Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-09 16:37
timwijn schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 12:23:
[...]

Je hebt al wel de laatste firmware erop staan? Is dan altijd het eerste wat we vragen ;)
En hoe bedoel je niet vloeiend? Lijkt het een beetje vertraagd te zijn t.o.v. het vloeiende beeld? Of echt schokkerig, stotterend, haperend?
Ik heb firmware 1016 er op staan en dat is volgens de Samsung NL site ook de laatste versie. Met niet vloeiend bedoelde ik idd schokkerig/stotterend. Vertraging heb ik niet gemerkt. Beeld en geluid lopen synchroon via de toslink naar mijn receiver. Altijd moeilijk om zoiets te beschrijven, aangezien iedereen een waarneming toch anders verwoord.

AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB, 860 EVO 1TB, 850 EVO 1TB, 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GS95QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:54

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Zo...

Via de rentepuntenwinkel besteld:
samsung UE46C6800. We wilden eigenlijk voor de 40" gaan, maar die was telkens niet leverbaar. Dus dan maar de 46" :+ ook al sputterde mevrouw teacher nogal tegen :D

Afgelopen maandag geleverd, en daarvoor het huis al voorzien van nieuw konig kabel- en hirschmann aansluitspul. Wel aanrader, want ook boven vol signaal en 100% kwaliteit. (in de slaapkamer hangt een 32C530)

CI+ module erin, ziggo kaartje erin. Man, wat een _goed_ beeld. Dat is dus heel wat anders als een 18 jaar oude aristona CRT TV (die het nog prima deed en liefdevol naar de stort is gegaan gisteren..)

Samsung S2 320gb schijfje verdeeld in 2 partities: eentje ntfs met films, eentje door de TV laten formateren voor de pvr / timeshift functie. Werkt prima. Opnemen is ongeveer 120mb per minuut.

Waar loop ik tegenaan:
de TV is bedraad aangesloten op de fritzbox 7170 (dus alle internet truukjes werken), maar de 1.5TB schijf die aan de fritzbox hangt kan ik niet met goed fatsoen gebruiken; navigeren is een crime en films bekijken of mp3's afspelen wil niet echt lukken. Via de laptop (vista) kan ik dan wel weer dingen delen en kom ik wel op die (netwerk)schijf. Ik heb het idee dat dat een dlna issue van het modem is, maar dat heb ik graag bevestigd. Heeft iemand hier eenzelfde setup (TV > fritzbox > USB schijf)?

Volgende issue; toch wat clouding aan de links onderin het scherm. Niet storend en alleen zichtbaar bij volledig zwart beeld, maar als je het duurste model 2d non-3d model koopt zou zoiets niet mogen. Daar ga ik nog eens een belletje naar samsung aan wagen.

Laatste vraag: die divx vod code is mij niet helemaal duidelijk. Hoe kom ik eraan, en wat heb ik eraan?

[ Voor 0% gewijzigd door teacher op 21-02-2011 12:51 . Reden: aangepast omwille van de wereldvrede :) ]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

teacher schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 22:41:

Volgende issue; toch wat clouding aan de links onderin het scherm. Niet storend en alleen zichtbaar bij volledig zwart beeld, maar als je het duurste model 2d koopt zou zoiets niet mogen. Daar ga ik nog eens een belletje naar samsung aan wagen.

Laatste vraag: die divx vod code is mij niet helemaal duidelijk. Hoe kom ik eraan, en wat heb ik eraan?
Je kan nu al van Samsung verwachten dat het een kenmerk van LED is. Sowieso is de C6800 geen topmodel. Qua features wel uitgebreid, maar qua beeld niet veel beter dan de C6000 en dat is net geen budgetmodel. Hogere klasse is de C8000 en hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 13:15:
[...]

Heeft de 40 inch dit probleem niet dan?
Ik ga morgen nog een keer naar de Mediamarkt met een dvd om het "sd beeld" te testen. Maar ben bang dat ik gewoon het "smoothing" zie waar men het in de review van hdtvtest.co.uk over heeft. Thuis nog eens gekeken, en op de Sony W4500 van mijn ouders, die hebben allebei beduidend veel beter beeld, correctie veel scherper beeld bij SD weergave.

Op de Samsung C630/C650 lijkt het net of iemand de tv heeft ingesmeerd met een of andere smurrie waardoor alles wazig wordt.
Heb je dit vergeleken met de de ingebouwde DVB-C ontvangers van de Samsung en Sony TV met de 'beeldscherpte' optie op MAX?

Ik lees namelijk in deze review zo'n zelfde klacht over een onscherp SD beeld bij een Samsung C630 TV: productreview: Samsung LE40C630 review door Marcus73

Ik kijk dus zelf nog SD via een Sony KDL-32D3000 met Bravia Engine 2 en ik heb het idee dat deze met 'beeldscherpte' op MAX een scherper beeld met meer details geeft dan de Samsung C650 die ik bij een kennis heb gezien (ook met beeldscherpte op MAX). Bij beide vergelijkingen heb ik gekeken naar de SD zenders via de ingebouwde DVB-C ontvanger in de tv's. Op de Samsung vind ik die SD zenders er doffer/waziger uitzien. Wij gebruiken hetzelfde DVB-C signaal van dezelfde TV provider, dus daar ligt het niet aan.

Zijn er meer mensen met dezelfde ervaringen dat Sony TV's SD beelden scherper kunnen weergeven dan Samsung TV's?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2011 05:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcus73
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:56
Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 05:35:
[...]

Heb je dit vergeleken met de de ingebouwde DVB-C ontvangers van de Samsung en Sony TV met de 'beeldscherpte' optie op MAX?

Ik lees namelijk in deze review zo'n zelfde klacht over een onscherp SD beeld bij een Samsung C630 TV: productreview: Samsung LE40C630 review door Marcus73

Ik kijk dus zelf nog SD via een Sony KDL-32D3000 met Bravia Engine 2 en ik heb het idee dat deze met 'beeldscherpte' op MAX een scherper beeld met meer details geeft dan de Samsung C650 die ik bij een kennis heb gezien (ook met beeldscherpte op MAX). Bij beide vergelijkingen heb ik gekeken naar de SD zenders via de ingebouwde DVB-C ontvanger in de tv's. Op de Samsung vind ik die SD zenders er doffer/waziger uitzien. Wij gebruiken hetzelfde DVB-C signaal van dezelfde TV provider, dus daar ligt het niet aan.

Zijn er meer mensen met dezelfde ervaringen dat Sony TV's SD beelden scherper kunnen weergeven dan Samsung TV's?
Prettig dat ik (Marcus73) niet de enige ben, hoewel ik slechts een handjevol reacties op verschillende forums kan vinden over dit probleem.
http://ziggo-gebruikers.n...ve/index.php/t-22937.html
http://ziggo-gebruikers.n...ve/index.php/t-26881.html
Ik heb het probleem opgelost door mijn HD decoder (Samsung DCB-H380R) via HDMI aan te sluiten op mijn C630 en dat geeft een perfect beeld (zowel SD als HD). Zoals in de bovenstaande links een aantal keer aangegeven, het ligt aan de MPEG chipset in de C630. Het heeft niets met de CI+ module te maken, want die is er alleen om te decoderen. De DCB-H380R werkt met upscaling naar 1920x1080i, ook voor SD. Als ik via de ingebouwde tuner naar SD kanalen kijk, geeft de C630 aan dat de resolutie 576i is. Misschien dus een gebrek aan upscaling??

Laatste firmware http://www.samsungfiletra...C.zip&AssetFolder=Default lost dit probleem in ieder geval niet op. Vergelijkbare Philips en Sony modellen met ingebouwde tuners hebben dit probleem niet, althans voor zover ik bij anderen kan zien.

Ik sluit me aan bij de oproep van Alexander01: zijn er meer mensen die dit hebben met de Samsung 6 serie?

Intel 14600KF@5,0Ghz | RTX4080 | 32Gb DDR5@6000Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21-09 20:24
Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 02:03:
[...]

Je kan nu al van Samsung verwachten dat het een kenmerk van LED is. Sowieso is de C6800 geen topmodel. Qua features wel uitgebreid, maar qua beeld niet veel beter dan de C6000 en dat is net geen budgetmodel. Hogere klasse is de C8000 en hoger.
Hij zegt dat het de duurste 2D led-tv is van Samsung. Vanaf de C7000 is het allemaal 3D.
Overigens is de C6800 nog zeker wel weer een stukje beter dan de C6000 en valt deze niet meer onder budgetmodel aan te merken. De C5100, dat is een budgetmodel.

[ Voor 16% gewijzigd door teacher op 19-02-2011 16:37 . Reden: Even wat "vriendelijker" gemaakt. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 20:12
Marcus73 schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 08:39:
[...]

Als ik via de ingebouwde tuner naar SD kanalen kijk, geeft de C630 aan dat de resolutie 576i is. Misschien dus een gebrek aan upscaling??
De 576i die je tv aangeeft klopt wel, hij laat namelijk zien wat het inkomende signaal is. De tv scaled volgens mij gewoon netjes maar bij info zie je dat dus niet terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degranulatie
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-09 14:20
Ik heb op de samsun C6800 een HDD aangesloten maar de PVR functie valt me heel erg tegen. Ik had eigenlijk verwacht dat je de PVR ook kon "programmeren". Of in iedergeval instellen wanneer ie zou moeten beginnen met opnemen. Helaas kun je alleen dingen opnemen die in de digitale TV gids staan :(. Bijkomend nadeel is dat de TV gids vaakt niet juist is (opname te vroeg, en voor veel zenders is er geen programma gids :()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Dat is idd een beperking. Ik heb er nog geen ervaring mee. Als ik toch bij samsung ga miepen zou dat een mooie voor nieuwe firmware zijn: opnemen +xx minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07-2024
degranulatie schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 14:33:
Ik heb op de samsun C6800 een HDD aangesloten maar de PVR functie valt me heel erg tegen. Ik had eigenlijk verwacht dat je de PVR ook kon "programmeren". Of in iedergeval instellen wanneer ie zou moeten beginnen met opnemen. Helaas kun je alleen dingen opnemen die in de digitale TV gids staan :(. Bijkomend nadeel is dat de TV gids vaakt niet juist is (opname te vroeg, en voor veel zenders is er geen programma gids :()
het kan wel.
kan alleen niet terugvinden hoe.

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marcus73 schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 08:39:
[...]

Prettig dat ik (Marcus73) niet de enige ben, hoewel ik slechts een handjevol reacties op verschillende forums kan vinden over dit probleem.
http://ziggo-gebruikers.n...ve/index.php/t-22937.html
http://ziggo-gebruikers.n...ve/index.php/t-26881.html
Ik heb het probleem opgelost door mijn HD decoder (Samsung DCB-H380R) via HDMI aan te sluiten op mijn C630 en dat geeft een perfect beeld (zowel SD als HD). Zoals in de bovenstaande links een aantal keer aangegeven, het ligt aan de MPEG chipset in de C630. Het heeft niets met de CI+ module te maken, want die is er alleen om te decoderen. De DCB-H380R werkt met upscaling naar 1920x1080i, ook voor SD. Als ik via de ingebouwde tuner naar SD kanalen kijk, geeft de C630 aan dat de resolutie 576i is. Misschien dus een gebrek aan upscaling??
Ik denk inderdaad dat het verschil tussen Sony en Samsung zit in de beeldverwerking. De MPEG chipset heeft volgens mij geen invloed op de beeldscherpte. Het lijkt mij eerder dat Sony's Bravia Engine SD beelden veel scherper en gedetailleerder kan maken dan de techniek die Samsung gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:20
degranulatie schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 14:33:
Ik had eigenlijk verwacht dat je de PVR ook kon "programmeren". Of in iedergeval instellen wanneer ie zou moeten beginnen met opnemen.
Selecteer een zender in kanaalbeheer (niet kanalenlijst), druk op TOOLS en kies vervolgens timeropname, dan kun je handmatig een timer programmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:35
timwijn schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 10:02:
[...]

Hij zegt dat het de duurste 2D led-tv is van Samsung. Vanaf de C7000 is het allemaal 3D.
Overigens is de C6800 nog zeker wel weer een stukje beter dan de C6000 en valt deze niet meer onder budgetmodel aan te merken. De C5100, dat is een budgetmodel.
7000-, 8000- en 9000-series kunnen ook prima 2D weergeven :+ Beetje onzin om het de 'duurste 2D-led-tv' te gaan noemen. En de 6700/6800's zijn niet veel beter dan de C6000, één van de grotere verschillen is Internet@TV, voor de rest valt het allemaal wel mee/tegen.

En ja, de C5100 is het échte budget-model (in de LED's), maar dat maakt de 6000-serie nog geen topmodel ;) Er zijn 5 LED-series bij Samsung, waarbij de 6000-serie de 2e van onder is (of 4e van boven, ligt eraan hoe je het bekijkt), dus bij lange na niet het beste.

Maar als je het mij vraagt wel de meest interessante serie overigens :) 3D heb ik weinig mee.

[ Voor 5% gewijzigd door Hahn op 20-02-2011 02:13 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of het hoogste 2D+3D model gelijk ook het beste is, jij begrijpt er dus ook niet veel van.
of koop jij een dure TV omdat je denkt dat hij het beste is.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Het beste wil niet zeggen het beste voor je geld :> Maar verder ga ik niet op je denigrerende post in en laat ik je lekker in je waan dat jij het beter weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 13:58

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 22:44:
[...]

Ik denk inderdaad dat het verschil tussen Sony en Samsung zit in de beeldverwerking. De MPEG chipset heeft volgens mij geen invloed op de beeldscherpte. Het lijkt mij eerder dat Sony's Bravia Engine SD beelden veel scherper en gedetailleerder kan maken dan de techniek die Samsung gebruikt.
Mijn ervaring is juist precies het omgekeerde.

De SD beelden die de Samsung op het scherm tovert zijn beter/scherper dan die van Sony. Ik heb digitenne in de Ci slot en een gamecube die via RGB scart is aangesloten. Beiden zien er zonder twijfel beter uit. Ik heb het getest op een Sony KDL-32EX302, een Sony KDL-32EX500, een Samsung LE32B550 en een Samsung UE32C6000.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Hahn schreef op zondag 20 februari 2011 @ 02:10:
[...]

7000-, 8000- en 9000-series kunnen ook prima 2D weergeven :+ Beetje onzin om het de 'duurste 2D-led-tv' te gaan noemen. En de 6700/6800's zijn niet veel beter dan de C6000, één van de grotere verschillen is Internet@TV, voor de rest valt het allemaal wel mee/tegen.

En ja, de C5100 is het échte budget-model (in de LED's), maar dat maakt de 6000-serie nog geen topmodel ;) Er zijn 5 LED-series bij Samsung, waarbij de 6000-serie de 2e van onder is (of 4e van boven, ligt eraan hoe je het bekijkt), dus bij lange na niet het beste.

Maar als je het mij vraagt wel de meest interessante serie overigens :) 3D heb ik weinig mee.
Ik reageerde met mijn post op een reactie van iemand anders, die nergens op sloeg, van iemand die weer eenmalig op het forum is. Je hoort mij ook niet zeggen dat de C6800 veel beter is dan de C6000, maar hij is gewoon wel net weer een tikkie beter. Het ging in mijn post er meer om dat die gene beter moest lezen, dan dat ik mijn eigen mening wilde ventileren. (Overigens is het wel degelijk de duurste 2d LED-tv aangezien de rest toch echt allemaal 3d-ondersteuning bieden :). Afgezien van dat ze 2d uiteraard prima weergeven.)
Overigens de reactie rotaderp, is ook weer om van te kotsen. Weer iemand die nooit echt op het forum is te bekennen hier en een niets-toevoegende post schrijft op wat jij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meintje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:40
Onlangs heb ik een Samsung LE32C530 aangeschaft. Apparaat bevalt prima maar ik zit toch met een probleem. Ik wil de TV namelijk op mijn pc aansluiten om via het grotere scherm te kunnen gamen en films te kijken. Ik heb een HD5770 en heb daarom de TV via een HDMI naar DVI kabel aangesloten. Zo gauw ik de HDMI kabel aansluit op de TV kan ik alleen nog maar Nederland 1,2 en 3 en RTL4 bekijken. De overige zenders vallen weg en de TV geeft de melding 'gecodeerd signaal" of geeft aan dat het signaal te zwak is. Haal ik de HDMI kabel uit de TV is het probleem weg.

Ik heb de firmware al geupgrade naar de laatste versie maar dit hielp niet. De kabel wordt aangesloten op HDMI ingang 1 (want die is speciaal voor kabels met een DVI uiteinde). Ik laat mijn pc gewoon in 1920*1080 uitzenden.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
timwijn schreef op zondag 20 februari 2011 @ 15:16:
[...]

Ik reageerde met mijn post op een reactie van iemand anders, die nergens op sloeg, van iemand die weer eenmalig op het forum is. Je hoort mij ook niet zeggen dat de C6800 veel beter is dan de C6000, maar hij is gewoon wel net weer een tikkie beter. Het ging in mijn post er meer om dat die gene beter moest lezen, dan dat ik mijn eigen mening wilde ventileren. (Overigens is het wel degelijk de duurste 2d LED-tv aangezien de rest toch echt allemaal 3d-ondersteuning bieden :). Afgezien van dat ze 2d uiteraard prima weergeven.)
Je hebt natuurlijk wel gelijk dat het de 'duurste' tv is die alleen 2D kan weergeven, maar als je het mij vraagt heeft het weinig zin om er zo'n label aan te hangen.

Dat levert sowieso meer vragen op dan dat het duidelijk maakt. Want als jij het hebt over 'duurste 2D-led tv', dan gaan er geheid mensen vragen of de hogere series geen 2D kunnen weergeven ;) (Die vraag krijg ik soms serieus van klanten, of ze denken dat ze 3D-bril ook op moeten om 2D te kijken.)

[ Voor 40% gewijzigd door Hahn op 20-02-2011 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Hahn schreef op zondag 20 februari 2011 @ 15:23:
[...]

Je hebt natuurlijk wel gelijk dat het de 'duurste' tv is die alleen 2D kan weergeven, maar als je het mij vraagt heeft het weinig zin om er zo'n label aan te hangen.

Dat levert sowieso meer vragen op dan dat het duidelijk maakt. Want als jij het hebt over 'duurste 2D-led tv', dan gaan er geheid mensen vragen of de hogere series geen 2D kunnen weergeven ;) (Die vraag krijg ik soms serieus van klanten, of ze denken dat ze 3D-bril ook op moeten om 2D te kijken.)
Haha tsja, sommige mensen weten ook niet wat "een Android" is. Maar meestal komt het hier op Tweakers nog wel goed en begrijpen mensen wel wat er wordt bedoeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
Wat een beroerde support bij Samsung, belde om tevragen waneer er nu weer eens een goeie update komt, ja weten we niet we kunnen alleen monteur sturen, ik zo die kan iets met firmware niet oplossen dat moet tech dienst van samsung doen, ja maar monteur kan het oplossen, nee dat kunnen ze niet aangezien vanaf begin al oos probleem met avi en mkv's, ja maar ze kunnen de firmware downgraden, ik zo luister toch eens ik zeg bij elke firmware totnu toe speeld het probleem dus downgrade helpt niets, nouw dan kunnen we u niet helpen totziens.

Dus heb en tv gekocht met usb movie ondersteuning waar je dus geen moer mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:41
Tsjah, met zo'n instelling verbaast me dat ook niks, om eerlijk te zijn. Ze hebben nu eenmaal vaste procedures om reparaties uit te voeren, dus zo vreemd is dat niet dat ze voor jou daar niet vanaf willen wijken.

Welke problemen heb jij eigenlijk met MKV's? Ik heb nog geen MKV meegemaakt die niet afgespeeld kon worden met mijn C550.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

teacher schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 22:41:

Volgende issue; toch wat clouding aan de links onderin het scherm. Niet storend en alleen zichtbaar bij volledig zwart beeld, maar als je het duurste model 2d non-3d model koopt zou zoiets niet mogen. Daar ga ik nog eens een belletje naar samsung aan wagen.
Zo, ik heb mijn post even aangepast aangezien daar nogal gemekker door ontstond.

[mod pet op]
die "discussie" en de kennelijk bijbehorende waarde-oordelen naar personen toe is dan ook nu voorbij.
[mod pet af]
:+
hcQd schreef op zondag 20 februari 2011 @ 01:57:
[...]

Selecteer een zender in kanaalbeheer (niet kanalenlijst), druk op TOOLS en kies vervolgens timeropname, dan kun je handmatig een timer programmeren.
Top! :)

[ Voor 19% gewijzigd door teacher op 21-02-2011 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Enige tijd in het bezit van de 46C6000.
Nu hebben wij veel last van " clouding " hebben dit gemeld bij de verkopende partij.
Deze hebben voor ons de Samsung Service ingeschakeld.
Deze is heden morgen thuisgeweest!

Melding van deze is dat dit bij de Specs van dit toestel horen !!
Panels worden iov Samsung niet meer vervangen, moest maar terug naar de verkoper.

Heb veel in dit forum gelezen en denk wel dat het meer voor komt bij de lagere series, en bij 7000/8000/9000 dit minder wordt.
Heb ook aangegeven dat ik best bereidt ben iets bij te betalen voor een hogere serie maar krijg daar niet direkt respons op.
Moet wachten tot iemand van de directie aanwezig is!

Zijn dit nou normale gangen van zaken! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 22:28
Als je clouding ziet tijdens t kijken, is er iets niet goed.

Hoe staan je beeldinstellingen? Tv mag nooit op Dynamisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Raymond schreef op maandag 21 februari 2011 @ 10:40:
Tsjah, met zo'n instelling verbaast me dat ook niks, om eerlijk te zijn. Ze hebben nu eenmaal vaste procedures om reparaties uit te voeren, dus zo vreemd is dat niet dat ze voor jou daar niet vanaf willen wijken.

Welke problemen heb jij eigenlijk met MKV's? Ik heb nog geen MKV meegemaakt die niet afgespeeld kon worden met mijn C550.
Maakt weinig uit welke mkv maar dit is minimaal, maar met xvid is het elke keer na precies 30min raak en gaat het oos met +- 4sec en moett ik tv reboten voor het weer normaal werkt.

Hoezo met zo'n instelling?, ik vraag het normaal en krijg dom antwoord terug(lijkt mij gewoon normale vraag of ze nog een firmware gaan maken voor de c530 serie), ze kunnen wel monteur sturen, maar die gaat dit probleem niet oplossen omdat het in firmware zit, en aangezien het bij alle totnu toe uitgekomen firmwares voorkomt heeft het dus geen nut, let wel dit is dus met mstar msx5 soc versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2011 @ 14:15:
Hoi,

Enige tijd in het bezit van de 46C6000.
Nu hebben wij veel last van " clouding " hebben dit gemeld bij de verkopende partij.
Deze hebben voor ons de Samsung Service ingeschakeld.
Deze is heden morgen thuisgeweest!

Melding van deze is dat dit bij de Specs van dit toestel horen !!
Panels worden iov Samsung niet meer vervangen, moest maar terug naar de verkoper.

Heb veel in dit forum gelezen en denk wel dat het meer voor komt bij de lagere series, en bij 7000/8000/9000 dit minder wordt.
Heb ook aangegeven dat ik best bereidt ben iets bij te betalen voor een hogere serie maar krijg daar niet direkt respons op.
Moet wachten tot iemand van de directie aanwezig is!

Zijn dit nou normale gangen van zaken! :(
Bereid is geen werkwoord. ;)

edit: Althans, niet in deze context. ;)

On: Hoe lang heb je gewacht met het melden van deze klacht? Als je de TV al enkele weken/maanden hebt staan, dan is het natuurlijk begrijpelijk dat de winkel niet even klakkeloos een splinternieuw model in de plaats neer zet.

Heb je er overigens sinds het begin al last van? Als dit niet zo is, dan hoort Samsung je klacht toch serieuzer te nemen dan nu het geval is.
Ferry34 schreef op maandag 21 februari 2011 @ 14:42:
Als je clouding ziet tijdens t kijken, is er iets niet goed.

Hoe staan je beeldinstellingen? Tv mag nooit op Dynamisch
En clouding tijdens het eten? Is het dan wel goed? :+

[ Voor 11% gewijzigd door bram1984 op 21-02-2011 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Laatst online: 21-09 17:27
Ik heb een Samsung TV (UE32B6000) en Blu-ray speler (BD-C5300) die beide de functie BD-wise ondersteunen. Echter met deze functie aan heb ik last van zeer stotterend beeld. Als ik deze functie uitzet gaat het beter maar "hikt" het beeld iedere paar seconden. Als ik dan ook nog de functie "motion plus" volledig uitzet heb ik wél vloeiend beeld.

Alhoewel ik met deze work-around prima beeld heb, zou ik toch graag gebruik maken van al deze mooie functies. Het zou in principe toch moeten werken? Wat kan ik proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

@devil-strike: wat is _precies_ je probleem met xvid?

[ Voor 16% gewijzigd door teacher op 21-02-2011 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Werkt het ook niet goed als je motion plus uitlaat, maar wel BD-wise aanzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb deze van December en de clouding is plots zichtbaar geworden.
Heb dit 4 weken geleden al gemeld.
Heden morgen dus monteur hier geweest.

Eens afwachten wat de verkopende instantie morgen zegt!!! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Aangezien mijn huidige externe harde schijf vol is (320gb), ben ik op zoek naar een nieuwe. Hij moet wel goed met mijn C630 samengaan en een beetje acceptabele read/write tijden hebben. Jullie nog suggesties? Western Digital 1tb is nu voor 59 euro bij de MM. Leek me wel prima.

Daarnaast heb ik nog een vraag, als ik aan mijn stroom kabel zit, of de tv verplaats hoor ik geluid van dat er spanning op staat ofzo, best een hard geluid. Hebben jullie dat ook? Of zit er misschien iets niet goed?? Ben namelijk zelf een beetje bang dat er straks kortsluiting ofzo door komt. Zal niet snel gebeuren als hij in standby staat, aangezien er maar weinig stroom doorheen gaat, maar is niet echt een fijn gevoel natuurlijk.

[ Voor 25% gewijzigd door timwijn op 21-02-2011 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:16

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Misschien kan iemand een Samsung 2011 LED topic openen?

Aangezien ze beginnen te verschijnen!

http://www.vanns.com/shop...2577538/samsung-un46d6500

Komend woensdag zal Samsung hun EU modellen aankondigen!

O-)

Originele site
http://www.samsung.com/us/video/tvs/UN32D6000SFXZA

Gelekte prijzen
http://hdguru.com/samsung-2011-hdtv-prices-leaked/4076/

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-09 20:59
Clouding en backlight bleeding zijn niet hetzelfde.. Ik ga er dus vanuit dat je NIET het doorschijnen van lichte plekken in donkere vlakken bedoeld?

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm geen prijzen van de nieuwe CCFL modellen. Die zijn nou juist het interessantst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
teacher schreef op maandag 21 februari 2011 @ 20:04:
@devil-strike: wat is _precies_ je probleem met xvid?
Dat het elke keer na precies 30min met 4+seconde out of sync gaat, met gevolg moet tv reboten wilt het weer normaal werken.

Maakt dus ook niets uit met welke xvid avi file, zelf gemaakte of 1 gedownload allemaal gaan ze naar 30mn 4+ seconde out of sync.

Mvk ook maar dit is zo minimaal dat je het amper merkt.

[ Voor 24% gewijzigd door devil-strike op 22-02-2011 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.E.No.1
  • Laatst online: 31-10-2023
Nu heb ik in dit forum al gezien dat de UE40C5100 een budgetmodel tv is. Maar budgetmodel of niet, weet iemand ook wat de reactiesnelheid is van deze tv? Deze tv ga ik aanschaffen maar ik heb ook een PS3. Nu wil ik natuurlijk wel dat ik een beetje normaal kan gamen op dat ding. Is de tv een beetje geschikt hiervoor? Ik kan nergens vinden of de tv geschikt is en wat de reactiesnelheid is. Op dit forum heb ik ergens gezien 8 ms maar dat lijkt mij erg onwaarschijnlijk omdat de meeste LCD (oudere) toch 2,4 of 6 ms zijn. Dus ik verwacht niet dat een redelijk nieuwe dan zo'n hoge response heeft..Heeft iemand ervaring met gamen op een X360 of PS3 op deze tv?

[ Voor 5% gewijzigd door P.E.No.1 op 22-02-2011 09:57 ]

PSN id: PENo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 23:52
P.E.No.1 schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 08:58:
Nu heb ik in dit forum al gezien dat de UE40C5100 een budgetmodel tv is. Maar budegmodel of niet, weet iemand ook wat de reactiesnelheid is van deze tv? Deze tv ga ik aanschaffen maar ik heb ook een PS3. Nu wil ik natuurlijk wel dat ik een beetje normaal kan gamen op dat ding. Is de tv een beetje geschikt hiervoor? Ik kan nergens vinden of de tv geschikt is en wat de reactiesnelheid is. Op dit forum heb ik ergens gezien 8 ms maar dat lijkt mij erg onwaarschijnlijk omdat de meeste LCD (oudere) toch 2,4 of 6 ms zijn. Dus ik verwacht niet dat een redelijk nieuwe dan zo'n hoge response heeft..Heeft iemand ervaring met gamen op een X360 of PS3 op deze tv?
Als ik het goed heb (correct me if i'm wrong) haal je nu 2 dingen door elkaar.
“Response time” refers to the time it takes the liquid crystals on the panel to change.
“Input lag time” refers to how long it takes for the video processor to send frames to the panel.

Waar jij op doelt is de input lag, deze ligt voor de c530 en (als ik het goed heb op ook op de ue5100) op slechts 14ms, wat mooi is voor gaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.E.No.1
  • Laatst online: 31-10-2023
ExiZTeNcE schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 09:49:
[...]

Als ik het goed heb (correct me if i'm wrong) haal je nu 2 dingen door elkaar.
“Response time” refers to the time it takes the liquid crystals on the panel to change.
“Input lag time” refers to how long it takes for the video processor to send frames to the panel.

Waar jij op doelt is de input lag, deze ligt voor de c530 en (als ik het goed heb op ook op de ue5100) op slechts 14ms, wat mooi is voor gaming.
Ok, ik dacht dat het hetzelfde was inderdaad..maar wat is de responsetijd dan? Want dat staat nergens aangegeven. Heb op heel veel sites gekeken maar helaas...

[ Voor 8% gewijzigd door P.E.No.1 op 22-02-2011 10:06 ]

PSN id: PENo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
timwijn schreef op maandag 21 februari 2011 @ 22:30:
Aangezien mijn huidige externe harde schijf vol is (320gb), ben ik op zoek naar een nieuwe. Hij moet wel goed met mijn C630 samengaan en een beetje acceptabele read/write tijden hebben. Jullie nog suggesties? Western Digital 1tb is nu voor 59 euro bij de MM. Leek me wel prima.

Daarnaast heb ik nog een vraag, als ik aan mijn stroom kabel zit, of de tv verplaats hoor ik geluid van dat er spanning op staat ofzo, best een hard geluid. Hebben jullie dat ook? Of zit er misschien iets niet goed?? Ben namelijk zelf een beetje bang dat er straks kortsluiting ofzo door komt. Zal niet snel gebeuren als hij in standby staat, aangezien er maar weinig stroom doorheen gaat, maar is niet echt een fijn gevoel natuurlijk.
iemand nog antwoord op mijn vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schizo007nl schreef op maandag 21 februari 2011 @ 23:17:
Clouding en backlight bleeding zijn niet hetzelfde.. Ik ga er dus vanuit dat je NIET het doorschijnen van lichte plekken in donkere vlakken bedoeld?
Heb dus zowel de " spotjes " inde hoeken als witte vlekken ( wolken in beeld)
Winkelier heeft mij vandaag gebeld en wilden mij tegemoetkomen in deze!
Omdat ik de doos niet meer heb ( wie wel) wilden ze mij €850,00 terug geven.
Heb dit dus niet aangenomen.
Verder met hun geen overleg mogelijk dus ik heb de rechtsbijstand maar ingeschakeld, ben al jaren lid en misschien kunnen zij mij nu eens helpen.

Ik hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alien_Inside
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-05 23:42

Alien_Inside

-geen-

Ik wil eigenlijk een 'alles-in-1' mediaoplossing hebben, is dit mogelijk:

Een mediaplayer aansluiten (via HDMI of USB?) met hardeschijf erin, welke opgedeeld kan worden in 2 partities (ivm pvr).

-Zodat de tv, naast alle 'normale' functies van een goede mediaplayer, kan opnemen middels PVR naar de mediaplayer, en ook kan afspelen vanaf de harde schijf.

--->accepteert een mediaplayer een opgedeelde HD wel?
--->Kan de tv het aan via HDMI of is er een probleem omdat het opnemen via USB moet?

-geen-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister bij een winkel geweest om de 46C630 bestellen maar die is niet meer te bestellen omdat
de nieuwe modellen eraan komen !

Ik vermoed dat we in maart de nieuwe modellen dus al kunnen aanschaffen aangezien er nu al geen "oude"
C modellen meer te bestellen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-09 03:36

job

Alien_Inside schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 11:21:
Ik wil eigenlijk een 'alles-in-1' mediaoplossing hebben, is dit mogelijk:
Zoiets: Alles in een oplossing van Samsung

[ Voor 5% gewijzigd door job op 22-02-2011 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alien_Inside

Alien_Inside

-geen-

nee, dat is teveel van het goede...

volgens mij wil ik iets wat heel veel mensen willen: ik maak gebruik van een smartmodule Ziggo en wil gewoonweg een goede mediaplayer met daarin een harde schijf (tezamen max 150 euro) waar ik ook op kan opnemen (en afspelen) middels de PVR functionaliteit van de C650.
Dus niet én een mediaplayer én een losse hd (via usb).

Gewoon 1 kastje waar het meeste mee kan. Meer tips?

-geen-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-09 12:57
Alien_Inside schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 12:43:
[...]

nee, dat is teveel van het goede...

volgens mij wil ik iets wat heel veel mensen willen: ik maak gebruik van een smartmodule Ziggo en wil gewoonweg een goede mediaplayer met daarin een harde schijf (tezamen max 150 euro) waar ik ook op kan opnemen (en afspelen) middels de PVR functionaliteit van de C650.
Dus niet én een mediaplayer én een losse hd (via usb).

Gewoon 1 kastje waar het meeste mee kan. Meer tips?
Mijn ideale situatie zou een TV zijn met een dubbele tuner, zodat ik kan kijken en opnemen tegelijk (USB HDD). Correct me if I'm wrong, maar volgens mij zijn er enkel TV's waar je wel een USB HDD kunt aanhangen en dan kunt opnemen (maar niet tegelijk iets anders kijken).

Ik heb een hekel aan kastjes en met zo'n oplossing heb ik geen PVR. Media speler hoeft van mij niet, TV's hebben tegenwoordig goede DLNA ondersteuning en ik kan makkelijk al mijn films via Twonky media op mijn Thecus NAS naar de TV streamen.

Als die TV dan ook nog eens Interactieve TV van Ziggo ondersteund... Zal met deze generatie nog niet geïmplementeerd zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
even een vraagje tussendoor,
een collega van mij heeft een samsung le40a557.
deze heeft dvb-c zonder+,is het mogelijk om met de ingebouwde tuner ziggo te bekijken,en met welke cam module?
ik heb zelf geen kabel,maar schotel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alien_Inside

Alien_Inside

-geen-

Afgezien van de mediaplayer die ik zou willen (met harddisk en opnemen op die hd),

vraag ik me af of het mogelijk is om een crosscable rechtstreeks van tv->pc te doen. (die kabel kan ik nog wel trekken, maar niet via router in meterkast) en ik vraag me dan ook af of er dan gestreamd kan worden zonder dat doorspoelen zo vervelend lang duurt (zoals nu via router streamen)...

-geen-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje;

Ik heb een samsung TV en een Samsung monitor in dezelfde ruimte. Dit resulteert erin dat elke keer als ik de 1 met dan afstandbediening uit zet de ander aan gaat en andersom. Best wel irritant :)

Nu wil ik de RC receiver van de monitor afplakken met een stukje tape, maar ik weet niet waar die zit. Ik heb al over de gehele onderkant geprobeerd mijn hand ervoor te houden maar dat heeft geen effect. En dat hele ding intapen zie ik uit esthetische overwegingen niet zitten :) Iemand enig idee?

Het gaat om deze monitor;

pricewatch: Samsung Syncmaster T220HD

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 18:24:
Vraagje;

Ik heb een samsung TV en een Samsung monitor in dezelfde ruimte. Dit resulteert erin dat elke keer als ik de 1 met dan afstandbediening uit zet de ander aan gaat en andersom. Best wel irritant :)

Nu wil ik de RC receiver van de monitor afplakken met een stukje tape, maar ik weet niet waar die zit. Ik heb al over de gehele onderkant geprobeerd mijn hand ervoor te houden maar dat heeft geen effect. En dat hele ding intapen zie ik uit esthetische overwegingen niet zitten :) Iemand enig idee?

Het gaat om deze monitor;

pricewatch: Samsung Syncmaster T220HD

Thanks!
Ik zou toch echt zeggen rechtsonder :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:12

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Bedankt voor dit geweldige topic! Ik heb zojuist de LE37C550 besteld :D vrijdag wordt ie bezorgd, kan niet wachten tot ie er is. Had m al gezien in de winkel (echt gaaf beeld :9~), maar na dit topic ben ik ook overtuigd van de functionaliteit van het beestje.

Alleen moet ik nu wel mn audiosysteem upgraden, wnat dat is een beetje oud zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

erikdeperik schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 17:19:
even een vraagje tussendoor,
een collega van mij heeft een samsung le40a557.
deze heeft dvb-c zonder+,is het mogelijk om met de ingebouwde tuner ziggo te bekijken,en met welke cam module?
Hij zou een alphacrypt classic kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
_Mystikal_ schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 23:40:
Bedankt voor dit geweldige topic! Ik heb zojuist de LE37C550 besteld :D vrijdag wordt ie bezorgd, kan niet wachten tot ie er is. Had m al gezien in de winkel (echt gaaf beeld :9~), maar na dit topic ben ik ook overtuigd van de functionaliteit van het beestje.

Alleen moet ik nu wel mn audiosysteem upgraden, wnat dat is een beetje oud zo :P
Nu maar hopen dat je ook een goeie paneel krijgt, die in winkel kan anders zijn dan die jij krijgt namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degranulatie
hcQd schreef op zondag 20 februari 2011 @ 01:57:
[...]

Bedankt voor de tip, dit is wel de meest omslachte manier van opnemen ooit gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
devil-strike schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 09:08:
[...]

Nu maar hopen dat je ook een goeie paneel krijgt, die in winkel kan anders zijn dan die jij krijgt namelijk.
Pff misschien kan je nu een keer stoppen om andere mensen ook de hele tijd bang te maken om die panelen.
Laat het eens los ipv hier er de heeeeele tijd dingen over te zeggen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben opzoek naar een nieuw tv toestel.

Nu lees ik dat de nieuwe modellen komende 1-2 maanden uitkomen..
Zullen deze veel beter zijn dan de modellen 2010??

Ik zit namelijk de afweging te maken tussen het volgende:
- Modellen 2010 komen nu in de uitverkoop en is dus voordeliger om een duurdere serie te nemen.
- Modellen 2011 hebben misschien nieuwe features en een beter beeld? maar zijn in het begin nog vrij duur.

Wat zouden jullie doen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alien_Inside

Alien_Inside

-geen-

Ik heb een oude harde schijf, en wil wel een hardeschijf-behuizing kopen zodat ik hem als externe HD kan aansluiten op mn C650.

Maar werkt dit? Ligt het aan het merk/type hardschijf, omdat de tv nogal kieskeurig is ? Wie heeft er ervaring mee, ik wil liever geen euro's uitgeven waar ik niets aan heb.

-geen-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alien_Inside

Alien_Inside

-geen-

Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 09:50:
Ik ben opzoek naar een nieuw tv toestel.

Nu lees ik dat de nieuwe modellen komende 1-2 maanden uitkomen..
Zullen deze veel beter zijn dan de modellen 2010??

Ik zit namelijk de afweging te maken tussen het volgende:
- Modellen 2010 komen nu in de uitverkoop en is dus voordeliger om een duurdere serie te nemen.
- Modellen 2011 hebben misschien nieuwe features en een beter beeld? maar zijn in het begin nog vrij duur.

Wat zouden jullie doen??
In jouw positie, zou ik geneigd zijn te wachten. Maar ik hoop dat je wel engelengeduld hebt want die 1-2 maanden wordt in de praktijk vlgns mij zomaar 3-4 maanden.

Ik zou wachten omdat iets nieuws altijd leuk is, wat nieuwe features en mocht het niet bevallen een hogere restwaarde (bij verkoop). Nadeel lijkt me de kinderziektes, en dat er nog niemand ervaring heeft om te delen (zoals de bromtoon bij de 37 inch modellen die ik eerder wou hebben).

Maar voor de rest.... de tv's van nu zijn echt hartstikke goed en ik denk dat het gezever achter de komma is om te zeggen dat een ander model zoveel beter is. Net als de panelenloterij, Ik heb een SQ02 model en wou dit per sé maar achteraf had een ander paneel niets uitgemaakt voor mijn kijkgenot.Het gaat er ook om wat tussen de oren zit. (en niet met een vergrootglas op de tv).

-geen-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu nog een TV van 10 jaar oud, wel breedbeeld (28") maar in CRT, dus elke stap naar een LCD/LED TV zal een grote stap voorwaarts zijn.

Enige feature die ik nu gebruik is teletekst 8)
Maar lees op de verschillende fora's en reviews dat er ook apps zijn voor uitzending gemist etc.. dat zou voor mij nog wel leuk zijn.. maar echt internetten doe ik wel op de laptop..

Verdere wat ik doe met de TV is gewoon programma's en series kijken (RTL, SBS etc) , af en toe een filmpje (DVD nog) en voetbal kijken.
Ik val zeker niet onder de categorie die perfectie eist. (Aangezien mijn huidige tv gewoon de beeldbuis scheef in de kast heeft zitten en mij dit niet eens stoort :P )

Mijn huidige voorkeur gaat uit naar de Samsung LE40C650.
Heb niet echt haast met een nieuwe TV maar langer dan 2-3 maanden kan ik echt niet wachten omdat over 3 maanden ik ook een heel nieuw interieur heb en de huidige tv niet op het nieuwe meubel past. (kast is te ondiep)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
timwijn schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 09:43:
[...]

Pff misschien kan je nu een keer stoppen om andere mensen ook de hele tijd bang te maken om die panelen.
Laat het eens los ipv hier er de heeeeele tijd dingen over te zeggen. 8)7
Hoezo, mensen hebben het recht om teweten dat je andere paneel kan krijgen dan wat je in de winkel ziet, dat jij er bang van word is niet mijn pakkie aan.

En aangezien samsung maar blijft doorgaan met tig panelen in 1 model teproppen moet dit gezecht blijven worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is nu precies het verschil tussen 40c6000 en 40c6700/6800

Hebben ze alle 3 in principe de zelfde panelen? Oke ik lees hier een hoop verschillende panelen worden toegepast, maar dat heeft niet echt iets met t model te maken. Of is er anders een groot verschil tov de 6700/6800 in kwaliteit. De DVB tuners, USB hd recorder, of internet@TV is allemaal overbodige zooi.

Heb wel zitten neuzen op samsung site maar echt verschil tussen deze 3 zag ik niet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de mogelijkheid gehad om een 32C530 met een AU Optronics A-MVA scherm te vergelijken met een 32C530 met een Samsung S-PVA scherm. De verschillen waren heel klein, maar er kwamen wel een aantal interessante dingen naar boven. Op een paar punten beoordeeld:

Beeldkwaliteit: S-PVA wint net (zwartwaarde en kleuren zijn net wat beter)
Kijkhoek: Gelijk (bij beide niet echt super)
Response Time: A-MVA wint ruim (aanzienlijke ghosting/smearing bij S-PVA)
Input Lag: Gelijk (zeer goed bij beide schermen)

Puur kijkend naar het beeld, is S-PVA wat beter. Maar er was wel een heel erg opmerkelijk verschil. De hoge zwartwaarde van S-PVA komt met een enorme compromie, want bij donker beeld (bijv. donkere scenes in films) is er bij S-PVA weinig tot geen detail te zien (black crush), het is gewoon bijna een zwart beeld terwijl daar bij de A-MVA geen sprake van is, daar zijn alle details gewoon goed te zien, al is het zwart wel wat minder. Dit probleem valt niet te verhelpen. Je kunt de helderheid of gamma omhoog zetten, maar daardoor wordt de zwartwaarde minder en wordt het beeld bij lichter beeld minder mooi.

Wat ook opviel is dat er bij de A-MVA, in tegenstelling tot de S-PVA, helemaal geen ghosting of smearing was te zien. Het beeld was veel vloeiender vergeleken met de S-PVA, die met name bij wit op zwarte achtergrodnen (en ook andersom) wazig beeld gaf.

Uitgedrukt in een cijfer zou ik S-PVA een 6 geven en A-MVA een 6.5.

Ik heb enkel de S-PVA ook nog kunnen vergelijken met een Panasonic 42G20 plasma, en de S-PVA werd compleet weggeblazen. De plasma was op elk punt gewoon veel beter, met name qua kijkhoek, zwartwaarde en kleuren. Dit zal in vergelijking met de A-MVA niet anders zijn. Natuurlijk is het onzinnig om een 32 inch LCD te vergelijken met een 42 inch plasma, maar het laat wel zien dat LCD er in ieder geval op 32 inch formaat nog lang niet is, vandaar de matige cijfers.

Voor een 32 inch tv is de 32C530 opzich heel aardig, beide schermen zijn prima. Ik denk dat veel mensen in eerste instantie weinig verschil zullen zien tussen de A-MVA en de S-PVA, dat was bij mij in eerste instantie ook zo. Mocht je per se het beste scherm willen hebben, kun je het beste voor A-MVA gaan. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2011 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Alien_Inside schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 10:40:
Maar voor de rest.... de tv's van nu zijn echt hartstikke goed en ik denk dat het gezever achter de komma is om te zeggen dat een ander model zoveel beter is. Net als de panelenloterij, Ik heb een SQ02 model en wou dit per sé maar achteraf had een ander paneel niets uitgemaakt voor mijn kijkgenot.Het gaat er ook om wat tussen de oren zit. (en niet met een vergrootglas op de tv).
Ik denk dat de winst in de D-serie modellen vooral in het oplossing van de clouding moet liggen. Dat viel met nog best tegen. Ze zijn nog niet uit, dus de vraag is of het gelukt is. :)

Ander puntje is dat het design van de D-series super is: http://www.3d-led-tv-2011.nl/samsung-3d-led-tv.html
Enige min puntje (mijn mening) is de voet.. alleen die van de D6400 vind ik mooi.
Aan de andere kant. Zonder voet (en aan de muur) is nog mooier :)

[ Voor 5% gewijzigd door job op 23-02-2011 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alien_Inside

Alien_Inside

-geen-

job schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 14:18:
[...]

Ik denk dat de winst in de D-serie modellen vooral in het oplossing van de clouding moet liggen. Dat viel met nog best tegen. Ze zijn nog niet uit, dus de vraag is of het gelukt is. :)

Ander puntje is dat het design van de D-series super is: http://www.3d-led-tv-2011.nl/samsung-3d-led-tv.html
Enige min puntje (mijn mening) is de voet.. alleen die van de D6400 vind ik mooi.
Aan de andere kant. Zonder voet (en aan de muur) is nog mooier :)
oei, dat nieuwe design is wel érg mooi...

Ik heb nu een c650 die ik in eerste instantie ook een stuk minder mooi vond dan de c630, maar na een paar weken aan de muur hangen is er helemaal niets meer over van een eventuele voorkeur...
Ik wou zelfs eerst maximaal een 37'', maar nu zou ik niet meer kleiner willen dan een 40''
Gaat uiteindelijk toch erom wat op het scherm komt en je went erg snel aan het uiterlijk.
Net als een relatie, het kan het nog zo mooi uitzien, maar als de inhoud niet bij je past heb je er niets aan!

-geen-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:56
Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 13:55:

Ik heb enkel de S-PVA ook nog kunnen vergelijken met een Panasonic 42G20 plasma, en de S-PVA werd compleet weggeblazen. De plasma was op elk punt gewoon veel beter, met name qua kijkhoek, zwartwaarde en kleuren. Dit zal in vergelijking met de A-MVA niet anders zijn. Natuurlijk is het onzinnig om een 32 inch LCD te vergelijken met een 42 inch plasma, maar het laat wel zien dat LCD er in ieder geval op 32 inch formaat nog lang niet is, vandaar de matige cijfers.
Leuk en aardig die plasma's maar mijn C550 vind ik al irritant veel reflecties hebben op een zolder met 1 dakraam, waarvan het licht niet recht op het scherm valt. Zelfs 's avonds met alleen schemer-verlichting vind ik het nog tegenvallen qua reflecties.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

C550 is een goedkoper model, dan heb je snel last van reflecties. Bij duurdere modellen zoals de G20 is dat niet het geval. Laat niet weg dat het beeld van de C550 waarschijnlijk beter is dan op de C530 LCD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 15:21:
C550 is een goedkoper model, dan heb je snel last van reflecties. Bij duurdere modellen zoals de G20 is dat niet het geval. Laat niet weg dat het beeld van de C550 waarschijnlijk beter is dan op de C530 LCD.
Woehaaaha *proest* *kuch*.

Ja je hebt gelijk, de C550 is een "instapmodel", alhoewel het beeld overigens gelijk zal zijn aan de C530. Maar de G20 is een plasma, althans jij had het over de plasma. Die hebben een glasplaat, en dus zijn de reflecties nog veeeeel erger dan een semi mat lcd scherm.

Dit heeft niks te maken met duurdere modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
C550 is er ook in Plasma-variant en dat is wel een redelijk low-end model (Samsung PS50C550 bijvoorbeeld, die kost maar ~€650), terwijl de G20 wat hoger geplaatst is, dat bedoelt 'ie denk ik.

[ Voor 20% gewijzigd door Hahn op 23-02-2011 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Hahn schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 15:40:
C550 is er ook in Plasma-variant en dat is wel een redelijk low-end model (Samsung PS50C550 bijvoorbeeld, die kost maar ~€650), terwijl de G20 wat hoger geplaatst is, dat bedoelt 'ie denk ik.
Aha, in that case, I stand corrected.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
job schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 09:03:
[...]
Hij zou een alphacrypt classic kunnen proberen.
dankje job
volgens dit topic zou het gewoon moeten werken.
ik krijg ook deze waarschuwing te zie als ik iets wil posten

Let Op
Als je TV een CI+ slot heeft zal de Alphacrypt NIET meer werken,
in een gewoon (non-plus) CI-slot werkt de Alphacrypt nog WEL
Hier hoef je dus ook geen vragen meer over te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
devil-strike schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 12:39:
[...]

Hoezo, mensen hebben het recht om teweten dat je andere paneel kan krijgen dan wat je in de winkel ziet, dat jij er bang van word is niet mijn pakkie aan.

En aangezien samsung maar blijft doorgaan met tig panelen in 1 model teproppen moet dit gezecht blijven worden.
Ik word helemaal niet bang van wat jij over de panelen zegt, aangezien ik mijn eigen C630 destijds heb gekocht zonder daarnaar te kijken.
En het tweede is, dat het gewoon vermoeiend wordt, aangezien je het al meerdere malen hebt gezegd en dit niet weer bij elke nieuwe post, van iemand die een tv wil gaan kopen, gezegd hoeft worden.
Ze hoeven maar even rond te kijken in het forum en zullen dit enkele pagina's terug vinden, aangezien er al meer dan genoeg over is gesproken.
Daarbij komt dat jij de situatie erger schetst dan dat hij daadwerkelijk is. Aangezien hier mensen zijn met niet-Samsung panelen en alsnog uitermate tevreden zijn. Zie ook de post van fortesque, de tweede post die je tegen komt, als je vanaf hier naar boven gaat.

[ Voor 6% gewijzigd door timwijn op 24-02-2011 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:12

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

timwijn schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 23:01:
[...]

Ik word helemaal niet bang van wat jij over de panelen zegt, aangezien ik mijn eigen C630 destijds heb gekocht zonder daarnaar te kijken.
En het tweede is, dat het gewoon vermoeiend wordt, aangezien je het al meerdere malen hebt gezegd en dit niet weer bij elke nieuwe post, van iemand die een tv wil gaan kopen, gezegd hoeft worden.
Ze hoeven maar even rond te kijken in het forum en zullen dit enkele pagina's terug vinden, aangezien er al meer dan genoeg over is gesproken.
Daarbij komt dat jij de situatie erger schetst dan dat hij daadwerkelijk is. Aangezien hier mensen zijn met niet-Samsung panelen en alsnog uitermate tevreden zijn. Zie ook de post van fortesque, de tweede post die je tegen komt, als je vanaf hier naar boven gaat.
En voor de laatste keer doe eens wat aan je spelling.
Ochja, ik zie wel wat ik voor paneel krijg. THuis ziet t er toch altijd anders uit dan ind e winkel, en t is ook altijd beter dan mn 3 jaar oude tv :*) Plus dat ik niet eens zou weten hoe t ik paneeltype bekijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Even een vraagje.

Sinds een aantal dagen heb ik hier een LE46C630. Nou vind ik het beeld helemaal pirma. Wat mij alleen wel opvalt is dat er soms wat ghosting te zien is, of in ieder geval een soort van 'vegen' bij snelle beelden. Iemand enig idee of dit normaal is en of er iets aan te doen is ?

Heeft iemand verder misschien een linkje naar wat de beste settings zouden moeten zijn, of kan iemand mij dat vertellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-09 20:59
PilatuS schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 23:22:
Even een vraagje.

Sinds een aantal dagen heb ik hier een LE46C630. Nou vind ik het beeld helemaal pirma. Wat mij alleen wel opvalt is dat er soms wat ghosting te zien is, of in ieder geval een soort van 'vegen' bij snelle beelden. Iemand enig idee of dit normaal is en of er iets aan te doen is ?

Heeft iemand verder misschien een linkje naar wat de beste settings zouden moeten zijn, of kan iemand mij dat vertellen ?
Even spelen met de Motion Plus instellingen en misschien de MPEG ruisniveau verlagen of uitzetten.

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
_Mystikal_ schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 23:18:
[...]

Ochja, ik zie wel wat ik voor paneel krijg. THuis ziet t er toch altijd anders uit dan ind e winkel, en t is ook altijd beter dan mn 3 jaar oude tv :*) Plus dat ik niet eens zou weten hoe t ik paneeltype bekijk :P
Haha wat dat betreft, kijk het forum door. Of tik gewoon bij de zoekfunctie wat in.
Je kan het gemakkelijk bekijken, zit of een sticker achter aan de buitenkant, of aan de achterkant die je kan zien als je door de ventilatiegrill doorkijkt, of je kan het zien in het servicemenu (maar dat is wat meer gedoe.).
Als het je niets kan schelen, kijk dan eerst gewoon rustig of je tevreden bent :) Als je het bent, top, ben je het niet, ga dan kijken waar het aan ligt :)

Verwijderd

Als het een 37 inch TV is, zit er hoe dan ook aan AUO A-MVA scherm in omdat Samsung zelf geen 37 inch schermen produceert.

En dat is, als de 37 A-MVA vergelijkbaar is met de 32 inch, alleen maar een positief iets. :) A-MVA is gelijkwaardig aan S-PVA. Beide technieken hebben zo hun eigen voor- en nadelen maar het beeld is bij beide schermen nagenoeg identiek.

• devil-strike
timwijn schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 23:01:
[...]

En voor de laatste keer doe eens wat aan je spelling.
Zit niet op school hoor en jij bent geen meester dus doe helemaal niets aan mijn spelling.

2de heb ook helemaal niet gezecht dat het allemaal slechte panelen zijn, zeg alleen dat je niet blind moet staren op de model die in de winkel staat, maar goed jij denkt het allemaal beter teweten.

Maarja helpen mag scheinbaar niet hier, dus mijn zie je niet meer terug in deze topic.

• timwijn
devil-strike schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 08:37:
[...]

Zit niet op school hoor en jij bent geen meester dus doe helemaal niets aan mijn spelling.

2de heb ook helemaal niet gezecht dat het allemaal slechte panelen zijn, zeg alleen dat je niet blind moet staren op de model die in de winkel staat, maar goed jij denkt het allemaal beter teweten.

Maarja helpen mag scheinbaar niet hier, dus mijn zie je niet meer terug in deze topic.
Natuurlijk mag je mensen helpen, graag zelfs. Ik zeg alleen dat jij te veel focust op de panelen en dat daar nu in principe wel genoeg over is gezegde en over is te vinden. Kan je mensen met andere vraagstukken helpen, of iemand vraagt er expliciet wat over, dan is het geweldig als je ze nog zou willen helpen. ;)

• Evant87
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-09-2023
Ik heb het topic ook een beetje doorgelezen maar zit nog met wat twijfels wat betreft de aankoop van een nieuwe tv.

Na 5 jaar dienst van mijn oude beeldbuis is het tijd voor vernieuwing! Ik zoek voor op mijn kamer een tv van 32 of 37' inch, dit omdat naar mijn mening 40'' net te groot wordt.

Ik zag bij de mediamarkt een mooie aanbieding voor de ue37c5100 voor 499. Hier gaat eigenlijk mijn voorkeur naar uit, maar ik kan nog niet zoveel over de tv vinden. Daarnaast heb je van bijv. LG al voor 380 een 37' LCD. TV zal voornamelijk voor het kijken van films/tv gebruikt worden.

Is het de 499 waard of raden jullie mij een ander aan, ik sta voor alles open en ben best bereid om nog wat meer uit te geven :)

• PilatuS
  • Niet online
Schizo007nl schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 23:32:
[...]

Even spelen met de Motion Plus instellingen en misschien de MPEG ruisniveau verlagen of uitzetten.
Motion Plus custom settings op maximaal zetten heeft het opgelost. Thanks :)

• daanNL
  • Laatst online: 21-09 17:27
Hahn schreef op maandag 21 februari 2011 @ 20:04:
Werkt het ook niet goed als je motion plus uitlaat, maar wel BD-wise aanzet?
Dit heb ik zojuist geprobeerd. Helaas maakt dit geen verschil. Nogsteeds stotterend beeld met BD-wise aan..... :(

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik ga voor mijn ouders een tv voor in de woonkamer bestellen, de LE46C650.
Maar nou zat ik te kijken voor een grotere en tevens hogere resolutie monitor voor op mijn studentenkamer. En nu zit ik eraan te denken om daarvoor ook gewoon een TV van samsung te nemen. Dan kan mijn oude Philips 32" CRT plaats maken voor meer bewegingsvrijheid ;). Ik wil gaan voor de C550, zouden jullie deze aanraden als monitor/tv (wordt voornamelijk als monitor gebruikt)

Verder twijfel ik over het formaat wat ik dan moet nemen. Omdat hij verder van me bed af komt te staan neig ik naar een grotere maat, namelijk 37 of 40 inch. Maar omdat hij ook als monitor gebruikt wordt denk ik dat dat een beetje overkill wordt en niet fijn om op te werken. Ook is de 37" toch niet aan te raden omdat daar een ander paneel in zit (of is dat niet bij de C550 serie?)
Dan zou het betekenen 32" of 40".
Ik kan hem op het einde van me bureau zetten, dan zit ik er een ruime meter vanaf (zeg 1 tot 1,2m ;))

Al met al een heel verhaal, wat denken jullie? :)

• bones
  • Laatst online: 28-07 19:07
Ik heb sinds een paar maanden een LE40C630, echt een zeer mooi schermpje, super beeld, vooral bij blu rays, maar ik merk wel dat het scherm ontzettend veel last heeft van ghosting, zowel bij PS3 games (ook in game mode) als bij UPC Digital HD uitzendingen.

Motion Plus heb ik al uit gezet, en de digital en mpeg noise filters ook, maar alsnog ghosting. Vooral bij wat donkere scenes zie je het goed.

Heeft iemand dit ook met dit scherm en wat voor settings kan ik gebruiken om dit tegen te gaan ? of is het gewoon een kwaal van dit scherm ?

• PilatuS
  • Niet online
bones schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 18:48:
Ik heb sinds een paar maanden een LE40C630, echt een zeer mooi schermpje, super beeld, vooral bij blu rays, maar ik merk wel dat het scherm ontzettend veel last heeft van ghosting, zowel bij PS3 games (ook in game mode) als bij UPC Digital HD uitzendingen.

Motion Plus heb ik al uit gezet, en de digital en mpeg noise filters ook, maar alsnog ghosting. Vooral bij wat donkere scenes zie je het goed.

Heeft iemand dit ook met dit scherm en wat voor settings kan ik gebruiken om dit tegen te gaan ? of is het gewoon een kwaal van dit scherm ?
Zet Motion Plus eens op custom en dan de waardes er onder op maximaal. Dit maakt het bij mijn TV een stuk beter.

• timwijn
bones schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 18:48:

Ikzelf heb een 32" 630 en heb er nog nooit last van gehad. Als dit blijft, ook al verander je instellingen, zou ik hem terugbrengen en een ander exemplaar vragen.

@Ik_ben_mark
Als ik jou was zou ik voor een 32" gaan. 40 is echt te groot om er maar iets meer dan een meter vanaf te zitten en werkt ook niet meer lekker denk ik.

[ Voor 16% gewijzigd door timwijn op 24-02-2011 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Kan de c550 eigenlijk draaien om zijn voet? Zoja, hoeveel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
  • Laatst online: 28-07 19:07
PilatuS schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 19:33:
[...]

Zet Motion Plus eens op custom en dan de waardes er onder op maximaal. Dit maakt het bij mijn TV een stuk beter.
Ok met maximaal bedoel je dus de regelaar helemaal naar rechts neem ik aan ?

Ga het eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-01 14:49
Ik heb een Samsung LE-40 S 71 staan die sinds een week moeite heeft met opstarten.. Hij gaat bij het inschakelen direct weer uit, direct weer aan, weer uit en als ik geluk heb springt hij dan wel aan met de bijbehorende melodie..

Volgens de website van Samsung, kan het met de voeding te maken hebben... Oplossing: De TV heeft service nodig.
Daar hebben we natuurlijk niets aan :P

Iemand hier die ervaring heeft met deze storing? Is dit repareerbaar of is dit het begin van het einde?
Wil er ook geen €200 aan reparatiekosten voor uitgeven... Want het is ondertussen alweer een TV van ruim 5 jaar oud :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degranulatie
Kun je eigenlijk ergens terug zien welke opnamen je allemaal hebt gepland?

[ Voor 67% gewijzigd door degranulatie op 25-02-2011 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand wanneer de nieuwe serie uitkomt? Is zoiets standaard eind maart, begin april?

Wat ik zo jammer en ook wel raar vind bij Samsung en LED in het algemeen is dat er niet een tussenformaat is, je hebt nu een 46inch en dan een enorme sprong naar 55inch formaat. Waarom komen ze niet met een formaat daar tussenin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Rond april meestal ja. Wat betreft maten, voorheen was er 52" bij LCD/LED, maar dat is tegenwoordig inderdaad 55", daar zal wel over na zijn gedacht.

Op plasma heb je nog wel 50", dat zit er tussenin :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

... De C630 ... is beter te calibreren ...
Pushbox, misschien iets voor jou ?

Ik heb in het service menu van mijn LE32C530 het model type veranderd naar de LE32C630. Daardoor heb ik op mijn C530 nu ook de extra opties om beter te kunnen calibreren (10p white balance, samsung CMS, ...) O-)

Ik veronderstel dat dat bij je C550 ook moet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahn schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 17:34:
Rond april meestal ja. Wat betreft maten, voorheen was er 52" bij LCD/LED, maar dat is tegenwoordig inderdaad 55", daar zal wel over na zijn gedacht.

Op plasma heb je nog wel 50", dat zit er tussenin :P
Ik vind het gewoon een beetje dom, ze dwingen nu een bepaalde doelgroep te kiezen wat minder bij die doelgroep, zoals mij, past. Snap dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 17:32:
Weet iemand wanneer de nieuwe serie uitkomt? Is zoiets standaard eind maart, begin april?

Wat ik zo jammer en ook wel raar vind bij Samsung en LED in het algemeen is dat er niet een tussenformaat is, je hebt nu een 46inch en dan een enorme sprong naar 55inch formaat. Waarom komen ze niet met een formaat daar tussenin?
Dat vind ik ook wel jammer.

Ik heb nog even de 55" overwogen. Heb het formaat van de 46" en de 55" op de muur aangegeven en na een paar dagen dat er op gelaten vond ik 55" toch wel te groot. 48" of 50" was er helaas niet dus ben ik voor een 46" gegaan. Nou bevalt dat formaat prima maar toch jammer dat het niet nog iets groter kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 19:49:
[...]

Pushbox, misschien iets voor jou ?

Ik heb in het service menu van mijn LE32C530 het model type veranderd naar de LE32C630. Daardoor heb ik op mijn C530 nu ook de extra opties om beter te kunnen calibreren (10p white balance, samsung CMS, ...) O-)

Ik veronderstel dat dat bij je C550 ook moet lukken.
Niet dat ik verwacht dat je meteen een 100Hz TV hebt, maar zou je dan wel de wifi mogelijkheden erbij krijgen?
internet@tv, etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
teacher schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 22:37:
[...]

Niet dat ik verwacht dat je meteen een 100Hz TV hebt, maar zou je dan wel de wifi mogelijkheden erbij krijgen?
internet@tv, etc?
Wifi werkt ook zelfs out of de box bij de c550, bij de c530 zou je in service menu network op wifi moeten zetten wilt je wifi gebruiken.

Wifi die direct werken is iedergeval de dlink 140 rev1, en de originele samsung usb wifi stick.

[ Voor 11% gewijzigd door devil-strike op 26-02-2011 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:05

Harrie

NederVlaming

devil-strike schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 16:01:
[...]

Wifi werkt ook zelfs out of de box bij de c550, bij de c530 zou je in service menu network op wifi moeten zetten wilt je wifi gebruiken.

Wifi die direct werken is iedergeval de dlink 140 rev1, en de originele samsung usb wifi stick.
Bedoel je dat die DLink 140 rev1 werkt, zonder eerst een SamyGO mod ofzoiets te doen? Dat zou wel relaxed zijn, want deze is veel goedkoper dan de samsung sticks. Ik heb zelf namelijk ook een C550.

Je bedoelt deze: pricewatch: D-Link DWA-140 Draadloze N USB-mini-adapter ?

[ Voor 16% gewijzigd door Harrie op 26-02-2011 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:05

Harrie

NederVlaming

Ik_ben_Mark3 schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 11:39:
Kan de c550 eigenlijk draaien om zijn voet? Zoja, hoeveel?
Ja dat kan hij. Hoeveel.. geen idee eigenlijk... Bij mij tot hij de muur raakt.
Maar in het engels heet dit "swivel". Misschien dat je daarmee wat meer info kan vinden. Ik krijg het ook niet direct gevonden (en ben niet thuis, dus kan ook niet bij mijn tv kijken ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

devil-strike schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 16:01:
[...]

That's... interesting :)

Ik heb een 530 in de slaapkamer hangen, en als ik die via wifi aan mijn netwerk kan hangen..... Dat zou bijzonder leuk zijn.

Dus, service menu
model wijzigen naar 630
netwerk op wifi zetten
?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Harrie schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 16:58:
[...]

Ja dat kan hij. Hoeveel.. geen idee eigenlijk... Bij mij tot hij de muur raakt.
Maar in het engels heet dit "swivel". Misschien dat je daarmee wat meer info kan vinden. Ik krijg het ook niet direct gevonden (en ben niet thuis, dus kan ook niet bij mijn tv kijken ;) )
Deze voet is het toch?
http://www.practical-home...g-plasma-hdtv-2010-2.html
Dan zou het maar 20 graden zijn :(
Pagina: 1 ... 56 ... 75 Laatste