Werkt hier geheel vloeiend.steefje schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 15:39:
Ik heb een dringende vraag en kan zo snel geen antwoord vinden op Google. Voor mijn is voor een beurs de Samsung LE46C630 aangeschaft. Nu wil men op de beurs films afspelen via USB in avi. Nu weet ik dat de hardware die in tv's zit niet altijd krachtig genoeg is om films af te spelen. Ik heb al op de site van samsung gekeken en men geeft aan dat hij AVI, WMV, MPEG, MP4, VOB ondersteund. Vraag is alleen of dit ook vloeiend verloopt, of wordt het één grote stotterbende.
Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft.
Werkt prima, eventueel even de laatste firmware erop knallen en gaan met die banaan.steefje schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 15:39:
Ik heb een dringende vraag en kan zo snel geen antwoord vinden op Google. Voor mijn is voor een beurs de Samsung LE46C630 aangeschaft. Nu wil men op de beurs films afspelen via USB in avi. Nu weet ik dat de hardware die in tv's zit niet altijd krachtig genoeg is om films af te spelen. Ik heb al op de site van samsung gekeken en men geeft aan dat hij AVI, WMV, MPEG, MP4, VOB ondersteund. Vraag is alleen of dit ook vloeiend verloopt, of wordt het één grote stotterbende.
Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft.
Even een update met mijn probleem. Er is inmiddels een monteur van Selectro aangestuurd door Samsung bij mij langs geweest. De monteur kwam al binnen met de mededeling dat het een probleem was dat hij waarschijnlijk niet kon maken en dat vaker voorkwam. Toen hij de TV openmaakte was duidelijk te horen dat het geluid uit de bovenste spoel van de inverter kwam. De monteur had een nieuwe inverter bij zich, toen deze vervangen was kwam er een nog hardere zoem uit de TV en de monteur heeft uiteindelijk mijn eigen inverter maar weer terug geplaatst. Ze hebben het probleem nogmaals doorgestuurd naar Samsung en nu is het afwachten tot die met een reactie komen over hoe het opgelost moet worden.Spacespider schreef op zondag 16 januari 2011 @ 22:44:
Ik heb een raar probleem met mijn Samsung LE 37C550. Op het moment dat het beeld zwart of donkerder is komt er een vervelend zoemend geluid uit de TV. Het zijn niet de speakers, het geluid hoor ik ook als de TV op mute staat. Vooral met commercials of bij het veranderen van het shot merk ik het goed, bij dingen die licht zijn (veel wit) hoor ik het niet en dingen die donkerder zijn (meer zwart) hoor ik het wel. Ook als ik zap en het beeld even zwart is hoor ik het.
Zijn er hier nog meer mensen met een Samsung LE 37C550? Hebben die hier ook last van?
Anoniem: 388368
Ben van plan een 40c650 te kopen.
Is het mogelijk om in het Ziggo gebied, bij gebruik van een CI+ cam, de volgorde van de zenders in te delen naar eigen wens? Of is het zo dat Ziggo de zender volgorde bepaalt.
Het schijnt dat bij sommige fabrikanten een eigen zenderindeling niet mogelijk is, als een ci+ cam gebruikt wordt. Ik hoop dat het bij een 40c650 wel mogelijk is een eigen zender volgorde in te stellen.
Is het mogelijk om in het Ziggo gebied, bij gebruik van een CI+ cam, de volgorde van de zenders in te delen naar eigen wens? Of is het zo dat Ziggo de zender volgorde bepaalt.
Het schijnt dat bij sommige fabrikanten een eigen zenderindeling niet mogelijk is, als een ci+ cam gebruikt wordt. Ik hoop dat het bij een 40c650 wel mogelijk is een eigen zender volgorde in te stellen.
Ben op zoek naar een Samsung 40C650 of 40C630 met uiteraard een Samsung PVA paneel. Iemand recent nog zo'n model mogen ontvangen? Zo ja, waar besteld? Liefst online winkel.
PS snap dat deze info dan geen garantie oplevert op ook een PVA paneel.
PS snap dat deze info dan geen garantie oplevert op ook een PVA paneel.
Ik zal van het weekend wel even op de muur markeren hoe groot het zal zijn. Ik ben gewoon bang dat ik over een paar maanden toch baal dat ik niet iets groters genomen heb. Beneden staat een 42" TV en op 3 meter afstand vind ik dat niet echt groot. Ik ben denk ik ook wel opzoek naar een bios effect met 1080p films.Phusebox schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 07:12:
[...]
Op 4 meter lijkt mij 46 inch voldoende, maar ja sommige mensen hebben gewoon graag de grootste tv. 55 is echt huge, en denk er ook aan hoe dat uitziet als je de tv niet aan hebt staan.
Afgezien van de afmetingen ben ik wel benieuwd of de TV zelf wat is. Ik weet niet of deze een zelfde soort paneel bevat als de LE46C630, afgezien van de grootte en of ie qua kwaliteit met die TV te vergelijken is ?
Dit is een veel voorkomend probleem met Samsungs, maar niet alleen Samsungs, ook andere merken hebben dit. Ik heb 2 jaar geleden de LE40B550 gekocht en ik werd helemaal gek van het geluid. Ik heb destijds dat ook gemeld aan Samsung en toen kwam de monteur ook langs en die kon er niets aan doen. Het heeft iig te maken met de backlight. Als het beeld zwart is dan worden die lampen onderdrukt waardoor er zoem geluid vanaf komt. Dit is niet te verhelpen. Volgens mij enkel door vervangende lampen, maar dat wordt denk ik niet zo snel gedaan. Volgens mij kan je wel door de backlight op max te zetten en de dynamic contrast uit te zetten, dan hoor je het niet meer geloof ik. Ik heb destijds deze tv verkocht vanwege dit probleem. Het is namelijk niet te doen en vooral niet 's avonds vond ik.Spacespider schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 17:07:
[...]
Even een update met mijn probleem. Er is inmiddels een monteur van Selectro aangestuurd door Samsung bij mij langs geweest. De monteur kwam al binnen met de mededeling dat het een probleem was dat hij waarschijnlijk niet kon maken en dat vaker voorkwam. Toen hij de TV openmaakte was duidelijk te horen dat het geluid uit de bovenste spoel van de inverter kwam. De monteur had een nieuwe inverter bij zich, toen deze vervangen was kwam er een nog hardere zoem uit de TV en de monteur heeft uiteindelijk mijn eigen inverter maar weer terug geplaatst. Ze hebben het probleem nogmaals doorgestuurd naar Samsung en nu is het afwachten tot die met een reactie komen over hoe het opgelost moet worden.
Zijn er hier nog meer mensen met een Samsung LE 37C550? Hebben die hier ook last van?
Ja dat dacht ik eigenlijk al. Ben vandaag terug naar de BCC gegaan en heb dat showmodel even onder de loep genomen. Vergeten de code op papier te zetten, maar het was zeker weten een samsung paneel.devil-strike schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 09:06:
[...]
De sticker op het paneel zelf moet je geloven omdat dat door fabriekant van paneel eropgeplakt word.
Ik heb volgens SM ook een Samsung paneel, maar is toch echt een AUO T370HW03 paneel, kan je zien door vergrootglas de pixels tebekijken.
Heb de tv's thuis opgehaald en direct terug gebracht. Geld terug, aangezien er geen andere op voorraad waren. Levertijd 2 tot 4 weken.... Denk je na maanden van research je tv te hebben gevonden en dan krijg je dit weer... k@t loterij verneukt het weer.
Nog tips voor een tv-loos-persoon met betrekking tot het kiezen van een tv?
werkt hier prima
Iphone 5 -- eerste Iphone
In tegenstelling wat heel veel mensen hier zeggen (zie de zoekfunctie rechtsboven) kan je wel de volgorde van de zenders aanpassen. Hiervoor moet je wel tv opnieuw instellen en bij de configuratie bij de land keuze kiezen voor other/ander. Als je dat doet kan je gewoon de handleiding volgen om een favorieten lijst aan te maken en in te stellen.Anoniem: 388368 schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 18:17:
Een nadeel: Je tv pakt niet automatisch de HD variant als je naar bijvoorbeeld naar Nederland 1 gaat. Je zal dus zender 61 op plek nummer 1 in je favorietenlijst moeten zetten (62 op plek 2, 63 op plek 3 enzovoort bij andere HD zenders). En dat dien je dan ook bij te werken als Ziggo in Juni/Juli de overige HD zenders (rtl/sbs/net5/bbc) toevoegt.
Ook is het de vraag hoe de tv dan omgaat met nieuwe toegevoegde zenders.. wellicht dat dan opnieuwe naar zenders moet gaan zoeken, maar daar heb ik zelf nog niet naar gekeken. Ik mis verder ook geen zenders.
Wel handig is het dat je je favorieten lijst kan exporteren naar je usb-stick, en indien nodig weer kan importeren.
[ Voor 20% gewijzigd door job op 04-02-2011 14:38 ]
Nu heb ik de afgelopen donderdag een 40c550 besteld, dinsdag ontvangen en opgehangen. Op het eerste zicht een goed beeld etc eigenlijk niets dan tevreden...
Ik kom donderdag thuis, wil de tv niet meer aan
De tv zelf gaat nog aan je hoort het aan/uit geluid gaan en hij geeft ook geluid van de decoder. (welke getest is op een andere tv) Na ff te googlen blijkt dit een gekent probleem te zijn
http://www.broadbandrepor...-No-Picture-but-has-Sound.
Natuurlijk niet echt tevreden dat ik na 2 dagen al contact mag nemen met samsung support...
Ik kom donderdag thuis, wil de tv niet meer aan
Natuurlijk niet echt tevreden dat ik na 2 dagen al contact mag nemen met samsung support...
Bekend probleem? 1 topic uit 2008 over een compleet ander type maakt dit geen bekend probleem.jasper1989 schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 23:52:
Nu heb ik de afgelopen donderdag een 40c550 besteld, dinsdag ontvangen en opgehangen. Op het eerste zicht een goed beeld etc eigenlijk niets dan tevreden...
Ik kom donderdag thuis, wil de tv niet meer aanDe tv zelf gaat nog aan je hoort het aan/uit geluid gaan en hij geeft ook geluid van de decoder. (welke getest is op een andere tv) Na ff te googlen blijkt dit een gekent probleem te zijn
http://www.broadbandrepor...-No-Picture-but-has-Sound.
Als je menu drukt ofzo krijg je ook niks te zien?
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Okay Bedankt, dan komt het goed.timwijn schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 16:44:
[...]
Werkt prima, eventueel even de laatste firmware erop knallen en gaan met die banaan.
PSN ID Binloading_nl
Weet iemand hoe je factory reset doet op de c530? Dus zeg maar weer terug naar de beginscherm die je krijgt als je m voor het eerst aan doet.
Waarschijnlijk 15 of 20 seconden op exit toets van afstandsbediening drukken.M0otje schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 11:34:
Weet iemand hoe je factory reset doet op de c530? Dus zeg maar weer terug naar de beginscherm die je krijgt als je m voor het eerst aan doet.
Dankje, het heeft gewerkt.Pimpam schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 11:46:
[...]
Waarschijnlijk 15 of 20 seconden op exit toets van afstandsbediening drukken.
Als het goed is moet dit gewoon werken, mits de 654 ook beschikt over sat tuner.Pimpam schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 11:49:
Weet iemand of de Samsung LE40 C654 werkt met een CI-module i.c.m. een smartcard van CanalDigitaal?
Hier nog oude matrix revo cam liggen en als ik die in me C530 ci+ doe met kanaal digitaal kaart herkent i hem wel gewoon netjes en kan ik ook gewoon de CAM menu inkomen.
Het moet een CI+ module zijn. CI werkt niet.Pimpam schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 11:49:
Weet iemand of de Samsung LE40 C654 werkt met een CI-module i.c.m. een smartcard van CanalDigitaal?
Een CI+slot is in principe backwardscompatible. Dus het zou moeten kunnen.Pimpam schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 11:49:
De werking van een ci cam in een ci+ slot wordt bepaalt door de provider. Bij ziggo bijvoorbeeld is het zo dat een CI slot het niet doet in een CI+ slot.
Dat voor wat betreft het theoretische geneuzel, het zou moeten werken maar in praktijk kan het anders uitpakken.
Jouw probleem is echter van andere aard. Volgens mij heeft de LE40C654 geen dvb-s tuner, dus canaldigitaal gaat niet werken. Maar dat is eenvoudig uit te sluiten door in je samsung naar zenders te zoeken. Je ziet snel genoeg dat de optie satelliet er niet tussen zit.
[ Voor 26% gewijzigd door job op 04-02-2011 14:41 ]
Werkt wel degelijk, zoals ik al zei me ci module matrix evo ziet me tv ook gewoon netjes.timwijn schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 12:53:
[...]
Het moet een CI+ module zijn. CI werkt niet.
Ik zit nu met he volgende probleem:
Ik heb een UE46C6700 die zat op firmware 3005. Ik zag dat 3006 uit was en proberde de tv vanochtend te updaten. Dat lukte gewoon.
Maar normaal gesproken herstart de tv zichzelf, dit keer gebeurde dat niet. Sindsdien gaat de tv niet meer aan.
Ik heb de stroom er afgehaald en na een tijdje erop gezet maar het enige wat je hoort is een klik dan gaat het rooie ledje branden en paar keer knipperen en dan hoor je weer een klik en dit proces herhaald zich steeds.
Iemand die dit bekent voorkomt en/of een idee heeft hoe dit optelossen is? Ik heb eerder succesvol geupdate dus snap niet wat er dit keer fout is gegaan.
Alvast Bedankt
Ik heb een UE46C6700 die zat op firmware 3005. Ik zag dat 3006 uit was en proberde de tv vanochtend te updaten. Dat lukte gewoon.
Maar normaal gesproken herstart de tv zichzelf, dit keer gebeurde dat niet. Sindsdien gaat de tv niet meer aan.
Ik heb de stroom er afgehaald en na een tijdje erop gezet maar het enige wat je hoort is een klik dan gaat het rooie ledje branden en paar keer knipperen en dan hoor je weer een klik en dit proces herhaald zich steeds.
Iemand die dit bekent voorkomt en/of een idee heeft hoe dit optelossen is? Ik heb eerder succesvol geupdate dus snap niet wat er dit keer fout is gegaan.
Alvast Bedankt
Dan vrees ik dat er iets duidelijk niet goed is. Al gekeken om hem met de USB op te starten? en zonder je kabel / CI+ o.i.d. erin? Dus gewoon plain? Want toen ik update heb ik alle kabels los getrokken en de CI+ module.Emrulez schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 17:26:
Ik zit nu met he volgende probleem:
Iemand die dit bekent voorkomt en/of een idee heeft hoe dit op te lossen is? Ik heb eerder succesvol geupdate dus snap niet wat er dit keer fout is gegaan.
Alvast Bedankt
Dit hoefde bij mij niet (was al upgedate) maar bij mijn tante wel (die heeft een LE40C530).
- Vraag van mij kant speelt de LE 32 C 530 blue ray vanaf een externe hdd. (ben nu een film aan het binnen halen om te kijken wat de kwaliteit is) ?
- en een herhaal vraag .... ik heb voor de antenne van KPN TV / Digitenne een adapter mee gekregen? is die echt noodzakelijk want hiervoor had ik gewoon de antenne in de achterkant van de tv nu loopt de antenne dus met een splitter (van stroom) naar de tv? Wie heeft hier ervaring mee en kan me even wegwijs maken want KPN zegt het moet maar in de praktijk doet hij het ook zonder?
Anoniem: 315629
als je de actieve (voeding nodig) dvb-t digitenne gebruikt dien je inderdaad die splitter te gebruiken die voorkomt dat er spanning op je tv aansluiting komt en de antenne wel stroom krijgt. Gebruik je een bestaande hark waarmee je vroeger TV keek zonder voeding, kun je die splitter weglaten, laat je die weg met de digitenne: krijg je geen beeld: antenne krijgt geen voeding.
Wat ik heb gedaan is alles eraf inc USB en dan stroom eraf. USb er weer in en dan stroom erop. en dan power ingedrukt gehouden maar geen resultaat. Is er nog iets anders wat ik kan doen?Mouse_NL schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 18:09:
[...]
Dan vrees ik dat er iets duidelijk niet goed is. Al gekeken om hem met de USB op te starten? en zonder je kabel / CI+ o.i.d. erin? Dus gewoon plain? Want toen ik update heb ik alle kabels los getrokken en de CI+ module.
Dit hoefde bij mij niet (was al upgedate) maar bij mijn tante wel (die heeft een LE40C530).
en kan me even wegwijs maken want KPN zegt het moet maar in de praktijk doet hij het ook zonder?
Nope helemaal niets meer. Ik snap ook wel dat het een ouder topic (er zijn er meerdere te vinden) is maar het zijn wel EXACT de zelfde symptomen... anyway samsung gecontacteerd en er word binnen enkele dagen een tech gestuurd. (eerst binnen 48u werkuren een afspraak maken)Phusebox schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 07:06:
[...]
Bekend probleem? 1 topic uit 2008 over een compleet ander type maakt dit geen bekend probleem.
Als je menu drukt ofzo krijg je ook niks te zien?
Met die nieuwe antenne krijg ik als ik hem alleen erin steek gewoon beeld; ik zal hem dus voor de zekerheid op stroom / spitter laten? ik haat alleen het lchtje wat aan blijft als ik de tv en zo uitzet!Anoniem: 315629 schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 18:16:
als je de actieve (voeding nodig) dvb-t digitenne gebruikt dien je inderdaad die splitter te gebruiken die voorkomt dat er spanning op je tv aansluiting komt en de antenne wel stroom krijgt. Gebruik je een bestaande hark waarmee je vroeger TV keek zonder voeding, kun je die splitter weglaten, laat je die weg met de digitenne: krijg je geen beeld: antenne krijgt geen voeding.
[ Voor 5% gewijzigd door Mouse_NL op 04-02-2011 19:19 ]
Zonder USB de stroom erop dus USB helemaal weg laten? WTB de oude versie of he je gekeken of je niet een te grote sprong gemaakt heb? Met firmware is het lastig ? Ik hoop niett dat het aan je USB stick gelegen heeft dat die niet goed was of zo.Emrulez schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 18:20:
[...]
Wat ik heb gedaan is alles eraf inc USB en dan stroom eraf. USb er weer in en dan stroom erop. en dan power ingedrukt gehouden maar geen resultaat. Is er nog iets anders wat ik kan doen?
Als niks lukt is het even Samsung bellen en doorgeven dat je exact de stappen hebt gevolg zoals ze zeggen en dat het nu mis is gegaan!
Heb ik ook geprobeerd. Update was 3005 naar 3006. Tot nu toe is het altijd goed gegaan met updatesMouse_NL schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 19:14:
[...]
Zonder USB de stroom erop dus USB helemaal weg laten? WTB de oude versie of he je gekeken of je niet een te grote sprong gemaakt heb? Met firmware is het lastig ? Ik hoop niett dat het aan je USB stick gelegen heeft dat die niet goed was of zo.
Als niks lukt is het even Samsung bellen en doorgeven dat je exact de stappen hebt gevolg zoals ze zeggen en dat het nu mis is gegaan!
Als het goed is gaat Samsung terug bellen voor een afspraak.
hallo,
kan iemand mij met de volgende 3 wensen helpen?
als ik de TV aanzet moet die automatisch op hdmi1 staan.
hoe sla ik mijn aangepaste instellingen op? ik zie zojuist dat mijn instellingen weer terug staan.
ned 1, 2 en 3 geeft best vaak een blokkerig/haperend beeld, hoe los ik dit op?
mijn TV: Samsung LE40C630
firmware: T-MSX6DEUC_1002.1
hoop dat iemand mij kan helpen.
bvd
hoe sla ik mijn aangepaste instellingen op? ik zie zojuist dat mijn instellingen weer terug staan.
bvd
1. Volgens mij als je hem daarop uitzet staat hij daar weer op als je hem aanzet!sikking schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 19:36:
hallo,
bvd
2. Gewoon aanpassen en in het menu opslaan staan ze vast! (zie ook handleiding).
3. Wat voor aansluiting heb je kabel / kpn / ziggo is het kpn verplaats je antennen iets hoger richting het raam en anders kijk uit dat je antenne niet in de buurt is van een mobiele telefoon.
Mocht je kabel hebben dan zijn je frequenties niet goed moet je bij de provider zijn.
Thnx voor het snelle antwoord.Mouse_NL schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 19:45:
[...]
1. Volgens mij als je hem daarop uitzet staat hij daar weer op als je hem aanzet!
2. Gewoon aanpassen en in het menu opslaan staan ze vast! (zie ook handleiding).
3. Wat voor aansluiting heb je kabel / kpn / ziggo is het kpn verplaats je antennen iets hoger richting het raam en anders kijk uit dat je antenne niet in de buurt is van een mobiele telefoon.
Mocht je kabel hebben dan zijn je frequenties niet goed moet je bij de provider zijn.
1. bij mij is dat niet het geval in ieder geval. iemand anders nog ideeen?
2. heb het boekje erbij gehaald, maar er staat nergens hoe ik het op kan slaan. ik klik nu telkens op de "return" knop. iemand die dit anders gedaan heeft?
3. ziggo heb ik, heb ergens gelezen dat een firmware update helpt?
bvd
1 Laat je source bij het uitschakelen op de hdmi staan die je wilt en hij doet het.sikking schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 20:23:
[...]
Thnx voor het snelle antwoord.
2. heb het boekje erbij gehaald, maar er staat nergens hoe ik het op kan slaan. ik klik nu telkens op de "return" knop. iemand die dit anders gedaan heeft?
bvd
2. Boekje staat het moet je goed zoeken.
3 idd firmware ... kan je ook meteen een nieuwe handleiding dl-en succes.
Anoniem: 307372
Hi medetweakers,
Ik heb een vraagje. Ik heb onlangs de Samsung LED 40C5000 series TV en met het aansluiten is het allemaal gelukt. Ook via kabel heb ik een server tussen mijn tv en mijn pc via Samsung PC Share.
Alleen nu mijn groooooote probleem. Ik heb hier een externe HD liggen met een hele hoop HD films die ik graag wil zien (allemaal .mkv bestanden, sommige mp4) alleen echt 90% doet het niet (niet via usb, ook niet via samsung pc share). Iedere keer als ik er eentje start krijg ik na 5 seconden te zien: bestandsformaat niet ondersteund.
In de handleiding staat wel dat .mkv wordt ondersteund. Alleen ik weet niet veel van decoding dus ik neem aan dat het probleem zit in de bitrate etc? Veel van mijn films zijn wel DTS (is dat ook een probleem?)
En dan nu voor de hamvraag.
Wat moet / kan ik doen om mijn films werkend te krijgen? Graag tips, moet ik ze omzetten? Zo ja met welke software en naar welk formaat etc? En is het omzetten van pakweg 100 films geen monnikenwerk en is er een andere mogelijkheid?
Alvast bedankt voor de moeite. I just wanna watch my movies!!
Ik heb een vraagje. Ik heb onlangs de Samsung LED 40C5000 series TV en met het aansluiten is het allemaal gelukt. Ook via kabel heb ik een server tussen mijn tv en mijn pc via Samsung PC Share.
Alleen nu mijn groooooote probleem. Ik heb hier een externe HD liggen met een hele hoop HD films die ik graag wil zien (allemaal .mkv bestanden, sommige mp4) alleen echt 90% doet het niet (niet via usb, ook niet via samsung pc share). Iedere keer als ik er eentje start krijg ik na 5 seconden te zien: bestandsformaat niet ondersteund.
In de handleiding staat wel dat .mkv wordt ondersteund. Alleen ik weet niet veel van decoding dus ik neem aan dat het probleem zit in de bitrate etc? Veel van mijn films zijn wel DTS (is dat ook een probleem?)
Wat moet / kan ik doen om mijn films werkend te krijgen? Graag tips, moet ik ze omzetten? Zo ja met welke software en naar welk formaat etc? En is het omzetten van pakweg 100 films geen monnikenwerk en is er een andere mogelijkheid?
eeeh hoe is je externe geformatteerd,want ik moest hem net naar ntfs formatteren. hoe groot is je externe? maybe ligt het hieraan.Anoniem: 307372 schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 20:28:
Hi medetweakers,
En anders wat we al meerdere keren hebben aangegeven:
- heb je wel de nieuwste firmware op je TV .... (zucht!) ......!!!
Ik heb mijn tv nu 6 dagen en heb hier eerst gelezen wat te doen ..... dus eerst je firmware nakijken ...... en ja het staat hier tussen hoe en wat .....!!!!
Mijn externe HD is 2 TB groot en is NTFS geformateerd (de andere optie was Exfat, nooit geprobeerd). Ik heb al via mijn tv een update geprobeerd (online via kabel) maar hij zegt dat de software up-to-date is. Ga er morgen nog wel even mee stoeien en ik lees dit forum wel ff goed doorMouse_NL schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 21:27:
[...]
eeeh hoe is je externe geformatteerd,want ik moest hem net naar ntfs formatteren. hoe groot is je externe? maybe ligt het hieraan.
En anders wat we al meerdere keren hebben aangegeven:
- heb je wel de nieuwste firmware op je TV .... (zucht!) ......!!!
Ik heb mijn tv nu 6 dagen en heb hier eerst gelezen wat te doen ..... dus eerst je firmware nakijken ...... en ja het staat hier tussen hoe en wat .....!!!!
Mochten andere mensen mij nog willen helpen, graag!
Je tv via een usb stick updaten? ik ga zo ook stoeien met een 1080p bestand via een externe .... misschien help poorten via je pc ----- hdmi kabel ---- naar tv ---- heb ik gidteren gedaan met een dvd bestand ivm mijn ondertitels! Kijk maar en als je het gevonden hebt wel posten zodat we het dan ook weten hé!Anoniem: 307372 schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 22:09:
[...]
Mijn externe HD is 2 TB groot en is NTFS geformateerd (de andere optie was Exfat, nooit geprobeerd). Ik heb al via mijn tv een update geprobeerd (online via kabel) maar hij zegt dat de software up-to-date is. Ga er morgen nog wel even mee stoeien en ik lees dit forum wel ff goed door.
Mochten andere mensen mij nog willen helpen, graag!
Op vraag 2: het kan zijn dat ie per ongeluk in winkelmode staat.sikking schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 20:23:
[...]
Thnx voor het snelle antwoord.
bvd
LEES eerst het topic door en stel dan pas vragen.
Blokjesprobleem is hier al heel vaak besproken.
Winkelmode nog geen 5 pagina's hiervoor.
Yes ik heb even op de samsung site rondgekeken, alleen welke firmware moet ik hebben..Mouse_NL schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 23:04:
[...]
Je tv via een usb stick updaten? ik ga zo ook stoeien met een 1080p bestand via een externe .... misschien help poorten via je pc ----- hdmi kabel ---- naar tv ---- heb ik gidteren gedaan met een dvd bestand ivm mijn ondertitels! Kijk maar en als je het gevonden hebt wel posten zodat we het dan ook weten hé!
- T-TDT5DEUC-1023.0
- T-MSX5DEUC-2009.0
Staat verder geen uitleg bij, en er staat ALL OS dus niet heel erg duidelijk, zeker gezien ze allebei van 22 december zijn

Nadat ik de firmware update heb gedaan ga ik morgen weer ff verder kloten. Heb wel al gelezen dat sommige de audio van de video loskoppelen (bij DTS) en die dan hercoderen. (Maar om dat nou bij al mijn films te doen...
Dude serieus, lees eerst eens het forum door.Anoniem: 307372 schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 23:12:
[...]
Yes ik heb even op de samsung site rondgekeken, alleen welke firmware moet ik hebben..
- T-TDT5DEUC-1023.0
- T-MSX5DEUC-2009.0
Staat verder geen uitleg bij, en er staat ALL OS dus niet heel erg duidelijk, zeker gezien ze allebei van 22 december zijn![]()
Nadat ik de firmware update heb gedaan ga ik morgen weer ff verder kloten. Heb wel al gelezen dat sommige de audio van de video loskoppelen (bij DTS) en die dan hercoderen. (Maar om dat nou bij al mijn films te doen...)
Type in firmware update o.i.d.
Dit is nu al zo vaak besproken. Kijk in je tv: Menu -> Ondersteuning -> Contact met Samsung
Heb wat vreems nu, en weet niet of dit er al zat(nooit gezien iedergeval), onder advanced settings staat bij colour space auto of native, maar na reset tv staat er nu ook bij custom, hebben meerdere dit want met oude firmwares van de tmsx firmware stond dit er dus niet bij.
Kan iemand dit ook eens nakijken of iemand deze opties ook heeft?
le37c530.
Kan iemand dit ook eens nakijken of iemand deze opties ook heeft?
le37c530.
zooo.... De 46C6800 is besteld 
Nu alleen de antieke bouwmarkt TV kabel installatie vervangen voor wat beter spul...
Nu alleen de antieke bouwmarkt TV kabel installatie vervangen voor wat beter spul...
Wise enough to play the fool
Heb vorige week een Samsung LE40C550 (model nr. LE40C550J1WXXN, door Ziggo bevestigd CI+ certified).. en een Neomotion Irdeto CI+ CAM module, dezelfde als Ziggo verkoopt. Ook een smartcard gekocht, ik heb er 2 (had er al 1). Beide smartcards werken probleemloos in mijn Samsung H360R decoder.
Nu krijg ik de melding bij het insteken:
Het authenticatie proces tussen uw toestel en de TV module (CI+ CAM) is mislukt (Host certificate invalid - signature verification failed).
Heb allebei mijn 2 smartcards geprobeerd, ze zitten er 100% goed om in (beide geprobeerd tevens).
Firmware updaten lukt niet, ik heb nu versie T-MSX5DEUC-2009.0, maar met datum van 24/12/2010, de versies die op de Samsung site ter download staan zijn ouder, versies:
T-TDT5DEUC-1023.0 16 Dec, 2010
T-MSX5DEUC-2009.0 16 Dec, 2010
T-TDT5DEUC-1023.0 22 Dec, 2010
Ziggo zegt:
Ondersteund:
LCD C550 Serie
LE32C550J1WXXN
LE37C550J1WXXN
LE40C550J1WXXN
LE46C550J1WXXN
Minimale software versie T-MSX5DEUC1000.3
Omdat je bij Samsung niet een oudere Firmware versie kan installeren.... heb ik een probleem?
Is er hier een fix voor?
Nu krijg ik de melding bij het insteken:
Het authenticatie proces tussen uw toestel en de TV module (CI+ CAM) is mislukt (Host certificate invalid - signature verification failed).
Heb allebei mijn 2 smartcards geprobeerd, ze zitten er 100% goed om in (beide geprobeerd tevens).
Firmware updaten lukt niet, ik heb nu versie T-MSX5DEUC-2009.0, maar met datum van 24/12/2010, de versies die op de Samsung site ter download staan zijn ouder, versies:
T-TDT5DEUC-1023.0 16 Dec, 2010
T-MSX5DEUC-2009.0 16 Dec, 2010
T-TDT5DEUC-1023.0 22 Dec, 2010
Ziggo zegt:
Ondersteund:
LCD C550 Serie
LE32C550J1WXXN
LE37C550J1WXXN
LE40C550J1WXXN
LE46C550J1WXXN
Minimale software versie T-MSX5DEUC1000.3
Omdat je bij Samsung niet een oudere Firmware versie kan installeren.... heb ik een probleem?
Is er hier een fix voor?
[ Voor 1% gewijzigd door KhaZ op 05-02-2011 22:13 . Reden: firmwareversie toegevoegd ]
AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB
Geen fix voor, 't zijn dezelfde. Geen ervaring met CI+, staat hier meermaals in deze grote draad hoe je het wel moet installeren, de stappen volgorde speelt wel een rol. Waarschijnlijk vind je hier wel meer info terug, pas op dit is de download link met PDF bestand: Installatie ZIGGO Digitale TV op SAMSUNG CI+ TVKhaZ schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 22:07:
T-MSX5DEUC-2009.0, 24Dec, 2010 = T-MSX5DEUC-2009.0, 16 Dec, 2010
of anders deze: CI+ Ziggo en Caiway 2010 Handleiding op CI+ gecertificeerde toestellen 2010
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 315629 op 05-02-2011 22:37 . Reden: 2010 versie ]
Zijn niet het zelfde de 2009 die op 16december erop stond had een bug met videoplay deze hebben ze halve dag later er weer afgehaald en 22december er weer op gezet met nieuwe fix, wel zelfde versie nummer.
Voor de flatscreen, wel versie 2009.0 staat erop en 2009.0 installeert hij niet nog een keer. Wat je misschien kan proberen op eigen risico! Als de exe is uitgevoerd ga je in de map \ T-MSX5DEUC \ image en edit het bestand minor_version met notepad(++) en verhoog de waarde na het decimale punt met 1 bvb 2009.0 > 2009.1. Als ze hier geen check op doen? Lukt het misschien.
Volgens mij gaat dit niet werken, anders zou je op deze manier ook kunnen downgraden, zullen wel meer checks inzitten vermoed ik.Anoniem: 315629 schreef op zondag 06 februari 2011 @ 11:55:
Voor de flatscreen, wel versie 2009.0 staat erop en 2009.0 installeert hij niet nog een keer. Wat je misschien kan proberen op eigen risico! Als de exe is uitgevoerd ga je in de map \ T-MSX5DEUC \ image en edit het bestand minor_version met notepad(++) en verhoog de waarde na het decimale punt met 1 bvb 2009.0 > 2009.1. Als ze hier geen check op doen? Lukt het misschien.
als deze een sat tuner heeft ,waarschijnlijk wel,MAAR hij is niet gecetificeerd,dus geen fastscan en je moet dus alle kanalen zelf op zijn plek zetten(let wel bij een 3 sat praat je over duizenden kanalen)Pimpam schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 11:49:
btw op welke site kan men de changelogs van de firmware's vinden(hongarije of polen oid????)
edit/google is my friend
1. Title |
2010 model Firmware for self-upgrade |
2. Applicable Model |
UE**C6, 7, 8 Series |
3. Description |
* T-VALDEUC-3006.2 |
. Power On error when CAM is inserted |
(especially, Samsung CAM, T-REX CAM, Orecrypt CAM, Boxer CAM) |
. Audio is cut off when playing recorded TV with specific stream in Poland |
. Add ''Nordic'' region in PnP step with T2 Tuner |
. Add Yahoo widget(Internet @TV) |
. ''Digital text'' menu is not showed when selecting ''Estonia'' as country. (Estonia) |
. Latch up sometimes when entering ''3D Optimisation'' with 3D ''on'' |
. [PDP TV] Judder with 3D ''smooth'' mode (24Hz => 60Hz) |
. Recorded TV is stopped if TF1 widget is played on TF1 channel. |
. When watching and turning off/on several times, network setting is failed. |
(Mac address error) |
. Add the requirement of SkyD (Germany) |
. Add Slovenian |
ik sla deze nog ff over,alleen als de zap tijd word verbetert in de fw, zet ik hem erop .
[ Voor 77% gewijzigd door erikdeperik op 06-02-2011 15:34 ]
ik zeg maar zo "zeg maar niks"
Vreemd dat het niet plug & play is... of dat na het insteken van de CAM module + smartcard om kanaal/netwerk gegevens gevraagd wordt.Anoniem: 315629 schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 22:33:
[...]
Geen fix voor, 't zijn dezelfde. Geen ervaring met CI+, staat hier meermaals in deze grote draad hoe je het wel moet installeren, de stappen volgorde speelt wel een rol. Waarschijnlijk vind je hier wel meer info terug, pas op dit is de download link met PDF bestand: Installatie ZIGGO Digitale TV op SAMSUNG CI+ TV
of anders deze: CI+ Ziggo en Caiway 2010 Handleiding op CI+ gecertificeerde toestellen 2010
Het werkt nu.. vind de beeldkwaliteit alleen niet om over naar huis te schrijven... echt slecht. M'n Samsung H360R decoder doet het dan toch een stuk beter!
AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB
Zap tijd word denk ik never nooit via firmware geupdate, dit kan je volgens mij gewoon via service menu doen.erikdeperik schreef op zondag 06 februari 2011 @ 15:03:
[...]
als deze een sat tuner heeft ,waarschijnlijk wel,MAAR hij is niet gecetificeerd,dus geen fastscan en je moet dus alle kanalen zelf op zijn plek zetten(let wel bij een 3 sat praat je over duizenden kanalen)
btw op welke site kan men de changelogs van de firmware's vinden(hongarije of polen oid????)
edit/google is my friend
ik sla deze nog ff over,alleen als de zap tijd word verbetert in de fw, zet ik hem erop .
[ Voor 51% gewijzigd door devil-strike op 06-02-2011 18:43 ]
in dit geval gaat het om de ci afhandeling.devil-strike schreef op zondag 06 februari 2011 @ 18:42:
[...]
Zap tijd word denk ik never nooit via firmware geupdate, dit kan je volgens mij gewoon via service menu doen.
het zappen gaat snel ,maar voor dat je beeld hebt duurt ~3 sec.
Iemand tips voor een goede CI+ module? Was vandaag bij de Mediamarkt, maar daar vroegen ze 80 euro (zonder startpakket), gaat me toch wat ver.
Zat wat te surfen en toen kwam ik dit tegen 32D550
Série Samsung LCD D550
• SAMSUNG LE32D550
• SAMSUNG LE37D550
• SAMSUNG LE40D550
• SAMSUNG LE46D550
Komt ergens eerste kwartaal 2011 uit als ik t begrijp. Ik ben nog niets tegengekomen van de nieuwe series van Samsung.
Série Samsung LCD D550
• SAMSUNG LE32D550
• SAMSUNG LE37D550
• SAMSUNG LE40D550
• SAMSUNG LE46D550
Komt ergens eerste kwartaal 2011 uit als ik t begrijp. Ik ben nog niets tegengekomen van de nieuwe series van Samsung.
Gewoon ff wachten, komt binnenkort wel weer een aanbieding voorbij bij saturn of MM ofzo. Dan zijn ze iets van 50.Phusebox schreef op zondag 06 februari 2011 @ 20:17:
Iemand tips voor een goede CI+ module? Was vandaag bij de Mediamarkt, maar daar vroegen ze 80 euro (zonder startpakket), gaat me toch wat ver.
Ik dacht dat het toch wel algemeen bekend was dat mediamarkt helemaal niet zo goedkoop is.Phusebox schreef op zondag 06 februari 2011 @ 20:17:
pricewatch: Ziggo CI+ Cam Module (Smit)
pricewatch: Ziggo CI+ Cam Module (Neotion)
Hallo, ik zag ergens in deel 3 of 4 een melding staan over het probleem dat ik met mijn Samsung LCD TV heb.
Sinds kort valt het me op dat er 'Golven' rechts onderin mijn scherm zitten, het is niet altijd waar te nemen maar het lijkt erger te worden. Ik heb zo niet bij de hand welk type ik heb en op de website van Samsung kan ik hem niet vinden. De golven gaan van rechts onder naar boven maar niet over het hele scherm.
(40" 1920x1080, Geen 'plexiglas' meuk aan de voor/onderkant, zwarte ovale voet ~2 jaar oud geloof ik)
Dit gebeurt vooral bij het kijken van HD (720p-1080p) materiaal ik denk dat het minder opvalt als ik divxjes kijk maar dan nog zie je het afentoe. Het enige dat aangesloten zit op het moment is mijn Eminent EM7080 via HDMI met een losse SPDIF naar mijn receiver. Voorderest zit er eigenlijk niets anders op het stopcontact wat geaard is. Ik heb geen andere bronnen om mijn tv op aan te sluiten (Behalve mijn PC dan).
Op google is er weinig tot niets te vinden over dit probleem, ik heb al andere kabels geprobeerd HDMI/stroomkabel met zo'n 'ferriet' ringetje andere stekkerdoos etc.
Iemand een ander idee of moet ik maar gaan kijken of ik nog garantie heb..
/edit/
Ik heb de LE40A552
Sinds kort valt het me op dat er 'Golven' rechts onderin mijn scherm zitten, het is niet altijd waar te nemen maar het lijkt erger te worden. Ik heb zo niet bij de hand welk type ik heb en op de website van Samsung kan ik hem niet vinden. De golven gaan van rechts onder naar boven maar niet over het hele scherm.
(40" 1920x1080, Geen 'plexiglas' meuk aan de voor/onderkant, zwarte ovale voet ~2 jaar oud geloof ik)
Dit gebeurt vooral bij het kijken van HD (720p-1080p) materiaal ik denk dat het minder opvalt als ik divxjes kijk maar dan nog zie je het afentoe. Het enige dat aangesloten zit op het moment is mijn Eminent EM7080 via HDMI met een losse SPDIF naar mijn receiver. Voorderest zit er eigenlijk niets anders op het stopcontact wat geaard is. Ik heb geen andere bronnen om mijn tv op aan te sluiten (Behalve mijn PC dan).
Op google is er weinig tot niets te vinden over dit probleem, ik heb al andere kabels geprobeerd HDMI/stroomkabel met zo'n 'ferriet' ringetje andere stekkerdoos etc.
Iemand een ander idee of moet ik maar gaan kijken of ik nog garantie heb..
/edit/
Ik heb de LE40A552
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Nja niet de goedkoopste nee dat klopt; maar is er nog verschil tussen de verschillende modules, ik had ook een nog goedkopere gevonden namelijk.job schreef op maandag 07 februari 2011 @ 00:54:
[...]
Ik dacht dat het toch wel algemeen bekend was dat mediamarkt helemaal niet zo goedkoop is.
pricewatch: Ziggo CI+ Cam Module (Smit)
pricewatch: Ziggo CI+ Cam Module (Neotion)
Weinig verschil. Het zijn echter wel de enige twee die werken icm ziggo en een ci+ slot.
Let er wel op dat je er waarschijnlijk geen smartcard bijkrijgt. Soms zijn er wel eens aanbiedingen voor een cam inclusief smartcard.
Let er wel op dat je er waarschijnlijk geen smartcard bijkrijgt. Soms zijn er wel eens aanbiedingen voor een cam inclusief smartcard.
[ Voor 45% gewijzigd door job op 07-02-2011 14:37 ]
Na enig zoeken ben ik erachter gekomen dat er een firmware update voor mijn LE40A552 was (1022.1) helaas duurde het upgraden veel langer dan verwacht en weet ik nog niet wat het resultaat is.
Ook kon ik geen changelog vinden dus heb zoiezo geen idee wat het oplost.
/edit/
Toch bedankt voor de 'hulp'
het lijkt nu opgelost te zijn met de update toch vraag ik me af wat het was want er is voorzover ik kon vinden geen enkele vorm van een changelog op de samsung website.
Ook kon ik geen changelog vinden dus heb zoiezo geen idee wat het oplost.
/edit/
Toch bedankt voor de 'hulp'
[ Voor 28% gewijzigd door prutser001 op 08-02-2011 17:40 ]
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Even wachten op een aanbieding. Laatst was de CI+ module SMiT incl. Ziggo startpakket voor €50. Ik had al een startpakket (van de actie Samsung SD-decoder + startpakket voor €1), dus verkocht voor €15.Phusebox schreef op zondag 06 februari 2011 @ 20:17:
Resultaat: SMiT module voor €35!
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
In april komen de nieuwe spullekes van Samsung op de markt. Zie CES nieuwsberichten op de FP en de Samsung site.M0otje schreef op zondag 06 februari 2011 @ 20:30:
Zat wat te surfen en toen kwam ik dit tegen 32D550
Série Samsung LCD D550
• SAMSUNG LE32D550
• SAMSUNG LE37D550
• SAMSUNG LE40D550
• SAMSUNG LE46D550
WTF?rick85 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 22:53:
Vandaag de LE40C530 gekocht @MM voor €373.09. Ben erg tevreden tot nu toe
Krijg morgen de HDMI kabel binnen om 'm aan te sluiten op mijn pc.
Puntjes: ik krijg vóór het zien van het eerste beeld van een DVD van USB de melding: geen ondersteund bestandstype. Ook erger ik me een beetje aan de pauze die tussen de 'delen' van een film zitten. Morgen heb ik dat 'probleem' niet meer aangezien ik dan alles zal streamen.. maar heeft iedereen dit?

Ze verkopen ze hier in Rijswijk voor 444 euro

Overigens prima ding, ik vind hem beter dan een 40" LED van Samsung.
[ Voor 5% gewijzigd door B_FORCE op 08-02-2011 23:18 ]
wtf dat is zeker goedkoop mijn le37c530 was 490eu 3maand terug.B_FORCE schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 23:17:
[...]
WTF?![]()
Dat is dezelfde prijs dus, alleen was toen (27 januari) de BTW actie, vandaar.B_FORCE schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 23:17:
[...]
WTF?![]()
Ik heb bijna twee weken geleden de samsung ue40c5100 gekocht, maar nu ik hem een tijdje gebruik blijk ik toch redelijk veel last van ghosting te hebben. Het is zeker niet altijd zichtbaar maar soms in donkere scenes (en dan vooral bij 720p content) ziet het er echt niet uit, soms lijkt het wel alsof gezichten lijken te morphen ofzo.... Ik heb opgezocht wat voor paneel in in mijn tv heb en het is een pva panel van samsung wat toch een van de beter panelen moet zijn, het typenummer is SQ06. Ik vraag me af wat het probleem zal zijn, misschien ligt het puur aan mijn exemplaar of ligt het aan het pva paneel of aan het feit dat de tv 50 hz is.
Zijn er meer mensen met dit type tv die hier last van hebben? Ik zit erover te denken om ermee terug te gaan naar de winkel en als het aan de type t ligt om hem in te ruilen voor de ue40c6000 (deze is wel 100hz) of voor een lg tv deze zijn qua uiterlijk wel wat minder mooi maar hebben vaak een ips paneel ipv pva.
Zijn er meer mensen met dit type tv die hier last van hebben? Ik zit erover te denken om ermee terug te gaan naar de winkel en als het aan de type t ligt om hem in te ruilen voor de ue40c6000 (deze is wel 100hz) of voor een lg tv deze zijn qua uiterlijk wel wat minder mooi maar hebben vaak een ips paneel ipv pva.
Heeft niets te maken met of een tv 50hz of 100hz is.LLEEDD schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 11:21:
Ik heb bijna twee weken geleden de samsung ue40c5100 gekocht, maar nu ik hem een tijdje gebruik blijk ik toch redelijk veel last van ghosting te hebben.
Als je goed van te voren had gekeken, had je geweten dat ghosting een algemeen bekend probleem is bij die tv serie.
Je zou misschien beter af zijn met een C6000 inderdaad. Die zijn over het algemeen iets beter daarmee.
Wil je gegarandeerd geen ghosting ga voor een C630/C650.
Afgelopen maandag UE46C6800 besteld bij de tentepunten winkel. Nu maar wachten totdat ie wordt geleverd.
Ik wil eigenlijk digitenne eens proberen maar ik heb er eigenlijk nog positief verhaal over gelezen. Iemand hier positief over?? Voordeel is dat ik dan de insteek kaart kan gebruiken en de PVR. Helaas kan dit niet met UPC
Ik wil eigenlijk digitenne eens proberen maar ik heb er eigenlijk nog positief verhaal over gelezen. Iemand hier positief over?? Voordeel is dat ik dan de insteek kaart kan gebruiken en de PVR. Helaas kan dit niet met UPC
tnx voor de tips!timwijn schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 11:41:
[...]
Heeft niets te maken met of een tv 50hz of 100hz is.
Als je goed van te voren had gekeken, had je geweten dat ghosting een algemeen bekend probleem is bij die tv serie.
Je zou misschien beter af zijn met een C6000 inderdaad. Die zijn over het algemeen iets beter daarmee.
Helaas heb ik niet zoveel recensies kunnen vinden over deze tv, op tweakers stond er wel eentje maar die was alleen gebaseerd op gebruik met analoge tv... verder heb ik wel van wat gebruikers gelezen dat ze wat last hadden van clouding, maar daar heb ik zelf gelukkig niet zo`n last van.
Vanavond eens mijn CI+ module installeren. Stond ergens een handleiding voor toch? Maar eens even opzoeken.
CI+ module met bijv. ziggo smartcard niks voor je? Kan je ook PVR gebruiken.degranulatie schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 13:54:
Afgelopen maandag UE46C6800 besteld bij de tentepunten winkel. Nu maar wachten totdat ie wordt geleverd.
No problem, al besloten wat je gaat doen met je tv?LLEEDD schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 15:27:
[...]
tnx voor de tips!
Helaas heb ik niet zoveel recensies kunnen vinden over deze tv, op tweakers stond er wel eentje maar die was alleen gebaseerd op gebruik met analoge tv... verder heb ik wel van wat gebruikers gelezen dat ze wat last hadden van clouding, maar daar heb ik zelf gelukkig niet zo`n last van.
[ Voor 31% gewijzigd door timwijn op 09-02-2011 16:32 ]
Helaas als je in UPC gebied zit kun je geen Ziggo nemen[b]
quote:
degranulatie schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 13:54:
Afgelopen maandag UE46C6800 besteld bij de rentepunten winkel. Nu maar wachten totdat ie wordt geleverd.
CI+ module met bijv. ziggo smartcard niks voor je? Kan je ook PVR gebruiken.
hmz digithene op een 46 " zou ik niet doen ,op mijn 32" ziet het er wel goed uit.legt er ook een beetje aan hoever je er vanaf zit.degranulatie schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 17:12:
[...]
Helaas als je in UPC gebied zit kun je geen Ziggo nemen. Dus hopelijk is digitenne wel mooi....
gelukkig ben ik van die k*t upc af,ben erg blij met de schotel
Nee nog niet ik heb Samsung en de Mediamarkt gemaild met het probleem misschien kunnen zij er iets mee. Of anders wil ik kijken of ik de tv nog terug kan brengen en een andere tv kan uitzoeken. Misschien de 40C6000 of anders de LG42le5300, lg is misschien geen super merk maar ze werken meestal wel met ips panelen. Probleem is wel dat ik de tv tijdens de btw dagen heb gekocht en ik denk niet dat die korting geld als ik de tv omruil voor een andere, de prijs word dan wel een stuk hoger vrees ik.timwijn schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 16:30:
[...]
CI+ module met bijv. ziggo smartcard niks voor je? Kan je ook PVR gebruiken.
[...]
No problem, al besloten wat je gaat doen met je tv?
Digitenne moet je niet teveel van voorstellen.degranulatie schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 17:12:
[...]
Helaas als je in UPC gebied zit kun je geen Ziggo nemen. Dus hopelijk is digitenne wel mooi....
Ga lekker analoog kijken en gewoon wachten totdat de ci+ cam voor upc uitkomt.
Die hebben ook last van Ghosting, plus veel cloudingsproblemen en als laatste gaat de c6000 serie raar om met ruis in beeld.timwijn schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 11:41:
[...]
Als je bijvoorbeeld een Warner film opzet, het moment wanneer het Warner Bros logo in beeld komt, zie je rechts van het logo's vage beeldruis. Dit hoort er niet in te zitten. Heb twee C6000's in huis
gehad, alleen maar ellende mee gehad. Filters alles ingezet, niets hielp.
Heb nu voor 200 euro een Full LED LG E8500, met local dimming.
Geen problemen, met clouding, ghosting of vage beeldruis wat er niet in hoort te zitten.
Vandaar dat ik ook genuanceerd zei: misschien beter af zou zijn met een C6000. En dat hij beter af zou zijn met een LCD tv als bijv. een C630 of C650. Heb ik zelf in mijn bezit en nog geen gedoe mee gehad. Voordelen van een led tv zijn er eigenlijk niet in die prijsklasse t.o.v. een lcd tv.Splinter Cell schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 18:08:
[...]
Die hebben ook last van Ghosting, plus veel cloudingsproblemen en als laatste gaat de c6000 serie raar om met ruis in beeld.
Als je bijvoorbeeld een Warner film opzet, het moment wanneer het Warner Bros logo in beeld komt, zie je rechts van het logo's vage beeldruis. Dit hoort er niet in te zitten. Heb twee C6000's in huis
gehad, alleen maar ellende mee gehad. Filters alles ingezet, niets hielp.
Heb nu voor 200 euro een Full LED LG E8500, met local dimming.
Geen problemen, met clouding, ghosting of vage beeldruis wat er niet in hoort te zitten.
Gisteren de Neotion CI+ module geinstalleerd... damn wat gaat het zappen traag. Duurt een seconde of 2-3 voor ik beeld heb als ik van zender wissel. Zowel HD als SD zenders.
Klopt, maar het went snel. Je gaat vanzelf meer via de digitale programmagids doen.Phusebox schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 09:57:
Gisteren de Neotion CI+ module geinstalleerd... damn wat gaat het zappen traag. Duurt een seconde of 2-3 voor ik beeld heb als ik van zender wissel. Zowel HD als SD zenders.
Raz.
Helaas kan ik met analoge TV de PVR functie van de tv niet gebruikenjob schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 17:59:
[...]
Digitenne moet je niet teveel van voorstellen.
Ga lekker analoog kijken en gewoon wachten totdat de ci+ cam voor upc uitkomt.
[ Voor 8% gewijzigd door degranulatie op 10-02-2011 14:43 ]
Eerst zou het voor 1 januari zijn. Nu zeggen ze eerste kwartaal 2011.
Schoteltje aanschaffen heb je ook niets aan. Je tv heeft geen dvb-s tuner.
[ Voor 36% gewijzigd door job op 10-02-2011 17:36 ]
Klopt, ik gebruik nu ook veel de 'guide'. Daardoor kun je gelijk naar het programma van je keuze, waardoor het langzame zappen een beetje wordt gecompenseerd.dmrazor schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 13:34:
[...]
Klopt, maar het went snel. Je gaat vanzelf meer via de digitale programmagids doen.
Raz.
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
zeker wel ,ze zijn(iig 6x00) zelfs cd gecetificeerd,incl fastscan.job schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 17:36:
als je een schotel kwijt kunt ,zou ik het overwegen.
denk wel aan de hoge aanschafkosten voor een schotel.
maandelijkse kosten zijn gemiddeld een stuk lager als kabel.
Volgens de samsung site zitten er de volgende tuners in: DVB - T / C / S2 . Die S2 is toch voor de schotel?job schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 17:36:
Ik heb sinds afgelopen weekend een Samsung c8700. Daarbij heb ik zo'n samung dongle gekocht. Nu krijgt dat ding nauwelijks contact met het netwerk. En als hij het al krijgt is die verbinding na een paar minuten weer weg. De verbinding die er af en toe is is tergend traag, tegen de tijd dat een filmpje zou moeten beginnen valt de verbinding al weer weg. Wat ik tot nu toe geprobeerd heb is de firmware te updaten, het andere usb slotje gebruikt, het bijgeleverde verlengsnoer ertussen geprikt voor evt interferentie, het mag allemaal niet baten.
Nu heb ik ook de c6900 speler van samsung met dezelfde wifi/netwerk functies. Deze werkt zonder problemen en lekker snel. Ik heb ze allebei op dezelfde manier aan het netwerk gekoppeld.
Heeft iemand hier een idee wat het probleem kan zijn? Ik kan er in ieder geval met google niks over vinden.
Nu heb ik ook de c6900 speler van samsung met dezelfde wifi/netwerk functies. Deze werkt zonder problemen en lekker snel. Ik heb ze allebei op dezelfde manier aan het netwerk gekoppeld.
Heeft iemand hier een idee wat het probleem kan zijn? Ik kan er in ieder geval met google niks over vinden.
Iemand hier die mij kan vertellen hoe hoog de input lag is op de 32C5100?
AAhh. verrek.. de meeste series hebben geen satelliet tuner.degranulatie schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 22:07:
[...]
Volgens de samsung site zitten er de volgende tuners in: DVB - T / C / S2 . Die S2 is toch voor de schotel?
Die van jou nou net wel.
alleen heb ik (nog) geen satellietjob schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 09:40:
[...]
AAhh. verrek.. de meeste series hebben geen satelliet tuner.
Die van jou nou net wel.
Langzaam zappen went? Hmm het wordt alleen maar irritanter met de dag, maar goed, ding staat toch maar op de zolder.dmrazor schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 13:34:
[...]
Klopt, maar het went snel. Je gaat vanzelf meer via de digitale programmagids doen.
Raz.
Voor alle mensen die aan het wachten zijn op nieuwe firmware voor hun 6-series als vervanging voor de T-MSX6DEUC 1002.1
Hier is een link naar de laatste versie T-MSX6DEUC 2000.2 welke van 19 januari is maar nog niet op de site van Samsung staat.
Hier is een link naar de laatste versie T-MSX6DEUC 2000.2 welke van 19 januari is maar nog niet op de site van Samsung staat.
Geen idee wat de inputlag is, maar weet wel dat deze tv de nodige problemen kent. M.b.t. ghosting etc.M0otje schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 09:38:
Iemand hier die mij kan vertellen hoe hoog de input lag is op de 32C5100?
voor de duidelijk heid canaldigitaal gecertificeerde tv's
Change log ? Sloopt het de PVR etc ?Naranya schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 10:14:
Voor alle mensen die aan het wachten zijn op nieuwe firmware voor hun 6-series als vervanging voor de T-MSX6DEUC 1002.1
Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare
Ik heb helaas geen changelog, heb het via een service monteur. Voor zover ik weet heeft het al 2 personen geholpen met het 'blokjes' probleem op HD kanalen via Ziggo. (discussie op ziggo-gebruikers.nl)
Anoniem: 77154
Ik heb een samsung UE40C6000. Kan iemand de instellingen uitleggen na het installeren van Wild Media Server.
Ik krijg het niet voor elkaar. De standaard speler van samsung heeft problemen met ondertitelingen van mkv.
Wat moet er bijvoorbeeld bij 'Apparaat' en 'Server' worden ingevuld.
Is er een activeercode nodig bij lijst van toegestande client apparaten, de tv word daar wel gevonden.
Ik hoop dat iemand van een vergelijkbaar apparaat even een screendump wil maken.
Ik krijg het niet voor elkaar. De standaard speler van samsung heeft problemen met ondertitelingen van mkv.
Wat moet er bijvoorbeeld bij 'Apparaat' en 'Server' worden ingevuld.
Is er een activeercode nodig bij lijst van toegestande client apparaten, de tv word daar wel gevonden.
Ik hoop dat iemand van een vergelijkbaar apparaat even een screendump wil maken.
Ik heb wel zo iets gehad heb toen Channel Selection veranderd van 11 naar 9 in mijn modem en toen werkte het wel ,kan zijn dat apparaten elkaar tegen werken ! je kunt ff testen of dat werkt11leon schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 22:48:
Ik heb sinds afgelopen weekend een Samsung c8700. Daarbij heb ik zo'n samung dongle gekocht. Nu krijgt dat ding nauwelijks contact met het netwerk. En als hij het al krijgt is die verbinding na een paar minuten weer weg. De verbinding die er af en toe is is tergend traag, tegen de tijd dat een filmpje zou moeten beginnen valt de verbinding al weer weg. Wat ik tot nu toe geprobeerd heb is de firmware te updaten, het andere usb slotje gebruikt, het bijgeleverde verlengsnoer ertussen geprikt voor evt interferentie, het mag allemaal niet baten.
Nu weet ik zeker dat ook vie t-msx6 de zelfde is als t-msx5, heb de rootfs file uitgepluist en in de folder T-MSX6DEUC\image\rootfs\mtd_exe staat info file met daarin weer T-MSX5AUSC.
Oftewel de c5xx gebruikers kunnen binnekort ook wel weer een update verwachten.
De C650 wordt met verschillende panelen geleverd, waarom is dat? Heeft dat met productie datum te maken? Eerst werd paneel X gemaakt en later paneel Y? Of wordt alles nog steeds door elkaar gebruikt?
Ik sta nu op het punt om hem te gaan bestellen bij Redcoon. Zijn er toevallig mensen die hem hier ook recentelijk besteld hebben? Wat voor paneel hadden jullie? En welk formaat had je? Ik wil de LE46C650 halen
Ik sta nu op het punt om hem te gaan bestellen bij Redcoon. Zijn er toevallig mensen die hem hier ook recentelijk besteld hebben? Wat voor paneel hadden jullie? En welk formaat had je? Ik wil de LE46C650 halen
+1 on this issue. Erg benieuwd naar de soorten panelen die nu worden verkochtIk_ben_Mark3 schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 21:11:
[ Voor 19% gewijzigd door mmedia op 11-02-2011 23:07 ]
Ben wel benieuwd naar een volgende firmwareupdate voor de c5100. Als geposte firmware hetzelfde is zou die dan niet gewoon moeten werken op de serie 5?devil-strike schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 19:40:
Nu weet ik zeker dat ook vie t-msx6 de zelfde is als t-msx5, heb de rootfs file uitgepluist en in de folder T-MSX6DEUC\image\rootfs\mtd_exe staat info file met daarin weer T-MSX5AUSC.