Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Hmm thx voor de handleiding, kan zijn dat ook ik daar nog wat files heb staan haha

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
Even over de discussie welk merk of type HDD dat je wil gebruiken, hou in gedachte dat een "RAID" editie HDD ontwikkeld en gesupport is voor 24/7 gebruik en een normale HDD niet.

Zelf zou ik voor een Samsung 1.5GB F2 eco green gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

psychoclown schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 15:33:
Iemand die ervaringen heeft met Piwigo op zijn Synology?
Volgende wiki is deze compatible maar dat is waarschijnlijk een flink oude versie gezien het bevestigd is in 2007 (PhpWebGallery).
Lijkt me namelijk een erg toffe fotoalbum applicatie die ik wel zou willen uitproberen :)
Even mijn vraag herhalen, iemand die hier ervaringen mee heeft of een andere uitgebreide fotoalbum op zijn nas?

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
psychoclown schreef op donderdag 03 december 2009 @ 15:27:
[...]

Even mijn vraag herhalen, iemand die hier ervaringen mee heeft of een andere uitgebreide fotoalbum op zijn nas?
Vooral doen, omdat het verloop in antwoorden best snel gaat. Ik heb helaas geen ervaring met andere pakketten omdat ik die hele functie niet gebruik :)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

aramdin schreef op donderdag 03 december 2009 @ 16:05:
[...]

Vooral doen, omdat het verloop in antwoorden best snel gaat. Ik heb helaas geen ervaring met andere pakketten omdat ik die hele functie niet gebruik :)
Ja dat is te merken! maar dat vind ik niet erg, ik houd wel van levendige topics ;)

Voor mij en mijn vrienden zou ik het heel graag hebben omdat we vaak zitten te klooien met foto's sturen of niet na feesten/gezellige avonden etc etc. Nu kunnen ze die uploaden naar mijn fotoshare maar een leuke fotogallery die een beetje uitgebreid is/leuk aan te passen is dan wel relaxed om te bekijken.
Piwigo viel me op door de mogelijkheden en vele plugins!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tumb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 21:53
@Vince22

thks voor de reply, daar kon ik wat mee.

[ Voor 77% gewijzigd door Tumb op 03-12-2009 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jormungandr
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 23:02
Zo, eindelijk eens de WD green in mijn DS109J onder handen genomen en de WDIDLE3 truc toegepast. Hij staat nu op 2022 LCC's wat gigantisch veel is voor de paar uur die hij aangestaan heeft. We zullen binnen een paar dagen wel zien in hoeverre het heeft geholpen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atomic frogger
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-08 20:48
Vince22 schreef op donderdag 03 december 2009 @ 09:29:
[...]

Haha hier zat ik gister ook mee te klooien, ben ook een noobie op NAS gebied, heb mijn DS209 pas sinds zondag draaiende..
Wat je moet doen om er bij te kunnen is SSH'en naar je NAS.
SSH aanzetten via Netwerkservices --> Terminal --> De SSH Service inschakelen
Daarna met Putty inloggen met username=root pass=[zelfde als admin]
Daarna naar de default download directory gaan en de boel óf wissen, of verplaatsen

Zie deze link

Let hierbij wel op de benaming met hoofd- en kleine letters, daar ging het bij mij fout :) Succes.
Ik heb hetzelfde probleem... Maar ik kan niet inloggen met putty (even voor de duidelijkheid dat is toch gewoon de inlog pagina van mijn synology?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathieuh
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-09-2023
nee, dat is niet de gewone inlogpagina van je synology. daar moet je het programma putty voor downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-08 20:12
Vince22 schreef op donderdag 03 december 2009 @ 09:29:
[...]

Haha hier zat ik gister ook mee te klooien, ben ook een noobie op NAS gebied, heb mijn DS209 pas sinds zondag draaiende..
Wat je moet doen om er bij te kunnen is SSH'en naar je NAS.
SSH aanzetten via Netwerkservices --> Terminal --> De SSH Service inschakelen
Daarna met Putty inloggen met username=root pass=[zelfde als admin]
Daarna naar de default download directory gaan en de boel óf wissen, of verplaatsen

Zie deze link

Let hierbij wel op de benaming met hoofd- en kleine letters, daar ging het bij mij fout :) Succes.
Ik probeer ook in te loggen met putty... bij mij log ik in als 'root', het wachtwoord laat ik dan <leeg>, maar dan krijg ik de opmerkinge "Access denied". Enig idee wat ik fout doe? Via de webinterface kan ik prima inloggen met 'admin' en het lege wachtwoord veld. (SSH en telnet staan aan.bij network services-->terminal.)

Inmiddels heb ik een wachtwoord gekozen voor admin en met dat wachtwoord werkt ssh/putty ook...

[ Voor 4% gewijzigd door witteveder op 03-12-2009 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atomic frogger
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-08 20:48
Mathieuh schreef op donderdag 03 december 2009 @ 20:42:
nee, dat is niet de gewone inlogpagina van je synology. daar moet je het programma putty voor downloaden
ben er uit gekomen:) en het werkt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:12

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Verwacht mn 210J vandaag binnnen.
Echter was ik te laat met de WD schijfjes te wisselen voor Samsungs. :/
Zal de WD's terug moeten sturen.

Wil de 210J even testen met een 640GB schijfje, nu las ik ergens dat de configurarie op de schijf wordt weg geschreven. Is dit makkelijk te backuppen en te restoren zodra ik de 2 samsungs binnen krijg? Of moet ik dan weer van vooraf aan beginnen?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 11:59

Royz

Kleurenblind!!

Dat is te backuppen in de vorm van een export van je instellingen. Vraag me alleen af in hoeverre dat voor 100% gebackupped wordt, sommige dingen moest ik alsnog aanpassen

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Heb besloten dat het ipv een groter scherm een extraatje voor mij NAS + netwerk wordt.
Dit weekend mijn NAS weer leeg halen (gelukkig had ik pas 1 ext. hdd gehad) en komt er een 3e schijf bij in voor Raid 5. Om de extra data op te vangen gelijk maar de hdd met de beste prijs/prestatie verhouding <50euro voor mijn PC en heeft die ook meteen een upgrade van de inmiddels flink verouderde hdd (hoogstens de helft van de snelheid die de nieuwe schijf doet). Daarnaast ook de router upgrade die op mijn verlanglijstje stond van de lijst af gestreept! Is een deel weer geupgrade en kan ik echt optimaal van de NAS + netwerk gebruik maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Synology 209+ (firmware DSM 2.2-0959)
Ziggo alles-in-1-extra: 120Mbit
Versie: SABnzbd 0.4.12

Ik haal met Astraweb nieuwsserver op m'n PC met Newsleecher 12MB/s (ongeveer 100Mbit)
Met SABnzbd 0.4.12 haal ik tussen de 3Mb/s en 5MB/s (ongeveer 40Mbit)

Ik mis dus zo'n 7MB/s op de NAS via SABnzbd. :(

Een grote torrent via de Download Manager gaat wel met de goede snelheid.

Ligt het aan de processor v/d 209+ of aan SABnzbd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Verwijderd schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 12:12:

Ik haal met Astraweb nieuwsserver op m'n PC met Newsleecher 12MB/s (ongeveer 100Mbit)

Ik haal met SABnzbd tussen de 1,3 en 2,0mb/sec terwijl ik op mijn PC met SABnzbd de volle 2,3mb haal (20mbit). :( (209 overigens)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:02

CyBeRSPiN

sinds 2001

Verwijderd schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 12:12:

Dat is wel een fors verschil. De instellingen zijn gelijk (denk aan max. aantal connecties naar je newsserver)?

Overweeg ook een DS109/209 aan te schaffen ivm lage energieverbruik, maar als de downloadprestaties ondermaats zijn tov een zelfbouw nas voor dezelfde prijs dan is de keuze snel gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:00
Groentenboer schreef op zondag 29 november 2009 @ 20:45:
Misschien heb ik eroverheen gelezen, maar ik ben op zoek naar tweakers die hun bureaublad / mijn documenten gesynchroniseerd houden, tussen bijvoorbeeld een laptop en desktop, via een (...backup op de...) NAS.

Iemand die hier ervaring mee heeft?
Hmmm... Niet veel tweakers die willen doen wat ik wil. Niemand die mij in de goede richting kan sturen?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-09 21:07
Als je een netwerkverbinding maakt naar een share (bijv N:) en daarna bij de properties van Mijn Documenten aangeeft dat N: de locatie is voor Mijn Documenten ben je er toch? (Of rechtstreeks naar het UNC pad kan natuurlijk ook)
Niet zo moeilijk geloof ik, of begrijp ik het verkeerd?

[ Voor 10% gewijzigd door Vince22 op 04-12-2009 12:58 ]

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Laatst online: 14:07

timovd

Voorsprong door techniek

Maar dat heet niet "synchroniseren", maar gewoon de map verplaatsen.
Het is niet helemaal duidelijk, maar volgens mij wil Groenteboer zowel offline vanaf zn laptop bestanden benaderen/bewerken en vervolgens synchroneseren waneer hij weer in het netwerk zit.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
timovd schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 13:07:
Het is niet helemaal duidelijk, maar volgens mij wil Groenteboer zowel offline vanaf zn laptop bestanden benaderen/bewerken en vervolgens synchroneseren waneer hij weer in het netwerk zit.
Maar dat kan toch ook wel met offline folders? Tenminste, geloof ik.

1ste hit op google: http://www.windows7update.com/Windows7-Offline-Files.html
Wel mits Win7 :)

[ Voor 10% gewijzigd door Vince22 op 04-12-2009 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeRSPiN schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 12:28:
[...]

Dat is wel een fors verschil. De instellingen zijn gelijk (denk aan max. aantal connecties naar je newsserver)?

Overweeg ook een DS109/209 aan te schaffen ivm lage energieverbruik, maar als de downloadprestaties ondermaats zijn tov een zelfbouw nas voor dezelfde prijs dan is de keuze snel gemaakt.
Uiteraar zelfde instellingen. Lijkt wel of SABnzbd op de 1 of andere manier ruimte vrij houdt. Al is dat bij mij wel heel veel dan.

Ik ga de nzb eens vergelijken in het Download Station.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Groentenboer schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 12:48:
[...]

Hmmm... Niet veel tweakers die willen doen wat ik wil. Niemand die mij in de goede richting kan sturen?
Niet zozeer voor laptops en zo, maar ik gebruik het gratis programma FreeFileSync om mappen te synchroniseren met een externe HDD.
Hiervan kan ik scheduled jobs maken en zo.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Vince22 schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 12:58:
Als je een netwerkverbinding maakt naar een share (bijv N:) en daarna bij de properties van Mijn Documenten aangeeft dat N: de locatie is voor Mijn Documenten ben je er toch? (Of rechtstreeks naar het UNC pad kan natuurlijk ook)
Niet zo moeilijk geloof ik, of begrijp ik het verkeerd?
Klopt, aan deze werkwijze heb ik ook gedacht. Het nadeel is dan alleen, dat als je je laptop meeneemt op locatie (daar is het immers een laptop voor...), die verwijzing niet gaat werken... Daarom dus het synchroniseren tussen laptop en desktop, via / met de NAS als plek waar de 'master' staat.
timovd schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 13:07:
Dat is inderdaad wat ik zoek!
Vince22 schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 13:10:
[...]
Maar dat kan toch ook wel met offline folders? Tenminste, geloof ik.
1ste hit op google: http://www.windows7update.com/Windows7-Offline-Files.html
Wel mits Win7 :)
Helaas, zowel laptop als desktop zijn Vista...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
Groentenboer schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 15:23:
[...]

Klopt, aan deze werkwijze heb ik ook gedacht. Het nadeel is dan alleen, dat als je je laptop meeneemt op locatie (daar is het immers een laptop voor...), die verwijzing niet gaat werken... Daarom dus het synchroniseren tussen laptop en desktop, via / met de NAS als plek waar de 'master' staat.
[...]

[...]

En deze? http://windowsteamblog.co...g-with-offline-files.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Damn, da's weer niet voor Vista Home Premium... En guess what... :)

Ik zal eens gaan stoeien met sync-software, allway-sync schijnt ongeveer te kunnen wat ik wil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bamieater
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-09 18:33
Is rsync niet geschikt?

Rsync is voornamelijk ontwikkeld voor *BSD, Linux en Unix varianten, maar is werkend te krijgen onder Windows. Het kan bijvoorbeeld met behulp van cygwin, maar dat kan vrij ingewikkeld zijn. De Synology NAS systemen zijn vaak al voorzien van rsync.

DeltaCopy is een soort van wrapper rond rsync en is compatible met rsync. Daarnaast is het mogelijk om sync momenten in te stellen. Meer info op: http://www.aboutmyip.com/AboutMyXApp/DeltaCopy.jsp

Say what you want to say, BUT don't speak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Bamieater schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 10:38:
Is rsync niet geschikt?

Rsync is voornamelijk ontwikkeld voor *BSD, Linux en Unix varianten, maar is werkend te krijgen onder Windows. Het kan bijvoorbeeld met behulp van cygwin, maar dat kan vrij ingewikkeld zijn. De Synology NAS systemen zijn vaak al voorzien van rsync.

DeltaCopy is een soort van wrapper rond rsync en is compatible met rsync. Daarnaast is het mogelijk om sync momenten in te stellen. Meer info op: http://www.aboutmyip.com/AboutMyXApp/DeltaCopy.jsp
Hmm, interessant idee. Ik heb er even mee zitten spelen, maar als belangrijk nadeel is dat het geheel wordt opgeslagen in de map /NetBackup op de NAS.

Ik denk dat ik inderdaad eens naar een sync-programma ga kijken, eens zien wat er allemaal mogelijk is... Zoals bijvoorbeeld vanaf 2 locaties (!) dezelfde set gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathieuh
ik gebruik gewoon datareplicator 3 van synology zelf. werkt prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
Weet iemand of het hibernate probleem icm sabnzbd en de ds209+II is opgelost? (en welke firmware hoort daarbij?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Mathieuh schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 14:20:
ik gebruik gewoon datareplicator 3 van synology zelf. werkt prima
Kan die ook 2 PC's in sync houden, dmv 1 locatie op de NAS?
witteveder schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 17:45:
Weet iemand of het hibernate probleem icm sabnzbd en de ds209+II is opgelost? (en welke firmware hoort daarbij?)
Lag dat er niet aan dat sabnzbd een map bleef 'pollen' om te zien of je daar nieuwe .nzb-tjes in had gezet? Dan is het namelijk niet zozeer firmware afhankelijk, maar van je instellingen van sabnzbd. Ikzelf heb dat 'pollen' nu ook uitgezet, die paar .nzb-tjes per dag voeg ik wel handmatig toe 8)

[ Voor 52% gewijzigd door Hmmbob op 06-12-2009 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Groentenboer schreef op zondag 06 december 2009 @ 09:53:
[...]
Lag dat er niet aan dat sabnzbd een map bleef 'pollen' om te zien of je daar nieuwe .nzb-tjes in had gezet? Dan is het namelijk niet zozeer firmware afhankelijk, maar van je instellingen van sabnzbd. Ikzelf heb dat 'pollen' nu ook uitgezet, die paar .nzb-tjes per dag voeg ik wel handmatig toe 8)
Klopy.

Zelf heb ik alleen wel iets raars, de NAS gaat in hibernate maar gaat daar ook net zo snel vanzelf weer uit.
Gebruik geen SABnzbd, benader mijn NAS dan natuurlijk niet en ook zitten er geen vrienden op mijn FTP (hun nieuwe accounts staan nu toch voorlopig op inactief). Waar het aan zou kunnen liggen is mij een raadsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Groentenboer schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 15:23:
[...]

[...]

[...]

Kom toevallig door dit topic rollen en weet niet of je er iets aan hebt maar ik had een vergelijkbaar probleem met windows home server. Hier zit een synchronisatietool bij die ik alleen wil draaien als ik in mijn thuisnetwerk zit. Ik heb dat opgelost door een .bat-bestand te maken met de volgende inhoud:

@echo off
if exist \\servernaam\directory "c:\program files\Windows Home Server\backupengine.exe" -a

Dit betekent dus dat hij alleen het programma uitvoert wanneer de map \\servernaam\directory bestaat. En je zou dan het programma kunnen vervangen door jouw synchronisatietool. Deze kun je, afhankelijk van de tool, natuurlijk ook van verschillende computers draaien.

Succes

Edit:
Misschien ten overvloede, maar misschien is deze info ook handig:
Ik heb het bovenbestaande bestand toegevoegd aan de windows task scheduler en het .bat bestand wordt automatisch gestart wanneer ik mij aanmeld op de computer en wanneer ik afsluit (= automatische synchro-momenten). Daarnaast heb ik een snelkoppeling gemaakt op mijn bureaublad zodat ik terwijl ik aan het werk ben handmatig kan synchroniseren, indien ik het nodig acht.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2009 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
[...]

[...]
Klopt, dat was het probleem maar ik dacht dat er iets op gevonden was(?) Ik heb wel gelezen over de USB truuk: http://www.synology-forum.nl/viewtopic.php?f=50&t=1438

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Heb de 210J aan de praat.
Best intressant zeg, heb veel dingen al werkend.

Ga vanavond even kijken hoe het streamen gaat naar mn PlayOnHD.
SabNZBd werkt prima, trekt iets van 70% cpu bij het parren.

Op welke stand hebben jullie de fan staan? 2,5" of 3,5"?
Het scheelt hier ongeveer 7 graden.
Nu is hij 27 graden.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CronoS76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:08
Harmen schreef op woensdag 02 december 2009 @ 08:22:
[...]

Uitleg op Synology forum
Alleen de EACS types zouden er last van hebben, de EADS bijvoorbeeld niet.

Ga het zelf ondervinden deze week. :+
En? Maar dit is niet helemaal hetzelfde, deze schijven die gaan volgens mijn gevoel over de 1 TB variant. Zoals ik het zie werkt er maar 1 model van WD van 1,5 TB of meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Harmen schreef op zondag 06 december 2009 @ 13:05:

Nu is hij 27 graden.
Dat is mooi om te horen. Als je helemaal goed bezig wilt zijn, vul je nog een keer een productreview in, daar kan je weer (vele) mensen mee helpen :)

Maybe ook wel leuk om een pic te maken van je resource monitor als je sabnzbd gebruikt?

Have fun met je nieuwe toy :p

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathieuh
[...]

Nou, ik denk dat als je op beiden computers de map documenten redirect naar de nas en in windows de functie bestanden offline beschikbaar maken je ze wel op beiden computers hebt. Maar dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Laatst online: 14:00
Sinds het afgelopen weekeinde een Synology 409+ gekocht in combinatie met 4x 1.5 TB (Samsung) schijven erin. Had in eerste instantie nog wat problemen met het initiëren van de schijven, kennelijk werden de schijven niet herkend door de standaard firmware op de Synology.

Ondanks de opstart problemen en het lange wachten van de pariteits check, ging het lekker soepel. Alleen squeezecenter had ik wat problemen mee, totdat ik de package ontdekte. Ik ben echt blij dat ik voor Synology heb gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jormungandr
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 23:02

Nu is hij 27 graden.
Mooi om te weten. Heb je al wat data qua overdrachtsnelheden? Ik ben benieuwd of hij in de buurt van een DS209 komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@Jormungandr, test hem nu met een enkele schijf.
De 2 schijven komen eind deze week als het meezit.

Kan al wel zeggen dat het snel werkt, had laatst iets van 20MB/sec.
Streamen gaat ook prima, mn vriendin kijk nu een DVD (800kb/sec met 4% cpu belasting)

binnenkort meer....

[ Voor 6% gewijzigd door Harmen op 07-12-2009 14:19 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
cardinal808 schreef op maandag 07 december 2009 @ 00:04:
Sinds het afgelopen weekeinde een Synology 409+ gekocht in combinatie met 4x 1.5 TB (Samsung) schijven erin. Had in eerste instantie nog wat problemen met het initiëren van de schijven, kennelijk werden de schijven niet herkend door de standaard firmware op de Synology.

Ondanks de opstart problemen en het lange wachten van de pariteits check, ging het lekker soepel. Alleen squeezecenter had ik wat problemen mee, totdat ik de package ontdekte. Ik ben echt blij dat ik voor Synology heb gekozen.
Ben ik gelukkig niet tegengekomen, ik had dan ook gelijk de nieuwste firmware geinstalleerd. Mooi om te horen dat je met dezelfde setup ook zo tevreden bent :D

@Harmen
3.5" uiteraard :)

[ Voor 1% gewijzigd door aramdin op 07-12-2009 16:38 . Reden: @Harmen erbij ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelos
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb sinds 2 weken een DS-209 en ben er erg tevreden mee. Ik stream mijn films naar mijn mediaspeler, stream muziek naar mijn iPhone, en download van nieuwsgroepen met 1,8 mbit. Helemaal goed dus, maar ik heb nu toch een aantal vragen, waar ik maar geen antwoord op kan vinden.

1. Kan ik ook ergens in een log zien hoevaak en hoe lang mijn DS in hibernation-mode heeft gestaan? (Of die zo-wie-zo wel eens in hibernation mode gaat)

2. Ik heb een vriend toegang gegeven om m.b.v. Filestation in mijn muziekmap te kijken en downloaden. Ik kan zien dat hij inlogd en iets download, maar kan ik ook zien welke files hij download? Het Filestaion overdrachts logboek blijft nl leeg...

3. Kan iemand kort schetsen hoe hij/zij de gebruikersrechten heeft ingericht? Ik wil een aantal vrienden toegang geven om wat van mij te downloaden, ouders om wat foto's te bekijken/downloaden enzo, waar bij sommige alleen leesrechten hebben en anderen lees- en schrijfrechten. Ik snap niet helemaal wat er met die groepen bedoeld wordt. Ik maakte een nieuwe gebruiker aan en had gelijk al een conflict met een gebruikersgroep en had opeens geen schrijfrechten met mijn admin account. Kortom, ik wil het goed inrichten en er geen zooitje van maken met overal accounts.

Iemand tips voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Vroeg me af of er ook een functie bestaat dat je met de file station kan browsen naar andere netwerk devices.
Heb een playonhd speler met harddisk, zou daar de films vanaf willen hebben.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Roelos schreef op maandag 07 december 2009 @ 21:37:
1. Kan ik ook ergens in een log zien hoevaak en hoe lang mijn DS in hibernation-mode heeft gestaan? (Of die zo-wie-zo wel eens in hibernation mode gaat)
Dat is ook een vraag die ik heb, heb al wel geconstateerd dat soms het status lampje uit is als ik een tijd niet de NAS heb gebruikt, heb ook gemerkt dat een paar schijven opspinde, maar echter zeker weten of de NAS in hibernation stond weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathieuh
Harmen schreef op maandag 07 december 2009 @ 22:18:
Vroeg me af of er ook een functie bestaat dat je met de file station kan browsen naar andere netwerk devices.
Heb een playonhd speler met harddisk, zou daar de films vanaf willen hebben.
je kan dat dan niet via file station doen maar als hij gewoon in het netwerk staat kan je mediaspeler hem benaderen op een andere manier, welke dat is, dat moet je opzoeken voor je mediaspeler.
Dan kan je films en muziek en foto's streamen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

cardinal808 schreef op maandag 07 december 2009 @ 22:35:
[...]

Dat is ook een vraag die ik heb, heb al wel geconstateerd dat soms het status lampje uit is als ik een tijd niet de NAS heb gebruikt, heb ook gemerkt dat een paar schijven opspinde, maar echter zeker weten of de NAS in hibernation stond weet ik niet.
Dat is dus ook precies wat ik van de week nog vroeg:
psychoclown schreef op zondag 06 december 2009 @ 10:02:
[...]

Klopt.

Zelf heb ik alleen wel iets raars, de NAS gaat in hibernate maar gaat daar ook net zo snel vanzelf weer uit.
Gebruik geen SABnzbd, benader mijn NAS dan natuurlijk niet en ook zitten er geen vrienden op mijn FTP (hun nieuwe accounts staan nu toch voorlopig op inactief). Waar het aan zou kunnen liggen is mij een raadsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Ik heb inmiddels een probleem geconstateerd. Als ik hem scheduled op start, dan start hij niet door en blijft het lampje blauw + HDDs oranje knipperen. Uitzetten is niet mogelijk en zodra de stroom eraf is gehaald en vervolgens opnieuw aanzet is er niets aan de hand.

Ik heb al gezocht naar wat er mogelijk aan de hand is, maar de opties op de synology website (volume, niet aanwezig, niet gecreerd, gecrashed, etc) zijn niet van toepassing. Iemand dit eerder gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaasijzer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-12-2024
Hi all, Ik ben nieuw op gebied van NAS so forgive me if i say something stupid. :X

Wat wil ik:
Een betrouwbare oplossing om mijn foto's en bestanden te back uppen. En de printer beschikbaar maken voor iedereen. Het e.a vanaf streamen hoewel dat niet echt belangrijk is, daar ik mijn laptop gebruik als media center. liefst een laag stroomverbruik.

wat ik gevonden heb:
Ik dacht eerst aan deze i.c.m met een externe HD van 1 TB zoiets als deze

Maar vraag me af of ik niet beter af ben met de ds 109j icm een hdd ongeveer 1 TB

andere suggesties uiteraard welkom

Ik kom op synology door het doorlezen van diverse topics o.a dit topic op tweakers waarin word beschreven dat dit een merk is wat stabiel is een goede interface heeft.

many thanks

nieuwe pc samenstellen = leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recoil
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik zou graag SABnzbd alleen maar willen gebruiken om te parren/unrarren. Verder ben ik namelijk wel content met de download station.
Wat ik heb gedaan:
-SABnzbd (correct) geïnstalleerd

-Config in SABnzbd:
Incomplete Folder: /Volume1/Downloads
Complete Folder : /Volume1/Downloads/Complete

-Config download station: target folder: /Downloads

Het resultaat is dat alles netjes in /Downloads gezet wordt, maar dat SABnzbd er verder niets mee doet. Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Recoil schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 21:17:
Het resultaat is dat alles netjes in /Downloads gezet wordt, maar dat SABnzbd er verder niets mee doet. Wat doe ik fout?
Check even wat je hebt staan bij: Default Post-Processing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelos
  • Niet online
Roelos schreef op maandag 07 december 2009 @ 21:37:
Ik heb sinds 2 weken een DS-209 en ben er erg tevreden mee. Ik stream mijn films naar mijn mediaspeler, stream muziek naar mijn iPhone, en download van nieuwsgroepen met 1,8 mbit. Helemaal goed dus, maar ik heb nu toch een aantal vragen, waar ik maar geen antwoord op kan vinden.

2. Ik heb een vriend toegang gegeven om m.b.v. Filestation in mijn muziekmap te kijken en downloaden. Ik kan zien dat hij inlogd en iets download, maar kan ik ook zien welke files hij download? Het Filestaion overdrachts logboek blijft nl leeg...

3. Kan iemand kort schetsen hoe hij/zij de gebruikersrechten heeft ingericht? Ik wil een aantal vrienden toegang geven om wat van mij te downloaden, ouders om wat foto's te bekijken/downloaden enzo, waar bij sommige alleen leesrechten hebben en anderen lees- en schrijfrechten. Ik snap niet helemaal wat er met die groepen bedoeld wordt. Ik maakte een nieuwe gebruiker aan en had gelijk al een conflict met een gebruikersgroep en had opeens geen schrijfrechten met mijn admin account. Kortom, ik wil het goed inrichten en er geen zooitje van maken met overal accounts.

Iemand tips voor mij?
Het antwoord op vraag 2 heb ik inmiddels gevonden. Ik had geen vinkje staan bij het logboek aanmaken onder filestation O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 12:56
Misschien een stomme vraag maar is het geheugen van mijn DS209 (niet de plus versie!) te upgraden ? Nee toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Uit mn hoofd gezegd: nee. Het gaat om embedded geheugen, wat je niet zomaar kan swappen.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
Zijn er wellicht mensen hier die ervaring hebben met http://tvnzbrss.com/ (icm hun NAS)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

witteveder schreef op woensdag 09 december 2009 @ 15:07:
Zijn er wellicht mensen hier die ervaring hebben met http://tvnzbrss.com/ (icm hun NAS)?
Zie oa. een paar pagina's terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
psychoclown schreef op woensdag 09 december 2009 @ 15:15:
[...]

Zie oa. een paar pagina's terug :)
Dus dan is het dezelfde functionaliteit als foechoer site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Het is idd exact dezelfde, één van de mirrors die de complete site + DB van foechoer hebben gekregen toen die ermee stopte.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert74
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-08 16:12
Ik heb sinds een half jaar een DS109 in combinatie met een Western Digital WDEADS15. Heerlijke combinatie, helaas 1 probleem de schijf is bijna vol.

Omdat ik de aanschaf een een DS209 + 2 schijven een beetje aan de dure kant vind, zit ik te denken aan de aanschaf van een externe harde schijfbehuizing met eSATA en een 1.5TB hdd van WD of Samsung. De combinatie wil ik graag aansluiten op mijn eSATA aanlsuiting van m'n DS109.

Ik heb geconstateerd dat een 2,5" hdd behuizing van Conceptronics met een Seagate HDD (NTFS, 2 partities) niet werkt op de eSATA poort. De Nas ziet hem wel, maar kan er niets mee.

Ik heb behoorlijk wat gezocht in divere fora en kom tot een paar conclusies. Kunnen jullie een check doen om mijn conclusies?

NTFS compatabiliteit met de DS109 blijft lastig en lukt alleen maar met 1 partitie.
EXT3 is veel sneller dan NTFS.
Mijn conclusie is dat je de schijf dan op EXT3 formaat moet formateren.

Dan nog 1 vraag. Werkt elke behuizing of zijn er merken die je beter links kunt laten liggen?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Laatst online: 14:07

timovd

Voorsprong door techniek

Groentenboer schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 21:22:
[...]

Damn, da's weer niet voor Vista Home Premium... En guess what... :)

Ik zal eens gaan stoeien met sync-software, allway-sync schijnt ongeveer te kunnen wat ik wil...
Hier ook zitten stoeien met synchronisatie. Ik heb wel Win7 Prof.
Ik kom alleen op een gelijk probleem als hier beschreven staat: http://www.vistax64.com/v...se-offline-files-nas.html
Als ik offline ben, kan ik dus alsnog niet bij mn bestanden. DR3 van Synology maar een proberen.

Edit:
Door Optimize CIFS database operations uit te zetten in File Sharing\Win/Mac OS lijkt het nu goed te gaan.

[ Voor 8% gewijzigd door timovd op 09-12-2009 19:29 ]

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-07 11:32
witteveder schreef op woensdag 09 december 2009 @ 15:07:
Ik heb het phpscript draaien op de webserver van mijn ds209. Ben nu niet meer afhankelijk van een externe host.
Het is ook aangepast met een vast id, zodat je maar 1 gebruiker hebt, geen nieuwe gebruiker kan aanmaken en zonder id in de url direct een overzicht krijgt van de geselecteerde tvshows. Sabnzbd pollt elke 12 uur de feed en alle tv shows komen netjes binnen en worden automatisch in de correcte directories geplaatst door sabnzbd. Werkt geweldig :P
Mocht iemand interesse hebben dan hoor ik het wel.

[ Voor 59% gewijzigd door Striker2k2 op 09-12-2009 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Striker2K2, heb zeker interesse in jouw script, zelf ook een ds209, dus als e.e.a. makkelijker kan dan via tvnzbrss dan hoor ik dat graag!

Alvast bedankt!

• Vince22
Striker2k2 schreef op woensdag 09 december 2009 @ 20:15:
[...]

Mocht iemand interesse hebben dan hoor ik het wel.
Geweldig!
* Vince22 heeft interesse!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Klinkt goed, heb ook intresse!

Heb gisteren mn verkeerd geleverde schijfjes terug gestuurd.
Hoop zaterdag de Samsungs binnen te hebben, kan ik dan eindelijk serieus aan de slag. ;)

Whatever.

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Wel een beetje vervelend, de laatste tijd is SABnzbd zo slecht bereikbaar op mijn 209, dat ik de service handmatig uit en aan moeten zetten. Erg frustrerend begint dit te worden

• aramdin
Hmm dat is weird. Andere browser geprobeerd? Spreek je hem aan op IP basis of op hostnaam? Hostnaam geeft bij mij namelijk een beetje problemen.

Instagram / YouTube

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

aramdin schreef op donderdag 10 december 2009 @ 12:40:
Hmm dat is weird. Andere browser geprobeerd? Spreek je hem aan op IP basis of op hostnaam? Hostnaam geeft bij mij namelijk een beetje problemen.
Nee nog niet. Google Chrome en IP basis. Naast phyton draait trouwens ook convert oid. dat is voor foto thumbnails?

Convert neemt 99% in beslag?

[ Voor 4% gewijzigd door Royz op 10-12-2009 12:51 ]

• aramdin
Jip, klopt helemaal! Moet je 1x laten doorlopen

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:39
Hey,

Heeft iemand hier ervaring met het installeren van een IMAP server op een Synology? Ik heb aan de hand van een todo geprobeerd Cyrus te installeren maar ik loop vast bij de authenticatie :'( Bedankt voor je reactie! _/-\o_

Freezhost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

aramdin schreef op donderdag 10 december 2009 @ 14:25:
Jip, klopt helemaal! Moet je 1x laten doorlopen
Hij is al 3 dagen bezig lol. heb 100gig aan fotos volgens mij, maar ja ik geef hem de kans ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Laatst online: 12-09 16:43

Nu is hij 27 graden.
Wat zijn je bevindingen met de throughput ? Kan je 1080P probleemloos streamen ?
Heb deze NAS op het oog om te gebruiken met mijn Xtreamer.
Harmen schreef op donderdag 10 december 2009 @ 09:40:
Klinkt goed, heb ook intresse!

Heb gisteren mn verkeerd geleverde schijfjes terug gestuurd.
Hoop zaterdag de Samsungs binnen te hebben, kan ik dan eindelijk serieus aan de slag. ;)
Ow nog even wachten dus ;)

[ Voor 22% gewijzigd door loyske op 11-12-2009 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Verwacht de schijven vandaag binnen. :)

1080p streamen doet hij makkelijk hoor!
Had een mkv/x264 bestand van 11Gig, deze trok ongeveer 1,6 MB/sec @ 7% cpu belasting

De xtreamer zal eerder de bottleneck zijn denk ik, heb zelf de playonhd. Die haalt momenteel max. 5MB/sec via Samba.

[ Voor 27% gewijzigd door Harmen op 11-12-2009 10:52 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Laatst online: 12-09 16:43
Harmen schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 10:45:
Verwacht de schijven vandaag binnen. :)

1080p streamen doet hij makkelijk hoor!
Had een mkv/x264 bestand van 11Gig, deze trok ongeveer 1,6 MB/sec @ 7% cpu belasting

De xtreamer zal eerder de bottleneck zijn denk ik, heb zelf de playonhd. Die haalt momenteel max. 5MB/sec via Samba.
Super, dan denk ik dat ik mijn NAS gevonden heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Vanmiddag en het weekend aan de slag met de setup bij mijn ouders (netwerk, NAS, PC)!
Ben erg benieuwd wat de performance van alles zal zijn (Raid 5, nieuwe hd voor de PC, nieuwe router (Gbit)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
Ik heb nu inmiddels mijn DS209+II een week binnen, dus tijd om mijn bevindingen qua schijven te vertellen. Ik heb er 2 samsungs HD154UI 1.5 TB in gestopt. Gezien alle problemen die er zouden kunnen spelen kon ik niet goed kiezen wat HDD's betreft. Ik ben uiteindelijk gegaan voor samsung, omdat WD met het LCC kampt, samsung zou het hibernate probleem niet meer hebben, en de prijs was gunstig. De eventuele snelheid van de schijven zou bij mij toch niet de bottleneck vormen, dus voor extreme prestaties hoef ik ook niet te gaan. De DS209+II gaat bij mij (firmware 2.2.-0959) keurig in hibernate. Geen problemen hiermee. Als ik verder naar de smart info kijk:

Disk1:
start stop count: 139
power on hours: 131
power cycle: 4
Disk2:
start stop count: 94
power on hours: 154
power cycle: 10

Ik verwacht daar geen probleem mee. Samsung zegt dat de start stop cycle 50.000 keer mee moet gaan. Dan zou de levensduur ongeveer 5 jaar zijn (ruwweg 1 start stop count per uur gem). Zijn deze waarden in overeenstemming met die anderen hebben?

Verder in het gebruik geen problemen, hij doet waarvoor hij aangeschaft is... (=fileserver raid1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-07 11:32
Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2009 @ 23:50:
Striker2K2, heb zeker interesse in jouw script, zelf ook een ds209, dus als e.e.a. makkelijker kan dan via tvnzbrss dan hoor ik dat graag!

Alvast bedankt!
Het is niet makkelijker en werkt precies hetzelfde alleen ben je niet afhankelijk van de uptime van tvnzbrss.
Ik zal van het weekend een beschrijving proberen te maken en het posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Start-Stop count heb ik met mijn een van de Seagate schijven ongeveer 1:1 de ander doet zo'n 1.5 per uur (ook de schijf die het meest aangesproken wordt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
Striker2k2 schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 11:22:
[...]

Het is niet makkelijker en werkt precies hetzelfde alleen ben je niet afhankelijk van de uptime van tvnzbrss.
Ik ga meelezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:36

DvE

ORA-00000

cardinal808 schreef op maandag 07 december 2009 @ 22:35:
[...]

Hibernation is te vinden in /var/log/messages (even een ssh of telnet sessie opstarten naar je DS-je).
Aangezien je niet kan wegschrijven op slapende disken zie je alleen de wake up denk ik.
Voorbeeldje van mijn messages file:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
...
Dec 11 12:00:35 scemd: SCEMD: disk 1 wake up from hibernation
Dec 11 12:00:52 scemd: SCEMD: disk 2 wake up from hibernation
Dec 11 13:00:35 scemd: SCEMD: disk 1 wake up from hibernation  
Dec 11 13:00:51 scemd: SCEMD: disk 2 wake up from hibernation  
Dec 11 14:00:35 scemd: SCEMD: disk 1 wake up from hibernation
Dec 11 14:00:51 scemd: SCEMD: disk 2 wake up from hibernation
...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag tussendoor (dit is tenslotte het grote synology topic :) )
Als ik de specs van de DS210j en de DS209+II bekijk, zie ik verschil in de specs qua geheugen en processorsnelheid. De functionaliteit lijkt identiek. Klopt dat? Of zit er nog ergens een andere groot verschil wat het prijsverschil verklaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Verwijderd schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 15:39:
Vraag tussendoor (dit is tenslotte het grote synology topic :) )
Als ik de specs van de DS210j en de DS209+II bekijk, zie ik verschil in de specs qua geheugen en processorsnelheid. De functionaliteit lijkt identiek. Klopt dat? Of zit er nog ergens een andere groot verschil wat het prijsverschil verklaart?
Het grote prijsverschil zit hem in het feit dat de DS210j het instapmodel van 2010 is en de DS209+II het performancemodel is van 2009 (veel meer geheugen en een flink snellere cpu) :) Verder heeft de laatste nog een eSata aansluiting.

[ Voor 7% gewijzigd door psychoclown op 11-12-2009 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor de snelle reply.
Het verschil is dus puur performance? De eSata aansluiting zal in praktijk ± 2 x zo snel zijn als de USB2.0. Waarom zou je eigenlijk nog een externe schijf aansluiten als je er al 2 in de NAS hebt zitten?

Wanneer ga je het verschil in performance merken? Als je meerdere taken tegelijk gaat uitvoeren of is de hele NAS merkbaar langzamer in alles?

Het prijsverschil is niet niks - vandaar de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Verwijderd schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 15:58:
Dank voor de snelle reply.
Het verschil is dus puur performance? De eSata aansluiting zal in praktijk ± 2 x zo snel zijn als de USB2.0. Waarom zou je eigenlijk nog een externe schijf aansluiten als je er al 2 in de NAS hebt zitten?

Wanneer ga je het verschil in performance merken? Als je meerdere taken tegelijk gaat uitvoeren of is de hele NAS merkbaar langzamer in alles?

Het prijsverschil is niet niks - vandaar de vraag.
Ja en die performance zal je voornamelijk gaan merken als je flink aan multitasking doet.
Denk daarbij aan vol dichttrekken met SABnzbd, website hosten etc etc.
Zelf heb ik de extra performance van de DS409+ niet nodig dus ben ik laatst voor de DS409 gegaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Na 3 of 4 dagen lijkt convert gestopt te zijn, eindelijk weer cpu voor de rest van mijn taken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Heb de schijven (2 x 1,5TB HD154UI's) vanmiddag ingebouwd en ben rond 13:30 gestart met het creëren van de raid 1 volume.
Hij is nu op 40% van 'Creating (Re-Synchronizing)'.
Welke processen komen hier na nog? Heb al op de wiki gekeken, kon niet echt duidelijk vinden hoe het verloopt.

Duurt het normaal echt een uurtje of 6 voordat het bruikbaar is?

[ Voor 18% gewijzigd door Harmen op 11-12-2009 16:38 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Harmen schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 16:38:
Heb de schijven (2 x 1,5TB HD154UI's) vanmiddag ingebouwd en ben rond 13:30 gestart met het creëren van de raid 1 volume.
Hij is nu op 40% van 'Creating (Re-Synchronizing)'.
Welke processen komen hier na nog? Heb al op de wiki gekeken, kon niet echt duidelijk vinden hoe het verloopt.

Duurt het normaal echt een uurtje of 6 voordat het bruikbaar is?
Bij mij duurde het 8-9 uur om een RAID5 volume te maken met mn 409+, heb eigenlijk geen frikkin clue hoelang het duurt om een RAID1 vol aan te maken :)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Nou, ben nog ff bezig... :z
92% 9uur up nu.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Striker2k2 schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 11:22:
[...]

Super! Ben benieuwd.
Bedankt voor de moeite iig.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jsnab
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-09-2021
Iemand een idee of Synology binnenkort met nieuwe modellen gaat komen? Kom op verschillende sites al op=op tegen voor de huidige xx9 modellen. Ik ben namelijk van plan om mijn Qnap te vervangen?

Imac 24" 4GB 640GB,Iphone 4,Ipad 2 64GB 3g, Ps3 60 GB, Synology DS209, Acryan Playon HD 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Ik blijf het zo raar vinden... toen ik nog 1 disk had ging SABnzbd werelds, na die 2e disk is het een drama. Een stukje van de log:

2009-12-13 22:19:46,001::INFO::[sabnzbd] Saving data for SABnzbd_nzo_4uWqs1 in /var/packages/sabnzbd/target/sab/cache/SABnzbd_nzo_4uWqs1
2009-12-13 22:19:47,237::INFO::[downloader] Thread 7@sslreader.eweka.nl:563: part4of421.R12$H8$DzCgNcS79PxjY@Millennium2000AA.local done
2009-12-13 22:51:53,755::WARNING::[sabnzbd] Signal 15 caught, saving and exiting...
2009-12-13 22:52:08,890::INFO::--------------------------------
2009-12-13 22:52:08,892::INFO::SABnzbd.py-0.4.12 (rev=2799)

blijkbaar was hij om 22.19 nog bezig met downloaden en daarna kapt ie er gewoon ineens mee. Ook in de bron is te zien dat python slecht 1% inneemt ipv 97-100%. Ik word radeloos :(

Wat me wel opvalt... hij is weer bij rar nr .341 gestopt. Zou dat er iets mee te maken hebben?

[ Voor 6% gewijzigd door Royz op 13-12-2009 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
DvE schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 14:23:
[...]

Hibernation is te vinden in /var/log/messages (even een ssh of telnet sessie opstarten naar je DS-je).
Aangezien je niet kan wegschrijven op slapende disken zie je alleen de wake up denk ik.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
...
...
Ik heb ook mijn messages log even bekeken... staat idd een hoop in... Bij mij staat er nog iets extra's bij:
code:
1
2
3
4
5
6
Dec 13 17:32:01 kernel: ata1.00: exception Emask 0x0 SAct 0x1 SErr 0x0 action 0x2
Dec 13 17:32:01 kernel: ata1.00: waking up from sleep
Dec 13 17:32:01 scemd: SCEMD: disk 1 wake up from hibernation
Dec 13 17:32:04 scemd: SCEMD: disk 2 wake up from hibernation
Dec 13 17:32:08 kernel: ata2.00: exception Emask 0x0 SAct 0x1 SErr 0x0 action 0x2
Dec 13 17:32:20 kernel: ata2.00: waking up from sleep

Iemand enig idee wat het betekent? Actie vereisd? Simpel te verhelpen? Google was niet erg behulpzaam bij de "exception Emask" melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

[...]

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
...
...
Thanks, heb het hier even geprobeerd. (command cat)
Krijg permission denied, terwijl ik met admin inlog.
Ben nog niet helemaal goed thuis in linux.

Kan je me een tip geven?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
Harmen schreef op maandag 14 december 2009 @ 09:06:
[...]

Thanks, heb het hier even geprobeerd. (command cat)
Krijg permission denied, terwijl ik met admin inlog.
Ben nog niet helemaal goed thuis in linux.

Kan je me een tip geven?
Je wilt de inhoud van de message log zien? Ik deed het als volgt: inloggen met putty en dan "more /var/log/messages"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

witteveder schreef op maandag 14 december 2009 @ 10:38:
[...]
Je wilt de inhoud van de message log zien? Ik deed het als volgt: inloggen met putty en dan "more /var/log/messages"
Hmm, lukt niet. Vreemd!

DiskStation> more /var/log/messages
more: /var/log/messages: Permission denied

Sorry, moest als root inloggen idd! :/
Disk 2 hibernate alleen maar als ik mn werkpc aan heb staan, heb netwerkdiscovery etc uitgezet.
Test het nu even zonder netwerk kabel.

[ Voor 20% gewijzigd door Harmen op 14-12-2009 11:43 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
Harmen schreef op maandag 14 december 2009 @ 10:52:
[...]

Hmm, lukt niet. Vreemd!

DiskStation> more /var/log/messages
more: /var/log/messages: Permission denied
Ook als root ingelogd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
cardinal808 schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 10:43:
Ik heb inmiddels een probleem geconstateerd. Als ik hem scheduled op start, dan start hij niet door en blijft het lampje blauw + HDDs oranje knipperen. Uitzetten is niet mogelijk en zodra de stroom eraf is gehaald en vervolgens opnieuw aanzet is er niets aan de hand.

Ik heb al gezocht naar wat er mogelijk aan de hand is, maar de opties op de synology website (volume, niet aanwezig, niet gecreerd, gecrashed, etc) zijn niet van toepassing. Iemand dit eerder gehad?
De problemen bleken standaard met het opstarten te zijn. Ik moet nu een minuut de 409+ laten draaien om de kabel eruit te trekken en erin te stoppen en vervolgens start deze dan door.

Na wat mail wisseling met Synology (support werkt daar redelijk snel) heeft Synology gevraagd of ik de gehele 409+ inclusief alle 4 de Samsung schijven wil opsturen naar Synology zelf. Ik mag me onder de gelukkige scharen die wazige problemen heeft met een Synology. Nou nog "even" een backup maken en de hele handel opsturen en ben benieuwd waar het probleem aan te wijten is.

Nu nog even wat ruimte zien te vinden op andere schijven :X

* Cardinal heeft altijd problemen met nieuwe hardware, ongeacht wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben aan het kijken om een mediastreamer aan te gaan schaffen om films vanaf mijn DS109 om mijn TV (oude Phillips breedbeeld) te kunnen kijken? Zijn er mensen die ervaring hiermee hebben. In het bijzonder welke streamers goed met de DS samengaan en tevens op een oudere TV aan te sluiten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Verwijderd schreef op maandag 14 december 2009 @ 14:39:
Ik ben aan het kijken om een mediastreamer aan te gaan schaffen om films vanaf mijn DS109 om mijn TV (oude Phillips breedbeeld) te kunnen kijken? Zijn er mensen die ervaring hiermee hebben. In het bijzonder welke streamers goed met de DS samengaan en tevens op een oudere TV aan te sluiten zijn?
Meer een vraag voor in Mediaspelers en HTPC's.
De meeste mediaplayers gaan wel samen met verscheidene NASen, zelf heb ik de CFH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 20:52
Weet iemand of het mogelijk is om harde schijven individueel te laten "hibernaten"? Ik heb namelijk 1 schijf die continu download/upload en twee schijven waarop media staat die alleen opgeroepen wordt tijdens het afspelen daarvan (duh).

Na een kleine google search kwam ik op het officiële synology forum en daar werd gezegd dat dit dus niet mogelijk zou zijn. Ik hoop dus eigenlijk dat iemand hier het tegendeel kan bewijzen.....

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 13:11
[...]

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
...
...
Ik heb ook via Putty gekeken naar het messagelog en constateerde hetzelfde als wat DVE had:
Ik zag tot mijn grote schrik dat elk uur beide schijven opspinnen terwijl ik de NAS helemaal niet gebruik. Dit gebeurd in bovenstaande message log ook! |:(

Ik heb alle services uitstaan, behalve SABNZB+, die kijkt elke 5 minuten op een aangesloten USB stick naar NZB files om juist te voorkomen dat de schijven opspinnen. Dus heeft het opspinnen van de schijven m.i. niets met SABNZB te maken. Voor de rest staat dus alles uit.

Weet iemand waarom die schijven dan elk uur wakker gemaakt worden? Zo gaat je LCC natuurlijk wel omhoog!!!!!!!!! 8)7

Arriving Somewhere but not here....

Pagina: 1 ... 8 ... 66 Laatste

Dit topic is gesloten.