• Striker2k2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-07 11:32
Voor degenen met het LLC probleem met harde schijven lees dan het volgende over noatime:
http://forum.synology.com/wiki/index.php/Spindown_issues

Ik heb het wegschrijven van de access time in elk geval gestopt mbv optware. Dit zou de levensduur aanzienlijk moeten bevorderen.

• Striker2k2
Ik heb trouwens een eigen index php pagina gemaakt met daarop links naar de meest gebruikte software op de NAS. Afhankelijk van het ip van de client is dit ofwel de interne host en poorten, of de externe host via ddns en forwarded poorten. Het is beveiligd via het aanpassen van Apache configs, zowel user (webserver) als system (manager gedeelte op poort 5000). Op interne ip's heb je vrij toegang, externe krijgen een standaard login popup scherm. Ook heb ik een wakeonlan php script toegvoegd zodat ik remote mijn desktop kan starten indien gewenst :)

Zie hieronder:

Afbeeldingslocatie: http://h.imagehost.org/t/0597/26-11-2009_19-59-28.jpg

En een tip om via de rss functionaliteit in sabnzbd automatisch tv series te downloaden:
http://mytvnzb.foechoer.be

Verwijderd

witteveder schreef op donderdag 26 november 2009 @ 13:27:
[...]
Jouw Hitachi schijven (Hitachi's Ultrastar HUA722020ALA330 ) zijn rond 250 euro p/s dat trekt mijn budget niet... daarom hoopte ik dat de WD RE3 1 TB (122) een goede keus zo zijn...
Nee nee. Ik heb een in die tijd in mijn posting een copy/paste foutje gemaakt. en dat een paar postings later ook aangegeven.

Ik heb de HDS722020ALA330 drives in mijn 209+II zitten.
Deze kosten zo rond de 144 euro per stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-08 20:12
Verwijderd schreef op donderdag 26 november 2009 @ 20:38:
[...]

Nee nee. Ik heb een in die tijd in mijn posting een copy/paste foutje gemaakt. en dat een paar postings later ook aangegeven.

Ik heb de HDS722020ALA330 drives in mijn 209+II zitten.
Deze kosten zo rond de 144 euro per stuk.
Ah, dat was mij ontgaan... Zou deze Hitachi Deskstar 7K1000.B HDT721010SLA360 de 1TB versie van jouw HDD zijn? Ik neem dan aan dat deze er ook gewoon in kan zonder issue's.

[ Voor 6% gewijzigd door witteveder op 27-11-2009 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

cardinal808 schreef op donderdag 26 november 2009 @ 16:12:
Ik zit momenteel te twijfelen tussen een Synology 409 en een Synology 409+.

Helaas zijn er weinig vergelijkingsreviews te vinden tussen de twee en het enige verschil wat ik kan vinden is dat er een andere processor in de 409+ zit die sneller is. Ik wil direct met de Synology een 4x 1.5 TB in een raid 5 setup plaatsen. Ik heb begrepen dat de 409+ daarmee beter performed, maar het enige wat boeiend is, is dat deze kan streamen.

Heeft iemand ervaring mee de twee systemen en is die 100 euro zijn geld waard?
Volgens mij kun je gewoon het beste zoeken naar een review tussen de 209 en 209+.
Die zijn er zat. Het enige verschil is volgens mij het aantal schijven wat erin kan. De specs zijn hetzelfde.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 13:11
Heeft er iemand ervaring met externe HDD icm een DS209+? Ik ben van plan om een Samsung Story station van 1.5 Tb aan mijn synology te hangen en wil weten of die Samsung dan ook keurig door de DS in Hibernate wordt gezet?

Alvast bedankt voor de info _/-\o_

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-09 16:30

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Heb net mn eerste NAS besteld.
Het is een DN-210J geworden, de nieuwe.

Heb er 2 schijfjes van Seagate bij besteld:
pricewatch: Seagate Pipeline HD ST31000322CS, 1TB

Iemand tips of aanmerkingen?

Wil hem gaan gebruiken icm een PlayonHD, Xbox360, Roku Soundbridge.
En natuurlijk backups. :)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Iemand die ervaringen heeft met Piwigo op zijn Synology?
Volgende wiki is deze compatible maar dat is waarschijnlijk een flink oude versie gezien het bevestigd is in 2007 (PhpWebGallery).
Lijkt me namelijk een erg toffe fotoalbum applicatie die ik wel zou willen uitproberen :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 12:48
Harmen schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 15:24:

Ik ben benieuwd naar je ervaringen. Vanwaar deze schijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Of het verschil 100euro waard is kan alleen jij uitmaken, ik heb niet zo heel lang geleden ook voor diezelfde keuze gestaan en gekozen voor de beste optie. Ik ben van plan om deze setup te gebruiken voor langere tijd en wil dan niet op een gegeven moment spijt hebben dat ik heb bespaard op een "klein" bedrag tov de hele setup.

Denk dat je er wel baat bij hebt als je veel SabNZBD etc gaat gebruiken met een dikke internetlijn, dan ga je die processorkracht wel nodig hebben. Daarnaast kan je bij de 409+ ook nog het geheugen uitbreiden (SO-DIMM), wat ook weer positieve invloeden op de performance heeft.

Suc6 met je keuze, ik heb dezelfde setup draaien en ben er uitermate tevreden over :D
Unne Offerse schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 13:54:
Heeft er iemand ervaring met externe HDD icm een DS209+? Ik ben van plan om een Samsung Story station van 1.5 Tb aan mijn synology te hangen en wil weten of die Samsung dan ook keurig door de DS in Hibernate wordt gezet?

Alvast bedankt voor de info _/-\o_
Ja dit is mogelijk, je kan zelfs de tijd bepalen wanneer de USB disk in Hibernation moet gaan (los van de interne HDD's).

Gefeliciteerd :p Ik hoop niet dat je MKV's wil streamen, want dat gaat hij niet trekken. Voor de rest een prima apparaat lijkt me! Ga je RAID0 of RAID1 of JBOD?

[ Voor 47% gewijzigd door aramdin op 27-11-2009 16:44 . Reden: reply naar Unne Offerse erbij ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

torp schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 16:05:
[...]
Ik ben benieuwd naar je ervaringen. Vanwaar deze schijven?
Ben zelf ook erg benieuwd.
Waarom deze schijf? Heb de compatible schijven bekeken op de site van sonology.
Deze was compatible en niet extreem duur.
Tevens lekker energiezuinig en niet teveel toeren.

Leek me wel geschikt voor in een NAS.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch-man
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-11-2022
Ik weet niet of dit de juiste plaats is om de vraag te stellen, maar ik hoop toch dat iemand mij kan helpen.

Ik heb een synology 209 en gebruik sabnzbd. Nu heb ik een DVD binnengehaald met een aantal par2 bestanden, alleen herkent sabnzbd die par bestanden niet. Hij heeft wel een aantal blocks nodig op te repareren, maar hij vindt 0 blocks terwijl ik toch zeker zo'n 7 par2 bestanden in die map heb staan.

Alle rars en pars staan nu in een failure map.

Is er een mogelijkheid dat ik dit alsnog aan de gang kan krijgen? Ik kan wel op de pc quickpar starten, maar dan gaat ie volgens mij over het netwerk parren en ben ik denk ik nog wel een paar dagen zoet. Kan ik handmatig repairen of is er een manier waarop ik sabnzbd alsnog aan de gang kan krijgen?

De bestandsnamen van de par bestanden zijn overigens gelijk aan de rar bestanden. Ik snap niet waarom hij het afkeurt. Iemand een idee wat ik eraan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEV
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-01-2023

JEV

Iemand enig idee waar de resultaten staan na een memory test. _/-\o_ :?

There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
Even een vraagje die ik niet zo snel terug kan vinden in de handleiding. Ik wil een DS110j kopen en er een terabyte aan opslag in stoppen. Niet alle van deze terabyte aan data hoeft gebackupt te worden. Kan ik er bijvoorbeeld een 500gb schijf aan hangen en dan zelf selecteren waar ik precies een backup van wil hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathieuh
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-09-2023
Ja, je kan als het goed is zelf selecteren wat je wel en niet wilt backuppen:
http://www.youtube.com/watch?v=yJZ4R6A0bv4

(het is een wat oud filmpje met oude firmware maar het principe is hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 06:22
ebia schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 15:06:
Even een vraagje die ik niet zo snel terug kan vinden in de handleiding. Ik wil een DS110j kopen en er een terabyte aan opslag in stoppen. Niet alle van deze terabyte aan data hoeft gebackupt te worden. Kan ik er bijvoorbeeld een 500gb schijf aan hangen en dan zelf selecteren waar ik precies een backup van wil hebben?
Je kan de hoofdmappen bv:
- video
- photo
- music
- etc

apart selecteren om te backuppen of niet. De onderliggende mappen kun je volgens mij niet de- en selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
Cool, bedankt. Alleen de hoofdmappen is geen probleem, dat is een kwestie van de data die je wel of niet mee wilt hebben iets anders organiseren. Ziet er allemaal erg gelikt uit dat Synology spul. Sinds ik hier over ben op zowel een mac als een windows-laptop heb ik dus nu een acuut probleempje wat ik wil oplossen met een Nas. Nu maar hopen dat die ds110j snel uitgeleverd wordt, want in de webshops staan ze nu nog niet op voorraad :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik kan niet su doen of umount in ssh. Permission denied, zelfs als ik als admin inlog. Iemand een idee waarom niet?

(DS109j)

[ Voor 8% gewijzigd door Sando op 28-11-2009 20:02 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Kom op jongens, is er dan niemand die me antwoord kan geven op mijn vraag of een DS409+ problemen heeft om SABnzbd een 50+ mbit lijn vol te laten trekken? Ik vind het een vrij cruciaal dingetje om te weten alvorens zo'n ding aan te schaffen.. Moeten hier toch vast tweakers zitten met zo'n lijn en een 409?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:37

Robtimus

me Robtimus no like you

Sando schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 20:02:
Ik kan niet su doen of umount in ssh. Permission denied, zelfs als ik als admin inlog. Iemand een idee waarom niet?

(DS109j)
su hoeft niet nodig te zijn als admin, je bent dan al root. umount komt waarschijnlijk omdat de partitie nog in gebruik is. Installeer lsof (bv dmv ipkg) en kijk welke processen er nog locks op hebben.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:49
Je admin gebruiker is niet helemaal hetzelfde als root, als je via SSH inlogt.
Wil je alle rechten hebben, log in met root, en hetzelfde wachtwoord als je admin gebruiker.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Ben nieuw op het gebied van Nas.
Neem aan dat een DS210j toch wel tegelijkertijd kan downloaden (nieuwsgroepen) en streamen naar een AC Ryan PlayonHD?

Kan je ook instellen met service het meeste prioriteit heeft bijvoorbeeld?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Harmen: dat kan ongetwijfeld maar uitpakken e.d. zal je CPU belasten, en ik denk niet dat je kan aangeven wat prioriteit krijgt. Streamen op zich neemt in principe niet veel processortijd in beslag.
cardinal808 schreef op donderdag 26 november 2009 @ 19:11:
Ik ben er van plan 4x 1.5TB Samsung Ecogreen F2's erin te stoppen.
Ik zal die review eens doornemen, die had ik nog niet gevonden.

Grappig, uit de bovenstaande review komt de Qnap beter uit de bus, terwijl die iets meer kost. echter heeft de qnap weer crappy support voor NZB en geen support voor Squeezecenter
Qnap TS-409 draait 'gewoon' Debian en ik denk dat je de gewone repositories kan aanspreken om die dingen binnen te trekken. Sowieso bestaat Squeezecenter voor 90% uit Perl-scripts.

[ Voor 14% gewijzigd door Borromini op 29-11-2009 11:55 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Laatst online: 12-09 14:58
UltraSub schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 20:13:
Kom op jongens, is er dan niemand die me antwoord kan geven op mijn vraag of een DS409+ problemen heeft om SABnzbd een 50+ mbit lijn vol te laten trekken? Ik vind het een vrij cruciaal dingetje om te weten alvorens zo'n ding aan te schaffen.. Moeten hier toch vast tweakers zitten met zo'n lijn en een 409?
Misschien moet je je daarnaast afvragen of dat zo interessant is; je paar HDs zitten dan in een dag vol, en wat moet je er mee, alsof je de content bij kunt houden. So what als ie "maar" 20mbit haalt; dat ding draait 24/7.

Ik heb een 13mbit lijn en dat houdt een 209 in ieder geval bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

stefijn schreef op zondag 29 november 2009 @ 12:43:
[...]

Misschien moet je je daarnaast afvragen of dat zo interessant is; je paar HDs zitten dan in een dag vol, en wat moet je er mee, alsof je de content bij kunt houden. So what als ie "maar" 20mbit haalt; dat ding draait 24/7.

Gezien zijn vraag lijkt het me dat hij het wel interessant vindt. Bovendien hoef je ook niet perse in 1 ruk heel de NAS vol te downloaden maar als je 50Mbit hebt en je wilt een film bijv. over 30m kijken dan vind ik het niet meer dan logisch dat je je volle verbinding gewoon wilt benutten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Laatst online: 12-09 14:58
psychoclown schreef op zondag 29 november 2009 @ 13:02:
[...]

Gezien zijn vraag lijkt het me dat hij het wel interessant vindt. Bovendien hoef je ook niet perse in 1 ruk heel de NAS vol te downloaden maar als je 50Mbit hebt en je wilt een film bijv. over 30m kijken dan vind ik het niet meer dan logisch dat je je volle verbinding gewoon wilt benutten :)
Dat klopt, en dat moet iedereen zelf weten. Maar 50mbit is ook niet genoeg als je bijv. over 10 minuten een film wil kijken (om maar een dwarsstraat te noemen) en zo is t nooit genoeg...en heb je in je archief dan niet iets anders wat minstens ook het kijken waard is?

Ik bedoel alleen maar: als je je eisen iets minder strak zet kun je een keuze maken en daar plezier van hebben, anders blijf je lekker (oneindig) doorzoeken tot je de perfecte oplossing gevonden hebt

[ Voor 13% gewijzigd door Stefke op 29-11-2009 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

stefijn schreef op zondag 29 november 2009 @ 13:07:
[...]

Dat klopt, en dat moet iedereen zelf weten. Maar 50mbit is ook niet genoeg als je bijv. over 10 minuten een film wil kijken (om maar een dwarsstraat te noemen) en zo is t nooit genoeg...en heb je in je archief dan niet iets anders wat minstens ook het kijken waard is?
Het punt wat ik wilde maken is het gaat niet om hoe snel je alles binnen hebt en de hoeveelheid maar je wilt wel de volledige snelheid kunnen gebruiken. Op de manier hoe jij het bekijkt kun je ook zeggen dat stel de NAS kan maar 25Mbit aan dan kun je net zo goed een 25Mbit internet abbo afsluiten omdat de NAS toch 24/7 aanstaat ;)

Zelf heb ik ook 50Mbit en een DS409 alleen ik download via de pc. Ik zou het wel willen testen maar of je daar veel waarde aan kunt hechten... de snelheid wil soms nogal schommelen en ik weet niet of dat nou aan mijn nieuwe usenet provider of newsreaders (heb er meerdere geprobeerd) ligt.. Op een andere PC icm een andere internet provider trekt die wel de volle snelheid dicht en op de laptop op de uni schommelt de snelheid weer dus ik weet echt niet waar het nou aan ligt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
De vraag is eerder gerelateerd aan de CPU die de DS409 / 409+ heeft. Ik wacht ook op iemand die het verlossende antwoord kan geven, al heb ik mijn aankoop al een tijdje geleden gedaan (409+ / 4x Samsung HD154UI). Ik trek mn 20mbit Ziggo lijn er momenteel mee vol, maar ben benieuwd of 50mbit gaat lukken als Ziggo eenmaal gaat upgraden.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Borromini schreef op zondag 29 november 2009 @ 11:52:
Harmen: dat kan ongetwijfeld maar uitpakken e.d. zal je CPU belasten, en ik denk niet dat je kan aangeven wat prioriteit krijgt. Streamen op zich neemt in principe niet veel processortijd in beslag.
[...]
Thanks, zal het wel zien tegen de tijd hij binnen is. Hoop woensdag. :)

Volgens de specs van Synology heeft de DS210J een 800MHz CPU, welke het is kan ik nergens vinden.
Kwa geheugen is er 128MB.
Iemand een idee hoeveel er standaard vrij is bijvoorbeeld?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
Harmen schreef op zondag 29 november 2009 @ 17:17:
[...]
Volgens de specs van Synology heeft de DS210J een 800MHz CPU, welke het is kan ik nergens vinden.
Zal wel een Marvell zijn denk ik... qnap gebruikt die dingen ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:45
Misschien heb ik eroverheen gelezen, maar ik ben op zoek naar tweakers die hun bureaublad / mijn documenten gesynchroniseerd houden, tussen bijvoorbeeld een laptop en desktop, via een (...backup op de...) NAS.

Iemand die hier ervaring mee heeft?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
psychoclown schreef op zondag 29 november 2009 @ 13:29:
[...]

Het punt wat ik wilde maken is het gaat niet om hoe snel je alles binnen hebt en de hoeveelheid maar je wilt wel de volledige snelheid kunnen gebruiken. Op de manier hoe jij het bekijkt kun je ook zeggen dat stel de NAS kan maar 25Mbit aan dan kun je net zo goed een 25Mbit internet abbo afsluiten omdat de NAS toch 24/7 aanstaat ;)

Zelf heb ik ook 50Mbit en een DS409 alleen ik download via de pc. Ik zou het wel willen testen maar of je daar veel waarde aan kunt hechten... de snelheid wil soms nogal schommelen en ik weet niet of dat nou aan mijn nieuwe usenet provider of newsreaders (heb er meerdere geprobeerd) ligt.. Op een andere PC icm een andere internet provider trekt die wel de volle snelheid dicht en op de laptop op de uni schommelt de snelheid weer dus ik weet echt niet waar het nou aan ligt :)
Ik had er niet eerder aan gedacht, maar ik zit net wat binnen te halen met Sabnzbd en bekijk de resource monitor. Ik moet eerlijk zeggen dat betwijfel of hij de 50Mbit vol kan trekken.

Afbeeldingslocatie: http://img405.imageshack.us/img405/8864/syno409presourcemonitor.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door aramdin op 29-11-2009 21:36 ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Harmen schreef op zondag 29 november 2009 @ 17:17:
[...]

Thanks, zal het wel zien tegen de tijd hij binnen is. Hoop woensdag. :)

Kwa geheugen is er 128MB.
Iemand een idee hoeveel er standaard vrij is bijvoorbeeld?
30-40 MB standaard gebruikt misschien (en dat is al veel voor een embedded systeem met wat services). Dus je hebt marge. Met 128 kan je niet gek doen, maar in principe zou het wel moeten voldoen.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

aramdin schreef op zondag 29 november 2009 @ 21:32:
[...]

Ik had er niet eerder aan gedacht, maar ik zit net wat binnen te halen met Sabnzbd en bekijk de resource monitor. Ik moet eerlijk zeggen dat betwijfel of hij de 50Mbit vol kan trekken.
Hmm dat houdt niet over inderdaad en jij hebt dan nog een DS409+, vraag me nu eigenlijk wel af wat mijn DS409 dan doet! Aankomend weekend even testen denk ik. Hoeveel threads gebruik je op je Nas aramdin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Momenteel 6 threads. Ik denk ook niet dat die DS409 de 20mbit gaat halen :)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik ben even bij mijn ouders op bezoek en probeer ze te helpen met een ds109j icm een Philips 900 series televisie.

De televisie heeft een ethernetaansluiting maar kan niet de shared folders van de Synology server. De Synology schijf heeft een mediaserver (DLNA) en de tv ondersteunt dit in theorie (Connect PC) maar het werkt allemaal niet.

Ik zou graag een truukje weten om video's, muziek etc. van de Synology op de tv af te spelen zonder een aparte media player te kopen. Er bestaan van die nullmodem usb kabels voor twee verschillende computers. Aangezien de netwerkschijf eigenlijk een linuxcomputer is vroeg ik me af of er niet iets te installeren is waardoor de netwerkschijf zijn eigen schijf of shares aanbiedt alsof het zelf een externe schijf is. Want bestanden op externe schijven die je via usb aan de televisie aansluit kunnen wel afgespeeld worden.

Iemand een idee?

-edit- rephrase:
Ik zou de synology als externe schijf via usb aan de tv willen sluiten.

[ Voor 4% gewijzigd door Sando op 29-11-2009 22:55 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
Sando schreef op zondag 29 november 2009 @ 22:39:
Ik ben even bij mijn ouders op bezoek en probeer ze te helpen met een ds109j icm een Philips 900 series televisie.

De televisie heeft een ethernetaansluiting maar kan niet de shared folders van de Synology server. De Synology schijf heeft een mediaserver (DLNA) en de tv ondersteunt dit in theorie (Connect PC) maar het werkt allemaal niet.

Ik zou graag een truukje weten om video's, muziek etc. van de Synology op de tv af te spelen zonder een aparte media player te kopen. Er bestaan van die nullmodem usb kabels voor twee verschillende computers. Aangezien de netwerkschijf eigenlijk een linuxcomputer is vroeg ik me af of er niet iets te installeren is waardoor de netwerkschijf zijn eigen schijf of shares aanbiedt alsof het zelf een externe schijf is. Want bestanden op externe schijven die je via usb aan de televisie aansluit kunnen wel afgespeeld worden.

Iemand een idee?
Je bedoeld 9000 serie zeker ;)
In het management dashboard van de 109j dien je wel DMA vinkje aan te zetten, heb je dit gedaan?
Tis eigenlijk supersimpel; niets doen met nul modem kabels en prog installen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ja de 9000 serie! (ik moest wel even zoeken, vroeger stonden die nummers er duidelijk op :P)

Waar staat dat vinkje? Ik kan het vooralsnog niet vinden (maar ik zoek ondertussen door, misschien ben je sneller ;))

-edit-

Doh, je bedoelt natuurlijk gewoon de DLNA server, ik dacht ergens mij instellingen ofzo. Maar die heb ik wel aangevinkt. Echter zowel op de 9000 tv als XBMC op mijn laptop (zou toch ook uPnP (DLNA) ondersteunen) krijg ik geen device in mijn kiesable lijst.

[ Voor 38% gewijzigd door Sando op 29-11-2009 23:00 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

aramdin schreef op zondag 29 november 2009 @ 21:46:
Momenteel 6 threads. Ik denk ook niet dat die DS409 de 20mbit gaat halen :)
Hmm dan gaat de DS409 niet heel ver komen denk ik, nouja was ook meer een leuke bonus geweest en ik had het ook al voorzien daarom was ik gewoon door blijven downloaden met mijn PCs/laptop. Kan SABnzbd wel weer van mijn NAS af :)

Trouwens even mijn vraag herhalen van afgelopen vrijdagmiddag:
psychoclown schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 15:33:
Iemand die ervaringen heeft met Piwigo op zijn Synology?
Volgens de wiki is deze compatible maar dat is waarschijnlijk een flink oude versie gezien het bevestigd is in 2007 (PhpWebGallery).
Lijkt me namelijk een erg toffe fotoalbum applicatie die ik wel zou willen uitproberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:59

Royz

Kleurenblind!!

Ik haal met mijn 209 af en toe 2mb maar de 2,3mb heb ik nog nooit gehaald. Daarnaast is het gem meestel 1.6mb... dus waarom die nou niet constant dan die 2mb binnenhaalt snap ik ook niet.

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Ga eens downloaden en houd dan je resource monitor in de gaten, ben benieuwd hoe je grafiek er dan uitziet.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 16:49
Striker2k2 schreef op donderdag 26 november 2009 @ 20:08:En een tip om via de rss functionaliteit in sabnzbd automatisch tv series te downloaden:
The connection has timed out
The server at mytvnzb.foechoer.be is taking too long to respond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

aramdin schreef op maandag 30 november 2009 @ 02:23:
Ga eens downloaden en houd dan je resource monitor in de gaten, ben benieuwd hoe je grafiek er dan uitziet.
Ik heb eens voor de gein gekeken, en met MyNZB zag ik wel dat ik constant (!!!) 2.2mb/sec haalde. Als ik echter SABnzbd open heb dan fluctueerd het nogal. Ik weet nog niet of er een samenhang in zit... of dat het door een andere rede komt, maar ik vond het wel opvallend

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Hmm interessant om te testen inderdaad :)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Was bijna voor de DS210J en Seagate Pipeline HD schijven gegaan.
Gezien de ervaringen van mensen (geen), heb ik maar gekozen voor de volgende disks:
Western Digital Caviar Green WD10EADS 1TB

Hoop het zaakje deze week binnen te krijgen.
Ben benieuwd. :)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

aramdin schreef op maandag 30 november 2009 @ 20:18:
Hmm interessant om te testen inderdaad :)
Let me know, install de app MyNZB anders op je iPhone, daarmee kan je ook van alles regelen en snelheden zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
Sando schreef op zondag 29 november 2009 @ 22:57:
Ja de 9000 serie! (ik moest wel even zoeken, vroeger stonden die nummers er duidelijk op :P)

Waar staat dat vinkje? Ik kan het vooralsnog niet vinden (maar ik zoek ondertussen door, misschien ben je sneller ;))

-edit-

Doh, je bedoelt natuurlijk gewoon de DLNA server, ik dacht ergens mij instellingen ofzo. Maar die heb ik wel aangevinkt. Echter zowel op de 9000 tv als XBMC op mijn laptop (zou toch ook uPnP (DLNA) ondersteunen) krijg ik geen device in mijn kiesable lijst.
In het management menu bij bevoegdheden staat daar bij de mappen photo, video, music dat de gebruikers mogen lezen en schrijven?

Nog iets waar ik aandacht; heb je uberhaupt wel verbinding met je TV aan je router? Kan ook zo zijn dat je TV niet verbonden is 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Yihaaa op 30-11-2009 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Harmen schreef op maandag 30 november 2009 @ 20:30:
Gezien de ervaringen van mensen (geen), heb ik maar gekozen voor de volgende disks:

Gefeliciteerd :D Vergeet ook niet dit artikel: What should I do if my Western Digital Green Power Disk has a dramatic high Load/Unload Cycle Count?

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 12:48
Harmen schreef op maandag 30 november 2009 @ 20:30:

Hopelijk een goeie keus, ik meen dat ook bij deze schijf in sommige series problemen waren. Terwijl je dat wou voorkomen... Veel succes gewenst dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@torp, heb naar de volgende lijst gekeken. (user reported compatible harddrives)
Denk dat het wel goed komt, er staat meer dan bij de officiele lijst.
Is er bekend welke drives hier last van hebben?
Hoe kom je erachter dat een drive hier last van heeft?

[ Voor 7% gewijzigd door Harmen op 30-11-2009 22:19 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
SMART waardes bekijken, eenmaal in de webinterface: SMART > SMART info > Start_Stop_Count als ik het goed heb. Als deze binnen korte tijd hoge waardes geeft, dan heb je er last van.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Eén of andere WD helpdesker beweerde een tijdje terug dat WD alleen ondersteuning biedt voor Windows en OS X. Ik zou dat toch eens natrekken vooraleer je hun spullen koopt, als het effectief zo is. Persoonlijk vind ik het een no-go als dat effectief hun bedrijfspolicy is. Het lijkt niet dat je dat kan maken, maar je weet maar nooit.

Ik heb hier 3 WD GP2 drives, en die hebben geen last van het probleem. Maar ik denk dat de volgende batch van HDs hier geen WD wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Moet je dat opgeven dan als je een HDD ter reparatie opgeeft, je kan toch gewoon zeggen dat het om een Windows bak gaat of...?

@Royz
Handige app, dat MyNZB :) Mijn snelheden komen trouwens 1:1 overeen (iPhone app en Sabnzbd)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Lijkt me ook, maar iemand die het parking head probleem rapporteerde aan WD en vroeg of ze er een update voor zouden uitbrengen kreeg te horen dat Linux niet ondersteund werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Yihaaa schreef op maandag 30 november 2009 @ 20:39:
In het management menu bij bevoegdheden staat daar bij de mappen photo, video, music dat de gebruikers mogen lezen en schrijven?

Nog iets waar ik aandacht; heb je uberhaupt wel verbinding met je TV aan je router? Kan ook zo zijn dat je TV niet verbonden is 8)7
Sommige users wel, sommigen niet, maar voor DLNA hoef je toch niet in te loggen?
Anyway mijn TV is wel aangesloten, ik kan naar youtube en gmail op de tv.
Maar ik kan volgende week nog een poging wagen, dan ben ik weer bij mijn ouders op bezoek.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 21:42
Gister met mijn DS209+II aan de slag gegaan na het initialiseren van de schijven (2x2TB) wat een eeuwigheid duurde..Ik heb nu de standaard photo en music shares, en daarnaast docs en video aangemaakt...
Mijn vragen: Hoe hebben jullie de shares ingedeeld? Kun je in de Audio station ook via de bibliotheek afspelen? Want alleen met playlists werkt imo niet zo best..

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingFalcon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 14:24
Welke schijven raden jullie aan icm een DS409+ ....

Ik heb zitten googlen en geraak er niet uit.

Wat vast staat is dat het 1TB disken zullen zijn :

WD Caviar Black : Valt af wegens nergens op stock
Seagate 7200.12
Samsung F1
Samsung F3 : Zou niet officieel ondersteund zijn.

Welke van bovenstaande zouden jullie nemen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Samsung F3's of de HD154UI Ecogreens is mijn advies :) Je moet even kijken op het syno forum of er iemand ervaring mee heeft, volgens mij moet het werken.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingFalcon
aramdin schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 10:57:
Samsung F3's of de HD154UI Ecogreens is mijn advies :) Je moet even kijken op het syno forum of er iemand ervaring mee heeft, volgens mij moet het werken.
Die Samsung F3 staat iemand op het forum in een 210 waar ze werken in RAID1 .... toch ben ik wat terughoudend om deze te nemen omwille van de support .... Maar toch ze dragen mijn voorkeur weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Ik heb de HD154UI's ook besteld toen ze nog niet officieel werden gesupport. Kort daarna kwamen ze alsnog in de qualified list terecht. Ik heb voor de 154UI gekozen voor extra ruimte + koelere operating temps, 7.200 rpm is geen noodzaak in de 409+.

F3 serie is bloedjesnel, heb er 1 in mn pc zitten :)

[ Voor 22% gewijzigd door aramdin op 01-12-2009 11:14 ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingFalcon
aramdin schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 11:13:
Ik heb de HD154UI's ook besteld toen ze nog niet officieel werden gesupport. Kort daarna kwamen ze alsnog in de qualified list terecht. Ik heb voor de 154UI gekozen voor extra ruimte + koelere operating temps, 7.200 rpm is geen noodzaak in de 409+.

Ik ga hem vooral gebruiken als iscsi storage voor mijn Vmware ESX servers dus heb wel wat IOPS nodig.

Maar als jij als expert zegt dat de 7.2 niet sneller zijn dan kan ik mischien gaan voor capaciteit :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

aramdin schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 11:13:

De HD154UI eindigt helaas wel overal onderaan in deze lijst: http://www.xbitlabs.com/a...-hdd-roundup_2.html#sect0

Krijg vandaag trouwens mijn 2e, dus eindelijk 3TB in mijn NAS. Even ter verificatie, bij het plaatsen van een 2e schijf, wordt mijn 1e schijf gewist toch? Of maakt dat uit per RAID? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
stefijn schreef op zondag 29 november 2009 @ 12:43:
[...]

Dat is dus wel interessant, en wel om de reden die psychoclown hier onder aangeeft..
psychoclown schreef op zondag 29 november 2009 @ 13:02:
[...]

Precies! Ik heb 50mbps, en met die snelheid is het mogelijk om een 1080p film binnen een uur binnen te hebben.
stefijn schreef op zondag 29 november 2009 @ 13:07:
[...]

50 mbps is dus wél genoeg om binnen een uur te kunnen kijken. En ja, die mogelijkheid wil ik hebben. Waar zou ik anders 50mbps voor nodig hebben, afgezien van adhoc snelle downloads als service packs enz.
Ik bedoel alleen maar: als je je eisen iets minder strak zet kun je een keuze maken en daar plezier van hebben, anders blijf je lekker (oneindig) doorzoeken tot je de perfecte oplossing gevonden hebt
Ja, ik heb strakke eisen. En waarom, ik draai nu een raid 5 oplossing in een linux server. Die kan alles wat de Synology ook kan, en gegarandeerd beter. Simpeler? Nee, zeker niet. En als die linux server sneuvelt, kom ik niet bij mijn data voor de boel weer draaiend is gemaakt. Vandaar dat ik zoek naar een standalone oplossing voor mijn data. Mochten servers crashen, mijn data is dan gewoon beschikbaar voor de rest van het huishouden ;)
Dus zoeken naar een perfecte oplossing? Nee, ik wil gewoon weten wat kan en wat niet kan. Dat noemen ze gefundeerd keuzes maken, en niet voor onverwachte teleurstellingen komen te staan. Als men me hier in dit topic duidelijk verteld dat het niet gaat lukken (en dat komt nu duidelijk naar voren, waarvoor dank mede Tweakers), dan weet ik wat ik kan verwachten. Dus heb ik gebaseerd op deze info al de keuze gemaakt dat mijn Linux host gewoon sabnzbd blijft draaien, en download naar een NFS share op de Synology. En dan trek ik de lijn wel makkelijk dicht, ook in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
De testopstelling is met een vaste pc gedaan. Is de testmethode te vergelijken met een NAS? Ik denk het niet, correct if wrong.

Bij RAID0 wel (striping), bij RAID1 (mirroring) niet als ik het goed heb, ligt er maar net aan wat je wilt :)

[ Voor 7% gewijzigd door aramdin op 01-12-2009 12:17 ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

aramdin schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 12:12:
De testopstelling is met een vaste pc gedaan. Is de testmethode te vergelijken met een NAS? Ik denk het niet, correct if wrong.

Bij RAID0 wel (striping), bij RAID1 (mirroring) niet als ik het goed heb, ligt er maar net aan wat je wilt :)
Ik denk dat je gelijk hebt. Beste voor mij is denk ik nog JBOD. Geen dataverlies van disk 1 nu, bij de crash van 1 HD heb ik iig de ander nog en dat is bij RAID 0 ook niet zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:54

Heb je een linkje van die DN-210J? Kan hem niet vinden in de PW namelijk! :)

Btw, ik zoek voor mijn ouders ( 2 pc's) puur een network backup nas met Raid. Al de overige network streaming, itunes servers en alles erop en er aan hoef ik niet.
Bestaan die?

[ Voor 13% gewijzigd door Tomino op 01-12-2009 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Royz schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 11:55:
[...]

De HD154UI eindigt helaas wel overal onderaan in deze lijst: http://www.xbitlabs.com/a...-hdd-roundup_2.html#sect0

Krijg vandaag trouwens mijn 2e, dus eindelijk 3TB in mijn NAS. Even ter verificatie, bij het plaatsen van een 2e schijf, wordt mijn 1e schijf gewist toch? Of maakt dat uit per RAID? :)
Als je nu een raid aanmaakt zal het gewist worden.
Alleen als je een raid uitbreid met een extra schijf zal het niet gewist worden.

Zelf zit er nu aan te denken om nog een een 3e schijf te halen zodat ik alsnog Raid 5 kan draaien, als ik namelijk nog wat langer wacht kan ik mijn data niet kwijt omdat ik te weinig capaciteit heb :P
UltraSub schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 12:09:
50 mbps is dus wél genoeg om binnen een uur te kunnen kijken. En ja, die mogelijkheid wil ik hebben. Waar zou ik anders 50mbps voor nodig hebben, afgezien van adhoc snelle downloads als service packs enz.
Precies, voor gamen etc heb je die snelheid niet nodig. Daarom heb ik sinds kort ook een usenet abbo genomen zodat ik het meeste uit mijn verbinding weet te halen (en sowieso ben ik een grootgebruiker wat dat betreft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Tomino schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 12:20:
[...]

Heb je een linkje van die DN-210J? Kan hem niet vinden in de PW namelijk! :)

pricewatch: Synology DS210J

@Tomino, er bestaan goedkopere oplossing als je enkel backup met raid 1 wil.
Kijk maar eens in de pricewatch, bijvoorbeeld een DNS-323 oid.

[ Voor 19% gewijzigd door Harmen op 01-12-2009 12:38 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckyDevil
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 19:58
Striker2k2 schreef op donderdag 26 november 2009 @ 20:08:

En een tip om via de rss functionaliteit in sabnzbd automatisch tv series te downloaden:
Het linkje werkt niet, ik was nieuwsgierig.

Heb je al eens naar Leechr gekeken?
Dit werkt met de gratis site Myepisodes erg goed!

Ik heb het programma aan de praat gekregen op mijn DS209+II. Via een cronjob wordt leechr.py elke ochtend om half 8 gestart.

Dan heb ik meestal s' avonds de nieuwste afleveringen binnen van de series die ik in het Myepisodes account heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tHe_BiNk
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

ChuckyDevil schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 17:08:
[...]

Het linkje werkt niet, ik was nieuwsgierig.
Volgens mij werkt de site al enkele dagen niet. Weet iemand waarom? Het is IDD een enorm handige site.

[ Voor 17% gewijzigd door tHe_BiNk op 01-12-2009 17:56 ]

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

tHe_BiNk schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 17:56:
[...]

Volgens mij werkt de site al enkele dagen niet. Weet iemand waarom? Het is IDD een enorm handige site.
Zeer toevallig dan inderdaad want op de dag dat die link gepost werd deed de link het wel (heb toen nog even gekeken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Laatst online: 15:27

Gaitman

The Real One

tHe_BiNk schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 17:56:
[...]

Since this night the server is having troubles with Denial of service,
host is fixing working on it
Update;

It seems a part of the DoS-attack was used to get mytvnzb down,
still talking with the host...
Van: http://www.tvnzb.com/forum/viewtopic.php?t=1624

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
Vince22 schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 07:59:
Gister met mijn DS209+II aan de slag gegaan na het initialiseren van de schijven (2x2TB) wat een eeuwigheid duurde..Ik heb nu de standaard photo en music shares, en daarnaast docs en video aangemaakt...
Mijn vragen: Hoe hebben jullie de shares ingedeeld? Kun je in de Audio station ook via de bibliotheek afspelen? Want alleen met playlists werkt imo niet zo best..
Installeer kPlaylist, dan browse je gewoon de mappen in een share en kan je losse nrs of hele albums afspelen of zelf een playlist samenstellen. Werkt stuk beter dan audio station. Als je een beetje grote muziek collectie hebt wordt je gek van al die playlists in die ene dropdown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CronoS76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-09 15:18
Een vraag..
Ook ik gebruik al ruim 3 jaar de DS-106e met volle tevredenheid, maar ik wil deze nu gaan vervangen voor de DS-209+. Nu lees ik dat de Western Digital Green schijven veel problemen hebben met LCC. Ik vroeg me alleen af, of dit alleen maar geldt voor de Green schijven? Want heb je dit probleem ook als je er een Blue of een Black schijf van WD erin stopt, want dan kopen we gewoon die :) Tsja, ik ben persoonlijk wel Pro-WD, ik vind het namelijk erg goede schijven en wil het liefste deze in nieuwe NAS gaan stoppen vanwege de betrouwbaarheid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikafoort
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
ChuckyDevil schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 17:08:
[...]
Heb je al eens naar Leechr gekeken?
Dit werkt met de gratis site Myepisodes erg goed!

Ik heb het programma aan de praat gekregen op mijn DS209+II. Via een cronjob wordt leechr.py elke ochtend om half 8 gestart.
Klinkt heel goed. Stappenplan om het aan het werk te krijgen zou op prijs gesteld worden door mij....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

CronoS76 schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 20:25:
Een vraag..
Ook ik gebruik al ruim 3 jaar de DS-106e met volle tevredenheid, maar ik wil deze nu gaan vervangen voor de DS-209+. Nu lees ik dat de Western Digital Green schijven veel problemen hebben met LCC. Ik vroeg me alleen af, of dit alleen maar geldt voor de Green schijven? Want heb je dit probleem ook als je er een Blue of een Black schijf van WD erin stopt, want dan kopen we gewoon die :) Tsja, ik ben persoonlijk wel Pro-WD, ik vind het namelijk erg goede schijven en wil het liefste deze in nieuwe NAS gaan stoppen vanwege de betrouwbaarheid..
Uitleg op Synology forum
Alleen de EACS types zouden er last van hebben, de EADS bijvoorbeeld niet.

Ga het zelf ondervinden deze week. :+

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

psychoclown schreef op zondag 29 november 2009 @ 23:30:
[...]

Hmm dan gaat de DS409 niet heel ver komen denk ik, nouja was ook meer een leuke bonus geweest en ik had het ook al voorzien daarom was ik gewoon door blijven downloaden met mijn PCs/laptop. Kan SABnzbd wel weer van mijn NAS af :)

[...]
Mijn DS409 haalt 1,5MB/s. Maar alleen als enkel SABnzbd bezig is. Torrents van transmission erbij, en het dropped naar 0.5MB/s.

Ik kan er mee leven, zeker omdat je met SABnzbd automatisch kan laten downloaden. En aangezien de amerikaanse series toch alleen 's nachts binnenkomen, staat het netjes voor me klaar in de ochtend. Dan maakt het weinig uit als ie met 0.5MB/s gaat of 1.5MB/s.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Als alleen Sabnzbd bezig is, hoe ziet je resource monitor er dan uit? Constant +-99% load of? Ben er gewoon benieuwd naar :)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

aramdin schreef op woensdag 02 december 2009 @ 11:01:
Als alleen Sabnzbd bezig is, hoe ziet je resource monitor er dan uit? Constant +-99% load of? Ben er gewoon benieuwd naar :)
Met 6 connecties

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/72bvbm.png
Harmen schreef op woensdag 02 december 2009 @ 08:22:
[...]

Uitleg op Synology forum
Alleen de EACS types zouden er last van hebben, de EADS bijvoorbeeld niet.

Ga het zelf ondervinden deze week. :+
Helaas, als je niet alleen de sticky leest, maar de gebruikerservaringen: http://forum.synology.com/enu/viewforum.php?f=124

[ Voor 45% gewijzigd door kmf op 02-12-2009 11:22 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@kmf, bij de link zie je dat er veel mensen die types gebruiken.

Als je drive last van LCC heeft dan komt het toch wel snel boven water?
Vind het allemaal maar erg vaag worden. Als het niet werkt zal ik wel garantie kunnen claimen denk ik?

Welke drives gebruiken jullie?

[ Voor 25% gewijzigd door Harmen op 02-12-2009 12:02 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
Ik gebruik de WDC WD20ADS-32S 2x 2 TB dus... maar wist nog niet van het LCC probleem af voordat ik ze kocht! Heb net de 209+II een week dus ik hou het in de gaten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Harmen schreef op woensdag 02 december 2009 @ 11:58:
@kmf, bij de link zie je dat er veel mensen die types gebruiken.

Als je drive last van LCC heeft dan komt het toch wel snel boven water?
Vind het allemaal maar erg vaag worden. Als het niet werkt zal ik wel garantie kunnen claimen denk ik?
Het werkt, het blijft werken, maar met een de snelle LCC-verhoging is de levensduur van je HDD gewoon veel sneller afgelopen. Sommigen hebben uitgerekend dat hun HDD er in een jaar of anderhalf op is.

En WD heeft dus aangegeven dat hun HDDs niet bedoeld is voor (linux) serveromgeving, en als je dat toch gebruikt, dan moet je dan gaan aanvechten dat je toch recht hebt op garantie.

Ik heb ook EADS, maar omdat m'n 409 bijna constant torrents/nzb aan het uitvoeren is komt de LCC niet zo hoog. Bij mij zal de max LCC-count rond 3 jaar bereikt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:54
Harmen schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 12:33:
[...]

pricewatch: Synology DS210J

@Tomino, er bestaan goedkopere oplossing als je enkel backup met raid 1 wil.
Kijk maar eens in de pricewatch, bijvoorbeeld een DNS-323 oid.
Thnx man! Gaat hem worden waarschijnlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Ga nu mn order wijzigen naar een schijf van Samsung de HD154UI.
Lastig, vertrouw de WD's nu niet meer.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Harmen schreef op woensdag 02 december 2009 @ 14:04:
Ga nu mn order wijzigen naar een schijf van Samsung de HD154UI.
Lastig, vertrouw de WD's nu niet meer.
Echt heel teovallig dat ik deze toen heb uitgekozen :). Heb gisteren mijn 2e gehad, wel alle date weg helaas :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erikafoort schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 20:30:
[...]

Klinkt heel goed. Stappenplan om het aan het werk te krijgen zou op prijs gesteld worden door mij....
Nou, dat zou ik ook niet vervelend vinden !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mw2010
  • Laatst online: 08-09 12:40
Hallo,

Ik heb de synology ds409+ draaien. Ik heb hulp nodig bij het optimaliseren van de settings. Ik vind namelijk dat het kopiëren van data vanaf mijn laptop naar de ds traag is. Ik heb geen idee wat de exacte doorvoersnelheid is (waar kan ik dat zien?), maar ik haal volgens mij nog geen 10mb per seconde. Ik heb een gigabit router.

Moet ik iets met jumboframes instellen? Oftewel hoe kan ik er voor zorgen dat mijn nas zo optimaal mogelijk geconfigureerd wordt zodat het kopiëren van data op minimaal 20mb/s zal uitkomen?

Ik heb nu de jumboframes uitstaan, MTU waarde is 1500 en de netwerkstatus staat al op 1000 bij mijn Nas. Ik heb de laptop al bedraad als draadloos aangesloten, zelfde resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Royz schreef op woensdag 02 december 2009 @ 14:06:
[...]

Echt heel teovallig dat ik deze toen heb uitgekozen :). Heb gisteren mijn 2e gehad, wel alle date weg helaas :p
Prima schijfjes toch?
Keuzes, keuzes... :/

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Denk dat je iets meer moet vertellen, zoals RAID opstelling.

Ik heb zelf geen Jumbo frames aanstaan en haal de volgende snelheden (quote uit mn review hier: productreview: Synology Disk Station DS409+ review door aramdin).
In de praktijk haal ik ongeveer de volgende snelheden:
Windows 7 Professional (SMB, geen antivirus) / nVidia onboard NIC
Read : 50-55MB/s
Write : 30-33MB/s

Mac OSX SL (AFP, geen antivirus) nVidia onboard NIC (MCP79-1)
Read : 50-55MB/s
Write : 30-35MB/s

Ik heb net nog een test gedaan mbt het wegschrijven (en lezen) van een groot bestand (4.5GB ISO) en kreeg de volgende waardes (gemiddeld)

Windows 7 Professional (SMB, geen antivirus) / nVidia onboard NIC
Read : 70MB/s
Write : 33MB/s

Mac OSX SL (AFP, geen antivirus) nVidia onboard NIC (MCP79-1)
Read : 50MB/s
Write : 30MB/s
Aangesloten op een Linksys WRT610N (ingebouwde Gigabit switch). Ik heb alles gemeten met een widget binnen Windows7 van addgadget.com. Op mn mac met een dashboard widget waarvan ik de naam even ben vergeten 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door aramdin op 02-12-2009 15:07 . Reden: meer info ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
MyTVNZB stopt.
De project code kan hier gedownload worden:
http://ul.to/jnjmtb

Edit connect.php om het werkend te krijgen

Mirrors:
http://mytvnzb.mine.nu

Een python script met vergelijkbare functionaliteit is hier te vinden:
http://code.google.com/p/tvnzbfilter/

[ Voor 115% gewijzigd door Striker2k2 op 02-12-2009 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atomic frogger
  • Laatst online: 07-08 20:48
Ik heb nu sinds 2 dagen een 209 met SABnzbd+ 0.4.12 geïnstalleerd. Als ik nu bestanden wil downloaden blijf ik haken op 250 kb/s! Ik heb 8 lijnen open en een verbinding van ONLINE van 20mbit. Heb het hele forum al doorgespit maar kan geen duidelijk antwoord vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaBla1973
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 19:01
Je DS209 al een x reset/reboot?

Dat was het bij mij iig....

Computer nr 486 denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atomic frogger
reinoud schreef op woensdag 02 december 2009 @ 22:11:
Je DS209 al een x reset/reboot?

Dat was het bij mij iig....
ik heb hem laten rebooten maar dat helpt niet

edit:

Ik de 209 nu rechtstreeks aangesloten op de router van online (ipv van mijn Netgear). Dit maakt alleen helemaal niks uit. Zijn er nog meer oplossingen?

[ Voor 26% gewijzigd door atomic frogger op 02-12-2009 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tHe_BiNk
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

@Gaitman. Thanks!

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Maybe heel stom, maar heb je Download speed limit ingesteld (config > general)?

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atomic frogger
aramdin schreef op woensdag 02 december 2009 @ 23:33:
Maybe heel stom, maar heb je Download speed limit ingesteld (config > general)?
nee dit staat op 0. Ik heb ook al even geprobeerd om hem heel hoog te zetten (100000) maar dat maakt ook geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Striker2k2 schreef op woensdag 02 december 2009 @ 20:06:
MyTVNZB stopt.
De project code kan hier gedownload worden:
http://ul.to/jnjmtb

Edit connect.php om het werkend te krijgen

Mirrors:
http://mytvnzb.mine.nu

Een python script met vergelijkbare functionaliteit is hier te vinden:
http://code.google.com/p/tvnzbfilter/
dan maar even zelf zo'n sitetje opzetten, op de synology zelf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Laatst online: 15:27

Gaitman

The Real One

MyTVNZB source is nu ook te downloaden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tumb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 21:53
Ik heb net paar dagen een DS-209 met 1x WD 1.5 TB WD15EADS.

Nou heb ik ff Sabnzb erop gezet om te testen, helaas heb ik de doelmap niet veranderd, nu kan ik mijn gedownloade bestanden nergens vinden.
Iemand enig idee waar deze te vinden zijn ?

Aangezien ik een hoop vragen gezien heb over de download snelheid, hier mijn log:

[Avg-Speed]: 2682kB/s

Normaal gezien download ik via newsleecher, daar haal ik 53Mbit.
Zoals ik het nu zie is het een leuke aanvullen om s'nachts ff aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
Tumb schreef op donderdag 03 december 2009 @ 09:13:
Ik heb net paar dagen een DS-209 met 1x WD 1.5 TB WD15EADS.

Nou heb ik ff Sabnzb erop gezet om te testen, helaas heb ik de doelmap niet veranderd, nu kan ik mijn gedownloade bestanden nergens vinden.
Iemand enig idee waar deze te vinden zijn ?
Haha hier zat ik gister ook mee te klooien, ben ook een noobie op NAS gebied, heb mijn DS209 pas sinds zondag draaiende..
Wat je moet doen om er bij te kunnen is SSH'en naar je NAS.
SSH aanzetten via Netwerkservices --> Terminal --> De SSH Service inschakelen
Daarna met Putty inloggen met username=root pass=[zelfde als admin]
Daarna naar de default download directory gaan en de boel óf wissen, of verplaatsen

Zie deze link

Let hierbij wel op de benaming met hoofd- en kleine letters, daar ging het bij mij fout :) Succes.

Pagina: 1 ... 7 ... 66 Laatste

Dit topic is gesloten.