It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.
Wat dingen in de mediaspeler geloof ik, ben het al weer vergeten. Maar je kunt het dus vinden op de poolse samsung site, de website zit hetzelfde in elkaar.Verwijderd schreef op donderdag 11 november 2010 @ 12:04:
Ik heb een 40LEC650 en net op de site van Samsung zag ik een nieuwe firmware-->3003, maar helaas geen changelog.
Weet iemand wat ze veranderd hebben tov de eerdere versie?
Alvast bedankt...
C650/C630Valorian schreef op donderdag 11 november 2010 @ 21:37:
Wat zien de kenners hier als "beste koop" wat betreft 32 inch televisies? (al dan niet van Samsung).
Zelf zoek ik er een die voor 99% voor films gebruikt gaat worden, maar zie door de bomen (en idoot veel specs waarmee je wordt doodgegooid) het bos niet meer.
C6700
De 654 zou geen ultra clear hebben, blijkbaar, maar is wel een zeer goede prijs vind ik.
Ben benieuwd, panel zal wel geen SQ zijn, maar zo'n drama zal het wel niet zijn hoop ik.

Het gaat om een LE32C530F1W
alvast bedankt
Ze zijn voor een verschillend moederbord. Je moet even kijken welke bij je TV hoort: bij Contact opnemen met Samsung, tweede pagina, kun je precies zijn welke versie je op het ogenblik hebt geladen.Emrulez schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 15:00:
Iemand enig idee wat het verschil is tussen deze twee firmwares?
Oke bedankt, heb de eerste blijkbaar, de andere update accepteerde de tv niet.hcQd schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 15:31:
[...]
Ze zijn voor een verschillend moederbord. Je moet even kijken welke bij je TV hoort: bij Contact opnemen met Samsung, tweede pagina, kun je precies zijn welke versie je op het ogenblik hebt geladen.
Vraag me nu wel af wat het verschil tussen de twee moederborden is.
Just do it.
toeval wil dat we deze middag deze TV gezien hebben in de winkel. wij vonden hem het mooiste beeld hebben in die prijscategorie. Enig idee wat je met de LAN kan doen? Hetzelfde als met de optionele wifi??Schizo007nl schreef op donderdag 11 november 2010 @ 22:17:
[...]
32C530/C550 is een erg tof model! Goede kijkhoek, prima contrast en gunstige prijs!
You don't need eyes to see, you need vision
Gewoon ff kijken met welke letters de (oude)geinstalleerde firmware begint,aan de hand daarvan maak je een keusEmrulez schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 15:00:
Iemand enig idee wat het verschil is tussen deze twee firmwares? ze zijn allebei van 16 September:
[afbeelding]
Het gaat om een LE32C530F1W
alvast bedankt
Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.
Ik heb echt een vrijwel lagloos tv nodig, want ik kan op mijn huidige tv niet lekker op gamer ivm met inputlag, dus vandaar dat ik dit keer 100% een juiste tv wil halen.
Een input die via HDMI op je tv is aangesloten kan je inderdaad niet 5.1 via de tv naar je receiver krijgen.Verwijderd schreef op donderdag 11 november 2010 @ 18:07:
Ik heb een 37b650 en ben me momenteel aan het orienteren op het gebied van audio receivers en 5.1 sets. Ik vraag me nu alleen af hoe ik 5.1 geluid krijg naar de receiver. Ik lees meerdere verhalen dat de optical out van de tv enkel stereo output?
Ik heb een mediaspeler (Acer Revo) via HDMI naar de tv, een Xbox360 via HDMI naar de tv en een Wii (via component naar de tv). Wat is de beste manier om 5.1 geluid naar de receiver te sturen?
De oplossing voor jou lijkt me dus gewoon om een receiver te kopen met zowel HDMI als component ingangen, en van beide minstens 1 uitgang (tenzij je een receiver hebt die component in naar HDMI uit kan doen). Op deze manier kan je zowel je mediaspeler als X360 via HDMI op je receiver aansluiten, en je receiver via HDMI out weer naar je tv. Als je receiver Component in -> HDMI out ondersteunt kan je je Wii ook direct via component aansluiten op je receiver, als je receiver dat niet ondersteunt moet je nog een extra component kabel kopen om je component out van je receiver op je component in van je tv aan te sluiten.
You don't need eyes to see, you need vision
Verwijderd
Top! Bedankt voor je nuttige info!Wekko306 schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 13:47:
[...]
Een input die via HDMI op je tv is aangesloten kan je inderdaad niet 5.1 via de tv naar je receiver krijgen.
De oplossing voor jou lijkt me dus gewoon om een receiver te kopen met zowel HDMI als component ingangen, en van beide minstens 1 uitgang (tenzij je een receiver hebt die component in naar HDMI uit kan doen). Op deze manier kan je zowel je mediaspeler als X360 via HDMI op je receiver aansluiten, en je receiver via HDMI out weer naar je tv. Als je receiver Component in -> HDMI out ondersteunt kan je je Wii ook direct via component aansluiten op je receiver, als je receiver dat niet ondersteunt moet je nog een extra component kabel kopen om je component out van je receiver op je component in van je tv aan te sluiten.
Alvast bedankt.
Waarschijnlijk is het een eigenschap van het gebruikte panel (SQ04 trouwens), maar ik ben toch benieuwd wat hier de ervaringen zijn.
Verwijderd
....slechts een paar posts terug is die vraag ook gesteld. Het antwoord daarop was dat er diverse linkjes, gedachten en reacties op dit onderwerp zijn, die allemaal in dit topic terug te vinden zijn.M0otje schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 22:42:
Ik wil dus de 32C530 halen, ik las op hdtvtest, dat een SQ paneel de beste is. Maar ik lees ook dat er sq1 en 2 etc zijn. Wat is nou dé beste paneel? En hoe kan ik het beste zien zonder dat ik hele tv eruit haal welke paneel het is? En welke serienummer zie ik dan?
Met de GoT zoekfunctie kan je eigenlijk alles wel vinden (zeker binnen dit forum), waarmee je vragen beantwoord worden, want om alles hier te herhalen is te uitgebreid en gezien de al gegeven en aanwezige informatie zinloos
Gelezen, maar had nog paar vraagtekens. Maar Is er nou verschil tussen sq1 en bv sq4?Verwijderd schreef op maandag 15 november 2010 @ 09:36:
[...]
....slechts een paar posts terug is die vraag ook gesteld. Het antwoord daarop was dat er diverse linkjes, gedachten en reacties op dit onderwerp zijn, die allemaal in dit topic terug te vinden zijn.
Met de GoT zoekfunctie kan je eigenlijk alles wel vinden (zeker binnen dit forum), waarmee je vragen beantwoord worden, want om alles hier te herhalen is te uitgebreid en gezien de al gegeven en aanwezige informatie zinloos
En waardoor ik me twijfels had op deze pagina, is omdat er er boven c530 staat maar kijk je net eronder dan staat er 32B530?
Veel dingen die niet duidelijk overkomen bij mij, vandaar dat ik me twijfels had, en wil dus niet wéér een fout maken met mijn aankoop
Verwijderd
B520 is het vorgige model, de C530 het huidige. Ik zie dat trouwens niet terug bovenaan de pagina die jij noemt..., want volgens mij is dat het verhaal over de panels en niet over de B530 of C530 specifiek .M0otje schreef op maandag 15 november 2010 @ 09:42:
[...]
Gelezen, maar had nog paar vraagtekens. Maar Is er nou verschil tussen sq1 en bv sq4?
En waardoor ik me twijfels had op deze pagina, is omdat er er boven c530 staat maar kijk je net eronder dan staat er 32B530?
Veel dingen die niet duidelijk overkomen bij mij, vandaar dat ik me twijfels had, en wil dus niet wéér een fout maken met mijn aankoop
Op die pagina van je linkje staat ook letterlijk het volgende over SQ1, SQ2...SQ4
But even then, different panels from the same series can also show variation. For instance, panels SQ01 and SQ02 are both PVA panels with an extended gamut (92% of the NTSC colour space) and 10 bit colour, while panels SS03 and SS04 have a standard gamut (72% of NTSC) and 8 bits.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2010 10:11 ]
Haha thanks Job, ja had ik even moeten doen(A), maar zat toch op tweakers dus dacht vraag het direct eventjes!job schreef op zondag 14 november 2010 @ 23:07:
dezelfde naam inderdaad.
Had je toch ook even uit kunnen proberen?
Vooral omdat ik een 37" full HD wil met DVB-C.
Heeft iemand hier ervaringen mee?

[ Voor 39% gewijzigd door rick85 op 15-11-2010 11:08 ]
Verwijderd
...dit zijn de zoekresultaten binnen dit forum: zoeken: c550rick85 schreef op maandag 15 november 2010 @ 10:44:
Ik ben al een tijdje aan het kijken naar een LCD tv. Nu lijkt me de Samsung LE37C550 wel een aardige keuze.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2010 11:44 ]
Ik zit al een tijdje te pielen om PS3 Mediaserver aan de praat te krijgen om via mijn UE40c6700 Uitzending/RTL/SBS gemist aan de praat te krijgen.
Ik heb de stappen gevolgd zoals in dit forum vermeld (samsung.conf in map renderers, juiste versie van vlc geinstalleerd, Uitzending Gemist plugin in de juiste map gezet maar helaas. Ik kan wel films bekijken via PS3M, maar die streams lukken me geen van allen (Youtube, Radio, FranceHD etc.) Het resulteert soms in een reboot van de tv!
Ik weet ook niet onder welk gedeelte ik de Uitzending Gemist spullen zou moeten kunnen terugvinden.
Heeft iemand het sowiezo al werkend gekregen?
Verwijderd
...je hebt wel een abbo of mogelijkheid daarin, om uitzending gemist te kijken/ontvangen ?VAnTurenhout schreef op maandag 15 november 2010 @ 12:59:Ik weet ook niet onder welk gedeelte ik de Uitzending Gemist spullen zou moeten kunnen terugvinden.
Want hier moet ik die uitbreiding in mijn abbo bijbetalen bij Ziggo, ondanks dat de Samsung TV deze mogelijkheid wel heeft voorbereid...
Gewoon ff zoeken in het forum, is al veel over gezegd. Heb zelf een c630, vergelijkbaar dus, erg goed model, ben tevreden.rick85 schreef op maandag 15 november 2010 @ 10:44:
Ik ben al een tijdje aan het kijken naar een LCD tv. Nu lijkt me de Samsung LE37C550 wel een aardige keuze.
[afbeelding]
Ik heb hem dit weekend gekocht, en ik ben tot dusver tevreden, maar ik heb hem nog niet heel grondig getest.rick85 schreef op maandag 15 november 2010 @ 10:44:
In de Media Markt webshop is hij momenteel slechts 439 euro en dan kun je hem gratis naar een filiaal laten bezorgen. Dat is nog de aanbiedingsprijs van vorige week, dus die kan eerdaags weer omhoog gaan.
Euh? om Uitzending gemist via internet te kijken heb ik toch geen apart Ziggo abo nodig? En waarlangs kijk jij dan UG op je TV ? Ik heb het over het MediaPlayer gedeelte waarin ik mijn PS3 MEdia Server zie.Verwijderd schreef op maandag 15 november 2010 @ 13:08:
[...]
...je hebt wel een abbo of mogelijkheid daarin, om uitzending gemist te kijken/ontvangen ?
Want hier moet ik die uitbreiding in mijn abbo bijbetalen bij Ziggo, ondanks dat de Samsung TV deze mogelijkheid wel heeft voorbereid...
Ben wel erg benieuwd waar jij het over hebt dan.
Verwijderd
VAnTurenhout schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 09:13:
[...]Euh? om Uitzending gemist via internet te kijken heb ik toch geen apart Ziggo abo nodig? En waarlangs kijk jij dan UG op je TV ? Ik heb het over het MediaPlayer gedeelte waarin ik mijn PS3 MEdia Server zie.
Ben wel erg benieuwd waar jij het over hebt dan.

Eerste ervaring:
Goed beeld en zo goed als geen weerspiegeling, al is er natuurlijk nog geen zon.
Minpunten: geluid valt toch iets tegen en bij snelle beweging klopt er iets niet.
Zal later nog iets meer details geven, dan heb ik wat meer tijd gehad om te testen.
De C654 heeft geen ultra clear panel en is zwart met een transparante kleine rand, luidsprekers zijn ook 2x10W t.o.v. 15W voor de C650.
Voor de prijs is het wel een zeer goede TV.
EDIT: nog vergeten, heb een SQ02 panel
Ben in de winkel in Beek geweest en daar stond een C650 en C654, heb een C654 genomen omdat die geen rood heeft in de rand. Hebben ze moeten bestellen, maar veel geluk gehad dat er nu een SQ02 panel inzit.
EDIT: @Galactic, bij het model TV moet je op de Samsung site op ondersteuning klikken, meestal staat er een power consumption guide bij
http://downloadcenter.sam...er_consumption_LCD_TV.pdf
[ Voor 32% gewijzigd door abusimbal op 16-11-2010 12:58 ]
Voor zover ik gehoord en gelezen heb is de C650 het standaard model en zijn de 652 653 en 654 varianten op een thema. Ik weet dat de 654 exclusief is voor BCC in nederland. (in de UK voor een andere keten)
Samsung is helaas niet zo uniform met het vermelden van specs. Als je op de UK site kijkt heeft de 654 wel ultra clear panel en de de 650 gewoon ook 2 x 10W audio. (wat het meest voor de hand ligt)
wat je terug kan vinden in de 2010 dealer book
@Galactic;
Bij de downloads voor de desbetreffende TV, vind je een pdf met de naam Power Consumption Guide doe er je voordeel mee.
[ Voor 8% gewijzigd door dekac op 16-11-2010 16:28 ]
Wat wij dan vervelend vinden is dat je niet gekeken hebtGalactic schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 11:30:
Wat ik zo vervelend vind aan de Samsungs is dat er op de officiële website geen cijfers te vinden zijn over het stroomverbruik. Ik vermoed dat dit niet onbewust gedaan is. Is het verbruik bij een Samsung TV dan zo hoog?
Kan uit eigen metingen vertellen dat het redelijk klopt. Ergens tussen de 70 en 170Watt, afhankelijk hoe het scherm staat ingesteld. Ik heb de achtergrondverlichting redelijk gedimd en staat het verbruik op 80Watt
Verwijderd
Die 80 watt voor een 40 inch is vrij normaal, zeker als je de backlight niet te hoog hebt (zo rond de 5). De door Samsung genoemde waardes zijn maxima, in de praktijk haal je die zelden tenzij je overdag je backlight op 20 zet.Rieverst schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 16:27:
[...]
Wat wij dan vervelend vinden is dat je niet gekeken hebtHet staat bij "alle" tv's onder ondersteuning en dan downloadcentrum. Bijvoorbeeld voor de 40C650;
Kan uit eigen metingen vertellen dat het redelijk klopt. Ergens tussen de 70 en 170Watt, afhankelijk hoe het scherm staat ingesteld. Ik heb de achtergrondverlichting redelijk gedimd en staat het verbruik op 80Watt
Ik ben sinds afgelopen vrijdag de trotste bezitter van een LE46C750 (SQ01) 3D tv...
Ben er super tevreden mee. Echter heb ik 1 vraag:
In de manual staat dat een externe USB in FAT/FAT32 of NTFS geformateerd kan worden en dat de tv dit ondersteunt.
Als ik deze in de tv plug, gaat het goed, op het moment dat ik iets wil opnemen of timeshifting wil doen dan komt er een melding:
usb mogelijk niet geschikt voor opnamefunctie. wilt u het media formateren.
Als ik dit doe dan kan ik wel opnemen,maar kan ik de HD niet meer vanaf een laptop lezen.
Weet iemand of dit klopt en hoe hier mee om tegaan, ik wil graag vanaf mijn laptop foto's, films op de externe HD kunnen zetten.
Verwijderd
Zoals Lost al aangeeft heeft je probleem niet zozeer op de tv betrekking maar op PS 3 mediaserver. Op http://ps3mediaserver.org/forum/ heb je enorm veel informatie over de PS 3 mediaserver, maar ook bekende problemen en daarvoor bestaande oplossingen.VAnTurenhout schreef op maandag 15 november 2010 @ 12:59:
Ik ga het toch nog maar eens proberen:
Ik zit al een tijdje te pielen om PS3 Mediaserver aan de praat te krijgen om via mijn UE40c6700 Uitzending/RTL/SBS gemist aan de praat te krijgen.
Ik heb de stappen gevolgd zoals in dit forum vermeld (samsung.conf in map renderers, juiste versie van vlc geinstalleerd, Uitzending Gemist plugin in de juiste map gezet maar helaas. Ik kan wel films bekijken via PS3M, maar die streams lukken me geen van allen (Youtube, Radio, FranceHD etc.) Het resulteert soms in een reboot van de tv!
Ik weet ook niet onder welk gedeelte ik de Uitzending Gemist spullen zou moeten kunnen terugvinden.
Heeft iemand het sowiezo al werkend gekregen?
Uit eigen ervaring kan ik je wel melden dat het bij mij uiteindelijk niet is gelukt e.e.a. werkend te krijgen in combinatie met Mac OS. Hier komt bij dat de server van UG nog niet een dermate hoge streamingkwaliteit heeft dat het beeld er echt goed uitziet op een 40 inch scherm. Mogelijk dat het beeld wel beter is met http://beta.uitzendinggemist.nl/ .
De widgets van sommige mediaspelers bieden UG van de publieke omroep en de commerciële zenders soms standaard aan maar maken kennelijk gebruik van een speciale server van 'uitzending gemist achtige sites' met een iets betere beeldkwaliteit.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2010 23:11 ]
Eerste vraag: Ik zit al een tijdje te kijken wat nu een mooi model zou kunnen zijn. Wat me opvalt is dat de series die hier worden besproken allemaal 100hz refreshrate hebben, tenminste... Dit staat in de specs in de pricewatch. Als ik op de samsung site ga kijken: http://www.samsung.com/nl/consumer/tv-audio-video/televisions/led-tv/index.idx?pagetype=subtype_p2
zie ik dat ze vanaf de 6000 serie allemaal minstens 400Hz hebben. Waarom dit structurele verschil in specs?
Tweede vraag: Zo te zien is het voornaamste verschil tussen de C6x00 en de C6x0 series dat de eerste edge-lit is, en de tweede de 'oudere' generatie LCD panelen?
Clear Motion Rate staat dus niet gelijk aan de refreshrate van het panel, die bij de 6000 serie 100 Hz. is.
Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT
Verwijderd
....mijn ervaring (en eigenlijk vaststaand gegeven) is dat aanbiedingen altijd terug komen, en prijzen eigenlijk nooit een stijgende maar vooral een dalende trend hebben. Als je geduld hebt, zou ik voorzichtig zijn met aanschaf met de feestdagen, aangezien men dan toch wel kooplustig is. De echte aanbiedingen/prijsverlagingen volgen eigenlijk altijd in de uitverkoopmaanden jan/feb (..want ook dan zijn de verse modellen op komst en gaan de oude eruit...). Net als in sep/okt.Valorian schreef op woensdag 17 november 2010 @ 14:01:
Ben nog in dubio. Niet over het model, heb reeds besloten dat ik de C650 32" ga kopen, maar over de plek en datum van aankoop. Kan hem nu kopen voor rond de 500 euro via een hele reeks webwinkels, maar zit nog te twijfelen. Sinterklaas én kerst komt eraan. Weet iemand uit ervaring of dit nog momenten zijn waarop de prijzen echt (tijdelijk) fors lager zijn d.m.v. aanbiedingen, of valt dit in de praktijk wel mee?
De MM heeft hier afgelopen week wel een sterke stunt gehad met meer voordeel bij grotere uitgaaf (bij tv's).
Dat zijn wel aardige koopmomenten. Je ziet dan ook dat de prijzen voor die stunt op (als indicatie) 100,- staan, tijdens de stunt op 120.- (en dan met korting zeg maar op 90.- uikomen) en na de stunt op 95.- staan.
De prijzen zullen niet stijgen naar de oude niveau's, maar vanaf deze 'vaste' prijs van 95.- weer langzaam gaan zakken, met zoals gezegd, sterkere aanbiedingen in de genoemde uitverkoop maanden.
Aan jou dus , afhankelijk van geduld en timing, wanneer je wilt aanschaffen.
Word er helemaal krankjorum van. Zou het evt een hardwarefout kunnen zijn? Maw moet ik hem terugbrengen naar de MediaMarkt (zit nog in de twee weken, dat ik hen volgens hen kan omruilen). Ik kan de sync namelijk niet op een andere manier testen.
[ Voor 10% gewijzigd door pelt op 17-11-2010 17:47 ]
Je tv schakelt zelf over naar de juiste refreshrate. Zelf de refreshrate instellen (mocht het al kunnen) heeft geen zin. Heb je het geluid wellicht via een extern apparaat (versterker)?pelt schreef op woensdag 17 november 2010 @ 17:46:
Is het mogelijk om mijn C630 de refreshrate te veranderen? Ik heb het idee dat de tv out of sync is als ik tv kijk via digitenne en ik snap niet hoe ik het op kan lossen. Ook tijdens het kijken van een mkv loopt het geluid niet goed (dat kan misschien nog aan de codec liggen), maar tijdens het digitenne kijken zou het geluid toch gewoon gelijk moeten lopen?
Dan heb je waarschijnlijk last van de inputlag.
Digitenne geeft door de beperkte bitrate gewoon matig beeld. Kan je instellen wat je wilt, mooi wordt het niet.jeff0122 schreef op woensdag 17 november 2010 @ 17:55:
Ik heb een samsung lec630 sinds 1 week, en heb vandaag digitenne van kpn gehaald. Alleen het beeld vind ik niet heel erg mooi, weet iemand wat de beste settings hiervoor zijn met deze tv?
[ Voor 76% gewijzigd door job op 17-11-2010 18:03 ]
Verwijderd
Zoals Job ook aangeeft is Digitenne niet super qua beeld, zeker ivm digitale kabeltv is het zeer matig. Let er wel op dat je bij 'Beeld' kiest voor de filmstand. Dat maakt het beeld zachter en prettiger.jeff0122 schreef op woensdag 17 november 2010 @ 17:55:
Ik heb een samsung lec630 sinds 1 week, en heb vandaag digitenne van kpn gehaald. Alleen het beeld vind ik niet heel erg mooi, weet iemand wat de beste settings hiervoor zijn met deze tv?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2010 19:01 ]
Verwijderd
Klopt. De C400 t/m 700 series hebben CCFL backlight en geen LED.twinkey schreef op woensdag 17 november 2010 @ 08:27:
Tweede vraag: Zo te zien is het voornaamste verschil tussen de C6x00 en de C6x0 series dat de eerste edge-lit is, en de tweede de 'oudere' generatie LCD panelen?
Dat van die MKV bestanden ligt aan de codec denk ik hoor. Heb zelf de c630 en heb geen last wanneer ik mkv bestanden (of avi, of mp4) bestanden afspeel met het geluid. Of het zou een foutje in de hardware of software kunnen zijn.pelt schreef op woensdag 17 november 2010 @ 17:46:
Is het mogelijk om mijn C630 de refreshrate te veranderen? Ik heb het idee dat de tv out of sync is als ik tv kijk via digitenne en ik snap niet hoe ik het op kan lossen. Ook tijdens het kijken van een mkv loopt het geluid niet goed (dat kan misschien nog aan de codec liggen), maar tijdens het digitenne kijken zou het geluid toch gewoon gelijk moeten lopen? Misschien helpt het als ik de tv in 24p modus zet tijdens een film kijken, maar ik kan nergens in het menu vinden waar ik dat in kan stellen?
Word er helemaal krankjorum van. Zou het evt een hardwarefout kunnen zijn? Maw moet ik hem terugbrengen naar de MediaMarkt (zit nog in de twee weken, dat ik hen volgens hen kan omruilen). Ik kan de sync namelijk niet op een andere manier testen.
Nee het geluid gewoon via de tv zelf. En de digitenne via een scart kabel, maar toch klopt het geluid gewoon echt niet met het beeld. Echt superirritant. Ik heb hier ook geen coax aansluiting dus kan niet checken of het daaraan ligt. Maar met mijn oude CRT tv had ik nergens last van.job schreef op woensdag 17 november 2010 @ 17:56:
[...]
Je tv schakelt zelf over naar de juiste refreshrate. Zelf de refreshrate instellen (mocht het al kunnen) heeft geen zin. Heb je het geluid wellicht via een extern apparaat (versterker)?
Dan heb je waarschijnlijk last van de inputlag.
[...]
Digitenne geeft door de beperkte bitrate gewoon matig beeld. Kan je instellen wat je wilt, mooi wordt het niet.
Avi bestanden via een usbstick lijken ook wat out of sync te lopen, zei het miniem. Tenzij ik ga spoelen, dan is er weer een grote vertraging waar te nemen. Het vervelende is denk ik dat als ik er mee terug ga zowel Samsung als de MediaMarkt kunnen zeggen dat het aan het Digitenne kastje ligt of aan de codecs van de bestanden maw ik heb geen poot om op te staan en weet eigenlijk niet hoe het met de garantie zit. Heb weinig zin om een paar weken zonder tv te zitten omdat ze het probleem moeten onderzoeken. Ik heb op internet ook geen andere klachten zoals de mijne gelezen, dus begrijp er eigenlijk niks van.
Ik denk dat ik een dezer dagen iig een exterene mediaplayer koop, aangezien ik dat toch al van plan was, daar ik de afspeelmogelijkheden toch niet helemaal je van het vind (oa de ondertitels). Verder zal ik even mijn digitenne kastje resetten (denk niet dat dat zin heeft maar toch). Anders kan ik ook nog zon insteekkaart aanschaffen. Enfin veel te veel opties die eigenlijk allemaal geld kosten, maar goed.
Zou dan toch eens contact met Samsung of Mediamarkt opnemen hoor.pelt schreef op woensdag 17 november 2010 @ 20:55:
[...]
Nee het geluid gewoon via de tv zelf. En de digitenne via een scart kabel, maar toch klopt het geluid gewoon echt niet met het beeld. Echt superirritant. Ik heb hier ook geen coax aansluiting dus kan niet checken of het daaraan ligt. Maar met mijn oude CRT tv had ik nergens last van.
Avi bestanden via een usbstick lijken ook wat out of sync te lopen, zei het miniem. Tenzij ik ga spoelen, dan is er weer een grote vertraging waar te nemen. Het vervelende is denk ik dat als ik er mee terug ga zowel Samsung als de MediaMarkt kunnen zeggen dat het aan het Digitenne kastje ligt of aan de codecs van de bestanden maw ik heb geen poot om op te staan en weet eigenlijk niet hoe het met de garantie zit. Heb weinig zin om een paar weken zonder tv te zitten omdat ze het probleem moeten onderzoeken. Ik heb op internet ook geen andere klachten zoals de mijne gelezen, dus begrijp er eigenlijk niks van.
Ik denk dat ik een dezer dagen iig een exterene mediaplayer koop, aangezien ik dat toch al van plan was, daar ik de afspeelmogelijkheden toch niet helemaal je van het vind (oa de ondertitels). Verder zal ik even mijn digitenne kastje resetten (denk niet dat dat zin heeft maar toch). Anders kan ik ook nog zon insteekkaart aanschaffen. Enfin veel te veel opties die eigenlijk allemaal geld kosten, maar goed.
Het is natuurlijk ook onzin dat je allemaal dingen moet gaan proberen/aanschaffen om normaal tv te kunnen kijken op je tv. Wie weet bieden ze je wel direct een goede oplossing. You never know:)
Je kan digitenne ook testen zonder ci-kaart. Ned 1 is ook via digitenne ongecodeerd.
Dus even opnieuw naar zenders scannen en dan de juiste optie selecteren zodat je ook je digitenne zenders ophaalt (vergeet de antenne niet).
via een usb stick is niet ideaal, er worden veel trage usb sticks verkocht. Je moet ook de usb uitsluiten als oorzaak. Werkt het afspelen via de usb stick wel bij je pc? Test de usb stick eens bij een zelfde model in de mediamarkt.
Verwijderd
Nog even terugkomend op bovenstaand antwoord met de vraag hoe ik de televisie aansluit op een receiver als ik een CAM+ kaart gebruik en dus geen losse decoder heb. Iemand een antwoord? Kan dat ook Dolby?Wekko306 schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 13:47:
[...]
Een input die via HDMI op je tv is aangesloten kan je inderdaad niet 5.1 via de tv naar je receiver krijgen.
Zo gebruik ik het zelf ookVerwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 09:01:
[...]
Nog even terugkomend op bovenstaand antwoord met de vraag hoe ik de televisie aansluit op een receiver als ik een CAM+ kaart gebruik en dus geen losse decoder heb. Iemand een antwoord? Kan dat ook Dolby?
Ik heb een optische kabel van m'n tv naar m'n receiver lopen voor het geluid van de televisie zelf. Op Nederland 1,2 en 3 heb je dan inderdaad Dolby Digital mits je dit zo instelt op je tv via Menu > Sound > Audio Format: Dolby Digital 2.0 en Menu > Sound > Additional Setting > SPDIF Output > Audio Format: Dolby Digital.
Als ik een aflevering van planeth earth in 1080p wil kijken (blu-ray rip van ong. 8gig voor minuut of 55) via mijn externe harde schijf op mijn tv (32C630), geeft het beeld om de 5 a 10 sec. een kleine stotter. Nou kan ik het mij niet voorstellen dat het aan de (mediaspeler van de) tv ligt. Kan het zijn dat de data langzaam doorkomt via de harde schijf? Als ik er iets naar toe overzet via de computer, gaat dat maar met ong. 25/26mb/s.
Dus is het waarschijnlijk dat het aan mijn harde schijf ligt?
Die 3MB/sec is qua overdracht niet echt een probleem.
Hoe kan de tv dat niet trekken dan, terwijl die wel geschikt moet zijn voor 1080p. (Het is immers een gewone full hd tv) Ligt dat dan aan de mediaspeler van de tv? (dat ik beter een externe mediaspeler kan kopen?)Raymond schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 10:48:
Nee, eerder toch gewoon aan je tv. 1080P op hoge kwaliteit is nog best pittig.
Die 3MB/sec is qua overdracht niet echt een probleem.
Tevens had ik ergens gelezen dat 1080p iets van 30mb/s nodig had ofzo?
Ik had hier een mkv van 130 minuten van ik geloof 18gig, en dat werkte via het netwerk (Pc met mkv > router > tv) prima dus een bestand van 55 minuten van 8gig zou ook wel moeten kunnen. Met iets kleinere bestanden heb je er geen last van?timwijn schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 10:34:
Vraagje:
Als ik een aflevering van planeth earth in 1080p wil kijken (blu-ray rip van ong. 8gig voor minuut of 55) via mijn externe harde schijf op mijn tv (32C630), geeft het beeld om de 5 a 10 sec. een kleine stotter. Nou kan ik het mij niet voorstellen dat het aan de (mediaspeler van de) tv ligt. Kan het zijn dat de data langzaam doorkomt via de harde schijf? Als ik er iets naar toe overzet via de computer, gaat dat maar met ong. 25/26mb/s.
Het ene 1080P filmpje is de andere niettimwijn schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 11:27:
[...]
Hoe kan de tv dat niet trekken dan, terwijl die wel geschikt moet zijn voor 1080p. (Het is immers een gewone full hd tv) Ligt dat dan aan de mediaspeler van de tv? (dat ik beter een externe mediaspeler kan kopen?)
Tevens had ik ergens gelezen dat 1080p iets van 30mb/s nodig had ofzo?
Nee geen last van. 720P versie van Earth (is een superzware 720 film) speelt ie prima af geen probleem.Wekko306 schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 11:54:
[...]
Ik had hier een mkv van 130 minuten van ik geloof 18gig, en dat werkte via het netwerk (Pc met mkv > router > tv) prima dus een bestand van 55 minuten van 8gig zou ook wel moeten kunnen. Met iets kleinere bestanden heb je er geen last van?
Heb alleen het idee dat het iets te maken heeft met mijn harde schijf. Het is gewoon de hele tijd een kleine hapering. Zou niet weten als het aan mijn tv ligt, hoe het dan aan mijn tv kan liggen, wat daar dan de oorzaak van zou zijn. Heb eerder het idee dat het dan dus ligt aan mijn harde schijf.
Maar de gene die van mening is dat het de TV is (samsung le32c630) graag de oorzaak er van zeggen.
En als het de harde schijf kan zijn, ligt het dan aan de te langzame snelheid? Of cache? (weet zo niet hoe groot die is) Ik hoor graag weer van jullie; )
Twijfel momenttel tussen de volgende toestellen:
pricewatch: Samsung LE40C650
pricewatch: Samsung LE40C550
pricewatch: Samsung UE40C5100
De belangrijkste verschillen tussen de 650 en 550 zijn BD Wise en Internet@TV en van beiden vraag ik me af of deze opties het prijsverschil wel waard zijn.
Dit zijn, naast het beeldscherm uiteraard, ook de 2 belangrijkste verschillen tussen de 650 en C5100
Daarnaast de twijfel tussen LCD en LED dus, ik vraag me echt af of de "voordelige" LED qua beeldkwaliteit kan concurreren met de wat luxere LCD?
Edit: het gaat dus eigenlijk met name over het verschil in beeldkwaliteit tussen de LED en LCD, de overige features kom ik wellicht wel uit, maar daarover zijn jullie bevindingen natuurlijk ook altijd welkom.
[ Voor 30% gewijzigd door floriske.nl op 19-11-2010 14:25 ]
Kan iemand mij helpen met reviews, ervaringen of links naar andere websites?
Lees even het forum door ipv een vraag te stellen die al even hiervoor is gesteld en hier al veel vaker is gesteld.floriske.nl schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 14:20:
Hierbij maar even de zoveelste "ik weet niet goed wat te kiezen" post
Twijfel momenttel tussen de volgende toestellen:
LE40C650
LE40C550
UE40C5100
De belangrijkste verschillen tussen de 650 en 550 zijn BD Wise en Internet@TV en van beiden vraag ik me af of deze opties het prijsverschil wel waard zijn.
Dit zijn, naast het beeldscherm uiteraard, ook de 2 belangrijkste verschillen tussen de 650 en C5100
Daarnaast de twijfel tussen LCD en LED dus, ik vraag me echt af of de "voordelige" LED qua beeldkwaliteit kan concurreren met de wat luxere LCD?
Edit: het gaat dus eigenlijk met name over het verschil in beeldkwaliteit tussen de LED en LCD, de overige features kom ik wellicht wel uit, maar daarover zijn jullie bevindingen natuurlijk ook altijd welkom.
Paar pagina's terug heb ik namelijk gevraagd hoe een c5100 was, daar werd mij lcd in die prijscategorie aangeraden tov led.
Waarom twijfel je tussen een c550 en c650? 630 is ook een prima mogelijkheid en het verschil tussen 630 en 650 is ook internet@tv.
Kortom, verdiep je zelf even wat beter, lees zelf het forum gewoon even een paar pagina's terug door en trek je conclusie daar uit.

Wel heel veel over de 32" uitvoering, maar weinig tot niks over de 40"
Maar goed, geen LED is dus het advies.
De reden dat ik de C630 er tussenuit gelaten heb is het wel erg geringe prijsverschil met de 650
[ Voor 32% gewijzigd door floriske.nl op 19-11-2010 14:35 ]
Denk niet dat er qua beeld verschil zit tussen een 32 inch en een 40 inch van het zelfde typefloriske.nl schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 14:32:
doe voor de grap eens een topic search op UE40c5100 en kijk eens wat dit oplevert
Wel heel veel over de 32" uitvoering, maar weinig tot niks over de 40"
Maar goed, geen LED is dus het advies.
De reden dat ik de C630 er tussenuit gelaten heb is het wel erg geringe prijsverschil met de 650

Verder prijsverschil is inderdaad wel heel klein tussen 630 en 650 (dacht dat het groter was, was bij de mediamarkt volgens mij wel zo).
Ik heb de 630 dus gekocht, kortgeleden en ben er erg tevreden over tot nu toe. Volgens mij was hier iemand anders kortgeleden die de 40 inch versie er van had gekocht en daar ook bijzonder tevreden over was. Tussen 650 en 630 zit geen beeldverschil volgens mij, dus als je internet@tv er gewoon bij wil, denk ik dat de 650 een erg goede tv voor je is, waar je veel plezier aan zal beleven.
Edit: ik vond de c5100 qua design veel mooier, maar was zelf meer weg van het beeld van de 630.
[ Voor 4% gewijzigd door timwijn op 19-11-2010 15:42 ]
Verwijderd
De C650 heeft daarnaast een UltraClear panel. Dat paneel heeft een glossy finish itt de C630 die een meer matte finish heeft. Samsung beweert dat het UltraClear panel beter is en her en der wordt gemeld dat de kijkhoek van het UltraClear panel iets beter is. In kamers met veel licht is het matte paneel een betere keus.timwijn schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 15:41:
[...]
Denk niet dat er qua beeld verschil zit tussen een 32 inch en een 40 inch van het zelfde type![]()
Verder prijsverschil is inderdaad wel heel klein tussen 630 en 650 (dacht dat het groter was, was bij de mediamarkt volgens mij wel zo).
Ik heb de 630 dus gekocht, kortgeleden en ben er erg tevreden over tot nu toe. Volgens mij was hier iemand anders kortgeleden die de 40 inch versie er van had gekocht en daar ook bijzonder tevreden over was. Tussen 650 en 630 zit geen beeldverschil volgens mij, dus als je internet@tv er gewoon bij wil, denk ik dat de 650 een erg goede tv voor je is, waar je veel plezier aan zal beleven.
Edit: ik vond de c5100 qua design veel mooier, maar was zelf meer weg van het beeld van de 630.
De panelen van de 32 inch en 40 inch van hetzelfde type tv kunnen iets verschillen. Daarnaast speelt de panelloterij , zoek in dit topic voor meer informatie daarover (trefwoorden bijvoorbeeld: SQ02).
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2010 19:42 ]
Verwijderd
De Philips is zeer matig getest op AVforums http://www.avforums.com/r...7605-LCD-HDTV-Review.htmlMeltedForest schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 14:22:
Ben al een aantal weken langzaam aan het kijken voor een nieuwe TV, maar ik blijf toch elke keer terugkomen bij de Samsung UE40C6700 of de Philips 40PFL7605H. Nu zijn ze beide in prijs ongeveer gelijk, maar ik kan nergens een site vinden die beide modellen getest hebben en kan dus geen goed verschil opmaken. Ambilight is voor mij geen extra + of -, al zal het er vast wel enorm cool uit zien.
Kan iemand mij helpen met reviews, ervaringen of links naar andere websites?
AVforums heeft de Samsung C6000 serie niet getest, wel de C8000 serie, die is weliswaar vergelijkbaar qua basistechniek (Edge LED) maar zal vermoedelijk verder een beter paneel hebben dan de C6000 serie: http://www.avforums.com/r...000-3DTV-HDTV-Review.html
Review C6000 serie: http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1273593474
Verwijderd
Speelt de film wel soepel op de laptop/pc vanaf dezelfde harddisk die je gebruikt bij de tv en eventueel ook vanaf de ingebouwde harddisk? Indien nee, dat zit het probleem sowieso in het bestand of harddisk. Indien ja, dan trekt de Samsung tv het kennelijk niet of ligt het aan de combinatie tv en specifiek deze harddisk. Een andere harddisk proberen bij de tv kan in dat geval ook een optie zijn.timwijn schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 10:34:
Vraagje:
Verwijderd
Ook nog een argument...timwijn schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 15:41:
[...]Tussen 650 en 630 zit geen beeldverschil volgens mij, dus als je internet@tv er gewoon bij wil, denk ik dat de 650 een erg goede tv voor je is, waar je veel plezier aan zal beleven.
....belangrijk voor mij was in ieder geval dat de C650 meer spiegelt als de C630. Of nog beter gezegd... de C630 is bijzonder mat en de C650 is mat. Met grote raampartijen op de zonnige zuidkant die in de TV schitteren moest ik wel kiezen voor de meest matte variant, dus de C630
Ik heb de laatste tijd toch wel erg veel last van happeringen in het beeld vooral als ik TV zit te kijken het motion plus al uit staan. Maar vraag me nou af of het aan ziggo digitale tv ligt of aan mijn TV. Het is op de meeste zenders wel, maar niet als ik een serie kijken via de mediaplayer als daar wat fout mee gaat zit het in het bestand zelf (krijg zelfde resultaat op mijn pc).
Iemand hier met Ziggo digitale tv die het zelfde ondervind? Het is iets van de laatste maand ongeveer. Soms wat meer dan andere keren.
Verwijderd
Heb dat ook wel regelmatig. Over ongeveer de helft van het beeld komen wat blokjes en zo. Duurt 1 a 2 seconden. Zo eens in het uur of zo maar ik tel het niet dus het kan ook iets vaker zijn. Inderdaad vrijwel alleen bij tv kijken via Ziggo met CI+. Heb ook de indruk dat het iets vaker is als 2 maanden geleden maar kijk ook weer niet heel veel tv dus lastig te zeggen of het nu echt heel veel vaker is dan eerder. Komt bij dat ik mijn tv nog geen 3 maanden heb.WeAreLegion schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 21:03:
Hmmm
Ik heb de laatste tijd toch wel erg veel last van happeringen in het beeld vooral als ik TV zit te kijken het motion plus al uit staan. Maar vraag me nou af of het aan ziggo digitale tv ligt of aan mijn TV. Het is op de meeste zenders wel, maar niet als ik een serie kijken via de mediaplayer als daar wat fout mee gaat zit het in het bestand zelf (krijg zelfde resultaat op mijn pc).
Iemand hier met Ziggo digitale tv die het zelfde ondervind? Het is iets van de laatste maand ongeveer. Soms wat meer dan andere keren.
of
het mute icoontje uit te zetten
of
met één commando van interne speakers om te schakelen naar externe speakers
Het blijkt lastig om mijn Harmony correct te laten schakelen tussen 'gewoon' TV geluid en geluid via mijn surround set.
Mute op de TV is simpel, maar geeft een icoon in beeld.
Via ingevoegde commando's op de Harmony 'handmatig' omschakelen tusen interne en externe speakers werkt slecht omdat je diep menu's door moet. Eén stap gemist en alles loopt fout...
Na flink zoeken lijkt de enige manier om het een beetje te fixen bij aan- en uitzetten van de surround set het TV volume op de TV omlaag en weer omhoog te zetten. Dat is niet elegant en duurt erg lang, 20 stapjes met dan weer steeds het volume up/down icoon in beeld
Weet nog steeds niks.....
Verwijderd
Als je CI+ gebruikt is dat dan alleen de coaxkabel. Heb nog ergens in het traject zo'n haakse stekker erin, die zijn niet echt heel goed. Analoog signaal is ook vrij matig dus bij mij zou een nieuwe kabel trekken met nw stekkers en wandcontactdoos kunnen helpen. Is me alleen teveel werk dus laat het zo.WeAreLegion schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 00:23:
Ja ging er ook wel vanuit dat het niet aan mijn tv lag die is nog geen half jaar oud ook. Maar het valt me gewoon op dat het in eens gebeurd. Maar goed weinig aan te doen helaas signaal sterkte is van 72 tot ongeveer 82 dus dat is prima volgens mij. Zou op zich kabels wel keer opnieuw kunnen aansluiten maar dat komt wel.
Hier hetzelfde probleem met een C+ module van ziggo.WeAreLegion schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 00:23:
Ja ging er ook wel vanuit dat het niet aan mijn tv lag die is nog geen half jaar oud ook. Maar het valt me gewoon op dat het in eens gebeurd. Maar goed weinig aan te doen helaas signaal sterkte is van 72 tot ongeveer 82 dus dat is prima volgens mij. Zou op zich kabels wel keer opnieuw kunnen aansluiten maar dat komt wel.
Laat even weten als je een oplossing hebt
Verwijderd
Wat mij opviel is de minder makkelijke en vriendelijke menustructuur mbt alle instellingen. Daar is de Samsung C630 dan toch een stuk beter in. Doet mij gelukkig wederom bevestigen dat de C630 een prima aanschaf is geweest
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2010 23:04 ]
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Verwijderd
.... en dat betekend dus een prijs van , en waar dan wel ??? (...anders weten we nog niets, en is de mededeling redelijk zinloosPhusebox schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 23:11:
En hier is de 40c630 inmiddels met 150 euro in prijs gestegen...
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2010 10:23 ]
€ 750 euro, Mediamarkt Maastricht, Heerlen en Roermond.Verwijderd schreef op zondag 21 november 2010 @ 10:23:
[...]
.... en dat betekend dus een prijs van , en waar dan wel ??? (...anders weten we nog niets, en is de mededeling redelijk zinloos)
Verwijderd
Let wel dat de 40 inch Philips 7605 een veel beter paneel gebruikt dan de door AVforums geteste 37 inch versie. Die test zegt dus niet alles.Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 19:53:
[...]
De Philips is zeer matig getest op AVforums http://www.avforums.com/r...7605-LCD-HDTV-Review.html
AVforums heeft de Samsung C6000 serie niet getest, wel de C8000 serie, die is weliswaar vergelijkbaar qua basistechniek (Edge LED) maar zal vermoedelijk verder een beter paneel hebben dan de C6000 serie: http://www.avforums.com/r...000-3DTV-HDTV-Review.html
Review C6000 serie: http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1273593474
Zie daarvoor o.a. hier sandeman in "[LCD TV] Philips de 7000 & 8000 Serie 20..." en ook op avforums is er een hoop over te vinden.
Verwijderd
...toe maar zeg, das stevig. Klopt dat echt wel, want hier is ie in de winkel bij de MM 595.-, en de MM webshop zegt 585.-Phusebox schreef op zondag 21 november 2010 @ 10:40:
[...]
€ 750 euro, Mediamarkt Maastricht, Heerlen en Roermond.
Ik denk echt dat het een ander formaat of type moet zijn die jij hebt gezien...
Hmm dan is het alleen MM Maastricht en Heerlen, en ja het was zeker de 40C630. Heb weken staan kijken naar deze tv, kon nergens een SQ02 paneel vinden, alleen maar AA05.Verwijderd schreef op zondag 21 november 2010 @ 16:24:
[...]
...toe maar zeg, das stevig. Klopt dat echt wel, want hier is ie in de winkel bij de MM 595.-, en de MM webshop zegt 585.-
Ik denk echt dat het een ander formaat of type moet zijn die jij hebt gezien...
Eest was hij € 649, toen € 599 en nu €749.
Na een verse installatie van zowel de JAVA SDK als PS3 heb ik gisteren zowaar een stukje van Net5 gemist kunnen kijken. Er wordt uitzending gemist, RTL, Net5 SBS en Veronica getoond, alleen krijg ik bij de meeste dat het formaat niet ondersteund wordt. Daarnaast wil ik ook wel eens een vette reboot van de TV krijgen na het starten van een stream. Het kan dus wel, zij het met haken en ogen.Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 20:45:
[...]
Zoals Lost al aangeeft heeft je probleem niet zozeer op de tv betrekking maar op PS 3 mediaserver. Op http://ps3mediaserver.org/forum/ heb je enorm veel informatie over de PS 3 mediaserver, maar ook bekende problemen en daarvoor bestaande oplossingen.
Uit eigen ervaring kan ik je wel melden dat het bij mij uiteindelijk niet is gelukt e.e.a. werkend te krijgen in combinatie met Mac OS. Hier komt bij dat de server van UG nog niet een dermate hoge streamingkwaliteit heeft dat het beeld er echt goed uitziet op een 40 inch scherm. Mogelijk dat het beeld wel beter is met http://beta.uitzendinggemist.nl/ .
De widgets van sommige mediaspelers bieden UG van de publieke omroep en de commerciële zenders soms standaard aan maar maken kennelijk gebruik van een speciale server van 'uitzending gemist achtige sites' met een iets betere beeldkwaliteit.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
De keuze voor de 650 gemaakt vanwege het Ultra-Clear panel, de mediaplayer en internet@tv (waar ik de toekomst wel van in zie).
Heb iig een SQ02 paneel te pakken en ben erg te spreken over de beeldkwaliteit!
Wat me wel tegen valt is de input lag
Heb nu m'n TV op game-mode gezet en dan is het redelijk te overzien, maar ben bang dat ik ook aan een nieuwe receiver moet aangezien dit weer ten koste van de beeldkwaliteit gaat

Verdere ervaringen volgen nog, momenteel even krap in de tijd voor 'n uitgebreide post
Edit: naast de enorme input lag (is dit overigens eventueel niet ietwat te corrigeren in het service menu?) laat op dit moment ook de media player wat te wensen over, deze geeft bij 9 va de 10 JPG bestanden namelijk de melding "geen ondersteund bestandstype"
Dat kan ook weer aan de oude versie van Twonky (4.4) die op m'n CH3SNAS draait liggen, dus zal maar eens beginnen deze te updaten 1 dezer dagen.
[ Voor 26% gewijzigd door floriske.nl op 22-11-2010 13:04 ]
Ik ben op dit moment uitgekomen op de Samsung LE40C750 die HIER te vinden is, maar kan ik hiermee de volgende dingen (Werd me niet duidelijk in winkel namelijk).
- MKV bestanden afspelen van een hardeschijf die middels USB is aangesloten (En middels UTP op het netwerk).
- Hij staat (nog) niet op de lijst van ziggo, zal deze televisie een kans hebben om toe gelaten te worden of is het vrijwel kansloos (Dan kijk ik uit naar een ander).
- Is het verschil tussen 100MHz en 200MHz echt zo groot als ik kijk naar digitale TV en serie's met een resolutie van 720P (1.2 GB voor 40 minuten).
Alvast bedankt, en sorry mochten er al dingen duidelijk zijn maar 100+ pagina's door lezen is me te veel van het goede en de zoekfunctie hielp hier ook niet.
mijn ouders hebben nu een sony 40Z5500 tv maar deze valt zwaar tegen vinden zij, nu hebben zij hun oog laten vallen op een Samsung 40C5100, kan iemand mij vertellen of deze tv top is?
De samsung heeft dacht ik 100Hertz en de sony 200Hertz, geen idee of dat echt zichtbaar te merken is.
Verwijderd
Hoe kom je er bij dat de C750 nog niet is gecertificeerd? Voortaan even beter zoeken, want op de website van Ziggo staat dit toestel gewoon in het lijstje van gecertificeerde toestellen:mdrop schreef op maandag 22 november 2010 @ 10:59:
Afgelopen zaterdag toch maar de MM binnen gelopen en direct tot de conclussie gekomen dat ik daar mn TV niet vandaan haal, toen maar naar de buren (BCC, dankje Hengelo) en daar ging het er al heel anders aan toe, rustig in de winkel en een verkoper die er WEL verstand van heeft. Verschillende modellen laten zien zowel digitaal als met analoog signaal (Ga digitaal van ziggo gebruiken). Enkel zit ik nog met een aantal vragen.
Ik ben op dit moment uitgekomen op de Samsung LE40C750 die HIER te vinden is, maar kan ik hiermee de volgende dingen (Werd me niet duidelijk in winkel namelijk).
- MKV bestanden afspelen van een hardeschijf die middels USB is aangesloten (En middels UTP op het netwerk).
- Hij staat (nog) niet op de lijst van ziggo, zal deze televisie een kans hebben om toe gelaten te worden of is het vrijwel kansloos (Dan kijk ik uit naar een ander).
- Is het verschil tussen 100MHz en 200MHz echt zo groot als ik kijk naar digitale TV en serie's met een resolutie van 720P (1.2 GB voor 40 minuten).
Alvast bedankt, en sorry mochten er al dingen duidelijk zijn maar 100+ pagina's door lezen is me te veel van het goede en de zoekfunctie hielp hier ook niet.
https://www.ziggo.nl/#pro...le-ci/televisies/samsung/
Ik zie het, had gekeken in de lijst van 'ziggo-gebruikers' blijkbaar is die niet meer up-to-date.Verwijderd schreef op maandag 22 november 2010 @ 11:33:
Hoe kom je er bij dat de C750 nog niet is gecertificeerd? Voortaan even beter zoeken, want op de website van Ziggo staat dit toestel gewoon in het lijstje van gecertificeerde toestellen:
https://www.ziggo.nl/#pro...le-ci/televisies/samsung/
Eigenlijk alles, ze wonen naast mij en ik heb een c8700 hangen, vooral de scherpte is veel mooier op de c8700 als op de sony z5500Raymond schreef op maandag 22 november 2010 @ 11:28:
Wat valt er tegen dan?
Ik heb een LE40C654 en heb eigenlijk dezelfde vastellingen of problemen. Bij snelle beelden heb ik waas en soms of vaak geen ondersteund bestandstype. Nadat ik uit mediaplayer ben gegaan of de TV aan of uit zet lukt het wel. Heeft ook moeite met mappen waar DVD inhoud (videoTS en VOB bestanden).floriske.nl schreef op maandag 22 november 2010 @ 10:54:
Zo, de kogel is door de kerk, heb afgelopen vrijdagavond de LE40C650 aangeschaft.
De keuze voor de 650 gemaakt vanwege het Ultra-Clear panel, de mediaplayer en internet@tv (waar ik de toekomst wel van in zie).
Heb iig een SQ02 paneel te pakken en ben erg te spreken over de beeldkwaliteit!
Wat me wel tegen valt is de input lagkan op mijn receiver geen delay instellen en het verschil tussen audio en beeld is simpelweg veel te groot
Heb nu m'n TV op game-mode gezet en dan is het redelijk te overzien, maar ben bang dat ik ook aan een nieuwe receiver moet aangezien dit weer ten koste van de beeldkwaliteit gaat
Verdere ervaringen volgen nog, momenteel even krap in de tijd voor 'n uitgebreide post
Edit: naast de enorme input lag (is dit overigens eventueel niet ietwat te corrigeren in het service menu?) laat op dit moment ook de media player wat te wensen over, deze geeft bij 9 va de 10 JPG bestanden namelijk de melding "geen ondersteund bestandstype"![]()
Dat kan ook weer aan de oude versie van Twonky (4.4) die op m'n CH3SNAS draait liggen, dus zal maar eens beginnen deze te updaten 1 dezer dagen.
Ook nog niet gevonden hoe ik kan doorspoelen.
EDIT: ik ga eens kijken welke firmware ik heb. Heb trouwens een Synology DS1010+ NAS van waar ik video afspeel op mijn Samsung.
[ Voor 3% gewijzigd door abusimbal op 22-11-2010 17:50 ]
Verwijderd
Even snel aangesloten en wat dingen geprobeerd.
Als ik mijn pc kloon naar me tv, is het beeld zwart/wit, iemand een idee wat dit is?
Volgens mij zijn er heel weinig verschillen tussen deze twee types. Ik kom op onderstaande verschillen, zie ik er nog eentje over het hoofd?
Samsung LE32C450
HD Ready
WEL een hoofdtelefoonaansluiting
Prijs zo vanaf 325 euro
Samsung LE32C530
Full HD
GEEN hoofdtelefoonaansluiting
Prijs zo vanaf 360 euro
De prijs is dus eigenlijk vrijwel geen verschil. Beide types ondersteunen de CI+ van Ziggo. En ik vraag me af of het verschil tussen full HD en HD ready wel te zien is op een 32" tv op zo'n dikke 2 meter afstand. Ik denk het niet. Op dit moment gebruiken we geen hoofdtelefoon in de slaapkamer, maar misschien wel handig als je tv wilt kijken zonder de kids wakker te maken. En bij de Scheer&Foppen is de C530 a.s. zaterdag tussen 9.00 en 11.00 in de aanbieding voor 339 euro, dus dat trekt ook wel weer.
Blijft vreemd dat ze die hoofdtelefoon aansluiting niet op de C530 hebben gemaakt.
Zou toch altijd voor de 530 gaan, zit in prijs maar zo weinig verschil tussen.hars73 schreef op maandag 22 november 2010 @ 20:46:
Ik sta hier op het punt om een Samsung 32"lcd aan te schaffen voor de slaapkamer. De keuze is hierbij gevallen op twee onderstaande types en eerlijk gezegd kan ik niet echt goed kiezen tussen twee types:
Volgens mij zijn er heel weinig verschillen tussen deze twee types. Ik kom op onderstaande verschillen, zie ik er nog eentje over het hoofd?
Samsung LE32C450
HD Ready
WEL een hoofdtelefoonaansluiting
Prijs zo vanaf 325 euro
Samsung LE32C530
Full HD
GEEN hoofdtelefoonaansluiting
Prijs zo vanaf 360 euro
De prijs is dus eigenlijk vrijwel geen verschil. Beide types ondersteunen de CI+ van Ziggo. En ik vraag me af of het verschil tussen full HD en HD ready wel te zien is op een 32" tv op zo'n dikke 2 meter afstand. Ik denk het niet. Op dit moment gebruiken we geen hoofdtelefoon in de slaapkamer, maar misschien wel handig als je tv wilt kijken zonder de kids wakker te maken. En bij de Scheer&Foppen is de C530 a.s. zaterdag tussen 9.00 en 11.00 in de aanbieding voor 339 euro, dus dat trekt ook wel weer.
Blijft vreemd dat ze die hoofdtelefoon aansluiting niet op de C530 hebben gemaakt.
Eventueel als je misschien nog een keer gaat verkassen en hij komt wel wat verder te staan, is het altijd ideaal als de tv gewoon full hd is toch? Scheelt zeker wel in het beeld, denk zelfs al vanaf 2 meter.
Het is inderdaad vreemd dat er geen headphone ingang is, maar als ik naar mezelf kijk, gebruik het zelden. Kan natuurlijk niet jouw situatie bepalen, maar denk dat het wel mee valt hoe vaak je hem zal gebruiken.