Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep meloen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-08 23:36
Vandaag tv's wezen kijken. Op het moment dat bij UPC een ci+ cam beschikbaar komt ga ik digitaal kijken en komt er een grotere tv.

Kijk al langer naar een samsung 40c650. Veel verhalen over de verschillende panelen en daarom ook eens gekeken naar wat voor paneel ik stond te kijken.

Bij BCC stond een 40c654 met een sq02 paneel en een 40c750 met een sq01 paneel. Ik ben echt onder de indruk geraakt van de 40c654 die bij de BCC stond. Beide zagen er erg goed uit wat het beeld betrof, beter dan veel duurdere led tv's die ernaast stonden.
De 40c654 had het beste beeld. Minimaal even scherp als de 750 maar met een duidelijk betere kijkhoek. Heel erg goed beeld voor de prijs die je betaald en voor mij de 1e keuze. Thuis kwam ik er achter dat de speakers van de 40c654 2x10 watt zijn, tov 2x15 watt voor de 40c650. Weer een nieuwe overweging. Nog meer verschillen bekend, buiten het uiterlijk?

Er is mij ook iets anders opgevallen. Waarom willen zovelen graag een led tv hebben? Het valt mij erg op dat alle led tv's een vervelend roze gloed vertonen die erg onnatuurlijk overkomt. Vooral bij wit beeld (sneeuw) duidelijk zichtbaar, maar ook een roze gloed over asfalt en een roze gloed over een blauw-witte bewolking zien er erg onnatuurlijk uit. Dat is voor mij een reden om met een grote boog om het led gebeuren heen te lopen.

Het bevreemd mij dat hier in dit forum heel weinig over dit fenomeen gesproken wordt. Daarom ben ik benieuwd naar ervaringen hiermee. De belangrijkste vraag hierbij is of door het goed afstellen van de tv dit fenomeen helemaal verdwijnt? Hoor graag jullie ervaringen!

Daikin Stylish 4.2 kW RXA42B / FTXA42C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
Alleen mensen die er geen verstand van hebben willen een edge-lit, is in bijna alle gevallen slechter dan een reguliere lcd. Voor de fabrikanten is led goedkoper, en ze doen alsof het geweldig is. Consumenten zien dunne tv's en LED, wauw led die wil ik, kijk hoe dun... Tja marketing hè.

Je schrijft dat je hebt gekeken welke schermen erin zaten, dat is dus het leuke, alle tv's in de winkel hebben die sq panelen, als je hem koopt is de kans op zo'n paneel minimaal.

De c750 overigens ondersteunt ook 3D maar komt zonder bril.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 21:48:
[...]Owja.. ik bedoelde het eigenlijk andersom :) Dus de 630 duurder dan de 650...
...nou, dat heb ik eigenlijk nog niet gezien moet ik zeggen. Ook bij de MM zat er een fors prijsverschil tussen tussen de beide modellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Kun je op de C630/C650 eigenlijk ook 1:1 pixelmapping instellen? Wil dan namelijk, als ik ooit nog een tv vind, mijn humax decoder op 1080i zetten en de tv op 1:1 pixelmapping om de beste kwaliteit te behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 12:12:
goedemiddag,

zelf heb ik de de LE40C630, overigens naar volle tevredenheid, toch heb ik een paar vragen waarop ik in de handleiding of op internet niet voldoende antwoord kan krijgen. Wellicht kunnen jullie me helpen......

Info
bij het zappen zie je alleen het zender nr, maar bv niet het programma dat bezig is, hoe lang het nog bezig is (met andere woorden; het venster dat je ziet als je op INFO drukt). Is dit in te stellen?

waas teletekst
als ik NOS teletekst oproep, heb ik vaak 'last' van een groene of blauwe waas als achtergrondkleur. Pas bij het verversen van de pagina wordt dit weer diepzwart. Iemand een idee waar dat aan kan liggen?

verder had ik ook wat vragen over de firmware update, maar heb zojuist wat dingen gelezen die ik beter eerst kan proberen!

alvast bedankt voor de reacties
niemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 22:11

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Phusebox schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 08:47:
Kun je op de C630/C650 eigenlijk ook 1:1 pixelmapping instellen? Wil dan namelijk, als ik ooit nog een tv vind, mijn humax decoder op 1080i zetten en de tv op 1:1 pixelmapping om de beste kwaliteit te behouden.
Dat krijg je automatisch als je het beeldformaat op "vol scherm" zet.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-09 19:47
Dat je automatisch de info ziet is helaas niet in te stellen. Die blauwe achtergrond bij teletekst heb ik ook soms 'last van', en is voor zover ik weet ook niks aan te doen.

Over het hele panelen verhaal: Zelf heb ik een 40C650 met AA03 paneel. Pas nadat ik de tv gekocht had hoorde ik dat er überhaupt sprake is van slechte/goede panelen dus bij aankoop had ik er helemaal niet op gelet. Zelf ben ik erg tevreden over het beeld, al vind ik de zwartwaarde niet geweldig (maar ken geen LCD die dit beduidend beter heeft). Laatst was een vriend van me bij mij thuis en was hij erg onder de indruk van het beeld van mijn tv, en vond die beduidend mooier dan zijn 37C630 met SQ(versie weet ik niet) paneel. Ik ben bij hem wezen kijken, en ook na zijn instellingen veranderd te hebben vind ik mijn tv toch echt mooier beeld hebben.
Het blijft gewoon jammer dat er verschillende versies zijn en dat je die niet makkelijk kunt vergelijken, aangezien in de winkel kennelijk alleen SQ panelen zijn opgesteld. Wel denk ik dat het verschil tussen de panelen wat minder dramatisch is dan op forums misschien beweerd wordt, in ieder geval zou ik mijn tv met AA03 paneel niet willen ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Even een update adhv. mijn mail naar Samsung. Ik heb vandaag het volgende bericht gehad.
Geachte heer R420R,

Dank u voor uw e-mail met betrekking tot uw Samsung LCD TV LE32B550.

Wij hebben uw vraag doorgestuurd naar de verantwoordelijke afdeling en zullen u op de hoogte stellen zodra wij een antwoord hebben ontvangen.

Indien u nog vragen heeft, kunt u altijd contact opnemen met ons Contact Center op het nummer 0900 – SAMSUNG (0900-7267864). Vergeet u dan niet uw klantnummer te vermelden, zodat wij u beter en sneller van dienst kunnen zijn.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

xxxxxx xxxxxx

Contact Center Medewerker
Samsung Electronics Benelux B.V.
www.samsung.com
Ben benieuwd.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Oei als ik dit lees dan ga ik toch maar niet meer op zoek naar een goede C630...

http://www.hardwarecanuck...z-lcd-hdtv-review-12.html

Als de game-mode het beeld echt zo ontzettend lelijk maakt?
Iemand hier die eens foto's wil maken van een game waarbij de HDMI input gerenamed is naar PC, en een foto met game-mode enabled zonder de HDMI input te renamen?

[ Voor 36% gewijzigd door Phusebox op 20-10-2010 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
  • Laatst online: 16-07 15:52
Ik heb een vraag over/probleem met mijn Samsung LE32B530, volgens mij kan ik dat hier het beste in dit topic plaatsen. Ik ben nu al een aantal dagen op zoek naar een oplossing voor mijn probleem maar ik kan op internet niks vinden. Misschien voornamelijk omdat ik niet weet hoe ik het probleem zou moeten benoemen. Het zit als volgt:

Het is een probleem met de 'kleur' van videomateriaal, ik heb mijn PS3 aangesloten via 'n HDMI poort op de TV. Games hebben precies de goede kleuren dus ik vermoed dat het een probleem is van de instellingen van de TV. Als ik namelijk video materiaal afspeel via m'n PS3 (video streaming, blu-ray, etc) dan lijkt er een groene waas over het beeld te liggen. Ik heb al vanalles geprobeerd (kabels in andere ingangen), een complete reset van de PS3 hielp niks. Maar het viel wel op dat wanneer ik gewone tulp kabels gebruikte om de PS3 aan te sluiten de kleuren gewoon klopten.
Mijn vraag, weet iemand wat hier het probleem is? Er is dus sprake van een groene gloed/waas over video materiaal, het video materiaal is verder wel scherp en er zijn geen andere problemen. Zijn dit simpel instellingen van de TV/PS3? (zou iemand die dezelfde Samsung 5 serie bezit en een PS3 via HDMI heeft aangesloten misschien zijn instellingen kunnen posten?)

Ik word een beetje simpel van het probleem, vooral omdat ik het gevoel heb dat ik gewoon iets heel eenvoudigs over het hoofd zie. Hulp wordt enorm gewaardeerd :-D!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Pilske schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 15:05:
Ik heb een vraag over/probleem met mijn Samsung LE32B530, volgens mij kan ik dat hier het beste in dit topic plaatsen. Ik ben nu al een aantal dagen op zoek naar een oplossing voor mijn probleem maar ik kan op internet niks vinden. Misschien voornamelijk omdat ik niet weet hoe ik het probleem zou moeten benoemen. Het zit als volgt:

Het is een probleem met de 'kleur' van videomateriaal, ik heb mijn PS3 aangesloten via 'n HDMI poort op de TV. Games hebben precies de goede kleuren dus ik vermoed dat het een probleem is van de instellingen van de TV. Als ik namelijk video materiaal afspeel via m'n PS3 (video streaming, blu-ray, etc) dan lijkt er een groene waas over het beeld te liggen. Ik heb al vanalles geprobeerd (kabels in andere ingangen), een complete reset van de PS3 hielp niks. Maar het viel wel op dat wanneer ik gewone tulp kabels gebruikte om de PS3 aan te sluiten de kleuren gewoon klopten.
Mijn vraag, weet iemand wat hier het probleem is? Er is dus sprake van een groene gloed/waas over video materiaal, het video materiaal is verder wel scherp en er zijn geen andere problemen. Zijn dit simpel instellingen van de TV/PS3? (zou iemand die dezelfde Samsung 5 serie bezit en een PS3 via HDMI heeft aangesloten misschien zijn instellingen kunnen posten?)

Ik word een beetje simpel van het probleem, vooral omdat ik het gevoel heb dat ik gewoon iets heel eenvoudigs over het hoofd zie. Hulp wordt enorm gewaardeerd :-D!
Ik heb een b550, geen ps3 maar wel een sony blu-ray speler die via HDMI aan is gesloten. Ik heb hier geen last van.

Mijn gok is dat er iets niet klopt met de kleurruimte van de PS3. Kijk bij de video-opties van de PS3 eens bij YCbCr/RGB (HDMI)? Waar staat die instelling op?
Als hij daar niet al op staat probeer hem dan eens naar YCbCr (4:2:2) te zetten? Dat werkt het beste bij mijn blu-ray speler.

Report back here als dit geen soelaas biedt.
Phusebox schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 13:27:
Oei als ik dit lees dan ga ik toch maar niet meer op zoek naar een goede C630...

Iemand hier die eens foto's wil maken van een game waarbij de HDMI input gerenamed is naar PC, en een foto met game-mode enabled zonder de HDMI input te renamen?
Net even geprobeerd. Heb helaas geen mogelijkheid om een foto te maken maar ik kan je zeggen dat het nauwelijks wat uitmaakt. Het enige dat "uit" gaat is het dynamisch contrast en de scherpte instelling.

[ Voor 16% gewijzigd door Blaat op 20-10-2010 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
"YCbCr/RGB (HDMI)" staat superwit nog bij en die optie staat Aan.

YCbCr instellen kan niet op de Playstation en op de TV heb ik ook niks hierover kunnen vinden.

De groene waas is trouwens het beste te zien op gezichten/huidskleur in video materiaal en films. Maar zodra je op de kleur gaat letten zie je dat alles teveel groene kleur heeft gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
R420R schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 16:20:
[...]

Ik heb een b550, geen ps3 maar wel een sony blu-ray speler die via HDMI aan is gesloten. Ik heb hier geen last van.

Mijn gok is dat er iets niet klopt met de kleurruimte van de PS3. Kijk bij de video-opties van de PS3 eens bij YCbCr/RGB (HDMI)? Waar staat die instelling op?
Als hij daar niet al op staat probeer hem dan eens naar YCbCr (4:2:2) te zetten? Dat werkt het beste bij mijn blu-ray speler.

Report back here als dit geen soelaas biedt.

[...]

Net even geprobeerd. Heb helaas geen mogelijkheid om een foto te maken maar ik kan je zeggen dat het nauwelijks wat uitmaakt. Het enige dat "uit" gaat is het dynamisch contrast en de scherpte instelling.
Dus de PC mode is even lelijk als Game mode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vindt de conclusie niet echt vreselijk schokkend hoor/ Staan ook zeer sterke punten in (...maar ik game ook niet, dus daar kijk ik niet naar..)
Pros:
- Mind blowing image quality
- Colour hue / saturation nearly spot on
- Near-perfect panel uniformity
- Calibration is very easy
- High level backlight calibration options
- Efficient

Cons:
- Random image stutter when viewing 1080P/I content
- Absolutely horrid amounts of input lag
- Excess blur & judder even with custom AMP settings
- Only passable viewing angles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 18:48:
[...]

Vindt de conclusie niet echt vreselijk schokkend hoor/ Staan ook zeer sterke punten in (...maar ik game ook niet, dus daar kijk ik niet naar..)

[...]
Dit zijn toch wel 3 enorme minpunten:

Maar goed, ik ben al geveto'd omdat ik te lang getwijfeld heb en al teveel geld en tijd heb gespendeerd aan het vinden van een SQ paneel. Mijn vriendin heeft het nu wel gehad.
Ik twijfel ook nog steeds. Ene moment denk ik JA ik ga ervoor, andere moment denk ik weer, hmm wat als ik al die problemen krijg van haperende beelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 18:59:
[...]

Dit zijn toch wel 3 enorme minpunten:

...ja, dat wil ik ook niet ontkennen. Bedoelde eigenlijk te zeggen dat er gelukkig ook sterke positieve punten zijn, ipv het scherm af te schrijven op zijn negatieve punten (...maar ze zijn er... das waar...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-09 15:29

Het lijkt eerder alsof die reviewers niet alles eruit hebben gehaald wat er in zit. Nota bene bij de calibrated settings staat dat de colorspace op auto staat en white balance of default. Bij films hebben ze de motion settings ook beide op bijna max staan. De settings van hdtvtest.co.uk zijn echt vele malen beter.
In game mode moet je eenmalig alle settings weer goed instellen, alles staat namelijk weer op de standaard dynamische high contrast etc instellingen. Als ik hier eenmaal alles goed heb staan zie ik eigenlijk niet zo'n verschil met een HD demo filmpje op pauze (32c630). Zeker niet zo'n extreem verschil als in deze review staat.
Skippende frames heb ik ook geen last van, maar ik kijk er ook geen uren naar. Echter met al die bewegende beelden van die HD demo filmpjes heb ik nergens last van (via een popcornhour op hdmi, input heeft geen naam, game mode uit).
Wel apart, de review lijkt vrij uitgebreid, maar andere review sites hoor ik er niet echt over. En hun calibrated settings die verre van gecalibreerd zijn bevestigd mijn vermoeden eigenlijk wel. Ik kan er naast zitten hoor, maar hoe dan ook heb ik dat verschil met game mode in ieder geval niet, en ondertussen wel gewoon een mooi plaatje.

ow en trouwens, films moet je kijken op een projector :)

/edit
Kan ook zijn dat de Amerikaanse versie verschilt van de Europese, bij Sony was is dat ook zo (EX500 serie bijv), bij hetzelfde type (op land aanduiding na) heeft de Amerikaanse de Bravia Engine 2 en de Europese de BE 3. Dat maakt het review lezen en fora als AVS ook meteen weer lastiger.

[ Voor 8% gewijzigd door ShittyOldMan op 20-10-2010 21:27 ]

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 07:29
Er is weer nieuwe firmware beschikbaar voor UE**C6, 7, 8 Series, firmware versie T-VALDEUC-2004.0 en natuurlijk weer geen changelog te vinden |:(

I am thinking it's a sign that the freckles in our eyes are mirror images and when we kiss they're perfectly aligned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ShittyOldMan schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 21:04:
[...]

Het lijkt eerder alsof die reviewers niet alles eruit hebben gehaald wat er in zit. Nota bene bij de calibrated settings staat dat de colorspace op auto staat en white balance of default. Bij films hebben ze de motion settings ook beide op bijna max staan. De settings van hdtvtest.co.uk zijn echt vele malen beter.
In game mode moet je eenmalig alle settings weer goed instellen, alles staat namelijk weer op de standaard dynamische high contrast etc instellingen. Als ik hier eenmaal alles goed heb staan zie ik eigenlijk niet zo'n verschil met een HD demo filmpje op pauze (32c630). Zeker niet zo'n extreem verschil als in deze review staat.
Skippende frames heb ik ook geen last van, maar ik kijk er ook geen uren naar. Echter met al die bewegende beelden van die HD demo filmpjes heb ik nergens last van (via een popcornhour op hdmi, input heeft geen naam, game mode uit).
Wel apart, de review lijkt vrij uitgebreid, maar andere review sites hoor ik er niet echt over. En hun calibrated settings die verre van gecalibreerd zijn bevestigd mijn vermoeden eigenlijk wel. Ik kan er naast zitten hoor, maar hoe dan ook heb ik dat verschil met game mode in ieder geval niet, en ondertussen wel gewoon een mooi plaatje.

ow en trouwens, films moet je kijken op een projector :)

/edit
Kan ook zijn dat de Amerikaanse versie verschilt van de Europese, bij Sony was is dat ook zo (EX500 serie bijv), bij hetzelfde type (op land aanduiding na) heeft de Amerikaanse de Bravia Engine 2 en de Europese de BE 3. Dat maakt het review lezen en fora als AVS ook meteen weer lastiger.
En nu lees ik dit weer, maar je moet elke keer als je game mode Aan en uit zet moet je dus alles weer opnieuw instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peppio schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 21:25:
Er is weer nieuwe firmware beschikbaar voor UE**C6, 7, 8 Series, firmware versie T-VALDEUC-2004.0 en natuurlijk weer geen changelog te vinden |:(
Slechts dit effe snel...
http://www.hifi-forum.de/viewthread-151-15215.html
Die neue Firmware 2004.0 ist verfügbar:
Firmware 2004

Das (fehlerhafte) Changelog (ist das gleiche wie vorher):

1. Title
2010 model Firmware for self-upgrade
2. Applicable Model
UE**C6, 7, 8 Series
3. Carrier or Corporate Customer
Open Market
4. Description
T-VALDEUC-2002.0
. OSD wrapping of specific languages issue on wireless pop-up window
. To remove the message of ''USB Overload''
. [MHEG] memory leak at iFrame channel (only UK)
. Latvian / Lithuanian OSD error when insert wireless dongle.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2010 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
Phusebox schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 21:36:
[...]

En nu lees ik dit weer, maar je moet elke keer als je game mode Aan en uit zet moet je dus alles weer opnieuw instellen?
Nee eenmalig, maar wel voor elke input opnieuw (eenmalig). Je hebt voor elke input dus de 4 presets die je kunt aanpassen en daar bovenop een game mode waarbij je enkel de motionplus optie en 10 point white balance verliest (dat doet niet zoveel). De film mode stond standaard al uit op hdmi dacht ik, maar die is ook grijs. De rest is allemaal aan te passen. Geluid is echter default.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06:58

Harrie

NederVlaming

Harrie schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 22:31:
* Harrie heeft vandaag de 37C550 gekocht. Geen problemen met de voet, alleen gaan de schroeven er wel vrij zwaar in. Brom geluid? Als ik het geluid uit zet en mijn oor er tegen aan leg hoor ik iets, maar dat is niet iets wat stoort. Ik denk niet dat ik de brom heb waar mensen het hier over hebben.
Hmm, vanmorgen nog eens gekeken. Geluid uit gezet, en wanneer ik de backlight lager instel (beneden de 19) begint het toestel inderdaad een beetje te brommen. Voor mensen die hun toestel ook als monitor gebruiken kan dat vervelend zijn, omdat je het alleen hoort wanneer er geen geluid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ShittyOldMan schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 22:20:
[...]

Nee eenmalig, maar wel voor elke input opnieuw (eenmalig). Je hebt voor elke input dus de 4 presets die je kunt aanpassen en daar bovenop een game mode waarbij je enkel de motionplus optie en 10 point white balance verliest (dat doet niet zoveel). De film mode stond standaard al uit op hdmi dacht ik, maar die is ook grijs. De rest is allemaal aan te passen. Geluid is echter default.
Ach ja helaas gaat het feest voor mij niet door dus... Jammer. Ben bang dat we volgend jaar tv's met nog meer input lag krijgen en of de beeldkwaliteit van de c650 serie nog geëvenaard gaat worden voor deze prijs vrees ik ook voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb sinds een week een samsung 46ue6700 .
ik heb veel moeite met het instellen , kan iemand mij helpen welke instelling het beste beeld geeft ?
is motion plus erg belangrijk? want dat kan alleen in bepaalde instellingen(normaal en film)

tevens geeft de tv bij het aanzetten aan 1920x1080@50hrtz volgens mij moet dit 100hrtz zijn, heeft nog iemand dat probleem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 11:03:

tevens geeft de tv bij het aanzetten aan 1920x1080@50hrtz volgens mij moet dit 100hrtz zijn, heeft nog iemand dat probleem ?
Pff best vermoeiend eigenlijk steeds hetzelfde verhaal hier over die 50Hz.

Ja ik ben ook vermoeiend, ik weet het.

[ Voor 8% gewijzigd door Phusebox op 21-10-2010 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Verwijderd schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 11:03:
[...]
Dat is geen probleem en is al diverse malen gezegd. De tv geeft aan wat voor signaal hij aangeleverd krijgt, niet wat hij ervan maakt. Hij krijgt dus 50Hz aangeleverd.
Phusebox schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 16:53:
[...]

Dus de PC mode is even lelijk als Game mode?
Nee, de game mode is niet tot nauwelijks lelijker dan zonder game mode. PC mode maakt bij mij ook niets uit. Maarja ik heb dan ook geen motion plus.
Pilske schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 16:43:
"YCbCr/RGB (HDMI)" staat superwit nog bij en die optie staat Aan.

YCbCr instellen kan niet op de Playstation en op de TV heb ik ook niks hierover kunnen vinden.

De groene waas is trouwens het beste te zien op gezichten/huidskleur in video materiaal en films. Maar zodra je op de kleur gaat letten zie je dat alles teveel groene kleur heeft gekregen.
Probeer dan eens te kijken of er een kleurruimteconversie aan staat in de tv zelf? Dat staat bij de video instellingen. Er moet een instelling bron oid zijn. Het converteren naar een andere kleurruimte zorgt voor kwaliteitsverlies.

[ Voor 59% gewijzigd door Blaat op 21-10-2010 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
R420R schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 11:08:
[...]

[...]

Nee, de game mode is niet tot nauwelijks lelijker dan zonder game mode. PC mode maakt bij mij ook niets uit. Maarja ik heb dan ook geen motion plus.

[...]
Ja ok, maar ik had het dan meer over de C6xx serie... Aangezien jij een ander model hebt wil dat nog niks zeggen over de gamemode op de C6xx serie.

Aangezien ik nu geen tv ga kopen was ik aan het kijken naar een mediaspeler voor bij de de tv want word echt doodziek van het steeds maar converteren van films om er achter te komen dat ze het nog niet doen op de ps3/xbox360. Maar dan slaat de twijfel weer toe, 250 euro voor een mediaspeler, terwijl ik voor 600 een tv heb die dit ook kan....

Word gewoon moe van mezelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02-2024
Toen ik gister de internet@TV opstartte zag ik dat er twee applicatie updates waren.. Youtube en Picasa. Helaas geen nieuwe apps. Zou wel graag uitzending gemist willen zien eerlijk gezegd. en wat er precies gewijzigd is kon ik ook zo snel niet achterhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
R420R schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 11:08:
[...]

Probeer dan eens te kijken of er een kleurruimteconversie aan staat in de tv zelf? Dat staat bij de video instellingen. Er moet een instelling bron oid zijn. Het converteren naar een andere kleurruimte zorgt voor kwaliteitsverlies.
Ik heb gezocht naar een optie in de TV (, in de handleiding en op internet) die iets te maken had met kleurruimteconversie.. maar ik heb niks kunnen vinden.

Zijn er andere mensen in dit topic die een LE32B530 (of een andere 5 serie Samsung) met daaraan een Playstation 3 aangesloten hebben? als die persoon dit leest zou die dan voor mij kunnen kijken welke instellingen (op de TV en Playstation) aan danwel uit of op welke niveau's de beeldscherminstellingen staan.
Ik vind het een erg vaag probleem omdat het probleem bij beide apparaten kan liggen en tegelijkertijd er geen probleem is als het gaat om spellen afspelen (dan kloppen alle kleuren perfect).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Laatst online: 06:58

Harrie

NederVlaming

Phusebox schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 11:19:
[...]

Ja ok, maar ik had het dan meer over de C6xx serie... Aangezien jij een ander model hebt wil dat nog niks zeggen over de gamemode op de C6xx serie.

Aangezien ik nu geen tv ga kopen was ik aan het kijken naar een mediaspeler voor bij de de tv want word echt doodziek van het steeds maar converteren van films om er achter te komen dat ze het nog niet doen op de ps3/xbox360. Maar dan slaat de twijfel weer toe, 250 euro voor een mediaspeler, terwijl ik voor 600 een tv heb die dit ook kan....

Word gewoon moe van mezelf
TVersity kan alles voor je on the fly recoden voor je xbox/ps3 als deze het formaat niet ondersteunt. Welke mediaserver gebruik je? Je pc moet dan natuurlijk wel krachtig genoeg zijn. Ik heb dit zelf nog niet met hd-materiaal geprobeerd, maar kan me inbeelden dat dat een probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
[message=34890596,noline]Harrie schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 17:20[/message]:
[...]

TVersity kan alles voor je on the fly recoden voor je xbox/ps3 als deze het formaat niet ondersteunt. Welke mediaserver gebruik je? Je pc moet dan natuurlijk wel krachtig genoeg zijn. Ik heb dit zelf nog niet met hd-materiaal geprobeerd, maar kan me inbeelden dat dat een probleem is.
Heb tversity en tig anderen geprobeerd maar bij mij werkt dat altijd allemaal niet. Pc is een i7 met 6gb ram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 07:29
Ja die had ik ook al gevonden, maar dat is het changelog voor de 2002 versie...

I am thinking it's a sign that the freckles in our eyes are mirror images and when we kiss they're perfectly aligned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...de 40c630... Wat mij wel opvalt is dat als je uit het midden van je tv wegloopt (links, rechts of zelfs hoger of lager), de beeldweergave toch snel iets minder wordt. Al bij zo'n 30-40 graden uit het de lijn die loodrecht op het scherm staat.

Is de kijkhoek (178 graden volgens specs) niet de 'garantie' dat de weergave hetzelfde blijft, of zal je bij LCD altijd een (snelle) afwijking in beeld zien naarmate je meer uit het midden weggaat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 09:11:
...de 40c630... Wat mij wel opvalt is dat als je uit het midden van je tv wegloopt (links, rechts of zelfs hoger of lager), de beeldweergave toch snel iets minder wordt. Al bij zo'n 30-40 graden uit het de lijn die loodrecht op het scherm staat.

Is de kijkhoek (178 graden volgens specs) niet de 'garantie' dat de weergave hetzelfde blijft, of zal je bij LCD altijd een (snelle) afwijking in beeld zien naarmate je meer uit het midden weggaat ?
Dat is inderdaad een probleem van de LCD techniek. Die 178 graden kijkhoek die men noemt is de hoek waarin je nog beeld kunt zien, niet hoe goed het beeld dan is.

Meestal begint het beeld bij 15 graden al iets minder contrast te vertonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 09:12:
[...]
Dat is inderdaad een probleem van de LCD techniek. Die 178 graden kijkhoek die men noemt is de hoek waarin je nog beeld kunt zien, niet hoe goed het beeld dan is.

Meestal begint het beeld bij 15 graden al iets minder contrast te vertonen.
...ja, die 30 graden is inderdaad zelfs eigenlijk nog wat ruim genomen. Begon alweer te twijfelen aan paneel type 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 09:30:
[...]

...ja, die 30 graden is inderdaad zelfs eigenlijk nog wat ruim genomen. Begon alweer te twijfelen aan paneel type 8)7
Ach ja een perfecte tv bestaat er (nog) niet. Ben benieuwd of oled alles gaat waarmaken wat men roept, maar voordat we betaalbare 40" oled tv's zien zijn we wel 3-4 jaar verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...ben toch, gedreven door nieuwschierigheid en perfectie, het service menu in gegaan (...de billen samengeknepen). Gelukkig in het eerste scherm meteen de code die de paneel info weergeeft.

De info code: 40A1AF0C ... vertaald:
40- inch
A- Samsung
1- 100Hz
A- Antiglare
F- FullHD
0- 1st panel serie
C- CCFL scherm

....prima wat mij betreft, maar frapant is wel dat hieruit op te maken is dat het een Samsung SQ1 paneel betreft, terwijl de sticker op mijn tv SQ2 aangeeft (dan had er dus een '1' moeten staan bij de panel serie in dit service menu....). Hoe groot kan de loterij zijn? 8)7 Dus... in de winkels het service menu induiken om zekerheid te hebben ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2010 10:18 . Reden: spelling correctie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 10:01:
...ben toch, gedreven door nieuwschierigheid en perfectie, het service menu in gegaan (...de billen samengeknepen). Gelukkig in het eerste scherm meteen de code die de paneel info weergeeft.

De info code: 40A1AF0C ... vertaald:
40- inch
A- Samsung
1- 100Hz
A- Antiglare
F- FullHD
0- 1st panel serie
C- CCFL scherm

....prima wat mij betreft, maar frapant is wel dat hieruit op te maken is dat het een Samsung SQ1 paneel betreft, terwijl de sticker op mijn tv SQ2 aangeeft (dan had er dus een '1' moeten staan bij de panel serie in dit dervice menu....). Hoe groot kan de loterij zijn? 8)7 Dus... in de winkels het service menu induiken om zekerheid te hebben ;)
Ben blij, de SQ01 is nog stukken beter dan de SQ02... en ja service menu leuk en aardig. Hier willen ze in de meeste winkels niet eens even in de doos kijken om te zien wat voor sticker erop zit.

Ruilen doen ze ook bij GEEN ENKELE winkel hier. Echt belachelijk. In Amerika en Engeland lees je over 60 dagen no questions asked. Hier vraag ik of ik kan ruilen als ik alle plastic en stickers netjes laat zitten, antwoord is: NEE, daar beginnen we echt niet aan.

[ Voor 19% gewijzigd door Phusebox op 22-10-2010 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 10:08:
[...]

Ben blij, de SQ01 is nog stukken beter dan de SQ02... en ja service menu leuk en aardig. Hier willen ze in de meeste winkels niet eens even in de doos kijken om te zien wat voor sticker erop zit.
...SQ1 en SQ2 verschillen volgens de info niet. Wel weer met SQ3/4...
But even then, different panels from the same series can also show variation. For instance, panels SQ01 and SQ02 are both PVA panels with an extended gamut (92% of the NTSC colour space) and 10 bit colour, while panels SS03 and SS04 have a standard gamut (72% of NTSC) and 8 bits.
http://www.digitalversus....ow-so-far-news-15457.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 10:20:
[...]

...SQ1 en SQ2 verschillen volgens de info niet. Wel weer met SQ3/4...

[...]
De SQ02 heeft een horizontaal subpixel raster wat de pure beeldkwaliteit slechter maakt dan de SQ01.
SQ02 and up appear to have atleast partial horizontal subpixel structure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 10:24:
[...]De SQ02 heeft een horizontaal subpixel raster wat de pure beeldkwaliteit slechter maakt dan de SQ01.
...tis toch allemaal wat :X . Ben inderdaad blij/opgelucht, en sta gelukkig niet nu voor de aanschaf keuze, want had het dan allemaal nog niet zo geweten. Benijd jou dus niet wat dat betreft.
(...wat is je bron voor die info trouwens, AVSforum ? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 10:27:
[...]

...tis toch allemaal wat :X . Ben inderdaad blij/opgelucht, en sta gelukkig niet nu voor de aanschaf keuze, want had het dan allemaal nog niet zo geweten. Benijd jou dus niet wat dat betreft.
AVSforum en AVforums. Maar ehm, de keuze is al gemaakt bij mij, ik waag me niet aan deze loterij omdat hier nergens een winkel is waar je kan ruilen. Hopenlijk heeft volgend jaar een ander merk het beter voor elkaar, want Samsung blijft altijd een grote loterij.

Anders word het een plasma... toch... helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07:53
Na een tijdje rondgeneusd te hebben, ben ik redelijk dicht bij een keuze gekomen.
Voor op mijn slaapkamer wil ik graag een nieuwe tv, waarop ik mijn UPC settopbox (geen HD), Xbox 360 en PS3 wil aansluiten. Ik wil eigenlijk minimaal 37" zit er zo'n 3m vanaf.
Nu twijfel ik tussen een LCD en een LED, namelijk de LE40C630 en de UE375100.
De verschillen zijn natuurlijk LCD en LED, maar ook 200Hz tegen 100Hz hoewel in de pricewatch staat dat het beiden 100Hz is. TV en DNLA kan ik beiden via m'n consoles dus zijn niet echt nodig.
Wat vinden jullie ervan? En wat raden jullie mij aan?

Bij een C630 las ik dat je moet kijken naar een SQ1 of SQ2 paneel, is dit ook bij de LED tv?

Ook twijfel ik nog een beetje aan de input-lag, die rond de 45ms zitten bij samsung.
Terwijl ik bij Philips een ms van 2 zie bijv. Nu speel ik op een console in 't algemeen FIFA en racegames is dit hier ook erg van belang? Bij CoD op de PC wel namelijk, hier heb ik gekozen allen met een zo laag mogelijke inputlag (monitor en invoerapp) dit was wel merkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:49

job

Het model wat je noemt is geen LED tv (sterker nog er zijn nog geen led tv's tekoop). Het is een LCD tv met LED verlichting in de rand. Het is dus geen wereldschokkend verschillen in de techniek in die panelen. :)
Welke van de twee je moet nemen kan je eigenlijk alleen maar bepalen door ze beiden werkend te zien.

Wat de input lag betreft (buiten dat het al uitgebreid hier besproken is), welke philips tv heeft een input lag van 2ms? Dat is wel heel weinig, zeker weten dat die 2ms niet over iets anders gaat?

[ Voor 14% gewijzigd door job op 23-10-2010 01:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Hmmmz...

Nog steeds geen bericht terug van Samsung. Is dat normaal, een goed teken of een slecht teken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Laatst online: 14-09 19:47
Gait schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 12:24:
Na een tijdje rondgeneusd te hebben, ben ik redelijk dicht bij een keuze gekomen.
Voor op mijn slaapkamer wil ik graag een nieuwe tv, waarop ik mijn UPC settopbox (geen HD), Xbox 360 en PS3 wil aansluiten. Ik wil eigenlijk minimaal 37" zit er zo'n 3m vanaf.
Nu twijfel ik tussen een LCD en een LED, namelijk de LE40C630 en de UE375100.
De verschillen zijn natuurlijk LCD en LED, maar ook 200Hz tegen 100Hz hoewel in de pricewatch staat dat het beiden 100Hz is. TV en DNLA kan ik beiden via m'n consoles dus zijn niet echt nodig.
Wat vinden jullie ervan? En wat raden jullie mij aan?

Bij een C630 las ik dat je moet kijken naar een SQ1 of SQ2 paneel, is dit ook bij de LED tv?

Ook twijfel ik nog een beetje aan de input-lag, die rond de 45ms zitten bij samsung.
Terwijl ik bij Philips een ms van 2 zie bijv. Nu speel ik op een console in 't algemeen FIFA en racegames is dit hier ook erg van belang? Bij CoD op de PC wel namelijk, hier heb ik gekozen allen met een zo laag mogelijke inputlag (monitor en invoerapp) dit was wel merkbaar.
Die 2ms van die Philips is neem ik aan response tijd, dat is iets anders dan input lag. Ik heb vanmiddag nog Forza 3 gespeeld op m'n 40C650 (die niet eens op game mode staat) en van input lag heb ik dan echt geen last. Zelfs met MW2 singleplayer had ik geen last van input lag.Die UE5100 ken ik niet dus daar kan ik verder niks over zeggen, maar de C650 en C630 zijn in principe prima om op te gamen vind ik zelf. Zelf zou ik in jouw geval voor de C630 kiezen, aangezien de meerwaarde van die 3 inch (37 tov 40) veel groter is dan die van de edge-lit led van de UE5100.
R420R schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 18:09:
Hmmmz...

Nog steeds geen bericht terug van Samsung. Is dat normaal, een goed teken of een slecht teken?
Je had Samsung gemaild? Daar heb je eigenlijk weinig aan, ze geven vrijwel nooit (zinnig) antwoord op mails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:17
Niet echt het goede topic ervoor, maar zit te overwegen een LE40C550 aan te schaffen, wegens het ontbreken van een hoog budget.

Wanneer ik gewoon (gedownloade) 'standaard' 1080p mkv bestanden kijk (dan wel via de ingebouwde support, dan wel via een mediaplayer), heb ik dan last van het al dan niet ontbreken van de 24p support? Of heeft die 24p alleen betrekking op .m2ts of Blu Ray bestanden/spelers bestanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Als de bron van je downloads blu-ray is dan zullen die mkv's ook 24p zijn.
Makkelijk te achterhalen echter. Speel ze af op je pc en bekijk in je afspeelsoftware hoeveel fps ze hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
job schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 01:33:
Als de bron van je downloads blu-ray is dan zullen die mkv's ook 24p zijn.
Makkelijk te achterhalen echter. Speel ze af op je pc en bekijk in je afspeelsoftware hoeveel fps ze hebben.
Oke. Hoe zijn de ervaringen met het afspelen van 24p content hier, van de C550 serie? Enigszins verdeeld als ik dit forum door lees namelijk. Ik ga de tv namelijk erg veel gebruiken voor het kijken van films in 1080p kwaliteit en tvseries in 720p kwaliteit.

Misschien dan toch maar voor een budget 100Hz LG gaan dan? Hoewel in het LG forum nauwelijks gesproken wordt over 24p support. pricewatch: LG 42LD550

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 10:27:
[...]

Volgens mij moet je op een gegeven moment iets kopen want al die tijd die het lezen van fora kost, is ook zonde en kost in zekere zin ook geld. Het lijkt soms wel alsof een tv belangrijker is dan een huis. Want stel dat je in totaal 100 uur fora leest. Dat kan eigenlijk helemaal niet uit. Zet dat eens af tegen een gemiddeld uurloon dat iemand in NL verdient. Een tijdje zoeken en fora lezen is prima maar dan gewoon kopen die hap. Ben er zelf achteraf ook te lang mee bezig geweest.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2010 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 11:52:
[...]
Volgens mij moet je op een gegeven moment iets kopen want al die tijd die het lezen van fora kost, is ook zonde en kost in zekere zin ook geld.
...moet wel zeggen dat ik daardoor weer frise info heb over ontwikkelingen en producten. Spit graag dit soort info door...je wordt er altijd weer wat wijzer van imho. Zie het ook meer als hobby, dan als frustratie hoor ;)
(...maar wel prettig inderdaad als er dan een product na veel gezoek wordt aangeschaft... das dan dubbel genieten..).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giedo555
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-01 23:35
@ Phusebox:

Toen ik bij de Saturn mijn tv kocht heb ik gevraagd of deze nog geruild mocht worden als alles weer netjes terug in de doos zou zitten. Dit was geen probleem.

Bij de BCC in nijmegen hebben ze bij alle tv's de afstandsbediening erbij hangen. Hier zou je dus ook makkelijk een kijkje kunnen nemen in het service-menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
Ik snap dat 24p nog steeds niet eigenlijk. In dit topic opperde iemand dat een 100Hz tv 24p content 'mooier' zou afspelen, maar 24p wil in principe toch zeggen dat het in 24Hz wordt weergegeven? Maw wat heb je aan 100Hz behalve dat het 'rustiger aan je ogen is'? Ik ga de tv voornamelijk gebruiken voor het kijken van (gedownloade) 720p en 1080p mkv content en heel af en toe gamen met een xbox 360. Tv kijken moet ik helaas doen via Digitenne dus dat is per definitie al belabberde kwaliteit en neem ik niet mee in mijn overweging te gaan voor een 50Hz pricewatch: Samsung LE40C550 of een 100Hz pricewatch: LG 42LD550

Overigens is de Samsung volgens het aanbiedingen topic komende week € 414,- bij de Saturn winkels. Dus dat is eigenlijk een topdeal!

Ik kan zo snel nergens vinden of de C550 series mkv bestanden met DTS afspelen, weet iemand dit hier?

[ Voor 13% gewijzigd door pelt op 23-10-2010 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giedo555
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-01 23:35
Ik heb de c530 en deze speelt tot nu toe elk (gedownloade) mkv bestand af! Love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:42

Vrijdag

De Zwarte

Mijn ouders hebben het volgende model (specificaties van de bon): LE32B541 P7W op de slaapkamer

Nu hebben ze onlangs ook voor boven een Ziggo digitale tv box gekocht. Het nadeel is dat er nu de hele tijd EXT.1 linksboven in het scherm staat. Ook een dvd/hdd recorder geeft hetzelfde. Diverse kabels geprobeerd maar helaas geen oplossing. Ziggo weet van niks dus ben ik vandaag eens gaan kijken naar de firmware.

Het service menu heeft veel, heel erg veel opties waarvan ze mij niet allemaal duidelijk zijn.
Volgens de info in het service menu zie ik echter het volgende:
Model: LB 530
Type: 3A6AFoC
Build 10-7-2009
Nergens dus de melding B541 P7W :?

Nu wilde ik firmware er op gaan zetten maar ik weet nu niet welke firmware dat moet zijn. Model nummer B541 is niet bekend op de Samsung site maar er is wel een B530P7W versie. Welke moet ik nou hebben want ik wil niet de tv van mijn ouders bricken.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:04
Samsung 32B541 is de witte variant op de Samsung 32B530, dus ik denk niet dat er aparte firmware is voor de 541, want het enige verschil is het kleurtje. Maar dat EXT1 is sowieso niet veroorzaakt door Ziggo (als je het ook hebt bij je recorder, dan leek me dat wel duidelijk? :P), dus daar kan Ziggo je inderdaad niet mee helpen ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Vrijdag schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 12:37:
Nu hebben ze onlangs ook voor boven een Ziggo digitale tv box gekocht. Het nadeel is dat er nu de hele tijd EXT.1 linksboven in het scherm staat. Ook een dvd/hdd recorder geeft hetzelfde. Diverse kabels geprobeerd maar helaas geen oplossing. Ziggo weet van niks dus ben ik vandaag eens gaan kijken naar de firmware.
tuurlijk weet ziggo van niets. Dat ext1 wordt door je tv gegenereerd.

Maar vertel eens hoe je van source wisselt?
Helpt het om op de ok knop te drukken (knop in het midden van de vierpuntstoets)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Ja, ik dacht al zoiets maar het gekke is dat het voor het eerst tevoorschijn kwam nadat de set top box was aangesloten.

Ik kies via source de bron (in dit geval scart voor de box) en dan enter. Zappen gaat dan via de ab van de box. Het scherm bijlft dan Ext. aangeven terwijl dat normaal gesproken weg zou gaan na een paar seconde.
De Enter en Info knop geven ook geen reactie.

[ Voor 5% gewijzigd door Vrijdag op 24-10-2010 13:25 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

De samsung tv kan ook automatisch overschakelen als hij signal krijgt op de scart aansluiting. Dus kijk eeens of de scart stekkers er wel goed inzitten. Misschien dat er iets niet goed signaal maakt en zodoende telkens opnieuw laat schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Ik heb net de laatste beschikbare firmware geinstalleerd (T-CRLPEUFC) maar nog steeds blijft [EXT] in beeld staan.

Ook voor de volledighed getest met de decoder van beneden en een dvd speler maar het blijft staan. Volgens het boekje moet die melding te zien zijn via de [info] toets en daarna weer weggaan (10sec) of door de info knop weer in te drukken.

Toch maar contact opnemen met Samsung denk ik.

[ Voor 30% gewijzigd door Vrijdag op 24-10-2010 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een samsung UE32B6000VPXXN LED TV maar ik snap niet waar de input voor een headphone is.. kan iemand mij AUB helpen?

groet roellio13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Laatst online: 13:06

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhepius
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-02-2023
Ik was zojuist bij de Saturn en zag daar de Samsung LE40C550 welke voor €441,- wordt aangeboden. In het demo model zat een SQ03 panel, is dat de moeite waard? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Heb antwoord van Samsung. Zoals ik al vreesde, geen zinnig antwoord.
Geachte heer R420R,

Wij willen u bij deze een reactie doen toekomen op uw klacht over uw Samsung LE32B550A5P.

De LCD panels die worden gebruikt voor onze producten zijn allen van Samsung. Er zijn echter verschillende types aan te duiden. Van tevoren is niet in te zien welk type in welk apparaat is ingebouwd. De schermen hebben dezelfde specificaties, en zijn in kwaliteit en techniek gelijk.
Indien u nog vragen heeft, kunt u altijd contact opnemen met ons Contact Centre op het nummer 0900 – SAMSUNG (0900-7267864). Vergeet u dan niet uw klantnummer te vermelden, zodat wij u beter en sneller van dienst kunnen zijn.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Kind regards / Met vriendelijke groet,

......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
R420R schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 15:28:
Heb antwoord van Samsung. Zoals ik al vreesde, geen zinnig antwoord.

[...]
Triest. Ik had die vraag ook enkele dagen eerder gesteld echter heb ik geen antwoord gekregen. Maar ja, niet dat je wat hebt aan zo'n antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rhepius schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 13:51:
Ik was zojuist bij de Saturn en zag daar de Samsung LE40C550 welke voor €441,- wordt aangeboden. In het demo model zat een SQ03 panel, is dat de moeite waard? :)
...even de zoekfunctie in dit forum levert het volgende op:
But even then, different panels from the same series can also show variation. For instance, panels SQ01 and SQ02 are both PVA panels with an extended gamut (92% of the NTSC colour space) and 10 bit colour, while panels SS03 and SS04 have a standard gamut (72% of NTSC) and 8 bits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhepius
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-02-2023
Verwijderd schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 17:14:
[...]

...even de zoekfunctie in dit forum levert het volgende op:

[...]
Had ik gelezen, dank.
Ik hoopte eigenlijk op persoonlijke ervaringen met het SQ03 panel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo jongelui,

Ik zit al een tijdje met een probleem waar het internet ook geen raad meer weet. Ik bezit een Samsung LE32B550 LCD tv, maar nu heb ik het volgende:
De tv reageert niet op de afstandsbediening (ligt niet aan ab, getest m.b.v. camera en andere Samsung tv), en ook niet op andere (universele afstandsbedieningen). Vaak kan ik hem wel aanzetten, maar vervolgens doet hij niets meer. Echter, nadat de tv ongeveer een kwartier aan heeft gestaan reageert hij wel normaal.

Waar kan dit aan liggen en hoe is dit op te lossen? Ik zat zelf te denken aan problemen m.b.t. de stroomvoorziening, maar dan zou andere apparatuur hier toch ook kuren moeten krijgen? Afijn, ik heb er verder ook niet veel verstand meer van, maar ik ben een beetje ten einde raad. Het is toch van de gekke dat ik eerst een kwartier moet wachten voordat ik kan zappen of het geluid aan kan passen.

Hopelijk kan iemand hier mij helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:30
Hoi allen,

Sinds een week tikt mijn Samsung le40m87 bij het aanzetten van de TV.
Het tikken lijkt op het aan en uitzetten van de TV. Ik heb de TV nu 3 jaar.

Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 21:34
Ik heb thuis een samsung LE32C530 staan

en kon bij een firmware update kiezen tussen:

T-MSX5DEUC_2005.4

en

T-TDT5DEUC_1021.0

Ik kon allleen de onderste flashen, de eerste werd niet eens gevonden.

Nu zit ik echter met het probleem dat ik ook dit heb gelezen:

Ziggo certificatie alleen voor de modellen met F1WXXN achter het type en met software versie T-MSX5DEUC1000.3 of hoger.

nu heb ik die F1WXXN erachter staan maar ik heb niet de MSX firmware? gaat dit een probleem vormen? gezien ik morgen een ci+ module over ga nemen van een mede-tweaker

[ Voor 6% gewijzigd door Speeddragon op 26-10-2010 20:51 ]

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speeddragon schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 20:47:
Ik heb thuis een samsung LE32C530 staan

en kon bij een firmware update kiezen tussen:

T-MSX5DEUC_2005.4

en

T-TDT5DEUC_1021.0

Ik kon allleen de onderste flashen, de eerste werd niet eens gevonden.

Nu zit ik echter met het probleem dat ik ook dit heb gelezen:

Ziggo certificatie alleen voor de modellen met F1WXXN achter het type en met software versie T-MSX5DEUC1000.3 of hoger.

nu heb ik die F1WXXN erachter staan maar ik heb niet de MSX firmware? gaat dit een probleem vormen? gezien ik morgen een ci+ module over ga nemen van een mede-tweaker
LIjkt me niet een probleem. Heb hier nog nergens gelezen dat bepaalde 2010 Samsungs niet werken met Ziggo. Als je geen risico wil lopen haal je een cam module bij de Mediamarkt en vraag of ie werkt met de C530. Als het dan niet lukt mag je hem ruilen. Je bent dan alleen wel meer geld kwijt dan nu voor die 2e hands.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2010 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limboconnect
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-09 15:26
Heb gisteren een nieuwe LE40C550 gekocht bij saturn.

Nu zie ik dat het hier om een SQ06 panel gaat.

panel type: 40A6AF0C

Kan mij iemand uitleggen wat dit nu voor een panel is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

limboconnect schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 22:00:
Heb gisteren een nieuwe LE40C550 gekocht bij saturn.

Nu zie ik dat het hier om een SQ06 panel gaat.

panel type: 40A6AF0C

Kan mij iemand uitleggen wat dit nu voor een panel is ?
sq06 heb ik nog nooit van gehoord, dus dat lijkt me sterk.
Als je kijkt naar: Verwijderd in "[LCD TV] Samsung LCD + LED TV`s (alle se..." Kan je het volgende concluderen:

Dus: 40 inch Samsung paneel 50hz anti-glare (mat dus) Full HD 1e paneel ccfl belichting.
Als je wilt weten welke paneel je hebt (qua nummer) kijk hier eens: http://www.digitalversus....ow-so-far-news-15457.html

[ Voor 20% gewijzigd door job op 26-10-2010 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limboconnect
job schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 22:08:
[...]

Grappenmaker.. dat is geen sq06 Dat zie je verkeerd :), sq06 bestaat niet.
Als je kijkt naar: Verwijderd in "[LCD TV] Samsung LCD + LED TV`s (alle se..."

Dus: 40 inch Samsung paneel 50/60hz anti-glare (mat dus) Full HD 1e paneel ccfl belichting.
Oke maar op mijn de sticker aan de rechterkant van mijn lcd staat SQ06 ?

Wat moet ik me daar dan bij voorstellen.

HEHE ik laat dat grappenmaker lekker erin staan :)

Thanx

[ Voor 4% gewijzigd door limboconnect op 26-10-2010 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Had mijn post net aangepast.
Als dat er echt opstaat dan is dat blijkbaar een nieuwer scherm.. Wat die 6 voorstelt? blijkbaar het 6e variant van een bepaald scherm. Of die nou beter of slechter is weet ik niet. Bekijk het topic wat ik na mijn edit heb toegevoegd eens. Wellicht dat daar nog wat staat over sq06, of gebruik google eens.

Je mag dat grappenmaker best laten staan :)
Ik was erg verbaasd over het sq06 verhaal, was het nog niet tegengekomen.

[ Voor 15% gewijzigd door job op 26-10-2010 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limboconnect
job schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 22:14:
Als dat er echt opstaat dan is dat blijkbaar een nieuwer scherm.. Wat die 6 voorstelt? blijkbaar het 6e variant van een bepaald scherm. Of die nou beter of slechter is weet ik niet. Bekijk het topic wat ik na mijn edit heb toegevoegd eens. Wellicht dat daar nog wat staat over sq06, of gebruik google eens.

Heb al hier en daar wat staan te zoeken maar nog niks tegen gekomen wat mijn vraag beantwoord.

Hoe kan ik nu achterhalen of dit een PVA panel 10 of 8 bits is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 22:14:

Ach, volgens Samsung zijn alle panelen van Samsung en is er geen verschil ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Ik heb toch ook en paneel type wat niemand kent?

Had je ooit van AC07 gehoord?

[ Voor 78% gewijzigd door Blaat op 27-10-2010 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:16
Heb ook een LE40C550 met SQ06 paneel, prima scherm voor zover ik nu kan oordelen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
Als je hem eenmaal thuis hebt staan, zie je toch het verschil niet meer. Heel erg tegen de Tweakers principe in natuurlijk, want je wilt natuurlijk altijd het beste hebben, dat heb ik zelf natuurlijk ook, maar voor € 441,- blijft het een prima deal. En na een week ben je alweer vergeten dat er misschien nog iets betere panelen in dezelfde tv zitten. Ikzelf denk dat het verschil zo goed als te verwaarlozen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
Precies, is ook mijn mening. Prijs was inderdaad erg goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limboconnect
Boeie schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 10:05:
Heb ook een LE40C550 met SQ06 paneel, prima scherm voor zover ik nu kan oordelen! :)
Heb net saturn Tilburg gebeld, mijn scherm zit 3mm scheef in de omlijsting...
Kom ik net pas achter. :(
Maar doordat ik in de buurt van Maastricht woon heb ik Samsung gebeld en die sturen een monteur langs.

Zou dit verstandig zijn of toch gaan ruilen tegen een nieuwe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
Ik zou teruggaan naar de winkel, maar dat is mijn keus. Iets wat ik net gekocht heb moet wel goed zijn. De monteur die langs zal komen kan het ook heus wel verhelpen, maar ik heb die extra km's wel over voor een andere tv. Maar nogmaals, dat zou mijn keus zijn, kan niet naar jouw situatie oordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
De winkel is niet verplicht om te ruilen voor een nieuwe, echter wel om het in eerste instantie te repareren (binnen redelijke termijn). Dan kom je waarschijnlijk uit op diezelfde Samsung monteur :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
Bij Saturn geldt gewoon 14 dagen niet tevreden = ruilen garantie. Dus dat lijkt mij gewoon mogelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limboconnect
Boeie schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 21:07:
Bij Saturn geldt gewoon 14 dagen niet tevreden = ruilen garantie. Dus dat lijkt mij gewoon mogelijk :)
Ja ruilen was geen enkel probleem tsja.. ik weet wel dat ik nu een panel heb dat voor de rest geen afwijking vertoond, super beeld.

Komt dit trouwens wel eens vaker voor dat ze het panel niet helemaal precies recht in de lijst zetten ?
Heb er nu verschillende mensen na laten kijken maar die zagen het in eerste instantie niet, totdat ik hun erop wees.

De eerste reactie was "dat zie je toch niet op 4 meter afstand" :?

Ben ik nu een pietje precies of zouden meer mensen zich hier aan storen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

limboconnect schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 21:46:
[...]Ben ik nu een pietje precies of zouden meer mensen zich hier aan storen.
...voor je centen mag je een goed product verwachten .Of je het defect nu ziet of niet...
Tis geen halfje wit zal ik maar zeggen :X Ik zou ruilen :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2010 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werewolf336
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-08-2020
Ik moet regelmatig de tijd van mijn Samsung 652 opnieuw instellen als ik in de TV Guide wil.
Ook de instellingen van mijn Flickr account moet ik soms opnieuw instellen.

Ik heb recentelijk geupgrade naar de nieuwste firmware, maar daarna wel weer alles ingesteld.
Gisteren moest ik weer de tijd opnieuw instellen.

Zijn er meer mensen met dit probleem en hoe zou ik dit op kunnen lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

limboconnect schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 18:28:
[...]

Heb net saturn Tilburg gebeld, mijn scherm zit 3mm scheef in de omlijsting...
Kom ik net pas achter. :(
Maar doordat ik in de buurt van Maastricht woon heb ik Samsung gebeld en die sturen een monteur langs.

Zou dit verstandig zijn of toch gaan ruilen tegen een nieuwe?
Kan me hier niet zoveel bij voorstellen, er zit dus een spleet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipazza
  • Laatst online: 21-10-2024
Ik zit hier met een probleem,

Nadat ik van mijn werk terug kwam is mijn televisie de samsung LE37M86 raar aan het doen.

Zie foto's :

http://img525.imageshack.us/i/imgp1797.jpg/

http://img35.imageshack.us/i/imgp1798d.jpg/

De TeeVee vertoont rare vlekken. Bij alle beelden vertoont hij dezelfde vlekken. De TV beelden komen van Caiway, digitale televisie. ook bij het gebruik van beelden via HDMI en VGA krijg ik dezelfde rare vlekken.

Wat houd dit in ? Is de TV dood ? Wat voor garantie heb ik in dit geval, de TV is 3,5 jaar oud. Wat is de wettelijke garantie op een TV ? Helaas is hij toendertijd bij de mediamarkt gekocht (stomstomstom) heeft iemand hier ervaring mee ?

(alvast bedankt als iemand een van de vragen kan beantwoorden)

I don't hate you, I nothing you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limboconnect
Verwijderd schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 18:58:
[...]

Kan me hier niet zoveel bij voorstellen, er zit dus een spleet?
Zo zou je het ook kunnen omschrijven..de monteur komt vandaag trouwens langs. wordt vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Initial G
  • Laatst online: 14-09 22:59

Initial G

f.k.a. GKLQuake

ipazza schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 23:57:
Ik zit hier met een probleem,

Nadat ik van mijn werk terug kwam is mijn televisie de samsung LE37M86 raar aan het doen.

Zie foto's :

http://img525.imageshack.us/i/imgp1797.jpg/

http://img35.imageshack.us/i/imgp1798d.jpg/

De TeeVee vertoont rare vlekken. Bij alle beelden vertoont hij dezelfde vlekken. De TV beelden komen van Caiway, digitale televisie. ook bij het gebruik van beelden via HDMI en VGA krijg ik dezelfde rare vlekken.

Wat houd dit in ? Is de TV dood ? Wat voor garantie heb ik in dit geval, de TV is 3,5 jaar oud. Wat is de wettelijke garantie op een TV ? Helaas is hij toendertijd bij de mediamarkt gekocht (stomstomstom) heeft iemand hier ervaring mee ?

(alvast bedankt als iemand een van de vragen kan beantwoorden)
Dat ziet er niet goed uit, ik weet niet wat het precies is maar het moet wel een hardware probleem zijn.Het loont de moeite om de uit te zoeken wat de reparatiekosten kunnen zijn, maar zo'n inspectie kost ook weer geld vaak. Misschien kun je op coulance van de winkel of samsung rekenen. Anders moet je het zien te regelen zoals hier beschreven, want je mag van een TV verwachten dat ie langer meegaat: http://www.deombudsman.nl/koop-en-garantie/advies/garantie
dus als de reparatie bijvoorbeeld 300 euro zou kosten zou jij 3.5/10 = 105 euro meten betalen.

Dit kan uitlopen op meningsverschillen en stress, dus als het je dat niet waard is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Initial G schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 11:50:
[...]
Anders moet je het zien te regelen zoals hier beschreven, want je mag van een TV verwachten dat ie langer meegaat: http://www.deombudsman.nl/koop-en-garantie/advies/garantie
dus als de reparatie bijvoorbeeld 300 euro zou kosten zou jij 3.5/10 = 105 euro meten betalen.

Dit kan uitlopen op meningsverschillen en stress, dus als het je dat niet waard is...
...ook consuwijzer is dan een goed, laagdrempelig, adres om te benaderen.
Zowel via de site als telefonisch, waar ze je meteen vertellen of je sterkt staat en hoe een en ander aan te pakken. www.consuwijzer.nl

Meningsverschillen kunnen er zijn, maar met de wettelijke bepaling aan je zijde, heb je wel het gelijk aan je zijde en sta je sterk. Aan jou om de mening van de ander onderuit te halen 8)

Wettelijke bepaling: http://www.wetboek-online...etboek%20Boek%207/17.html
Daarin zijn de rechten van de burger mbt aankoop aardig beschermd. Geeft ook aan dat je eigenlijk geen extra garantie hoeft bij te kopen, aangezien de wettelijke bepaling hierin voorziet.

Enfin, succes ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipazza
  • Laatst online: 21-10-2024
De horror is ook nog eens dat hij bij de Mediamarkt gekocht is. Toendertijd moest het van een familielid zo nodig bij de mediamarkt om een paar tientjes te besparen.

Ik ga er achteraan, maar niemand anders die dit heeft met de LE37m86 serie? Niet dat het met de gehele serie gewoon knudde is ?

I don't hate you, I nothing you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Initial G
  • Laatst online: 14-09 22:59

Initial G

f.k.a. GKLQuake

Wat is er mis met de mediamarkt dan, juist de kleinere zaken en franchises doen lastig over dit soort kostenposten. Bij een groot bedrijf heeft het minder impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
ipazza schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 13:12:
De horror is ook nog eens dat hij bij de Mediamarkt gekocht is. Toendertijd moest het van een familielid zo nodig bij de mediamarkt om een paar tientjes te besparen.

Ik ga er achteraan, maar niemand anders die dit heeft met de LE37m86 serie? Niet dat het met de gehele serie gewoon knudde is ?
Bij de MM doen ze in mijn ervaring juist over het algemeen heel erg niet moeilijk over dit soort dingen. Maar mischien heb ik vaak geluk gehad?

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ipazza schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 13:12:
...ik sluit mij aan bij bovenstaande 'sprekers'... Ik koop soms JUIST bij de MM (betaal dan wel een paar tientjes meer ivm internetshops) omdat ze zo prettig zijn in het omruilen.
Omruilen gaat hier niet op, maar de strekking van mijn ervaring zal duidelijk zijn.... mij valt de MM niet tegen wat problemen met spullen aangaat :)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2010 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:26:
[...]

...ik sluit mij aan bij bovenstaande 'sprekers'... Ik koop soms JUIST bij de MM (betaal dan wel een paar tientjes meer ivm internetshops) omdat ze zo prettig zijn in het omruilen.
Omruilen gaat hier niet op, maar de strekking van mijn ervaring zal duidelijk zijn.... mij valt de MM niet tegen wat problemen met spullen aangaat :)
Als het gaat om claimen van wettelijke garantie NA de fabrieksgarantie doet MM wel moeilijk. In hun algemene voorwaarden hebben ze het wel over die wettelijke garantie maar in de praktijk sturen ze dingen na afloop van de fabrieksgarantie op naar de fabrikant/importeur en als die het niet kosteloos of met korting wil repareren heb je volgens MM gewoon pech. Je moet dan echt heel boos worden en stampij maken, anders houden ze voet bij stuk. Hun uitleg van wettelijke garantie door de verkopende winkelier klopt dus gewoon niet.

Inderdaad: ze zijn wel soepel bij ruilen binnen 14 dagen alhoewel daar de laatste tijd verandering in lijkt te komen, in die zin dat ze heel moeilijk doen als de verpakking open is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaluee
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-02-2024
Ik wil binnenkort een nieuwe tv gaan aanschaffen en ben mij aan het orienteren. In eerste instantie wilde ik voor de panasanic G20 gaan, maar een collega is ook erg tevreden met zijn nieuwe samsung plasma.
Het 3d verhaal geloof ik voorlopig nog wel. Nou zag ik bij samsung de C550 en de C6550.. Ik lees hier veel over de 3d tv maar minder over deze twee. Zijn de verschillen in beeld kwaliteit groot tussen deze 2. Ben benieuwd naar ervaringen. Gebruik hem voornamelijk voor films/sport kijken en af en toe wat gamen op ps3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 15:29:
[...]Je moet dan echt heel boos worden en stampij maken, anders houden ze voet bij stuk. Hun uitleg van wettelijke garantie door de verkopende winkelier klopt dus gewoon niet.
...en zo word het spel gespeeld (helaas). Nergens in die wet staat dat je het elkaar makkelijk moet maken (...zou fijn en sympathiek zijn, maar helaas...), dus inderdaad, enige inspanning is dus wel geboden. Maar ja...die keus is aan jezelf.

Mijn ervaring is dat het benoemen van contact met consuwijzer, het wetsartikel, aangetekende brieven en geduld uiteindelijk lonend zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2010 17:21 . Reden: spelling ]

Pagina: 1 ... 37 ... 75 Laatste