Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 14:51
Phusebox schreef op donderdag 09 december 2010 @ 09:19:
[...]

Ik heb geen Samsung, lange tijd gekeken voor een 40C630, maar er was er nergens een te vinden met een goed paneel (nog zo'n probleem waar Samsung eens naar mag kijken).

Input lag getest; maar was toch behoorlijk ook op game mode (waarbij het beeld meteen ontzettend lelijk werd).
Soap Opera effect is wel minder te krijgen, maar is nooit helemaal weg. Het beeld oogt gewoon nooit lekker scherp op de C630/C650 in vergelijking tot mijn 4 jaar oude Toshiba.
Hm heb zelf een 32 inch c630 en kan me eerlijk gezegd niet vinden in wat je zegt!
Maar dat kan natuurlijk persoonlijk zijn. Over je vraag wanneer de nieuwe modellen komen, zou ik trouwens geen antwoord op durven geven. Nergens nog wat over gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio83
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-01 11:53
Samsung launching carbon nanotube LCD TVs in 2011?

http://asia.cnet.com/crav...anotube-lcd-tvs-in-2011-/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-09 22:52

M2M

medicijnman

Vanmiddag mijn nieuwe Samsung tv ontvangen. Een UE32C6800 (link)

Nu heb ik dus met mijn domme tweakerkop de autoupdate op de tv gedraaid en geeft nu de smartcard van ziggo een foutmelding: E06-4, smartcard defect.

Het lullige is dat de smartcard gewoon werkt in de officiële ziggo ontvanger. De smartcard is dus blijkbaar niet defect.

Ziggo kan niets voor mij betekenen en schuift het probleem af op Samsung, en drie keer raden wat Samsung doet...

Enfin, iemand een soortgelijk probleem? De huidige versie van de TV software is 3003.0. De vorige versie was 2002.X (niet zeker, heb er niet echt op gelet)

edit: blijkbaar iets verkeerd ingesteld. Met een factory reset + opnieuw de beginsetup doorlopen werkt alles weer naar behoren.

[ Voor 7% gewijzigd door M2M op 09-12-2010 12:58 ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
M2M schreef op donderdag 09 december 2010 @ 12:53:
Vanmiddag mijn nieuwe Samsung tv ontvangen. Een UE32C6800 (link)

Nu heb ik dus met mijn domme tweakerkop de autoupdate op de tv gedraaid en geeft nu de smartcard van ziggo een foutmelding: E06-4, smartcard defect.

Het lullige is dat de smartcard gewoon werkt in de officiële ziggo ontvanger. De smartcard is dus blijkbaar niet defect.

Ziggo kan niets voor mij betekenen en schuift het probleem af op Samsung, en drie keer raden wat Samsung doet...

Enfin, iemand een soortgelijk probleem? De huidige versie van de TV software is 3003.0. De vorige versie was 2002.X (niet zeker, heb er niet echt op gelet)

edit: blijkbaar iets verkeerd ingesteld. Met een factory reset + opnieuw de beginsetup doorlopen werkt alles weer naar behoren.
Haha gelukkig heb je het zelf alweer opgelost!
Hoe bevalt je tv? En gebruik je een CI+ of een extern kastje?
Tevreden over digitale kwaliteit? En welke zenders heb je in HD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-09 22:52

M2M

medicijnman

timwijn schreef op donderdag 09 december 2010 @ 14:49:
[...]

Haha gelukkig heb je het zelf alweer opgelost!
Hoe bevalt je tv? En gebruik je een CI+ of een extern kastje?
Tevreden over digitale kwaliteit? En welke zenders heb je in HD?
ikzelf ben geen tv kijk held. Het is meer de vrouwelijke wederhelft die veelvuldig van het apparaat gebruik gaat maken. Tenminste, dat hoop ik :).
Momenteel dus enkel NL 1 2 3 en eurosport in HD. Uiteraard met de CI+ module.

Het punt was, dat vriendinnetje lief, niet zo bijzonder technisch ingesteld is. Als je het uitlegt, is het allemaal goed, maar gaat er iets niet helemaal volgens uitleg, dan werkt het allemaal niet meer. Dus het punt was, dat ze uitzendingen op wilde nemen, digitaal wilde kijken en het liefst 1 afstandsbediening had voor alle functies, zonder zo'n "ellendig logitech apparaat".

En dan beperk je je nogal snel in de keuze, wat betreft de tv. Uiteraard mochten de kosten niet de pan uit lopen, (sub 1000 euro), moest het een ding zijn waar we mee vooruit kunnen en niet te groot zijn (32").

Wat dus betekend dat je zo'n 90% van de ziggo lijst kunt wegstrepen.

Enfin, de tv bevalt tot zover prima. Ik moet de kleuren nog even fatsoenlijk instellen, maar inmiddels zijn haar filmpjes te bekijken over het netwerk, doet de youtube app wat hij moet doen en heb ik het zelfs voor elkaar gekregen om vanaf mijn samsung telefoon, filmpjes te streamen richting tv.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:) Ik als Samung gebruiker kan je alleen dit meegeven: Als je eenmaal het samenspel tussen de tv en de Blu-Ray speler hebt ervaren dan wil je niet iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2010 @ 16:01:
:) Ik als Samung gebruiker kan je alleen dit meegeven: Als je eenmaal het samenspel tussen de tv en de Blu-Ray speler hebt ervaren dan wil je niet iets anders.
Haha dan denk ik dat ik nog een blu-ray spelertje aan moet schaffen:)
Evenals de CI+ module! Alleen ben te lui om hem te bestellen of in de winkel te kopen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
M2M schreef op donderdag 09 december 2010 @ 15:32:
[...]

ikzelf ben geen tv kijk held. Het is meer de vrouwelijke wederhelft die veelvuldig van het apparaat gebruik gaat maken. Tenminste, dat hoop ik :).
Momenteel dus enkel NL 1 2 3 en eurosport in HD. Uiteraard met de CI+ module.

Het punt was, dat vriendinnetje lief, niet zo bijzonder technisch ingesteld is. Als je het uitlegt, is het allemaal goed, maar gaat er iets niet helemaal volgens uitleg, dan werkt het allemaal niet meer. Dus het punt was, dat ze uitzendingen op wilde nemen, digitaal wilde kijken en het liefst 1 afstandsbediening had voor alle functies, zonder zo'n "ellendig logitech apparaat".

En dan beperk je je nogal snel in de keuze, wat betreft de tv. Uiteraard mochten de kosten niet de pan uit lopen, (sub 1000 euro), moest het een ding zijn waar we mee vooruit kunnen en niet te groot zijn (32").

Wat dus betekend dat je zo'n 90% van de ziggo lijst kunt wegstrepen.

Enfin, de tv bevalt tot zover prima. Ik moet de kleuren nog even fatsoenlijk instellen, maar inmiddels zijn haar filmpjes te bekijken over het netwerk, doet de youtube app wat hij moet doen en heb ik het zelfs voor elkaar gekregen om vanaf mijn samsung telefoon, filmpjes te streamen richting tv.
Haha wat je schrijft over je vriendin is zo herkenbaar. Het moment dat ze iets niet meer begrijpen of iets anders is dan zoals je het hebt uitgelegd, worden ze licht hysterisch en raken ze in paniek :9 .
Aardige vriend heeft ze als die hem praktisch alleen voor haar koopt :)
Veel plezier met jullie tv!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MalleEppie71
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 22:31
M2M schreef op donderdag 09 december 2010 @ 15:32:
[...]

Ik las je bericht hier hardop voor en mijn vriendin lief bevestigt dat het hier ook een ellendig Logitech apparaat is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op donderdag 09 december 2010 @ 09:08:
Wanneer word er eigenlijk iets bekend van nieuwe modellen van Samsung? Is meestal toch tegen het einde van het jaar?

Hoop dat ze eens iets gaan doen aan de input lag en soap opera effect.
Soap opera effect geen last meer van met films via de interne mediaplayer (C630). Soms nog wel eens met een DVD of film op tv maar ook dan slechts beperkt waarneembaar. Alleen de originele filmgrain wordt wat weggefilterd door Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat me met Ziggo CI+ de laatste tijd opvalt is dat het geluid wat wisselt in sterkte bij journaaluitzendingen op Nederland 1. Tijdens de uitzending is het geluid niet op 1 niveau. Nu is die geluidssterkte een verhaal op zich, zie http://melodiefabriek.nl/...europees-televisiegeluid/
Ik merk de wisseling in sterkte echter alleen met live journaaluitzendingen. Verder nergens. Geluid loopt via interne speakers tv.

Edit: zal nog eens proberen via externe speakers en journaal via Uitz. gemist.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2010 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebbenhout
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-12-2021
Gisteren heb ik mijn nieuwe tv ontvangen, de LE40C630, en ik zit met wat kleine problemen. Ik ben normaliter vooral een lezer op dit forum maar heb het topic grondig doorgezocht en niet de (voor mij begrijpbare) oplossing gevonden. Echter vond ik wel diverse posts die dezelfde klachten beschrijven dus ben benieuwd of die mensen mij kunnen helpen met onderstaande problemen.

- Het lukt mij niet om de firmware te updaten. Ik het geprobeerd met een externe harde schijf via USB (waar ook andere bestanden op stonden en met een volledig lege usbstick. Ik heb deze firmware gebruikt: http://www.samsung.com/nl...K1W&prd_ia_sub_class_cd=P

- De Mediaplayer speelt heel veel .mkv bestanden niet af terwijl dat toch gewoon zou moeten kunnen lijkt me? De TV geeft aan dat de codecs niet worden ondersteund. Doordat de mediaplayer zes van de acht mkv bestanden (verschillende series/films en bestandsgrootte) die ik heb geprobeerd niet afspeelt vrees ik dat het niet aan de files ligt.

- De Bestanden die wel afgespeeld worden met de mediaplayer hebben het euvel dat het geluid niet synchroon loopt met het beeld. Het scheelt niet heel veel maar het is ontzettend storend.

Misschien dat een eventuele firmware update mij van deze problemen verlost maar volgens mij kan dat niet het probleem zijn. In ieder geval alvast bedankt voor tijd en moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:41
ebbenhout schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 12:32:
- De Mediaplayer speelt heel veel .mkv bestanden niet af terwijl dat toch gewoon zou moeten kunnen lijkt me? De TV geeft aan dat de codecs niet worden ondersteund. Doordat de mediaplayer zes van de acht mkv bestanden (verschillende series/films en bestandsgrootte) die ik heb geprobeerd niet afspeelt vrees ik dat het niet aan de files ligt.
Hoe speel je de bestanden af?

Als je het via het netwerk doet: gebruik dan wel de Samsung PC share manager en niet een ander DLNA programma, want dat werkt veel minder goed (iig bij mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebbenhout
Raymond schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 12:37:
[...]

Hoe speel je de bestanden af?

Als je het via het netwerk doet: gebruik dan wel de Samsung PC share manager en niet een ander DLNA programma, want dat werkt veel minder goed (iig bij mij)
Sorry, dat had ik er wel bij moeten zetten. Met mijn externe harde schijf via USB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ebbenhout schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 12:32:
Gisteren heb ik mijn nieuwe tv ontvangen, de LE40C630, en ik zit met wat kleine problemen. Ik ben normaliter vooral een lezer op dit forum maar heb het topic grondig doorgezocht en niet de (voor mij begrijpbare) oplossing gevonden. Echter vond ik wel diverse posts die dezelfde klachten beschrijven dus ben benieuwd of die mensen mij kunnen helpen met onderstaande problemen.

- Het lukt mij niet om de firmware te updaten. Ik het geprobeerd met een externe harde schijf via USB (waar ook andere bestanden op stonden en met een volledig lege usbstick. Ik heb deze firmware gebruikt: http://www.samsung.com/nl...K1W&prd_ia_sub_class_cd=P

- De Bestanden die wel afgespeeld worden met de mediaplayer hebben het euvel dat het geluid niet synchroon loopt met het beeld. Het scheelt niet heel veel maar het is ontzettend storend.

Misschien dat een eventuele firmware update mij van deze problemen verlost maar volgens mij kan dat niet het probleem zijn. In ieder geval alvast bedankt voor tijd en moeite.
- firmware: pak je de bestanden wel uit op de USB stick? Dus niet de exe gewoon op de stick zetten maar uitpakken en als locatie de stick kiezen. In Mac OS kan dit met Stuffit Expander (Mac OS herkent standaard geen exe. files). In Windows gaat het vanzelf door dubbelklikken op de exe.
Let op dat je de juiste update pakt. Er staan per tv meestal 2 bestanden op de Samsung site.

- mkv: De MKV is een container. Hierin kunnen verschillende codecs voorkomen. De Samsung moet ook die codecs kunnen lezen. Zie p.32 van de handleiding welke codecs binnen mkv gelezen worden. Nu pakt de Samsung wel veel codecs maar dit zou toch de oorzaak van het probleem kunnen zijn dat sommige mkv's niet werken. In bijvoorbeeld VLC kun je via ' Venster' en dan 'media-informatie' zien welke codecs gebruikt worden. Vergelijk die met de handleiding en je weet of het daar aan ligt.

- mkv geluid: niet synchroon lopen herken ik niet. Probeer eens de andere USB ingang. Voor HDD moet je de onderste gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Ik kijk voornamelijk series via de mediaplayer in de tv (die in de week ervoor in de US zijn uitgezonden), allemaal MKV's en ik heb vrijwel nooit problemen (heel toevallig de Criminal Minds van deze week, maar ik heb nog niet gecontroleerd of er een gerepareerde versie van uit is. De keer ervoor dat ik problemen had, is maanden terug. Dus met de TV heb ik net zo vaak problemen met het afspelen van bestanden als dat ik op de pc zelf zou hebben).

Wat voor MKV's probeer jij dan te kijken, misschien ligt het gewoon aan het type codec dat er toevallig in jouw "wereldje" wordt gebruikt (zoals bert-nl al zegt)

edit: beeld en geluid uit sync heb ik alleen na fastforwarden. Even één tikje terugspoelen en het geluid is weer in sync.

[ Voor 9% gewijzigd door Raymond op 10-12-2010 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giedo555
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-01 23:35
timwijn schreef op donderdag 09 december 2010 @ 09:06:
[...]

Volgens mij kan de 46 inch versie inderdaad met een SQ paneel zijn.
Als je gaat kopen, kijk in de winkel of vraag in de winkel. Koop je hem via een webwinkel laat dan in ieder geval weten dat je er een met sq paneel wilt hebben en of je hem anders terug kan sturen voor een ander exemplaar:)
Ben je er al uit welk formaat je gaat nemen?

Kleine edit: Overweeg je ook een 40 inch? Prijsverschil tussen 46 inch en 40 inch is enorm namelijk.
pricewatch: Samsung LE40C630 (550 ofzo Redcoon.)
De 46 inch heb ik het goedkoopst gezien voor 750 Redcoon. o.i.d., dat is echt niet gerechtvaardigd hoge prijs,.
Ik heb zelf een 32C530 en ben daar super tevreden over dat ik mijn ouders een C630 aangeraden heb (die ik nog mooier vind). Maar ze denken dat een 40 inch te klein is voor in de woonkamer. Ik denk dat ze de tv ook in de winkel willen halen ipv op internet. Ik zal ze er dus op wijzen om eentje te nemen met sq paneel en anders vragen of die terug mag.

Dank voor je antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebbenhout
Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 15:41:
[...]

- firmware: pak je de bestanden wel uit op de USB stick? Dus niet de exe gewoon op de stick zetten maar uitpakken en als locatie de stick kiezen. In Mac OS kan dit met Stuffit Expander (Mac OS herkent standaard geen exe. files). In Windows gaat het vanzelf door dubbelklikken op de exe.
Let op dat je de juiste update pakt. Er staan per tv meestal 2 bestanden op de Samsung site.

- mkv: De MKV is een container. Hierin kunnen verschillende codecs voorkomen. De Samsung moet ook die codecs kunnen lezen. Zie p.32 van de handleiding welke codecs binnen mkv gelezen worden. Nu pakt de Samsung wel veel codecs maar dit zou toch de oorzaak van het probleem kunnen zijn dat sommige mkv's niet werken. In bijvoorbeeld VLC kun je via ' Venster' en dan 'media-informatie' zien welke codecs gebruikt worden. Vergelijk die met de handleiding en je weet of het daar aan ligt.

- mkv geluid: niet synchroon lopen herken ik niet. Probeer eens de andere USB ingang. Voor HDD moet je de onderste gebruiken.
- firmware: ik wist inderdaad niet dat je het bestand ook moest uitpakken. werkt nu wel, bedankt!

-mkv: heb een mkv als voorbeeld genomen: de video codec is volgens VLC 'H264 - MPEG-4 AVC (part 10) (avc1). volgens p32. van de handleiding zou dat dan dus gewoon moeten werken maar dat is niet het geval.

- geluid: gebruik inderdaad de HDD uitgang..

Kan het er mee te maken hebben dat ik een SQ4 scherm heb? zo ja, dan ga ik hem meteen omwisselen.
Raymond schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 15:47:
Ik kijk voornamelijk series via de mediaplayer in de tv (die in de week ervoor in de US zijn uitgezonden), allemaal MKV's en ik heb vrijwel nooit problemen (heel toevallig de Criminal Minds van deze week, maar ik heb nog niet gecontroleerd of er een gerepareerde versie van uit is. De keer ervoor dat ik problemen had, is maanden terug. Dus met de TV heb ik net zo vaak problemen met het afspelen van bestanden als dat ik op de pc zelf zou hebben).

Wat voor MKV's probeer jij dan te kijken, misschien ligt het gewoon aan het type codec dat er toevallig in jouw "wereldje" wordt gebruikt (zoals bert-nl al zegt)

edit: beeld en geluid uit sync heb ik alleen na fastforwarden. Even één tikje terugspoelen en het geluid is weer in sync.
Ja ik kijk ook vooral Amerikaanse series en wil er ook wat films mee bekijken.

edit: Ik heb nu twee keer een 1080p mkv van de eerste episode van planet earth geprobeerd maar beide werken niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999

rammes

koekebakker 1e klas

ik wilde zojuist bij redcoon de ue40c6000 bestellen,

via tweakers kom ik op deze prijs ( via de pricewatch)
http://www.redcoon.nl/ind...1/cid/15028/refId/tweak/#

op een gegeven moment ben ik direct via redcoon gegaan en kom ik op 150 euro duurder uit. of is dit een ander model??

http://www.redcoon.nl/ind...MSUNG_UE40C6000_NL_Model/

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rammes schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 21:16:
ik wilde zojuist bij redcoon de ue40c6000 bestellen,

via tweakers kom ik op deze prijs ( via de pricewatch)
http://www.redcoon.nl/ind...1/cid/15028/refId/tweak/#

op een gegeven moment ben ik direct via redcoon gegaan en kom ik op 150 euro duurder uit. of is dit een ander model??

http://www.redcoon.nl/ind...MSUNG_UE40C6000_NL_Model/
Redcoon, en je geweldige service dan ?

Saturn komt bijvoorbeeld 2 jaar lang langs voor nop en neemt hem mee als je het niet ge fixt krijgen waarbij je een tijdelijk toestel krijgt.

Trouwens, je weet niet wat Redcoon en PD inkopen dus als het een buitenlands model betreft kan het zijn dat je geen garantie krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 21:47:
[...]

Redcoon, en je geweldige service dan ?

Saturn komt bijvoorbeeld 2 jaar lang langs voor nop en neemt hem mee als je het niet ge fixt krijgen waarbij je een tijdelijk toestel krijgt.

Trouwens, je weet niet wat Redcoon en PD inkopen dus als het een buitenlands model betreft kan het zijn dat je geen garantie krijgt.
een saturn is hier 70km vandaan (waar ik woon) maar redcoon heb ik geen ervaring mee. zag op de pricewatch wel ok recenties. niet dus?

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ebbenhout schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 19:39:
[...]

- firmware: ik wist inderdaad niet dat je het bestand ook moest uitpakken. werkt nu wel, bedankt!

-mkv: heb een mkv als voorbeeld genomen: de video codec is volgens VLC 'H264 - MPEG-4 AVC (part 10) (avc1). volgens p32. van de handleiding zou dat dan dus gewoon moeten werken maar dat is niet het geval.

Kan het er mee te maken hebben dat ik een SQ4 scherm heb? zo ja, dan ga ik hem meteen omwisselen.

[...]

edit: Ik heb nu twee keer een 1080p mkv van de eerste episode van planet earth geprobeerd maar beide werken niet...
Werken de 720p mkv files wel?

Neem desnoods een USB stick mee naar de winkel met de files die het niet doen en kijk of ze het daar wel doen. Zo ja, dan zou ik de tv omruilen.

Met het paneel heeft dit vermoedelijk niks te maken. De techniek in de tv's zou identiek moeten zijn bij de verschillende panelen, alleen het paneel zelf is verschillend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraagje ivp allshare op een samsung led tv.
Bestaat er geen manier om je beeld uit te zetten/zwart scherm of screensaver modus in te schakelen als je muziek beluisterd via allshare?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
ebbenhout schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 19:39:
[...]

[...]

Denk dat het toch echt aan codecs ligt die die niet af kan spelen.
Download zelf ook series in 720p voornamelijk. (how i met your mother, two and a half men).
Tv pakt bijna alles, maar afgelopen week beide afleveringen niet.
Overigens wel vreemd dat ie earth ook niet pakt, want daar zijn niet zo veel verschillende versies van en die pakt ie bij mij gewoon wel. Probeer eerst nog maar de firmware, als dat niet lukt anders even naar de winkel gaan, testen op ander model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebbenhout
Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 22:39:
[...]

Werken de 720p mkv files wel?

Neem desnoods een USB stick mee naar de winkel met de files die het niet doen en kijk of ze het daar wel doen. Zo ja, dan zou ik de tv omruilen.

Met het paneel heeft dit vermoedelijk niks te maken. De techniek in de tv's zou identiek moeten zijn bij de verschillende panelen, alleen het paneel zelf is verschillend.
Ja die werken wel alhoewel die wel relatief veel last hebben van dat het geluid niet synchroon loopt met het beeld.
timwijn schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 10:48:
[...]

Denk dat het toch echt aan codecs ligt die die niet af kan spelen.
Download zelf ook series in 720p voornamelijk. (how i met your mother, two and a half men).
Tv pakt bijna alles, maar afgelopen week beide afleveringen niet.
Overigens wel vreemd dat ie earth ook niet pakt, want daar zijn niet zo veel verschillende versies van en die pakt ie bij mij gewoon wel. Probeer eerst nog maar de firmware, als dat niet lukt anders even naar de winkel gaan, testen op ander model.
Ik zal nog eens wat versies proberen maar het blijft raar dat de versie die ik had volgens de handleiding wel ondersteund zouden moeten worden.

Dank voor jullie reacties allemaal, ik laat weten hoe het afloopt (:

EDIT:

misschien dat andere gebruikers van de LE40C630 een van deze test files van de befaamde birds scene uit Earth kunnen testen via USB: http://forums.plexapp.com...-birds-scene-earth-movie/

Ik kan deze dus allemaal niet afspelen ):

[ Voor 9% gewijzigd door ebbenhout op 11-12-2010 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe je kan switchen tussen analoog tv kijken en digitaal?

Betreft een le37b650

Dit aangezien een enkele zender (nog) niet in het digitale pakket zit en dus wel via analoog te bekijken is.

TIA :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 16:35:
Weet iemand hoe je kan switchen tussen analoog tv kijken en digitaal?
..gebruik de 'source' knop op je AB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 17:03:
[...]

..gebruik de 'source' knop op je AB
Dat had ik allang geprobeerd, geen effect.

Aangezien we geen analoge zenders geprogrammeerd hadden heb ik de tv in eerste instantie naar analoge kanalen laten zoeken (via ant.). Daar vindt hij er dan een stuk of 31 van. Hij geeft dan ook weer op ATV te staan. Ik neem aan dat hij automatisch die zenders opslaat.
Maar teruggaan naar DTV lukt met geen mogelijkheid, alleen door de tv te laten zoeken naar zenders de kabel. Dan vindt hij er er, en kijken we weer via DTV.

Hier moet toch een makkelijkere methode voor zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 16:39
Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 18:14:
[...]

Dat had ik allang geprobeerd, geen effect.

Aangezien we geen analoge zenders geprogrammeerd hadden heb ik de tv in eerste instantie naar analoge kanalen laten zoeken (via ant.). Daar vindt hij er dan een stuk of 31 van. Hij geeft dan ook weer op ATV te staan. Ik neem aan dat hij automatisch die zenders opslaat.
Maar teruggaan naar DTV lukt met geen mogelijkheid, alleen door de tv te laten zoeken naar zenders de kabel. Dan vindt hij er er, en kijken we weer via DTV.

Hier moet toch een makkelijkere methode voor zijn?
Druk op je afstandsbediening op de CH LIST knop en dan A om tussen digitaal (cable) en analoog (air) te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wekko306 schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 18:20:
[...]

Druk op je afstandsbediening op de CH LIST knop en dan A om tussen digitaal (cable) en analoog (air) te veranderen.
A als je op CH LIST hebt geduwd? Niet aanwezig die optie. Heb wel met de rode knop tussen de diverse keuzes gekeken maar ik zie nu alleen de digitale kanalen.

Zit ik op ATV dan staan hier alleen de ATV kanalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

terug gaan naar kanalen zoeken: digitaal met analoog zoeken op kabel, ergens krijg je die optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 19:29:
[...]

A als je op CH LIST hebt geduwd? Niet aanwezig die optie. Heb wel met de rode knop tussen de diverse keuzes gekeken maar ik zie nu alleen de digitale kanalen.

Als je NL 1 (HD) aan hebt staan druk dan eens op de Channel (P) - knop. De analoge kanalen zitten onder de 1. Je komt dan uit op 31 en je kunt dan met de channel - knop terugbladeren in alle analoge zenders. Dit is althans zo bij de Samsung C serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 19:29:
[...]

Je hebt dus wel bij kanalen instellen digitaal EN analoog beiden gekozen.
Dat ie niet alleen op de optie digitaal staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitano
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 13:58
ebbenhout schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 12:52:
[...]

misschien dat andere gebruikers van de LE40C630 een van deze test files van de befaamde birds scene uit Earth kunnen testen via USB: http://forums.plexapp.com...-birds-scene-earth-movie/

Ik heb de LE37C550 met MStar moederbord (MSX firmware).

Ik heb de 20 en 42 mbit versies geprobeerd en kan ze beide niet afspelen. Ik krijg de melding "File Format Not Supported".

Bij mij doen wel meerdere mkv's het niet. Bij sommige krijg ik de melding "Video Codec Not Supported"
bij andere "File Format Not Supported".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitano
Ik heb net mijn verzameling trailers en samples uitgeprobeerd en de onderstaande doen het niet.

De codec info komt van Media Player Classic

De foutmeldingen zijn
AC NS - Audio Codec Not Supported (film wordt wel afgespeeld maar zonder geluid)
VC NS - Video Codec Not Supported
FF NS - Not Supported File Format

Er zijn er dus best wat met MPEG4 Video (H264) video codec die het niet doen, terwijl ik genoeg anderen met dezelfde codec heb die het wel doen.

Alexander - Trailer 1080p.wmv AC NS
Audio: Windows Media Audio 48000Hz 6ch 440Kbps [Raw Audio 0]
Video: Windows Media Video 9 1920x1080 23.98fps 9600Kbps [Raw Video 1]

Cloverfield 2008 - Sample - 1080p BR DTS x264.mkv VC NS
Video: MPEG4 Video (H264) 1920x1080 23.98fps [English, Cloverfield 2008 (Video 1)]
Audio: DTS 48000Hz 6ch [English, Main Audio (Audio 1)]

Corpse Bride - Sample - 1080p.mkv VC NS
Video: MPEG4 Video (H264) 1920x1040 23.98fps [English (Video 1)]
Audio: Dolby AC3 48000Hz 6ch [English (Audio 1)]

I Am Legend - Trailer - 1080p.mp4 AC NS
Video: MPEG4 Video (H264) 1920x816 23.97fps [GPAC ISO Video Handler]
Audio: AAC 48000Hz 6ch 258Kbps [GPAC ISO Audio Handler]

Terminator 2 - HD Trailer - 1080p.wmv AC NS
Video: Windows Media Video 9 1440x1080 (16:9) 23.98fps 8000Kbps [Raw Video 1]
Audio: Windows Media Audio 48000Hz 6ch 384Kbps [Raw Audio 0]

The Matrix - Sample - 1080p.mkv VC NS
Video: MPEG4 Video (H264) 1920x800 23.98fps [English (Video 1)]
Audio: Dolby AC3 48000Hz 6ch [English (Audio 1)]

Transformers 1 - Sample - 1080p.mkv VC NS
Video: MPEG4 Video (H264) 1920x800 23.98fps [English, ???? (Video 1)]
Audio: DTS 48000Hz 6ch [English, ???? (Audio 1)]
Audio: AAC 48000Hz stereo [English, Director's Comments (Audio 2)]

Videodrome - 1080p.avi VC NS
Video: DivX 5 1920x1080 50.00fps 8563Kbps [Video 0]
Audio: MPEG Audio Layer 3 48000Hz stereo 256Kbps [Audio 1]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
ebbenhout schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 12:52:

Ik heb een 32C550: Alle bestanden spelen af (via DLNA, heb USB niet geprobeerd). Ik krijg wel steeds de melding dat de audio-codec niet wordt ondersteund, maar dat zal wel komen omdat er geen geluid bij zit.
Het is wel zo dat het laden van de 42mbit versie langer duurt dan het laden van de 20mbit versie, maar ze spelen beide prima af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitano
Ik heb ze alleen via USB geprobeerd. DLNA heb ik nog niet geinstalleerd.

Weet iemand trouwens hoe je tijdens het afspelen snel naar het volgende bestand in een map kunt zappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-09 06:26

nnk

Spreek uit: en en kaa

Ik heb net een maand geleden een LE40C550 gekocht. Nu heb ik al een eerste probleem: de TV reageert niet meer op de afstandsbediening. Ik heb zo het vermoeden dat dit niet aan de afstandsbediening ligt, maar aan de TV zelf. Ik kan me namelijk herinneren dat als de TV aanstaat, dat het rode lampje (waar je de AB op moet richten) brandt. Kan iemand dit bevestigen? Bij mij brandt hij dus alleen als de TV uit staat en wel in het stopcontact zit.

Wat ik allemaal al geprobeerd heb:
- Nieuwe firmware (lukt niet, want ik had al de nieuwste)
- Reset van instellingen (lukt niet, want dat moet met de AB, toch?)
- TV meerdere malen uit het stopcontact
- Nieuwe batterijen van de AB
- Gezien in het donker dat er rood licht uit de IR-led van de AB komt

Ik begrijp dat ik nu 0900-samsung kan bellen en dat ze dan langs komen. Wel jammer mochten ze mijn scherm moeten vervangen, want het is een SQ03 panel, wat volgens mij wel goed was als ik dat hier zo lees.

Ik heb trouwens dit topic doorgezocht, en nog niemand met dit probleem gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 19:34:
terug gaan naar kanalen zoeken: digitaal met analoog zoeken op kabel, ergens krijg je die optie
Dat was het, had het zelf toevallig ook gevonden.
Via kabel laten zoeken op digitaal en analoog et voila :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
nnk schreef op zondag 12 december 2010 @ 12:58:
Ik heb net een maand geleden een LE40C550 gekocht. Nu heb ik al een eerste probleem: de TV reageert niet meer op de afstandsbediening. Ik heb zo het vermoeden dat dit niet aan de afstandsbediening ligt, maar aan de TV zelf. Ik kan me namelijk herinneren dat als de TV aanstaat, dat het rode lampje (waar je de AB op moet richten) brandt. Kan iemand dit bevestigen? Bij mij brandt hij dus alleen als de TV uit staat en wel in het stopcontact zit.

Wat ik allemaal al geprobeerd heb:
- Nieuwe firmware (lukt niet, want ik had al de nieuwste)
- Reset van instellingen (lukt niet, want dat moet met de AB, toch?)
- TV meerdere malen uit het stopcontact
- Nieuwe batterijen van de AB
- Gezien in het donker dat er rood licht uit de IR-led van de AB komt

Ik begrijp dat ik nu 0900-samsung kan bellen en dat ze dan langs komen. Wel jammer mochten ze mijn scherm moeten vervangen, want het is een SQ03 panel, wat volgens mij wel goed was als ik dat hier zo lees.

Ik heb trouwens dit topic doorgezocht, en nog niemand met dit probleem gevonden.
Je gedachte over het lampje klopt niet, heb het even nagekeken op mijn C630.
Het lampje brandt niet als de tv aan staat op een kanaal, alleen als ie uit staat maar wel aan het stroom blijft hij branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Kitano schreef op zondag 12 december 2010 @ 12:52:
Ik heb ze alleen via USB geprobeerd. DLNA heb ik nog niet geinstalleerd.

Weet iemand trouwens hoe je tijdens het afspelen snel naar het volgende bestand in een map kunt zappen?
Via USB werken de "videoknoppen" onderdaan de AB gewoon. Via DLNA moet je dat doen via die "cursortoetsen" een stukje hoger op de AB. Links/Rechts is spoelen. Hoog/laag is begin v/h bestand of eind v/h bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaFFia
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-09 22:56
Ik hoop dat ik hier ook 2 van mijn probleempjes kan posten .
Sinds donderdag de eigenaar van een samsung UE46-6700 , maar ik heb er 2 behoorlijke problemen mee .
1 Geluid is altijd later
-Media center naar surround set met optical en HDMI naar Tv , Optical weghalen en geluid over tv laten gaan blijkt niet te werken , echter met andere 2 hardware apps werkt het wel .
- Humax caiway HD heb ik dezelfde issues mee , alleen kan ik daarvan het geluid wel over men tv laten gaan .

2 Het beeld kan van tijd tot tijd aardig schokken en zelfs een soort van "ghosting" geven .

http://www.youtube.com/user/elfirx AKA MaFFia|NL|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
MaFFia schreef op zondag 12 december 2010 @ 17:05:
Sinds donderdag de eigenaar van een samsung UE46-6700 , maar ik heb er 2 behoorlijke problemen mee .
1 Geluid is altijd later
-Media center naar surround set met optical en HDMI naar Tv , Optical weghalen en geluid over tv laten gaan blijkt niet te werken , echter met andere 2 hardware apps werkt het wel .
- Humax caiway HD heb ik dezelfde issues mee , alleen kan ik daarvan het geluid wel over men tv laten gaan .

2 Het beeld kan van tijd tot tijd aardig schokken en zelfs een soort van "ghosting" geven .
Bij wat voor beelden lijkt het beeld te schokken en ghosting te geven? Op het moment dat je "gewoon" tv kijkt?
Bij mijn vriendin hebben ze een humax kast icm een led-tv (ue32b*****, vorige serie dus) en die heeft ook af en toe last van ghosting. Lees overigens wel vaker dat dat een van de minpunten is aan die schermen..
Eerste probleem kan ik je verder niet mee helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaFFia schreef op zondag 12 december 2010 @ 17:05:
1 Geluid is altijd later

Kun je in je mediacenter niet een geluidvertraging instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
@bert-nl

Jij hebt ook een c630 toch? I.c.m. wat voor andere apparaten gebruik jij je tv? Ben een beetje aan het rond kijken waar ik mijn tv mee compleet zou kunnen maken:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

ik wil de 40inch c6000 kopen, weet iemand wat de beste aansluit manier is in combinatie met een macbook pro 2010? mini displayport---> hdmi of mini displayport ---> dvi?

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:24

job

Uiteraard naar hdmi dan stuur je het geluid ook meteen mee.
Hier een topic over hoe aan te sluiten en welke kabeltjes: mini-Displayport aansluiten op tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

timwijn schreef op zondag 12 december 2010 @ 20:16:
@bert-nl

Jij hebt ook een c630 toch? I.c.m. wat voor andere apparaten gebruik jij je tv? Ben een beetje aan het rond kijken waar ik mijn tv mee compleet zou kunnen maken:)
Klopt. Heb er een HDD (klein formaat van WD) aan gekoppeld via USB, een Sony blu-rayspeler (s-370, zeer plat) en een Sony surround receiver. Passende speakerset moet ik nog kopen (ter vervanging oude). Zoek een speakerset die ook muziek mooi laat klinken dus niet alleen geschikt voor films.
De mediaspeler van de Samsung C630 voldoet op zich wel, mis alleen de mogelijkheid dvd's goed af te spelen en subs uit mkv's. Vind de mediaspeler echter goed genoeg om geen aparte te hoeven aanschaffen. DLNA gebruik ik niet omdat vooruit- en terugspoelen van films dan niet wil. Bovendien belast dat mn MBP teveel.
Ben al met al erg tevreden met de tv :) (niet in de laatste plaats door het design).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2010 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitano
Raymond schreef op zondag 12 december 2010 @ 13:21:
[...]
Via USB werken de "videoknoppen" onderdaan de AB gewoon. Via DLNA moet je dat doen via die "cursortoetsen" een stukje hoger op de AB. Links/Rechts is spoelen. Hoog/laag is begin v/h bestand of eind v/h bestand.
Bij mij werken ze beide als ik vanaf usb afspeel. daarmee kan ik wel binnen een bestand zoeken, maar niet direct door naar het volgende bestand. de enige mogelijkheid is dus met de pijl omhoog naar het einde van de film en dan ff wachten tot de volgende begint. dat zou toch sneller moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebbenhout
Kitano schreef op zondag 12 december 2010 @ 12:07:
[...]

Ik heb de LE37C550 met MStar moederbord (MSX firmware).

Ik heb de 20 en 42 mbit versies geprobeerd en kan ze beide niet afspelen. Ik krijg de melding "File Format Not Supported".

Bij mij doen wel meerdere mkv's het niet. Bij sommige krijg ik de melding "Video Codec Not Supported"
bij andere "File Format Not Supported".
dank voor het testen maar dus de dezelfde resultaten...

helaas ook nog steeds heel veel hinder met het geluid dat niet synchroon loopt. niet alleen bij mkv's maar ook bij avi's, mp4's en zelfs bij analoge tv.

ik ga hem denk ik maar terugsturen en nog eens kritisch nadenken over dit type. wel frapant dat onder andere bert-nl wel heel erg tevreden is met de tv dus dat het type wel heel goed kan presteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:15
Ik heb (van een verkoper) gehoord dat de C550 EOL'ed werd. Weet iemand of dit waar is?

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:27
Verwijderd schreef op zondag 12 december 2010 @ 22:03:
[...]

Klopt. Heb er een HDD (klein formaat van WD) aan gekoppeld via USB, een Sony blu-rayspeler (s-370, zeer plat) en een Sony surround receiver. Passende speakerset moet ik nog kopen (ter vervanging oude). Zoek een speakerset die ook muziek mooi laat klinken dus niet alleen geschikt voor films.
De mediaspeler van de Samsung C630 voldoet op zich wel, mis alleen de mogelijkheid dvd's goed af te spelen en subs uit mkv's. Vind de mediaspeler echter goed genoeg om geen aparte te hoeven aanschaffen. DLNA gebruik ik niet omdat vooruit- en terugspoelen van films dan niet wil. Bovendien belast dat mn MBP teveel.
Ben al met al erg tevreden met de tv :) (niet in de laatste plaats door het design).
Ik mis inderdaad ook de subs die in de mkv's zitten. Jammer dat de - in mijn geval - C530 dat niet afspeelt. Doet hij dat in een DVD wel? Of speelt hij die ook niet goed af?

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
Ik heb zelf de LE 40c630 en zit eigenlijk een beetje met een probleem. Als ik kijk naar Two and a half men en afgelopen donderdag de film The Prestige heb ik het idee dat er ooit onnatuurlijke beelden zijn. Wat bedoel ik hier mee, dat ze onnatuurlijk snel draaien of dat er ineens een klein stukje wordt versneld. Terwijl het geluid wel gewoon goed mee blijft gaan en hetzelfde klinkt.

Ook de manier van filmen ziet er dan een beetje uit als een B-film terwijl het gewoon een goede film is. The Prestige keek ik gewoon via Satteliet en Two and a half men keek ik via mijn eigen media player, het betrof hier wel een .avi file van gewoon goede kwaliteit, die normaliter op de laptop / via laptop aansluiting op de andere tv bij ons in huis wel gewoon goed kijkt.

Ligt dit aan de instellingen of doe ik zelf iets verkeerds? Iemand tips?

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
LuPo schreef op maandag 13 december 2010 @ 08:47:
[...]

Ik mis inderdaad ook de subs die in de mkv's zitten. Jammer dat de - in mijn geval - C530 dat niet afspeelt. Doet hij dat in een DVD wel? Of speelt hij die ook niet goed af?
EN @Bert-NL

Hoezo speelt hij subs van MKV's niet goed af?
Hebben jullie die dan hardcoded?
Elke keer als ik in dezelfde map, met dezelfde bestandsnaam een mkv afspeel, pakt hij de ondertiteling direct en speelt hij het perfect af.. Helemaal geen problemen mee gehad.. Dus waar komt dit probleem bij jullie voor??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Ik weet niet hoe het met de C630 zit, maar de C650 heeft in ieder geval wel een beetje last van undefeatable DNR. Dit zou echter niet voor 'versnellingen' mogen zorgen. Heb je interpolatie (100Hz) aan staan? Zet die dan sowieso uit. En zorg dat je TV 24p-inputsignaal krijgt aangeleverd en deze ook in 24p-modus output, om het zo maar even te zeggen.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Verwijderd schreef op zondag 12 december 2010 @ 22:03:
[...]

Thanks Bert voor je reactie!
Heb er nu een kleine HDD aan zitten (klein ding van 320gb) en een oudere dvd-speler. Denk er over om een blu-ray speler(/recorder) aan te schaffen en misschien nog een mooi surround systeempje.
Vind persoonlijk de mediaspeler ook goed genoeg:)
Ben ook erg tevreden over mijn tv en ben blij dat ik me heb laten leiden door o.a. jou om toch voor een c630 te gaan en niet voor c5100. (design vind ik ook echt fantastisch!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
timwijn schreef op maandag 13 december 2010 @ 09:47:
[...]

EN @Bert-NL

Hoezo speelt hij subs van MKV's niet goed af?
Hebben jullie die dan hardcoded?
Elke keer als ik in dezelfde map, met dezelfde bestandsnaam een mkv afspeel, pakt hij de ondertiteling direct en speelt hij het perfect af.. Helemaal geen problemen mee gehad.. Dus waar komt dit probleem bij jullie voor??
Jij bedoelt de subs die als .srt in dezelfde map staan. Die pakt hij inderdaad direct mee. Echter heb ik ook mkv's die subs in het bestand zelf hebben zitten. Op de computer kan ik in VLC Media Player die subs selecteren, maar op de TV kan ik niks daarvan selecteren. Helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
LuPo schreef op maandag 13 december 2010 @ 10:00:
[...]

Jij bedoelt de subs die als .srt in dezelfde map staan. Die pakt hij inderdaad direct mee. Echter heb ik ook mkv's die subs in het bestand zelf hebben zitten. Op de computer kan ik in VLC Media Player die subs selecteren, maar op de TV kan ik niks daarvan selecteren. Helaas..
Klopt, dat ondersteund de tv inderdaad niet dat heb ik namelijk ook een paar keer gehad. Maar over het algemeen heb ik ze gewoon in de zelfde map staan dus dan maakt het verder niet zoveel uit. De mediaplayer van de tv werkt verder naar behoren vind ik althans en ik gebruik wild media server om alles te streamen er naar toe (hij kan desnoods transcoden, maar dat is met deze tv eigenlijk zowat niet nodig hij ondersteund de meeste dingen wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
LuPo schreef op maandag 13 december 2010 @ 10:00:
[...]

Oh vreemd, ik heb daar tot nu toe geen problemen mee gehad. Subs die hardcoded in het bestand waren speelde hij ook nog af volgens mij. Misschien moet ik nog even een bestandje testen om te kijken of het niet verkeerd in m'n hoofd zit:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Voor de mensen die er nog 1 van plan zijn te halen:
CI+ module van Ziggo in de aanbieding bij de MM voor 49 euro!
(denk dat ik er zelf in ieder geval maar een moet gaan halen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
timwijn schreef op maandag 13 december 2010 @ 10:45:
Voor de mensen die er nog 1 van plan zijn te halen:
CI+ module van Ziggo in de aanbieding bij de MM voor 49 euro!
(denk dat ik er zelf in ieder geval maar een moet gaan halen)
Paar weken geleden ook voor die prijs opgepikt bij MM.
Je krijgt er ook een Ziggo Smartcard bij. Die had ik al dus (nieuw in de verpakking) verkocht via MP voor €15,-. Uiteindelijk dus voor 34 euro die CI+ module, niet gek. ;)

Ik had ook nog een Samsung decoder + smartcard voor €9,50,- opgepikt tijdens de actie op sluitallesaan.nl, die decoder heb ik verkocht (toen ik de CI+ module kocht) voor €35.

Dus uiteindelijk kijk ik nu bijna gratis HD-TV. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
LB06 schreef op maandag 13 december 2010 @ 09:50:
Ik weet niet hoe het met de C630 zit, maar de C650 heeft in ieder geval wel een beetje last van undefeatable DNR. Dit zou echter niet voor 'versnellingen' mogen zorgen. Heb je interpolatie (100Hz) aan staan? Zet die dan sowieso uit. En zorg dat je TV 24p-inputsignaal krijgt aangeleverd en deze ook in 24p-modus output, om het zo maar even te zeggen.
Zal het thuis eens gaan proberen :) Even gegoogled of je de DNR opties bij mijn tv uit zou kunnen zetten, maar kan het niet vinden via google. Dus thuis maar even gaan uitzoeken! Alvast bedankt :)

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Gynnad schreef op maandag 13 december 2010 @ 11:02:
[...]

Zal het thuis eens gaan proberen :) Even gegoogled of je de DNR opties bij mijn tv uit zou kunnen zetten, maar kan het niet vinden via google. Dus thuis maar even gaan uitzoeken! Alvast bedankt :)
Volgens hdtvtest.co.uk is de C630 hetzelfde als de C650, maar dan met een ander uiterlijk en een matte paneel. Oftewel, die (subtiele) noise reduction krijg je niet uit, ook al zet je hem op uit. Behalve door hem in Game mode te zetten, maar dan verlies je weer de mogelijkheid tot 24p=judder.

Ik betwijfel echter of jouw probleem aan DNR te wijten is. Ik denk toch eerder dat het aan Auto Motion Plus (AMP) ligt: de 100Hz interpolatie feature van de Samsung. Probeer die eens uit te zetten en ervoor te zorgen dat je TV netjes 24p doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 20:12

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

floriske.nl schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 08:58:
[...]

Ik kan eindelijk mijn foto's bekijken via de ingebouwde mediaplayer, de hierboven geposte oplossing voor MediaTomb (Custom http headers) lijkt te werken.

Met vooralsnog de nadruk op "lijkt" omdat gisteren niet al mijn bestanden geïndexeerd werden, daarom vanochtend mijn CH3SNAS herstart en nu maar hopen dat nu alle bestanden wel geïndexeerd worden.

Daarnaast is de wijze waarop MediaTomb de bestanden indexeert niet je van het, of alle bestanden in 1 map, of handmatig vanaf de root van de NAS (/mnt) door al je mappen bladeren, niks op genre of datum etc.

Zal 's kijken of de "custom http headers" truc ook op Twonky los te laten is.
Voor mensen met hetzelfde probleem: De nieuwe versie van Twonky Mediaserver 6.030 lost dit probleem op, ook grote bestanden worden nu keurig weergegeven.

Wel balen dat de LE40C650 (en andere Samsung TV's) niet overweg kan met Video_TS folders of DVD ISO's, al mijn DVD's (300+) rippen naar MKV met losse subs wordt een tijdrovende zaak terwijl een ISO of Video_TS folder een fluitje van een cent is.

Toch maar eens nadenken over een losse mediaplayer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LB06 schreef op maandag 13 december 2010 @ 12:10:
[...]

Volgens hdtvtest.co.uk is de C630 hetzelfde als de C650, maar dan met een ander uiterlijk en een matte paneel. Oftewel, die (subtiele) noise reduction krijg je niet uit, ook al zet je hem op uit. Behalve door hem in Game mode te zetten, maar dan verlies je weer de mogelijkheid tot 24p=judder.

Ik betwijfel echter of jouw probleem aan DNR te wijten is. Ik denk toch eerder dat het aan Auto Motion Plus (AMP) ligt: de 100Hz interpolatie feature van de Samsung. Probeer die eens uit te zetten en ervoor te zorgen dat je TV netjes 24p doet.
De C650 heeft daarnaast ook internettv. Verder heeft de C650 een andere look, namelijk zo'n uitstulping aan de onderkant van de bezel met rood erin. De C630 is volledig zwart met een smalle doorzichtige rand. Geen kleuren of uitstulpingen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

timwijn schreef op maandag 13 december 2010 @ 10:33:
[...]

Oh vreemd, ik heb daar tot nu toe geen problemen mee gehad. Subs die hardcoded in het bestand waren speelde hij ook nog af volgens mij. Misschien moet ik nog even een bestandje testen om te kijken of het niet verkeerd in m'n hoofd zit:)
Helaas kan de tv inderdaad die MKV subs niet afspelen. Wel verschillende MKV audiotracks. Overigens zijn subs makkelijk los te maken uit een MKV met de app mkvtools. Daarna voeg je ze als losse srt toe in dezelfde map.
Ondersteuning voor video_ts/vob/iso via een software-update zou wel mooi zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2010 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Verwijderd schreef op maandag 13 december 2010 @ 18:16:
[...]

Helaas kan de tv inderdaad die MKV subs niet afspelen. Wel verschillende MKV audiotracks. Overigens zijn subs makkelijk los te maken uit een MKV met de app mkvtools. Daarna voeg je ze als losse srt toe in dezelfde map.
Ondersteuning voor video_ts/vob/iso via een software-update zou wel mooi zijn.
Goeie tip voor iedereen die er problemen mee heeft bert:)
Over dat design van 630 en 650 ben persoonlijk meer fan van de 630 vind die uitstulping maar niks! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

timwijn schreef op maandag 13 december 2010 @ 19:36:
[...]

Goeie tip voor iedereen die er problemen mee heeft bert:)
Over dat design van 630 en 650 ben persoonlijk meer fan van de 630 vind die uitstulping maar niks! |:(
Die uitstulping bij de C650 is inderdaad niet mooi. Er zijn helaas maar weinig tv's echt mooi. Sommige Sony en LG modellen gaan ook wel maar Panasonic bijvoorbeeld vind ik ook niks qua vormgeving. Philips heeft alleen een paar high end modellen die wel aardig zijn. Liefst heb ik trouwens een zwart matte bezel maar die zijn bijna helemaal niet meer te krijgen. High gloss is de trend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

floriske.nl schreef op maandag 13 december 2010 @ 15:46:
[...]

Wel balen dat de LE40C650 (en andere Samsung TV's) niet overweg kan met Video_TS folders of DVD ISO's, al mijn DVD's (300+) rippen naar MKV met losse subs wordt een tijdrovende zaak terwijl een ISO of Video_TS folder een fluitje van een cent is.
Wat vreemd? LE40B650 speelt VOB's af! Kijk nog even in de handleiding de tabel na bij filmbestand afspelen [*.vro (ps)] Houder VRO/VOB

met deze tool freeware plak je de vob's aan elkaar van de film: VOBMerge is a tool for merging (joining) several .vob files into one file. This is useful for seamless playback or editing of DVD video on your harddrive. @ http://www.evilmaster.net/index.php?page=tools

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 december 2010 @ 20:37:
[...]

Wat vreemd? LE40B650 speelt VOB's af! Kijk nog even in de handleiding de tabel na bij filmbestand afspelen [*.vro (ps)] Houder VRO/VOB

met deze tool freeware plak je de vob's aan elkaar van de film: VOBMerge is a tool for merging (joining) several .vob files into one file. This is useful for seamless playback or editing of DVD video on your harddrive. @ http://www.evilmaster.net/index.php?page=tools
Inderdaad worden de individuele VOBS wel afgespeeld maar de tv herkent de menustructuur van de video_ts map niet en dus heb je geen dvd menu. Hierdoor kun je niet kiezen tussen verschillende audiostreams en werken ondertitels ook niet. Aan elkaar plakken van vobs is een optie maar of de ondertitels dan meekomen is de vraag.

Andere oplossing is de hele dvd omzetten naar mp4/mkv via bijvoorbeeld de app Handbrake (mac os). Voorafgaand aan de omzetting selecteer je dan de audiostream(s) en ondertitel(s) die je wilt houden.
Probleem met dit soort oplossingen is wel dat apps als Handbrake en andere conversiesoftware gedurende langere tijd nogal veel rekenkracht vergen van je computer. Heb je alleen een laptop dan merk je dit soort achtergrondprocessen behoorlijk in de performance van je hele laptop gedurende die conversie. De allernieuwste macbook pro's met bijvoorbeeld 8GB intern geheugen en bij voorkeur een SSD op de plek van je optische drive (met daarop je OS en de HDD voor de conversiedata) kunnen er wel voor zorgen dat de performance goed blijft tijdens dit soort zware taken.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2010 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LB06 schreef op maandag 13 december 2010 @ 01:14:
Ik heb (van een verkoper) gehoord dat de C550 EOL'ed werd. Weet iemand of dit waar is?
Begin 2011 zal Samsung de series wel weer opfrissen (aankondiging mogelijk 6-9 januari 2011 tijdens de CES http://www.cesweb.org). Dat duurt dus niet zo lang meer. Kan best dat Samsung bepaalde 2010-modellen daarom nu al uit productie haalt. Temeer de prijs van panelen is gedaald waardoor uiteindelijk de goedkopere modellen worden verdrongen. Voor specifiek dit model geldt bovendien dat het tussen de C530 en C630 in zit en de toegevoegde waarde er van minder duidelijk is.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2010 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonr
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-08 15:27
Verwijderd schreef op maandag 13 december 2010 @ 22:47:
De allernieuwste macbook pro's met bijvoorbeeld 8GB intern geheugen en bij voorkeur een SSD op de plek van je optische drive (met daarop je OS en de HDD voor de conversiedata) kunnen er wel voor zorgen dat de performance goed blijft tijdens dit soort zware taken.
Wel lastig dvds rippen zonder optische drive.. verder is je harde schijf echt geen bottleneck in dit proces, dat is de processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FraGment
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-03 16:39
Een vraag gericht aan de eigenaars van: ue40c6000 / le40c650.

Er staat een hele mooie review hier op tweakers http://tweakers.net/produ...80/samsung-ue40c6000.html over de C6000, waarbij ook screenshots staan van de bleeding en clouding die dit type blijkt te hebben.

Mijn vraag; Is het tijdens het kijken van een film echt zo erg? valt de clouding en of bleeding op in donkere scènes?

Ik ben namelijk al bij verschillende winkels geweest waar ze beide schermen hebben hangen en vind de beeldkwaliteit van beide schermen gruwelijk mooi. Ik kan het in de winkel met dat promobeeld niet echt fatsoenlijk beoordelen. Misschien iemand screens van de c6000/c650 terwijl er een film speelt met donkere achtergrond?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

FraGment schreef op maandag 13 december 2010 @ 23:58:

Er staat een hele mooie review hier op tweakers http://tweakers.net/produ...80/samsung-ue40c6000.html over de C6000, waarbij ook screenshots staan van de bleeding en clouding die dit type blijkt te hebben.

Mijn vraag; Is het tijdens het kijken van een film echt zo erg? valt de clouding en of bleeding op in donkere scènes?

Ik ben namelijk al bij verschillende winkels geweest waar ze beide schermen hebben hangen en vind de beeldkwaliteit van beide schermen gruwelijk mooi. Ik kan het in de winkel met dat promobeeld niet echt fatsoenlijk beoordelen. Misschien iemand screens van de c6000/c650 terwijl er een film speelt met donkere achtergrond?

Alvast bedankt!
vandaag de c6000 gekocht. en ben er super blij mee. clouding valt me niet op

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serial_zip
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:55
Verwijderd schreef op maandag 13 december 2010 @ 18:12:
[...]

De C650 heeft daarnaast ook internettv. Verder heeft de C650 een andere look, namelijk zo'n uitstulping aan de onderkant van de bezel met rood erin. De C630 is volledig zwart met een smalle doorzichtige rand. Geen kleuren of uitstulpingen dus.
Dat is precies de reden geweest dat ik met gepaste tegenzin de 40c654 bij BCC heb gekocht. Prima TV...maar die winkel....Bcc heeft namelijk een exclusieve deal met samsung om deze 654 variant in NL te verkopen. Heeft geen rood en geen uitstulping :P

PS Maakt het ook zeer moeilijk om aanspraak te maken op de "every day low pricing" aangezien het een ander typenummer is. Bij mij werkte het door te zeuren over de 650 die ze wel zeggen te verkopen, maar niet kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

simonr schreef op maandag 13 december 2010 @ 23:55:
[...]

Wel lastig dvds rippen zonder optische drive.. verder is je harde schijf echt geen bottleneck in dit proces, dat is de processor.
Externe optische drive. Bovendien kun je bij conversie beter het dvd bestand eerst op de hdd zetten.
Processor is inderdaad zeer belangrijk (nieuwste MBP's 15,4 inch hebben quadcores :)) maar als de hdd gedurende een paar uur constant gebruikt wordt door het conversieprogramma betekent dat een forse vertraging voor je hele OS (en de programma's). Vandaar dat je je OS het beste op de SSD kunt zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:15
Hallo Mensen, ik ben aan het kijken voor een nieuwe lcd led televisie en zit aan de Samsung UE46C6700 te denken.

Weet iemand zo of deze televisie mkv, ts, x264 etc ondersteund? het gaat namelijk of de Samsung UE46C6700 of de LG Infinia 47LE8500 worden.

De LG ondersteund die formaten volgens reviews wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GranCanaria schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 08:24:
Hallo Mensen, ik ben aan het kijken voor een nieuwe lcd led televisie en zit aan de Samsung UE46C6700 te denken.

Weet iemand zo of deze televisie mkv, ts, x264 etc ondersteund? het gaat namelijk of de Samsung UE46C6700 of de LG Infinia 47LE8500 worden.

De LG ondersteund die formaten volgens reviews wel.
Ja lijkt me wel. Alles 2010 Samsungs zijn wat dat betreft gelijk volgens mij. Kijk voor de zekerheid in de handleiding op samsung.nl

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2010 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GranCanaria schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 08:24:

x264 is a free software library for encoding video streams into the H.264/MPEG-4 AVC format
zoals bert-nl aangeeft in de handleiding bij film afspelen zit een tabel met wat hij kan en niet kan. Bepaalde container formaten (AVI, MKV, ASF, MP4) hebben hun beperking: ze spelen enkel combinaties af zoals aangeven in de tabel, mkv, ts, h264 speelt hij af maar niet alle mogelijke combinaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Had helaas gister een mkv bestand gedownload, die de tv wel afspeelde, máár waarbij ik niet naar voor en achter kon spoelen terwijl dit normaal wel kan bij mkv's. (als hij ze afspeelt ten minste, dus dat het bestand juiste codec heeft)
Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
En misschien een domme vraag, maar kan je gemakkelijk codecs omzetten zodat tv ze wel als volledig goed ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 08:24

job

timwijn schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 09:26:
Had helaas gister een mkv bestand gedownload, die de tv wel afspeelde, máár waarbij ik niet naar voor en achter kon spoelen terwijl dit normaal wel kan bij mkv's. (als hij ze afspeelt ten minste, dus dat het bestand juiste codec heeft)
Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Aan de gebruikte codec wellicht? MKV is namelijk alleen de container, wat er in zit kan verschillen.
En misschien een domme vraag, maar kan je gemakkelijk codecs omzetten zodat tv ze wel als volledig goed ziet?
Hoe bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soms zit er beperking in de content zodat je niet kunt skippen. Ondervond dat recoden dit verhelpt. Op een P4 doe je dit traag, veronderstel met zwaardere computers gaat dit wel vlotter. Zelf maak ik veel gebruik van deze gratis programmas.eventjes kijken welke wel afspelen (media eigenschappen) en converteer naar een van de containers en gepaste codec(s) (audio & video)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 december 2010 @ 22:47:
[...]
Inderdaad worden de individuele VOBS wel afgespeeld maar de tv herkent de menustructuur van de video_ts map niet en dus heb je geen dvd menu. Hierdoor kun je niet kiezen tussen verschillende audiostreams en werken ondertitels ook niet. Aan elkaar plakken van vobs is een optie maar of de ondertitels dan meekomen is de vraag.

Andere oplossing is de hele dvd omzetten naar mp4/mkv via bijvoorbeeld de app Handbrake (mac os). Voorafgaand aan de omzetting selecteer je dan de audiostream(s) en ondertitel(s) die je wilt houden.
Probleem met dit soort oplossingen is wel dat apps als Handbrake >8 >8
In Vob zit normaal alles, tenzij jij die eruit haalt bij het rippen: video-, audio- en tekststreams. De Mediaspeler in de Samsung flatscreen laat geen selectie toe van aanwezige audio of text streams in deze Vob, toch niet op een LE40B650 of UE40B8000. Als er iemand is met goede contacten bij Samsung ;)

Handbrake is er ook op Linix & Windows
HandBrake is an open-source, GPL-licensed, multiplatform, multithreaded video transcoder, available for MacOS X, Linux and Windows.
http://handbrake.fr/details.php

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2010 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 09:52:
Soms zit er beperking in de content zodat je niet kunt skippen. Ondervond dat recoden dit verhelpt. Op een P4 doe je dit traag, veronderstel met zwaardere computers gaat dit wel vlotter. Zelf maak ik veel gebruik van deze gratis programmas.eventjes kijken welke wel afspelen (media eigenschappen) en converteer naar een van de containers en gepaste codec(s) (audio & video)
Job & Jan
Thanks voor jullie snelle antwoord.
Job ik bedoelde of ik ook de codecs zo kon instellen/maken dat de tv het hele bestand als goed herkend. Dus dat ik ook weer zou kunnen doorspoelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
Ok thanks guys, ik wil ze beiden toch in het echt zien dit omdat ik nu een le40a656 van samsung heb en ik eigenlijk wel tevreden ben over deze televisie maar bij sd beeld het beeld echt slechter vind dan op een goedkopere philips televisie van een kennis.

Wat dat betreft blijkt philips toch betere filters of iets te gebruiken waardoor sd beeld er gewoon veel mooier uitziet.

Over de media afspeel mogelijkheden van de televisie, natuurlijk zal een losse mediaplayer meer formaten ondersteunen echter is het gewoon makkelijk dat je dat al in de televisie hebt. En als je dan toch gaat kijken voor een televisie met deze features dan neem je de televisie die het meeste ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FraGment schreef op maandag 13 december 2010 @ 23:58:

Alvast bedankt!
Hallo, ik heb mijn ervaring ook bij die review geschreven. Kun je even nalezen.
Daarnaast heeft hij zijn dynamische contrast op hoog staan. Ik ben nog geen kalibratie rapport tegen gekomen waarbij ze dat ook op hoog hadden staan.
Op mijn tv staat het zelfs helemaal uit. Zwart is zwart en het beeld is briljant mooi en dan kijk ik nog op SD(PAL) kwaliteit Met kerst komt er een samsung Blu-Ray bij ik ben benieuwd wat voor beeld dat gaat geven. Hoge verwachtingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-06 19:12
We hebben een Samsung LE 46C750 en een Blu ray speler BD C6800 gekocht. We hadden al een Sony Home cinema set HT-SS1000P. Aangesloten en alles behalve de blu rayspeler doet het. Heb deze aangesloten met een HDMI kabel op de (2)ARC aansluiting op de tv, deze geeft dan de melding :
HDMI kabel controleren. En dat blijft zo. Deze melding vind ik niet terug in de gebruiksaanwijzing, voordat ik weer 20 euro uitgeef aan een andere kabel wilde ik weten of hier sprake kan zijn van een kapotte kabel.

EDIT: Al opgelost. Omdat ik een beetje bang was iets kapot te maken (het is nieuw)de HMDI kabel niet ver genoeg in de tv geduwd.Moet toch een beetje kracht gebruiken.

[ Voor 14% gewijzigd door kraonkel op 14-12-2010 14:26 ]

Clevonotebook, Geekom 11t Oneplus Nord2 5G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
heeft er hier iemand al is ooit gesoldeerd aan de voedingsprint van zijn LCD

ik kamp nu met dit probleem: link

en k twijfel of ik dat zelf ga solderen of dat ik de tv gewoon weg breng voor reparatie... (kan wel solderen, heb mijn humax ook zelf gesoldeerd alleen word mijn soldeerbout denk ik net niet warm genoeg..) (35watt)

helaas is de tv al lang buiten de garantie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-06 19:12
Reloader schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 15:53:
heeft er hier iemand al is ooit gesoldeerd aan de voedingsprint van zijn LCD

ik kamp nu met dit probleem: link

en k twijfel of ik dat zelf ga solderen of dat ik de tv gewoon weg breng voor reparatie... (kan wel solderen, heb mijn humax ook zelf gesoldeerd alleen word mijn soldeerbout denk ik net niet warm genoeg..) (35watt)

helaas is de tv al lang buiten de garantie :(
Volgens mij is 35 watt goed genoeg om te solderen, alles is al vertint. Het desolderen is misschien groter probleem. Als je 'm laat repareren wordt toch het printplaatje vervangen. En gaat het bij jou fout moet ook het printplaatje vervangen worden. En je bent Tweaker of je bent 't niet 8)

Clevonotebook, Geekom 11t Oneplus Nord2 5G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0otje
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:05
Nog even over de 32C530:

Het paneel moet als ik alles goed begrepen heb LTF320HM01 zijn. Is deze nummer ook op de doos te vinden en/ of op de tv? Heeft iemand een foto hiervan of iemand die dit graag wilt doen? Ik wil deze foto graag laten zien aan een onlinewinkel die dit voor mij wilt uitzoeken zodat ik gelijk het juiste model heb.

De SQ versie kan je als ik het goed begrepen heb, enkel via de Servicemenu bekijken toch? En de beste is SQ01, ga ik vanuit?

Ik wil graag hiermee de knoop doorhakken en de tv kopen.

Btw maakt de tv een hoorbare zoemgeluid? Ik heb meerdere gebruikersreviews gelezen dat sommige modellen dit wel hebben, vooral non Samsung panelen en grotere maten.

[ Voor 21% gewijzigd door M0otje op 15-12-2010 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
kraonkel schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 18:44:
[...]

Volgens mij is 35 watt goed genoeg om te solderen, alles is al vertint. Het desolderen is misschien groter probleem. Als je 'm laat repareren wordt toch het printplaatje vervangen. En gaat het bij jou fout moet ook het printplaatje vervangen worden. En je bent Tweaker of je bent 't niet 8)
maar als ik er zelf aan heb zitten braaien dan word het niet meer gemaakt onder garantie ;)

volgens mij is de garantie sowieso verlopen en dan laat ik hem niet maken. want de reparatie is dan waarschijnlijk duurder als de aanschafprijs

@hierboven, mijn semi defecte samsung zoemt een beetje als ik er met mijn oor boven ga hangen,
de sony van mijn ouders bromde voorheen omdat de humax met harddisk te dicht bij stond maar dat zul je niet bedoelen denk ik ?

[ Voor 14% gewijzigd door Reloader op 14-12-2010 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal,

Ik heb vandaag mijn LED TV (Samsung UE40C6000) binnen gekregen, eenmaal uitgepakt en aangesloten zie ik dat er een zwarte rechte lijn van boven naar beneden zit.

Weet iemand of dit op te lossen is?
Ik had al naar de leverancier gebeld en die vroeg mij om nog contact met Samsung op te nemen om te kijken of er een Firmware upgrade is die dit kan oplossen. Helaas was Samsung klantenservice op dat moment al dicht. Ik heb zelf een beetje gekeken en ik zag dat ik firmware 16 had en die was op Samsung site niet te vinden (laatste was 14).

Iemand ook deze issues gehad?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
Weet iemand zo of de UE46C6700 ook last heeft van clouding? het ziet er bij de UE40C6000 namelijk erg lelijk uit en vind dat dat eigenlijk niet meer mag voorkomen bij deze generatie schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2010 @ 01:13:
Hoi allemaal,

Ik heb vandaag mijn LED TV (Samsung UE40C6000) binnen gekregen, eenmaal uitgepakt en aangesloten zie ik dat er een zwarte rechte lijn van boven naar beneden zit.

Weet iemand of dit op te lossen is?
Ik had al naar de leverancier gebeld en die vroeg mij om nog contact met Samsung op te nemen om te kijken of er een Firmware upgrade is die dit kan oplossen. Helaas was Samsung klantenservice op dat moment al dicht. Ik heb zelf een beetje gekeken en ik zag dat ik firmware 16 had en die was op Samsung site niet te vinden (laatste was 14).

Iemand ook deze issues gehad?

Thanks!
Denk niet dat een zwarte lijn wordt opgelost door andere firmware, maar je kan het natuurlijk proberen.
Zou wel direct contact opnemen met Samsung, kan ook zijn dat het scherm niet helemaal in orde is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GranCanaria schreef op woensdag 15 december 2010 @ 08:21:
Weet iemand zo of de UE46C6700 ook last heeft van clouding? het ziet er bij de UE40C6000 namelijk erg lelijk uit en vind dat dat eigenlijk niet meer mag voorkomen bij deze generatie schermen.
De C6700 is voor zover mij bekend qua paneel gelijk aan de C6000 maar heeft meer opties (internettv).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

timwijn schreef op woensdag 15 december 2010 @ 09:49:
[...]

Denk niet dat een zwarte lijn wordt opgelost door andere firmware, maar je kan het natuurlijk proberen.
Zou wel direct contact opnemen met Samsung, kan ook zijn dat het scherm niet helemaal in orde is..
Of omruilen voor een ander exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
GranCanaria schreef op woensdag 15 december 2010 @ 08:21:
Ik weet het niet zeker, maar de c6700 gebruikt vast geen ander panel dan de c6000 toch? Volgens mij is de c6700 gewoon een c6000 met internet @ tv mogelijkheden. Qua clouding ga ik er vanuit dat ze dan ook gelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Gisteravond op mijn C530 weer een paar uurtjes gekeken naar Ned1 in HD. Toch weer regelmatig korte freezes met blokjes en rare vegen (gemiddeld 3-4 keer per 10 minuten misschien). Nu kan ik beneden op mijn Samsung decoder zien wat de signaalkwaliteit en signaalsterkte is van het digitale signaal. Kan dat op de Samsung C530 ook? Ik heb niks gevonden in de handleiding, maar misschien heb ik iets over het hoofd gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
hars73 schreef op woensdag 15 december 2010 @ 11:42:
Gisteravond op mijn C530 weer een paar uurtjes gekeken naar Ned1 in HD. Toch weer regelmatig korte freezes met blokjes en rare vegen (gemiddeld 3-4 keer per 10 minuten misschien). Nu kan ik beneden op mijn Samsung decoder zien wat de signaalkwaliteit en signaalsterkte is van het digitale signaal. Kan dat op de Samsung C530 ook? Ik heb niks gevonden in de handleiding, maar misschien heb ik iets over het hoofd gekeken?
Ik heb precies hetzelfde probleem als jij. Het is alleen bij de HD zenders bij mij. Zou het dan toch aan de TV liggen? :/

Of is Ziggo gewoon brak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LuPo schreef op woensdag 15 december 2010 @ 11:50:
[...]

Ik heb precies hetzelfde probleem als jij. Het is alleen bij de HD zenders bij mij. Zou het dan toch aan de TV liggen? :/

Of is Ziggo gewoon brak?
Heb het ook wel eens bij de C630. Kan aan Ziggo liggen of aan de CI+module. Of aan de tv uiteraard. Toch lijkt het mij eerder te liggen aan Ziggo/module dan de tv. Het probleem doet zich niet namelijk voor bij het kijken van HD via andere bronnen.
Pagina: 1 ... 42 ... 75 Laatste