Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 16:39
hars73 schreef op woensdag 15 december 2010 @ 11:42:
Gisteravond op mijn C530 weer een paar uurtjes gekeken naar Ned1 in HD. Toch weer regelmatig korte freezes met blokjes en rare vegen (gemiddeld 3-4 keer per 10 minuten misschien). Nu kan ik beneden op mijn Samsung decoder zien wat de signaalkwaliteit en signaalsterkte is van het digitale signaal. Kan dat op de Samsung C530 ook? Ik heb niks gevonden in de handleiding, maar misschien heb ik iets over het hoofd gekeken?
Ik heb een C650 dus weet niet of het bij jou op dezelfde manier kan, maar bij mij is het Menu > Support > Self Diagnosis > Signal Information.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:15
Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2010 @ 10:26:
[...]

De C6700 is voor zover mij bekend qua paneel gelijk aan de C6000 maar heeft meer opties (internettv).
Bedankt Bert! dat gaat het toch zeker geen C6700 worden voor me. Wel jammer omdat het me een geweldige televisie lijkt.

Waarschijnlijk gaat het dan toch de LG of een Philips worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

LuPo schreef op woensdag 15 december 2010 @ 11:50:
[...]

Ik heb precies hetzelfde probleem als jij. Het is alleen bij de HD zenders bij mij. Zou het dan toch aan de TV liggen? :/

Of is Ziggo gewoon brak?
Ik heb dus de Ziggo module nog niet en kijk via de ene gratis digitale zender die dan aanwezig is, Nederland in in HD. Dus de Ziggo module kan het niet zijn. Ik kijk wel boven op de slaapkamer. De kabel heeft voordat ie bij de tv is, twee keer een splitsing gehad. Dus daarom wil ik graag de signaalsterkte en -kwaliteit weten.
Ik wil nog proberen om alle splitters er tussenuit te halen, kijken of dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Wekko306 schreef op woensdag 15 december 2010 @ 11:55:
[...]

Ik heb een C650 dus weet niet of het bij jou op dezelfde manier kan, maar bij mij is het Menu > Support > Self Diagnosis > Signal Information.
Dank je, dit ga ik vanavond eens bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:20
hars73 schreef op woensdag 15 december 2010 @ 12:03:
[...]

Ik heb dus de Ziggo module nog niet en kijk via de ene gratis digitale zender die dan aanwezig is, Nederland in in HD. Dus de Ziggo module kan het niet zijn. Ik kijk wel boven op de slaapkamer. De kabel heeft voordat ie bij de tv is, twee keer een splitsing gehad. Dus daarom wil ik graag de signaalsterkte en -kwaliteit weten.
Ik wil nog proberen om alle splitters er tussenuit te halen, kijken of dat helpt.
Oké, grappig. De CI+ module is het dus sowieso niet (had ik natuurlijk ook kunnen testen door m'n module eruit te halen).

Ik heb geen splitters en direct van de wandcontactdoos een goede coax-kabel de TV in. Dus ik vrees dat de freezes blijven. Dan ligt het dus toch aan Ziggo.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 08:24

job

Paar posts bovenaan is al verteld hoe je de signaalsterkte opzoekt.
De signaalkwaliteit moet 100% zijn en de ber 0. Heb je een ber welke hoger is dan de 0, dan ligt het meestal aan de bekabeling in huis (en heel soms aan ziggo).

LuPo, bedenk ook goed dat je ook een te sterk signaal kan hebben. Dat geeft ook problemen.
Dan zal je het signaal moeten dempen dmv een signaal demper of simpelweg 10 meter goedkope coax tussen aop en tv hangen.
En kijk toch ook nog eens alle coax connectoren na. Genoeg mensen welke die dingen verkeerd in elkaar schroeven en daardoor een te zwak signaal binnenkrijgen.

[ Voor 47% gewijzigd door job op 15-12-2010 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:38
Kitano schreef op zondag 12 december 2010 @ 23:32:
[...]

Bij mij werken ze beide als ik vanaf usb afspeel. daarmee kan ik wel binnen een bestand zoeken, maar niet direct door naar het volgende bestand. de enige mogelijkheid is dus met de pijl omhoog naar het einde van de film en dan ff wachten tot de volgende begint. dat zou toch sneller moeten kunnen.
Met USB werken ze bij mij ook beide, klopt. Daarom heb ik er ook expliciet "via DLNA" bijgezet. Pijltje omhoog vind ik prima werken, die 3 seconden kunnen mij niet zo heel veel boeien. Vaak druk ik op "return" en kies ik het bestand uit het menu, want als ik een ander bestand wil afspelen, is dat vaak niet het volgende bestand.

[ Voor 10% gewijzigd door Raymond op 15-12-2010 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
job schreef op woensdag 15 december 2010 @ 12:05:
Paar posts bovenaan is al verteld hoe je de signaalsterkte opzoekt.
De signaalkwaliteit moet 100% zijn en de ber 0. Heb je een ber welke hoger is dan de 0, dan ligt het meestal aan de bekabeling in huis (en heel soms aan ziggo).

LuPo, bedenk ook goed dat je ook een te sterk signaal kan hebben. Dat geeft ook problemen.
Dan zal je het signaal moeten dempen dmv een signaal demper of simpelweg 10 meter goedkope coax tussen aop en tv hangen.
En kijk toch ook nog eens alle coax connectoren na. Genoeg mensen welke die dingen verkeerd in elkaar schroeven en daardoor een te zwak signaal binnenkrijgen.
Signaalsterkte is bij mij 95, bitfoutfrequentie is 0.

Bij gamen (in 1080p én 720p) geen blokjes, freezes of whatever. Dus de TV is niet het probleem volgens mij.

Waarom is een te sterk signaal niet goed? Overigens is daar niet echt sprake van hoor. Aangezien de signaalkwaliteit geen 100 is bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
Volgens mij heeft de 37" 530 ook weer last van de lotery gebeuren, de eerste tv die ik kocht had last van bleeding (auo) panel en had een Trident cpu, dus ik tv omgeruilt en nu heb ik een tv die een mstar cpu heeft (auo)panel.

Moet wel zeggen dat die mstar sneller reageerd.

Als je de signaal en ber wilt zien van een zender kan je dat ook doen via de info knop op de ab deze 5sec ingedrukt houden dan komt de signaal pagina naarvoren.

[ Voor 24% gewijzigd door devil-strike op 15-12-2010 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

hars73 schreef op woensdag 15 december 2010 @ 11:42:
Gisteravond op mijn C530 weer een paar uurtjes gekeken naar Ned1 in HD. Toch weer regelmatig korte freezes met blokjes en rare vegen (gemiddeld 3-4 keer per 10 minuten misschien). Nu kan ik beneden op mijn Samsung decoder zien wat de signaalkwaliteit en signaalsterkte is van het digitale signaal. Kan dat op de Samsung C530 ook? Ik heb niks gevonden in de handleiding, maar misschien heb ik iets over het hoofd gekeken?
Dit probleem had ik ook met de aankoop van mijn C5100, direct na installatie van de CI+ cammodule van Neotion. Daarna verschillende modules van dit merk uit geprobeerd(even geleend),maar het probleem bleef. Uiteindelijk toch maar een Smitmodule op de kop getikt,en die werkt probleemloos. Kennelijk gaan Samsung en Neotion niet goed samen?

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
pcgek schreef op woensdag 15 december 2010 @ 17:35:
[...]

Dit probleem had ik ook met de aankoop van mijn C5100, direct na installatie van de CI+ cammodule van Neotion. Daarna verschillende modules van dit merk uit geprobeerd(even geleend),maar het probleem bleef. Uiteindelijk toch maar een Smitmodule op de kop getikt,en die werkt probleemloos. Kennelijk gaan Samsung en Neotion niet goed samen?
Ik heb een C530 met SMiT-module en ik heb ook die freezes. Dus dat is volgens mij (in ons geval) niet het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
  • Laatst online: 12:03
er staat een nieuwe firmware online voor de LE40C630
echter de Datum staat wel op 15 DEC
maar de firmware voor de MSX variant staat nog op hetzelfde
T-MSX6DEUC-1002.1

http://bit.ly/eEezHt

vreemd, iemand wel een nieuwe link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Laatst online: 06-09 19:45
Voor mijn LE40C654 is er ook een update 15dec2010. Natuurlijk geen release notes te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0otje
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:05
M0otje schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 21:04:
Nog even over de 32C530:

Het paneel moet als ik alles goed begrepen heb LTF320HM01 zijn. Is deze nummer ook op de doos te vinden en/ of op de tv? Heeft iemand een foto hiervan of iemand die dit graag wilt doen? Ik wil deze foto graag laten zien aan een onlinewinkel die dit voor mij wilt uitzoeken zodat ik gelijk het juiste model heb.

De SQ versie kan je als ik het goed begrepen heb, enkel via de Servicemenu bekijken toch? En de beste is SQ01, ga ik vanuit?

Ik wil graag hiermee de knoop doorhakken en de tv kopen.

Btw maakt de tv een hoorbare zoemgeluid? Ik heb meerdere gebruikersreviews gelezen dat sommige modellen dit wel hebben, vooral non Samsung panelen en grotere maten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rubke schreef op woensdag 15 december 2010 @ 18:23:
er staat een nieuwe firmware online voor de LE40C630
echter de Datum staat wel op 15 DEC
maar de firmware voor de MSX variant staat nog op hetzelfde
T-MSX6DEUC-1002.1

http://bit.ly/eEezHt

vreemd, iemand wel een nieuwe link?
1. Title
Firmware for self upgrade
2. Applicable Model
LE**C630 series
3. Carrier or Corporate Customer
Open market
4. Description
T-VAL6DEUC-1016.0
. When watching and turning off/on several times, network setting is failed.
(Mac address error)

Bron: Samsung.pl

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2010 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 14:51
Ik heb nog nooit mijn tv-firmware geupgrade sinds ik hem heb gekocht.
Wat voor zaken lost het op/verbeterd het?
Heb jij de nieuwe al geïnstalleerd bert-NL?

[ Voor 16% gewijzigd door timwijn op 15-12-2010 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Laatst online: 06-09 19:45
Release notes: voor de Poolse LE40C650

Power On error when CAM is inserted
(especially, Samsung CAM, T-REX CAM, Orecrypt CAM, Boxer CAM)
. Audio is cut off when playing recorded TV with specific stream in Poland
. Add ''Nordic'' region in PnP step with T2 Tuner
. Add Yahoo widget(Internet @TV)
. ''Digital text'' menu is not showed when selecting ''Estonia'' as country. (Estonia)
. Latch up sometimes when entering ''3D Optimisation'' with 3D ''on''
. [PDP TV] Judder with 3D ''smooth'' mode (24Hz => 60Hz)
. Recorded TV is stopped if TF1 widget is played on TF1 channel.
(Mac address error)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
  • Laatst online: 12:03
Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2010 @ 18:50:
[...]

1. Title
Firmware for self upgrade
2. Applicable Model
LE**C630 series
Open market
4. Description
T-VAL6DEUC-1016.0
(Mac address error)

Bron: Samsung.pl
er zijn twee type mainboard een met VAL en een met MSX en die tweede staat wel 15 dec bij maar is niet nieuw.

[ Voor 6% gewijzigd door Rubke op 15-12-2010 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

LuPo schreef op woensdag 15 december 2010 @ 17:56:
[...]

Ik heb een C530 met SMiT-module en ik heb ook die freezes. Dus dat is volgens mij (in ons geval) niet het probleem.
En ik heb helemaal geen module en heb het probleem ook. Dus volgens mij kunnen we de cam modules uitsluiten als oorzaak.

Net even gekeken wat mijn signaalkwaliteit is. Die was 39% en een errorwaarde 0. Vervolgens één splitter ertussen uit gehaald, waardoor de kwaliteit naar 93 tot 94% ging en nog steeds een errorwaarde 0. Even een kwartiertje gekeken en nog steeds komen de freezes voor.

Dus ook de bekabeling kan ik volgens mij uitsluiten, zelfs met alle splitters ertussen.

@LuPo: Als je Nederland 1 in HD bekijkt heb je het probleem, maar Nederland in Niet-HD heeft het probleem niet? Overige HD zenders hebben het probleem ook, maar niet HD zenders absoluut niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

timwijn schreef op woensdag 15 december 2010 @ 18:56:
Ik heb nog nooit mijn tv-firmware geupgrade sinds ik hem heb gekocht.
Wat voor zaken lost het op/verbeterd het?
Heb jij de nieuwe al geïnstalleerd bert-NL?
Nee nog niet. Ik heb alleen direct na aanschaf de firmware van juli 2010 er op gezet omdat dat nodig was voor ondersteuning Ziggo en de filmgrain na die update meer intact zou worden gelaten. Daarna niks meer gedaan omdat het me wel bevalt zo. Probleem is namelijk dat je volgens mij niet terug kunt na updaten. Dus als een update niet bevalt zit je er toch aan vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hars73 schreef op woensdag 15 december 2010 @ 20:12:
[...]

En ik heb helemaal geen module en heb het probleem ook. Dus volgens mij kunnen we de cam modules uitsluiten als oorzaak.

Net even gekeken wat mijn signaalkwaliteit is. Die was 39% en een errorwaarde 0. Vervolgens één splitter ertussen uit gehaald, waardoor de kwaliteit naar 93 tot 94% ging en nog steeds een errorwaarde 0. Even een kwartiertje gekeken en nog steeds komen de freezes voor.

Dus ook de bekabeling kan ik volgens mij uitsluiten, zelfs met alle splitters ertussen.

@LuPo: Als je Nederland 1 in HD bekijkt heb je het probleem, maar Nederland in Niet-HD heeft het probleem niet? Overige HD zenders hebben het probleem ook, maar niet HD zenders absoluut niet?
Ik merk het wel bij NL 1,2,3 in HD maar vind het geen drama zolang het niet erger wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaFFia
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:16
Ik snap er echt niets meer van .
Als ik mijn scherm gebruik met gamen (ps3) is het auto 60hz echter met andere spullen 50 .
Alles is met Hdmi aangesloten .
eminent-em7080-hdmedia en Humax hd ontvanger .

Nou zou ik toch met mijn Samsung UE-46C6700 100 Hz LED hoger moeten halen ?
Ik blijf hoe dan ook met een beeld zitten dat soms lijkt te vertragen en/of een soort van ghosting achter snel bewegende beelden houden .

Ook op internet kom ik niet veel verder , en om nog maar over de handleiding te zwijgen .
Heb ik dan echt zo slecht mijn huiswerk gedaan en een slecht product gekocht of vergeet ik gewoon iets ?

http://www.youtube.com/user/elfirx AKA MaFFia|NL|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonr
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-08 15:27
Wat je ziet is de frequentie van het bronsignaal en dat is nou eenmaal 50/60 Hz.
De tv maakt daar 100 Hz van (motion plus) maar geeft nog steeds aan wat het orgineel was.

• LuPo
hars73 schreef op woensdag 15 december 2010 @ 20:12:
[...].

Niet HD-zenders (dus vanaf RTL4) hebben nergens last van. Daar kan uren naar kijken zonder een freeze of van die blokjes te krijgen.

Ik zal Ned. 1 in niet-HD even opzoeken binnenkort. Laat het hier wel weten. Er zijn dus nu al drie personen die dit probleem hebben.

Misschien tijd om iets in het Ziggo topic te posten (en evt. apart 'last van freezes (aantal blokjes) bij Ziggo' topic te openen).

Ik heb er overigens niet heel veel last van. Maar het verpest toch wel m'n kijkerservaring op de HD-zenders. Het beeld is namelijk verder prima.

• devil-strike
Ook voor de c530 is er nieuwe firmware beschikbaar 2007.5

Mstar chip:

!! You should check current Firmware name on TV before upgrading.
(OSD -> Support -> Contact Samsung)

* This version : T-MSX5DEUC-2007.4

. Subtitle ''On'' and watching for a long time on BBC One channel, Not showed Subtitle
. Change source DTV -> Ext.(AV,S-Video) -> DTV with Matrix CAM, No Video
. When watching BBCi channel and then push ''Red'' button to change channel,
AV picture is Mute intermittently
. Moving picture is cracked every 2-10 min. on 1080i HD channel in Cable (SEBN, SEG)
(SEBN | Eredivisie Live 1 HD (Scramble Channel))

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Trident Chip:

1. Title
2010 Model Firmware
2. Applicable Model
LE**C4, 5 Series
Open Market
4. Description
T-TDT5DEUC-1023.0
. Watching ''picture'' on media play error with new s/w of I-phone/I-pad.
. Update the energy requirement for Australia
. Improve PDP 4 Series 50'' (U2P Module) Reddish picture(Red dot) issue

!! You should check current firmware name on TV before upgrading.

Bijde op nl samsung site tevinden.

[ Voor 91% gewijzigd door devil-strike op 16-12-2010 09:10 . Reden: added changelogs. ]

• LuPo
devil-strike schreef op donderdag 16 december 2010 @ 08:41:
Ook voor de c530 is er nieuwe firmware beschikbaar 2007.5

Mstar chip:

!! You should check current Firmware name on TV before upgrading.

* This version : T-MSX5DEUC-2007.4

. Subtitle ''On'' and watching for a long time on BBC One channel, Not showed Subtitle
. Change source DTV -> Ext.(AV,S-Video) -> DTV with Matrix CAM, No Video
. When watching BBCi channel and then push ''Red'' button to change channel,
AV picture is Mute intermittently
. Moving picture is cracked every 2-10 min. on 1080i HD channel in Cable (SEBN, SEG)
(SEBN | Eredivisie Live 1 HD (Scramble Channel))

[...]
Interessant. Ned 1,2 en 3 zijn allemaal 1080i HD zenders. Ik ga maar even updaten en kijken of er iets verandert. :)

Hier is overigens de link voor mensen met een LE32C530 (alleen nog even op 'firmware' drukken).

[ Voor 11% gewijzigd door LuPo op 16-12-2010 09:37 ]

• timwijn
Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2010 @ 21:07:
[...]

Nee nog niet. Ik heb alleen direct na aanschaf de firmware van juli 2010 er op gezet omdat dat nodig was voor ondersteuning Ziggo en de filmgrain na die update meer intact zou worden gelaten. Daarna niks meer gedaan omdat het me wel bevalt zo. Probleem is namelijk dat je volgens mij niet terug kunt na updaten. Dus als een update niet bevalt zit je er toch aan vast.
Aah, nou dan wacht ik nog even er mee. Ben tot nu toe zo goed te spreken over mijn tv en kijk tot nu toe nog even analoog. Was wel van plan CI+ module te halen, maar ik wacht er nog eventjes mee.
Kan het zijn dat bij mij de firmware van Juli er al op staat, aangezien mijn tv een maand oud is ofzo?
Weet je zo uit je hoofd waar ik dat kan zien?

Nog even een vraag, bij de tv van mijn vriendin is het zo dat als ze het Humax ding aan hebben, met digitale tv, dat je dan op de achtergrond lichtjes soms ondertiteling van een andere zender o.i.d. ziet. Dat heb ik vroeger gehad met mijn dvd speler. Net alsof je een ander kanaal op de achtergrond ziet spelen.
Nou dacht ik altijd dat dát ghosting was, maar ghosting is wat anders meen ik te lezen. Wat is dit dan en hoe kan dit?

[ Voor 20% gewijzigd door timwijn op 16-12-2010 09:45 ]

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:53

rammes

koekebakker 1e klas

pelt schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 22:44:
Wanneer ik een mkv film (720p) van mijn usb stick afspeel, loopt het geluid out of sync. Heeft iedereen hier last van? Een kleine Google search leert mij iig dat ik niet de enige ben, maar is hier een oplossing voor?

Ik heb weinig zin om in het service menu te gaan zitten klooien. Zou het kopen van een externe mediaspeler een oplossing zijn of is het probleem (het geluid loopt dus niet synchroon met het beeld) op een andere manier op te lossen?
heb jij al een oplossing? ik heb precies het zelfde probleem

Ik zou het doen!

• devil-strike
LuPo schreef op donderdag 16 december 2010 @ 09:31:
[...]

Interessant. Ned 1,2 en 3 zijn allemaal 1080i HD zenders. Ik ga maar even updaten en kijken of er iets verandert. :)

Hier is overigens de link voor mensen met een LE32C530 (alleen nog even op 'firmware' drukken).
Ja zeker interessant, voor ziggo/cay gebruikers, kan zelf niet testen(upc gebied).

• MaFFia
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:16
simonr schreef op woensdag 15 december 2010 @ 23:25:
Wat je ziet is de frequentie van het bronsignaal en dat is nou eenmaal 50/60 Hz.
De tv maakt daar 100 Hz van (motion plus) maar geeft nog steeds aan wat het orgineel was.
Dat kan zo zijn en waarschijnlijk stel ik de vraag dan verkeerd .
Als mijn ps3 60Hz doet waarom dan de rest van men apparatuur dan niet ?
Omdat bij 60 HZ het beeld goed strak is , maar bij 50 die vorm van Ghosting komt .
Of het is men apparatuur erom heen die dat veroorzaken , of mijn instelling van tv is niet goed .
Ik zou het laatste denken , echter kan ik niets vinden in boekje of online wat bij mij dan die vorm van ghosting veroorzaakt :X

http://www.youtube.com/user/elfirx AKA MaFFia|NL|

• LuPo
Het probleem met de korte 'freezes' (blokjes) op enkel HD-zenders lijkt te zijn opgelost door Samsung. Ik weet niet hoe het kan maar ik heb net een kwartier journaal zitten kijken (en ook gezapt naar Ned 2 en 3) en kreeg totaal geen korte freezes (kort stilstaande blokkerige beelden) meer. De firmware update lijkt dus een goede zet.

Normaal had ik elke 2-6 minuten wel een keer een korte freeze. Nu 15 minuten gekeken en totaal geen freezes. Ik houd het de komende tijd gewoon in de gaten en hopelijk is het nu helemaal goed!

edit: Ik had nog een filmpje op m'n mobiel. Het probleem was dus dit
Dat gebeurde om de paar minuten wel een keer. Soms ook erger. Nu lijkt het te zijn opgelost.

[ Voor 15% gewijzigd door LuPo op 16-12-2010 10:42 ]

• hars73

hars73

LuPo schreef op donderdag 16 december 2010 @ 10:25:
Het probleem met de korte 'freezes' (blokjes) op enkel HD-zenders lijkt te zijn opgelost door Samsung. Ik weet niet hoe het kan maar ik heb net een kwartier journaal zitten kijken (en ook gezapt naar Ned 2 en 3) en kreeg totaal geen korte freezes (kort stilstaande blokkerige beelden) meer. De firmware update lijkt dus een goede zet.

Normaal had ik elke 2-6 minuten wel een keer een korte freeze. Nu 15 minuten gekeken en totaal geen freezes. Ik houd het de komende tijd gewoon in de gaten en hopelijk is het nu helemaal goed!

edit: Ik had nog een filmpje op m'n mobiel. Het probleem was dus dit
Dat gebeurde om de paar minuten wel een keer. Soms ook erger. Nu lijkt het te zijn opgelost.
Heb even je filmpje bekeken en inderdaad precies hetzelfde probleem als ik had. Ik ga zo ook maar even die update uitproberen! Eerst maar even uitzoeken hoe dat moet.

• LuPo
hars73 schreef op donderdag 16 december 2010 @ 12:46:
[...]

Heb even je filmpje bekeken en inderdaad precies hetzelfde probleem als ik had. Ik ga zo ook maar even die update uitproberen! Eerst maar even uitzoeken hoe dat moet.
Even op je TV kijken bij Menu -> Ondersteuning -> Contact met Samsung welk softwareversie je moet hebben. Ik had T-MSX5DEUC, maar het kan ook zijn dat je T-TDT5DEUC hebt.

Vervolgens het juiste bestandje downloaden van de website van Samsung (klik nog even op 'firmware').

Het .exe bestand op een USB-stick zetten. Vervolgens óp de USB-stick starten (dus dubbelklik). Klikken op 'Install'. Wachten tot hij klaar is, vervolgens de USB-stick veilig uit de computer verwijderen.

Dan in de TV stoppen, even wachten en wanneer er een pop-up komt kiezen voor 'Software Upgrade'. Nu alleen nog even wachten tot hij klaar is.

Hopelijk kom je er zo uit. ;)

• hars73

hars73

LuPo schreef op donderdag 16 december 2010 @ 12:55:
[...]

Even op je TV kijken bij Menu -> Ondersteuning -> Contact met Samsung welk softwareversie je moet hebben. Ik had T-MSX5DEUC, maar het kan ook zijn dat je T-TDT5DEUC hebt.

Vervolgens het juiste bestandje downloaden van de website van Samsung (klik nog even op 'firmware').

Het .exe bestand op een USB-stick zetten. Vervolgens óp de USB-stick starten (dus dubbelklik). Klikken op 'Install'. Wachten tot hij klaar is, vervolgens de USB-stick veilig uit de computer verwijderen.

Dan in de TV stoppen, even wachten en wanneer er een pop-up komt kiezen voor 'Software Upgrade'. Nu alleen nog even wachten tot hij klaar is.

Hopelijk kom je er zo uit. ;)
Ja dat moet wel lukken. Inmiddels is ie aan het upgraden. Ik laat het resultaat weten. Als ie nou niet meer van die freezes geeft hebben ze dat mooit opgelost en ga ik volgende week even een CAM module scoren.

EDIT: even 10 minuten naar het Journaal gekeken en geen enkele freeze gezien. Normaal gesproken had ik toch zeker een keer of 3 iets moeten zien. Het lijkt dus opgelost te zijn met deze firmware! Bedankt Samsung _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door hars73 op 16-12-2010 13:13 ]

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 16:39
rammes schreef op donderdag 16 december 2010 @ 09:48:
[...]

Speel je het geluid gewoon over de tv speakers of een home cinema set?
In het geval van het tweede kan je het in ieder geval (deels) oplossen via Menu > Sound > Additional Settings > SPDIF Output > Audio Delay.

• LuPo
hars73 schreef op donderdag 16 december 2010 @ 13:02:
[...]

Ja dat moet wel lukken. Inmiddels is ie aan het upgraden. Ik laat het resultaat weten. Als ie nou niet meer van die freezes geeft hebben ze dat mooit opgelost en ga ik volgende week even een CAM module scoren.

EDIT: even 10 minuten naar het Journaal gekeken en geen enkele freeze gezien. Normaal gesproken had ik toch zeker een keer of 3 iets moeten zien. Het lijkt dus opgelost te zijn met deze firmware! Bedankt Samsung _/-\o_
Ik heb al even een twitter berichtje naar Samsung Benelux gestuurd. Kreeg antwoord: "Goed om te horen!!! Dank voor de feedback!"

Ik ben hier echt wel blij mee. Eigenlijk kwam het niet in me op dat het weleens aan de TV kon liggen. Met name omdat alleen de HD-zenders het hadden en andere HD-content (Playstation 3, MKV's via mediaplayer) prima werkte.

Er zat dus toch blijkbaar iets fout in de firmware. Misschien te weinig bandbreedte toebedeeld aan de digitale zenders? :P

• job

job

Mooi dat het nu werkt.
Wel wil ik nog opmerken dat een signaalsterkte van 95 wel echt hoog is. Mocht je toch nog rare dingen zien.. kijk dan toch nog eens of je de signaalsterkte omlaag kan krijgen (lange dunne coax gebruiken). Met een signaalsterkte van 50 heb je bijvoorbeeld ook al een foutloos signaal

[ Voor 131% gewijzigd door job op 16-12-2010 13:33 ]

• LuPo
job schreef op donderdag 16 december 2010 @ 13:31:
Mooi dat het nu werkt.
Wel wil ik nog opmerken dat een signaalsterkte van 95 wel echt hoog is.
Maar is dat ook een probleem dan? Want ik had je nog gevraagd wat het nadeel daarvan is.
Net had ik trouwens 94, for what it's worth.

[ Voor 10% gewijzigd door LuPo op 16-12-2010 13:34 ]

• job

job

Ja dat is een probleem. Als het signaal te sterk is krijg je oversturing.

• hars73

hars73

job schreef op donderdag 16 december 2010 @ 13:31:
Mooi dat het nu werkt.
Wel wil ik nog opmerken dat een signaalsterkte van 95 wel echt hoog is. Mocht je toch nog rare dingen zien.. kijk dan toch nog eens of je de signaalsterkte omlaag kan krijgen (lange dunne coax gebruiken). Met een signaalsterkte van 50 heb je bijvoorbeeld ook al een foutloos signaal
Ik heb nu een signaalsterkte van 39-40 en dan doet ie het prima.

• LuPo
job schreef op donderdag 16 december 2010 @ 13:34:
Ja dat is een probleem. Als het signaal te sterk is krijg je oversturing.
En oversturing veroorzaakt blokjes? Mocht ik nog rare dingen zien dan zal ik er naar kijken.

Maar net werkte alles perfect dus dan vind ik het zo helemaal prima. ;)

Bedankt voor je antwoord. :)

• job

job

LuPo schreef op donderdag 16 december 2010 @ 13:36:
En oversturing veroorzaakt blokjes? Mocht ik nog rare dingen zien dan zal ik er naar kijken.
Nee niet direct nee.
Een te zwak signaal of een te sterk signaal zorgt ervoor dat het signaal niet goed uitgelezen kan worden.
Bij digitale tv krijg je dan blokjes.

Bij analoge tv krijg je bij een te sterk signaal strepen (bij een te zwak signaal ruis).

Je ziet het vaak bij installaties met een kabelversterker waarbij de kabelversterker te veel versterkt.
hars73 schreef op donderdag 16 december 2010 @ 13:35:
Ik heb nu een signaalsterkte van 39-40 en dan doet ie het prima.
Verschilt ook per frequentie, modulatie, zender, tv (merk/tuner) en schaal waarop de sterkte wordt weergegeven. zolang de ber 0 is, is er niets aan de hand.

[ Voor 27% gewijzigd door job op 16-12-2010 13:53 ]

• timwijn
Heeft iemand de firmware van de c630 al geupgrade naar de laatste?
En zou dit misschien de hapering die ik heel soms in MKV bestanden heb, weg kunnen nemen??

• Ch3cker
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14:03

Ch3cker

Testlab Teamlead
Naar aanleiding van mijn vraag over het verschil in panelen van de uexxc6000 serie en de uexxc6700 serie ontving ik vandaag het volgende antwoord :
Beste Marc, Zojuist heb ik de benodigde informatie op uw vraag vanuit HQ ontvangen. Hieruit blijkt dat de gebruikte type panels van deze modellen (UE37C6000 & UE37C6730) overeenkomen. Met vriendelijke groet / Kind regards / Salutations distinguées Wim van der Meide Technical Product Manager AVD Samsung Electronics Benelux
Mocht er dus nog twijfel bestaan : er zit echt geen ander paneel in.

[ Voor 27% gewijzigd door Ch3cker op 16-12-2010 19:56 ]

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

rammes schreef op donderdag 16 december 2010 @ 09:48:
[...]

Ik heb er ook af en toe last van dat het geluid niet helemaal gelijk loopt. Ik stop de film,en start hem vervolgens opnieuw op. Daarna loopt het wel gelijk. Op pause zetten helpt niet,je moet de film wel stoppen. :)

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-06 19:12
Ik zie hier nogal wat mensen die last hebben van storingen, blokvorming enzo. Ik heb er 2 jaar geleden ook heel veel last van gehad. Nieuwe kabels gekocht storing werd wat minder. Toen iemand van een tv en witgoedwinkel zei u moet er een versterker tussen plaatsen. Ja,ja zei ik als ik een slechtte ontvangst heb dan versterk ik dat maar. (ik dacht ook nog hij wil zeker wat verkopen, maar ik kon het terugbrengen als het het niet werkt.)U raadt het al sindsdien heb ik weinig tot geen storing meer. Ik dacht nog als ik de Samsung
le 46c740 heb dan leg ik wel hele goede kabels. Maar ook dat is niet nodig, nog steeds heel goed en storingsvrij beeld.

Clevonotebook, Geekom 11t Oneplus Nord2 5G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Ch3cker schreef op donderdag 16 december 2010 @ 19:51:
Naar aanleiding van mijn vraag over het verschil in panelen van de uexxc6000 serie en de uexxc6700 serie ontving ik vandaag het volgende antwoord :

[...]

Mocht er dus nog twijfel bestaan : er zit echt geen ander paneel in.
Dat zeggen ze ja, maar bij alle modellen zijn ze aan het kloten, zowel met panelen als met de gebruikte cpu's.

Bij de c530 zouden ook alleen maar samsung panelen zitten, maar er zitten nu alweer 2 panelen bij, die van samsung en van AUO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:45

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

kraonkel schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 00:42:
Ik zie hier nogal wat mensen die last hebben van storingen, blokvorming enzo. Ik heb er 2 jaar geleden ook heel veel last van gehad. Nieuwe kabels gekocht storing werd wat minder. Toen iemand van een tv en witgoedwinkel zei u moet er een versterker tussen plaatsen. Ja,ja zei ik als ik een slechtte ontvangst heb dan versterk ik dat maar. (ik dacht ook nog hij wil zeker wat verkopen, maar ik kon het terugbrengen als het het niet werkt.)U raadt het al sindsdien heb ik weinig tot geen storing meer. Ik dacht nog als ik de Samsung
le 46c740 heb dan leg ik wel hele goede kabels. Maar ook dat is niet nodig, nog steeds heel goed en storingsvrij beeld.
Misschien lees ik verkeerd. Maar heb jij een 46" en kijk je analoge tv???

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

timwijn schreef op donderdag 16 december 2010 @ 14:52:
Heeft iemand de firmware van de c630 al geupgrade naar de laatste?
En zou dit misschien de hapering die ik heel soms in MKV bestanden heb, weg kunnen nemen??
Ik doe (nog) even niks met die nieuwe firmware. Ben afgezien van een enkele freeze met blokjes bij HD NL1/2/3 tevreden. Ik blijf het een nadeel vinden dat je niet terug kunt naar een eerdere versie. Misschien binnenkort een keer maar haast heb ik er niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:15
Tylen schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 08:26:
[...]

:? Blokvorming = macroblocking = digitaal

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op woensdag 08 december 2010 @ 09:21:
[...]
Iets langer wachten nog en de melding verdwijnt en je krijgt beeld.
Is dat niet het geval, update dan naar de nieuwste firmware.
Update reeds gedaan, maar hij blijft hangen op 'gecodeerd signaal'. Je kan wachten tot je een ons weegt, pas nadat de tv opnieuw gestart is op een kanaal dat smartcard-verificatie nodig heeft gaat 'ie ook daadwerkelijk verifiëren. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 10:28:
[...]

Ik doe (nog) even niks met die nieuwe firmware. Ben afgezien van een enkele freeze met blokjes bij HD NL1/2/3 tevreden. Ik blijf het een nadeel vinden dat je niet terug kunt naar een eerdere versie. Misschien binnenkort een keer maar haast heb ik er niet mee.
Ik had er toch wel 'last' van. Kijk je naar superieure kwaliteit beeld, want dat vind ik HD uitzendingen toch wel, komen er om de 2-10 minuten van die rare blokjes doorheen (zoals in mijn filmpje een stukje hierboven). Ik stoorde me er wel aan.

Waarom zou je niet updaten? Heb je bepaalde voordelen nu (zoals de zenderindeling zelf in kunnen stellen)? Dan zou ik misschien ook niet updaten, maar als je verder geen voordelen hebt zou ik het altijd doen. De firmware wordt niet voor niets bijgewerkt. In de changelog kun je zien wat er allemaal "verkeerd" was.

Ik vind dit overigens best een grote fout van Samsung. Heel veel digibeten die door de winkel met een CI+ module en een C530 naar huis zijn gestuurd zullen de TV terugbrengen. Of nog erger, laten een dure monteur komen die dan de firmware-update even doet en vervolgens ~€100 aftikt. Kost de consumenten aardig wat geld, denk dat ik Ziggo maar even een mailtje ga sturen dat ze de vereisten die op de site staan (voor CI+) maar even aan moeten passen naar de nieuwe firmware.

[ Voor 4% gewijzigd door LuPo op 17-12-2010 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:45
[...]

Volgens mij kun je wel terug naar eerdere firmware. Gewoon de naam van het bestand veranderen. Bv: 3003 veranderen in 3004. Dus veranderen in een hoger getal dan je op de tv hebt staan. (Open de map image en dan de 2 tekstbestandjes info text en version_info.text wijzigen)

[ Voor 12% gewijzigd door OkeOkeOke op 17-12-2010 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 11:51:
[...]
Update reeds gedaan, maar hij blijft hangen op 'gecodeerd signaal'. Je kan wachten tot je een ons weegt, pas nadat de tv opnieuw gestart is op een kanaal dat smartcard-verificatie nodig heeft gaat 'ie ook daadwerkelijk verifiëren. 8)7
Ik zou even kijken of je CI+ module en smartcard er wel goed in zit (dus of de smartcard goed in de module zit en of de module wel goed in de TV zit).

Mocht dat goed zijn dan kun je de digitale zenders opnieuw laten installeren.CI+ module eruit halen, laten zoeken naar digitale zenders (met de juiste locatiegegevens ingevuld). Als hij daarmee klaar is CI+ module er weer in en als het goed is doet hij dan alleen nog even een authenticatie. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door LuPo op 17-12-2010 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-06 19:12
Tylen schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 08:26:
[...]

Nee ik kijk geen analoge tv. Digitale tv maar ik had "digitale" storingen, dus blokjes. Sinds ik die versterker er tussen heb niet meer.

Clevonotebook, Geekom 11t Oneplus Nord2 5G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 10:40:
Een vraagje ivp allshare op een samsung led tv.
Bestaat er geen manier om je beeld uit te zetten/zwart scherm of screensaver modus in te schakelen als je muziek beluisterd via allshare?
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:16
Wat ik mis, misschien is het een instelling die ik mis.
Dat je tijdens het zappen niet kan zien wat er op de zender is.

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
robbinonline schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 19:37:
Dat mis ik eigenlijk ook best wel. Iemand die weet of dit ingesteld kan worden (LE32C530)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

,,,geen probleem hier (C630).... staat in zo'n infobalkje per zender te lezen... verdwijnt na 3 seconden (maar dat kan je allemaal instellen...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 19:56:
[...]

,,,geen probleem hier (C630).... staat in zo'n infobalkje per zender te lezen... verdwijnt na 3 seconden (maar dat kan je allemaal instellen...).
Kijk je dan digitaal via een extern kastje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Volgens mij kan dat niet, maar ik weet het niet helemaal zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 19:56:
[...]

De vraag is of je tijdens het zappen kunt zien wat er op televisie is. Dat infobalkje kan ik ook wel oproepen. Maar waar het ons om gaat is of het ook kan als jij op een volgende zender drukt (dus automatisch). Nu moet ik elke keer een nieuwe zender en vervolgens op 'info' drukken.

edit: Het gaat overigens om een CI+ module in de TV. Bij losse decoders gaf hij (in mijn geval) altijd aan (in een balkje) wat er op dat moment op was. Met de CI+ module doet de TV dat echter niet automatisch maar moet je zelf op info drukken.

[ Voor 17% gewijzigd door LuPo op 17-12-2010 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is al eerder in dit topic voorbij gekomen. Kan helaas niet. Enige optie is wat Lost hierboven al aangeeft, klikken op de infobutton en dan zie je wat voor programma er op dat moment voor is. Linksboven zie je standaard alleen de zender en of ie HD is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OkeOkeOke schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 15:23:
[...]

Volgens mij kun je wel terug naar eerdere firmware. Gewoon de naam van het bestand veranderen. Bv: 3003 veranderen in 3004. Dus veranderen in een hoger getal dan je op de tv hebt staan. (Open de map image en dan de 2 tekstbestandjes info text en version_info.text wijzigen)
Ok, thx. Klinkt logisch inderdaad. Er is wel een probleempunt, ik heb die oude firmware vast niet meer. Maar goed, de firmware is daarmee wel iets om te bewaren als een update goed bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LuPo schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 20:21:
[...]De vraag is of je tijdens het zappen kunt zien wat er op televisie is. Dat infobalkje kan ik ook wel oproepen. Maar waar het ons om gaat is of het ook kan als jij op een volgende zender drukt (dus automatisch). Nu moet ik elke keer een nieuwe zender en vervolgens op 'info' drukken.

edit: Het gaat overigens om een CI+ module in de TV. Bij losse decoders gaf hij (in mijn geval) altijd aan (in een balkje) wat er op dat moment op was. Met de CI+ module doet de TV dat echter niet automatisch maar moet je zelf op info drukken.
...ik zie het tijdens het zappen. Automatisch. Dus niet dmv het info balkje steeds te moeten oproepen. En ...
timwijn schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 20:01:
[...]
Kijk je dan digitaal via een extern kastje?
ja..ik kijk via een decoder
Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 22:33:
[...]
Is al eerder in dit topic voorbij gekomen. Kan helaas niet. Enige optie is wat Lost hierboven al aangeeft, klikken op de infobutton en dan zie je wat voor programma er op dat moment voor is. Linksboven zie je standaard alleen de zender en of ie HD is.
..doe ik niet. Gaat bij mij via de decoder... dus wellicht dat de vraagsteller niets mijn methode/antwoord heeft.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2010 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 22:42:
[...]

...ik zie het tijdens het zappen. Automatisch. Dus niet dmv het info balkje steeds te moeten oproepen. En ...

[...]

ja..ik kijk via een decoder

[...]

..doe ik niet. Gaat bij mij via de decoder... dus wellicht dat de vraagsteller niets mijn methode/antwoord heeft.
Met een decoder krijg je wel programma-info (humax-kastje ofzo!) en met ci+ krijg je dat niet.. Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Ja via de tool knop de energie op picture off zetten dan zet i het panel uit en hoor je alleen geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik ergerde me dusdanig aan de freeze`s en blokjes dat ik bijna nooit meer in HD keek en het HD pakket al had opgezegd. Ik wachtte nog even af of het wellicht nog erger zou worden alvorens Samsung langs te laten komen.
Alle andere oorzaken had ik al uitgesloten, de oorzaak moest in de tv zitten.

De nieuwste firmware van 16-12 heeft bij mij gelukkig het probleem opgelost. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LuPo schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 20:21:
[...]

De vraag is of je tijdens het zappen kunt zien wat er op televisie is. Dat infobalkje kan ik ook wel oproepen. Maar waar het ons om gaat is of het ook kan als jij op een volgende zender drukt (dus automatisch). Nu moet ik elke keer een nieuwe zender en vervolgens op 'info' drukken.

Als je op info drukt kan je toch met de pijltjes boven en beneden door de zender info zappen zonder dat je direct naar de zender gaat. Wil je de zender zien druk je op enter. Bevalt mij aanzienlijk beter dan echt door de zenders te zappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 13:38:
[...]

Ik ergerde me dusdanig aan de freeze`s en blokjes dat ik bijna nooit meer in HD keek en het HD pakket al had opgezegd omdat ik bijna alleen maar meer in SD keek. Ik wachtte nog even af of het wellicht nog erger zou worden alvorens Samsung langs te laten komen.

Bij mij is het ook opgelost na de firmware update. :)
Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 14:01:
[...]

Als je op info drukt kan je toch met de pijltjes boven en beneden door de zender info zappen zonder dat je direct naar de zender gaat. Wil je de zender zien druk je op enter. Bevalt mij aanzienlijk beter dan echt door de zenders te zappen.
Klopt, dat doe ik nu ook. Alleen als er een optie was dat het ook aanstond bij 'normaal' zappen zou het wel fijn zijn. Mede omdat hij dat wel doet op de Samsung decoder die ik hiervoor had, had ik stille hoop. Maar helaas kan het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08-2024
15/12/2010: Nieuwe firmware beschikbaar (T-VALDEUC 3005.1) (voor onder andere mijn LE40C654) met een hele lijst aan verbeteringen:

. Power On error when CAM is inserted
. ''Digital text'' menu is not showed when selecting ''Estonia'' as country. (Estonia)
(Mac address error)

Info na firmwareupdate 3005.1:
T-VALDEUC-3005.1
2010-11-24
Factory data ver: 340
EERC ver: 134
Internet@TV 2.350 - 5.1.00274

[ Voor 7% gewijzigd door Stan op 18-12-2010 20:30 . Reden: Info na update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

[...]
Ik ergerde me dusdanig aan de freeze`s en blokjes dat ik bijna nooit meer in HD keek en het HD pakket al had opgezegd. Ik wachtte nog even af of het wellicht nog erger zou worden alvorens Samsung langs te laten komen.

Dat was ook de reden dat ik nog niet direct digitaal wilde gaan kijken, maar gewoon analoog ook goed genoeg vond voor in de slaapkamer. Maar sinds gisteren ben ik ook eigenaar van een CI+ module in mijn C530 ;) En tja het is toch wel een stuk beter dan analoog. En inderdaad, ik heb de freezes ook nog niet weer gezien sinds de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
[...]

heb je ook een c630? Of een ander type?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Stan schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 16:10:
15/12/2010: Nieuwe firmware beschikbaar (T-VALDEUC 3005.1) met een hele lijst aan verbeteringen:

. Power On error when CAM is inserted
(Mac address error)
Leuk maar voor welke model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Hoe weet ik welk upgrade bestand ik moet hebben voor mijn c630.
Staan er 2 en ik heb geen idee hoe ik kan zien welke ik moet hebben..

Sorry, al gevonden in een van lupo's eerdere berichten!

Okee, het updaten is klaar, was echt binnen 1 minuut gebeurd.
Mijn bevinding tot nu toe, update was de moeite waard.
Ik heb hier meerdere malen geklaagd over een planeth earth aflevering die hij niet helemaal vlekkeloos afspeelde. Eens in de 10 sec een hapering.
Dit is er met de nieuwe firmware uit. Zelfs de beruchte vogelscene speelt hij vlekkeloos af.
Ben er echt heel blij mee en @bert-NL raad het je toch aan om te updaten.
Ben erg happy momenteel! :*) (vooral omdat ik dus nu weet waar het aan ligt, mijn tv, en dat het is verholpen.)

[ Voor 78% gewijzigd door timwijn op 18-12-2010 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
wie heeft trouwens motion plus aanstaan? Zo ja waarom en zo nee waarom?
Heb het namelijk net uitgezet, maar zie niet echt verschil, heb alleen het idee dat sommige 1080p dingen iets vloeiender zijn. Terwijl dat toch juist zou moeten zijn als motion plus aan staat? Ik hoor het graag van jullie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Ik heb even een vraag. Ik ben een complete idioot als het op technologie aankomt, daarom heb ik jullie hulp nodig.

Ik heb net mijn nieuwe samsung ue 55 c6000 gehaald. Prachtig ding, mooie beeldkwaliteit bij het afspelen van Bluray. Maar zodra ik wil gaan gamen met mijn ps3 is het gewoon niet meer om aan te zien. Echt het aantal dooie pixels, de randen van alle poppetjes/gebouwen zij net trappen, echt ik kan letterlijk de blokjes tellen. Ook bij spellen als Assasins creed krijg ik een heel vaag effect waarbij het beeld stottert. Als ik dan mijn poppetje snel draai, dan lijkt het alsof de onderste helft mee beweegt maar de bovenste helft van het scherm en de gebouwen nog een seconde blijven haken. En het zijn zowel oude als nieuwe spellen waar dit probleem zich voordoet. Ik heb een hdmi-kabel die ik altijd gebruikte op mijn 5(!) jaar oude samsung lcd tv die 'slechts ' hdready was, maar daar had ik nooit een probleem mee. Prima beeldkwaliteit. Maar nu op mijn full hd, 1080p LED tv lijkt het compleet bagger..

Dit kan toch niet? Er moet iets fout zijn gegaan. Ik heb alles geprobeerd, gamemodus uit/aan, motionplus aan/uit etc etc. Niks helpt. Ik heb overal op internet gezocht naar anderen die dit probleem ook hadden maar ik kan niks vinden. Ik heb recent een HDMI kabel gehaald die full hd 1080p ondersteunt. Moet ik een nieuwe kabel ofzo?

Help alstublieft.

Groeten, Ali

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

timwijn schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 23:47:
wie heeft trouwens motion plus aanstaan? Zo ja waarom en zo nee waarom?
Heb het namelijk net uitgezet, maar zie niet echt verschil, heb alleen het idee dat sommige 1080p dingen iets vloeiender zijn. Terwijl dat toch juist zou moeten zijn als motion plus aan staat? Ik hoor het graag van jullie!
Altijd uit. Bij het bekijken van films moet het uit om de originele filmlook te behouden alhoewel bij een bepaalde instelling van MotionPlus je wel de voordelen van MP hebt maar niet een al te erge soapopera look. Verder zie ik bij andere programma's de voordelen er niet van (journaal, documentaires en achtergronden bij het nieuws). Het is voor mij daarom praktischer MP altijd uit te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Ali

Staat je ps3 ingesteld op de juiste resolutie (bij de xbox moet ik dat handmatig instellen)

Een kabel van 3 euro van de action zou prima moeten voldoen al dus de kabel zou ik me niet zo'n zorgen om maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

timwijn schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 19:07:
Hoe weet ik welk upgrade bestand ik moet hebben voor mijn c630.
Staan er 2 en ik heb geen idee hoe ik kan zien welke ik moet hebben..

Sorry, al gevonden in een van lupo's eerdere berichten!
...ik heb toch dezelfde vraag... wellicht handig als je een antwoord vind om deze toch te melden ipv te verwijzen. Help je anderen weer mee ;) (...ik kom er dus niet uit, en vindt ook het eerdere bericht niet... :'( )

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2010 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ bearsc

Hoe bedoel je juiste instellingen? Bij de ps3 kun je hem automatisch laten kijken welke output/input het beste is. Hij vermeld bij mij dat ie is ingesteld op een hdmi kabel en de hoogste resolutie zou moeten kunnen ontvangen 1080p/1080i. Ik heb verder zelf niks gedaan, maar dat hoeft normaal gesproken ook niet.

Bij de ps3 kun je idd even naar display settings en dan stond er iets van 'detect input' en dan kon je kiezen voor automatic. Dan kreeg je meteen het beste beeld.

Is er iets dat ik anders moet doen met een full hd tv in tegenstelling tot een hd-ready tv?

(btw dat van die kabel is mooi kut, want ik heb me dus een oor laten aannaaien door die verkoper. Ik heb dr nu een van 45 euro maar goed....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Gewoon beiden proberen :)
Als je een verkeerd bestand gebruikt werkt die niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op zondag 19 december 2010 @ 12:16:
Gewoon beiden proberen :)
Als je een verkeerd bestand gebruikt werkt die niet.
...toch wel slecht dat er geen aanvullende info bij staat hoor... Samsung is wat dat betreft niet echt sterk in zijn infovoorziening en toelichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Verwijderd schreef op zondag 19 december 2010 @ 12:27:
[...]

...toch wel slecht dat er geen aanvullende info bij staat hoor... Samsung is wat dat betreft niet echt sterk in zijn infovoorziening en toelichting.
Even op je TV kijken bij Menu -> Ondersteuning -> Contact met Samsung welk softwareversie je moet hebben.

Dan vervolgens bestand (is een .exe) op een lege usb-stick o.i.d. zetten.
Als het er op staat, er even op dubbelklikken zodat het uitpakt.
Dan staat er een tweede folder in.
Uit je computer, dan in je tv doen. Vraagt ie mediaplay of softwareupdate, dan doe je softwareupdate.
Bij mij was in een minuut of 2 klaar!
Succes ermee en laat maar weten of het is gelukt.

Wilde je een DM sturen maar die mogelijkheid heb je niet aan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Verwijderd schreef op zondag 19 december 2010 @ 12:27:
[...]

Staat toch duidelijk bij hoe je de firmware versie kan zien op de website van samsung, onder diagnostic -> contact samsung, staat de firmware versie die je kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Verwijderd schreef op zondag 19 december 2010 @ 12:16:
@ bearsc

Hoe bedoel je juiste instellingen? Bij de ps3 kun je hem automatisch laten kijken welke output/input het beste is. Hij vermeld bij mij dat ie is ingesteld op een hdmi kabel en de hoogste resolutie zou moeten kunnen ontvangen 1080p/1080i. Ik heb verder zelf niks gedaan, maar dat hoeft normaal gesproken ook niet.

Bij de ps3 kun je idd even naar display settings en dan stond er iets van 'detect input' en dan kon je kiezen voor automatic. Dan kreeg je meteen het beste beeld.

Is er iets dat ik anders moet doen met een full hd tv in tegenstelling tot een hd-ready tv?

(btw dat van die kabel is mooi kut, want ik heb me dus een oor laten aannaaien door die verkoper. Ik heb dr nu een van 45 euro maar goed....)
Das goed kut van die kabel, want een hdmi-kabel van 45 euro is echt niet beter dan eentje van de action.
Is zelfs een heel topic aan gewijd op GOT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

devil-strike schreef op zondag 19 december 2010 @ 13:54:
[...]Staat toch duidelijk bij hoe je de firmware versie kan zien op de website van samsung, onder diagnostic -> contact samsung, staat de firmware versie die je kan gebruiken.
...had het handiger en logischer gevonden als deze info op de site bij het kopje van de te downloaden frimware had gestaan. Nu moet je dus op zoek en das weinig gebruikersvriendelijk imo :)
Inmiddels wel gevonden op de TV.... :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2010 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTZ
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-09 20:14

TTZ

Mijn Samsung LE40A656 gaat sinds vandaag niet meer aan. Ik had gisteravond de stroom eraf gehaald en pas vandaag weer de stekkerdoos aangezet. Nu blijft het rode power ledje knipperen en verder niks.
Service menu kom ik ook niet in, niks. 10s de exit knop ingedrukt houden voor f. reset, niks.

Ledje brand paar seconden lang en knippert dan iets van 3 keer en blijft dan weer paar seconden branden. Is daar iets uit af te leiden?

Wat kan dit zijn? Is er nog een manier om te resetten oid behalve 10s de exit knop?

Hij is 2 jaar en paar maanden oud, dus garantie zit er niet meer op. Hoop dat het goed komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-09 23:49
Ik loop met het idee om de Samsung LE32C530 te gaan bestellen. Nu vroeg ik mij eigenlijk af hoever deze (in graden) kan draaien, in de specs staat wel dat deze het kan, maar niet hoe ver. Weet iemand het hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Verwijderd schreef op zondag 19 december 2010 @ 11:47:
[...]

...ik heb toch dezelfde vraag... wellicht handig als je een antwoord vind om deze toch te melden ipv te verwijzen. Help je anderen weer mee ;) (...ik kom er dus niet uit, en vindt ook het eerdere bericht niet... :'( )
Bovenaan LuPo of lupo intypen bij "Zoeken", met als criteria "Dit topic (poster)". Dan heb je het binnen een paar seconden gevonden. ;)

Ben het verder wel met je eens dat even linken een kleine moeite was timwijn. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:48

Mars Warrior

Earth, the final frontier

timwijn schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 19:07:
Mijn bevinding tot nu toe, update was de moeite waard.
Ik heb hier meerdere malen geklaagd over een planeth earth aflevering die hij niet helemaal vlekkeloos afspeelde. Eens in de 10 sec een hapering.
Dit is er met de nieuwe firmware uit. Zelfs de beruchte vogelscene speelt hij vlekkeloos af.
Ben er echt heel blij mee en @bert-NL raad het je toch aan om te updaten.
Ben erg happy momenteel! :*) (vooral omdat ik dus nu weet waar het aan ligt, mijn tv, en dat het is verholpen.)
da's mooi. Hier met een C750 heb ik met sommige films ook een korte hapering om dé 10 sec.
Als de nieuwe firmware dit oplost dan moet ik de nieuwe ook maar eens erop zetten...

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mars Warrior schreef op zondag 19 december 2010 @ 15:54:
[...]da's mooi. Hier met een C750 heb ik met sommige films ook een korte hapering om dé 10 sec.
Als de nieuwe firmware dit oplost dan moet ik de nieuwe ook maar eens erop zetten...
...hier zelfde ervaring met (soms) een hapering en hoop dus op zelfde verbetering op de C630 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Verwijderd schreef op zondag 19 december 2010 @ 14:19:
[...]

...had het handiger en logischer gevonden als deze info op de site bij het kopje van de te downloaden frimware had gestaan. Nu moet je dus op zoek en das weinig gebruikersvriendelijk imo :)
Inmiddels wel gevonden op de TV.... :)
Oh op die fiets, ja dan had het gewoon onder ht kopje firmware direct moeten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
LuPo schreef op zondag 19 december 2010 @ 15:47:
[...]

Bovenaan LuPo of lupo intypen bij "Zoeken", met als criteria "Dit topic (poster)". Dan heb je het binnen een paar seconden gevonden. ;)

Ben het verder wel met je eens dat even linken een kleine moeite was timwijn. :P
Hehe, jaa sorry, had het zelf opgezocht en er niet verder bij na gedacht dat ik er ook nog iemand anders mee van dienst kon zijn!
Maar zoals je ziet, had ik een keurige uitgebreide reactie gegeven over hoe het in zijn totaliteit moest toch? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Verwijderd schreef op zondag 19 december 2010 @ 16:28:
[...]
...hier zelfde ervaring met (soms) een hapering en hoop dus op zelfde verbetering op de C630 :P
Lost, is het al gelukt met mijn aanwijzingen? :)
Heeft bij mij die vervelende haperingen er helemaal uit gehaald. Heb gister naar Earth gekeken, het bestand wat dus eerst zo haperde, ziet er nu heerlijk uit. In een half uur lang kijken géén één stottering!
Laat het maar even weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
timwijn schreef op zondag 19 december 2010 @ 17:52:
[...]

Hehe, jaa sorry, had het zelf opgezocht en er niet verder bij na gedacht dat ik er ook nog iemand anders mee van dienst kon zijn!
Maar zoals je ziet, had ik een keurige uitgebreide reactie gegeven over hoe het in zijn totaliteit moest toch? :D
Ja ik bedoelde het ook meer als grapje hoor. Vandaar ook de smiley. :P

Ik had gezien dat je daarna een uitgebreide 'step-to-step guide' had gegeven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

timwijn schreef op zondag 19 december 2010 @ 17:53:
[...]

Lost, is het al gelukt met mijn aanwijzingen? :)
Heeft bij mij die vervelende haperingen er helemaal uit gehaald. Heb gister naar Earth gekeken, het bestand wat dus eerst zo haperde, ziet er nu heerlijk uit. In een half uur lang kijken géén één stottering!
Laat het maar even weten!
...yep, dank u... firmware staat er inmiddels op.... zal tzt es loeren bij een Blu-Ray of het scheelt.
Planet Earth ligt hier, dus misschien straks al even....maar beloof niks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
LuPo schreef op zondag 19 december 2010 @ 18:10:
[...]

Ja ik bedoelde het ook meer als grapje hoor. Vandaar ook de smiley. :P

Ik had gezien dat je daarna een uitgebreide 'step-to-step guide' had gegeven. ;)
Haha i know! Vat het ook niet anders op dan als een grapje hoor:) (weet toch wel dat het goed zit bij jou!)

@Lost: laat t.z.t. inderdaad maar even weten hoe het jou bevalt! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTZ
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-09 20:14

TTZ

niemand?
TTZ schreef op zondag 19 december 2010 @ 14:19:
Mijn Samsung LE40A656 gaat sinds vandaag niet meer aan. Ik had gisteravond de stroom eraf gehaald en pas vandaag weer de stekkerdoos aangezet. Nu blijft het rode power ledje knipperen en verder niks.
Service menu kom ik ook niet in, niks. 10s de exit knop ingedrukt houden voor f. reset, niks.

Ledje brand paar seconden lang en knippert dan iets van 3 keer en blijft dan weer paar seconden branden. Is daar iets uit af te leiden?

Wat kan dit zijn? Is er nog een manier om te resetten oid behalve 10s de exit knop?

Hij is 2 jaar en paar maanden oud, dus garantie zit er niet meer op. Hoop dat het goed komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Ik zou het echt niet weten. Stuur anders een DM naar job, of bert-nl.
Pagina: 1 ... 43 ... 75 Laatste