Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 16:47:
[...]

...en zo word het spel gespeeld (helaas). Nergens in die wet staat dat je het elkaar makkelijk moet maken (...zou fijn en sympathiek zijn, maar helaas...), dus inderdaad, enige inspanning is dus wel geboden. Maar ja...die keus is aan jezelf.

Mijn ervaring is dat het benoemen van contact met consuwijzer, het wetsartikel, aangetekende brieven en geduld uiteindelijk lonend zijn.
Of je er veel energie in steekt hangt ook af van het betaalde bedrag en je inkomen/vermogen. Heb je veel geld te besteden dan ga je niet een uur discussie voeren over een tv van 400 euro die na 4 jaar kapot is. Heb je een uitkering dan ligt het anders omdat je én er op rekent (ook financieel) dat een tv langer mee gaat dan 4 jaar én bovendien heb je wellicht ook meer tijd om die discussie met de winkelier te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 20:39:
[...]Heb je veel geld te besteden dan ga je niet een uur discussie voeren over een tv van 400 euro die na 4 jaar kapot is.
...hier verschillen we van mening ;) Ik zou dus wel die strijd aangaan, aangezien inkomen/tijd er in mijn ogen niet toe doet, maar de rechtvaardigheid/recht/eerlijkheid bij mij de leidraad is (en in jou voorbeeld dus prima het bevechten waard imo).

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2010 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 21:25:
[...]

...hier verschillen we van mening ;) Ik zou dus wel die strijd aangaan, aangezien inkomen/tijd er in mijn ogen niet toe doet, maar de rechtvaardigheid/recht/eerlijkheid bij mij de leidraad is (en in jou voorbeeld dus prima het bevechten waard imo).
Ik snap je redenering en ben het op zich er mee eens dat rechtvaardigheid de leidraad zou moeten zijn. Echter in bepaalde gevallen laat ik de balans (steeds vaker) doorslaan naar 'geen energie meer insteken'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattrob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-02 17:07
Ik heb een Samsung LE46M86, ongeveer 3 jaar oud. Prachtig beeldje, helemaal prima. Alleen nu heb ik het volgende probleem. Als we de tv aanzetten, met de ronde zwarte knop in het midden onderaan, gaat hij in een soort loop; normaal staat in standby een klein rood aan bovenin de zwarte knop. Deze springt uit bij het aanzetten, je hoort een klein geluidje/riedeltje en het beeld schiet aan.

Het probleem is nu dat het rode lampje uitgaat, het geluidje/riedeltje te horen is, maar dan gaat rode lampje weer aan (en dus weer in standby), dan gaat het lampje weer uit, geluidje/riedeltje weer en weer terug naar standby. Dit herhaalt zich een keer of 15, dat duurt een minuutje of 2, en dan uiteindelijk schiet het beeld wel aan.

Als de tv een lange tijd aan heeft gestan, we zetten hem in standby en dan weer aan, dan gaat het wel gelijk goed. Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn, en is dat te verhelpen ? Of Samsung laten komen (en helaas geen garantie meer, dus zal gewoon betalen worden ...) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mattrob schreef op maandag 01 november 2010 @ 14:15:
Of Samsung laten komen (en helaas geen garantie meer, dus zal gewoon betalen worden ...) ?
...de afgelopen posts/pagina's is er ook het nodige (deels off-topic) verteld over garantie en vergoeding.
Kort: je zal moeten betalen, maar dat mag (wettelijk gezien) maar een deel van de kosten zijn, aangezien je tv slechts 3 jaar oud is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-02 14:57
Na de vele positieve reviews heb ik een LE32C650 gekocht, maar ik krijg het mediastreamen via DLNA alleen nog niet aan de praat... Na een hoop experimenteren en frustratie werkt het nog niet, echt vervelend gezien het allemaal plug-en-play zou moeten werken...

De TV is met bekabeld netwerk aangesloten, zaken zoals Youtube en andere Apps werken al wel, tevens doorstaat hij de connectietest ook succesvol.
Op mijn Windows 7 pc staat de Samsung PC Share Manager geinstalleerd, die is ook bekabeld aangesloten.

De TV is zichtbaar (en is te pingen) als ik zijn IP scan, maar als ik AllShare open op mijn tv staat er "Geen apparaat gevonden" en is op geen enkele manier te verbinden met mijn pc....

Meerdere dingen geprobeerd (oa. sharen via Windows Media Player aanzetten of installatie van TVersity op een andere pc), tevens is het erg opvallend dat de Samsung Remote app op mijn iPhone ook geen verbinding krijgt met de TV, ook al zou hij wel ondersteund moeten zijn.

Na ook nog de firmware te hebben bijgewerkt en eens een los netwerk te proberen kreeg ik het nog niet werkend en weet ik het eerlijk gezegd ook niet meer.
Wie heeft er een idee wat er aan de hand kan zijn?

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:56

Mars Warrior

Earth, the final frontier

DarthPlastic schreef op maandag 01 november 2010 @ 19:33:
Na de vele positieve reviews heb ik een LE32C650 gekocht, maar ik krijg het mediastreamen via DLNA alleen nog niet aan de praat... Na een hoop experimenteren en frustratie werkt het nog niet, echt vervelend gezien het allemaal plug-en-play zou moeten werken...
Werkt hier op een C750 out-of-the-box icm WHS Media Connect en PS3 Media Server...
Dacht dat het voor een C650 niet anders zou moeten zijn.
De TV is met bekabeld netwerk aangesloten, zaken zoals Youtube en andere Apps werken al wel, tevens doorstaat hij de connectietest ook succesvol.
Op mijn Windows 7 pc staat de Samsung PC Share Manager geinstalleerd, die is ook bekabeld aangesloten.

De TV is zichtbaar (en is te pingen) als ik zijn IP scan, maar als ik AllShare open op mijn tv staat er "Geen apparaat gevonden" en is op geen enkele manier te verbinden met mijn pc....

Meerdere dingen geprobeerd (oa. sharen via Windows Media Player aanzetten of installatie van TVersity op een andere pc), tevens is het erg opvallend dat de Samsung Remote app op mijn iPhone ook geen verbinding krijgt met de TV, ook al zou hij wel ondersteund moeten zijn.

Na ook nog de firmware te hebben bijgewerkt en eens een los netwerk te proberen kreeg ik het nog niet werkend en weet ik het eerlijk gezegd ook niet meer.
Wie heeft er een idee wat er aan de hand kan zijn?
Klinkt als een firewall probleem op je Windows 7 PC en/of een rule in je draadloze router. Al eens geprobeerd om tijdelijk de firewall uit te zetten??

Op de TV zelf hier althans niets hoeven in te stellen behalve de ethernetkabel in de switch moeten duwen...

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
Mars Warrior schreef op maandag 01 november 2010 @ 19:48:
Klinkt als een firewall probleem op je Windows 7 PC en/of een rule in je draadloze router. Al eens geprobeerd om tijdelijk de firewall uit te zetten??

Op de TV zelf hier althans niets hoeven in te stellen behalve de ethernetkabel in de switch moeten duwen...
Dat leek mij idd ook... Op mijn iPhone kan ik (dmv MLPlayer) wel de DLNA-servers vinden die draaien op het netwerk en tevens een filmpje afspelen, dat lijkt me dus in orde.

De TV geeft bij het openen van AllShare meteen aan dat hij niets kan vinden, is het bij jou zo dat hij wel even moet zoeken/connecten of gaat dat op de achtergrond? (als je je netwerkkabel losmaakt, AllShare opent (die da niets vindt) en dan aansluit, vindt hij hem dan na enkele seconden weer?)

Morgen maar eens de Samsung Supportline bellen... Iemand nog een ander idee of mogelijke oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarthPlastic schreef op maandag 01 november 2010 @ 21:54:
[...]

Dat leek mij idd ook... Op mijn iPhone kan ik (dmv MLPlayer) wel de DLNA-servers vinden die draaien op het netwerk en tevens een filmpje afspelen, dat lijkt me dus in orde.

De TV geeft bij het openen van AllShare meteen aan dat hij niets kan vinden, is het bij jou zo dat hij wel even moet zoeken/connecten of gaat dat op de achtergrond? (als je je netwerkkabel losmaakt, AllShare opent (die da niets vindt) en dan aansluit, vindt hij hem dan na enkele seconden weer?)

Morgen maar eens de Samsung Supportline bellen... Iemand nog een ander idee of mogelijke oplossing?
Het probleem met dit soort dingen is dat er enorm veel mogelijke oorzaken zijn. Helpdesks zijn meestal niet toegerust dit soort problemen op te lossen. Er worden daar doorgaans protocollen gevolgd die je zelf ook kunt verzinnen: staat de tv aan, zit de ethernetkabel er in, staat je modem aan, gebruik je de laatste Windowsversie, staat je firewall verbindingen toe, etc etc.... En dan ben je 15 minuten verder qua tijd en belkosten maar qua oplossing 0,0 verder.

Vaak is het een kwestie van zelf dingen proberen, zoeken op (Engelstalige) sites met meer informatie en opnieuw proberen, instellingen wijzigen etc.... Net zo lang tot het werkt.

Nog wel een tip: probeer eens een andere softwarepakket ipv het Samsungpakket. Edit: zie dat je dat al hebt geprobeerd. Probeer eens die PS3 Media server en schakel de firewall uit (ook in het opstartmenu zodat ie niet meedraait op de achtergrond, met name ZA doet dit).

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2010 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:16

MartNL

Ik heb de samsung c6000.
En weet iemand toevallig als deze led tv audio return (arc) ondersteund?
Ik heb van alles geprobeerd om het aan te praat te krijgen maar het lukt niet.

Heb wel digitaal geluid via optical maar ik heb natuurlijk liever via hdmi out.
Heb trouwens een onkyo sr508. Die ondersteund hdmi1.4 en auto return.

Heb het ook al in de onkyo topic geprobeerd maar het is niet gelukt.
Dus het moet aan mijn tv liggen. :'(
Heeft iemand misschien een idee hoe ik het aan de praat krijg.
Volgens het de onderstaande schema heb ik het aangesloten.

TV:
HDMI 2 (vermoed dat het ook op de C6000 zo is) gelinkt op de HDMI out van de Onkyo
Geluid op de TV naar extern gezet
Naam van HDMI 2 naar receiver (weet niet of dit invloed heeft, vond het wel zo netjes)

Onkyo:
Setup 1 t/m 9 alle TV input/output mogelijkheden op ---- gezet. (geloof dat alleen de eerste 2 / 3 menu opties gaan over I/O ... maargoed)
Setup 10: HDMI
Audio TV Out: On
ARC : Auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MartNL schreef op maandag 01 november 2010 @ 23:24:
Ik heb de samsung c6000.
En weet iemand toevallig als deze led tv audio return (arc) ondersteund?
Ik heb van alles geprobeerd om het aan te praat te krijgen maar het lukt niet.

Heb wel digitaal geluid via optical maar ik heb natuurlijk liever via hdmi out.
Heb trouwens een onkyo sr508. Die ondersteund hdmi1.4 en auto return.

Heb het ook al in de onkyo topic geprobeerd maar het is niet gelukt.
Dus het moet aan mijn tv liggen. :'(
Heeft iemand misschien een idee hoe ik het aan de praat krijg.
Volgens het de onderstaande schema heb ik het aangesloten.

TV:
HDMI 2 (vermoed dat het ook op de C6000 zo is) gelinkt op de HDMI out van de Onkyo
Geluid op de TV naar extern gezet
Naam van HDMI 2 naar receiver (weet niet of dit invloed heeft, vond het wel zo netjes)

Onkyo:
Setup 1 t/m 9 alle TV input/output mogelijkheden op ---- gezet. (geloof dat alleen de eerste 2 / 3 menu opties gaan over I/O ... maargoed)
Setup 10: HDMI
Audio TV Out: On
ARC : Auto
Al eerder in dit topic aan de orde geweest. Met dank aan ArnoutZW: Wikipedia: HDMI

Alleen HDMI 1.4 ondersteunt audio return. Dit zijn vermoedelijk alleen de 3D tv's en blu-rayspelers van Samsung.

Oplossing: gebruik de optical out. Let op: de Optical Out ondersteunt alleen stereogeluid afkomstig van HDMI bronnen. 5.1 e.d. wordt alleen ondersteund indien afkomstig van de interne mediaplayer en tuner.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2010 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Hmmm,

er stond een nieuwe update op samsung site en heb deze geinstalleerd. Normaal gesproken hoef ik niks te stellen maar nu werd me hele tv gereset en moest ik opnieuw de kanalen zoeken. Maar op de 1 of andere reden pakt hij mijn ci+ kaart niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WeAreLegion schreef op maandag 01 november 2010 @ 23:52:
Hmmm,

er stond een nieuwe update op samsung site en heb deze geinstalleerd. Normaal gesproken hoef ik niks te stellen maar nu werd me hele tv gereset en moest ik opnieuw de kanalen zoeken. Maar op de 1 of andere reden pakt hij mijn ci+ kaart niet meer.
Welke type tv en wat is de datum van de firmware?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2010 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ik heb het al :)

even de kaart er in en er uit en het werkte weer naar behoren :) het is trouwens een LE40C650 met firmware van 29 oktober (versie 3001) enige wat ik wel jammer vind is dat er nooit echt word verteld wat er nou veranderd word in die firmware releases althans ik heb het nog nooit kunnen vinden. Maar me tv blijft een pareltje :D

[ Voor 38% gewijzigd door WeAreLegion op 02-11-2010 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:16

MartNL

Verwijderd schreef op maandag 01 november 2010 @ 23:41:
[...]

Al eerder in dit topic aan de orde geweest. Met dank aan ArnoutZW: Wikipedia: HDMI

Alleen HDMI 1.4 ondersteunt audio return. Dit zijn vermoedelijk alleen de 3D tv's en blu-rayspelers van Samsung.

Oplossing: gebruik de optical out. Let op: de Optical Out ondersteunt alleen stereogeluid afkomstig van HDMI bronnen. 5.1 e.d. wordt alleen ondersteund indien afkomstig van de interne mediaplayer en tuner.
Bedankt voor je info.

En helaas ondersteund optical out ook minder hd audio formaten.
Daar ben ik dan mooi klaar mee.
Ik wil gewoon alles via hdmi aansluiten en niet via ouderwetse technieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WeAreLegion schreef op maandag 01 november 2010 @ 23:57:
Ik heb het al :)

even de kaart er in en er uit en het werkte weer naar behoren :) het is trouwens een LE40C650 met firmware van 29 oktober (versie 3001) enige wat ik wel jammer vind is dat er nooit echt word verteld wat er nou veranderd word in die firmware releases althans ik heb het nog nooit kunnen vinden. Maar me tv blijft een pareltje :D
Changelog:
1. Title
2010 Model Firmware for self-upgrade
2. Applicable Model
LE**C6, 7, 8 Series
3. Carrier or Corporate Customer
Open Market
4. Description
Yahoo / Premium VOD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Niks voor ons dus eigenlijk :)

Nou ja hij staat er op en alles doet het weer. Ik heb dit keer maar even de kanalen lijst geëxporteerd naar USB hoef ik niet alles goed te zetten weer. Mochten mensen niet weten hoe je dit kan doen dan moet je even land op anders zetten. Dan krijg je namelijk wel de mogelijkheid bij kanaal beheer om de kanalen te wijzigen van plek. Als deze op Nederland staat werkt dit namelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb me afgelopen vrijdag eens verwend met een UE32C6710 :)

Afbeeldingslocatie: http://www.qplaza.nl/images/shop/artikel/full/Samsung_UE-32C6710_Full_HD_LED-TV_100_Hz-136459609.jpg

Tijden (lees jaren) geen TV gehad omdat ik het er letterlijk te druk voor had en nu wat tijd begin te krijgen/maken.

Op mijn thuis laptop met Raid1 stream ik alles via PMS op Linux sinds gisteren en dat werkt perfect!

Ik twijfel nog over een 40" aangezien ik hem mag ruilen maarja... die is wel heel groot vind ik zelf.

Strak beeld overigens, bijna eng ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfrancke
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-02 12:50
Gisteren een UE40C6700 gekocht bij de MM, hierbij heb ik het probleem dat mijn externe harddisks, een 1TB en een 500GB disk niet word herkent, deze disk zijn op NTFS geformateerd. Een oudere harddisk die fat32 is word wel herkent

Uit de opmerkingen hier, zou NTFS wel moeten werken, hoe kan ik dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mfrancke schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 11:21:
Gisteren een UE40C6700 gekocht bij de MM, hierbij heb ik het probleem dat mijn externe harddisks, een 1TB en een 500GB disk niet word herkent, deze disk zijn op NTFS geformateerd. Een oudere harddisk die fat32 is word wel herkent

Uit de opmerkingen hier, zou NTFS wel moeten werken, hoe kan ik dit oplossen?
NTFS op USB zou ik sowieso niet adviseren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 10:41

yGiDoRp

Sawasdee

Verwijderd schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 12:09:
[...]

NTFS op USB zou ik sowieso niet adviseren :)
Hier ben ik het niet mee eens. Fat32 kan niet overweg met bestanden >4GB. Daarbij werkt Samsung USB Movie 2.0 prima met mijn 2 TB schijven die NTFS geformateerd zijn.

@mfrancke
Zijn jouw schijven gepartioneerd? Zie je kans om alle partities te verwijderen en opnieuw aan te maken? Ook zou ik een full format en dus geen quick format proberen als ik jou was.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yGiDoRp schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 13:19:
[...]

Hier ben ik het niet mee eens. Fat32 kan niet overweg met bestanden >4GB. Daarbij werkt Samsung USB Movie 2.0 prima met mijn 2 TB schijven die NTFS geformateerd zijn.
Je weet waar de cache van NTFS afgehandeld wordt en hoe mensen met USB opslag omgaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 13:26:
[...]

Je weet waar de cache van NTFS afgehandeld wordt en hoe mensen met USB opslag omgaan ?
<offtopic>Daar ben ik dan wel weer benieuwd naar...</offtopic>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Ik ben opzoek naar een nieuwe tv en heb wat hulp nodig met het maken van de juiste keuze.

Kijkafstand 2 tot 2.4 meter > Dus 32" lijkt me verstandig
Kijk nu Analoog met misschien in de toekomst Digitaal. Zit bij UPC nu. (digitaal zal geen HD zijn)
Voornamelijk gebruikt voor gewoon TV, gedownloade series/films en wat gamen.

Ik heb nu de volgende tv's in gedachten en hoop dat jullie kunnen zeggen welke 't beste is:
Samsung UE32C6000 599,-
Samsung LE32C650 508,-
Sony KDL-32EX500 494,-

Dit zijn een beetje de modellen waar ik tussen twijfel. Vind de led tv's erg mooi qua design, maar beeldkwalitiet is ook zeer belangrijk. Welke zouden jullie hiervan kiezen? OF moet ik een ander model op nemen in mijn lijst?

Graag jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 09:23
In die budgetrange is de beeldkwaliteit van CFLL LCD's beter dan de edge-led modellen.

Pas bij de duurdere full-led modellen begint LED interessant te worden, bij de goedkopere is het alleen wat zuiniger en wellicht platter. Niet meer dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior

Mars Warrior

DarthPlastic schreef op maandag 01 november 2010 @ 21:54:
[...]

Het is hier inderdaad netwerkstekker erin, en een paar seconden later staan de DLNA servers ook meteen weer bij de bronlijst. TV zit wel in hetzelfde subnet als de DLNA servers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mars Warrior schreef op woensdag 03 november 2010 @ 08:39:
[...]

Het is hier inderdaad netwerkstekker erin, en een paar seconden later staan de DLNA servers ook meteen weer bij de bronlijst. TV zit wel in hetzelfde subnet als de DLNA servers?
Hier ook, ik draai PMS op mijn laptop en AllShare ziet hem zo!

Ik zoek alleen nog iets voor uitzending gemist want dat kan op PMS maar wellicht alleen voor de PS3. Ik zie wel de mappen via allshare maar geen uitzendingen in de mappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior

Mars Warrior

StealthyPeanut schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 19:30:
In die budgetrange is de beeldkwaliteit van CFLL LCD's beter dan de edge-led modellen.

Pas bij de duurdere full-led modellen begint LED interessant te worden, bij de goedkopere is het alleen wat zuiniger en wellicht platter. Niet meer dan dat.
Wat versta jij onder de duurdere full-led modellen?
In de range (€ 1300) van de 46" C750 vonden wij de beeldkwaliteit van de C750 toch veel beter dan de led modellen in die prijscategorie of zelfs erboven (tot €1700): leds waren veeeeeeeeeeeeels te wit / blauw en ook niet of nauwelijks goed af te stellen (dus sterk verlies van detail in lichte stukken, onnatuurlijke harde kleuren), iets dat in diverse reviews ook een vaak gehoord minpunt is...

Verder vonden wij het geluid van die ultra platte dingen slecht, maar dat heeft natuurlijk niets met de beeldkwaliteit te maken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mars Warrior schreef op woensdag 03 november 2010 @ 12:26:
[...]

Wat versta jij onder de duurdere full-led modellen?
In de range (€ 1300) van de 46" C750 vonden wij de beeldkwaliteit van de C750 toch veel beter dan de led modellen in die prijscategorie of zelfs erboven (tot €1700): leds waren veeeeeeeeeeeeels te wit / blauw en ook niet of nauwelijks goed af te stellen (dus sterk verlies van detail in lichte stukken, onnatuurlijke harde kleuren), iets dat in diverse reviews ook een vaak gehoord minpunt is...
Teveel mensen kijken naar prijs merk ik veel.

Je moet op range kijken, vind je dat te duur dan moet je een alternatief zoeken.... Volgens mij zit er ook weinig boven mijn 32LED, alleen groter, dus duurder.
Verder vonden wij het geluid van die ultra platte dingen slecht, maar dat heeft natuurlijk niets met de beeldkwaliteit te maken :X
Dat is bekend en wordt ook vermeld... ik gebruik die interne speakers niet eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Dus een 32" C6000 is kwalitatief minder in vergelijking met de C650 of EX500?

Zoja, welke van die twee raden jullie aan? De EX500 heeft veel meer reviews bij kieskeurig en de reacties zijn zeer positief. Op buitenlandse sites word de C650 weer vaak genoemd (de EX500 ook) dus ik dacht tussen die twee modellen moet ik dan maar kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior

Mars Warrior

Freakster86 schreef op woensdag 03 november 2010 @ 14:54:
Dus een 32" C6000 is kwalitatief minder in vergelijking met de C650 of EX500?

Zoja, welke van die twee raden jullie aan? De EX500 heeft veel meer reviews bij kieskeurig en de reacties zijn zeer positief. Op buitenlandse sites word de C650 weer vaak genoemd (de EX500 ook) dus ik dacht tussen die twee modellen moet ik dan maar kiezen.
Tja, lastig. Op hdtvtest.co.uk krijgen beide een "Recommended", waarbij de C650 net de "Highly Recommended" mist. Beiden zullen dus geen miskoop zijn _/-\o_
Ik dacht dat de Samsung wat meer media zaken had dan de EX500 zoals afspelen van mkv's...

hdtvtest conclusie:

The Sony KDL40EX503 is a nice HDTV. Sony label it as being “cost-conscious”, and since it can be had for around £750, it is actually comparable in price to the Samsung LE40C650. In fact, the two displays are very similar, warranting a small comparison. Both feature an SPVA LCD panel (arguably the best type of LCD panel for home cinema applications, due to its high contrast): Samsung’s with a glossy coating, Sony’s with a more matte finish which will be less reflective in brighter rooms. Samsung’s TV features marginally better colour and greyscale performance, but you would be hard-pressed to spot the limitations during actual viewing. Samsung also provide slightly better “Motion Plus” processing, since they allow the user to completely avoid the “soap opera” effect while still improving motion clarity; Sony’s “Motionflow” features some motion interpolation at all times. On the other hand, the Sony KDL40EX503 has a clear advantage over Samsung’s for film fans, since it renders film grain cleanly and accurately, without attempting to remove it.

Dus, het hangt ervan af welke plus- en minpunten zwaarder wegen voor je, en vergeet daarbij ook niet (om de tv keuze nog wat makkelijker te maken O-) ), dat sommige klachten over film weergave van de Samsung inmiddels al middels firmware updates verholpen (zouden) zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
hdtvtest geeft alle drie modellen een 'Recommended"

Heb nog geen review gevonden bij hun die dat niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-09 20:08
Beste tweakers,

Ik zit er over na te denken om een ander tv'tje te kopen. Ben student dus zou er ook niet al te veel aan uit willen geven (kan logischerwijs ook niet). Nu heb ik pricewatch: Samsung UE32C5100 deze Samsung gezien, de UE32C5100 en die vind ik er superstrak uit zien.
Maar nu zou ik graag advies willen, of dit een goede tv is, of dat ik voor dat geld beter een ander model, type, merk zou kunnen kiezen.
Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties en alvast bedankt:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

timwijn schreef op woensdag 03 november 2010 @ 19:31:
Beste tweakers,

Ik zit er over na te denken om een ander tv'tje te kopen. Ben student dus zou er ook niet al te veel aan uit willen geven (kan logischerwijs ook niet). Nu heb ik pricewatch: Samsung UE32C5100 deze Samsung gezien, de UE32C5100 en die vind ik er superstrak uit zien.
Maar nu zou ik graag advies willen, of dit een goede tv is, of dat ik voor dat geld beter een ander model, type, merk zou kunnen kiezen.
Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties en alvast bedankt:)
Meestal is Edge LED wat minder. De 32C630 zou een goed alternatief kunnen zijn maar is iets dikker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Thanks bert-nl, nog meer suggesties?
Is er iets wat er in de prijsrange (tot) ong.500 euro nog echt bovenuit steekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madman_K
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:52
Sinds de wintertijd klopt m'n programma gids niet meer. UE40C6710
De programma's staan goed, maar de tijd erbij staat een uur verkeerd.

Als ik de tijd op handmatig goed zet, staan de programma's juist een uur verkeerd.
Zijn er meer met dit probleem?

Ik dacht dat het misschien aan ziggo lag, maar de losse ontvangers staan wel goed.

[ Voor 14% gewijzigd door Madman_K op 03-11-2010 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
Verwijderd schreef op woensdag 03 november 2010 @ 11:53:
[...]

Hier ook, ik draai PMS op mijn laptop en AllShare ziet hem zo!

Ik zoek alleen nog iets voor uitzending gemist want dat kan op PMS maar wellicht alleen voor de PS3. Ik zie wel de mappen via allshare maar geen uitzendingen in de mappen.
AllShare / DLNA werkt eindelijk!!

Na elk aspect te hebben onderzocht ben ik erachter gekomen wat er aan de hand was, er waren twee problemen:
- De juiste services voor UPnP stonden nog niet aan (dit doet Windows dus niet standaard blijkbaar)
- De netwerkswitch waar ik op zit ondersteunt geen Multicast en gaf daardoor geen UPnP-discovery pakketjes door

Door middel van UPnPTest, een zeer handig programmatje, kon ik achterhalen wat het probleem was. (link: http://www.zultrax.com/forward-port/upnp.htm)
Hiermee kun je vanaf je eigen pc en vanaf een tweede pc testen of de services zichtbaar zijn.

De Samsung TV herkent alles nu en ik kan gaan streamen! Volgende stap wordt onlinediensten toevoegen aan de DLNA server, ben benieuwd of daar wat leuks mee te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emrulez
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-06-2024
Iemand enig idee of er een app of iets anders is om bijvoorbeeld een open haard of aquarium op de tv te krijgen, wat ik tot nu vooral kaar heb gekregen is om via een USB een video af te spelen maar dit herhaalt de tv niet lekker hij sprint weer naar het begin zonder een mooie overgang.

Heb de UE46C6700.

Bij voorbaat dank,

Emrulez

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:22
Emrulez schreef op donderdag 04 november 2010 @ 11:18:
Iemand enig idee of er een app of iets anders is om bijvoorbeeld een open haard of aquarium op de tv te krijgen, wat ik tot nu vooral kaar heb gekregen is om via een USB een video af te spelen maar dit herhaalt de tv niet lekker hij sprint weer naar het begin zonder een mooie overgang.

Heb de UE46C6700.

Bij voorbaat dank,

Emrulez
Als je toch al onnodige kosten wilt maken aan energie, dan kun je toch ook nog wel even zo'n dvd betalen met openhaard erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

timwijn schreef op woensdag 03 november 2010 @ 20:01:
Thanks bert-nl, nog meer suggesties?
Is er iets wat er in de prijsrange (tot) ong.500 euro nog echt bovenuit steekt?
Denk het niet echt. De Sony 32EX500 wellicht maar die heeft een zilverkleurige strip aan de onderkant (moet je van houden). Kwaliteit wel vergelijkbaar met de Samsung C630 maar minder uitgebreide mediaspeler, wel weer internettv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Verwijderd schreef op donderdag 04 november 2010 @ 15:11:
[...]

Denk het niet echt. De Sony 32EX500 wellicht maar die heeft een zilverkleurige strip aan de onderkant (moet je van houden). Kwaliteit wel vergelijkbaar met de Samsung C630 maar minder uitgebreide mediaspeler, wel weer internettv.
Okee thanks. Ik hou mijn ogen gewoon goed open en kijk eerst nog even rustig rond. Verwacht overigens wel dat ik toch binnen afzienbare tijd tot aankoop over ga. (En dat wordt dan toch hoogstwaarschijnlijk een Samsung, want dat die design, héérlijk!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie Gijs
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-07 10:33
De Samsung LE37C550 heeft ingebouwde DBV-T en DVB-C tuner. Nu staat overal dat T voor Digitenne is en C voor Ziggo. Ik heb alleen REKAM (omgeving Gouda) die het analoge signaal eruit gaat gooien binnenkort en volledig op digitaal overgaat. Kan ik deze tv daarvoor gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonr
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-08 15:27
DVB-T is voor signalen door de lucht die je opvangt met een antenne, zoals Digitenne. DVB-C is voor signalen van de kabel, zoals Ziggo.
Wanneer REKAM een kabellaar is werkt het dus met DVB-C. Echter, als ze volledig op digitaal overgaan heb je misschien iets als een CI+ module nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002

job

Japie Gijs schreef op donderdag 04 november 2010 @ 16:20:
Nu staat overal dat T voor Digitenne is en C voor Ziggo.
dvb-t staat voor: Digital Video Broadcasting Terrestrial
dvb-c staat voor: Digital Video Broadcasting Cable
dvb-s staat voor: Digital Video Broadcasting Satellite

Alle kabelboeren zouden dus gewoon dvb-c ondersteunen. Er is een kabelboer welke de dvb-t techniek over de coax gooit, weet niet meer welke, maar dat is een uitzondering. Rekam zal waarschijnlijk gewoon dvb-c gebruiken.

edit: op de pagina van rekam staat zelf uitgelegd wat voor tv je nodig hebt: http://www.rekam.nl/cms/index.php/faq/43-technisch-2

edit2: rekam blijkt dus ook gebruik te maken van dvb-t (de 10 meest gekeken zenders). Dit waarschijnlijk omdat er voorheen veel tv's zijn verkocht welke wel een dvb-t tuner hebben, maar geen dvb-c tuner. Verder niet zo interessant, gewoon een dvb-c tv kopen dus.

[ Voor 32% gewijzigd door job op 04-11-2010 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfrancke
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-02 12:50
yGiDoRp schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 13:19:
[...]

@mfrancke
Zijn jouw schijven gepartioneerd? Zie je kans om alle partities te verwijderen en opnieuw aan te maken? Ook zou ik een full format en dus geen quick format proberen als ik jou was.
Heb er nu 1 aan de praat, door aan het begin een kleine fat32 partitie te doen, en de 2e partitie ntfs, welke ik allebij nu kan benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Hmmmm,

Ik begin het gevoel te krijgen dat me tv kuren begint te vertonen. Als ik tv zit te kijken of een serie via de mediaplayer zie ik artifacts als het beeld beweegt. Ik heb een LE40C650 en heb motion plus al eens uit gezet. Ik had dit voor de laatste update nog niet zover ik weet en het is ook niet met alle zenders zover ik kan zien. Iemand een idee wat dat kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WeAreLegion schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 10:18:
Hmmmm,

Ik begin het gevoel te krijgen dat me tv kuren begint te vertonen. Als ik tv zit te kijken of een serie via de mediaplayer zie ik artifacts als het beeld beweegt. Ik heb een LE40C650 en heb motion plus al eens uit gezet. Ik had dit voor de laatste update nog niet zover ik weet en het is ook niet met alle zenders zover ik kan zien. Iemand een idee wat dat kan zijn?
Andere USB of HDD eraan hangen en kijken of het dan beter is. De HDD een keer formateren kan ook zinvol zijn, zij het dat dat niet echt praktisch is als je 2 TB aan informatie er op hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Er hangt geen USB of HDD aan. Ik stream via wildemediaserver alles naar de tv toe. Maar goed soms is het wel en soms niet denk dat het ligt aan de uitzendingen of files zelf. Net even supernatural gekeken en er was niks aan de hand. Denk dat het wel mee valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT888
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 16:30
Dat ligt waarschijnlijk aan de provider van je kabel/digitale tv signaal hier heb ik daar ook wel eens last van met UPC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JT888 schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 11:25:
Dat ligt waarschijnlijk aan de provider van je kabel/digitale tv signaal hier heb ik daar ook wel eens last van met UPC
Lijkt me ook aan de kabelaar/provider te liggen. Heb dat ook wel eens. Om die reden gebruik ik voor eigen files DLNA ook niet maar koppel er gewoon een HDD aan. Vind dat toch prettiger, zeker als je het beeld even pauzeert en zo loopt het soepeler via HDD dan via DLNA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ging er al wel van uit dat het me kabelaar ligt inderdaad. Gister was het bijvoorbeeld best erg bij NGC HD, de subtitles deden het gewoon niet goed die flikkerde heel erg. Maar vandaag is dat weg. Wat betreft het streamen dat ging net wel weer goed. Denk dat er gewoon iets niet helemaal goed in de mkv zat.

Ik houd het wel even in de gaten zit toch nog even garantie op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Vraagje over de PVR-functie: hoeveel GB/uur gebruikt dit ongeveer, als je een typisch HD-kanaal opneemt?
(* John_Glenn moet een USB-stick bestellen voor familie... de handleiding adviseert SLC-flash en tenminste 4GB, maar misschien moet ik wel aan wat groter denken?)

[ Voor 4% gewijzigd door John_Glenn op 06-11-2010 15:53 . Reden: gefaalde "/me" ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

John_Glenn schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 15:52:
Vraagje over de PVR-functie: hoeveel GB/uur gebruikt dit ongeveer, als je een typisch HD-kanaal opneemt?
(* John_Glenn moet een USB-stick bestellen voor familie... de handleiding adviseert SLC-flash en tenminste 4GB, maar misschien moet ik wel aan wat groter denken?)
Heb zelf geen PVR functie maar 4GB lijkt me zeer weinig. Ik zou eerder gaan voor een USB stick van minimaal 16 maar liever 32 GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 10:41

yGiDoRp

Sawasdee

Verwijderd schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 18:43:
[...]

Heb zelf geen PVR functie maar 4GB lijkt me zeer weinig. Ik zou eerder gaan voor een USB stick van minimaal 16 maar liever 32 GB.
ik weet niet of je per se een stick wil kopen, maar voor de prijs van een 32 GB stick heb je een 500 GB 1 TB USB harde schijf.

[ Voor 4% gewijzigd door yGiDoRp op 06-11-2010 22:26 ]

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Verwijderd schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 18:43:
Ja, daar heb je denk ik gelijk in. Merci!
yGiDoRp schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 22:22:
ik weet niet of je per se een stick wil kopen, maar voor de prijs van een 32 GB stick heb je een 500 GB 1 TB USB harde schijf.
Zat ik ook een beetje mee inderdaad, maar een stick werk je net wat sneller weg (tegen de muur) dan een 2.5" disk (dubbelzijdig tape is ook zo wat ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
tweakers!

Zoals jullie misschien eerder hier hebben gelezen ben ik op zoek naar een tv en kijk ik met name geinteresseerd naar de ue32c5100(led) en een c630(lcd). Nou was mijn vraag, hoe zit het met deze tv's als ik daar mkv bestanden op af wil spelen? Ik heb een laptop + hdmi kabel, dus die kan ik er op aansluiten, maar deze trekt full hd bestanden niet om af te spelen. Als ik ze op een harde schijf heb staan, of op een usb stick, kan ik dan gewoon via de tv zonder wat anders nodig te hebben, die bestanden afspelen? Ook 1080p? En waarom kan die dat wel en mijn laptop (geen hele snelle maar een amd dualcore ql-62 2ghz met een nvidea 8200m) niet? Deze heeft soms ook al moeite met zware 720p stukken. Ik hoop het graag van jullie te horen, alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

timwijn schreef op zondag 07 november 2010 @ 16:05:
tweakers!

Zoals jullie misschien eerder hier hebben gelezen ben ik op zoek naar een tv en kijk ik met name geinteresseerd naar de ue32c5100(led) en een c630(lcd). Nou was mijn vraag, hoe zit het met deze tv's als ik daar mkv bestanden op af wil spelen? Ik heb een laptop + hdmi kabel, dus die kan ik er op aansluiten, maar deze trekt full hd bestanden niet om af te spelen. Als ik ze op een harde schijf heb staan, of op een usb stick, kan ik dan gewoon via de tv zonder wat anders nodig te hebben, die bestanden afspelen? Ook 1080p? En waarom kan die dat wel en mijn laptop (geen hele snelle maar een amd dualcore ql-62 2ghz met een nvidea 8200m) niet? Deze heeft soms ook al moeite met zware 720p stukken. Ik hoop het graag van jullie te horen, alvast bedankt.
Ja de tv (de C630 in elk geval) kan dat makkelijk aan.

Waarom de tv dat wel aan kan en de laptop niet weet ik niet precies, maar de tv heeft natuurlijk geen uitgebreid OS draaien zoals Windows waardoor de processorcapaciteit vrijwel volledig naar het aansturen van het paneel kan gaan en mediaspeler en/of tuner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Hoi tweakers,

Ik ben me al een tijdje aan het orienteren op een tv, en lijk gevonden te hebben wat ik zoek. Toch voor de zekerheid nog even mijn eisen hier op een rijtje, ik ben erg benieuwd of jullie nog tips, aanraders of afraders hebben wat dat betreft.

Waar ga ik de tv voor gebruiken:
- nagenoeg alleen maar voor het afspelen van films en series. Ik wil het liefst zo makkelijk mogelijk filmbestanden, ook MKV's, kunnen afspelen die op mijn pc staan of als dat niet kan op een USB stick of HD bij de televisie en als dat niet kan via een mediaplayer bij de televisie.
- sporadisch misschien een keer voor bekijken van wat foto's of iets dergelijks.
- vooralsnog geheel niet voor het kjiken van tv-uitzendingen

Waar komt de tv te staan
- de tv komt in de woonkamer, kijkafstand zal ongeveer 3 a 4 meter zijn. De tv komt op een stereokastje te staan, met nog 'lege ruimte' erachter, dus de dunheid van de tv is niet zo relevant zolang het geen crt bak wordt ;)

budget?
- ik ben bereid zo'n 500 euro uit te geven voor een televisie

en nu?
Ik ben erg gecharmeerd van het ontwerp van Samsung en lees in reviews ook veel goeds. Nu is mijn keuze gevallen op de C650 van Samsung, 32 inch.. Denken jullie dat dit een goede keuze is voor wat ik er mee wil kunnen? Of zijn er modellen die meer voor de hand liggen? Ik heb ook gedacht aan de C6000 (LED), die niet veel duurder is. Weet iemand of die nog voordelen biedt naast de dunheid (waar ik niet zo veel om geef), of is de kwaliteit van de 650 nagenoeg hetzelfde, of juist beter?

Alvast bedankt voor eventuele reacties!

Groet,
VIncent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Verwijderd schreef op zondag 07 november 2010 @ 18:07:
[...]

Ja de tv (de C630 in elk geval) kan dat makkelijk aan.

Waarom de tv dat wel aan kan en de laptop niet weet ik niet precies, maar de tv heeft natuurlijk geen uitgebreid OS draaien zoals Windows waardoor de processorcapaciteit vrijwel volledig naar het aansturen van het paneel kan gaan en mediaspeler en/of tuner.
Bert ik vraag je maar weer, zodra ik de specs tussen bovengenoemde tv's bekijk, kan ik eigenlijk nagenoeg geen verschillen ontdekken. Is het dan zo dat door de led de kleuren t.o.v. de lcd wat minder "diep" worden of wat flets? Ik moet ze sowieso beiden maar even gaan bekijken denk ik, maar beetje vooronderzoek kan geen kwaad:) mijn vriendin heeft thuis een led tv van samsung en wij thuis een lcd van sony, die van ons is iets ouder, maar beiden full hd, vind er alleen qua beeld weinig verschil tussen zitten. (aanschafprijs waren ze nagenoeg gelijk aan elkaar.) alvast bedankt weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van der Ende
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-09 15:39
Zelf heb ik een 46C630 en het antwoord is ja dat kan

De meeste MKV bestanden speelt hij vlekkeloos af.
Je kan de bestanden ook (draadloos) streamen vanaf je laptop.

Soms pakt hij bepaalde films niet vanwege een verkeerd bestandsformaat.
In deze gevallen gebruik ik Vuze om de bestanden naar de TV te streamen.
Vuze converteert de bestanden dan zodat de tv ze wel af kan spelen.
Wat je natuurlijk ook kunt doen is de bestanden zelf eerst even converteren
naar het juiste formaat (zie handleiding voor ondersteunde formaten).

Succes met je keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Het topic lezen. Echt kijk wat andere mensen over die twee tv's zeggen. Er is echt al zoveel gezegd over die 2 modellen.
Ik ben erg gecharmeerd van het ontwerp van Samsung en lees in reviews ook veel goeds. Nu is mijn keuze gevallen op de C650 van Samsung, 32 inch.. Denken jullie dat dit een goede keuze is voor wat ik er mee wil kunnen?
Er is uitgebreid gesproken over de mogelijkheden van de c650. En ook over de nadelen van de c650. Het is verder een prima tv. en veel mensen hebben er al wat over gezegd.
Het grote minpunt vind ik de ingebouwde media speler functie, maar dat minpunt telt voor alle huidige samsung tv's. De software is daarin hetzelfde.

En of je nou beter een tv met led backlight moet kopen of een met ccfl is ook al besproken. Een stukje terug zelfs. Het enige wat vervelend is, is dat samsung verschillende panelen gebruikt in 1 model.

[ Voor 30% gewijzigd door job op 07-11-2010 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op zondag 07 november 2010 @ 19:25:
[...]
Er is uitgebreid gesproken over de mogelijkheden van de c650. En ook over de nadelen van de c650. Het is verder een prima tv. en veel mensen hebben er al wat over gezegd.
Het grote minpunt vind ik de ingebouwde media speler functie, maar dat minpunt telt voor alle huidige samsung tv's. De software is daarin hetzelfde.
Waarom vind je de ingebouwde mediaspeler een minpunt? Ivm andere merken tv's spelen de 2010 Samsung tv's heel veel formaten vloeiend af. Alleen DVD menu's herkent ie niet maar dat is in de praktijk niet echt een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Ik vind het ding te beperkt. Ja de samsung speelt meer dan andere tv's maar dan nog.
- ondertitels werken alleen met srt/sub bestanden. Ingebouwde subs werken niet. Dat betekent dus voor elke mkv de subs extracten of srt's zoeken via het internet
- dvd-menu's werken niet..
- ifo's slikt het ding niet.. ik moet een dvd in stukjes (elke vob dus) apart afkijken. Of de boel converteren (verlies van menu's)
- doorspoelen werkt slecht of niet
- irritante pop-up tijdens het tv kijken als ik mijn pc met dnla software opstart
- streaming is traag.
- en het belangrijkste het ding ondersteunt gewoon te weinig verschillende codecs. Ja ik kom vaak genoeg dingen tegen welke de samsung mediaspeler niet af kan spelen. Tuurlijk kan ik dan met andere software gaan transcoden maar dat heeft weer andere nadelen.

De mediaspeler is leuk voor iemand welke afentoe eens een filmpje kijkt en niet teveel eisen stelt.

Ik heb juist mijn hele muziek en film collectie gedigitaliseerd, download veel amerikaans tv series. Dan heb ik een mediaspeler nodig welke alles afspeelt met menu's & ondertitels en ik wil een duidelijk overzicht welke materiaal ik allemaal heb.

[ Voor 24% gewijzigd door job op 07-11-2010 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
job schreef op zondag 07 november 2010 @ 20:15:
Ik vind het ding te beperkt. Ja de samsung speelt meer dan andere tv's maar dan nog.
- ondertitels werken alleen met srt/sub bestanden. Ingebouwde subs werken niet. Dat betekent dus voor elke mkv de subs extracten of srt's zoeken via het internet
- dvd-menu's werken niet..
- ifo's likt het ding niet.. ik moet een dvd in stukjes (elke vob dus) apart afkijken.
- doorspoelen werkt slecht of niet
- irritante pop-up tijdens het tv kijken als ik mijn pc met dnla software opstart
- streaming is traag.
- en het belangrijkste het ding ondersteunt gewoon te weinig verschillende codecs. Ja ik kom vaak genoeg dingen tegen welke de samsung mediaspeler niet af kan spelen. Tuurlijk kan ik dan met andere software gaan transcoden maar dat heeft weer andere nadelen.

De mediaspeler is leuk voor iemand welke afentoe eens een filmpje kijkt en niet teveel eisen stelt.

Ik heb juist mijn hele muziek en film collectie gedigitaliseerd, download veel amerikaans tv series. Dan heb ik een mediaspeler nodig welke alles afspeelt met menu's & ondertitels en ik wil een duidelijk overzicht welke materiaal ik allemaal heb.
Job, ik ben nieuw op dit forum, sorry als ik niet alle pagina's al heb doorgelezen, maar heb helaas ook niet alle tijd van de wereld. Je klinkt niet heel positief over beide tv's, heb jij misschien nog een ander/beter alternatief in die prijscategorie? En ja kan toch ook gewoon een externe mediaspeler gebruiken ipv de ingebouwde? (ik gebruik trouwens altijd al mkv's met losse srt bestanden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
van der Ende schreef op zondag 07 november 2010 @ 19:12:
Zelf heb ik een 46C630 en het antwoord is ja dat kan

De meeste MKV bestanden speelt hij vlekkeloos af.
Je kan de bestanden ook (draadloos) streamen vanaf je laptop.

Soms pakt hij bepaalde films niet vanwege een verkeerd bestandsformaat.
In deze gevallen gebruik ik Vuze om de bestanden naar de TV te streamen.
Vuze converteert de bestanden dan zodat de tv ze wel af kan spelen.
Wat je natuurlijk ook kunt doen is de bestanden zelf eerst even converteren
naar het juiste formaat (zie handleiding voor ondersteunde formaten).

Succes met je keuze!
bedankt voor je antwoord van der ende;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

timwijn schreef op zondag 07 november 2010 @ 19:03:
[...]

Bert ik vraag je maar weer, zodra ik de specs tussen bovengenoemde tv's bekijk, kan ik eigenlijk nagenoeg geen verschillen ontdekken. Is het dan zo dat door de led de kleuren t.o.v. de lcd wat minder "diep" worden of wat flets? Ik moet ze sowieso beiden maar even gaan bekijken denk ik, maar beetje vooronderzoek kan geen kwaad:) mijn vriendin heeft thuis een led tv van samsung en wij thuis een lcd van sony, die van ons is iets ouder, maar beiden full hd, vind er alleen qua beeld weinig verschil tussen zitten. (aanschafprijs waren ze nagenoeg gelijk aan elkaar.) alvast bedankt weer!
Ik zou voor de C630/C650 gaan. De meeste (relatief goedkopere) LED modellen van Samsung hebben over het algemeen nog teveel last van kinderziektes die deels ook komen doordat van EDGE LED ipv FULL LED gebruik gemaakt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

timwijn schreef op zondag 07 november 2010 @ 20:21:
[...]

Job, ik ben nieuw op dit forum, sorry als ik niet alle pagina's al heb doorgelezen, maar heb helaas ook niet alle tijd van de wereld. Je klinkt niet heel positief over beide tv's, heb jij misschien nog een ander/beter alternatief in die prijscategorie? En ja kan toch ook gewoon een externe mediaspeler gebruiken ipv de ingebouwde? (ik gebruik trouwens altijd al mkv's met losse srt bestanden)
Zeker. Je kunt gewoon een losse mediaspeler gebruiker.

Persoonlijk vind ik de ingebouwde mediaspeler prima voldoen maar er zijn wel wat nadelen die hierboven staan. Persoonlijk heb ik daar weinig last van. Je moet voor jezelf de afweging maken of die nadelen zo zwaar wegen dat je kiest voor het gebruik van een losse mediaplayer. Je hoeft echter vanwege die genoemde nadelen geen ander merk tv te nemen want andere merken tv's hebben mediaspelers die sowieso veel minder formaten (containers en codecs) afspelen dan Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

timwijn schreef op zondag 07 november 2010 @ 20:21:
Ik ben zeker wel positief over de tv's. :)

Ik ben negatief over 1 aspect van de samsung tv's. De ingebouwde mediaspeler. Die van samsung speelt nog het meeste af in vergelijking met andere merken, maar het haalt bij lange na niet het niveau van een goede mediaspeler (dat is waarschijnlijk nooit hun doel geweest). Ik wil wat tegenwicht geven aan al die lovende woorden zodat men een goed beeld heeft van het kunnen van het ding. Het speelt lang niet alles af wat er te vinden is. En het gebrek van een goede ondersteuning van dvd's en ondertitels is voor veel mensen een gemis.

Ja tuurlijk kan je een externe mediaspeler gebruiken. Ik had een popcorn hour en gebruik nu een htpc met xbmc icm met mijn c650.

[ Voor 10% gewijzigd door job op 07-11-2010 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
job schreef op zondag 07 november 2010 @ 20:28:
[...]

Ik ben zeker wel positief over de tv's. :)

Ik ben negatief over 1 aspect van de samsung tv's. De ingebouwde mediaspeler. Die van samsung speelt nog het meeste af in vergelijking met andere merken, maar het haalt bij lange na niet het niveau van een goede mediaspeler (dat is waarschijnlijk nooit hun doel geweest). Ik wil wat tegenwicht geven aan al die lovende woorden zodat men een goed beeld heeft van het kunnen van het ding. Het speelt lang niet alles af wat er te vinden is. En het gebrek van een goede ondersteuning van dvd's en ondertitels is voor veel mensen een gemis.

Ja tuurlijk kan je een externe mediaspeler gebruiken. Ik had een popcorn hour en gebruik nu een htpc met xbmc icm met mijn c650.
Oke thanks! En kan je me nog wat vertellen over een ci+ module + smartcard, want zo'n setje is 79 euro ofzo. Heb je dan digitale tv? Edit: na beetje googelen moet je een abonnement van 7,50 p/m nemen volgens mij?

[ Voor 6% gewijzigd door timwijn op 07-11-2010 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Daar kan je hier meer informatie over vinden: \[DVB-C] Ziggo CI+ Praat
79euro klopt, maar het kan ook veel goedkoper. Zie ook dat topic voor goedkopere winkels.

Digitale televisie bij ziggo is gratis zolang je alleen de basiszenders neemt. prijzen voor de extra zenders: https://www.ziggo.nl/#pro...visie/digitale-televisie/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
  • Laatst online: 16-08 14:05
Eerder mellde ik al het volgende probleem: Buffalo in "[LCD TV] Samsung LCD + LED TV`s (alle se..."

Het advies was dus om een Caiway CI+ module aan te schaffen. Maar eigenlijk heb ik het probleem nog steeds. Ook niet continue, maar wel regelmatig.
Net ook weer: ik zet mijn TV aan, en na even zwart beeld gehad te hebben, kwam er in beeld 'Service niet beschikbaar'. Ook krijg ik weer een geheel paars geblokt scherm te zien. Zodra ik de module eruit trek heb ik weer goed beeld.

Zou er misschien toch een defect in mijn TV zitten? Want ik kan me niet voorstellen dat het aan de CI module van Caiway ligt, aangezien het probleem zich ook met de AlphaCrypt voordeed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Vraagje over de Samsung UE32C5100, heeft deze nou een refresh rate van 50hz, of 100hz? Lees op internet allemaal verschillende dingen. Is dit: 100 Clear Motion Rate, Iets anders dan de refresh rate? Wie o wie kan mij dit vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:07

dread

Sluwe vlaming

Ik ga straks de LE 40C630 ophalen en las daarover hier in het topic over het verschil tussen de verschillende panelen die samsung gebruikt.(MPAvsMVA)

Zit hier werkelijk zoveel verschil tussen. Ik ben niet zo moeilijk of moet ik echt gaan vragen naar een SQ01 MPA paneel?

Wil graag met een goed gemoed thuis zitten als ik de tv gekocht heb.

Soms lees je hier ook teveel aan info heb ik de indruk.

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
dread schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 14:39:
Ik ga straks de LE 40C630 ophalen en las daarover hier in het topic over het verschil tussen de verschillende panelen die samsung gebruikt.(MPAvsMVA)

Zit hier werkelijk zoveel verschil tussen. Ik ben niet zo moeilijk of moet ik echt gaan vragen naar een SQ01 MPA paneel?

Gewoon ophalen volgens mij, iedereen is hier bijzonder positief over c630/c650!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattrob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-02 17:07
mattrob schreef op maandag 01 november 2010 @ 14:15:
Ik heb een Samsung LE46M86, ongeveer 3 jaar oud. Prachtig beeldje, helemaal prima. Alleen nu heb ik het volgende probleem. Als we de tv aanzetten, met de ronde zwarte knop in het midden onderaan, gaat hij in een soort loop; normaal staat in standby een klein rood aan bovenin de zwarte knop. Deze springt uit bij het aanzetten, je hoort een klein geluidje/riedeltje en het beeld schiet aan.

Het probleem is nu dat het rode lampje uitgaat, het geluidje/riedeltje te horen is, maar dan gaat rode lampje weer aan (en dus weer in standby), dan gaat het lampje weer uit, geluidje/riedeltje weer en weer terug naar standby. Dit herhaalt zich een keer of 15, dat duurt een minuutje of 2, en dan uiteindelijk schiet het beeld wel aan.

Als de tv een lange tijd aan heeft gestan, we zetten hem in standby en dan weer aan, dan gaat het wel gelijk goed. Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn, en is dat te verhelpen ? Of Samsung laten komen (en helaas geen garantie meer, dus zal gewoon betalen worden ...) ?
Voor wie het nog interessant vindt, het bleek volgens Samsung om de voeding te gaan. Bij navraag (en google) bleek dit een veel voorkomend probleem bij Samsung LCD's te zijn. Uit 'coulance' (3,5 jaar oud) zou de rekening nooit hoger dan € 350 zijn volgens Samsung. Reparatie-bedrijf belde voor afspraak en gaf aan dat dit rond de € 250 zou gaan kosten. Na google bleken er op marktplaats veel bedrijven te zijn met ervaringen om dit te vervangen tussen de € 70 en € 125; wel zelf brengen dan. Dit gedaan en voor € 70 weer een prima werkende Samsung met, volgens monteur, een veel betere kwaliteit voeding nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dread schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 14:39:

...er zijn diverse linkjes, gedachten en reacties op dit onderwerp, die allemaal in dit topic terug te vinden zijn.
Met de GoT zoekfunctie kan je eigenlijk alles wel vinden, waarmee je vraag beantwoord wordt.

En ter correctie, het SQ paneel is een PVA paneel.De discussie is dan ook gericht op PVA (en dan daar weer een mogelijk kwaliteitsverschil onderling in) vs MVA.

En ja... soms leest een mens teveel.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mattrob schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 15:48:
[...]

Voor wie het nog interessant vindt, het bleek volgens Samsung om de voeding te gaan. Bij navraag (en google) bleek dit een veel voorkomend probleem bij Samsung LCD's te zijn. Uit 'coulance' (3,5 jaar oud) zou de rekening nooit hoger dan € 350 zijn volgens Samsung. Reparatie-bedrijf belde voor afspraak en gaf aan dat dit rond de € 250 zou gaan kosten. Na google bleken er op marktplaats veel bedrijven te zijn met ervaringen om dit te vervangen tussen de € 70 en € 125; wel zelf brengen dan. Dit gedaan en voor € 70 weer een prima werkende Samsung met, volgens monteur, een veel betere kwaliteit voeding nu :)
Wel jammer dat Samsung (en veel andere fabrikanten) en door hen ingeschakelde reparatiebedrijven zoveel geld rekenen voor een simpele reparatie. Op deze manier levert een reparatie meer op dan ooit met de tv is verdiend lijkt het wel.

Voor het milieu is het toch beter als je wat langer dan 3,5 jaar met een tv kunt doen. Maar goed, de meeste electronicabedrijven verkopen liever iets nieuws dan reparatie natuurlijk. Vanuit direct winstperspectief te begrijpen. Anderzijds is een goede aftersales natuurlijk ook deel van de 'green policy' waar veel bedrijven toch mee pronken. Als je alle baten en lasten op een rijtje zet kan ook voor grote electronicabedrijven een milieubewust omgaan met kapotte apparaten in de vorm van betaalbare reparatie, uiteindelijk toch voordelig zijn. Is een apparaat echt niet meer te repareren dan is een milieubewust hergebruik van materialen natuurlijk ook nodig. Dit laatste gebeurt al wel veel maar betaalbare reparatie helaas niet.

In ieder geval zijn er dus nog kleinere reparatiebedrijven die wel voor weinig geld willen repareren :).

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2010 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas_N
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:05
Ik heb even gezocht in dit topic naar informatie over de C6700. Dit gaat waarschijnlijk mijn nieuwe televisie worden. Nu heb ik gelezen dat het mogelijk is *.MKV bestanden af te spelen zijn op deze televisie. Dit is natuurlijk hartstikke mooi. Wat me alleen niet helemaal duidelijk is, is of het nou mogelijk is om DTS af te spelen? Ik ben het volgens mij 2 keer tegen gekomen in dit topic, de ene keer kon het niet de andere keer kon het wel. Kan iemand voor mij bevestigen of dit wel of niet kan?

Just do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:11
Hoe kan je zien of je de laatste firmware hebt? Ik heb net een 40LEC630 aangeschaft en de FW die er op staat is:

2010/09/06_001002

De laatste FW die op de Samsung staat is van 16 september 2010. Als ik hem probeer up te daten via USB geeft de TV dat er 'no file available to upgrade. Please check it and try again'.

Ik kan me echter niet voorstellen dat de FW van september al voorgeinstalleerd is op mijn tv die in november gekocht is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
pelt schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 21:18:
Hoe kan je zien of je de laatste firmware hebt? Ik heb net een 40LEC630 aangeschaft en de FW die er op staat is:

2010/09/06_001002

De laatste FW die op de Samsung staat is van 16 september 2010. Als ik hem probeer up te daten via USB geeft de TV dat er 'no file available to upgrade. Please check it and try again'.

Ik kan me echter niet voorstellen dat de FW van september al voorgeinstalleerd is op mijn tv die in november gekocht is?
Denk dat het wel het geval is, anders laatste firmware voor jouw type van de samsungsite downloaden en de stappen volgen die worden gegeven op de site om je tv te upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
timwijn schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 22:18:
[...]

Denk dat het wel het geval is, anders laatste firmware voor jouw type van de samsungsite downloaden en de stappen volgen die worden gegeven op de site om je tv te upgraden.
En die stappen zijn toch gewoon, de exe op een usb stick zetten en deze hier uitpakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
Wanneer ik een mkv film (720p) van mijn usb stick afspeel, loopt het geluid out of sync. Heeft iedereen hier last van? Een kleine Google search leert mij iig dat ik niet de enige ben, maar is hier een oplossing voor?

Ik heb weinig zin om in het service menu te gaan zitten klooien. Zou het kopen van een externe mediaspeler een oplossing zijn of is het probleem (het geluid loopt dus niet synchroon met het beeld) op een andere manier op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rednas_N schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 20:13:
Ik heb even gezocht in dit topic naar informatie over de C6700. Dit gaat waarschijnlijk mijn nieuwe televisie worden. Nu heb ik gelezen dat het mogelijk is *.MKV bestanden af te spelen zijn op deze televisie. Dit is natuurlijk hartstikke mooi. Wat me alleen niet helemaal duidelijk is, is of het nou mogelijk is om DTS af te spelen? Ik ben het volgens mij 2 keer tegen gekomen in dit topic, de ene keer kon het niet de andere keer kon het wel. Kan iemand voor mij bevestigen of dit wel of niet kan?
Ja, via de interne mediaspeler kan 5.1 doorgegeven worden naar je receiver, althans in theorie. Niet 5.1 van een HDMI apparaat via de optical out doorlussen naar je versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pelt schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 22:44:
Wanneer ik een mkv film (720p) van mijn usb stick afspeel, loopt het geluid out of sync. Heeft iedereen hier last van? Een kleine Google search leert mij iig dat ik niet de enige ben, maar is hier een oplossing voor?

Ik heb weinig zin om in het service menu te gaan zitten klooien. Zou het kopen van een externe mediaspeler een oplossing zijn of is het probleem (het geluid loopt dus niet synchroon met het beeld) op een andere manier op te lossen?
Geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren ook m'n eerste Samsung tv in huis gehaald, via hardware leverancier van m'n werk heel voordelig kunnen kopen.

Het is de Samsung UE37C6700 Full HD 1080p - LED (1920x1080)

Heb er een 2-tal minor issues mee :

1) Ik heb al een paar jaar een PS3, maar pas sinds nu dus een Full HD tv...finally!
HDMI kabel had ik hier ook al een paar jaar liggen, maar nog niet gebruikt.

PS3 : first gen (2007)
HDMI : gewoon standard ( ergens in 2007 gekocht)

Probleem : ik krijg de PS3 in de display settings niet naar 1080p gewijzigd.
Bij de eerste opstart na de aansluiting met hdmi kabel, detecteerde de PS3 zelf dat hij nu aangesloten was via hdmi. Resolutie was gewijzigd naar 576p.
Daarna deze stappen gevolgd > http://manuals.playstatio...settings/videooutput.html

Hoogte resolutie die ik eruit krijg is 1080i, vink ik 1080p aan en doe ik een 'test screen' dan knippert het even, krijg je zwart beeld van de tv en dan kom je terug in PS3 menu op de bestaande settings.

Mijn settings van mijn tv overlopen, lijkt allemaal OK. In PS3 zie ik ook geen andere instel mogelijkheden.
Zie ik één of andere setting over het hoofd? Iemand dit al meegemaakt?
Is mijn hdmi kabel eventueel achterhaald? Ik las op internet over versie 1.1 en nieuwere 1.3 hdmi versies?

2) Die tv heeft ook een DLNA functie. Toen ik mijn 'PS3 media server' opstartte op mijn pc, kwam de DLNA functie automatisch tussen de selecteerbare sources op de tv, leuk dacht ik.
Nu als ik een .avi of .mkv wil afspelen, geeft hij aan 'bestandstype niet ondersteund'. Voor een .mkv zou ik dat nog kunnen begrijpen, een .avi zou toch altijd moeten lukken?

Nu, dit vind ik zelf een minor issue, aangezien ik PS3 media server altijd via mijn PS3 gebruik, en daar werkt het wel prima met diverse formaten.

Bedankt jongens voor enige hulp ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pelt schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 21:18:

2010/09/06_001002

Kwam dit filmpje tegen op Samsung website, tutorial hoe de firmware te checken :
http://support-us.samsung...nnelId=201&scheduleId=727

En dit voor de firmware te upgrade, via LAN verbinding wel te verstaan :
http://support-us.samsung...nnelId=201&scheduleId=720

Allemaal pretty easy denk ik.

Check op de Samsung website voor laatste firmware voor mijn type tv (UE37C6700 LED) daarnet, leerde me dat er gisteren (November, 09 2010) een nieuwe firmware release is gedaan. Probeer ik vanavond uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
pelt schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 22:32:
[...]

En die stappen zijn toch gewoon, de exe op een usb stick zetten en deze hier uitpakken?
Zo ongeveer wel. Ik heb het persoonlijk 1 x eerder gedaan bij de samsung led tv van mijn vriendin. Je moet er in ieder geval wel rekening mee houden, dat je verder geen bestanden op je usb stick mag hebben staan! Via het stappenplan wordt het erg duidelijk uitgelegd en is het iets anders dan alleen uitpakken;) Moet wel via bepaalde menu's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas_N
Zojuist de UE32C6700 besteld! Draadloos internet heeft voor mij in principe geen prioriteit. Maar ik zag dat hij "WLAN Ready" was. Dat betekent neem ik aan dat ik nog iets moet aanschaffen om draadloos internet te krijgen?

Just do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Rednas_N schreef op woensdag 10 november 2010 @ 21:06:
Zojuist de UE32C6700 besteld! Draadloos internet heeft voor mij in principe geen prioriteit. Maar ik zag dat hij "WLAN Ready" was. Dat betekent neem ik aan dat ik nog iets moet aanschaffen om draadloos internet te krijgen?
Mooie tv! Gefeliciteerd met je aankoop:) Dat ten eerste.
WLAN Ready, krijg ik het idee, na even zoeken, dat je nog een dongle of wifi-adapter nodig hebt..
Denk dat het ongetwijfeld in "het boekje" bij de tv staat! (maar ja, das even wachten tot je hem hebt natuurlijk)
Edit: lees net dat je als je een wifi adaptertje/dongle koopt, dat het er één van Samsung moet zijn, omdat het anders niet werkt. Kan het me niet voorstellen maar goed.. :?

[ Voor 12% gewijzigd door timwijn op 10-11-2010 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas_N
Ja, ik lees net ook zoiets, aantal minuten geleden. Nja, kabel is altijd beter dan draadloos, en aangezien de router eigenlijk naast mijn (toekomstige) TV staat moet een kabel ook wel lukken. Bedankt voor je reactie trouwens.

Just do it.

• timwijn
Rednas_N schreef op woensdag 10 november 2010 @ 22:19:
Ja, ik lees net ook zoiets, aantal minuten geleden. Nja, kabel is altijd beter dan draadloos, en aangezien de router eigenlijk naast mijn (toekomstige) TV staat moet een kabel ook wel lukken. Bedankt voor je reactie trouwens.
Geen dank:D
Hoop dat je nieuwe tv je gaat bevallen! C6700 vind ik 1 van de mooiste tv's op het moment, dus ben een tikkie jaloers zelfs, haha!

• ec30
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-04-2021
timwijn schreef op maandag 08 november 2010 @ 20:39:
Vraagje over de Samsung UE32C5100, heeft deze nou een refresh rate van 50hz, of 100hz? Lees op internet allemaal verschillende dingen. Is dit: 100 Clear Motion Rate, Iets anders dan de refresh rate? Wie o wie kan mij dit vertellen?
Ik vraag me precies hetzelfde af. Ik wil een 32" LED aanschaffen. Ik twijfel tussen de UE32C5100 en de UE32C6000.

Ik heb ze zitten vergelijken en Samsung rekent met de Clear Motion Rate en na enig onderzoek kwam ik erachter dat de CMR als volgt wordt gedefinieerd:

CMR = aantal frames per seconde X de verversingssnelheid van de frames

Ik gok erop dat de C5100 dan 50Hz is en de C6000 100Hz. Maar dan vraag ik me af wat de CMR dan zou zijn bij een niet-Samsung 50Hz tv. Verder kan ik bij de specs alleen ontdekken dat de C5100 ongeveer een cm breder en hoger is, ofwel een iets bredere rand heeft.

Heeft er iemand met dezelfde afweging gezeten? Is de extra +/- 100 euro de C6000 waard?

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Nu heb ik zelf een aantal weken de UE32C5100 in gebruik die mij verder goed bevalt,maar had wel problemen met de CI+ Neotion module voor DTV.

Vooral de eerste 20 minuten na het aanzetten van de tv veel last van beeldvervormingen(oa blokkerig beeld),werd na die tijd dan wel stukken beter maar er kwam toch wel vrij regelmatig nog een stuiptrekking in beeld. Kan natuurlijk liggen aan een defecte module zou je zeggen,maar ik heb er 3a4 kunnen testen en gaven allemaal hetzelfde probleem.

Sinds eergisteren ben ik in het bezit van een CI+ module van Smit,en nu werkt het probleemloos en storingvrij.

Hebben alle Samsung gebruikers hier last van of zit m het meer in het model/type van dit merk?

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Verwijderd

Ik heb een 40LEC650 en net op de site van Samsung zag ik een nieuwe firmware-->3003, maar helaas geen changelog.
Weet iemand wat ze veranderd hebben tov de eerdere versie?

Alvast bedankt...

• Buffalo
  • Laatst online: 16-08 14:05
pcgek schreef op donderdag 11 november 2010 @ 11:48:
Nu heb ik zelf een aantal weken de UE32C5100 in gebruik die mij verder goed bevalt,maar had wel problemen met de CI+ Neotion module voor DTV.

Vooral de eerste 20 minuten na het aanzetten van de tv veel last van beeldvervormingen(oa blokkerig beeld),werd na die tijd dan wel stukken beter maar er kwam toch wel vrij regelmatig nog een stuiptrekking in beeld. Kan natuurlijk liggen aan een defecte module zou je zeggen,maar ik heb er 3a4 kunnen testen en gaven allemaal hetzelfde probleem.

Sinds eergisteren ben ik in het bezit van een CI+ module van Smit,en nu werkt het probleemloos en storingvrij.

Hebben alle Samsung gebruikers hier last van of zit m het meer in het model/type van dit merk?
Pcgek, lees mijn laatste post eens die ik deed in dit topic. Even stukje naar boven scrollen. Plus de post die ik eerder deed, en aan mijn laatste post zit gekoppeld.

Heb jij Caiway? Er schijnen problemen te zijn me het Caiwaynetwerk, sinds de volledige digitalisering op 10-10-2010. Ik ken mensen in Maassluis, en mijn eigen woonplaats Schiedam, die allemaal klagen over blokkerig/stotterend beeld op bepaalde tijdstippen, vooraal savonds komt het een aantal keer voor.
Ik moet wel zeggen dat het de laatste dagen meevalt.

Maar zoals je in mij posts leest, is mijn probleem iets opzich zelfstaands. Helaas is er verder nog geen reactie opgekomen in dit topic.

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Heb jouw post gelezen hoor,maar dat lijkt me een ander probleem. Net wat ik al aangaf, de problemen had ik met de Neotionmodules direkt na het aanzetten van de tv. Heb nog geen verkeerd beeld weer gehad sinds het gebruik van de Smitmodule. Oja, ik heb dus Ziggo

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 november 2010 @ 11:27:
Gisteren ook m'n eerste Samsung tv in huis gehaald, via hardware leverancier van m'n werk heel voordelig kunnen kopen.

Het is de Samsung UE37C6700 Full HD 1080p - LED (1920x1080)

Heb er een 2-tal minor issues mee :

1) Ik heb al een paar jaar een PS3, maar pas sinds nu dus een Full HD tv...finally!
HDMI kabel had ik hier ook al een paar jaar liggen, maar nog niet gebruikt.

PS3 : first gen (2007)
HDMI : gewoon standard ( ergens in 2007 gekocht)

Probleem : ik krijg de PS3 in de display settings niet naar 1080p gewijzigd.
Bij de eerste opstart na de aansluiting met hdmi kabel, detecteerde de PS3 zelf dat hij nu aangesloten was via hdmi. Resolutie was gewijzigd naar 576p.
Daarna deze stappen gevolgd > http://manuals.playstatio...settings/videooutput.html

Hoogte resolutie die ik eruit krijg is 1080i, vink ik 1080p aan en doe ik een 'test screen' dan knippert het even, krijg je zwart beeld van de tv en dan kom je terug in PS3 menu op de bestaande settings.

Mijn settings van mijn tv overlopen, lijkt allemaal OK. In PS3 zie ik ook geen andere instel mogelijkheden.
Zie ik één of andere setting over het hoofd? Iemand dit al meegemaakt?
Is mijn hdmi kabel eventueel achterhaald? Ik las op internet over versie 1.1 en nieuwere 1.3 hdmi versies?

2) Die tv heeft ook een DLNA functie. Toen ik mijn 'PS3 media server' opstartte op mijn pc, kwam de DLNA functie automatisch tussen de selecteerbare sources op de tv, leuk dacht ik.
Nu als ik een .avi of .mkv wil afspelen, geeft hij aan 'bestandstype niet ondersteund'. Voor een .mkv zou ik dat nog kunnen begrijpen, een .avi zou toch altijd moeten lukken?

Nu, dit vind ik zelf een minor issue, aangezien ik PS3 media server altijd via mijn PS3 gebruik, en daar werkt het wel prima met diverse formaten.

Bedankt jongens voor enige hulp ;)
Opgelost met een andere hdmi kabel, 1.3 versie.

Bedankt voor de "vele" hulp...

Verwijderd

Ik heb een 37b650 en ben me momenteel aan het orienteren op het gebied van audio receivers en 5.1 sets. Ik vraag me nu alleen af hoe ik 5.1 geluid krijg naar de receiver. Ik lees meerdere verhalen dat de optical out van de tv enkel stereo output?

Ik heb een mediaspeler (Acer Revo) via HDMI naar de tv, een Xbox360 via HDMI naar de tv en een Wii (via component naar de tv). Wat is de beste manier om 5.1 geluid naar de receiver te sturen?

Verwijderd

Vandaag de Samsung LE40C630 gehaald bij Media Markt Leeuwarden. Wat een mooi ding en beeld. Zit sinds ik hem heb al Dexter te kijken op 720p. Geweldig leuk

Het is trouwens een SQ04 scherm.

• Valorian
Wat zien de kenners hier als "beste koop" wat betreft 32 inch televisies? (al dan niet van Samsung).

Zelf zoek ik er een die voor 99% voor films gebruikt gaat worden, maar zie door de bomen (en idoot veel specs waarmee je wordt doodgegooid) het bos niet meer.
Pagina: 1 ... 38 ... 75 Laatste