Beefhead schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 10:31:
[...]
Bedankt voor je reactie. Ik zal hem zeker eens gaan bekijken. Ben alleen bang dat ik eenmaal in de winkel door de bomen het bos niet meer zie

Met lcd bedoel je zonder edge-led? Is dan het contrast niet gelijk een stuk minder?
Ja, met LCD, bedoel ik met ccfl backlight, dus geen edge-led of full-led.
Edge-led, heeft alleen led aan de randen, full-led, is stukken beter, maar betaal je ook veel meer voor.
Het schijnt dat de kleuren van edge-led tv's wat "harder" zijn en soms een beetje "kil" t.o.v. lcd tv's in de prijsklasse waar jij je in begeeft en ik mij ook in begaf. (overigens heb ik een bescheiden 32" tv, wat voor mij groot genoeg is als student:)) Maar ik heb naar dezelfde modellen gekeken, alleen dan kleiner.
Het contrast is zeker niet minder goed bij een LCD hoor.
Overigens is de C5100 ook een 50hz tv, schijnt dat als je veel bijv. voetbal kijkt, dan het dan lekkerder is om een 100hz tv te hebben.
In ieder geval bekijk hem in de winkel eens en bekijk dan ook eens een LE**C630 of C650. (100hz lcd tv in ongeveer dezelfde prijscategorie.)
Maak voor jezelf gewoon een lijstje van tv's binnen de prijscategorie die je hebt gesteld, ga naar de winkel en vergelijk alleen die met elkaar. Dan weet ik zeker dat je door de bomen prima het bos ziet:)
(bij de MM staan er veel, ik heb alleen de modellen bekeken, die ik wilde bekijken na vooronderzoek hier en heb toen vrij snel mijn keuze kunnen maken!)
Belangrijk is gewoon wat je zelf van de tv vind.
Eventueel kan je nog even zoeken op reviews op internet.
Dit is een goede:
http://www.hdtvtest.co.uk...-le40c650-20100506527.htm (gaat over 40" C630/650, het lcd model waarvan ik dus de 630 heb)
Kleine opmerking nog trouwens:
De C5100 is een 50hz tv, laat je niet misleiden doordat er op de Samsung site een clear motion rate van 100 staat, dit is iets van hun zelf en betekend niet dat je een 100hz tv hebt.
Volgens mij is de clear motion rate van de c630 200, maar dat is een 100hz tv!
Edit2: C750 ook een hele leuke tv.
[
Voor 7% gewijzigd door
timwijn op 04-01-2011 11:20
]