Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 24-09 05:03
lexvo schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 22:42:

Ik heb twee MP4 files, beide zijn 640x352 H.264.
Waarom kijk je uberhaupt in zo'n lage resolutie :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Samsung mediaplayer in flatscreens herkent vlag niet die vertelt dat deze in 16:9 ipv 4:3 moet worden weergeven. Dit komt ook voor bij SD (704x576) opnames van Nederland 1 via DLNA en USB

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2011 14:46 . Reden: USB ook ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexvo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-09 18:21
devil-strike schreef op woensdag 27 april 2011 @ 09:01:
Volgens mij moet je via tools knop op ab de screen op mode 2 zetten voor fullscreen.
Mode 2 zegt mij niets, ik kan kiezen tussen volledig en oorspronkelijk en bij beide klopt de aspect ratio niet.
timwijn schreef op woensdag 27 april 2011 @ 09:46:
[...]

Waarom kijk je uberhaupt in zo'n lage resolutie :9
:) Ja, daar heb je gelijk in. Is mijn onervarenheid met converteren van formats denk ik

[ Voor 29% gewijzigd door lexvo op 27-04-2011 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexvo
@ Jan Gruuthuse: ik denk ook dat het daar iets mee te maken heeft. Maar waarom gaat het met de andere MP4 dan wel goed? Kennelijk zit er toch ergens een vlag?

[ Voor 75% gewijzigd door lexvo op 27-04-2011 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er hier mensen die inmiddels ervaring hebben met de UE40D5000WP?
Heb het toestel vanmorgen binnen gekregen maar is qua afstellen lastiger dan de LE40B650.
Toestel is beduidend compacter ten op zichte van die LE40B650.
Ook is er volgens de Samsung-site een recentere firmwareversie voor dit model echter via USB of Internet is die niet te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:33

job

Op de samsungsite staat versie 1015.0. Als die versie niet werkt is er een kans dat die al op je toestel staat.
De foutmelding daarvoor is niet zo heel duidelijk namelijk. Vergelijk het eens.
Het zou best kunnen dat samsung de versie al wel op z'n tv's zet maar pas later online zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lexvo schreef op woensdag 27 april 2011 @ 12:50:
@ Jan Gruuthuse: ik denk ook dat het daar iets mee te maken heeft. Maar waarom gaat het met de andere MP4 dan wel goed? Kennelijk zit er toch ergens een vlag?
Bekijk beide eens met MediaInfo, Misschien zie jij een verband? VLC geeft deze opnames correct weer. Via USB stick spelen deze ook verkeerd af.
NED1 opname 16.9 formaat: https://rapidshare.com/files/459420730/NED1_opname_16.9.mp4 (2766 KB)
MediaInfo toont dit:
Breedte                          : 704 pixels
Hoogte                           : 576 pixels
Beeldverhouding                  : 16:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op woensdag 27 april 2011 @ 14:41:
Op de samsungsite staat versie 1015.0. Als die versie niet werkt is er een kans dat die al op je toestel staat.
De foutmelding daarvoor is niet zo heel duidelijk namelijk. Vergelijk het eens.
Het zou best kunnen dat samsung de versie al wel op z'n tv's zet maar pas later online zet.
Probleem met de upgrade is inmiddels verholpen.
Was een kwestie van goed lezen bij het installatieprogramma en zodoende kwam ik er al snel achter wat ik fout deed.
Had de boel namelijk in een tijdelijke map uitgepakt en daarna naar een USB-stick weggeschreven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online
Is deze ook geschikt voor de C630? Samsung geeft 'm niet weer bij de downloads.
Ik heb nu fw MSX6DEUC...

[ Voor 7% gewijzigd door Bulldock op 27-04-2011 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
Pascal.A schreef op woensdag 27 april 2011 @ 17:21:
[...]

Is deze ook geschikt voor de C630? Samsung geeft 'm niet weer bij de downloads.
Ik heb nu fw MSX6DEUC...
Nee die T-VALDEUC firmware is voor de valencia soc, jij hebt de mstar soc, bijde verschillende firmwares dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tajvdz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 31-03 00:43
wie ergert zich ook aan het multimedia menu?
Je kan kiezen tussen video, foto en muziek in een grafisch scherm. Kies je vervolgens 1 van de 3 dan kom je in een mappenstructuur terrecht en daar staat opnieuw video, foto en muziek. Totaal overbodig als je het mij vraagt en ook erg iritant!
Wat ik ook jammer vind is dat PC boven in de lijst met bronnen blijft staan. sommige verdwijnen naar beneden als er niets op is aangesloten maar scart en pc niet. scart heb ik beide in gebruik maar pc niet.
een pc kan je namelijk ook via hdmi aansluiten en dat is veel beter.
Waarom is het niet mogelijk om die bronnenlijst zelf in te delen en onzichtbaar te maken wat niet aangesloten is?

Voor mij zijn dit 2 zeer grote ergernissen die in een software update aangepast moeten worden.
Weet iemand hier meer van? Of is het misschien zelf aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexvo
Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2011 @ 14:42:
[...]

Bekijk beide eens met MediaInfo, Misschien zie jij een verband? VLC geeft deze opnames correct weer. Via USB stick spelen deze ook verkeerd af.
NED1 opname 16.9 formaat: https://rapidshare.com/files/459420730/NED1_opname_16.9.mp4 (2766 KB)
MediaInfo toont dit:
Breedte                          : 704 pixels
Hoogte                           : 576 pixels
Beeldverhouding                  : 16:9
Dank! Je hebt me de goede richting op geholpen. Ik moet nog verder naar de verschillen kijken, maar het lijkt toch in het formaat te zitten. 720x576 en 704x560 gaan ook mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn vermoeden:
dit zijn resoluties (enkel PAL?) die zowel in 4:3 of 16:9 kunnen zijn, Samsung kijkt naar resolutie en niet naar welke beeldverhouding dit moet getoond worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2011 @ 07:42:
mijn vermoeden:
dit zijn resoluties (enkel PAL?) die zowel in 4:3 of 16:9 kunnen zijn, Samsung kijkt naar resolutie en niet naar welke beeldverhouding dit moet getoond worden.
Jouw vermoeden kan ik wel bevestigen, samsung's mediaplayer kijkt alleen naar de reso niet naar het formaat 16:9/4:3.

Ook jammer dat samsung geen auto switch ondersteund op hdmi (soc ondersteund het wel namelijk) 4:3 word dus altijd uitgerekt weergegeven(kan dus alleen handmatig veranderd worden) bij LG met zelfde soc werkt dit wel gewoon via hdmi die ziet gewoon of het 4:3 is of 16:9 en laat 4:3 ook automatisch als 4:3 zien.

[ Voor 27% gewijzigd door devil-strike op 28-04-2011 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hdmi werkt hier correct? Ben je zeker dat jou HDMI bron niet 4:3 uitrekt naar 16:9? Instellingen bron?
UE40B8000 en LE40B650: filmmodus en scherm volledig
Technomate 6900 HD Super:
  • Screen Format: 16:9
  • Display Format: Pillar-Box

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2011 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2011 @ 12:31:
hdmi werkt hier correct? Ben je zeker dat jou HDMI bron niet 4:3 uitrekt naar 16:9? Instellingen bron?
UE40B8000 en LE40B650: filmmodus en scherm volledig
Technomate 6900 HD Super:
  • Screen Format: 16:9
  • Display Format: Pillar-Box
Dat kan je dus niet instellen op de c530, op sd kanalen via me settopbox die op auto staat kan ik op de tv alleen zoom/superzoom/4:3/16:9 kiezen, de andere tv instelling voor beeld blijft greyed (bij interne analoge of digitale tuner werkt het wel zoals het hoort) alleen via hdmi blijft 4:3 als 16:9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

devil-strike schreef op donderdag 28 april 2011 @ 14:15:
[...] Dat kan je dus niet instellen op de c530 >8 >8
Niet via menu, maar via Tools (Extra) > Beeldformaat ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikelf
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
Ik heb een vreemd probleem met m'n afstandsbediening van m'n Samsung LCD TV (LE32B650): ik moet na elke druk op een knop ongeveer 5 seconden wachten tot ik de afstandsbediening weer kan gebruiken. Dat betekent dat scrollen door menu's of zappen irritant lang duurt. Uiteraard heb ik al nieuwe batterijen in de ab gedaan, maar dat heeft niks opgelost. Iemand anders die dit probleem kent/heeft gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skizzik0
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:56
maikelf schreef op donderdag 28 april 2011 @ 17:24:
Ik heb een vreemd probleem met m'n afstandsbediening van m'n Samsung LCD TV (LE32B650): ik moet na elke druk op een knop ongeveer 5 seconden wachten tot ik de afstandsbediening weer kan gebruiken. Dat betekent dat scrollen door menu's of zappen irritant lang duurt. Uiteraard heb ik al nieuwe batterijen in de ab gedaan, maar dat heeft niks opgelost. Iemand anders die dit probleem kent/heeft gehad?
Truukje om te kijken of je AB het doet:
kijk naar het LEDje door de camera van je mobiel, deze kan (vaak?) het IR signaal zien.
Dan weet je in ieder geval of het aan de afstandsbediening of de televisie ligt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikelf
  • Laatst online: 07-11-2024
Skizzik0 schreef op donderdag 28 april 2011 @ 18:42:
[...]

Truukje om te kijken of je AB het doet:
kijk naar het LEDje door de camera van je mobiel, deze kan (vaak?) het IR signaal zien.
Dan weet je in ieder geval of het aan de afstandsbediening of de televisie ligt. :)
Ik kan inderdaad zien op deze manier dat de AB een signaal afgeeft. Ik heb de tv een keer helemaal uitgezet, een aantal keer batterijen vervangen, maar het gedoe blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Komt het signaal wel aan op je TV (gaat het lampje op de TV knipperen voor ontvangst invoer? zo nee, van korte afstand wel?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexvo
devil-strike schreef op donderdag 28 april 2011 @ 12:14:
[...]

Jouw vermoeden kan ik wel bevestigen, samsung's mediaplayer kijkt alleen naar de reso niet naar het formaat 16:9/4:3.
Inmiddels heb ik op internet ook bevestiging gevonden. Het probleem zit zeker al twee jaar in een aantal Samsung modellen. Dit is een van de sites die ik vond:
http://darrenyates.com.au...-as-43-is-this-right/1749

Er is wel een firmware-fix, maar deze is niet officieel:
http://forums.cnet.com/7723-13973_102-381880.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07-2024
Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2011 @ 02:32:
T-VALDEUC-3008.3 is uit: http://downloadcenter.sam...9264/T-VALDEUC_3008.3.exe

Hopelijk hebben ze wat aan dat wazige/doffe SD beeld gedaan (zie hier) zoals al een paar keer over geklaagd is:

En een fix voor het frame-skippende/stotterende Motion-Plus systeem van Samsung zou ook welkom zijn...
Geloof het of niet, ze hebben deze grote flaw gewoon doodleuk erin laten zitten bij de 2011 modellen:
1. Title
2010 model Firmware for self-upgrade
2. Applicable Model
UE**C6, 7, 8 Series
3. Description
* T-VALDEUC-3008.3
''- Optimization to find the Service Channel for SkyD (Germany, Austria , Swiss Region)

niks voor ons dus

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2011 @ 16:55:
[...]

Niet via menu, maar via Tools (Extra) > Beeldformaat ???
Nee jammer genoeg niet, bij de interne tv tuner krijg ik 2 velden om de beeld instelling goed tezetten autowide, en 16:9 dat werkt ook gewoon maar via hdmi kan ik dus die autowide niet kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

devil-strike schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 18:35:
[...] Nee jammer genoeg niet, bij de interne tv tuner krijg ik 2 velden om de beeld instelling goed tezetten autowide, en 16:9 dat werkt ook gewoon maar via hdmi kan ik dus die autowide niet kiezen.
Deed hier nog wat testen. Geen enkele setting op de Samsung beïnvloed de weergave van het aangeboden beeldformaat, uitgezonderd het geforceerd 16:9 of 4:3 beeldformaat selecteren.
Volgens mij is het bepalend hoe de settop box het beeld aanbied? Settop box maakt het signaal en Samsung toont hoe hij het krijgt? Settop box op HDMI 1 met volledige scherm optie de Samsung. In de settop box kan ik ingeven dat het beeldscherm een 16:9 is, bij het beeldformaat in de settop box geef ik in dat hij niet altijd volledig scherm (fullscreen) moet doorgeven maar pillar-box . Als ik nu SD 16:9 kanaal kijk, toont hij netjes 16:9, kijk ik SD 4:3 toont hij netjes 4:3. Ofwel ontbreekt de mogelijkheid dit zo in te stellen op jou settop box?
Deze settop box heeft dus 2 instelling:
  • welk scherm er aanhangt: 16:9 of 4:3
  • gewenste scherm format: volledig scherm of pillar-box
De settopbox scaled alles naar 1080i. Dit werkt hier op UE40B8090xp en LE40B650 met dezelfde settop box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Laatst online: 23-09 19:22
Een bescheiden kickje, ik heb sinds kort de LE46C650 + CI+ module en ben er zeer tevreden mee. Nu leek het me aardig om het Ziggo HD pakket te nemen. Ned 1,2 en3 HD staan netjes op kanaal 1, 2 en 3. Nu krijg ik RTL4 HD (en hoger) niet gewoon op kanaal 4. Ik heb diverse dingen geprobeerd (opnieuw kanalen zoeken) en geprobeer de kanalenlijst te bewerken op de pc maar ik krijg deze niet ge-exporteerd. Iemand een idee hoe ik de zenderindeling kan wijzigen?

[ Voor 5% gewijzigd door Taigu op 29-04-2011 21:38 ]

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Land bij Digitaal op 'overig' zetten. Dan kun je wel alle kanalen sorteren.

Overigens, welk paneel heeft jou LE46C650? SQ02? Merk je ook dat het beeld dof/wazig is bij de SD zenders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Dankje! Dit gaat wat tijd kosten, maar wel lukken. Toevallig nog een tip over een programma om de kanalen te bewerken?

Als ik dan toch bezig ben, is er al een optie dat ik tijdens het zappen de gids automatisch zie? Dus ik zet hem op RTL 4, dat ik dan gelijk het actieve programma, resolutie e.d. zie? Ik mis dat een beetje in vergelijking met mn Samsung ontvanger. Ik zie dat het meer gevraagd is, is hier inmiddels al een oplossing voor?

Ik heb een SQ02 paneel en ik vind de SD zenders niet wazig. Er zit wel een duidelijk verschil tussen de zenders onderling, maar bijv. RTL 4 ziet er prima uit. Ik heb wel alle beeldverbeteraars uit staan en moet e.e.a. nog finetunen, zoals het overmatige rood. Als ik wat voor je kan testen, laat het me weten. Desnoods kom je kijken (regio Utrecht/Gouda).

[ Voor 6% gewijzigd door Taigu op 29-04-2011 22:30 ]

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Taigu schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 21:38:
Ned 1,2 en3 HD staan netjes op kanaal 1, 2 en 3.
Klopt, dat gaat automatisch omdat ziggo doorstuurt dat indien de beschikking over een hd tv/decoder de tv/decoder de hd variant moet kiezen. Voor rtl e.d. doen ze dat niet, omdat je die zenders alleen met een hd abo kan zien; zouden ze het wel doen dan heb je zonder hd pakket als kijker zwart beeld bij de eerste 10 zenders en moet er gezapt worden naar de sd variant.
In juni worden rtl e.d. aan het basispakket toegevoegd, dan zal dit probleem waarschijnlijk worden gefixt.

Tot die tijd inderdaad de tv instellen met als land other. Enige nadeel van die instellen is dat nieuwe zenders en zenderwijzigingen niet worden doorgevoerd.

[ Voor 33% gewijzigd door job op 30-04-2011 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 19:33:
[...]

Deed hier nog wat testen. Geen enkele setting op de Samsung beïnvloed de weergave van het aangeboden beeldformaat, uitgezonderd het geforceerd 16:9 of 4:3 beeldformaat selecteren.
Volgens mij is het bepalend hoe de settop box het beeld aanbied? Settop box maakt het signaal en Samsung toont hoe hij het krijgt? Settop box op HDMI 1 met volledige scherm optie de Samsung. In de settop box kan ik ingeven dat het beeldscherm een 16:9 is, bij het beeldformaat in de settop box geef ik in dat hij niet altijd volledig scherm (fullscreen) moet doorgeven maar pillar-box . Als ik nu SD 16:9 kanaal kijk, toont hij netjes 16:9, kijk ik SD 4:3 toont hij netjes 4:3. Ofwel ontbreekt de mogelijkheid dit zo in te stellen op jou settop box?
Deze settop box heeft dus 2 instelling:
  • welk scherm er aanhangt: 16:9 of 4:3
  • gewenste scherm format: volledig scherm of pillar-box
De settopbox scaled alles naar 1080i. Dit werkt hier op UE40B8090xp en LE40B650 met dezelfde settop box.
Nee is toch echt Samsung, want sluit ik me oude LG 37lf2500 aan, dan werkt het allemaal wel zoals het hoort via hdmi 16:9 word als 16:9 en 4:3 word als 4:3 weergegeven op mijn oude LG tv, bij samsung werkt dit niet.

Zal ff screenshot maken om het nog duidelijker temaken, want de b en c series heeft denk ik wel wat verschillen.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/devilstrike2/DSCF0001.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/devilstrike2/DSCF0008.JPG

[ Voor 4% gewijzigd door devil-strike op 30-04-2011 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UE40B8000: instelling spelen hier geen rol, uitgezonderd indien je 16:9 of 4:3 forceerd!
Afbeeldingslocatie: http://i654.photobucket.com/albums/uu270/Jan_Gruuthuse/th_Tweakersnet04.jpg sorry voor het onscherpe beeld
Settop box: deze bepaalt hoe het beeld op het beeldscherm komt
welk scherm hangt eraan 16:9 of 4:3:
Afbeeldingslocatie: http://i654.photobucket.com/albums/uu270/Jan_Gruuthuse/th_Tweakersnet01.jpg
ik wil 4:3 als 4:3 zien: pillar-box
Afbeeldingslocatie: http://i654.photobucket.com/albums/uu270/Jan_Gruuthuse/th_Tweakersnet02.jpg
upscale mogelijkheden:
Afbeeldingslocatie: http://i654.photobucket.com/albums/uu270/Jan_Gruuthuse/th_Tweakersnet03.jpg

klik op de duimpjes voor grotere fotoos ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2011 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Wel raar dat het bij LG wel gewoon werkt en bij Samsung dus niet, dan kan het maar aan 1 liggen en dat is Samsung.

Mediabox staat op widescreen(zoals het hoort zegmaar) ongeacht welk instelling het werkt niet op samsung.

[ Voor 32% gewijzigd door devil-strike op 30-04-2011 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou draai het dan maar om, zal wel de mediabox zijn schuld zijn! UPC media box? er zijn 4 types, welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 13:50:
nou draai het dan maar om, zal wel de mediabox zijn schuld zijn! UPC media box? er zijn 4 types, welke?
Als het de box was zou i op mijn LG ook niet werken, heb de Pace hd de Cisco hddvr en de Philips hddvr, en alle geven de zelfde output bij 4:3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag voor het eerst die pc share manager op mijn pc geïnstalleerd en geconfigureerd. Ik heb verbinding via mijn led tv en kan dus bestanden sharen. Ik zou echter graag films bekijken op mijn tv via mijn pc. Als ik een film afspeel loopt het geluid echter niet synchroon met het beeld en zit er precies wat vertraging op :s Zou dit probleem te verhelpen zijn of ligt dit gewoon aan de trage doorvoer van gegevens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Welke tv?
Hoe heb je de boel verbonden, en met welke snelheid?
Welke bestanden/codecs hebben we het over?
Heb je het met alle bestanden? Nee, met welke dan wel?

[ Voor 20% gewijzigd door job op 30-04-2011 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn tv is een UB40B7000.. Na nog enkele films te proberen lijkt het echter enkel bij deze dat audio en video niet synchroon lopen. Normaal staat alles in divx/xvid denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09 19:41
Beste mensen,

Top topic dit, ik ben al een heel eind gekomen door de topics te lezen. Zo is het mij nu gelukt om mijn C530 via het servicemenu en een HAMA usb stick (reeds besproken in dit topic) op mijn LAN aan te sluiten.

In mijn LAN hangt een NAS met DNLA ondersteuning. Hierop staan films. Zoals meerdere mensen al ontdekt en beschreven hebben, is .mkv streaming niet beschikbaar via het netwerk. De grap is dat als je je filmbestanden hernoemd naar .avi dat je ze gewoon kunt streamen, dus voor de mensen die dit nog niet wisten: probeer dat eens.

Ik zit nog met 2 problemen:

1. Films afspelen over het netwerk gaat prima, maar ik kan ze alleen starten en stoppen. Ik kan niet doorspoelen of pauzeren... het geeft je een echt bioscoopgevoel maar had toch graag de mogelijkheden gehad om even te kunnen pauzeren.
2. Ondertitelbestanden (.srt) komen niet mee via streaming. Nu ben ik best wat talen machtig, maar ondertiteling is toch wel handig.

Een oplossing is om alles te re-encoden en subtitles hard toe te voegen, maar dat kost weer veel tijd.

Weten jullie of er al oplossingen zijn voor problemen 1 en 2? Ik heb overigens de laatste firmware van Samsung, geen custom firmware van bv. Sammygo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1. doorspoelen doe je met de cursor (schijfje/rondje) van de afstandsbediening en niet met de << of >>

Terloops: soms heb je clips waar de audio codec niet aanvaard wordt. Deze kan je hercoderen door enkel de audio te hercoderen en video copieren (niet hercoderen, optie binnen sommige hercoderingsprogrammas, zoals mediacoder) +- 15 minuten op een 600 MB op een P4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastadont
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-09 21:52
hoi hoi,

Veel geleerd hier van alle vragen en antwoorden maar deze heb ik nog niet voorbij zien komen:

Ik heb een LE46C650 (waar ik zeer tevreden over ben!) maar ik heb een 'greyed out' optie in het menu staan die ik toch graag zou willen calibreren.

10p White Balance

Iemand enig idee hoe ik deze aan kan gooien?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Als je deze instellingen volgt, dan kom je vanzelf bij de optie :)
Picture Mode: MOVIE
Backlight: 4 (to achieve ~115 cd/m2 peak luminance set this according to your viewing environment)
Contrast: 94
Brightness: 44
Sharpness: 0 for HD content, 20-30 for SD
Colour: 48
Tint: Neutral (50/50)
Advanced:
Black Tone: Off
Dynamic Contrast: Off
Shadow Detail: 0
Gamma: +1
Colour Space: Custom (see settings below)
Flesh Tone: 0
Edge Enhancer: Off
CMS Settings (R / G / B):
Red: 50 0 0
Green: 25 55 0
Blue: 0 14 71
Yellow: 52 52 0
Cyan: 24 52 54
Magenta: 43 9 55
White Balance:
Offset (R,G,B): 28, 25, 24
Gain (R,G,B): 19, 26, 24
10p White Balance: ON
Interval 1 (R,G,B): 2 0 0
2: 0 0 -1
3: 0 0 -1
4: -1 0 -1
5: 0 0 0
6: 1 0 0
7: 0 0 -1
8: 0 1 -2
9: 0 2 -2
10: 0 2 -3
Picture Options screen:
Colour Tone: Warm2
Aspect Ratio: Screen Fit for 1080i/1080p, according to source otherwise
Digital Noise Filter: Off
MPEG Noise Filter: Off
HDMI Black Level: depends on source, Low for video devices
Film Mode: Auto 1 or Auto 2 depending on content
Motion Plus: Custom, Blur Reduction: 10, Judder Reduction: 0
Bovenstaande instellingen heb ik nu, alleen met backlight veel hoger (10) en Film Mode + Motion Plus uit. Ben benieuwd hoe jij je tv instelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliff
Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2011 @ 12:39:
1. doorspoelen doe je met de cursor (schijfje/rondje) van de afstandsbediening en niet met de << of >>
Dat werkt niet bij mij. Pijltje naar rechts drukken en er gebeurt helemaal niets. Misschien dat dit een tekortkoming van de afstandsbediening is? Zou een universele ab kunnen proberen.

Voorlopig vind ik de mogelijkheden nog vrij mager. Streamen gaat dus, maar van een beperkt aantal bestandsformaten. Ondertiteling niet mogelijk, evenals pauzeren of voor- en terugspoelen.

Ik heb overigens een LE40C530, koopje bij de mediamarkt voor 399.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Cliff schreef op maandag 02 mei 2011 @ 13:12:
[...]
Voorlopig vind ik de mogelijkheden nog vrij mager. Streamen gaat dus, maar van een beperkt aantal bestandsformaten. Ondertiteling niet mogelijk, evenals pauzeren of voor- en terugspoelen.
De mogelijkheden zijn ook sterk afhankelijk van de DLNA server die je gebruikt. Met Serviio bijvoorbeeld zou je wel moeten kunnen doorspoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliff
Aha. Mijn NAS is de Lacie Networkspace 2. Geen idee wat dat voor server is, maar de TV zag hem direct in het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vooruit en terug spoelen werkt met Samsung PC Share Manage & AllShare en Twonky Server, zeker met AVI, WMV, MP4 soms is dit binnen deze formaten toch niet mogelijk. Indien je toetsen links en rechts rond de OK aantikt: zie je links boven in het beeld of . Verschillende keren kort na elkaar klikken toont dan ◄◄, ◄◄◄ of ►►, ►►► en duidt aan welke sprong je maakt. Sommige MKV's spelen hier ook. MP4, AVI en MP4 zijn dozen (containers) niet alle inhoud die hier in past speelt af. Zie tabel in handleiding bij Playing a Movie File: Supported Video Formats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:52
Cliff schreef op zondag 01 mei 2011 @ 11:41:
Beste mensen,

Top topic dit, ik ben al een heel eind gekomen door de topics te lezen. Zo is het mij nu gelukt om mijn C530 via het servicemenu en een HAMA usb stick (reeds besproken in dit topic) op mijn LAN aan te sluiten.

In mijn LAN hangt een NAS met DNLA ondersteuning. Hierop staan films. Zoals meerdere mensen al ontdekt en beschreven hebben, is .mkv streaming niet beschikbaar via het netwerk. De grap is dat als je je filmbestanden hernoemd naar .avi dat je ze gewoon kunt streamen, dus voor de mensen die dit nog niet wisten: probeer dat eens.

Ik zit nog met 2 problemen:

1. Films afspelen over het netwerk gaat prima, maar ik kan ze alleen starten en stoppen. Ik kan niet doorspoelen of pauzeren... het geeft je een echt bioscoopgevoel maar had toch graag de mogelijkheden gehad om even te kunnen pauzeren.
2. Ondertitelbestanden (.srt) komen niet mee via streaming. Nu ben ik best wat talen machtig, maar ondertiteling is toch wel handig.

Een oplossing is om alles te re-encoden en subtitles hard toe te voegen, maar dat kost weer veel tijd.

Weten jullie of er al oplossingen zijn voor problemen 1 en 2? Ik heb overigens de laatste firmware van Samsung, geen custom firmware van bv. Sammygo.
Heb je al eens het eigen programma van Samsung geprobeerd te installeren op je pc en via je pc bestanden te delen?

Daarmee werkt vrijwel alles, zonder gezeur.

Ik ben er nog niet achter waarom het Samsung programma wel goed werkt en vrijwel alle andere software niet, maar da's een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Omdat DLNA en de aangeboden media via DLNA niet helemaal standaard is, dus wat op de ene DLNA client prima werkt, doet het op de andere niet. Bepaalde DLNA servers hebben wel client profielen (Twonky en Serviio) maar dan nog werkt niet alles even lekker. Ik doe het via een HTPC, werkt toch wat prettiger imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastadont
Ik vind de film mode nog erg wennen (denk dat ik deze weer terug ga zetten naar 'standard'. Motion Plus ben ik niet heel erg blij mee. Ik zie af en toe een hapering in het beeld als ik het aan heb... (dit schijnt een bug te zijn??). De backlight heb ik ook rond 10 staan. In de film mode is het beeld ook wel erg donker en is het wit wat zacht..
Taigu schreef op maandag 02 mei 2011 @ 09:56:
Als je deze instellingen volgt, dan kom je vanzelf bij de optie :)

[...]

Bovenstaande instellingen heb ik nu, alleen met backlight veel hoger (10) en Film Mode + Motion Plus uit. Ben benieuwd hoe jij je tv instelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Motion Plus moet uit lees ik (bijna) overal ;) Ik moet zelf ook wel wennen aan de film stand, maar het lijkt wel wat rustiger te kijken. Wit is inderdaad wat gelig. Is het nu wel gelukt met de White Balance?

[ Voor 20% gewijzigd door Taigu op 03-05-2011 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Jongens een klein vraagje. Is het mogelijk om met een lange HDMI-kabel (15m) een tv aan te sluiten op een digitale tvbox van UPC? Of moet je dan iets van een versterker gebruiken?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Mastadont schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 08:03:
Ik vind de film mode nog erg wennen (denk dat ik deze weer terug ga zetten naar 'standard'. Motion Plus ben ik niet heel erg blij mee. Ik zie af en toe een hapering in het beeld als ik het aan heb... (dit schijnt een bug te zijn??). De backlight heb ik ook rond 10 staan. In de film mode is het beeld ook wel erg donker en is het wit wat zacht..

[...]
Ik heb alle "verbeteringen" en dynamische meuk uit. Geen motion plus, geen dynamic contrast, contrast op 45 (op hogere waardes wordt donkergrijs zwart, je raakt dus detail kwijt), kleuren op neutraal, geen randverbetering, niets van dat. Ik snap eerlijk gezegd niets van al die features en vooral niet dat ze standaard aan staan, want ik vind het er écht niet beter op worden. :-(

Wel moet ik scherm nog eens kalibreren met m'n colorimeter en de 10p setting, maar vooralsnog ben ik daar te lui voor.

That said, het wordt tijd dat films eens met 50 of 60 fps geschoten worden, 24 fps is gewoon vervelend. (Ja, The Hobbit wordt op 48fps geschoten, ik ben erg benieuwd!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Als je digitale tv gebruikt heeft die verbeteraars totaal geen nut en word het vaak slechter dan beter, bij analoge tv waarvoor het bedoeld is(verbeteraars) dan kan het wel stukken mooier worden.

Dus voor digitale sourcen kan je het beste de verbeteraars uitzetten en voor analoog aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastadont
Ja de witbalans werkt. Het is volgens mij ook source afhankelijk. De motion plus staat nog steeds uit hier ondanks dat die guide specifiek in gaat op de blur / jutter....

Met XBMC heb ik toch nog wel af en toe een 'stutter' in het beeld.... blijft toch vreemd.. :)
Taigu schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 23:16:
Motion Plus moet uit lees ik (bijna) overal ;) Ik moet zelf ook wel wennen aan de film stand, maar het lijkt wel wat rustiger te kijken. Wit is inderdaad wat gelig. Is het nu wel gelukt met de White Balance?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem!

Ik heb niet eens zo lang geleden een Samsung LE37C550 gekocht, prima toestel voor mijn behoeftes.
De TV staat op mijn kamer en ik wil graag digitale tv. Ik heb besloten om te gaan voor de CI+ oplossing van UPC, want ik erger me kapot aan de mediabox die in de woonkamer opgesteld staat.

Echter moet ik volgens de UPC handleiding eerst digitale kanalen zoeken, maar mijn tv vindt simpelweg geen digitale kanalen! Heb deze tv beneden neergezet naast de woonkamer-tv. (Philips) Ik heb dezelfde kabel in beiden tv's gestoken. Alleen de philips geeft aan digitale kanalen gevonden, maar mijn samsung niet.

Wat zou ik kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
  • Laatst online: 17-09 14:11
Wat jammer dat de Samsung tv's steeds lelijker worden zeg ;(

De nieuwe D8000,D7000 en D6000 serie hebben ook al van die lelijk voeten gekregen :F

Ben altijd een Samsung fan geweest en het leek me tijd om een nieuwe tv te kopen, maar met de nieuwe richting die Samsung nu op gaat denk ik dat het tijd wordt ook eens naar andere merken te kijken.. De tv ophangen is voor mij geen optie, voordat iemand hier over begint :P

Is er al iemand die een nieuwe UE40D7000 heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:54
D6530 heeft gewoon een platte voet, in plaats van zo'n vierpuntsvoet.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
  • Laatst online: 17-09 14:11
Dat klopt en de 6570 ook wel, maar zat eigenlijk toch wel minimaal naar een 7 serie te kijken :P

Moet aleen toegeven dat het uiterlijk van de D6570 mij meer aanspreekt :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Andyk125 schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 15:27:
Dat klopt en de 6570 ook wel, maar zat eigenlijk toch wel minimaal naar een 7 serie te kijken :P

Moet aleen toegeven dat het uiterlijk van de D6570 mij meer aanspreekt :*)
Ik vind die voet juist mooi, had die liever gehad dan de platte voet van mijn c650 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 14:43:
Ik heb een probleem!

Ik heb niet eens zo lang geleden een Samsung LE37C550 gekocht, prima toestel voor mijn behoeftes.
De TV staat op mijn kamer en ik wil graag digitale tv. Ik heb besloten om te gaan voor de CI+ oplossing van UPC, want ik erger me kapot aan de mediabox die in de woonkamer opgesteld staat.

Echter moet ik volgens de UPC handleiding eerst digitale kanalen zoeken, maar mijn tv vindt simpelweg geen digitale kanalen! Heb deze tv beneden neergezet naast de woonkamer-tv. (Philips) Ik heb dezelfde kabel in beiden tv's gestoken. Alleen de philips geeft aan digitale kanalen gevonden, maar mijn samsung niet.

Wat zou ik kunnen doen?
Jij hebt het dus aangedurft CI+ te nemen van UPC op een niet-UPC CI+ gecertificeerd toestel? (volgens mij waren alleen de D types gecertificeerd voorlopig). Affijn ik las op het upc forum dat iemand het toch voorelkaar had gekregen door de taal op duits te zetten --> linkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jornzor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 31-08 08:59
Ik heb een Samsung Le37a557 en was er net achter gekomen dat rechts boven in mijn paneel iets los zit. In de andere hoeken niet. Als ik er namelijk op druk.. zachtjes..dan zakt het paneel echt misschien 1-2mm in en dan als ik los laat dan tikt die weer terug. Iets om mij zorgen over te maken? Of komt die voor bij meer tv's?

AMD Ryzen 3900X, ASUS X570 ROG TRIX, 32GB Corsair RGB 3200MHZ, AMD RX6800XT 16GB, 1,5 TB M2 SSD, NZXT Kraken X62, NZXT H510 Elite Black, Corsair RM750x PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 14:43:
Ik heb een probleem!

Wat zou ik kunnen doen?
Je moet de start en eind frequentie invoeren op niet gerectified tv's.
Zie Adze15021979 in "UPC Digital TV - Deel 6" hoe je dat kan doen op samsung tv's ism upc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Jornzor schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 23:20:
Ik heb een Samsung Le37a557 en was er net achter gekomen dat rechts boven in mijn paneel iets los zit. In de andere hoeken niet. Als ik er namelijk op druk.. zachtjes..dan zakt het paneel echt misschien 1-2mm in en dan als ik los laat dan tikt die weer terug. Iets om mij zorgen over te maken? Of komt die voor bij meer tv's?
Is dit als de tv aanstaat of ook als de tv tijdje uitstaan? anders kan het best door de warmte komen(uitzetting).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Jornzor schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 23:20:
Hoe vaak druk je op zoiets als je tv kijkt? Zou me er niet te druk om maken, zo wel, even bellen naar de technische dienst van Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tajvdz
waarom heeft niemand ooit een antwoord gegeven op mijn vragen / opmerkingen?

Je kan kiezen tussen video, foto en muziek in een grafisch scherm. Kies je vervolgens 1 van de 3 dan kom je in een mappenstructuur terrecht en daar staat opnieuw video, foto en muziek. Totaal overbodig als je het mij vraagt en ook erg iritant!
Wat ik ook jammer vind is dat PC boven in de lijst met bronnen blijft staan. sommige verdwijnen naar beneden als er niets op is aangesloten maar scart en pc niet. scart heb ik beide in gebruik maar pc niet.
Waarom is het niet mogelijk om die bronnenlijst zelf in te delen en onzichtbaar te maken wat niet aangesloten is?

Voor mij zijn dit 2 zeer grote ergernissen die in een software update aangepast moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Ik heb op mijn LE46C750 tv o.a. met mijn mediaspeler last van een delay in het geluid en ook soms met tv kijken. Hier had ik met mijn vorige (3 jaar oude fullHD) Samsung tv nooit last van. Geluid loopt van mediaspeler via toslink naar receiver en beeld via HDMI naar tv. TV al in game-mode gezet maar is nog niet 100% goed, als je goed kijkt zit er een minimale vertraging in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:52
tajvdz schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 16:57:
pardon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
tajvdz schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 16:57:
omdat de wereld niet alleen om jou draait, duhhhh

ik erger me niet aan het multimediamenu en snap ook niet helemaal wat je bedoeld. Ik kies geeoon videos en dan ga ik naar m'n eigen map video's klaar, een handeling meer dan volgens jou zou moeten, vind ik geen big deal.
Dat andere vind ik ook gezeik en kan je volgens mij niet veranderen. Anders doe je een firmware update, merk je vanzelf of er iets verandert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tajvdz
ja maar die keuze is dubbel. je ziet eerst een grafische weergave met foto, video en muziek
als je dan 1 van de 3 kiest krijg je nogmaals hetzelfde te zien maar dan met gele mapjes. daarna kom ik pas bij mijn eigen mappen. In mkijn ogen dus een beetje dubbel want als je voor video kiest moet je bij de video's komen en niet nogmaals voor video hoeven te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benheijden
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-05-2019
Even wat aanvullende info die van pas kan komen voor het spelen van films via DLNA .
In min geval LE40C550. Ik heb een vaste ethernet verbinding tussen mijn PC en de TV en die werkt prima; heb gelezen dat via draadloze router er soms prroblemen ontstaan met de snelheid van overdracht.
Ik speel altijd MKV bestanden af, die doen het het best bij mij. Ik heb natuurlijk eerst PC Share Manager versie 4.2 van Samsung zelf geinstalleerd op mijn PC.HD MKV bestanden hebben meestal een srt bestand voor ondertiteling bij zich en dat moet je om het te kunnen afspelen via DLNA op je Samsung PC losmaken (extract) van het MKV bestand . Dit gaat perfect met het progromaa MKVExtract. Zorg ervoor dat het SRT bestand (ondertiteling) vervolgens in exact dezelfde map staat en exact dezelfde naam heeft als het .mkv bestand . Dan werkt het prima. Soms moet je ook het audio bestand nog aanpassen, want de Samsung TV speelt niet alle geluidsformaten af. Ik gebruik daarvoor het programma Total VideoConverter van OjoSoft.. Het is wat teveel om hier de hele werking van TotalVideoConverter te beschrijven. Zul je zelf even moeten uitzoeken op Internet. Succes.
Ik ben zeer tevreden over de kwaliteit van deze afspeelmethode voor de Samsung Tv.
Er zijn misschien nog wel meer mogelijkheden maar die heb ik dus niet nodig.
Raymond schreef op maandag 02 mei 2011 @ 20:12:
[...]

Heb je al eens het eigen programma van Samsung geprobeerd te installeren op je pc en via je pc bestanden te delen?

Daarmee werkt vrijwel alles, zonder gezeur.

Ik ben er nog niet achter waarom het Samsung programma wel goed werkt en vrijwel alle andere software niet, maar da's een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-09 10:27
Mastadont schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 08:03:
... De backlight heb ik ook rond 10 staan. In de film mode is het beeld ook wel erg donker en is het wit wat zacht..
Als je het wit te zacht vindt (waarschijnlijk te gelig naar je zin) moet je in de beeld opties de Tint van Warm2 naar Warm1 of Normaal zetten. Koel kan ook nog, maar dan zit er veel te veel blauw in het wit, hierdoor lijkt het wit 'witter' namelijk.

Ik heb het zo nu (LE32C630):

-Film mode
-backlight: 10 (via de ecomode gaat deze a.d.h.v. hoeveelheid licht naar 8, overdag dus meer backlight dan 's avonds))
-contrast: 97
-helderheid: 44
-scherpte: 20

geavanceerde instellingen en beeldopties:
-gamma: +1
-tint: Warm1
-auto motion plus: handmatig: blur 10, judder 0
-film mode: uit

[ Voor 28% gewijzigd door lexi op 09-05-2011 12:05 . Reden: eigen settings ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jornzor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 31-08 08:59
timwijn schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 10:23:
[...]

Hoe vaak druk je op zoiets als je tv kijkt? Zou me er niet te druk om maken, zo wel, even bellen naar de technische dienst van Samsung.
Als die tijdje aan staat maar ook als die uit heeft gestaan. Ik neem anders wel even contact op met samsung. thx voor reacties :)

AMD Ryzen 3900X, ASUS X570 ROG TRIX, 32GB Corsair RGB 3200MHZ, AMD RX6800XT 16GB, 1,5 TB M2 SSD, NZXT Kraken X62, NZXT H510 Elite Black, Corsair RM750x PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik wil de LE46C650 kopen en dan films gaan kijken via DLNA via bijvoorbeeld een NAS (of iets dergelijks, moet ik nog kopen, moet iig goedkoop en redelijk zuinig zijn)
Hebben jullie hier ervaring mee? Kan ik zonder problemen 1080p afspelen via internet (waarschijnlijk bekabeld, maar als draadloos ook kan misschien dat) Ondersteund hij bijna alle formaten (zit toch nogal verschil in de video en audio codecs?)

En ik wil voor de andere tv een BR-speler kopen met dlna. Weten jullie toevallig of het mogelijk is om 2 films tegelijk te kijken van bijvoorbeeld 1 NAS systeem. 2x 1080p bijvoorbeeld. Of is zo'n nas systeem daarvoor te langzaam? (gewoon iets goedkoops)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voorheen keek ik altijd met een laptop via VGA en een los audiokabeltje ingeplugd in mijn LE40C630 naar films. Altijd erg goed beeld op 1920x1080 pixels en eigenlijk niets te klagen. Maar het oude beessie speelde geen 1080p af dus mede daarom vorige week een nieuwe laptop gehaald.

De enige manier om scherp beeld te krijgen vanaf de HDMI-uitgang van die nieuwe laptop is d.m.v. een HDMI-kabel die ik aansluit op de HDMI1/DVI port op de C630. Met 'edit name' heb ik daarbij nog de naam voor de HDMI1/DVI poort op 'PC' moeten zetten, want alleen dan wordt het beeld 1 op 1 scherp doorgegeven.

Maar goed, het beeld is nu dus wel scherp maar de kleuren zijn nu helaas wel veel fletser. Bijna grauw, het lijkt wel of er een gedeelte van de kleur in de was is uitgegaan. Vanaf de VGA-poort zijn de kleuren veel levendiger en helderder. Ik heb op internet en in dit topic al soortgelijke verhalen gelezen, maar is nu echt de enige oplossing om handmatig het hele kleurenschema van je TV te gaan aanpassen, elke keer als je een film vanaf je laptop wilt zien?

Ik stond op het punt een nieuwe HTPC aan te schaffen maar ik vind dit niet zo tof, ik wou toch alles via HDMI gaan doen. Ik snap de gedachte ook niet waarom Samsung via VGA wel mooie bright & heldere kleuren laat zien en via HDMI1/DVI (voor PC) niet. In beide gevallen sluit je een PC aan.

Is dit gedoe een specifiek Samsung probleem? Het moet toch niet zo moeilijk zijn allemaal. Je laptop/PC/HTPC geeft gewoon Full HD door en de televisie is ook Full HD, hoe kan het dan als je een andere HDMI poort neemt dat dan het beeld er niet in past of dat de kwaliteit afgrijselijk is? Waarom dan al die truuks en instellingen moeten doen bij aansluiten van een PC om mooi beeld te krijgen om vervolgens te constateren dat de kleuren veel minder zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-09 14:55
ik vind de pc preset persoonlijk veel lelijker kwa kleur en scherpte als de gewone game preset. deze heb ik dan zelf nog we leen beetje aangepast maar zo vind ik m veel scherper.

AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcus73
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05:41
Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 00:10:
Voorheen keek ik altijd met een laptop via VGA en een los audiokabeltje ingeplugd in mijn LE40C630 naar films. Altijd erg goed beeld op 1920x1080 pixels en eigenlijk niets te klagen. Maar het oude beessie speelde geen 1080p af dus mede daarom vorige week een nieuwe laptop gehaald.
....

Is dit gedoe een specifiek Samsung probleem? Het moet toch niet zo moeilijk zijn allemaal. Je laptop/PC/HTPC geeft gewoon Full HD door en de televisie is ook Full HD, hoe kan het dan als je een andere HDMI poort neemt dat dan het beeld er niet in past of dat de kwaliteit afgrijselijk is? Waarom dan al die truuks en instellingen moeten doen bij aansluiten van een PC om mooi beeld te krijgen om vervolgens te constateren dat de kleuren veel minder zijn?
Ik heb mijn HTPC (Mobo Gigabyte GA-MA785GMT-UD2H) gekoppeld aan de LE40C630 via HDMI en de poort niet op 'PC' gezet. In eerste instantie is het beeld niet passend en onscherp. Via mijn ATI HD4200 video functie kan ik via de Catalyst Control het beeld aanpassen (scaling, resolutie, kleuren etc..) zodat het 1920x1080p is en het volledige kleurenpatroon wordt doorgegeven. Tevens zijn bijna alle beeldinstellingen opties beschikbaar op de Samsung LCD. Dat is niet het geval als je de poort op 'PC' zet. Het kan dus wel - althans in mijn geval, maar vergt enige configuratie. De 'PC' poort is vanwege de response rate misschien een optie voor gamers...

Intel 14600KF@5,0Ghz | RTX4080 | 32Gb DDR5@6000Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marcus73 schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 06:29:
[...]

Ik heb mijn HTPC (Mobo Gigabyte GA-MA785GMT-UD2H) gekoppeld aan de LE40C630 via HDMI en de poort niet op 'PC' gezet. In eerste instantie is het beeld niet passend en onscherp. Via mijn ATI HD4200 video functie kan ik via de Catalyst Control het beeld aanpassen (scaling, resolutie, kleuren etc..) zodat het 1920x1080p is en het volledige kleurenpatroon wordt doorgegeven. Tevens zijn bijna alle beeldinstellingen opties beschikbaar op de Samsung LCD. Dat is niet het geval als je de poort op 'PC' zet. Het kan dus wel - althans in mijn geval, maar vergt enige configuratie. De 'PC' poort is vanwege de response rate misschien een optie voor gamers...
Dank je. Ik heb het ook gebropeerd om hem niet op PC te zetten en de kleuren zijn dan inderdaad mooi. Maar het beeld is dan iets te groot voor de tv en zeer onscherp en onrustig. Op een ander forum heb ik gelezen dat dat komt omdat er dan geen 1 op 1 pixelmapping plaatsvindt. In mijn laptop zit een GT520M en daarmee kan ik wel het beeld wat 'intrekken' zodat het past, maar ik krijg het dan helaas nooit echt scherp zoals op de 'PC' mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 11:14:
[...]

Dank je. Ik heb het ook gebropeerd om hem niet op PC te zetten en de kleuren zijn dan inderdaad mooi. Maar het beeld is dan iets te groot voor de tv en zeer onscherp en onrustig. Op een ander forum heb ik gelezen dat dat komt omdat er dan geen 1 op 1 pixelmapping plaatsvindt. In mijn laptop zit een GT520M en daarmee kan ik wel het beeld wat 'intrekken' zodat het past, maar ik krijg het dan helaas nooit echt scherp zoals op de 'PC' mode.
Om het beeld goed tekrijgen moet je screenfit(1:1 pixelmapping) gebruiken op je tv, en via ati controlpanel under/overscan op 0 zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

devil-strike schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 12:26:
[...]
Om het beeld goed tekrijgen moet je screenfit(1:1 pixelmapping) gebruiken op je tv, en via ati controlpanel under/overscan op 0 zetten.
Screen fit had ik geprobeerd. Maar via mijn nVidia control panel helaas geen verschil als ik overscan/underscan daarbij op 0 zet. Het beeld blijft op deze manier bij mij helaas dus veel lelijker dan op 'PC'. Maar zoals gezegd geeft de PC stand fletse/grauwe kleuren. Dus ik heb de hoop inmiddels maar opgegeven en heb de boel weer via VGA aangesloten, dat geeft het mooiste en kleurigste beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 12:39:
[...]

Screen fit had ik geprobeerd. Maar via mijn nVidia control panel helaas geen verschil als ik overscan/underscan daarbij op 0 zet. Het beeld blijft op deze manier bij mij helaas dus veel lelijker dan op 'PC'. Maar zoals gezegd geeft de PC stand fletse/grauwe kleuren. Dus ik heb de hoop inmiddels maar opgegeven en heb de boel weer via VGA aangesloten, dat geeft het mooiste en kleurigste beeld.
Vaag zou gewoon moeten werken, hier zowel op me gtx460 als op me ouderen 5450 gewoon netjes in beeld via hdmi1 ingang(niet op pc mode).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 00:10:Maar goed, het beeld is nu dus wel scherp maar de kleuren zijn nu helaas wel veel fletser. Bijna grauw, het lijkt wel of er een gedeelte van de kleur in de was is uitgegaan.
Heb je het alleen bij films afspelen? Dan is het misschien iets met 0-255 > 16-235 output (of andersom).
Ook kun je waarschijnlijk je RGB output kiezen (full of limited enz.) bij je gpu-settings, en misschien ook wel xvYCC of true colors aanzetten bij een moderne gpu.

Je moet ook zeker wat doen aan de standaard settings van je tv. De 'moeilijkheid' is om alles zo af te stellen dat film input, laptop output en tv weergave in balans zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Bulldock op 13-05-2011 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pascal.A schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 17:34:
[...]
Heb je het alleen bij films afspelen? Dan is het misschien iets met 0-255 > 16-235 output (of andersom).
Ook kun je waarschijnlijk je RGB output kiezen (full of limited enz.) bij je gpu-settings, en misschien ook wel xvYCC of true colors aanzetten bij een moderne gpu.
Nee het is altijd. Ik heb slechts 1 output en die gaat naar de externe monitor oftewel de TV. Heel de desktop is dus wat flets dus automatisch ook alles wat zich daarin bevind zoals VLC en GOM Player.
Je moet ook zeker wat doen aan de standaard settings van je tv. De 'moeilijkheid' is om alles zo af te stellen dat film input, laptop output en tv weergave in balans zijn.
Tsja, met VGA is die balans al helemaal top. Maar via HDMI1/DVI op 'PC' dus niet. Als ik nu ga veranderen en dingen anders ga afstellen, dan verbeter ik bij de ene dingen en verpest ik ze bij de andere.

Erg jammer dat Samsung dit doet bij die poort. Als ik een echte Full HD monitor aansluit is het ook in 1 keer goed. Nou, ik ga toch nog maar even klooien. Ook bedankt nog devil-strike.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2011 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Ik_ben_Mark3 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 18:21:
Ik wil de LE46C650 kopen en dan films gaan kijken via DLNA via bijvoorbeeld een NAS (of iets dergelijks, moet ik nog kopen, moet iig goedkoop en redelijk zuinig zijn)
Hebben jullie hier ervaring mee?
Ik heb het met 2 DVD rips geprobeerd, beiden werkten niet vanwege een issue met de audio codecs. Mede omdat ik al mijn muziek in FLAC heb staan en veel problemen had met het transcoden van deze bestanden door mn DLNA software heb ik gekozen voor een HTPC met XBMC. Net wat makkelijker allemaal, hoewel de ingebouwde mediaspeler lang niet slecht is.

Verder heb ik de kleuren ook weer op naturel gezet, het gelige wit begon te irriteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Samsung UE55D8000 LED LCD 3D TV Review @ HDTVtest.co.uk

Zie Verwijderd in "\[3D LED TV] Samsung 2011 Modellen: D6**,..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 21:38:

[...]

Tsja, met VGA is die balans al helemaal top. Maar via HDMI1/DVI op 'PC' dus niet. Als ik nu ga veranderen en dingen anders ga afstellen, dan verbeter ik bij de ene dingen en verpest ik ze bij de andere.

Erg jammer dat Samsung dit doet bij die poort. Als ik een echte Full HD monitor aansluit is het ook in 1 keer goed. Nou, ik ga toch nog maar even klooien. Ook bedankt nog devil-strike.
Ik denk niet dat je het probleem bij de tv moet zoeken. Ik heb dezelfde tv aangesloten via hdmi (eerst ati, later intel) en altijd mooi beeld gehad, dat alleen nog bijgesteld moest worden omdat ik zeer pietluttig ben. Ik gebruik de hdmi 2 poort icm film modus voor de htpc.
edit: uiteraard is de ene c630 de andere niet, dus wellicht is het in jouw geval wel aan de tv te wijten.

[ Voor 6% gewijzigd door Bulldock op 14-05-2011 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pascal.A schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 12:18:
[...]

Ik denk niet dat je het probleem bij de tv moet zoeken. Ik heb dezelfde tv aangesloten via hdmi (eerst ati, later intel) en altijd mooi beeld gehad, dat alleen nog bijgesteld moest worden omdat ik zeer pietluttig ben. Ik gebruik de hdmi 2 poort icm film modus voor de htpc.
edit: uiteraard is de ene c630 de andere niet, dus wellicht is het in jouw geval wel aan de tv te wijten.
Hmmm, HDMI poort 2... Dan heb je dus het beeld kleiner moeten trekken in je videokaart controlpanel omdat 1920x1080 er via die poort standaard niet helemaal in past? Bij mij zijn alle poorten behalve HDMI1/DVI niet scherp te krijgen. Het beeld is dan wel normaal helder en de kleuren levendig, maar het beeld is te groot (maar dat kan nog aangepast worden in control panel van nVidia), maar hier niet echt scherp te krijgen helaas...
devil-strike schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 12:26:
Screenfit is juist geen 1:1 pixelmapping als ik het goed heb. Alleen op de PC stand komt 1:1 pixelmapping voor. Logisch ook want de tv is 1920x1080 en de resolutie van de htpc/laptop ook en daarom past ook alles in 1 keer in de PC stand.

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2011 01:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 14:50:
[...]

Hmmm, HDMI poort 2... Dan heb je dus het beeld kleiner moeten trekken in je videokaart controlpanel omdat 1920x1080 er via die poort standaard niet helemaal in past? Bij mij zijn alle poorten behalve HDMI1/DVI niet scherp te krijgen. Het beeld is dan wel normaal helder en de kleuren levendig, maar het beeld is te groot (maar dat kan nog aangepast worden in control panel van nVidia), maar hier niet echt scherp te krijgen helaas...

[...]

Screenfit is juist geen 1:1 pixelmapping als ik het goed heb. Alleen op de PC stand komt 1:1 pixelmapping voor. Logisch ook want de tv is 1920x1080 en de resolutie van de htpc/laptop ook en daarom past ook alles in 1 keer in de PC stand.
Juist zeker wel, screenfit/justscan/en zo heb je nog tig verschillende namen ervoor is allemaal 1:1 pixel mapping.

http://pixelmapping.wikispaces.com/Samsung+TVs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Ik heb sinds een paar maanden Wifi werkend op mijn Samsung C530. Maar nou zijn we een weekje op vakantie geweest 2 weken geleden en sinds dat we thuis zijn krijg ik bij het aanzetten van de tv telkens de melding dat er een Samsung Wifi adapter is gevonden en of ik wil overschakelen van bekabeld naar wireless.

Kijk ik bij de instellingen in het menu bij netwerk, dan staat daar bekabeld. Dat kan ik gewoon wijzigen naar wireless en krijg daarna ook netjes verbinding. Echter als de tv uitgezet wordt en daana weer opnieuw aan, dan staat de instelling weer op bekabeld.

Iemand enig idee waardoor dit veroorzaakt kan worden, want het is best vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
hars73 misschien staat je tv nog in de winkelmodus.
Daarmee worden de ingevoerde instellingen bij het aan en uitzetten van de tv weer teruggezet.
Doorzoek even het forum met de zoekfunctie op winkelmode/winkelmodus om te zien hoe je dit uit kan zetten
ik zeg niet dat het de oorzaak is, maar het kan;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

timwijn schreef op zondag 15 mei 2011 @ 17:38:
hars73 misschien staat je tv nog in de winkelmodus.
Daarmee worden de ingevoerde instellingen bij het aan en uitzetten van de tv weer teruggezet.
Doorzoek even het forum met de zoekfunctie op winkelmode/winkelmodus om te zien hoe je dit uit kan zetten
ik zeg niet dat het de oorzaak is, maar het kan;)
Helaas, dat was het niet. Ik heb hem in winkelmode gezet en weer terug in normale mode en het probleem is er nog steeds. Vreemde is dat het misschien wel een paar maand goed gegaan is.

Is er in hotelmode misschien nog een mogelijkheid om de instelling bekabeld internet uit te zetten zodat ie altijd in wirelessmode staat?

[ Voor 10% gewijzigd door hars73 op 15-05-2011 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:42

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

hars73 schreef op zondag 15 mei 2011 @ 11:51:
Ik heb sinds een paar maanden Wifi werkend op mijn Samsung C530. Maar nou zijn we een weekje op vakantie geweest 2 weken geleden en sinds dat we thuis zijn krijg ik bij het aanzetten van de tv telkens de melding dat er een Samsung Wifi adapter is gevonden en of ik wil overschakelen van bekabeld naar wireless.

Kijk ik bij de instellingen in het menu bij netwerk, dan staat daar bekabeld. Dat kan ik gewoon wijzigen naar wireless en krijg daarna ook netjes verbinding. Echter als de tv uitgezet wordt en daana weer opnieuw aan, dan staat de instelling weer op bekabeld.

Iemand enig idee waardoor dit veroorzaakt kan worden, want het is best vervelend.
Dit klinkt heel bekend, ik heb het ook. Niet elke keer, maar zo af en toe. Geen flauw idee waarom. Ik druk gewoon op ok waarna hij verbinding maakt met mijn netwerk.

Mij valt het ook op dat, als ik films heb gekeken via het netwerk en ik schakel terug naar TV dat ik een ci+ error 04 krijg... TV uit en weer aan en dan doorloopt hij wel netjes het authenticatie proces.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iedereen die PVR heeft aangezet via de hotel mode hack:

NIET updaten naar naar firmware T-VALDEUC-3009.2

Samsung heeft in de T-VALDEUC-3009.2 firmware het 'Sub Option' menu geblokkeerd die je normaal tot je beschikking krijgt als je de 'Clone TV to USB' optie uitvoert. Hierdoor is de PVR functionaliteit niet meer aan te zetten.
De laatste firmware waarbij dit nog mogelijk is is T-VALDEUC-3008.3

Voor meer informatie, zie dit topic op het SamyGo forum.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2011 06:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

teacher schreef op zondag 15 mei 2011 @ 21:20:
[...]

Dit klinkt heel bekend, ik heb het ook. Niet elke keer, maar zo af en toe. Geen flauw idee waarom. Ik druk gewoon op ok waarna hij verbinding maakt met mijn netwerk.

Mij valt het ook op dat, als ik films heb gekeken via het netwerk en ik schakel terug naar TV dat ik een ci+ error 04 krijg... TV uit en weer aan en dan doorloopt hij wel netjes het authenticatie proces.
Inderdaad, het is niet elke keer zo. Soms maakt ie wel automatisch een draadloze netwerkverbinding. Echt heel raar. Is er de laatste tijd stiekem een update via het Ziggo netwerk verstuurd ofzo?

En dat laatste kwam ik gisteravond ook achter. Film gekeken via het netwerk, wou nog even tv kijken en kreeg de CI+ error. Alleen Ned1 deed het nog. Tv uit en weer aan en hij deed het weer.

Ik kijk trouwens films via mijn Synology DS210j NAS met mediaserver ingeschakeld, mocht iemand nog willen weten of dat werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

devil-strike schreef op zondag 15 mei 2011 @ 10:23:
[...]
Juist zeker wel, screenfit/justscan/en zo heb je nog tig verschillende namen ervoor is allemaal 1:1 pixel mapping.
http://pixelmapping.wikispaces.com/Samsung+TVs
Volgens mij niet. Daarom staan op die link ook de kolommen voor '1:1 Digital' (dat is 1:1 pixelmapping) en 'Other' (Just scan, Screen Fit) gescheiden. Want als de TV de randen van het beeld sowieso al buiten beeld laat wegvallen en je daarna het scherm verkleint, ben je volgens mij niet 1 op 1 bezig. Eerst wordt het beeld namelijk vergroot (want hoe kan het anders dat 1920x1080 pixels niet geheel past in een TV van 1920x1080 pixels) en daarna wordt het dan weer verkleind zodat het past. T'is net als een 'Print Preview' in Internet Explorer of een 'Print to Fit' in Photoshop, dat is dan ook niet meer op schaal 1:1. Maar goed, of het nou wel of niet zo is, de naamgeving is een detail. Hoe het beeld is, is belangrijker. :)

Ik heb zaterdag alle mogelijkheden nog eens geprobeerd, en dit zijn mijn bevindingen:

1. Absoluut de enige manier om echt scherp beeld te krijgen van een PC/HTPC/laptop aangesloten met HDMI is door de TV op de stand HDMI1/DVI te zetten en er de naam 'PC' aan te geven. Je kan dit makkelijk zien door bijvoorbeeld een internetpagina met tekst (zoals deze) te openen. De letters zijn en blijven het mooist, rustigst en best leesbaar op deze stand, hoe je je TV of control panel voor de rest ook instelt. Ik denk dat degenen die zeggen dat het op een andere stand scherper is dit gewoon niet hebben gechecked, maar alleen XMBC draaien en films kijken? Ik zie het verschil in scherpte heel erg duidelijk namelijk...

@ MrDucky: Qua scherpte ben ik het om bovenstaande niet met je eens, ik vind de PC stand veel scherper. Maar qua kleuren ben ik het wel met je eens en dat was ook mijn enige probleem, maar daarvoor heb ik een oplossing voor gevonden, zie hieronder.
@ Marcus 73: Met scaling via het controlpanel van nVidia kan ik het beeld iets intrekken zodat de randen die op een andere TV stand dan HDMI1/DVI naam 'PC' buiten beeld vallen toch erin passen, de resolutie die ik doorgeef wordt dan 1862x1050 pixels. Maar ook al past dan alles, het beeld wordt er niet scherper op, wat ik ook anders instel in mijn controlpanel van nVidia.
@ Devil-strike: Met strechen om het passend te krijgen wordt het beeld er ook niet scherper op. Ook undescan/overscan aan of uit zetten in mijn nVidia controlpanel lost niets op, het beeld blijft gewoon minder scherp.
@ Pascal.A: Ik denk dat ik dan nog pietluttiger ben. :) Okee, poort HDMI dus, maar de naam 'Film mode' die je aan die poort kan geven komt niet voor. Als je Picture Mode 'Movie' bedoelt, die vind ik zelf wat te geel/beige/groenig. Maar wel handig als je prikogen hebt. :)

2. Maar het grote nadeel van de 'PC' stand is echter dat de kleur er wat uitgaat. Maar ik ben erachter hoe je dat komt: Als je de boel aansluit met bijvoorbeeld VGA dan is in het TV menu Picture > Picture options de HDMI Black Level 'greyed out'. Maar als je 'PC' stand gebruikt dan staat hij daar op 'Normal'. Als je die dan op 'Low' zet, dan kom je ongeveer weer bij dezelfde mooie helderheid en kleuren als bij een andere stand of poort. Je kan dan eventueel ook nog bij Picture > Advanced > Dynamic Contrast omhoog gooien van 'off' naar een hogere waarde. En je kan daarnaast natuurlijk altijd nog de Color Tone op 'Warm' zetten ofzo en de kleuren alsnog wat bijstellen of een andere filmmodus kiezen.

Hoe dan ook, ik vind de de helderheid en kleuren nu in elk geval weer acceptabel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spicers
  • Laatst online: 21-09 09:45
hars73 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 08:57:
[...]

Inderdaad, het is niet elke keer zo. Soms maakt ie wel automatisch een draadloze netwerkverbinding. Echt heel raar.
idd, heb er ook last van. heb het echter nog niet "gecontroleerd" kunnen reproduceren. het gebeurd soms, maar weet niet bij welke actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-09 14:55
Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2011 @ 17:41:
[...]

Volgens mij niet. Daarom staan op die link ook de kolommen voor '1:1 Digital' (dat is 1:1 pixelmapping) en 'Other' (Just scan, Screen Fit) gescheiden. Want als de TV de randen van het beeld sowieso al buiten beeld laat wegvallen en je daarna het scherm verkleint, ben je volgens mij niet 1 op 1 bezig. Eerst wordt het beeld namelijk vergroot (want hoe kan het anders dat 1920x1080 pixels niet geheel past in een TV van 1920x1080 pixels) en daarna wordt het dan weer verkleind zodat het past. T'is net als een 'Print Preview' in Internet Explorer of een 'Print to Fit' in Photoshop, dat is dan ook niet meer op schaal 1:1. Maar goed, of het nou wel of niet zo is, de naamgeving is een detail. Hoe het beeld is, is belangrijker. :)

Ik heb zaterdag alle mogelijkheden nog eens geprobeerd, en dit zijn mijn bevindingen:

1. Absoluut de enige manier om echt scherp beeld te krijgen van een PC/HTPC/laptop aangesloten met HDMI is door de TV op de stand HDMI1/DVI te zetten en er de naam 'PC' aan te geven. Je kan dit makkelijk zien door bijvoorbeeld een internetpagina met tekst (zoals deze) te openen. De letters zijn en blijven het mooist, rustigst en best leesbaar op deze stand, hoe je je TV of control panel voor de rest ook instelt. Ik denk dat degenen die zeggen dat het op een andere stand scherper is dit gewoon niet hebben gechecked, maar alleen XMBC draaien en films kijken? Ik zie het verschil in scherpte heel erg duidelijk namelijk...

@ MrDucky: Qua scherpte ben ik het om bovenstaande niet met je eens, ik vind de PC stand veel scherper. Maar qua kleuren ben ik het wel met je eens en dat was ook mijn enige probleem, maar daarvoor heb ik een oplossing voor gevonden, zie hieronder.
@ Marcus 73: Met scaling via het controlpanel van nVidia kan ik het beeld iets intrekken zodat de randen die op een andere TV stand dan HDMI1/DVI naam 'PC' buiten beeld vallen toch erin passen, de resolutie die ik doorgeef wordt dan 1862x1050 pixels. Maar ook al past dan alles, het beeld wordt er niet scherper op, wat ik ook anders instel in mijn controlpanel van nVidia.
@ Devil-strike: Met strechen om het passend te krijgen wordt het beeld er ook niet scherper op. Ook undescan/overscan aan of uit zetten in mijn nVidia controlpanel lost niets op, het beeld blijft gewoon minder scherp.
@ Pascal.A: Ik denk dat ik dan nog pietluttiger ben. :) Okee, poort HDMI dus, maar de naam 'Film mode' die je aan die poort kan geven komt niet voor. Als je Picture Mode 'Movie' bedoelt, die vind ik zelf wat te geel/beige/groenig. Maar wel handig als je prikogen hebt. :)

2. Maar het grote nadeel van de 'PC' stand is echter dat de kleur er wat uitgaat. Maar ik ben erachter hoe je dat komt: Als je de boel aansluit met bijvoorbeeld VGA dan is in het TV menu Picture > Picture options de HDMI Black Level 'greyed out'. Maar als je 'PC' stand gebruikt dan staat hij daar op 'Normal'. Als je die dan op 'Low' zet, dan kom je ongeveer weer bij dezelfde mooie helderheid en kleuren als bij een andere stand of poort. Je kan dan eventueel ook nog bij Picture > Advanced > Dynamic Contrast omhoog gooien van 'off' naar een hogere waarde. En je kan daarnaast natuurlijk altijd nog de Color Tone op 'Warm' zetten ofzo en de kleuren alsnog wat bijstellen of een andere filmmodus kiezen.

Hoe dan ook, ik vind de de helderheid en kleuren nu in elk geval weer acceptabel. :)
Het grote nadeel van PC mode is anders wel dat je geen 100Hz meer gebruikt wat ik toch liever heb in de movies. bij mij is de scherpte echt beter buitende pc stand zal wel aan combi hdmi videokaart liggen ofzo.

AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Geloof me nu is gewoon 1:1 pixelmapping, dat jij dat niet krijgt en ziet kan ik niets aan doen screenfit is pixelmapping zelfs samsung support zecht het, en dan zal jij zeggen nee is niet zo?

Ook op die site staat het gewoon:
1:1 in "Screen Fit" picture size setting
•"Screen Fit" picture size setting is documented in manual to display the entire image without any cutoff when input through component or HDMI signal
•"Just Scan" setting is missing from the menu compared with other models
•Requires setting the overscan to 0% in the ATI settings if using an ATI card

1:1 in screenfit oftewe je moet hem op screenfit zetten voor 1:1 pixelmapping(ook zie je het aan beeld is namelijk stukken scherper aangezien i nu elke pixel gebruikt zoals het hoort inplaats van uitgerekte pixels(wat dus niet hoort)

van andere website:

Basically, Screen-Fit will stretch the image (if needed), but will maintain the correct aspect ration, and won't apply any zoom. Meaning, that 1080i and 1080p video will be displayed at 1:1 pixel mapping, no stretching needed. For 720p (1280x720), it will stretch it to fill all the pixels 1920x1080, but will keep the correct aspect ratio. Same thing for all signals with 16:9 aspect ratio. ”

http://blueray.technology...it-question-blu-ray-forum

[ Voor 73% gewijzigd door devil-strike op 17-05-2011 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ devil-strike + MrDucky: Okee dan, dan werkt het hier inderdaad gewoon niet met mijn videokaart+HDMI+TV combo. Geprobeerd met laptop U31SD met GT520M en met Asrock Vision 3D met GT425M. Misschien alleen met Ati? Anyway, ik koop pas weer nieuwe meuk als Ivy Bridge er is. :)

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2011 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 15:34:
@ devil-strike + MrDucky: Okee dan, dan werkt het hier inderdaad gewoon niet met mijn videokaart+HDMI+TV combo. Geprobeerd met laptop U31SD met GT520M en met Asrock Vision 3D met GT425M. Misschien alleen met Ati? Anyway, ik koop pas weer nieuwe meuk als Ivy Bridge er is. :)
Hier gister nog getest met me c530tv en nvidia gtx460 en ook daar kan ik gewoon screenfit gebruiken, beeld blijft gewoon netjes in het beeld zonder dat er stukken wegvallen.

Zou gewoon ff de control panel resetten naar fabrieks instelling en opnieuw proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

devil-strike schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 08:47:
[...]

Hier gister nog getest met me c530tv en nvidia gtx460 en ook daar kan ik gewoon screenfit gebruiken, beeld blijft gewoon netjes in het beeld zonder dat er stukken wegvallen.

Zou gewoon ff de control panel resetten naar fabrieks instelling en opnieuw proberen.
Screenfit werkt wel helemaal goed, er vallen dan geen stukken meer weg, maar de algehele scherpte blijft dan achter i.v.m. die van de 'PC' name stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 15:22:
[...]

Screenfit werkt wel helemaal goed, er vallen dan geen stukken meer weg, maar de algehele scherpte blijft dan achter i.v.m. die van de 'PC' name stand.
Als je hem van pc stand afhaalt moet je hem wel ff opnieuw instellen(backlight, contrast enz enz), want pc stand is niet echt goed(slechter beeld)

ps, ze hebben eindelijk changelog bijgewerkt voor de t-msx, en wat ik al dacht lipsync probleem met mediaplayer is opgelost.

* This version : T-MSX5DEUC-2011.0

- Media Player LipSync problem
- DVB-C picture is strange with Obninsk Cable (Only Russia)

[ Voor 23% gewijzigd door devil-strike op 18-05-2011 19:34 ]

Pagina: 1 ... 61 ... 75 Laatste