Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:06
timwijn schreef op maandag 29 november 2010 @ 22:22:
[...]

Lupo, heb je dan zo'n kaart van Smit ofzo?
Jij hebt de c530 toch? Is het installeren nog lastig? (Lijkt me niet dat het moeilijk voor me kan zijn, maar je weet maar nooit:))

Edit: Even een off-topic vraagje, wat studeer je, zie WO en Groningen in je profiel, studeer zelf bdk aan de rug:)
Ik heb inderdaad een smit kaart en de C530. Die was laatst (incl. Ziggo startpakket digitale televisie = smartcard) voor €49,- te koop bij MediaMarkt (normaal €79).

Installeren is niet moeilijk. Stel eerst de TV in op Digitale televisie en laat hem zoeken naar zenders. Zodra hij alles heeft gevonden doe je de smartcard in de CI+ module (van smit) en die stop je dan in de TV. De TV staat dan dus gewoon aan. Vervolgens krijg je even een installeerscherm en daarna werkt alles. ;)

offtopic:
ik studeer Rechtsgeleerdheid ;)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 14:51
LuPo schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 06:54:
[...]

Ik heb inderdaad een smit kaart en de C530. Die was laatst (incl. Ziggo startpakket digitale televisie = smartcard) voor €49,- te koop bij MediaMarkt (normaal €79).

Installeren is niet moeilijk. Stel eerst de TV in op Digitale televisie en laat hem zoeken naar zenders. Zodra hij alles heeft gevonden doe je de smartcard in de CI+ module (van smit) en die stop je dan in de TV. De TV staat dan dus gewoon aan. Vervolgens krijg je even een installeerscherm en daarna werkt alles. ;)

offtopic:
ik studeer Rechtsgeleerdheid ;)
Okee thanks, moet ik daar binnenkort maar voor gaan denk ik.
Zit bij de zenders ook BBC1 en BBC2? Kon ik nog nergens vinden:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
timwijn schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 10:08:
[...]

Okee thanks, moet ik daar binnenkort maar voor gaan denk ik.
Zit bij de zenders ook BBC1 en BBC2? Kon ik nog nergens vinden:S
BBC1 en 2 zit volgens mij wel in het digitale pakket. Dan heb je namelijk 60 zenders in plaats van 30 bij analoog. Je hoeft echter niets meer te betalen, dat vind ik wel netjes. :)

Al die stappen staan ook duidelijk uitgelegd in de handleidingen die bij de Ziggo smartcard en CI+ module zitten. ;)

offtopic:
Nog gedemonstreerd tegen de bezuinigingen gisteren? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Thanks Lupo! Ik weet eerst voldoende!

Offtopic:

Nee niet gedaan, had deeltoets! haha. Heb zelf ook nog een jaar rechten gestudeerd trouwens! Was niet mijn ding! hoeveelste jaars ben je nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

YoG

Dit is misschien een achterlijke vraag, maareh.. Ik heb Ziggo en heb daarom voor de CI+ een gecert. TV nodig. Volgens hun site is dit modelnr. geschikt

LE46C750R2WXXN

Is dat dan exact met die X-.jes? Of zijn er van de C750 serie meerdere modellen met een variatie in het nummer... W12N ofzo? :?

Ander vraagje, in reviews op buitenlandse sites kom ik weer andere modelvarianten tegen van de C750 serie, zoals de LN en LC.
Ik neem aan dat dat exact hetzelfde model is als de LE? Met uitz. van de stekkers enzo.

tenks!

spek pc, spek hifi, last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
YoG schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 20:51:
Dit is misschien een achterlijke vraag, maareh.. Ik heb Ziggo en heb daarom voor de CI+ een gecert. TV nodig. Volgens hun site is dit modelnr. geschikt

LE46C750R2WXXN

Is dat dan exact met die X-.jes? Of zijn er van de C750 serie meerdere modellen met een variatie in het nummer... W12N ofzo? :?

Ander vraagje, in reviews op buitenlandse sites kom ik weer andere modelvarianten tegen van de C750 serie, zoals de LN en LC.
Ik neem aan dat dat exact hetzelfde model is als de LE? Met uitz. van de stekkers enzo.

tenks!
Nee, het moet inderdaad exact WXXN zijn. Dit is (meestal) het laatste typenummer van de betreffende TV. En staat duidelijk op de doos vermeld (op de bekende witte sticker). ;)

Je andere vraag weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

LuPo schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 21:00:
[...]
Nee, het moet inderdaad exact WXXN zijn. Dit is (meestal) het laatste typenummer van de betreffende TV. En staat duidelijk op de doos vermeld (op de bekende witte sticker). ;)
Tenks... wat is dan dat het verschil maakt? Ik neem aan in Firmware... maar die kun je toch zo updaten?

Oja, en die T-VALDEUC (de firmware neem ik aan :?) kan die ook via het net worden geupdate

Ik zie af en toe wat mensen mopperen over de zinloze Internet@TV Apps. Maar krijg je er nou net zoveel als op de buitenlandse appsite van Samsung of zijn het enkel een paar hollandse streampjes, zoals het journaal enzo?

Ik lees dit op de site van Redcoon (webwinkel) bij de omschrijving van hun LE46C750 :

Informatie voor ZIGGO abonnees:
Dit is een Europees Model en biedt GEEN ondersteuning voor ZIGGO CI+. Maakt u gebruik van het ZIGGO kabelnetwerk, dan bieden wij u graag het Nederlands Model met ZIGGO CI+ ondersteuning.

Dat scheelt toch weer 100 euro :/

Maar ik neem aan dat iedere webwinkel die adverteert met het Nederlandse model een C750 heeft die werkt met Ziggo? Want het serienummer -met die WXXN- zetten ze er vaak niet bij...

[ Voor 28% gewijzigd door YoG op 30-11-2010 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrewfile
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-09 11:24
Ik heb een probleem met mijn Samsung LCD die ik gister heb aangeschaft. Het gaat om een Samsung LE32C450 model.

Wij hebben thuis analoge (lees: ouderwetse!) kabel televisie van Ziggo. Op de vorige televisie (een ouderwetse beeldbuis) werkte deze prima. Alle zenders kwamen binnen en voor zo ver ik weet in een normale kwaliteit.

Gister heb ik de nieuwe TV aangesloten, automatisch zenders zoeken van de kabel en alles ging goed. Echter is de kwaliteit van de zenders heel apart op de LCD. Het lijkt alsof er sprake is van ghosting. Er blijven continu frames achter het beeld, dus bij snel bewegende beelden lijkt het net of er een waas achter een figuur loopt. Echter als ik Nederland 1 HD bekijk (dit is de enige digitale zender van Ziggo die je kan bekijken zonder digitale TV abbo te hebben en de TV heeft een ingebouwde decoder) is het natuurlijk haarscherp.

Ik heb een aantal problemen kunnen bedenken. Zouden jullie mij misschien kunnen helpen met het oplossen hiervan?

- Analoge signaal is te zwak (kan ik me niet voorstellen aangezien op de vorige beeldbuis alles goed te zien was)
- Omdat het beeld van een LCD zo veel scherper is in vergelijking met de oude beeldbuis word de slechte kwaliteit van analoge signaal versterkt, en lijkt het te ghosten.
- Firmware updaten (al kan ik me niet voorstellen dat dit invloed heeft op de beeldkwaliteit van het analoge signaal)

Ik begrijp dat het beeld nooit super scherp kan zijn door dat simpelweg het signaal niet goed genoeg. Maar ik ben aan het kijken of er een manier is om toch enigzins normaal TV te kunnen kijken zonder dat ik meteen een digitale abbo moet afsluiten bij Ziggo.

Hopelijk heeft iemand hier ervaring met dit probleem en kan me hier mee helpen!

groeten,
Andrew

Rijdt een Zeekr X LR in Pine Green en werkzaam bij Zeekr EU. Alles wordt op persoonlijke titel beantwoord en is daarom geen officiële communicatiekanaal vanuit Zeekr EU of haar dochterondernemingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
YoG schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 21:07:
[...]

Tenks... wat is dan dat het verschil maakt? Ik neem aan in Firmware... maar die kun je toch zo updaten?

Oja, en die T-VALDEUC (de firmware neem ik aan :?) kan die ook via het net worden geupdate
Als een winkel nog oude voorraad heeft (dus met een oud typenummer) garanderen ze niet dat het werkt. Enkel met het typenummer WXXN + de nieuwste firmware werkt het bij Ziggo. Overigens had mijn WXXN automatisch ook de nieuwste firmware er al opstaan. Dus hoogstwaarschijnlijk hoef je niks te updaten en werkt het gewoon 'out of the box'.
[...]

Ik lees dit op de site van Redcoon (webwinkel) bij de omschrijving van hun LE46C750 :

Informatie voor ZIGGO abonnees:
Dit is een Europees Model en biedt GEEN ondersteuning voor ZIGGO CI+. Maakt u gebruik van het ZIGGO kabelnetwerk, dan bieden wij u graag het Nederlands Model met ZIGGO CI+ ondersteuning.

Dat scheelt toch weer 100 euro :/

Maar ik neem aan dat iedere webwinkel die adverteert met het Nederlandse model een C750 heeft die werkt met Ziggo? Want het serienummer -met die WXXN- zetten ze er vaak niet bij...
Gewoon eerst even een e-mail sturen voordat je besteld waarin je vraagt of ze kunnen controleren dat je inderdaad het WXXN model krijgt.
andrewfile schreef op woensdag 01 december 2010 @ 09:38:
Ik heb een probleem met mijn Samsung LCD die ik gister heb aangeschaft. Het gaat om een Samsung LE32C450 model.

Wij hebben thuis analoge (lees: ouderwetse!) kabel televisie van Ziggo. Op de vorige televisie (een ouderwetse beeldbuis) werkte deze prima. Alle zenders kwamen binnen en voor zo ver ik weet in een normale kwaliteit.

Gister heb ik de nieuwe TV aangesloten, automatisch zenders zoeken van de kabel en alles ging goed. Echter is de kwaliteit van de zenders heel apart op de LCD. Het lijkt alsof er sprake is van ghosting. Er blijven continu frames achter het beeld, dus bij snel bewegende beelden lijkt het net of er een waas achter een figuur loopt. Echter als ik Nederland 1 HD bekijk (dit is de enige digitale zender van Ziggo die je kan bekijken zonder digitale TV abbo te hebben en de TV heeft een ingebouwde decoder) is het natuurlijk haarscherp.

Ik heb een aantal problemen kunnen bedenken. Zouden jullie mij misschien kunnen helpen met het oplossen hiervan?

- Analoge signaal is te zwak (kan ik me niet voorstellen aangezien op de vorige beeldbuis alles goed te zien was)
- Omdat het beeld van een LCD zo veel scherper is in vergelijking met de oude beeldbuis word de slechte kwaliteit van analoge signaal versterkt, en lijkt het te ghosten.
- Firmware updaten (al kan ik me niet voorstellen dat dit invloed heeft op de beeldkwaliteit van het analoge signaal)

Ik begrijp dat het beeld nooit super scherp kan zijn door dat simpelweg het signaal niet goed genoeg. Maar ik ben aan het kijken of er een manier is om toch enigzins normaal TV te kunnen kijken zonder dat ik meteen een digitale abbo moet afsluiten bij Ziggo.

groeten,
Andrew
Ik denk dat je inderdaad moet wennen aan de slechte kwaliteit van het analoge signaal. Op je oude TV was dat minder zichtbaar dan op je nieuwe TV. Overigens kost digitale televisie geen cent extra hoor. Je moet alleen eenmalig even een CI+ module aanschaffen. Die zijn op internet wel te vinden voor ~55 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrewfile
LuPo schreef op woensdag 01 december 2010 @ 09:58:

Ik denk dat je inderdaad moet wennen aan de slechte kwaliteit van het analoge signaal. Op je oude TV was dat minder zichtbaar dan op je nieuwe TV. Overigens kost digitale televisie geen cent extra hoor. Je moet alleen eenmalig even een CI+ module aanschaffen. Die zijn op internet wel te vinden voor ~55 euro.
Daar zat ik al aan te denken. Ik zie dat op Ziggo als je overstapt van kabel analoog naar digitaal je niets extra's hoeft te betalen per maand.

Is een CI+ module nodig als er al een ingebouwde decoder in de televisie zit? (ben een TV leek wat dat betreft..) Ik kan namelijk wel de digitale zenders zien in mijn zenderoverzicht, echter als ik dat kanaal wilt bekijken geeft die aan "gecodeerde signaal".

Rijdt een Zeekr X LR in Pine Green en werkzaam bij Zeekr EU. Alles wordt op persoonlijke titel beantwoord en is daarom geen officiële communicatiekanaal vanuit Zeekr EU of haar dochterondernemingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 22:49
Die CI+ module is niets meer dan een kaartlezertje. Kijk maar in je tv: daar zit een slot in, waar dat apparaatje inpast. Daar kan je niet rechtstreeks een smartcard indouwen. Je smartcard gaat in de kaartlezer en die kaartlezer gaat weer in je tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrewfile
Duidelijk, dank jullie wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
andrewfile schreef op woensdag 01 december 2010 @ 10:10:
[...]

Daar zat ik al aan te denken. Ik zie dat op Ziggo als je overstapt van kabel analoog naar digitaal je niets extra's hoeft te betalen per maand.

Is een CI+ module nodig als er al een ingebouwde decoder in de televisie zit? (ben een TV leek wat dat betreft..) Ik kan namelijk wel de digitale zenders zien in mijn zenderoverzicht, echter als ik dat kanaal wilt bekijken geeft die aan "gecodeerde signaal".
Juist omdat je een ingebouwde decoder in je televisie hebt moet je een CI+ module hebben. Uiteraard moet je ook een Ziggo smartcard kopen. De Ziggo smartcard gaat in je CI+ module die vervolgens in je tv gaat. Hier heb je beide voor €69,99,-. Ik heb deze set zelf pasgeleden in de aanbieding bij MM gekocht voor €49,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
Even eens de tijd genomen om de handleiding eens vlug door te lezen.
Weet nu waarom doorspoelen niet werkt.
Terug en doorspoelen word niet ondersteund als je via het netwerk werkt, enkel via USB.

Vind dit persoonlijk wel jammer, er zal dan ook geen firmware uitkomen die dat mogelijk maakt zeker :(

EDIT
Met de pijltjes toetsen lukt het wel :) logica :?

Voor de rest ben ik niet onder de indruk van de mediaspeler in mijn Samsung LE40C654.
DVD spelen vermoeiend af, hiermee bedoel ik dat hij elk bestandje 1 voor 1 afgaat in de map en niet met de hoofdfilm zelf begint. Hij herkend niet dat het een DVD is. Blu-ray menustructuren ondersteund hij helemaal niet. Jammer. Toch maar mijn WD TV Live gebruiken.

Voor de duidelijkheid, gaat via bedraad gigabit netwerk (TV maar 100Mbit) op een Synology DS1010+ NAS die via DLNA dadelijk zichtbaar was.

@timwijn
Ik heb mappen met DVD inhoud (videoTS, audioTS, VOB bestanden)

[ Voor 51% gewijzigd door abusimbal op 01-12-2010 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
abusimbal schreef op woensdag 01 december 2010 @ 16:51:
Even eens de tijd genomen om de handleiding eens vlug door te lezen.
Weet nu waarom doorspoelen niet werkt.
Terug en doorspoelen word niet ondersteund als je via het netwerk werkt, enkel via USB.

Vind dit persoonlijk wel jammer, er zal dan ook geen firmware uitkomen die dat mogelijk maakt zeker :(

EDIT
Met de pijltjes toetsen lukt het wel :) logica :?

Voor de rest ben ik niet onder de indruk van de mediaspeler in mijn Samsung LE40C654.
DVD spelen vermoeiend af, hiermee bedoel ik dat hij elk bestandje 1 voor 1 afgaat in de map en niet met de hoofdfilm zelf begint. Hij herkend niet dat het een DVD is. Blu-ray menustructuren ondersteund hij helemaal niet. Jammer. Toch maar mijn WD TV Live gebruiken.

Voor de duidelijkheid, gaat via bedraad gigabit netwerk (TV maar 100Mbit) op een Synology DS1010+ NAS die via DLNA dadelijk zichtbaar was.
Gebruik je dan films die gesplitst zijn?
Ik gebruik films in MKV formaat en die speelt ie toch heerlijk makkelijk af hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, ik ga dit weekend waarschijnlijk de Samsung LE32C530 kopen :) Heb 'm al even bekeken en de tv ziet er prima uit. Ik vraag me wel af hoeveel verschil er zit tussen 50hz en 100hz, want ik ben wel van plan om deze tv toch wel een paar jaartjes te houden, weet iemand hoe erg dat verschil is? En ik heb geen decoder nodig als ik digitale zenders wil toch? Alleen zo'n Ziggo CI+ kaartje?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2010 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2010 @ 20:24:
Zo, ik ga dit weekend waarschijnlijk de Samsung LE32C530 kopen :) Heb 'm al even bekeken en de tv ziet er prima uit. Ik vraag me wel af hoeveel verschil er zit tussen 50hz en 100hz, want ik ben wel van plan om deze tv toch wel een paar jaartjes te houden, weet iemand hoe erg dat verschil is? En ik heb geen decoder nodig als ik digitale zenders wil toch? Alleen zo'n Ziggo CI+ kaartje?
Ja je hebt alleen Ziggo CI+ kaart nodig. (LINK: https://www.ziggo.nl/#pro...&ns_linkname=sea&ns_fee=0 ) Deze zijn wel goedkoper te krijgen volgens mij, maar die heb je nodig.
Verder hangt het er vanaf waar je je tv voor gaat gebruiken.
Lees dit stukje zelf even door: http://www.besteproduct.n...ie___de_zin_en_onzin.html
En besluit daarna wat je gaat doen.
Moet er wel bij zeggen, dat ik alleen maar positieve dingen over de c530 hoor en dat je met die tv heel veel "tv voor je geld krijgt"!
Succes met je keuze

Kleine edit: in het gegeven artikel staat dat het heel erg is te zien, volgens mij valt dat reuze mee. Vraag het anders eens aan de gebruiker LUPO die heeft zelf een c530 icm een ziggo CI+ module. Heeft hierboven nog wel wat reacties staan.

[ Voor 9% gewijzigd door timwijn op 01-12-2010 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:44
Ik sta voor de keuze om een Samsung UE40C6000 of Samsung UE40C6700 te kopen. Voor zover ik kan zien is het enige verschil dat de 6700 DLNA heeft en de 6000 niet. Ik beschik over een mediaplayer (Eminent 7080) waarmee ik ook op Youtube en Uitzending gemist kan komen. Heeft het uberhaupt wel zin om een TV met DLNA te kopen als je een mediaplayer hebt? Het verschil in prijs is ruim 100 euro dus toch de moeite waard. Of... zijn er nog andere voordelen van de 6700 t.o.v. de 6000?

[ Voor 3% gewijzigd door JohnnyV76 op 02-12-2010 10:24 ]

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@JohnnyV76 De 6700 heeft nog een aantal opties meer. De 6000 heeft wel DLNA maar geen Internet@TV.

De 6700 heeft dus internet@TV, 1 DVB tuner meer en je kan de 6700 met b.v. een iPhone of Samsung telefoon bedienen. Zelf vind ik dit i.s.m. internet@TV erg handig omdat je dan een volledig toetsenbord hebt voor de invoer. Verder een klein verschil in aansluit mogelijkheden en via USB word iets meer ondersteund zoals ook mkv bestanden.

Die 100 euro wel waard.. Let alleen wel op het type paneel dat is toegepast (de zogenaamde panel lotery) Samsung gebruikt 3 verschillende panelen in de 6000 serie waarvan de SQ.. en SS.. serie van Samsung zelf zijn en ook goed. De andere is AO.. dit is een redelijk paneel en de CN.. serie is van een Chinese toeleverancier, deze moet je vermijden. Zelf kreeg ik er een met een SS07 paneel toegestuurd (van samsung zelf dus).

Ik hoop dat je hier wat aan had..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:40
andrewfile schreef op woensdag 01 december 2010 @ 09:38:

groeten,
Andrew
Analoog wil je niet kijken op zo'n scherm, dat ziet er niet uit. Dat is en wordt nooit mooier. Je moet gewoon naar digitaal. Bij mij ziet het er analoog ook niet uit op zo'n tv, op mijn beeldbuis tv wel. Dat is nu eenmaal wat deze techniek met zich meebrengt.

XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 45000km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Waar kan je zien wat voor je paneel je hebt? Heb een c630 en heb er toen niet op gelet bij aankoop (ben overigens erg tevreden) maar ben benieuwd wat voor paneel ik heb!
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:44
@Ramonus...
Bedankt voor de extra info. Zal er nog eens goed over nadenken. W.b.t die panelen is het zoals je zegt een lottery want je kunt bij het bestellen niet kiezen wat voor paneel er op zit. Ergens denk ik dat de verschillen wel mee zullen vallen aangezien een bedrijf als samsung niet zit te wachten op negatieve reclame omdat ze een bepaald soort panelen zou gebruiken die van slechte kwaliteit zijn. Het moet vast langs een strenge controle voordat het de naam van Samsung mag dragen zou het niet?

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaiwa887
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:31
rolfio schreef op donderdag 02 december 2010 @ 12:21:
[...]
Analoog wil je niet kijken op zo'n scherm, dat ziet er niet uit. Dat is en wordt nooit mooier. Je moet gewoon naar digitaal. Bij mij ziet het er analoog ook niet uit op zo'n tv, op mijn beeldbuis tv wel. Dat is nu eenmaal wat deze techniek met zich meebrengt.
Heb zelf de LE32B650, viel bij dit scherm me 100% mee.
Ik zit nog gewoon op analoog en vergeleken met mijn oude Philips beeldbuis is het nauwelijks slechter te noemen. Kan zijn dat dit type een beter tuner heeft voor analoog.
Voorlopig heb ik nog geen behoefte aan digitale tv (van UPC), familie van me heeft het wel maar zo veel beter is het nu ook weer niet.
Nu heb ik wel altijd goede analoge ontvangst gehad, daar hoor je meestal de klachten over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shaiwa887 schreef op donderdag 02 december 2010 @ 14:08:
[...]

Heb zelf de LE32B650, viel bij dit scherm me 100% mee.
Ik zit nog gewoon op analoog en vergeleken met mijn oude Philips beeldbuis is het nauwelijks slechter te noemen. Kan zijn dat dit type een beter tuner heeft voor analoog.
Voorlopig heb ik nog geen behoefte aan digitale tv (van UPC), familie van me heeft het wel maar zo veel beter is het nu ook weer niet.
Nu heb ik wel altijd goede analoge ontvangst gehad, daar hoor je meestal de klachten over.
Nou digitaal is echt vele malen scherper, hoe goed je signaal ook is!! gewoon ff 80 euro voor een CI++ convertertje en je bent klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

timwijn schreef op donderdag 02 december 2010 @ 13:29:
Waar kan je zien wat voor je paneel je hebt? Heb een c630 en heb er toen niet op gelet bij aankoop (ben overigens erg tevreden) maar ben benieuwd wat voor paneel ik heb!
Alvast bedankt
...dat staat al zo vaak genoteerd in dit topic, dat een korte zoekactie het volgende zou opleveren:
Er zit een sticker op de rechter achterzijde,van je tv... daar staat het op.

Voor meer zekerheid (want bij mij kwam de sticker met SQ2 niet overeen met de SQ1 die erin zit).... ga je het servicemenu in (...voor eigen risico !!!). Maar ook dat is hier in dit topic terug te vinden.
Vermaak je... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2010 @ 17:56:
[...]

...dat staat al zo vaak genoteerd in dit topic, dat een korte zoekactie het volgende zou opleveren:
Er zit een sticker op de rechter achterzijde,van je tv... daar staat het op.

Voor meer zekerheid (want bij mij kwam de sticker met SQ2 niet overeen met de SQ1 die erin zit).... ga je het servicemenu in (...voor eigen risico !!!). Maar ook dat is hier in dit topic terug te vinden.
Vermaak je... ;)
Haha ten eerste hoop ik niet dat er een sticker aan de rechterkant van de tv moet zitten, want bij mij zit ie toch echt aan de linkerkant als ik van achter kijk.
Ten tweede ben ik vrij vaak op dit forum te vinden.
En ten derde had ik het fijn gevonden als je gewoon antwoord op mijn vraag had gegeven en dat je niet hiermee je tijd had verspild, want hier heb ik niks aan en jij ook niet.

Edit: heb het forum doorgelezen en heb geen antwoord gevonden waarbij ik zonder in het servicemenu moet gaan rommelen, mijn paneel kan checken. Staat geen losse letter bij mij achterop de sticker, evenmin als een text met version: en dan bijv. aa01 oid.

[ Voor 12% gewijzigd door timwijn op 02-12-2010 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

timwijn schreef op donderdag 02 december 2010 @ 19:46:
[...]

Haha ten eerste hoop ik niet dat er een sticker aan de rechterkant van de tv moet zitten, want bij mij zit ie toch echt aan de linkerkant als ik van achter kijk.
...als je ervoor staat (vanuit voorkant gezien) zit ie rechts. Links idd via achterzijde bekeken.
Was weggevallen in mijn ge-edit. Maar je hebt hem gevonden, en daar gaat het toch om lijkt mij :)
[...]En ten derde had ik het fijn gevonden als je gewoon antwoord op mijn vraag had gegeven en dat je niet hiermee je tijd had verspild, want hier heb ik niks aan en jij ook niet.
...dat doe ik toch ? Sticker en Service menu. Hoeveel antwoord wil je hebben dan :?
[...]Edit: heb het forum doorgelezen en heb geen antwoord gevonden waarbij ik zonder in het servicemenu moet gaan rommelen, mijn paneel kan checken. Staat geen losse letter bij mij achterop de sticker, evenmin als een text met version: en dan bijv. aa01 oid.
Op de sticker staat slechts SQ1, AA5... niet meer niet minder.
Als ik 'SQ1' in typ in de zoekfunctie voor dit forum krijg je het volgende resultaat:
[LCD TV] Samsung LCD + LED TV`s (alle series) Deel 14, waarin diverse linkjes en ook de afbeelding van de sticker en het hele verhaal over de panelen en hun kwaliteit. Best een boeiend stukje info om eens door te spitten.

Voor het gemak de linkkjes hier ook nog maar even dan:
http://www.digitalversus....ow-so-far-news-15457.html
http://www.digitalversus....e40c630-p364_9365_36.html

En de sticker: Afbeeldingslocatie: http://img1.lesnumeriques.com/news/15/15170/version-dalle-samsung.jpg

Het service menu dan nog... ook even via de zoekfunctie, en met wat lezen kom je o.a dit alwinus in "[LCD TV] Samsung LCD + LED TV`s (alle se..." tegen met uitleg...

Enfin, hopenlijk kunnen deze antwoorden je wel wat wijzer maken en meer bekoren... ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2010 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2010 @ 21:52:
[...]

...als je ervoor staat (vanuit voorkant gezien) zit ie rechts. Links idd via achterzijde bekeken.
Was weggevallen in mijn ge-edit. Maar je hebt hem gevonden, en daar gaat het toch om lijkt mij :)

[...]
...dat doe ik toch ? Sticker en Service menu. Hoeveel antwoord wil je hebben dan :?

[...]

Op de sticker staat slechts SQ1, AA5... niet meer niet minder.
Als ik 'SQ1' in typ in de zoekfunctie voor dit forum krijg je het volgende resultaat:
[LCD TV] Samsung LCD + LED TV`s (alle series) Deel 14, waarin diverse linkjes en ook de afbeelding van de sticker en het hele verhaal over de panelen en hun kwaliteit. Best een boeiend stukje info om eens door te spitten.

Voor het gemak de linkkjes hier ook nog maar even dan:
http://www.digitalversus....ow-so-far-news-15457.html
http://www.digitalversus....e40c630-p364_9365_36.html

En de sticker: [afbeelding]

Het service menu dan nog... ook even via de zoekfunctie, en met wat lezen kom je o.a dit alwinus in "[LCD TV] Samsung LCD + LED TV`s (alle se..." tegen met uitleg...

Enfin, hopenlijk kunnen deze antwoorden je wel wat wijzer maken en meer bekoren... ;)
Kan mij helaas niet bekoren.
Heb alle artikelen die jij nu stuurt al bekeken, heb het forum ook al doorzocht. Dus helaas was je copy & paste werk, waarvoor dank overigens:), overbodig.
Mijn sticker die ik achterop mijn tv heb zitten, wijkt af van de stikker in het voorbeeld. Ik heb zoals ik net ook al zei niet het stukje van version: er op staan.
In het menu wil ik niet zitten pielen, omdat ik dan toch bang ben dat ik wat verkloot.
Ben tevreden over de tv en kan er toch niks meer aan veranderen dus denk dat ik het verder gewoon maar laat.
Ondanks dat het me niet heeft geholpen en ik het al had gelezen, bedankt voor de info en de moeite lost: )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die paneel loterij is anders een aardig groot topic op diverse blogs en review sites. Daarbij komt een Samsung met Versie CN01 of CNxx toch echt slecht uit de bus. Misschien dat samsung inmiddels stilzwijgend deze versies uit de handel trekt. Ik had voor de aanschaf wat telefoontjes gewaagd naar het Samsung service center maar daar wisten ze zogenaamd niet eens dat er ook andere panelen dan alleen samsung werd gebruikt.

Ik heb daarom zelf het zekere voor het onzekere genomen en aangegeven dat ze het toestel terug zouden krijgen als het verkeerde paneel erin zit. Dat was bij Redcoon geen probleem ik kon net zo vaak wisselen als ik zou willen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2010 @ 22:26:
Die paneel loterij is anders een aardig groot topic op diverse blogs en review sites. Daarbij komt een Samsung met Versie CN01 of CNxx toch echt slecht uit de bus. Misschien dat samsung inmiddels stilzwijgend deze versies uit de handel trekt. Ik had voor de aanschaf wat telefoontjes gewaagd naar het Samsung service center maar daar wisten ze zogenaamd niet eens dat er ook andere panelen dan alleen samsung werd gebruikt.

Ik heb daarom zelf het zekere voor het onzekere genomen en aangegeven dat ze het toestel terug zouden krijgen als het verkeerde paneel erin zit. Dat was bij Redcoon geen probleem ik kon net zo vaak wisselen als ik zou willen :)
Weet dat het een groot topic is.
Maar aangezien ik tevreden ben over mijn tv is het misschien ook beter om het te laten rusten, anders ga ik me straks ook nog storen aan kleine dingetjes. En ik kan er nu toch niets meer aan veranderen.
Goeie service trouwens van redcoon! Prima winkel is dat:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja inderdaad allemaal prima gegaan via Redcoon, ik heb ook een prima review gegeven.

Je kan binnen 2 weken zonder opgaaf van reden de tv terug sturen bij Redcoon en ik verwacht eigenlijk ook niet dat je er een hebt met een CN.. versie.

Ik heb ook maar 1 sticker op de achterzijde daar staat wel alles op vermeld tot aan de caution waarschuwingen aan toe.
Op die sticker staan onder elkaar Model Code : Version no : en S/N : vermeld. Achter Version no. : staat de code van het paneel type aangegeven. Mocht je nog zin hebben om er eens naar te kijken want inmiddels ben ik wel benieuwd geworden welke je ontvangen hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 13:32:
Ja inderdaad allemaal prima gegaan via Redcoon, ik heb ook een prima review gegeven.

Je kan binnen 2 weken zonder opgaaf van reden de tv terug sturen bij Redcoon en ik verwacht eigenlijk ook niet dat je er een hebt met een CN.. versie.

Ik heb ook maar 1 sticker op de achterzijde daar staat wel alles op vermeld tot aan de caution waarschuwingen aan toe.
Op die sticker staan onder elkaar Model Code : Version no : en S/N : vermeld. Achter Version no. : staat de code van het paneel type aangegeven. Mocht je nog zin hebben om er eens naar te kijken want inmiddels ben ik wel benieuwd geworden welke je ontvangen hebt ;)
Hou het forum maar in de gaten, zal vandaag of morgen alle info die achterop de tv staat posten.
Mag je kijken of je daar het paneel uit op kan maken!:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0otje
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-09 22:38
timwijn schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 15:54:
[...]

Hou het forum maar in de gaten, zal vandaag of morgen alle info die achterop de tv staat posten.
Mag je kijken of je daar het paneel uit op kan maken!:)
Ben ook benieuwd, want ik wil binnenkort ook de 32c530 halen, maar ik heb btje twijfels over de paneel kwestie. Maybe kan je foto maken waar nou precies de sticker staat etc. Want dan weet ik precies wat ik kan zeggen tegen een onlineshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

timwijn schreef op donderdag 02 december 2010 @ 22:21:
[...]Ondanks dat het me niet heeft geholpen en ik het al had gelezen, bedankt voor de info en de moeite lost: )
Hee...geen moeite, graag gedaan hoor.
En inderdaad, veranderen doe je het niet, dus lekker genieten. Doe ik ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micket73
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-06-2024
Hallo ik heb een samsung c6000 46 Inch sinds enige dagen. Ik heb meerdere calibratie settings bekeken nu heb ik een paar vragen. Waarom moet motion plus altijd uitgezet worden? Ik dacht dat dit net een voordeel optie was. Waarom zijn mijn calibratie settings lelijker dan de standaard settings? Rood is dof rood op mijn scherm en er hang altijd zo een mistige wolk voor het scherm. De kleuren zijn dus dof wat doe ik verkeer mijn computer LCD heeft mooiere kleuren. Ik kijk vooral films via een HDMI kabel in mijn PC. Laaste vraag is dit mijn grafishe kaart of mijn TV in scene's waar er veel verschillende kleurtjes zijn heb ik anit alias problemen. Alsof allemaal kleine lijntjes. Bedankt iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio83
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-01 11:53
Ik wil binnenkort de c650 aanschaffen maar twijfel nog over de size. (32"/37") Verder is die panelen kwestie erg vervelend.

Klopt het dat er in de 37" variant ALTIJD een inferieur paneel zit omdat Samsung deze niet maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonr
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-08 15:27
Micket73 schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 21:57:
Waarom moet motion plus altijd uitgezet worden? Ik dacht dat dit net een voordeel optie was.
Kort gezegt, omdat er meestal gecalibreerd wordt met een film, en die heeft een eigen framerate wat voor een specifiek film effect zorgt, waar de tv dus vanaf moet blijven.
Waarom zijn mijn calibratie settings lelijker dan de standaard settings? Rood is dof rood op mijn scherm en er hang altijd zo een mistige wolk voor het scherm. De kleuren zijn dus dof wat doe ik verkeer mijn computer LCD heeft mooiere kleuren.
Omdat elke tv uit de fabriek iets verschilt en ook elke woonkamer anders is. Dat is ook de reden dat er calibratieinstellingen op de tv zitten. Als elke tv hetzelfde was zouden ze wel gewoon de beste instellingen vast zetten. Daarom heeft het niet zoveel zin om instellingen van anderen over te nemen, ookal hebben ze een hele uitgebreide test gedaan met fancy apparatuur, ten eerste omdat jouw tv iets anders is en ten tweede omdat jouw situatie anders is.
Gewoon gaan voor wat jij mooi vind dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micket73
simonr schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 14:08:
[...]

Kort gezegt, omdat er meestal gecalibreerd wordt met een film, en die heeft een eigen framerate wat voor een specifiek film effect zorgt, waar de tv dus vanaf moet blijven.

[...]

Omdat elke tv uit de fabriek iets verschilt en ook elke woonkamer anders is. Dat is ook de reden dat er calibratieinstellingen op de tv zitten. Als elke tv hetzelfde was zouden ze wel gewoon de beste instellingen vast zetten. Daarom heeft het niet zoveel zin om instellingen van anderen over te nemen, ookal hebben ze een hele uitgebreide test gedaan met fancy apparatuur, ten eerste omdat jouw tv iets anders is en ten tweede omdat jouw situatie anders is.
Gewoon gaan voor wat jij mooi vind dus.
Bedankt voor je antwoorden.

Een paar laaste vraagjes want ik heb maar 1 week om de TV terug te sturen. Ik download mijn Bluray films en wanneer ik deze met mijn graphishe kaart afspeel in 720p/1080P via HDMI is de film onkijkbaar het doet niet anders dan laggen en schokken. Ik ging naar Media Markt daar zijden ze mij dat het aan mijn Grapishe kaart lag.

Dus ik heb een multimedia drive van westen Digital 1TB gekocht met HDMI 1080P. Heb ook een HDMI kabel gekocht van 70 euro. Nu speelt de film mooi maar af en toe lagt het voor enkele seconden of geeft het een schokje ongeveer om de 10 minuten 1 of 2 maal.
Nu hadden ze gezegd in de winkel dat deze multimedia drive nooit zou schokken of laggen omdat dit ervoor gemaakt is. Ligt dit aan de TV? Want de HDMI kabel is van hoge kwaliteit de multimedia drive ook, en ik heb over 100 Bluray films alemaal zelfde probleem. Met de graphishe kaart was het 10X erger maar met de multimedia player gebeurd dit af en toe.

Als het aan de TV ligt dan stuur ik hem terug maar het kan ook aan wat anders liggen. Een film van 90 min speelt 87 minuten perfect en 3 minuten ervan laggt het of schokt het enkele seconden. Nu dacht ik aan een GTX 580 graphische kaart neter dan dit kan niet zou dit de bluray films perfect afspelen zonder 1 maal te schokken of the laggen? De mulimediaplayer staan ingesteld op 16:9 en 1080P HDMI Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micket73
Met een beetje opzoek werk heb ik gezien dat ze dit probleem stuttering noemen. Ze zeggen dat dit iets te maken heeft met motion plus en 24P ofzoiets. Ik heb de motion Plus uitgezet 24P heb ik niet gevonden en game mode staan aan blijkbaar. Maar het stuttert steeds elke 5 min stuttert het minstens 2-3 maal.

Ik hoop dat dit probleem met instellingen kan opgelost worden. Dit is mijn eerste TV die ik koop al mijn spaarcenten erin. Ik heb nog 1 week om het terug te sturen. De clouding stoort mij niet maar ik zou graag mijn bluray 1080P kunnen bekijken in een mooie kwaliteit zonder dat het laggt schokt stuttert of whatever.

Het beeldkwaliteit is heel mooi. ik denk niet dat het ligt aan mijn materiaal maar meer aan de TV. Misschien liggen mijn verwachtingen te hoog. Ik dacht dat de technologie ver genoeg stond om films te kunnen afspelen zonder stutter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eelke Spaak
  • Laatst online: 06:59

Eelke Spaak

- Vlad -

Sinds kort ben ik de tevreden eigenaar van een prachtige Samsung UE40C6000 8) Kan hem aan iedereen aanraden.

Eén ding is mij niet helemaal duidelijk. Weet iemand of er een limiet (bv. 2GB?) is aan de grootte van bestanden die je afspeelt via netwerk of usb? Laatst leek het of de TV ermee ophield toen ik aan de laatste paar minuten toekwam van een bestand dat zo'n 2,3 GB groot was. Op mijn laptop deed het bestand het prima.

Misschien moet ik de firmware updaten? Google leerde me niets over dit probleem.

TheStreme - Share anything with anyone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 16:39
Eelke Spaak schreef op zondag 05 december 2010 @ 10:49:
Sinds kort ben ik de tevreden eigenaar van een prachtige Samsung UE40C6000 8) Kan hem aan iedereen aanraden.

Eén ding is mij niet helemaal duidelijk. Weet iemand of er een limiet (bv. 2GB?) is aan de grootte van bestanden die je afspeelt via netwerk of usb? Laatst leek het of de TV ermee ophield toen ik aan de laatste paar minuten toekwam van een bestand dat zo'n 2,3 GB groot was. Op mijn laptop deed het bestand het prima.

Misschien moet ik de firmware updaten? Google leerde me niets over dit probleem.
Ik heb mkv bestanden van 18GB gestreamd via het netwerk hier in huis, zonder problemen. Of er een limiet aan zit weet ik dus niet maar 2,3GB moet makkelijk kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Eelke Spaak schreef op zondag 05 december 2010 @ 10:49:

Kan geen limiet aan zitten hoor. Misschien zit er toch iets mis in het bestand.
Probeer anders gewoon even een andere film van bijv. 6 gig ofzo en kijk of die het wel doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Micket73 schreef op zondag 05 december 2010 @ 07:19:
Met een beetje opzoek werk heb ik gezien dat ze dit probleem stuttering noemen. Ze zeggen dat dit iets te maken heeft met motion plus en 24P ofzoiets. Ik heb de motion Plus uitgezet 24P heb ik niet gevonden en game mode staan aan blijkbaar. Maar het stuttert steeds elke 5 min stuttert het minstens 2-3 maal.

Ik hoop dat dit probleem met instellingen kan opgelost worden. Dit is mijn eerste TV die ik koop al mijn spaarcenten erin. Ik heb nog 1 week om het terug te sturen. De clouding stoort mij niet maar ik zou graag mijn bluray 1080P kunnen bekijken in een mooie kwaliteit zonder dat het laggt schokt stuttert of whatever.

Het beeldkwaliteit is heel mooi. ik denk niet dat het ligt aan mijn materiaal maar meer aan de TV. Misschien liggen mijn verwachtingen te hoog. Ik dacht dat de technologie ver genoeg stond om films te kunnen afspelen zonder stutter.
Zal denk ik toch aan je tv liggen Micket.
Heb zelf een C630 en die speelt 1080p de zwaarste bestanden ook niet goed af. (Earth 1080P geeft ie om de 10 sec. een kleine stotter.)
Minder zware 1080 bestanden moet lukken, 720p nergens last van.
De echt dure tv's zullen de allerzwaarste bestanden in 1080p pas echt goed vloeiend afspelen vrees ik.

Misschien heeft iemand anders een ander inzicht, maar ik denk persoonlijk dat dat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 13:32:

Heb bij mijn vriendin gekeken achterop de tv, die hebben wel een stikker met version nummer erop.
Hebben een UE32b**** (weet niet precies welk type, in ieder geval edge-led, dik jaar geleden gekocht.) Zij hebben helaas wel een CN01 paneel |:( :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
timwijn schreef op zondag 05 december 2010 @ 12:41:
[...]

Heb zelf een C630 en die speelt 1080p de zwaarste bestanden ook niet goed af. (Earth 1080P geeft ie om de 10 sec. een kleine stotter.)
De echt dure tv's zullen de allerzwaarste bestanden in 1080p pas echt goed vloeiend afspelen vrees ik.

Misschien heeft iemand anders een ander inzicht, maar ik denk persoonlijk dat dat het is.
Ik heb zelf de LE40C650 en die speelt ook Earth in 1080 prima af hoor. Het ligt er misschien wel aan wat voor formaat je pakt. m2ts heeft de samsung mediaplayer soms wel wat meer last van stoteringen dan mkv bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-08 12:01
Gisteren de knoop doorgehakt en een Samsung le40c650 aangeschaft. Het paneerl is een sq02 paneel. De tv vervangt mijn eerdere samsung 26r32. Met een kijkafstand van 3,2 meter ben ik nog niet helemaal overtuigd van de enorme grootte, maar de filmbeleving is gigantisch. Denk dus dat het toch kwestie van wennen is.

Ik heb een woonkamer met 3 grote ramen tot op de grond. De spiegeling valt me reuze mee en is zeker niet storend. De zwartwaarden zijn voor een lcd echt goed te noemen. Enige echte minpunt dat ik kon ondekken is het blikkerige geluid van de speakers in de tv. De tv zit ook aangesloten op mijn marantz sr5002 versterker middels optische kabel. Dat moet het blikken geluid gaan oplossen.

Op zichzelf werkt de mediaplayer naar tevredenheid, jammer dat er geen dvd-menu;s ondersteund worden. Nu kan ik niet kiezen om via 5.1. af te spelen. Dat is overigens ook iets wat me niet lukt. Audio input 5.1 gaat 2.0 naar mijn receiver. Jammer is ook dat de mediaplayer geen album art weergeeft (verbonden met mijin nas synology 209) maar daar is over heen te komen. Al met al is het een tv met oneindige mogelijkheden en een enorm strak beeld! Gisterenmiddag besteld bij Budgethouse Zwolle om 1300 om 1500 telefoon dat er iemand onderweg is vanaf emmen of het goed is dat ze hem nog even komen brengen om 1700 _/-\o_

Oja is er iemand die weet of het mogelijk is indien ik gebruik maak van de mediaplayer en dan met name muziek het scherm op zwart te krijgen/uit?

[ Voor 5% gewijzigd door Stampre op 05-12-2010 18:11 . Reden: toevoeging ]

http://specs.tweak.to/6635

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
WeAreLegion schreef op zondag 05 december 2010 @ 14:22:
[...]

Ik heb zelf de LE40C650 en die speelt ook Earth in 1080 prima af hoor. Het ligt er misschien wel aan wat voor formaat je pakt. m2ts heeft de samsung mediaplayer soms wel wat meer last van stoteringen dan mkv bestanden.
Het is wel een mkv bestand.
Van iets van 8 gig voor een aflevering van 50 min.
Heb er al eerder iets over gepost, of mijn harde schijf zijn doorvoersnelheid misschien te laag is o.i.d. maar hier werd gezegd dat het waarschijnlijk gewoon aan de tv lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Stampre Over al je vragen staat in de handleiding van de tv iets beschreven. Zowel over het 2.0 verhaal als over scherm uit en geluid aan laten. Hoe en wat precies weet ik niet maar ik ben het wel tegen gekomen met doorlezen.

Wat een super service daar zeg bij budgethous, nog niet eerder gehoord zon snelle levering.

Ik zit meer en meer te twijfelen om toch maar een Blu-Ray speler te nemen i.p.v. een HTPC met Blu-Ray. Om de eenvoudige reden dat ik meer vertrouwen heb in probleemloos afspelen van 1080p content van een echte speler dan vanaf een pc. Iemand hier nog een mening over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
Het 2.0 verhaal is inmiddels opgelost. het scherm op zwart staat inderdaad in de handleiding maar niet als je de mediaplayer gebruikt. En helaas wordt over albumart ook niets gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-09 19:27

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Croccifixio83 schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 13:45:
Ik wil binnenkort de c650 aanschaffen maar twijfel nog over de size. (32"/37") Verder is die panelen kwestie erg vervelend.

Klopt het dat er in de 37" variant ALTIJD een inferieur paneel zit omdat Samsung deze niet maakt?
Kort antwoord: ja! 37" is nooit een SQ-paneel.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Ik las hier nou laatst ergens iets dat als je geen CI+ kaart gebruikt, je toch Nederland 1 in Digitaal HD kunt ontvangen? Ik heb de LE-C530, dus zonder CI+, ik gebruik de CI+ aansluiting niet, dus kijk analoog en bij de eerste keer opstarten heb ik hem laten zoeken naar alleen analoge zenders. Als ik hem nou nog een keer laat zoeken maar dan zowel naar analoog als digitaal, krijg ik Ned1 dan in digitaal HD? Kan ik in ieder geval eens kijken hoe dat er in HD uitziet.

[EDIT ] Heb hem laten zoeken met de instelling 'Antenne' op 'Kabel' en daarna automatisch zoeken op 'Analoge en digitale' zenders. Helaas alleen maar 30 analoge zenders en 0 digitale.

[EDIT2] Ik had de netwerkID en frequentie niet ingevuld. Nu vindt ie wel digitale zenders. 8)7

[ Voor 26% gewijzigd door hars73 op 06-12-2010 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 22:49
hars73 schreef op maandag 06 december 2010 @ 10:03:
Ik heb de LE-C530, dus zonder CI+,
Volgens mij heeft een C530 toch gewoon een DVB-C decoder met CI+ aan boord?

Sterker nog, hij staat zelfs op de lijfst met gecertificeerde tv's:
https://www.ziggo.nl/#pro...le-ci/televisies/samsung/

[ Voor 26% gewijzigd door Raymond op 06-12-2010 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Raymond schreef op maandag 06 december 2010 @ 10:13:
[...]

Volgens mij heeft een C530 toch gewoon een DVB-C decoder met CI+ aan boord?

Sterker nog, hij staat zelfs op de lijfst met gecertificeerde tv's:
https://www.ziggo.nl/#pro...le-ci/televisies/samsung/
Ja weet ik, maar ik heb er geen CI+ module inzitten, dus kijk gewoon analoog. Sorry als ik een beetje onduidelijk was. En wilde dus kijken hoe een digitale HD zender eruit ziet om even te vergelijken. En had dus begrepen dat je zonder de CI+ toe te passen, toch Ned1 in HD kon krijgen.

Inmiddels doet ie het. Ned 1 in digitaal HD vergeleken met Ned 1 analoog is inderdaad wel een aardig verschil. Nu nog even kijken hoe ik het makkelijkst alle analoge zenders vooraan de channellist krijg met de Ned1 HD als eerste.

Hmm dat schuiven van zenders lukt niet echt geloof ik. Digitale zenders lijken altijd als eerste te komen. Naja maakt niet uit. Ik ga nu weer alleen analoog gebruiken.

Heb even 10 minuten naar het journaal op digitaal HD gekeken en een keer of 3 een korte 'freeze' (fractie van een seconde) gehad met wat kleine digitale blokjes. Verder zag het er prima uit.

[ Voor 32% gewijzigd door hars73 op 06-12-2010 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
Wat een drama is dat out of sync lopen van geluid zeg. Heb al in verborgen menu gekeken maar waar de b serie daar wel optie voor heeft, heeft c dit niet. Als ik instel 110ms lijkt het opgelost te zijn. Tv uit en weer aan, dan moet ik weer naar 100ms. Ik heb geen zin dit iedere keer aan te moeten passen. Ik kijk overigens met een externe decoder, vanmiddag maar een ci+ module halen. Hopelijk lost dat het op. Hmm ik heb op mijn marantz sr5002 de lipsync op 50ms gezet. Dit lijkt goed te zijn.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio83
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-01 11:53
R420R schreef op maandag 06 december 2010 @ 09:46:
[...]

Kort antwoord: ja! 37" is nooit een SQ-paneel.
Thanks! Dan gaat het die iig niet worden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
hars73 schreef op maandag 06 december 2010 @ 10:18:
[...]

Heb even 10 minuten naar het journaal op digitaal HD gekeken en een keer of 3 een korte 'freeze' (fractie van een seconde) gehad met wat kleine digitale blokjes. Verder zag het er prima uit.
Ik heb precies hetzelfde als jij omschrijft. Waar woon je en heb je Ziggo? Ik probeer namelijk een oplossing voor dit 'probleem' te vinden. HD kwaliteit is echt geweldig scherp hier. Alleen die korte 'freezes' zou ik er graag nog uit willen hebben.

Zou het misschien aan de C530 kunnen liggen? Ik hoop het niet. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

LuPo schreef op maandag 06 december 2010 @ 12:15:
[...]

Ik heb precies hetzelfde als jij omschrijft. Waar woon je en heb je Ziggo? Ik probeer namelijk een oplossing voor dit 'probleem' te vinden. HD kwaliteit is echt geweldig scherp hier. Alleen die korte 'freezes' zou ik er graag nog uit willen hebben.

Zou het misschien aan de C530 kunnen liggen? Ik hoop het niet. :/
Ik woon in Assen.. netwerkID was 9700. Beneden heb ik een Panasonic plasma (HD Ready) met samsung decoder. Daar heb ik het nog nooit gemerkt, maar daar heb ik dus geen HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiske
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 31-08 12:22
Ik heb een c8700, maar heb ook regelmatig van die freezes.
Ben ook al aan het uitzoeken waaraan het ligt. Komt bij mij voornamelijk bij Rtl4 nogal eens voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
moet toch aan Ziggo liggen denk ik hoor en hoe druk hun netwerk bezet is. Of hebben jullie deze freezes op elk willekeurig tijdstip op willekeurige zenders??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Ik heb alleen Ned 1, 2 en 3 HD. Op die zenders heb ik dus af en toe zo'n 'freeze'. Op alle andere zenders (zijn niet-HD) heb ik geen last.

Probleem van Ziggo? Ik zit overigens ook in postcodegebied 9700.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
LuPo schreef op maandag 06 december 2010 @ 17:07:
Ik heb alleen Ned 1, 2 en 3 HD. Op die zenders heb ik dus af en toe zo'n 'freeze'. Op alle andere zenders (zijn niet-HD) heb ik geen last.

Probleem van Ziggo? Ik zit overigens ook in postcodegebied 9700.
Lupo, kan dan misschien toch wel aan je tv liggen hoor.
Op mijn c630 wordt ook niet alles in hoge kwaliteit HD vlekkeloos afgespeeld. Dit betreft dan wel zoals ik hier al vaker had vermeld het voorbeeld met een aflevering van earth (50 min, 8 gig) afgespeeld via harde schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-09 20:07
Beste allemaal,

Hoe ervaren jullie de hdmi compaitibiliteit van jullie Samsung TV's? Mijn vader (eigenaar van een Samsung LE40C750) heeft er geen goede ervaringen mee. Het lukt maar niet om zijn laptop via HDMI-out, met de Samsung LCD tv te verbinden. 'Geen of zwak HDMI signaal, controleer de kabelaansluiting'
Andere HDMI apparaten zoals Hdmi DVD speler als Samsung HD Recorder functioneren wel goed (met dezelfde kabels). Het lijk dan aan de laptop (Acer Aspire 7730g) te liggen, maar wanneer deze via HDMI aan een Sony Bravia D3500 Tv wordt gekoppeld werkt dit prima (plug&play). Ook bij het verbinden van de Samsung TV met Samsung laptop ervaren we hetzelfde probleem als met de Acer. Wijzigen van resoluties, andere HDMI-kabel, updaten van firmware (tv) en video+chipset drivers (laptop) mocht niet baten. Het begint er op te lijken dat het puur aan dit exemplaar ligt. De Samsung service heeft de HDMI poorten gecheckt met een Samsung HD Recorder en dit werkte goed, waarnaar Samsung verklaard dat het probleem niet aan de TV kan liggen. Ik heb ergens mijn twijfels of dit ook werkelijk zo is. Vandaar vraag ik om jullie ervaring met de HDMI connectiviteit van jullie Samsung TV's. Allicht herkennen jullie de situatie en heb ik dingen over het hoofd gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Thinlanet schreef op maandag 06 december 2010 @ 20:06:
Beste allemaal,

Hoe ervaren jullie de hdmi compaitibiliteit van jullie Samsung TV's? Mijn vader (eigenaar van een Samsung LE40C750) heeft er geen goede ervaringen mee. Het lukt maar niet om zijn laptop via HDMI-out, met de Samsung LCD tv te verbinden. 'Geen of zwak HDMI signaal, controleer de kabelaansluiting'
Andere HDMI apparaten zoals Hdmi DVD speler als Samsung HD Recorder functioneren wel goed (met dezelfde kabels). Het lijk dan aan de laptop (Acer Aspire 7730g) te liggen, maar wanneer deze via HDMI aan een Sony Bravia D3500 Tv wordt gekoppeld werkt dit prima (plug&play). Ook bij het verbinden van de Samsung TV met Samsung laptop ervaren we hetzelfde probleem als met de Acer. Wijzigen van resoluties, andere HDMI-kabel, updaten van firmware (tv) en video+chipset drivers (laptop) mocht niet baten. Het begint er op te lijken dat het puur aan dit exemplaar ligt. De Samsung service heeft de HDMI poorten gecheckt met een Samsung HD Recorder en dit werkte goed, waarnaar Samsung verklaard dat het probleem niet aan de TV kan liggen. Ik heb ergens mijn twijfels of dit ook werkelijk zo is. Vandaar vraag ik om jullie ervaring met de HDMI connectiviteit van jullie Samsung TV's. Allicht herkennen jullie de situatie en heb ik dingen over het hoofd gezien.
Zal vanavond eens mijn laptop voor je aansluiten via HDMI op mijn C630.
Laat je wel weten op het forum hier of het gewoon plug & play is:)
Overigens wel hoogst merkwaardig dat hij dit alleen met laptops heeft..
Edit: Vraag: Heb je trouwens al wel geprobeerd je laptop eerst op bijv. 1280X720 res. te zetten en dan aan te sluiten??

EDIT:
Denk dat ik de oplossing heb gevonden.
Sloot mijn lap via HDMI kabel aan in de eerste de beste poort van de TV aan de zijkant.
Werkte niet gaf dezelfde foutmelding als bij jouw vader.
Stopte hem daarna in de HDMI 1 poort waarbij tussen haakjes (dvi) staat.
Die pakte die direct, PLUG&PLAY dus.
Hoop dat dit de oplossing bied voor het probleem.

[ Voor 12% gewijzigd door timwijn op 06-12-2010 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-09 20:17
ik heb een samsung led tv (4 serie) die automatisch uit gaan na ongeveer 1 minuut. Weet iemand waardit door komt? ik kan ook niets in de instellingen vinden hierover. De tv is nog geen week oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
sweebee schreef op maandag 06 december 2010 @ 20:39:
ik heb een samsung led tv (4 serie) die automatisch uit gaan na ongeveer 1 minuut. Weet iemand waardit door komt? ik kan ook niets in de instellingen vinden hierover. De tv is nog geen week oud.
Zou je iets specifieker kunnen zijn met je vraag?
Hij gaat uit na 1 minuut, wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-09 20:17
timwijn schreef op maandag 06 december 2010 @ 20:40:
[...]

Zou je iets specifieker kunnen zijn met je vraag?
Hij gaat uit na 1 minuut, wat?
de televisie zelf. ik doe hem aan, vervolgens kijk je tv en na 1 minuut hoor je dat uitzet geluidje en gaat de tv uit.

elke keer nadat je hem aan zet gaat ie automatisch uit na ongeveer 1 minuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
sweebee schreef op maandag 06 december 2010 @ 21:23:
[...]

de televisie zelf. ik doe hem aan, vervolgens kijk je tv en na 1 minuut hoor je dat uitzet geluidje en gaat de tv uit.

Hm ik zou zo niet weten wat er aan de hand is. Zou morgen als ik jou was even Samsung bellen.
Succes ermee en laat maar weten hoe dit afloopt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonr
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-08 15:27
sweebee schreef op maandag 06 december 2010 @ 21:23:
[...]

Heb je misschien iets van een slaaptimer per ongeluk aan staan? Daar zou je nog naar kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
timwijn schreef op maandag 06 december 2010 @ 17:57:
[...]

Lupo, kan dan misschien toch wel aan je tv liggen hoor.
Op mijn c630 wordt ook niet alles in hoge kwaliteit HD vlekkeloos afgespeeld. Dit betreft dan wel zoals ik hier al vaker had vermeld het voorbeeld met een aflevering van earth (50 min, 8 gig) afgespeeld via harde schijf.
Het vreemde vind ik dat bijvoorbeeld een C8700 ook van die 'freezes' heeft. Dat doet mij vermoeden dat het niet aan de TV ligt maar eerder aan het signaal.
sweebee schreef op maandag 06 december 2010 @ 20:39:
Slaaptimer die aanstaat op 1 minuut?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Ik was het topic aan het doorzoeken, weet iemand welke bestandsformaten allemaal via USB worden ondersteund (Samsung LE32C530)?

Ik vind op de website van Samsung het volgende: (alle belangrijkste bestandsformaten, zoals AVI, WMV, MPEG, MP4, VOB).

Maar speelt hij ook MKV af?

[ Voor 3% gewijzigd door LuPo op 07-12-2010 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 08:24

job

Staat gewoon in de handleiding, en in dit topic.
Daarnaast is het ook belangrijk dat je kijkt bij het juiste model, de oudere modellen kunnen wellicht minder bestanden aan dan de huidige.

[ Voor 80% gewijzigd door job op 07-12-2010 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

Een schaamteloze crosspost uit [LCD TV] Samsung C7700, C8700 en C9000 Series

Ik ben bezig met het opstellen van een lijst met compatible USB-apparaten die je aan de Samsungs kan hangen, en, in indien er een PVR aanwezig is, gebruikt kunnen worden voor opname en/of timeshifting.

Elke input of correctie van jullie is natuurlijk handig.. de lijst is nog een beetje een rommeltje omdat ik de rauwe gegevens uit postings heb gehaald

(leuk detail is een USB-adapter die je aan een IDE-schijf kunt hangen.. dat schijnt te werken maar enkel alleen om te lezen)

Niet geschikt voor opname en timeshifting (maar wel leesbaar):

HDD's
  • Western Digital Essential (500 GB)
  • Western Digital (2.5", 320GB, want: "onbetrouwbare meldingen.")
Flash USB-sticks
  • Iomega (type??)
  • Dane-Elec (type??)
  • Adata (type??)
  • Kingston (8 GB, want: te traag)
Overig:
  • USB-adapter (merk/type??) met IDE-schijf (merk/type??)
Wel geschikt voor opname

HDD's
  • Samsung G2 (320 GB/54,95 euro)
Flash USB-sticks
  • Sandisk Cruzer (8, 16, 32 GB, maar niet geschikt voor Timeshiften?)
  • Kingston Datatraveler (4 en 32 GB, maar niet geschikt voor Timeshiften?)
  • Onbekend merk/type (32 GB, bij winkel EP voor 127 euro, maar niet geschikt voor Timeshiften?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
LuPo schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 11:07:
Ik was het topic aan het doorzoeken, weet iemand welke bestandsformaten allemaal via USB worden ondersteund (Samsung LE32C530)?

Ik vind op de website van Samsung het volgende: (alle belangrijkste bestandsformaten, zoals AVI, WMV, MPEG, MP4, VOB).

Maar speelt hij ook MKV af?
ja lupo, dat doet hij. Heb mijn externe harde schijf erop aangesloten en hij speelt mkv bestanden prima af. Enige die die bij mij niet speelde tot nu toe is m2ts. Mkv hd bestanden zien er heeeerlijk uit! Plug en play, mediafunctie vind ik ideaal! Ondertitels werken ook prima, srt bestand bijv. In zelfde map zetten met zelfde naam en speelt ie hem er automatisch bij af.
Slikt zo goed als alles dus! (ik heb ook al vaker wat over mkv bestanden gezegd volgens mij, maar dan icm met mijn c630 , denk alleen niet dat er verder verschil in mediaspeler functionaliteit zit.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
timwijn schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 13:47:
[...]

ja lupo, dat doet hij. Heb mijn externe harde schijf erop aangesloten en hij speelt mkv bestanden prima af. Enige die die bij mij niet speelde tot nu toe is m2ts. Mkv hd bestanden zien er heeeerlijk uit! Plug en play, mediafunctie vind ik ideaal! Ondertitels werken ook prima, srt bestand bijv. In zelfde map zetten met zelfde naam en speelt ie hem er automatisch bij af.
Slikt zo goed als alles dus! (ik heb ook al vaker wat over mkv bestanden gezegd volgens mij, maar dan icm met mijn c630 , denk alleen niet dat er verder verschil in mediaspeler functionaliteit zit.)
Thanks. Over 10 minuten is m'n eerste .mkv binnen en dan ga ik het gelijk even testen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Als we toch over de USB aansluiting en de mediaspeler bezig zijn. Ik zie elke keer staan dat je van apparaat kunt veranderen. Betekent dit dat je bijvoorbeeld een USB hub aan kunt sluiten met daarop meerdere USB apparaten?

@LuPo: MKV doet het inderdaad prima. Vorige week een 'Desperate Housewives' in 720p met SRT bestand gekeken en dat werkte echt super!

[ Voor 23% gewijzigd door hars73 op 07-12-2010 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Het werkt inderdaad perfect. A Christmas Carol (2009) net even stukje aangezet. Leuk om binnenkort eens met m'n vriendin te kijken, als het sneeuwt, genietend met een warme kop chocolademelk. O+

Die Mediaplayer werkt wel érg makkelijk zeg. Top! Ik ben gelijk nog maar wat meer films aan het opzoeken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 16:39
hars73 schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 14:07:
Als we toch over de USB aansluiting en de mediaspeler bezig zijn. Ik zie elke keer staan dat je van apparaat kunt veranderen. Betekent dit dat je bijvoorbeeld een USB hub aan kunt sluiten met daarop meerdere USB apparaten?

@LuPo: MKV doet het inderdaad prima. Vorige week een 'Desperate Housewives' in 720p met SRT bestand gekeken en dat werkte echt super!
Ik gebruik de mediaplayer over het netwerk hier in huis, en kan dan van Device wisselen om te kiezen tussen bijvoorbeeld die computer van mijn broer of die van mijzelf.
LuPo schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 14:55:
Het werkt inderdaad perfect. A Christmas Carol (2009) net even stukje aangezet. Leuk om binnenkort eens met m'n vriendin te kijken, als het sneeuwt, genietend met een warme kop chocolademelk. O+

Die Mediaplayer werkt wel érg makkelijk zeg. Top! Ik ben gelijk nog maar wat meer films aan het opzoeken. :)
Vergeet niet om per film even bij Tools > Audio Settings > Audio Format (oid) te kijken en daar de beste optie te kiezen. Zeker als je je tv aan een home cinema set hebt aangesloten loont het wel om bijvoorbeeld DTS geluid te kiezen in plaats van PCM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
LuPo schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 14:55:

Fijn dat ie zo goed werkt man! Veel plezier films kijken met je vriendinnetje:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:15
Heeft iemand een idee wat het verschil is tussen deze twee tv's bij Redcoon?
Is het zelfde typenummer alleen de ene staat NL-model bij.

http://www.redcoon.nl/ind...msung_LE40C630/#detailtop

http://www.redcoon.nl/ind...0C630_NL_Model/#detailtop

Ik ben er uit dat ik deze tv wil, maar weet alleen nog niet goed waar ik hem ga halen of bestellen.
Wil namelijk wel het SQ01/02 panel, dus ben even aan het rondkijken en wat mailtjes versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giedo555
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-01 23:35
Ik hoor dat net zoals de 37 inch versies, de 46 inch versies ook geen Samsung paneel hebben. Weet iemand hier meer over? In dit geval gaat het om een c630.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

Gait schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 16:38:

Ik denk dat deze Ziggo-certified is.. dus geschikt voor het kabelnetwerk van Ziggo. Van de C8700 hebben ze ook twee verschillende modellen. Die voor Ziggo is wat duurder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
giedo555 schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 16:38:
Ik hoor dat net zoals de 37 inch versies, de 46 inch versies ook geen Samsung paneel hebben. Weet iemand hier meer over? In dit geval gaat het om een c630.
Wat wil je er nog meer over weten? Deze vraag is volgens mij even hierboven, of een pagina terug ook al gesteld en het klopt dat er in de 37 inch tv sowieso geen Samsung paneel zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Gait schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 16:38:

Ik ben er uit dat ik deze tv wil, maar weet alleen nog niet goed waar ik hem ga halen of bestellen.
Wil namelijk wel het SQ01/02 panel, dus ben even aan het rondkijken en wat mailtjes versturen.
Ik zou even mailen naar Redcoon.
Staan wel meer foutjes in de specs namelijk. Zo staat boven bij het product dat het 100hz. is, maar onder dit: Frequentie 200 Hertz. (100hz is het juiste)
Ik heb de tv zelf ook en kan zo het verschil niet ontdekken.
Super tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Zoek uit welk model met ziggo werkt (LE40C630K1WXXN), en zoek het bijbehorende ean er bij (volgens mij: 8808993750436, maar zoek dat voor de zekerheid nog even uit).
Met het ean kan je via tweakers vinden welke winkel je het juiste model kan kopen. Desnoods bel/mail je naar de winkel. Naast de LE40C630K1WXXN heb je ook een LE40C630K1SXXN welke volgens ziggo niet werkt.

Ik heb redcoon vanwege de onvolledige informatie (als ze echt twee verschillende tv's verkopen moeten ze ook gewoon beide ean's geven) maar als winkel genegeerd, ook waren ze de goedkoopste niet. Maar even een telefoontje/email met een vraag naar het ean van beide geeft je snel uitsluitsel.

[ Voor 33% gewijzigd door job op 07-12-2010 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdejongh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-07 16:01
Hallo,

Weet iemand wat de nederlandse tegenhanger is van de UE32C5800 (is een UK model)

thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds ruim een week eigenaar van een LE40C650, i.c.m. Ziggo digitaal met Neotion-module. Perfect plaatje, maar het gebeurt me regelmatig dat wanneer ik de tv aanzet de smartcard niet wordt herkend (althans zo lijkt het). Bij alle kanalen behalve Ned 1 krijg ik dan de melding 'Gecodeerd signaal'. TV uit en weer aan en doorgaans kan ik dan wel weer kijken. De TV toont dan eerst de meldingen 'Plaats smartcard a.u.b.' en 'Controleert smartcard' - is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02-2024
Ik zag vanochtend dat we Yahoo Widgets hebben op internet@tv. Nog niet zo heel veel spannende widgets, maar ik geloof wel dat je daar zelf voor kunt ontwikkelen.

Ik ga binnenkort eens spelen met land-instellingen, wie weet verschijnen er dan meer/andere widgets.

Wat ik overigens wel jammer vindt, is dat je op de site van Yahoo ziet dat die widgets over je normale tv-beeld verschijnen, en dat dat dus bij mijn Samsung niet het geval is. Misschien een instelling die ik over het hoofd gezien heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Laatst online: 09:38
Wauw.. sinds gisteren heb ik de LE40c630, wat een heerlijke TV. Heb m'n Ac Ryan PlayOn! DVR HD erop aangesloten en het is echt genieten om nu een film te kijken. Erg goed beeld, erg duidelijk menu. Een kwestie van aansluiten en alles doet het perfect.

Natuurlijk ook nog even met de instellingen zitten spelen, maar het is echt een top TV! :D

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Wekko306 schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 15:15:
[...]

Ik gebruik de mediaplayer over het netwerk hier in huis, en kan dan van Device wisselen om te kiezen tussen bijvoorbeeld die computer van mijn broer of die van mijzelf.
Ja maar ik heb de 530 en die heeft geen netwerkaansluiting en toch zou ik daar kunnen wisselen van USB apparaat. Ik zal de handleiding nog eens goed doorsnuffelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 22:59:
Bij alle kanalen behalve Ned 1 krijg ik dan de melding 'Gecodeerd signaal'. TV uit en weer aan en doorgaans kan ik dan wel weer kijken.
Iets langer wachten nog en de melding verdwijnt en je krijgt beeld.
Is dat niet het geval, update dan naar de nieuwste firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 22:13
timwijn schreef op zondag 05 december 2010 @ 12:41:
[...]

Ik heb dat met mijn Conceptronic Mediaplayer en Samsung LE32A552 ook nog altijd, volgens mij ligt dat eerder aan de planet earth rip dan aan je tv/mediaplayer. De blu-ray speelde bij mij perfect af. Met de mediaplayer aangesloten op een C650 van samsung had ik precies hetzelfde probleem. Heb een hele tijd getwijfeld aan mijn mediaplayer, maar er zijn zat films met een veel hogere bitrate die nergens last van hebben. Mijn conclusie is dus dat het ligt aan de planet earth rip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emrulez
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-06-2024
In de familie hebben wij een aantal UE46C6700 Deze zijn allen identiek en met het zelfde paneel namelijk SQ2.

Maar met in ieder geval 1 hebben we een probleem met de taal. Onze tv heeft in de lijst van talen Turks wel staan maar op de andere tv staat Turks er niet tussen :s hoe kan dit? Heb beide tv's geupdate naar de laatste firmware.

Weten jullie waardoor het komt of hoe het op te lossen is?

Alvast Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Laatst online: 09:38
Emrulez schreef op woensdag 08 december 2010 @ 12:48:
In de familie hebben wij een aantal UE46C6700 Deze zijn allen identiek en met het zelfde paneel namelijk SQ2.

Maar met in ieder geval 1 hebben we een probleem met de taal. Onze tv heeft in de lijst van talen Turks wel staan maar op de andere tv staat Turks er niet tussen :s hoe kan dit? Heb beide tv's geupdate naar de laatste firmware.

Weten jullie waardoor het komt of hoe het op te lossen is?

Alvast Bedankt
Gewoon Nederlands gebruiken. ;)

Misschien dat bji de firmware update de talen niet worden geupdate, al lijkt me dat eigenlijk sterk. Heb eigenlijk geen idee hoe dat kan.

[ Voor 21% gewijzigd door Gynnad op 08-12-2010 13:33 ]

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Ossi schreef op woensdag 08 december 2010 @ 11:42:
[...]

Ik heb dat met mijn Conceptronic Mediaplayer en Samsung LE32A552 ook nog altijd, volgens mij ligt dat eerder aan de planet earth rip dan aan je tv/mediaplayer. De blu-ray speelde bij mij perfect af. Met de mediaplayer aangesloten op een C650 van samsung had ik precies hetzelfde probleem. Heb een hele tijd getwijfeld aan mijn mediaplayer, maar er zijn zat films met een veel hogere bitrate die nergens last van hebben. Mijn conclusie is dus dat het ligt aan de planet earth rip :)
Hmm dan hoop ik dan maar!
Misschien wordt het tijd voor een blu-ray speler :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emrulez
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-06-2024
Gynnad schreef op woensdag 08 december 2010 @ 13:18:
[...]

Gewoon Nederlands gebruiken. ;)

Misschien dat bji de firmware update de talen niet worden geupdate, al lijkt me dat eigenlijk sterk. Heb eigenlijk geen idee hoe dat kan.
De turkse taal is nodig om sommige kakrakters goed weer te geven in de teletekst nu is het niet leesbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giedo555
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-01 23:35
timwijn schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 17:47:
[...]

Wat wil je er nog meer over weten? Deze vraag is volgens mij even hierboven, of een pagina terug ook al gesteld en het klopt dat er in de 37 inch tv sowieso geen Samsung paneel zit.
Dat het bij de 37 inch zo is wist ik, maar bij de 46 niet. dat vroeg ik dus en daar stond volgens mij nog geen antwoord van op het forum. maar hierboven las ik dus dan bij een ander type met 46 inch een sq panneel in zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
giedo555 schreef op donderdag 09 december 2010 @ 00:19:
[...]

Dat het bij de 37 inch zo is wist ik, maar bij de 46 niet. dat vroeg ik dus en daar stond volgens mij nog geen antwoord van op het forum. maar hierboven las ik dus dan bij een ander type met 46 inch een sq panneel in zit
Volgens mij kan de 46 inch versie inderdaad met een SQ paneel zijn.
Als je gaat kopen, kijk in de winkel of vraag in de winkel. Koop je hem via een webwinkel laat dan in ieder geval weten dat je er een met sq paneel wilt hebben en of je hem anders terug kan sturen voor een ander exemplaar:)
Ben je er al uit welk formaat je gaat nemen?

Kleine edit: Overweeg je ook een 40 inch? Prijsverschil tussen 46 inch en 40 inch is enorm namelijk.
pricewatch: Samsung LE40C630 (550 ofzo Redcoon.)
De 46 inch heb ik het goedkoopst gezien voor 750 Redcoon. o.i.d., dat is echt niet gerechtvaardigd hoge prijs,.

[ Voor 19% gewijzigd door timwijn op 09-12-2010 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:04
Wanneer word er eigenlijk iets bekend van nieuwe modellen van Samsung? Is meestal toch tegen het einde van het jaar?

Hoop dat ze eens iets gaan doen aan de input lag en soap opera effect.

[ Voor 24% gewijzigd door Phusebox op 09-12-2010 09:09 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Phusebox schreef op donderdag 09 december 2010 @ 09:08:
Wanneer word er eigenlijk iets bekend van nieuwe modellen van Samsung? Is meestal toch tegen het einde van het jaar?

Hoop dat ze eens iets gaan doen aan de input lag en soap opera effect.
Waarbij heb je een input lag dan? En kan je soap opera effect niet verhelpen door met de instellingen te spelen?
Welke tv heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:04
timwijn schreef op donderdag 09 december 2010 @ 09:12:
[...]

Waarbij heb je een input lag dan? En kan je soap opera effect niet verhelpen door met de instellingen te spelen?
Welke tv heb je?
Ik heb geen Samsung, lange tijd gekeken voor een 40C630, maar er was er nergens een te vinden met een goed paneel (nog zo'n probleem waar Samsung eens naar mag kijken).

Input lag getest; maar was toch behoorlijk ook op game mode (waarbij het beeld meteen ontzettend lelijk werd).
Soap Opera effect is wel minder te krijgen, maar is nooit helemaal weg. Het beeld oogt gewoon nooit lekker scherp op de C630/C650 in vergelijking tot mijn 4 jaar oude Toshiba.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Pagina: 1 ... 41 ... 75 Laatste