Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Squishie

Not So....

ShitHappens schreef op zondag 09 januari 2011 @ 21:08:
Wat heb je zoal geprobeerd dan? Helderheid/backlight omlaag kan al een stuk schelen. Ook met het contrast zou je wat kunnen uitproberen.
ik heb al met de pre-sets van samsung (original/dynamic/bd-wise etc.etc.) als de backlight als de helderheid gespeelt, maar de "soapbelichting blijft bestaan". Contrast ga ik proberen. Ik denk namelijk da tniet 1 setting , maar combinatie is van meerdere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geewizz25
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-08 13:47
lucassio schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 11:25:
Hallo allen,

Heeft iemand enig idee of de Samsung ledTV met typenummer UE32C6710USXZG ook werkt in Nederland met de CI+-module van Ziggo? Hij staat niet in de lijst op Ziggo.nl, maar volgens bijv. Koopgoedwinkel moet hij wel werken.

Thanks.
Heb op 04-01-2011 ook zo'n TV gekocht samen met de Blu-ray/HDD combo speler BD-C8200.... je weet niet wat je ziet.
Heb beiden uitgerust met een CI+module met een Ziggo card. Ik kan je melden dat dat prima werkt en op deze manier kan ik bv HD opnemen op de Blu-ray combo van het ene (HD) kanaal en rustig doorkijken op de TV naar een ander (HD) kanaal. Het is niet zo handig als een device met een twintuner maar het werkt prima en ik ben er uitermate tevreden mee. Verder ook de tv voorzien van de Samsung Wi-Fi 2,4 en 5 Ghz B,G,N USB dongle (alleen de Samsung werkt dus je kunt niet een willekeurige Wi-Fi dongle gebruiken) zodat ik, ook als de Blu-ray opneemt, toch foto's of films kan bekijken vanaf m'n DS209+II. De Blu-ray heeft overigens van zichzelf ook al Wi-Fi aan boord en wel de 2,4 als de 5 GHz variant dus m'n router draait weer overuren. De reden voor de stick in de tv is zoals gezegd de totale onafhankelijkheid van elkaar. Moet wel toegeven dat het misschien een wat prijzige oplossing is maar ik hoop er weer een jaar of 10 mee te doen....
O-)

[ Voor 0% gewijzigd door geewizz25 op 09-01-2011 23:12 . Reden: toevoeging aan Samsung Dongle en BD-C8200 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Ik ben nieuw op het forum!
Via google kwam ik toevallig op deze site omdat ik info zocht
betreft blokjesvorming op mijn Samsung LED UE40B8000 100Hertz
Heb hem nu vanaf Juni 2010.
Mijn klachten zijn:
*Blokjesvorming op HD Ned 1,2 en 3, maar vooral op HD Ned1.
*Ik had hier ook ergens gelezen als klacht, de nasleep van het beeld bij bewegende voorwerpen of personen, dit heb ik ook.
Voor de rest is het een fantastische tv, met super scherp beeld, alleen zijn die blokjesvorming soms zwaar irritant. Elke dag gebeurt het wel eens, vooral bij nieuwsuitzendingen, niet langer dan 5 a 10 sec., soms 2 uur geen last van en dan begint het even, zo'n 5 a 10 sec. Dan kan het zo 2 uur niet meer gebeuren.

Ik denk dat het niet aan de tv ligt, ook de cam module is oke. Bekabeling is van monster, vertserker van Marantz, boxen zijn van Harmen en Cardon. Goed spul zeg maar!

Ik heb Samsung, BCC en Ziggo al zo vaak gebeld, maar hebben niet echt een oplossing hiervoor. BCC zegt dat je de firmware moet updaten en dat het dan over zou moeten zijn, heb ik 1 keer gedaan, maar geen resultaat.
En voor ik geld aan ziggo uit ga geven, want een monteur kost 45 euro per uur, wilde ik eerst hier info inwinnen.

Ik zie dus dat er heel veel mensen last van hebben.

Wie kan mij hier misschien mee helpen?

Thanx alvast!

Gr. Mario

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:53
Bij ons allemaal hielp het updaten naar de laatste firmware. In de changelog stond toen ook dat de blokjes verholpen waren op 1080i zenders via de kabel.

Heb je de laatste firmware?

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dat die van T. Chucipdeuc-3002.2 van 09 sept 2010 op de Samsung site?
Ik heb gekeken en dit is de laatste update van dit type.
Als ik wil updaten via usb geeft de tv weer: Geen bestand voor bijwerken beschikbaar. Controleer dit en probeer op. Er staan wel 2 bestanden op de usb, het mapje en een zipp bestand.
Misschien dat de zipp bestand weg moet?

Hij pakt mijn gegevend via usb niet!
Hij is geupdate tot 06 2010
Ik heb trouwens een 200 hertz tv, misschien is deze gewoon gevoelig?
Of Ziggo kan soms niet de juiste hoeveelheid imput niet geven?

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2011 02:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
Squishie schreef op zondag 09 januari 2011 @ 20:37:
Beste Tweakers

Ik heb enkele dagen geleden een Samsung ue40C6740 gekocht, na een beetje rondkijken en rondgooglen. Gezien mijn budget. Ik had eerst de Samsung LE40C550.

Ik heb helemaal niets te klagen over de tv op 1 ding na

probleemomschrijving:
Wat mij nu opvalt: of ik nu hdtv of blu ray films kijk, het lijkt wel of ik een "soapserie" aan het kijken ben. Alles lijkt zo overdreven belicht. Terwijl dit in de winkel zo echt niet was. Ik alle beeldinstellingen geprobeerd en ook die standaard geleverd worden met de tv. (zelfs vergeleken met mn oude C550, hoe het daar ingesteld staat) en toch blijft het zo overbelicht.

Heeft enig idee wat goede beeldinstellingen zijn voor deze TV? Ik kan namelijk niet echt iets vinden

Of is dit gewoon een kwestie van gewenning (ik kan het me niet voorstellen, in de winkel was het echt anders).

Alvast bedankt.

*edit, ik heb geen firmware updates uitgevoerd*
Je moet hdmi black level op low setten, dit staat standaart op normaal met gevolg zwart is niet zwart maar grijs ongeacht hoe je contrast insteld, dus hdmi black level op low zetten, en zwart is dat echt zo goed als zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-09 14:46
Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2011 @ 00:45:
Als ik wil updaten via usb geeft de tv weer: Geen bestand voor bijwerken beschikbaar. Controleer dit en probeer op. Er staan wel 2 bestanden op de usb, het mapje en een zipp bestand.

Heb je dit allemaal gedaan:

Even op je TV kijken bij Menu -> Ondersteuning -> Contact met Samsung welk softwareversie je moet hebben. Ik had T-MSX5DEUC, maar het kan ook zijn dat je T-TDT5DEUC hebt. (gaat over een andere tv met andere firmware updates dus kijk niet naar de namen, maar komt op hetzelfde neer.)

Vervolgens het juiste bestandje downloaden van de website van Samsung (klik nog even op 'firmware').

Het .exe bestand op een USB-stick zetten. Vervolgens óp de USB-stick starten (dus dubbelklik). Klikken op 'Install'. Wachten tot hij klaar is, vervolgens de USB-stick veilig uit de computer verwijderen.

Dan in de TV stoppen, even wachten en wanneer er een pop-up komt kiezen voor 'Software Upgrade'. Nu alleen nog even wachten tot hij klaar is.

En heb je verder een volledig lege usbstick gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2011 @ 00:45:

Dit is een 2 stappen upgrade: 1st de ver.T-CHUCIPDEUC-3001.1 en dan de ver.T-CHUCIPDEUC-3002.2
usb stick legen of formateren op windows computer
uitpakken op PC indien zip of zo, exe uitvoeren op je computer en naar de drive letter van je USB stick aanwijzen
zoals E:\ of F:\ .... kijk wat deze moet zijn
tv aan, stick er in, ofwel vindt hij deze vanzelf of anders software update!
lees altijd de bijhorende Upgrade guide! soms wijkt de procedure af!

ps: ondervond dat exe op stick plaatsen en uitvoeren soms problemen geeft.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2011 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanx Timwijn en Jan Gruuthuse, ik ga er gelijk mee aan de slag!
Zal later even laten weten of het heeft geholpen.
Gr. Mario

Bij productgegevens staat:
-Modelcode: UE40B8000
-Softwareversie: T-CHUCIPDEUC-3002.2

Dus de laatste staat nu al op, of niet?

Hij zegt telkens dat er geen software beschikbaar is, ook niet via kanaal update.
De upgrade standby modus staat op 45 min., moet hier iets aan veranderd worden?

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2011 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2011 @ 14:49:
Thanx Timwijn en Jan Gruuthuse, ik ga er gelijk mee aan de slag!
Zal later even laten weten of het heeft geholpen.
Gr. Mario

Bij productgegevens staat:
-Modelcode: UE40B8000
-Softwareversie: T-CHUCIPDEUC-3002.2

Dus de laatste staat nu al op, of niet?

Hij zegt telkens dat er geen software beschikbaar is, ook niet via kanaal update.
De upgrade standby modus staat op 45 min., moet hier iets aan veranderd worden?
Ja dan staat de laatste er inderdaad al op.
Heb je nu dan nog steeds last van die blokvorming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

timwijn schreef op maandag 10 januari 2011 @ 15:24:
[...]

Ja dan staat de laatste er inderdaad al op.
Heb je nu dan nog steeds last van die blokvorming?
Nog steeds last van!
Ik heb net Samsung weer gebeld en het probleem voorgelegd.
Hij zei dat ze een nieuwe update aan het schrijven zijn voor dit probleem.
Het probleem is pas 2 maanden geleden aangepakt zei hij.
Over het termijn van beschikbaarheid van de update kon hij niks loslaten!

Nog een andere vraag wat misschien kan helpen tegen blokjesvorming:
Waar kan het beste de Digitale ruisfilter op staan? Hij staat nu op auto.
200Hz Motion Plus staat op Standaard.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2011 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke!

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2011 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2011 @ 15:55:
[...]

Nog steeds last van!
Ik heb net Samsung weer gebeld en het probleem voorgelegd.
Hij zei dat ze een nieuwe update aan het schrijven zijn voor dit probleem.
Het probleem is pas 2 maanden geleden aangepakt zei hij.
Over het termijn van beschikbaarheid van de update kon hij niks loslaten!

Nog een andere vraag wat misschien kan helpen tegen blokjesvorming:
Instellingen veranderen gaat niet zo veel meer uitmaken, je zult voor echte oplossing gewoon moeten wachten op die firmware update.
By the way, mario verwijder die post van kieskeurig lekker. Daar staat wel meer onzin op.
Hebben mensen vragen over Samsung tv's krijgen ze hier altijd een prima objectieve mening van de tweakers op dit forum.
Zoals je zelf merkt schrijven ze nu dus een nieuwe firmware update, dus de ondersteuning is er nog steeds. Terwijl dat toch oudere modellen zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door timwijn op 10-01-2011 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gieliovd520
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:47
Zo, ik ben sinds zaterdag de gelukkige eigenaar van een Samsung UE46C6000 LED TV.

Ik heb al heel veel zitten lezen vanavond en kan me erg veel dingen herkennen dat ik lees over deze TV.....

Ik heb een SQ02 paneel, dus dat is mooi meegenomen.

Wat merk ik?
- Backlight leaking in de hoeken
- Clouding op 4 vlekken in het midden van het scherm, maar mee te leven als er input is en niet te donker beeld
- Enorme input lag in de normale instelling
- Flinke input lag in de "game mode" instelling
- Overscaling i.s.m. Nvidia 8800GTX videokaart wat niet uit kan. "Schermvullend optie" haalt het weg, maar de input lag is enorm.
- Schokkend beeld met motion-plus aan (soepel, schokkend, soepel....)
- Niet kunnen zoeken in een film gespeeld vanaf DLNA?

Positief:
- Heel mooi beeld, zelfs zonder echt diep in de instellingen te duiken (basis gedaan)
- Superplat!!!
- Aansluitingen slim geplaatst
- Design

Groot probleem voor mij is de input lag! Ik wil hem als PC (Win7) monitor gebruiken, als multimedia pc'tje op de bank. Maar op de normale instellingen (motion-plus uit) is het echt niet te harden. Ik had al iets gelezen van 100ms lag/response!!! En met game mode is het beter maar nog altijd gruwelijk irritant om ook maar mee te internetten, laat staan gamen. Volgens die site die ik las was het rond de 47ms met game mode. Echt niet te doen dus.

Ik had hem geïnstalleerd en was bezig met die overscaling problemen met NVtray en zonder dat ik wat deed was het opeens bijna weg die input lag. We hebben film gekeken en startten een game up, flikkerde wat en toen stond alles op 800x600 en was de input lag dubbel en dwars terug.

Nou zit ik de hele avond al te kloten, fora af te struinen en een oplossing te vinden maar het lijkt erop dat het "live with it" is!

Dan heb ik het nog niet eens over de clouding en de backlight leaking wat eigenlijk nog altijd inherent is aan de lagere gesegmenteerde schermen met CCFL of LED edge-lit.

Ik vraag me nu af: was een plasma scherm met 0 response tijd beter? Of heb je daar dan evengoed input lag? In ieder geval geen backlight leak en clouding.

Heeft er nou niemand een oplossing voor die input lag?

Verder ben ik best heel content met het scherm. Als ik hem snel krijg te reageren op de muis dan is dat al heel wat! Ik wil er ook een PS3 aan gaan hangen maar als ik dat zo ook al lees... dikke input lag.

Hij moet gewoon goed kunnen werken op de normale modi (standaard, film, etc.) en hij moet extra snel zijn met game mode waarbij je het verlies aan beeldkwaliteit op de koop toeneemt. Zeg nou zelf....

En dat schokkende motion-plus! Je ziet hem echt aldoor rekenen. Een paar seconde smooth en dan taktaktaktak framedrop en opeens trekt hij weer bij....

Damn, ik hoop dat er wat inzichten zijn!

[ Voor 99% gewijzigd door Gieliovd520 op 10-01-2011 21:40 ]

PV: 39x @ 13.425WP, L/L WP: 3x3,5+2x5KW+1x2,2KW, L/W WP 9kW Panasonic J mono, WP boiler Atlantic Explorer V4 270. Sinds 04-22 gasloos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En de 200Hz Motion Plus staat op Standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2011 @ 21:41:
En de 200Hz Motion Plus staat op Standaard.
Als je digitaale tv gebruikt zowel via ingebouwde tuner of via hdmi hd box iod, dan alijd de digitale filters uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

devil-strike schreef op maandag 10 januari 2011 @ 21:54:
[...]

Als je digitaale tv gebruikt zowel via ingebouwde tuner of via hdmi hd box iod, dan alijd de digitale filters uitzetten.
Ik heb zowel HD zenders als digitale tv via ingeboeuwde ci+module ziggo in de tv, led 200hz
En de 200 hz motion plus instelling staat nu op standaard, wat is hier het beste of is dit pers. geb.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexicon
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:16
kuwerti schreef op zondag 09 januari 2011 @ 17:34:
[...]

Dank voor je reactie. Hoe lang kun je opnemen op zo'n schijf? Kun je daar iets over zeggen?
Net even het NOS journaal opgenomen van iets voor 10, die duurde 10 minuten en was iets meer dan 1Gb groot. (1080 Mb ofzo). Het signaal wat binnenkwam was Nederland 1Hd (in 1080i).

Zelf ook op zoek naar een andere hardeschijf voor opnemen en timeshift voor de samsung C6700, werkt deze hardeschijf een beetje? pricewatch: LaCie Rikiki 320GB Zwart
Werken alle hardeschijven? En hoe kan je precies 2 partities maken op een schijf zodat de televisie ze ook kan herkennen? Eerst 2 partitites maken met windows en dan 1 laten omzetten via de televisie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gieliovd520
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:47
Motion-Plus is erg persoonsgeboden. Met normale TV vind ik het vaak te "soap-opera" achtig eruit zien, zoals die term rondgaat. Het is allemaal te snel, te scherp, te nep.

Ik ben nog aan het spelen met de custom.

PV: 39x @ 13.425WP, L/L WP: 3x3,5+2x5KW+1x2,2KW, L/W WP 9kW Panasonic J mono, WP boiler Atlantic Explorer V4 270. Sinds 04-22 gasloos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuk217
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-09 21:36
ik heb die rikiki 320gb aan mijn c750 hangen en werkt perfect. Enige probleem wat ik met PVR heb is dat hij steeds te vroeg op houdt met opnemen. Ik neem dus het programma erna ook steeds op voor de zekerheid. Ik heb me suf gezocht en gegoogeld, maar kan niet vinden of je de opname tijden kan aanpassen. Iets eerder beginnen en langer doorgaan zou vele malen prettiger werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexicon
tuk217 schreef op maandag 10 januari 2011 @ 22:37:
ik heb die rikiki 320gb aan mijn c750 hangen en werkt perfect. Enige probleem wat ik met PVR heb is dat hij steeds te vroeg op houdt met opnemen. Ik neem dus het programma erna ook steeds op voor de zekerheid. Ik heb me suf gezocht en gegoogeld, maar kan niet vinden of je de opname tijden kan aanpassen. Iets eerder beginnen en langer doorgaan zou vele malen prettiger werken.
Ligt die niet aan de zender? Net 1x geprobeerd op ned 1 en werkte perfect, helaas wel 1e minuut reclame nog meegepakt, maar die kan je natuurlijk ook even snel doorspoelen ;). Van de week dan even die Rikki 320Gb bestellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Welke CI+ module werkt het best mensen?

Die van Smit of Neotion? (Dacht zelf Smit)

[ Voor 11% gewijzigd door timwijn op 10-01-2011 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexicon
timwijn schreef op maandag 10 januari 2011 @ 22:50:
Welke CI+ module werkt het best mensen?

Die van Smit of Neotion? (Dacht zelf Smit)
Zelf zeer tevreden over de Smit module, jammer alleen dat het zappen vrij lang duurt, maar de ingebouwde TVgids voorkomt dat je veel moet zappen op een avond ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geewizz25
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-08 13:47
V.w.b. het blokjesprobleem; is er iemand die al eens gedacht heeft aan een slecht signaal ?
Ik heb mij door een installateur van CAI systemen laten vertellen dat dat blokjesgedoe nog wel eens voor kan komen als het inputsignaal niet 100% brandschoon is door bv slechte coax en/of een Gamma antenneversterkertje/slechte splitters etc.
Simpel te testen door de TV direct met een goede, niet te lange, coax kabel aan te sluiten op de plek waar het signaal van Ziggo/UPC of welke ander kabelboer dan ook het huis binnenkomt. En dan ook goeie afgeschermde stekkers gebruiken!!
Hij vertelde me dat ze soms versteld staan van welke bras ze tegenkomen in huizen.....
Ik heb een poosje geleden alle goedkope troep in huis vervangen door Hirschmann kabel, een Hirschmann versterker GHV41M en goede F en Coax connectors. Dat was al een heel verschil op mijn non HD Sharp lcd tvtje . En nee ik heb geen aandelen Hirschmann :P
Maar misschien zit het toch in de Samsung TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Flexicon schreef op maandag 10 januari 2011 @ 23:03:
[...]

Zelf zeer tevreden over de Smit module, jammer alleen dat het zappen vrij lang duurt, maar de ingebouwde TVgids voorkomt dat je veel moet zappen op een avond ;)
Dankdank!
Van dat zappen wist ik inderdaad, maar analoog gaat ook niet bijzonder snel en vind iets langere zaptijden niet heel erg, zo lang de beeldkwaliteit maar omhoog gaat:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik wil waarschijnlijk de LE46C650 kopen, ik zag namelijk de 40C650 bij MediaMarkt (Eindhoven) staan en die viel mij het meest op qua wit en zwart waardes. Maar nou zag ik vanmiddag de 46C630 daar staan, en deze viel mij erg tegen qua zwart en wit waardes. De 46C650 is toch alleen cosmetisch anders dan de 46C630?
Kan het aan de instellingen liggen of zit er zoveel verschil in de panelen onderling en tussen verschillende groottes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Laatst online: 06-09 19:45
abusimbal schreef op zondag 26 december 2010 @ 16:45:
Vandaag mijn nieuwe LE32C530 geïnstalleerd, enkel via de Alphacrypt module wil hij geen TV. Ongeldige smartcard zegt hij steeds.

Alphacrrypt classic CI module heb ik FW van 3.09 naar 3.19 bijgewerkt. Deze module werkt met een Irdeto smartcard wel via de Samsung DCB9401R decorder en via een Digital Everywhere FireDTV kastje via firewire op mijn PC. Provider is IN-DI een vroegere kabelmaatschappij hier in België die jammer genoeg door Telenet overgenomen is. Willen geen ondersteuning hiervoor geven.

Iemand hier ervaring mee ?
Even mijzelf terug quoten. Raymond en timwijn antwoordde al. Maar heb het nog eens nagekeken maar het model dat ik heb is geen CI+.

Betreft LE32C530F1WXXN

Trouwens welke fw moet ik nemen, vind er 3:

All OS T-TDT5DEUC-1023.0 Upgrade File(USB type) 16 Dec, 2010 48.69 ENGLISH T-TDT5DEUC_1023.0.exe
All OS T-MSX5DEUC-2009.0 Upgrade File(USB type) 16 Dec, 2010 50.73 ENGLISH T-MSX5DEUC_2009.0.exe
All OS T-TDT5DEUC-1023.0 Upgrade File(USB type) 22 Dec, 2010 48.69 ENGLISH T-TDT5DEUC_1023.0.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
abusimbal schreef op maandag 10 januari 2011 @ 23:43:
[...]

Even mijzelf terug quoten. Raymond en timwijn antwoordde al. Maar heb het nog eens nagekeken maar het model dat ik heb is geen CI+.

Betreft LE32C530F1WXXN

Trouwens welke fw moet ik nemen, vind er 3:

All OS T-TDT5DEUC-1023.0 Upgrade File(USB type) 16 Dec, 2010 48.69 ENGLISH T-TDT5DEUC_1023.0.exe
All OS T-MSX5DEUC-2009.0 Upgrade File(USB type) 16 Dec, 2010 50.73 ENGLISH T-MSX5DEUC_2009.0.exe
All OS T-TDT5DEUC-1023.0 Upgrade File(USB type) 22 Dec, 2010 48.69 ENGLISH T-TDT5DEUC_1023.0.exe
Als je wilt weten welke versie, doe dan het volgende:

Even op je TV kijken bij Menu -> Ondersteuning -> Contact met Samsung

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Ik_ben_Mark3 schreef op maandag 10 januari 2011 @ 23:30:
Ik wil waarschijnlijk de LE46C650 kopen, ik zag namelijk de 40C650 bij MediaMarkt (Eindhoven) staan en die viel mij het meest op qua wit en zwart waardes. Maar nou zag ik vanmiddag de 46C630 daar staan, en deze viel mij erg tegen qua zwart en wit waardes. De 46C650 is toch alleen cosmetisch anders dan de 46C630?
Kan het aan de instellingen liggen of zit er zoveel verschil in de panelen onderling en tussen verschillende groottes?
Er zitten inderdaad alleen cosmetische verschillen in én dat c650 internet@tv heeft en de c630 niet.
Over de zwartwaardes, je hebt verschillende panelen. De SQ01 en SQ02 panelen geven de beste zwartwaardes, de panelen A0*, geven minder goede zwartwaardes. Wat misschien te zien is wanneer je ze naast elkaar hebt staan.
Ik heb zelf een C630 en niet op het paneel gelet toen ik hem kocht en heb een A06 paneel.
Aangezien ik hem nooit naast een ander gelijk model heb staan met een SQ paneel vind ik de zwartwaardes prima en de rest van de kleuren ook.
Wil je echt dus beste, dan moet je zorgen dat je een SQ01/02 paneel kan fixen.
Dit staat óf achterop de sticker, óf er zit een sticker waar het op staat als je door de bovenste ventilatiegrill kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24

job

abusimbal schreef op maandag 10 januari 2011 @ 23:43:
[...]

Betreft LE32C530F1WXXN
Hoe kom je daar bij?
Jouw tv heeft gewoon een ci+ slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuk217
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-09 21:36
Flexicon schreef op maandag 10 januari 2011 @ 22:46:
[...]

Ligt die niet aan de zender? Net 1x geprobeerd op ned 1 en werkte perfect, helaas wel 1e minuut reclame nog meegepakt, maar die kan je natuurlijk ook even snel doorspoelen ;). Van de week dan even die Rikki 320Gb bestellen ;)
nee, ik heb de tv al een aantal maanden en hij stopt eigenlijk altijd te vroeg.. Niets is zo vervelend als het einde missen. In het service menu kan ik niets vinden om te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb trouwens al heel de avond geen blokjesvorming gezien op Ned 1 HD!!!
Ook niet bij reportages!!!
Kan toeval zijn en raar klinken, maar ik heb de upgrade stanby modus uit gezet.
Deze stond op 45 min. Kan zijn dat hij om de 45 min. wilde upgraden en dat je dit dan ziet d.m.v. even een gevoeligheid door het zien van blokjes. Klinkt raar, weet het zelf ook, probeer er alleen alles aan te doen om erachter te komen wat het zou kunnen zijn. Verder ook dig. ruisfilter uit gezet!

Wat het ook kan zijn en misschien voor de hand liggender. Aan de voorkant van het huis in de meterkast heb ik de groene kabel met kastje van ziggo, vandaar gaat er een kabel onder het huis door naar de woonkamer (achterkant van het huis). Deze kabel is ongeveer 10 M lang en komt uit op de doos met aansluiting radio en tv in de muur. Hier zit een monster antennekabel op (prijzig) naar een monster verdeeldoos. Hier vandaan gaat een zarte kabel met ruisfilter naar de dvd-recorder en daar vandaan een monster antennekabel naar de TV.

Zijn dit niet teveel vertakkingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Laatst online: 06-09 19:45
job schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 00:41:
[...]

Hoe kom je daar bij?
Nog even op Ziggo gekeken, inderdaad, je hebt gelijk. Ik zei dit omdat op Samsung.nl stond dat modellen met pxxn CI+ zijn en wxxn niet.

Zou een Smit CI+ CAM module werken met mijn Belgische IN-DI smartcard ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
  • Laatst online: 08:10
Flexicon schreef op maandag 10 januari 2011 @ 22:26:
[...]

Net even het NOS journaal opgenomen van iets voor 10, die duurde 10 minuten en was iets meer dan 1Gb groot. (1080 Mb ofzo). Het signaal wat binnenkwam was Nederland 1Hd (in 1080i).

Zelf ook op zoek naar een andere hardeschijf voor opnemen en timeshift voor de samsung C6700, werkt deze hardeschijf een beetje? pricewatch: LaCie Rikiki 320GB Zwart
Werken alle hardeschijven? En hoe kan je precies 2 partities maken op een schijf zodat de televisie ze ook kan herkennen? Eerst 2 partitites maken met windows en dan 1 laten omzetten via de televisie?
Ik ga vanmiddag een Western Digital 2TB Elements ophalen. Mocht het niet werken, dan kun je de HD terug brengen naar MyCom. ik laat het wel ff weten of het op mijn C6740 werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Flexicon schreef op maandag 10 januari 2011 @ 22:26:
[...]

Je maakt inderdaad eerst in windows 2 partities. Daarna maak je er 1 NTFS en de andere laat je gewoon voor wat het is. Daarna hang je hem aan de tv. Als je dan op record drukt krijg je melding dat schijf niet ondersteund word. Dan kies je voor formateren en dan krijg je een optie om de NTFS schijf te formaterne of een schijf die onbekend is. De laatste kies je even wachten en klaar. Als je dan in de mediaplayer op A drukt dan krijg 2 schijven te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
job schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 00:41:
[...]

Hoe kom je daar bij?
Alle C series hebben C+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2011 @ 15:55:
[...]
Digitale ruisfilter staat hier af, alleen nodig bij slechte dvb-t of dvb-c (met tuner van tv toestel) ontvangst. Kan je nagaan in het menu Ondersteuning > Zelfdiagnose > Signaalinformatie:
- Bitfoutfrequentie: hoe hoger hoe slechter.
- Signaalsterkte: hoe hoger hoe beter
kan je eventueel gebruiken om antenne beter uit te richten! Indien je een buiten hark gebruikt:
UHF antenne en voor Nederland: die zul je waarschijnlijk nog een kwartslag moeten draaien omdat het signaal verticaal gepolariseerd is,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexicon
WeAreLegion schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 08:23:
[...]

Je maakt inderdaad eerst in windows 2 partities. Daarna maak je er 1 NTFS en de andere laat je gewoon voor wat het is. Daarna hang je hem aan de tv. Als je dan op record drukt krijg je melding dat schijf niet ondersteund word. Dan kies je voor formateren en dan krijg je een optie om de NTFS schijf te formaterne of een schijf die onbekend is. De laatste kies je even wachten en klaar. Als je dan in de mediaplayer op A drukt dan krijg 2 schijven te zien.
Oké, bedankt voor de snelle reactie! Van de week even uitporberen dan! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Ik merk dat mijn LE32C530 moeite heeft met felle vlammen in een beeld met wit poeder. Ik zag het in een brandscene bij de film Kick-Ass.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

een vraagje aan mijn medetweakers alvorens ik de support van Philips contacteer.

Ik ben in het bezit van de Philips 40PFL5605H/12.

Is het bij dit model mogelijk om bij de zender aan te geven wat er op dat moment te zien is?

Dus bv. als ik mijn tv maandag om 8 uur op rtl4 inschakel kan ik dan automatisch ergens in beeld zien dat op dat moment GTST aan de gang is?

Ik hoor het graag.

Bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 10:43:
Hallo allemaal,

een vraagje aan mijn medetweakers alvorens ik de support van Philips contacteer.

Ik ben in het bezit van de Philips 40PFL5605H/12.

Is het bij dit model mogelijk om bij de zender aan te geven wat er op dat moment te zien is?

Dus bv. als ik mijn tv maandag om 8 uur op rtl4 inschakel kan ik dan automatisch ergens in beeld zien dat op dat moment GTST aan de gang is?

Ik hoor het graag.

Bij voorbaat dank
In het Samsung topic ga jij een vraag stellen over een Philips TV? Dit moet je me even uitleggen. :9

edit: Guide-knop (zoals timwijn zegt) of info-knop?

[ Voor 4% gewijzigd door LuPo op 11-01-2011 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
@Lupo en @poloer, inderdaad volgens mij is hier iemand in het verkeerde forum terecht gekomen:P.
Maar goed poloer als je digitale tv hebt, moet er vast op je afstandsbediening wel ergens een knop met guide ofzo zitten en dan zie je dat vast. Als je analoog kijkt dan zie je dat sowieso niet.

En nu weer over tot Samsung vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@LuPo

Nou, het zit eigenlijk zo dat ...

hahah, excuses aan allen. Ik heb, zoals timwijn correct constateert, in het verkeerde forum gepost.

Groeten

edit: die knop heb ik niet op mijn ab.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2011 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Laatst online: 10:59
Ik ga een samsung aanschaffen maar ik vraag me af of 3 meter kijkafstand genoeg is op een 81 cm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Untouchablezz20 schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 12:52:
Ik ga een samsung aanschaffen maar ik vraag me af of 3 meter kijkafstand genoeg is op een 81 cm?
Ik heb een LE32C530 (32"/80cm) op 3-3,5 meter afstand. Heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
PcDealer schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 12:55:
[...]

Ik heb een LE32C530 (32"/80cm) op 3-3,5 meter afstand. Heerlijk.
32" op 3/3.5meter heb je iedergeval niets meer aan 1080p, ik zou dan gaan voor 37" of hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Net een TV van Sumsung (Edge Lit LED, C6000 serie). Toch jammer dat alles wat via DLNA binnenkomt de audio asynchroon loopt (1 seconde voor op het beeld). Blijkbaar heb ik een verkeerde versie. Helaas laat Samsung niets van zich horen via Customer Support, en lijkt het erop dat ik eraan vast zit want het word door de winkel niet als defect gezien.

Dus hierbij een waarschuwing voor mensen die overwegen een Samsung te kopen en graag gedownloade films ermee kijken, beeld mag dan nog zo mooi zijn, als het geluid niet klopt dan is het vreselijk iritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

DRaakje schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 15:47:
Net een TV van Sumsung (Edge Lit LED, C6000 serie). Toch jammer dat alles wat via DLNA binnenkomt de audio asynchroon loopt (1 seconde voor op het beeld). Blijkbaar heb ik een verkeerde versie. Helaas laat Samsung niets van zich horen via Customer Support, en lijkt het erop dat ik eraan vast zit want het word door de winkel niet als defect gezien.
Zit er niet ergens een lipsync synchronisatie? Staat mij iets van bij in de Advanced Options van Beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Nee, daarbij maak ik gebruik van de speakers van de tv. Het gekste is nog dat het niet constant 1 seconde verschil is, soms loopt ie wel gelijk (in dezelfde film). Ik heb al alle filters uitgezet, dus daar ligt het ook niet aan.

Er zijn blijkbaar 2 versies van deze tv en ik heb net de verkeerde (http://www.avforums.com/f...o-video-sync-problem.html)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
devil-strike schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 13:09:
[...]

32" op 3/3.5meter heb je iedergeval niets meer aan 1080p, ik zou dan gaan voor 37" of hoger.
ik zit op 3.5 meter en heb een UE37C6740. PERFECT!!!!! ga zeker voor een 37'' op deze afstand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
kuwerti schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 07:45:
[...]

Ik ga vanmiddag een Western Digital 2TB Elements ophalen. Mocht het niet werken, dan kun je de HD terug brengen naar MyCom. ik laat het wel ff weten of het op mijn C6740 werkt.
heb net toch een Samsung G3 gehaald Tweaker Pricewatch (WD was er niet) en deze werkt PERFECT op mijn UEC37C6740.
twee partities gemaakt. geen problemen tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:21

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Heb mijn oog laten vallen op de 40C6800. De usxxn versie is ziggo gecertificeerd. Ik weet alleen niet of er meer versies van zijn, weet iemand hier dat toevallig? Ik heb in ieder geval geen andere versies gevonden.

Aangezien ik online ga bestellen wil ik het even checken :)

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
teacher schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 19:14:
Heb mijn oog laten vallen op de 40C6800. De usxxn versie is ziggo gecertificeerd. Ik weet alleen niet of er meer versies van zijn, weet iemand hier dat toevallig? Ik heb in ieder geval geen andere versies gevonden.

Aangezien ik online ga bestellen wil ik het even checken :)
Volgens mij klopt het inderdaad dat er maar een type van is inderdaad!
Je bent op de hoogte van de problemen die er met de C6000 kunnen zijn? Weet niet in hoeverre deze voorkomen bij de C6800, maar is het misschien waard om er nog even naar te kijken. (backlight bleeding bijv.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom toevallig elders een bericht tegen dat de T-MSX5DEUC_2007.4 firmware die bij mij de problemen met HD zenders oploste is vervangen door T-MSX5DEUC-2009.0.

Heeft iemand enig idee wat de 2009.0 versie zou moeten verbeteren/oplossen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 20:48:
Ik kom toevallig elders een bericht tegen dat de T-MSX5DEUC_2007.4 firmware die bij mij de problemen met HD zenders oploste is vervangen door T-MSX5DEUC-2009.0.

Over welk type gaat dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Squishie

Not So....

devil-strike schreef op maandag 10 januari 2011 @ 09:02:
[...]

Je moet hdmi black level op low setten, dit staat standaart op normaal met gevolg zwart is niet zwart maar grijs ongeacht hoe je contrast insteld, dus hdmi black level op low zetten, en zwart is dat echt zo goed als zwart.
sorry voor de late reactie, maar hij staat inderdaad al op low ingesteld. Ook al sik hem op normal zet, dan blijft het "soap" effect bestaan.

[ Voor 7% gewijzigd door Squishie op 11-01-2011 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag maar eens de antennenkabel van Monster rechtstreeks op de HD tv aangesloten.
Mijn signaalsterkte ging van 83-85 naar 88 toe. Nu ook geen last van blokjes meer, tot nu toe dan!

Eerst ging er een antennekabel (van Monster) van de inbouw (woonkamer) naar de Monster verdeeldoos, daarvan een zwarte kabel met ruisfilter naar de dvd-recorder en daarvan een antennekabel (van monster) naar de tv.

1.Zou de dvd-recorder of de verdeeldoos die blokjes af en toe weergeven of zou de oorzaak de vele vertakkingen zijn?

Ik had het meest last op Ned 1 HD, tot nu toe nog niks van blokjesvorming gezien de afgelopen 12 uur.

2. Is het verstandig om van de inbouw (woonkamer) een antennekabel eerst naar de verdeeldoos te doen en daar vandaan naar de tv of maakt dit niets uit? Heb dit gedaan en de sinaalsterkte verliest bijna niks, gaat van 88 naar 85 en naar 88, maar ook geen blokjesvorming!

Dus rechtstreeks naar de tv is de signaalsterkte 88 en met een vertakking naar de verdeeldoos 88-85-88.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2011 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 20:48:

devil-strike in "[LCD TV] Samsung LCD + LED TV`s (alle se..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke!

[ Voor 196% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2011 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mezelf suf gezocht op internet (jawel, dus ook op T.Net ;)) maar geen oplossing kunnen vinden.

Gisteren de LE40C650W1 (40A1FU0C) binnen gekregen (besteld bij Wehkamp ivm aanbieding, met een SQ2 board volgens de sticker, al geeft de tv info wat anders aan) is wel leuk), en bevalt mij goed. Heb al heel wat postings doorgelezen in deze reeks en weer veel geleerd.

Alleen, ik heb een gruwelijke hekel aan het mute icoon linksonder in beeld dat op en neer beweegt (alsof het anders zou kunnen inbranden :')) en ik kan nergens vinden hoe ik dat uit kan zetten. Ik kan natuurlijk het volume zo laag mogelijk zetten, maar dat is elke keer zo'n gedoe en daar is een mute knop dus wel handig voor (anders zou die er niet op zitten ;)).

Iemand een idee hoe ik die animatie kan uitzetten?

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2011 08:37 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:33
Ben momenteel aan het kijken voor een tv voor de "gameroom" en zit te kijken naar de 40C530, maar klopt het dat deze een hdmi poort minder heeft dan de C550? Ik vind die bult en dat rode accent niet mooi, vandaar de 530.

Hmm en ik lees ook dat de 5 serie geen kleur management opties heeft. Hmm helaas.

Dan maar eens bij een ander merk verder kijken.

[ Voor 23% gewijzigd door Phusebox op 12-01-2011 09:48 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
volgens mij is dat icoontje niet uit te zetten! Meende dat een tijdje terug iemand hetzelfde hier vroeg, maar dat we toen ook tot de conclusie kwamen dat het niet kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 17-09 08:24

job

Squishie schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 21:18:
sorry voor de late reactie, maar hij staat inderdaad al op low ingesteld. Ook al sik hem op normal zet, dan blijft het "soap" effect bestaan.
Het soap effect is niet wat jij beschrijft. Het soap opera effect gaat niet over de belichting, maar over de rare schokkende bewegingen in je beeld. Wel moet ik toegeven dat de kleuren bij het soap effect wat gek zijn.

Mocht je het soap effect hebben dan moet je eens kijken naar je motion plus instellingen.
motion plus: custom
blur reduction (bovenste balkje): 10
judder reduction (onderste balkje: 0

[ Voor 30% gewijzigd door job op 12-01-2011 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 08:36:
Mezelf suf gezocht op internet (jawel, dus ook op T.Net ;)) maar geen oplossing kunnen vinden.

Gisteren de LE40C650W1 (40A1FU0C) binnen gekregen (besteld bij Wehkamp ivm aanbieding, met een SQ2 board volgens de sticker, al geeft de tv info wat anders aan) is wel leuk), en bevalt mij goed. Heb al heel wat postings doorgelezen in deze reeks en weer veel geleerd.

Alleen, ik heb een gruwelijke hekel aan het mute icoon linksonder in beeld dat op en neer beweegt (alsof het anders zou kunnen inbranden :')) en ik kan nergens vinden hoe ik dat uit kan zetten. Ik kan natuurlijk het volume zo laag mogelijk zetten, maar dat is elke keer zo'n gedoe en daar is een mute knop dus wel handig voor (anders zou die er niet op zitten ;)).

40A1FU0C duid er op volgens sm dat je een auo panel hebt, maarja als er op de sticker staat sq2 dan mag je er wel vanuit gaan dat dit ook zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-09 21:18

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 08:36:

Ga eens naar de geluidsinstellingen, en selecteer gewoon een andere bron, i.p.v. de TV-speakers. Heb je geen geluid en geen icoontje. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt het aan mij of is PC Share Manager baggertraag als het gaat om 'Gewijzigde status instellen' ofwel het bijwerken van de server? Heb er uiteraard wel een aantal directories met gigs aan videofiles in staan, maar het bijwerken hoeft toch niet elke keer uren te duren zou je zeggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-09 18:38
Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 13:59:
Ligt het aan mij of is PC Share Manager baggertraag als het gaat om 'Gewijzigde status instellen' ofwel het bijwerken van de server? Heb er uiteraard wel een aantal directories met gigs aan videofiles in staan, maar het bijwerken hoeft toch niet elke keer uren te duren zou je zeggen..
Uren? Dat is niet normaal nee, Ik heb in totaal 168gig gedeeld en als ik op Refresh DB klik duurt dat updaten meestal een minuut of 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12-2021
job schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 11:22:
[...]

Het soap effect is niet wat jij beschrijft. Het soap opera effect gaat niet over de belichting, maar over de rare schokkende bewegingen in je beeld. Wel moet ik toegeven dat de kleuren bij het soap effect wat gek zijn.
Met het "soap opera effect" wordt iets anders bedoeld. Het is het effect dat optreedt wanneer filmmateriaal (24p) wordt afgespeeld op een hogere frequentie (bijvoorbeeld 100Hz) waarbij gebruikt gemaakt wordt van motion interpolation. Originele frames worden geanalyseerd en er worden tussenframes berekend en tussen de originele frames gestopt. Deze berekende frames zitten dus niet in het originele filmmateriaal. Het resultaat is vaak een overdreven smooth beeld (vooral bij beweging). Je verliest dus de klassieke 24p feel bij filmmateriaal.

Schokkende bewegingen waar jij het over hebt kunnen bijvoorbeeld veroorzaakt worden door telecine-judder.

Zie ook "a solution to the dreaded soap opera effect".

[ Voor 6% gewijzigd door mmedia op 12-01-2011 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wekko306 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 15:04:
[...]

Uren? Dat is niet normaal nee, Ik heb in totaal 168gig gedeeld en als ik op Refresh DB klik duurt dat updaten meestal een minuut of 3.
Hm, ik denk ik in totaal zo'n 450 GB, maar daar is 'ie al sinds vanmiddag mee bezig en hij zit nog maar op de helft :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

timwijn schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 20:30:
[...]

Volgens mij klopt het inderdaad dat er maar een type van is inderdaad!
Je bent op de hoogte van de problemen die er met de C6000 kunnen zijn? Weet niet in hoeverre deze voorkomen bij de C6800, maar is het misschien waard om er nog even naar te kijken. (backlight bleeding bijv.)
Idd, even met samsung gebeld, er is maar een versie, en zijn dus alle 6800 TV's ziggo gecertificeerd.
Maar, backlight bleeding? problemen? ehhhh...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josefien86
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-07-2020
Gisteren hebben wij een Samsung lcd 530 televisie gekocht. Tegelijk hebben we een onkyo versterker met blue-ray speler gekocht en het is ons nog steeds niet gelukt om het geluid van de tv over de externe boxen te luisteren. Volgens mij zitten alle kabels goed, we hebben de hdmi kabel naar de versterker en volgens mij klopt dat gewoon. Maar het werkt dus niet. Heeft iemand enig idee wat ik zou kunnen proberen om het te laten werken, ik denk dat het aan de instellingen ligt. Ik wordt er in ieder geval helemaal gestoord van dat het niet lukt, vooral ook omdat we de tv instelling op externe luidspreker hebben gezet en dit om één of andere reden niet meer terug gezet krijgen....Kan iemand mij helpen? want dit is echt erg frustrerend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Laatst online: 18-09 21:29
De tv moet dan wel ARC ( audio return channel) ondersteunen op zn hdmi poort ( meestal hdmi 1 ) .
Denk niet dat dit type samsung dit ondersteunt. Optical out tussen de receiver en tv en het zal direct werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josefien86
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-07-2020
BlowFish schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 20:04:
De tv moet dan wel ARC ( audio return channel) ondersteunen op zn hdmi poort ( meestal hdmi 1 ) .
Denk niet dat dit type samsung dit ondersteunt. Optical out tussen de receiver en tv en het zal direct werken!
je hebt hier met technic-dummies te maken hoor. Optical out? snap dat het voor jou heel makkelijk is. Maar ik weet niet meer waar het probleem zit. Helaas

Bovendien hebben we wel een paar instellingen veranderd. We hebben nu een snoertje die bij de blue-ray speler zat tussen de tv en de versterker gezet. Dit snoertje is rood en wit en heeft aan beide kanten twee plugs. Is dit een optical out? Maar dit werkt dus nog niet, al kan dit ook dus komen doordat we de instellingen hebben veranderd. Ik hoop niet dat ik hele domme vragen stel haha maar wij hebben er dus echt helemaal geen verstand van.

[ Voor 41% gewijzigd door josefien86 op 12-01-2011 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Ga anders even naar het audio menu:

menu
pijltje naar beneden
pijltje naar links
en dan naar beneden (of omhoog) totdat je "reset" tegenkomt.

Hiermee zet je alle geluidsinstellingen weer terug.

Achterop de TV zit de HDMI 1 poort, en de optische kabel. Ik zou hem eens optisch aansluiten.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/PGzuzMboNBVqSVVDN0gPoz6e/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het blokjesprobleem is verholpen op de Samsung UE40B8000XPXNN.
Het probleem was de bijgeleverde kabel (sv1 monster standard cable video) die bij de Monster verdeeldoos type HDP750G mee was geleverd. Deze laatsgenoemde is van Amerikaanse bodem en geeft problemen op Europese bodem. Had de monteur 3 kw. jr. geleden moeten zien, aldus een medewerker van BCC.

Ook het spontaan uit en aan springen van de tv is hiermee verholpen!

Problemen opgelost!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2011 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
teacher schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 19:15:
[...]

Idd, even met samsung gebeld, er is maar een versie, en zijn dus alle 6800 TV's ziggo gecertificeerd.
Maar, backlight bleeding? problemen? ehhhh...
Backlight bleeding is het volgende: The entire surface of an LCD is backlit from behind by a light source (CCFL light) and the LCD blocks out the light that is not needed. Backlight bleeding occurs when this light is not 100% blocked allowing some light to "bleed" through the LCD causing spots of lighter areas on a dark or black background

Overigens was dat voornamelijk bij C6000 tv's.
Kan er bij C6800 niet veel over terug vinden (heb er nog even naar gezocht voor je). Heb alleen een post van iemand over ghosting gezien. Maar over het algemeen is iedereen vrij positief over bijv. C6700 (praktisch hetzelfde als C6800).

Prima keus denk ik dus hoor:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Heb ondertussen alle posts gelezen over de C6000 en de scherm issues die kunnen voorkomen. Het lijkt me dat je dat snel genoeg ziet, dus als het te erg is gaat ie terug, of mekker ik een nieuw paneel..

Voor de rest is ie erg mjummie :) en een waardige vervanger voor mijn 55cm aristona CRT beest...

Overigens zie datzelfde verschijnsel ook iets bij mijn 32C530 die ik pasgeleden in de slaapkamer heb opgehangen, maar storend is het totaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
No problem! Wilde je er alleen van op de hoogte stellen!
Hoop dat je veel plezier gaat hebben van je nieuwe tv, hij is inderdaad erg mooi!

Succes met je aankoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

devil-strike schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 11:38:
[...]

40A1FU0C duid er op volgens sm dat je een auo panel hebt, maarja als er op de sticker staat sq2 dan mag je er wel vanuit gaan dat dit ook zo is.
40 - Inch
A - Vendor (A - Samsung, D - CMO, L -AUO, I - CPT)
1 - Panel frequence (6 -50/60Hz ; 1 - 100/120Hz ; 2 - 200/240Hz)
F - Resolution (F - FHD, H - HD, U - UD)
U - Panel (A - AntiGlare ; T - TN ; U - Ultra Clear)
0 - Panel 1st/2nd (1st:0, 2nd:1…)
C - BLU (BackLight Unit) C - CCFL, L - LED, E - Edge LED
Volgens mij heb ik een Samsung paneel als ik van de bovenstaande uitleg uit mag gaan ;)

Mbt het mute icoon:
timwijn schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 10:32:
volgens mij is dat icoontje niet uit te zetten! Meende dat een tijdje terug iemand hetzelfde hier vroeg, maar dat we toen ook tot de conclusie kwamen dat het niet kon.
;(
Splinter Cell schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 11:40:
[...]

Ga eens naar de geluidsinstellingen, en selecteer gewoon een andere bron, i.p.v. de TV-speakers. Heb je geen geluid en geen icoontje. ;)
:D

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2011 01:23 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 01:20:
[...]

[...]

Volgens mij heb ik een Samsung paneel als ik van de bovenstaande uitleg uit mag gaan ;)

Mbt het mute icoon:

[...]
;(

[...]
:D
Dan zou ik ook een samsung panel moeten hebben alleen dan de 37" en op sticker op paneel staat toch echt AU optronics. service menu model 37A1FU0C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik wil graag een 46" tv hebben. Ik was dus bij MM enorm gecharmeerd van de LE40C650 qua zwart en wit waardes, maar de LE46C630 was toch een heel stuk minder (echt merkbaar verschil, ze stonden niet naast elkaar) Ligt dit alleen aan het type paneel? Of is de beeldkwaliteit van de 46" sowieso slechter?

Verder begin ik nu te twijfelen tussen de LE46C550 en LE46C650, klopt het dat alleen de verschillen zijn dat de C650 internat@tv heeft en 100Hz, en de C550 50Hz. De reden dat ik twijfel is omdat er hier zoveel gesproken wordt over de inputlag op de C650. Want ik wil er denk ik toch wel een spelcomputer op aansluiten (als zal ik dit maar sporadisch gebruiken..) Of is deze lag te verwaarlozen voor iemand die af en toe zal spelen?

Verder lees ik dat je de C650 kunt "hacken" om gebruik te maken van PVR. Kan dit ook op de C630 en C550?
Ook kun je films kijken via de USB op de tv, welke formaten worden allemaal ondersteund? Zeker niet toevallig bepaalde 720P of 1080P formaten (bijvoorbeeld container .mkv)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ik_ben_Mark3 schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 11:42:

Verder lees ik dat je de C650 kunt "hacken" om gebruik te maken van PVR. Kan dit ook op de C630 en C550?
Ook kun je films kijken via de USB op de tv, welke formaten worden allemaal ondersteund? Zeker niet toevallig bepaalde 720P of 1080P formaten (bijvoorbeeld container .mkv)
Wat betreft het "hacken"van de tv voor PVR dat werkt zover i kweet op alle C modellen van 2010. En de mediaplayer ondersteund erg veel codecs. De meeste kan hij gewoon afspelen dus ook de mkv container dat werkt allemaal feilloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvr84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-01-2024
Ik wil graag een 46" tv hebben. Ik was dus bij MM enorm gecharmeerd van de LE40C650 qua zwart en wit waardes, maar de LE46C630 was toch een heel stuk minder (echt merkbaar verschil, ze stonden niet naast elkaar) Ligt dit alleen aan het type paneel? Of is de beeldkwaliteit van de 46" sowieso slechter?

Verder begin ik nu te twijfelen tussen de LE46C550 en LE46C650, klopt het dat alleen de verschillen zijn dat de C650 internat@tv heeft en 100Hz, en de C550 50Hz. De reden dat ik twijfel is omdat er hier zoveel gesproken wordt over de inputlag op de C650. Want ik wil er denk ik toch wel een spelcomputer op aansluiten (als zal ik dit maar sporadisch gebruiken..) Of is deze lag te verwaarlozen voor iemand die af en toe zal spelen?

De PVR functionaliteit werkt volgens mij niet op de C630 en de C550, ook niet op de LED C6000.

Dit omdat de C630, C550 en de LED C6000 andere firmware heeft waarin deze functionaliteit niet in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn

De verschillen zijn inderdaad alleen die je beschrijft.
De 630/650 hebben beiden een vrij grote inputlag, waardoor die niet heel geschikt zijn voor gamen. Die lag is ook niet echt te verwaarlozen. De 530/550 zijn hier een stuk beter mee. (Is ook al heel veel over gesproken in dit forum.)
.mkv bestanden worden over het algemeen ondersteund, maar er kan soms eentje bij zitten die de tv niet pakt. Ik kijk alle series via harde schijf met mkv bestanden, werkt prima.
Qua zwartwaardes kan het goed kunnen dat het aan het paneel ligt, dan zou je moeten vragen of er een sq01/02 paneel beschikbaar is voor je. Dan komt het allemaal goed.
Overigens heb ik een A06 paneel en ben ik prima tevreden over het beeld van mijn C630.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexicon
Heb een Lacie rikki gekocht (500GB), met 2 partities werkt echt ideaal! (omdat sommige zeiden dat niet alle hardeschijven werkten ;).

Weet iemand hoe je de naam van de hdd kan veranderen op de televisie? Want nu is dat best lastig te zien, verschil is dat de ene een zwart usb icoontje heeft en de andere een witte. Alleen ben record zie je bij 1 van de 2 schijven een "rec" tekentje. Heb naam al verandert via windows computer maar dit werkt niet :(

Hebben mensen trouwens een oplossing om meer dan 1000 nummers in te laden op de televisie? Bij de top 2000 pakt die maar de eerst 800... (Max 100 pagina's met 8 nummer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Heb je de tv's op dezelfde wijze afgesteld? Out of the box is het beeld veel te fel, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
PcDealer schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 12:34:
[...]

Heb je de tv's op dezelfde wijze afgesteld? Out of the box is het beeld veel te fel, etc.
Contrast staat hoog he? Staat gewoon vol op 100 out of the box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Flexicon schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 12:11:
Heb een Lacie rikki gekocht (500GB), met 2 partities werkt echt ideaal! (omdat sommige zeiden dat niet alle hardeschijven werkten ;).

Weet iemand hoe je de naam van de hdd kan veranderen op de televisie? Want nu is dat best lastig te zien, verschil is dat de ene een zwart usb icoontje heeft en de andere een witte. Alleen ben record zie je bij 1 van de 2 schijven een "rec" tekentje. Heb naam al verandert via windows computer maar dit werkt niet :(

Hebben mensen trouwens een oplossing om meer dan 1000 nummers in te laden op de televisie? Bij de top 2000 pakt die maar de eerst 800... (Max 100 pagina's met 8 nummer)
Je kan die namen niet veranderen helaas. Hij laat namelijk echt device naam zien en niet partitienaam. Dus daar zal je helaas mee moeten leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12-2021
Nog even over het wegfilteren van filmgrain bij de xxC630/xxC650
Verwijderd schreef op zondag 26 september 2010 @ 19:54:
[...]
Sony geeft de originele filmlook (mogelijk) nog net iets beter weer. Samsung heeft de neiging om de originele 'grain' wat weg te filteren (ook met alle flters uit en Motionplus uit).
Van HDTVTEST.CO.UK (review C630/650):

Even with all of its digital noise filters turned off, the Samsung LE40C650 still applies some light temporal smoothing to the image, which means that the texture of film grain is lessened when the image is in motion (the unadulterated image can be seen when the source player is paused). You can also disable this “feature” by enabling the TV’s Game mode (as this mode cuts out as much processing as possible), but this introduces 60hz motion judder with film material, disables the advantages of the Motion Plus system, and (less severely) means that you also lose the 10-point Greyscale correction. Naturally, we hunted at great length in the TV’s service menu to try and disable the temporal smoothing, but could find no way of doing so. Only the most observant viewers will notice the processing, but this does not change the fact that “Off” should mean “OFF”.

En later bij de C750:

Using the latest firmware (which was posted on Samsung’s web site in late July), the problem is still here, but appears to be much less noticeable than before. We’re curious as to why the Samsung LE40C750 is still smoothing grain at all, but at least now the issue is so subtle that almost nobody will ever notice it on a television-sized screen.
De reviewer van de 40c650 op hdtvtest.co.uk stelt in een commentaar onder zijn eigen review het volgende:
David Mackenzie on 8 December 2010 4:24 pm
From what I can see, it is 90% fixed. It does still seem to alter the grain slightly. The Sonys do not do this.
Dat het voor 90% gefixed zou zijn, zou te wijten zijn aan een nieuwe firmware. Kan iemand met een C650/C630 dit beamen (of juist niet)? Hoe erg is de ongewenste ruisfiltering op dit moment (meest recente firmware)?

Als filmfanaat vind ik het wegfilteren van filmgrain namelijk een redelijke dealbreaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

PcDealer schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 12:34:
[...]

Ze staan alletwee bij MM, en na een paar minuten met hun gesproken te hebben heb ik maar besloten niets meer te vragen. Echt verstand van zaken hebben ze niet volgens mij... Maar ik weet dus ook niet hoe ze erbij staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Klopt het dat de C550 geen analoge audio uitgang heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Laatst online: 10:24
Klopt, je kan er de hoofdtelefoonuitgang voor pakken, als je het echt nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Raymond schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 14:59:
Klopt, je kan er de hoofdtelefoonuitgang voor pakken, als je het echt nodig hebt.
Ja ik heb het nodig om mijn oude stereo installatie op aan te sluiten. Ben bezig een gameroom te bouwen thuis, en heb helaas 1,5 jaar geleden mijn surround set die ik "over" had verkocht, dus zal het nu met stereo geluid moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07-2024
Phusebox schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 15:01:
[...]

Ja ik heb het nodig om mijn oude stereo installatie op aan te sluiten. Ben bezig een gameroom te bouwen thuis, en heb helaas 1,5 jaar geleden mijn surround set die ik "over" had verkocht, dus zal het nu met stereo geluid moeten doen.
er bestaan wel converters van digitaal naar analoog

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:44

worker

2x Sessy thuisbatterij

Ik ben via een neef van me op het spoor van de Samsung tv's gekomen met ingebouwde PVR. Ik was meteen loei enthousiast, want dat scheelt dus weer een kastje. Maar ik zie in dit topic maar weinig info of die functie.
Nu heb ik een digitale ontvanger, een (analoge) dvd recorder en een tv. Ik had bijna al de Humax 5050c gekocht, want dan combineer ik 2 kastjes en maak tegelijk de overstap naar HD.

Maar sommige Samsung TV's hebben blijkbaar PVR. Dat is helemaal een mooie integratie van functies. Maar het moet dan wel goed werken. En niet teveel nadelen hebben.
Nadelen die ik tot nu toe geidentificeerd heb:
- dat de TV maar 1 tuner heeft, dus opnemen en tv kijken tegelijk gaat niet (of kun je terugvallen op een analoge tuner?)
- dat er aan opnames niet automatisch tijd toegevoegd kan worden (lijkt mij een fors nadeel, betekent toch regelmatig dat je begin of einde mist)
- dat je niet kunt opnemen en een andere opname kunt kijken (zal wel met usb bandbreedte te maken hebben)

wat ik nog graag weten wil:
- is de gebruikersvriendelijkheid van het systeem vergelijkbaar het die van de Humax 5050c? want daar hoor ik vrijwel alleen maar goede verhalen over.
- zijn er hier forumleden met zo'n tv die alsnog een aparte pvr hebben gekocht/gehouden omdat die in de TV niet beviel?
- of andersom: zijn er forumleden die alleen nog maar de PVR van de Samsung televisie gebruiken?

[ Voor 7% gewijzigd door worker op 13-01-2011 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-09 18:38
worker schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 19:41:
wat ik nog graag weten wil:
- is de gebruikersvriendelijkheid van het systeem vergelijkbaar het die van de Humax 5050c? want daar hoor ik vrijwel alleen maar goede verhalen over.
Ik heb nooit met de Humax gewerkt, maar PVR op de Samsung tv's werkt erg eenvoudig vind ik zelf. Als je via de Guide knop door de programma lijst bladert en je ziet een programma dat je wilt opnemen druk je gewoon op Schedule (enter) -> Timer Recording. Als je je huidige programma wil opnemen druk je simpelweg op de opneem toets op je afstandsbediening. Opgenomen programma's terugkijken werkt ook erg makkelijk. Media Player -> Recorded TV (nadat je de juiste USB ingang hebt geselecteerd) en dan kan je door je opname's bladeren. Opnames kan je sorteren op Title (alfabetisch), Latest Date, Earliest Date, Weekly, Channel en Preference.
- zijn er hier forumleden met zo'n tv die alsnog een aparte pvr hebben gekocht/gehouden omdat die in de TV niet beviel?
Ik had nog geen externe PVR, maar als ik die wel al had en die goed functioneerde zou ik die blijven gebruiken. Zoals je zelf al zegt zitten er wat nadelen aan de internet Samsung PVR, maar voor mij is het leuk dat het er op zit maar niet noodzakelijk. Wel handig dat je alles gewoon met 1 afstandsbediening kan bedienen en het opzich gewoon snel werkt en goede kwaliteit is.
- of andersom: zijn er forumleden die alleen nog maar de PVR van de Samsung televisie gebruiken?
Ik gebruik het zo af en toe als gimmick, maar ik ga niet standaard programma's opnemen om daar vervolgens doorheen te timeshiften of om dingen op te nemen terwijl ik een ander kanaal kijk. Wanneer ik niet thuis ben maar er een leuk programma op tv is neem ik dat soms op en daarvoor werkt het prima. Het enige wat me dan tegenvalt is dat je inderdaad geen begin en eindtijden kan instellen. Het gebeurt heel vaak dat een programma later is afgelopen dan in het Guide menu wordt aangegeven, en soms mis je dan inderdaad de laatste paar minuten.

Overigens zie ik dat die Humax 2 USB aansluitingen heeft, maar die kan je zeker niet gebruiken voor PVR? Als dat wel mogelijk is kan je altijd een externe hdd kopen en die gebruiken met de Samsung PVR, en als dat niet bevalt de Humax kopen en daar je hdd op aansluiten.

[ Voor 6% gewijzigd door Wekko306 op 14-01-2011 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de eerder in dit topic aangegeven WD 1 TB 7200 rpm schijf een goede keuze om de PVR functie te benutten?

Indien handig om te weten: dit dient te gebeuren op een LE40c750.

Ik meen ook wat gelezen te hebben in dit topic dat je de schijf in partities kunt indelen en dan 1 deel gebruiken om films (mkv) op te plaatsen en te bekijken en de andere partitie kunt benutten voor de PVR functie. Is dit correct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexicon
Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 16:55:
Is de eerder in dit topic aangegeven WD 1 TB 7200 rpm schijf een goede keuze om de PVR functie te benutten?

Indien handig om te weten: dit dient te gebeuren op een LE40c750.

Ik meen ook wat gelezen te hebben in dit topic dat je de schijf in partities kunt indelen en dan 1 deel gebruiken om films (mkv) op te plaatsen en te bekijken en de andere partitie kunt benutten voor de PVR functie. Is dit correct?
Ja dit kan gewoon: 2 partities maken op je hdd, dan koppelen aan je televesie en dan vraagt die als je op bijv. rec drukt of je een partititie wilt formateren. (zo gaat het in ieder gevaal bij de C6700 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flexicon schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 17:06:
[...]

Ja dit kan gewoon: 2 partities maken op je hdd, dan koppelen aan je televesie en dan vraagt die als je op bijv. rec drukt of je een partititie wilt formateren. (zo gaat het in ieder gevaal bij de C6700 ;)
Prima! :)

Straks dan maar eens die WD bestellen, moet nog snel genoeg zijn (lees- en schrijfsnelheid) om aan Samsung's eisen te voldoen.... Lijkt me.....

Anders maar de oude 320 GB Samsung schijf met beschadigde sectoren proberen om 1 van de 2 dingen voor rekening te nemen icm de WD, mocht het toch niet mogelijk zijn om beide dingen op 1 schijf te doen :)
Pagina: 1 ... 49 ... 75 Laatste