Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Ik_ben_Mark3 schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 21:11:
Of wordt alles nog steeds door elkaar gebruikt?
Bij Samsung worden de panelen door elkaar gebruikt zoals je nog zeer recent kan lezen,

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
LLEEDD schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 01:53:
[...]

Ben wel benieuwd naar een volgende firmwareupdate voor de c5100. Als geposte firmware hetzelfde is zou die dan niet gewoon moeten werken op de serie 5?
Firmware lijkt idd zelfde, alleen door checksums ziet de tv hem niet als een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 13:58

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

PcDealer schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 02:59:
[...]

Bij Samsung worden de panelen door elkaar gebruikt zoals je nog zeer recent kan lezen,
Precies. Je weet nooit wat je krijgt tot je de doos open maakt. Alleen bij 37" weet je zeker dat je geen Samsung paneel krijgt.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
R420R schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 07:58:
[...]

Precies. Je weet nooit wat je krijgt tot je de doos open maakt. Alleen bij 37" weet je zeker dat je geen Samsung paneel krijgt.
37" modellen zitten de nieuwste AUO q4 10 modellen die net zo goed zoniet beter zijn dan samsungs eigen panelen, eenigste nadeel van de AUO paneel is de kijkhoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solid67
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-08 15:58
Bedankt voor je antwoord.
Samsung zei dat ook maar sosm geloof ik fabrikanten niet zo.... :O)
PcDealer schreef op maandag 31 januari 2011 @ 13:44:
[...]

Zijn allemaal hetzelfde scherm met andere interne hardware en/of geschikt voor bepaalde landen. XXN Nederland en XXH GB (denk ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0otje
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:30
devil-strike schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 08:18:
[...]

37" modellen zitten de nieuwste AUO q4 10 modellen die net zo goed zoniet beter zijn dan samsungs eigen panelen, eenigste nadeel van de AUO paneel is de kijkhoek.
Inderdaad, daarnaast al wil je eentje voor gamen, dan is een auo betere optie, omdat het scherper is, minder blurry, minder lag, en snellere pixelverwerking. De enigste minpunten zijn de kijkhoek en de spva heeft een iets betere zwartwaardes. Als je alle pluspunten optelt dan komt de auo beter uit de bus. Maar ik dacht dat de 37inch versies altijd minder zijn dan de 40 en 32inch versies. Deze info eb ik btw van avforums.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solid67
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-08 15:58
Ik heb gekozen voor de ue40c6000.
Ben tot nu toe erg tevreden!

bezig geweest met het vinden van de juiste TV-code om met KPN ITV afstandsbediening ook deze TV te kunnen bedienen. (wellicht werkt dit ook met andere Samsung UE modellen maar dat heb ik niet kunnen uittesten).

Gevonden:

code 202 of 208 of 225 allen doen hetzelfde:
* TV aan uit doen met zilverkleurige knop linksboven
* ingangsbron wisselen met met witte knop helemaal linksonder Onder de "7"
* geluid harder en zachter en mute met knoppen aan de zijkant

invoeren van de code:
* druk 2 seconden tegelijk op witte "menu" en de groene "stop"knop (met vierkantje eronder)
* rode led knippert 2 x
* toets een van de drie hierboven genoemde codes van drie cijfers in
* rode led knippert weer 2x

je kan nu eerder genoede functie van je televisie bedienen met witte KPN ITV afstandsbediening

veel plezier ermee!

[ Voor 73% gewijzigd door solid67 op 12-02-2011 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:49

tha_crazy

Mafketel

Hey, ik zit er over na te denken om de Samsung LE40C630 te kopen, echter hoe veel afstand moet je dan ongeveer hebben van de tv.
momenteel is dat +/- 2 meter bij mijn huidige beeldbuis tv, maar is dat ook wel genoeg voor een 40" tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tha_crazy schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 10:32:
Hey, ik zit er over na te denken om de Samsung LE40C630 te kopen, echter hoe veel afstand moet je dan ongeveer hebben van de tv.
momenteel is dat +/- 2 meter bij mijn huidige beeldbuis tv, maar is dat ook wel genoeg voor een 40" tv?
Met 2 meter kun je ook een 32 inch nemen. Een tv is echter niet snel te groot dus 40 inch wil ook goed. Zorg er bij 40 inch icm afstand 2 meter wel voor dat je bij voorkeur HD kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy

tha_crazy

Mafketel

Verwijderd schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 11:15:
[...]

Met 2 meter kun je ook een 32 inch nemen. Een tv is echter niet snel te groot dus 40 inch wil ook goed. Zorg er bij 40 inch icm afstand 2 meter wel voor dat je bij voorkeur HD kijkt.
Oke dat is mooi, maar 32" vind ik persoonlijk een beetje te klein als ik naar de toekomst kijk.
Woon nu nog thuis, maar volgend jaar waarschijnlijk niet meer en dan is de afstand ook wat groter.
En voor HD dan ook maar een abbotje bij ziggo afnemen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
M0otje schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 09:42:
[...]

Inderdaad, daarnaast al wil je eentje voor gamen, dan is een auo betere optie, omdat het scherper is, minder blurry, minder lag, en snellere pixelverwerking. De enigste minpunten zijn de kijkhoek en de spva heeft een iets betere zwartwaardes. Als je alle pluspunten optelt dan komt de auo beter uit de bus. Maar ik dacht dat de 37inch versies altijd minder zijn dan de 40 en 32inch versies. Deze info eb ik btw van avforums.
Ach elk persoon heeft gelukkig zijn eigen mening welke paneel beter is, maar ik persoonlijk vind ide AUO echt perfect, last van kijkhoek heb ik iedergeval niet(zit er recht voor).

Over de zwartwaardes weet ik het zo net niet, want moet echt zeggen ziet er echt zwart uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:56
...en zodra je tv thuis staat maak je je echt niet meer druk om het paneel dat er in zit. Ik was eerst ook gebrand op een bepaald paneel, maar daarna geef je er geen fuck meer om.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Phusebox schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 12:13:
...en zodra je tv thuis staat maak je je echt niet meer druk om het paneel dat er in zit. Ik was eerst ook gebrand op een bepaald paneel, maar daarna geef je er geen fuck meer om.
Nou dan heb jij de CN panel nog niet gezien. die wil je echt niet in je tv hebben zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy

tha_crazy

Mafketel

zijn er trouwens nog dingen waar je op moet letten bij het aanschaffen van een LCD tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0otje
Net mijn 32C5100 binnen. Heb er 2 uurtjes mee zitten spelen en kan alleen maar tevreden zijn! Mooie zwartwaardes, heldere strakke beeld. Geen blurring, geen dode pixels, en ik voel helemaal geen lag ( ben er erg gevoelig ervoor). Ik heb trouwens een SQ4 paneel.

De reden dat ik niet de c6000 heb gehaald is vanwege de hoge inputlag die mede ontstaat door de 100hz tehonlogie en daarnaast heeft voglens mij de c6000 meer beeldverbeteraars dan de c5100. Ik ging beetje googlen en toen kwam ik deze waardes (input lag) tegen van alle 2010 modellen :

Brand Model Standard Game mode

Samsung 32 C5100 8 ms 8 ms
Samsung 32 C6000 100 ms 47 ms
Samsung 32 C6500 107 ms 47 ms
Samsung 32 C6510 100 ms 43 ms
Samsung 37 C5100 17 ms 17 ms
Samsung 40 C6000 100 ms 47 ms
Samsung 40 C6500 110 ms 50 ms
Samsung 40 C7000 3D 43 ms
Samsung 40 C8000 100 ms 50 ms
Samsung 40 C8000 No Dimm 30 ms
Samsung 55 C7000 100 ms 33 ms
Samsung PS50C530 33 ms 17 ms
Samsung PS50C7000 103 ms 13 ms

@timwijn: Waarom linkje? Er is toch geen limiet of dergelijke? Maar om je toch te "please" heb ik de lijst gefilterd op de Samsung modellen?...ik hoop dat je er mee blij bent.

[ Voor 38% gewijzigd door M0otje op 12-02-2011 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 05:03
@mootje, kan je volgende keer niet gewoon een linkje plaatsen met zo'n lijst?
Edit: nee er is geen limiet o.i.d. het is alleen vervelend lezen als je in een forum in een keer zo'n lijst tussendoor ziet, die voor de meeste lezers hier niet relevant is.
Plaats je het met een linkje, kunnen de geïnteresseerden kijken en hoeven de anderen niet over zo'n lap tekst te scrollen.
By the way, je hoeft niet direct zo verongelijkt te doen hoor ;) Als je het niet met me eens bent, mag je dat best gewoon zeggen :)

[ Voor 81% gewijzigd door timwijn op 12-02-2011 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tha_crazy schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 11:36:
[...]

Oke dat is mooi, maar 32" vind ik persoonlijk een beetje te klein als ik naar de toekomst kijk.
Woon nu nog thuis, maar volgend jaar waarschijnlijk niet meer en dan is de afstand ook wat groter.
En voor HD dan ook maar een abbotje bij ziggo afnemen :P
Als je ook groter gaat wonen volgend jaar zou ik zeker voor een 40 inch gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
M0otje schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 14:12:
Net mijn 32C5100 binnen. Heb er 2 uurtjes mee zitten spelen en kan alleen maar tevreden zijn! Mooie zwartwaardes, heldere strakke beeld. Geen blurring, geen dode pixels, en ik voel helemaal geen lag ( ben er erg gevoelig ervoor). Ik heb trouwens een SQ4 paneel.

De reden dat ik niet de c6000 heb gehaald is vanwege de hoge inputlag die mede ontstaat door de 100hz tehonlogie en daarnaast heeft voglens mij de c6000 meer beeldverbeteraars dan de c5100. Ik ging beetje googlen en toen kwam ik deze waardes (input lag) tegen van alle 2010 modellen :

Brand Model Standard Game mode

Samsung 32 C5100 8 ms 8 ms
Samsung 32 C6000 100 ms 47 ms
Samsung 32 C6500 107 ms 47 ms
Samsung 32 C6510 100 ms 43 ms
Samsung 37 C5100 17 ms 17 ms
Samsung 40 C6000 100 ms 47 ms
Samsung 40 C6500 110 ms 50 ms
Samsung 40 C7000 3D 43 ms
Samsung 40 C8000 100 ms 50 ms
Samsung 40 C8000 No Dimm 30 ms
Samsung 55 C7000 100 ms 33 ms
Samsung PS50C530 33 ms 17 ms
Samsung PS50C7000 103 ms 13 ms

@timwijn: Waarom linkje? Er is toch geen limiet of dergelijke? Maar om je toch te "please" heb ik de lijst gefilterd op de Samsung modellen?...ik hoop dat je er mee blij bent.
Voor digitale tv en voor games moet je ten alletijden al die filters uitzetten, want word er vaak nvooral bij dtv er alleen maar slechter op, die filters worden ook meestal gebruikt voor analoge tv en niet voor dtv of games, dus alle toeters en bellen uitzetten en de lag zal stukken minder worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0otje
devil-strike schreef op zondag 13 februari 2011 @ 07:41:
[...]

Voor digitale tv en voor games moet je ten alletijden al die filters uitzetten, want word er vaak nvooral bij dtv er alleen maar slechter op, die filters worden ook meestal gebruikt voor analoge tv en niet voor dtv of games, dus alle toeters en bellen uitzetten en de lag zal stukken minder worden.
Dat is waar, maar soms is game mode niet genoeg. En bij sommige tv's doet de game mode vrijwel niets, behalve het beeld lelijker maken. Ik had hiervoor heel kort(ongeveer weekje) de 32c530, de lag vond ik gewoon te hoog, ik weet niet of het ligt aan het paneel die ik had (AUO), maar deze tv voelde zeker geen 14 ms, eerder 40 of 50. En mijn vermoedde bleek bevestigd te worden toen ik testen zag op de avsforums( 34-47ms). Dus teruggebracht, en toen maar de gok genomen om 32c5100 te nemen, omdat ik terecht kwam bij een thread, waarin bijna enkel positieve geluiden las, in tegenstelling wat ik hier las, het kan te maken hebben met het paneel? Ik voel nu op mijn c5100 vrijwel geen lag, de beste game die je hiervoor ook kan gebruiken om te testen is Street fighter 4 voor de PS3, daar moet je soms combo's maken van 1 frames, en dit lukten met gemak. Ik ben zeer verbaasd dat een LED zo'n lage lag heeft, want LEd stond vaak gelijk aan LAG. Ik denk dus dat het vooral te maken heeft met de 100hz technologie, want de c6000 heeft een lag van ~50ms. hoger dan 30ms krijg ik gewoon koppijn van fps games en met street fighter kan ik bijna geen enkele combo maken.

@timwijn: ik ben het niet ook met je eens, maar ik wil niet al te offtopic gaan want daar heeft niemand wat aan. Maar samengevat, ik vond het gewoon niet nodig geweest, om daarvoor helemaal te gaan posten. Dus laten we t hierbij gaan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
M0otje schreef op zondag 13 februari 2011 @ 10:44:
[...]

Dat is waar, maar soms is game mode niet genoeg. En bij sommige tv's doet de game mode vrijwel niets, behalve het beeld lelijker maken. Ik had hiervoor heel kort(ongeveer weekje) de 32c530, de lag vond ik gewoon te hoog, ik weet niet of het ligt aan het paneel die ik had (AUO), maar deze tv voelde zeker geen 14 ms, eerder 40 of 50. En mijn vermoedde bleek bevestigd te worden toen ik testen zag op de avsforums( 34-47ms). Dus teruggebracht, en toen maar de gok genomen om 32c5100 te nemen, omdat ik terecht kwam bij een thread, waarin bijna enkel positieve geluiden las, in tegenstelling wat ik hier las, het kan te maken hebben met het paneel? Ik voel nu op mijn c5100 vrijwel geen lag, de beste game die je hiervoor ook kan gebruiken om te testen is Street fighter 4 voor de PS3, daar moet je soms combo's maken van 1 frames, en dit lukten met gemak. Ik ben zeer verbaasd dat een LED zo'n lage lag heeft, want LEd stond vaak gelijk aan LAG. Ik denk dus dat het vooral te maken heeft met de 100hz technologie, want de c6000 heeft een lag van ~50ms. hoger dan 30ms krijg ik gewoon koppijn van fps games en met street fighter kan ik bijna geen enkele combo maken.

@timwijn: ik ben het niet ook met je eens, maar ik wil niet al te offtopic gaan want daar heeft niemand wat aan. Maar samengevat, ik vond het gewoon niet nodig geweest, om daarvoor helemaal te gaan posten. Dus laten we t hierbij gaan houden.
Volgens heb je een hoop onzin gelezen of gehoord want led techniek, zeker edge led heeft echt 0 invloed op input lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal. Ik overweeg een Philips 37PFL8605H of een Samsung UE37C6800 aan te schaffen. Kan iemand mij vertellen wat het huidige aanbod van Samsung Internet@tv is? Welke apps zijn op dit moment beschikbaar en wat zijn jullie ervaringen (kwaliteit, haperingen etc.)

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07-2024
Phusebox schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 09:57:
Gisteren de Neotion CI+ module geinstalleerd... damn wat gaat het zappen traag. Duurt een seconde of 2-3 voor ik beeld heb als ik van zender wissel. Zowel HD als SD zenders.
stuur een mailtje naar samsung suport.
hier melden helpt niet.
als iedereen(die het zappen traag vind)nou eens een mailtje naar samsung support stuurt,heb je een kleine kans dat het met een fw upgrade verbetert wordt.

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
erikdeperik schreef op zondag 13 februari 2011 @ 18:24:
[...]

stuur een mailtje naar samsung suport.
hier melden helpt niet.
als iedereen(die het zappen traag vind)nou eens een mailtje naar samsung support stuurt,heb je een kleine kans dat het met een fw upgrade verbetert wordt.
Vraag me af of het sneller kan. Er zal sowieso gewacht moeten worden op een keyframe in de MPEG-stream, en dan ook nog de vertraging van alle DRM-drek die er vooral niet voor jouw plezier nog bovenop gestapeld is. Mogelijk dat het gewoon een beperking van de gebruikte techniek is. Meer CPU-kracht of firmware zou dan niks uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LLEEDD
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-08 09:49
ik ben er gelukkig uit waarom ik zoveel last van ghosting had op mijn samsung 40c5100! Het is de digital noise optie die voor de bizarre ghosting zorgt. Deze staat standaard op auto, ook op de hdmi poorten. Ik heb deze uitgezet en de ghosting is zo goed als verdwenen!
Jammer genoeg kan je niet bij de digital noise filter bij de mediaplay functie.. hier blijft de ghosting dus gewoon zichtbaar.. Heeft iemand enig idee hoe je deze optie ook bij mediaplay uit kan zetten? Misschien via het servicemenu?
Hopelijk gaat samsung dit bij een vervolg update van de firmware verbeteren, tot die tijd speel ik mijn series en films maar via mijn blu-ray speler af. Wel jammer want mijn blurayspeler ondersteund geen ntfs dus heb een 4gb filelimit.. Ook vind ik de mediaspeler van samsung wat lekkerder werken en scheelt weer een apparaat in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 1 vraag voordat ik tot aanschaf overga, heeft de LE46C630 enige nadelen ( behalve geen PVR en internet@TV ) ten opzichte van de LE46c650 ?

mindere kijkhoek omdat het een mat scherm is ?
heeft iemand dit vergeleken in de winkel o.i.d ?

Ik vind het design ook wat mooier dan de LE46C650 vandaar de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2011 @ 20:47:
Ik heb 1 vraag voordat ik tot aanschaf overga, heeft de LE46C630 enige nadelen ( behalve geen PVR en internet@TV ) ten opzichte van de LE46c650 ?

mindere kijkhoek omdat het een mat scherm is ?
heeft iemand dit vergeleken in de winkel o.i.d ?

Ik vind het design ook wat mooier dan de LE46C650 vandaar de vraag.
Ik heb de C630, het matte scherm is juist heel prettig en je hebt geen mindere kijkhoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

devil-strike schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 12:19:
[...]

Nou dan heb jij de CN panel nog niet gezien. die wil je echt niet in je tv hebben zitten.
Pardon?

Ik heb een UE32C6000 (met een CN04 paneel) die 5x zo goed is als het AUO (AC07) paneel dat in mijn vorige LE32B550 zat.

De inkijkhoek is een heeeel stuk beter en het zwart is ook echt zwart, tenzij je in een pikdonkere kamer een film met zwarte balken kijkt. Dan zie je een klein (en overigens lang niet zo storend als bij een AUO) verschil qua zwart met de bezel.

Ik denk dat je dat vooroordeel uit je hoofd moet zetten.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
R420R schreef op maandag 14 februari 2011 @ 08:32:
[...]

Pardon?

Ik heb een UE32C6000 (met een CN04 paneel) die 5x zo goed is als het AUO (AC07) paneel dat in mijn vorige LE32B550 zat.

De inkijkhoek is een heeeel stuk beter en het zwart is ook echt zwart, tenzij je in een pikdonkere kamer een film met zwarte balken kijkt. Dan zie je een klein (en overigens lang niet zo storend als bij een AUO) verschil qua zwart met de bezel.

Ik denk dat je dat vooroordeel uit je hoofd moet zetten.
Zet niets uit me hoofd, als 100de website's het zeggen en jij bent de eenigste die het goed vind, mag je toch wel wat aan je ogen laten doen.(maar ja jij verglijkt een product van 2jaar terug met een product van nu wat al niet kan natuurlijk)

En dan nog AUO (Q04 2010 model)in de C series is echt 10x beter dan die CN paneel, dus graag eerst meer lezen en zoeken dan pas dingen zeggen graag.

[ Voor 5% gewijzigd door devil-strike op 14-02-2011 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

devil-strike schreef op maandag 14 februari 2011 @ 12:48:
[...]

Zet niets uit me hoofd, als 100de website's het zeggen en jij bent de eenigste die het goed vind, mag je toch wel wat aan je ogen laten doen.(maar ja jij verglijkt een product van 2jaar terug met een product van nu wat al niet kan natuurlijk)

En dan nog AUO (Q04 2010 model)in de C series is echt 10x beter dan die CN paneel, dus graag eerst meer lezen en zoeken dan pas dingen zeggen graag.
Noot: Dit is niet persoonlijk maar ik vind het wel een interessante discussie, dus opmerkingen als dat ik wat aan mijn ogen moet laten doen mag je ook achterwege laten.

Wat heeft dit met lezen te maken?

Ik heb mezelf voorgenomen, toen ik opzoek ging naar een andere tv, dat ik gewoon blind ging kijken welke het mooiste beeld gaf, en vervolgens pas kijken wat voor panelen er in zaten.

Daarbij was mijn enige criterium: 600,- of lager. De c6000 gaf van alle tv's verreweg de mooiste kleuren en diepste zwartwaarden. En guess what? In het showmodel zat een CN04 paneel. Ik heb uiteindelijk een stuk of 7 Samsungs met elkaar vergeleken, van 32" tot 40", waarvan er 2 een SQ02, één dus een CN04 en de rest AOU panelen (diverse types) hadden.

Ik ben in dit geval op mijn eigen ogen afgegaan en het verschil was duidelijk, deze gaf het mooiste beeld met het diepste zwart. Dat 100 sites (ik vraag me af welke 100, ik wéét er 1) wat anders beweren zal mij een worst wezen. Als IK zie dat een zogenaamd "inferieur" paneel beter presteert dan alle andere die ik heb aanschouwd, dan geloof ik die sites gewoon niet.

Ik ga af op eigen ervaring, niet op wat anderen rondblaten.

Edit: Voeg daar aan toe dat het ook een kwestie van smaak kan zijn. "Opinions are like assholes, everybody has one!"

[ Voor 3% gewijzigd door Blaat op 14-02-2011 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Even een tip/vraag:

Samsung TV's die wifi ready zijn hebben een vrij dure samsung usb "linkstick" nodig. Nu kwam ik op samenkopen.net dit tegen:
Afbeeldingslocatie: http://www.djrobke.com/images/schema7.jpg
http://www.samenkopen.net/action/52762

Een ethernet > wifi bridge. Zou dat kunnen werken?

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
devil-strike schreef op maandag 14 februari 2011 @ 12:48:
[...]

Beetje fatsoenlijk blijven is gewenst.
Hij heeft gewoon een objectieve mening en die mag hij ook uiten, dat jij daarna weer zegt dat hij wat aan zijn ogen moet laten doen, slaat natuurlijk nergens op.
En by the way, doe eens wat aan je spelling, enigSTe? En om dan nog maar te zwijgen over alle andere typo's of gewoon spelfouten.

@ teacher, zou kunnen werken. Aangezien dit niet alleen om een wifi-dongle gaat.
Als het alleen een wifi-dongle was geweest van een ander merk dan Samsung, zou het niet werken. Dit heeft misschien wel kans van slagen.

[ Voor 11% gewijzigd door timwijn op 14-02-2011 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Laatst online: 07:22
teacher schreef op maandag 14 februari 2011 @ 13:36:
Een ethernet > wifi bridge. Zou dat kunnen werken?
Jah, dat gaat werken. Als ik me niet vergis is zo'n WIFI dongle een USB apparaat, wat je configureerd via de TV. Dat werkt natuurlijk niet met elk device, omdat de TV niet onbeperkt apparaten kan ondersteunen (in de praktijk dus alleen de Samsung stick).

Een ethernet->wifi bridge ziet er voor het aangesloten apparaat simpelweg uit als een ethernet kabel en dat gaat natuurlijk prima werken.

Ik heb zo'n apparaat bij mijn zus neergezet voor het aansluiten van game-consoles die wel ethernet, maar geen wifi hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LLEEDD
Volgens deze thread werkt de Rosewill RNX-N1 ook bij samsung tvs en het is goedkoper dan de samsung.
http://www.amazon.com/Che...=B0021LA1BE&cdSort=oldest

http://www.amazon.com/Ros...ngle-02-11b/dp/B003W22MOU

en nog eentje de Intellinet Wireless-N USB Adapter - 523974
http://www.amazon.com/Alt...=B0021LA1BE&cdSort=oldest

http://www.amazon.com/Int...er-Hi-Speed/dp/B001DYK87C

Hier nog een thread met misschien meer dongles die zouden kunnen werken.
http://sourceforge.net/ap...04501025a6b8667&start=160

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
Fuzzillogic schreef op zondag 13 februari 2011 @ 19:16:
[...]

Vraag me af of het sneller kan. Er zal sowieso gewacht moeten worden op een keyframe in de MPEG-stream, en dan ook nog de vertraging van alle DRM-drek die er vooral niet voor jouw plezier nog bovenop gestapeld is. Mogelijk dat het gewoon een beperking van de gebruikte techniek is. Meer CPU-kracht of firmware zou dan niks uitmaken.
ik heb nog een andere sat ontvanger,en die zapt(lees geeft beeld)na 2 seconden na het overschakelen.dat is natuurlijk exclusiev de tijd die je nodig hebt om meerdere digids in te voeren
het zou dus sneller moeten kunnen imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0otje
Phusebox schreef op zondag 13 februari 2011 @ 11:31:
[...]

Volgens heb je een hoop onzin gelezen of gehoord want led techniek, zeker edge led heeft echt 0 invloed op input lag.
Ik ben afgegaan op reviews van mensen die dagelijks met zulke apparturen werken. Elke review van afgelopen jaren geven aan dat leds enorme input lag hebben, neem bv de recente C6000, testen geven aan 75 ms vertraging. Of dit met led te maken heeft weet ik niet, maar wat wel opvallen dis dat, bijna elke led van afgelopen jaren hoge input lag heeft, met de c6000 als toppunt geloof ik.

[ Voor 23% gewijzigd door M0otje op 14-02-2011 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
M0otje schreef op maandag 14 februari 2011 @ 19:36:
[...]

Ik ben afgegaan op reviews van mensen die dagelijks met zulke apparturen werken. Elke review van afgelopen jaren geven aan dat leds enorme input lag hebben, neem bv de recente C6000, testen geven aan 75 ms vertraging. Enige tv's die bewezen hebben dat ze weinig input lag hebben zijn plasmas van Panasonic (meeste). Je kan het onzin noemen, maar cijfers spreken voor zich. Maar misschien hebben zij het fout, waar heb jij het vandaan dat edge led 0 invloed heeft op input lag?
Dat led tv's enorme input lag hebben kan best, dat geloof ik ook wel. Maar dat de lag samen hangt met het gebruik van leds is onzin.
Led is gewoon een manier van verlichten, en zeker als je geen local dimming hebt werkt het gewoon net als een CCFL backlight. Het verlicht de pixels van achteren (of via de zijkant) meer niet.

Wat van invloed is op input lag zijn beeldbewerkings processen zoals ruis reductie, 100Hz etc. Vaak zijn LED tv's higher end producten die dus ook meer beeldbewerking aan boord hebben waar weer de input lag uit voortvloeit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0otje
Phusebox schreef op maandag 14 februari 2011 @ 19:40:
[...]

Dat led tv's enorme input lag hebben kan best, dat geloof ik ook wel. Maar dat de lag samen hangt met het gebruik van leds is onzin.
Led is gewoon een manier van verlichten, en zeker als je geen local dimming hebt werkt het gewoon net als een CCFL backlight. Het verlicht de pixels van achteren (of via de zijkant) meer niet.

Wat van invloed is op input lag zijn beeldbewerkings processen zoals ruis reductie, 100Hz etc. Vaak zijn LED tv's higher end producten die dus ook meer beeldbewerking aan boord hebben waar weer de input lag uit voortvloeit.
Ja dat dacht ik ook aan ja, maar dan klopt het wat ze zeggen, Led tvs hebben hoge lag, niet perse de techniek. Door al die verbeteraars. Gelukkig heb ik een basic Led gekocht waar ik geen lag op merk. Welk tv heb jij als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
M0otje schreef op maandag 14 februari 2011 @ 19:43:
[...]

Ja dat dacht ik ook aan ja, maar dan klopt het wat ze zeggen, Led tvs hebben hoge lag, niet perse de techniek. Door al die verbeteraars. Gelukkig heb ik een basic Led gekocht waar ik geen lag op merk. Welk tv heb jij als ik vragen mag?
Om te gamen heb ik een 40C550. Merk dat die minder lag heeft als de 100Hz LCD tv in de woonkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

omdat led maar de achtergrond verlichting is? Lag heeft te maken met de beeldverwerking in het toestel en de vertraging die hierdoor optreed voordat het beeld op het scherm komt. Hiervoor heb je dan ook de gaming mode op LCD en LED schermen hoe hoger de Hz van het scherm hoe minder last het scherm hiervan heeft: 50, 100, 200, 600, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2011 @ 19:53:
omdat led maar de achtergrond verlichting is? Lag heeft te maken met de beeldverwerking in het toestel en de vertraging die hierdoor optreed voordat het beeld op het scherm komt. Hiervoor heb je dan ook de gaming mode op LCD en LED schermen hoe hoger de Hz van het scherm hoe minder last het scherm hiervan heeft: 50, 100, 200, 600, ...
Klopt niet echt, hoe hoger de Hz hoe meer je tv moet rekenen, immers hij moet plaatjes erbij 'verzinnen' dus heel zwart/wit gezegd: hoe hoger de Hz hoe hoger de input lag.

Plasma buiten beschouwing gelaten want dat is gewoon een compleet andere techniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LLEEDD
M0otje schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 14:12:
M0otje heb je ook geen last van blurring of ghosting bij de mediaplayer van de tv? ik heb de 40c5100 en heb hier bij donkere scenes last van. Dit komt omdat je bij de mediaplayer niet bij de opties van het digital noise filter kan komen, je kan het dus ook niet uitzetten. Ik had eerst ook last van ghosting op hdmi (zo erg dat ik het toestel bijna terug had gebracht) maar gelukkig ontdekte ik dat wanneer je dit filter (wat standaard op auto staat) uitzet het verdwijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LLEEDD
Phusebox schreef op maandag 14 februari 2011 @ 20:00:
[...]

Klopt niet echt, hoe hoger de Hz hoe meer je tv moet rekenen, immers hij moet plaatjes erbij 'verzinnen' dus heel zwart/wit gezegd: hoe hoger de Hz hoe hoger de input lag.

Plasma buiten beschouwing gelaten want dat is gewoon een compleet andere techniek.
werkt 100 hz niet op twee manieren? Een 100hz scherm kan 100 keer per seconden verversen. Maar de 100hz motionflow techniek kan er ook beeldjes bij verzinnen.

Bij de 100hz motion flow techniek verzint de tv er inderdaad beeldjes bij, hierdoor moet hij veel rekenen en ontstaat er misschien een lag. Aan de andere kant kan het scherm 100 keer per seconde verversen wat de beeldkwaliteit bij games ten goede komt (als je de output van je console of pc ook op 100hz zet).

Als je motionflow dus uitzet en je scherm 100hz input heeft lijkt me dat de response time beter moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-09 14:55
zo heb sinds zaterdag een LE40C654, eerst gekeken bij media markt daar stond de C650 demo model voor 700 euro!! en niemand om aan te spreken om een dealtje te sluiten dus toen maar naar BCC gegaan (allemaal in breda overigens) deze hadden de C654 staan die ik ook nog mooier vindt door de gewoon zwarte rand. hij stond hier voor 730 uiteindelijk een deal kunnen sluiten voor 600 euro mee genomen!! geweldige service van BCC en de TV is top, heb een SQ02 paneel en ben zeer tevreden. ook de input lag is niet erg als je game mode aan zet..

AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:40
Goededag,

Sinds vorige week dinsdag heb ik op de slaapkamer een LE32C530 staan. Als ik me niet vergis is dit model goed getest bij o.a. de consumentenbond. Op dit moment heb het tv signaal analoog aangesloten. Een extra digitale mediabox (UPC) is onderweg.

Echter wat me opvalt dat het geluid (gewoon over speakers van de tv, niet een externe geluidsbron) niet 100 procent synchroon loopt met de beweging. Dat valt vooral op als je mensen ziet praten. Ik heb druk op internet gezocht en gelezen dat je middels info-menu-mute-power je in het servicemenu terecht komt. Dit heb ik gedaan en ik heb gezien dat de audio delay op 10 (ms) was ingesteld. Ergens in een topic hier op het tweakers forum had ik gelezen dat voor 50hz schermen je deze waarde het beste op 50 moet zetten (voor 100hz, dat is dit scherm niet, zelf op 100).

Het geluid lijkt nu wel redelijk te kloppen. Maar hoe kan het nu dat het geluid niet gewoon direct voor 100 procent gelijk loopt? Wat is nu voor mijn type tv de beste waarde? Is 50 ms inderdaad de ideale waarde? Hebben jullie ook af-fabriek 10 ms als waarde?

Of zeggen jullie van 'terugbrengen die tv'. Ik heb deze bij de Mediamarkt gekocht. Dus binnen 14 dagen kan deze probleemloos worden geretourneerd.

Graag jullie advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

meesje schreef op maandag 14 februari 2011 @ 22:04:

Het geluid lijkt nu wel redelijk te kloppen. Maar hoe kan het nu dat het geluid niet gewoon direct voor 100 procent gelijk loopt? Wat is nu voor mijn type tv de beste waarde? Is 50 ms inderdaad de ideale waarde? Hebben jullie ook af-fabriek 10 ms als waarde?
Ik heb hetzelfde model en dat is me nooit opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
is het normaal dat als je een film kijkt( bij alles bijna ) dat je een soort van hapering krijgt als je 100hz aanstaat en je hem hebt aangesloten op de tv? heb de LE40C654

AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
PcDealer schreef op maandag 14 februari 2011 @ 22:29:
[...]

Ik heb hetzelfde model en dat is me nooit opgevallen.
Zou je wellicht in het servicemenu kunnen kijken wat bij jou de waarde is? Is dit ook 10 of is dit hoger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

MrDucky schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 00:32:
is het normaal dat als je een film kijkt( bij alles bijna ) dat je een soort van hapering krijgt als je 100hz aanstaat en je hem hebt aangesloten op de tv? heb de LE40C654
Dat effect heb ik ook bij 25p bronnen, bij 24p blu-ray's niet. Maar 24p bronnen die 720p zijn lopen ook niet altijd even soepel. Is dat bij jou ook zo? DVD's lopen dus minder soepel dan blu-ray's.

Ben er nog niet helemaal achter wat het veroorzaakt, maar ik vind het niet storend genoeg om me er druk over te maken.

Ik heb een UE32C6000 btw.

Even iets anders, ik vind het wel jammer dat er geen analoge audio uitgang op mijn tv zit. Ik heb een stereo receiver waar geen optische ingangen op zitten en de koptelefoonuitgang gebruiken zorgt ervoor dat het geluid van de tv zelf weg valt. Ik zet bij het kijken van tv programma's niet altijd de receiver aan, geluid van de tv is soms ook handig. Ik kan mijn tv dus niet aansluiten aan mijn receiver als ik een film van mijn externe HDD wil kijken!

Het enige wat ik kan doen is een DAC aanschaffen, maar man, wat zijn die dingen godsgruwelijk duur :X .

[ Voor 30% gewijzigd door Blaat op 15-02-2011 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
R420R schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 09:43:
[...]

Dat effect heb ik ook bij 25p bronnen, bij 24p blu-ray's niet. Maar 24p bronnen die 720p zijn lopen ook niet altijd even soepel. Is dat bij jou ook zo? DVD's lopen dus minder soepel dan blu-ray's.

Ben er nog niet helemaal achter wat het veroorzaakt, maar ik vind het niet storend genoeg om me er druk over te maken.

Even iets anders, ik vind het wel jammer dat er geen analoge audio uitgang op mijn tv zit. Ik heb een stereo receiver waar geen optische ingangen op zitten en de koptelefoonuitgang gebruiken zorgt ervoor dat het geluid van de tv zelf weg valt. Ik zet bij het kijken van tv programma's niet altijd de receiver aan, geluid van de tv is soms ook handig. Ik kan mijn tv dus niet aansluiten aan mijn receiver als ik een film van mijn externe HDD wil kijken!

Het enige wat ik kan doen is een DAC aanschaffen, maar man, wat zijn die dingen godsgruwelijk duur :X .
Ja same here, mijn receiver heeft wel digitale ingang maar dat is coax. Via de koptelefoonuitgang is de kwaliteit ook minder heb ik het gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Phusebox schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 09:55:
[...]

Ja same here, mijn receiver heeft wel digitale ingang maar dat is coax. Via de koptelefoonuitgang is de kwaliteit ook minder heb ik het gevoel.
Dat heb ik ook even getest. Blu-ray'tje afspelen en het analoge geluid dat uit de speler komt vergelijken met het geluid dat uit de koptelefoonuitgang komt. Uit mijn speakers komt met de koptelefoonuitgang een veel "nasaler" geluid. Het frequentiegebied waarin stemmen zitten wordt overdreven. Niet goed!

Edit: Jij zou nog zoiets aan kunnen schaffen.

[ Voor 9% gewijzigd door Blaat op 15-02-2011 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
R420R schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 09:58:
[...]

Dat heb ik ook even getest. Blu-ray'tje afspelen en het analoge geluid dat uit de speler komt vergelijken met het geluid dat uit de koptelefoonuitgang komt. Uit mijn speakers komt met de koptelefoonuitgang een veel "nasaler" geluid. Het frequentiegebied waarin stemmen zitten wordt overdreven. Niet goed!

Edit: Jij zou nog zoiets aan kunnen schaffen.
Je hebt gelijkt, die maar besteld om te testen of dat dan beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
MrDucky schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 00:32:
Heb jij je firmware al geupdate naar de laatste versie?
En is het bij gewone dvd's of blu-rays? Of speel je via internet mediaplayer?
Ik heb een C650 en heb soms dat sommige stukken niet helemaal soepel lopen, maar niet een hapering maar lijkt een beetje vertraagd, en daarna gaat hij weer soepel. Dit is overigens wel alleen bij bestanden die ik heb gedownload, waarbij het zeker is dat het aan het bestand ligt, want dat heb ik getest op een andere tv en op laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0otje
LLEEDD schreef op maandag 14 februari 2011 @ 20:11:
[...]

M0otje heb je ook geen last van blurring of ghosting bij de mediaplayer van de tv? ik heb de 40c5100 en heb hier bij donkere scenes last van. Dit komt omdat je bij de mediaplayer niet bij de opties van het digital noise filter kan komen, je kan het dus ook niet uitzetten. Ik had eerst ook last van ghosting op hdmi (zo erg dat ik het toestel bijna terug had gebracht) maar gelukkig ontdekte ik dat wanneer je dit filter (wat standaard op auto staat) uitzet het verdwijnt.
Nee ik heb geen blurring of ghosting op de mediaplayer, zover ik goed mijn ogen gebruik, ik moet wel toegeven dat ik er maar 1 film op heb gekeken, dus ik zal er beter op letten. En ook niet op HDMI (games en films). Het kan te maken hebben misschien met het paneel die je hebt? Ik heb de SQ04 (samsung).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LLEEDD
M0otje schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 14:23:
[...]

Nee ik heb geen blurring of ghosting op de mediaplayer, zover ik goed mijn ogen gebruik, ik moet wel toegeven dat ik er maar 2 films op heb gekeken, dus ik zal er beter op letten. En ook niet op HDMI (games en films). Het kan te maken hebben misschien met het paneel die je hebt? Ik heb de SQ04 (samsung).
Ik heb het trouwens het SQ06 paneel van samsung, maar daar ligt het niet aan het is echt het noisefilter die je niet uit kan zetten, via hdmi met het noisefilter uit heb ik er geen last van.

Misschien kan je om te testen naar een paar voorbeelden kijken. Bij star wars the clonewars in aflevering 16 van seizoen 3 tussen 4.30 en 5.10 kan je het heel duidelijk zien bij mij, bij aflevering 3 van de nieuwe spartacus serie gods of the arena http://gathering.tweakers.net/global/smileys/worshippy.gif tussen 3:40 en 5:00 is het ook goed waarneembaar. Ook bij de film The Road http://www.imdb.com/title/tt0898367/ (aanrader!) valt ghosting extra op omdat hij veel donkere scenes en veel een beetje fletse/grijzige kleuren heeft, je kan het goed zien tussen 5:30 en 6:00.

Ik had samsung al eens gebeld nav een mail die ik had gestuurd maar die gast die ik aan de lijn had had echt geen idee wat ik bedoelde met ghosting...
Samsung nogmaals gemaild toen ik erachter kwam dat dat filter problemen geeft maar ze zeiden dat het noisefilter niet uit kan bij de mediaspeler en dat ik maar naar andere bestanden moest gaan kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
[...]

ken de 6000 niet maar bij de 6800 zit achterop zo'n mini jack aansluiting voor audio oa?
meesje schreef op maandag 14 februari 2011 @ 22:04:
Goededag,

Sinds vorige week dinsdag heb ik op de slaapkamer een LE32C530 staan. Als ik me niet vergis is dit model goed getest bij o.a. de consumentenbond. Op dit moment heb het tv signaal analoog aangesloten. Een extra digitale mediabox (UPC) is onderweg.

Echter wat me opvalt dat het geluid (gewoon over speakers van de tv, niet een externe geluidsbron) niet 100 procent synchroon loopt met de beweging. Dat valt vooral op als je mensen ziet praten. Ik heb druk op internet gezocht en gelezen dat je middels info-menu-mute-power je in het servicemenu terecht komt. Dit heb ik gedaan en ik heb gezien dat de audio delay op 10 (ms) was ingesteld. Ergens in een topic hier op het tweakers forum had ik gelezen dat voor 50hz schermen je deze waarde het beste op 50 moet zetten (voor 100hz, dat is dit scherm niet, zelf op 100).

Of zeggen jullie van 'terugbrengen die tv'. Ik heb deze bij de Mediamarkt gekocht. Dus binnen 14 dagen kan deze probleemloos worden geretourneerd.

Graag jullie advies!
het komt omdat video decoding langzamer gaat dan audio (imho)
je zal het handmatig moeten tweaken,net zo lang tot je tevreden bent,zet hem een keer op 100ms,50ms ken je al.
ik heb ook wel gehoord 80ms voor de plasma die ik heb.
je hebt best kans ,als je je media box hebt dat het weer anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van der Ende
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-09 15:39
LLEEDD schreef op maandag 14 februari 2011 @ 14:14:
Volgens deze thread werkt de Rosewill RNX-N1 ook bij samsung tvs en het is goedkoper dan de samsung.
http://www.amazon.com/Che...=B0021LA1BE&cdSort=oldest

http://www.amazon.com/Ros...ngle-02-11b/dp/B003W22MOU

en nog eentje de Intellinet Wireless-N USB Adapter - 523974
http://www.amazon.com/Alt...=B0021LA1BE&cdSort=oldest

http://www.amazon.com/Int...er-Hi-Speed/dp/B001DYK87C

Hier nog een thread met misschien meer dongles die zouden kunnen werken.
http://sourceforge.net/ap...04501025a6b8667&start=160
Zelf gebruik ik die stick van Rosewill met een C630 en die werkt perfect! .MKV bestanden van ca. 8 GB worden draadloos zonder stotteren gestreamed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

erikdeperik schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 17:13:
[...]

ken de 6000 niet maar bij de 6800 zit achterop zo'n mini jack aansluiting voor audio oa?

[...]
Die zit er bij de 6000 niet. Heb op v&a inminddels een vraag uit laten gaan naar een betaalbare DAC. Eens kijken wat eruit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09 20:01

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

R420R schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 17:42:
[...]

Die zit er bij de 6000 niet. Heb op v&a inminddels een vraag uit laten gaan naar een betaalbare DAC. Eens kijken wat eruit komt.
Ermm :X er zit toch een vcr scart op je tv, waarom pik je daar niet gewoon audio uit? Kan me niet voorstellen dat deze niet volledig bezet zijn (zowel in als out) ben je met 'n scart blokje van 'n paar euro klaar.

Afbeeldingslocatie: http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQeuFdDFsZr3Zc5jQEWxLS9bMllUfjilnH5lrM8LH6T83MGWp4O

Edit: of als je beide ingangen al gebruikt:

Afbeeldingslocatie: http://www.allekabels.nl/product_images/HQCP-075.JPG

[ Voor 19% gewijzigd door floriske.nl op 15-02-2011 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
floriske.nl schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 18:40:
[...]

Ermm :X er zit toch een vcr scart op je tv, waarom pik je daar niet gewoon audio uit? Kan me niet voorstellen dat deze niet volledig bezet zijn (zowel in als out) ben je met 'n scart blokje van 'n paar euro klaar.

[afbeelding]

[afbeelding]
Zit er een scart output op deze tv's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

floriske.nl schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 18:40:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ten eerste zit er maar 1 scart poort op, ten tweede is die bezet en ten derde die scart fungeert slechts als input, niet als uitput.

Edit: Heb het net even geprobeerd met een scartblokje. Het geluid werkt alleen bij tv signaal, niet bij het afspelen van bestanden vanaf een HDD.

[ Voor 9% gewijzigd door Blaat op 15-02-2011 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0otje
LLEEDD schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 14:56:
[...]

Ik heb het trouwens het SQ06 paneel van samsung, maar daar ligt het niet aan het is echt het noisefilter die je niet uit kan zetten, via hdmi met het noisefilter uit heb ik er geen last van.

Misschien kan je om te testen naar een paar voorbeelden kijken. Bij star wars the clonewars in aflevering 16 van seizoen 3 tussen 4.30 en 5.10 kan je het heel duidelijk zien bij mij, bij aflevering 3 van de nieuwe spartacus serie gods of the arena http://gathering.tweakers.net/global/smileys/worshippy.gif tussen 3:40 en 5:00 is het ook goed waarneembaar. Ook bij de film The Road http://www.imdb.com/title/tt0898367/ (aanrader!) valt ghosting extra op omdat hij veel donkere scenes en veel een beetje fletse/grijzige kleuren heeft, je kan het goed zien tussen 5:30 en 6:00.

Ik had samsung al eens gebeld nav een mail die ik had gestuurd maar die gast die ik aan de lijn had had echt geen idee wat ik bedoelde met ghosting...
Samsung nogmaals gemaild toen ik erachter kwam dat dat filter problemen geeft maar ze zeiden dat het noisefilter niet uit kan bij de mediaspeler en dat ik maar naar andere bestanden moest gaan kijken...
Ik heb spartacus effe voor je getest, het valt me inderdaad op dat het bij donkere beelden, wat grijzig overkomen, vooral bij dat stukje 3.40. Niet storend voor mij iig, maar kan wel begrijpen dat je dit vervelend vind. Het is jammer, want als ik een film afspeel via mijn bluraypeler, dan merk ik hier niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik weet dat dit waarschijnlijk al eerder is besproken maar ik kan het met de search niet vinden en ik ga geen 219 paginas lezen :)

Ik heb 2 weken terug een samsung LE37C530 gekocht en nu hoor ik bij het TV kijken een constante zoem. Ontzettend irritant! Soms is ie even weg maar als ik vervolgens zap is ie er gelijk weer.

Ik heb digitenne van KPN en als ik die afstandbediening gebruik om te muten dan gaat de zoem onverminderd door. Mute ik de TV zelf, dan is ie weg. Bij het kijken van films vanaf mijn laptop via HDMI heb ik nergens last van.

Nou heb ik wel ergens een post gelezen waarin werd gesproken over de fameuze samsung zoem. He ik daar last van? Moet ik contact met samsung opnemen of is het een digitenne probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

MrDucky schreef op maandag 14 februari 2011 @ 21:16:
zo heb sinds zaterdag een LE40C654, eerst gekeken bij media markt daar stond de C650 demo model voor 700 euro!! en niemand om aan te spreken om een dealtje te sluiten dus toen maar naar BCC gegaan (allemaal in breda overigens) deze hadden de C654 staan die ik ook nog mooier vindt door de gewoon zwarte rand. hij stond hier voor 730 uiteindelijk een deal kunnen sluiten voor 600 euro mee genomen!! geweldige service van BCC en de TV is top, heb een SQ02 paneel en ben zeer tevreden. ook de input lag is niet erg als je game mode aan zet..
Hoe heb jij hem van 730 tot 600 euro kunnen afdingen? Wat waren jou argumenten? Anders ga ik ook een bezoekje brengen aan BCC (Eindhoven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Ik_ben_Mark3 schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 21:14:
[...]

Hoe heb jij hem van 730 tot 600 euro kunnen afdingen? Wat waren jou argumenten? Anders ga ik ook een bezoekje brengen aan BCC (Eindhoven)
Omdat er genoeg marge op zit :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ja maar hoe kun je zoiets het beste aanpakken? :9
Anders ga ik er ook langs, ik wilde eigenlijk een LE46C650 hebben (C65#) maar ik zie dat ze ook een C750 hebben, als ik die ver genoeg kan laten zakken ga ik daarvoor. Dan heb ik zomaar 3D erbij

De LE46C650 hebben ze helaas niet.. (op de site tenminste)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
Gewoon op hun laagste prijs garantie beroep doen, en dan de pricewatch laten zien dan verkopen ze hem als t goed is voor paar tientjes meer als de laagste. (dit was bij mij het geval.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 19:30:
Hoi,

Ik weet dat dit waarschijnlijk al eerder is besproken maar ik kan het met de search niet vinden en ik ga geen 219 paginas lezen :)

Ik heb 2 weken terug een samsung LE37C530 gekocht en nu hoor ik bij het TV kijken een constante zoem. Ontzettend irritant! Soms is ie even weg maar als ik vervolgens zap is ie er gelijk weer.

Ik heb digitenne van KPN en als ik die afstandbediening gebruik om te muten dan gaat de zoem onverminderd door. Mute ik de TV zelf, dan is ie weg. Bij het kijken van films vanaf mijn laptop via HDMI heb ik nergens last van.

Nou heb ik wel ergens een post gelezen waarin werd gesproken over de fameuze samsung zoem. He ik daar last van? Moet ik contact met samsung opnemen of is het een digitenne probleem?
De Samsung zoem zou je in principe ook moeten horen met al het geluid op 'MUTE' omdat dat probleem te maken heeft met de voeding en niet met het geluid uit de speaker. Ik sluit alleen niet uit dat de Samsung zoem niet constant hoeft op te treden als de voeding minder belast wordt. Maar omdat zowel je Digitenne tuner als de laptop externe bronnen zijn zou het niet echt uit mogen maken qua voedingbelasting van de tv. Het lijkt er daarmee op dat sprake is van een probleem met je Digitenne tuner/decoder die de zoem meestuurt met het audiosignaal.

Je kunt eventueel proberen de antenne rechtstreeks in de tv te stoppen. Je zou dan in principe de free to air zenders (NL 1,2,3 en de regionale zender) moeten kunnen zien met de ingebouwde tuner van Samsung. Als het probleem dan weg is dan ligt het aan je Digitenne tuner/decoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LLEEDD
M0otje schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 19:29:
[...]

Ik heb spartacus effe voor je getest, het valt me inderdaad op dat het bij donkere beelden, wat grijzig overkomen, vooral bij dat stukje 3.40. Niet storend voor mij iig, maar kan wel begrijpen dat je dit vervelend vind. Het is jammer, want als ik een film afspeel via mijn bluraypeler, dan merk ik hier niets van.
Zo te horen ziet het er bij jouw tv toch anders uit dan bij mijn tv. Bij mij is de scene niet zozeer grijzig maar je ziet ghosting als de donkere man beweegt en als het meisje haar hoofd beweegt lijkt het haast wel of ze van vorm veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcus73
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05:45
Voor degene die het vorige week in dit forum gemist hebben. Er is nieuwe firmware T-MSX6DEUC-2000.2 met releasedatum 19 januari 2011 verschenen voor de 6 serie met de het MSX mainboard: SWU_T-MSX6DEUC_002000_I02_ES000DS000_110119. Met dank aan chauffeurke en het forum http://ziggo-gebruikers.n...thread.php?t=28148&page=6.

Op de website van Samsung staat nog de oude versie (1002.1) van september met de onjuiste releasedatum 15 december 2010. Via onderstaande link is de nieuwe firmware upgrade nog beschikbaar. Het lijkt de oplossing te zijn voor het veel besproken 'blokjesprobleem'. Zie ook het ziggo gebruikers forum voor de eerste resultaten. Zelf heb ik de upgrade op de C630 uitgevoerd.

http://www.samsungfiletra...C.zip&AssetFolder=Default

[ Voor 5% gewijzigd door Marcus73 op 16-02-2011 12:45 ]

Intel 14600KF@5,0Ghz | RTX4080 | 32Gb DDR5@6000Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu 3006 aan het installeren op een C6710 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
erikdeperik schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 17:13:
[...]

[...]

het komt omdat video decoding langzamer gaat dan audio (imho)
je zal het handmatig moeten tweaken,net zo lang tot je tevreden bent,zet hem een keer op 100ms,50ms ken je al.
ik heb ook wel gehoord 80ms voor de plasma die ik heb.
je hebt best kans ,als je je media box hebt dat het weer anders is.
Sinds gisteren heb ik de UPC mediabox binnen. Volgens loopt het beeld en geluid nu synchroon. Als ik naar het servicemenu ga, staat de waarde ingesteld op 0. Deze standaardwaarde is gelijk goed! Kennelijk kan er per bron (analoog tv, hdmi, scart, etc.) een waarde ingesteld worden. De standaard waarde voor analoge tv was 10. De komende tijd zal ik nog kritisch kijken. Ik heb nog t/m a.s. maandag om de tv eventueel terug te brengen naar de MediaMarkt. Het liefst niet, want volgens mij is dit 1 van de beste tv's in zijn prijsklasse.

@erikdeperik. Ik ben ook op zoek naar een nieuwe tv voor beneden in de woonkamer. Het liefst wil ik ook voor Samsung gaan. Mijn huidige tv is een 37 inch Panasonic plasma. Echter bij deze tv hoor ik een brom/zoem/buzz bij felle beelden (veel lichte kleuren). Ik heb gelezen dat dit inherent is aan de techniek van plasma. Hoe hoorbaar is dit bij een plasma van Samsung? Welk model heb jij? De PS50C550 vind ik b.v. veel waar voor zijn geld bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0otje
LLEEDD schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 00:28:
[...]

Zo te horen ziet het er bij jouw tv toch anders uit dan bij mijn tv. Bij mij is de scene niet zozeer grijzig maar je ziet ghosting als de donkere man beweegt en als het meisje haar hoofd beweegt lijkt het haast wel of ze van vorm veranderd.
Nee inderdaad, dat heb ik niet gezien, bij mij draait het soepel, behalve van de grijze velden afentoe. Heb je de LED- motion plus aan?

[ Voor 3% gewijzigd door M0otje op 16-02-2011 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Thnx, niet voor mij hoor maar voor de 6 series gebruikers, nu nog een goeie mstar firmware voor de 5series, want simpele xvid file gaat na 30min oos, heb 17 verschillende xvidjes geprobeert en allen gaan naar 30min oos, mkv enzo werktwel naarbehoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio83
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-01 11:53
Wanneer komen de nieuwe 2011 modellen van Samsung uit? Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 11:14
Marcus73 schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 06:42:
Voor degene die het vorige week in dit forum gemist hebben. Er is nieuwe firmware T-MSX6DEUC-2000.2 met releasedatum 19 januari 2011 verschenen voor de 6 serie met de het MSX mainboard: SWU_T-MSX6DEUC_002000_I02_ES000DS000_110119. Met dank aan chauffeurke en het forum http://ziggo-gebruikers.n...thread.php?t=28148&page=6.

Op de website van Samsung staat nog de oude versie (1002.1) van september met de onjuiste releasedatum 15 december 2010. Via onderstaande link is de nieuwe firmware upgrade nog beschikbaar. Het lijkt de oplossing te zijn voor het veel besproken 'blokjesprobleem'. Zie ook het ziggo gebruikers forum voor de eerste resultaten. Zelf heb ik de upgrade op de C630 uitgevoerd.

http://www.samsungfiletransfer.com/d...Folder=Default
Zit er in deze update soms ook een fix voor het audio/video sync probleem van .MKV files. Het doet zich gelijk voor bij de file en blijft de hele speeltijd ook zo.
Ik heb diverse .MKV files geprobeerd die op m'n pc met VLC Player prima draaien maar als ik dezelfde file op usb stick zet en bekijk met mijn Samsung LE40C630 waarop de firmware T-MSX6DEUC-1002.1 voorgeinstalleerd stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fridge320
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-11-2024
Croccifixio83 schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 11:05:
Wanneer komen de nieuwe 2011 modellen van Samsung uit? Iemand een idee?
dat is zo pas nog voorbij gekomen in dit topic. eerst even zoeken voor je vraagt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcus73
Thanks. Verkeerd gekopieerd van ziggo gebruikersforum, aangepast in oorspronkelijke bericht en werkt nu wel. Hier nogmaals:

http://www.samsungfiletra...C.zip&AssetFolder=Default

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcus73
funrider schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 11:37:
[...]

Zit er in deze update soms ook een fix voor het audio/video sync probleem van .MKV files. Het doet zich gelijk voor bij de file en blijft de hele speeltijd ook zo.
Ik heb diverse .MKV files geprobeerd die op m'n pc met VLC Player prima draaien maar als ik dezelfde file op usb stick zet en bekijk met mijn Samsung LE40C630 waarop de firmware T-MSX6DEUC-1002.1 voorgeinstalleerd stond.
Don't know, kijk MKV's via HTPC en audio systeem (met a/v sync functie ingesteld op +10ms). Release informatie heb ik nog niet kunnen achterhalen. Ik heb ook een C630 met 1002.1 voorgeinstalleerd. Nu dus met 2002.2

[ Voor 5% gewijzigd door Marcus73 op 16-02-2011 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 11:14
Marcus73 schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 12:49:
[...]

Don't know, kijk MKV's via HTPC en audio systeem (met a/v sync functie ingesteld op +10ms). Release informatie heb ik nog niet kunnen achterhalen. Ik heb ook een C630 met 1002.1 voorgeinstalleerd. Nu dus met 2002.2
Ik heb ook nog een WDTV staan maar wilde die nu juist weghalen en direct usb stick of tv pluggen.
Ik zat ook in .zip pakket te kijken maar staat niks overi inderdaad over release van de laatste versie. Misschien anders ook gewoon installeren en zien hoe het werkt. Wel vreemd dat de officiele pagina nog niet de laatste versie weergeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
meesje schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 08:05:
[...]

Sinds gisteren heb ik de UPC mediabox binnen. Volgens loopt het beeld en geluid nu synchroon. Als ik naar het servicemenu ga, staat de waarde ingesteld op 0. Deze standaardwaarde is gelijk goed! Kennelijk kan er per bron (analoog tv, hdmi, scart, etc.) een waarde ingesteld worden. De standaard waarde voor analoge tv was 10. De komende tijd zal ik nog kritisch kijken. Ik heb nog t/m a.s. maandag om de tv eventueel terug te brengen naar de MediaMarkt. Het liefst niet, want volgens mij is dit 1 van de beste tv's in zijn prijsklasse.

@erikdeperik. Ik ben ook op zoek naar een nieuwe tv voor beneden in de woonkamer. Het liefst wil ik ook voor Samsung gaan. Mijn huidige tv is een 37 inch Panasonic plasma. Echter bij deze tv hoor ik een brom/zoem/buzz bij felle beelden (veel lichte kleuren). Ik heb gelezen dat dit inherent is aan de techniek van plasma. Hoe hoorbaar is dit bij een plasma van Samsung? Welk model heb jij? De PS50C550 vind ik b.v. veel waar voor zijn geld bieden.
ik heb een ps50a656
het beeld vind ik nog steeds geweldig.
wbt zoom geluid.
mijn zoon en zijn vriendin hebben nooit iets dergelijks gehoord.(16 en 18 jaar)
mijn gehoor is niet 100% ik hoor zowiezo geen zoom.
overegens zijn die panasoncics ook goed (wat ik hier en daar lees)
dus testen,mocht je tv een zoom hebben zou ik hem meteen terugsturen/brengen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
[...]

ik heb het bij alles en dan om een bepaalde tijd, maar als ik media play gebruik is het weg dus t licht aan de hdmi input ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LLEEDD
M0otje schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 09:29:
[...]

Nee inderdaad, dat heb ik niet gezien, bij mij draait het soepel, behalve van de grijze velden afentoe. Heb je de LED- motion plus aan?
Heb het geprobeerd met LED- motion plus aan of uit maar het lijkt niet echt veel verschil te maken.. LED motion plus lijkt zowiezo niet veel verschil te maken, in theorie zou het blurring tegen moeten gaan door heel snel de ledjes van boven naar onderen aan en uit te zetten. Helaas merk je hier eigenlijk niet zo veel van, in theorie zou het ook wat rustiger voor je ogen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

meesje schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 07:26:
[...]

Zou je wellicht in het servicemenu kunnen kijken wat bij jou de waarde is? Is dit ook 10 of is dit hoger?
Standaard op 10. Leuk dat je de instellingen kan wijzigen kennelijk (type/model tv).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

MrDucky schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 22:33:
Gewoon op hun laagste prijs garantie beroep doen, en dan de pricewatch laten zien dan verkopen ze hem als t goed is voor paar tientjes meer als de laagste. (dit was bij mij het geval.)
Ik had verkeerd gekeken, ik had hem met de prijs van 46" vergeleken i.p.v. 40"
Anders zou hij zwaar onder de laagste prijs van pricewatch uitgekomen zijn ;)

Verwijderd

Ben net in het bezit van een samsung LE40C650. op zich een mooie tv, maar een voetbal wedstrijd is een raar gezicht op deze tv moet ik zeggen. Zodra de camera het spel volgt wordt het gras zowat 1 groen vlak. Is er bijna geen camera beweging dan zie je de detailering weer... dit is idem met gezichten... Is dit een probleem met de tv? ik kijk het digitaal via lijbrandt tv.. (in SD, niet HD) aansluiting van de STP naar TV gaat via een component kabel en niet via hdmi omdat dat niet op mijn stp zit. Iemand een idee hoe ik dat vage effect eruit krijg?

Verwijderd

MrDucky schreef op maandag 14 februari 2011 @ 21:16:
PcDealer schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 21:22:
[...]

Omdat er genoeg marge op zit :p
Bij Foka in Rotterdam staat de LE40C650 voor 575,- . Heb hem daar afgelopen zaterdag gekocht, maar ben er nog niet helemaal weg van .... zit aan een maatje kleiner te denken, de 37C650... denk dat de 40" voor mijn woonkamer te groot is..

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2011 03:50 ]

• meesje
PcDealer schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 19:53:
[...]

Standaard op 10. Leuk dat je de instellingen kan wijzigen kennelijk (type/model tv).
Het zal waarschijnlijk wel aan mij liggen maar ik erger me aan het niet synchroon lopen van beeld en geluid bij mijn LE32C530. Eerst dacht ik dat het probleem alleen bij analoog speelde, maar bij digitaal (upc mediabox, hdmi aansluiting) is dit ook het geval Ik heb nu de audio delay op 50 ms gezet. Dit lijkt een redelijke waarde te zijn.

Ik erger me wel enorm aan het feit dat ik via een servicemenu (eigenlijk alleen voor monteurs toegankelijk) de audio delay moet instellen. Dit moet toch gelijk goed werken!

Ik heb nog een paar dagen bedenktijd, maar ik neig er naar om de tv terug te brengen. Hiervoor heb ik eventjes een 26 inch LG gehad (later omgeruild voor een slagje groter, 32 inch). Bij deze tv liep het beeld/geluid wel synchroon.

• Phusebox
Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 03:32:
Ben net in het bezit van een samsung LE40C650. op zich een mooie tv, maar een voetbal wedstrijd is een raar gezicht op deze tv moet ik zeggen. Zodra de camera het spel volgt wordt het gras zowat 1 groen vlak. Is er bijna geen camera beweging dan zie je de detailering weer... dit is idem met gezichten... Is dit een probleem met de tv? ik kijk het digitaal via lijbrandt tv.. (in SD, niet HD) aansluiting van de STP naar TV gaat via een component kabel en niet via hdmi omdat dat niet op mijn stp zit. Iemand een idee hoe ik dat vage effect eruit krijg?
Je moet even met de motionplus instellingen spelen, volgens mij was het beste de eerste op 0 te zetten en de tweede op 10.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 23:29:
[...]

De Samsung zoem zou je in principe ook moeten horen met al het geluid op 'MUTE' omdat dat probleem te maken heeft met de voeding en niet met het geluid uit de speaker. Ik sluit alleen niet uit dat de Samsung zoem niet constant hoeft op te treden als de voeding minder belast wordt. Maar omdat zowel je Digitenne tuner als de laptop externe bronnen zijn zou het niet echt uit mogen maken qua voedingbelasting van de tv. Het lijkt er daarmee op dat sprake is van een probleem met je Digitenne tuner/decoder die de zoem meestuurt met het audiosignaal.

Je kunt eventueel proberen de antenne rechtstreeks in de tv te stoppen. Je zou dan in principe de free to air zenders (NL 1,2,3 en de regionale zender) moeten kunnen zien met de ingebouwde tuner van Samsung. Als het probleem dan weg is dan ligt het aan je Digitenne tuner/decoder.
Top! bedankt voor je reactie!

Heb de antenne op de TV aangesloten en dan heb ik inderdaad nergens last van. Vanmiddag maar eens contact opnemen met KPN...

• mmedia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12-2021
Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 03:46:
[...]
Bij Foka in Rotterdam staat de LE40C650 voor 575,- . Heb hem daar afgelopen zaterdag gekocht, maar ben er nog niet helemaal weg van .... zit aan een maatje kleiner te denken, de 37C650... denk dat de 40" voor mijn woonkamer te groot is..
Welke type paneel zit er in je tv? (zie hier voor meer uitleg)

• timwijn
Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 03:32:
Iemand een idee hoe ik dat vage effect eruit krijg?
En anders ook even kijken of je de firmware nog kan updaten. En inderdaad wat Phusebox ook zegt, probeer het even bijv. met motion plus uit. En kijk of het beeld dan beter is.

• _Uploader_
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
Emrulez schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 17:26:
Ik zit nu met he volgende probleem:

Ik heb een UE46C6700 die zat op firmware 3005. Ik zag dat 3006 uit was en proberde de tv vanochtend te updaten. Dat lukte gewoon.

Maar normaal gesproken herstart de tv zichzelf, dit keer gebeurde dat niet. Sindsdien gaat de tv niet meer aan.

Ik heb de stroom er afgehaald en na een tijdje erop gezet maar het enige wat je hoort is een klik dan gaat het rooie ledje branden en paar keer knipperen en dan hoor je weer een klik en dit proces herhaald zich steeds.

Iemand die dit bekent voorkomt en/of een idee heeft hoe dit optelossen is? Ik heb eerder succesvol geupdate dus snap niet wat er dit keer fout is gegaan.

Alvast Bedankt
Bijna hetzelfe probleem heb ik met een twee maanden oude LE32C630. Na een maand ging de tv uit en brandde er soms een rood lampje en na een uur ging de tv weer spontaan aan. Vanavond gebeurt hetzelfde en wil de tv (inmiddels twee uur lang) niet meer aan. :/ Heeft iemand anders dit probleem ook gehad of weet iemand hoe dit op te lossen is?

Ik denk dat het een garantie kwestie is, maar het zou nog kunnen dat er een andere oplossing is.

edit: Ik heb de tv al even spanningsloos gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
_Uploader_ schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 20:49:
[...]

Bijna hetzelfe probleem heb ik met een twee maanden oude LE32C630. Na een maand ging de tv uit en brandde er soms een rood lampje en na een uur ging de tv weer spontaan aan. Vanavond gebeurt hetzelfde en wil de tv (inmiddels twee uur lang) niet meer aan. :/ Heeft iemand anders dit probleem ook gehad of weet iemand hoe dit op te lossen is?

Ik denk dat het een garantie kwestie is, maar het zou nog kunnen dat er een andere oplossing is.

Denk dat je voeding kapot is in de tv, gewoon samsung bellen en monteur laten sturen, die zal dan het board vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
_Uploader_ schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 20:49:
[...]

Je kan dit nog doen:
Wat je kunt proberen of de tv wel opstart als je het servicemenu in wilt: Pak de AB en druk achtereenvolgens op de volgende toetsen.

INFO
MENU
MUTE
POWER

Mocht je daadwerkelijk in het servicemenu komen kies dan voor 'Reset'. Ziet er vermoedelijk ongeveer zo uit http://www.avforums.com/f...research-service_menu.jpg

Wel voorzichtig zijn als je in het servicemenu komt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserboy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-09 09:32
Even een vraagje. Ik wil mijn PC aansluiten op mijn TV (C650). Nog geen videokaart met HDMI dus het zal DVI to HDMI worden. Is dit dan wel HD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-09 03:36

job

Als je het in een HD resolutie uitstuurt wel ja. (dus 1920*1080 of 1280*720).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-09 16:37
Hoi forum leden,

Ik ben sinds een paar weken in bezit van een UE40C6000. Over het algemeen ben ik zeer tevreden met deze TV. Uiteraard na het instellen van de juiste settings. Movie, Backlight 7, Warm 2, Film mode Auto 1, etc. (als jullie geïnteresseerd zijn zal ik mijn volledige settings posten wanneer ik thuis ben.)

Ik wil ook nog toevoegen dat ik met mijn instellingen haast geen last heb van clouding. Alleen in de linker onderhoek heb ik bij een praktisch geheel donkere scene last van minimale clouding maar dat is dan ook met een bijna donkere kamer. Staat er een schemer lampje aan is het heel moeilijk de clouding waar te nemen.

Ik heb nog geen BluRay speler en kijk veel naar MKV x264 via de interne media player (externe HD, USB) en naar DTV met de CI+ module van Ziggo.

Wat mij opvald is het aantal artefacts wat optreed in sommige scenes en het af en toe even skippen van frames (hapering), en bij bewegende delen het verlies van details. Na alles wat ik gelezen heb komt dit door de 100 Hz Motion Plus settings. Deze heb ik op Standard staan aangezien dit het meeste kijkplezier voor mij tot nu toe opleverd. Ik heb gelezen op verschillende forums (ook hier) dat men aanbeveeld om Motion Plus als volgt in te stellen: Custom, Judder reduction 0, Blur reduction 10. Ik heb deze settings meerdere malen uitgeprobeerd en dit geeft een kwalitatief hogere kwaliteit op het beeld. Het ziet er scherper uit, meer details, etc. Echter wat mij gigantisch stoord is dat het beeld dan niet vloeient is. Het lijkt continu te schokken. Zowel met 1080i uitzendingen via DTV CI+ als met 1080P MKV files. Nu lijkt het mij dat jullie ook graag kijken naar een vloeiend beeld en jullie je ergeren aan een schokkend beeld. Misschien heb ik ergens een setting gemist om het beeld met deze instellingen toch vloeien te krijgen. Zouden jullie mij kunnen adviseren wat ik zou kunnen uitproberen. Ik zal dan ook mijn bevindingen hier weer posten.

Alvast bedankt, Barry

AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB, 860 EVO 1TB, 850 EVO 1TB, 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GS95QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
BarryS schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 12:20:
Zouden jullie mij kunnen adviseren wat ik zou kunnen uitproberen. Ik zal dan ook mijn bevindingen hier weer posten.

Alvast bedankt, Barry
Je hebt al wel de laatste firmware erop staan? Is dan altijd het eerste wat we vragen ;)
En hoe bedoel je niet vloeiend? Lijkt het een beetje vertraagd te zijn t.o.v. het vloeiende beeld? Of echt schokkerig, stotterend, haperend?
Pagina: 1 ... 55 ... 75 Laatste