Ik heb de Samsung G2 Portable (640 GB) gekocht via Internet. (Deze gebruikt alleen de voeding via de USB-verbinding). De schijf wordt in FAT32 geformatteerd geleverd. Eerst de software van Samsung op deze schijf gebacked-up op de PC (je weet nooit waarvoor je dat kan gebruiken), want daarna heb ik de schijf geformatteerd in NTFS (dat duurt wel even! ca 8 uur

) i.v.m. grote opnames, want 10 minuten full-HD is al gauw een 1 GB. Een speelfilm is dan al snel boven de 10GB en FAT32 kan maar max. 4GB aan, dus dit leek me zinnig om geen storing onder FAT32 te krijgen.
Daarna de schijf aangesloten op de TV. De TV formatteert de schijf dan ook nog even kort.
Vervolgens werkt het als een zonnetje. De schijf is stil, wordt niet warm en heeft werkelijk 600GB ruimte (flauwekul altijd, die bits- en bytes omrekening

). Ik kan daar voorlopig mee wel voort.
Ik weet trouwens niet wat de gebruikstermijn is van het opgenomen materiaal onder Ziggo CI+. Het schijnt dat de informatie ge-encrypt op de schijf wordt opgeslagen. Mogelijk dat na het wisselen van de encryptie-code door Ziggo dat het opgenomen materiaal niet meer af te spelen is. Maar dat heb ik nog niet meegemaakt en ik neem nu al een paar weken op.