Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:16
Weet iemand toevallig de Samsung LE32C530 zelf de 5V kan leveren aan de standaard KPN antenne? Of heb je echt een 5V inserter nodig? Ik gebruik een CI+ module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-05 15:09
barzi schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 17:03:
Weet iemand toevallig de Samsung LE32C530 zelf de 5V kan leveren aan de standaard KPN antenne? Of heb je echt een 5V inserter nodig? Ik gebruik een CI+ module.
Ik heb KPN al eens gebeld en de aardige mevrouw zei dat dit er wel bij moest. En het zou 3cm diep zijn,( voor als je een beugel gebruik.)

edit: Weet iemand dit?
Ik heb de LE32C530 sinds kort gekocht. En ik probeer nu de zap tijd(analoog) te verminderen. Maar als ik de instructie gebruik zoals gegeven op de 1e pagina maar ik kom niet verder dan het 'Advanced' menu openen, daarna zie ik niet 'Adjust' staan.

Nu ben ik nieuw in het hele samsung tv sectie, maar ik heb niets kunnen vinden wat er bij mijn TV zou moeten staan, moet ik eerst een software upgrade doen ?

[ Voor 35% gewijzigd door ApexAlpha op 05-04-2011 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

barzi schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 17:03:
Net getest... ja en nee, alleen ned 1,2 en 3 doen het, de andere zenders ontvangt hij bij mij zonder inverter niet
ApexAlpha schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 17:05:
[...]
En het zou 3cm diep zijn,( voor als je een beugel gebruik.)

edit: Weet iemand dit?
Net gemeten, nee, die is 5 cm extra maar wel een haakse aansluiting dus max 5 cm extra ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Humma Kavula op 05-04-2011 19:26 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 315629

5V inserter nodig?
Je kan natuurlijk die inserter ook plaatsen op een verlengkabel (kort of lang) bij TV of antenne. Mijn DVT antenne staat op zolder, de inserter ook, t' is maar een idee. 5 cm extra met een wall mount is meestal ook niet mooi. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-05 06:41
Humma Kavula schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 19:24:
[...]

Net getest... ja en nee, alleen ned 1,2 en 3 doen het, de andere zenders ontvangt hij bij mij zonder inverter niet

[...]

Net gemeten, nee, die is 5 cm extra maar wel een haakse aansluiting dus max 5 cm extra ;)
Als ned1/2/3 het doen doet i ook de rest, je zal alleen wat minder ontvangst hebben en je meot natuurlijk ci module met kaart hebben wil je de overige zenders openen.

Athans hier met simpele coaxkabel naar buiter richten en ik kan alle digitenne zenders ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 298091

edit

[ Voor 98% gewijzigd door Anoniem: 298091 op 06-04-2011 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
Humma Kavula schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 19:24:
[...]

[...]

Handig zo een helpdesk. Nu heb ik gelukkig geen digitenne. Ik vond de kwaliteit ervan erg slecht moet ik zeggen. Ik weet niet of dit met een CI+ module beter is, maar vooral als je iets dichterbij zit is de kwaliteit erg slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
ApexAlpha schreef op woensdag 06 april 2011 @ 13:06:
[...]

Handig zo een helpdesk. Nu heb ik gelukkig geen digitenne. Ik vond de kwaliteit ervan erg slecht moet ik zeggen. Ik weet niet of dit met een CI+ module beter is, maar vooral als je iets dichterbij zit is de kwaliteit erg slecht.
Dat kwaliteit van digitenne slecht is heeft niets temaken met ci of ci+ maar eerder met de trieste bandbreete wat gebruikt word bij kpn/digitenne.

Digitenne 2a3Mbit/s vbr max, en bij kabel 8Mbit/s cbr voor alle nl sd zenders(iedergeal bij upc/ziggo/caiway).

[ Voor 9% gewijzigd door devil-strike op 06-04-2011 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04:16

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Even een vraag voor de C530-met-wifi-hack bezitters:

Als ik iets via het netwerk gekeken heb en ik switch daarna naar TV krijg ik een ci+ error-04 cck failed melding. Alleen NL1 doet het dan, de rest geeft "gecodeerd signaal". TV uit en weer aan en probleem is weg, maar toch.... Any thoughts?

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
teacher schreef op woensdag 06 april 2011 @ 15:39:
Even een vraag voor de C530-met-wifi-hack bezitters:

Als ik iets via het netwerk gekeken heb en ik switch daarna naar TV krijg ik een ci+ error-04 cck failed melding. Alleen NL1 doet het dan, de rest geeft "gecodeerd signaal". TV uit en weer aan en probleem is weg, maar toch.... Any thoughts?
Lijkt erop dat de module niet de rechten pakt en daarom alleen Ned1 weergeeft omdat die toch fta is. En wat bedoel je precies met wifi hack?

edit: Ik krijg WiFi niet op mijn tv werkend, ik krijg alleen Kabel te zien bij 'Netwerk' in het Menu. Ik heb de hele handleiding gevolgd zoals die hier staat: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/35776462 Wel zie ik alleen AllShare 'On' of "Off' en niet '1' of '0'

edit2: Ik zie nu dat ik een d-link dwa-140 Rev B2 heb en niet B1.... Stond niet op de webshop, maar is dit een probleem?

[ Voor 26% gewijzigd door ApexAlpha op 06-04-2011 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Ja, dat is een probleem. De Rev B2 heeft een Ralink RT3072 chipset, en je zoekt iets met een RT2870 chipset.

Volgens http://www.wikidevi.com/wiki/D-Link_DWA-140_rev_B1 zouden de
Alpha Networks WUS-N02
Conceptronic C300RU v1
D-Link DWA-140 rev B1
DrayTek Vigor N61
allemaal moeten werken, aangezien ze hetzelfde fcc id hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Gaat niet alleen om de fccid maar meer om de usb device id.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

:+
ApexAlpha schreef op woensdag 06 april 2011 @ 13:06:
Nu heb ik gelukkig geen digitenne. Ik vond de kwaliteit ervan erg slecht moet ik zeggen. Ik weet niet of dit met een CI+ module beter is, maar vooral als je iets dichterbij zit is de kwaliteit erg slecht.
Mwa, wat is slecht? Ik ga niet met mijn neus op de tv zitten en zolang de tv niet groter is dan 32" gaat het prima.
Ligt eraan waar de prio ligt ;)
teacher schreef op woensdag 06 april 2011 @ 17:32:
Ja, dat is een probleem. De Rev B2 heeft een Ralink RT3072 chipset, en je zoekt iets met een RT2870 chipset.

Volgens http://www.wikidevi.com/wiki/D-Link_DWA-140_rev_B1 zouden de
Alpha Networks WUS-N02
Conceptronic C300RU v1
D-Link DWA-140 rev B1
DrayTek Vigor N61
allemaal moeten werken, aangezien ze hetzelfde fcc id hebben.
devil-strike schreef op woensdag 06 april 2011 @ 19:17:
Gaat niet alleen om de fccid maar meer om de usb device id.
Hmm, om welke gaat het precies?

Lees dit net voor het eerst en ga du nu uiteraard even een wifi stick bestellen maar welke?
Voordat ik ook een Rev B1 koop die het niet doet :+

[ Voor 30% gewijzigd door Humma Kavula op 06-04-2011 21:35 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
Humma Kavula schreef op woensdag 06 april 2011 @ 19:44:
[...]

[...]

Mwa, wat is slecht? Ik ga niet met mijn neus op de tv zitten en zolang de tv niet groter is dan 32" gaat het prima.

[...]

[...]

Lees dit net voor het eerst en ga du nu uiteraard even een wifi stick bestellen maar welke?
Nee dat klopt, maar de kwaliteit van een coax kabel t.o.v. digitenne is enorm met zo een module. En natuurlijk is dat niet voor iedereen een optie maar mijn catv abbo zit toch al in de huur :+

Ja dat had ik ook even moeten lezen, gelukkig kan ie nog terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Humma Kavula schreef op woensdag 06 april 2011 @ 19:44:
[...]

[...]

[...]

[...]

je moet juist een rev b1 hebben b2 werkt niet.

Als je de usb id moet weten zou je even aan iemand moeten vragen met zo'n dlink usb stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold333
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-05 00:13
Anoniem: 120071 schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 00:31:
[...]

Ik ben benieuwd naar de scherpte van SD beelden als je de beeldsherpte op max hebt (en digitale ruisfilters uit). Welke TV geeft dan het strakste plaatje? De 32" met SQ* PVA paneel of de 37" met het AA02 AUO paneel?
Hey, ik gebruikte beiden als monitor dus geen tv signaal. Ik speelde wel vaak 1080p films af vanaf pc (in pc-dvi modus, dus geen filters maar origineel signaal). Beide schermen waren even scherp. Om heel eerlijk te zijn is er vrijwel geen verschil tussen beide schermen, volgens mij waren die betere bewegende beelden impressies ook ingebeeld door mij.

Ik heb de 37C550 nu laten ophalen (van wegen het gezoem) door redcoon, was wel ff gedoe omdat de chauffeur 2 dagen achterelkaar niet kwam, maar is uiteindelijk gelukt.

Heb nu een 40C530 gekocht bij mediamarkt voor EUR399!, heerlijk als monitor= geen gezoem!

Ik had uitgerekend dat een 37inch het grootste scherm zou kunnen zijn die ik als monitor zou kunnen gebruiken (ivm ergonomie, bureau, etc), maar 40inch gaat even goed! Is echt een goede size voor films, games en werk.)

Grappig is wel dat de 40C530 44 euro goedkoper was bij mediamarkt (399EUR) Eindhoven, dan de 37C550 bij Redcoon (443EUR) (Internet winkel).

[ Voor 15% gewijzigd door gold333 op 07-04-2011 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
devil-strike schreef op donderdag 07 april 2011 @ 08:35:
[...]

je moet juist een rev b1 hebben b2 werkt niet.

Als je de usb id moet weten zou je even aan iemand moeten vragen met zo'n dlink usb stick.
Ja precies, en bij redcoon stond er niets bij dus ik dacht wel de juiste te hebben, maar helaas.

Heeft iemand misschien een goedkope webwinkel waar ze wel RevB1 hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 29-05 19:41
gold333 schreef op donderdag 07 april 2011 @ 10:04:
[...]

Grappig is wel dat de 40C530 44 euro goedkoper was bij mediamarkt (399EUR) Eindhoven, dan de 37C550 bij Redcoon (443EUR) (Internet winkel).
Ach de 40C550 was een heletijd net zo duur als de 37 inch, 37 inch is net zon maat die iedereen wil dus die maken ze duurder ofzo :P

AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 29-05 19:41
Heeft iemand trouwens ervaring met opgenomen programma;s op je pc weer afspelen oftewel je PVR geformateerde usb stick of hdd in windows kunnen lezen?

AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSamson
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-05 18:54
Er loopt momenteel een actie hier in België (Carrefour). 649 euro voor de Samsung LE46C530. Heb ook nog ecocheques liggen van vorig jaar dus in totaal komt dit op 524 euro voor een redelijke 46 inch LCD TV. Ik twijfel want had initieel mijn zinnen gezet op een LE46C750 die tegenwoordig ook maar rond de 900 euro meer kost.

Edit: kijkend naar de pricewatch is het misschien toch niet zo'n speciale actie :)

[ Voor 12% gewijzigd door GSamson op 08-04-2011 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
MrDucky schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 14:52:
Heeft iemand trouwens ervaring met opgenomen programma;s op je pc weer afspelen oftewel je PVR geformateerde usb stick of hdd in windows kunnen lezen?
Schijnt niet tewerken omdat de recordings encrypted is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Hoe kan ik bij de LE37C650 de delay van de externe speakers instellen?
het zou in het geheime menu moeten zitten, maar bij mij zit deze functie er niet in.
Ik heb de nieuwste firmware er op staan.

Moet ik terug naar een oudere firmware zodat ik deze mogelijkheid wel heb?
Het is zo irritant dat geluid en beeld niet synchrone lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vraaag
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Nou mijn LE40C550 is binnen, niet helemaal duidelijk waar ik nou het paneeltype terug kan vinden (is nu ook donker dus zie niet veel :p).

Ook even zien te achterhalen welke firmware erop staat (via het menu op het toestel zelf kan ik daar niks over vinden).

Huidige instellingen:
- Modus: standaard
- Backlicht op 10
- Contrast op 55
- Helderheid op 50
- Scherpte op 20
- Kleur op 40

Morgen even met de Monster DVD aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0NNi384
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-05 14:52
Vraaag schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 21:42:
Nou mijn LE40C550 is binnen, niet helemaal duidelijk waar ik nou het paneeltype terug kan vinden (is nu ook donker dus zie niet veel :p).

Ook even zien te achterhalen welke firmware erop staat (via het menu op het toestel zelf kan ik daar niks over vinden).

Huidige instellingen:
- Backlicht op 10
- Contrast op 55
- Helderheid op 50
- Scherpte op 20
- Kleur op 40

Even over de tv hangen met je hoofd rechts boven door ventilatiegril kijken of service menu.
In het normale menu kan je kijken welke firmware je heb moet je helemaal naar onder dan contact met samsung opnemen.

[ Voor 4% gewijzigd door R0NNi384 op 09-04-2011 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vraaag
  • Niet online
R0NNi384 schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 08:44:
[...]

Even over de tv hangen met je hoofd rechts boven door ventilatiegril kijken of service menu.
In het normale menu kan je kijken welke firmware je heb moet je helemaal naar onder dan contact met samsung opnemen.
Firmware gevonden inderdaad (niet meest recente, dus zal even updaten).
Zal het servicemenu straks eens openen om te kijken welk paneel e.d. ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07-2024
greyhorse schreef op maandag 21 maart 2011 @ 17:03:
[...]

Met veel dank aan erikdeperik voor dit duidelijke schema. Ik heb het nu twee keer gebruikt en misschien dat mijn ervaringen daarbij voor iemand van nut kunnen zijn.

Ik had aanvankelijk, net zoals anderen al hebben bericht, moeite om in hotel mode te komen. Het leek wel alsof de uitzending op het kanaal waarop de TV was afgestemd het hotel mode menu "wegdrukte". Ik heb toen een "leeg" kanaal opgezocht en toen lukte het meteen.

Toen ik een update van de firmware uitvoerde, bleek daarna de PVR-functie nog steeds aanwezig. Maar je hoort een reset te doen na zo'n update en toen was de PVR verdwenen. Bij het opzoeken daarvan in hotel mode bleek echter dat deze nog op ON stond. Ik heb de procedure gewoon gevolgd tot het moment dat ik, volgens bovenstaand schema, de PVR op ON zou moeten zetten. Op dat punt ben ik met return teruggegaan en heb de rest van het schema gevolgd. Dat leverde weer een werkende PVR op.

Ik moet nu nog uitzoeken hoe de time-shift kan worden ingesteld, maar ben nu al zeer tevreden over deze tweak.

greyhorse
mooi :)
ik heb een quote van jou tip ge-edit in het orginele bericht,zodat anderen het ook kunnen lezen ,tnx d:)b

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07-2024
erikdeperik schreef op zondag 06 februari 2011 @ 15:03:
[...]

als deze een sat tuner heeft ,waarschijnlijk wel,MAAR hij is niet gecetificeerd,dus geen fastscan en je moet dus alle kanalen zelf op zijn plek zetten(let wel bij een 3 sat praat je over duizenden kanalen)

btw op welke site kan men de changelogs van de firmware's vinden(hongarije of polen oid????)
edit/google is my friend

1. Title
2010 model Firmware for self-upgrade
2. Applicable Model
UE**C6, 7, 8 Series
3. Description
* T-VALDEUC-3006.2
. Power On error when CAM is inserted
(especially, Samsung CAM, T-REX CAM, Orecrypt CAM, Boxer CAM)
. Audio is cut off when playing recorded TV with specific stream in Poland
. Add ''Nordic'' region in PnP step with T2 Tuner
. Add Yahoo widget(Internet @TV)
. ''Digital text'' menu is not showed when selecting ''Estonia'' as country. (Estonia)
. Latch up sometimes when entering ''3D Optimisation'' with 3D ''on''
. [PDP TV] Judder with 3D ''smooth'' mode (24Hz => 60Hz)
. Recorded TV is stopped if TF1 widget is played on TF1 channel.
. When watching and turning off/on several times, network setting is failed.
(Mac address error)
. Add the requirement of SkyD (Germany)
. Add Slovenian

ik sla deze nog ff over,alleen als de zap tijd word verbetert in de fw, zet ik hem erop .
T-VALDEUC-3007.1
Optimization to find the Service Channel for SkyD (Germany, Austria , Swiss Region)

weing verandert voor ons hier.

changelog(s)kan je op deze site terugvinden

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vraaag
  • Niet online
Servicemenu geopend, en dit is het type: 40A6AF0C. Paneeltype probeerde ik te achterhalen:
Press Info, Menu, Mute and then restart the TV
Select the Advanced menu and press 0 four times in a row
Maar gebeurt niks als ik op advanced ga en dan 4x 0 toets.

En door het ventilatierooster heen kijken is leuk gezegd, maar het doen gaat wel erg lastig, ik zie allemaal lettertjes, maar de sticker is voor de helft zichtbaar (waar op de sticker staat het paneeltype?).

Had ook de instellingen in het menu veranderd (contrast e.d.), maar de televisie zet hem in Media Play automatisch op Dynamisch terwijl ik wil dat ie Standaard gebruikt, hmm..

[ Voor 182% gewijzigd door Vraaag op 09-04-2011 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0NNi384
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-05 14:52
Vraaag schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 17:45:
Servicemenu geopend, en dit is het type: 40A6AF0C. Paneeltype probeerde ik te achterhalen:

[...]

Maar gebeurt niks als ik op advanced ga en dan 4x 0 toets.

En door het ventilatierooster heen kijken is leuk gezegd, maar het doen gaat wel erg lastig, ik zie allemaal lettertjes, maar de sticker is voor de helft zichtbaar (waar op de sticker staat het paneeltype?).

Had ook de instellingen in het menu veranderd (contrast e.d.), maar de televisie zet hem in Media Play automatisch op Dynamisch terwijl ik wil dat ie Standaard gebruikt, hmm..
Volgens mij stond dit ook in het service menu bij mij maar sticker geeft 100% zekerheid lampje erbij houden zie je wat meer is goed te doen.
Dacht dat het bovenaan deze sticker staat even goed kijken van mediaplay geen last van kijk toch altijd dynamisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vraaag
  • Niet online
R0NNi384 schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 21:18:
[...]

Volgens mij stond dit ook in het service menu bij mij maar sticker geeft 100% zekerheid lampje erbij houden zie je wat meer is goed te doen.
Dacht dat het bovenaan deze sticker staat even goed kijken van mediaplay geen last van kijk toch altijd dynamisch.
A06 zou dat kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:08
Vraaag schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 21:42:

Huidige instellingen:
- Backlicht op 10
- Contrast op 55
- Helderheid op 50
- Scherpte op 20
- Kleur op 40

Ben benieuwd waar je op uitkomt. Ik heb backlight op 5 of 6 staan en vind dat vaak zelfs nog teveel.
Scherpte op 0. Contrast 50.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
Is het mogelijk om gebruik te maken van de digitale Radio functie die een normale decoder/mediabox wel heeft als je een CI+ module gebruikt? (Le32c530).

Ik kan niet vinden hoe ik hier bij kom.

[ Voor 39% gewijzigd door ApexAlpha op 10-04-2011 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

channel list op je AB, en dan naar rechts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skizzik0
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-05 10:06
Hoi luitjes,

ik heb sinds kort een LE32C550 maar heb er echter problemen mee, een firmware update naar de 2009 (T-MSX5DEUC) versie heeft niet geholpen.

Het apparaat vergeet iedere keer na uitzetten al z'n instellingen, er staat rode tekst boven in beeld (firmware, versie nummer en 'n timer) en de standby-knop op de afstandsbediening doet 't niet.
Al met al zou je zeggen dat 'ie in shop mode staat en ik dom ben.

Helaas...
Ik heb al op diverse manieren geprobeerd het apparaat in thuisgebruik-stand te zetten.
-door middel van het Plug & Play menu
-door middel van het service menu
-door middel van volume-up op de bezel en dan Menu ingedrukt houden (hij gaat dan naar shop mode, m.a.w. het apparaat stond op thuisgebruik)
Ook heb ik het apparaat al gereset door 15 seconden "Exit" ingedrukt te houden.

Ik heb het apparaat dus op de correcte manieren ingesteld voor thuisgebruik, echter blijft het zich gedragen alsof het zich in shop mode bevindt.

Heeft iemand ervaring met dit probleem of een oplossing?
Indien het een softwarematig probleem is zou ik het bij voorkeur zelf oplossen, scheelt weer veel tijd vergeleken met me beroepen op de garantie.

[ Voor 5% gewijzigd door Skizzik0 op 10-04-2011 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Je zou denken dat 'ie in een soort debug mode staat. Loop anders de instellingen in het service menu even na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
A06 kan prima kloppen, ik heb ook een a06 maar aan de letters onder de bovenste barcode. (als ik het goed heb uit mijn hoofd) Bij de sticker van de ventilatiegrill, kan je zien van welke fabrikant deze komt. Volgens mij duidde Ltf ofzo op een Samsung paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skizzik0
Helaas ben ik niet bekend met alle afkortingen, misschien dat iemand anders hier iets mis mee ziet:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
T-MSX5DEUC-2009.0
T-MSX5DEUS-1001
EDID FAIL
HDCP SUCCESS
CALIB: AV X COMP X PC X HDMI X
Option: 0f20 0c80 0009

T-MSXDEUCIP-1000
SDAL-3.45.21.0

RFS:1004
2010-12-24
Type: 32A6AF0C
Model: LE32C550
MAC SUCCESS
CIP FAIL   LOCK O
Factory Data Ver: 494
EERC Version: 216
DTP-AP-COMP-419-0021
DTP-HIIG-0421-17
DTP-BP-0422-31
Date of purchase: 7/19/2005    (hoe zit dit trouwens? het is een model uit 2010)

Option:
code:
1
2
3
4
5
6
Type 32A6AF0C
Local Set EU_Only
Model LC550
Tuner X4NIM
DDR 0
Front Color T-R-BLK

Control:
EDID OFF
Hotel Mode OFF
Shop Mode OFF
Exhibition Mode OFF

Typefouten voorbehouden. Heb de tuner/geluid/beeld instellingen maar niet overgetypt, lijken me niet van belang.

p.s. Sorry dat ik dit hier zomaar dump maar ik heb ettelijke uren gegoogled op zoek naar een oplossing en niks kunnen vinden.

[ Voor 8% gewijzigd door Skizzik0 op 11-04-2011 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-05 12:51

job

Date of purchase is bij mij de eerste keer dat ik de tv inschakelde. De datum die jij hebt kan natuurlijk niet. De tv is in 2010 gefabriceerd.

Als je de tv gereset hebt en een nieuwe firmware hebt geinstalleerd blijft er eigenlijk weinig over dan samsung bellen of de tv terug naar de winkel te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skizzik0
Mja, morgen maar contact opnemen met de Samsung service dienst in Arnhem (Selectro) dan, die waren helaas gesloten in 't weekend.
De webshop (Bestekeus.nl) waar ik de televisie heb gekocht heeft me doorverwezen naar dat bedrijf.

Iemand enig idee of Samsung on-site service verleend (of pickup & return)? Ik heb heel weinig zin om het apparaat op te sturen naar Selectro in Tilburg, dan ga ik liever nog even drammen bij de webshop.

Op de website van Samsung staat dat "Home service" alleen wordt verleend voor LCDs van >=37", medewerker van de webshop zei hier niks van te weten.

[ Voor 24% gewijzigd door Skizzik0 op 11-04-2011 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vraaag
  • Niet online
timwijn schreef op maandag 11 april 2011 @ 00:09:
[...]

A06 kan prima kloppen, ik heb ook een a06 maar aan de letters onder de bovenste barcode. (als ik het goed heb uit mijn hoofd) Bij de sticker van de ventilatiegrill, kan je zien van welke fabrikant deze komt. Volgens mij duidde Ltf ofzo op een Samsung paneel.
Oke, nou heb ik hem gister aan de muur gehangen, maar ik vind het beeld prima, geen last van bleeding of wat dan ook.

Enige waar ik nog geen oplossing voor gevonden heb is de brightness in het Mediaplay menu te verlagen, als je savonds dat opent dan is het net alsof je midden in de nacht opeens je iPad scherm aanzet en er naar kijkt (je wordt verblind :p).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Skizzik0 schreef op maandag 11 april 2011 @ 00:43:
Mja, morgen maar contact opnemen met de Samsung service dienst in Arnhem (Selectro) dan, die waren helaas gesloten in 't weekend.
De webshop (Bestekeus.nl) waar ik de televisie heb gekocht heeft me doorverwezen naar dat bedrijf.

Iemand enig idee of Samsung on-site service verleend (of pickup & return)? Ik heb heel weinig zin om het apparaat op te sturen naar Selectro in Tilburg, dan ga ik liever nog even drammen bij de webshop.

Op de website van Samsung staat dat "Home service" alleen wordt verleend voor LCDs van >=37", medewerker van de webshop zei hier niks van te weten.
Klopt home service is alleen als je 37" of groter hebt, voor kleiner moet je dacht ik naar de winkel waarbij je het gekocht hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Je mag natuurlijk altijd terug naar de winkel. Ze mogen je niet weigeren.
Je hebt een overeenkomst met de winkel, niet met samsung.

Vaak is het echter wel handig om de boel door samsung te laten afhandelen, minder schakels dus je hebt je tv sneller gerepareerd. Dan moet samsung het ding natuurlijk wel willen repareren, en blijkbaar komen ze voor kleine schermen niet langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skizzik0
Tja... de TV wordt dus als DOA beschouwd en zou ik normaliter een vervangend apparaat krijgen, echter is Bestekeus.nl door z'n voorraad 32c550's heen....
Ik zit eerlijk gezegd ook niet te wachten op een reparatie periode van enkele weken, op-en-neer rijden met een TV los achter in de auto is nou niet echt mijn idee van nuttig bestede tijd.

Ik denk dat ik maar voor de refund ga en dan ergens een 32c530 haal ofzo... hopelijk dat ik dan weer een samsung panel krijg. (weet iemand toevallig wat voor panelen Recoon en Megapool in hun 32c530's hebben?)
Zag in dit topic namelijk dat deze toch te 'hacken' zijn zodat ze een WiFi dongle en DLNA ondersteunen. >=]
Dan koop ik van die €46 verschil maar een dongle. :P

Zover ik weet is er wettelijk niets geregeld met betrekking tot DOA producten, weet iemand toevallig van het een of ander waardoor ik een andere oplossing zou kunnen eisen (bijv vervanging uit externe bron of vervanging door vergelijkbaar/beter product)?

*heeft spijt dat ie geen 37" heeft gekocht voor pickup & return service...*

[ Voor 46% gewijzigd door Skizzik0 op 11-04-2011 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:56
Ik zit al een tijdje te proberen om de verschillen te vinden tussen de UE C6700 serie en de UE C5100 serie. Het uiterlijk is anders, de C6700 heeft 100 hertz waar de C5100 dat niet heeft en de C6700 heeft meer tuner mogelijkheden. Daarnaast zijn ze allebei een jaar geleden op de markt gekomen.

Nu is het prijsverschil bijna 300 euro voor een 40" van beide modellen, en vraag ik me af waar dat verschil nog meer in zit, behalve de genoemde punten hierboven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skizzik0
Sander H schreef op maandag 11 april 2011 @ 17:30:
Ik zit al een tijdje te proberen om de verschillen te vinden tussen de UE C6700 serie en de UE C5100 serie. Het uiterlijk is anders, de C6700 heeft 100 hertz waar de C5100 dat niet heeft en de C6700 heeft meer tuner mogelijkheden. Daarnaast zijn ze allebei een jaar geleden op de markt gekomen.

Nu is het prijsverschil bijna 300 euro voor een 40" van beide modellen, en vraag ik me af waar dat verschil nog meer in zit, behalve de genoemde punten hierboven :)
De 6700 heeft meer:
Ultra Clear Panel
400 Hz Clear Motion Rate
SRS Theatersound
BD Wise (werkt alleen als je samsung DVD speler het ook ondersteunt)
Internet@TV
DVB-S2 tuner
1x meer RF in aansluiting

Is maar net de vraag of je van deze standaarden gebruikt kan/wilt maken en of het je dan 300 euro waard is. Persoonlijk vind ik het de meerprijs van bijna 50% niet waard.

[ Voor 3% gewijzigd door Skizzik0 op 11-04-2011 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
Ah ok, thanks. Waar heb je die info vandaan? Ik heb specs & afbeeldingen gevolgd in de Pricewatch (en ook reviews), maar daar staat bijv. bij beide modellen dat het 'intern surround' geluid heeft, waardoor ik er vanuit ging dat er geen verschil in zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skizzik0
Sander H schreef op maandag 11 april 2011 @ 18:19:
Ah ok, thanks. Waar heb je die info vandaan? Ik heb specs & afbeeldingen gevolgd in de Pricewatch (en ook reviews), maar daar staat bijv. bij beide modellen dat het 'intern surround' geluid heeft, waardoor ik er vanuit ging dat er geen verschil in zat.
Vergeleken met behulp van de Samsung site.
Qua ingebouwde speakers zijn ze wel vergelijkbaar, allebei slechts 2x 10W. Ik denk dat ze met "intern surround" een of andere surround-emulatie over die 2 kleine speakertjes bedoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
Heel handig dat vergelijkingsprogramma op de Samsung site, ga daar nu eens verder kijken. Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben6
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21-04-2011
Skizzik0 schreef op maandag 11 april 2011 @ 17:47:
[...]

De 6700 heeft meer:
Ultra Clear Panel
400 Hz Clear Motion Rate
SRS Theatersound
BD Wise (werkt alleen als je samsung DVD speler het ook ondersteunt)
Internet@TV
DVB-S2 tuner
1x meer RF in aansluiting

Is maar net de vraag of je van deze standaarden gebruikt kan/wilt maken en of het je dan 300 euro waard is. Persoonlijk vind ik het de meerprijs van bijna 50% niet waard.
Op de site van de consumentenbond staan beide. Zijn in december 2010 door hun getest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skizzik0
Ben6 schreef op maandag 11 april 2011 @ 19:27:
[...]

Op de site van de consumentenbond staan beide. Zijn in december 2010 door hun getest
Helaas zijn de testresultaten alleen beschikbaar voor (betalende) leden, niet echt de moeite waard voor 2 reviews (de consumentenbond biedt natuurlijk meer diensten aan).

Btw...
Skizzik0 schreef op maandag 11 april 2011 @ 12:50:
weet iemand toevallig wat voor panelen Redcoon en Megapool in hun 32c530's hebben?
Iemand ervaring mee?

[ Voor 7% gewijzigd door Skizzik0 op 11-04-2011 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Is er al wat meer bekend over de modellen van 2011? Wat zijn opvolgers van de c650 (in mijn geval LE46C650), in welke periode zullen deze komen en wat zullen de prijzen zijn?
Ik wil namelijk nu de LE46C650 kopen of wachten op de nieuwere. Zal de huidige C650 goedkoper worden wanneer de nieuwe versie komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
Ik_ben_Mark3 schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 17:14:
Is er al wat meer bekend over de modellen van 2011? Wat zijn opvolgers van de c650 (in mijn geval LE46C650), in welke periode zullen deze komen en wat zullen de prijzen zijn?
Ik wil namelijk nu de LE46C650 kopen of wachten op de nieuwere. Zal de huidige C650 goedkoper worden wanneer de nieuwe versie komt?
Hebben de D modellen niet al een eigen topic waar je misschien wat meer info uit kan halen? (3d led modellen topic is dat.) Denk niet dat de c650 nog veel goedkoper gaat worden dan hij nu al is, maar gewoon langzaamaan voor die prijs uit de schappen zal verdwijnen.
Weet overigens niet of er wel een directe opvolger gaat komen voor de 650 heb er nog niets over gelezen..
Zal vast wel, maar volgens mij nog geen info bekend. Koop de tv gewoon als je hem wilt, het zal toch geen miskoop zijn. Of ga anders na wat je nog meer wil zien aan functionaliteiten die een c650 nog niet heeft en ga daarnaar op zoek. Anders is wachten misschien een beetje zinloos.

[ Voor 24% gewijzigd door timwijn op 12-04-2011 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ja dat andere topic had ik al gezien, maar ik wil geen led tenzij het full led is. Maar die is te duur. Edge led ben ik geen fan van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Weet iemand hoe je bij de LE37C650 de delay van de externe speakers instellen?
Het zou in het geheime menu moeten zitten, maar bij mij zit deze functie er niet in.
Ik heb de nieuwste firmware er op staan.

Moet ik terug naar een oudere firmware zodat ik deze mogelijkheid wel heb?
Het is zo irritant dat geluid en beeld niet synchrone lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-05 17:19

Initial G

f.k.a. GKLQuake

Ter info ik heb een 32GB A-data s102 USB stick aan mijn c750 gehangen (2004.1 firmware), werkt niet!, kan alleen afspelen, niet PVR :(

USB 3.0 stick, backwards compatible 2.0 en 1.1, 70mb/s lezen, 30mb/s schrijven ;(

[ Voor 37% gewijzigd door Initial G op 12-04-2011 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Skizzik0 schreef op zondag 10 april 2011 @ 23:31:
Hoi luitjes,

ik heb sinds kort een LE32C550 maar heb er echter problemen mee, een firmware update naar de 2009 (T-MSX5DEUC) versie heeft niet geholpen.

Het apparaat vergeet iedere keer na uitzetten al z'n instellingen, er staat rode tekst boven in beeld (firmware, versie nummer en 'n timer) en de standby-knop op de afstandsbediening doet 't niet.
Al met al zou je zeggen dat 'ie in shop mode staat en ik dom ben.

Helaas...
Ik heb al op diverse manieren geprobeerd het apparaat in thuisgebruik-stand te zetten.
-door middel van het Plug & Play menu
-door middel van het service menu
-door middel van volume-up op de bezel en dan Menu ingedrukt houden (hij gaat dan naar shop mode, m.a.w. het apparaat stond op thuisgebruik)
Ook heb ik het apparaat al gereset door 15 seconden "Exit" ingedrukt te houden.

Ik heb het apparaat dus op de correcte manieren ingesteld voor thuisgebruik, echter blijft het zich gedragen alsof het zich in shop mode bevindt.

Heeft iemand ervaring met dit probleem of een oplossing?
Indien het een softwarematig probleem is zou ik het bij voorkeur zelf oplossen, scheelt weer veel tijd vergeleken met me beroepen op de garantie.
In service menu onder options staat dacht ik factory reset, heb je dat al eens geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skizzik0
devil-strike schreef op woensdag 13 april 2011 @ 13:14:

In service menu onder options staat dacht ik factory reset, heb je dat al eens geprobeerd?
Ik had alles wel geprobeerd denk ik, inclusief de factory reset in 't service menu.

Ding is ondertussen terug naar de winkel en ik heb 'n refund gekregen... in totaal enkele uren en wat kilometers verder en niks opgeschoten behalve m'n oude TV kwijt.

Ach ja, nu maar wachten op de bezorger van Redcoon en dan hopelijk dit weekend weer televisie kunnen kijken! :D

Weet iemand trouwens een webwinkel waar je een compatibele WiFi dongle kunt bestellen (en dan niet die dure samsung :P).
Voor zover ik weet werken de D-Link DWA-140 rev B1 en Conceptronic C300RU v2 (of misschien v1), misschien andere sticks met die chipset ook.
Ook wel vreemd dat op dat Samygo forum wordt gezegd dat de C300RU v2 werkt aangezien die een andere chipset heeft dan de v1 (en dus de D-link).
In principe is de C300RU nog wel op de gok te kopen aangezien die versies er verschillend uitzien.

[ Voor 48% gewijzigd door Skizzik0 op 13-04-2011 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248577

Skizzik0 schreef op woensdag 13 april 2011 @ 14:09:
[...]

Ik had alles wel geprobeerd denk ik, inclusief de factory reset in 't service menu.

Ding is ondertussen terug naar de winkel en ik heb 'n refund gekregen... in totaal enkele uren en wat kilometers verder en niks opgeschoten behalve m'n oude TV kwijt.

Ach ja, nu maar wachten op de bezorger van Redcoon en dan hopelijk dit weekend weer televisie kunnen kijken! :D

Weet iemand trouwens een webwinkel waar je een compatibele WiFi dongle kunt bestellen (en dan niet die dure samsung :P).
Voor zover ik weet werken de D-Link DWA-140 rev B1 en Conceptronic C300RU v2 (of misschien v1), misschien andere sticks met die chipset ook.
Ook wel vreemd dat op dat Samygo forum wordt gezegd dat de C300RU v2 werkt aangezien die een andere chipset heeft dan de v1 (en dus de D-link).
In principe is de C300RU nog wel op de gok te kopen aangezien die versies er verschillend uitzien.
Alternatief is de Airport Express van Apple (werkt ook icm Windows). Die stel je in als bridge en via een utp kabel koppel je de Airport met de tv. Voordeel: de Airport is universeel en kan voor meerdere dingen gebruikt worden zoals bijvoorbeeld ook streaming van muziek van pc/laptop naar je muziekinstallatie (die wellicht naast je tv staat). Zoek in dit topic op Airport voor meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skizzik0
Anoniem: 248577 schreef op woensdag 13 april 2011 @ 17:05:
[...]

Alternatief is de Airport Express van Apple (werkt ook icm Windows). Die stel je in als bridge en via een utp kabel koppel je de Airport met de tv. Voordeel: de Airport is universeel en kan voor meerdere dingen gebruikt worden zoals bijvoorbeeld ook streaming van muziek van pc/laptop naar je muziekinstallatie (die wellicht naast je tv staat). Zoek in dit topic op Airport voor meer info.
C530 heeft alleen geen ethernet aansluiting. :P
Het zal helaas via de USB moeten.

[ Voor 3% gewijzigd door Skizzik0 op 14-04-2011 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-01 14:49
Vanmiddag de 40 inch C550 besteld :)

Eindelijk weer een goeie tv, mijn "oude" doet het al even niet meer en kon helaas niet meer gemaakt worden... Naja, alles kan.. Maar dat koste teveel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Zie dat samsung weer updates heeft klaarstaan, 1 staat er al met juiste datum tdt versie met versienummer 1024.1 en ook voor de tmsx5 firmware is de datum aangepast alleen is die nog niet geupload door samsung staat nog op 2009.0, hopelijk lost die 2010.1 voor msx5 board eindelijk die oos probleem op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trazz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-05 09:32
Skizzik0 schreef op woensdag 13 april 2011 @ 14:09:
[...]

ik heb mijn wifi dongle besteld bij Conrad, http://tweakers.net/price...rkkarte-hi-speed-usb.html en die werkt op de c530

[ Voor 21% gewijzigd door trazz op 18-04-2011 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:16
Is het ook mogelijk om met zo'n Wi-Fi dongle op een C530 youtube filmpjes te kijken? Of is het echt alleen om media te streamen vanaf een PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Tipje, ik zag net toevallig dat er (iig voor de 40C550) nieuwe firmwares zijn van Samsung sinds 16 april.

http://www.samsung.com/nl...ord=LE40C550+LCD-TV+40%22

T-TDT5DEUC-1024.1 en T-MSX5DEUC-2009.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
tipje was al oud zie 2 posts terug.

msx5 2009 is nogsteeds van december 2010, die is nog niet geupdate naar 2010.1, tdt is wel geupdate van 1023 naar 1024.

[ Voor 14% gewijzigd door devil-strike op 18-04-2011 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
LeeJon schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 15:04:
Vanmiddag de 40 inch C550 besteld :)

Eindelijk weer een goeie tv, mijn "oude" doet het al even niet meer en kon helaas niet meer gemaakt worden... Naja, alles kan.. Maar dat koste teveel :P
Vandaag zou m'n tv geleverd worden... Ga ik kijken op de website van de vervoerder, staat er dat hij niet afgeleverd zal worden vanwege beschadiging......................... ;w

Contact gehad met Redcoon, welk weer contact heeft gezocht met GLS. Alleen de verpakking was iets beschadigd waardoor ze hem uit voorzorg geannulleerd hebben.
Hij wordt alsnog vandaag geleverd en mocht er onverhoopt toch iets kapot zijn aan de tv wordt hij omgeruild :)

[ Voor 22% gewijzigd door leonvw op 19-04-2011 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Gaat lekker met Samsung en support, de c5xx series met tdt die amper problemen kent heeft gister update gehad, maar de rampe chipset msx5 heeft geen update, als bedrijf zijnde ga je eerst de probleem chipset aanpakken, maar bij samsung niet, die doen is de chipset die amper tot geen bugs heeft updaten en de tmsx laten ze links liggen.

Ze moeten nu echt snel opschieten met update, anders gaat i snel terug naar mediamarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:38
devil-strike schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 10:26:
Gaat lekker met Samsung en support, de c5xx series met tdt die amper problemen kent heeft gister update gehad, maar de rampe chipset msx5 heeft geen update, als bedrijf zijnde ga je eerst de probleem chipset aanpakken, maar bij samsung niet, die doen is de chipset die amper tot geen bugs heeft updaten en de tmsx laten ze links liggen.

Ze moeten nu echt snel opschieten met update, anders gaat i snel terug naar mediamarkt.
Vaag inderdaad. De datum is al wel gewijzigd maar het bestand is nog niet gewijzigd. Wat voor problemen heb je trouwens?

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
LuPo schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 11:00:
[...]

Vaag inderdaad. De datum is al wel gewijzigd maar het bestand is nog niet gewijzigd. Wat voor problemen heb je trouwens?
Probleem met usb en het out of sync gaan van beeld/geluid(elke keer na +- 30min), dit met zowel zelf gemaakte avi's en mkv's alsmede gedownloade files, ook getest met snelle usb sticks en met andriod phone als opslag.

de msx6 serie heeft namelijk ook precies zelfde probleem(ook logisch is zelfde soc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vraaag
  • Niet online
schaduw schreef op maandag 18 april 2011 @ 11:46:
Tipje, ik zag net toevallig dat er (iig voor de 40C550) nieuwe firmwares zijn van Samsung sinds 16 april.

http://www.samsung.com/nl...ord=LE40C550+LCD-TV+40%22

T-TDT5DEUC-1024.1 en T-MSX5DEUC-2009.0
Hoe kom je er nou achter welke je moet gebruiken voor 40C550? Drie bestanden bij firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

1e en 3e zullen waarschijnlijk hetzelfde zijn.
Verschil tussen die en de 2e is de chipset waarvoor die geschreven is.

Hoe je de chipset in je tv achterhaald is hier al eerder uitgelegd.
Heb je geen zin om te zoeken probeer je toch gewoon beide firwares, je merkt vanzelf of ze wel of niet geschikt zijn. Een verkeerde firmware wil niet updaten.

[ Voor 3% gewijzigd door job op 19-04-2011 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skizzik0
Ik heb sowieso m'n twijfels over de firmwares die op de samsung.nl site staan.
Als meest recente MSX firmware staat daar T-MSX5DEUC-2009.0 van 16 april jongstleden terwijl mijn TV met T-MSX5DEUC-2010.1 geleverd werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Skizzik0 schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 20:10:
Ik heb sowieso m'n twijfels over de firmwares die op de samsung.nl site staan.
Als meest recente MSX firmware staat daar T-MSX5DEUC-2009.0 van 16 april jongstleden terwijl mijn TV met T-MSX5DEUC-2010.1 geleverd werd.
Klopt tv's die vanaf februari 2011 uit fabriek komen hebben de nieuwe 2010.1 aanboord, in spanje en frankrijk word i zelfs als ota update aangeboden.

Van samsung word je daardoor niet wijser van, heb alle samsung vestegingen gemaild maar alle hebben die firmware niet, toch raar want hoe komt i dan op die tv's.

datum van 2009 versie klopt dus niet.

[ Voor 3% gewijzigd door devil-strike op 19-04-2011 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120071

T-VALDEUC-3008.3 is uit: http://downloadcenter.sam...9264/T-VALDEUC_3008.3.exe

Hopelijk hebben ze wat aan dat wazige/doffe SD beeld gedaan (zie hier) zoals al een paar keer over geklaagd is:
Phusebox schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 13:15:
[...]

Heeft de 40 inch dit probleem niet dan?
Ik ga morgen nog een keer naar de Mediamarkt met een dvd om het "sd beeld" te testen. Maar ben bang dat ik gewoon het "smoothing" zie waar men het in de review van hdtvtest.co.uk over heeft. Thuis nog eens gekeken, en op de Sony W4500 van mijn ouders, die hebben allebei beduidend veel beter beeld, correctie veel scherper beeld bij SD weergave.

Op de Samsung C630/C650 lijkt het net of iemand de tv heeft ingesmeerd met een of andere smurrie waardoor alles wazig wordt.
productreview: Samsung LE40C630 review door Marcus73
Het probleem wat zich hier bij mij voordoet is de kwaliteit van de SD zenders via de ingebouwde tuner. Deze zijn vaag en onscherp. Na veelvuldig schuiven met de instellingen, blijft de kwaliteit ver achter op de SD kwaliteit die mijn losse decoder via HDMI laat zien (met dezelfde coax!).
En een fix voor het frame-skippende/stotterende Motion-Plus systeem van Samsung zou ook welkom zijn...
Geloof het of niet, ze hebben deze grote flaw gewoon doodleuk erin laten zitten bij de 2011 modellen:
mauricedb schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 22:07:
Motion plus troep uitgezet. Krijg er alleen maar haperingen mee.
TAG_ScorpioN schreef op zondag 17 april 2011 @ 08:12:
[...]
Ook het af en toe stotteren van het beeld wat de C8700 had tijdens scenes waar de camera in / out zoomt of van links naar rechts draait is helemaal weg.
Smirnoff schreef op woensdag 13 april 2011 @ 22:07:
- RTL4 (HD) bouwval gezocht, zodra er ook maar handbewegingen waren... stotteren tot aan 1ms stilstaan van het beeld,
cjpunt schreef op woensdag 06 april 2011 @ 22:20:
1008 deed m.i. Weinig, nog steeds de frame-skip in custom motion plus mode.

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 20-04-2011 03:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
En de nieuwe msx5 series is er ook, versie 2011.0 http://www.samsung.com/nl...ord=LE40C550+LCD-TV+40%22

Jammer genoeg geen changelog deze keer zowel op uk als op pl website staat geen changelog.

[ Voor 18% gewijzigd door devil-strike op 20-04-2011 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
devil-strike schreef op woensdag 20 april 2011 @ 08:29:
En de nieuwe msx5 series is er ook, versie 2011.0 http://www.samsung.com/nl...ord=LE40C550+LCD-TV+40%22

Jammer genoeg geen changelog deze keer zowel op uk als op pl website staat geen changelog.
Bedankt voor het melden. Gelijk gedownload en geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
LuPo schreef op woensdag 20 april 2011 @ 09:14:
[...]

Ga hem zo installen, heb je al iets ondenkt wat beter is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
LeeJon schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 08:57:
[...]

Vandaag zou m'n tv geleverd worden... Ga ik kijken op de website van de vervoerder, staat er dat hij niet afgeleverd zal worden vanwege beschadiging......................... ;w

Contact gehad met Redcoon, welk weer contact heeft gezocht met GLS. Alleen de verpakking was iets beschadigd waardoor ze hem uit voorzorg geannulleerd hebben.
Hij wordt alsnog vandaag geleverd en mocht er onverhoopt toch iets kapot zijn aan de tv wordt hij omgeruild :)
Nou, tv is nog steeds niet binnen _O-
Blijkbaar was alles toch wel wat meer beschadigd dan gezegd :')

Redcoon geeft uiteindelijk doodleuk (na herhaaldelijk contact gezocht te hebben) aan dat ze pas eind mei een nieuwe tv kunnen uitleveren.. En dat terwijl een andere service medewerker mij vanmorgen wist te vertellen dat ik hem dan vrijdag of dinsdag (ivm pasen) binnen zou hebben. Helaas was het exemplaar wat ik besteld had, dus meteen de laatste uit de voorraad.

Toen heb ik aangegeven dat ik mijn bestelling dan wilde omzetten naar de nieuwe D550 met bijbetaling.
Dat was natuurlijk mogelijk, alleen kon dit pas nadat de oude tv weer bij hun in het magazijn stond in Duitsland en dit zou pas na het paasweekend worden... Dat duurt me allemaal te lang dus dan maar de hele bende annuleren...

Heb zojuist maa1r de LE40D550 gereserveerd bij Plasma-discounter.nl in Naarden. Ga hem zaterdag wel ophalen, dan weet ik zeker dat hij niet beschadigd is bij aankomst :+

Toch maar besteld, morgen komt hij (als het goed is) binnen.. Een 200km retourtje voor een tv is toch wel wat veel van het goede :+

[ Voor 4% gewijzigd door leonvw op 21-04-2011 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
devil-strike schreef op woensdag 20 april 2011 @ 09:35:
[...]

Ga hem zo installen, heb je al iets ondenkt wat beter is?
Kort antwoord. Nee. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 374035

Ik wil de volgende AVI met een USB bekijken: New.Kids.Turbo.2010.DUTCH.BDRip.XviD-VeDeTT.avi

De film begint, ik zie beeld, maar stopt na een paar seconden. Hoe kan ik dit verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Hehe :D, ik idd ook nog niet alhoewel menu's iets sneller reageren.
Anoniem: 374035 schreef op donderdag 21 april 2011 @ 10:51:
Ik wil de volgende AVI met een USB bekijken: New.Kids.Turbo.2010.DUTCH.BDRip.XviD-VeDeTT.avi

De film begint, ik zie beeld, maar stopt na een paar seconden. Hoe kan ik dit verhelpen?
Al geprobeert firmware update?

[ Voor 43% gewijzigd door devil-strike op 21-04-2011 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 186156

Na lang wikken en wegen heb ik besloten dat het tijd wordt voor een nieuwe tv.
Ik twijfel echter tussen twee modellen. De Samsung c630 en d6200/6300. Vanwege alle bleeding issues bij edge led en vanwege de prijs heeft de c630 de voorkeur. Twijfel bestaat er echter nog over de SD kwaliteit van de c630 i.c.m ziggo ci+. Ik weet dat de nieuwe d-series een betere chipset hebben op dit gebied maar is dat de meerprijs waard? Met andere woorden hoe goed is de SD kwaliteit op de c630? Het zal gaan om een 40 inch model op 3m afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Chipset maakt weinig uit, gaat om de tuner en die is gewoon weg slecht in alle samsung tv's, probeer maar eens met een fta kanaal ned1, is echt stukken minder mooi dan als je via settopbox kijkt via hdmi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-05 19:56
Heb dit model ook, maar moet zeggen dat ik wel te spreken ben over de SD kwaliteit, maar dat is met HUMAX receiver. Ik heb nog geen updates gedaan (sinds firmware van 2010 op geloof ik). Randverbetering maakt imo een groot verschil.
Merk je uberhaupt veel van de firmware updates in termen van kwaliteit als je de interne tuner niet gebruikt?
Ik wacht er eigenlijk met updaten omdat ik stiekem hoop dat de oude firmware gehackt kan worden (ze zijn er mee bezig) zodat ik de PVR kan gebruiken (algemene tip: koop een c650 ipv c630 als je wil gaan hacken). Dit kan waarschijnlijk met nieuwere firmware niet.

De motion plus is wel een drama. Ben uren bezig geweest met m'n media center om vloeiend beeld te krijgen. Bleek het dat de motion plus de hapering veroorzaakte. 8)7
Anoniem: 120071 schreef op woensdag 20 april 2011 @ 02:32:
T-VALDEUC-3008.3 is uit: http://downloadcenter.sam...9264/T-VALDEUC_3008.3.exe

Hopelijk hebben ze wat aan dat wazige/doffe SD beeld gedaan (zie hier) zoals al een paar keer over geklaagd is:
[..]
En een fix voor het frame-skippende/stotterende Motion-Plus systeem van Samsung zou ook welkom zijn...
Geloof het of niet, ze hebben deze grote flaw gewoon doodleuk erin laten zitten bij de 2011 modellen:
[...]

[ Voor 6% gewijzigd door Bulldock op 21-04-2011 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120071

Iemand met een C650 al geupdate naar T-VALDEUC-3008.3?

http://www.samsung.com/nl...XXN&srchword=LE40C650L1W#

Ik lees hier op hifi-forum.de dat er verbeteringen merkbaar zijn:

- Scherper 2D beeld
- Minder ghosting
- Minder frame skips door Motion plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcus73
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04:56
Pascal.A schreef op donderdag 21 april 2011 @ 17:24:
Heb dit model ook, maar moet zeggen dat ik wel te spreken ben over de SD kwaliteit, maar dat is met HUMAX receiver. Ik heb nog geen updates gedaan (sinds firmware van 2010 op geloof ik). Randverbetering maakt imo een groot verschil.
[...]
Indeed, met een settopbox is het prima. Het gaat in deze discussie over de interne tuner van de LCD, waarbij je de smartcard in de CI+ sleuf van de tv schuift. Los van dit tuner-probleem is de C630/C650 een uitstekende koop, zeker met de huidige prijzen. Maar als je beeldkwaliteit (SD) belangrijk vindt, kijk je digitale tv via een kastje. HD kwaliteit is overigens prima met de ingebouwde tuner.

Intel 14600KF@5,0Ghz | RTX4080 | 32Gb DDR5@6000Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Zo in nieuwe t-msx5 firmware versie 2011 zit behoorlijke bug, bij zenders zoeken zowel digitaal als analoog gaat behoorlijk fout, bij het scannen van analoge zenders pakt i de zenders van digitaal erook bij, met gevolg bij analoog scannen pakt i ook de dtv zenders en dus 150+ analoge zenders inplaats van de gewone 30 analoge zenders, dit doet i dus alleen als je zowel dtv+analoog tegelijk laat zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LLEEDD
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-02 18:54
Is de t-msx5 firmware voor de c550 hetzelfde als voor de c5100? De firmware heeft exact dezelfde naam, maar voor de c5100 is er alleen nog de 2009 versie. Van de tdt firmware van de c5100 staat er wel de 1024.1 versie en die is exact even groot als de 1024.1 firmware van de c550. Zou het dus veilig zijn de t-msx5-2011 firmware van de c550 op de c5100 te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
LLEEDD schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 11:44:
Is de t-msx5 firmware voor de c550 hetzelfde als voor de c5100? De firmware heeft exact dezelfde naam, maar voor de c5100 is er alleen nog de 2009 versie. Van de tdt firmware van de c5100 staat er wel de 1024.1 versie en die is exact even groot als de 1024.1 firmware van de c550. Zou het dus veilig zijn de t-msx5-2011 firmware van de c550 op de c5100 te zetten?
Ja is zelfde alle t-msx5deuc's kan je er mee updaten, c450/c530/c550/c5000/c5100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

devil-strike schreef op donderdag 21 april 2011 @ 12:40:
Chipset maakt weinig uit, gaat om de tuner en die is gewoon weg slecht in alle samsung tv's, probeer maar eens met een fta kanaal ned1, is echt stukken minder mooi dan als je via settopbox kijkt via hdmi.
Fout, juist de tuner maakt weinig uit.
De tuner doet niets anders dan intunen op de juiste frequentie. Als het signaal foutvrij is, is het signaal foutvrij. De digitale afhandeling gebeurt vervolgens in de tv, en daar ontstaan de verschillen tussen de tv's.
Ik heb het vergeleken (c650 vs humax 5050), maar het ontloopt elkaar niet veel.
Let op dat de standaard instelling van samsung niet ideaal is voor het beste beeld, even knutselen dus na aankoop.

[ Voor 29% gewijzigd door job op 23-04-2011 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
job schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 12:32:
[...]

Fout, juist de tuner maakt weinig uit.
De tuner doet niets anders dan intunen op de juiste frequentie. Als het signaal foutvrij is, is het signaal foutvrij. De digitale afhandeling gebeurt vervolgens in de tv, en daar ontstaan de verschillen tussen de tv's.
En ik heb het vergeleken (c650 vs humax 5050), maar ontloopt elkaar niet veel.
Nou sorry maakt wel degelijk uit dus niets fout, waarom geeft mijn LG met zelfde chipset zelfde software(met sharp tuner) wel strak plaatje op sd en hd en bij samsung(met samsung tuner) is het gewoon wazig.

Leg dat maar eens uit, bijde gebruiken zelfde codecs zelfde ffdshow voor beeld en zelfde linux kernel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

De tuner speelt er totaal geen rol in. Dat ding tunet in op de juiste frequentie.. geeft de datastream door naar de tv en that's it. Er wordt in de tuner niets bewerkt of verandert.

Wat verschil maakt, is alles wat daarna komt. Dus chipset, software en overige hardware.
Als de chipset het zelfde is, blijft over software (instellingen) en andere hardware.
De gebruikte componenten spelen een rol, zeker het lcd scherm (waarvan samsung er verschillende gebruikt binnen 1 model). De software kan wel hetzelfde zijn, maar als je die anders instelt komt er ook wat anders uit.

Wat dan bij jou het verschil maakt.. ik weet het niet.
Misschien is het gewoon de instellingen die samsung kiest waar je als consument niet bij kan.

[ Voor 44% gewijzigd door job op 23-04-2011 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spicers
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-01 11:31
LuPo schreef op woensdag 20 april 2011 @ 09:14:
Weet iemand al of de wireless optie behouden blijft voor de C530? of wordt deze geblokkeerd middels de nieuwe update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Spicers schreef op maandag 25 april 2011 @ 14:12:
[...]
Weet iemand al of de wireless optie behouden blijft voor de C530? of wordt deze geblokkeerd middels de nieuwe update?
Nee blokkeren gaat niet, anders zouden alle series die wel wifi supporten ook niet meer werken, aangezien de firmwares op meerdere en duurdere modellen ook gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benheijden
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-05-2019
Is de nieuwe firmware T-MSX5DEUC_2011.0 van Samsung een verbetering voor de LC40C550?
Of kan ik mogelijk beter nog even wachten ivm eventuele bugs?

Dank voor de info

BvdH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-05 12:45

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Ik hoop dat ze voor mijn tv ook snel een nieuwe firmware posten. Ik heb al sinds Dec 2010 geen update meer gehad.

http://www.samsung.com/nl...00RW&srchword=UE32C6000RW

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
benheijden schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 11:12:
Is de nieuwe firmware T-MSX5DEUC_2011.0 van Samsung een verbetering voor de LC40C550?

Dank voor de info

BvdH
Merk bij mij dat OOS probleem via usb zo goed als opgelost is, voor de rest weinig tot geen problemen, ook minder smering tezien, maar dit was op sommige forums al bevestigt met firmware 2010.1.

Zou hem gewoon updaten, ook en vooral als je upc met ci+ wilt gebruiken moet je zelfs die firmware 2011.0 installen.
R420R schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 11:29:
Ik hoop dat ze voor mijn tv ook snel een nieuwe firmware posten. Ik heb al sinds Dec 2010 geen update meer gehad.

http://www.samsung.com/nl...00RW&srchword=UE32C6000RW
Meestal wel, was in december ook eerst de duurdere 6 modellen daarna de 5 series en toen de gewone 6 series in de goedkopere sigment.

[ Voor 29% gewijzigd door devil-strike op 26-04-2011 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Spicers schreef op maandag 25 april 2011 @ 14:12:
[...]
Net update gedaan:

ja
nee
:)
benheijden schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 11:12:

Dank voor de info

BvdH
Op mijn 530 heb ik het idee dat de beeldkwaliteit in SD verbeterd is.. scherper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexvo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-04 16:53
Ik heb een vreemd probleem met het afspelen van MP4 video op mijn Samsung TV (650).

Ik heb twee MP4 files, beide zijn 640x352 H.264.

Als ik de eerste afspeel (via QNAP TS-119P+ met Twonkymedia laatste versie) dan klopt de aspect ratio. Als ik de tweede afspeel is het beeld echter te smal. Dit probleem heb ik niet op mijn iPhone of iMac, dus ik vermoed dat het iets is met mijn Samsung TV. Ik heb al naar allerlei instellingen op mijn TV zitten kijken, maar daar kan ik weinig aanpassen (voor zover ik kan zien).

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Alvast dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Volgens mij moet je via tools knop op ab de screen op mode 2 zetten voor fullscreen.
Pagina: 1 ... 60 ... 75 Laatste