Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-09 14:46
BigDCBP schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 11:09:
Ja jammer genoeg heb ik deze als cadeau gekregen :9 en had ik dus niet veel keus want hij stond ineens voor mijn deur :) altijd plezant natuurlijk ma als het dan zo wat tegenvalt is het wat minder.
Het feit dat ze het paneel veranderd hebben en de clouding zich nog op dezelfde identieke plaats bevind vind ik nogal abnormaal maar als het idd door de behuizing zou komen kan dit inderdaad wel zo zijn.
Ik ga proberen ze nog eens te laten komen en dan thuis te zijn of anders moet de winkel waar ik hem gekocht heb maar een nieuwe bezorgen.
Ik begrijp dat vele mensen hiermee kunnen leven maar mij stoort het echt wel TE veel ;)
Zeker als je dan ook nog een blurayspeler hebt (voor de optimale cinemasensatie thuis?!) en dan zo een paar vlekken ziet langskomen als je van je film bent aan genieten.
En dan idd de laatste optie is hem te verkopen en zo een nieuwe te kunnen kopen...
Gewoon weer inderdaad iemand laten komen of naar de winkel gaan hoor!
Je hebt gewoon recht op een deugdelijk product en dat is dit niet, dus moeten ze er wat aan doen, zelfs als dat betekend dat het net zo vaak is totdat het je wel bevalt:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

WeAreLegion schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 13:17:
Bij het volgen van de guide voor het aanzetten van de PVR staat er dat de USB key op FAT32 moet. Maar kan je er ook een usb hdd aan hangen die op ntfs is geformateerd?
Volgens de handleiding van mijn LE32C530 kan ie ntfs lezen.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
PcDealer schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 15:04:
[...]

Volgens de handleiding van mijn LE32C530 kan ie ntfs lezen.
Dat is inderdaad waar, maar hij heeft het over specifiek pvr functie.
Overigens gewoon proberen LordHades, merk je het snel genoeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ja dat ie gewoon NTFS kan uitlezen weet ik inderdaad maar ging inderdaad over de PVR functie. Maar goed ik ga straks wel even een toshiba 1,5tb halen vond 70 euro wel mooie prijs er voor. Dan laat ik het wel weten misschien dat andere er ook wat aan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigDCBP
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-07-2023
timwijn schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 15:04:
[...]

Gewoon weer inderdaad iemand laten komen of naar de winkel gaan hoor!
Je hebt gewoon recht op een deugdelijk product en dat is dit niet, dus moeten ze er wat aan doen, zelfs als dat betekend dat het net zo vaak is totdat het je wel bevalt:)
Ik heb nog eens naar de winkel gebeld. Er gaat deze week een verantwoordelijke van Samsung komen en dan gaan ze het bespreken. Er gaat dan een dossier opgesteld worden over de tv. Dus normaal moet het wel opgelost geraken. Dus gewoon blijven proberen tot het opgelost is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

timwijn schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 15:08:
[...]

Dat is inderdaad waar, maar hij heeft het over specifiek pvr functie.
Overigens gewoon proberen LordHades, merk je het snel genoeg!
WeAreLegion schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 15:14:
Ja dat ie gewoon NTFS kan uitlezen weet ik inderdaad maar ging inderdaad over de PVR functie. Maar goed ik ga straks wel even een toshiba 1,5tb halen vond 70 euro wel mooie prijs er voor. Dan laat ik het wel weten misschien dat andere er ook wat aan hebben.
Niet goed gelezen, my bad :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07-2024
WeAreLegion schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 15:14:
je hoeft er niet eens een stick in te hebben,ben ik achter.
gewoon het selecteren en bevestigen van"tv naar usb" is genoeg,daarna gaat het uitgebreide sm open

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
erikdeperik schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 15:31:
[...]

je hoeft er niet eens een stick in te hebben,ben ik achter.
gewoon het selecteren en bevestigen van"tv naar usb" is genoeg,daarna gaat het uitgebreide sm open
Dat klopt inderdaad. Ik heb het ook gewijzigd zonder usb stick. Maar dit ging meer of je TV op kan nemen op een NTFS geformateerde schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
WeAreLegion schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 15:33:
[...]

Dat klopt inderdaad. Ik heb het ook gewijzigd zonder usb stick. Maar dit ging meer of je TV op kan nemen op een NTFS geformateerde schijf.
Ben benieuwd! Laat het hier maar weten:)
Trouwens echt een prima prijs inderdaad voor die harde schijf!
1,5tb voor 70 euro, geen geld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
BigDCBP schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 15:23:
[...]

Ik heb nog eens naar de winkel gebeld. Er gaat deze week een verantwoordelijke van Samsung komen en dan gaan ze het bespreken. Er gaat dan een dossier opgesteld worden over de tv. Dus normaal moet het wel opgelost geraken. Dus gewoon blijven proberen tot het opgelost is...
Haha zag net een 46 inch c6000 aangeboden in V&A dacht even dat jij het was >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-09 11:56
knip

[ Voor 98% gewijzigd door Philos31 op 07-01-2011 07:24 ]

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:38
WeAreLegion schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 15:33:
[...]

Nee, dit kan niet. Je harde schijf moet geformateerd zijn in XFS (door de tv) als je PVR wilt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Jups, daar kwam ik net dus ook achter :( Das wel verdomd jammer zeg. Heb ik 1,5TB gekocht die ik niet kan gebruiken ik neem bij lange na niet genoeg op om dat te vullen. Het is volgens mij ook niet mogelijk om 2 hdd's er van te maken met partities. Dus jah ik gebruik deze maar voor me server.

Ok je krijgt met geen mogelijkheid bestanden op een XFS schijf dat is me wel duidelijk geworden. Enige wat ik nog niet geprobeerd heb is om er 2 partities van te maken in windows en kijken wat er dan gebeurd.

Ok laatste edit:

Ik kan jullie vertellen dat het wel mogelijk is om een hdd op te delen in 2 partities. Je moet er in windows 1 dan NTFS maken. De andere laat je gewoon voor wat het is. Daarna hang je hem aan je pc. Als je dan probeert op te nemen zegt ie dat de HDD niet juiste format heeft. Kies voor formateren. Hier kan je kiezen welke partitie wil gebruiken. Kies dan de gene waar onbekend staat.

Als dit gebeurd is kan je vanuit mediaplayer met A kiezen welke je wil gebruiken. Tadaaa problem solved! :) 1,5tb nu in gebruik.

[ Voor 60% gewijzigd door WeAreLegion op 05-01-2011 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
Samsung heeft voor de C530/550 nieuwe firmware voor de mstar T-MSX5DEUC serie online gezet, met versie nummer 2009.0

changelog * This Version T-MSX5DEUC-2009.0

Video Stop in Mediaplayer At inserting Ci Card.
When Entering Media Play Showed Not support Format

http://www.samsung.com/nl...F1W&prd_ia_sub_class_cd=P

[ Voor 27% gewijzigd door devil-strike op 05-01-2011 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avathar.rauko
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-06 09:44
Hoi mede tweakers,

Ik loop tegen een probleempje aan met mijn audio op mn UE40C6000, ik heb via de optische uitgang deze aangesloten op mijn reciever JVC NX30. Nu zit er via HDMI op de Tv een ps3,xbox360 en een htpc aangesloten.

Nu loop ik tegen het probleem aan dat mijn tv alleen stereo van de aangesloten apparaten door geeft naar mijn reciever. Wat ik erg onlogisch vindt zou toch verwachten dat een tv die al die signalen aan kan dit ook kan doorgeven.

Zijn er meer mensen tegen dit probleem aangelopen of is er een workaround.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:41

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

avathar.rauko schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 08:39:
Hoi mede tweakers,

Ik loop tegen een probleempje aan met mijn audio op mn UE40C6000, ik heb via de optische uitgang deze aangesloten op mijn reciever JVC NX30. Nu zit er via HDMI op de Tv een ps3,xbox360 en een htpc aangesloten.

Nu loop ik tegen het probleem aan dat mijn tv alleen stereo van de aangesloten apparaten door geeft naar mijn reciever. Wat ik erg onlogisch vindt zou toch verwachten dat een tv die al die signalen aan kan dit ook kan doorgeven.

Zijn er meer mensen tegen dit probleem aangelopen of is er een workaround.
Dit is al eerder getikt hier ;) Ik had hetzelfde. Dus met xboxxen had ik slecht geluid.
Workaround, of eigenlijk beste oplossing: Laat alles eerst via hdmi naar de versterker lopen en dan via hdmi naar de tv.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
WeAreLegion schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 17:33:
Ik kan jullie vertellen dat het wel mogelijk is om een hdd op te delen in 2 partities. Je moet er in windows 1 dan NTFS maken. De andere laat je gewoon voor wat het is. Daarna hang je hem aan je pc. Als je dan probeert op te nemen zegt ie dat de HDD niet juiste format heeft. Kies voor formateren. Hier kan je kiezen welke partitie wil gebruiken. Kies dan de gene waar onbekend staat.

Als dit gebeurd is kan je vanuit mediaplayer met A kiezen welke je wil gebruiken. Tadaaa problem solved! :) 1,5tb nu in gebruik.
Mooi dat het gelukt is en je je hdd nu kan gebruiken voor PVR en ook nog voor je computer. Werkt PVR een beetje lekker met die Toshiba hdd? Deze is namelijk 5400RPM en ik had ergens gelezen dat dat het minimum is waarmee je gebruik zou kunnen maken van PVR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ik heb de Samsung gekocht maar die is ook 5400RPM en dat werkt echt prima verder. Opnemen en afspelen en doorspoelen gaat echt allemaal zonder happeren. Het NTFS gedeelte gebruik ik voor bluray rips en dergelijke en deze draaien ook allemaal prima zonder happeren vanaf de hdd. Dus dat 5400rpm is meer dan genoeg.

pricewatch: Samsung G3 Station HX-DU015EC 1.5TB Zwart

[ Voor 53% gewijzigd door WeAreLegion op 06-01-2011 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Voor de mensen die zich er voor interesseren en nog niet het nieuwsbericht hebben gelezen:
nieuws: CES: Samsung verkleint bezels bij nieuwe hdtv-lijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
WeAreLegion schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 11:51:
Ik heb de Samsung gekocht maar die is ook 5400RPM en dat werkt echt prima verder. Opnemen en afspelen en doorspoelen gaat echt allemaal zonder happeren. Het NTFS gedeelte gebruik ik voor bluray rips en dergelijke en deze draaien ook allemaal prima zonder happeren vanaf de hdd. Dus dat 5400rpm is meer dan genoeg.

Top, ik heb zojuist dezelfde besteld :)
Handig om 1 hdd te hebben die ik zowel voor PVR kan gebruiken als gewoon om films mee te bekijken. Op dit moment kijk ik films via het netwerk maar dan moet m'n computer constant aan blijven staan en daar komt best een hoop lawaai vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 21:26
timwijn schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 12:11:
Voor de mensen die zich er voor interesseren en nog niet het nieuwsbericht hebben gelezen:
nieuws: CES: Samsung verkleint bezels bij nieuwe hdtv-lijn
Ja jammer dat er niks instaat over de betaalbaardere tv's. Dit zijn alleen de duurdere modellen en sowieso allemaal LED. Gezien de problemen met clouding etc zie ik liever wat ze qua normale lcd's nog gaan brengen.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,
ik heb een samsung tv le32r81b.
alleen nu ik hier een ps3 wil aansluiten via een hdmi kabel krijg ik tijdens het spelen (sneeuwbeeld) in beeld.
ook geeft hij regelmatig aan dan er geen singaal is of niet wordt ondersteunt.

het ligt niet aan de kabel,want ik heb hem al eens gewisseld met een ander apparaat.

wie weet hoe ik dit kan oplossen,want anders moet ik met die stekkertjes werken en is de beeld een heel stuk minder mooi.

hoop dat er iemand is die me kan helpen.

verder ben ik erg te vreden met het toestel.

mvg,
johan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 14:32
Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 13:49:
hallo,
ik heb een samsung tv le32r81b.
alleen nu ik hier een ps3 wil aansluiten via een hdmi kabel krijg ik tijdens het spelen (sneeuwbeeld) in beeld.
ook geeft hij regelmatig aan dan er geen singaal is of niet wordt ondersteunt.

het ligt niet aan de kabel,want ik heb hem al eens gewisseld met een ander apparaat.

wie weet hoe ik dit kan oplossen,want anders moet ik met die stekkertjes werken en is de beeld een heel stuk minder mooi.

hoop dat er iemand is die me kan helpen.

verder ben ik erg te vreden met het toestel.

mvg,
johan
Ik verdenk toch sterk je kabel. Ook al heb je die al eens uitgewisseld. Wat gebruik je voor kabels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Phusebox schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 13:27:
[...]

Ja jammer dat er niks instaat over de betaalbaardere tv's. Dit zijn alleen de duurdere modellen en sowieso allemaal LED. Gezien de problemen met clouding etc zie ik liever wat ze qua normale lcd's nog gaan brengen.
Klopt, alleen heb je dat stukje gelezen over die afstandsbediening die erbij geleverd wordt? 3" touchscreen, waarmee je waarschijnlijk het beeld van de tv er ook op kan streamen :9~
En wat een heerlijk dunne bezel en daarnaast niet meer zo "shiny".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MalleEppie71
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

Ok je krijgt met geen mogelijkheid bestanden op een XFS schijf dat is me wel duidelijk geworden. Enige wat ik nog niet geprobeerd heb is om er 2 partities van te maken in windows en kijken wat er dan gebeurd.
Volgens mij kan dit wel in Ubuntu? Wikipedia: XFS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fortfort
  • Laatst online: 23-06 06:25
Ik heb hier een samsung ue32c6000, waarbij ik via dlna via mijn windows 7 pc films stream. De ondertitels hebben de zelfde naam als de film en zijn in srt formaat. Toch zie ik deze niet. Gebruik de laatste firmware van de samsung. Wie weet wat hier fout gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-09 09:24
fortfort schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 19:47:
Ik heb hier een samsung ue32c6000, waarbij ik via dlna via mijn windows 7 pc films stream. De ondertitels hebben de zelfde naam als de film en zijn in srt formaat. Toch zie ik deze niet. Gebruik de laatste firmware van de samsung. Wie weet wat hier fout gaat?
probeer deze link eens. Zo is het mij gelukt:
http://rsnijders.info/vak...-op-je-tv-of-mediaplayer/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
  • Laatst online: 16-09 11:56
Ik heb van de week een LE40C650 aangeschaft

mijn popcorn hour C200 en die staat ingesteld op 1080P24 auto switching omdat ik vooral amerikaanse TV series kijk.
Wanneer ik nu bijvoorbeeld mijn eigen gemaakte huis video's ga kijken die in 1080i50 zijn opgenomen dan schakelt de Popcorn hour steeds tussen 2 filmpjes terug naar P24 en zodra het volgende filmpje begint weer naar P50 dus krijg ik 2 keer een onscreen display met daarop mijn HDMI kanaal en de geselecteerde framerate.

Kan ik die OSD niet uitzetten op de een of andere manier?

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
timwijn schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 14:27:
[...]

Klopt, alleen heb je dat stukje gelezen over die afstandsbediening die erbij geleverd wordt? 3" touchscreen, waarmee je waarschijnlijk het beeld van de tv er ook op kan streamen :9~
En wat een heerlijk dunne bezel en daarnaast niet meer zo "shiny".
Ja allemaal leuk en aardig, maar eerst zien dat het

1) geen clouding heeft
2) geen backlight bleeding
3) niet van die viesblauwe kleuren zoals de meeste led tv's
4) ook met een lage helderheid goed werkt
5) betaalbaar is in 40"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
WeAreLegion schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 11:51:

Je hebt dus 2 partities gemaakt. Hoe zet je de films dan op de HD. koppel je hem los en zet je hem dan aan je PC? Is een NAS dan niet een betere oplossing?? Ik ben op zoek naar een NAS maar bijna niemand heeft hier ervaring mee volgens mij. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Phusebox schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 08:04:
[...]

Ja allemaal leuk en aardig, maar eerst zien dat het

1) geen clouding heeft
2) geen backlight bleeding
3) niet van die viesblauwe kleuren zoals de meeste led tv's
4) ook met een lage helderheid goed werkt
5) betaalbaar is in 40"
Helemaal mee eens hoor, maar aangezien ik voor nu alleen nog maar op het uiterlijk kan afgaan, beoordeel ik hem daarop en dat ziet er toch bijzonder fraai uit! Overigens is dat bij ongeveer de duurste Samsung series (8/9 series) dacht ik, dus zullen wel weer aardig boven de 1000 euro komen in 40"..
Wel raar dat ze nog steeds voor edge-led en niet full-led gaan, maar goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MalleEppie71
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
kuwerti schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 08:06:
[...]

Je hebt dus 2 partities gemaakt. Hoe zet je de films dan op de HD. koppel je hem los en zet je hem dan aan je PC? Is een NAS dan niet een betere oplossing?? Ik ben op zoek naar een NAS maar bijna niemand heeft hier ervaring mee volgens mij. 8)7
Voor NAS-sen zit er veel meer ervaring in het grote NAS-topic (zo te zien jou bekend, en daar heb je al antwoord gehad). Het lijkt me sterk dat voor het afspelen van films op je TV een verschil zit tussen de NASsen, omdat dit gewoon een netwerkapparaat is. Zolang DLNA maar ondersteund wordt lijkt me.

Als ik zoek op 'NAS' in dit topic dan zie aardig wat postings die jou verder kunnen helpen? Zie bijv. ook dit antwoord

Er zijn drie manieren om mediabestanden af te spelen op je TV: via het netwerk (bestand staat dan op PC of NAS), via een USB stick/ USB-harde schijf en via een mediaspeler (popcorn, HDX, etc). Vlgs mij ben jij -gezien je vragen- het beste af met een mediaspeler met eigen harde schijf. Deze is ook als schijf (via Samba) zichtbaar in je netwerk, dus je kunt zowel via DLNA op je TV afspelen als ook gewoon via de interface van je mediaspeler (zeg maar net als je met je DVD-speler doet). Ook kan je met je PC downloaden en dan de download via het netwerk op de HDD van mediaspeler zetten. Meerdere mediaspelers kunnen ook zelf downloaden, dus dan kan je PC zelfs uit (en een mediaspeler is veel zuiniger).
Een USB-stick/USB-HDD is denk ik het goedkoopste maar biedt ook de minste ondersteuning mbt formaten, ondertitels, etc. Daarnaast heb je (volgens mij) geen mogelijkheid voor 5.1 als je het geluid vanaf de USB stick via je TV naar je versterker stuurt.

Just my two cents :)

[ Voor 7% gewijzigd door MalleEppie71 op 07-01-2011 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok laatste edit:

Ik heb dit geprobeerd met de interne harde schijf van mijn mediaplayer, maar is niet gelukt.
Omdat de mediaplayer (HDMAX H1073) toch op de tv staat aangesloten dacht ik dat dit wel handig zou zijn om het ook te gebruiken als de "PVR-harde schijf".

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2011 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
MalleEppie71 schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 09:59:
[...]

Voor NAS-sen zit er veel meer ervaring in het grote NAS-topic (zo te zien jou bekend, en daar heb je al antwoord gehad). Het lijkt me sterk dat voor het afspelen van films op je TV een verschil zit tussen de NASsen, omdat dit gewoon een netwerkapparaat is. Zolang DLNA maar ondersteund wordt lijkt me.

Als ik zoek op 'NAS' in dit topic dan zie aardig wat postings die jou verder kunnen helpen? Zie bijv. ook dit antwoord

Er zijn drie manieren om mediabestanden af te spelen op je TV: via het netwerk (bestand staat dan op PC of NAS), via een USB stick/ USB-harde schijf en via een mediaspeler (popcorn, HDX, etc). Vlgs mij ben jij -gezien je vragen- het beste af met een mediaspeler met eigen harde schijf. Deze is ook als schijf (via Samba) zichtbaar in je netwerk, dus je kunt zowel via DLNA op je TV afspelen als ook gewoon via de interface van je mediaspeler (zeg maar net als je met je DVD-speler doet). Ook kan je met je PC downloaden en dan de download via het netwerk op de HDD van mediaspeler zetten. Meerdere mediaspelers kunnen ook zelf downloaden, dus dan kan je PC zelfs uit (en een mediaspeler is veel zuiniger).
Een USB-stick/USB-HDD is denk ik het goedkoopste maar biedt ook de minste ondersteuning mbt formaten, ondertitels, etc. Daarnaast heb je (volgens mij) geen mogelijkheid voor 5.1 als je het geluid vanaf de USB stick via je TV naar je versterker stuurt.

Just my two cents :)
MalleEppie: bedankt voor je reactie. Mijn fout, ik moet ook wat duidelijker zijn: waar ik eigenlijk naar op zoek ben zijn mensen met een samsung icm een NAS. Ik wil graag weten welk MERK en TYPE NAS die mensen hebben en wat hun ervaring is. Dus mocht iemand dergelijke ervaring hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alien_Inside
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-05 23:42

Alien_Inside

-geen-

Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 10:52:
[...]

Ik heb dit geprobeerd met de interne harde schijf van mijn mediaplayer, maar is niet gelukt.
Omdat de mediaplayer (HDMAX H1073) toch op de tv staat aangesloten dacht ik dat dit wel handig zou zijn om het ook te gebruiken als de "PVR-harde schijf".
wie o wie weet het?

ik wil ook 1 oplossing kopen voor alles: Een mediaplayer met harde schijf, waar ook middels PVR op opgenomen kan worden... Is het al iemand gelukt?

-geen-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 13:57
Wat vreemd toch, Vandaag kwam de nieuwe Samsung LED Televisie UE32C5100 - 32 inch - Full HD via Bol.com

En ik sluit hem aan. En na goed kijken zie ik toch ergens rechts in het scherm, weer een groen puntje dat blijft branden. Volgens mij echt weer pixel.

Hoe kan dit toch mogelijk zijn? Hebben jullie er meer last van?

Zie het niet zitten om hem voor de 2x op te sturen.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0otje
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:34
Mars18 schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 17:36:
Wat vreemd toch, Vandaag kwam de nieuwe Samsung LED Televisie UE32C5100 - 32 inch - Full HD via Bol.com

En ik sluit hem aan. En na goed kijken zie ik toch ergens rechts in het scherm, weer een groen puntje dat blijft branden. Volgens mij echt weer pixel.

Hoe kan dit toch mogelijk zijn? Hebben jullie er meer last van?

Zie het niet zitten om hem voor de 2x op te sturen.
dat is klote voor je. is de c5100 niet de budget model van de led modellen? Btw ik lees net dat deze versie enkel panelen gebruikt van de merk Chilin. Kan misschien mee te maken hebben. Enkel de budgetmodellen gebruiken namelijk deze merk panelen van alle Samsung tv's.

Op zich heb je het recht om het weer terug te sturen en een nieuwe exemplaar te krijgen of je geld terug.

Heeft iemand nog nieuws over de nieuwe LCD/LED modellen van 2011?

[ Voor 3% gewijzigd door M0otje op 07-01-2011 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

M0otje schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 17:53:
[...]

Heeft iemand nog nieuws over de nieuwe LCD/LED modellen van 2011?
De speciale website: http://www.samsungces2011.com/
Hier de laatste persberichten: http://www.samsung.com/nl/news/newsList.do?gltype=localnews

In april wordt er wat spul leverbaar.

[ Voor 5% gewijzigd door PcDealer op 07-01-2011 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fortfort
  • Laatst online: 23-06 06:25
Philos31 schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 07:26:
Ik heb van de week een LE40C650 aangeschaft

mijn popcorn hour C200 en die staat ingesteld op 1080P24 auto switching omdat ik vooral amerikaanse TV series kijk.
Wanneer ik nu bijvoorbeeld mijn eigen gemaakte huis video's ga kijken die in 1080i50 zijn opgenomen dan schakelt de Popcorn hour steeds tussen 2 filmpjes terug naar P24 en zodra het volgende filmpje begint weer naar P50 dus krijg ik 2 keer een onscreen display met daarop mijn HDMI kanaal en de geselecteerde framerate.

Kan ik die OSD niet uitzetten op de een of andere manier?
De oplossing heb ik gevonden

www.serviio.org
even instellen op samsung en gaan,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
fortfort schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 19:16:
[...]

De oplossing heb ik gevonden

www.serviio.org
even instellen op samsung en gaan,
ik zie geen ondersteuning voor ac3/dts. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:43
LE32C530 heeft weer een nieuwe firmware-update gehad. Ik had 2007 en nu 2009.

Iemand die de changelog heeft?

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joehoe :) PVR op een 6710 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
weer een tevreden klant :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
LuPo schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 21:46:
LE32C530 heeft weer een nieuwe firmware-update gehad. Ik had 2007 en nu 2009.

Iemand die de changelog heeft?
Lees eens paar berichten terug, had changelog paar dagen terug al gepost voor 2009.0 versie.
devil-strike schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 20:46:
Samsung heeft voor de C530/550 nieuwe firmware voor de mstar T-MSX5DEUC serie online gezet, met versie nummer 2009.0

changelog * This Version T-MSX5DEUC-2009.0

Video Stop in Mediaplayer At inserting Ci Card.
When Entering Media Play Showed Not support Format

http://www.samsung.com/nl...F1W&prd_ia_sub_class_cd=P

[ Voor 46% gewijzigd door devil-strike op 08-01-2011 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.Wortelboer
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-09 16:09
Werkt bij iemand de Yahoo widget naar behoren. Ik zie geen TV beelden in de achtergrond en na de selectie van een specifieke yahoo widget (maakt niet uit welke) kan ik niet meer 1 stap terug om bijv. een andere widget te selecteren. Lijkt op een bug en deze widget heeft voor mij nu vrijwel geen toegevoegde waarde.

[ Voor 21% gewijzigd door B.Wortelboer op 08-01-2011 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
devil-strike schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 09:47:
[...]

Lees eens paar berichten terug, had changelog paar dagen terug al gepost voor 2009.0 versie.

[...]
Excuses. Ik had wel teruggelezen maar minder ver. Ik dacht dat ik die vorige berichten allemaal al had gelezen. Bedankt in ieder geval! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Is er eigenlijk ook nog een D650 serie aangekondigd ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyLukeNL
  • Niet online
Ik heb interesse in de Samsung LE40C550,\

maar nu een vraag waar ik overal op internet ander antwoord krijg.
dus nu maar tweakers proberen.

Als je de Tv voor vooral Gaming gaat gebruiken (xbox 360)

is het dan beter om een 50Hz of een 100Hz tv te pakken.
ene review zegt 50Hz want spellen draaien ook op 50-60Hz dus sneller heb je niet nodig. ander zegt ja voor gaming heb je het allebeste nodig dus 100Hz en de ander zegt weer wat anders en ik weet het niet meer :?

en nog wat, bij veel specificaties van de Tv staat ook Frequentie bijv 50Hz en daaronder vernieuwingsfrequentie 100Hz maar wat betekend dat nu weer ??

ik wil graag namelijk een tv waarop ik kan gamen zonder last te hebben van ghosting daarom wil ik zo zeker zijn dat ik een goeie tv pak. want mijn beeldbuis van 20inch is ook niet meer van nu xd

Kunnen jullie mij helpen _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door LuckyLukeNL op 08-01-2011 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
LuckyLukeNL schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 13:34:
Ik heb interesse in de Samsung LE40C550,\

maar nu een vraag waar ik overal op internet ander antwoord krijg.
dus nu maar tweakers proberen.

Als je de Tv voor vooral Gaming gaat gebruiken (xbox 360)

is het dan beter om een 50Hz of een 100Hz tv te pakken.
ene review zegt 50Hz want spellen draaien ook op 50-60Hz dus sneller heb je niet nodig. ander zegt ja voor gaming heb je het allebeste nodig dus 100Hz en de ander zegt weer wat anders en ik weet het niet meer :?

en nog wat, bij veel specificaties van de Tv staat ook Frequentie bijv 50Hz en daaronder vernieuwingsfrequentie 100Hz maar wat betekend dat nu weer ??

ik wil graag namelijk een tv waarop ik kan gamen zonder last te hebben van ghosting daarom wil ik zo zeker zijn dat ik een goeie tv pak. want mijn beeldbuis van 20inch is ook niet meer van nu xd

Kunnen jullie mij helpen _/-\o_
Voor snelle bewegingen is 100Hz beter dus games idd ook, alleen werkt de game modes niet zoals het hoort tewerken, voor tv of films is 50/60Hz meer dan genoeg, je moet bij dit sort dingen namelijk nooit frames bij gaan maken dan dat er is, athans vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
devil-strike schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 13:38:
[...]

Voor snelle bewegingen is 100Hz beter dus games idd ook, alleen werkt de game modes niet zoals het hoort tewerken, voor tv of films is 50/60Hz meer dan genoeg, je moet bij dit sort dingen namelijk nooit frames bij gaan maken dan dat er is, athans vind ik.
Ik dacht juist dat het andersom was. Voor games is 50Hz beter (gamemode op 100Hz tv werkt wel maar is toch nog anders dan een 50Hz tv) en voor films/tv is 100Hz beter. Maar ik kan het fout hebben hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
@lucky C550 is in ieder geval meer geschikt voor gamen dan bijv. C630 of c650, deze tv's hebben namelijk nogal een inputlag.
100hz heb je niet nodig voor gamen. In dat budget is die tv erg goed! Zou een prima keus zijn. Kijk ook maar eens de review op hdtvtest ofzo! Google maar, erg goede site en betrouwbaar!
Het is trouwens een 50hz tv, die 100 slaat op de motionplusrate van Samsung zelf! ;)

[ Voor 12% gewijzigd door timwijn op 08-01-2011 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Zelf had ik ook nog een vraag, heb zoals een aantal vaste forum-lezers wel weten een c630 en ben hier erg tevreden over. Enige wat er nog wel is, is dat ik een beetje zat ben van het geluid die de tv geeft, dus was mijn vraag, icm wat gebruike jullie de tv? Een home cinema set, zo ja, welke? En ben je er tevreden over? Of op een stereo o.i.d.? Ik hoor graag van jullie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0otje
  • Laatst online: 22:34
LuPo schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 15:18:
[...]

Ik dacht juist dat het andersom was. Voor games is 50Hz beter (gamemode op 100Hz tv werkt wel maar is toch nog anders dan een 50Hz tv) en voor films/tv is 100Hz beter. Maar ik kan het fout hebben hoor.
hehe true. Bij games heb je het niet nodig, want games ondersteunen maar tot 50/60 hz. Als je dit wel doet, dan ontstaat enorme lag waardoor het onspeelbaar wordt. Bij sport (bv voetbal) en snelle beelden (bv actiefilm) is 100hz erg handig om het beeld soepel te laten verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyLukeNL
  • Niet online
oke bedankt, heb op de consumentenbond gekeken, en ga deze tv halen, harstikke bedankt voor de info.

ga binnenkort de Samsung LE40C550 bestellen. denk bij Plasma Discounter of bol.com waar ik bijna alles online bestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
LuckyLukeNL schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 16:35:
oke bedankt, heb op de consumentenbond gekeken, en ga deze tv halen, harstikke bedankt voor de info.

ga binnenkort de Samsung LE40C550 bestellen. denk bij Plasma Discounter of bol.com waar ik bijna alles online bestel.
geen dank! Denk dat je een goede keus hebt gemaakt, zeker om op te gamen! Veel plezier alvast van je aankoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:21

Osxy

Holy crap on a cracker

timwijn schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 16:27:
Zelf had ik ook nog een vraag, heb zoals een aantal vaste forum-lezers wel weten een c630 en ben hier erg tevreden over. Enige wat er nog wel is, is dat ik een beetje zat ben van het geluid die de tv geeft, dus was mijn vraag, icm wat gebruike jullie de tv? Een home cinema set, zo ja, welke? En ben je er tevreden over? Of op een stereo o.i.d.? Ik hoor graag van jullie!
Ik heb mijn 40C550 via optisch aan mijn surround set.
Mijn H/K (AVR135) upscaled dit dan naar surround-ish geluid. Ik ben er ieder geval erg tevreden over. Alleen jammer genoeg doen de Samsungs niet aan surround pass-trough maw. alles wat via HDMI binnenkomt aan surround geluid (5.1) word downscaled naar 2.0 en dan pas aan de surround set doorgegeven.

Mijn oplossing is alle 5.1 producerende apparaten via HDMI aan de tv en via optisch aan de versterker.

@40c550, ik ben SUPER tevreden over deze tv. Zelfs de (redelijk crappy) kabel ziet er goed uit, gamen is prima te doen (PS3) en ook films kijken is een genot.

[ Voor 7% gewijzigd door Osxy op 08-01-2011 16:55 ]

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 Vraagjes: ik krijg bij mijn ue40C5100 de melding Failed to receive bij het clonen naar usb. Iemand een idee wat het kan zijn? Kan de tv NTFS en FAT32 ondersteunen?

En als ik de pvr geactiveerd krijg kan ik dan op de ene zender kijken en iets van de andere zender opnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Allemaal,

IK heb al enige tijd de 32B6000 en heb deze ook al enige tijd geleden met succes voorzien van de firmware voor de 32B7000. Dit maakt het ook mogelijk om de video functie via USB te gebruiken.
Ik heb al meerdere keren de vraag voorbij zien komen of de samsung dongle zou werken in deze configuratie, zodat ook WIFI beschikbaar wordt.
Tot nu toe heb ik zowel hier als ook in de de buitenlandse forums nog geen antwoord hierop gevonden. Is er iemand die succesvol via WIFI werkt in eenzelfde configuratie?

bedankt voor jullie reactie, Sven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 17:51:
2 Vraagjes: ik krijg bij mijn ue40C5100 de melding Failed to receive bij het clonen naar usb. Iemand een idee wat het kan zijn? Kan de tv NTFS en FAT32 ondersteunen?

En als ik de pvr geactiveerd krijg kan ik dan op de ene zender kijken en iets van de andere zender opnemen?
na het "failed to recieve" is het uitgebreide sm open,als het goed is.
je kan alleen opnemen waar je naar kijkt met de ingebouwde tuner(je kan wel kijken naar een andere input terwijl je opneemt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
Hallo,

Ik heb de PVR functie op mijn C6700 geactiveerd ( *O* *O* ) . Ook de USB is tijdens deze bewerking geformateerd. Allemaal zonder problemen. Alleen: nu komt het: als ik op de record-knop druk dan krijg ik de melding: "Momenteel aangesloten USB mogelijk niet geschikt voor opnamefunctie. Wilt u het apparaat formatteren?" Als ik dan op "JA" klik dan krijg ik in het volgende formatt-menu de melding: "Ongeldig Apparaat" en kan ik alleen op afsluiten klikken. Ik heb een 1GB USB stick erin zitten. Moet de USB stick aan bepaalde eisen voldoen ofzo?? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12-2021
pelt schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 09:40:
[...]
Oke. Hoe zijn de ervaringen met het afspelen van 24p content hier, van de C550 serie? Enigszins verdeeld als ik dit forum door lees namelijk. Ik ga de tv namelijk erg veel gebruiken voor het kijken van films in 1080p kwaliteit en tvseries in 720p kwaliteit.
Onderwerp komt vaker in deze thread voorbij. Er is echter nog geen eenduidig antwoord op gekomen. Kan een bezitter van een C550 uitsluitsel geven. Heeft de C550 wel of geen native 24p support?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
mmedia schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 20:16:
[...]

Onderwerp komt vaker in deze thread voorbij. Er is echter nog geen eenduidig antwoord op gekomen. Kan een bezitter van een C550 uitsluitsel geven. Heeft de C550 wel of geen native 24p support?
"24p material such as Blu-ray Disc movies are produced cleanly, clearly, and without judder"

"1080p/24 capability Accepts 1080p/24 video signal; no telecine judder"

Artikel zelf hier: http://www.hdtvtest.co.uk...-le40c530-20100813815.htm
Betreft de C530, maar die is gelijk aan 550.

Was een kleine google-search >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Osxy schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 16:54:
[...]

Ik heb mijn 40C550 via optisch aan mijn surround set.
Mijn H/K (AVR135) upscaled dit dan naar surround-ish geluid. Ik ben er ieder geval erg tevreden over. Alleen jammer genoeg doen de Samsungs niet aan surround pass-trough maw. alles wat via HDMI binnenkomt aan surround geluid (5.1) word downscaled naar 2.0 en dan pas aan de surround set doorgegeven.

Mijn oplossing is alle 5.1 producerende apparaten via HDMI aan de tv en via optisch aan de versterker.

@40c550, ik ben SUPER tevreden over deze tv. Zelfs de (redelijk crappy) kabel ziet er goed uit, gamen is prima te doen (PS3) en ook films kijken is een genot.
Bedankt voor je antwoord!

Zijn er nog meer mensen die hun audio/homecinema ervaringen met mij willen delen, welk model, hoe het bevalt (en in welke prijsklasse 8)7 )
Alvast bedankt;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:21

Osxy

Holy crap on a cracker

timwijn schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 20:28:
[...]

Zijn er nog meer mensen die hun audio/homecinema ervaringen met mij willen delen, welk model, hoe het bevalt (en in welke prijsklasse 8)7 )
Alvast bedankt;)
Mijn set was overigens 400€ toen ik hem 2 jaar geleden kocht.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woodddy22
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Heb hier sinds kort een Samsung ue37C6700 LED tv, en dik tevreden over deze TV. _/-\o_
Maar, weet iemand toevallig als het ook mogelijk is een externe USB dvd speler aan te sluiten.?
(Du's zo'n externe USB speler zoals ze bij laptops worden gebruikt.)
Anders moet ik weer met scart aan de gang met mijn oude dvd speler...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoeiedagEem
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-09 18:57
Denk niet dat dat kan, aangezien je niet echt drivers voor een DVD speler kunt installeren op een TV.

En ik denk dat het verstandiger is om een BD speler te kopen, ze kosten niet zoveel meer, en ze kunnen je oude DVD's upscalen naar een beter beeld. Daarnaast heb je dan gewoon HDMI en hoef je niet met scart te klooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalyxia
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-09 15:02
Dag mensen,

Ik heb een vraag over de Samsung UE-46C5100 en dan over de Frame Rate

volgens de samsung site http://www.samsung.com/nl..._detail&tab=specification

is het Clear motion rate 100 Hz

alleen vind ik op meerdere sites dat de tv standaard 50 Hz is en dat Clear motion rate dus een techniek is om een dubbel beeldje te tonen maar wat bij console gaming dus problemen kan geven
oa: http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/samsung-ue46c5100-lcd-led-tv/

mijn vraag is dus: Wat kan ik het beste doen? Ik speel regelmatig met de Wii en wil de tv ook als mediastream apparaat gebruiken (via DLNA)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woodddy22
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
GoeiedagEem schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 21:23:
Denk niet dat dat kan, aangezien je niet echt drivers voor een DVD speler kunt installeren op een TV.

En ik denk dat het verstandiger is om een BD speler te kopen, ze kosten niet zoveel meer, en ze kunnen je oude DVD's upscalen naar een beter beeld. Daarnaast heb je dan gewoon HDMI en hoef je niet met scart te klooien.
Ik heb nog nooit drivers nodig gehad om een dvd speler te installeren. :P
Een usb stick en HDD worden ook gewoon herkend, dus misschien ook een USB dvd speler.?
Dat zou ideaal zijn, en dan de dvd's afspelen via de mediaplayer in de software.
Dus ben benieuwd als zoiets mogelijk is... Niemand dit ooit probeerd bij de C6000 serie.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 16:18

Harrie

NederVlaming

Dalyxia schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 21:52:
Dag mensen,

alleen vind ik op meerdere sites dat de tv standaard 50 Hz is en dat Clear motion rate dus een techniek is om een dubbel beeldje te tonen maar wat bij console gaming dus problemen kan geven

mijn vraag is dus: Wat kan ik het beste doen? Ik speel regelmatig met de Wii en wil de tv ook als mediastream apparaat gebruiken (via DLNA)
Ik verwacht dat je gewoon de TV in game mode kan zetten als je de Wii gebruikt. Dan schakelt hij die clear motion wss uit, en is de input lag al een stuk minder. Ik verwacht dat het dus niet echt een probleem zal zijn.
Maar ik heb zelf gewoon een 50Hz C550, dus heb geen gebruikerservaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Dalyxia schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 21:52:
Dag mensen,

Motion-plus uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalyxia
Harrie schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 22:40:
[...]

Ik verwacht dat je gewoon de TV in game mode kan zetten als je de Wii gebruikt. Dan schakelt hij die clear motion wss uit, en is de input lag al een stuk minder. Ik verwacht dat het dus niet echt een probleem zal zijn.
Maar ik heb zelf gewoon een 50Hz C550, dus heb geen gebruikerservaring.
ok, maar vervolgens draait het scherm dan 50Hz? is dat niet wat weinig? en heb je dan niet een grotere kans dat het scherm knippert? ik ben namelijk wat gevoelig voor bijna onzichtbare knippering van schermen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Dalyxia schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 22:53:
[...]

ok, maar vervolgens draait het scherm dan 50Hz? is dat niet wat weinig? en heb je dan niet een grotere kans dat het scherm knippert? ik ben namelijk wat gevoelig voor bijna onzichtbare knippering van schermen
Nee, ga er maar van uit dat het niet te weinig is.
Meeste consoles gebruiken sowieso niet meer dan 50/60hz.
Zie ook de posts van hierboven, xbox gaat bijv. op 60hz. Daarbij komt dat motionplus er niet ineens voor zorgt dat je tv 100hz wordt. Hij is gewoon 50, maar motionplus zou het iets soepeler kunnen laten lopen, maar in praktijk merk je er niets van en kan je het vaak beter uitzetten.
Heb je trouwens de c5100 of ben je van plan die misschien te kopen?

[ Voor 4% gewijzigd door timwijn op 08-01-2011 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalyxia
timwijn schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 22:59:
[...]

Nee, ga er maar van uit dat het niet te weinig is.
Meeste consoles gebruiken sowieso niet meer dan 50/60hz.
Zie ook de posts van hierboven, xbox gaat bijv. op 60hz. Daarbij komt dat motionplus er niet ineens voor zorgt dat je tv 100hz wordt. Hij is gewoon 50, maar motionplus zou het iets soepeler kunnen laten lopen, maar in praktijk merk je er niets van en kan je het vaak beter uitzetten.
Heb je trouwens de c5100 of ben je van plan die misschien te kopen?
van plan te kopen, alles aan die tv staat me wel aan, behalve die 50 Hz, gewoon klote dat dat niet 100 hz is

maar zoals jullie stellen zou ik er geen last van moeten hebben, met geen enkele functie op de tv.

ik zal der nog is een nachtje over slapen

bedankt voor de info alvast, heeft er nog iemand iets aan te vullen, dan lees ik dat morgen graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
Hoi!
Ik ben op zoek neer een externe USB HDD. Ik heb eens wat onderzoek gedaan en ben o.a. deze postings tegen gekomen:

Tweakers-link
Cnet-samsung link
Cnet met een samsung-techneut
Het schijnt dat het merk/type van de HDD nogal belangrijk is. 8)7

Ik wil op de USB HDD kunnen: opnemen en timeshiften. ook wil ik mijn fotocollectie en videocollectie er op kunnen zetten.
wat vragen:
Een 2TB HDD heeft mijn voorkeur. worden alle USB HDD apparaten ondersteund door mijn (37C6700) TV?
Heeft het de voorkeur dat het een USB3.0 HDD is??

Zijn er mensen die een 2TB naar tevredenheid gebruiken op de Samusung???

[ Voor 7% gewijzigd door kuwerti op 09-01-2011 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Dalyxia schreef op zondag 09 januari 2011 @ 01:10:
[...]

van plan te kopen, alles aan die tv staat me wel aan, behalve die 50 Hz, gewoon klote dat dat niet 100 hz is

maar zoals jullie stellen zou ik er geen last van moeten hebben, met geen enkele functie op de tv.

ik zal der nog is een nachtje over slapen

bedankt voor de info alvast, heeft er nog iemand iets aan te vullen, dan lees ik dat morgen graag
Als ik aan mag vullen, zou ik in die prijsklasse voor een LCD tv gaan. Zoals bijv, C550, die is dan wel ook 50hz, maar geeft beter beeld dan bijv. een c5100.
Daarnaast is het zo dat die edge-led tv's nog veel last hebben van ghosting etc. evenals dat auto-dimming niet goed schijnt te werken daarop.
(C630/650 beiden goede 100hz LCD tv's voor ook niet te veel geld, zou ook een goede optie zijn. Behalve als je daar echt op wil gamen dat ze last hebben van een inputlag. Denk dat het met af en toe wii niet zo veel uitmaakt, maar met online gamen wordt het echt wel vervelend!)

By the way, waar heb je die 100hz voor nodig, bij welke activiteiten zeg maar?

[ Voor 3% gewijzigd door timwijn op 09-01-2011 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
M0otje schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 16:32:
[...]

hehe true. Bij games heb je het niet nodig, want games ondersteunen maar tot 50/60 hz. Als je dit wel doet, dan ontstaat enorme lag waardoor het onspeelbaar wordt. Bij sport (bv voetbal) en snelle beelden (bv actiefilm) is 100hz erg handig om het beeld soepel te laten verlopen.
Doelde hier meer op pc games niet over console games daar bij is het idd 50/60 Hz beter, en dan vind ik persoonlijk nog dat je bij video nooit meer frames moet gaan bij verzinnen die er niet zijn(100Hz in tv verzint de frames erbij) dus of het er allemaal mooier van word is altijd maar de vraag.

Persoonlijk vind ik dat de tv het 1:1 moet weergeven 24Hz als 24 en niet met truemotion of hoe het ook het naar 100Hz brengen.
timwijn schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 20:26:
[...]

"24p material such as Blu-ray Disc movies are produced cleanly, clearly, and without judder"

"1080p/24 capability Accepts 1080p/24 video signal; no telecine judder"

Artikel zelf hier: http://www.hdtvtest.co.uk...-le40c530-20100813815.htm
Betreft de C530, maar die is gelijk aan 550.

Was een kleine google-search >:)
Nou merkt toch heel wat anders in film van 2uur 3keer dikke judder gehad op 24p, als ik hem op 60Hz laat afspelen is er geen judder tezien, bijde op pc gedraait via hdmi naar tv.

[ Voor 28% gewijzigd door devil-strike op 09-01-2011 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
timwijn schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 20:28:
[...]

Alvast bedankt;)
Ik heb een Marantz SR5004 gekoppeld aan m'n PS3 met een HDMI-kabel. Deze pikt het geluid eruit en vanaf de Marantz loopt er dan nog één kabel naar de TV om het beeld door te geven. Zo behoud je dingen als Dolby Digital en DTS. Als je eerst alles in de TV stopt en dan één optische kabel naar de receiver laat lopen wordt het geluid als PCM afgespeeld (de tv decodeert het dan). Dat is minder goed.

Je kunt dus beter altijd dit doen: "Bron" (bijv. DVD-speler, Blu-rayspeler of X360/PS3) ---> Receiver ---> TV
De receiver heeft altijd een paar HDMI-in poorten voor de "Bron" (soms twee, soms drie of vier) en één HDMI-out poort voor naar de TV.

Verder heb ik twee Klipsch RF-52's als speakers. Het geluid in combinatie met de Marantz is verbluffend. Dat komt ook omdat ik de speakers bi-amped heb aangesloten. Dat betekent dat er per speaker twee kabels lopen. Normaal gebruik je één kabel (met een + en - draad). Daardoor wordt de receiver wel 5.1 in plaats van 7.1 (je gebruikt twee aansluitingen extra voor het bi-ampen).

Misschien kun je met deze vragen overigens beter in het Audio-forum terecht. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
@Lupo, bedankt voor antwoord!
Zou inderdaad misschien beter daar passen ja, maat vond het ook nog wel relevant voor dit topic:)
moet echt maar eens rustig rond gaan kijken want er zijn zo veel mogelijkheden en heb geen idee wat goed is enz.

@devil-strike: je gebruikt wel de allerlaatste firmware op je tv? (ik quote alleen uit een review, van een doorgaans zeer betrouwbare site, heb zelf geen ervaring met dat model.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erikdeperik schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 18:07:
[...]

na het "failed to recieve" is het uitgebreide sm open,als het goed is.
je kan alleen opnemen waar je naar kijkt met de ingebouwde tuner(je kan wel kijken naar een andere input terwijl je opneemt)
Het uitgebreide sm is open, het clonen op zich is niet nodig?

Als ik het goed begrijp is het niet mogelijk de cisco 8455 ontvanger te vervangen door een externe usb schijf om op te kunnen nemen (kijken op de ene zender en op een andere op kunnen nemen)? Nu moet ik steeds op de tv switchen tussen de ALLSHARE (dlna) en de ontvanger en heb ik dus een ci+ module die niet gebruikt wordt. Of is het handiger een dvd speler met hdd recorder aan te schaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
timwijn schreef op zondag 09 januari 2011 @ 09:35:
@devil-strike: je gebruikt wel de allerlaatste firmware op je tv? (ik quote alleen uit een review, van een doorgaans zeer betrouwbare site, heb zelf geen ervaring met dat model.)
Ja gebruik op dit moment msx5 firmware 2009.0, moet er wel bij vermelden dat met nieuwe firmware het minder tezien is, dus lijkt mij dat ze er wel mee bezig zijn om het tefine tunen.

[ Voor 16% gewijzigd door devil-strike op 09-01-2011 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2011 @ 09:45:
[...]

Het uitgebreide sm is open, het clonen op zich is niet nodig?
om de pvr functie in te schakelen,is het clonen op zich niet nodig
Als ik het goed begrijp is het niet mogelijk de cisco 8455 ontvanger te vervangen door een externe usb schijf om op te kunnen nemen (kijken op de ene zender en op een andere op kunnen nemen)? Nu moet ik steeds op de tv switchen tussen de ALLSHARE (dlna) en de ontvanger en heb ik dus een ci+ module die niet gebruikt wordt. Of is het handiger een dvd speler met hdd recorder aan te schaffen?
is die cisco een tv tuner met hard disk?
sluit een usb disk op je tv aan(dan kan je daarmee pvr-en)en kijk met de cisco,of vice versa.
ik snap niet wat je met die dlna doet?
edit/ het is idd een tv tuner met pvr.
als je die aansluit op hdmi ,kan je daarmee je opname ed bekijken,
mischien begrijp ik niet wat je bedoeld :?

[ Voor 8% gewijzigd door erikdeperik op 09-01-2011 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
kuwerti schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 20:10:
Hallo,

Ik heb de PVR functie op mijn C6700 geactiveerd ( *O* *O* ) . Ook de USB is tijdens deze bewerking geformateerd. Allemaal zonder problemen. Alleen: nu komt het: als ik op de record-knop druk dan krijg ik de melding: "Momenteel aangesloten USB mogelijk niet geschikt voor opnamefunctie. Wilt u het apparaat formatteren?" Als ik dan op "JA" klik dan krijg ik in het volgende formatt-menu de melding: "Ongeldig Apparaat" en kan ik alleen op afsluiten klikken. Ik heb een 1GB USB stick erin zitten. Moet de USB stick aan bepaalde eisen voldoen ofzo?? |:(
de samsung is nogal kieskeurig wat betreft usb stick/hdd
als je voor 2 tb gaat ,zorg dat die iig een externe voeding heeft(en dat je hem gemakkelijk kan ruilen als het niet werkt)

[ Voor 7% gewijzigd door erikdeperik op 09-01-2011 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nokian95dude
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 06:29

Nokian95dude

I'll be back!!

Renegade666 schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 18:02:
[...]

Volgens iemand in het vorige deel (deel 13) heeft iemand gewoon ned 1 HD via analoog. dus er zit tog cker wel een HD tuner in. En het zou ook onozel zijn om die CAM modules niet HD compatible te maken.

ikzelf het dit nog niet kunnen testen, want mijn tv wil geen fullscan doen bij analoog |:(

en ik wacht liever op een reactie van ziggo zelf, dan de zogenaamde slimme mensen in de winkels
In HD tv's zit tegenwoordig volgens mij altijd een DVB-X HD-tuner lijkt me toch. Vwb die cam modules. Die zijn altijd HD want voor analoog heb je geen CAM module nodig dus zou ook raar zijn. Die zijn er juist om ervoor te zorgen dat je digitaal in HD kan kijken.

Overigens als je tv CI+ is volgens de specs van de fabrikant zou een CI+ module ook kunnen werken als die niet op Ziggo's lijst staat. Alleen dan kunnen er door Ziggo geen garanties gegeven worden natuurlijk. Is bij andere kabelaanbieders overigens ook zo. Gelukkig stata mijn tv wel op hun lijstje...

Those you can't see are more present than you'll imagine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
devil-strike schreef op zondag 09 januari 2011 @ 11:07:
[...]

Ja gebruik op dit moment msx5 firmware 2009.0, moet er wel bij vermelden dat met nieuwe firmware het minder tezien is, dus lijkt mij dat ze er wel mee bezig zijn om het tefine tunen.
mooi dat het nu wel beter is. Met de firmware upgrade bij mijn c630 is het ook stukken beter geworden dan daarvoor. Heb alleen soms wel bij mkv's die ik afspeel via externe harde schijf, dat het beeld niet helemaal soepel loopt alsof het aantal fps te laag is ofzo en even later pakt hij hem weer op en gaat ie wel weer soepel. Maar volgens mij ligt dat niet aan de tv, want mijn ouders hadden dat beneden ook toen ze dat bestand keken op hun sony bravia full-hd.
Heeft iemand anders daar ook wel eens last van? Dat het beeld niet schokt ofzo, maar net niet helemaal perfect soepel loopt, dus dat je een klein verschil ziet. Meestal duurt het een sec. Of 2 en dan zie je dat het beeld weer mooi vloeiend wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Nokian95dude schreef op zondag 09 januari 2011 @ 12:34:
In HD tv's zit tegenwoordig volgens mij altijd een DVB-X HD-tuner lijkt me toch. Vwb die cam modules. Die zijn altijd HD want voor analoog heb je geen CAM module nodig dus zou ook raar zijn. Die zijn er juist om ervoor te zorgen dat je digitaal in HD kan kijken.

Overigens als je tv CI+ is volgens de specs van de fabrikant zou een CI+ module ook kunnen werken als die niet op Ziggo's lijst staat. Alleen dan kunnen er door Ziggo geen garanties gegeven worden natuurlijk. Is bij andere kabelaanbieders overigens ook zo. Gelukkig stata mijn tv wel op hun lijstje...
Er bestaat niet zoiets als een DVB-X HD-tuner. Een tuner is een component die afstemt op een bepaalde frequentie om het aldaar verzonden signaal te kunnen ontvangen. In de digitale wereld zijn er een aantal varianten van de manier waarop het digitale signaal verzonden wordt en die varianten zijn afhankelijk van het medium waarmee het signaal verzonden wordt. Dus DVB-S voor satelliet, DVB-T voor aardse zendmasten en DVB-C voor kabel. Voor sommige varianten zijn er tweede generatie signaal distributies mogelijk, zoals DVB-S2 en DVB-T2. DVB-C2 is nog in ontwikkeling. Ook voor die tweede generatie geldt nog steeds dat de verzendingswijze niets zegt over de inhoud van het signaal wat sommigen nog wel eens denken.

Al die distributie varianten leveren uiteindelijk een DVB Transport Stream op die het apparaat waarin de DVB-X tuner zit moet verwerken en pas bij die verwerking gaat het om de inhoud van de Transport Stream. Daarin kan een mix van allerlei soorten kanalen zitten, services genoemd in de DVB wereld, en of het apparaat iets kan weergeven hangt af van de hardware en software (ook wel firmware genoemd) van het apparaat. Voor weergave van HD kanalen is een MPEG chipset nodig in het apparaat die geschikt is voor HD video streams of eventueel een HD MPEG codec als er gekozen is voor een software oplossing i.p.v. een hardware oplossing. Als een TV alleen een MPEG chipset heeft die geschikt is voor SD kanalen, dan kan de TV dus de HD kanalen die in de Transport Stream zitten niet weergeven en zal die dan als het goed is ook niet tonen aan de gebruiker via de kanalenlijst.

CAM is een afkorting voor Conditional Access Module en wordt als zodanig alleen gebruik om de klant toegang te verlenen tot de beveiligde kanalen waar die klant een abonnement voor heeft afgesloten. Zo'n CAM bepaalt dus ook weer niet het soort kanalen, HD of SD, dat je kan weergeven, want dat is nog steeds afhankelijk van de MPEG ondersteuning van het apparaat waain het Common Interface (CI) slot of het Common Interface Plus (CI+) slot zit. Verder is een CAM specifiek bedoelt voor een bepaald Common Access System (CAS), dus als Ziggo heeft gekozen voor een Irdeto CAS, dan ben je ook verplicht om een Irdeto CI+ CAM te gebruiken anders geen toegang. Aan een Conax CI+ CAM heb je dan helemaal niets. Ziggo laat die CI+ CAM's door twee fabrikanten maken, namelijk Neotion en SMiT, en dat zijn ook de enige twee Irdeto CI+ CAM's die je mag gebruiken. Irdeto CI+ CAM's van andere fabrikanten worden door Ziggo geweerd via het DVB signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
erikdeperik schreef op zondag 09 januari 2011 @ 12:20:
[...]

de samsung is nogal kieskeurig wat betreft usb stick/hdd
als je voor 2 tb gaat ,zorg dat die iig een externe voeding heeft(en dat je hem gemakkelijk kan ruilen als het niet werkt)
Erikdeperik, thanks for reply. Dat kieskeurige is inderdaad ook wat ik her en der lees. Nu mag het ook minder dan 2TB zijn, als het maar werkt. Jij (of Iemand anders) ervaring met een externe HDD die goed werkt???? Andere vraag: Stel dat ik een media-speler koop, kan ik deze dan ook voor recording en timeshifting gebruiken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erikdeperik schreef op zondag 09 januari 2011 @ 12:11:
[...]

om de pvr functie in te schakelen,is het clonen op zich niet nodig

[...]

is die cisco een tv tuner met hard disk?
sluit een usb disk op je tv aan(dan kan je daarmee pvr-en)en kijk met de cisco,of vice versa.
ik snap niet wat je met die dlna doet?
edit/ het is idd een tv tuner met pvr.
als je die aansluit op hdmi ,kan je daarmee je opname ed bekijken,
mischien begrijp ik niet wat je bedoeld :?
Ik wilde graag de cisco (idd met hdd) ertussenuit hebben zodat ik alles op de tv kan regelen (opnemen, afspelen etc.). Heb het nu opgelost door de cisco dan maar wel te houden en een splittertje tussen de coax naar de cisco en de tv te doen (zodat ze allebei altijd ontvangst hebben). Extra smartcard in de cisco zodat ik op kan nemen (en wat anders kan kijken op tv). Of anders toch maar die ci+ module weer in de verkoop gooien en alles via de cisco ontvanger doen? (het leek zo mooi, maar heeft dus best wel haken en ogen).

Of toch maar een hdd recorder kopen (maar kun je dan wel kijken naar de ene zender en opnemen naar de andere?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ik heb nog een volgend probleem. We hebben een samsung dvd-speler met surround setje. Het geluid van de UE40C5100 is dusdanig bagger (lees: echt waardeloos) dat ik het geluid via de home cinema wil laten gaan. Wat ik ook probeer het geluid krijg ik niet aan via de component 1 (het groene en het gele stekkertje). De dvd speler heeft alleen groen, blauw, rood en rood, wit, geel als aansluiting). Geen hdmi en geen scart.

Als ik een los speakertje aan koppel ook niet. Koppel ik hetzelfde speakertje aan de headset functie gaat het prima. Is de tv stuk of doe ik toch echt wat fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 17-09 08:24

job

Je tv stuurt geen audio uit via de tulp aansluitingen.
Wel via de optische uitgang, en misschien dat je nog wat kan doen via een scart-uitgang.
Pak de handleiding erbij om te kijken welke aansluitingen ingangen zijn, en welke uitgangen.
Zomaar lukraak wat stekkers er in steken omdat het past geeft natuurlijk geen garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op zondag 09 januari 2011 @ 14:34:
Je tv stuurt geen audio uit via de tulp aansluitingen.
Wel via de optische uitgang, en misschien dat je nog wat kan doen via een scart-uitgang.
Pak de handleiding erbij om te kijken welke aansluitingen ingangen zijn, en welke uitgangen.
Zomaar lukraak wat stekkers er in steken omdat het past geeft natuurlijk geen garantie.
Ik begrijp wat je bedoelt, maar is het in principe niet zo dat als je 3 uitgangen (rood, wit, geel) hebt en je een stekker bij je tv ontvangt met een rood, wit, gele aansluiting aan de ene kant en een geel plugje aan de andere kant dat dan die gele plug in het gele gaatje moet in de tv en dat het dan hoort te werken?

dvd speler heeft trouwens een optische uitgang en geen scart (helaas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalyxia
timwijn schreef op zondag 09 januari 2011 @ 08:04:
[...]

Als ik aan mag vullen, zou ik in die prijsklasse voor een LCD tv gaan. Zoals bijv, C550, die is dan wel ook 50hz, maar geeft beter beeld dan bijv. een c5100.
Daarnaast is het zo dat die edge-led tv's nog veel last hebben van ghosting etc. evenals dat auto-dimming niet goed schijnt te werken daarop.
(C630/650 beiden goede 100hz LCD tv's voor ook niet te veel geld, zou ook een goede optie zijn. Behalve als je daar echt op wil gamen dat ze last hebben van een inputlag. Denk dat het met af en toe wii niet zo veel uitmaakt, maar met online gamen wordt het echt wel vervelend!)

By the way, waar heb je die 100hz voor nodig, bij welke activiteiten zeg maar?
Input lag is bij sporadisch wii gebruik al stront irritant :), maar wat jij zegt is dus dat de C630/650 last hebben van inputlag? want daar stoor ik me bij mijn huidige tv ook al aan. Ik speel namelijk veel van die Dansmat spelletjes waarbij je precies moet timen, en dan moet je dus constant net buiten de maat stampen :(

die 100 Hz ben ik niet echt nodig, alleen dat mijn ervaring is met 50Hz dat ik last van duizeligheid krijg (dit is wel een oude ervaring die ik had met CRT schermen, en weet dus niet of dat van toepassing is op LCD schermen) terwijl ik met 100 Hz daar geen last van heb

[ Voor 5% gewijzigd door Dalyxia op 09-01-2011 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Dalyxia schreef op zondag 09 januari 2011 @ 16:16:
[...]

Input lag is bij sporadisch wii gebruik al stront irritant :), maar wat jij zegt is dus dat de C630/650 last hebben van inputlag? want daar stoor ik me bij mijn huidige tv ook al aan.

die 100 Hz ben ik niet echt nodig, alleen dat mijn ervaring is met 50Hz dat ik last van duizeligheid krijg (dit is wel een oude ervaring die ik had met CRT schermen, en weet dus niet of dat van toepassing is op LCD schermen) terwijl ik met 100 Hz daar geen last van heb
Kan me echt niet voorstellen dat je er met lcd nog last van hebt! Maar weet niet na hoeveel tijd je die klachten normaal gesproken kreeg bij die oude tv's, maar anders zou ik eerst echt even in de winkel gaan kijken ofzo.
De C630 en 650 hebben inderdaad last van een inputlag en zijn minder geschikt voor games dan een C550.
Ik raad je aan als je over beide tv's wat wil lezen om hier even te kijken:

http://www.hdtvtest.co.uk...-le40c530-20100813815.htm (praktisch gelijk aan de c550)
http://www.hdtvtest.co.uk...-le40c650-20100506527.htm (Gelijk aan c630, enige verschillen zijn internet@tv + desgin)

(als je by the way een xbox op tv aansluit, gaat ie automatisch naar 60hz, dus daar heb je die 100hz sowieso al niet.)

Kleine quote voor je uit de c530 test:

"In our input lag and subjective gaming tests, the Samsung LE32C530 performed unbelievably well, lagging by only 14ms! Needless to say, this figure makes input lag completely irrelevant on this LCD TV, making it one of the best we’ve ever seen for fast, fluid gaming enjoyment."

[ Voor 14% gewijzigd door timwijn op 09-01-2011 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
kuwerti schreef op zondag 09 januari 2011 @ 13:29:
[...]

Erikdeperik, thanks for reply. Dat kieskeurige is inderdaad ook wat ik her en der lees. Nu mag het ook minder dan 2TB zijn, als het maar werkt. Jij (of Iemand anders) ervaring met een externe HDD die goed werkt???? Andere vraag: Stel dat ik een media-speler koop, kan ik deze dan ook voor recording en timeshifting gebruiken??
pricewatch: Adata CH94 320GB Wit
deze gebruik ik en werkt 100%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
kuwerti schreef op zondag 09 januari 2011 @ 13:29:
[...]

Op mijn C650 werkt de Samsung G3 1.5TB die ik een paar dagen heb probleemloos. PVR en timeshiften werkt prima. Ik heb overigens 1 partitie van 1TB NTFS geformatteerd zodat ik daar films op kan zetten en direct kan kijken op mijn tv, en 1 partitie van 500GB die door de tv geformatteerd is in XFS zodat ik PVR en timeshift kan gebruiken.
Als je een mediaspeler hebt met externe hdd (met 2 usb ingangen) kan je denk ik hetzelfde doen.
Dan heb je:
externe hdd -> USB -> mediaspeler -> HDMI -> tv
en externe hdd -> USB -> tv
Die eerste optie zou je dan gebruiken om media van je externe hd te bekijken op je tv en de tweede optie om PVR en timeshift te gebruiken. Maar dan heb je dus wel een externe hdd nodig met 2 USB ingangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2011 @ 14:19:
[...]

Ik wilde graag de cisco (idd met hdd) ertussenuit hebben zodat ik alles op de tv kan regelen (opnemen, afspelen etc.). Heb het nu opgelost door de cisco dan maar wel te houden en een splittertje tussen de coax naar de cisco en de tv te doen (zodat ze allebei altijd ontvangst hebben). Extra smartcard in de cisco zodat ik op kan nemen (en wat anders kan kijken op tv). Of anders toch maar die ci+ module weer in de verkoop gooien en alles via de cisco ontvanger doen? (het leek zo mooi, maar heeft dus best wel haken en ogen).

Of toch maar een hdd recorder kopen (maar kun je dan wel kijken naar de ene zender en opnemen naar de andere?)
zo als je het nu heb zou ik het houden.
nu kan je ook pip gebruiken als het goed is.
ik heb in de woonkamer ook 2 ontvangers.
ik zet de 1 aan op timeshift,en kijk op de ander kanaal naar bv journaal,daarnaa schakel ik naar de ander en kan lekker alle reclames skippen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
Dank voor je reactie. Hoe lang kun je opnemen op zo'n schijf? Kun je daar iets over zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
Wekko306 schreef op zondag 09 januari 2011 @ 16:48:
[...]

Op mijn C650 werkt de Samsung G3 1.5TB die ik een paar dagen heb probleemloos. PVR en timeshiften werkt prima. Ik heb overigens 1 partitie van 1TB NTFS geformatteerd zodat ik daar films op kan zetten en direct kan kijken op mijn tv, en 1 partitie van 500GB die door de tv geformatteerd is in XFS zodat ik PVR en timeshift kan gebruiken.
Als je een mediaspeler hebt met externe hdd (met 2 usb ingangen) kan je denk ik hetzelfde doen.
Dan heb je:
externe hdd -> USB -> mediaspeler -> HDMI -> tv
en externe hdd -> USB -> tv
Die eerste optie zou je dan gebruiken om media van je externe hd te bekijken op je tv en de tweede optie om PVR en timeshift te gebruiken. Maar dan heb je dus wel een externe hdd nodig met 2 USB ingangen.
Dank voor de reactie. Het kijken van films vanaf USB: werkt dat een beetje?? ik heb gelezen dat je geluid dan stereo is ipv 5.1? En je koppelt de HDD af en toe aan je computer om films enzo erop te zetten? of los je dat anders op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
timwijn schreef op zondag 09 januari 2011 @ 12:53:
[...]

mooi dat het nu wel beter is. Met de firmware upgrade bij mijn c630 is het ook stukken beter geworden dan daarvoor. Heb alleen soms wel bij mkv's die ik afspeel via externe harde schijf, dat het beeld niet helemaal soepel loopt alsof het aantal fps te laag is ofzo en even later pakt hij hem weer op en gaat ie wel weer soepel. Maar volgens mij ligt dat niet aan de tv, want mijn ouders hadden dat beneden ook toen ze dat bestand keken op hun sony bravia full-hd.
Heeft iemand anders daar ook wel eens last van? Dat het beeld niet schokt ofzo, maar net niet helemaal perfect soepel loopt, dus dat je een klein verschil ziet. Meestal duurt het een sec. Of 2 en dan zie je dat het beeld weer mooi vloeiend wordt?
Ja heb zelfde gemerkt bij mkv's ook bij avi speeld dit alleen dan blijft i oos na +- 1uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Squishie

Not So....

Beste Tweakers

Ik heb enkele dagen geleden een Samsung ue40C6740 gekocht, na een beetje rondkijken en rondgooglen. Gezien mijn budget. Ik had eerst de Samsung LE40C550.

Ik heb helemaal niets te klagen over de tv op 1 ding na

probleemomschrijving:
Wat mij nu opvalt: of ik nu hdtv of blu ray films kijk, het lijkt wel of ik een "soapserie" aan het kijken ben. Alles lijkt zo overdreven belicht. Terwijl dit in de winkel zo echt niet was. Ik alle beeldinstellingen geprobeerd en ook die standaard geleverd worden met de tv. (zelfs vergeleken met mn oude C550, hoe het daar ingesteld staat) en toch blijft het zo overbelicht.

Heeft enig idee wat goede beeldinstellingen zijn voor deze TV? Ik kan namelijk niet echt iets vinden

Of is dit gewoon een kwestie van gewenning (ik kan het me niet voorstellen, in de winkel was het echt anders).

Alvast bedankt.

*edit, ik heb geen firmware updates uitgevoerd*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:40
Wat heb je zoal geprobeerd dan? Helderheid/backlight omlaag kan al een stuk schelen. Ook met het contrast zou je wat kunnen uitproberen.
Pagina: 1 ... 48 ... 75 Laatste