Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

devil-strike schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 08:41:
[...]

Dan zou ik ook een samsung panel moeten hebben alleen dan de 37" en op sticker op paneel staat toch echt AU optronics. service menu model 37A1FU0C.
Om aan alle onduidelijkheid een einde te maken, heb ik de tv van de muur gehaald en op de sticker gekeken. Was lastig te zien en omdat de tv toch al op de bank lag, heb ik hem maar opengemaakt en een paar foto's gemaakt ;)

Afbeeldingslocatie: http://i3.photobucket.com/albums/y88/Juup/3b958dd8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i3.photobucket.com/albums/y88/Juup/6879054b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12-2021
mmedia schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 14:26:
Nog even over het wegfilteren van filmgrain bij de xxC630/xxC650

[...]

De reviewer van de 40c650 op hdtvtest.co.uk stelt in een commentaar onder zijn eigen review het volgende:

[...]

Dat het voor 90% gefixed zou zijn, zou te wijten zijn aan een nieuwe firmware. Kan iemand met een C650/C630 dit beamen (of juist niet)? Hoe erg is de ongewenste ruisfiltering op dit moment (meest recente firmware)?

Als filmfanaat vind ik het wegfilteren van filmgrain namelijk een redelijke dealbreaker.
Klein schopje O-) Hopelijk kan een kritische tweaker in bezit van xxC630/xxC650 hier nog een blik op werpen. Alvast bedankt.

PS Voor het volledige verhaal paar posts omhoog scrollen aub

[ Voor 3% gewijzigd door mmedia op 14-01-2011 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gieliovd520
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:47
Nou helaas niemand echt heldere reacties op mijn eerdere post over de UE46C6000 die ik sinds zaterdag in bezit heb.

Ik heb net Alice in Wonderland gekeken en ik zat echt in tranen van de flashlighting in de onderste hoeken en de heldere clouds, vooral links bovenin het scherm. Helaas ook hier veel last van schokkende beelden met Motion Plus aan. Over de input lag maar niet te spreken, ik moest het geluid met 150ms compenseren om het synchroon te laten lopen.

En dan zwartweergave. Nou, ik heb de backlight bijna uitgezet, brightness heel laag en contrast 80 procent en het was grijs. Niet zwart maar grijs. Nou, dat viel tegen. Flashlighting en clouding erbij, nou ik word er verdrietig van! Als ik hier 3 jaar naar moet kijken dan ga ik wel terug naar mijn 55cm CRT of koop ik voor de helft van de prijs wel een 40" full HD'tje die ook grijs is en backlight leaked.

Ik ben gisteren teruggeweest naar de MediaMarkt en mijn beklag gedaan. Ik kreeg door de hele nette verkoper gelukkig gelijk. De argumenten waren dat de huidige TV's gewoon niet snel genoeg zijn (rekenkracht) om die Motion Plus soepel te laten werken. Input lag was ook een bekend probleem voor hem. En die clouding, inherent aan LED techniek zei hij.

Als ik al die dingen wilde voorkomen moest ik een plasma TV hebben en we zijn samen door de winkel gegaan. Panasonic G20 en VT20 bekeken. En ook nog een Sony 46EX711 maar dat zag er niet uit en ook de reviews zijn drama. Leuk, zo'n VT20 plasma, maar die kost ruim 2 keer zo veel dan de C6000!

Ik heb op internet zitten kijken en ik zie dat de Samsung PS50C7700 erg goed uit de verf komt wat input lag aangaat, zwartweergave, vloeiende beelden en ook energie wel meevalt.

Ik ga morgen terug naar de MediaMarkt en overleggen of ik hem kan ruilen voor dit model. En dan hopen dat ik geen gesodemieter meer heb met die problemen. Hij wilde ook met de Panasonics de prijs wel rechttrekken, nou die Samsung kost hetzelfde (vrijwel) dus ik hoop dat ik eruit ga komen. Anders breng ik dat ding wel terug.

PV: 39x @ 13.425WP, L/L WP: 3x3,5+2x5KW+1x2,2KW, L/W WP 9kW Panasonic J mono, WP boiler Atlantic Explorer V4 270. Sinds 04-22 gasloos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.louie
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-02-2021
Ik heb met m'n ue32c5100 inmiddels ook de pvr functie aan willen zetten,
maar nadat ik hier alle stappen succesvol heb afgerond, druk als laatste stap op pauze dan zecht m'n tv "niet beschikbaar", en op record gebeurt er helemaal niks..

Is de pvr-functie bij mijn serie niet aan te schakelen, of doe ik iets anders fout?

[ Voor 11% gewijzigd door mr.louie op 14-01-2011 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ik krijg m'n firmware niet geupgrade. Heb dit hele topic doorgespit maar kom er niet uit.

TV: UE32B6000VPXXN
huidige firmware : T-CHL5CIPDEUC-2008.0
Laatste firmware volgens samsung : 2009.2
firmware bestand : T-CHL5CIPDEUC

Heb netjes de exe uitgepakt naar een USB, in de TV, ga naar software update, niets gevonden. Ik heb ook een download bij Samsung Duitsland gedaan, zelfde probleem. Heb ook FAT32 en FAT16 geprobeert, helpt ook niet.

Volgens mij doe ik echt niets fout en toch werkt het niet. Iemand nog suggesties?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 18:14:
[...]

Om aan alle onduidelijkheid een einde te maken, heb ik de tv van de muur gehaald en op de sticker gekeken. Was lastig te zien en omdat de tv toch al op de bank lag, heb ik hem maar opengemaakt en een paar foto's gemaakt ;)

[afbeelding]

[afbeelding]
Nice, steld ook weinig voor als je het zo ziet, jij hebt iedergeval een Samsung paneel :D, bij mij begint het dus met AUO + nummers.
Microkid schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 01:22:
Ik krijg m'n firmware niet geupgrade. Heb dit hele topic doorgespit maar kom er niet uit.

TV: UE32B6000VPXXN
huidige firmware : T-CHL5CIPDEUC-2008.0
Laatste firmware volgens samsung : 2009.2
firmware bestand : T-CHL5CIPDEUC

Heb netjes de exe uitgepakt naar een USB, in de TV, ga naar software update, niets gevonden. Ik heb ook een download bij Samsung Duitsland gedaan, zelfde probleem. Heb ook FAT32 en FAT16 geprobeert, helpt ook niet.

Volgens mij doe ik echt niets fout en toch werkt het niet. Iemand nog suggesties?
Wat je nog zou kunnen probere is exe file eerst op usb zetten en dan uitpakken zodat je dus het mapje T-CHL5CIPDEUC krijgt exe file kan je er oplaten(athans op c530 werkt het wel)

[ Voor 39% gewijzigd door devil-strike op 15-01-2011 07:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 01:20:
[...]
Volgens mij heb ik een Samsung paneel als ik van de bovenstaande uitleg uit mag gaan ;)
...inderdaad.
devil-strike schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 08:41:
[...]
Dan zou ik ook een samsung panel moeten hebben alleen dan de 37" en op sticker op paneel staat toch echt AU optronics. service menu model 37A1FU0C.
...sticker komt inderdaad niet altijd overeen met daarwerkelijke paneel. In het menu duiken geeft uitsluitsel en definitieve antwoord :)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2011 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:33
Gieliovd520 schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 23:17:
Nou helaas niemand echt heldere reacties op mijn eerdere post over de UE46C6000 die ik sinds zaterdag in bezit heb.

Ik heb net Alice in Wonderland gekeken en ik zat echt in tranen van de flashlighting in de onderste hoeken en de heldere clouds, vooral links bovenin het scherm. Helaas ook hier veel last van schokkende beelden met Motion Plus aan. Over de input lag maar niet te spreken, ik moest het geluid met 150ms compenseren om het synchroon te laten lopen.

En dan zwartweergave. Nou, ik heb de backlight bijna uitgezet, brightness heel laag en contrast 80 procent en het was grijs. Niet zwart maar grijs. Nou, dat viel tegen. Flashlighting en clouding erbij, nou ik word er verdrietig van! Als ik hier 3 jaar naar moet kijken dan ga ik wel terug naar mijn 55cm CRT of koop ik voor de helft van de prijs wel een 40" full HD'tje die ook grijs is en backlight leaked.

Ik ben gisteren teruggeweest naar de MediaMarkt en mijn beklag gedaan. Ik kreeg door de hele nette verkoper gelukkig gelijk. De argumenten waren dat de huidige TV's gewoon niet snel genoeg zijn (rekenkracht) om die Motion Plus soepel te laten werken. Input lag was ook een bekend probleem voor hem. En die clouding, inherent aan LED techniek zei hij.

Als ik al die dingen wilde voorkomen moest ik een plasma TV hebben en we zijn samen door de winkel gegaan. Panasonic G20 en VT20 bekeken. En ook nog een Sony 46EX711 maar dat zag er niet uit en ook de reviews zijn drama. Leuk, zo'n VT20 plasma, maar die kost ruim 2 keer zo veel dan de C6000!

Ik heb op internet zitten kijken en ik zie dat de Samsung PS50C7700 erg goed uit de verf komt wat input lag aangaat, zwartweergave, vloeiende beelden en ook energie wel meevalt.

Ik ga morgen terug naar de MediaMarkt en overleggen of ik hem kan ruilen voor dit model. En dan hopen dat ik geen gesodemieter meer heb met die problemen. Hij wilde ook met de Panasonics de prijs wel rechttrekken, nou die Samsung kost hetzelfde (vrijwel) dus ik hoop dat ik eruit ga komen. Anders breng ik dat ding wel terug.
Elke techniek heeft zo zijn probleem. Een niet led lcd van Samsung is wat dat betreft stukken beter dan de "instap" led modellen, zeker omdat Samsung nog geen full backlit led heeft, om maar te zwijgen over local dimming.

Plasma's hebben ook nadelen, zoals floating blacks, image retention en uiteraard de hoge mate van reflectie door het glaspaneel.
Overigens is de VT20 inderdaad vrij prijzig, maar dat is dan ook het 3D model, je kunt ook eens kijken naar de V20.

[ Voor 3% gewijzigd door Phusebox op 15-01-2011 09:35 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 09:13:
[...]

...inderdaad.

[...]

...sticker komt inderdaad niet altijd overeen met daarwerkelijke paneel. In het menu duiken geeft uitsluitsel en definitieve antwoord :)
Je zal bedoelen andersom, de SM komt niet overeen met de sticker op paneel.
Volgens SM zou ik een Samsing paneel moeten hebben, maar sticker van paneel zecht echter AUO.

Maar goed in 2010 modellen zijn de aop net zo goed en in sommige gevallen zelfs beter en sneller dan van samsung zelf vind ik zelf.

btw, klopt het dat als je de service menu ingaat dat steeds alle beeld settings terug gezet word?

[ Voor 19% gewijzigd door devil-strike op 15-01-2011 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gieliovd520
Bedankt voor je reactie Phusebox, inderdaad heb ik me ook voldoende verdiept in plasma's. Vooral image retention en het toch nog wel bestaande risico op inbranden (PC gebruik) zijn jammer.

Panasonic heeft een zeer matige mediaplayer heb ik gelezen. Dat is bij Samsung mooi, hang er een HDD aan of DLNA en speel alles wat los en vast zit. LG bij mijn vrienden is een drama, coded, audio... V20 lees ik ook goede berichten over ja. Toch verwijzen ze voor marginaal mindere kwaliteit vaak naar de PS50 van Samsung! 3D is dan leuk, maar zal ik niet heel veel gebruiken.

@Devilstrike: ja, dat klopt. Als je de setup in gaat dan verlies je je instellingen. Lastig maar waar!

[ Voor 8% gewijzigd door Gieliovd520 op 15-01-2011 10:57 ]

PV: 39x @ 13.425WP, L/L WP: 3x3,5+2x5KW+1x2,2KW, L/W WP 9kW Panasonic J mono, WP boiler Atlantic Explorer V4 270. Sinds 04-22 gasloos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

devil-strike schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 09:43:
[...]
Je zal bedoelen andersom, de SM komt niet overeen met de sticker op paneel.
:? Er is geen andersom bedoeling in te zien.
Ze komen niet overeen en het SM is het enige echte antwoord 8)7
[...]
Volgens SM zou ik een Samsing paneel moeten hebben, maar sticker van paneel zecht echter AUO.
...dat zeg ik dus. SM geeft uitsluitsel :)
[...]
btw, klopt het dat als je de service menu ingaat dat steeds alle beeld settings terug gezet word?
ja, klopt.
(...of misschien wel andersom... als de beeld settings terug worden gezet, ben je in het service menu geweest ;) )

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2011 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 11:46:

...dat zeg ik dus. SM geeft uitsluitsel :)

[...]
Nee dat klopt dus niet want volgens sm heb ik dus een samsung panel en op sticker staat AUO en kijk ik via vergrootglas naar de pixels zijn dit AUO pixels en geen Samsung pixels.

Dus wat er in sm staat klopt dus niet, sticker op panel klopt wel.

[ Voor 9% gewijzigd door devil-strike op 15-01-2011 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deimos
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-09 22:27
Ik snap het even niet meer. Ik was eerst na een week lang research uiteindelijk overtuigd geraakt om de "le32c530" aan te schaffen, maar nu twijfel ik op twee fronten:

- Deze tv is wel of niet ziggo CI+ gecertificeerd. Op tweakers en op divere webshops lees ik dat deze tv WEL CI+ is, maar op deze forum en plasma-discounter niet.

- Een headphone plug in de tv zit er volgens de site van Samsung niet in, terwijl iemand op HDTV test zegt van wel: http://www.hdtvtest.co.uk...-le40c530-20100813815.htm

Kan iemand die deze tv heeft met ziggo ci+ bevestigen welke van deze twee waar of niet waar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24

job

kenkreutzer schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 12:46:
Ik snap het even niet meer. Ik was eerst na een week lang research uiteindelijk overtuigd geraakt om de "le32c530" aan te schaffen, maar nu twijfel ik op twee fronten:

- Deze tv is wel of niet ziggo CI+ gecertificeerd. Op tweakers en op divere webshops lees ik dat deze tv WEL CI+ is, maar op deze forum en plasma-discounter niet.
De tv werkt met ziggo als het serienummer exact overeenkomt: https://www.ziggo.nl/#pro...le-ci/televisies/samsung/

En het serienummer houd dus niet op na de 530, maar is langer.
- Een headphone plug in de tv zit er volgens de site van Samsung niet in, terwijl iemand op HDTV test zegt van wel: http://www.hdtvtest.co.uk...-le40c530-20100813815.htm
Kijk eens in de handleiding (is gewoon online te downloaden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
job schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 12:57:
[...]
De tv werkt met ziggo als het serienummer exact overeenkomt: https://www.ziggo.nl/#pro...le-ci/televisies/samsung/

En het serienummer houd dus niet op na de 530, maar is langer.

[...]
Kijk eens in de handleiding (is gewoon online te downloaden).
Na mijn weten zijn alle c530 wxxn modellen ziggo certified.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gieliovd520
Nou ik kom net terug van de MediaMarkt, het verhaal zoals afgesproken doordeweeks was weer helemaal anders vandaag en we konden er niet uit komen.Ja, €200 korting op de PS50C7700 want er zat te weinig marge op.

Nou, daar trap ik niet in. Daarvoor haal ik hem elke dag bij de Plasma Discounter, €1199.

Dus de TV gaat van de week retour MediaMarkt. Jammer dat ze niet konden komen tot een goede oplossing. €100 erbij leggen is tot daar aan toe maar €250 is me te gek.

En hij wist te vertellen dat de PS50C7700 er binnenkort uit gaat!! Dus dan gaan ze helemaal stunten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrEvil1986
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-07 11:43
kenkreutzer schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 12:46:

Kan iemand die deze tv heeft met ziggo ci+ bevestigen welke van deze twee waar of niet waar is?
Dat is afhankelijk van de wel of niet NL versie van het model. Bij redcoon hebben ze bv. de NL versie, en die werkt wel met Ziggo CI+. Het europese/engelse model niet.

Zelf heb ik ook een vraag, hoe zit het met inputlag en gamen? Er is veel over te vinden, maar hoe ernstig is dit werkelijk als de game modus geactiveerd is? Kan de TV dan goed dienstdoen als PC monitor?

[ Voor 10% gewijzigd door DrEvil1986 op 15-01-2011 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deimos
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-09 22:27
DrEvil1986 schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 14:24:
[...]

Dat is afhankelijk van de wel of niet NL versie van het model. Bij redcoon hebben ze bv. de NL versie, en die werkt wel met Ziggo CI+. Het europese/engelse model niet.

Zelf heb ik ook een vraag, hoe zit het met inputlag en gamen? Er is veel over te vinden, maar hoe ernstig is dit werkelijk als de game modus geactiveerd is? Kan de TV dan goed dienstdoen als PC monitor?
Klopt, deze model is in sommige gevallen CI+ en de europese modellen niet, zonet Plasma-discounter en Steenweg electronics gebeld. Ook voor de mensen die niet weten of er een headphone out input zit, het zit er WEL. Volgens de officiele site van Samsung zit het er niet, maar een medewerker van Steenweg Electronics heeft het net zelf gecheckt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.Wortelboer
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-09 16:09
mr.louie schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 23:40:
Ik heb met m'n ue32c5100 inmiddels ook de pvr functie aan willen zetten,
maar nadat ik hier alle stappen succesvol heb afgerond, druk als laatste stap op pauze dan zecht m'n tv "niet beschikbaar", en op record gebeurt er helemaal niks..

Is de pvr-functie bij mijn serie niet aan te schakelen, of doe ik iets anders fout?
naar mijn weten kan dat alleen met de C6700 serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalyxia
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-09 15:02
DrEvil1986 schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 14:24:
[...]

Input lag Only 14ms compared to lag-free CRT!

volgens hdtvtest

en dat is het laagste wat ik tot nu toe gezien heb

als pc monitor zul je gewoon dus een extra 14 ms lag hebben, dus dat valt reuze mee

ik heb zelf net gewoon de inputlag maar voor lief genomen en een Sony 46ex500 besteld, waar 60ms inputlag op zit, geen fps games voor mij op de tv dus, want 60 ms (das in game mode he :( ) is gewoon teveel, maarja de andere feautures stonden me meer aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

devil-strike schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 13:33:
[...]
Na mijn weten zijn alle c530 wxxn modellen ziggo certified.
correct, ik beweer toch niet het tegendeel?
Ik zeg dat je goed moet kijken welke c530 je aanschaft, omdat c530 niet het hele serie nummer betreft.
Er is meer dan de C530F1WXXN modellen! Bijvoorbeeld de 530F1WXZG.

[ Voor 4% gewijzigd door job op 15-01-2011 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
job schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 17:34:
[...]

correct, ik beweer toch niet het tegendeel?
Ik zeg dat je goed moet kijken welke c530 je aanschaft, omdat c530 niet het hele serie nummer betreft.
Er is meer dan de C530F1WXXN modellen! Bijvoorbeeld de 530F1WXZG.
Nope je had het goed hoor, maar dacht dat iedergeval alle modellen die in nederland verkocht worden ci+ zijn van de c530 serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees529
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-12-2014
Misschien een heel domme vraag maar waar zit de enter knop op je afstandbediening
erikdeperik schreef op woensdag 22 december 2010 @ 20:34:
voor mensen met een 6700 die pvr willen inschakelen
ik heb dit gedaan op mijn 6700 met de laatste firmware 15-12-2010 3005
________________________________________________________________________________________
1 >zet tv aan>druk op de ab opeenvolgend"MUTE-1-1-9-ENTER">zet hotel mode op "on"
(ENTER-RECHTS )>zet tv uit
2>ga in service menu door op de ab opeenvogend te drukken "INFO-MENU-MUTE-POWER "
3>druk een usb stick/hdd in je tv.
4>in service menu ga naar"control>hotel option>clone tv to usb>ENTER
5>1 x RETURN >naar "sub option"
6>in dit menu moet PVR ondersteuning worden ingesteld
Let op, dat alleen kan worden geselecteerd met de knop OMLAAG
daarna veranderen met RECHTS
7> 2 x RETURN drukken
8> in "hotel option"3x RECHTS hotel mode uitschakelen>3x RETURN > tv uitschakelen>
klaar!!! nu heb je pvr functie zoals de 6800 het ook heeft :)
___________________________________________________________________________________
LET OP EIGEN RISICO!!!
geen idee of het bij ander typen werkt .ik heb alleen deze :p
als je je firmware upgrade moet je de tweak opnieuw uitvoeren.
mischien is dit iets voor de topic start?

[ Voor 3% gewijzigd door Kees529 op 15-01-2011 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb zelf een LE40C650 en dat input lag is mij echt nog nooit opgevallen. Kan zijn da tik misschien er niet zo picky over ben hoor dat het me gewoon niet opvalt. Maar ik speel echt van alles door elkaar en het reageert allemaal even goed. (ik heb spel modus niet eens aanstaan).

Waar moet ik op letten om te zien of mijn scherm er ook last van heeft (of nou ja dat zal het wel hebben maar hoe kan ik het zien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-09 14:46
Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 09:13:
[...]

...inderdaad.

[...]

Huh? Hij heeft toch A08 dat is toch een au optronics scherm?
Ik heb een A06 in mijn C630 en dacht dat dat dus niet een van Samsung zelf was!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Gieliovd520 schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 14:09:
Nou ik kom net terug van de MediaMarkt, het verhaal zoals afgesproken doordeweeks was weer helemaal anders vandaag en we konden er niet uit komen.Ja, €200 korting op de PS50C7700 want er zat te weinig marge op.

Nou, daar trap ik niet in. Daarvoor haal ik hem elke dag bij de Plasma Discounter, €1199.

Dus de TV gaat van de week retour MediaMarkt. Jammer dat ze niet konden komen tot een goede oplossing. €100 erbij leggen is tot daar aan toe maar €250 is me te gek.

En hij wist te vertellen dat de PS50C7700 er binnenkort uit gaat!! Dus dan gaan ze helemaal stunten...
Ik heb gehoord/gelezen dat de MM eind deze maand 19% btw actie weer gaat doen.
Daar kan je ook nog op wachten? Misschien dat je dan op een mooie prijs komt!
Dus dat je hem nu retour doet en dan misschien die PS50C7700 voor een mooie prijs kan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalyxia
WeAreLegion schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 19:51:
Ik heb zelf een LE40C650 en dat input lag is mij echt nog nooit opgevallen. Kan zijn da tik misschien er niet zo picky over ben hoor dat het me gewoon niet opvalt. Maar ik speel echt van alles door elkaar en het reageert allemaal even goed. (ik heb spel modus niet eens aanstaan).

Waar moet ik op letten om te zien of mijn scherm er ook last van heeft (of nou ja dat zal het wel hebben maar hoe kan ik het zien)
da tmoet je merken, vooral bij spellen waar je snel bij moet reageren zul je er last van hebben, dan zit er gewoon vertraging tussen het moment dat je op de schietknop drukt en het moment dat dat ook op het scherm gebeurt. zoek op youtube maar is op hdtv inputlag, daar heb je een paar video's waarmee je het goed kan zien

[ Voor 6% gewijzigd door Dalyxia op 15-01-2011 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
  • Laatst online: 17-12-2021
timwijn schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 20:04:
[...]

Huh? Hij heeft toch A08 dat is toch een au optronics scherm?
Ik heb een A06 in mijn C630 en dacht dat dat dus niet een van Samsung zelf was!?
40 - Inch
A - Vendor (A - Samsung, D - CMO, L -AUO, I - CPT)
1 - Panel frequence (6 -50/60Hz ; 1 - 100/120Hz ; 2 - 200/240Hz)
F - Resolution (F - FHD, H - HD, U - UD)
U - Panel (A - AntiGlare ; T - TN ; U - Ultra Clear)
0 - Panel 1st/2nd (1st:0, 2nd:1…)
C - BLU (BackLight Unit) C - CCFL, L - LED, E - Edge LED
Version "A" panels: AC01, AC02, AC03, AC04, AA01, AA02, AA03, AA04 and BA01 all come from AU Optronics
Version "S" panels: SQ01, SQ02, SQ03, SQ04, SS01, SS02, SS03, SS04 and SX03 are made by Samsung
Version "C" panels: CN01, CN02, BN01 and BN02 stand for CMO, according to one reader who found yet another MVA panel on his 32''.
Ligt er dus aan welke sticker je kijkt. Zie hier voor meer info.

[ Voor 30% gewijzigd door mmedia op 15-01-2011 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:21

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Kees529 schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 18:27:
Misschien een heel domme vraag maar waar zit de enter knop op je afstandbediening
[...]
In het midden van je pijltjestoetsen :)

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Hm nou ben ik het helemaal kwijt hoor, zal eens kijken of ik een foto van mijn sticker kan maken, dan mogen jullie het bepalen :)
By the way, die site kende ik, vind het allemaal maar vaag:)

[ Voor 19% gewijzigd door timwijn op 15-01-2011 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
timwijn schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 20:59:
Hm nou ben ik het helemaal kwijt hoor, zal eens kijken of ik een foto van mijn sticker kan maken, dan mogen jullie het bepalen :)
De sticker op het paneel zelf is de juiste, aangezien dat de fabriekant van het paneel dat erop plakt, bij mij dus AU Optronics T370HW03(nieuwste panel van AUO) http://www.auo.com/?sn=149&lang=en-US&c=23&n=77

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Dalyxia schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 20:49:
[...]

da tmoet je merken, vooral bij spellen waar je snel bij moet reageren zul je er last van hebben, dan zit er gewoon vertraging tussen het moment dat je op de schietknop drukt en het moment dat dat ook op het scherm gebeurt. zoek op youtube maar is op hdtv inputlag, daar heb je een paar video's waarmee je het goed kan zien
Nou ik heb de tv nu bijna een jaar en het gaat echt allemaal prima. Als ik Black Ops doe en schiet dan doet hij dat gewoon precies op het moment dat ik de trigger over haal. Het kan natuurlijk zijn dat ik er gewend aan geraakt ben dat ik het daarom niet meer zie. Maar ik merk het echt niet. Ik heb het net nog ff getest met Gears of Wars 2, Black Ops en een gewoon spel Fable 3.

Maar goed ik stoor me er blijkbaar dus niet aan zoals de andere dat doe. Ik ben nog steeds echt superblij met me TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalyxia
WeAreLegion schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 22:32:
[...]

Nou ik heb de tv nu bijna een jaar en het gaat echt allemaal prima. Als ik Black Ops doe en schiet dan doet hij dat gewoon precies op het moment dat ik de trigger over haal. Het kan natuurlijk zijn dat ik er gewend aan geraakt ben dat ik het daarom niet meer zie. Maar ik merk het echt niet. Ik heb het net nog ff getest met Gears of Wars 2, Black Ops en een gewoon spel Fable 3.

Maar goed ik stoor me er blijkbaar dus niet aan zoals de andere dat doe. Ik ben nog steeds echt superblij met me TV.
kijk als je er zelf geen last van hebt :)

dit filmpje laat het mooi zien wat input lag nou precies is YouTube: Input lag - the problem monitor manufacturers won't mention

zie je dat * The Dell 2405fpw @ 100hz refresh has an input lag of 25-45ms

* The Dell 2405fpw @ 60hz refresh has an input lag of 45-50ms

* The Samsung 244t @ 100hz has an input lag of 45-65ms

* The Samsung 244t @ 60hz has an input lag of 55-65ms

dus wat je in het filmpje ziet is dus een verschil van 20ms en de Samsung C650 heeft dus 49-99ms inputlag

bij FPS games zit je dan precies net achter iedereen aan te vangen die wel een goeie tv hebben, maar voor iemand die alleen casual speelt is het misschien niet zo heel belangerijk

maar bij een gitar hero of een dance dance revolution, moet je zonder instellingen te wijzigen precies uit de maat slaan/drukken/stampen wil je een perfect hit scoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mmedia schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 20:49:
[...]Ligt er dus aan welke sticker je kijkt. Zie hier voor meer info.
timwijn schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 20:04:
[...]Huh? Hij heeft toch A08 dat is toch een au optronics scherm?
...waar heb je die info vandaan ? Sticker op buitenzijde achterkant, sticker binnenzijde of Service Menu ?
timwijn schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 20:59:
Weliswaar is het op zich vaag/lastig dat er tegenstrijdigheden zijn, maar het staat er imo toch allemaal duidelijk beschreven, wat je moet doen om er achter te komen wat het definitief voor paneel is. ...en er staat daar ook:
That's why it's better to find out more by using the 'Service Menu', which the manufacturer advises against for safety reasons. For the time being, we've only found a few rare cases where the information onscreen contradicts the label on the outside (but it did happen on the B7020 for instance).
...het SM geeft dus uitsluitsel, aldus dit onderzoek. Stickers (binnen- of buitenkant) geven dus soms de verkeerde info... volgens dit bericht. Ik zou het inderdaad frapant vinden als de software info in het SM fout is en een geplakte sticker correct. Ben dat in alle verhalen, fora en conclusies nog niet tegengekomen. Lijkt in ieder geval niet logisch imo. Maar we zijn weer een paar maanden verder en er zijn altijd weer uitzonderingen op uitzonderingen, dus er zou een kans kunnen zijn dat de sticker correct is...tja...

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2011 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09 18:05

Initial G

f.k.a. GKLQuake

Dalyxia schreef op zondag 16 januari 2011 @ 02:33:
[...]

dit filmpje laat het mooi zien wat input lag nou precies is YouTube: Input lag - the problem monitor manufacturers won't mention

dus wat je in het filmpje ziet is dus een verschil van 20ms en de Samsung C650 heeft dus 49-99ms inputlag

bij FPS games zit je dan precies net achter iedereen aan te vangen die wel een goeie tv hebben, maar voor iemand die alleen casual speelt is het misschien niet zo heel belangerijk

maar bij een gitar hero of een dance dance revolution, moet je zonder instellingen te wijzigen precies uit de maat slaan/drukken/stampen wil je een perfect hit scoren
De inputlag in game mode is inderdaad iets van 49ms voor C650, dat is toch feitelijk vrijwel hetzelfde als de monitors?

Ik merk bij mijn C750 alleen inputlag als ik niet in game of PC mode zit en dan met de PC werk. Dan zit je met iets van 110ms ofzo. In game/pc mode totaal geen last. Het is in ieder geval vergelijkbaar met alle monitoren die ik gehad heb in het verleden.

Trouwens iedereen noemt het input lag, maar waar je juist last van hebt is dat de output van het scherm (het licht) te laat verzonden wordt, zodat je te laat informatie krijgt om te reageren. De (Spel-)computer krijgt je druk op de knop echt wel op tijd binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Dalyxia schreef op zondag 16 januari 2011 @ 02:33:
[...]

Dat filmpje laat het wel duidelijker zien inderdaad. Ik ben alles behalve een casual gamer :) maar denk toch dat ik er wat minder op let of me er aan gepast heb. Maar goed bedankt voor dat filmpje heb ik gelijk een idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2011 @ 08:43:
[...]

[...]

...waar heb je die info vandaan ? Sticker op buitenzijde achterkant, sticker binnenzijde of Service Menu ?

[...]

Weliswaar is het op zich vaag/lastig dat er tegenstrijdigheden zijn, maar het staat er imo toch allemaal duidelijk beschreven, wat je moet doen om er achter te komen wat het definitief voor paneel is. ...en er staat daar ook:

[...]
...het SM geeft dus uitsluitsel, aldus dit onderzoek. Stickers (binnen- of buitenkant) geven dus soms de verkeerde info... volgens dit bericht. Ik zou het inderdaad frapant vinden als de software info in het SM fout is en een geplakte sticker correct. Ben dat in alle verhalen, fora en conclusies nog niet tegengekomen. Lijkt in ieder geval niet logisch imo. Maar we zijn weer een paar maanden verder en er zijn altijd weer uitzonderingen op uitzonderingen, dus er zou een kans kunnen zijn dat de sticker correct is...tja...
Nooit uitgaan van software, dus ook service menu niet, sticker op paneel zelf is dan ook de juiste aangezien die door de fabriekant van het paneel(in mijn geval AUO) erop geplakt word, en de service menu word door software die samsung maakt zo uitgelezen en daar gaat nog wel eens wat fout, dus ik geloof dan liever een sticker op het paneel zelf(dus niet op het chassis tv) dan de software matige service menu van samsung.

Maar dan nog samsung moet gewoon zorgen dat er in elke tv van bijvoorbeeld 37" zelfde panelen hebben en niet 3 verschilende sorten, want er zijn voor de c530 2 cpu's en 2 panelen in omloop met bijde andere techniek voor zelfde model tv.

[ Voor 7% gewijzigd door devil-strike op 16-01-2011 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees529
Hallo, ik heb gisteren een ue40c6700 aangeschaft, ben op zich tevreden maar had toch iets betere beeld kwaliteit verwacht. Wij zijn aangesloten bij onsbrabantnet, met digitale tv. Volgens degene die de tv kwam installeren zou ik mijn coax kabel moeten vervangen omdat dit een 50 hz kabel was, ik zou deze moeten vervangen door een 100 hz kabel. Als ik dat zou doen zou de kwaliteit van het beeld omhoog gaan. Ik heb overigens ook een home cinema set (philips hts 7200) hierbij gekocht, deze via een optische kabel en hdmi verbonden met de tv. Klopt het dat de beeld kwaliteit verbeterd als je de kabel vervangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.Wortelboer
Verhaal 50HZ/100Hz coax kabels is echt klinklare onzin. Wat bedoel je precies met de kwaliteit van het beeld, kun je ons uitleggen wat er volgens jou aan schort ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
B.Wortelboer schreef op zondag 16 januari 2011 @ 11:26:
Verhaal 50HZ/100Hz coax kabels is echt klinklare onzin. Wat bedoel je precies met de kwaliteit van het beeld, kun je ons uitleggen wat er volgens jou aan schort ?
Lol bestaat ook niet eens, coaxkabel die je in de winkel haalt is altijd 75Ohm kabel niets met Hz ofzo, maar als je goeie coax kabels wilt dan moet je gewoon voor Hirschmann koka 799 gaan, 1,50 de meter ongeveer en van goeie kwali, mits je metalen pluggen gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 09:41
Als ik dvd-bestanden op een USB-stick zet en deze op mijn UE32C6000 wil afspelen krijg ik de ondertitels niet aan de gang. Weet iemand hoe je dit oplost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

devil-strike schreef op zondag 16 januari 2011 @ 10:34:
[...]Maar dan nog samsung moet gewoon zorgen dat er in elke tv van bijvoorbeeld 37" zelfde panelen hebben en niet 3 verschilende sorten, want er zijn voor de c530 2 cpu's en 2 panelen in omloop met bijde andere techniek voor zelfde model tv.
...ja, dat zou wel errug pretig zijn inderdaad. Geeft, zoals we hier zien, maar een hoop gedoe en onduidelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2011 @ 12:09:
[...]

...ja, dat zou wel errug pretig zijn inderdaad. Geeft, zoals we hier zien, maar een hoop gedoe en onduidelijkheid.
Precies, maarja lijkt wel of het een sport aan het worden is, ook LG begint nu tekloten met panelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik weer nu niet welke tv ik moet kiezen voor mijn game/entertainment room, de c630 of de c550.
Voordeel van de c630 zijn de extra opties qua beeldinstellingen en beeldkwaliteit. Bij de c550 is de input lag hè grootste voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Phusebox schreef op zondag 16 januari 2011 @ 12:31:
Ik weer nu niet welke tv ik moet kiezen voor mijn game/entertainment room, de c630 of de c550.
Voordeel van de c630 zijn de extra opties qua beeldinstellingen en beeldkwaliteit. Bij de c550 is de input lag hè grootste voordeel.
Als je lage lag input wilt zou je voor de 530/550 kunnen gaan, game je niet of afentoe is de 630/650 goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.Wortelboer
devil-strike schreef op zondag 16 januari 2011 @ 11:47:
[...]

Lol bestaat ook niet eens, coaxkabel die je in de winkel haalt is altijd 75Ohm kabel niets met Hz ofzo, maar als je goeie coax kabels wilt dan moet je gewoon voor Hirschmann koka 799 gaan, 1,50 de meter ongeveer en van goeie kwali, mits je metalen pluggen gebruikt.
bron: Wikipedia: Coaxkabel

Een coaxkabel is een kabel voor het geleiden van hoogfrequente signalen De 'kern' (binnenste koperen .geleider) en de 'mantel' (omhullende buitenste geleider) zijn de twee stroomvoerende verbindingen. Door de Wet van Lenz blijven deze elkaar opheffende stromen dicht bij elkaar lopen. Omdat de assen van beide geleiders samenvallen (vanwaar de naam: co-axiale kabel) heffen de elektrische en magnetische velden van binnen- en buitengeleider elkaar buiten de kabel op, waardoor geen stoorsignalen naar binnen of naar buiten kunnen lekken.

Een coaxkabel heeft een bepaalde zogenoemde karakteristieke impedantie. Dat is de elektrische spanning gedeeld door de elektrische stroom in een oneindig lange kabel. De karakteristieke impedantie Zk is ongeveer gelijk aan de vierkantswortel uit de inductantie over de capacitantie per lengte-eenheid.

De meeste kabels die in de handel zijn hebben een karakteristieke impedantie van:
50 Ohm (voor netwerken en radiocommunicatie-apparatuur), of:
75 Ohm (voor radio, tv en videoapparatuur)

Opdat er geen reflectie van het signaal zou optreden waar de kabel aan het apparaat aangesloten wordt, moet dat apparaat een ingangsimpedantie hebben die gelijk is aan de karakteristieke impedantie. Dikwijls is die ingang hoogohmig en wordt er een afzonderlijke weerstand van 50 of 75 Ohm, een zogenaamde terminator, op het einde van de kabel geplaatst. Een hoogohmige ingang laat toe meerdere apparaten op dezelfde kabel aan te sluiten, b.v. bij de vroegere 'thin ethernet' netwerken of bij SCSI-randapparaten.

De elektrische demping per lengte-eenheid, meestal 100 meter, wordt uitgedrukt in decibel. Hoe hoger deze waarde, des te slechter is de kabel. De demping is afhankelijk van de frequentie van het signaal dat door de kabel wordt getransporteerd. Als voorbeeld staat in de figuur hiernaast de demping van 100m RG-58U kabel. Dit is een goedkope, gangbare standaard coaxkabel, die van ca. 1985 tot ca. 2000 veel voor thinwire computernetwerken werd gebruikt.
[
Als bandbreedte wordt de frequentie aangehouden waarbij de demping van de kabel 3 dB bedraagt. Bij een demping van 3 dB gaat de helft van het elektrisch vermogen verloren; bij een demping van 6 dB de helft van de elektrische spanning.

Een goede coaxiale kabel is stralingsarm. Dat wil zeggen dat de hoogfrequent signalen die door de kabel worden getransporteerd niet naar buiten kunnen lekken. Omgekeerd kunnen ook geen hoogfrequent signalen van buiten naar binnen dringen en zo storing veroorzaken.

Een coaxiale kabel bestaat uit een binnengeleider met daaromheen isolatie. De betere kabels zijn vervolgens afgedekt met een metaalfolie waar overheen een mantel van gevlochten metalen draadjes is aangebracht. Dit is de buitengeleider van de kabel. Om deze buitengeleider ligt ook weer een isolatielaag, de buitenmantel. Coaxiale kabels voor de doorgifte van radio en televisiesignalen moeten een impedantie hebben van 75 Ohm. Voor computernetwerken worden kabels met een impedantie van 50 Ohm gebruikt. Het is voor de aanleg van een netwerk belangrijk dat de typen niet verwisseld worden.

Hoe groter de diameter van een coaxiale kabel hoe geringer het signaalverlies. Ook het gebruikte isolatiemedium is van invloed op het signaalverlies. Zo geeft schuimkabel minder verlies dan kabel met een vaste kunststof isolatie. Je kunt daardoor met een schuimkabel grotere afstanden overbruggen.

Omdat het voor consumenten lastig is om goed en slecht materiaal van elkaar te onderscheiden heeft NLkabel, de brancheorganisatie van kabelbedrijven, in september 2008 een keurmerk geïntroduceerd: Kabel Keur. Alleen materiaal dat aan strenge keuringseisen voldoet mag het Kabel Keur voeren. Wie materiaal met het Kabel Keur gebruikt en dit oordeelkundig verwerkt, weet zich daarom verzekerd van een goede doorgifte van het televisiebeeld binnenshuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:45
Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2011 @ 12:09:
[...]

Waarom geeft dat gedoe? JE haalt een tv, sluit hem aan en hij werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

daanNL schreef op zondag 16 januari 2011 @ 11:55:
Als ik dvd-bestanden op een USB-stick zet en deze op mijn UE32C6000 wil afspelen krijg ik de ondertitels niet aan de gang. Weet iemand hoe je dit oplost?
Heb je uberhaupt in dit topic gezocht met de term ondertitel?
Ik denk het niet. Want dan had je kunnen lezen dat ondertitels alleen kunnen dmv srt bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raymond schreef op zondag 16 januari 2011 @ 12:38:
[...]Waarom geeft dat gedoe? JE haalt een tv, sluit hem aan en hij werkt.
Omdat er, zoals er met enige regelmaat in dit topic te lezen valt, een vookeur is voor een goed scherm voor je kostbare centen. Zeker als blijkt (via diverse fora, onderzoeken) dat sommige type panelen in dezelfde type TV beduidend minder scoren en andere beter, dan is er een groep tweakers die graag de betere wil.
Als je dus op zoek gaat naar dat betere paneel (en of dat nu uit principe is, of hobbymatig tijdverdrijf om de beste te vinden, ...dat doet geeneens ter zake), dan is het lastig dat eenvoudig leesbare stickers op de buitenzijde van de TV niet weergeven welk paneel erin zit. Of zelfs in de TV geen uitsluitsel geven wat je speurtocht nu heeft opgeleverd. Gedoe dus ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2011 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
B.Wortelboer schreef op zondag 16 januari 2011 @ 12:37:
[...]

bron: Wikipedia: Coaxkabel

Een coaxkabel is een kabel voor het geleiden van hoogfrequente signalen De 'kern' (binnenste koperen .geleider) en de 'mantel' (omhullende buitenste geleider) zijn de twee stroomvoerende verbindingen. Door de Wet van Lenz blijven deze elkaar opheffende stromen dicht bij elkaar lopen. Omdat de assen van beide geleiders samenvallen (vanwaar de naam: co-axiale kabel) heffen de elektrische en magnetische velden van binnen- en buitengeleider elkaar buiten de kabel op, waardoor geen stoorsignalen naar binnen of naar buiten kunnen lekken.

Een coaxkabel heeft een bepaalde zogenoemde karakteristieke impedantie. Dat is de elektrische spanning gedeeld door de elektrische stroom in een oneindig lange kabel. De karakteristieke impedantie Zk is ongeveer gelijk aan de vierkantswortel uit de inductantie over de capacitantie per lengte-eenheid.

De meeste kabels die in de handel zijn hebben een karakteristieke impedantie van:
50 Ohm (voor netwerken en radiocommunicatie-apparatuur), of:
75 Ohm (voor radio, tv en videoapparatuur)

Opdat er geen reflectie van het signaal zou optreden waar de kabel aan het apparaat aangesloten wordt, moet dat apparaat een ingangsimpedantie hebben die gelijk is aan de karakteristieke impedantie. Dikwijls is die ingang hoogohmig en wordt er een afzonderlijke weerstand van 50 of 75 Ohm, een zogenaamde terminator, op het einde van de kabel geplaatst. Een hoogohmige ingang laat toe meerdere apparaten op dezelfde kabel aan te sluiten, b.v. bij de vroegere 'thin ethernet' netwerken of bij SCSI-randapparaten.

De elektrische demping per lengte-eenheid, meestal 100 meter, wordt uitgedrukt in decibel. Hoe hoger deze waarde, des te slechter is de kabel. De demping is afhankelijk van de frequentie van het signaal dat door de kabel wordt getransporteerd. Als voorbeeld staat in de figuur hiernaast de demping van 100m RG-58U kabel. Dit is een goedkope, gangbare standaard coaxkabel, die van ca. 1985 tot ca. 2000 veel voor thinwire computernetwerken werd gebruikt.
[
Als bandbreedte wordt de frequentie aangehouden waarbij de demping van de kabel 3 dB bedraagt. Bij een demping van 3 dB gaat de helft van het elektrisch vermogen verloren; bij een demping van 6 dB de helft van de elektrische spanning.

Een goede coaxiale kabel is stralingsarm. Dat wil zeggen dat de hoogfrequent signalen die door de kabel worden getransporteerd niet naar buiten kunnen lekken. Omgekeerd kunnen ook geen hoogfrequent signalen van buiten naar binnen dringen en zo storing veroorzaken.

Een coaxiale kabel bestaat uit een binnengeleider met daaromheen isolatie. De betere kabels zijn vervolgens afgedekt met een metaalfolie waar overheen een mantel van gevlochten metalen draadjes is aangebracht. Dit is de buitengeleider van de kabel. Om deze buitengeleider ligt ook weer een isolatielaag, de buitenmantel. Coaxiale kabels voor de doorgifte van radio en televisiesignalen moeten een impedantie hebben van 75 Ohm. Voor computernetwerken worden kabels met een impedantie van 50 Ohm gebruikt. Het is voor de aanleg van een netwerk belangrijk dat de typen niet verwisseld worden.

Hoe groter de diameter van een coaxiale kabel hoe geringer het signaalverlies. Ook het gebruikte isolatiemedium is van invloed op het signaalverlies. Zo geeft schuimkabel minder verlies dan kabel met een vaste kunststof isolatie. Je kunt daardoor met een schuimkabel grotere afstanden overbruggen.

Omdat het voor consumenten lastig is om goed en slecht materiaal van elkaar te onderscheiden heeft NLkabel, de brancheorganisatie van kabelbedrijven, in september 2008 een keurmerk geïntroduceerd: Kabel Keur. Alleen materiaal dat aan strenge keuringseisen voldoet mag het Kabel Keur voeren. Wie materiaal met het Kabel Keur gebruikt en dit oordeelkundig verwerkt, weet zich daarom verzekerd van een goede doorgifte van het televisiebeeld binnenshuis.
Ja en wat wil je hier mee zeggen?, zech toch ook kabel is niet in Hz ingedeeld maar in Ohms 5r0 word amper meer gebruikt 75 word gebruikt door kabel boeren en voor inhuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees529
Nou wij hadden zo'n oud bakbeestje van 19 jaar oud en wilde nu eindelijk wel eens iets anders. Na veel zoek en speurwerk is uiteindelijk de keuze gevallen op de ue40c6700 omdat mijn broertje deze ook gekocht had en het beeld echt super was. Als ik nu het beeld met mijn tv vergelijk zit er qua helderheid een duidelijk verschil in. Mijn broertje zit bij UPC en wij bij onsbrabantnet dat zou het enigste verschil uit kunnen maken.
Ik hoopte dat het in de coax kabel zou zitten maar aan jou antwoord te zien zal dit geen verschil uitmaken.
B.Wortelboer schreef op zondag 16 januari 2011 @ 11:26:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Je hebt analoog?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nokian95dude
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 06:29

Nokian95dude

I'll be back!!

Raymond schreef op zondag 16 januari 2011 @ 12:38:
[...]

Waarom geeft dat gedoe? JE haalt een tv, sluit hem aan en hij werkt.
In theorie zou dat zo simpel moeten zijn ja maar de praktijk wijst in sommige gevallen toch echt anders uit, helaas. En je kan er toch echt wel vanuit gaan dat tweakers weten hoe je een tv koopt, hem installeert en aansluit. En als t dan niet werkt is het fijn dat er mede-tweakers zijn die je kunnen helpen. Toch?

Those you can't see are more present than you'll imagine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Kees529 schreef op zondag 16 januari 2011 @ 13:45:
Nou wij hadden zo'n oud bakbeestje van 19 jaar oud en wilde nu eindelijk wel eens iets anders. Na veel zoek en speurwerk is uiteindelijk de keuze gevallen op de ue40c6700 omdat mijn broertje deze ook gekocht had en het beeld echt super was. Als ik nu het beeld met mijn tv vergelijk zit er qua helderheid een duidelijk verschil in. Mijn broertje zit bij UPC en wij bij onsbrabantnet dat zou het enigste verschil uit kunnen maken.
Ik hoopte dat het in de coax kabel zou zitten maar aan jou antwoord te zien zal dit geen verschil uitmaken.
[...]
Dit kan goed komen door 1 verschillende panelen in de tv, 2 verschillende settings van tv, en of 3 gebruikte apparatuur voor tv zowel upc als onsbrabandnet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees529
nee digitaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07-2024
weet iemand hoe ik een opgenomen progamma van de samsung op mijn pc krijg?
wat ik begrijp is dat het een xfs bestandsysteem gebruikt.
ik heb de schijf in 2 partities verdeelt,1 ntfs en 1 door de tv geformateerd.
vervolgens heb ik de ex2fs plugin voor totalcomander geinstaleerd.
ik zou hem dus via het netwerk moeten kunnen benaderen,echter ik kan de linux partitie niet delen omdat windows hem niet herkent.

de ham vraag hoe krijg ik een opgenomen progamma op mijn windows pc?

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
erikdeperik schreef op zondag 16 januari 2011 @ 14:05:
weet iemand hoe ik een opgenomen progamma van de samsung op mijn pc krijg?
ik heb de schijf in 2 partities verdeelt,1 ntfs en 1 door de tv geformateerd.
ik zou hem dus via het netwerk moeten kunnen benaderen,echter ik kan de linux partitie niet delen omdat windows hem niet herkent.

de ham vraag hoe krijg ik een opgenomen progamma op mijn windows pc?
Volgens mij bestaan er ext2/ext3 drivers voor windows zodat je linux geformateerde hdd's kan lezen/schrijfen onder windows.

http://www.fs-driver.org/
http://www.ext2fsd.com/?page_id=16

[ Voor 3% gewijzigd door devil-strike op 16-01-2011 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:51
erikdeperik schreef op zondag 16 januari 2011 @ 14:05:
...
XFS en EXT2/3 zijn verschillende bestandssystemen en zover ik weet bestaan er geen XFS plugs of drivers voor windows, dus zul je daarvoor toch echt Linux moeten gebruiken.

Maar het is sowieso een hopeloze onderneming, de opnames zijn versleuteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
@lost de sticker aan de binnenkant kijkend door de ventilatiegrill zegt a06.
Vertel het me maar:D Zie het niet zitten sm in te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

timwijn schreef op zondag 16 januari 2011 @ 15:03:
@lost de sticker aan de binnenkant kijkend door de ventilatiegrill zegt a06.
Vertel het me maar:D Zie het niet zitten sm in te gaan.
...en de sticker op de buitenzijde (achterkant) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzertyNL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-09 13:44
Volgens mij snap ik de verwarring van devil-strike en timwijn over het gebruikte panel in deze TV waarmee mmedia ook al probeerde te helpen.

Het lijkt erop dat jullie de sticker aan de binnenkant van de tv (op de achterzijde van het panel zelf) proberen te ontcijferen op basis van de codes die voor de sticker aan de buitenkant van de TV bedoeld zijn.

Als je naar de sticker aan de binnenkant op de achterkant van het panel kijkt, moet je kijken naar de TEKST + CIJFERS die BOVEN de bovenste streepjescode staan.
Begint deze code met LTF dan heb je een Samsung panel.
LTF= Samsung
T = AUO
V = CMO
Jullie kijken, lijkt het, naar de tekst A08 die op die sticker aan de binnenkant aan het einde staat van de regel onder de streepjescode, en proberen die te vertalen op basis van de codes die van toepassing zijn op een geheel andere sticker, namelijk de sticker die (niet op alle tvs aanwezig) meestal aan de buitenkast aan de rechter achter/zijkant van de TV zit. Op zo'n sticker aan de buitenkant is een veld gelabeled "VERSION". Die (onderstaande) codes hebben helemaal niets te maken met de sticker binnen in de TV zelf...
Version "A" panels: AC01, AC02, AC03, AC04, AA01, AA02, AA03, AA04 and BA01 all come from AU Optronics
Version "S" panels: SQ01, SQ02, SQ03, SQ04, SS01, SS02, SS03, SS04 and SX03 are made by Samsung
Version "C" panels: CN01, CN02, BN01 and BN02 stand for CMO, according to one reader who found yet another MVA panel on his 32''.
De code onder "Type" in het service menu is het betrouwbaarste voor het bepalen van het 'echte' panel in je TV, omdat de software kennis nodigt heeft van het specifieke panel om het beeld goed aan te kunnen sturen. Kijk naar de eerste letter in de string (na de 2 cijfers die ervoor staan) op de "Type:" regel.
40 - Inch
A - Vendor (A - Samsung, D - CMO, L -AUO, I - CPT)
1 - Panel frequence (6 -50/60Hz ; 1 - 100/120Hz ; 2 - 200/240Hz)
F - Resolution (F - FHD, H - HD, U - UD)
U - Panel (A - AntiGlare ; T - TN ; U - Ultra Clear)
0 - Panel 1st/2nd (1st:0, 2nd:1…)
C - BLU (BackLight Unit) C - CCFL, L - LED, E - Edge LED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
hcQd schreef op zondag 16 januari 2011 @ 14:57:
[...]

XFS en EXT2/3 zijn verschillende bestandssystemen en zover ik weet bestaan er geen XFS plugs of drivers voor windows, dus zul je daarvoor toch echt Linux moeten gebruiken.

Maar het is sowieso een hopeloze onderneming, de opnames zijn versleuteld.
inderdaad het schijnt drm versleuteld te zijn |:(
ik dach al aan een vm draaien,is die drm zut nog niet gekraakt onder linux?

[ Voor 8% gewijzigd door erikdeperik op 16-01-2011 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gieliovd520
timwijn schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 20:09:
[...]Ik heb gehoord/gelezen dat de MM eind deze maand 19% btw actie weer gaat doen.
Daar kan je ook nog op wachten? Misschien dat je dan op een mooie prijs komt!
Dus dat je hem nu retour doet en dan misschien die PS50C7700 voor een mooie prijs kan halen?
Klopt, dat zei die verkoper ook al tegen me.

Die PS50C7700 bij hen zou dan uitkomen op €1399/1.19=1176. Dat zet nog geen zoden aan de dijk.

Tenzij dat nieuwe model er dan al is natuurlijk, dan moet die "oude serie" eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AzertyNL schreef op zondag 16 januari 2011 @ 15:42:
Volgens mij snap ik de verwarring van devil-strike en timwijn over het gebruikte panel in deze TV waarmee mmedia ook al probeerde te helpen.
[...]
Op zo'n sticker aan de buitenkant is een veld gelabeled "VERSION". Die (onderstaande) codes hebben helemaal niets te maken met de sticker binnen in de TV zelf...
...dat zou inderdaad een en ander verklaren :) We wachten de heren even af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2011 @ 17:48:
[...]

...dat zou inderdaad een en ander verklaren :) We wachten de heren even af ;)
Bij de C 2010 series staan die version nummers niet meer op de buitekant, eenigste is dus sticker of SM, en volgens SM heb ik dus een samsung panel 37A1FU0C en volgens sticker een AUO panel T370HW03 versie3 http://www.auo.com/?sn=149&lang=en-US&c=23&n=77.

En als ik naar de pixels kijk met vergrootglas is het ook een AUO panel.
al met al vage bedoeling.

[ Voor 15% gewijzigd door devil-strike op 16-01-2011 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

devil-strike schreef op zondag 16 januari 2011 @ 18:21:
[...]
Bij de C 2010 series staan die version nummers niet meer op de buitekant, eenigste is dus sticker of SM, en volgens SM heb ik dus een samsung panel 37A1FU0C en volgens sticker een AUO panel T370HW03 versie3 http://www.auo.com/?sn=149&lang=en-US&c=23&n=77.

En als ik naar de pixels kijk met vergrootglas is het ook een AUO panel.
al met al vage bedoeling.
...ik heb een C630, 2010. Sticker op de buitenzijde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2011 @ 18:35:
[...]

...ik heb een C630, 2010. Sticker op de buitenzijde :)
Ah ok, dacht dat ze dat niet meer deden vandaar, maar sticker staat ook version nummer?
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/devilstrike/le37c530.JPG

Is bij mij de eenigste sticker die eropzit aan de buitenkant.

[ Voor 8% gewijzigd door devil-strike op 16-01-2011 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
AzertyNL schreef op zondag 16 januari 2011 @ 15:42:

Het lijkt erop dat jullie de sticker aan de binnenkant van de tv (op de achterzijde van het panel zelf) proberen te ontcijferen op basis van de codes die voor de sticker aan de buitenkant van de TV bedoeld zijn.

Als je naar de sticker aan de binnenkant op de achterkant van het panel kijkt, moet je kijken naar de TEKST + CIJFERS die BOVEN de bovenste streepjescode staan.
Begint deze code met LTF dan heb je een Samsung panel.

[...]

Jullie kijken, lijkt het, naar de tekst A08 die op die sticker aan de binnenkant aan het einde staat van de regel onder de streepjescode, en proberen die te vertalen op basis van de codes die van toepassing zijn op een geheel andere sticker, namelijk de sticker die (niet op alle tvs aanwezig) meestal aan de buitenkast aan de rechter achter/zijkant van de TV zit. Op zo'n sticker aan de buitenkant is een veld gelabeled "VERSION". Die (onderstaande) codes hebben helemaal niets te maken met de sticker binnen in de TV zelf...

[...]

De code onder "Type" in het service menu is het betrouwbaarste voor het bepalen van het 'echte' panel in je TV, omdat de software kennis nodigt heeft van het specifieke panel om het beeld goed aan te kunnen sturen. Kijk naar de eerste letter in de string (na de 2 cijfers die ervoor staan) op de "Type:" regel.

[...]
Dank je voor je uitleg Azerty! En lost uiteraard ook!

Voor Lost: foto buitenste sticker: http://img703.imageshack.us/i/p1010570c.jpg/

Azerty, van de binnenste sticker kan ik helaas geen lekkere foto krijgen zonder de achterkant er af te schroeven en daar heb ik nu even geen zin in. De sticker zit op zijn kop, maar boven de bovenste streepjescode zie ik inderdaad een code staan die begint met LTF.
En er staat onder de bovenste streepjescode eerst een code en dan aan het einde gewoon los ervan A06.

Heb ik dus toch een Samsung paneel zoals het lijkt en geen AU Optronics?

*sorry trouwens voor mijn wat late reactie, maar moest werken vanmiddag :) *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

devil-strike schreef op zondag 16 januari 2011 @ 18:44:
[...]Is bij mij de eenigste sticker die eropzit aan de buitenkant.
...beide zijn onjuist :)

Het is een stickertje wat aan de zijkant zit. Als je TV kijkt, zit ie rechts aan de zijkant.
Nogmaals de link met de site . Dat stickertje wat in het begin wordt getoond, daar gaat het om: http://www.digitalversus....ow-so-far-news-15457.html

Deze dus... Afbeeldingslocatie: http://img1.lesnumeriques.com/news/15/15170/version-dalle-samsung.jpg
Meer staat er niet op. Een niet al te groot stickertje dus... En het type panel wat daar wordt genoemd komt dus NIET altijd overeen met het panel zoals dat in het SM wordt genoemd. En dat SM geeft het juiste panel weer ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2011 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2011 @ 20:02:
[...]

[...]

...beide zijn onjuist :)

Het is een stickertje wat aan de zijkant zit. Als je TV kijkt, zit ie rechts aan de zijkant.
Nogmaals de link met de site . Dat stickertje wat in het begin wordt getoond, daar gaat het om: http://www.digitalversus....ow-so-far-news-15457.html

Deze dus... [afbeelding]
Meer staat er niet op. Een niet al te groot stickertje dus... En het type panel wat daar wordt genoemd komt dus NIET altijd overeen met het panel zoals dat in het SM wordt genoemd. En dat SM geeft het juiste panel weer ;)
Zit er bij ons niet op!
Dit is de enige sticker die op de achterkant zit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

timwijn schreef op zondag 16 januari 2011 @ 20:10:
[...]
Zit er bij ons niet op!
Dit is de enige sticker die op de achterkant zit!
...daarom dus de tip van diezelfde site om naar het SM te gaan (en wat tweakers hier ook dus doen) :
But even then, different panels from the same series can also show variation. For instance, panels SQ01 and SQ02 are both PVA panels with an extended gamut (92% of the NTSC colour space) and 10 bit colour, while panels SS03 and SS04 have a standard gamut (72% of NTSC) and 8 bits.

That's why it's better to find out more by using the 'Service Menu', which the manufacturer advises against for safety reasons. For the time being, we've only found a few rare cases where the information onscreen contradicts the label on the outside (but it did happen on the B7020 for instance). Whatever you do, don't touch anything: just read what it says on screen.
...dan weet je tenminste zeker wat erin zit :)

En die sticker maakt het dus in de winkel makkelijk om te kijken naar het type panel (...hopende dat ie klopt, natuurlijk...).

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2011 06:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacespider
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 20:46
Ik heb een raar probleem met mijn Samsung LE 37C550. Op het moment dat het beeld zwart of donkerder is komt er een vervelend zoemend geluid uit de TV. Het zijn niet de speakers, het geluid hoor ik ook als de TV op mute staat. Vooral met commercials of bij het veranderen van het shot merk ik het goed, bij dingen die licht zijn (veel wit) hoor ik het niet en dingen die donkerder zijn (meer zwart) hoor ik het wel. Ook als ik zap en het beeld even zwart is hoor ik het.

Iemand een idee wat dit kan zijn? Heb eigelijk niet zo'n zin in een garantie procedure, een 37" TV opsturen is toch niet zo makkelijk, heb de doos ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IPTV of DVB-C?

Als het DVB-C is is het allemaal SD. Echter wel allemaal 8Mbit NOB/Technicolor streams voor de Nederlandse zenders. Er wordt bij DVB-C van OBN geen bitrate shaping toegepast wat UPC wel doet bij bepaalde zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erikdeperik schreef op zondag 16 januari 2011 @ 16:06:
[...]

inderdaad het schijnt drm versleuteld te zijn |:(
ik dach al aan een vm draaien,is die drm zut nog niet gekraakt onder linux?
Samsung zit dus ook al onder de plak van de contentleveranciers :(
Had ik niet verwacht. Sony werkt graag mee aan zulke smeerzooi, maar van Samsung had ik toch anders verwacht, gezien zij niet in dat wereldje van filmmaatschappijen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Spacespider schreef op zondag 16 januari 2011 @ 22:44:
Ik heb een raar probleem met mijn Samsung LE 37C550. Op het moment dat het beeld zwart of donkerder is komt er een vervelend zoemend geluid uit de TV. Het zijn niet de speakers, het geluid hoor ik ook als de TV op mute staat. Vooral met commercials of bij het veranderen van het shot merk ik het goed, bij dingen die licht zijn (veel wit) hoor ik het niet en dingen die donkerder zijn (meer zwart) hoor ik het wel. Ook als ik zap en het beeld even zwart is hoor ik het.

Iemand een idee wat dit kan zijn? Heb eigelijk niet zo'n zin in een garantie procedure, een 37" TV opsturen is toch niet zo makkelijk, heb de doos ook niet meer.
Bij 37 inch of groter komt Samsung aan huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2011 @ 20:18:
[...]

...daarom dus de tip van diezelfde site om naar het SM te gaan (en wat tweakers hier ook dus doen) :

[...]
...dan weet je tenminste zeker wat erin zit :)

En die sticker maakt het dus in de winkel makkelijk om te kijken naar het type panel (...hopende dat ie klopt, natuurlijk...).
Ja maar lees eens, dit klopt dus niet altijd, dan kan je hoog of laag springen, volgens SM heb ik een Samsung paneel, en volgens sticker op paneel zelf AUO, en als ik via vergrootglas kijk zie je duidelijk dat het AUO pixels zijn.

Een zoals ik al eerder zei geloof ik liever een sticker op het paneel zelf dan iets wat het softwarematig uitleest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Waarom zou je eigenlijk je tv opendraaien en gaan kijken? Aangezien je dan niet meer kan ruilen, überhaupt ruilen doet men al moeilijk over bij een tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Phusebox schreef op maandag 17 januari 2011 @ 09:06:
Waarom zou je eigenlijk je tv opendraaien en gaan kijken? Aangezien je dan niet meer kan ruilen, überhaupt ruilen doet men al moeilijk over bij een tv.
Neehoor, bij MM me LG kunnen ruilen na 1 jaar dus zo moeilijk doen ze niet.

btw heb door gril kunnen kijken op paneel AUO (E01)scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
devil-strike schreef op maandag 17 januari 2011 @ 09:40:
[...]

Neehoor, bij MM me LG kunnen ruilen na 1 jaar dus zo moeilijk doen ze niet.

btw heb door gril kunnen kijken op paneel AUO (E01)scherm.
Hmm soepele mediamarkt hebben jullie dan. Hier willen ze niet eens de doos even openmaken om te kijken op de sticker aan de zijkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Phusebox schreef op maandag 17 januari 2011 @ 09:46:
[...]

Hmm soepele mediamarkt hebben jullie dan. Hier willen ze niet eens de doos even openmaken om te kijken op de sticker aan de zijkant.
Ah ok dat is dan lullig idd, in Mediamarkt Cruqius(haarlemmermeer) kan je gewoon vragen of ze het 1 en ander willen checken deden ze iig niet moeilijk over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
devil-strike schreef op maandag 17 januari 2011 @ 10:48:
[...]

Ah ok dat is dan lullig idd, in Mediamarkt Cruqius(haarlemmermeer) kan je gewoon vragen of ze het 1 en ander willen checken deden ze iig niet moeilijk over.
Ja het zijn die Sjengen uit Maastricht weer die lastig doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2011 @ 23:55:
[...]

IPTV of DVB-C?

Als het DVB-C is is het allemaal SD. Echter wel allemaal 8Mbit NOB/Technicolor streams voor de Nederlandse zenders. Er wordt bij DVB-C van OBN geen bitrate shaping toegepast wat UPC wel doet bij bepaalde zenders.
Wat zit jij nu weer voor onzin tepraten upc geeft alles 1:1 door dus alle zenders van nl worden met 8Mbit/s doorgegeven voor SD(13Mbit/s voor HD), de rest wat van sat afkomt(dus ook bij OBN) word 1:1 door upc doorgezet op de kabel, dus zorg eerst dat je wat meer achtergrond info vind voordat je dingen zecht die niet kloppen.

hier kan je bitrates bekijken voor ziggo/upc/cay en canaal digitaal: http://dtvmonitor.nl/?tree=2980

[ Voor 8% gewijzigd door devil-strike op 17-01-2011 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dust-E
  • Laatst online: 18-09 20:10
computergenie schreef op zondag 30 mei 2010 @ 12:39:
gisteren de ue46c6700 binnen gekregen

heb hem aangesloten op de kabel om dvb-c van ziggo te draaien

eerst de laatste firmware er op gezet van de samsung site (1012.3)

dan in het menu de juiste antenne aansluiting kiezen(staat standaard op air niet kabel)

dan de juiste netwerk frequenties en netwerknummers invoeren

de zenders laten zoeken

en dan pas de ci + decoder kaart er instoppen

dvb-c werkt perfect

ben tevreden over het beeld.. scherp , volle kleuren en contrast ook goed

wel last van ghosting, in een donkere ruimte het beeld preset op "movie " zetten.. dan is de ghosting minimaal.. de ghosting vind ik wel minpunt voor zo'n dure tv

overdag op preset "standaard"

de ue46c6700 heeft standaard geen video opname functie (pvr)

echter deze is makkelijk te activeren door in het service menu het modeltype te veranderen naar c6800

usb harddisk er op aansluiten en heb nu video-opname (pvr), timeshift enz 100 procent werken _/-\o_

zit nog in de preview periode van ziggo.. dus gooi hem direct maar vol met alle film 1 hd films..
Hoe verander je de C6700 naar C6800, want heb verschillende dingen al geprobeerd maar zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moh.moh
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik heb zelf een UE40C6000 en wil de firmware van deze naar de firmware van een model dat Internet@TV ondersteund flashen (net zoals dat bijv. kan met de HD2 en Android), waarschijnlijk wordt dat de firmware van de 6500, maar als het kan met de firmware van de 6800...

Is het ook mogelijk om een UE40C6000 naar de software te krijgen voor een UE40C6800?
Of zijn er teveel verschillen in de hardware?

Is het uberhaupt mogelijk om de firmware te draaien van een andere type die je zelf hebt?
Heeft hier iemand ervaring mee, wat zijn de gevaren, welke tutorial hebt je dan gevolgd en hoe kan je dan weer terug naar de originele firmware (ik neem aan dat Samsung een tv met zijn niet oorspronkelijke firmware niet ondersteund)?

Ik zou graag de ervaringen van iemand hierover willen weten...

Ik zou het wel handig vinden om te weten op wat de software of tv zoekt om te kijken of het de juiste versie is?

En ook nog als ik de tv heb gekocht en de verkoper heeft mij duidelijk gemaakt dat ik wel de beschikking tot het internet zou hebben d.m.v. Internet@TV en dat blijkt niet zo te zijn: Wat kan ik dan doen? De televisie is al aangesloten, uitgepakt en gebruikt.

Dank u zeer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
DTKB schreef op maandag 17 januari 2011 @ 13:01:
[...]

Hoe verander je de C6700 naar C6800, want heb verschillende dingen al geprobeerd maar zonder resultaat.
je moet weer in het uitgebreide(copy tv to usb) sm komen ,dan staat het bij options.
in het standaard sm is het greyed out.
heb je de pvr al werkend?
zo niet ga naar page 175.

[ Voor 7% gewijzigd door erikdeperik op 17-01-2011 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

devil-strike schreef op maandag 17 januari 2011 @ 08:53:
[...]
Ja maar lees eens, dit klopt dus niet altijd, dan kan je hoog of laag springen, volgens SM heb ik een Samsung paneel, en volgens sticker op paneel zelf AUO, en als ik via vergrootglas kijk zie je duidelijk dat het AUO pixels zijn.

Een zoals ik al eerder zei geloof ik liever een sticker op het paneel zelf dan iets wat het softwarematig uitleest.
Als jij liever een sticker gelooft (die er dus soms naast zit, zoals bekend is...) en je vergrootglas, ipv het het fabrieksmenu en daarmee ingaat tegen alle tot nu toe bekende onderzoeken en conclusies op de diverse fora....tja, wat jij wil.
Tegen die gedachte kunnen we hier op tweakers niet op met alle feiten, zoals die nu her en der bekend zijn.

Maar wellicht, zoals eerder gezegd, er zijn altijd uitzonderingen op uitzonderingen... misschien ben jij er daar wel een van. Zou natuurlijk best kunnen. Maar dan houdt het wel een beetje op om met bestaande argumenten en feiten jou te helpen ontdekken wat voor panel je hebt...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2011 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
moh.moh schreef op maandag 17 januari 2011 @ 16:33:
Ik heb zelf een UE40C6000 en wil de firmware van deze naar de firmware van een model dat Internet@TV ondersteund flashen (net zoals dat bijv. kan met de HD2 en Android), waarschijnlijk wordt dat de firmware van de 6500, maar als het kan met de firmware van de 6800...

Is het ook mogelijk om een UE40C6000 naar de software te krijgen voor een UE40C6800?
Of zijn er teveel verschillen in de hardware?

Is het uberhaupt mogelijk om de firmware te draaien van een andere type die je zelf hebt?
Heeft hier iemand ervaring mee, wat zijn de gevaren, welke tutorial hebt je dan gevolgd en hoe kan je dan weer terug naar de originele firmware (ik neem aan dat Samsung een tv met zijn niet oorspronkelijke firmware niet ondersteund)?

Ik zou graag de ervaringen van iemand hierover willen weten...

Ik zou het wel handig vinden om te weten op wat de software of tv zoekt om te kijken of het de juiste versie is?

En ook nog als ik de tv heb gekocht en de verkoper heeft mij duidelijk gemaakt dat ik wel de beschikking tot het internet zou hebben d.m.v. Internet@TV en dat blijkt niet zo te zijn: Wat kan ik dan doen? De televisie is al aangesloten, uitgepakt en gebruikt.

Dank u zeer
je hebt zowiezo 8 dagen bedenktijd en kan je zonder opgaaf van reden terugbrengen.
je bent bovendien misleid.
ik zou niet met andere firmware kl*ten.
zie het als een bios flash,als het fout gaat moet je hem wegbrengen.
imo omruilen voor een 6700 en dan modden naar 6800 zonder garantie verlies.

[ Voor 14% gewijzigd door erikdeperik op 17-01-2011 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Nou aangezien iedereen bezig is met wat voor scherm er in zit heb ik ook maar even op die van mij gekeken. Het stickertje zegt SQ02 (samsung dus) en in het service menu staat ook dat het een samsung scherm is. Nou heb ik niet echt mee gekregen wat nou het "beste" is om te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WeAreLegion schreef op maandag 17 januari 2011 @ 17:34:
Nou aangezien iedereen bezig is met wat voor scherm er in zit heb ik ook maar even op die van mij gekeken. Het stickertje zegt SQ02 (samsung dus) en in het service menu staat ook dat het een samsung scherm is. Nou heb ik niet echt mee gekregen wat nou het "beste" is om te hebben.
SQ1...gevolgd door SQ2 zijn de beste... Lees maar:
But even then, different panels from the same series can also show variation. For instance, panels SQ01 and SQ02 are both PVA panels with an extended gamut (92% of the NTSC colour space) and 10 bit colour, while panels SS03 and SS04 have a standard gamut (72% of NTSC) and 8 bits.
...maar zelfs dan worden ook de Samsung panelen (SQ3, SQ4) dus al minder.
Prijs je dus gelukkig met je panel ;) Bij mij stond er SQ2 op de sticker, en SQ1 in het fabrieks menu, dis zo zie je maar wat voor loterij het is :)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2011 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 18:20:
[...]

SQ1...gevolgd door SQ2 zijn de beste... Lees maar:

[...]
...maar zelfs dan worden ook de Samsung panelen (SQ3, SQ4) dus al minder.
Prijs je dus gelukkig met je panel ;) Bij mij stond er SQ2 op de sticker, en SQ1 in het fabrieks menu, dis zo zie je maar wat voor loterij het is :)
AUO is ook 1 van de betere en meschien zelfs nog beter dan samsungs eigen, je moet alleen wel zorgen dat je dus de nieuwe AUO panel krijgt die 4de kwartaal uitgekomen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

devil-strike schreef op maandag 17 januari 2011 @ 18:35:
[...]AUO is ook 1 van de betere en meschien zelfs nog beter dan samsungs eigen, je moet alleen wel zorgen dat je dus de nieuwe AUO panel krijgt die 4de kwartaal uitgekomen is.
...heb je een bron van deze info ? Uiteraad gaan ontwikkelingen verder maar wat onderbouwend bewijs is altijd wel prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 18:41:
[...]
...heb je een bron van deze info ? Uiteraad gaan ontwikkelingen verder maar wat onderbouwend bewijs is altijd wel prettig.
@ forum http://www.avforums.com/f...ners-thread-part-2-a.html zeggen ze dat ook, kwa respose tijd is i sneller dan de samsung panelen ook de zwart waardes zijn beter bij de nieuwe AUO panels, eenigste nadeel is dat i een mindere kijkhoek heeft.

[ Voor 7% gewijzigd door devil-strike op 17-01-2011 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dust-E
  • Laatst online: 18-09 20:10
erikdeperik schreef op maandag 17 januari 2011 @ 17:01:
[...]

je moet weer in het uitgebreide(copy tv to usb) sm komen ,dan staat het bij options.
in het standaard sm is het greyed out.
heb je de pvr al werkend?
zo niet ga naar page 175.
TOP!!!
Dankjewel _/-\o_
Ja ik dacht vraag het gewoon maar het zal wel eens eerder gevraagd zijn, maar t waren best veel bladzijdes om het terug te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

devil-strike schreef op maandag 17 januari 2011 @ 19:22:
[...]
@ forum http://www.avforums.com/f...ners-thread-part-2-a.html zeggen ze dat ook, kwa respose tijd is i sneller dan de samsung panelen ook de zwart waardes zijn beter bij de nieuwe AUO panels, eenigste nadeel is dat i een mindere kijkhoek heeft.
Okee, ...op zich wel mooi dat er dus nog verbetering in zit. Wel lastig dat daarmee de panel-tombola nog weer een grotere puzzel wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimoos
  • Laatst online: 31-08 19:49
Gieliovd520 schreef op zondag 16 januari 2011 @ 16:57:
[...]

Klopt, dat zei die verkoper ook al tegen me.

Die PS50C7700 bij hen zou dan uitkomen op €1399/1.19=1176. Dat zet nog geen zoden aan de dijk.

Tenzij dat nieuwe model er dan al is natuurlijk, dan moet die "oude serie" eruit.
Zou de MM dit dan vanaf volgende week weer gaan doen? Een ue37c6700 zonder btw zit dan ruim onder de pricewatch prijs.

2030Wp + 2520Wp PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
3D films kijken op de C750 is goed te doen, maar vreemd genoeg lijkt de TV geen support te hebben voor 3D foto's. JPS e.d. worden niet ondersteund. Is er toch een manier bekend om 3D-foto's te bekijken?

Ook ben ik benieuwd of er alternatieve apps zijn. Door op je TV aan account "develop" te maken kun je als "ontwikkelaar" een IP-adres opgeven vanwaar extra apps te halen zijn. Ik kan me voorstellen dat er de nodige apps zijn die niet de goedkeuring van Samsung kunnen krijgen, maar wel die van mij ;) Ik doel dus niet op het hele low-level-hacking zoals SamyGO...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

devil-strike schreef op maandag 17 januari 2011 @ 19:22:
[...]@ forum http://www.avforums.com/f...ners-thread-part-2-a.html zeggen ze dat ook, kwa respose tijd is i sneller dan de samsung panelen ook de zwart waardes zijn beter bij de nieuwe AUO panels, eenigste nadeel is dat i een mindere kijkhoek heeft.
...nog effe... zit een beetje te spitten in dat topic, maar zie niet echt veel wat je bewering onderbouwt.
Wellicht handiger als je even quote wat er over gezegd wordt, of een link naar het desbetreffende bericht hier plaatst. Is ook wel zo prettig voor de overige lezers hier als de info goed te vinden of hier te lezen is zonder dat iedereen moet gaan lopen spitten en zoeken in dat forum... heldere info en bronnen is de basis van GoT zullen we maar zeggen ;) (...en ook omdat ik een tikkie twijfel aan je info :X ...excuus vooraf als ik het is heb ;) ...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:44

worker

2x Sessy thuisbatterij

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 17:04:
[...]

Als jij liever een sticker gelooft (die er dus soms naast zit, zoals bekend is...) en je vergrootglas, ipv het het fabrieksmenu en daarmee ingaat tegen alle tot nu toe bekende onderzoeken en conclusies op de diverse fora....tja, wat jij wil.
Tegen die gedachte kunnen we hier op tweakers niet op met alle feiten, zoals die nu her en der bekend zijn.

Maar wellicht, zoals eerder gezegd, er zijn altijd uitzonderingen op uitzonderingen... misschien ben jij er daar wel een van. Zou natuurlijk best kunnen. Maar dan houdt het wel een beetje op om met bestaande argumenten en feiten jou te helpen ontdekken wat voor panel je hebt...
@LOST
heb jij ergens een melding kunnen vinden van dat de sticker die op het lcd panel zit (binnenin de tv) fout is? ik zou eigenlijk verwachten dat de lcd panel leverancier die erop heeft geplakt, en niet Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-09 10:10
Wat zijn nu eigenlijk de verschillen tusse nde C650 en de C550? en is de inputlag op de C650 echt zo erg? ik zit tussen deze 2 tvs te twijfelen (40inch) rond de 500 euro max 600 euro.
Mijn eisen.
Ik wil een goede kwaliteit tv aangezien ik veel films kijk dit is dan ook top priority. hij word aangesloten op mijn pc.
Ook normaal tvkijken moet goed kunnen.
Er moet op gegamed kunnen worden zonder te erge lag.
Full HD,
eventueel speakerset aansluiten.

Dus C650 en C550 bezitters zouden jullie mij een advies kunnen geven.
(aan de C650 eigenaren dus de vraag of die input lag erg merkbaar is?)

AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimdam
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-03 09:40
[

[ Voor 99% gewijzigd door dimdam op 17-01-2011 23:37 ]

Pagina: 1 ... 50 ... 75 Laatste