Je moet arc gewoon gebruiken waarvoor het bedoeld is: http://www.hdmi.org/manufacturer/hdmi_1_4/arc.aspx
Oftewel, je hebt een extern apparaat met hdmi (blu-ray) welke je aansluit op je HT, je HT lus je weer door naar de tv. Luister je het geluid via je HT, dan krijg je (door de input lag) dat het geluid achterloopt op het beeld.
Dat achterlopen kan je op verschillende manieren oplossen:
- audio vertragen dmv de lipsync optie van je HT (werkt, maar niet perfect)
- blu-ray rechtstreeks naar je tv, en geluid van blu-ray rechtstreeks naar HT.
- audio analoog van tv naar HT (alleen 2.0,en dus analoog)
- gebruik maken van acr
Wat wil jij nou eigenlijk bereiken? Het geluid van de dvb-c kanalen op je versterker?
Daarvoor moet je de optische uitgang gebruiken achterop de samsung.
[ Voor 145% gewijzigd door job op 29-12-2010 11:35 ]
An Audio Return Channel-enabled TV can either send or receive audio via HDMI, upstream or downstream, depending on system set-up and user preferences.
Als ik jouw link lees, dan bevestigd dat juist mijn gedachte dat het WEL moet werken?
Wij hebben de LE40C650 ook en met onze xbox 360 standaard inderdaad behoorlijk veel lag, maar in game modus eigenlijk/gelukkig nergens last van.Excellence1 schreef op woensdag 29 december 2010 @ 10:04:
Beste tweakers,
Ik heb Samsung Lcd Televisie LE40C650 besteld. Deze komt over een paar dagen alleen las ik hier en daar over lag unput. Is deze echt zo erg? Ik wil met de ps3 ermee gamen. Hoe is jullie ervaring hiermee?
Dank je wel
Verwijderd
Kan ook gewoon aan de meegeleverde batterijen liggen.Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2010 @ 11:47:
Nu net twee maanden de c6700 in bezit en de afstandsbediening werkte af en toe niet meer. In de topic ook al gevonden. De batterijen van de afstandsbediening gaan wel erg snel op. Misschien handig om oplaadbare batterijen aan te schaffen.
Dank je wel voor je reactie. dit geeft wel wat geruststelling.
Check mn uitverkoop: http://tweakers.net/aanbod/list_ads/user/176261
klopt ,het zijn geen varta/duracel battarijen.Splinter Cell schreef op woensdag 29 december 2010 @ 11:52:
[...]
Kan ook gewoon aan de meegeleverde batterijen liggen.
ik zeg maar zo "zeg maar niks"
Verwijderd
Klopt, component staat in de handleiding erbij, maar niet uitgeprobeerd. Indien HDMI aangesloten is kun je PIP toepassen.VAnTurenhout schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 16:32:
[...]
Ja. Als je een andere bron (bijvoorbeeld HDMI) kijkt, dan kun je daarin PIP gebruiken.
Met, volgens mij, de component-ingang werkt het niet
Helaas niet tussen tv zenders onderling
Verwijderd
Avi speelt hij gewoon af met geluid. Maar mpeg met ac3 geluid speelt hij wel af, maar zonder geluid.
Als ik de tv aansluit op mijn receiver (met optische uitgang), dan zie ik mijn receiver wel overspringen op dolby digital op het moment dat ik de mpeg afspeel, maar ook daar geen geluid.
Net de laatste update erop gezet en ook daarmee geen resultaat.
Is hier nog iets aan te doen, of moet ik me er bij neerleggen, dat hij ac3 geluid niet afspeelt?
Vertel dan eens wat je wilt bereiken. Want zoals ik het snap wil jij dvb-c kijken en de audio via hdmi naar je receiver sturen. En dat gaat niet lukken.dmdrp schreef op woensdag 29 december 2010 @ 11:38:
Ben niet zo'n techneut, maar ik heb precies de opstelling als in plaatje twee in jouw link (incl ingebouwde tuner).
An Audio Return Channel-enabled TV can either send or receive audio via HDMI, upstream or downstream, depending on system set-up and user preferences.
Als ik jouw link lees, dan bevestigd dat juist mijn gedachte dat het WEL moet werken?
Dan maar een optische kabel kopen. Zit hier nog kwaliteit verschil in of is dat net als HDMI zo goed als gelijk?
Ze hebben eigenlijk 3 modellen in dit formaat: de C6000, C6700 en de C6730. De 6730 is een special voor saturn/mediamarkt, dit is eigenlijk een 6700 met de voet van duurdere 3D led televisies. Je hebt dan ipv de 'rvs plaat' de gepolijste aluminium 'kruisvoet'. Prijzen zijn respectievelijk 799, 859,- en 879,- euro.
Vervolgens aan de verkoper gevraagd of het mogelijk was om een paneel uit te kiezen, 'Nee, ik ga geen dozen open maken" Balen dus, want er stonden voor de UE37 zowel CN01 als AA02 panelen. Helaas waren op de demo modellen de CN01 panelen in de meerderheid. Zie onderstaande fotootjes.
De doos op de laatste foto is van een 6730, het demo model had de code UE37C6730USXXN met een CN01 paneel. Is het nu aan de sticker op de doos te zien welk paneel erin zit?
Een CN-01 paneel wil ik toch eigenlijk niet hebben... jammer dat in dit formaat geen SQ panelen voorkomen.
UE37C6700, AA02

UE37C6000, CN01

UE37C6730 ???? onbekend wat er in de doos zit....
2030Wp + 2520Wp PVoutput
HDMI kan meer standaarden aan. Zoals HD Master Audio (of zoeits)dmdrp schreef op woensdag 29 december 2010 @ 17:11:
Dat is precies wat ik bedoel.
Dan maar een optische kabel kopen. Zit hier nog kwaliteit verschil in of is dat net als HDMI zo goed als gelijk?
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Ik ben ook van plan om een keuze te gaan maken uit de C6xxx Serie. Wat voor een paneel is bij een 32 inch TV dan aan te raden? Waarschijnlijk ga ik voor de C6000. Ik vind het namelijk niet waard om ongeveer 200 euro meer (C6700) te betalen voor een Internet@TV-dienst van Samsung.Geronimoos schreef op woensdag 29 december 2010 @ 18:05:Ben ook van plan om een UE37C6*** te kopen binnenkort, vandaag maar is even de mediamarkt in Utrecht binnen gelopen voor de verschillende modellen/panelen.
Niet vergeten dat je bij de c6700 de pvr functie kan vrijschakelen en zo een eventuele sat/kabel ontvanger kan besparen.[b][message=35281472,noline]. Ik vind het namelijk niet waard om ongeveer 200 euro meer (C6700) te betalen voor een Internet@TV-dienst van Samsung.
Uh, ja dat klopt. Maar dat maakt in zijn geval niet uit omdat het om de audiostream van het dvb-c signaal gaat. Daarvoor is een optische kabel prima.Tylen schreef op woensdag 29 december 2010 @ 18:11:
HDMI kan meer standaarden aan. Zoals HD Master Audio (of zoeits)
[ Voor 37% gewijzigd door job op 29-12-2010 19:53 ]
Verwijderd
Die dienst is trouwens wel verdomde handiglaserboy schreef op woensdag 29 december 2010 @ 19:20:
[...]
Ik ben ook van plan om een keuze te gaan maken uit de C6xxx Serie. Wat voor een paneel is bij een 32 inch TV dan aan te raden? Waarschijnlijk ga ik voor de C6000. Ik vind het namelijk niet waard om ongeveer 200 euro meer (C6700) te betalen voor een Internet@TV-dienst van Samsung.
Waarom zou je het nieuws op Nu.nl of de buienradar willen checken. Tegenwoordig doe je dat sneller met je smartphone. Wat maakt het dan zo bijzonder/onderscheidend?Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2010 @ 19:58:
[...]
Die dienst is trouwens wel verdomde handig
??? vind je. Leg iets meer bij en koop een iPad, neem je veel makkelijker mee naar andere kamer in huis en kan je ook meer meeVerwijderd schreef op woensdag 29 december 2010 @ 19:58:
[...]
Die dienst is trouwens wel verdomde handig
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Verwijderd
Beursinfo aan hebben kan best handig zijn, youtube is lekker kijken op de bank zonder andere zut, en je skipt zo weer weg... en je hebt goed geluid via je stereo zonder iets aan te moeten pluggenlaserboy schreef op woensdag 29 december 2010 @ 20:36:
[...]
Waarom zou je het nieuws op Nu.nl of de buienradar willen checken. Tegenwoordig doe je dat sneller met je smartphone. Wat maakt het dan zo bijzonder/onderscheidend?
Nu jij/jullie weer.
Oja... ik wilde een witte TV dus kreeg het er "gratis" bij
Haha jaa denk er ook over om nog een iPad te kopen, naast mijn C630, maar denk dat ik ga wachten op iPad2:)Tylen schreef op woensdag 29 december 2010 @ 20:45:
[...]
??? vind je. Leg iets meer bij en koop een iPad, neem je veel makkelijker mee naar andere kamer in huis en kan je ook meer mee
Waarom zie ik een verschuiving naar bijv. c6000, waarom besluiten mensen die edge-led tv te kopen, ipv een lcd? Die geeft toch over het algemeen nog beter beeld?
200 euro is trouwens wat overdreven, bij gewone winkels is het vaak minder dan 100 euro. Mediamarkt: 799 vs 879. Op pricewatch is het verschil iets groter dan 100 euro. Dit is dan voor de 37 inch.laserboy schreef op woensdag 29 december 2010 @ 19:20:
[...]
Ik ben ook van plan om een keuze te gaan maken uit de C6xxx Serie. Wat voor een paneel is bij een 32 inch TV dan aan te raden? Waarschijnlijk ga ik voor de C6000. Ik vind het namelijk niet waard om ongeveer 200 euro meer (C6700) te betalen voor een Internet@TV-dienst van Samsung.
2030Wp + 2520Wp PVoutput
Verwijderd
Digitale zenders opnieuw geïnstalleerd, maar het gedrag blijft hetzelfde. De ene keer pakt 'ie de kaart wel, de andere keer blijft 'ie hangen op 'gecodeerd signaal'LuPo schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 15:41:
[...]
Ik zou even kijken of je CI+ module en smartcard er wel goed in zit (dus of de smartcard goed in de module zit en of de module wel goed in de TV zit).
Mocht dat goed zijn dan kun je de digitale zenders opnieuw laten installeren.CI+ module eruit halen, laten zoeken naar digitale zenders (met de juiste locatiegegevens ingevuld). Als hij daarmee klaar is CI+ module er weer in en als het goed is doet hij dan alleen nog even een authenticatie.
Verwijderd
Ik heb ook dat als ik de TV aanzet dat hij eerst zegt... oh... kaart error, dan zegt hij gecodeerd en dat ineens doet hij het....Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2010 @ 22:49:
[...]
Digitale zenders opnieuw geïnstalleerd, maar het gedrag blijft hetzelfde. De ene keer pakt 'ie de kaart wel, de andere keer blijft 'ie hangen op 'gecodeerd signaal'
Raar maar lijkt me niet anders kunnen.
Let even op. de ci+ kaart kan er enigsinds scheef in zitten. Misschien is dat het. Haal de cam er even uit en kijk of je aan de zijkant de kaart niet ziet uitsteken.Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2010 @ 22:53:
[...]
Ik heb ook dat als ik de TV aanzet dat hij eerst zegt... oh... kaart error, dan zegt hij gecodeerd en dat ineens doet hij het....
Raar maar lijkt me niet anders kunnen.
Verwijderd
Kaart werkt dus wel, duur alleen even 10 seconde.satanixx schreef op donderdag 30 december 2010 @ 00:25:
[...]
Let even op. de ci+ kaart kan er enigsinds scheef in zitten. Misschien is dat het. Haal de cam er even uit en kijk of je aan de zijkant de kaart niet ziet uitsteken.
Ik zal het eens checken als ik thuis ben.
Same here. Die van ons waren ook erg snel op. Nieuwe erin en die gaan al beter. Maar toch, ik merk nu al dat de ab minder gevoelig wordt. Maar ja, een verlichte ab, wie wil dat nou niet, toch ??Splinter Cell schreef op woensdag 29 december 2010 @ 11:52:
[...]
Kan ook gewoon aan de meegeleverde batterijen liggen.
Het gaat om de audio uitgang links naast het oude type vga stekker voor de pc.
Is dit digital coax?
Kan je deze uitgang verbinden met spdif op de pc?
Volgens de handleiding van mijn LE32C530 is het een PC/DVI Audio In die aangesloten wordt met een kabel op de Audio Out van een pc. Dus geen spdif.pieterb44 schreef op donderdag 30 december 2010 @ 09:11:
Kan iemand mij vertellen wat voor type uitgang dit is.
Is dit digital coax?
[afbeelding]
[ Voor 12% gewijzigd door PcDealer op 04-01-2011 01:10 ]
Gefeliciteerd! En wat voor paneel heb je?PcDealer schreef op donderdag 30 december 2010 @ 09:57:
Ik heb hem! De LE32c530 als vervanger van mijn kapotte Grundig 28" breedbeeld CRT. Damn, die 4" verschil is echt groot... Mijn vrouw is ook trots op onze ganz geile aankoop.
[...]
Volgens de handleiding van mijn LE32C530 is het een PC/DVI Audio In die aangesloten wordt met een kabel op de Audio Out van een pc. Dus geen spdif.
Was eerst ook sceptisch over dat internet@tv.Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2010 @ 20:52:
[...]
Beursinfo aan hebben kan best handig zijn, youtube is lekker kijken op de bank zonder andere zut, en je skipt zo weer weg... en je hebt goed geluid via je stereo zonder iets aan te moeten pluggen
Nu jij/jullie weer.
Oja... ik wilde een witte TV dus kreeg het er "gratis" bij
De eerste dagen was ik niet overtuigd (ik bezit een LE46C650).
Echter we hebben een dochtertje van 13 maanden en het is echt heerlijk/handig dat je in luttele seconden leuke programma's op kan zetten voor onze kleine <-grote "BUMBA" Fan.
Heerlijk om de filmpjes zonder poespas om 46" te draaien met goed geluid. (beeld van youtube filmpjes is BTW op full screen prima te pruimen).
Verder gebruik ik trouwens weinig apps, de vrouw hyved er soms op (maar meer op haar foon idd).
En als er werkelijk niks op TV is speel/vermaak ik er wel eens mee.
Samenvattend: In sommige gevallen kan het zeer zeker leuk en handig zijn (ik ben inmiddels iig wel blij met deze funcionaliteit).
De vraag is wel of hij ook een c530 heeft. Ik denk het niet aangezien er bij hem op die plaats geen dvi aansluiting zit maar een vga. Aan het witte balkje eronder kan je zien dat hij bij de aansluiting ernaast hoort (de blauwe vga stekker dus). Maar het is wel een analoge aansluiting (met zo'n koptelefoonstekker) om het geluid horende bij de vga aansluiting de tv in te krijgen.PcDealer schreef op donderdag 30 december 2010 @ 09:57:
Volgens de handleiding van mijn LE32C530 is het een PC/DVI Audio In die aangesloten wordt met een kabel op de Audio Out van een pc. Dus geen spdif.
Verwijderd
Koop jij serieus van die die HDMI kabels ? dat is namelijk echt onzinpieterb44 schreef op donderdag 30 december 2010 @ 09:11:
Kan iemand mij vertellen wat voor type uitgang dit is.
Is dit digital coax?
Ben er tot nu toe nog zeer tevreden mee.
Wat vonden jullie eigenlijk van die kleine schroefjes die je erbij kreeg waarmee je de plaat op de voet moest schroeven en daarna de tv op de plaat? Ikzelf vond dit wel erg goedkoop aanvoelen.
Zijn er ook nog tips over bepaalde instellingen of bekende bugs bij dit type?
Waarom is dat onzin? Volgens mij heeft hij het ook over de spdif.Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2010 @ 11:10:
[...]
Koop jij serieus van die die HDMI kabels ? dat is namelijk echt onzin
Verwijderd
Omdat een digitaal signaal niet aan de kwaliteit van een kabel onderhevig is...Revres schreef op donderdag 30 december 2010 @ 11:50:
[...]
Waarom is dat onzin? Volgens mij heeft hij het ook over de spdif.
zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht # 4
Danku
Verwijderd
Die is bekend... ga er niet eens meer lezenRaymond schreef op donderdag 30 december 2010 @ 12:04:
Heren, gezien de potentie van die discussie om te ontaarden in een flinke offtopic, mag ik jullie voor die discussie even verwijzen naar onderstaand topic:
zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht # 4
Danku
Ik ben in het bezit van een 37C6700 (6740 eigenlijk) nu wil ik graag iets in HD bekijken maar ik heb (nog :-) ) geen Blue-ray speler. Is het mogelijk om via de USB-aansluiting (bijv. USB-stick /externe HD) toch een HD-film te bekijken?
Kan iemand mij uitleggen hoe (welk formaat bijvoorbeeld) dit zou moeten)?
vraag 2: ik krijg het niet voor elkaar om mijn media-bestanden op mijn pc bekijken. heb all-share geinstalleerd en heb foto-mappen gedeeld. Ik krijg op de TV echter altijd de melding "geen fotobestand in huidig apparaat" iemand een idee waar dit aan kan liggen
vraag 3: Ik heb een netwerk met router waarop aangesloten is: PC (vaste kabel) en de c6900 (vaste kabel) en een laptop (draadloos) Mijn TV ziet wel mijn PC maar niet mijn Laptop. enig idee waar dit aan kan liggen?
mijn laptop ziet (ping) mijn TV wel.
bedankt alvast!!
Je kan HD clips downloaden om te kijken wat wel/niet werkt, zoals bijv. hier.kuwerti schreef op donderdag 30 december 2010 @ 13:51:
Het staat niet in de TS hoe ik dat op moet zoeken, maar zoeken in dit topic op "sq" leert mij dat er ergens version moet staan, behalve bij de C-series. Ik zie dan ook niet hoe ik het moet zien.M0otje schreef op donderdag 30 december 2010 @ 10:10:
[...]
Gefeliciteerd! En wat voor paneel heb je?
Model: LE32C530F1W
Model Code: LE32C530F1WXXN
Type No.: LE32C530
S/N: xxxxxxxxxxxxxx
Op de zijkant:
(PS) BN64-01269B
Plug gewoon je externe HD of USB-stick in je computer en you are good to go!kuwerti schreef op donderdag 30 december 2010 @ 13:51:
Hallo allemaal,
Ik ben in het bezit van een 37C6700 (6740 eigenlijk) nu wil ik graag iets in HD bekijken maar ik heb (nog :-) ) geen Blue-ray speler. Is het mogelijk om via de USB-aansluiting (bijv. USB-stick /externe HD) toch een HD-film te bekijken?
vraag 2: ik krijg het niet voor elkaar om mijn media-bestanden op mijn pc bekijken. heb all-share geinstalleerd en heb foto-mappen gedeeld. Ik krijg op de TV echter altijd de melding "geen fotobestand in huidig apparaat" iemand een idee waar dit aan kan liggen
vraag 3: Ik heb een netwerk met router waarop aangesloten is: PC (vaste kabel) en de c6900 (vaste kabel) en een laptop (draadloos) Mijn TV ziet wel mijn PC maar niet mijn Laptop. enig idee waar dit aan kan liggen?
mijn laptop ziet (ping) mijn TV wel.
bedankt alvast!!
Mijn c630, speelt bijna alle mkv bestanden af. (soms pakt hij een codec niet en speelt hij dat bestand niet, maar over het algemeen alles wel.) MP4, avi. Geen vob bestanden overigens!
Ga gewoon voor MKV, komt het wel goed over het algemeen!
Nou precies diezelfde vraag heb ik dus ook!!PcDealer schreef op donderdag 30 december 2010 @ 15:53:
[...]
Het staat niet in de TS hoe ik dat op moet zoeken, maar zoeken in dit topic op "sq" leert mij dat er ergens version moet staan, behalve bij de C-series. Ik zie dan ook niet hoe ik het moet zien.
Model: LE32C530F1W
Model Code: LE32C530F1WXXN
Type No.: LE32C530
S/N: xxxxxxxxxxxxxx
Op de zijkant:
(PS) BN64-01269B
Heb em al een keer eerder hier gesteld, maar kreeg toen geen bevredigend antwoord.
Moet je dan per se het service-menu in?
Door de bovenste ventilatiegril kijken aan de achterkant van de tv.timwijn schreef op donderdag 30 december 2010 @ 19:39:
[...]
Nou precies diezelfde vraag heb ik dus ook!!
Heb em al een keer eerder hier gesteld, maar kreeg toen geen bevredigend antwoord.
Moet je dan per se het service-menu in?
Zal zo eens even gaan koekeloeren of ik iets kan zien!devil-strike schreef op donderdag 30 december 2010 @ 20:12:
[...]
Door de bovenste ventilatiegril kijken aan de achterkant van de tv.
Heb er namelijk niet op gelet bij aanschaf en ben erg tevreden! Ben dus benieuwd of ik ook een "slecht" paneel heb:)
Edit: staat A06. Maar waar komt dat paneel vandaan? Zie ook nergens op internet een paneel met cijfer 06
[ Voor 23% gewijzigd door timwijn op 30-12-2010 20:39 ]
Heb je in dat programma je tv ook wel toegang gegeven?
GELUKT!!!! Dank je. Weet je misschien ook wat het verschil nu is tussen AllShare en MediaPLay. Volgens mij kan ik hiermee hetzelfde toch!!Raymond schreef op donderdag 30 december 2010 @ 20:41:
Bedoel je met Media share, het programma pc share manager van samsung?
[ Voor 33% gewijzigd door kuwerti op 30-12-2010 21:05 ]
Verwijderd
pcshare manager ? Kun je denk ik beter PMS gebruiken ?Raymond schreef op donderdag 30 december 2010 @ 20:41:
Bedoel je met Media share, het programma pc share manager van samsung?
Volgens mij zijn dat 2 benamingen voor hetzelfde.kuwerti schreef op donderdag 30 december 2010 @ 21:03:
[...]
GELUKT!!!! Dank je. Weet je misschien ook wat het verschil nu is tussen AllShare en MediaPLay. Volgens mij kan ik hiermee hetzelfde toch!!
Mijn ervaring is dat je met het programma van Samsung de meeste bestanden kan afspelen op je tv, veel meer dan wanneer je andere DLNA software gebruikt.Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2010 @ 21:12:
pcshare manager ? Kun je denk ik beter PMS gebruiken ?
PMS ken ik trouwens niet (behalve dan als een vervelend iets bij vrouwen)
Is dat AU optronics? Want zie op site met die paneeltypen en betekenissen alleen met AA staan.
Ik krijg mijn review niet verder dan een eenvoudig, terwijl ik flink wat tekst heb getikt:
productreview: Samsung LE32C530 review door PcDealer
[edit]
Opgelost, review online.
[ Voor 11% gewijzigd door PcDealer op 30-12-2010 23:05 ]
Ik wil dus al mijn foto's / video's en muziek op een Netwerkschijf zetten zodat ik deze vanaf mijn PC kan benaderen EN zodat ik de bestanden op mijn TV kan bekijken. (kan ik daar dan ook Samusung PC Share Manager op draaien???)
Dank voor de reactie. dat laatste is de bedoeling (dus niet DLNA) maar ik snap niet helemaal wat je bedoelt (terwijl ik toch redelijk technisch benRaymond schreef op donderdag 30 december 2010 @ 22:17:
Je kan 2 dingen doen: Via je NAS sharen middels DLNA (maar dan zal je veel bestanden niet kunnen spelen). Je kan ook de bestanden op je NAS sharen via je pc, als je je NAS als drive hebt gemount. Maar dan moet je pc wel aanstaan, als je bestanden wilt spelen op je tv.
Kun je iets meer toelichting geven?? Hoe 'mount' ik mijn NAS drive en hoe SHARE ik ze daarna?
(andere vraag: wat is een leuke NAS voor thuisgebruik (zeg 1 TB))
Ik zie trouwens dat er NAS-en zijn met EN netwerk en USB. kan ik die USB dan niet gewoon direct aan TV koppelen???
[ Voor 12% gewijzigd door kuwerti op 30-12-2010 22:30 ]
Wat voor kabel moet je gebruiken om dat aan te sluiten?PcDealer schreef op donderdag 30 december 2010 @ 09:57:
Ik heb hem! De LE32c530 als vervanger van mijn kapotte Grundig 28" breedbeeld CRT. Damn, die 4" verschil is echt groot... Mijn vrouw is ook trots op onze ganz geile aankoop.
[...]
Volgens mij zoiets Wikipedia: Klink (stopcontact)pieterb44 schreef op donderdag 30 december 2010 @ 22:44:
[...]
Wat voor kabel moet je gebruiken om dat aan te sluiten?
Gebruiken jullie hem ook om te streamen. Hij is nl 54 mbit dacht ik. Of is hij ookin 300 mbit versie te krijgenRedHead schreef op zondag 27 juni 2010 @ 10:38:
[...]
De link verwijst niet naar Amazone maar naar heel iets anders...
Is het deze WiFi dongle? http://www.amazon.de/Hama...-de&qid=1277627133&sr=8-1
Zijn er nog andere dongles die compatible zijn?
Werkt de dongle met de 'orginele' Samsung firmware, niet met SamyGO veranderde firmware, toch?
Wat geeft de TV aan welke adapter erin zit? WIS09ABGN of WIS09ABGN2 of WIS10AGBN?
Hier wordt ook gesproken dat de HAMA adapter compatible is:
http://www.hdtv-space-for...-2009-model-wis09abgn/50/
Het typenummer is 00062740 op amazone.
Wie heeft nog meer ervaringen met andere compatible wifi dongles?
Thanks
Als je NAS in het netwerk hangt, dan wil je natuurlijk vanaf je pc bij de bestanden kunnen die erop staan. Daar zijn verschillende methodes voor, eentje is dat je de NAS als schijfletter zichtbaar krijgt in windows. Als je die methode kiest, kan je de bestanden die erop staan weer via pc share manager sharen via je pc.kuwerti schreef op donderdag 30 december 2010 @ 22:27:
[...]
Dank voor de reactie. dat laatste is de bedoeling (dus niet DLNA) maar ik snap niet helemaal wat je bedoelt (terwijl ik toch redelijk technisch ben)
Kun je iets meer toelichting geven?? Hoe 'mount' ik mijn NAS drive en hoe SHARE ik ze daarna?
(andere vraag: wat is een leuke NAS voor thuisgebruik (zeg 1 TB))
Ik zie trouwens dat er NAS-en zijn met EN netwerk en USB. kan ik die USB dan niet gewoon direct aan TV koppelen???
Je kan idd ook een nas via USB aan je tv hangen, maar ik denk dat je dan wel snel de balen krijgt van het navigeren over die disk.
Ja klopt ik heb de juiste is via het menu te vinden.Henk007 schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 21:56:
Ik zie op de Samsung site voor de LE40C630 2 firmwares staan met dezelfde datum (1002 en 1016)
Zou het kunnen dat er verschillende hardware versies van die TV zijn met elk hun eigen firmware ?
http://www.avforums.com/f...650-owners-thread-19.html
Waar vind ik dat PMS? ik vind het programma PCShareManager niet echt handig werken. Heb je misschien een link?Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2010 @ 21:12:
[...]
pcshare manager ? Kun je denk ik beter PMS gebruiken ?
De 40C650 is binnen en ik moet zeggen dat hij er echt gelikt uit ziet, via hdmi ziet het er prachtig uit met de ps3 alleen ik heb nog normale analoge kabel. Wanneer ik tv kijk is het beeld niet echt mooi te noemen maar eerder wazig en niet scherp. Ik heb geprobeerd om met de instellingen te spelen maar dat mocht niet baten. Heb op internet een waslijst aan instellingen verandert volgens mr mckenzie maar het beeld is er niet beter op geworden. iemand enig idee?
Verwijderd
...het antwoord geef je eigenlijk zelf al.Excellence1 schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 08:21:
[...]alleen ik heb nog normale analoge kabel. Wanneer ik tv kijk is het beeld niet echt mooi te noemen maar eerder wazig en niet scherp. [...]iemand enig idee?
Ik vermoed die analoge kabel. Digitaal is dat probleem over (..hier wel tenminste...).
T370HW03 (37") op sticker panel au optronics staat onder streepjes code.PcDealer schreef op donderdag 30 december 2010 @ 22:03:
Ik ga dat later bekijken met het type scherm. Een Ax zou een AU Optronics zijn ja.
Ik krijg mijn review niet verder dan een eenvoudig, terwijl ik flink wat tekst heb getikt:
productreview: Samsung LE32C530 review door PcDealer
[edit]
Opgelost, review online.
Thnx, ik ga er gelijk achteraan.Verwijderd schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 08:29:
[...]
...het antwoord geef je eigenlijk zelf al.
Ik vermoed die analoge kabel. Digitaal is dat probleem over (..hier wel tenminste...).
Dat Allshare, hoe gaat dat precies in zijn werk? Want dat is mij nog niet helemaal duidelijk.
Verder heb ik naast de Samsung TV ook een BD C5300 blu ray speler. Deze herkent hij automatisch. Maar ik vroeg mij af in welke ingang via HDMI hij juist zit? Soms kan dat verschillen heb ik mij laten vertellen!
Het beeld is subliem, zowel TV als Blu Ray en Xbox!
Wifi dongle moet per se van Samsung zijn inderdaad.funkeey schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 11:22:
Ik heb van de week ook een LE40 C650 aangeschaft. Nu heb ik een aantal vragen over dat Allshare en Internet@TV. Hier heb je een wifi dongle voor nodig, maar moet deze ook perse die van Samsung zijn, of kan dit elke willekeurige dongle zijn?
Dat Allshare, hoe gaat dat precies in zijn werk? Want dat is mij nog niet helemaal duidelijk.
Verder heb ik naast de Samsung TV ook een BD C5300 blu ray speler. Deze herkent hij automatisch. Maar ik vroeg mij af in welke ingang via HDMI hij juist zit? Soms kan dat verschillen heb ik mij laten vertellen!
Van Allshare heb ik geen verstand.
Wat bedoel je precies met die laatste vraag? Je kan hem toch gewoon in 1 van de 4 hdmi poorten doen, op source drukken en dan naar de betreffende poort gaan?
Ik heb gewoon een netwerkkabel in m'n tv dus gebruik Allshare en Internet@TV zonder dongle. Allshare gebruik ik vanaf mijn computer, daarop moet je dan SAMSUNG PC Share Manager hebben draaien en daarin bepaalde folders delen. Als je vervolgens Allshare (of Media Player) op je tv start kan je verbinding maken met je computer en je gedeelde bestanden op je tv bekijken. Voor Internet@TV druk je gewoon op de knop op de afstandsbediening en dan krijg je daar het hoofdscherm met de verschillende diensten te zien. Je kan dan onder andere Twitter, Youtube en Facebook bekijken vanaf je tv. Overigens zijn Youtube filmpjes wel in lage kwaliteit.funkeey schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 11:22:
Ik heb van de week ook een LE40 C650 aangeschaft. Nu heb ik een aantal vragen over dat Allshare en Internet@TV. Hier heb je een wifi dongle voor nodig, maar moet deze ook perse die van Samsung zijn, of kan dit elke willekeurige dongle zijn?
Welke HDMI ingang je gebruikt voor je Bluray speler zou niet uit moeten maken. Volgens mij is dat alleen van belang als er er een console op aansluit en de ingang hernoemt naar PC oid.
Ik kan nu via mijn PC een MKV afspelen op mijn TV. dat zier er echt geweldig uit. 1 vraag: Hoe stel ik nu in in welke taal dit bestand afgespeeld wordt. standaard is ie Engels-gesproken, maar Nederlands zou moeten kunnen. Ik zie op de afstandsbediening echter geen knop waarmee dat zou kunnen. Ook niet in het Tools menu.
[ Voor 9% gewijzigd door kuwerti op 01-01-2011 08:16 ]
Gelukkig nieuwjaar iedereen ;-)
Vraagje: ik heb de PVR functie op mijn c6700 nu aan de praat.. maar ik prik er vandaag dus een HDD in (WD passport 500gb), de tv wilt m dan formatteren en zegt na een paar seconden wachten: Formatteren Mislukt.
Iemand een idee?
die mogelijkheid heb je niet met de interne mediaplayer.kuwerti schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 08:14:
Als eerste: De beste wensen voor 2011!!! (![]()
![]()
?)
Ik kan nu via mijn PC een MKV afspelen op mijn TV. dat zier er echt geweldig uit. 1 vraag: Hoe stel ik nu in in welke taal dit bestand afgespeeld wordt. standaard is ie Engels-gesproken, maar Nederlands zou moeten kunnen. Ik zie op de afstandsbediening echter geen knop waarmee dat zou kunnen. Ook niet in het Tools menu.
net zoals de ondertitels die er niet in komen (tenzij aparte srt file)
-geen-
En als je hem zelf van te voren eerst eens formateert (fat32)?Morphine schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 10:49:
Vraagje: ik heb de PVR functie op mijn c6700 nu aan de praat.. maar ik prik er vandaag dus een HDD in (WD passport 500gb), de tv wilt m dan formatteren en zegt na een paar seconden wachten: Formatteren Mislukt.
[ Voor 72% gewijzigd door job op 01-01-2011 10:56 ]
Lukte dit niet, waarom niet?
Lukte dit wel, welk exact model heb je en welke firmware?
-geen-
positieve punten:
-beeldkwaliteit, ook SD supermooi, echt.
-geluid ook goed hoor, heel best te doen zonder receiver.
-veel instelmogelijkheden voor beeld en geluid.
-3D functie
-PVR werkt goed
-geen merkbare lag op de Wii in game mode, ziet er goed uit ook.
Mindere punten:
-klein beetje flashlighting in de 2 onderste hoeken, verder geen clouding
-minimaal horizontale banding, te zien bij op en neer camerabewegingen en effen achtergronden.
-vrij traag zappen, geen "back" functie om heen en weer te zappen, bij invoeren getallen verwacht hij 4, dus je moet ook altijd op enter drukken, anders duurt het veel te lang. De EPG is wel goed.
-afstandbediening, wel verlicht, maar selecteren source is onhandig
-3D heeft ongeveer 20 minuten nodig om op te warmen, anders heb je veel crosstalk, daarna is het niet storend meer.
-spiegelend scherm: valt me erg mee. Alleen overdag bij donkere beelden last van, maar ook niet te storend.
De positieve punten wegen gelukkig zwaarder dan de mindere punten.
[ Voor 4% gewijzigd door Initial G op 01-01-2011 13:58 ]
Verwijderd
...een zeer kleine zoektocht in dit topic levert al snel het volgende opdaanNL schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 11:42:
Sinds twee dagen ben ik in het bezit van een UE326000 tv. Volgens de specificaties is dit een 100 hertz tv. Het beeld ziet er werkelijk fantastisch uit, maar als ik op de info-knop druk zie ik dat de resolutie 1920x1080 gebruikt wordt bij 50 hertz en ik vind in het menu en het boekje maar niet hoe ik dit aan kan passen. Wie kan me helpen?
De tv weergeeft hoe het signaal binnenkomt en dat is standaard (50hz),
de tv zet dit echter intern om naar 100hz. Uw toestel is dan ook 100hz.
het is me gelukt.. op de PC formatteren ging ook niet.. in schijfbeheer van Windows de partitie verwijderd en daar opnieuw aangemaakt.. dat werkte wel.. timeshifting en opname werkt hier in volle gloriejob schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 10:56:
[...]
En als je hem zelf van te voren eerst eens formateert (fat32)?
http://specs.tweak.to/6635
Dus de beeldkwaliteit is bij jou niet achteruit gegaan? (vooral te zien aan de ondertiteling)Stampre schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 15:41:
gisteren de pvr ingeschakeld op mijn c650 met firmware 3003 werkt als een zonnetje. Heb overigens niet het model veranderd maar heb het via de hotelmodusfunctie gedaan
Kun je nog wel aanspraak maken op de garantie als je die pvr optie ingeschakeld hebt?
-geen-
alo. Ik ben op zoek naar een goede NAS (ongeveer 1 TB) voor mijn 37C6700. Nu heb ik al deze hele draad doorgelezen en lees dar een paar NAS-en die populiar zijn. zoals de Mede8er, en de CH3SNAS. Maar: welke NAS is nu aan te bevelen. Ik zal hem voornamelijk gaan gebruiken om HD-films (MKV) mee af te spelen, maar het zou ook mooi zijn als VOB ondersteund zou worden. Ook zou het mooi zijn dat de NAS-schijven zichzelf na een x-idle tijd 'uitschakelen. Als laatste zou het mooi zijn dat er een tijdwindow is in te stellen dat de NAS zichzelf helemaal uit zet ('s nachts)Nicap schreef op woensdag 01 september 2010 @ 23:24:
[...]
.....
Ik heb zelf een Mede8er aangeschaft voor het afspelen van films(vanaf m'n NAS). Dat bevalt me stukken beter dan de ingebouwde mediaspeler(hoewel die voor basisdoeleinden dus best geschikt is). Voor series gebruik ik de mediaspeler van de TV en voor films gebruik ik de Mede8er i.c.m. m'n receiver.
Kan iemand mij tips geven?
Kan nu programma's opnemen en timeshift gebruiken (middels een externe 1TB WD harddisk). Media afspelen gaat via de NAS (DNLA) en de Playon!HD.
Samsung bellen is eenigste optie, of terug naar winkel, flash is duidelijk verkeerd gegaan door iets waardoor je tv in bootloader blijven hangen.M_de_Hilg schreef op zondag 02 januari 2011 @ 13:26:
Gisteren mijn LE32C550 via een usb stick geupdate naar de laatste firmware versie (1023.0 van samsung site, er stond 1018.0 op). Hele update leek goed te gaan. Na de melding dat de tv na 3 seconden gereset zou worden ging de tv uit. Nu gaat hij niet meer aan. Het rode power ledje knippert 6 keer en gaat vervolgens uit. Na een paar seconden knippert hij weer 6 keer enz.. Stroom er een tijd vanaf gehaald, geen resultaat. Hij start ook niet op met het service menu. Iemand ideeën??
Kijk eens of de input daadwerkelijk 1080p is (info knop).jeff0122 schreef op zondag 02 januari 2011 @ 15:35:
Hoe kan het dat het beeld er niet mooi uitziet van een xbox360 met hdmi-kabel op de samsungle40c630. Heb de settings op de xbox op 1080p gezet maar het beeld valt me ontzettend tegen, het lijkt wel hdready misschien niet eens dat.
Zorg ervoor dat het beeldformaat klopt. Als je de boel oprekt ziet het er minder uit.
En wat valt er precies tegen?
[ Voor 3% gewijzigd door job op 02-01-2011 16:33 ]
Euh, ik weet niet welke hij heeft, maar met C630 heb je onder tools 'Geluid' staan met de verschillende taal sporen en die werkt bij mij met een mkv bestand.Alien_Inside schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 10:55:
[...]
die mogelijkheid heb je niet met de interne mediaplayer.
net zoals de ondertitels die er niet in komen (tenzij aparte srt file)
Hier 1. Net een week de LE40C630 binnen en er een oude Packerd Bell (HD D2 U2) er aan gehangen, had Avatar 1080p gevonden (mpeg4) en werkte geweldig! Helaas is ook dat team gestopt met mpeg4's. Kan nu alleen mkv's vinden en die hebben standaard beeld/geluid-synchroom problemen helaas. Het is minimaal, maar bij snel praten bijzonder irritant.timwijn schreef op donderdag 30 december 2010 @ 22:27:
Nog een vraag van mijn kant, wie hebben er allemaal een externe harde schijf aan hun Samsung tv hangen en als je er een hebt hangen welk merk/type en hoe bevalt die in combi met de tv:)?
Ik heb exact de info uit de *.exe gevolgd, namelijk uitpakken naar een automatisch aangemaakte map op de USB-stick.
Ik heb hier gelezen dat het kan helpen om de duitse versie te proberen, dit werkt echter ook niet.....
meuk: Samsung TV UE**C6000* / UE**C6200* 1014.0
Wie weet waar het aan kan liggen?
Ik zie 1920x1080 @ 60HZ staan, het beeld van de xbox valt mijn vies tegen. Het beeld ziet er nog net zo uit als dat van mijn oude hdready tv. Terwijl al stream ik een bluray film die er gigantisch mooi uitziet.job schreef op zondag 02 januari 2011 @ 16:30:
[...]
Kijk eens of de input daadwerkelijk 1080p is (info knop).
Zorg ervoor dat het beeldformaat klopt. Als je de boel oprekt ziet het er minder uit.
En wat valt er precies tegen?
liever de tong gebrand dan lauwe soep