Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendiko
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-04-2020
hallo allemaal,

allereerst nog de beste wensen voor 2011!!!! :D.

Ik heb drie kwart jaar gelden een samsung UE40B6000 gekocht, maar nu heb is sinds een tijdje hele erg last van ghosting vooral bij het kijken blu rays en bij het spelen op de Xbox 360. Om eerlijk te zijn heb ik niet het hele forum door gelezen en weet ook niet of het al eerder behandeld is. Maar nu is mijn vraag of hier een oplossing voor?

Mvg,

Ken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:46
daanNL schreef op zondag 02 januari 2011 @ 16:48:
Als ik bij mijn Samsung U32C6000 de firmware wil upgraden via USB krijg ik de melding op de tv dat geen nieuwe update gevonden wordt.
Ik heb exact de info uit de *.exe gevolgd, namelijk uitpakken naar een automatisch aangemaakte map op de USB-stick.

Ik heb hier gelezen dat het kan helpen om de duitse versie te proberen, dit werkt echter ook niet.....
meuk: Samsung TV UE**C6000* / UE**C6200* 1014.0

Wie weet waar het aan kan liggen?
Je hebt wel een volledig lege usb-stick gebruikt?
Je hebt ook wel de goede versie gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-08 12:01
Op zichzelf werkt dat inderdaad in normale tvmodus maar helaas niet wanneer je een andere ingang selecteert

Gisteren een cam+ module in de tv geinstalleerd. Perfect beeld alleen Net5 geeft blokkerig beeld. Iemand hier ook last van? Het is een smitmodule op het ziggonetwerk in Zwolle

[ Voor 26% gewijzigd door Stampre op 02-01-2011 19:57 ]

http://specs.tweak.to/6635

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Jongens, vraagje:

Ik heb een externe harde schijf, standaard aan mijn tv hangen. Af en toe haal ik hem er uit, om er weer eens wat nieuws op te zetten. Daarbij verander ik soms de indeling ook een beetje, en knip+plak ik bepaalde bestanden even naar bepaalde mappen, om het weer "netjes" te hebben.
Nou lijkt het zo te zijn dat mijn tv de "oude" indeling nog steeds gebruikt.
De mappen staan nog steeds op de oude plek, bestanden speelt hij daar nog steeds uit af.
Wanneer ik hem in de pc doe, zie ik het gewoon in de "nieuwe" indeling.
Let wel het gaat dus gewoon om een beetje knip en plakwerk en ook bestanden die ik al heb verwijderd van mijn harde schijf, ziet de tv nog steeds en kan die ook nog steeds afspelen.
Hij is ntfs geformatteerd. Hoe is dit in godsnaam mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik heb een ue40c6000 led, en ik speel graag cod black ops, helaas is dit alleen speelbaar met spelmodus aan, maar daarmee is het beeld een stuk minder goed dan zonder spelmodus. (spelmodus gebruik ik omdat er anders een late reactie is tussen tv en controller van mn ps3) weet iemand hoe ik black ops kan spelen zonder spelmodus, of met spelmodus en betere kwaliteit?

Hoor t graag!
Groetjes Ingmar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07-2024
een vraag aan iedereen die de ingebouwde digitale tuner gebruikt.
met mijn cd cam zapt hij ~3 seconden.
hoe snel gaat dat met de ziggo cam en kpn cam :?

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2011 @ 21:44:

Ik heb een ue40c6000 led, en ik speel graag cod black ops, helaas is dit alleen speelbaar met spelmodus aan, maar daarmee is het beeld een stuk minder goed dan zonder spelmodus. (spelmodus gebruik ik omdat er anders een late reactie is tussen tv en controller van mn ps3) weet iemand hoe ik black ops kan spelen zonder spelmodus, of met spelmodus en betere kwaliteit?
Probeer eens bij de picture settings alles op "off" te zetten of de reset te gebruiken

[ Voor 13% gewijzigd door PcDealer op 03-01-2011 08:35 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:43
erikdeperik schreef op zondag 02 januari 2011 @ 23:03:
Ik heb Ziggo met CI+ module en het zappen duurt inderdaad langer dan bij analoog. Daarom gebruik ik vaak de guide zodat ik naar de juiste programma's ga. ;)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
Stampre schreef op zondag 02 januari 2011 @ 19:56:
[...]

Op zichzelf werkt dat inderdaad in normale tvmodus maar helaas niet wanneer je een andere ingang selecteert

Gisteren een cam+ module in de tv geinstalleerd. Perfect beeld alleen Net5 geeft blokkerig beeld. Iemand hier ook last van? Het is een smitmodule op het ziggonetwerk in Zwolle
Werkt ook gewoon via hdmi/scart/component daarmee kan ik gewoon het beeld uitzetten via eco modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

timwijn schreef op zondag 02 januari 2011 @ 19:18:
[...]

.exe downloaden en op c:\download (o.i.d.) neeerzetten; USB-stick in vrije USB-Poort. Via bestandsbeheer dubbelklik op het gedownloade .exe bestand en als doeldirectory alleen de driveletter van de geplaatste USB-stick opgeven; dus geen submap, alleen driveletter zodat de map met de nieuwe firmware vanaf de root van de USB-stick geinstalleerd wordt. Uitpakken klaar? dan USB loskoppelen en in TV prikken en update installeren. Als dat niet werkt, dan even Samsung bellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexicon
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:01
LuPo schreef op maandag 03 januari 2011 @ 09:14:
[...]

Ik heb Ziggo met CI+ module en het zappen duurt inderdaad langer dan bij analoog. Daarom gebruik ik vaak de guide zodat ik naar de juiste programma's ga. ;)
Inderdaad het beeld is echt mooi, maar het zappen duurt lang, maar dit was ook zo bij de digitale ontvanger van ziggo, alleen nu heb je gelukkig nog maar 1 afstandsbediening :)

Ik stream muziek vanaf mijn pc naar de televesie, alleen nu staat er in de handleiding dat het scherm best wel snel kan in branden (na 4 uur), nu wil ik graag het scherm uitzetten? Is dat mogelijk? Want bij films kan ik die knop wel vinden alleen bij streaming niet :s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Laatst online: 18:35
Volgens mij doet de tv dat zelf voor je.
iig is het zo, dat wanneer ik te lang een serie op pauze laat staan, hij zelf overschakelt naar bewegend beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:40

Wildfire

Joy to the world!

Iemand met een UE46C8700 die ook last heeft van beeld wat af en toe heel even op zwart springt en dan gewoon weer verder gaat? Dit is dan met de meest recente firmware, T-VALDEUC-3005.1.

Voorheen met firmware versie 3003 was het probleem anders: dan bleef het beeld zwart, geluid speelde door. Zelfs een keer gehad dat de TV helemaal niet meer reageerde, stekker moest eruit. Na de firmware-update dat niet meer meegemaakt dus, nu alleen nog af en toe dat het beeld voor een halve seconde ofzo even op zwart springt.

Lijkt me dus een softwarematig probleem gezien dat de aard van het probleem na de update anders is.

Ter info: voor de zekerheid alle eco-functies uitgezet, de slaaptimer staat uit, ook de standby-na-zoveel-tijd-geen-signaal is uitgezet. We kijken trouwens via onze Humax HDTV decoder die via HDMI2 is aangesloten. Vandaag gaat m'n vader via de ingebouwde satelliettuner kijken of daar het probleem zich ook op voordoet.

[ Voor 20% gewijzigd door Wildfire op 03-01-2011 13:03 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alucard.erbacam
  • Laatst online: 19-04 14:54
Ik heb voor kerstmis de le40c650 aangeschaft via bol.com en heb een SQ02 paneel gekregen :).
Heb hem online geupdate naar 3003 en daarna met de usb stick naar 3005 gebracht.
Daarna heb ik de PVR functie ingeschakeld in het service menu en heb nu de opname functies erbij (moet alleen nog een HD aanschaffen ;).

Que beeld en geluid is het echt een geweldig toestel en ook de internet functies vind ik leuk (youtube :D)
Het enige "probleem" dat ik nog heb is de DLNA functie.
Ik zoek een goede DLNA server software die de volgende apparaten kent (qua profiel) en indien nodig doet transcoderen.
Het gaat om de Samsung Le40c650, de Samsung galaxy S, Samsung galaxy Tab en Sony Playstation 3.

De volgende heb ik al geprobeerd:
Tversity (werkt niet goed voor de TV)
Playstation media server (ook niet geweldig voor de TV)
Mezzmo (werkt tot nu toe het best maar heeft user based startup dus moet eerst inloggen voor het kreng start, tevens vergeet hij af en toe op te starten.)
Serviio (krijg ik niet goed aan de praat vanwege java-probs)
PC share manager (werkt goed voor de tv maar heeft geen transcodering)

Wie ooh wie wijst me naar de heilige graal van het DLNA tijdperk? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Met PC Share Manager ben ik nog geen bestand tegengekomen dat niet wil spelen op mijn 32C550, dus dan lijkt me de eis van het transcoderen toch ook niet zo strikt meer noodzakelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alucard.erbacam
Raymond schreef op maandag 03 januari 2011 @ 13:35:
Met PC Share Manager ben ik nog geen bestand tegengekomen dat niet wil spelen op mijn 32C550, dus dan lijkt me de eis van het transcoderen toch ook niet zo strikt meer noodzakelijk?
Het schijnt zo te zijn da pc share manager niet automatisch zijn library update (downloads zie je niet gelijk) en dat je die dan handmatig moet refreshen, Tijdens de update ben je dan de connectie met de tv kwijt.
Beide niet erg handig al je het programma op een server wil laten draaien.
Ook kan het zijn dat 1 van de DLNA apparaten (of een toekomstig aan te schaffen apparaat) een bepaald formaat van de pc/server niet snapt, met ondersteuning voor transcodering valt dit probleem weg :).

Maar je hebt gelijk, als tussenoplossing is het zeker te doen :)
Ben hem vanaf mijn desktop aan het testen met de apparaten en formaten, mocht het toch acceptabel genoeg blijken te zijn mag hij op de server :)

Edit (eerste probleem al gevonden: samsung galaxy S zegt "niet ondersteund" formaat bij MKV met pc share manager).

[ Voor 4% gewijzigd door alucard.erbacam op 03-01-2011 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:38
erikdeperik schreef op zondag 02 januari 2011 @ 23:03:
Niet heel snel
YouTube: Zap Test Samsung 46C6700

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3nzym3
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-08 20:12
alucard.erbacam schreef op maandag 03 januari 2011 @ 13:00:
Ik heb voor kerstmis de le40c650 aangeschaft via bol.com en heb een SQ02 paneel gekregen :).
Heb hem online geupdate naar 3003 en daarna met de usb stick naar 3005 gebracht.
Daarna heb ik de PVR functie ingeschakeld in het service menu en heb nu de opname functies erbij (moet alleen nog een HD aanschaffen ;).
Hey :) ik lees dat je de PVR functie hebt ingeschakeld op jouw tv.
Eerlijk gezegd wist ik niet eens dat dit kon. Ik heb namelijk het grotere broertje van hetzelfde type :(LE46C650).
Deze loopt op dit moment op versie 3003.

Kan ik ook via het service menu deze optie aanzetten? O-) .
Heb al even zitten googlen hierop maar kan zo niet vinden hoe en wat.

Dus mijn vragen: moet ik eerst updaten naar 3005 alvorens PVR functionaliteit is te selecteren?
Hoe werkt dit verder?? dien ik simpelweg een externe hdd op een USB aansluiting aan te koppelen. om zodoende opname mogelijkheid te realiseren? (lijkt me wel behoorlijk relaxt als deze functie gewoon is "aan te zetten" _/-\o_ )

Merci!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alucard.erbacam
3nzym3 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 14:55:
[...]
Hey :) ik lees dat je de PVR functie hebt ingeschakeld op jouw tv.
Eerlijk gezegd wist ik niet eens dat dit kon. Ik heb namelijk het grotere broertje van hetzelfde type :(LE46C650).
Deze loopt op dit moment op versie 3003.

Kan ik ook via het service menu deze optie aanzetten? O-) .
Heb al even zitten googlen hierop maar kan zo niet vinden hoe en wat.

Dus mijn vragen: moet ik eerst updaten naar 3005 alvorens PVR functionaliteit is te selecteren?
Hoe werkt dit verder?? dien ik simpelweg een externe hdd op een USB aansluiting aan te koppelen. om zodoende opname mogelijkheid te realiseren? (lijkt me wel behoorlijk relaxt als deze functie gewoon is "aan te zetten" _/-\o_ )

Merci!
Zover ik weet is het niet nodig om 3005 te hebben voor de PVR alhoewel ik ook niet weet of als je naderhand naar 3005 gaat hij de PVR reset ofzo.

Op deze forumlink (4e post van boven) word uitgelegd hoe de PVR functie aan te zetten en hoe in het service menu te komen.

Daarna heb je de extra opname mogelijkheden in het media menu, guide en werkt de opname knop op de afstandsbediening.
Je kunt dan opnames programmeren, timeshiften enzovoorts.
Let wel dat de tv "maar" 1 tuner heeft en je dus niet kunt opnemen van kanaal 1 en dan kijken naar kanaal 2.

Om te kunnen opnemen moet je inderdaad een externe harde schijf er aan hangen (die gevoed word met een externe voeding) en die met de tv formatteren.

Veel suxes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:32
jeff0122 schreef op zondag 02 januari 2011 @ 15:35:
Hoe kan het dat het beeld er niet mooi uitziet van een xbox360 met hdmi-kabel op de samsungle40c630. Heb de settings op de xbox op 1080p gezet maar het beeld valt me ontzettend tegen, het lijkt wel hdready misschien niet eens dat.
Heb je bij je Sources/bronnen ingesteld dat de betreffende HDMi ingang een gameconsole is? Dat schakelt namelijk allerlei beeldfuncties uit ivm lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
ok ,niet snel maar toch ietsje sneller als mijn satteliet tuner,naar mijn mening.
een verzoek mailtje sturen naar samsung voor snellere ci handling ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3nzym3
alucard.erbacam schreef op maandag 03 januari 2011 @ 15:06:
[...]

Zover ik weet is het niet nodig om 3005 te hebben voor de PVR alhoewel ik ook niet weet of als je naderhand naar 3005 gaat hij de PVR reset ofzo.

Op deze forumlink (4e post van boven) word uitgelegd hoe de PVR functie aan te zetten en hoe in het service menu te komen.

Daarna heb je de extra opname mogelijkheden in het media menu, guide en werkt de opname knop op de afstandsbediening.
Let wel dat de tv "maar" 1 tuner heeft en je dus niet kunt opnemen van kanaal 1 en dan kijken naar kanaal 2.

Om te kunnen opnemen moet je inderdaad een externe harde schijf er aan hangen (die gevoed word met een externe voeding) en die met de tv formatteren.

Thanks for your support!! :*)

Ga het vanavond als ik thuis ben meteen proberen.
Neem aan dat je voor timeshiften ook een externe hdd nodig hebt. :P.

Neemt de tv dan ook op als je hem "uit" hebt staan?

Zal niet te veel vragen spammen, eerst maar eens goed inlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werewolf336
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-08-2020
Ik krijg de volgende melding als ik Youtube filmpjes wil afspelen:

Afbeeldingslocatie: http://www4.picturepush.com/photo/a/4790952/1024/Anonymous/samsung-tv.png

Ik heb wel internetverbinding, want ik kan de filmpjes wel zoeken.
Heeft iemand anders ook wel eens deze melding gehad?
Heb het al meerdere dagen opnieuw geprobeerd, zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alucard.erbacam
3nzym3 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 15:54:
[...]
Thanks for your support!! :*)

Ga het vanavond als ik thuis ben meteen proberen.
Neem aan dat je voor timeshiften ook een externe hdd nodig hebt. :P.

Neemt de tv dan ook op als je hem "uit" hebt staan?

Zal niet te veel vragen spammen, eerst maar eens goed inlezen.
Zover ik weet is voor timeshiften ook een HD nodig.
Ale je de tv programmeert op timer zou hij ook moeten opnemen als hij uit is (zover ik weet/gelezen heb).
Ik moet zelf nog een externe Hd halen dus heb, buiten de PVR activeren, nog niet kunnen proberen hoe het nu precies werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
alucard.erbacam schreef op maandag 03 januari 2011 @ 16:07:
[...]

Zover ik weet is voor timeshiften ook een HD nodig.
Ale je de tv programmeert op timer zou hij ook moeten opnemen als hij uit is (zover ik weet/gelezen heb).
Ik moet zelf nog een externe Hd halen dus heb, buiten de PVR activeren, nog niet kunnen proberen hoe het nu precies werkt :)
opnemen werkt ook als hij uit staat _/-\o_

net even een mailtje naar samsung .nl gestuurd,ivm de "trage" zaptijden van de dvb-s tuner.
eens kijken wat ze zeggen.
als mijn elcheapo inverto scena hd tuner binnen 2 sec. zapt ,dan moet samsung tv dat toch ook kunnen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:35
Ik krijg het nog steeds niet voor elkaar om mijn tv te updaten naar de nieuwste firmware.
Hij kan niks vinden op de USB-stick zegt hij. Ik weet zeker dat ik de juiste gedownload heb en het op de jusite manier op m'n USB-stick heb gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PcDealer schreef op maandag 03 januari 2011 @ 08:35:
[...]

Probeer eens bij de picture settings alles op "off" te zetten of de reset te gebruiken
Had ik ook al geprobeert, maar maakt geen enkel verschil, de vertraging blijft ontstaan,

ik sta open voor alle oplossingen/ideeen!

Ingmar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:38
alucard.erbacam schreef op maandag 03 januari 2011 @ 15:06:
[...]

Ik heb via die post (en deze link) geprobeerd PVR aan te zetten op mijn LE40C650 met firmware 1012.3 maar ik kreeg het niet voor elkaar instelling in het service menu aan te passen. Bij deze stap gaat het al fout:
Whilst TV is off invoke service menu by pushing INFO-MENU-MUTE-POWER on remote control (If this doesn't work try MUTE-1-8-2-POWER). This will turn the TV on and show the Service Menu (S1).
Het service menu verschijnt inderdaad even, maar verdwijnt weer meteen zodra de identificatie van de smartcard in beeld komt. Moet ik de smartcard er even uithalen om normaal in het service menu te komen?
Wat me wel opviel is dat mijn beeldinstellingen gereset waren en ik die dus weer opnieuw moest instellen.

Is er bij het upgraden van firmware trouwens het risico dat de zenderinstellingen verloren gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:41
timwijn schreef op zondag 02 januari 2011 @ 19:18:
[...]

Ja, ik heb de versie gecontroleerd en ik heb een geformatteerde usb-stick gebruikt.

Update: Ik heb net met Samsung gebeld, en het blijkt dat ik al de meest recente versie voor mijn tv heb. Dit in tegenstelling tot het vermeldde op de site van samsung als ik mijn typenr opzoek....
T-MSX6DEUC-1002.1 blijkt de nieuwste voor mijn tv te zijn, terwijl op de site ook T-VAL6DEUC-1016.0 genoemd staat, zonder verdere uitleg wat het verschil is tussen de "VAL" en de "MSX".....

[ Voor 39% gewijzigd door daanNL op 03-01-2011 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
Wekko306 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 17:25:
[...]

Ik heb via die post (en deze link) geprobeerd PVR aan te zetten op mijn LE40C650 met firmware 1012.3 maar ik kreeg het niet voor elkaar instelling in het service menu aan te passen. Bij deze stap gaat het al fout:

[...]

Het service menu verschijnt inderdaad even, maar verdwijnt weer meteen zodra de identificatie van de smartcard in beeld komt. Moet ik de smartcard er even uithalen om normaal in het service menu te komen?
Wat me wel opviel is dat mijn beeldinstellingen gereset waren en ik die dus weer opnieuw moest instellen.

Is er bij het upgraden van firmware trouwens het risico dat de zenderinstellingen verloren gaan?
ik weet niet of je de laatste fw gebruikt,maar bij de 6700 was dat de 3005.1
als je wat verder leest vanaf de "guide" zie je dat het best lastig kan zijn om in het sm te komen ,maar uiteindelijk lukt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wekko306 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 17:25:
[...]

[...]

Was bij mij ook. Je moet even de hele cammodule eruit halen. En dan nog eens proberen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:38
Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2011 @ 18:46:
[...]

Was bij mij ook. Je moet even de hele cammodule eruit halen. En dan nog eens proberen....
Inmiddels gelukt en het werkt :)
Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

PcDealer schreef op donderdag 30 december 2010 @ 15:53:
[...]

Het staat niet in de TS hoe ik dat op moet zoeken, maar zoeken in dit topic op "sq" leert mij dat er ergens version moet staan, behalve bij de C-series. Ik zie dan ook niet hoe ik het moet zien.
devil-strike schreef op donderdag 30 december 2010 @ 20:12:
[...]

Door de bovenste ventilatiegril kijken aan de achterkant van de tv.
PcDealer schreef op donderdag 30 december 2010 @ 22:03:
Ik ga dat later bekijken met het type scherm. Een Ax zou een AU Optronics zijn ja.

Ik krijg mijn review niet verder dan een eenvoudig, terwijl ik flink wat tekst heb getikt:
productreview: Samsung LE32C530 review door PcDealer
Ik heb een A06.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil een Playstation 3 en daarbij ook een televisie.
De uitstraling van een TV vind ik best wel belangrijk en de Samsung TV's spreken me wel heel erg aan.
Natuurlijk wil ik ook kwaliteit, ik heb een beetje rond gekeken vanavond maar er is zoveel keuze.
Mijn kamer is ongeveer 3x4 meter, en ik dacht zelf aan een 32 of een 37 inch scherm, wat lijkt jullie het beste.
Gemiddeld zit ik denk ik rond de 3 meter van de TV af.
Daarnaast heb ik gelezen dat LED mooier is dan LCD dus wil ik ook graag een LED.
Maar ik lees allemaal waardes van contrast en dergelijke waar ik zelf totaal geen verstand van heb.

Wat ik met de TV wil:
- Games zoals Gran Turismo 5, Mafia 2 enz. spelen
- Bluray Films kijken via de Playstation 3
- Mijn computer (of externe harde schijf) erop aansluiten voor bijvoorbeeld films/series
- Het budget ligt rond de 800 euro maar als er een hele goede is voor 1.000 of zo maakt dat ook niet zoveel uit

Wie kan me TV's aanbevelen, of moet ik voor wat ik wil geen Samsung aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimi_v
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-09 22:34
Gait schreef op maandag 03 januari 2011 @ 17:11:
Ik krijg het nog steeds niet voor elkaar om mijn tv te updaten naar de nieuwste firmware.
Hij kan niks vinden op de USB-stick zegt hij. Ik weet zeker dat ik de juiste gedownload heb en het op de jusite manier op m'n USB-stick heb gezet.
daanNL schreef op maandag 03 januari 2011 @ 17:38:
[...]
Ja, ik heb de versie gecontroleerd en ik heb een geformatteerde usb-stick gebruikt.
...
Probeer eens een andere stick, bij voorkeur niet te groot. 2 hooguit 4 GB. Ik merk met mijn dagelijks werk met het updaten van firmware in printercontrollers ook regelmatig dat bij lange na niet alle sticks per definitie werken (herkend worden). Ook gerenomeerde merken als Kingston en Corsair werken dan bij lange na niet altijd vlekkeloos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
alucard.erbacam schreef op maandag 03 januari 2011 @ 13:54:
Edit (eerste probleem al gevonden: samsung galaxy S zegt "niet ondersteund" formaat bij MKV met pc share manager).
Weird, ik heb ook een galaxy S en daarmee heb ik wel MKV's kunnen afspelen (heb daar in het begin mee gespeeld).
Misschien een andere mediaplayer eens proberen voor MKV's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beefhead
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:41
Iemand ervaring met de UE-46C5100? Is nu in de aanbieding bij MM voor 777 Euro. Ben niet van plan om meer dan 850Euro uit te geven en vraag me af of dit een goede keuze is? Is er voor mijn budget een betere keuze?

3 out of 4 people make up 75% of the population || 4 out of 3 people struggle with math

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Beefhead schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 09:59:
Iemand ervaring met de UE-46C510? Is nu in de aanbieding bij MM voor 777 Euro. Ben niet van plan om meer dan 850Euro uit te geven en vraag me af of dit een goede keuze is? Is er voor mijn budget een betere keuze?
Zou in dat geval toch voor een lcd gaan.
Heb zelf getwijfeld tussen c5100 en de c630, ben uiteindelijk toch voor de c630 gegaan, omdat ik dat beeld mooier vond.
Overigens wel een aardig leuke aanbieding, maar het is een edge-led toestel en dan geven lcd's meestal toch nog beter beeld.
Maar dat is natuurlijk ook een beetje persoonlijk.
Beste is gewoon bekijken in de winkel, als jij hem mooi vind, dan kan je hem gewoon nemen, het is in ieder geval geen "slechte" tv.

[ Voor 13% gewijzigd door timwijn op 04-01-2011 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beefhead
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:41
Zou in dat geval toch voor een lcd gaan.
Heb zelf getwijfeld tussen c5100 en de c630, ben uiteindelijk toch voor de c630 gegaan, omdat ik dat beeld mooier vond.
Overigens wel een aardig leuke aanbieding, maar het is een edge-led toestel en dan geven lcd's meestal toch nog beter beeld.
Maar dat is natuurlijk ook een beetje persoonlijk.
Beste is gewoon bekijken in de winkel, als jij hem mooi vind, dan kan je hem gewoon nemen, het is in ieder geval geen "slechte" tv.
Bedankt voor je reactie. Ik zal hem zeker eens gaan bekijken. Ben alleen bang dat ik eenmaal in de winkel door de bomen het bos niet meer zie :) Met lcd bedoel je zonder edge-led? Is dan het contrast niet gelijk een stuk minder?

3 out of 4 people make up 75% of the population || 4 out of 3 people struggle with math

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Gait, @daanNL:
Lukt het nog niet? Voer dan het bestand (exe) op de computer uit naar de root (\) van een harde schijf (niet je C:) maar naar D: , E: , ...
Dan krijg je een folder met de naam van de firmware zoals: T-CHUCIPDEUC. Kopier deze dan naar een geformateerde USB Stick (2GB of 4GB). Vergewis je ervan dat je toestel deze firmware gebruikt via:
  • Menu: [ ?] Ondersteuning
  • Contact opnemen met Samsung
  • selecteer de 2de pagina (afstandsbediening cursor down)
Nu krijg je de product gegevens met oa model en gebruikte firmware met versie info. (dit kan verschillen per toestel, maar denk dat elk recent toestel deze info weergeeft. Komt deze naam niet overeen met de uitgepakte versie: dan gebruik je niet de juiste versie voor jou toestel! Voor een UE40B8090XP is deze naam bvb T-CHUCIPDEUC. Als de versie nummers identiek zijn dan vindt hij ook geen update, er is niets te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Beefhead schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 10:31:
[...]

Bedankt voor je reactie. Ik zal hem zeker eens gaan bekijken. Ben alleen bang dat ik eenmaal in de winkel door de bomen het bos niet meer zie :) Met lcd bedoel je zonder edge-led? Is dan het contrast niet gelijk een stuk minder?
Ja, met LCD, bedoel ik met ccfl backlight, dus geen edge-led of full-led.
Edge-led, heeft alleen led aan de randen, full-led, is stukken beter, maar betaal je ook veel meer voor.

Het schijnt dat de kleuren van edge-led tv's wat "harder" zijn en soms een beetje "kil" t.o.v. lcd tv's in de prijsklasse waar jij je in begeeft en ik mij ook in begaf. (overigens heb ik een bescheiden 32" tv, wat voor mij groot genoeg is als student:)) Maar ik heb naar dezelfde modellen gekeken, alleen dan kleiner.
Het contrast is zeker niet minder goed bij een LCD hoor.
Overigens is de C5100 ook een 50hz tv, schijnt dat als je veel bijv. voetbal kijkt, dan het dan lekkerder is om een 100hz tv te hebben.
In ieder geval bekijk hem in de winkel eens en bekijk dan ook eens een LE**C630 of C650. (100hz lcd tv in ongeveer dezelfde prijscategorie.)

Maak voor jezelf gewoon een lijstje van tv's binnen de prijscategorie die je hebt gesteld, ga naar de winkel en vergelijk alleen die met elkaar. Dan weet ik zeker dat je door de bomen prima het bos ziet:)
(bij de MM staan er veel, ik heb alleen de modellen bekeken, die ik wilde bekijken na vooronderzoek hier en heb toen vrij snel mijn keuze kunnen maken!)
Belangrijk is gewoon wat je zelf van de tv vind.
Eventueel kan je nog even zoeken op reviews op internet.
Dit is een goede:
http://www.hdtvtest.co.uk...-le40c650-20100506527.htm (gaat over 40" C630/650, het lcd model waarvan ik dus de 630 heb)

Kleine opmerking nog trouwens:
De C5100 is een 50hz tv, laat je niet misleiden doordat er op de Samsung site een clear motion rate van 100 staat, dit is iets van hun zelf en betekend niet dat je een 100hz tv hebt.
Volgens mij is de clear motion rate van de c630 200, maar dat is een 100hz tv!

Edit2: C750 ook een hele leuke tv.

[ Voor 7% gewijzigd door timwijn op 04-01-2011 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@alucard.erbacam, @Raymond:
Niet alle MKV's spelen af op Samsung (MKV's zijn een doos met daarin mediabestanden met een bepaalde codec) in je handleiding vind je een tabel met welke ondersteund zijn: (hoofdstuk mediaplay usb & dlna). Dit kan verschillen van model tot model en jaargang (A,B,C)
Deze tabel toon supported Subtitle Formats en Supported Video Formats voor een UE40B8090XP bij MKV vind ik dan terug:
Video Decoder:
Divx 3.11, 4.x, 5.1, 6.0, XviD, H.264 BP, H.264 MP, H.264 HP, MPEG-4 SP, MPEG-4 ASP & Motion JPEG.
Audio Codec:
MP3, AC3, LPCM, ADPCM (MULAW, ALAW) en AAC
Vanaf er iets afwijkt in de MKV dan krijg je die boodschap. Met een programma zoals MediaInfo <= klik hier, kan je nagaan wat er in die doos steekt.
Dan heb je twee mogelijkheden ofwel zet je de file zelf om met programma zoals SUPER © of Mediacoder of je gebruikt een dlna player die transcoded.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2011 08:59 . Reden: link media info 7.38 > 7.39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 11:14:
Deze tabel toon supported Subtitle Formats en Supported Video Formats voor een UE40B8090XP bij MKV vind ik dan terug:
Video Decoder:
Divx 3.11, 4.x, 5.1, 6.0, XviD, H.264 BP, H.264 MP, H.264 HP, MPEG-4 SP, MPEG-4 ASP & Motion JPEG.
Lijkt mij een knappe lijst, dus volgens mij zal je dan niet snel tegen iets aanlopen dat je tv niet snapt.
Ik kijk veel series (gisteren in US uitgezonden, vandaag kijken) en ook regelmatig een filmpje ed.
Mijn TV snapt net zoveel formaten als mijn pc, dus ik ben er dik tevreden over.

Loop jij zo vaak tegen niet-ondersteunde formaten aan, dat je echt op zoek moet naar iets anders dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Euh: ja, meestal audio formaat die niet klopt: geen standaard MP3 of 1ste spoor DTS track.
Heb iets vreemds voor met mp4 opnames van TV stations zoals Nederland 1 SD (niet HD) in aspect ratio 16:9 704 x 576 beeldpunten. Toont deze altijd in 4:3? Ned 1 opname 3MB <= klik hier
Zette al een boompje op met Samsung NL en hun support? Benieuwd wat er uit komt? VLC herkent de 16:9 vlag en speelt deze correct af? Deze speelt Samsung dan wel correct af: aspect ratio 16:9 512 x 288 beeldpunten zoals opname van ComputerClub 2 <= klik hier 400 MB torrent!
getest op LE40B650T2W en UE40B8090XP met USB stick, SAMSUNG PC Share Manager 4.2 en Thecus NAS met Twonky module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserboy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-09 09:32
timwijn schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 11:08:
[...]Edit2: C750 ook een hele leuke tv.
Dat is het zeker. Al zou je kunnen afvragen waarom je een hoop geld zou willen betalen voor 3D televisie. Het nut is vooralsnog beperkt vind ik. Ik zit ook nog steeds te stoeien. De keuze tussen LED (C6700 32 inch, 40 inch wordt te duur) en LCD (C650 40inch). Blijf op dit moment een beetje hangen op het uiterlijk van het laatste toestel.Ik heb in dezelfde kamer ook al een Samsung Syncmaster T220 staan. Daar lijkt het wel erg op. Toevallig zat ik gisteravond nog even op de website van Samsung te kijken en kwam een C670 tegen. Echter is deze in geen velden of wegen te bekennen. Voor PVR hoef je het ook niet meer te doen, want dit is op toch wel opvallend veel toestellen gewoon in te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3nzym3
erikdeperik schreef op maandag 03 januari 2011 @ 16:16:
[...]

opnemen werkt ook als hij uit staat _/-\o_

net even een mailtje naar samsung .nl gestuurd,ivm de "trage" zaptijden van de dvb-s tuner.
eens kijken wat ze zeggen.
als mijn elcheapo inverto scena hd tuner binnen 2 sec. zapt ,dan moet samsung tv dat toch ook kunnen >:)
Relaxt dat je ook kan opnemen als hij uit staat :*).

Ben inmiddels zover dat ik voor de PVR functie een kleine externe hdd wil gaan aanschaffen (250Gb / 320 Gb lijkt me afdoende).

Dient deze een externe voeding te hebben? Of is "USB" powered ook afdoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24

job

Dat is afhankelijk van de HD. Pak je een 2.5" HD dan kan het waarschijnlijk zonder externe voeding.
Sommige HD's worden ook geleverd met een usb kabel waarbij je aan een kant 2 usb stekkers hebt. Die tweede is dan voor extra stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:33

JB

Cédric roelt!

Nu heb ik een paar keer in dit topic een aantal opsommingen gezien van de veranderingen in de nieuwste firmware (in mijn geval de LE46C630) nu weet ik niet of het aan mij ligt maar waar kan ik op de site van Samsung zelf deze veranderingen vinden?

http://www.samsung.com/nl...pe=prd_detail&tab=support

Als ik bij firmware kijk zie ik wel de bestanden staan maar wat er verbeterd is niet :?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3nzym3
job schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 13:40:
Dat is afhankelijk van de HD. Pak je een 2.5" HD dan kan het waarschijnlijk zonder externe voeding.
Sommige HD's worden ook geleverd met een usb kabel waarbij je aan een kant 2 usb stekkers hebt. Die tweede is dan voor extra stroom.
Dat begrijp ik :). Mijn insteek is echter meer of mijn TV (LE46C650) om kan gaan met een usb powered HDD (Dus stroom aftappen van de usb poort van de TV), tbv het gebruiken van alle functionaliteiten van de PVR (timeshiften, opnemen etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
JB schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 13:46:
Nu heb ik een paar keer in dit topic een aantal opsommingen gezien van de veranderingen in de nieuwste firmware (in mijn geval de LE46C630) nu weet ik niet of het aan mij ligt maar waar kan ik op de site van Samsung zelf deze veranderingen vinden?

http://www.samsung.com/nl...pe=prd_detail&tab=support

Als ik bij firmware kijk zie ik wel de bestanden staan maar wat er verbeterd is niet :?
Op de poolse site kun je op het upgrade type klikken en krijg je vervolgens de wijzigingen te zien. Gelukkig heeft samsung voor elke taal dezelfde layout, dus je komt er wel aan uit om het weer te vinden ook als je geen pools kent.

http://www.samsung.com/pl...pe=prd_detail&tab=support

[ Voor 8% gewijzigd door lexi op 04-01-2011 14:16 . Reden: url ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
3nzym3 schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 13:19:
[...]

Relaxt dat je ook kan opnemen als hij uit staat :*).

Ben inmiddels zover dat ik voor de PVR functie een kleine externe hdd wil gaan aanschaffen (250Gb / 320 Gb lijkt me afdoende).

Dient deze een externe voeding te hebben? Of is "USB" powered ook afdoende?
ik heb een usb powerd 2.5" schijf 320g van adata erop ,100% d:)b
deze

[ Voor 8% gewijzigd door erikdeperik op 04-01-2011 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 17-09 08:24

job

3nzym3 schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 14:07:
[...]

Dat begrijp ik :). Mijn insteek is echter meer of mijn TV (LE46C650) om kan gaan met een usb powered HDD (Dus stroom aftappen van de usb poort van de TV), tbv het gebruiken van alle functionaliteiten van de PVR (timeshiften, opnemen etc.).
Een usb poort is gebouwd om stroom te leveren, dus het zou gewoon moeten werken.
Ik geef alleen dat een HD met een extra usb stekker handig is.
Ik persoonlijk heb het niet geprobeerd.

[ Voor 6% gewijzigd door job op 04-01-2011 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Laatst online: 21:33

JB

Cédric roelt!

lexi schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 14:14:
[...]

Op de poolse site kun je op het upgrade type klikken en krijg je vervolgens de wijzigingen te zien. Gelukkig heeft samsung voor elke taal dezelfde layout, dus je komt er wel aan uit om het weer te vinden ook als je geen pools kent.

http://www.samsung.com/pl...pe=prd_detail&tab=support
Ik begin me echt af te vragen of ik achterlijk ben :X maar waar zou ik dat dan moeten zien :? Als ik op de poolse naam voor firmware klik krijg ik precies dezelfde pagina als de Nederlandse zonder de wijzigingen zichtbaar voor deze firmware.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 13:57
Ik heb op zolder een home cinema gemaakt. Had eerst een HD Ready van Samsung staan. 26 inch. En heb er een blu-ray speler staan met 5.1 boxen set :)

Maar heb nu de kleine Samsung tv vervangen voor een Samsung UE32C5100.

Heb nog nooit een LED tv gehad, ben erg benieuwd naar de kleuren met een Blu-Ray film. Tv is vandaag binnengekomen. Zal mijn ervaringen delen met jullie als het klaar is :)

Wie hebben er nog meer een Samsung UE32C5100 gehad of in gebruik?

Kan je er trouwens een Harde schijf met films aanhangen? En deze via de harde schijf afspelen?

[ Voor 9% gewijzigd door Mars18 op 04-01-2011 15:13 ]

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:12
van der Ende schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 22:31:
Dames en Heren,

Ik kan nu bevestigen dat de Rosewill RNX-N1 IEEE 802.11b/g/n USB2.0 Wireless-N 2.0 Dongle (2T2R) perfect werkt op een Samsung 46C630 (dus waarschijnlijk ook wel op een C650 ed)

Ze verkopen hem bij newegg.com

http://www.newegg.com/Pro...aspx?Item=N82E16833166025
knip
Beetje laat, maar goed. Het is alleen niet mogelijk om rechtstreeks vanaf Newegg te laten verzenden. Dus die vlieger gaat niet op. Dan is het goedkoper om de Samsung te kopen. Ik zit zelf te dubben om alsnog de netwerk aansluitingen door te leggen naar de slaapkamer of iets anders te regelen.
Het belangrijkste is de updates van de speler. Alhoewel rechstreeks van de server af spelen van tv-series lijkt me ook wel wat. Even bedenken wat handig gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
JB schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 15:04:
[...]

Ik begin me echt af te vragen of ik achterlijk ben :X maar waar zou ik dat dan moeten zien :? Als ik op de poolse naam voor firmware klik krijg ik precies dezelfde pagina als de Nederlandse zonder de wijzigingen zichtbaar voor deze firmware.
Als je daar goed kijkt kun je in het tabelletje zien dat je onder het kopje "Opis" op de tekst kunt klikken, deze is namelijk blauw. Als je dat doet krijg je de wijzigingen te zien:

1. Title
Firmware for self upgrade
2. Applicable Model
LE**C630 series
3. Carrier or Corporate Customer
Open market
4. Description
T-VAL6DEUC-1016.0
. When watching and turning off/on several times, network setting is failed.
(Mac address error)

!! You should check current firmware name on your TV before upgrading
(OSD Menu > Support > Contact Samsung)

[ Voor 16% gewijzigd door lexi op 04-01-2011 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
ik ben voornemens om het volgende toestel te kopen: LE40C530
Is dit op dit moment verstandig of is de verwachting dat er straks een nieuwe productielijn gepresenteerd wordt waardoor ik beter even kan wachten. Daarnaast heb ik het eea gelezen of verschillende panelen, welke kan je het beste hebben en waaraan kan je zien welk paneel je hebt?

BVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserboy
groggy schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 15:58:
ik ben voornemens om het volgende toestel te kopen: LE40C530 Is dit op dit moment verstandig of is de verwachting dat er straks een nieuwe productielijn gepresenteerd wordt waardoor ik beter even kan wachten.
Wat is binnenkort? Vermoedelijk zal dit pas in het voorjaar zijn. Maart, april en mei. Aankomende week de CES en zal Samsung ongetwijfeld een deel van haar nieuwe productielijn aankondigen. Nadeel is wel dat je dan weer de volle mep moet gaan betalen. Koop gewoon wat je aanspreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 10:49:
@Gait, @daanNL:
Lukt het nog niet? Voer dan het bestand (exe) op de computer uit naar de root (\) van een harde schijf (niet je C:) maar naar D: , E: , ...
Dan krijg je een folder met de naam van de firmware zoals: T-CHUCIPDEUC. Kopier deze dan naar een geformateerde USB Stick (2GB of 4GB). Vergewis je ervan dat je toestel deze firmware gebruikt via:
  • Menu: [ ?] Ondersteuning
  • Contact opnemen met Samsung
  • selecteer de 2de pagina (afstandsbediening cursor down)
Nu krijg je de product gegevens met oa model en gebruikte firmware met versie info. (dit kan verschillen per toestel, maar denk dat elk recent toestel deze info weergeeft. Komt deze naam niet overeen met de uitgepakte versie: dan gebruik je niet de juiste versie voor jou toestel! Voor een UE40B8090XP is deze naam bvb T-CHUCIPDEUC. Als de versie nummers identiek zijn dan vindt hij ook geen update, er is niets te updaten.
Zie de volgende afbeeldingen van mij TV:

Afbeeldingslocatie: http://img717.imageshack.us/img717/8682/04012011308.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img692.imageshack.us/img692/9108/04012011309.jpg

En van deze link gebruik ik de tweede firmware namelijk: T-MSX6DEUC-1002.1

Deze is van 15 Dec terwijl die van mij TV zoals ook te zien is op de foto 2010/09/06

Ook heb ik een probleem met ondertiteling, ik stream van m'n WHS d.m.v. Twonky.
Ik heb een MKV-bestand met een los SRT-bestand in één map met dezelfde naam zie hieronder.

Afbeeldingslocatie: http://img823.imageshack.us/img823/3253/mapje.jpg

Wat doe ik verkeerd?

[ Voor 25% gewijzigd door Gait op 04-01-2011 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
groggy schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 15:58:
ik ben voornemens om het volgende toestel te kopen: LE40C530
Is dit op dit moment verstandig of is de verwachting dat er straks een nieuwe productielijn gepresenteerd wordt waardoor ik beter even kan wachten. Daarnaast heb ik het eea gelezen of verschillende panelen, welke kan je het beste hebben en waaraan kan je zien welk paneel je hebt?

BVD
Ben het helemaal eens met Laserboy, als het gaat om technologie kan je altijd wel blijven wachten! Gewoon kopen wat je aanspreekt inderdaad. Veel zal er toch niet veranderen aan de nieuwe toestellen.

@Gait, denk toch echt dat je al in het bezit bent van de meest recente firmware. Typen komen overeen.

[ Voor 7% gewijzigd door timwijn op 04-01-2011 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
JB schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 15:04:
[...]

Voor mij heeft dit in ieder geval er voor gezorgd dat ik 1080p bestanden en andere hd bestanden nu vloeiend kan kijken, zonder haperingen, die de tv eerst wel vertoonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gait schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 16:41:
[...]gebruik ik de tweede firmware namelijk: T-MSX6DEUC-1002.1

Deze is van 15 Dec terwijl die van mij TV zoals ook te zien is op de foto 2010/09/06
T-MSX6DEUC-1002.1 is op het toestel aanwezig en wordt dus niet upgedate.
als je perse toch deze erop wil en je flatscreen wil downgraden: zet vorige versie erop als je die hebt of vindt T-MSX6DEUC-1001.1 en dan terug de nieuwe T-MSX6DEUC-1002.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb een LE40C650 met PVR aan, maar als ik nu de laatste update er op installeer moet ik dan weer alles opnieuw instellen? Ik heb de channel list bewaard (dat kan je doen door land te veranderen op Other (anders). Maar heb dus geen idee of PVR dan ook nog werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autodrop
  • Laatst online: 18-07 16:37
Ik heb vernomen dat er een nieuwe firmware is voor de LE32C530. Ik kan deze echter niet vinden op de website van Samsung, ik vind alleen de 2005.4 versie. Kan iemand mij vertellen waar ik de T-MSX5DEUC-2007.4 firmware kan vinden? Ik ben het schokkerige beeld nu namelijk wel een keertje zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Autodrop schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 17:45:
Ik heb vernomen dat er een nieuwe firmware is voor de LE32C530. Ik kan deze echter niet vinden op de website van Samsung, ik vind alleen de 2005.4 versie. Kan iemand mij vertellen waar ik de T-MSX5DEUC-2007.4 firmware kan vinden? Ik ben het schokkerige beeld nu namelijk wel een keertje zat.
Die kan je niet vinden, want dat is de nieuwste firmware die er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 17:19:
[...]

T-MSX6DEUC-1002.1 is op het toestel aanwezig en wordt dus niet upgedate.
als je perse toch deze erop wil en je flatscreen wil downgraden: zet vorige versie erop als je die hebt of vindt T-MSX6DEUC-1001.1 en dan terug de nieuwe T-MSX6DEUC-1002.1.
Maar die van de Samsung site is toch van een nieuwere datum?
Of is het dus helemaal niet nodig op te updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Raymond schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 11:31:
[...]

Lijkt mij een knappe lijst, dus volgens mij zal je dan niet snel tegen iets aanlopen dat je tv niet snapt.
Ik kijk veel series (gisteren in US uitgezonden, vandaag kijken) en ook regelmatig een filmpje ed.
Mijn TV snapt net zoveel formaten als mijn pc, dus ik ben er dik tevreden over.

Loop jij zo vaak tegen niet-ondersteunde formaten aan, dat je echt op zoek moet naar iets anders dan?
Denk dat er wel meer formaten ondersteunt worden, als ik zo de source bekijk van iedergeval de mstar saturn7 (tmsx5) based tv's dan gebruikt i ffdshow voor het afspelen van video/audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Even een vraagje. Ik ben opzoek naar een nieuwe TV. Het wordt sowieso een Samsung en ook een led scherm. Qua afmetingen wil ik een 46" hebben. Nou kom ik via de PW een aantal tv's tegen die daaraan voldoen, ik zie alleen de verschillen niet echt. Het gaat dan om de onderstaande TV's.

Samsung UE46C5100
Samsung UE46C5700
Samsung UE46C6000
Samsung UE46C6200
Samsung UE46C6700

Als ik naar de specs kijk zie ik vaak geen verschillen behalve de prijs, die variëren tussen de 770 en 1100 euro. Kan iemand mij vertellen wat nou precies het verschil is en welke aan te raden zijn ?

Dingen zoals een netwerkverbinding en kunnen internetten boeit mij helemaal niets. Ik wil qua prijs/prestatie gewoon een goede TV. Qua prijs wil ik best wat meer uitgeven als dit ook echt te zien is in de beeldkwaliteit.

[ Voor 16% gewijzigd door PilatuS op 04-01-2011 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Dit meen je niet!

Vandaag nieuwe Samsung LED tv gekocht, zit er in het midden een dode pixel. Groen puntje dat brand help.

Ik zie het als ik de modus media op afstandbediening indruk, en het beeld zwart is. Het is maar 1 pixel. Maar ik zie het nu al constant.

Wat kan ik het beste doen ? :(

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserboy
Mars18 schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 19:28:
Dit meen je niet! Vandaag nieuwe Samsung LED tv gekocht, zit er in het midden een dode pixel. Groen puntje dat brand help. Ik zie het als ik de modus media op afstandbediening indruk, en het beeld zwart is. Het is maar 1 pixel. Maar ik zie het nu al constant.

Wat kan ik het beste doen ? :(
Foto maken, TV terug stoppen in de doos en terug gaan naar de winkel. Je kan hem vast wel omruilen.

[ Voor 3% gewijzigd door laserboy op 04-01-2011 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
laserboy schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 19:30:
[...]
Foto maken, TV terug stoppen in de doos en terug gaan naar de winkel. Je kan hem vast wel omruilen.
Ik ga zeker nu een foto maken, Probleem is alleen dat ik hem bij bol.com heb besteld omdat die daar op voorraad was :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:38
Mars18 schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 19:32:
[...]

Ik ga zeker nu een foto maken, Probleem is alleen dat ik hem bij bol.com heb besteld omdat die daar op voorraad was :'(
Dan geld de wet koop op afstand. Kan je zonder opgaaf van reden binnen 8 dagen retouren.

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserboy
[...]

Dan zou ik direct even gaan bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
[...]

Bellen en terug sturen:) Dode pixels doen ze niet moeilijk over en wisselen ze gewoon om voor een deugdelijk exemplaar:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MalleEppie71
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
PilatuS schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 19:19:
Even een vraagje. Ik ben opzoek naar een nieuwe TV. Het wordt sowieso een Samsung en ook een led scherm. Qua afmetingen wil ik een 46" hebben. Nou kom ik via de PW een aantal tv's tegen die daaraan voldoen, ik zie alleen de verschillen niet echt. Het gaat dan om de onderstaande TV's.

Samsung UE46C5100
Samsung UE46C5700
Samsung UE46C6000
Samsung UE46C6200
Samsung UE46C6700

Als ik naar de specs kijk zie ik vaak geen verschillen behalve de prijs, die variëren tussen de 770 en 1100 euro. Kan iemand mij vertellen wat nou precies het verschil is en welke aan te raden zijn ?

Dingen zoals een netwerkverbinding en kunnen internetten boeit mij helemaal niets. Ik wil qua prijs/prestatie gewoon een goede TV. Qua prijs wil ik best wat meer uitgeven als dit ook echt te zien is in de beeldkwaliteit.
Voor de specs kijk ook op de site van Samsung, daar kan je ook vergelijken en zie je de verschillen. De types die niet op de Nederlandse site van Samsung staan zijn waarschijnlijk importmodellen (bijv. de 6200, die je wel terugvindt op samsung.de en daar dus kunt vergelijken). Het verschil tussen de 5 en 6 serie is vlgs mij het paneeltype en de beeldfrequentie ('CMR'). Binnen de 6 serie zijn de belangrijkste verschillen wel of geen internet en de aanwezigheid van een DVB-S tuner. Als de laatste twee cijfers anders zijn dan is dat (dacht ik) het uiterlijk, dus de kleur en type voet.

Als je voor prijs/prestatie wilt gaan (en 'prestatie' is bij jou de beeldkwaliteit) dan moet je in deze prijsrange toch echt voor LCD gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
timwijn schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 20:16:
[...]

Bellen en terug sturen:) Dode pixels doen ze niet moeilijk over en wisselen ze gewoon om voor een deugdelijk exemplaar:)
Gebeld, morgen bellen ze terug voor een afspraak te maken. Hoop dat als ze deze tv komen ophalen, ze al een nieuwe bij zich hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
MalleEppie71 schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 21:02:
[...]

Voor de specs kijk ook op de site van Samsung, daar kan je ook vergelijken en zie je de verschillen. De types die niet op de Nederlandse site van Samsung staan zijn waarschijnlijk importmodellen (bijv. de 6200, die je wel terugvindt op samsung.de en daar dus kunt vergelijken). Het verschil tussen de 5 en 6 serie is vlgs mij het paneeltype en de beeldfrequentie ('CMR'). Binnen de 6 serie zijn de belangrijkste verschillen wel of geen internet en de aanwezigheid van een DVB-S tuner. Als de laatste twee cijfers anders zijn dan is dat (dacht ik) het uiterlijk, dus de kleur en type voet.

Als je voor prijs/prestatie wilt gaan (en 'prestatie' is bij jou de beeldkwaliteit) dan moet je in deze prijsrange toch echt voor LCD gaan.
Bedankt voor je reactie.

Dus eigenlijk zijn de LED schermen in deze prijsklasse gewoon slecht. Een scherm met een LCD backlight is tot de 1000 euro dus nog gewoon beter dan een LED scherm ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserboy
PilatuS schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 21:11:
[...]Dus eigenlijk zijn de LED schermen in deze prijsklasse gewoon slecht. Een scherm met een LCD backlight is tot de 1000 euro dus nog gewoon beter dan een LED scherm?
Slecht is het zeker niet, maar op groter formaat vind ik LCD in deze prijsklasse nog beter. Iedereen denkt dat ongetwijfeld anders over. Het is allemaal mooi spul en uiteindelijk moet je gewoon naar de winkel gaan en gaan vergelijken.

[ Voor 16% gewijzigd door laserboy op 04-01-2011 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MalleEppie71
  • Nu online
PilatuS schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 21:11:
[...]

Bedankt voor je reactie.

Dus eigenlijk zijn de LED schermen in deze prijsklasse gewoon slecht. Een scherm met een LCD backlight is tot de 1000 euro dus nog gewoon beter dan een LED scherm ?
Nee, LED-schermen zijn zeker niet slecht. Ik heb zelf onlangs een 40C6700 gekocht, bij mij was het dunnere formaat ook van belang. De beeldkwaliteit is prima en het energieverbruik speelde ook mee. Het is dus maar net wat je zoekt.

Wel is het zo dat over het algemeen de beeldkwaliteit van LCD schermen als (nog) beter wordt beoordeeld. Maar staar je niet blind op de specs en de mening in de diverse topics, ga vooral ook kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Slecht is misschien niet het juiste woord. Maar over het algemeen zijn 46" schermen tot 1000 euro met LCD dus beter dan met LED. Ik heb helaas niet heel veel verstand van TV's. De dikte en energieverbruik maakt mij niet zoveel uit. Ding komt toch aan de muur te hangen waar die paar cm's voor mij niets uitmaken. Over het algemeen kijk nog geen 2 uur per dag TV dus is energieverbuik voor mij ook niet een belangrijk punt.

Meer dan 1000 euro wil ik niet uitgeven en voor dat geld zoek ik qua beeldkwaliteit het beste 46" Samsung scherm. Er komt voor de films en series een mediaplayer aan, dingen zoals internet en andere opties die ik toch nooit ga gebruiken zijn voor mij dan ook niet interessant.

Het is alleen moeilijk een keuze te maken met een aantal verschillende modellen en mijn beperkte kennis er over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MalleEppie71
  • Nu online
PilatuS schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 21:32:
[...]

Het is alleen moeilijk een keuze te maken met een aantal verschillende modellen en mijn beperkte kennis er over.
Gelukkig is er dit topic :) Als je uit gaat van (1) 46 inch LCD, gaat voor (2) beeldkwaliteit en (3) niet meer dan 1000 wilt uitgeven dan wordt het m.i. dus een 46c6xx. (de 46c750 is helaas iets meer dan 1000, heeft wel een PVR (opnemen via USB) én 3d 8) ). Zoek maar even in dit topic op bijv. '630' en je wordt een stuk wijzer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
MalleEppie71 schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 22:07:
[...]

Gelukkig is er dit topic :) Als je uit gaat van (1) 46 inch LCD, gaat voor (2) beeldkwaliteit en (3) niet meer dan 1000 wilt uitgeven dan wordt het m.i. dus een 46c6xx. (de 46c750 is helaas iets meer dan 1000, heeft wel een PVR (opnemen via USB) én 3d 8) ). Zoek maar even in dit topic op bijv. '630' en je wordt een stuk wijzer.
Als ik de specs van de LE46C630 en de LE46C650 naast elkaar leg komt de 630 er beter uit voor zover ik kan zien. Alleen is de 650 wel duurder, dus dat snap ik niet helemaal.

Wel mooi om te horen dat LED vaak geen betere beeldkwaliteit opleverd dan LCD, ik had toch verwacht dat het andersom zou zijn. Dus mooi om dat nu te horen ipv blind naar LED schermen te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 17-09 21:26
PilatuS schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 22:12:
[...]

Als ik de specs van de LE46C630 en de LE46C650 naast elkaar leg komt de 630 er beter uit voor zover ik kan zien. Alleen is de 650 wel duurder, dus dat snap ik niet helemaal.

Wel mooi om te horen dat LED vaak geen betere beeldkwaliteit opleverd dan LCD, ik had toch verwacht dat het andersom zou zijn. Dus mooi om dat nu te horen ipv blind naar LED schermen te kijken.
C630 en C650 zijn exact hetzelfde met uitzondering van:
- C650 heeft wel internet tv gebeuren
- C650 heeft een ander design dan C630 (ronde bult onderaan met rood accent, versus rechte afwerking)

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Phusebox schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 22:15:
[...]

C630 en C650 zijn exact hetzelfde met uitzondering van:
- C650 heeft wel internet tv gebeuren
- C650 heeft een ander design dan C630 (ronde bult onderaan met rood accent, versus rechte afwerking)
Bij de specs hier op tweakers staat dat de C630 200Hz is, alleen klopt dat dus niet. Vandaar dat ik dacht dat de C630 beter zou zijn dan de C650. Internet op de TV heeft voor mij dus geen nu dus dan is de meerprijs voor de C650 het ook niet waard.

Met een budget tot 1000 euro zal de C630 voor een 46" TV voor mij dus de beste keuze zijn ? Die is qua beeldkwaliteit dus ook beter dan de UE46C6000 met LED ?

[ Voor 4% gewijzigd door PilatuS op 04-01-2011 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
devil-strike schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 19:14:
Denk dat er wel meer formaten ondersteunt worden, als ik zo de source bekijk van iedergeval de mstar saturn7 (tmsx5) based tv's dan gebruikt i ffdshow voor het afspelen van video/audio.
Whu? Gewoon een software decoder erin?
Die valt dus ook te updaten, lijkt me. Da's wel cool :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
PilatuS schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 22:25:
[...]

Bij de specs hier op tweakers staat dat de C630 200Hz is, alleen klopt dat dus niet. Vandaar dat ik dacht dat de C630 beter zou zijn dan de C650. Internet op de TV heeft voor mij dus geen nu dus dan is de meerprijs voor de C650 het ook niet waard.

Met een budget tot 1000 euro zal de C630 voor een 46" TV voor mij dus de beste keuze zijn ? Die is qua beeldkwaliteit dus ook beter dan de UE46C6000 met LED ?
Als je het aan mij zou vragen, zou dat de beste keus zijn! Heb zelf ook een C630 en ben er uitermate tevreden over! Heb trouwens wel maar een 32".
Het scherm van de C630 is trouwens ook veel minder spiegelend en meer mat dan de C650 dus kijkt wat fijner wanneer er licht op schijnt. Het design vond ik ook mooier en internet@tv had voor mij geen toegevoegde waarde.
Hij is trouwens ook inderdaad 100hz, 200hz is de clearmotionrate van Samsung!
Daarnaast vond ik het beeld echt mooier dan de led tv's. Denk dat je er een prima tv aan hebt!

[ Voor 3% gewijzigd door timwijn op 04-01-2011 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Autodrop schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 17:45:
de 2007.4 hebben ze van alle samsung site's afgehaald wegens problemen denk ik zo, ik heb hem wel draaien maar mkv gaat zo oos dat het nie op tekijken is, en het jammere is downgraden gaat niet :S
Raymond schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 22:30:
[...]

Whu? Gewoon een software decoder erin?
Die valt dus ook te updaten, lijkt me. Da's wel cool :)
Ffdshow kan tegenwoordig ook hardware playback met sommige codecs, en denk dat er wel het 1 en ander aangepast is aan ffdshow om he soepel op mips telaten draaien, en zekerweten kan ffdshow geupdate worden, alleen zou je dan de hele source opnieuw moeten doen.

[ Voor 38% gewijzigd door devil-strike op 05-01-2011 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:26
Heeft de LE46C630 en de LE46C650 ook last van clouding en bleeding net als de C6000 serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
  • Laatst online: 16:58
GranCanaria schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 08:59:
Heeft de LE46C630 en de LE46C650 ook last van clouding en bleeding net als de C6000 serie?
neej, dat is zoverre ik weet alleen maar bij de LED series waargenomen
vandaar ik nog gekozen heb voor de LE40C630 serie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Hoor t graag!
Groetjes Ingmar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
Bedankt voor je reactie Rubke.

Ik had dat even over het hoofd gezien, ik kom van een le40a656 af welke ook geen geld tv is. De le40a656 heeft overigens wel een erg goede beeld kwaliteit.

Echter wil ik wel naar een led televisie welke betaalbaar is en eigenlijk weinig of geen clouding etc heeft.

De c6000 serie heeft een erg mooie beeldkwaliteit echter ga ik me zeker ergeren aan de clouding. Heb je misschien nog tips voor me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
GranCanaria schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 09:34:
Bedankt voor je reactie Rubke.

Ik had dat even over het hoofd gezien, ik kom van een le40a656 af welke ook geen geld tv is. De le40a656 heeft overigens wel een erg goede beeld kwaliteit.

Echter wil ik wel naar een led televisie welke betaalbaar is en eigenlijk weinig of geen clouding etc heeft.

De c6000 serie heeft een erg mooie beeldkwaliteit echter ga ik me zeker ergeren aan de clouding. Heb je misschien nog tips voor me?
Led tv's in die prijsklasse, hebben gewoon soms last van clouding en/of bleeding.
nogmaals denk dat je beter voor een LCD kan gaan in die prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 09:30:
Hallo allemaal,

Hoor t graag!
Groetjes Ingmar
Probeer eens op movie-mode in te stellen ipv game-mode en bijv. ipv 1080 ->720p
En motion-plus uit.
/overigens staat ergens anders dat je de film-mode weer niet in moet stellen, ivm inputlag..

[ Voor 15% gewijzigd door timwijn op 05-01-2011 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigDCBP
  • Laatst online: 14-07-2023
Hallo iedereen,

Ik heb ook een UE37C6000 in mijn bezit en heb ook ontzettend veel last van clouding of backlight bleeding of hoe het ook genoemd wordt. Ik probeer nu al zeker 1 maand een oplossing hiervoor te zoeken want het stoort mij ontzettend.
Ze zijn bij mijn thuis geweest ervoor. Toen zeiden ze dat het niet normaal is en hebben ze het paneel vervangen. Ik was op dat ogenblik jammergenoeg niet zelf aanwezig. We dachten dat het dan zou opgelost zijn maar de clouding was er terug en dat dan ook nog op dezelfde plaats :? is dit mogelijk? of hebben ze gewoon dezelfde paneel er terug ingestoken??? Of kan het ook aan iets anders liggen?
Ik zit zelf in de branche van tv herstellingen en dit kan niet anders dan aan het paneel liggen. Nu heb ik opnieuw een aanvraag gedaan voor een nieuwe herstelling en nu zou dit binnen de specs liggen van het toestel terwijl dat de eerste keer niet was! En het probleem is juist hetzelfde als ervoor...

Alvast bedankt voor de hulp! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
BigDCBP schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 09:58:
Hallo iedereen,

Ik heb ook een UE37C6000 in mijn bezit en heb ook ontzettend veel last van clouding of backlight bleeding of hoe het ook genoemd wordt. Ik probeer nu al zeker 1 maand een oplossing hiervoor te zoeken want het stoort mij ontzettend.
Ze zijn bij mijn thuis geweest ervoor. Toen zeiden ze dat het niet normaal is en hebben ze het paneel vervangen. Ik was op dat ogenblik jammergenoeg niet zelf aanwezig. We dachten dat het dan zou opgelost zijn maar de clouding was er terug en dat dan ook nog op dezelfde plaats :? is dit mogelijk? of hebben ze gewoon dezelfde paneel er terug ingestoken??? Of kan het ook aan iets anders liggen?
Ik zit zelf in de branche van tv herstellingen en dit kan niet anders dan aan het paneel liggen. Nu heb ik opnieuw een aanvraag gedaan voor een nieuwe herstelling en nu zou dit binnen de specs liggen van het toestel terwijl dat de eerste keer niet was! En het probleem is juist hetzelfde als ervoor...

Alvast bedankt voor de hulp! :)
C6000 staat wel bekend om dat er problemen zijn met clouding en bleeding.
Kan zijn dat ze er een ander paneel in hebben gedaan, maar dat die gewoon dezelfde problemen geeft.
Zou zeggen, laat ze er gewoon weer naar kijken en eventueel weer vervangen, tot het naar wens is.
Het is heel vervelend maar denk dat dat de enige optie is. (afgezien van tv verkopen en een andere nemen :9 )

Edit: bleeding lijkt me trouwens liggen aan de behuizing van de tv en niet zo zeer aan het paneel.
(als ik jou was geweest, was ik überhaupt niet voor de c6000 gegaan, omdat die dus overal bekend staat om deze problemen.)

[ Voor 6% gewijzigd door timwijn op 05-01-2011 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
Die staat er inderdaad wel bekend om, volgens mij komt het bij de hele c6xxx serie voor.

Erg jammer omdat het scherm erg mooi beeld geeft.

Ik zou er in ieder geval voor zorgen dat je er de volgende keer bij bent zodat je het gelijk weer kunt testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigDCBP
  • Laatst online: 14-07-2023
Ja jammer genoeg heb ik deze als cadeau gekregen :9 en had ik dus niet veel keus want hij stond ineens voor mijn deur :) altijd plezant natuurlijk ma als het dan zo wat tegenvalt is het wat minder.
Het feit dat ze het paneel veranderd hebben en de clouding zich nog op dezelfde identieke plaats bevind vind ik nogal abnormaal maar als het idd door de behuizing zou komen kan dit inderdaad wel zo zijn.
Ik ga proberen ze nog eens te laten komen en dan thuis te zijn of anders moet de winkel waar ik hem gekocht heb maar een nieuwe bezorgen.
Ik begrijp dat vele mensen hiermee kunnen leven maar mij stoort het echt wel TE veel ;)
Zeker als je dan ook nog een blurayspeler hebt (voor de optimale cinemasensatie thuis?!) en dan zo een paar vlekken ziet langskomen als je van je film bent aan genieten.
En dan idd de laatste optie is hem te verkopen en zo een nieuwe te kunnen kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
Je moet een gegeven paard nooit in de bek kijken :) in dit geval wel ;)

Ja ik zou de televisie ook niet zomaar gaan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:40

Wildfire

Joy to the world!

Blergh... stomme UE46C8700... beeld knippert soms even een fractie van een seconde op zwart en heel soms gaat de TV gewoon meteen weer uit als je hem aan zet. Samsung-logo en rood LEDje blijven dan branden, na paar minuten gaat 'ie van zichzelf weer aan. Zelf aanzetten tussentijds lukt niet.

(en auto-update, eco-functies, etc. staan allemaal uit dus daar ligt het niet aan)

Morgen komt iemand van de winkel kijken, gelukkig geldt bij hun 'niet goed binnen 14 dagen dan wordt 'ie omgerolen' dus niet gezeik met TV weg voor reparatie.

[ Voor 24% gewijzigd door Wildfire op 05-01-2011 12:59 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Bij het volgen van de guide voor het aanzetten van de PVR staat er dat de USB key op FAT32 moet. Maar kan je er ook een usb hdd aan hangen die op ntfs is geformateerd?

Ik wil namelijk een 1,5tb hdd gaan halen zodat ik er ook hd films enzo op kanzetten maar die passen niet op FAT32.
Pagina: 1 ... 47 ... 75 Laatste