stefijn schreef op zondag 29 november 2009 @ 12:43:
[...]
Misschien moet je je daarnaast afvragen of dat zo interessant is; je paar HDs zitten dan in een dag vol, en wat moet je er mee, alsof je de content bij kunt houden. So what als ie "maar" 20mbit haalt; dat ding draait 24/7.
Ik heb een 13mbit lijn en dat houdt een 209 in ieder geval bij.
Dat is dus wel interessant, en wel om de reden die psychoclown hier onder aangeeft..
psychoclown schreef op zondag 29 november 2009 @ 13:02:
[...]
Gezien zijn vraag lijkt het me dat hij het wel interessant vindt. Bovendien hoef je ook niet perse in 1 ruk heel de NAS vol te downloaden maar als je 50Mbit hebt en je wilt een film bijv. over 30m kijken dan vind ik het niet meer dan logisch dat je je volle verbinding gewoon wilt benutten

Precies! Ik heb 50mbps, en met die snelheid is het mogelijk om een 1080p film binnen een uur binnen te hebben.
stefijn schreef op zondag 29 november 2009 @ 13:07:
[...]
Dat klopt, en dat moet iedereen zelf weten. Maar 50mbit is ook niet genoeg als je bijv. over 10 minuten een film wil kijken (om maar een dwarsstraat te noemen) en zo is t nooit genoeg...en heb je in je archief dan niet iets anders wat minstens ook het kijken waard is?
50 mbps is dus wél genoeg om binnen een uur te kunnen kijken. En ja, die mogelijkheid wil ik hebben. Waar zou ik anders 50mbps voor nodig hebben, afgezien van adhoc snelle downloads als service packs enz.
Ik bedoel alleen maar: als je je eisen iets minder strak zet kun je een keuze maken en daar plezier van hebben, anders blijf je lekker (oneindig) doorzoeken tot je de perfecte oplossing gevonden hebt
Ja, ik heb strakke eisen. En waarom, ik draai nu een raid 5 oplossing in een linux server. Die kan alles wat de Synology ook kan, en gegarandeerd beter. Simpeler? Nee, zeker niet. En als die linux server sneuvelt, kom ik niet bij mijn data voor de boel weer draaiend is gemaakt. Vandaar dat ik zoek naar een standalone oplossing voor mijn data. Mochten servers crashen, mijn data is dan gewoon beschikbaar voor de rest van het huishouden

Dus zoeken naar een perfecte oplossing? Nee, ik wil gewoon weten wat kan en wat niet kan. Dat noemen ze gefundeerd keuzes maken, en niet voor onverwachte teleurstellingen komen te staan. Als men me hier in dit topic duidelijk verteld dat het niet gaat lukken (en dat komt nu duidelijk naar voren, waarvoor dank mede Tweakers), dan weet ik wat ik kan verwachten. Dus heb ik gebaseerd op deze info al de keuze gemaakt dat mijn Linux host gewoon sabnzbd blijft draaien, en download naar een NFS share op de Synology. En dan trek ik de lijn wel makkelijk dicht, ook in de toekomst.