Ik heb een c6700 en dit staat in sm 32A1UFOE klopt dit met sticker op de achterkant waarop staat SQ2 ?Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 18:20:
[...]
SQ1...gevolgd door SQ2 zijn de beste... Lees maar:
[...]
...maar zelfs dan worden ook de Samsung panelen (SQ3, SQ4) dus al minder.
Prijs je dus gelukkig met je panelBij mij stond er SQ2 op de sticker, en SQ1 in het fabrieks menu, dis zo zie je maar wat voor loterij het is
Ja en zelf zoeken is ook een basis van got. je mag zelf ook wel wat meer moeite doen hoor. staat daar 2 topic over de C530.Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 21:54:
[...]
...nog effe... zit een beetje te spitten in dat topic, maar zie niet echt veel wat je bewering onderbouwt.
Wellicht handiger als je even quote wat er over gezegd wordt, of een link naar het desbetreffende bericht hier plaatst. Is ook wel zo prettig voor de overige lezers hier als de info goed te vinden of hier te lezen is zonder dat iedereen moet gaan lopen spitten en zoeken in dat forum... heldere info en bronnen is de basis van GoT zullen we maar zeggen(...en ook omdat ik een tikkie twijfel aan je info
...excuus vooraf als ik het is heb
...).
Verwijderd
...ja ik doe niet anders, maar om nu te gaan spitten in een bron (zeker als die meerdere pagina's beslaat) die een ander noemt en het dus zo weet te vinden/heeft gelezen en het dus hier kan notereren ten dienste van het forum en de gebruikers lijkt mij effecienter en sympathieker. Lijkt mij toch niet iets om je druk over te maken ? (je reageert zo vinnig , zo lijkt het...). Ik zou graag mijn gevonden info delen (al was het maar om anderen te helpen/overtuigen of wijzer te maken...). En dat is dus imho de basis van een forum/GoT.devil-strike schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 07:33:
[...]Ja en zelf zoeken is ook een basis van got. je mag zelf ook wel wat meer moeite doen hoor. staat daar 2 topic over de C530.
...tot nu toe wordt door veel tweakers o.a de site http://www.digitalversus....ow-so-far-news-15457.html als (tot op heden betrouwbare) infobron aangehouden. Ook daar wordt wel verwezen naar een melding op sticker (meen buitenzijde), maar das meer voor de oudere modellen. Deze dus:worker schreef op maandag 17 januari 2011 @ 22:12:
[...]@LOST
heb jij ergens een melding kunnen vinden van dat de sticker die op het lcd panel zit (binnenin de tv) fout is? ik zou eigenlijk verwachten dat de lcd panel leverancier die erop heeft geplakt, en niet Samsung.

En daarmee verwijs ik ook even naar de verhelderende uitleg van AzertyNL:
...lijkt mij een zeer heldere uitleg van AzertyNL, die veel van de verwarring lijkt te verklaren.AzertyNL schreef op zondag 16 januari 2011 @ 15:42:
Als je naar de sticker aan de binnenkant op de achterkant van het panel kijkt, moet je kijken naar de TEKST + CIJFERS die BOVEN de bovenste streepjescode staan.
Begint deze code met LTF dan heb je een Samsung panel.
[...]
Jullie kijken, lijkt het, naar de tekst A08 die op die sticker aan de binnenkant aan het einde staat van de regel onder de streepjescode, en proberen die te vertalen op basis van de codes die van toepassing zijn op een geheel andere sticker, namelijk de sticker die (niet op alle tvs aanwezig) meestal aan de buitenkast aan de rechter achter/zijkant van de TV zit. Op zo'n sticker aan de buitenkant is een veld gelabeled "VERSION". Die (onderstaande) codes hebben helemaal niets te maken met de sticker binnen in de TV zelf...
[...]
De code onder "Type" in het service menu is het betrouwbaarste voor het bepalen van het 'echte' panel in je TV, omdat de software kennis nodigt heeft van het specifieke panel om het beeld goed aan te kunnen sturen. Kijk naar de eerste letter in de string (na de 2 cijfers die ervoor staan) op de "Type:" regel.
Op je vraag, of er info is hoe die binnenste sticker gelezen moet worden, moet je dus wellicht AzertyNL effe aan z'n jas trekken. Of zelf het internet een beetje afspeuren.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2011 08:56 ]
Zoals je kan zien staat er niets maar dan ook niets op de sticker van mij en zoals ik ook al zij er zit maar 1 sticker op de tv en die staat in het plaatje in me andere post, meer is er nie tezien, op panel staat auo(e01) en in sm staat dat ik een samsung panel hebt, en met vergrootglas gekeken naar de pixelshape en dit is duidelijk AUO.Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 08:35:
[...]
...ja ik doe niet anders, maar om nu te gaan spitten in een (grote) bron als een ander het zo weet te vinden/heeft gelezen en het dus hier kan notereren ten dienste van het forum en de gebrukers lijkt mij effecienter en sympathieker. En dat is dus imho de basis van een forum/GoT.
[...]
...tot nu toe wordt door veel tweakers o.a de site http://www.digitalversus....ow-so-far-news-15457.html als (tot op heden betrouwbare) infobron aangehouden. Ook daar wordt wel verwezen naar een melding op sticker (meen buitenzijde), maar das meer voor de oudere modellen. Deze dus:
[afbeelding]
En daarmee verwijs ik ook even naar de verhelderende uitleg van AzertyNL:
[...]
...lijkt mij een zeer heldere uitleg van AzertyNL, die veel van de verwarring lijkt te verklaren.
Op je vraag, of er info is hoe die binnenste sticker gelezen moet worden, moet je dus wellicht AzertyNL effe aan z'n jas trekken. Of zelf het internet een beetje afspeuren.
En over dat topic, heb geen zin om al mijn posts terug tezoeken op dat forum maar staat in part1 van dat topic.
Maar volgens mij lezen we vandaag enzo niet goed, heb al 3x gemeld dat er op sticker AUO staat T370HW03 (e01) oftewel E01 paneel van AUO.
[ Voor 4% gewijzigd door devil-strike op 18-01-2011 08:58 ]
Verwijderd
Er wordt prima gelezen, zowel jou info over je eigen panel als je opmerking over de ontwikkelingen van AUO panelen, en daarbij de boeiende melding van Azerty die iets zinnigs zegt over een sticker aan de binnenkant.devil-strike schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 08:55:
[...]
Maar volgens mij lezen we vandaag enzo niet goed, heb al 3x gemeld dat er op sticker AUO staat T370HW03 (e01) oftewel E01 paneel van AUO.
Dus even terug naar het probleem... Een tegenstrijdigheid (via een sticker binnenkant, observatie via je vergrootglas en het SM) in info over het type paneel, waar we dus (tot op heden) in dit forum geen antwoord op lijken te vinden. De huidige gedachte is, dat de sticker juist is, en de SM info niet. Maar is dat ook te bewijzen ? Wat is de juiste info ? Wie het weet mag het zeggen...
Daarnaast meld je iets interessants over AUO panelen die inmiddels (ver)beter(d) lijken zijn in kwaliteit (behalve de kijkhoek) t.o.v de Samsung panelen, maar dat is nog niet bevestigd via hier genoteerde info. Dus ook die aanvulling is prettig om (door wie dan ook
Op zoek naar antwoorden dus...
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2011 09:47 ]
Verwijderd
Voor de liefhebber... stukje ge-up-date info van www.digitalversus.com mbt de (o.a Samsung) panelen loterij:
http://www.digitalversus....es-2011-article-1158.html
Waarin o.a dit:
Waarin o.a dit:
- Samsung-Sony makes PVA LCD panels, the most recent of which are excellent. They're a bit like a better version of ASV panels, as they have wider viewing angles, a very low ghosting time (8 to 10 ms), contrast of over 4000:1, but still have colours that could be better. The only problem is that there are several generations of PVA panel, the worst being almost twice as bad as the best, with a ghosting time of 15 ms, a contrast ratio under 2000:1 and tight viewing angles. The use of a PVA panel is therefore no guarantee of quality.
[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2011 10:45 ]
Kijk even naar de reviews van hdtvtest.MrDucky schreef op maandag 17 januari 2011 @ 23:28:
Wat zijn nu eigenlijk de verschillen tusse nde C650 en de C550? en is de inputlag op de C650 echt zo erg? ik zit tussen deze 2 tvs te twijfelen (40inch) rond de 500 euro max 600 euro.
Mijn eisen.
Ik wil een goede kwaliteit tv aangezien ik veel films kijk dit is dan ook top priority. hij word aangesloten op mijn pc.
Ook normaal tvkijken moet goed kunnen.
Er moet op gegamed kunnen worden zonder te erge lag.
Full HD,
eventueel speakerset aansluiten.
Dus C650 en C550 bezitters zouden jullie mij een advies kunnen geven.
(aan de C650 eigenaren dus de vraag of die input lag erg merkbaar is?)
Ik heb ze hier al meerdere malen in dit forum gepost, mede omtrent de lag van de C650/630 t.o.v. C550/530.
Hier nog maar een keer:
http://www.hdtvtest.co.uk...-le40c530-20100813815.htm
http://www.hdtvtest.co.uk...-le40c650-20100506527.htm
Lees ze maar door, C530 is in specs bijna gelijk aan C550, qua paneel is hij zelfs hetzelfde.
Verschillen in specs verder zou ik gewoon even op de Samsungsite gaan koekeloeren.
Voornaamste verschil is 100hz vs 50hz.
The TVs that weren't exposed to panel switching tended to be higher-end models with PVA screens, as well as 37-inch models with MVA panels made by AU Optronics.Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 09:57:
Voor de liefhebber... stukje ge-up-date info van www.digitalversus.com mbt de (o.a Samsung) panelen loterij:
Waarin o.a dit:
[...]
En laat ik nu net een 37" c530 model hebben vandaar dat hier nog geen andere panelen gevonden zijn(nog niet iedergeval)
Ik heb allebij de reviews al gelezen, maar kom er nog niet uit. is de inputlag echt zo erg dat het lastig te game is? beneden hebben wij een 42 inch sony Bravia W3000 maar ik kan nergens op internet vinden hoe groot deze input lag is hier kan ik namelijk goed op gamen.timwijn schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 10:58:
[...]
Kijk even naar de reviews van hdtvtest.
Ik heb ze hier al meerdere malen in dit forum gepost, mede omtrent de lag van de C650/630 t.o.v. C550/530.
Hier nog maar een keer:
http://www.hdtvtest.co.uk...-le40c530-20100813815.htm
http://www.hdtvtest.co.uk...-le40c650-20100506527.htm
Lees ze maar door, C530 is in specs bijna gelijk aan C550, qua paneel is hij zelfs hetzelfde.
Verschillen in specs verder zou ik gewoon even op de Samsungsite gaan koekeloeren.
Voornaamste verschil is 100hz vs 50hz.
Mijn voornamelijkste doel blijft toch film kijken. dus ik neig naar de C650 omdat deze een van de beste beeld kwaliteit heeft die ze getest hebben. maar als de input lag zo erg is...
Zijn hier miss nog oplossingen voor om deze te verkleinen?
AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750
Ik zit met hetzelfde dilemma. Vraag me af ik ik wel goed en snel genoeg ben om die input lag te merken...MrDucky schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 15:33:
[...]
Ik heb allebij de reviews al gelezen, maar kom er nog niet uit. is de inputlag echt zo erg dat het lastig te game is? beneden hebben wij een 42 inch sony Bravia W3000 maar ik kan nergens op internet vinden hoe groot deze input lag is hier kan ik namelijk goed op gamen.
Mijn voornamelijkste doel blijft toch film kijken. dus ik neig naar de C650 omdat deze een van de beste beeld kwaliteit heeft die ze getest hebben. maar als de input lag zo erg is...
Zijn hier miss nog oplossingen voor om deze te verkleinen?
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
tja ik game vrij vaak op mijn pc, vroeger op een acer Al1916 die een input lag van 8ms heeft, nu game ik op een LG 2261V-PF en ik merk geen verschil kwa reactie, nu denk ik dus dat de sony die beneden staat ook een hoge input lag heeft dus ik denk dat ik er niet vrij veel last van zal hebben. maar ik ga geen tv kopen zonder dat ik weet of t goed voor mij is, wanneer ben jij van plan de tv te kopen?
AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750
@phusebox en @mrDucky
Zelf heb ik een C630 en heb een weekje een xbox 360 erop aangesloten gehad, ik heb alleen maar offline gegamed maar het is mij niet opgevallen en heeft mij niet gestoord.
Een pagina of 2 terug, zei ook iemand dat hij er geen last van had.
Het kan alleen zijn dat je er misschien met online shooters wat last van hebt, als andere mensen een tv hebben met een mindere inputlag.
Voor zover ik weet zijn er niet echt mogelijkheden om de inputlag te verkleinen, omdat volgens mij de beeldkwaliteit iets minder wordt als je de tv op game mode zet.
Ik denk persoonlijk dat het meevalt, maar dat het misschien vervelend wordt als je echt hardcore aan het gamen bent online, waarbij de reactiesnelheid superhoog moet zijn.
Zelf heb ik een C630 en heb een weekje een xbox 360 erop aangesloten gehad, ik heb alleen maar offline gegamed maar het is mij niet opgevallen en heeft mij niet gestoord.
Het kan alleen zijn dat je er misschien met online shooters wat last van hebt, als andere mensen een tv hebben met een mindere inputlag.
Voor zover ik weet zijn er niet echt mogelijkheden om de inputlag te verkleinen, omdat volgens mij de beeldkwaliteit iets minder wordt als je de tv op game mode zet.
Ik denk persoonlijk dat het meevalt, maar dat het misschien vervelend wordt als je echt hardcore aan het gamen bent online, waarbij de reactiesnelheid superhoog moet zijn.
Ik was dat die zei dat hij er geen last van heeft en dat klopt inderdaad ook. Nou is het wel zo dat heel veel tv's er tegenwoordig wel iets last van hebben de 1 meer dan de ander. Maar als je de samsung op game mode zet dan valt het nog wel mee hoeveel meer het is vergeleken met de rest van de tv's.timwijn schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 16:50:
@phusebox en @mrDucky
En voor de 2 hier boven die een nieuwe tv kopen. Ik heb de mijne nu bijna een jaar en game er echt dagelijks een paar uur op en ook online met blackops en dergelijke en dat werkt echt prima. Ik zou je er niet door laten tegen houden om die tv's niet te kopen.
Haha nu herinner ik het me weer dat jij het was inderdaadWeAreLegion schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 17:16:
[...]
Ik was dat die zei dat hij er geen last van heeft en dat klopt inderdaad ook. Nou is het wel zo dat heel veel tv's er tegenwoordig wel iets last van hebben de 1 meer dan de ander. Maar als je de samsung op game mode zet dan valt het nog wel mee hoeveel meer het is vergeleken met de rest van de tv's.
En voor de 2 hier boven die een nieuwe tv kopen. Ik heb de mijne nu bijna een jaar en game er echt dagelijks een paar uur op en ook online met blackops en dergelijke en dat werkt echt prima. Ik zou je er niet door laten tegen houden om die tv's niet te kopen.
Weet iemand toevallog hoe je de analoge kanalen van plaats moet veranderen, bijv. dat RTL5 weer op 5 staat i.p.v. zijn huidige plek op plaats 10) het is maar een voorbeeld van het probleem'. In de handleiding staat dit niet echt duidelijk vermeld en na wat gegoogle is er ook bijna niks te vinden.
Ik ben in het bezit van een UE40C6000, di hopelijk binnen afzienbare tijd met de firmware van de c6500 loopt± stond een succesverhaal (eigenlijk zinnetje) over op het avforum (kan iemand de waarde van deze site schalen, is het van hetzelfde kaliber als de ALMACHTIGE XDA community).
**Weet iemand ook hoe je ondertiteling toevoegt aan een bestand dat je afspeelt met de mediaplayer van de ?**
Ik ben in het bezit van een UE40C6000, di hopelijk binnen afzienbare tijd met de firmware van de c6500 loopt± stond een succesverhaal (eigenlijk zinnetje) over op het avforum (kan iemand de waarde van deze site schalen, is het van hetzelfde kaliber als de ALMACHTIGE XDA community).
**Weet iemand ook hoe je ondertiteling toevoegt aan een bestand dat je afspeelt met de mediaplayer van de ?**
[ Voor 8% gewijzigd door moh.moh op 18-01-2011 17:34 ]
Dat van die kanalen veranderen weet ik zo even niet uit mijn hoofd, maar volgens mij moet je gewoon ff kanalen zoeken op het nummer waar je het op wilt zetten en dan gewoon vastzetten daarop.moh.moh schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 17:32:
Weet iemand toevallog hoe je de analoge kanalen van plaats moet veranderen, bijv. dat RTL5 weer op 5 staat i.p.v. zijn huidige plek op plaats 10) het is maar een voorbeeld van het probleem'. In de handleiding staat dit niet echt duidelijk vermeld en na wat gegoogle is er ook bijna niks te vinden.
Ondertiteling moet je gewoon in dezelfde map, met dezelfde naam als de film doen, dan speelt hij automatisch met ondertitel af.
Voor het verzetten van de kanelen moet je naar Attenna, dan naar Land en deze zet je op Anders. Zodra je dit gedaan heb kan het zijn dat je ze even op nieuw moet zoeken. Zodra je dit gedaan heb ga je naar kanaaloverzicht. Dan op knop Tools en je kan nu de kanaalnummer wijzigen.moh.moh schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 17:32:
Verwijderd
Een paar pagina's geleden vroeg ik hier om advies mbt de advies van een externe HD om aan te sluiten op de tv. Zoals aangegeven heb de pricewatch: Western Digital Elements Desktop 1TB Zwart aangeschaft. Aangezien ik de schijf in 2 wilde delen (1 deel voor PVR, 1 deel om zelfs films op te zetten) heb ik via Partition Magic dit gedaan. Vond het al raar dat hij hier aangegaf dat de schijf BAD was. Nu geeft hij dit niet meer aan maar goed.
Maar wat ik ook doe, de tv vindt geen bestanden op de schijf. Of het nu 1 partitie is, of 2. Logical of primary. Hij vind de filmbestanden niet, die op een USB stick die ik ook wel eens gebruik wel gevonden worden en ook via PC Share Manager afgespeeld kunnen worden.
En werkt het met de 2 partitie's? Zit de tv dan 2 aangesloten schijven? Want nadat de 2 schijf in 2 partitie's was ingedeeld heb ik de PVR functie al eens gebruikt. TV gaf aan dat schijf geformatteerd moest worden, gedaan, geen problemen, iets opgenomen. Maar afspelen? Nee hoor. TV gaf toen ook aan dat er nog 9xx GB vrij was en nu zegt hij geen 0.0KB beschikbaar en ook 0.0 vrij.....
Waar ligt dit aan?
Ik lig al de hele middag te kloten
Maar wat ik ook doe, de tv vindt geen bestanden op de schijf. Of het nu 1 partitie is, of 2. Logical of primary. Hij vind de filmbestanden niet, die op een USB stick die ik ook wel eens gebruik wel gevonden worden en ook via PC Share Manager afgespeeld kunnen worden.
En werkt het met de 2 partitie's? Zit de tv dan 2 aangesloten schijven? Want nadat de 2 schijf in 2 partitie's was ingedeeld heb ik de PVR functie al eens gebruikt. TV gaf aan dat schijf geformatteerd moest worden, gedaan, geen problemen, iets opgenomen. Maar afspelen? Nee hoor. TV gaf toen ook aan dat er nog 9xx GB vrij was en nu zegt hij geen 0.0KB beschikbaar en ook 0.0 vrij.....
Waar ligt dit aan?
Ik lig al de hele middag te kloten
Verwijderd
Aangesloten op de pc geen probleem, tenminste heb er gewoon bestanden op kunnen zettentimwijn schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 20:18:
Harde schijf stuk?
Hm en je hebt em gewoon NTFS geformatteerd?Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 20:22:
[...]
Aangesloten op de pc geen probleem, tenminste heb er gewoon bestanden op kunnen zetten
Verwijderd
Jeptimwijn schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 21:28:
[...]
Hm en je hebt em gewoon NTFS geformatteerd?
Dan zou je zeggen dat het niet aan de schijt an sich ligt...Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 20:22:
[...]
Aangesloten op de pc geen probleem, tenminste heb er gewoon bestanden op kunnen zetten
Those you can't see are more present than you'll imagine
Hmmmm, het is wel een raar probleem. Ik heb precies het zelfde als jij gedaan en hier werkt het prima. Heb 2 partities gemaakt gewoon in Windows 7 (dus geen externe programma's ofzo), daarna de nieuwste NTFS gemaakt en de eerste hdd door TV laten formateren. Misschien eens zonder programma proberen te patitioneren.
Weet iemand wat de status is van uitzending gemist op Samsung's Internet@TV? Volgens mij is dit zo'n beetje de meeste gewilde app voor Samsung TV's? Als ik Google dan zie ik dat er begin vorig jaar de nodige 'buzz' was, maar daarna werd het stil.
Ik kwam nog wel een proof of concept tegen, maar dit lijkt nog redelijk ver af van distributie door Samsung....
Heeft de 2011 serie TV's hetzelfde app-platform? Dan valt er misschien nog wat te verwachten.
Ik kwam nog wel een proof of concept tegen, maar dit lijkt nog redelijk ver af van distributie door Samsung....
Beste mensen,
Wellicht is het al voorbij gekomen, ik heb het echter niet kunnen vinden. Ik heb al rondgezocht op internet over het probleem en alles wat er stond geprobeerd. Een deel van de vraag is vrij simpel:
Voor de samsung UE40B6000 tv ben ik aan het kijken geweest of daar ARC op mogelijk was, voor zover ik kon vinden niet maar dat was een duits forum. De samsung site bied geen uitsluitsel. Ik gok dat het er niet op zit maar kan iemand mij hier uit de onzekerheid kunnen helpen?
De rest van de vraag ligt eigenlijk op twee plekken maar ik zal eerst even de situatie uiteenzetten:
Ik heb vorige week een onkyo TX -SR508 gekocht en een 5.0 setje staan. Die is gekoppeld aan de tv via hdmi.
De input komt in principe via mijn laptop die via hdmi is aangesloten op de tv maar dat wil ik natuurlijk via de receiver. Ik krijg echter geen beeld door de receiver, waarschijnlijk handshake probleem ofzo (ander punt)
Ik heb nu alleen het probleem dat elke keer als ik via de tv wil kijken en luisteren via de receiver, ik eerst de film moet starten, dan de hdmi kabel in de pc of tv doen om te zorgen dat het geluid niet via de tv loopt. Geluid heb ik noodgedwongen via de aux aansluiting op de receiver en via de koptelefoon op de laptop.
Ik heb op de tv wel ingesteld bij geluid dat de speakers op extern staan.
Echter krijg ik dan gewoon geen geluid als ik met het beeld op de tv via hdmi een film start. Je kan wel nagaan dat dat veel gedoe oplevert dat mijns inziens niet nodig hoeft te zijn maar ik kan er niet achter komen waar dit aan ligt.
De laptop is een samsung R710 AS02 met 9300 gs en windows vista (nu nog, wil 7 erop, player VLC, powerdvd(die wil helemaal niet geluid via andere optie dan hdmi versturen
)).
Heeft iemand een idee hoe ik de boel zo kan aansluiten dat ik ofwel de laptop via de tv kan aansluiten met hdmi en dat geluid via de receiver gaat en dan ook 5.1 of dat ik een pc of laptop via hdmi op de receiver kan aansluiten, beeld naar de tv kan laten gaan en geluid via de receiver kan laten lopen? (ik weet dat die optie grotendeels bij de receiver ligt)
Dus kort: huidige situatie: laptop hdmi > hdmi 1 tv > geluid aux receiver (elke keer hdmi loskoppelen bij film of serie kijken)
ideale situatie: laptop/pc hdmi > hdmi in 1 van receiver > hdmi out beeld naar tv > digitaal geluid naar externe boxen
vraag 1: zit er ARC mogelijkheid op de samsung UE40B6000?
vraag 2: Hoe kan ik instellen/de boel aansluiten dat ik alleen beeld naar de tv krijg en geluid naar de receiver (of alles via de receiver) zonder dat ik elke keer de hdmi kabel moet loskoppelen? Zo nee, dan schuif ik de vraag naar het onkyo topic.
Verder kan ik eigenlijk niets vinden over een uitgang op de samsung, er zitten op de optische out verder geen andere uitgangen op, alleen maar ingangen
(De tv bevalt verder prima maar ik snap niet dat er niet eens een aux op de tv zit of een tulpstekker uitgang.)
Geen probleem meer, ik had hdmi control nog niet uit.
Wellicht is het al voorbij gekomen, ik heb het echter niet kunnen vinden. Ik heb al rondgezocht op internet over het probleem en alles wat er stond geprobeerd. Een deel van de vraag is vrij simpel:
Voor de samsung UE40B6000 tv ben ik aan het kijken geweest of daar ARC op mogelijk was, voor zover ik kon vinden niet maar dat was een duits forum. De samsung site bied geen uitsluitsel. Ik gok dat het er niet op zit maar kan iemand mij hier uit de onzekerheid kunnen helpen?
De rest van de vraag ligt eigenlijk op twee plekken maar ik zal eerst even de situatie uiteenzetten:
Ik heb vorige week een onkyo TX -SR508 gekocht en een 5.0 setje staan. Die is gekoppeld aan de tv via hdmi.
De input komt in principe via mijn laptop die via hdmi is aangesloten op de tv maar dat wil ik natuurlijk via de receiver. Ik krijg echter geen beeld door de receiver, waarschijnlijk handshake probleem ofzo (ander punt)
Ik heb nu alleen het probleem dat elke keer als ik via de tv wil kijken en luisteren via de receiver, ik eerst de film moet starten, dan de hdmi kabel in de pc of tv doen om te zorgen dat het geluid niet via de tv loopt. Geluid heb ik noodgedwongen via de aux aansluiting op de receiver en via de koptelefoon op de laptop.
Ik heb op de tv wel ingesteld bij geluid dat de speakers op extern staan.
Echter krijg ik dan gewoon geen geluid als ik met het beeld op de tv via hdmi een film start. Je kan wel nagaan dat dat veel gedoe oplevert dat mijns inziens niet nodig hoeft te zijn maar ik kan er niet achter komen waar dit aan ligt.
De laptop is een samsung R710 AS02 met 9300 gs en windows vista (nu nog, wil 7 erop, player VLC, powerdvd(die wil helemaal niet geluid via andere optie dan hdmi versturen
Heeft iemand een idee hoe ik de boel zo kan aansluiten dat ik ofwel de laptop via de tv kan aansluiten met hdmi en dat geluid via de receiver gaat en dan ook 5.1 of dat ik een pc of laptop via hdmi op de receiver kan aansluiten, beeld naar de tv kan laten gaan en geluid via de receiver kan laten lopen? (ik weet dat die optie grotendeels bij de receiver ligt)
Dus kort: huidige situatie: laptop hdmi > hdmi 1 tv > geluid aux receiver (elke keer hdmi loskoppelen bij film of serie kijken)
ideale situatie: laptop/pc hdmi > hdmi in 1 van receiver > hdmi out beeld naar tv > digitaal geluid naar externe boxen
vraag 1: zit er ARC mogelijkheid op de samsung UE40B6000?
vraag 2: Hoe kan ik instellen/de boel aansluiten dat ik alleen beeld naar de tv krijg en geluid naar de receiver (of alles via de receiver) zonder dat ik elke keer de hdmi kabel moet loskoppelen? Zo nee, dan schuif ik de vraag naar het onkyo topic.
Verder kan ik eigenlijk niets vinden over een uitgang op de samsung, er zitten op de optische out verder geen andere uitgangen op, alleen maar ingangen

(De tv bevalt verder prima maar ik snap niet dat er niet eens een aux op de tv zit of een tulpstekker uitgang.)
Geen probleem meer, ik had hdmi control nog niet uit.
[ Voor 5% gewijzigd door SouLLeSSportal op 19-01-2011 20:25 ]
gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker
Ik heb ook een vraag over ARC, namelijk op de Samsung UE40C6700. Heeft iemand dit werkend op dit model? Mij wil het iig niet lukken.
Heb sinds kort een 40LEC630 met een Smit CI+ module en loop hier bij Ziggo HD kanalen ook tegen aan. Met de laatste MStar firmware (T-MSX6DEUC-1002.1) komt dit nog steeds voor. Heeft er iemand enig idee of en zo ja wanneer er een update komt?LuPo schreef op donderdag 16 december 2010 @ 10:25:
Het probleem met de korte 'freezes' (blokjes) op enkel HD-zenders lijkt te zijn opgelost door Samsung. Ik weet niet hoe het kan maar ik heb net een kwartier journaal zitten kijken (en ook gezapt naar Ned 2 en 3) en kreeg totaal geen korte freezes (kort stilstaande blokkerige beelden) meer. De firmware update lijkt dus een goede zet.
[...]
edit: Ik had nog een filmpje op m'n mobiel. Het probleem was dus dit
Dat gebeurde om de paar minuten wel een keer. Soms ook erger. Nu lijkt het te zijn opgelost.
Anders wordt het denk ik toch zaak de TV om te ruilen voor een C650 met een Valencia (VALDEUC) chipset want die heeft geloof ik geen problemen.
Gr. Raz.
heb hetzelfde probleem met een de Neotion CI+ module wat er beschikbaar is, het schijnt in de volgende update solved te zijn check ook URL: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=28148dmrazor schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 13:39:
[...]
Heb sinds kort een 40LEC630 met een Smit CI+ module en loop hier bij Ziggo HD kanalen ook tegen aan. Met de laatste MStar firmware (T-MSX6DEUC-1002.1) komt dit nog steeds voor. Heeft er iemand enig idee of en zo ja wanneer er een update komt?
Anders wordt het denk ik toch zaak de TV om te ruilen voor een C650 met een Valencia (VALDEUC) chipset want die heeft geloof ik geen problemen.
Gr. Raz.
Ik heb een C650 met een VALDEUC chipset, maar ook ik heb afentoe dat het beeld blokkerig is op HD kanelen, maar dat komt echt maar heel weinig voor. Ik heb ook meer het gevoel dat het een signaal van ziggo ligt dan dat het aan de TV zelf ligt maar dat kan ik natuurlijk fout hebben.dmrazor schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 13:39:
[...]
Heb sinds kort een 40LEC630 met een Smit CI+ module en loop hier bij Ziggo HD kanalen ook tegen aan. Met de laatste MStar firmware (T-MSX6DEUC-1002.1) komt dit nog steeds voor. Heeft er iemand enig idee of en zo ja wanneer er een update komt?
Gr. Raz.
Hmm waar vind ik info over die chipsets? Wat is het verschil, want de MSX5DEUC zit in de goedkopere modellen, dus ik neem aan langzamer?dmrazor schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 13:39:
[...]
Chipset info kun je vinden in het laatste menu (Support -> Contact Samsung).
@LordHades Wel irritant als dit probleem ook in de C650's met Valencia zit. Dan lijkt er weinig anders op te zitten dan wachten. Volgens de Ziggo site zijn trouwens alleen de VALDEUC chipsets gecertificeerd. Zou dat er nog wat mee te maken hebben?
Gr. Raz.
@LordHades Wel irritant als dit probleem ook in de C650's met Valencia zit. Dan lijkt er weinig anders op te zitten dan wachten. Volgens de Ziggo site zijn trouwens alleen de VALDEUC chipsets gecertificeerd. Zou dat er nog wat mee te maken hebben?
Gr. Raz.
[ Voor 59% gewijzigd door dmrazor op 19-01-2011 16:10 ]
Ze zeiden gisteravond ook weer, eind januari weer een 19% BTW actie.Geronimoos schreef op maandag 17 januari 2011 @ 21:14:
[...]
Zou de MM dit dan vanaf volgende week weer gaan doen? Een ue37c6700 zonder btw zit dan ruim onder de pricewatch prijs.
Let wel, ze rekenen dus €1000/1.19 en niet €1000-19%. Dan kom je op zo'n 16% korting.
Ik ga mijn UE46C6000 over 10 minuten terug brengen
[ Voor 190% gewijzigd door Gieliovd520 op 19-01-2011 18:37 ]
PV: 39x @ 13.425WP, L/L WP: 3x3,5+2x5KW+1x2,2KW, L/W WP 9kW Panasonic J mono, WP boiler Atlantic Explorer V4 270. Sinds 04-22 gasloos!
Volgens mij heeft dat niks met goedkopere modellen te maken hoor.Phusebox schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 15:22:
[...]
Hmm waar vind ik info over die chipsets? Wat is het verschil, want de MSX5DEUC zit in de goedkopere modellen, dus ik neem aan langzamer?
Ik heb een C630, toevallig met deze versie: T-VAL6DEUC-1016.0, maar er is ook een upgrade voor deze T-MSX6DEUC-1002.1.
En dat is beiden bij een C630, is dus onzin dat de een minder goed zou zijn dan de ander ofzo.
Ik heb overigens bij geen enkel HD beeld, 720/1080p last van dat soort blokjes, dus ga er maar van uit dat dit gewoon aan Ziggo ligt.
Verwijderd
Hier Ziggo, en wat geschok bij tv (digitaal) soms... Echter ook bij bluray toch ook weer (The American,..als het wat uit maakt...).timwijn schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 19:42:
[...]Ik heb overigens bij geen enkel HD beeld, 720/1080p last van dat soort blokjes, dus ga er maar van uit dat dit gewoon aan Ziggo ligt.
Ja maar, het gaat hier echt specifiek om het "blokjesprobleem", niet dat het beeld soms even schokt, maar echt blokjes vertoond voor 1-2 seconden.Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 20:43:
[...]
Hier Ziggo, en wat geschok bij tv (digitaal) soms... Echter ook bij bluray toch ook weer (The American,..als het wat uit maakt...).
http://www.twitvid.com/HYF5V <-- dat probleem.
Overigens niet mijn filmpje, maar van een bovenstaande gebruiker in dit forum
[ Voor 14% gewijzigd door timwijn op 19-01-2011 20:55 ]
Verwijderd
..aha... nee, daar geen last van.timwijn schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 20:53:
[...]Ja maar, het gaat hier echt specifiek om het "blokjesprobleem",[..knip...]:)
Verwijderd
Heb ook last van die blokjes. Heb de laatste firmware, dwz die van december.
Edit: het is zelfs erger geworden sinds die update van december. Eerder vaker dan minder vaak. Soms is het geluid ook tegelijk een fractie van een seconde weg. Heb het gisteren ook een paar keer bij een niet HD zender gehad maar wel minder erg en minder vaak dan bij HD. Afgezien van gisteren alleen bij HD.
Edit: het is zelfs erger geworden sinds die update van december. Eerder vaker dan minder vaak. Soms is het geluid ook tegelijk een fractie van een seconde weg. Heb het gisteren ook een paar keer bij een niet HD zender gehad maar wel minder erg en minder vaak dan bij HD. Afgezien van gisteren alleen bij HD.
[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2011 07:07 ]
Dan zou het toch echt een Ziggo moeten liggen?
Heb het namelijk bij mijn vriendin ook wel eens voorbij zien komen die hebben een B6000 ofzo.
Heb het namelijk bij mijn vriendin ook wel eens voorbij zien komen die hebben een B6000 ofzo.
[off-topic]Gieliovd520 schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 18:31:
[...]
Ze zeiden gisteravond ook weer, eind januari weer een 19% BTW actie.
Let wel, ze rekenen dus €1000/1.19 en niet €1000-19%. Dan kom je op zo'n 16% korting.
Die 16% korting is het echte BTW-bedrag, als ze 19% korting zouden doen krijg je zelfs meer dan het BTW-bedrag terug.
Stel, TV is origineel ex BTW 1000 euro. Dan is het met BTW 1190 euro, 190 euro meer dus. (190/1190)*100 = 16%. Het BTW-bedrag als korting krijgen komt dus op 16% korting neer, omdat de 19% BTW dus over het ex BTW bedrag is.
[/off-topic]
Moest ff van m'n hart af, vind het nog steeds verbazingwekkend dat veel mensen bij dit soort acties raar opkijken als ze 16% korting krijgen ipv 19%
---
[on-topic]
Blokjes? We hebben hier ook Ziggo, beneden op een UE46C8700, kijken veel HD maar ook redelijk wat SD. Geen problemen hier, geen blokjes.
[/on-topic]
[ Voor 8% gewijzigd door Wildfire op 19-01-2011 23:45 ]
Ik wil de LE46C650 kopen, via Redcoon is deze het goedkoopste. Maar ik wil graag SQ01 of SQ02. Hoe kan ik dit dan het beste doen? Toch ergens anders bestellen? Ik had al gemaild dat ik graag de LE46C650 wil kopen, maar alleen met een van die twee panelen. Maar omdat ze hun magazijn in Duitsland hebben staan zou dat volgens hun niet kunnen. Dus wat kan ik het beste doen?
Op de site staat een stukje over artikelen retourneren
http://www.redcoon.nl/ind...ervicecenter.retourneren/
Betekent dit dus dat ik wanneer ik niet tevreden ben met het product, dus als er bijvoorbeeld niet het juiste paneel in zit, gewoon gratis kan laten ophalen? En dat Redcoon de kosten hiervoor op zich nemen? En dat ik dan dus ook mijn betaling terug krijg inclusief verzendkosten?
Betekent dit dus dat ik wanneer ik niet tevreden ben met het product, dus als er bijvoorbeeld niet het juiste paneel in zit, gewoon gratis kan laten ophalen? En dat Redcoon de kosten hiervoor op zich nemen? En dat ik dan dus ook mijn betaling terug krijg inclusief verzendkosten?
[ Voor 35% gewijzigd door Markos op 20-01-2011 12:02 ]
Ergens anders bestellen, plasmadiscounter of zo. Zie ook verder in dit topic.Ik_ben_Mark3 schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 11:59:
Ik wil de LE46C650 kopen, via Redcoon is deze het goedkoopste. Maar ik wil graag SQ01 of SQ02. Hoe kan ik dit dan het beste doen? Toch ergens anders bestellen? Ik had al gemaild dat ik graag de LE46C650 wil kopen, maar alleen met een van die twee panelen. Maar omdat ze hun magazijn in Duitsland hebben staan zou dat volgens hun niet kunnen. Dus wat kan ik het beste doen?
Verwijderd
Kom op enkele sites in Belgie en Oostenrijk een nieuw type lcd-tv van Samsung tegen, de 40S870. In Belgie wordt deze binnen een week verwacht en gaat 895 euro kosten. Zie hieronder.
Samsung UE40S870 en UE46S870 : 2 nieuwe 3D LED TV's
De Koreaanse fabrikant verraste iedereen met de lancering van de nieuwe Samsung S870 3D LED TV's deze week, slechts een paar dagen voor Kerstmis, een gloednieuwe LED tv-serie LED
Samengesteld uit twee referenties UE40S870 Samsung (40'', 102 cm) en Samsung UE46S870 (46'', 117 cm), bevat deze TV de essentiële kenmerken van de C7700 reeks, maar met een ontwerp dat lijkt op Samsung C8700 Series.
Deze reeks ondersteunt 3D Ready, 2D/3D conversie, een backlight LED Edge (de LED's zijn geplaatst op de boven-en onderkant van het scherm), DLNA media gateway-functie via Ethernet of Wifi (dankzij de toevoeging van een optionele adapter), triple tuner DVB (DVB-S, DVB-T, DVB-C) en Internet@TV (voor toegang tot content via internet widgets). 600Hz Clear Motion Rate (eigenlijk een 200 Hz-verwerking in verband met een dubbele "Scanning Backlight", een artefact in verband met het scannen van backlight-systeem) is een nieuwigheid in deze reeks. Qua aansluitingingen vindt u op de Samsung S870 reeks oa 4 x HDMI CEC 1.4 (1080p/24 compatibel en xvYCC) met ondersteuning voor ARC, YUV, fvdshop.be, 2 x SCART, D-SUB15, composiet , met een vermogen van optische , een stereo RCA, Ethernet poort en 2 x USB Host ( FAT32 en BTFS ondersteuning). Compatibel met MPEG2, AVC/H.264, WMV,DIVX, MP3 en JPEG, MKV of TS containers.
Het toestel zal een zwarte draaivoet hebben en de kader is in een titanium afwerking.
Hier nog eens kort alle belangrijkste eigenschappen:
Edge Led 3D Ready 1080p
600Hz Clear Motion Rate
Hyper Real Engine processor
200 Hz
2D-3D conversie
DLNA 1.5 ondersteuning, Samsung Applets en Internet@TV
DVB-T, DVB-S, DVB-C tuner
4 x HDMI 1.4a (ARC en 3D), CI+ poort
2 USB poorten : ondersteuning voor MKV, DivX HD, WMV, MP4, AVI, JPEG, TS
Weet iemand meer van dit model en of deze ook in Nederland leverbaar wordt. Bij Samsung is niets over dit model te vinden. Hij heeft de specificaties van de 40C7700 maar heeft geen vierpoot voet maar een gewone. Vind ik iets mooier, maar smaken verschillen. De prijs is wel erg aantrekkelijk!!
Zal Uitzending Gemist binnenkort ook door Samsung ondersteund worden?
Samsung UE40S870 en UE46S870 : 2 nieuwe 3D LED TV's
De Koreaanse fabrikant verraste iedereen met de lancering van de nieuwe Samsung S870 3D LED TV's deze week, slechts een paar dagen voor Kerstmis, een gloednieuwe LED tv-serie LED
Samengesteld uit twee referenties UE40S870 Samsung (40'', 102 cm) en Samsung UE46S870 (46'', 117 cm), bevat deze TV de essentiële kenmerken van de C7700 reeks, maar met een ontwerp dat lijkt op Samsung C8700 Series.
Deze reeks ondersteunt 3D Ready, 2D/3D conversie, een backlight LED Edge (de LED's zijn geplaatst op de boven-en onderkant van het scherm), DLNA media gateway-functie via Ethernet of Wifi (dankzij de toevoeging van een optionele adapter), triple tuner DVB (DVB-S, DVB-T, DVB-C) en Internet@TV (voor toegang tot content via internet widgets). 600Hz Clear Motion Rate (eigenlijk een 200 Hz-verwerking in verband met een dubbele "Scanning Backlight", een artefact in verband met het scannen van backlight-systeem) is een nieuwigheid in deze reeks. Qua aansluitingingen vindt u op de Samsung S870 reeks oa 4 x HDMI CEC 1.4 (1080p/24 compatibel en xvYCC) met ondersteuning voor ARC, YUV, fvdshop.be, 2 x SCART, D-SUB15, composiet , met een vermogen van optische , een stereo RCA, Ethernet poort en 2 x USB Host ( FAT32 en BTFS ondersteuning). Compatibel met MPEG2, AVC/H.264, WMV,DIVX, MP3 en JPEG, MKV of TS containers.
Het toestel zal een zwarte draaivoet hebben en de kader is in een titanium afwerking.
Hier nog eens kort alle belangrijkste eigenschappen:
Edge Led 3D Ready 1080p
600Hz Clear Motion Rate
Hyper Real Engine processor
200 Hz
2D-3D conversie
DLNA 1.5 ondersteuning, Samsung Applets en Internet@TV
DVB-T, DVB-S, DVB-C tuner
4 x HDMI 1.4a (ARC en 3D), CI+ poort
2 USB poorten : ondersteuning voor MKV, DivX HD, WMV, MP4, AVI, JPEG, TS
Weet iemand meer van dit model en of deze ook in Nederland leverbaar wordt. Bij Samsung is niets over dit model te vinden. Hij heeft de specificaties van de 40C7700 maar heeft geen vierpoot voet maar een gewone. Vind ik iets mooier, maar smaken verschillen. De prijs is wel erg aantrekkelijk!!
Zal Uitzending Gemist binnenkort ook door Samsung ondersteund worden?
UE46C6700USXZG voor de http://azerty.nl/0-1966-3...-ue46c6700-46-6-seri.html
UE46C6700USXXN voor de http://azerty.nl/0-1966-2...-ue46c6700-46-6-seri.html
Weet iemand het verschil tussen deze 2 tv's? Het gaat om hetzelfde type, maar blijken andere productie nummers te hebben.
Let vooral op de prijs. 459 euro verschil voor een zelfde tv is wel erg veel?
Weet iemand het verschil tussen deze 2 tv's? Het gaat om hetzelfde type, maar blijken andere productie nummers te hebben.
Let vooral op de prijs. 459 euro verschil voor een zelfde tv is wel erg veel?
Bij mij is het sinds die update helemaal in orde. Dus geen last meer van blokjes.dmrazor schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 13:39:
[...]
Gr. Raz.
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
De tweede (sxxn) werkt gegarandeerd met het ci+ gebeuren van ziggo. https://www.ziggo.nl/#pro...le-ci/televisies/samsung/Ballantines schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 14:00:
UE46C6700USXZG voor de http://azerty.nl/0-1966-3...-ue46c6700-46-6-seri.html
Weet iemand het verschil tussen deze 2 tv's?
De sxzg zou er niet mee werken. Maar daarmee zegt ik alleen maar wat anderen zeggen. Getest heb ik het niet.
Wel raar want normaal gesproken is de sxzg de goedkopere import versie. Maar hier is die juist duurder.
[ Voor 7% gewijzigd door job op 20-01-2011 14:29 ]
Ik zit eraan te denken om de Panasonic Viera TX-P42S20E aan te schaffen, nu is deze te verkrijgen voor onder de 650,-. Heeft iemand misschien nog een beter alternatief of kan deze met een gerust hart worden aangeschaft?
Mijn fout, ben iets te enthausiast aan het multi-tasken.
Mijn fout, ben iets te enthausiast aan het multi-tasken.
[ Voor 13% gewijzigd door densoN op 20-01-2011 15:13 ]
Ehm ja en dat vraag je in het Samsung topic?densoN schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 15:01:
Ik zit eraan te denken om de Panasonic Viera TX-P42S20E aan te schaffen, nu is deze te verkrijgen voor onder de 650,-. Heeft iemand misschien nog een beter alternatief of kan deze met een gerust hart worden aangeschaft?
Op een C630 met een Mstar board en de T-MSX6DEUC-1002.1 firmware? Wat voor typenummer heeft jouw TV dan, want ik begrijp dat er 3 verschillende zijn (LE40C630K1WXXH, LE40C630K1WXXN, LE40C630K1WXXC)?LuPo schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 14:20:
[...]
Bij mij is het sinds die update helemaal in orde. Dus geen last meer van blokjes.
Raz.
WXXN modellen zijn bestemd voor benelux.dmrazor schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 15:30:
[...]
Op een C630 met een Mstar board en de T-MSX6DEUC-1002.1 firmware? Wat voor typenummer heeft jouw TV dan, want ik begrijp dat er 3 verschillende zijn (LE40C630K1WXXH, LE40C630K1WXXN, LE40C630K1WXXC)?
Raz.
Hij heeft geen 630, maar een 550 volgens mij (of 530 was het Lupo?dmrazor schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 15:30:
[...]
Op een C630 met een Mstar board en de T-MSX6DEUC-1002.1 firmware? Wat voor typenummer heeft jouw TV dan, want ik begrijp dat er 3 verschillende zijn (LE40C630K1WXXH, LE40C630K1WXXN, LE40C630K1WXXC)?
Raz.

Heeft er iemand ook lag bij het bekijken van 720p materiaal vanaf een usb stick op de ue40c6000? Ik gebruik een Kingston Datatraveler G3 van 16 gb, met een leesnelheid van 10mb/s en een schrijfsnelheid van 5 mb/s of andersom, zou het hieraan kunnen liggen?
Ah, dat verklaart het. Vond op de ziggo forums al dat een nieuwere MSXDEUC dit probleem op de 5 serie inderdaad oplost.timwijn schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 16:39:
[...]
Hij heeft geen 630, maar een 550 volgens mij (of 530 was het Lupo?)
@devil-strike: ja, dat weet ik en ik heb zelf idd ook een LE40C630K1WXXN model. was alleen benieuwd hoe Lupo het voor elkaar kreeg geen problemen te hebben, maar die heeft blijkbaar geen C630
Gr. Raz.
[ Voor 23% gewijzigd door dmrazor op 20-01-2011 17:36 ]
nog meer mensen hier info over? Heb al in dit topic gekeken over plasmadiscounter maar zag niets staan over de paneelkeuze.Ik_ben_Mark3 schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 11:59:
Het liefst koop ik bij redcoon omdat ik daar dan meerdere producten tegelijk wil kopen (blu-ray speler en exerne hdd) en hij is het goedkoopste..
Zijn er mensen hier die veel gamen op een c630 die hun ervaring willen delen qua input lag? Ik zal de tv 90% voor gamen gebruiken waarvan weer 40% online fps zullen zijn (xbox360 en PS3).
Ben dan misschien geen hardcore gamer, en qua prestaties ben ik een middenmoter maar ik wil er natuurlijk niet op achteruit gaan.
Ben dan misschien geen hardcore gamer, en qua prestaties ben ik een middenmoter maar ik wil er natuurlijk niet op achteruit gaan.
Heb eerder gehoord dat ze bij Redcoon juist niet moeilijk deden om eventueel omruilen.Ik_ben_Mark3 schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 17:35:
[...]
nog meer mensen hier info over? Heb al in dit topic gekeken over plasmadiscounter maar zag niets staan over de paneelkeuze.
Het liefst koop ik bij redcoon omdat ik daar dan meerdere producten tegelijk wil kopen (blu-ray speler en exerne hdd) en hij is het goedkoopste..
Zou gewoon nogmaals contact opnemen hierover.
@phusebox, vraag je nu alweer hetzelfde?
Je hebt laatst precies dezelfde vraag gesteld, heb ik onder andere al antwoord op gegeven (en zeker ook nog een iemand anders met een 630) + je reviews gegeven die van een erg betrouwbare site komen. Hoeveel informatie heb je nog meer nodig?
[ Voor 21% gewijzigd door timwijn op 20-01-2011 21:51 ]
Sorry, ik kan gewoon niet kiezen. Is gewoon klote dat je zoiets niet zelf kunt uitproberen.timwijn schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 21:49:
[...]
Heb eerder gehoord dat ze bij Redcoon juist niet moeilijk deden om eventueel omruilen.
Zou gewoon nogmaals contact opnemen hierover.
@phusebox, vraag je nu alweer hetzelfde?
Je hebt laatst precies dezelfde vraag gesteld, heb ik onder andere al antwoord op gegeven (en zeker ook nog een iemand anders met een 630) + je reviews gegeven die van een erg betrouwbare site komen. Hoeveel informatie heb je nog meer nodig?
Dan ga je naar een winkel die de betreffende tv's heeft staan, vraag je of je wat mag knutselen en doe je daar ook de aanschaf.Phusebox schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 06:54:
[...]
Sorry, ik kan gewoon niet kiezen. Is gewoon klote dat je zoiets niet zelf kunt uitproberen.
Ik heb de LE32C530 en kan op een el cheapo usb stick van 1GB gewoon 720P divx afspelen, vooruit-/achteruit spoelen.moh.moh schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 16:56:
Heeft er iemand ook lag bij het bekijken van 720p materiaal vanaf een usb stick op de ue40c6000? Ik gebruik een Kingston Datatraveler G3 van 16 gb, met een leesnelheid van 10mb/s en een schrijfsnelheid van 5 mb/s of andersom, zou het hieraan kunnen liggen?
Haha das lastig!Phusebox schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 06:54:
[...]
Sorry, ik kan gewoon niet kiezen. Is gewoon klote dat je zoiets niet zelf kunt uitproberen.
Maar waarom zou jij de C630 prefereren over bijv. de 550?
Wat vind jij daar de voordelen van?
550 is meer geschikt voor gamen, wordt overal gezegd, heeft alleen 50hz.
Maar hoe belangrijk is dat voor je?
De C630 heeft gewoon mooier beeld, is beter te calibreren, beter contrast.timwijn schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 09:45:
[...]
Haha das lastig!
Maar waarom zou jij de C630 prefereren over bijv. de 550?
Wat vind jij daar de voordelen van?
550 is meer geschikt voor gamen, wordt overal gezegd, heeft alleen 50hz.
Maar hoe belangrijk is dat voor je?
Daarnaast is de tv zelf mooier en heeft een mat scherm (weet niet of de C550 glanzend is?).
Gamen is belangrijk, maar ik weet niet of ik dat uberhaupt merk 50 ms input lag in game mode.
Ik hou van een natuurlijk beeld, dus niet zo fel en geen sharpening of andere zooi aan. De game mode op de C630 schijnt het beeld niet echt mooi te maken, heb daar hier ooit plaatjes van gepost.
Weet niet waar jullie tv's kopen, maar hier mag ik niet eens in de doos kijken, zonder de tv aan te raken, welk paneel er volgens de sticker in zit. Laat staan dat ik er een console op mag aansluiten en wat mag uitproberen. (En dan heb ik het over winkels als Mediamarkt, maar ook audio video speciaalzaken.)PcDealer schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 09:31:
[...]
Dan ga je naar een winkel die de betreffende tv's heeft staan, vraag je of je wat mag knutselen en doe je daar ook de aanschaf.
[...]
[ Voor 26% gewijzigd door Phusebox op 21-01-2011 09:58 ]
Ik heb een C530 met een T-MSX5DEUC-2009.0 firmware. Ik heb de LE32C530F1WXXN.dmrazor schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 15:30:
[...]
Raz.
Een C530 inderdaad.timwijn schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 16:39:
[...]
Hij heeft geen 630, maar een 550 volgens mij (of 530 was het Lupo?)
Nou in dat geval lijkt het me toch duidelijk?Phusebox schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 09:57:
[...]
De C630 heeft gewoon mooier beeld, is beter te calibreren, beter contrast.
Daarnaast is de tv zelf mooier en heeft een mat scherm (weet niet of de C550 glanzend is?).
Gamen is belangrijk, maar ik weet niet of ik dat uberhaupt merk 50 ms input lag in game mode.
Ik hou van een natuurlijk beeld, dus niet zo fel en geen sharpening of andere zooi aan. De game mode op de C630 schijnt het beeld niet echt mooi te maken, heb daar hier ooit plaatjes van gepost.
[...]
Weet niet waar jullie tv's kopen, maar hier mag ik niet eens in de doos kijken, zonder de tv aan te raken, welk paneel er volgens de sticker in zit. Laat staan dat ik er een console op mag aansluiten en wat mag uitproberen. (En dan heb ik het over winkels als Mediamarkt, maar ook audio video speciaalzaken.)
Ga voor een C630, volgens mij noem je daar nu veel meer voordelen dan nadelen van! Als het niet bevalt, ruil je hem binnen 2 weken alsnog voor een 550 ofzo
Hah, ruilen. Daar doen ze hier ook nergens aan. Ooit een fotocamera binnen 1 dag teruggebracht, alles netjes nog in de verpakking, moest ik eerst een kruisverhoor van een half uur doorstaan.timwijn schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 10:30:
[...]
Nou in dat geval lijkt het me toch duidelijk?
Ga voor een C630, volgens mij noem je daar nu veel meer voordelen dan nadelen van! Als het niet bevalt, ruil je hem binnen 2 weken alsnog voor een 550 ofzo
Idem. Eerst de media speler getest met wat losslingerende noname 1gb stickjes. Gaat echt prima.PcDealer schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 09:31:
[...]
[...]
Ik heb de LE32C530 en kan op een el cheapo usb stick van 1GB gewoon 720P divx afspelen, vooruit-/achteruit spoelen.
Nu een samsung portable hdtje gekocht (een s2). Ook prima.
Was ik van plan om via de ING rentepunten de 40c6800 aan te schaffen... Is ie uitverkocht daar... GRRRRRRRRRR.....
Wise enough to play the fool
Hij staat nog niet op uitverkocht hier.teacher schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 11:41:
[...]
Idem. Eerst de media speler getest met wat losslingerende noname 1gb stickjes. Gaat echt prima.
Nu een samsung portable hdtje gekocht (een s2). Ook prima.
Was ik van plan om via de ING rentepunten de 40c6800 aan te schaffen... Is ie uitverkocht daar... GRRRRRRRRRR.....
Ik heb onderstaande actie uitgevoerd en de pvr functionaliteit is nu toegevoegd, op het moment dat ik er een 16gb usb stick in stop vraagt ie of ik hem wil formatteren, dat heb ik gedaan. Nu ik probeer op te nemen geeft ie aan dit apparaat is niet geschikt voor opname of timeshift. Gebruik USB HDD aanbevolen. Weet iemand wat ik fout doe.
erikdeperik schreef op woensdag 22 december 2010 @ 20:34:
voor mensen met een 6700 die pvr willen inschakelen
ik heb dit gedaan op mijn 6700 met de laatste firmware 15-12-2010 3005
________________________________________________________________________________________
1 >zet tv aan>druk op de ab opeenvolgend"MUTE-1-1-9-ENTER">zet hotel mode op "on"
(ENTER-RECHTS )>zet tv uit
2>ga in service menu door op de ab opeenvogend te drukken "INFO-MENU-MUTE-POWER "
3>druk een usb stick/hdd in je tv.
4>in service menu ga naar"control>hotel option>clone tv to usb>ENTER
5>1 x RETURN >naar "sub option"
6>in dit menu moet PVR ondersteuning worden ingesteld
Let op, dat alleen kan worden geselecteerd met de knop OMLAAG
daarna veranderen met RECHTS
7> 2 x RETURN drukken
8> in "hotel option"3x RECHTS hotel mode uitschakelen>3x RETURN > tv uitschakelen>
klaar!!! nu heb je pvr functie zoals de 6800 het ook heeft
___________________________________________________________________________________
LET OP EIGEN RISICO!!!
geen idee of het bij ander typen werkt .ik heb alleen deze
als je je firmware upgrade moet je de tweak opnieuw uitvoeren.
mischien is dit iets voor de topic start?
T-MSX5 of T-MSX6 zijn volgens mij precies de zelfde mipsel cpu, 5 en de 6 geven alleen aan 5 serie of 6 serie denk ik.LuPo schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 10:10:
[...]
Ik heb een C530 met een T-MSX5DEUC-2009.0 firmware. Ik heb de LE32C530F1WXXN.
[...]
Een C530 inderdaad.
Hahah, ook bij de MM?Phusebox schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 10:37:
[...]
Hah, ruilen. Daar doen ze hier ook nergens aan. Ooit een fotocamera binnen 1 dag teruggebracht, alles netjes nog in de verpakking, moest ik eerst een kruisverhoor van een half uur doorstaan.
Heb nog nooit gehad dat ze daar moeilijk deden over omruilen o.i.d.!
Deze televisie is nog niet uitverkocht. C6800 kan je kopen voor ING prijs € 799,50teacher schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 11:41:
[...]Was ik van plan om via de ING rentepunten de 40c6800 aan te schaffen... Is ie uitverkocht daar... GRRRRRRRRRR.....
+ 79.950 Rentepunten Klikkie! Maar hij was het een aantal weken geleden wel.
[ Voor 5% gewijzigd door laserboy op 21-01-2011 14:36 ]
Ja bij de Mediamarkt (Heerlen en Maastricht heb ik beide zeer slechte ervaringen mee).timwijn schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 14:28:
[...]
Hahah, ook bij de MM?
Heb nog nooit gehad dat ze daar moeilijk deden over omruilen o.i.d.!
hmm lelijk.Phusebox schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 15:18:
[...]
Ja bij de Mediamarkt (Heerlen en Maastricht heb ik beide zeer slechte ervaringen mee).
Maar je kan hem daar wel straks met 16% korting wegplukken, aangezien ze btw weg ermee actie gaan doen
Al ergens definitief bevestigd wanneer?timwijn schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 17:40:
[...]
hmm lelijk.
Maar je kan hem daar wel straks met 16% korting wegplukken, aangezien ze btw weg ermee actie gaan doen
Denk volgende week. Maar is nog niet officieel bevestigd.
je doet niks fout ,de usb is gewoon niet geschiks vor pvr doeleindenKees529 schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 13:26:
Ik heb onderstaande actie uitgevoerd en de pvr functionaliteit is nu toegevoegd, op het moment dat ik er een 16gb usb stick in stop vraagt ie of ik hem wil formatteren, dat heb ik gedaan. Nu ik probeer op te nemen geeft ie aan dit apparaat is niet geschikt voor opname of timeshift. Gebruik USB HDD aanbevolen. Weet iemand wat ik fout doe.
[...]
samsung is nog al kieskeuring wbt usb sticks.
er zijn een aantal genoemd in dit topic,
de kans dat een usb hdd werkt is een stuk groter.
en je moet de onderste usb poort gebruiken.
gefeliciteerd met de pvr functie
ik zeg maar zo "zeg maar niks"
Heb een c550 gekocht met sq03 paneel, als er volgende week een actie is ga ik dan wel kijken of ik verschil terug krijg.timwijn schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 18:12:
[...]
Denk volgende week. Maar is nog niet officieel bevestigd.
Ah vet! Hoe bevalt ie tot nu toePhusebox schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 20:10:
[...]
Heb een c550 gekocht met sq03 paneel, als er volgende week een actie is ga ik dan wel kijken of ik verschil terug krijg.
En waar heb je hem gekocht?
Als je hem bij de MM hebt gekocht (of andere winkel in de buurt van de MM), krijg je tot 2 weken erna direct contant het verschil terug hoor, heb ik met een camera gehad!
Hij staat al een paar uur in de doos hiertimwijn schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 20:21:
[...]
Ah vet! Hoe bevalt ie tot nu toe?
En waar heb je hem gekocht?
Als je hem bij de MM hebt gekocht (of andere winkel in de buurt van de MM), krijg je tot 2 weken erna direct contant het verschil terug hoor, heb ik met een camera gehad!
En ja bij mm gekocht, maar dan in Roermond gezien problemen bij eerder genoemde.
en nu weer op tijdelijk uitverkocht... GRRRRRR
Wise enough to play the fool
Probeer eens een andere USB of nog beter een HDD. ik had dit ook. met andere USB geen enkel probleem. Daarna een samung G3 gekocht (2TB) werkt ook prima.Kees529 schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 13:26:
[...]
Je gaat er geen spijt van hebben. Ik heb een 40C550 staan met het SQ02 scherm en het is een PRACHTIGE tv!Phusebox schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 20:10:
[...]
Heb een c550 gekocht met sq03 paneel, als er volgende week een actie is ga ik dan wel kijken of ik verschil terug krijg.
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Verwijderd
Vraagje over het streamen via DLNA.
Welke DLNA-server heeft bij jullie de voorkeur en waarom?
- Tversity
- PS3 Media Server
- Mezzmo
- Serviio
- Samsung PC Share Manager
En wat ik heb begrepen:
- MKV streamen gaat goed.
- Externe .srt subs laden gaat automatisch
- MKV's met DTS geluid? wordt dat ook gewoon afgespeeld?
- DVD's (.ISO of VIDEO_TS mappen) worden niet afgespeeld?
- Terug en vooruit spoelen kan niet via DLNA maar alleen als je vanaf USB afspeelt !?
- Met Samsung PC Share Manager kan de TV het meeste afspelen, maar deze moet je steeds handmatig de database laten bijwerken?
Waardoor wordt er bepaald welke formaten wel en niet afgespeeld worden door een DLNA-server? Samsung PC Share Manager kan de meeste files afspelen. Hoe komt dat? Is het niet zo dat als je PC de MKV container herkent (door bijv Haali Media Splitter te installeren) elke DLNA server-software de H264 video in die container kan streamen?
Welke DLNA-server heeft bij jullie de voorkeur en waarom?
- Tversity
- PS3 Media Server
- Mezzmo
- Serviio
- Samsung PC Share Manager
En wat ik heb begrepen:
- MKV streamen gaat goed.
- Externe .srt subs laden gaat automatisch
- MKV's met DTS geluid? wordt dat ook gewoon afgespeeld?
- DVD's (.ISO of VIDEO_TS mappen) worden niet afgespeeld?
- Terug en vooruit spoelen kan niet via DLNA maar alleen als je vanaf USB afspeelt !?
- Met Samsung PC Share Manager kan de TV het meeste afspelen, maar deze moet je steeds handmatig de database laten bijwerken?
Waardoor wordt er bepaald welke formaten wel en niet afgespeeld worden door een DLNA-server? Samsung PC Share Manager kan de meeste files afspelen. Hoe komt dat? Is het niet zo dat als je PC de MKV container herkent (door bijv Haali Media Splitter te installeren) elke DLNA server-software de H264 video in die container kan streamen?
[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2011 04:32 ]
Verwijderd
@Alexander01: DLNA
- Twonky: draait op NAS
- MKV: meestal wel
- Als DTS het eerste of enige geluidspoor is, audio codec probleem: transcodeer DTS naar 5.1 of stereo
- Dvd menus nee, vob spelen wel af
- Terugspoelen kan via DLNA, in sommige opnames is dit softwarematig geblokkeerd. Belangrijke opnames hou ik en transcodeer deze in de achtergrond met mediacoder naar mp4, waarna dan alles weer kan
(bvb: verpakking: MP4 video: AVC Format profile: Main@L3.2, audio: AAC Format profile : HE-AAC / LC)
Verwijderd
Bedankt voor je antwoord.
Dus MKV's met enkel een DTS geluidspoor worden standaard niet afgespeeld en daarvoor moet je het geluid zelf gaan omzetten? Ik dacht dat Samsung in hun nieuwste TV's ook DTS-geluidssporen ondersteunde.
Het niet kunnen terugspoelen van MKV's komt dus door DRM in bepaalde MKV's en niet door een beperking of limitatie in de Samsung TV of de Samsung DLNA implentatie?
Wat ik echter nog niet snap is waarom er zoveel verschil zit in de werking van DLNA-servers. En dan bedoel ik dus: De ene DLNA server speelt bepaalde MKV's niet af terwijl de andere dat wel doet. Samsung PC Share Manager pakt dan de meeste bestanden. Wat is hier de oorzaak van?
En de vertaalslag snap ik niet goed. De meeste video's in de MKV's zijn H.264 en TV heeft deze codec ingebouwd. Wat moet er dan nog vertaald worden? De TV hoeft toch alleen maar het bestand te openen en vervolgens zou hij vlekkeloos de H.264 video in het .mkv bestand moeten decoderen. Daarom snap ik ook niet echt waarom de ene DLNA-server bepaalde MKV's niet doet, terwijl de andere dat wel doet. Het kan natuurlijk zijn dat bij een bepaalde MKV geen H.264 video wordt gebruikt maar een andere codec waar de TV niet meer overweg kan. Al is dat onwaarschijnlijk omdat het dan via Samsung PC Share Manager weer wel werkt.
Dus MKV's met enkel een DTS geluidspoor worden standaard niet afgespeeld en daarvoor moet je het geluid zelf gaan omzetten? Ik dacht dat Samsung in hun nieuwste TV's ook DTS-geluidssporen ondersteunde.
Het niet kunnen terugspoelen van MKV's komt dus door DRM in bepaalde MKV's en niet door een beperking of limitatie in de Samsung TV of de Samsung DLNA implentatie?
Wat ik echter nog niet snap is waarom er zoveel verschil zit in de werking van DLNA-servers. En dan bedoel ik dus: De ene DLNA server speelt bepaalde MKV's niet af terwijl de andere dat wel doet. Samsung PC Share Manager pakt dan de meeste bestanden. Wat is hier de oorzaak van?
En de vertaalslag snap ik niet goed. De meeste video's in de MKV's zijn H.264 en TV heeft deze codec ingebouwd. Wat moet er dan nog vertaald worden? De TV hoeft toch alleen maar het bestand te openen en vervolgens zou hij vlekkeloos de H.264 video in het .mkv bestand moeten decoderen. Daarom snap ik ook niet echt waarom de ene DLNA-server bepaalde MKV's niet doet, terwijl de andere dat wel doet. Het kan natuurlijk zijn dat bij een bepaalde MKV geen H.264 video wordt gebruikt maar een andere codec waar de TV niet meer overweg kan. Al is dat onwaarschijnlijk omdat het dan via Samsung PC Share Manager weer wel werkt.
ik had na, ik dacht, uitvoerig onderzoek dit toestel bij redcoon besteld, maar het panelen verschil was ik nog niet tegengekomen.Ik_ben_Mark3 schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 17:35:
[...]
nog meer mensen hier info over? Heb al in dit topic gekeken over plasmadiscounter maar zag niets staan over de paneelkeuze.
ik moet hem elk moment binnen krijgen dus kan ik je laten weten welk paneel erop zit.
heb je een link met de voors en tegens van de verschillende panelen?.
ik kom zelf tegenstrijdige informatie hierover tegen
[ Voor 3% gewijzigd door guz op 23-01-2011 09:49 ]
watskeburt
@guz hier is al zo immens veel over gepraat in dit forum. Zoek bijv. Op sq01, dan komen er hier genoeg posts ook met links. 1 of 2 pagina's terug is de panelendiscussie nog weer aangezwengeld met de nodige bronnen.
De samsung panelen geven gewoon de beste zwartwaardes etc. Maar zo lang je niet verschillende panelen naast elkaar hebt staan, zal het je ook niet opvallen. Beiden geven gewoon uitstekend beeld.
De samsung panelen geven gewoon de beste zwartwaardes etc. Maar zo lang je niet verschillende panelen naast elkaar hebt staan, zal het je ook niet opvallen. Beiden geven gewoon uitstekend beeld.
Verwijderd
@Alexander01
Alleen ervaring met de B reeks en niet met C(2010) of D(2011)
Terugspoelen van MKV's: waarschijnlijk niet, andere oorzaak ook mogelijk (netwerk doorvoersnelheid en response van de toestellen, ...)
MKV's afspelen of niet: als de DLNA server omzet voor de juiste DLNA speler werkt het een en ander wel beter (2 weg communcatie) . Speler vertelt server wat hij kan en server past aan naar die mogelijkheden (al dan niet vooraf ingesteld). Als een bepaalde MKV afspeelt op USB stick speelt hij voor 99% af via DLNA. Vermoedelijk kan ook de resolutie een rol spelen bij al dan niet/wel afspelen (bvb niet ondersteund in flatscreen)
Vertaalslag, MKV, H.264 en ingebouwde codec: Op LE40B650 en UE40B8090 spelen deze MKV's af via DLNA:
Heb je mkv's die niet afspelen kijk dan wat er in die MKV doos zit met MediaInfo 0.7.39 <= klik hier
En converteer eventueel dat filmpje naar een van de mogelijkheden die het wel doet met de door jou gebruikte combinatie van DLNA server/speler.
Alleen ervaring met de B reeks en niet met C(2010) of D(2011)
Terugspoelen van MKV's: waarschijnlijk niet, andere oorzaak ook mogelijk (netwerk doorvoersnelheid en response van de toestellen, ...)
MKV's afspelen of niet: als de DLNA server omzet voor de juiste DLNA speler werkt het een en ander wel beter (2 weg communcatie) . Speler vertelt server wat hij kan en server past aan naar die mogelijkheden (al dan niet vooraf ingesteld). Als een bepaalde MKV afspeelt op USB stick speelt hij voor 99% af via DLNA. Vermoedelijk kan ook de resolutie een rol spelen bij al dan niet/wel afspelen (bvb niet ondersteund in flatscreen)
Vertaalslag, MKV, H.264 en ingebouwde codec: Op LE40B650 en UE40B8090 spelen deze MKV's af via DLNA:
- 1920x1080 AVC Main@L4.1 cabac 2ch AAC v4 LC
- 720x408 AVC Unknown@4.1 Main@4.1 2ch AAC v4 LC
- 720x408 AVC Unknown@4.1 Main@4.1 2ch AC3
- 720x408 MPEG4 Visual (ms mpeg4 v3) 2ch AC3
- 720x408 V_MJPEG 2ch MP3.mkv
- 720x408 AVC Main@L4.1 cabac 2ch MP3
- 720x408 MPEG4 Visual (ms mpeg4 v3) 2ch MP3
- 720x480 V_MJPEG 2ch AC3
- 720x480 AVC (Unknown@4.1) (Main@L4.1) (CABAC 2 ref frames) 2ch AC3
- 720x480 MPEG-4 Visual (MS MPEG-4 v3) 2ch AC3
- 720x480 V_MJPEG 5.1ch AC3
- 720x480 AVC (Unknown@4.1) (Main@L4.1) (CABAC 2 ref frames) 5.1ch AC3
- 720x480 MPEG-4 Visual (MS MPEG-4 v3) 5.1ch AC3
Heb je mkv's die niet afspelen kijk dan wat er in die MKV doos zit met MediaInfo 0.7.39 <= klik hier
En converteer eventueel dat filmpje naar een van de mogelijkheden die het wel doet met de door jou gebruikte combinatie van DLNA server/speler.
Op de C serie is een MKV met DTS geen probleem, zowel via USB en DLNA kun je DTS via het toolsmenu selecteren. Via de optisch uitgang krijg je ook daadwerkelijk 5.1 op je receiver. Het mooie hiervan is, dat de lipsync op de TV te regelen is.
Overigens kan de DLNA server ook wel eens roet in het eten gooien. Met de DLNA server van mijn Netgear Stora NAS kan ik geen MKV's streamen, de TV geeft dan een incompatible format melding. Maar de DLNA server van mijn Synology DS110j doet het prima.
Overigens kan de DLNA server ook wel eens roet in het eten gooien. Met de DLNA server van mijn Netgear Stora NAS kan ik geen MKV's streamen, de TV geeft dan een incompatible format melding. Maar de DLNA server van mijn Synology DS110j doet het prima.
[ Voor 34% gewijzigd door lexi op 23-01-2011 12:06 ]
Nee, dat komt echt door een beperking van de samsung tv. De meeste dingen speelt je samsung gewoon af. Verwacht alleen niet dat het alles afspeelt.Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 21:03:
De samsung pc share mananger is een vrij passief stuk software, het stuurt de bestanden gewoon door naar je tv. Je zou echter met alle software alles moeten kunnen afspelen wat je tv ondersteunt.Wat ik echter nog niet snap is waarom er zoveel verschil zit in de werking van DLNA-servers. En dan bedoel ik dus: De ene DLNA server speelt bepaalde MKV's niet af terwijl de andere dat wel doet. Samsung PC Share Manager pakt dan de meeste bestanden. Wat is hier de oorzaak van?
Er is ook software welke alles voor je transcodeert, daarmee zou je in principe alles kunnen afspelen.
Het instellen en goed werkend krijgen van die software is alleen een kut karweitje.
Het punt is ten eerste dat niet elke mkv h264 bevat, en ten tweede zijn er meer variabelen belangrijk dan de gebruikte codec. De bitrate en het gebruikte profile level bijvoorbeeld. In de handleiding van je tv staat keurig beschreven welke codec en levels de tv kan afspelen.En de vertaalslag snap ik niet goed. De meeste video's in de MKV's zijn H.264 en TV heeft deze codec ingebouwd. Wat moet er dan nog vertaald worden? De TV hoeft toch alleen maar het bestand te openen en vervolgens zou hij vlekkeloos de H.264 video in het .mkv bestand moeten decoderen. Daarom snap ik ook niet echt waarom de ene DLNA-server bepaalde MKV's niet doet, terwijl de andere dat wel doet. Het kan natuurlijk zijn dat bij een bepaalde MKV geen H.264 video wordt gebruikt maar een andere codec waar de TV niet meer overweg kan. Al is dat onwaarschijnlijk omdat het dan via Samsung PC Share Manager weer wel werkt.
Valt een bestand buiten de specs die je tv aankan, pas dan moet je software gebruiken om de boel te transcoderen (of je kan met de hand het bestand zelf omzetten).
Als er software is welke bepaalde films niet goed aan de tv voeren terwijl de samsung software dat wel kan, dan doet die software er wat mee.. kwestie van goed instellen en het moet gewoon werken.
[ Voor 7% gewijzigd door job op 23-01-2011 17:13 ]
Verwijderd
DLNA server: soms moet ergens een aanpassing gebeuren in de DLNA klant database, voor Twonky is dit in de clients.db bvb dit bijvoegen:
NA:Samsung LE32B653
HH:DLNADOC/1.50
HP:chunked
XM:DLNA15
XM:DATETIME
XM:FORCE_DURATION
XM:FORCE_4TH_FIELD
DB:AUTO
DL:MP4DLNA
MT:mkv video/MP4V-ES
MT:avi,divx video/x-divx
MT:mp4 video/MP4V-ES
MT:mpeg,mpeg2,vdr,spts,tp,ts,m2ts video/mpeg
MT:ogg audio/x-ogg
MT:flac audio/flag
MT:mp1,mp2,mp3 audio/mpeg
MT:mp3 audio/mp3
Hoe weet ik nu welke firmware ik moet hebben voor mijn LE40C550? Er staan er 3 op de site van Samsung.
Tot nu toe een erg tevreden 40C550 bezitter hier. Vandaag alles aangesloten, stereo versterker met luidsprekers voor het geluid (want dat is echt slecht met de standaard ingebouwde speakers).
Het enige dat me opvalt is dat elke keer als ik de stroom van de tv haal mijn instellingen verloren gaan?
Heeft iemand nog goede richtlijnen voor instellingen overigens, ik vind het beeld van mijn xbox360 (via hdmi) erg donker. En waar kan ik de xbox360 het beste op instellen, wel of geen super white (of zoiets), restricted/intermediate/advanced levels?
Het enige dat me opvalt is dat elke keer als ik de stroom van de tv haal mijn instellingen verloren gaan?
Heeft iemand nog goede richtlijnen voor instellingen overigens, ik vind het beeld van mijn xbox360 (via hdmi) erg donker. En waar kan ik de xbox360 het beste op instellen, wel of geen super white (of zoiets), restricted/intermediate/advanced levels?
Samsung maar weer eens gemailed. Nog steeds ontbreken er diverse modellen in de downloadrubriek. Ook wanneer je dus gaat mailen moet je een keuze maken welk model TV je over mailt, daar staan ze dus ook niet tussen.
Die van mij staat er dubbel in. Vanmiddag de firmware (49MB geupdated.Wildfire schreef op zondag 23 januari 2011 @ 18:59:
Samsung maar weer eens gemailed. Nog steeds ontbreken er diverse modellen in de downloadrubriek. Ook wanneer je dus gaat mailen moet je een keuze maken welk model TV je over mailt, daar staan ze dus ook niet tussen.
Is het eigenlijk mogelijk om op een B650 DTS af te spelen via DLNA? We hebben namelijk ook een C550, waar het wel lukt..
Misschien met een firmware upgrade o.i.d?
En ja hoor, dat word rennen voor de 40C6700:
http://www.mediamarkt.nl/mcs/special/btwactie,10101,.html
Vanaf Donderdag dus!
Moet alleen nog even kijken welke poot het mooiste is, want je hebt volgens mij de C6710 met kruispoot, en de C6700 met metalen plaat... Ligt er ook een beetje aan of t'ie nog op voorraad is!
Vanaf Donderdag dus!
Moet alleen nog even kijken welke poot het mooiste is, want je hebt volgens mij de C6710 met kruispoot, en de C6700 met metalen plaat... Ligt er ook een beetje aan of t'ie nog op voorraad is!
Ben benieuwd of ze de prijzen nog veranderd hebben, ik ga donderdag terug met mijn bon van afgelopen vrijdag om het verschil te claimen, mits ze de prijs dus niet opeens verhoogd hebben.twinkey schreef op maandag 24 januari 2011 @ 08:02:
En ja hoor, dat word rennen voor de 40C6700:
Vanaf Donderdag dus!
Ben ook benieuwd. De Harense Smid "stunt" namelijk elke week met de LE32C530 voor EUR 399,00 en afgelopen weekend zelfs in dezelfde folder voor EUR 379,00 EN EUR 399,00.Phusebox schreef op maandag 24 januari 2011 @ 08:12:
[...]
Ben benieuwd of ze de prijzen nog veranderd hebben, ik ga donderdag terug met mijn bon van afgelopen vrijdag om het verschil te claimen, mits ze de prijs dus niet opeens verhoogd hebben.
Ik heb de 40C550 gekocht voor € 495, als ik nu de BTW terugkrijg kost ie mij € 416.PcDealer schreef op maandag 24 januari 2011 @ 09:22:
[...]
Ben ook benieuwd. De Harense Smid "stunt" namelijk elke week met de LE32C530 voor EUR 399,00 en afgelopen weekend zelfs in dezelfde folder voor EUR 379,00 EN EUR 399,00.
Het is mogelijk, mits je bereid bent om een alternatieve firmware te flashen:zeromussov schreef op zondag 23 januari 2011 @ 21:01:
Is het eigenlijk mogelijk om op een B650 DTS af te spelen via DLNA? We hebben namelijk ook een C550, waar het wel lukt..
http://www.samygo.tv/