Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02:40
timwijn schreef op zondag 19 december 2010 @ 18:58:
[...]

Haha i know! Vat het ook niet anders op dan als een grapje hoor:) (weet toch wel dat het goed zit bij jou!)

@Lost: laat t.z.t. inderdaad maar even weten hoe het jou bevalt! :*)
Hahaha oké dan! Wel vet om te zien dat steeds meer tweakers updaten. Heeft m'n post offensief toch gewerkt. :P

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 14:51
LuPo schreef op zondag 19 december 2010 @ 20:09:
[...]

Hahaha oké dan! Wel vet om te zien dat steeds meer tweakers updaten. Heeft m'n post offensief toch gewerkt. :P
Haha ja is wel zo.
Had eerst zoiets van laat maar, vervolgens kwam het besef (naar aanleiding van jouw post) dat het wel eens die stotteringen zou kunnen verhelpen. Waarvan ik het sowieso belachelijk vond dat die er waren op een gloednieuwe full-hd tv. Waarna ik toch maar ben gaan updaten.
Oftewel voor mij heeft het er in ieder geval aan bijgedragen dat ik wel ben gaan updaten.
Hulde voor Lupo _/-\o_ :D
Verder verbaas ik me wel dat er weinig nieuwe posts zijn over, zal ik dit type wel/niet kopen enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

timwijn schreef op zondag 19 december 2010 @ 21:44:
[...]

Haha ja is wel zo.
Had eerst zoiets van laat maar, vervolgens kwam het besef (naar aanleiding van jouw post) dat het wel eens die stotteringen zou kunnen verhelpen. Waarvan ik het sowieso belachelijk vond dat die er waren op een gloednieuwe full-hd tv. Waarna ik toch maar ben gaan updaten.
Oftewel voor mij heeft het er in ieder geval aan bijgedragen dat ik wel ben gaan updaten.
Hulde voor Lupo _/-\o_ :D
Verder verbaas ik me wel dat er weinig nieuwe posts zijn over, zal ik dit type wel/niet kopen enz.
Ok beter. Heb geen last van stotteringen maar zal binnenkort eens updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TTZ schreef op zondag 19 december 2010 @ 14:19:
Mijn Samsung LE40A656 gaat sinds vandaag niet meer aan. Ik had gisteravond de stroom eraf gehaald en pas vandaag weer de stekkerdoos aangezet. Nu blijft het rode power ledje knipperen en verder niks.
Service menu kom ik ook niet in, niks. 10s de exit knop ingedrukt houden voor f. reset, niks.

Ledje brand paar seconden lang en knippert dan iets van 3 keer en blijft dan weer paar seconden branden. Is daar iets uit af te leiden?

Wat kan dit zijn? Is er nog een manier om te resetten oid behalve 10s de exit knop?

Hij is 2 jaar en paar maanden oud, dus garantie zit er niet meer op. Hoop dat het goed komt...
Knipperende lampje betekent dat de tv probeert op te starten. Wat je kunt proberen of de tv wel opstart als je het servicemenu in wilt: Pak de AB en druk achtereenvolgens op de volgende toetsen.

INFO
MENU
MUTE
POWER

Mocht je daadwerkelijk in het servicemenu komen kies dan voor 'Reset'. Ziet er vermoedelijk ongeveer zo uit http://www.avforums.com/forums/attachments/lcd-led-lcd-tvs/103606d1231404397-samsung-service-menu-research-service_menu.jpg

Mocht dit niet werken dan kun je zelf niet meer zoveel doen. Weliswaar geen fabrieksgarantie meer maar nog wel wettelijke garantie richting verkoper. Er zijn maar weinig verkopers die de wettelijke garantie uit zichzelf erkennen dus het zal wel lastig worden die wettelijke garantie ook daadwerkelijk te claimen maar proberen kan altijd. Laten we zeggen dat een tv een levensduur heeft van 8 jaar dan zit je nog maar op een kwart. De verkoper moet dan pakweg 75% van de reparatiekosten op zich nemen. Juridisch is echter sinds 2008 ook verdedigbaar dat de verkoper alle kosten moet betalen. Probleem is nog wel de bewijslast omdat de tv na 6 maanden kapot is gegaan. In andere topics is hier wel meer over te vinden.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2010 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTZ
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-09 20:14

TTZ

Verwijderd schreef op zondag 19 december 2010 @ 21:57:
[...]

Knipperende lampje betekent dat de tv probeert op te starten. Wat je kunt proberen of de tv wel opstart als je het servicemenu in wilt: Pak de AB en druk achtereenvolgens op de volgende toetsen.

INFO
MENU
MUTE
POWER

Mocht je daadwerkelijk in het servicemenu komen kies dan voor 'Reset'. Ziet er vermoedelijk ongeveer zo uit http://www.avforums.com/forums/attachments/lcd-led-lcd-tvs/103606d1231404397-samsung-service-menu-research-service_menu.jpg

Mocht dit niet werken dan kun je zelf niet meer zoveel doen. Weliswaar geen fabrieksgarantie meer maar nog wel wettelijke garantie richting verkoper. Er zijn maar weinig verkopers die de wettelijke garantie uit zichzelf erkennen dus het zal wel lastig worden die wettelijke garantie ook daadwerkelijk te claimen maar proberen kan altijd. Laten we zeggen dat een tv een levensduur heeft van 8 jaar dan zit je nog maar op een kwart. De verkoper moet dan pakweg 75% van de reparatiekosten op zich nemen. Juridisch is echter sinds 2008 ook verdedigbaar dat de verkoper alle kosten moet betalen. Probleem is nog wel de bewijslast omdat de tv na 6 maanden kapot is gegaan. In andere topics is hier wel meer over te vinden.
Thanks, maar helaas. Kom het service menu niet in, lampje blijft afwisselend knipperen / branden en tv reageert nergens op.
Ik ga morgen contact opnemen met Samsung, in de hoop dat zij iets voor me kunnen betekenen.

Als het op niks uitloopt, bij wie moet ik die wettelijke garantie claimen? Samsung of de winkel waar ik hem gekocht heb? (Fysieke winkel, geen webshop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
TTZ schreef op zondag 19 december 2010 @ 22:54:
[...]

Thanks, maar helaas. Kom het service menu niet in, lampje blijft afwisselend knipperen / branden en tv reageert nergens op.
Ik ga morgen contact opnemen met Samsung, in de hoop dat zij iets voor me kunnen betekenen.

Als het op niks uitloopt, bij wie moet ik die wettelijke garantie claimen? Samsung of de winkel waar ik hem gekocht heb? (Fysieke winkel, geen webshop)
Denk winkel, omdat jij met de winkel een overeenkomst hebt.
Winkel op zijn beurt weer met de leverancier, maar dat is in principe jouw probleem niet.
Heel veel succes ermee en hou ons op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
TTZ schreef op zondag 19 december 2010 @ 22:54:
[...]

Garantie gaat ten alle tijden via de winkel waarbij je het product gekocht hebt, dus gewoon ff naar de winkel gaan uitleggen, die zullen dan verdere stappen ondernemen, maar dan heb je best kans dat ze hem meenemen voor reparatie, wat je ook kan doen is samsung bellen die sturen dan een monteur die het moederboord vervangen bij je thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0otje
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:05
Deze week bij Mediamarkt Alkmaar (volgens mij ook andere vestigingen) een Samsung LE40C530 voor €399. Veel tv voor weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
M0otje schreef op maandag 20 december 2010 @ 12:40:
Deze week bij Mediamarkt Alkmaar (volgens mij ook andere vestigingen) een Samsung LE40C530 voor €399. Veel tv voor weinig.
Ik zie in de flyer alleen een LE32C530 voor €339. Of kijk ik er nou zo hard overheen. :P
Ik keek bij MM Arnhem.

[ Voor 4% gewijzigd door LuPo op 20-12-2010 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
M0otje schreef op maandag 20 december 2010 @ 12:40:
Lol dat is wel goedkoop, mijn le37c530 was 470eu bij mm 3 weken terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01:14
Nou ik ben op zoek gegaan naar een LE40C630 met een SQ01/02 paneel, maar dit is nog geen gemakkelijke klus. Bij de MM koop ik liever niet. Nu ben ik bij de It's geweest daar willen ze me helpen aan een SQ01/02, maar dat kan dus lang duren vandaag een levering binnen gehad met alleen SQ04 panelen. Hij was daar € 699,- toen ik zei dat hij ergens anders voor € 577,- te krijgen was boden ze heb aan voor € 635,- en daarmee ben ik akkoord gegaan op voorwaarde dat ze me een SQ01/02 versie leveren. De eerste levering is het dus een SQ04.
Nu twijfel ik dus, heb nog maar eens een aantal mailtjes verzonden of ze ergens anders nog kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfrider
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-05 13:35
Ik heb afgelopen weekend een UE32C5100 gekocht. Nu wil ik de Zap snelheid aanpassen. Ik kom wel in het service menu, maar kan daar helemaal niks vinden dat enigsinds lijkt. Niks dat lijkt op "video mute"
Iemand enig idee?

My girlfriend threatened to leave me if I went surfing again; I'll miss her!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
devil-strike schreef op maandag 20 december 2010 @ 15:37:
[...]

Lol dat is wel goedkoop, mijn le37c530 was 470eu bij mm 3 weken terug.
Jammer dat het drie weken geleden is, tot 2 weken na je aankoop, laagste prijsgarantie;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Gait schreef op maandag 20 december 2010 @ 16:32:
Nou ik ben op zoek gegaan naar een LE40C630 met een SQ01/02 paneel, maar dit is nog geen gemakkelijke klus. Bij de MM koop ik liever niet. Nu ben ik bij de It's geweest daar willen ze me helpen aan een SQ01/02, maar dat kan dus lang duren vandaag een levering binnen gehad met alleen SQ04 panelen. Hij was daar € 699,- toen ik zei dat hij ergens anders voor € 577,- te krijgen was boden ze heb aan voor € 635,- en daarmee ben ik akkoord gegaan op voorwaarde dat ze me een SQ01/02 versie leveren. De eerste levering is het dus een SQ04.
Nu twijfel ik dus, heb nog maar eens een aantal mailtjes verzonden of ze ergens anders nog kunnen helpen.
Terugsturen en zorgen dat je een SQ01/02 paneel krijgt.
Ik heb er persoonlijk niet op gelet met mijn c630, maar vind dat je een overeenkomst hebt en dat ze zich daar ook aan moeten houden. Al is het alleen maar om het principe vind ik echt dat je ze de tv moet laten omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTZ

TTZ

timwijn schreef op zondag 19 december 2010 @ 23:35:
[...]

Denk winkel, omdat jij met de winkel een overeenkomst hebt.
Winkel op zijn beurt weer met de leverancier, maar dat is in principe jouw probleem niet.
Heel veel succes ermee en hou ons op de hoogte!
Na wat onderzoek leek de kans groot dat het om een kapotte condensator zou gaan. Dit komt vaker voor bij Samsung tv's dus heb m maar opengemaakt. Een kapotte condensator schijnt je te herkennen aan prut dat eruit komt of een bolstaande bovenkant. (voor mij allemaal nieuw).

En ja hoor, van 2 condensatoren staat de bovenkant bol! Ergens een opluchting en ik heb hoop het te kunnen fixen. Nu ze losmaken en vervangen. Nooit gedaan en moet nog een soldeerbout regelen en uiteraard 2 nieuwe condensatoren.

Zie hier de pics:

http://picasaweb.google.c...aC7rZj8Og&feat=directlink

Keep u posted!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
TTZ schreef op maandag 20 december 2010 @ 19:03:
[...]

Na wat onderzoek leek de kans groot dat het om een kapotte condensator zou gaan. Dit komt vaker voor bij Samsung tv's dus heb m maar opengemaakt. Een kapotte condensator schijnt je te herkennen aan prut dat eruit komt of een bolstaande bovenkant. (voor mij allemaal nieuw).

En ja hoor, van 2 condensatoren staat de bovenkant bol! Ergens een opluchting en ik heb hoop het te kunnen fixen. Nu ze losmaken en vervangen. Nooit gedaan en moet nog een soldeerbout regelen en uiteraard 2 nieuwe condensatoren.

Zie hier de pics:

http://picasaweb.google.c...aC7rZj8Og&feat=directlink

Keep u posted!
Ah fijn dat je de oorzaak hebt gevonden!
Hoop dat het je lukt om dit zelf te fixen! (Zoals een echte tweaker het hoort te doen he, alles zelf :P )
Leuk ook dat je even foto's hebt gepost, inderdaad duidelijk te zien, dat die beiden niet best meer zijn!
Hou ons hier inderdaad maar op de hoogte!
En uiteraard succes! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds vanavond van een raar probleem (wellicht voor een aantal mensen op dit forum niet).

Wij hebben de Samsung UE 46 C6700.

Zo nu en dan komt er in het beeld een soort frame wat lijkt op een lijst van een schilderij en gaat dan ook weer weg maar komt steeds regelmatiger voor.
Het lijkt erop dat het iets met het beeldpaneel is maar ik ben een leek op dit gebied.

Mijn omschrijving is misschien een beetje vaag maar ik kan er geen foto van maken omdat het vrij snel ook weer weg trekt.

Kan het het beeldpaneel zijn? Of wellicht alleen maar iets met de doorgave van het knaal vanwege het weer ofzo (op allen kanalen is hetzelfde)

Hoop dat iemand mij verder kan helpen en anders wordt het samsung bellen.

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
timwijn schreef op maandag 20 december 2010 @ 17:44:
[...]

Terugsturen en zorgen dat je een SQ01/02 paneel krijgt.
Ik heb er persoonlijk niet op gelet met mijn c630, maar vind dat je een overeenkomst hebt en dat ze zich daar ook aan moeten houden. Al is het alleen maar om het principe vind ik echt dat je ze de tv moet laten omruilen.
Ik bedoelde ermee dat hun levering een SQ04 is, ze belden me vandaag dat ze helaas alleen maar met SQ04 panelen hadden binnen gekregen. Ik heb gezegd dat ik donderdag of vrijdag even langs kom in de winkel.
Hopelijk krijg ik nog wat reacties via de mail en dat ze me daar helpen. De SQ04 ga ik waarschijnlijk sowieso niet nemen voor € 635,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Gait schreef op maandag 20 december 2010 @ 22:39:
[...]

Ik bedoelde ermee dat hun levering een SQ04 is, ze belden me vandaag dat ze helaas alleen maar met SQ04 panelen hadden binnen gekregen. Ik heb gezegd dat ik donderdag of vrijdag even langs kom in de winkel.
Hopelijk krijg ik nog wat reacties via de mail en dat ze me daar helpen. De SQ04 ga ik waarschijnlijk sowieso niet nemen voor € 635,-
Oh zo, pff das mooi balen zeg!
Waarom wil je die tv niet bij de MM halen dan?
Heb mijne daar wel weg, vind het echt altijd een prima winkel hoor, vaak ook redelijk geprijsd! (Heb er al best vaak wat gekocht en wordt nooit ergens moeilijk over gedaan.)
Vind persoonlijk 635 echt veel te veel geld voor de tv.
En als je toch nog overweegt een webwinkel te doen (doe ik persoonlijk nooit afgezien van kleine aankopen), maar dan kan je nog Redcoon doen. Hebben hem voor een goede prijs en die doen niet moeilijk heb ik eerder van iemand begrepen, dat als je niet het gewenste paneel hebt, dat je hem dan terug stuurt. En als je er van te voren over mailt, dikke kans dat ze dat gewoon voor je regelen.

Maar goed, zou hem dus niet halen voor die prijs met een sq04 paneel en gewoon naar MM gaan ofzo. Ik vind namelijk it's een baggerwinkel. Maar ieder zijn persoonlijk ervaringen natuurlijk!
Laat maar weten wat je doet, want ik ben benieuwd! :)

[ Voor 3% gewijzigd door timwijn op 21-12-2010 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24

job

TTZ schreef op maandag 20 december 2010 @ 19:03:
Dat wittespul wat je ernaast ziet is overigens een soort lijm, dus dat mag je laten zitten.
Die 2 condensatoren staan inderdaad bol en moet je vervangen. ben benieuwd hoe het afloopt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
timwijn schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 00:04:
[...]

Oh zo, pff das mooi balen zeg!
Waarom wil je die tv niet bij de MM halen dan?
Heb mijne daar wel weg, vind het echt altijd een prima winkel hoor, vaak ook redelijk geprijsd! (Heb er al best vaak wat gekocht en wordt nooit ergens moeilijk over gedaan.)
Vind persoonlijk 635 echt veel te veel geld voor de tv.
En als je toch nog overweegt een webwinkel te doen (doe ik persoonlijk nooit afgezien van kleine aankopen), maar dan kan je nog Redcoon doen. Hebben hem voor een goede prijs en die doen niet moeilijk heb ik eerder van iemand begrepen, dat als je niet het gewenste paneel hebt, dat je hem dan terug stuurt. En als je er van te voren over mailt, dikke kans dat ze dat gewoon voor je regelen.

Maar goed, zou hem dus niet halen voor die prijs met een sq04 paneel en gewoon naar MM gaan ofzo. Ik vind namelijk it's een baggerwinkel. Maar ieder zijn persoonlijk ervaringen natuurlijk!
Laat maar weten wat je doet, want ik ben benieuwd! :)
Bij de MM Zwolle slechte ervaring gehad met service, paar keer voor een klepje van een batterij die kapot was langs geweest. Uiteindelijk konden ze niks voor ons doen. Toen zelf gebeld met Creative en binnen 3 dagen had ik het in huis. En bij MM Zwolle wilde ze niet in de dozen kijken voor me, ben er namelijk wel even geweest.

It's trok mij ook niet zo, maar dacht even kijken of ze er een SQ01/02 hebben. En ze zijn wel bereid me te helpen alleen is het geluk hebben met hun leveringen. Dat ik iets meer betaal vind ik niet erg, maar dan wil ik wel hebben wat ik zoek.

En ik koop liever ook geen TV online, wacht even de reacties op de mail af. En anders even in Utrecht kijken, want daar kom ik 1 á 2 keer in de week.

Redcoon kon mij niet helpen aan een SQ01/02 vertelden ze me per mail, maar ik zou het via de afkoelperiode kunnen terugsturen ja.

Ik laat wel weten hoe het afloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02-2024
Verwijderd schreef op maandag 20 december 2010 @ 21:32:
Heb sinds vanavond van een raar probleem (wellicht voor een aantal mensen op dit forum niet).

Zo nu en dan komt er in het beeld een soort frame wat lijkt op een lijst van een schilderij en gaat dan ook weer weg maar komt steeds regelmatiger voor.
Het lijkt erop dat het iets met het beeldpaneel is maar ik ben een leek op dit gebied.
Ik denk dat ik hetzelfde heb gehad. Ik stuurde vanaf mijn Win7 computer een MP3 naar de TV (Play To) en annuleerde dat ook gelijk vanaf de PC. Op de TV zag ik heel even de boodschap dat er iets staat om af te spelen, en die verdween automatisch nadat ik op de computer had geannuleerd. Maar daarna bleef bij bewegende beelden in het midden wel af en toe een frame tevoorschijn komen. Bij mij was het opgelost toen ik de TV uit en aan had gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:05

Initial G

f.k.a. GKLQuake

Net een le40c750 bij Wehkamp besteld. Was nl maar 799. Beetje een bummer dat zij hem pas volgende week kunnen leveren ondanks dat ie op voorraad is (kerstdrukte en sneeuw?). Dat kreeg ik pas te zien nadat ik via iDeal had betaald. Ook ging er iets mis bij het afronden van de bestelling waardoor ik wel betaald had en er geen bestelling was doorgekomen. Dit kostte een telefoontje met hun 0900 nummer a 20cpm.

Ik ben benieuwd of ik met de spiegeling kan leven, ik ga het proberen, anders stuur ik hem gewoon terug. 799 was een te mooie prijs voor 3D, PVR, SQ scherm 200Hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:32
Die weerspiegeling zal best meevallen, gok ik :) €800 is best aardig prijsje inderdaad voor die tv, veel plezier ermee en laat eens wat foto's zien als 'ie eenmaal binnen is ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTZ

TTZ

timwijn schreef op maandag 20 december 2010 @ 19:49:
[...]

Ah fijn dat je de oorzaak hebt gevonden!
Hoop dat het je lukt om dit zelf te fixen! (Zoals een echte tweaker het hoort te doen he, alles zelf :P )
Leuk ook dat je even foto's hebt gepost, inderdaad duidelijk te zien, dat die beiden niet best meer zijn!
Hou ons hier inderdaad maar op de hoogte!
En uiteraard succes! _/-\o_
YES HIJ DOET HET WEER!!! Heb de 2 condensatoren vervangen en BANG we hebben weer beeld!!!
Thanks voor alle tips (en mede-leven;))

Cheeeeerrrssss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gideonnn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-07 23:44
Hallo mensen.

Beetje zielig.. mijn tv is gestolen!
Er is ingebroken en ze hebben zat weg gehaald hier, dus ik kan een nieuwe tv uitzoeken.
Mijn vorige tv was een Samsung 32" Full HD (LE32 nogiets, kan ik zo snel niet zeggen) en die beviel héél goed. Alleen het probleem was dat ik die tv met geluk heb uitgekozen toen der tijd.
Daarmee was gamen niet 100%, beetje veel ghosting naar mijn mening, maar voor de rest oke.

Nu krijg ik van mijn verzekering 450 euro terug, dus ik zoek een leuke tv rond de 500 euro.
Van PC hardware ben ik redelijk op de hoogte, alleen dus niet van TVs.
Ik zag het één en ander in de pricewatch, maar waar moet ik eigelijk op letten tegenwoordig om mijn media-ervaringen positief te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 10:15
C530/C550 of een C650 als je 100Hz wilt. De C530/550 is echter veel beter voor gaming ivm de lage input lag. Input lag is overigens niet de oorzaak van ghosting, dus dát lag ergens anders aan (response time).

[ Voor 67% gewijzigd door HarmoniousVibe op 21-12-2010 21:14 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Gait schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 12:45:
[...]

Bij de MM Zwolle slechte ervaring gehad met service, paar keer voor een klepje van een batterij die kapot was langs geweest. Uiteindelijk konden ze niks voor ons doen. Toen zelf gebeld met Creative en binnen 3 dagen had ik het in huis. En bij MM Zwolle wilde ze niet in de dozen kijken voor me, ben er namelijk wel even geweest.

It's trok mij ook niet zo, maar dacht even kijken of ze er een SQ01/02 hebben. En ze zijn wel bereid me te helpen alleen is het geluk hebben met hun leveringen. Dat ik iets meer betaal vind ik niet erg, maar dan wil ik wel hebben wat ik zoek.

En ik koop liever ook geen TV online, wacht even de reacties op de mail af. En anders even in Utrecht kijken, want daar kom ik 1 á 2 keer in de week.

Redcoon kon mij niet helpen aan een SQ01/02 vertelden ze me per mail, maar ik zou het via de afkoelperiode kunnen terugsturen ja.

Ik laat wel weten hoe het afloopt.
Jaa laat inderdaad maar weten hoe je het gaat regelen! Ben benieuwd.

@TTZ NICE! Lekker dat het je zelf is gelukt! Heb je nog foto's van hoe het er daarna weer uitzag?

@QIRO C630 ook een prima tv, 100hz, heeft mat scherm t.o.v. C650, die spiegelt meer en heeft geen internet@tv wat de c650 dan weer wel heeft. Laat maar weten wat je uiteindelijke keus is geworden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gideonnn
Oke nice tips so far, en ook niet 817632 verschillende modellen. :9
Ik ga even zoeken en review bekijken, danku tot zover!

Edit:

Is dat internet@tv een beetje handig? Heb wat filmpjes gekeken maar was niet echt impressed, even leuk maar daarna nog useful?

Ik vind die 530/550 super mooi, alleen dat rood.. bah bah :o
Alleen toch de beste optie waarschijnlijk.

[ Voor 50% gewijzigd door Gideonnn op 21-12-2010 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Qiro schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 21:44:
Oke nice tips so far, en ook niet 817632 verschillende modellen. :9
Ik ga even zoeken en review bekijken, danku tot zover!

Edit:

Is dat internet@tv een beetje handig? Heb wat filmpjes gekeken maar was niet echt impressed, even leuk maar daarna nog useful?

Ik vind die 530/550 super mooi, alleen dat rood.. bah bah :o
Alleen toch de beste optie waarschijnlijk.
Heb zelf de C630 en heb er geen moment spijt van gehad.
Géén rood in het design (voor mij ook een pluspunt).
Internet@tv zie ik ook de voordelen niet van in.
Heb trouwens bij die tv ook geen last gehad van ghosting. Maar de tv schijnt wel iets van inputlag te hebben ofzo, moet je dit artikel nog ff lezen:

http://www.hdtvtest.co.uk...-le40c650-20100506527.htm

(gaat over een 40 inch c650, maar even verderop in het artikel wordt al aangegeven dat de c630 essentieel een gelijkwaardig lcd paneel heeft.)
Daarnaast, let op bij het kopen op het paneel SQ01/SQ02 schijnen de beste te zijn. Als je daar meer over wil lezen, zoek daar dan even op binnen GOT, is al heel veel over gezegd!

Edit: Heb de passage van het gamen even voor je opgezocht:

'Console Gaming
The biggest thorn in the Samsung LE40C650’s side is the high amount of input lag that it suffers from. With Game Mode enabled, the video signal being input to the LCD HDTV lagged by about 45ms, which is enough to make games requiring fast reflexes feel quite sluggish on the TV. For example, aiming in first person shooters was considerably more difficult than on a display lagging by half this amount. It’s possible that enough time spent playing games on a laggy display will allow the user to compensate to some extent, but they will still be at a disadvantage in online games.
Game Mode on the Samsung LE40C650 naturally disables some extra processing in an attempt to speed up video display, so 10-point White Balance correction and of course, Motion Plus, are disabled in this mode (although the colour management system is still active). Without Game Mode enabled, the amount of input lag was around 95ms, which is very high indeed. These figures are actually a step backwards from previous Samsung LCD TVs.'

(dit is ook de reden waarom hij geen highly recommended krijgt, het hoogste, maar iets lager. Qua kleuren en diepte is het een van de beste die ze hebben gereviewd.)

Dit artikel voor de 530! http://www.hdtvtest.co.uk...-le40c530-20100813815.htm

[ Voor 36% gewijzigd door timwijn op 21-12-2010 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gideonnn
Damn, dat input lag verhaal is echt het enige wat me weerhoud van het aanschaffen van de c630. (dat internet@tv lijkt me toch niet zo boeiend)
Bah! Echt veel aan consolegaming doe ik niet, maar wil nog wel eens goed mn best doen in Halo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Qiro schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 22:51:
Damn, dat input lag verhaal is echt het enige wat me weerhoud van het aanschaffen van de c630. (dat internet@tv lijkt me toch niet zo boeiend)
Bah! Echt veel aan consolegaming doe ik niet, maar wil nog wel eens goed mn best doen in Halo.
Haha ja in dat geval is de keus lastig, met name omdat je niet zelf kan testen hoe erg het is.
Mijn persoonlijke ervaring is(heb 2 dagen xbox er op aangesloten gehad) dat ik er geen last van had.. Maar goed, was niet online o.i.d. aan het spelen, dus dan valt het al snel minder op denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTZ

TTZ

timwijn schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 21:30:
[...]

Jaa laat inderdaad maar weten hoe je het gaat regelen! Ben benieuwd.

@TTZ NICE! Lekker dat het je zelf is gelukt! Heb je nog foto's van hoe het er daarna weer uitzag?

@QIRO C630 ook een prima tv, 100hz, heeft mat scherm t.o.v. C650, die spiegelt meer en heeft geen internet@tv wat de c650 dan weer wel heeft. Laat maar weten wat je uiteindelijke keus is geworden!
Geen foto's van erna, heb m direct erin gezet en dichtgeschroefd toen ie beeld gaf! Maar je ziet geen verschil, enkel dat de condensators niet meer bol staan. Ik heb heel weinig tin gebruikt omdat het "druk" was op die plek op de PCB, maar voldoende schijnbaar.
Al met al voor €14,30 (condensatoren, soldeerbout, tin en de-soldeerspul) weer een perfect werkende TV. Had een stuk vervelender kunnen uitpakken dacht ik zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
Donderdag of vrijdag ga ik weer even naar Zwolle toe.
Stel nou ze hebben wel een LE40C5xx staan met een SQ01/02 panel voor een redelijke prijs.
Zal ik dan hiervoor gaan of eerst in Utrecht gaan kijken?

Hoewel ik waarschijnlijk beter voor de 100Hz C630 kan gaan, omdat ik meestal voetbal kijk.
Daar staat wel weer tegen over dat ik waarschijnlijk nog meer game op deze tv en qua input-lag doet de C5xx het vele malen beter.

Wat is jullie advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Gait schreef op woensdag 22 december 2010 @ 00:14:
Stel nou ze hebben wel een LE40C5xx staan met een SQ01/02 panel voor een redelijke prijs.

Hoewel ik waarschijnlijk beter voor de 100Hz C630 kan gaan, omdat ik meestal voetbal kijk.
Daar staat wel weer tegen over dat ik waarschijnlijk nog meer game op deze tv en qua input-lag doet de C5xx het vele malen beter.

Wat is jullie advies?
Tsja, volgens mij merk je niet zo heel veel van het verschil tussen 50hz en 100hz. En als je hem gebruikt voornamelijk om te gamen, zou ik voor de (ook nog belangrijk: goedkopere) C5** gaan.
Zeg je nee ik gebruik hem voornamelijk voor tv kijken en met voetbal kan ik wel 100hz gebruiken + ik vind het design dusdanig veel mooier (kan ik me niet voorstellen want de C** ziet er goed uit) dan kan je voor de C630 gaan.
Lupo een andere gebruiker heeft een C530/550 weet ik even niet meer uit mijn hoofd, gamed er op met een PS3 en kijkt in HD naar NL 1,2,3, en is er altijd zéér tevreden over.
Met beide tv's maak je gewoon een prima keus. :)
Dus kijk wat je het belangrijkst vindt en voetbal zal er op een C5** ook goed uit zien:)

(welke van de beide tv's je ook koopt, als je hem hebt, upgrade dan naar de laatste firmware, die kan namelijk haperingen in HD beeld weg nemen. Heeft voor mij en Lupo geholpen en volgens mij voor iedereen die het heeft gedaan. Er staan 2 verschillende versies voor beide tv's, welke je moet hebben, dan moet je in de tv kijken. Het upgraden gaat als volgt:

Even op je TV kijken bij Menu -> Ondersteuning -> Contact met Samsung welk softwareversie je moet hebben.

Dan vervolgens bestand (is een .exe) op een lege usb-stick o.i.d. zetten.
Als het er op staat, er even op dubbelklikken zodat het uitpakt.
Dan staat er een tweede folder in.
Uit je computer, dan in je tv doen. Vraagt ie mediaplay of softwareupdate, dan doe je softwareupdate.
Bij mij was in een minuut of 2 klaar!
Succes ermee en laat maar weten of het is gelukt.)

Laat je keus maar weten! Ben weer benieuwd:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
TTZ schreef op woensdag 22 december 2010 @ 00:04:
[...]

Geen foto's van erna, heb m direct erin gezet en dichtgeschroefd toen ie beeld gaf! Maar je ziet geen verschil, enkel dat de condensators niet meer bol staan. Ik heb heel weinig tin gebruikt omdat het "druk" was op die plek op de PCB, maar voldoende schijnbaar.
Al met al voor €14,30 (condensatoren, soldeerbout, tin en de-soldeerspul) weer een perfect werkende TV. Had een stuk vervelender kunnen uitpakken dacht ik zo :)
Haha, was benieuwd of je duidelijk verschil zag en hoe je het allemaal vast had gezet.
Maar lijkt me duidelijk dat je hem niet uit elkaar meer gaat halen als hij het goed doet:D
In ieder geval, fijn dat hij weer gemaakt is en voor €14,30, ongelooflijk, kan je hem in ieder geval niet voor opsturen! Veel plezier weer van je tv!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:45

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik zag tot mijn spijt dat de LE32B652 welke ik op de slaapkamer heb staat gewoon internet@tv heeft ;)
Dus ik snel hem aan mijn lan gehangen en id alles werkt. Niet dat ik het ga gebruiken maar toch ;)

Dus ik wat verder ermee spelen.

DLNA aangezet. Op de PopCorn Hour C200 welke beneden aan de setup hangt UPnP aangezet. En warempel ik kan via de tv op de popcorn browsen. Natuurlijk speelt hij heeeeeel weinig af maar hey, het kan wel ;)

Dus ik wat verder spelen en op de iPad, Eyecon geïnstalleerd om zo alles te besturen. Werkt wel geinig :)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:38
Tylen schreef op woensdag 22 december 2010 @ 10:44:
DLNA aangezet. Op de PopCorn Hour C200 welke beneden aan de setup hangt UPnP aangezet. En warempel ik kan via de tv op de popcorn browsen. Natuurlijk speelt hij heeeeeel weinig af maar hey, het kan wel ;)
Samsung pc-share manager installeren op je pc en je zal je popcornhour bijna niet meer gaan gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Raymond schreef op woensdag 22 december 2010 @ 10:51:
[...]

Samsung pc-share manager installeren op je pc en je zal je popcornhour bijna niet meer gaan gebruiken :)
O ook eens proberen. Kan je daarmee veel meer verschillende content afspelen? Of ben je nog steeds gebonden aan de beperkte set codecs? (maakt opzicht niet veel uit ;)) PopCorn blijf ik ten alle tijden gebruiken op de tv beneden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:38
Ik heb daar een beetje mee gespeeld: Als ik de Samsung software gebruik, dan kan ik pratisch alles afspelen (avi, mkv, vob). Als ik andere software gebruik, of mijn router voor DLNA server laat spelen, dan speelt de tv alleen maar avi's af.
Daar zit heel veel verschil in. Het jammere van de Samsung software is alleen dat je handmatig de database moet bijwerken. Dus als je dagelijks je series binnenhengelt, moet je ff op het refresh knoppie drukken om ze te kunnen kijken (het progje lekker onzichtbaar op een servertje installeren, zal dus niet echt werken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Gait schreef op woensdag 22 december 2010 @ 00:14:

Wat is jullie advies?
Ik heb inderdaad sinds een x aantal weken de C530. Echt een goede koop geweest. Misschien wel de beste koop die ik het afgelopen jaar heb gedaan. :P

HD-zenders zijn érg scherp en ook bij bewegende beelden vind ik het er erg mooi uitzien (het is dan wel iets minder scherp dan bij het nieuws bijvoorbeeld, daar zie je elk puistje en rimpeltje van de nieuwslezer(es), haha!). Met gamen is het werkelijk fantastisch. De contrasten en kleuren zijn veel beter dan bij mijn oude TV (LG 32LG3000) en ik zag direct verschil toen ik, alleen al, in het XMB menu van de PS3 zat.

Elke keer als ik TV ga kijken (vooral op de HD zenders) of ga gamen geniet ik weer van m'n goede aankoop. :)

Ik zou dus gaan voor de C530 aangezien die perfect is en qua prijs/kwaliteitsverhouding net wat beter uit de verf komt dan de C630, die overigens ook perfect is. De 100hz mis ik niet.

Bij mij was het prijsverschil aanzienlijk. €340 voor LE32C530 en €480 voor de LE32C630.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
LuPo schreef op woensdag 22 december 2010 @ 12:47:
[...]

Ik heb inderdaad sinds een x aantal weken de C530. Echt een goede koop geweest. Misschien wel de beste koop die ik het afgelopen jaar heb gedaan. :P

HD-zenders zijn érg scherp en ook bij bewegende beelden vind ik het er erg mooi uitzien (het is dan wel iets minder scherp dan bij het nieuws bijvoorbeeld, daar zie je elk puistje en rimpeltje van de nieuwslezer(es), haha!). Met gamen is het werkelijk fantastisch. De contrasten en kleuren zijn veel beter dan bij mijn oude TV (LG 32LG3000) en ik zag direct verschil toen ik, alleen al, in het XMB menu van de PS3 zat.

Elke keer als ik TV ga kijken (vooral op de HD zenders) of ga gamen geniet ik weer van m'n goede aankoop. :)

Ik zou dus gaan voor de C530 aangezien die perfect is en qua prijs/kwaliteitsverhouding net wat beter uit de verf komt dan de C630, die overigens ook perfect is. De 100hz mis ik niet.

Bij mij was het prijsverschil aanzienlijk. €340 voor LE32C530 en €480 voor de LE32C630.
Welke paneel zit er in jou c530? best benieuwd of daar ook weer tig verschilende panelen in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Raymond schreef op woensdag 22 december 2010 @ 12:34:
Ik heb daar een beetje mee gespeeld: Als ik de Samsung software gebruik, dan kan ik pratisch alles afspelen (avi, mkv, vob). Als ik andere software gebruik, of mijn router voor DLNA server laat spelen, dan speelt de tv alleen maar avi's af.
Daar zit heel veel verschil in. Het jammere van de Samsung software is alleen dat je handmatig de database moet bijwerken. Dus als je dagelijks je series binnenhengelt, moet je ff op het refresh knoppie drukken om ze te kunnen kijken (het progje lekker onzichtbaar op een servertje installeren, zal dus niet echt werken)
thnx. Daar kan ik wel wat mee. Het gaat alleen maar om films boven afspelen. Dat doen we niet vaak ;) Maar hey, omdat het kan ga ik het wel alvast inrichten. thnx voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 16:29
Ik moet mijn dertiende maand weer even in de economie pompen, vorig jaar was het een HTPC en dit jaar gaat het een TV worden. Ik twijfel behoorlijk tussen een LCD of een LED uitvoering. Ik gebruik de TV m.n. voor films, series en gamen (PS3), daarnaast zal er een Ziggo module inkomen voor digitale televischie.

Ik heb twee op het oog:
LE37C630
UE37C6000 (LED)

Nu heeft de 6000 uiteraard als grote voordeel dat deze plat is waardoor ik hem aan de muur kan hangen. Hier heb ik wel een meerprijs voor over van e100,-.

Maar waar ik vooral over twijfel is de beeldkwaliteit. Ik hoor vaak gezegd worden dat je beter een goede LCD kunt kopen dan een instap LED. Uiteindelijk zal de beeldkwaliteit toch echt doorslaggevend zijn. Waar ik rekening mee moet gaan houden is uiteraard het paneel, aangezien ik zeker voor een 37 wil gaan is het misschien verstandig om voor LCD te kijken naar een ander type?

Budget:
LCD max 650
LED max 800.

Zijn hier tweakers die met hetzelfde dilemma hebben gezeten en wat heeft bij jullie de doorslag gegeven? Is die 37C630 echt 'not done' vanwege het paneel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:48

Mars Warrior

Earth, the final frontier

FicoF schreef op woensdag 22 december 2010 @ 15:33:
Ik moet mijn dertiende maand weer even in de economie pompen, vorig jaar was het een HTPC en dit jaar gaat het een TV worden. Ik twijfel behoorlijk tussen een LCD of een LED uitvoering. Ik gebruik de TV m.n. voor films, series en gamen (PS3), daarnaast zal er een Ziggo module inkomen voor digitale televischie.

Ik heb twee op het oog:
LE37C630
UE37C6000 (LED)

Nu heeft de 6000 uiteraard als grote voordeel dat deze plat is waardoor ik hem aan de muur kan hangen. Hier heb ik wel een meerprijs voor over van e100,-.

Maar waar ik vooral over twijfel is de beeldkwaliteit. Ik hoor vaak gezegd worden dat je beter een goede LCD kunt kopen dan een instap LED. Uiteindelijk zal de beeldkwaliteit toch echt doorslaggevend zijn. Waar ik rekening mee moet gaan houden is uiteraard het paneel, aangezien ik zeker voor een 37 wil gaan is het misschien verstandig om voor LCD te kijken naar een ander type?

Budget:
LCD max 650
LED max 800.

Zijn hier tweakers die met hetzelfde dilemma hebben gezeten en wat heeft bij jullie de doorslag gegeven? Is die 37C630 echt 'not done' vanwege het paneel?
Bij ons is de keuze duidelijk op LCD uitgekomen voor een 46" C750 (SQ01 paneel). De overeenkomstige LED modellen (EdgeLit) waren sowieso een stuk duurder, en:
- Hadden veel te harde kleuren;
- Het wit was onnatuurlijk wit (een G25 Plasma ernaast zag eruit als een vaal, vies vaatkdoekje);
- Blauwzweem (nadeel van LEDs);
- onevenwichtige verlichting (door EdgeLit op een groot paneel);
- slecht geluid (door platheid tv krijgen speakers problemen);

Dit alles wel voor Samsung modellen en fabrieksinstellingen. De verkoper kreeg het niet voor elkaar ter plaatse om de kleuren van de LED modellen zodanig aan te passen dat de kleuren realistisch werden.

Het is dus uiteindelijk een 46C750 LCD geworden, die op film mode ingesteld, qua natuurlijke kleuren nauwelijks onderdeed voor de 42"G20 die ernaast hing, maar wel een stuk scherper overkwam met HD materiaal... En na afregeling conform hdtvtest is het een heerlijke tv, ook aangesloten op een PS3...

Toevallig (voor wat het waard is) was de C750 ook bij de consumentenbond vwb HD materiaal de beste TV, zeker gezien wat deze TV kost...

Of je deze exacte afweging ook kunt maken voor de C630 durf ik niet te zeggen, maar het was voor ons in ieder geval duidelijk: voor ons budget GEEN LED tv 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Mars Warrior op 22-12-2010 16:08 ]

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 17-09 08:24

job

Tylen schreef op woensdag 22 december 2010 @ 12:30:
O ook eens proberen. Kan je daarmee veel meer verschillende content afspelen? Of ben je nog steeds gebonden aan de beperkte set codecs? (maakt opzicht niet veel uit ;)) PopCorn blijf ik ten alle tijden gebruiken op de tv beneden :P
De samsung-pc share manager heeft geen voordeel op de dnla functie van de popcornhour. Je gaat er echt niet meer mee afspelen. Samung pc-share manager doet behalve dnla niets extra's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
Mars Warrior schreef op woensdag 22 december 2010 @ 16:07:
[...]

Bij ons is de keuze duidelijk op LCD uitgekomen voor een 46" C750 (SQ01 paneel). De overeenkomstige LED modellen (EdgeLit) waren sowieso een stuk duurder, en:
- Hadden veel te harde kleuren;
- Het wit was onnatuurlijk wit (een G25 Plasma ernaast zag eruit als een vaal, vies vaatkdoekje);
- Blauwzweem (nadeel van LEDs);
- onevenwichtige verlichting (door EdgeLit op een groot paneel);
- slecht geluid (door platheid tv krijgen speakers problemen);
Dat zijn ook zaken die mijn afweging toch steeds meer naar de LCD toetrekken. Alleen nu nog opzoek naar een model van zo`n 650eurie met een fatsoenlijk paneel voor de 37".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
Is het bij de C5xx ook belangrijk dat je een SQ01/02 paneel krijgt?
Hier kan ik namelijk niet heel veel over vinden.

Hierna heb ik genoeg advies om naar de winkel te gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
FicoF schreef op woensdag 22 december 2010 @ 16:19:
[...]

Dat zijn ook zaken die mijn afweging toch steeds meer naar de LCD toetrekken. Alleen nu nog opzoek naar een model van zo`n 650eurie met een fatsoenlijk paneel voor de 37".
Ietwat offtopic misschien in het Samsung topic, maar er zijn ook merken die het wel voor elkaar krijgen om realistische kleuren te produceren op schermen met led backlight.

Samsung tv's staan altijd wat hard afgesteld in de winkel modus. Calibreren is tegenwoordig een hele wetenschap, wordt zelfs grof geld voor betaald door mensen om het te laten doen, dus dat zo'n winkelmedewerker het niet 1,2,3 correct ingesteld krijgt...dat heeft in veel gevallen helaas ook te maken met de deskundigheid van de medewerkers. (En überhaupt kost dat gewoon een hoop tijd/zoeken/proberen)

Als je open staat voor andere merken; kijk eens naar de Philips 7605, de LG le 5300/5400/5500 (erg mooie kleuren vind ik, bovendien erg uitgebreide instelmogelijkheden met 'isf' instellingen) of de Sony ex711.

De 'Blaauwzweem' en 'onevenwichtige verdeling backlight' zijn namelijk dingen die op de c6000 in veel grotere mate voorkomen dan op andere edge led tv's. Een beetje clouding hebben wel meer edge led's, maar bij de Samsung c6000 is het extreem (zie ook dit topic) en er zijn een hoop edge led's die dat gegarandeerd beter doen momenteel. Lees; eigenlijk elke edge led tv heeft daar momenteel echt minder last van.

Ps. En qua geluid, tsja als je mooi geluid wil kom je er ook bekaaid vanaf met een lcd tv zonder edge led hoor. Als je opzoek bent naar mooi/goed geluid word je van dat geluid ook niet vrolijk. Home cinema setje of aansluiten op je huidige audio installatie doet wonderen ;)

[ Voor 10% gewijzigd door bear87 op 22-12-2010 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
Gait schreef op woensdag 22 december 2010 @ 16:41:

Dat zou ik ook wel willen weten, was ik ook naar opzoek maar kan nog niet echt een duidelijk antwoord krijgen.

@hierboven, geluid ga via HK set, dus TV geluid staat nooit aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Naar mijn weten ligt dit puur aan welke inch je hebt, bij de le37c530 zijn er al 2 panelen in omloop Samsung panel en AUO panel, auo heeft naar mijn idee betere zwart waardes dan die van Samsung, van ghoasting geen last iedergeval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn

Schijnt gewoon het best te zijn om een SQ01/02 paneel te krijgen.
Ik zelf heb er met mijn c630 niet op gelet. Ben tevreden, maar misschien heb ik wel een SQ01/02 paneel.
Als je er een met zo'n paneel kan krijgen, gewoon nemen. Succes verzekerd:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
devil-strike schreef op woensdag 22 december 2010 @ 13:15:
[...]

Welke paneel zit er in jou c530? best benieuwd of daar ook weer tig verschilende panelen in zitten.
Geen flauw idee, waar kan ik dit checken?

Ik weet nieteens wat voor paneel ik heb. Volgens mij zijn de verschillen minimaal. Mijne is in ieder geval perfect! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een tv ( samsung le32c630) vanmiddag gekocht en na veel moeite alles geprogrammeerd (ik had de ci+ kaart verkeerd zitten). Wat opvalt is dat filmnet haarscherp beeld geeft maar zodra ik hem op b.v. cartoon network of gewoon ned 1,2 of 3 zet zie ik alle bewegingen onscherp en schokkerig, ook lijkt het beeld dan blokkerig. Motion uitgezet (dat zou helpen?)maar dat bracht geen verandering, wie helpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2010 @ 19:38:
Ik heb een tv ( samsung le32c630) vanmiddag gekocht en na veel moeite alles geprogrammeerd (ik had de ci+ kaart verkeerd zitten). Wat opvalt is dat filmnet haarscherp beeld geeft maar zodra ik hem op b.v. cartoon network of gewoon ned 1,2 of 3 zet zie ik alle bewegingen onscherp en schokkerig, ook lijkt het beeld dan blokkerig. Motion uitgezet (dat zou helpen?)maar dat bracht geen verandering, wie helpt?
Updaten naar de nieuwste firmware.

Wel eerst even checken op je TV welke van de twee soorten firmware je moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2010 @ 19:38:
Welke je moet hebben, heb ik een paar posts hierboven nog gezegd.
Daar heb ik zelfs iemand anders aangeraden die misschien ook een c630 wilde om dat te doen.
Lees volgende keer dus eerst het forum nog een beetje door:)
Maar goed ook voor jou:

Even op je TV kijken bij Menu -> Ondersteuning -> Contact met Samsung welk softwareversie je moet hebben.

Dan vervolgens bestand (is een .exe) op een lege usb-stick o.i.d. zetten.
Als het er op staat, er even op dubbelklikken zodat het uitpakt.
Dan staat er een tweede folder in.
Uit je computer, dan in je tv doen. Vraagt ie mediaplay of softwareupdate, dan doe je softwareupdate.
Bij mij was in een minuut of 2 klaar!
Succes ermee en laat maar weten of het is gelukt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MalleEppie71
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04:04
FicoF schreef op woensdag 22 december 2010 @ 15:33:

...

Ik heb twee op het oog:
LE37C630
UE37C6000 (LED)

...

Uiteindelijk zal de beeldkwaliteit toch echt doorslaggevend zijn.

...

Budget:
LCD max 650
LED max 800.

Ik heb getwijfeld tussen de 40C750 en de 40C6700 (zelfde paneel als C6000). Bij mij gaf het design de doorslag en is het de c6700 geworden (hogere WAF ;) ). Merk in het dagelijks gebruik niets van clouding. Had me vooraf suf gelezen en dan komt inderdaad in de reviews de LCD er beter van af, en zou de LED niet om aan te zien zijn vanwege de clouding (bij wijze van spreken).
Ik vond (en vind nog steeds) de beeldkwaliteit van de 6700 prima, uiteindelijk moet je toch gewoon gaan kijken en niet te veel focussen op tests en fora (idem voor 37 inch panelen, die zouden van mindere kwaliteit zijn dan 32 of 40)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07-2024
voor mensen met een 6700 die pvr willen inschakelen
ik heb dit gedaan op mijn 6700 met de laatste firmware 15-12-2010 3005
________________________________________________________________________________________
1 >zet tv aan>druk op de ab opeenvolgend"MUTE-1-1-9-ENTER">zet hotel mode op "on"
(ENTER-RECHTS )>zet tv uit
2>ga in service menu door op de ab opeenvogend te drukken "INFO-MENU-MUTE-POWER "
3>druk een usb stick/hdd in je tv.
4>in service menu ga naar"control>hotel option>clone tv to usb>ENTER
5>1 x RETURN >naar "sub option"
6>in dit menu moet PVR ondersteuning worden ingesteld
Let op, dat alleen kan worden geselecteerd met de knop OMLAAG
daarna veranderen met RECHTS
7> 2 x RETURN drukken
8> in "hotel option"3x RECHTS hotel mode uitschakelen>3x RETURN > tv uitschakelen>
klaar!!! nu heb je pvr functie zoals de 6800 het ook heeft :)
___________________________________________________________________________________
LET OP EIGEN RISICO!!!
geen idee of het bij ander typen werkt .ik heb alleen deze :p
als je je firmware upgrade moet je de tweak opnieuw uitvoeren.
mischien is dit iets voor de topic start?
greyhorse schreef op maandag 21 maart 2011 @ 17:03:
[...]
Ik had aanvankelijk, net zoals anderen al hebben bericht, moeite om in hotel mode te komen. Het leek wel alsof de uitzending op het kanaal waarop de TV was afgestemd het hotel mode menu "wegdrukte". Ik heb toen een "leeg" kanaal opgezocht en toen lukte het meteen.

T
greyhorse

[ Voor 15% gewijzigd door erikdeperik op 09-04-2011 12:11 ]

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
erikdeperik schreef op woensdag 22 december 2010 @ 20:34:
________________________________________________________________________________________
1 >zet tv aan>druk op de ab opeenvolgend"MUTE-1-1-9-ENTER">zet hotel mode op "on"
2>ga in service menu door op de ab opeenvogend te drukken "INFO-MENU-MUTE-POWER "
7> 2 x RETURN drukken
8> in "hotel option"3x RECHTS hotel mode uitschakelen>3x RETURN > tv uitschakelen>
___________________________________________________________________________________
LET OP EIGEN RISICO!!!
[n00b] Wat is pvr en waarvoor is het? [/n00b]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alucard.erbacam
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-04 14:54
LuPo schreef op woensdag 22 december 2010 @ 21:03:
[n00b] Wat is pvr en waarvoor is het? [/n00b]
Personal video recorder.

Kunt er een externe Hd of USB stick aan hangen en daar tv programma's op opnemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
alucard.erbacam schreef op woensdag 22 december 2010 @ 21:45:
[...]

Personal video recorder.

Kunt er een externe Hd of USB stick aan hangen en daar tv programma's op opnemen :)
Kan dat ook bij een C530?

• alucard.erbacam
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-04 14:54
Zover ik weet niet, ook de c630/50 serie heeft die functie niet.
Ik ga waarschijnlijk de c750 aanschaffen voor die reden.

hier een plaatje van de Samsung site over de LCd serie:

Afbeeldingslocatie: http://www.samsung.com/nl/p2images/consumer/TV_LCD_series_all.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door alucard.erbacam op 23-12-2010 07:32 ]

• timwijn
alucard.erbacam schreef op donderdag 23 december 2010 @ 07:28:
[...]

Zover ik weet niet, ook de c630/50 serie heeft die functie niet.
Ik ga waarschijnlijk de c750 aanschaffen voor die reden.

hier een plaatje van de Samsung site over de LCd serie:

[afbeelding]
Hmm ik heb c630, vroeg me inderdaad al af of zoiets mogelijk zou zijn.. Maar goed niet dus.
Overigens geheel tweakeronwaardig had ik waarschijnlijk de ballen niet voor gehad om het servicemenu in te duiken. Bang dat ik een ding verkeerd indruk en dat mijn tv het dan niet meer doet.. :P

• erikdeperik
timwijn schreef op donderdag 23 december 2010 @ 09:47:
[...]

Hmm ik heb c630, vroeg me inderdaad al af of zoiets mogelijk zou zijn.. Maar goed niet dus.
Overigens geheel tweakeronwaardig had ik waarschijnlijk de ballen niet voor gehad om het servicemenu in te duiken. Bang dat ik een ding verkeerd indruk en dat mijn tv het dan niet meer doet.. :P
las ergens dat het bij een 550 ook ging.
het is niet zo spannend hoor,alleen iets veranderen waarvan je weet wat het is(pvr on/of)
evt foto maken van elke stap die je neemt.
zie het als in het bios duiken :)

• devil-strike
Bij de c530 staat die optie erook bij, heb die ook aangezet maar zie nergens een optie erbij komen voor opnemen of wat dan ook.

• jvr84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-01-2024
7> 2 x RETURN drukken
LET OP EIGEN RISICO!!!
http://sourceforge.net/ap....php?f=13&t=1112&start=40

Topic waar ik meer info kon vinden. Las ook dat mensen met een C6500 het ook gelukt was op PVR te enablen, en volgens mij is dit de amerikaanse variant van de C6000, maar van de C6000 heb ik nog niemand gezien waarbij het gelukt is.. Hmm

edit: C6300 is amerikaanse variant van de C6000 volgens mij, maar nog niemand gevonden waarbij het gelukt is, las ook omdat de firmware van de C6000 kleiner is (30 mb) dan de firmware van de C6700 (120 mb ofzo) en dat daardoor PVR er niet in zit..

[ Voor 7% gewijzigd door jvr84 op 23-12-2010 11:45 ]

• LuPo
devil-strike schreef op donderdag 23 december 2010 @ 10:24:
Bij de c530 staat die optie erook bij, heb die ook aangezet maar zie nergens een optie erbij komen voor opnemen of wat dan ook.
Als ik het topic hierboven even snel scan zou je in je EPG extra opties moeten hebben. Klopt dat?

Interessant. Zijn er mensen die het wel voor elkaar krijgen om 1) de optie aan te zetten en 2) te vinden hoe je dan moet opnemen? En kan je PVR ook gebruiken als je de TV uit hebt staan?

Het klinkt wel heel erg leuk in ieder geval. Ik heb hier een 1TB WD externe HDD dus genoeg plek om TV-programma's die ik niet kan kijken op te nemen. :)

[ Voor 7% gewijzigd door LuPo op 23-12-2010 11:02 ]

• erikdeperik
LuPo schreef op donderdag 23 december 2010 @ 11:00:
[...]

Als ik het topic hierboven even snel scan zou je in je EPG extra opties moeten hebben. Klopt dat?

Interessant. Zijn er mensen die het wel voor elkaar krijgen om 1) de optie aan te zetten en 2) te vinden hoe je dan moet opnemen? En kan je PVR ook gebruiken als je de TV uit hebt staan?

Het klinkt wel heel erg leuk in ieder geval. Ik heb hier een 1TB WD externe HDD dus genoeg plek om TV-programma's die ik niet kan kijken op te nemen. :)
mijn 6700 funktioneerd nu als een 6800 als het goed is.
ik heb hem mometeel niet aangesloten,moet hem eerst ophangen.
ik kan iig timeshiften met de pauze en play knop op de afstandbediening.
ik ga er vanuit dat ik vanuit de epg en met de rode knop gewoon kan opnemen.

btw heeft iemand die een usb stick gebruikt om op te nemen ,en zo ja welk merk/type ?

• Tylen

Tylen

Ik neem aan dat PVR alleen is als je er een smartcard in hebt ziten? Dus euhh digitale tv rechtstreeks in de tv zelf.

• erikdeperik
klopt

Verwijderd

7> 2 x RETURN drukken
LET OP EIGEN RISICO!!!
Wat als het mislukt? Ik heb ook een 6700 en lijkt mij wel interessant om het te doen. Maar ik ben bang dat het mis gaat en de tv niet meer werkt. Kan je altijd nog terug naar de fabrieksinstelling?

• devil-strike
Nee krijg geen extra opties in epg, bij upc zitten er een paar fta kanalen en ook die werken niet kwa opnemen.

• erikdeperik
Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2010 @ 14:14:
[...]

Wat als het mislukt? Ik heb ook een 6700 en lijkt mij wel interessant om het te doen. Maar ik ben bang dat het mis gaat en de tv niet meer werkt. Kan je altijd nog terug naar de fabrieksinstelling?
als je alleen verandert wat nodig is ,kan imo niks mis gaan.
zie het als je bios,als je daar in durft kan je het hier ook mee.
of een fabriek reset helpt weet ik niet.
devil-strike schreef op donderdag 23 december 2010 @ 14:26:
Nee krijg geen extra opties in epg, bij upc zitten er een paar fta kanalen en ook die werken niet kwa opnemen.
je hebt upc en kijkt waarschijnlijk niet met de ingebouwde digitale tuner?

[ Voor 23% gewijzigd door erikdeperik op 23-12-2010 15:43 ]

Verwijderd

[quote]erikdeperik schreef op donderdag 23 december 2010 @ 15:41:
[...]

Nadat ik de hotel mode op on heb gezet, en de tv uit; vervolgens naar service menu, maar krijg dan de melding "DTV not supported"...en er worden geen zenders meer getoond. Ook het service menu wordt niet getoond. Alleen in het begin even het beeld van service menu met de melding DTV not supported, vervolgens zwart beeld met melding geen of zwak signaal.

De hotel mode weer op off gezet; en daarna de zenders op laten zoeken.

Doe ik iets verkeerd?

• erikdeperik
Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2010 @ 16:19:
[quote]erikdeperik schreef op donderdag 23 december 2010 @ 15:41:
[...]

Nadat ik de hotel mode op on heb gezet, en de tv uit; vervolgens naar service menu, maar krijg dan de melding "DTV not supported"...en er worden geen zenders meer getoond. Ook het service menu wordt niet getoond. Alleen in het begin even het beeld van service menu met de melding DTV not supported, vervolgens zwart beeld met melding geen of zwak signaal.

De hotel mode weer op off gezet; en daarna de zenders op laten zoeken.

Doe ik iets verkeerd?
heb je de laatste firmware erin zitten?
het lijkt alsof je niet in het sevice menu komt.
moest bij mij ook 3 keer voordat het lukte om in het sm te komen

in hotel mode staat hij waarschijnlijk default op dtv.
dus hierna moet je in het sm gaan.
probeer zowiezo eens om in het sm te komen.

[ Voor 16% gewijzigd door erikdeperik op 23-12-2010 18:18 ]

• devil-strike
erikdeperik schreef op donderdag 23 december 2010 @ 15:41:
[...]

[...]

je hebt upc en kijkt waarschijnlijk niet met de ingebouwde digitale tuner?
Jazeker ned1 en 101 tv staan fta met die zenders heb ik het getest maar krijg geen extra opties.

Verwijderd

erikdeperik schreef op donderdag 23 december 2010 @ 17:03:
[...]

heb je de laatste firmware erin zitten?
het lijkt alsof je niet in het sevice menu komt.
moest bij mij ook 3 keer voordat het lukte om in het sm te komen

in hotel mode staat hij waarschijnlijk default op dtv.
dus hierna moet je in het sm gaan.
probeer zowiezo eens om in het sm te komen.

[afbeelding]
Zodra de tv weer vrij :) is zal ik het eens proberen. Maar dat hij default op dtv staat is wel goed? want hoe kom ik daarna dan in het sm, want na het activeren van de hotel mode komt de melding dtv not supported en ka ik vervolgens opnieuw de zenders opzoeken.

• erikdeperik
devil-strike schreef op donderdag 23 december 2010 @ 17:47:
[...]

Jazeker ned1 en 101 tv staan fta met die zenders heb ik het getest maar krijg geen extra opties.
heb je op je ab een pauze/play knop?probeer eens met de rode knop.
mischien werkt het bij jouw type niet :/
Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2010 @ 18:08:
[...]

Zodra de tv weer vrij :) is zal ik het eens proberen. Maar dat hij default op dtv staat is wel goed? want hoe kom ik daarna dan in het sm, want na het activeren van de hotel mode komt de melding dtv not supported en ka ik vervolgens opnieuw de zenders opzoeken.
tv is uit.ga in service menu door op de ab opeenvogend te drukken "INFO-MENU-MUTE-POWER
lukte bij mij de 3de keer pas
zenders zoeken doe je pas als je weer helemaal klaar bent

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~seijs22/DSCN0073.JPG
edit \er staat ook 3D support bij >:)

[ Voor 79% gewijzigd door erikdeperik op 23-12-2010 18:55 ]

Verwijderd

erikdeperik schreef op donderdag 23 december 2010 @ 18:15:

[...]

tv is uit.ga in service menu door op de ab opeenvogend te drukken "INFO-MENU-MUTE-POWER
lukte bij mij de 3de keer pas
zenders zoeken doe je pas als je weer helemaal klaar bent

[afbeelding]
edit \er staat ook 3D support bij >:)
Ok. Net een aantal keren geprobeerd. Nog niet gelukt om in het sm te komen. Later nog eens proberen....Maar ik neem aan dat eerst hotel mode geactiveerd moet worden?

Voor de 3D mogelijkheid mist de C6700 (ik heb ook een C6700) een ontvanger voor de 3D-brillen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2010 18:38 ]

• erikdeperik
Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2010 @ 18:36:
[...]

Ok. Net een aantal keren geprobeerd. Nog niet gelukt om in het sm te komen. Later nog eens proberen....Maar ik neem aan dat eerst hotel mode geactiveerd moet worden?

Voor de 3D mogelijkheid mist de C6700 (ik heb ook een C6700) een ontvanger voor de 3D-brillen.
je moet ook zo in het sm komen,druk je wel de goeie knoppen :p
is die ontvanger niet dezelde als de ir?
edit\ heb hem ff angesloten om de pvr te testen.
in de guide op het progamma staan>druk info>dan krijg je te zien "timer opname en timerweergave"
moet wel een usb opslag aan zitten.
ik heb lingo geprogameert ,kijken of de tv gaat opnemen.
edit2\ik zie dat de hdd opneemt,tv blijt uit

[ Voor 22% gewijzigd door erikdeperik op 23-12-2010 18:59 ]

Verwijderd

erikdeperik schreef op donderdag 23 december 2010 @ 18:54:
[...]

je moet ook zo in het sm komen,druk je wel de goeie knoppen :p
is die ontvanger niet dezelde als de ir?
edit\ heb hem ff angesloten om de pvr te testen.
in de guide op het progamma staan>druk info>dan krijg je te zien "timer opname en timerweergave"
moet wel een usb opslag aan zitten.
ik heb lingo geprogameert ,kijken of de tv gaat opnemen.
edit2\ik zie dat de hdd opneemt,tv blijt uit
:+ Ja hoor, de goede knoppen. Ik krijg de sm eventjes in beeld en dan gaat hij weer weg en komt het tv-beeld.
Zou de 3d-brillen werken op de normale ir...?

• erikdeperik
Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2010 @ 19:03:
[...]

:+ Ja hoor, de goede knoppen. Ik krijg de sm eventjes in beeld en dan gaat hij weer weg en komt het tv-beeld.
Zou de 3d-brillen werken op de normale ir...?
ENTER knop zit tussen de pijltjes toetsen :P
als sm in beeld komt zou die moeten blijven staan?
als het bij mij lukt ,moet het bij jou ook lukken toch.
geen idee wb. die 3D ,ga ik nog wel een keer proberen.

opname via epg is gelukt :)
kan ook direct op rec drukken ,dat werkt ook.

• LuPo
devil-strike schreef op donderdag 23 december 2010 @ 14:26:
Kijk je met een CI+ module en smartcard? Anders werkt het sowieso niet.

Ik heb Ziggo en CI+ module. Wil iemand voor mij de stappen eens goed op een rijtje zetten. Ik snap namelijk niet helemaal goed hoe het moet als ik de "guide" van erikdeperik volg.

• erikdeperik
LuPo schreef op donderdag 23 december 2010 @ 20:58:
[...]

Ik heb Ziggo en CI+ module. Wil iemand voor mij de stappen eens goed op een rijtje zetten. Ik snap namelijk niet helemaal goed hoe het moet als ik de "guide" van erikdeperik volg.
waar gaat het mis?

• Morphine
  • Laatst online: 09-09 19:45
7> 2 x RETURN drukken
LET OP EIGEN RISICO!!!
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ werkt :-D

• shorty_
  • Laatst online: 15-05 14:56
PVR functie getest op C550, maar helaas niet gelukt. Ik kan wel het schema volgen, ook zet de tv een map op mijn usb stick. Maar ik krijg nergens de optie om op te nemen. Ook niet als ik op Guide druk en dan een programma selecteer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimdam
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-03 09:40
d

[ Voor 145% gewijzigd door dimdam op 24-12-2010 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimdam
d

[ Voor 99% gewijzigd door dimdam op 24-12-2010 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimdam
7> 2 x RETURN drukken
LET OP EIGEN RISICO!!!
ja hoor dat werkt prima heb tv 6700 met digitenne insteekkaart .net 2 dagen heb software update gedaan en gevolg hoe erik het uitlegt usb stick werkte niet 8 gb te klein denk ik heb er nu een wd 1 tb aan hangen . nu de vraag is het ook mogelijk om opname tijd te verlengen voor als er iets uitloopt in epg want dat lukt niet voor de rest werkt het prima , bedankt voor de tip . _/-\o_heb in service menu gezien dat het versie 32A1UFOE betreft en achterop tv staat SQ 2 is wel goed paneel .online gekocht dus dat was afwachten of worden ze allemaal geleverd met een echt samsung paneel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
LuPo schreef op donderdag 23 december 2010 @ 20:58:
[...]

Dat hoeft toch niet, als je een Ci module moet gebruiken om optenemen, dan zou je bij caiway nooit de basis pakket kunnen opnemen als je een tv hebt met pvr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erikdeperik schreef op donderdag 23 december 2010 @ 19:39:
[...]

ENTER knop zit tussen de pijltjes toetsen :P
als sm in beeld komt zou die moeten blijven staan?
als het bij mij lukt ,moet het bij jou ook lukken toch.
geen idee wb. die 3D ,ga ik nog wel een keer proberen.
Doe je de stappen met de smartcard erin?
Ik krijg steeds even de sm in beeld en verdwijnt dan weer; vervolgens begint de authenticatie-controle van de smartcard. De instellingen in het menu (beeld en geluid ed) zijn weer terug naar het begin en moet ik opnieuw instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
*O* het legt dus niet aan mij. :)
Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 08:55:
[...]

Doe je de stappen met de smartcard erin?
Ik krijg steeds even de sm in beeld en verdwijnt dan weer; vervolgens begint de authenticatie-controle van de smartcard. De instellingen in het menu (beeld en geluid ed) zijn weer terug naar het begin en moet ik opnieuw instellen.
voor de zekerheid de cam eruithalen.ik had hem er in zitten volgens mij.
je komt niet in het service menu volgens mij

http://sourceforge.net/ap...viewtopic.php?f=13&t=1112
kijk hier eens op,gaat over een ander toestel maar wie weet.
Invoke service menu by pushing INFO-MENU-MUTE-POWER on remote control. (If this doesn't work try MUTE-1-8-2-POWER)
shorty_ schreef op donderdag 23 december 2010 @ 23:49:
PVR functie getest op C550, maar helaas niet gelukt. Ik kan wel het schema volgen, ook zet de tv een map op mijn usb stick. Maar ik krijg nergens de optie om op te nemen. Ook niet als ik op Guide druk en dan een programma selecteer.
in de guide op progamma staan>info drukken.dan staat er bij mij althans"timer opname/timerweergave"
heb je wel een opname/pauze/play knop op je ab?
bovenstaand topic gaat over de 550 serie dacht ik
dimdam schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 08:07:
[...]

. nu de vraag is het ook mogelijk om opname tijd te verlengen voor als er iets uitloopt in epg want dat lukt niet voor de rest werkt het prima , bedankt voor de tip . _/-\o_
gisteren met de guide opgenomen,en hij start/stopt precies goed.misschien word er een signaal meegezonden?
je kan proberen de rec knop te gebruiken als hij bezig is.zag wel iets voorbij komen kan nu niet testen

[ Voor 108% gewijzigd door erikdeperik op 24-12-2010 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien komt het dat ik geen NL-model heb, maar een model europe, van de ue32c6700. Ik zal het andere forum eens doorpluizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 13:43:
Misschien komt het dat ik geen NL-model heb, maar een model europe, van de ue32c6700. Ik zal het andere forum eens doorpluizen.
ik heb UE32C6700 USXZG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom nu wel in het service-menu. Ik moet dan de televisie eerst op de aansluiting van mijn mediaspeler zetten (HDMI 3). Vervolgens uitzetten en via de code info-menu-mute-power kom ik dan in de service-menu.
Echter....zet ik hotel-mode op on en probeer dit dan krijg ik weer hetzelfde. DTV; res not supported. En alle instellingen zijn weg, ook de tv-kanalen.

Met de hotel-mode op on en een USB-stick in de tv heb ik wel 'clone tv to usb' kunnen doen (via de hotel-mode). Maar ja kom nu niet in het sub option. Want in het service-menu kom ik alleen met de hotel-mode op off.

Jammer. Maar bij mij lukt het dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 14:45:
Ik kom nu wel in het service-menu. Ik moet dan de televisie eerst op de aansluiting van mijn mediaspeler zetten (HDMI 3). Vervolgens uitzetten en via de code info-menu-mute-power kom ik dan in de service-menu.
Echter....zet ik hotel-mode op on en probeer dit dan krijg ik weer hetzelfde. DTV; res not supported. En alle instellingen zijn weg, ook de tv-kanalen.

Met de hotel-mode op on en een USB-stick in de tv heb ik wel 'clone tv to usb' kunnen doen (via de hotel-mode). Maar ja kom nu niet in het sub option. Want in het service-menu kom ik alleen met de hotel-mode op off.

Jammer. Maar bij mij lukt het dus niet.
niet opgeven :)
heb je de guide in die link geprobeert.
daar gaat het iets anders.
je komt in het service menu,das al iets

heb je de firmware van 15-12 erinzitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erikdeperik schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 15:45:
[...]

niet opgeven :)
heb je de guide in die link geprobeert.
daar gaat het iets anders.
je komt in het service menu,das al iets

heb je de firmware van 15-12 erinzitten?
De guide in de link geprobeerd, maar werkt ook niet.
Wat betreft de firmware: automatische software update doet hij niet. Ik heb de firmware van 15-12 gedownload van de samsung-site en op een usb-stick gezet. Vanaf de usb-stick geeft de tv ook aan dat er geen nieuwe update is. Hoewel de firmware van 15-12 er bij mij niet op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
vaag :(
ik ga nu op weg
zal er een nachtje over slapen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb iets fout gedaan bij de firmware update via USB.
Zal het later nogmaals proberen. Ik denk dat de update dan wel lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shorty_
  • Laatst online: 15-05 14:56
in de guide op progamma staan>info drukken.dan staat er bij mij althans"timer opname/timerweergave"
heb je wel een opname/pauze/play knop op je ab?
bovenstaand topic gaat over de 550 serie dacht ik
Onder Guide-Info zie ik alleen maar timerweergave. En ja ik heb wel de opname/vooruitspoelen/pauze toets op mijn ab. Bovenstaand topic heb ik even doorgenomen maar dat gaat helaas over een ander toestel (plasma).
Ik heb trouwens SQ06, de nieuwste firmware is geinstalleerd.
Pagina: 1 ... 44 ... 75 Laatste