Of de c5100 top is, zal je even zelf het forum door moeten kijken, is al het nodige over gezegd. Onder andere dat een lcd tv in die prijsklasse een betere beeldkwaliteit heeft. Dan moet je dus denken aan een le40c630 of c650.golfgti5 schreef op maandag 22 november 2010 @ 11:21:
Hallo,
mijn ouders hebben nu een sony 40Z5500 tv maar deze valt zwaar tegen vinden zij, nu hebben zij hun oog laten vallen op een Samsung 40C5100, kan iemand mij vertellen of deze tv top is?
De samsung heeft dacht ik 100Hertz en de sony 200Hertz, geen idee of dat echt zichtbaar te merken is.
MKV werkt prima vanaf een harde schijf (in ieder geval op de c630) dus ga er van uit dat dit ook zo is bij de c750. Die man in de MM die mij hielp deed er een mkv bestand in die die niet pakte, tot nu toe thuis slikt ie elk bestand die ik er in die. Verschil 100/200 Hertz kan ik niet beoordelen, maar c630 is 100 en ziet er supergoed uit.mdrop schreef op maandag 22 november 2010 @ 10:59:
Afgelopen zaterdag toch maar de MM binnen gelopen en direct tot de conclussie gekomen dat ik daar mn TV niet vandaan haal, toen maar naar de buren (BCC, dankje Hengelo) en daar ging het er al heel anders aan toe, rustig in de winkel en een verkoper die er WEL verstand van heeft. Verschillende modellen laten zien zowel digitaal als met analoog signaal (Ga digitaal van ziggo gebruiken). Enkel zit ik nog met een aantal vragen.
Ik ben op dit moment uitgekomen op de Samsung LE40C750 die HIER te vinden is, maar kan ik hiermee de volgende dingen (Werd me niet duidelijk in winkel namelijk).
- MKV bestanden afspelen van een hardeschijf die middels USB is aangesloten (En middels UTP op het netwerk).
- Hij staat (nog) niet op de lijst van ziggo, zal deze televisie een kans hebben om toe gelaten te worden of is het vrijwel kansloos (Dan kijk ik uit naar een ander).
- Is het verschil tussen 100MHz en 200MHz echt zo groot als ik kijk naar digitale TV en serie's met een resolutie van 720P (1.2 GB voor 40 minuten).
Alvast bedankt, en sorry mochten er al dingen duidelijk zijn maar 100+ pagina's door lezen is me te veel van het goede en de zoekfunctie hielp hier ook niet.
Kreeg vandaag een foldertje van Saturn in de bus. Die geven 15 euro korting per 100 besteedde euro's. Best fors. Ik vrees alleen dat de prijs van de tv die ik op het oog heb dan gewoon weer zo'n 100 euro hoger is dan bij de concurrent of op internet, waardoor ik uiteindelijk op dezelfde prijs uit kom...
Oke dankje, die man had het er over dat het vooral met Sport in HD te merken was of je een 100 danwel 200 Hertz televisie hebt, iemand die dit kan bevestigen, er wordt nogal wat voetbal gekeken hier dus dan zou een 200 Hertz geen overbodige luxe zijn.timwijn schreef op maandag 22 november 2010 @ 21:17:
MKV werkt prima vanaf een harde schijf (in ieder geval op de c630) dus ga er van uit dat dit ook zo is bij de c750. Die man in de MM die mij hielp deed er een mkv bestand in die die niet pakte, tot nu toe thuis slikt ie elk bestand die ik er in die. Verschil 100/200 mhz kan ik niet beoordelen, maar c630 is 100 en ziet er supergoed uit.
*Had het eerst over Mhz, foutje van mij.
Twijfel, twijfel, twijfel. Wat is de juiste keuze?
Ik ben sinds kort op zoek naar een LCD-televisie die CI+ (van Ziggo) ondersteunt. Dat komt doordat sluitallesaan.nl voor €9,50 een decoder met Ziggo startpakket verkocht. Dus bedankt sluitallesaan.
De TV's die binnen mijn budget vallen en in aanmerking komen zijn:
Samsung LE32C530 à €339,95 bij S&F (Zaterdag 27-11 van 09.00 tot 11.00)
Samsung LE32C630 à €479 bij Saturn (Goedkoop is gaaf!)
LG 32LE5300 à €429 bij Saturn (Goedkoop is gaaf!) én BCC Webshop
Allen zijn Full HD. De 630 heeft 100hz en de 530 heeft 50hz. De LG heeft op papier(!) de beste specificaties met LED en 100hz.
Wat is wijsheid? Gisteren bij Saturn een capabele verkoper gesproken en die raadde aan om voor de 630 te gaan. Hij zei dat je beter een hoger model LCD kunt kopen dan een goedkope LED.
Ik las dat veel Tweakers rond 11 november een LE40C630 hebben gekocht. Was de 32C630 toen ook in de aanbieding? En voor welke prijs?
Ik kan in principe nog wel even wachten tot na nieuwjaar, als de TV's dan ineens een stuk goedkoper zouden zijn.
Ik ben sinds kort op zoek naar een LCD-televisie die CI+ (van Ziggo) ondersteunt. Dat komt doordat sluitallesaan.nl voor €9,50 een decoder met Ziggo startpakket verkocht. Dus bedankt sluitallesaan.
Allen zijn Full HD. De 630 heeft 100hz en de 530 heeft 50hz. De LG heeft op papier(!) de beste specificaties met LED en 100hz.
Wat is wijsheid? Gisteren bij Saturn een capabele verkoper gesproken en die raadde aan om voor de 630 te gaan. Hij zei dat je beter een hoger model LCD kunt kopen dan een goedkope LED.
Ik las dat veel Tweakers rond 11 november een LE40C630 hebben gekocht. Was de 32C630 toen ook in de aanbieding? En voor welke prijs?
Ik kan in principe nog wel even wachten tot na nieuwjaar, als de TV's dan ineens een stuk goedkoper zouden zijn.
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Ik heb zelf de C630 gekocht, tijdens de actie bij de MM. Inmiddels anderhalve week geleden. Deze was toen 460 euro incl. verwijderingsbijdrage. Op zich is de prijs van Saturn dus heel redelijk en zit volgens mij ook nog onder de laagste pricewatch prijs.LuPo schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 09:42:
Twijfel, twijfel, twijfel. Wat is de juiste keuze?
Ik ben sinds kort op zoek naar een LCD-televisie die CI+ (van Ziggo) ondersteunt. Dat komt doordat sluitallesaan.nl voor €9,50 een decoder met Ziggo startpakket verkocht. Dus bedankt sluitallesaan.![]()
In dit forum is veel gezegd over led tv's in vergelijking met lcd tv's en in het prijssegment waar jij je in begeeft (en ik mij ook in begaf), schijnt het beter te zijn om voor een lcd tv te gaan. Dit omdat deze mooier beeld geven dan een (neem een dat het geen full led tv is) edge-led tv. Tevens zou ik sowieso niet voor een LG gaan, maar dat is ieder zijn eigen keus.
Ik ben voor de 630 gegaan omdat ik de specs t.o.v. de 530 dusdanig beter vond, dat ik het het prijsverschil waard vond.
Bedankt voor je antwoord. Ik denk dat ik wel overtuigd ben van de kwaliteiten van de C630. Ik ga binnenkort nog eens kijken bij Saturn/MediaMarkt maar ik denk dat ik nog even de kerstdagen afwacht. Meestal wordt er in januari en februari weinig verkocht dus zullen er dan wel weer goede aanbiedingen komen (hoop ik). 480 is eigenlijk net teveel voor me.timwijn schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 09:54:
[...]
Ik heb zelf de C630 gekocht, tijdens de actie bij de MM. Inmiddels anderhalve week geleden. Deze was toen 460 euro incl. verwijderingsbijdrage. Op zich is de prijs van Saturn dus heel redelijk en zit volgens mij ook nog onder de laagste pricewatch prijs.
In dit forum is veel gezegd over led tv's in vergelijking met lcd tv's en in het prijssegment waar jij je in begeeft (en ik mij ook in begaf), schijnt het beter te zijn om voor een lcd tv te gaan. Dit omdat deze mooier beeld geven dan een (neem een dat het geen full led tv is) edge-led tv. Tevens zou ik sowieso niet voor een LG gaan, maar dat is ieder zijn eigen keus.
Ik ben voor de 630 gegaan omdat ik de specs t.o.v. de 530 dusdanig beter vond, dat ik het het prijsverschil waard vond.
De LG is inderdaad een edge-led, tot nu toe heb ik best positieve ervaringen met LG. Aansluiten en het werkt altijd meteen. Dit in vergelijking tot mijn schoonouders die een Sony tv hadden gekocht (en een sony HT-set) waarbij het geheel vervolgens niet goed op elkaar wilde werken.
C630 blijft in m'n achterhoofd en ik ga nog even vergelijken of ik de €140 euro meerprijs gerechtvaardigd vind ten opzichte van de C530.
Ja ik denk dat ik a.s. zaterdag maar eens bij Scheer & Foppen naar binnen wandel om 9.00u.. en voor de 530 gatimwijn schreef op maandag 22 november 2010 @ 21:11:
[...]
Zou toch altijd voor de 530 gaan, zit in prijs maar zo weinig verschil tussen.
Eventueel als je misschien nog een keer gaat verkassen en hij komt wel wat verder te staan, is het altijd ideaal als de tv gewoon full hd is toch? Scheelt zeker wel in het beeld, denk zelfs al vanaf 2 meter.
Het is inderdaad vreemd dat er geen headphone ingang is, maar als ik naar mezelf kijk, gebruik het zelden. Kan natuurlijk niet jouw situatie bepalen, maar denk dat het wel mee valt hoe vaak je hem zal gebruiken.
Waarom is een lcd met led verlichting beter dan een lcd met ccfl verlichting?LuPo schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 09:42:
Vraag je dat eens af. Een tv met ledverlichting is platter, maar maakt het hem ook beter?
Hij is zuiniger in energieverbruik, ook niet onbelangrijk. En meestal hebben meer LED dan LCD schermen de aansluitingen naar de zij- en onderkant ipv naar de achterkant, waardoor hij beter aan de muur te hangen is. Qua beeldkwaliteit is LED niks beter.
Verwijderd
Hoever zit je van je 32 inch LCD af? ik zit zelf op een afstand van 2,40 meter. En twijfel tussen een Samsung UE32C6000 of UE37C6000.
De samsung is 50 hertzgolfgti5 schreef op maandag 22 november 2010 @ 11:21:
Hallo,
mijn ouders hebben nu een sony 40Z5500 tv maar deze valt zwaar tegen vinden zij, nu hebben zij hun oog laten vallen op een Samsung 40C5100, kan iemand mij vertellen of deze tv top is?
De samsung heeft dacht ik 100Hertz en de sony 200Hertz, geen idee of dat echt zichtbaar te merken is.
Verwijderd
@Vince. Hoe bevalt jou deze TV ik was van plan dezelfde te kopen. Alleen moet ik nog even wachten met de aanschaf. Zou een 32 inch aan de kleine kant zijn? of zeg je dit is zeker niet TE groot?
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2010 16:28 ]
Juist, en die conclusie wilde ik hem zelf laten trekken.MeltedForest schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 11:35:
Qua beeldkwaliteit is LED niks beter.
Verwijderd
@Kersvers,
Tv bevalt me prima, zelf heb ik voor de grote gekozen namelijk 37"
Wat me wel opvalt is dat het geluid via de tv wat aan de zachte kant is, weet niet of dit aan de opname ligt of dergelijke.
Tv bevalt me prima, zelf heb ik voor de grote gekozen namelijk 37"
Wat me wel opvalt is dat het geluid via de tv wat aan de zachte kant is, weet niet of dit aan de opname ligt of dergelijke.
@ Vince. hoe is de afstand van 2.10 in verhouding met een 37 inch. Is dit niet van links naar rechts vliegen met je ogen...of is het ook weer niet zoooo groot
Klopt inderdaad! De clearmotionrate van 100 die op de Samsungsite staat is niet hetzelfde als aantal Hertz. Dit is inderdaad 50 bij dat model.
Verwijderd
@TuffScout,
Het was zeker even wennen, maar zeker wel goed te doen vindt ik zelf.
Ik ben van 70cm naar 94cm gegaan.
Misschien dat ik volgend jaar het een en ander gaat verkassen om wat meer kijkafstand te creëren.
Het was zeker even wennen, maar zeker wel goed te doen vindt ik zelf.
Ik ben van 70cm naar 94cm gegaan.
Misschien dat ik volgend jaar het een en ander gaat verkassen om wat meer kijkafstand te creëren.
edit:
removed.
removed.
[ Voor 74% gewijzigd door TuffScout op 23-11-2010 22:34 ]
Weten jullie wat er met de C6000 aan de hand is? Op meerdere grote webshops staat hij namelijk niet met een prijs vermeld, maar moet je mailen voor de aanbiedingsprijs. Ik ben dit nu al bij meerdere winkels tegengekomen, wordt deze tv binnenkort vervangen of zou er misschien ook 'iets' mee zijn? Hij gaat voor 100 euro minder dan de Sony 40ex711 bv en alle andere tv's hebben gewoon een prijs erbij staan..
http://www.bol.com/nl/s/a...dex.html?_requestid=37261bear87 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 11:51:
Plasmadiscounter, foka
http://www.plattetvdiscounter.nl/product/samsung-ue40c6000/
Bol.com heeft net weer nieuwe voorraden gekregen.
[ Voor 36% gewijzigd door Splinter Cell op 24-11-2010 12:00 ]
Ja, er zijn ook webshops die de prijs er wel bij hebben staan.
Vroeg me alleen af of er een speciale reden was dat sommige winkels dat dus niet doen, zeker ook omdat er best wat kritiek is op de c6000
Vroeg me alleen af of er een speciale reden was dat sommige winkels dat dus niet doen, zeker ook omdat er best wat kritiek is op de c6000
Bel anders eens met koopjeskampioen, dan heb je je antwoord:
http://www.koopjeskampioe...-inch/samsung-ue-40c6000/
http://www.koopjeskampioe...-inch/samsung-ue-40c6000/
Flinke clouding.Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2010 @ 12:03:
Wat voor soort kritiek? want deze wil ik ook aanschaffen....
Maar bij elke tv vind je wel wat...
Antwoord op de vraag waarom webshops de prijs er niet bij zetten: Samsung vind dat ze te goedkoop worden aangeboden en wil dat ze worden aangeboden voor een prijs meer in de richting van wat Samsung zelf in gedachten had..
[ Voor 32% gewijzigd door bear87 op 24-11-2010 12:59 ]
ik heb een c6000 en ben eigenlijk heel tevreden met de tv.
Ja er is wat clouding maar niet veel.
Misschien komt het ook doordat het hier niet super licht in huis is.
Maar hoe het met gamen enzo zit dat weet ik niet.
Daar heb ik een pc voor.
Het enigste minpunt wat ik tot nu toe tegen ben gekomen.
Is dat deze tv geen audioreturn ondersteund. (hdmi1.4)
Daardoor ben ik genoodzaakt om de audio via optical aan te sluiten.
Ja er is wat clouding maar niet veel.
Misschien komt het ook doordat het hier niet super licht in huis is.
Maar hoe het met gamen enzo zit dat weet ik niet.
Daar heb ik een pc voor.
Het enigste minpunt wat ik tot nu toe tegen ben gekomen.
Is dat deze tv geen audioreturn ondersteund. (hdmi1.4)
Daardoor ben ik genoodzaakt om de audio via optical aan te sluiten.
[ Voor 27% gewijzigd door MartNL op 24-11-2010 14:48 ]
Wat is precies auto dimming trouwens? En zit dit nu wel of niet op de 40c6000?
Zo, de LE40CE650 een aantal dagen goed aan kunnen kijken en ik blijf bij mijn vorige conclusie en ben er erg tevreden mee ondanks (slechts) 2 puntjes van kritiek:
• Hoge input lag waardoor met mijn receiver zonder delay instelling de TV op game mode gezet moet worden wat flink ten koste gaat van de kwaliteit.
Mijn oplossing hiervoor: Via Marktplaats een 2e hands iets uitgebreidere receiver gekocht voor € 100,- met AV-Sync en hopelijk mijn (inmiddels 8 jaar) oude verkopen voor circa € 75,-
• Problemen met de mediaspeler die bestanden op mijn CH3SNAS niet goed herkent en de melding "niet ondersteund bestandstype" geeft bij o.a. jpg
Mijn oplossing hiervoor: Nog geen, hoop dat een update van Twonky op mijn CH3SNAS dit verhelpt.
Voor de rest: niets dan lof
• Hoge input lag waardoor met mijn receiver zonder delay instelling de TV op game mode gezet moet worden wat flink ten koste gaat van de kwaliteit.
Mijn oplossing hiervoor: Via Marktplaats een 2e hands iets uitgebreidere receiver gekocht voor € 100,- met AV-Sync en hopelijk mijn (inmiddels 8 jaar) oude verkopen voor circa € 75,-
• Problemen met de mediaspeler die bestanden op mijn CH3SNAS niet goed herkent en de melding "niet ondersteund bestandstype" geeft bij o.a. jpg
Mijn oplossing hiervoor: Nog geen, hoop dat een update van Twonky op mijn CH3SNAS dit verhelpt.
@floriske.nl
Als je de TV aan en uit zet of media player sluit en terug open doet, dan speelt hij de bestanden ook niet ?
Ik krijg die melding ook soms en als ik zoals ik hierboven schrijf doe lukt het wel. Heb een LE40C654 en een Synology DS1010+ NAS.
Weet iemand soms hoe je bestanden via de media speler kan vooruit en achteruit spoelen ?
Als je de TV aan en uit zet of media player sluit en terug open doet, dan speelt hij de bestanden ook niet ?
Ik krijg die melding ook soms en als ik zoals ik hierboven schrijf doe lukt het wel. Heb een LE40C654 en een Synology DS1010+ NAS.
Weet iemand soms hoe je bestanden via de media speler kan vooruit en achteruit spoelen ?
50 Inch? Hoe ver zit je daar vanaf als ik vragen mag, en is dat wel altijd even comfortabel?floriske.nl schreef op woensdag 24 november 2010 @ 16:58:
Zo, de LE50CE650 een aantal dagen goed aan kunnen kijken en ik blijf bij mijn vorige conclusie en ben er erg tevreden mee ondanks (slechts) 2 puntjes van kritiek:
Neem aan dat er een 4-richtingstoets op je afstandsbediening zit? Gewoon naar rechts of naar links ingedrukt houden. Of als er een vooruitspoel/achteruitspoel knop er op hebt zitten die gebruiken.abusimbal schreef op woensdag 24 november 2010 @ 21:00:
@floriske.nl
Heb een c630 beide dingen werken uitstekend bij mij;)
Of de c6000 het heeft zal je echt even zelf moeten googlen.bear87 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 16:09:
Dit houdt auto-dimming in:
Samsung has by default implemented auto-dimming on the UE40B7000, presumably to achieve the very deep blacks that edge-lit LED backlighting technology is capable of. What this means is, when the content on screen falls below a pre-defined Average Picture Level (APL) threshold, the light output on the Samsung UE40B7000 would dim down automatically.
And because the dimming effect on the Samsung UE40B7000 is of the global (again an unavoidable characteristic of edge-LED backlight) rather than local (i.e. individual LED arrays can be activated and deactivated separately) variant, once the auto-dimming is triggered there would be a corresponding drop in the luminance of even the brighter elements within the image on screen, resulting in reduced contrast (and, to a lesser extent, diminished colour saturation and intensity).
In other words, greyscale and point gamma could shift dynamically from frame to frame, particularly affecting darker scenes with lower APLs which would trigger the auto-dimming.
The auto-dimming/ black level fluctuation on the Samsung UE40B7000 can be defeated by engaging [Game Mode] and then setting [Dynamic Contrast] to “Off” (many thanks to Mr Laurent Grimal and Mr Seow who independently verified that this worked on their sets), though this solution is less than satisfactory as it entails some compromises in video processing (will be explained in a later section). Nevertheless, to remove low-APL greyscale and gamma fluctuation from the equation, we proceeded to calibrate the Samsung UE40B7000 in [Game Mode]:
CCT after greyscale calibration in [Game Mode]
RGB tracking and delta errors (dEs) after greyscale calibration in [Game Mode]
Because [Game Mode] limits us to [Picture Mode] “Standard” and [Colour Tone] “Normal” (which yielded a pre-calibration colour temperature in excess of 8500K), the calibrated greyscale in [Game Mode] did not track as well as that in “Movie” [Mode]. Still, we managed to keep delta errors (dEs) below 4 from 30% stimulus onwards… not a bad result at all.
http://www.hdtvtest.co.uk...ue40b7000-20090502147.htm
Het zit dus op de b7000, dus kans is groot dat het ook op de c6000 zit.
zie bovenstaande verhaal en ja het zit op de c6000.bear87 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 16:09:
Timwijn en Mart, thnx 
Vinden jullie dat een reden om de C6000 te skippen en verder te kijken naar een ander? Of wordt het allemaal wat overdreven?
Vinden jullie dat een reden om de C6000 te skippen en verder te kijken naar een ander? Of wordt het allemaal wat overdreven?
Helaas, ook dan werkt het nietabusimbal schreef op woensdag 24 november 2010 @ 21:00:
@floriske.nl
Heb inmiddels de laatst beschikbare versie van Twonky Mediaserver voor de CH3SNAS geprobeerd alsmede de ingebouwde UPNP server, maar ook dat zonder succes.
Twonky geeft in ieder geval de foto's nog weer, maar geeft overal de melding dat de bestandstypen niet ondersteund zijn, de ingebouwde UPNP server geeft gewoon helemaal geen bestanden.
My bad, is de LE40C650, typoValorian schreef op woensdag 24 november 2010 @ 21:40:
[...]
50 Inch? Hoe ver zit je daar vanaf als ik vragen mag, en is dat wel altijd even comfortabel?

Edit: vond dit over Samsung TV icm de CH3SNAS:
http://www.tjeerd.net/200...mediatomb-samsung-led-tv/
Hoe je MediaTomb kan installeren vind je hier:
http://nas-tweaks.net/CH3SNAS:Tutorials/ffp-packages
1 dezer dagen eens mee aan de slag
Edit 2: ik quote even de gegevens van bovenstaande link van tjeerd.net voor eigen archief en omdat deze niet helemaal klopt, er missen een aantal tekens (in rood weergegeven):
Ik weet nog niet of het geholpen heeft omdat Mediatomb op dit momen m'n bestanden aan het indexeren is, dit laat ik weten zodra ik meer weet.This was a hard one to figure out, but I managed to get my Conceptronic CH3SNAS up and running with Mediatomb (DLNA-server) and my Samsung UE32B7000 LED television. The problem was that my television didn’t want to recognize my media files and came up with a message like “unknown format”. To setup the NAS as a DLNA-server – be sure to disable the built-in DLNA server via the admin panel – first install funplug, a good tutorial I used can be found here. The latest funplug has Mediatomb already integrated, so no worries about that.
Now comes the important thing, find your Mediatomb config.xml file. In my case it was located at /ffp/var/mediatomb/config.xml. To edit the file, open it with vi:
In the config file search for the variable named protocolInfo and change it from no to yes:
<protocolInfo extend=”yes”/><!– For PS3 support change to “yes” –>
Enable the custom-http-headers section by removing the <!– and –> tags and enter the following lines, which are essential for the Samsung television to recognize your media files:
<custom-http-headers>
<add header=”transferMode.dlna.org: Streaming”/>
<add header=”contentFeatures.dlna.org: DLNA.ORG_OP=01;DLNA.ORG_CI=0;DLNA.ORG_FLAGS=01700000000000000000000000000000"/>
</custom-http-headers>
Change the mapping in the extensions section:
<map from=”avi” to=”video/mpeg”/>
Somehow the Samsung LED tv will only play files if they are mapped as .MPEG files, even though they can be divx/mpeg/whatever. Not sure why/how, but it seems to be the solution.
Restart Mediatomb, click here for information about daemons. Be sure to clear your Mediatomb database and reindex all media files, this can be done via the Mediatomb web interface which is by default accessible via the IP of your NAS-device, port 49152. When you’ve finished all the steps, your Samsung LED television should play most of your media files flawlessly from your CH3SNAS via DLNA.
[ Voor 66% gewijzigd door floriske.nl op 25-11-2010 22:35 ]
Ik denk dat ik je dan zaterdag om 09.00 zie bij de S&F.hars73 schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 11:01:
[...]
Ja ik denk dat ik a.s. zaterdag maar eens bij Scheer & Foppen naar binnen wandel om 9.00u.. en voor de 530 ga
Veel goedkoper dan 339,95 gaat de C530 niet worden lijkt me. Ik vind de 140 euro meerprijs voor de C630 wel vrij fors.
[ Voor 17% gewijzigd door LuPo op 25-11-2010 12:04 ]
Nee het lijkt me ook de bodemprijs op dit moment. Je hebt ook nog die 10% korting mogelijkheid he bij S&F. Ik weet niet wat de C630 daar moet kosten?LuPo schreef op donderdag 25 november 2010 @ 12:03:
[...]
Ik denk dat ik je dan zaterdag om 09.00 zie bij de S&F.
Veel goedkoper dan 339,95 gaat de C530 niet worden lijkt me. Ik vind de 140 euro meerprijs voor de C630 wel vrij fors.
(Even opgezocht : via de S&F webshop kost de C630 619,- en in de winkel misschien nog wel iets meer. Na aftrek van die 10% korting zit je dan op 558 euro, is dan 219 (!!) euro verschil met de C530 )
[ Voor 17% gewijzigd door hars73 op 25-11-2010 13:52 ]
Tsja, moeilijk te zeggen, ik zou zeggen vergelijk het beeld van de c6000 eens met die van een lcd tv bijv. de iets goedkopere c650 of een ander iets duurder model uit die serie. Er werd mij verteld om voor lcd te gaan voor tv's rond de 500 euro (jouwe is bijna 600) omdat die toch beter beeld geven dan de edge-led. Iets vollere kleuren.bear87 schreef op donderdag 25 november 2010 @ 11:25:
Timwijn en Mart, thnx
Dit is ook wel persoonlijk, dus voor je koopt, ga gewoon in een winkel kijken!
Succes!
C530 is een goede tv, en het is echt een supergoede prijs. Heb voor mijn c630 nog dik 100 euro meer betaald bij de MM. Tevens als dit gewoon het beste met je budget uitkomt, heb je hier een uitstekende tv aan. Heb tot nu toe volgens mij niks dan positiefs over dat type gehoord!LuPo schreef op donderdag 25 november 2010 @ 12:03:
[...]
Ik denk dat ik je dan zaterdag om 09.00 zie bij de S&F.
Succes met je keuze
Heb em zelf ook. Doet precies wat hij moet doen. 3 hdmi poorten voor ps3 ed. Beeld ziet er prachtig uit. De mediaplayer in de tv werkt ook uitstekend. Tot nu toe alle video bestanden met ondertiteling. En hij is niet duur. Had de 530 met de actie van de MM voor 338 eu.timwijn schreef op donderdag 25 november 2010 @ 12:43:
[...]
C530 is een goede tv, en het is echt een supergoede prijs. Heb voor mijn c630 nog dik 100 euro meer betaald bij de MM. Tevens als dit gewoon het beste met je budget uitkomt, heb je hier een uitstekende tv aan. Heb tot nu toe volgens mij niks dan positiefs over dat type gehoord!
Succes met je keuze
Beste mensen!
Ik heb gisteren mijn nieuwe televisie netjes uitgepakt en klaargezet en ook m'n laptop aangesloten met een HDMI kabel.
De resolutie is ingesteld op 1920 * 1080 maar toch zie ik rond m'n beeld zwarte balken, en is tekst en dergelijke niet scherp.
Ik heb zitten zoeken in het menu om hem eventueel op native resolution oid te zetten maar alles stond al ingesteld op 16:9 1080p.
Aan wat kan dit liggen?
Ook heb ik het volgende probleem tegengekomen met het service menu. Ik kan het service menu benaderen, maar als ik naar "Advanced" ga en ik druk op 0000 verdwijnt het menu eventjes en komt het een seconde later terug, met mijn pointer terug op de eerste optie. Ik raak dus niet in het advanced menu.
Een search gedaan en een post gevonden die hetzelfde probleem had (denk ik) maar er is geen oplossing opgekomen.
Alvast bedankt voor het lezen
Edit:
Wauw zo druk bezig met schrijven dat ik vergeet te vermelden dat het om een C530 gaat.
2:
Heb ondertussen ATI drivers geupdate en nu wordt wel het volledig scherm gebruikt. Alleen is mijn beeld groter dan de TV en zie ik bv. m'n startbalk en de titelbalken van vensters niet meer... Wat nu gedaan...?
Ik heb gisteren mijn nieuwe televisie netjes uitgepakt en klaargezet en ook m'n laptop aangesloten met een HDMI kabel.
De resolutie is ingesteld op 1920 * 1080 maar toch zie ik rond m'n beeld zwarte balken, en is tekst en dergelijke niet scherp.
Ik heb zitten zoeken in het menu om hem eventueel op native resolution oid te zetten maar alles stond al ingesteld op 16:9 1080p.
Aan wat kan dit liggen?
Ook heb ik het volgende probleem tegengekomen met het service menu. Ik kan het service menu benaderen, maar als ik naar "Advanced" ga en ik druk op 0000 verdwijnt het menu eventjes en komt het een seconde later terug, met mijn pointer terug op de eerste optie. Ik raak dus niet in het advanced menu.
Een search gedaan en een post gevonden die hetzelfde probleem had (denk ik) maar er is geen oplossing opgekomen.
Alvast bedankt voor het lezen
Edit:
Wauw zo druk bezig met schrijven dat ik vergeet te vermelden dat het om een C530 gaat.

2:
Heb ondertussen ATI drivers geupdate en nu wordt wel het volledig scherm gebruikt. Alleen is mijn beeld groter dan de TV en zie ik bv. m'n startbalk en de titelbalken van vensters niet meer... Wat nu gedaan...?
[ Voor 15% gewijzigd door keejoz op 25-11-2010 17:27 ]
Ik heb de C630 aangeschaft, wat zijn hier de mediaplayer faciliteiten van?timwijn schreef op donderdag 25 november 2010 @ 12:43:
[...]
C530 is een goede tv, en het is echt een supergoede prijs. Heb voor mijn c630 nog dik 100 euro meer betaald bij de MM. Tevens als dit gewoon het beste met je budget uitkomt, heb je hier een uitstekende tv aan. Heb tot nu toe volgens mij niks dan positiefs over dat type gehoord!
Succes met je keuze
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Hallo, zijn er hier mensen die een (32)C450 LCD hebben i.c.m. een xbox360?
Ik heb de c450 net binnen, xbox360 aangesloten via HDMI maar bij het spelen van Fifa stotterd het beeld regelmatig, kan dit een instelling zijn, of heb ik een andere HDMI kabel nodig?
Ik heb de c450 net binnen, xbox360 aangesloten via HDMI maar bij het spelen van Fifa stotterd het beeld regelmatig, kan dit een instelling zijn, of heb ik een andere HDMI kabel nodig?
USB-ingang waarop je allerlei media af kunt spelen?Gynnad schreef op donderdag 25 november 2010 @ 14:27:
[...]
Ik heb de C630 aangeschaft, wat zijn hier de mediaplayer faciliteiten van?

Ook een 'mooie' UE32 *CN01* C6000. De clouding is 1 maar die kijkhoek is echt verschrikkelijk. Met 0 graden kijkhoek is het erg mooi beeld, maar zit je daarbuiten... zie het resultaat. foto's zijn allemaal met gelijke iso diafragma en sluitertijden. TV is met laptop verbonden met EIZO test. Las dat meerdere mensen dit ook hadden, maar omruilen is de enige oplossing lijkt me.
/
[ Voor 100% gewijzigd door bear87 op 25-11-2010 21:58 ]
Ben zelf ook niet tevreden over de Samsung C6000. Clouding is sowieso de grootste issue. Op Kieskeurig.nl van gebruikers gelezen dat je de schroeven aan de achterzijde, wat los moest draaien zodat het vermindert/verdwijnt. In mijn geval helpt dat niet.
Dit is mijn tweede vervangende exemplaar. Maar stuur 'm terug. Ga over op een ander merk en met full-LED local dimming paneel.
Eerste C6000 TV met problemen:
-Eerste wat opviel was dat de TV scheef in de voet kwam te zitten. Tientallen keer opnieuw erin gezet, hij bleef scheef staan.
-Cloudings issues
-Led motion plus gaf bij Blu-ray's op een willekeurig moment een schok.
Tweede C6000 TV:
-Weer cloudings problemen. Ik ga weiger een TV met clouding. Je gaat er toch alleen maar op letten en het valt gewoon echt op.
-Led motion plus; geeft nu bij DVD's een klein schokje
-Ook hier valt de TV scheef in de voet. Minder erg als de eerste, maar toch. Als je het na meet, zie je dat het niet gelijk is.
De voet waar de TV op rust is gewoon goedkoop. Stuk blik wat opgeplakt is en ook nog eens los laat. Iets wat de eerste TV ook al had. Stuk glas is mooier.
Dit is mijn tweede vervangende exemplaar. Maar stuur 'm terug. Ga over op een ander merk en met full-LED local dimming paneel.
Eerste C6000 TV met problemen:
-Eerste wat opviel was dat de TV scheef in de voet kwam te zitten. Tientallen keer opnieuw erin gezet, hij bleef scheef staan.
-Cloudings issues
-Led motion plus gaf bij Blu-ray's op een willekeurig moment een schok.
Tweede C6000 TV:
-Weer cloudings problemen. Ik ga weiger een TV met clouding. Je gaat er toch alleen maar op letten en het valt gewoon echt op.
-Led motion plus; geeft nu bij DVD's een klein schokje
-Ook hier valt de TV scheef in de voet. Minder erg als de eerste, maar toch. Als je het na meet, zie je dat het niet gelijk is.
De voet waar de TV op rust is gewoon goedkoop. Stuk blik wat opgeplakt is en ook nog eens los laat. Iets wat de eerste TV ook al had. Stuk glas is mooier.
Ik heb een 32C6000 (al vanaf September) en amper clouding te zien
Zal waarschijnlijk wel komen omdat kleine formaten al minder last hebben van onderverdeeld licht en geluk in het model.
De meerprijs tegenover een LCD (C630) met ongeveer dezelfde specs was maar 70 euro, dat had ik er wel voor over. Geen spijt van gehad, prachtige TV en geen last van clouding.
De meerprijs tegenover een LCD (C630) met ongeveer dezelfde specs was maar 70 euro, dat had ik er wel voor over. Geen spijt van gehad, prachtige TV en geen last van clouding.
Je kan er foto's, films (o.a. MKV, AVI enz. Incl. ondertitels (o.a. srt)) en muziek mee afspelen.Gynnad schreef op donderdag 25 november 2010 @ 14:27:
[...]
Ik heb de C630 aangeschaft, wat zijn hier de mediaplayer faciliteiten van?
Alles wat je wil dus. Gewoon vanaf een usb-stick of harde schijf;)
Kunnen ook de meest gangbare DTS x264 mkv's afgespeeld worden met de LE..C750 tvs? Ik lees ergens dat het moet kunnen en ergens anders weer niet 
Mss iemand die duidelijkheid kan verschaffen, voor m'n B650 tvtje moet ik nml alles nog altijd omzetten met MKV AudioConverter vooraleer het werkt
Mss iemand die duidelijkheid kan verschaffen, voor m'n B650 tvtje moet ik nml alles nog altijd omzetten met MKV AudioConverter vooraleer het werkt
Volgens mij moet dat wel lukken. Mijn c630 heeft tot nu toe elk mkv bestand gepakt! En daar zaten dus ook x264 bestanden tussen van bepaalde series in 720p:)SidewalkSuper schreef op donderdag 25 november 2010 @ 23:44:
Kunnen ook de meest gangbare DTS x264 mkv's afgespeeld worden met de LE..C750 tvs? Ik lees ergens dat het moet kunnen en ergens anders weer niet
Al die series hebben geen DTS geluid toch? of zijn dat bluray rips? Dat is het enige wat het hier niet doet nml. Alle rips van series van uitzendingen op tv doen het idd gewoon sowieso
Poeh dat zou ik je niet durven zeggen. Heb tot nu toe bij alle mkv bestanden (bluray rips enz.) nergens een probleem mee gehad.SidewalkSuper schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 00:02:
Al die series hebben geen DTS geluid toch? of zijn dat bluray rips? Dat is het enige wat het hier niet doet nml. Alle rips van series van uitzendingen op tv doen het idd gewoon sowieso
Wat dat DTS geluid inhoudt weet ik eerlijk gezegd niet, dus dat mag je me nog even vertellen!
Heb in ieder geval overal geluid: )
Hmm.. is het dan aan te raden om er nog een Mediaplayer erbij te kopen, of is dit eigenlijk totaal overbodig? Heb sowieso nog een Digitale Video Recorder nodig, maar kan ik deze dan beter los aanschaffen of is dan alles in-een pakket (dus Mediaplayer + DVR) slimmer?timwijn schreef op donderdag 25 november 2010 @ 22:36:
[...]
Je kan er foto's, films (o.a. MKV, AVI enz. Incl. ondertitels (o.a. srt)) en muziek mee afspelen.
Alles wat je wil dus. Gewoon vanaf een usb-stick of harde schijf;)
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Ik kijk voornamelijk series via DLNA op de TV, allemaal MKV's zonder ondertiteling. Ik moet bekennen dat ik geen behoefte heb aan een mediaplayer. Lekker makkelijk alles via de TV, zonder geknoei met losse kastjes en afstandbedieningen
Videokwaliteit is ook prima (ik gebruik nu nog het geluid van de tv, pas ergens volgend jaar komt er een surround setje bij).
Er wordt maar zelden een bestand (is me nog maar 2x oid overkomen) geweigerd en als er een bestand wordt geweigerd, dan speelt datzelfde bestand ook niet lekker op de pc.
Videokwaliteit is ook prima (ik gebruik nu nog het geluid van de tv, pas ergens volgend jaar komt er een surround setje bij).
Er wordt maar zelden een bestand (is me nog maar 2x oid overkomen) geweigerd en als er een bestand wordt geweigerd, dan speelt datzelfde bestand ook niet lekker op de pc.
Ik kan eindelijk mijn foto's bekijken via de ingebouwde mediaplayer, de hierboven geposte oplossing voor MediaTomb (Custom http headers) lijkt te werken.
Met vooralsnog de nadruk op "lijkt" omdat gisteren niet al mijn bestanden geïndexeerd werden, daarom vanochtend mijn CH3SNAS herstart en nu maar hopen dat nu alle bestanden wel geïndexeerd worden.
Daarnaast is de wijze waarop MediaTomb de bestanden indexeert niet je van het, of alle bestanden in 1 map, of handmatig vanaf de root van de NAS (/mnt) door al je mappen bladeren, niks op genre of datum etc.
Zal 's kijken of de "custom http headers" truc ook op Twonky los te laten is.
Ik zou het eerst gewoon even met de interne mediaspeler aankijken.Gynnad schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 08:25:
[...]
Hmm.. is het dan aan te raden om er nog een Mediaplayer erbij te kopen, of is dit eigenlijk totaal overbodig? Heb sowieso nog een Digitale Video Recorder nodig, maar kan ik deze dan beter los aanschaffen of is dan alles in-een pakket (dus Mediaplayer + DVR) slimmer?
Ik heb in ieder geval nu totaal geen behoefte om een externe mediaspeler aan te schaffen, omdat ie alles uitstekend en vloeiend afspeelt.
Dus mijn advies, kijk het even aan, voldoet het niet aan al jouw eisen kan je dan altijd nog overgaan tot het aankopen van een mediaspeler.
En als je dat dan even doet voordat je je video recorder hebt gekocht, weet je direct of je een alles in 1 moet kopen of niet:)
[ Voor 8% gewijzigd door timwijn op 26-11-2010 09:07 ]
Verwijderd
Waarom zou je dan toch 70 meer betalen? model? of andere specs?Thmz159 schreef op donderdag 25 november 2010 @ 22:00:
Ik heb een 32C6000 (al vanaf September) en amper clouding te zienZal waarschijnlijk wel komen omdat kleine formaten al minder last hebben van onderverdeeld licht en geluk in het model.
Kun je met de C6000 direct films afspelen, zonder tussenkomst van een mediaspeler?
Wil je alsjeblieft het forum een beetje doorlezen?Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 09:21:
[...]
Waarom zou je dan toch 70 meer betalen? model? of andere specs?
Kun je met de C6000 direct films afspelen, zonder tussenkomst van een mediaspeler?
Er is zelfs op deze pagina al het nodige over de mediaspelers van Samsung gezegd en je kan genoeg vinden op internet zelf erover, als je je er ten minste een klein beetje voor inzet.
Ja als die series Bluray rips zijn en niet van de tv opnames, en het is een beetje een kwaliteitsserie waar genoeg geld in gepompt wordt dan is dat ook gewoon DTS geluid. Mooi dat dat werkt dantimwijn schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 00:13:
[...]
Poeh dat zou ik je niet durven zeggen. Heb tot nu toe bij alle mkv bestanden (bluray rips enz.) nergens een probleem mee gehad.
Wat dat DTS geluid inhoudt weet ik eerlijk gezegd niet, dus dat mag je me nog even vertellen!
Heb in ieder geval overal geluid: )
DTS geluid werkt zeker wetenSidewalkSuper schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 09:37:
[...]
Ja als die series Bluray rips zijn en niet van de tv opnames, en het is een beetje een kwaliteitsserie waar genoeg geld in gepompt wordt dan is dat ook gewoon DTS geluid. Mooi dat dat werkt dan
Ik kijk hier heel regelmatig Bluray rips op mijn C650 die ik stream via mijn computer (over het netwerk dus). In het menu van de tv kies ik dan voor DTS en het geluid loopt via mijn optical out naar m'n receiver die netjes DTS aangeeft. Werkt als een tiet.
Verwijderd
Heej Timwijn.
Ik lees genoeg, en veel. Maar heb daar nog niets over kunnen vinden. Het zijn wel 159 blz.
De moeite die je neemt om dit antwoord te geven had je ook kunnen gebruiken om gewoon antwoord te geven, of even een link naar de juiste pagina's van de 159.
Ik lees genoeg, en veel. Maar heb daar nog niets over kunnen vinden. Het zijn wel 159 blz.
De moeite die je neemt om dit antwoord te geven had je ook kunnen gebruiken om gewoon antwoord te geven, of even een link naar de juiste pagina's van de 159.
Verwijderd
Hier hetzelfde probleem.WeAreLegion schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 21:03:
Hmmm
Ik heb de laatste tijd toch wel erg veel last van happeringen in het beeld vooral als ik TV zit te kijken het motion plus al uit staan. Maar vraag me nou af of het aan ziggo digitale tv ligt of aan mijn TV. Het is op de meeste zenders wel, maar niet als ik een serie kijken via de mediaplayer als daar wat fout mee gaat zit het in het bestand zelf (krijg zelfde resultaat op mijn pc).
Iemand hier met Ziggo digitale tv die het zelfde ondervind? Het is iets van de laatste maand ongeveer. Soms wat meer dan andere keren.
Hapert bij jou het hele beeld of een gedeelte ? Bij mj is het bijna altijd slechts een gedeelte zoals een bewegend gezicht waar een soort echo beeld ontstaat.
Ik heb het alleen bij HD zenders en dan vooral bij Ned. 1,2 en 3. Bovendien is het `s avonds vaak veel erger dan op andere tijdstippen.
Bij National Geo HD en Discovery HD komt het bijna nooit voor dus het lijkt mij toch een Ziggo probleem.
Neotion CI+, Signaalsterkte is rond de 95%, BER=0 en ik gebruik een goedgekeurde Hirschmann coaxkabel van slechts 2 meter.
Gisteren 46c650 gekocht. Eerste indruk: geweldig(niet zo moeilijk als je van oude beeldbuis komt
). Zit alleen nog wat te kloten met helderheid. Vind de donkere stukken te weinig details bevatten, maar als ik helderheid dan omhoog schroef is het zwart geen zwart meer. Daarnaast reset de instelling zich als ik tv uit heb gehad? Nog even nazoeken wat ik daar fout doe.
Anyway ik heb mijn upc kastje + dvd met S/PDIF verbonden met receiver. Helaas is het geluid dus niet gelijk met die van de tv. Daarom ga ik van de week de manier van aansluiten iets veranderen. In plaats van dvd/upc direct op receiver aan te sluiten gaat ie voortaan via de SPDIF van de tv. Nu vroeg ik me af zijn er meer mensen die hun tv direct met hun receiver hebben verbonden? Zo ja op hoeveel vertraging moest je tv instellen om geluid gelijk te krijgen? Staat standaard op 110ms zag ik.
Anyway ik heb mijn upc kastje + dvd met S/PDIF verbonden met receiver. Helaas is het geluid dus niet gelijk met die van de tv. Daarom ga ik van de week de manier van aansluiten iets veranderen. In plaats van dvd/upc direct op receiver aan te sluiten gaat ie voortaan via de SPDIF van de tv. Nu vroeg ik me af zijn er meer mensen die hun tv direct met hun receiver hebben verbonden? Zo ja op hoeveel vertraging moest je tv instellen om geluid gelijk te krijgen? Staat standaard op 110ms zag ik.
Verwijderd
Wel herkenbaar....helderheid, darktone, blacklevel.... het een omhoog , het andere weer naar beneden, maar het blijft wat zoeken.Swatfireglide schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 15:56:
Gisteren 46c650 gekocht. Eerste indruk: geweldig(niet zo moeilijk als je van oude beeldbuis komt). Zit alleen nog wat te kloten met helderheid. Vind de donkere stukken te weinig details bevatten, maar als ik helderheid dan omhoog schroef is het zwart geen zwart meer.
Ik ben zelf uiteindelijk blijven hangen op de movie mode (voor tv, bluray speler en digitale decoder...dus alles 3 maal instellen
De andere modes zijn beperkter in hun instellingen en die gebruik idus alleen om wat oudere, donkere of fletse series aan te passen, door te switchen naar dynamic, standaard of natural. Die 3 heb ik dus allen met een kleine variatie ingesteld.
Nu kan ik dus met de 4 instellingen (en als 'hoofdkeuze' movie dus) de juiste (variatie) weergave kiezen.
Als je geluid over je receiver wil krijgen moet je inderdaad je tv via een optische kabel aansluiten op je receiver. Zelf kijk ik niet met een aparte kast maar via CI+, met 0ms vertraging. Overigens erg simpel te testen door je tv gewoon via optische kabel aan te sluiten op je receiver en zowel het geluid van je tv als receiver aan te zetten. Wanneer ik bij mij de vertraging op 0ms laat staan loopt het geluid op tv en receiver synchroon. Alleen als ik Bluray speler -> Receiver -> TV wil gebruiken moet ik op mijn receiver een vertraging instellen van ongeveer 100ms.Swatfireglide schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 15:56:
Gisteren 46c650 gekocht. Eerste indruk: geweldig(niet zo moeilijk als je van oude beeldbuis komt). Zit alleen nog wat te kloten met helderheid. Vind de donkere stukken te weinig details bevatten, maar als ik helderheid dan omhoog schroef is het zwart geen zwart meer. Daarnaast reset de instelling zich als ik tv uit heb gehad? Nog even nazoeken wat ik daar fout doe.
Op mijn receiver kan ik helaas geen vertraging instellen. Vandaag dat ik hem nu dvd --> tv --> receiver moet aansluiten. Anders dan ik voorheen had maar goed maakt niet heel veel uit. Upc ondersteunt nog geen ci+(zijn ze wel mee bezig las ik) dus zit nog vast aan los kastje. Zodra ik de kabel binnen heb zal ik wel testen hoeveel vertraging ik precies heb door de tv.
Wat lees ik op allerlei andere forums trouwens een boel gedoe met CI+ modules.. defect, tijdelijk werken, authentificatie geneuzel... en dan ook nog verschil in merk.
Nou ga ik morgen de LE-C530 aan aanschaffen.. welk type CI+ zou ik hier nou bij moeten hebben en hebben mensen hier in combinatie met de Samsung C-serie ook al die slechte ervaringen met die dingen?
Nou ga ik morgen de LE-C530 aan aanschaffen.. welk type CI+ zou ik hier nou bij moeten hebben en hebben mensen hier in combinatie met de Samsung C-serie ook al die slechte ervaringen met die dingen?
[ Voor 5% gewijzigd door hars73 op 26-11-2010 19:40 ]
Op de poolse site van samsung vindt ik voor de LE32B650 een firmware 3001.1.
Op de NL site staat die nog niet. Iemand enig idee of het zinvol is om die te flashen/proberen? Uit eerdere posts begreep ik dat op de poolse site nog wel eens een changelog heeft gestaan, maar nu niet. Jammer dat die sowieso nergens te vinden zijn.
Op de NL site staat die nog niet. Iemand enig idee of het zinvol is om die te flashen/proberen? Uit eerdere posts begreep ik dat op de poolse site nog wel eens een changelog heeft gestaan, maar nu niet. Jammer dat die sowieso nergens te vinden zijn.
Can`t live without the mods
Verwijderd
Goede ervaring met C630. Gewoon CI+ module gekocht bij MM. Werkt prima.hars73 schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 19:35:
Wat lees ik op allerlei andere forums trouwens een boel gedoe met CI+ modules.. defect, tijdelijk werken, authentificatie geneuzel... en dan ook nog verschil in merk.
Ga je hem halen bij S&F? Ik ben net terug van de S&F. Nu uitpakken.hars73 schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 19:35:
Straks ook gelijk de CI+ module aansluiten. Ik ben benieuwd.
Ik ben ook net terug, ik stond er om 9.00u.. ze hadden er 3 staan, de rest moest via het hoofdkantoor komen. Maar ik heb er eentje. Volgens de verkoper niet Ziggo gecertificeerd, maar ja toen liet ik hem het lijstje van de Ziggo site zienLuPo schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 09:29:
[...]
Ga je hem halen bij S&F? Ik ben net terug van de S&F. Nu uitpakken.![]()
Straks ook gelijk de CI+ module aansluiten. Ik ben benieuwd.
En de CI+ module heb ik nog niet aangeschaft, die koste daar incl smartcard 99 euro. Beetje te duur, dus die schaf ik nog wel ergens anders aan.
Kan alleen vandaag niks aansluiten, want we zijn de hele dag weg naar een verjaardag

Ziggo module werkt hier prima in een C550. Ik heb alleen bij animal planet dat ik soms wat extra moet wachten voordat ik geluid krijg, dat is alles
http://www.samsung.com/nl..._detail&tab=specificationVerwijderd schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 10:43:
Heej Timwijn.
Samsung site van het product zelf. Staan al een aantal bestandsformaten, verder staat er dat hij alle belangrijke afspeelt en als je een paar posts hierboven even leest, zie je dat hij ook MKV's enz pakt. Mede omdat Samsung over het algemeen qua interne mediaspelers allemaal dezelfde functies en in ieder geval dezelfde bestandsformaten af kunnen spelen.
Wat je anders altijd kan doen, is de proef op de som nemen, een usb stick meenemen naar bijv. de mediamarkt en vragen of je daar een bestand mag afspelen. Doen ze niet moeilijk over:)
Kan je direct zien of het beeld je bevalt of niet!
Succes!
Edit: even nog een kleine aanpassing, M2TS bestanden kan ie niet afspelen.
Verder als je srt (of ander ondertitel bestand.) bestanden zelfde naam als je film geeft en bij elkaar in een map zet, speelt ie dat keurig af.
[ Voor 9% gewijzigd door timwijn op 27-11-2010 11:01 ]
Ik heb net de UE46C6000 binnen en in de hoeken en links van het midden geven de LED lichtjes te veel licht waardoor er een flitseffect ontstaat. In de hoekjes heb ik er niet zoveel last van maar midden in het scherm wel. In donkere scene’s zie je het altijd wel. Vier grote stippen in het scherm.
Op de site van Samsung zag ik dat het in de hoeken wel vaker voorkomt doordat de schroeven te hard zijn aangedraaid, deze iets losser gedraaid maar geen succes.
Er staat ook dat het kan komen doordat het piepschuim in de doos te hard op het scherm heeft gedrukt. In de hoeken zou dat kunnen, maar midden op het scherm niet.
Is er iemand die dit herkent en/of eventueel tips heeft. Het is best irritant als je het steeds ziet.
Op de site van Samsung zag ik dat het in de hoeken wel vaker voorkomt doordat de schroeven te hard zijn aangedraaid, deze iets losser gedraaid maar geen succes.
Er staat ook dat het kan komen doordat het piepschuim in de doos te hard op het scherm heeft gedrukt. In de hoeken zou dat kunnen, maar midden op het scherm niet.
Is er iemand die dit herkent en/of eventueel tips heeft. Het is best irritant als je het steeds ziet.
Verwijderd
Gisteren de UE40C6710 met SS07 paneel binnen gekregen.. geweldig ding om te zien. Het is nu nog aangesloten op een Xms boxje met SD(PAL) via scart, dus das nog niet optimaal maar wel al erg mooi beeld. Heeft iemand kalibratie instellingen voor het beeldscherm?
Al veel aan het spelen geweest.. Twitter krijg ik maar niet aan het werk. Steeds dezelfde melding dat er een Account aangemaakt moet worden op de tv (terwijl dit gedaan is). Iemand tips hierover?
Ik had nog een USB stick met een DiVx filmpje erop. Even in de USB steken en werd meteen herkend en speelde prima af, leuke functie!
Internet@TV werkt vlot alleen de invoer vind ik niet erg snel met de AB. Zijn hier alternatieven voor?
Alvast bedankt.
Al veel aan het spelen geweest.. Twitter krijg ik maar niet aan het werk. Steeds dezelfde melding dat er een Account aangemaakt moet worden op de tv (terwijl dit gedaan is). Iemand tips hierover?
Ik had nog een USB stick met een DiVx filmpje erop. Even in de USB steken en werd meteen herkend en speelde prima af, leuke functie!
Internet@TV werkt vlot alleen de invoer vind ik niet erg snel met de AB. Zijn hier alternatieven voor?
Alvast bedankt.
Nou hier de LE-C530 opgehangen en aangesloten die ik afgelopen zaterdag bij S&F heb gehaald. Voorlopig dus nog gewoon analoog signaal, maar dat ziet er helemaal niet slecht uit. Het is op de slaapkamer, dus voorlopig vind ik het zo wel even goed. Kan in ieder geval snel zappen zo analoog en het ziet er voorlopig ook wel goed genoeg uit.
Heb er een 40gb 2.5" HDD aangehangen met wat foto's, video's en mp3's en ook dat werkt echt perfect! Mooi apparaat.
Heb er een 40gb 2.5" HDD aangehangen met wat foto's, video's en mp3's en ook dat werkt echt perfect! Mooi apparaat.
[ Voor 17% gewijzigd door hars73 op 28-11-2010 19:35 ]
Heeft iemand al ervaring met de nieuwe samsungapp Moviemax? Hoe is het beeld ,kun je nu wel met ideal betalen etc?
Als je een iPhone of iPad hebt wel: dan kun je via de Samsung App je TV over wifi bedienen.Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 18:42:
[...]Internet@TV werkt vlot alleen de invoer vind ik niet erg snel met de AB. Zijn hier alternatieven voor?
Alvast bedankt.
Werkt als een speer
Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs
Moet je niet met zo'n prepaidkaartje betalen van Yinx ofzo?NeWSJuNK schreef op zondag 28 november 2010 @ 12:20:
Heeft iemand al ervaring met de nieuwe samsungapp Moviemax? Hoe is het beeld ,kun je nu wel met ideal betalen etc?
Verwijderd
Heb sinds vorige week een UE46c6700 en ben erg enthousiast. Wat een mooi beeld!
Toevallig vanmorgen mijn tv laten updaten. Heb nu dus de laatste firmware.
Is het met deze firmware nog mogelijk om de pvr-functie te activeren? Zo ja, hoe doe ik dit. De opties zoals eerder beschreven in dit forum werken niet.
Toevallig vanmorgen mijn tv laten updaten. Heb nu dus de laatste firmware.
Is het met deze firmware nog mogelijk om de pvr-functie te activeren? Zo ja, hoe doe ik dit. De opties zoals eerder beschreven in dit forum werken niet.
Verwijderd
Komt dat even mooi uit met 2 iPhones in huisMars Warrior schreef op zondag 28 november 2010 @ 13:10:
[...]
Als je een iPhone of iPad hebt wel: dan kun je via de Samsung App je TV over wifi bedienen.
Werkt als een speer
MovieMax hebben we ook uitgeprobeerd gisteren. Op de site van MovieMax een account aangemaakt en via iDeal punten toegevoegd. Ik moet zeggen het werkt maar de kwaliteit is niet fantastisch.
Ik heb de kalibratie gegevens van de C6000 op onze UE40C6710 gezet maar heb het idee dat het nog wel beter kan, volgens mij zitten er meer instelmogelijkheden op onze versie. Weet iemand meer?
Edit : Samsung app via iPhone werkt fantastisch.YouTube functie gaat een stuk beter zo met zoeken e.d. Mars Warrior bedankt voor de tip..
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2010 20:57 ]
Dat is een tegenvaller van MovieMax. Je zou toch verwachten dat het gewoon 1080p HD kwaliteit zou zijn wat je kan huren/streamen. Ik vind het overigens wel prijzig. De Videoland bij mij om de hoek (dat is natuurlijk een voordeel) is 50 cent goedkoper per film. Als je daar ook nog eens een keer met de 50 = 100 actie mee doet (€50,- inleggen en je krijgt €100,- huurtegoed) dan is het helemaal te duur.Verwijderd schreef op zondag 28 november 2010 @ 20:50:
[...]
Komt dat even mooi uit met 2 iPhones in huis![]()
MovieMax hebben we ook uitgeprobeerd gisteren. Op de site van MovieMax een account aangemaakt en via iDeal punten toegevoegd. Ik moet zeggen het werkt maar de kwaliteit is niet fantastisch.
Ik heb de kalibratie gegevens van de C6000 op onze UE40C6710 gezet maar heb het idee dat het nog wel beter kan, volgens mij zitten er meer instelmogelijkheden op onze versie. Weet iemand meer?
Edit : Samsung app via iPhone werkt fantastisch.YouTube functie gaat een stuk beter zo met zoeken e.d. Mars Warrior bedankt voor de tip..
Ik heb met mijn UE40C6700 ietsjes last van backlight bleeding. Rechtsonder heb ik een kleine vlek en midden/links bovenaan. Ik ga de tip van de schroefjes even proberen. Maar wat Ramonusadonus aangeeft, ik zou ook graag wat instellingen zien voor de tv.
I am thinking it's a sign that the freckles in our eyes are mirror images and when we kiss they're perfectly aligned.
Die Clouding krijg je er niet uit, tenzij je de backlight op 0 zet. Pak Google erbij; iedereen heeft (bijna) dit probleem. Wat ook waardeloos is aan Samsung's firmware is dat ze er nooit een lijst bij droppen wat ze nieuw aan de firmware is.Peppio schreef op maandag 29 november 2010 @ 14:12:
[...]
Ik heb met mijn UE40C6700 ietsjes last van backlight bleeding. Rechtsonder heb ik een kleine vlek en midden/links bovenaan. Ik ga de tip van de schroefjes even proberen. Maar wat Ramonusadonus aangeeft, ik zou ook graag wat instellingen zien voor de tv.
Het valt mij wel op, dat Samsung vaak die Cloudings problemen het meeste heeft. Zoals een paar posts werd gezegd, dat het piepschuim volgens Samsung te hard op het scherm drukt. Da's ook dikke onzin, scherm zweeft als het ware op het piepschuim.
Verwijderd
Tim,timwijn schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 10:54:
[...]
http://www.samsung.com/nl..._detail&tab=specification
Samsung site van het product zelf. Staan al een aantal bestandsformaten, verder staat er dat hij alle belangrijke afspeelt en als je een paar posts hierboven even leest, zie je dat hij ook MKV's enz pakt. Mede omdat Samsung over het algemeen qua interne mediaspelers allemaal dezelfde functies en in ieder geval dezelfde bestandsformaten af kunnen spelen.
Wat je anders altijd kan doen, is de proef op de som nemen, een usb stick meenemen naar bijv. de mediamarkt en vragen of je daar een bestand mag afspelen. Doen ze niet moeilijk over:)
Kan je direct zien of het beeld je bevalt of niet!
Succes!
Edit: even nog een kleine aanpassing, M2TS bestanden kan ie niet afspelen.
Verder als je srt (of ander ondertitel bestand.) bestanden zelfde naam als je film geeft en bij elkaar in een map zet, speelt ie dat keurig af.
Bedankt voor je reactie.
Ik heb de LE32C530 ook gelijk aangesloten toen ik hem zaterdag had gekocht bij S&F. Ik was de eerste klant (stond er om 08:59 uur).hars73 schreef op zondag 28 november 2010 @ 11:29:
Nou hier de LE-C530 opgehangen en aangesloten die ik afgelopen zaterdag bij S&F heb gehaald. Voorlopig dus nog gewoon analoog signaal, maar dat ziet er helemaal niet slecht uit. Het is op de slaapkamer, dus voorlopig vind ik het zo wel even goed. Kan in ieder geval snel zappen zo analoog en het ziet er voorlopig ook wel goed genoeg uit.
Had eigenlijk toch wel iets meer mensen verwacht, maar ik vond het uiteraard geen probleem.
Eerst nog even gevraagd of het om het typenummer F1WXXN ging in verband met de certificatie die hij dan heeft voor een CI+ module van Ziggo. Dat was zo en dus meegenomen. Bij thuiskomst dacht ik te moeten updaten naar de nieuwste firmware maar ook die stond er al op.
Ik heb nu Ned 1,2 en 3 + Eurosport in HD. Dat ziet er echt heel scherp uit! Ook bij games is het scherm een stuk beter dan mijn oude LG 32LG3000. Het is allemaal scherper en de contrasten zijn een stuk beter. Ik ben er dan ook zeer blij mee.
Ik heb alleen bij Ned 1,2 en 3 dat af en toe een frame even blokkerig is en daarna weer scherp is. Ik las op het Ziggo Gebruikers forum al dat er wel meer over wordt geschreven. Maar even kijken dus wat dat is. Ligt in ieder geval niet aan de TV want op anders zenders heeft hij daar geen last van. Ook met gamen totaal geen problemen.
De laatste maanden heb ik dit topic een beetje in de gaten gehouden en wat speurwerk verricht. Naar de MM geweest om wat beelden te bekijken. Nu wil ik graag een LE40-630 of een 650. In principe maakt dat Internet@TV me niet bijster veel uit aangezien ik dit ook kan via m'n PS3. Ik vraag me echter meer af wat nou beter voor mij is, dat ultra clear panel van de 650 of de matte 630? Hij komt te hangen in een kamer van 4m bij 3,5m. De tv komt aan de korte zijde en precies aan de overkant op de andere korte zijde zit een raam van 0,6m bij 1,2. Maakt het dan veel uit welke je neemt?
En ik moet proberen een SQ01 of een SQ02 panel te krijgen of niet?
Verwijderd
....ik erger mij over het algemeen behoorlijk aan reflectie, en ga dus voor zo mat mogelijk. Je zal zelf moeten bepalen wat jou visie hier op is en hoe de reflectie is in die kamer (...wellicht vergelijken met je huidige tv die daar nu staat ?).Gait schreef op maandag 29 november 2010 @ 18:23:
Ik vraag me echter meer af wat nou beter voor mij is, dat ultra clear panel van de 650 of de matte 630? Hij komt te hangen in een kamer van 4m bij 3,5m. De tv komt aan de korte zijde en precies aan de overkant op de andere korte zijde zit een raam van 0,6m bij 1,2. Maakt het dan veel uit welke je neemt?
SQ1 en SQ2 etc... als je die 2 zoektermen intypt voor dit topic kom je alle benodigde info en (on)zinvolle argumenten tegen. Ook hier weer aan jou waar je prioriteit en wensen liggen.
Succes.
Ja ik dacht dat analoog best goed was.. tot ik gisteravond een 720p MKV via de mediaspeler heb gekeken en daarna weer overschakelde op analoge tv. Dat was ff een tegenvallerLuPo schreef op maandag 29 november 2010 @ 16:34:
[...]
Ik heb de LE32C530 ook gelijk aangesloten toen ik hem zaterdag had gekocht bij S&F. Ik was de eerste klant (stond er om 08:59 uur).![]()
Had eigenlijk toch wel iets meer mensen verwacht, maar ik vond het uiteraard geen probleem.
Eerst nog even gevraagd of het om het typenummer F1WXXN ging in verband met de certificatie die hij dan heeft voor een CI+ module van Ziggo. Dat was zo en dus meegenomen. Bij thuiskomst dacht ik te moeten updaten naar de nieuwste firmware maar ook die stond er al op.
Ik heb nu Ned 1,2 en 3 + Eurosport in HD. Dat ziet er echt heel scherp uit! Ook bij games is het scherm een stuk beter dan mijn oude LG 32LG3000. Het is allemaal scherper en de contrasten zijn een stuk beter. Ik ben er dan ook zeer blij mee.
Ik heb alleen bij Ned 1,2 en 3 dat af en toe een frame even blokkerig is en daarna weer scherp is. Ik las op het Ziggo Gebruikers forum al dat er wel meer over wordt geschreven. Maar even kijken dus wat dat is. Ligt in ieder geval niet aan de TV want op anders zenders heeft hij daar geen last van. Ook met gamen totaal geen problemen.

Die mediaspeler is trouwens een mooi onderdeel van de tv. Werkt echt supergoed, ondersteunt veel formaten. Alleen daarom zou je de tv al bijna kopen.
Zou voor 630 gaan, als internet@tv je niets uitmaakt, en er een raam precies tegenover waar die komt te hangen zit, zou ik het wel weten.Gait schreef op maandag 29 november 2010 @ 18:23:
De laatste maanden heb ik dit topic een beetje in de gaten gehouden en wat speurwerk verricht. Naar de MM geweest om wat beelden te bekijken. Nu wil ik graag een LE40-630 of een 650. In principe maakt dat Internet@TV me niet bijster veel uit aangezien ik dit ook kan via m'n PS3. Ik vraag me echter meer af wat nou beter voor mij is, dat ultra clear panel van de 650 of de matte 630? Hij komt te hangen in een kamer van 4m bij 3,5m. De tv komt aan de korte zijde en precies aan de overkant op de andere korte zijde zit een raam van 0,6m bij 1,2. Maakt het dan veel uit welke je neemt?
*meest slechte verkooppraat ever* maar ik heb de c630 ook en heb geen moment spijt ervan!
Geen probleem kersvers!
Laat maar weten waar de keus uiteindelijk op is gevallen, ben benieuwd:)!
Jongens even een vraag voor de gebruikers van een CI+ module hier.
Ik heb nu een C630 en gebruik hem tot nu toe in combinatie met analoog beeld.
Dit vind ik behoorlijk tegenvallen zeker omdat ik vaak series download en in 720p kijk.
Maakt zo'n CI+ module nou veel verschil? Of is een decoder/kastje eigenlijk beter? Wie o wie kan mij hier in adviseren.
En met wat voor kaart is het het beste? Ziggo?
Hoe zit het met de stotteringen in het beeld waar ik de laatste tijd veel mensen over hoor?
Ik hoop graag een advies van jullie te krijgen, alvast bedankt:)
Dit vind ik behoorlijk tegenvallen zeker omdat ik vaak series download en in 720p kijk.
Maakt zo'n CI+ module nou veel verschil? Of is een decoder/kastje eigenlijk beter? Wie o wie kan mij hier in adviseren.
Hoe zit het met de stotteringen in het beeld waar ik de laatste tijd veel mensen over hoor?
De kwaliteit van de HD-zenders die ik heb is echt verbluffend. Ik zie elk rimpeltje, puistje, putje etc in de huid van de nieuwslezers. Best griezelig soms.timwijn schreef op maandag 29 november 2010 @ 20:29:
Jongens even een vraag voor de gebruikers van een CI+ module hier.
In combinatie met een CI+ module van Ziggo dus. Geen last van stotteringen etc. Alleen af en toe dat blokkerige bij de HD-zenders. De andere (digitale) SD-zenders hebben nergens last van. Het moet dus iets in het signaal zijn. Ligt in ieder geval niet aan mijn TV.
Verwijderd
Zelf heb ik voor de werkelijke bestelling gevraagd of ik de tv kon ruilen wanneer het een CN scherm had. Dit was geen probleem bij Redcoon.nl. Gelukkig kreeg ik een SS scherm opgestuurd dus de eerste was meteen raak. SQ, SS en anders een AO paneel. CN zou ik vermijden veel te veel over gelezen inmiddels.Gait schreef op maandag 29 november 2010 @ 18:23:
Mja met LCD LED vind ik de kijkhoek toch al snel minder worden dan bijv. met Plasma die daar bijna geen last van heeft. Maar als ik naar het stroom verbruik kijk dan word ik daar wel weer blij van en we zitten toch redelijk recht voor de TV..
Lupo, heb je dan zo'n kaart van Smit ofzo?LuPo schreef op maandag 29 november 2010 @ 21:24:
[...]
De kwaliteit van de HD-zenders die ik heb is echt verbluffend. Ik zie elk rimpeltje, puistje, putje etc in de huid van de nieuwslezers. Best griezelig soms.![]()
In combinatie met een CI+ module van Ziggo dus. Geen last van stotteringen etc. Alleen af en toe dat blokkerige bij de HD-zenders. De andere (digitale) SD-zenders hebben nergens last van. Het moet dus iets in het signaal zijn. Ligt in ieder geval niet aan mijn TV.
Jij hebt de c530 toch? Is het installeren nog lastig? (Lijkt me niet dat het moeilijk voor me kan zijn, maar je weet maar nooit:))
Edit: Even een off-topic vraagje, wat studeer je, zie WO en Groningen in je profiel, studeer zelf bdk aan de rug:)
[ Voor 9% gewijzigd door timwijn op 29-11-2010 22:24 ]
Verwijderd
Ik ben aan het stoeien met de verbinding tussen mijn win XP pc en de TV. Ik probeer dat allshare aan het werk te krijgen en heb Win media player 11 erop gezet. Het delen van media heb ik gedaan en Win media player vind mijn tv ook zonder problemen. Ik krijg alleen geen contact vanaf de TV op mijn PC. Heeft iemand hier ervaring mee? Hulp word zeer gewardeerd.
Bij de MM ging mijn voorkeur ook al uit naar het matte scherm van de C630 dus dat moet hem dan worden.
Nu nog even kijken hoe ik dat ga doen voor een SQ01/02 panel. Een tv via internet bestellen ben ik sowieso niet zo'n fan van. En met de MM heb ik ook geen geweldige ervaring. Eens kijken waar ik hem voor niet meer dan € 600,- met een SQ01/02 panel kan krijgen. Volgens hdtvtest.co.uk heeft de C650 een input lag van 95ms en op game mode 45ms. Dit zal neem ik aan ook voor de C630 zo zijn? Dit is namelijk belangrijk voor de A/V-receiver die ik er bij moet kopen.
Nu nog even kijken hoe ik dat ga doen voor een SQ01/02 panel. Een tv via internet bestellen ben ik sowieso niet zo'n fan van. En met de MM heb ik ook geen geweldige ervaring. Eens kijken waar ik hem voor niet meer dan € 600,- met een SQ01/02 panel kan krijgen. Volgens hdtvtest.co.uk heeft de C650 een input lag van 95ms en op game mode 45ms. Dit zal neem ik aan ook voor de C630 zo zijn? Dit is namelijk belangrijk voor de A/V-receiver die ik er bij moet kopen.