 10-03-2011 09:25 ]
[ Voor 18% gewijzigd door Notna op 09-03-2011 15:13 ]
[ Voor 9% gewijzigd door HuHu op 09-03-2011 15:12 ]
Maar, is het dan niet bijna makkelijker om hem op 550 te zetten?devil-strike schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 08:34:
[...]
Je kan hem gewoon op c530 laten in service menu, eenigste wat je moet veranderen in service menu is network op wifi zetten en allshare op 1 zetten en klaar, model hoef je dus niet teveranderen.
Inet@tv werkt helemaal niet omdat dat niet in firmware zit.
rev 1devil-strike schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 08:34:
[...]
Hopelijk krijg je wel rev1 versie van die stick rev2 werkt niet met samsung tv.
Ja dat is makkelijker, alleen is de vraag wat veranderd i daarmee nogmeer in je service menu.teacher schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 19:18:
[...]
Maar, is het dan niet bijna makkelijker om hem op 550 te zetten?
[...]
rev 1
[ Voor 6% gewijzigd door devil-strike op 09-03-2011 19:42 ]
Ok... point taken...devil-strike schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 19:42:
[...]
Ja dat is makkelijker, alleen is de vraag wat veranderd i daarmee nogmeer in je service menu.
Voorbeeld als ik mijn c530 direct op 550 zet dan doet de source select raar,hdmi porten die niet aangesloten zijn kan je ineens kiezen(wat niet hoort), en geeft aan dat ik 2 usb porten heeft, terweil dit er maar 1 is.
Noem mij blind, maar network op wifi zie ik echt niet.je moet naar hotel mode hotel mode op on zetten, dan tv to usb doen(usb stick niet nodig) dan pagina terug met return knop, nu naar options gaan en daar kan je network op wifi zetten en allshare op 1, daarna terug naar hotel menu en hotel mode op off zetten en tv uit/aan zetten.
Verwijderd
Ikj weet niet wat ik hiermee moet doen, een beetje uitleg zal leuk zijn.Ravian18 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 12:28:
Ik heb zelf een Samsung LE32C530 (jammer genoeg de variant zonder LAN aansluiting). Na een hoop gekloot en geprobeerd ben ik er achter gekomen waarom sommige MKV bestanden het niet doen. Als het container profiel op 5.0 staat geeft de tv een foutmelding van "videocodec niet ondersteund". Met het programma IDC Multi Changer (hier te download: http://www.mediafire.com/?mc2dbsdgzvg) kan je dit veranderden in 4.0 (of iets anders lager dan 5) waardoor de tv alle MKVs kan afspelen. Hoop dat jullie hier wat aan hebben, ik ben erg in ieder geval erg blij mee!
Verwijderd
Klik tijdens bekijken van de MKV op de AB op 'TOOLS' en dan krijg je het menu. Dus niet op de groen menuknop drukken.Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 20:27:
[...]
Ikj weet niet wat ik hiermee moet doen, een beetje uitleg zal leuk zijn.
Ik zit nu een film te kijken en mis dus de ondertiteling en vind het beeld erg klein
Verwijderd
Verwijderd
Dus als ik via nieuwsgroepen een DVD download heb je er geen klote aan en dien je hem eerst te branden en dan via de dvd speler de film te gaan kijken?Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 20:33:
[...]
Klik tijdens bekijken van de MKV op de AB op 'TOOLS' en dan krijg je het menu. Dus niet op de groen menuknop drukken.
In dit menu kun je het beeld qua grootte aanpassen naar origineel, modus1 en modus 2. Vermoedelijk staat deze instelling bij jou op origineel en dan is het beeld soms erg klein.
Ondertitelbestand uit de MKV wordt niet gelezen. Je moet een lost srt bestand met dezelfde naam in dezelfde map op je HDD of USB stick zetten.
Waarom zou je een *DVD* gaan downloaden voor je 1080p, h.264, mkv-capable tv?Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 00:51:
[...]
Dus als ik via nieuwsgroepen een DVD download heb je er geen klote aan en dien je hem eerst te branden en dan via de dvd speler de film te gaan kijken?
Ik snap nu al niet waarom wij deze tv gekocht hebben. de verhalen van de verkoper waren leuk je kan downloaden en dan zo kijken ja aan me neus, en dan valt hij ook steeds weg en pakt hij een nieuw bestandje en zo gaat hij weer steeds opnieuw
Ik snap z'n probleem ook niet. Waarom DVD downloaden als je TV geripte Blu-ray af kan spelen? Mocht je een MKV hebben gedownload met de subtitle ingebakken dan kun je die eruit halen en als .srt erbij doen schijnt. Weet alleen niet hoe.Fuzzillogic schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 01:00:
[...]
Waarom zou je een *DVD* gaan downloaden voor je 1080p, h.264, mkv-capable tv?
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Sommige mensen moeten allen tv kijken met een tv en niet dingen willen wat ze niet snappen.Fuzzillogic schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 01:00:
[...]
Waarom zou je een *DVD* gaan downloaden voor je 1080p, h.264, mkv-capable tv?
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq