• Bamieater
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-07 09:40
Ik lees al een tijdje mee en lees ook mee op het Synology forum en ik kom er maar niet uit.

Mijn keuze op het merk Synology staat vast. De meeste reviews, de features en de performance spreken me aan. Ik twijfel nog tussen de 409+, de 509+ en eventuele toekomstige modellen (2010).

Daarnaast twijfel ik heel erg over de HDD keuze. Ik heb de afgelopen jaren goede ervaring met Western Digital HDD's, maar WD heeft op het moment nogal een nare bijsmaak vanwege het LCC probleem. In het verleden heb ik al eens serieuze problemen gehad met falende HDD's van Maxtor en ik heb geen zin in nog een keer.

De setup wordt sowieso 4x 2TB of 5x 2TB (afhankelijk van de NAS keuze) in RAID-5, maar welk merk? Zou bijvoorbeeld een Western Digital zonder GreenPower feature de problemen niet hebben?

Bij het bedrijf waar ik werk gebruiken we ook al jaren tientallen WD HDD's zonder enige problemen *afklop*, maar deze draaien in een hardware RAID omgeving. Er is een fileserver waarin een aantal 1TB WD GP disks draaien in JBOD/ZFS pool en deze vertonen volgens mij wel het LCC probleem:

HDD 1 (WDC WD10EADS-65M2B0 / sn WD-WCAV51375819): Load_Cycle_Count 37648
HDD 2 (WDC WD10EADS-65M2B0 / sn WD-WCAV51372923): Load_Cycle_Count 6243
HDD 3 (WDC WD10EADS-65M2B0 / sn WD-WCAV51374287): Load_Cycle_Count 6171

Deze machine draait nu 29 dagen, vooral de LCC van de eerste HDD baart mij zorgen. Op de eerste HDD staat ook het operating system FreeBSD overigens.

Wellicht kan een modje dit topic afsplitsen naar een "LCC issue" topic, omdat het niet alleen voorkomt in Synology producten?

Say what you want to say, BUT don't speak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEV
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-01-2023

JEV

Ik heb hier een DS-508 staan. _/-\o_ :z
LCC van ongeveer 8800 na een Operating time van 45 day(s) 12 hour(s) 3 minute(s) 12 second(s).
Dit is nadat ik bij een LCC van ongeveer 8800 - 1 de schijven eruitgehaald heb (Na 3 dagen Operating time) en met WDIdle de timer getweaked heb. _/-\o_
WDIdle werkt perfect zolang je maar de gebruiksaanwijzingen volg. (En die zijn er genoeg te vinden)
Mijn RAID 5 was na de WDIdle tweak nog perfect in orde. :*)

There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:07
Bamieater schreef op donderdag 12 november 2009 @ 19:30:
Daarnaast twijfel ik heel erg over de HDD keuze. Ik heb de afgelopen jaren goede ervaring met Western Digital HDD's, maar WD heeft op het moment nogal een nare bijsmaak vanwege het LCC probleem. In het verleden heb ik al eens serieuze problemen gehad met falende HDD's van Maxtor en ik heb geen zin in nog een keer.

De setup wordt sowieso 4x 2TB of 5x 2TB (afhankelijk van de NAS keuze) in RAID-5, maar welk merk? Zou bijvoorbeeld een Western Digital zonder GreenPower feature de problemen niet hebben?

Bij het bedrijf waar ik werk gebruiken we ook al jaren tientallen WD HDD's zonder enige problemen *afklop*, maar deze draaien in een hardware RAID omgeving. Er is een fileserver waarin een aantal 1TB WD GP disks draaien in JBOD/ZFS pool en deze vertonen volgens mij wel het LCC probleem:
Ik doe ook al een aantal weken research op SAN en harddisk gebied. Als je echt op safe wilt moet je 'enterprise class' harddisks aanschaffen maar die zijn bijna 2 maal zo duur. 1TB modellen zijn er veel en zijn nog redelijk qua prijs. 1,5TB heb ik niet gevonden en 2TB zijn nu van Hitachi (Ultrastar HUA722020ALA330) en WD (RE4 (WD2003FYYS), RE-GP (WD2002FYPS)).

Ik heb nog geen consumer HD van 1,5 of 2TB gevonden waar je niet over problemen leest helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Hier ook een WD10EADS in een DS109, die volgens mij het probleem niet heeft:
4 Start_Stop_Count 100 100 000 OK 645
9 Power_On_Hours 098 098 000 OK 1582
193 Load_Cycle_Count 200 200 000 OK 645
Af en toe moet de schijf aan de slag voor Photo Station of FTP, en 's avonds als audio/video server. 's Nachts staat hij uit.
Weet niet of de leverancier de boel getweakt heeft met WDIdle, de boel is gebruiksklaar geleverd :)

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
JEV schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 11:35:
Ik heb hier een DS-508 staan. _/-\o_ :z
LCC van ongeveer 8800 na een Operating time van 45 day(s) 12 hour(s) 3 minute(s) 12 second(s).
Dit is nadat ik bij een LCC van ongeveer 8800 - 1 de schijven eruitgehaald heb (Na 3 dagen Operating time) en met WDIdle de timer getweaked heb. _/-\o_
WDIdle werkt perfect zolang je maar de gebruiksaanwijzingen volg. (En die zijn er genoeg te vinden)
Mijn RAID 5 was na de WDIdle tweak nog perfect in orde. :*)
Welk type schijf is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdw
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-07 19:53
Ik kwam laatst toevallig de verschillende topics op verschillende fora tegen over het lcc probleem.

Nu heb ik zelf twee WD Green schijven namelijk:
WD10EADS-00L5B1: Firmware versie: 01.01A01
WD10EACS-00D6B0: Firmware versie: 01.01A01

En ik heb zelf geen problemen,
Beter nog als ik het goed begrijp is de situatie van de schijven bijna ideaal:

WD10EADS: Power cycle count: 32 Load cycle count: 34 bij 6901 uren.
WD10EACS: Power cycle count: 39 Load cycle count: 41 bij 10049 uren.

Hopelijk kunnen jullie hier iets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietje Pluk
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09-2010
Kijk eens op de volgende link:

[url="http://www.synology.com/support/faq_show.php?q_id=407&lang=nld"]

De Nederlandse Synology support site beschrijft exact was je moet doen om het probleem met de Western Digital Green Power Disks en de dramatisch hoge Load/Unload Cycle Count op te lossen. :)

Hier een copie van de tekst :

Dit scenario kan worden opgelost door het aanpassen van de WDIDLE3 timer teneinde de waarde te verlagen wanneer de HDD te maken krijgt met een Load/Unload Cycle. Deze oplossing geldt voor zowel Enterprise drives inclusief de WD VelociRaptor, WD RE3, WD RE2-GP and WD RE2, en Desktop drives zoals de WD Caviar® Black™, WD Caviar® Blue™ and WD Caviar® Green™. Volg onderstaande stappen om de WDIDLE3 timer aan te passen:

Download de WDIDLE3 vanaf Here.
Maak een USBBOOT waarmee u toegang krijgt tot de DOS omgeving. ( Raadpleeg http://aaltonen.us/2004/0...ot-from-usb-key-addendum/ )
Verbind de WD schijf/schijven met het moederbord van uw computer.
Herstart de computer en ga naar de DOS omgeving.
Type WDIDLE3 /S300.
De operatie is succesvol uitgevoerd als u het bericht "Idle 3 timer is enabled and set to 300 (five minutes)" ziet.
Als u problemen heeft om dit uit te voeren of indien u andere vragen heeft met betrekking tot deze kwestie kunt u contact opnemen met Western Digital.

2009-11-03 10:34:54

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb na een beetje steggelen met de leverancier mijn 2 WD's WD20EADS terug kunnen geven en neem er nu 2 Hitachi's Ultrastar HUA722020ALA330 voor terug.

Ik zal mijn ervaringen met deze schrijven in de Synology NAS hier posten.
Het wordt poging nr. 3 na de Samsung (hibernate issue) en de WD's (LCC issue én niet geschikt voor RAID configs) _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2009 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Toch nog even een offtopic vraagje: Is dat LCC WD specifiek? Want ik keek toen ik thuis was meteen even naar de Smart maar mijn Seagates geven geen LCC waarden :/

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 21:35:
Ik heb na een beetje steggelen met de leverancier mijn 2 WD's WD20EADS terug kunnen geven en neem er nu 2 Hitachi's Ultrastar HUA722020ALA330 voor terug.

Ik zal mijn ervaringen met deze schrijven in de Synology NAS hier posten.
Het wordt poging nr. 3 na de Samsung (hibernate issue) en de WD's (LCC issue én niet geschikt voor RAID configs) _/-\o_
Dat zijn volgens mij de Enterprise Class versies van Hitachi, die moeten werken in RAID. Maar zijn die niet bijna 2x zo duur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaBla1973
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-07 07:09
Pietje Pluk schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 19:48:
Kijk eens op de volgende link:

[url="http://www.synology.com/support/faq_show.php?q_id=407&lang=nld"]

De Nederlandse Synology support site beschrijft exact was je moet doen om het probleem met de Western Digital Green Power Disks en de dramatisch hoge Load/Unload Cycle Count op te lossen. :)

Hier een copie van de tekst :

Dit scenario kan worden opgelost door het aanpassen van de WDIDLE3 timer teneinde de waarde te verlagen wanneer de HDD te maken krijgt met een Load/Unload Cycle. Deze oplossing geldt voor zowel Enterprise drives inclusief de WD VelociRaptor, WD RE3, WD RE2-GP and WD RE2, en Desktop drives zoals de WD Caviar® Black™, WD Caviar® Blue™ and WD Caviar® Green™. Volg onderstaande stappen om de WDIDLE3 timer aan te passen:

Download de WDIDLE3 vanaf Here.
Maak een USBBOOT waarmee u toegang krijgt tot de DOS omgeving. ( Raadpleeg http://aaltonen.us/2004/0...ot-from-usb-key-addendum/ )
Verbind de WD schijf/schijven met het moederbord van uw computer.
Herstart de computer en ga naar de DOS omgeving.
Type WDIDLE3 /S300.
De operatie is succesvol uitgevoerd als u het bericht "Idle 3 timer is enabled and set to 300 (five minutes)" ziet.
Als u problemen heeft om dit uit te voeren of indien u andere vragen heeft met betrekking tot deze kwestie kunt u contact opnemen met Western Digital.

2009-11-03 10:34:54
Edit : Ben er al uit :)

[ Voor 8% gewijzigd door BlaBla1973 op 14-11-2009 15:31 ]

Computer nr 486 denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PeterPan schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 06:06:
[...]

Dat zijn volgens mij de Enterprise Class versies van Hitachi, die moeten werken in RAID. Maar zijn die niet bijna 2x zo duur?
Oops, dat was een slechte copy-paste actie van me.
Het is niet de HUA serie maar de HDS serie die ik besteld hebt, oftewel de HDS722020ALA330

Ook deze zijn volgens Synology, voor wat het waard is, 100% compatibel en heb op zowel het NL als het .com forum geen issues met deze drives gevonden.

De prijs van de drive is zeer redelijk, 144 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEV

JEV

Western Digital Caviar Green WD15EADS, 1.5TB

There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De beide Hitachi's hangen er nu maagdelijk in en ik kan meteen aan de slag met de vandaag vrijgegeven firmware update DSM 2.2-0959 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-06 13:58
JEV schreef op maandag 16 november 2009 @ 15:58:
Western Digital Caviar Green WD15EADS, 1.5TB
Kan dat misschien wat nauwkeuriger? :P Wat staat erachter?
WD10EADS-XXXXXX...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEV

JEV

torp schreef op maandag 16 november 2009 @ 17:28:
[...]

Kan dat misschien wat nauwkeuriger? :P Wat staat erachter?
WD10EADS-XXXXXX...
Disk Info
Disk model: WD15EADS-00R6B0
Serial number: WD-WCAVY07*****
Firmware version: 01.00A01
Total size: 1397.27 GB

Beter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 2 nieuwe 2TB Hitachi's houden zich bijzonder goed in de DS209+II.
Ondanks dat het 7k2 schrijven zijn, zijn ze bijzonder stil en de snelheid zit er ook goed in,
Als ik simpelweg de vergelijking maak met 2TB's van WD tijdens dezelfde handelingen qua kopieren (een zelfde volume van 400 GB) dan hebben de Hitachi's (eveneens in RAID1) een bijna 2x hogere thruput van PC naar NAS.
Omgekeerd zal ik morgen even testen als de re-sync klaar is.

Het enige wat me een beetje zorgen baart is de veel hogere temperatuur van de schrijven t.o.v. bv. de 1,5 TB van Samsung. Deze schrijf was met veel pijn en moeite en onder full load tegen de 30 graden te krijgen.
De Hitachi's lopen onder constante full load naar de 44-45 graden. Heb ook geen idee wat de een max. safe waarde is voor deze boys. Iemand ?

Overigens is voor de DS209+II eergisteren nieuwe firmware uitgekomen... DSM 2.2-0959

Edit 0:32: Old news, staat ook al in de meuktracker 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2009 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-07 18:56
45 graden onder full load? Niks om je zorgen over te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Weet iemand goede maar betaalbare buitencamera's met motiondetection (PTZ is niet persé meer nodig) waar de 209 mee overweg kan? Als ik zo eens rondkijk zijn die dingen nogal prijzig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathieuh
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-09-2023
readytoflow schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 10:43:
Weet iemand goede maar betaalbare buitencamera's met motiondetection (PTZ is niet persé meer nodig) waar de 209 mee overweg kan? Als ik zo eens rondkijk zijn die dingen nogal prijzig?
Is er niet een lijst met camera's die door gebruikers ook ervaren werd als ondersteund? misschien staat daar iets tussen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:40
Ik las dat Synology eergisteren een update heeft uitgebracht van de Squeezebox Server: http://www.synology.com/e...Note/SqueezeboxServer.php

By the way, er is ook een nieuwe firmware versie uit!

Doe maar een onsje meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic
  • Laatst online: 22-07 12:01

tomic

Smexylittlebabe!

Mijn Synology 106j geeft sinds een aantal dagen i/o fouten; en niet 1 of twee maar wel 30. Nu ik de content op een andere schijf backup merk ik dat hij soms een bestand niet kan lezen. Explorer stopt dat ook meteen met kopieren. Niet handig, want ik wil dat hij gewoon doorgaat. Iemand een oplossing daarvoor? :*)

Ik heb in de Faq van synology gelezen dat je de schijf een chkdsk kan laten uitvoeren. http://forum.synology.com...k_and_repair_basic_faults Dat ga ik dus zo doen :P

Is mijn schijf nu aan het doodgaan of kan ie nog wel even mee na een chkdsk?

Edit: Problemen lijken verholpen te zijn nu ik een chkdsk heb gedaan. (via de CLI)

[ Voor 25% gewijzigd door tomic op 18-11-2009 14:17 ]

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:10

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Heeft iemand de NL of EN Manual ergens gehost voor firmware 2.2? Ik probeer hem van de synology website te downen, maar de site geeft geen antwoord. Heel vreemd :?

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jormungandr
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18:20
Zozo, gisteren een WD5000AADS en DS-109J afgehaald voor familie. Met veel spanning hiernet even gekeken en ja hoor, 556 LLC op amper 20 uur :(. Voor de rest wel een ZEER fijn toestel, die synology. Duidelijke interface en op een half uurtje staat alles goed en geconfituurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teaser
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23-07 09:19
@Jormungandr: helpt de wdidle tool voor jou (zie laatste post van Pietje Pluk)?

Ik overweeg namelijk ook een Synology en WD Green schijven aan te schaffen, maar nu ik over dit probleem lees heb ik weer men twijfels natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
teaser schreef op woensdag 18 november 2009 @ 13:48:
Ik overweeg namelijk ook een Synology en WD Green schijven aan te schaffen, maar nu ik over dit probleem lees heb ik weer men twijfels natuurlijk.
Hier nog zo een. Ik had hier trouwens gelezen dat gisteren de nieuwe modellen officieel zouden worden aangekondigd, maar kan daarover nog niks vinden. Terwijl ze al wel in shops te vinden zijn en de specs ook al op de website staan (DS-110j, DS-210j, DS-410j).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-07 13:23
Ook ik be van plan een Synology NAS aan te schaffen, vooral vanwege de goed featureset die geleverd wordt, maar ik twijfel nog een beetje tussen 2 modellen, namelijk de DS-209 & de DS-209+II
Wat is tot zover heb gelezen is dat de 209+II beschikt over een E-sata poort en de 209 niet.

De verschillen onder de moterkap verwarren me een beetje:
DS209DS209+II
1,2GHz1.06GHz
256Mb RAM512Mb RAM
16bit@DDR80064bit@DDR533
Floating point: NeeFloating point: Ja

Leuke specs, maar ik wordt er niet veel wijzer van, want ik weet niet waar ik op moet letten.
Ik neem aan dat de 209+II beter is, want hij is +/- 100 euro duurder.
De 209 heeft daarintegen weleen hogere kloksnelheid en geheugen op een hogere kloksnelheid.
De 209+II heeft weer meer geheugen en een Floating point, wat dat ook wezen mag :)

In hoever betaald die 100 euro meer voor de 209+II zich terug in prestaties.
Is de overdrachtsnelheid beter, multitasked hij beter, wat is het grote verschil tussen de 2, maar belangrijker is het die 100 euro waard, of kan ik daar beter wat grotere schijven voor kopen?

Ik ben van plan het apparaat voor het volgende te gebruiken:
  • Backup
  • Opslag data (Films, Muziek)
  • Iscsi target (Experimenteel zodra ik Vmware ESXI weer eens van stal haal)
  • Squeezebox server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jormungandr
@ teaser: Ik heb de tool nog niet geprobeerd. Ik zal hem deze avond aan de pc van men ouders hangen en het eens proberen.

@rfolkers: misschien is het wel goed om even op de 210 reeks te wachten? Die zou binnekort te koop moeten zijn.

[ Voor 36% gewijzigd door Jormungandr op 18-11-2009 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-07 13:23
Jormungandr schreef op woensdag 18 november 2009 @ 15:59:
@ teaser: Ik heb de tool nog niet geprobeerd. Ik zal hem deze avond aan de pc van men ouders hangen en het eens proberen.

@rfolkers: misschien is het wel goed om even op de 210 reeks te wachten? Die zou binnekort te koop moeten zijn.
Op een foldertje dat vanmiddag in de bus viel, stond de 210j al op, maar ik begrijp dat de 'j' versie een budget variant is, welke minder mogelijkheden heeft dan de gewone versie. hij was dan ook aanzienlijk goedkoper dan de 209.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:42

knakworst

Get more sats!

rfolkers schreef op woensdag 18 november 2009 @ 15:52:
Ook ik be van plan een Synology NAS aan te schaffen, vooral vanwege de goed featureset die geleverd wordt, maar ik twijfel nog een beetje tussen 2 modellen, namelijk de DS-209 & de DS-209+II
Zoals aangehaald al eerder in dit topic:
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/32887917

Ik denk dat ze beide goed genoeg zijn voor jouw gebruik. Ga je er mee multi-tasken, torrents downloaden of nieuwsgroepen downloaden met de NAS, zou ik voor de duurdere variant gaan.

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Mbt mijn vorige vraag. Site is gewoon heel traag, ik heb de manual inmiddels binnen en ik kan hem ter beschikking stellen van wie hem nog zoekt en ook moeite heeft met de site van Synology. Engelse versie wel.

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:42

knakworst

Get more sats!

ElCondor schreef op donderdag 19 november 2009 @ 10:08:
Mbt mijn vorige vraag. Site is gewoon heel traag, ik heb de manual inmiddels binnen en ik kan hem ter beschikking stellen van wie hem nog zoekt en ook moeite heeft met de site van Synology. Engelse versie wel.
De site van synology draait op een synology dus dat is niet zo'n goede reclame O-)

Nou denk ik wel dat de fileserver op een andere manier gehost wordt maar ik weet het niet zeker.

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-07 19:12
Iemand al getest of de ADS werkt?

[ Voor 29% gewijzigd door Chadi op 19-11-2009 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
knakworst schreef op donderdag 19 november 2009 @ 10:46:
De site van synology draait op een synology dus dat is niet zo'n goede reclame O-)

Nou denk ik wel dat de fileserver op een andere manier gehost wordt maar ik weet het niet zeker.
Het reageert inderdaad niet vlot, vooral de achtergrondafbeeldingen zie je heel langzaam opbouwen.
De pdf's kwamen gisteren ook enorm traag binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:00

ST10©DE

Dus.............

Heeft iemand ervaring met de mailserver package? Werkt deze met maildir, en werkt een .mailfilter ook?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-07 19:45
El Martino schreef op woensdag 11 november 2009 @ 10:45:
Dat doe ik inderdaad altijd, via ssh er in en dan een rename via command-line. Niet echt ideaal. Wellicht kan het makkelijker maar ik heb nooit de tijd genomen om een beter alternatief te vinden.
Pff.. dat is toch wel lastig zeg. Nu ook weer, Mamase (met een streepje op de e) van K3. Kan er niet bij vanuit Filestation vanwege invalid characters. Ik heb 't zovaak dat het wel echt irri is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Laatst online: 22-07 19:04
Iemand al een keer de fan vervangen? Door wat? Vind t maar een herrieding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jormungandr
Over welk model gaat het? Ik slaap nu al ruim een 5tal dagen naast een 109J en hij is echt gruwelijk stil.

EDIT @ rfolkers: de J versie is inderdaad de budgetversie, maar als ik de comparison check tussen de gewone en de J mist de tweede enkel ADS support en heeft ie een beperkter aantal max users/groups. Voor de rest is het hetzelfde buiten uiteraard de tragere hardware. Maar gezien de 210J een upgrade krijgt voor zowel CPU als mem, gok ik dattie toch een heel stuk dichter bij de 209 komt dan de 209J nu doet.

Anyway, time (and reviews) will tell :).

[ Voor 68% gewijzigd door Jormungandr op 21-11-2009 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

De 2TB limiet voor harde schijven in de NASsen (is dat de juiste meervoud ? B) ) is dat hardware of firmware gelimiteerd ?
Zou je dus in de toekomst na een firmware update misschien de schijven kunnen vervangen door 3TB modellen?

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-07 14:05
Is die limiet niet zozeer een gebrek aan testen? Dus dat ze meer dan 2TB niet kunnen garanderen.
Zijn er al schijven te krijgen groter dan 2TB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

job schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 18:45:
Is die limiet niet zozeer een gebrek aan testen? Dus dat ze meer dan 2TB niet kunnen garanderen.
Zijn er al schijven te krijgen groter dan 2TB?
Er zijn ook nog geen schijven groter dan 2TB volgens mij.
Maar ik heb geen zin in de toekomst geconfronteerd worden met een door de hardware gelimiteerde limiet van 2TB per schijf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

ScrooLoose schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 18:51:
[...]

Er zijn ook nog geen schijven groter dan 2TB volgens mij.
Maar ik heb geen zin in de toekomst geconfronteerd worden met een door de hardware gelimiteerde limiet van 2TB per schijf :)
Dat moet met recente NASsen geen probleem zijn lijkt me alleen zal er vast wel een firmware voor uit komen en het is net zoals job al zegt. Met oudere NASsen zoals de 06/07 serie lijkt het me wel gelimiteerd door de hardware :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-07 18:56
UltraSub schreef op woensdag 11 november 2009 @ 10:32:
Ik ben voornemens een 409+ aan te schaffen, maar ik maak me een beetje zorgen over de max download speeds van de 409+ icm Ziggo AIE extra. Nu op 50Mbps, mijn server trekt dit makkelijk vol. Haalt een 409+ dat ook, of zal het langzamer gaan? En als hij dat nu makkelijk haalt, zijn er al ervaringen met nog hogere snelheden? Zoals bijvoorbeeld de 120Mbps die Ziggo al aan heeft gekondigd voor Q1/2 2010?

Als hij dat niet haalt, naja, dan zal mijn linux server maar een NFS share moeten meppen, en zal de linux doos sabnzbd blijven draaien. Dus er is geen man overboord, maar het zou wel jammer zijn natuurlijk.
Geen antwoord, dus nog maar een keer... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 250653

Bij mijn zoektocht naar een NAS heb ik eerst even gekeken naar zelfbouw, maar als je van oude hardware iets in elkaar flanst dan kost het nogal wat aan stroom, en alle features van kant en klaar mis je dan.
Zo ging ik zoeken naar zuinig en vond de DS409slim:
Hier zitten 2,5" disken in, dus kleinere capaciteit en hogere prijs, maar je hebt dan wel RAID5.

Heeft iemand ervaring met de DS409slim?

Zitten er aanraders/te vermijden HDDs tussen de lijst met goedgekeurde HDDs? (scroll down naar 2,5")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Ik heb nu een aantal dagen een Synology DS409 staan en die draait naar volle tevredenheid. Fluisterstil, even wat moeite gehad met de ESATA en USB schijven aan de praat te krijgen, want de shares wilden niet opkomen. Dat werkt inmiddels helemaal door het wisselen met de juiste kabels. Te weinig stroom en zo. ;)

Nu zit ik echter met een ander probleem, namelijk dat ik er een DVD naartoe had gecopyed om te zien hoe dat streamt. DVD was een TSVIDEO folder. DVD gestart, liep nagenoeg zonder schokken. _/-\o_

Vervolgens begonnen met meer data er naar toe duwen en hij staat nu voor zo'n 40% vol (volledige ruimte, 2,7TB Raid 5 met 4TB in totaal). Vervolgens probeer ik een andere DVD te spelen, via een ISO bestand gemount in Deamontools lokaal op eem PC en die speelt ineens heel schokkerig af. Dat was ook een gewone 4,7GB DVD.
Een andere DVD geprobeerd die ook gewoon bestond uit een TSVIDEO folder en speelt ook schokkerig af. De film die ik als eerste geprobeerd had nogmaals bekeken en die doet het weer bijna zonder schokken, zij het iets meer schokkerig dan de allereerste keer. :'( Heeft dit te maken met de hoeveelheid data die er nu op staat? En wil dit zeggen dat hoe voller hij komt te staan hoe slechter hij gaat presteren? Of heeft dit iets te maken met fragmentatie? Zo ja, hoe zou ik kunnen defragmenteren? Heeft iemand hier meer ervaring mee?

Btw, het streamen van alle DVD's is getest op verschillende PC's en zijn allemaal hetzelfde bevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mw2010
  • Laatst online: 28-03 16:50
Ik heb sinds vorige week de ds409+ in bezit incl. 4 x 1,5Tb schijven. Ik vind de handleiding niet echt uitgebreid en hoop dat jullie mij van advies kunnen voorzien. Ik ben geen nas techneut, dus excuses voor de misschien makkelijke vragen;

Ik heb mijn muziekcollectie gekopieerd in de music map van mijn ds409+. Ik wil 2 vrienden nu via het internet toegang geven tot de mappen die in de music folder staan zodat zij kunnen downloaden. Ik wil ze geen ftp client laten installeren (te complex), maar hun gewoon via de browser toegang geven. Op welke manier kan ik dit inregelen?

Kan dat met file manager 2 of is dat alleen voor de administrator? Volgens mij moet ik dan ergens een port forwarden of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-07 11:02
ElCondor schreef op maandag 23 november 2009 @ 09:09:
Ik heb nu een aantal dagen een Synology DS409 staan en die draait naar volle tevredenheid. Fluisterstil, even wat moeite gehad met de ESATA en USB schijven aan de praat te krijgen, want de shares wilden niet opkomen. Dat werkt inmiddels helemaal door het wisselen met de juiste kabels. Te weinig stroom en zo. ;)

Nu zit ik echter met een ander probleem, namelijk dat ik er een DVD naartoe had gecopyed om te zien hoe dat streamt. DVD was een TSVIDEO folder. DVD gestart, liep nagenoeg zonder schokken. _/-\o_

Vervolgens begonnen met meer data er naar toe duwen en hij staat nu voor zo'n 40% vol (volledige ruimte, 2,7TB Raid 5 met 4TB in totaal). Vervolgens probeer ik een andere DVD te spelen, via een ISO bestand gemount in Deamontools lokaal op eem PC en die speelt ineens heel schokkerig af. Dat was ook een gewone 4,7GB DVD.
Een andere DVD geprobeerd die ook gewoon bestond uit een TSVIDEO folder en speelt ook schokkerig af. De film die ik als eerste geprobeerd had nogmaals bekeken en die doet het weer bijna zonder schokken, zij het iets meer schokkerig dan de allereerste keer. :'( Heeft dit te maken met de hoeveelheid data die er nu op staat? En wil dit zeggen dat hoe voller hij komt te staan hoe slechter hij gaat presteren? Of heeft dit iets te maken met fragmentatie? Zo ja, hoe zou ik kunnen defragmenteren? Heeft iemand hier meer ervaring mee?

Btw, het streamen van alle DVD's is getest op verschillende PC's en zijn allemaal hetzelfde bevonden.
Alle computers zijn bedraad aangesloten, niet wireless?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

mw2010 schreef op maandag 23 november 2009 @ 09:12:
Ik heb sinds vorige week de ds409+ in bezit incl. 4 x 1,5Tb schijven. Ik vind de handleiding niet echt uitgebreid en hoop dat jullie mij van advies kunnen voorzien. Ik ben geen nas techneut, dus excuses voor de misschien makkelijke vragen;

Ik heb mijn muziekcollectie gekopieerd in de music map van mijn ds409+. Ik wil 2 vrienden nu via het internet toegang geven tot de mappen die in de music folder staan zodat zij kunnen downloaden. Ik wil ze geen ftp client laten installeren (te complex), maar hun gewoon via de browser toegang geven. Op welke manier kan ik dit inregelen?

Kan dat met file manager 2 of is dat alleen voor de administrator? Volgens mij moet ik dan ergens een port forwarden of niet?
Ftp instellen en wat accounts voor ze. Het enige wat zij hoeven doen is in de browser ftp://jouw-extern-ip-adres in te tikken en inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Wel wireless inderdaad ja, maar dat is in alle gevallen zo. Ik snap dat draadloos niet echt geschikt is om te streamen, maar waarom die eerste DVD dan toch gewoon goed afspeelt, dat snap ik dan niet. Dat gaat namelijk ook via draadloos. Het is als volgt aangesloten: DS409 aangesloten op wireless router/modem. Alle PC's connecten draadloos op 54Mbit met de wireless router. Het streamen gaat in ieder geval al een stuk beter dan vanaf de server die ook draadloos verbonden is met de router. Dat komt allemaal doordat de server niet binnen mag staan omdat hij te veel herrie maakt. Hij staat nu dus in het ketelhok op het balkon :P Wel lekker gekoeld in de winter. :D De DS409 heb ik juist gekocht voor de te streamen content en het feit dat hij stil is en dus binnen bedraad aangesloten kan worden op de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
ElCondor schreef op maandag 23 november 2009 @ 09:38:
Wel wireless inderdaad ja, maar dat is in alle gevallen zo. Ik snap dat draadloos niet echt geschikt is om te streamen, maar waarom die eerste DVD dan toch gewoon goed afspeelt, dat snap ik dan niet. Dat gaat namelijk ook via draadloos. Het is als volgt aangesloten: DS409 aangesloten op wireless router/modem. Alle PC's connecten draadloos op 54Mbit met de wireless router. Het streamen gaat in ieder geval al een stuk beter dan vanaf de server die ook draadloos verbonden is met de router. Dat komt allemaal doordat de server niet binnen mag staan omdat hij te veel herrie maakt. Hij staat nu dus in het ketelhok op het balkon :P Wel lekker gekoeld in de winter. :D De DS409 heb ik juist gekocht voor de te streamen content en het feit dat hij stil is en dus binnen bedraad aangesloten kan worden op de router.
Ik denk dat de wireless de oorzaak is... wellicht dat bij sommige dvd's de bitrate niet zo heel hoog is? Kan ook zijn dat je buren soms wel en soms niet storen. Persoonlijk werd ik (eigenlijk mijn computer) gestoord van alle wirelss verbindingen bij mij in de wijk en dat met maar 13 mogelijke kanalen. Je kunt het eenvoudig testen door de dvd's even bedraad af te spelen, gewoon een lange kabel ergens vandaan halen.

Als je toch draadloos wilt blijven, even testen met verschillende kanaal nummers van de wirelss verbinding, wellicht is er eentje niet zo druk in jouw wijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Hmmja, dat zou kunnen. Het is inderdaad wel zo dat de 8,4GB DVD's trager afspelen dan de 4,7. Toch willen de 4,7GB's ook nog wel eens storen...
Ik zal eens een kabel ter test leggen. Kijken wat hij doet ;)

Kun je ook achterhalen hoe druk een bepaald wireless kanaal is? Mocht ik daar meer onderzoek naar willen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
ElCondor schreef op maandag 23 november 2009 @ 10:22:
Hmmja, dat zou kunnen. Het is inderdaad wel zo dat de 8,4GB DVD's trager afspelen dan de 4,7. Toch willen de 4,7GB's ook nog wel eens storen...
Ik zal eens een kabel ter test leggen. Kijken wat hij doet ;)

Kun je ook achterhalen hoe druk een bepaald wireless kanaal is? Mocht ik daar meer onderzoek naar willen doen?
Ja daar zijn tooltjes voor, netstumbler is er een dacht ik zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williz
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-12-2020
Ik lees eigenlijk amper wat over de 109+
Zijn de problemen met LLC, en hybernate e.d. alleen (of voornamelijk) met raid opstellingen?
Ik wil de 109+ aanschaffen maar heb nu geen enkel idee meer welke schijf nu zonder problemen te bestellen.
WD Green? Samsung? Barracuda? allemaal compatibility probleempjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:40
williz schreef op maandag 23 november 2009 @ 12:08:
Ik lees eigenlijk amper wat over de 109+
Zijn de problemen met LLC, en hybernate e.d. alleen (of voornamelijk) met raid opstellingen?
Ik wil de 109+ aanschaffen maar heb nu geen enkel idee meer welke schijf nu zonder problemen te bestellen.
WD Green? Samsung? Barracuda? allemaal compatibility probleempjes?
Ik zelf heb de 107+, de voorloper en dit zijn mijn statistieken:
Modelnaam DS107+
Totaal fysiek geheugen 128 MB
Firmware versie DSM 2.2-0959

HDD: WDC WD10EADS-00L (Western Digital 1TB Green)
Tempratuur HDD: rond de 32 graden continu.
LCC: 200
Mogelijk dat ik je hiermee heb geholpen.

Doe maar een onsje meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

mw2010 schreef op maandag 23 november 2009 @ 09:12:
Ik heb sinds vorige week de ds409+ in bezit incl. 4 x 1,5Tb schijven.
Welke schijven heb je daar in ?, ik ga waarschijnlijk voor dezelfde configuratie maar ik ben er nog niet uit welke 1.5TB schijven het worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 327472

Hoi,

Ik ben lang bezig geweest om Time Machine werkend te krijgen, maar nu is hij dan toch een eerste backup aan het maken...

Ik heb dit gevonden, en ik denk dat velen hier wat aan zullen hebben:
http://www.smallnetbuilde...reviewed?showall=&start=1

Ik zou zeggen, doe er je voordeel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:15
Heb sinds vorige week de nieuwste firmware op mijn DS207+ maar merk dat ie niet meer in hibernate gaat.......zeer vervelend. Meer mensen hier last van?
En hebben jullie suggesties om hier iets aan te dien?
Vind het wel irritant, tot nu toe nooit problemen gehad met mn DS207+

(Mijn instelling in powermanagement is na 10 min de HD uitschakelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:40

timovd

Voorsprong door techniek

Welke schijven heb je erin? Zijn deze compatible?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Laatst online: 22:15
timovd schreef op maandag 23 november 2009 @ 21:44:
Welke schijven heb je erin? Zijn deze compatible?
Heb er WD10EADS erin (2 st. in RAID1). Deze moeten compatibel zijn.
Heb m'n DS207+ sinds maart dit jaar en nooit dit hibernate probleem gehad. Echter hij gaat niet meer in hibernate sinds de nieuwe firmware DSM 2.2-0959 van vorige week. Baal er wel van :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaBla1973
  • Laatst online: 22-07 07:09
Yihaaa schreef op maandag 23 november 2009 @ 21:53:
[...]

Heb er WD10EADS erin (2 st. in RAID1). Deze moeten compatibel zijn.
Heb m'n DS207+ sinds maart dit jaar en nooit dit hibernate probleem gehad. Echter hij gaat niet meer in hibernate sinds de nieuwe firmware DSM 2.2-0959 van vorige week. Baal er wel van :|
Dat had ik ook op mijn DS209..

ik heb het 'opgelost' door File Station 2 uit te zetten.(gebruik ik bijna nooit)

Computer nr 486 denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mw2010
Hoi daar heb ik 4 x Samsung HD154UI SpinPoint 1.5TB voor gekocht. Op aanraden van armand, zie:
http://tweakers.net/productreview/14658/synology-disk-station-ds409+.html
ScrooLoose schreef op maandag 23 november 2009 @ 16:59:
[...]

Welke schijven heb je daar in ?, ik ga waarschijnlijk voor dezelfde configuratie maar ik ben er nog niet uit welke 1.5TB schijven het worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Het lijkt inderdaad aan de wireless te liggen, al vind ik het vreemd dat hij op zaterdagavond 22:30 een nagenoeg perfecte playback heeft over de 54Mbit wireless, en dat hij op dinsdag 23:30 nog niet eens fatsoenlijk kan afspelen via een 100Mbit bedraad. Alleen als ik de NAS direct op mijn laptop aansluit (ik heb geen 1Gbit switch) speelt hij DVD's zonder problemen streamend af.

Als iemand nog iets kan verzinnen, dan houdt ik mij aanbevolen.

Nu heb ik ondertussen iets anders stoms gedaan: Ik heb SabNZBD na veel vijfen en zessen aan de praat gekregen. Ik had geen idee waar de download content terecht zou komen, namelijk. Ik heb de instellingen daarom bij de eerste poging op de standaard instellingen laten staan en hij gaf netjes 1,5 TB aan ruimte aan. Toen ik echter geen download folder in mijn filemanager terugvond ben ik wat gaan spelen met de instellingen van de service. Echter, toen veranderde de aangegeven ruimte van 1,5 TB naar 1,5GB. Heel vreemd. Nog steeds geen folders op het gedeelde volume terug te vinden. Ondertussen wel het een en ander gedownload met een ruimte limiet ingesteld op 1GB.
En inderdaad, netjes toen de gedetecteerde schijfruimte onder de 1GB kwam stopte SabNZBD. Echter, nog steeds geen download content terug te vinden op het gedeelde volume. Uiteindelijk ben ik er achter gekomen dat ik eerst zelf een gedeelde folder aan moet maken op het gedeelde volume en daarin zullen vervolgens de folders in verschijnen. Dit gedaan en nu werkt het. Echter, die gig die ik voor test gedownload had die is nergens terug te vinden, maar de schijfruimte voor de linuxdistributie is ook niet groter geworden. Ik heb al een beetje zitten kijken met telnet, maar ik kan er niet uitkomen waar die ruimte nu aan op is gegaan. De bestanden zijn niet te vinden maar de ruimte is wel verloren gegaan. Er zijn wel verschillende "volume 1", "Volume 1" en "volume1" folders te vinden, waarvan er maar één toegankelijk is. Daar zitten inderdaad folders in die ik op het gedeelde volume heb aangemaakt. Ik vermoed dat er nog overgebleven bestanden achter zijn gebleven in folders waar ik nu niet meer bij kan, of ik moet als root in kunnen loggen, en die ruimte zou ik graag weer vrij willen geven.

Iemand een idee hoe dit zou kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

ElCondor schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 11:27:
Het lijkt inderdaad aan de wireless te liggen, al vind ik het vreemd dat hij op zaterdagavond 22:30 een nagenoeg perfecte playback heeft over de 54Mbit wireless, en dat hij op dinsdag 23:30 nog niet eens fatsoenlijk kan afspelen via een 100Mbit bedraad. Alleen als ik de NAS direct op mijn laptop aansluit (ik heb geen 1Gbit switch) speelt hij DVD's zonder problemen streamend af.

Als iemand nog iets kan verzinnen, dan houdt ik mij aanbevolen.

Nu heb ik ondertussen iets anders stoms gedaan: Ik heb SabNZBD na veel vijfen en zessen aan de praat gekregen. Ik had geen idee waar de download content terecht zou komen, namelijk. Ik heb de instellingen daarom bij de eerste poging op de standaard instellingen laten staan en hij gaf netjes 1,5 TB aan ruimte aan. Toen ik echter geen download folder in mijn filemanager terugvond ben ik wat gaan spelen met de instellingen van de service. Echter, toen veranderde de aangegeven ruimte van 1,5 TB naar 1,5GB. Heel vreemd. Nog steeds geen folders op het gedeelde volume terug te vinden. Ondertussen wel het een en ander gedownload met een ruimte limiet ingesteld op 1GB.
En inderdaad, netjes toen de gedetecteerde schijfruimte onder de 1GB kwam stopte SabNZBD. Echter, nog steeds geen download content terug te vinden op het gedeelde volume. Uiteindelijk ben ik er achter gekomen dat ik eerst zelf een gedeelde folder aan moet maken op het gedeelde volume en daarin zullen vervolgens de folders in verschijnen. Dit gedaan en nu werkt het. Echter, die gig die ik voor test gedownload had die is nergens terug te vinden, maar de schijfruimte voor de linuxdistributie is ook niet groter geworden. Ik heb al een beetje zitten kijken met telnet, maar ik kan er niet uitkomen waar die ruimte nu aan op is gegaan. De bestanden zijn niet te vinden maar de ruimte is wel verloren gegaan. Er zijn wel verschillende "volume 1", "Volume 1" en "volume1" folders te vinden, waarvan er maar één toegankelijk is. Daar zitten inderdaad folders in die ik op het gedeelde volume heb aangemaakt. Ik vermoed dat er nog overgebleven bestanden achter zijn gebleven in folders waar ik nu niet meer bij kan, of ik moet als root in kunnen loggen, en die ruimte zou ik graag weer vrij willen geven.

Iemand een idee hoe dit zou kunnen?
ja. je moest de standaard instellingen wijzigen.

Nu zit het ergens op /var/packages/sabnzbd/target/ waarschijnlijk

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Maar hoe verwijder ik het? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23-07 12:28
Inloggen als root via Putty en dan handmatig zoeken en verwijderen

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

-edit-

Laat maar!

Gevonden en verwijderd! Bedankt!

Dan nog een vraagje ;)

Ik maak gebruik van ADS en het komt geregeld voor dat ik bij benadering van de NAS een loginscherm krijg om een folder te mogen bekijken. En dat terwijl ik zeker weet dat ik als gebruiker de juiste toegangsrechten heb op die folder. Als ik dan als admin probeer in te loggen, dan geeft hij een foutmelding met betrekking tot multiple logins vanaf verschillende punten met hetzelfde account. Nu komt het geregeld voor dat ik met eenzelfde account op meerdere PC's inlog en de NAS zal benaderen.

Kan dat dan niet?
En waar kan ik terugvinden welke lopende connecties er op dit moment open staan? En is er een mogelijkheid om die connecties te disconnecten?

[ Voor 171% gewijzigd door ElCondor op 24-11-2009 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mw2010
Ik heb in de management module een gebruiker aangemaakt om iemand extern toegang te geven. Ik zou graag zien dat deze via het externe ip-adres bij mijn nas kan komen en kan aanloggen waarbij deze gebruiker muziek kan downloaden via filemanager en muziek kan afspelen via audio station. Deze gast hoeft dus niet bij de admin optie te komen.

Dit laatste kan ik echter niet bij de gebruiker weghalen. Dit account is gekoppeld aan de gebruikersgroep users (met als beschrijving system default group). Bij bevoegdheden staat bij music en video alleen lezen (dus ook downloaden toch?) en bij photo staat geen toegang (ook niet nodig).

Indien ik nu via internet ga naar http://mijnexternipadres:5000 en inlog met deze account gegevens dan kan deze user dus ook bij management, online hulpmiddelen en photo station. Ik wil juist dat deze user alleen bij file station en audio station kan en meer niet. Hoe kan ik dat voor elkaar krijgen?

Misschien nog een "domme" vraag. Ik heb via http://whatismyip.com/ mijn externe ip-adres gehaald. Dus ik neem aan dat dit adres ook door de gebruiker ingevuld moet worden om bij mijn nas te komen vanaf een externe locatie? Het adres begint met 195. Mijn router/modem staat op dhcp, dus betekent dit dat dit externe adres vaak veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoll3bulk
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-03 11:03
Ik heb nu een probleem dat als ik sommige ISO's die groter zijn dan 4,7 GB op mijn NAS plaats hij ze split in twee bestanden die ik niet meer kan openen, hoe lost ik dit op en waarom doet de NAS dit? Hij doet het niet bij alle ISO en/of MDF bestanden maar bij sommige, hij maakt dan een mapje bijvoorbeeld, dvd.iso en daarin staan dan twee 2 losse bestanden waar ik niets meer mee kan.

[ Voor 32% gewijzigd door Snoll3bulk op 24-11-2009 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Laatst online: 21:38
Snoll3bulk schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 14:26:
Ik heb nu een probleem dat als ik sommige ISO's die groter zijn dan 4,7 GB op mijn NAS plaats hij ze split in twee bestanden die ik niet meer kan openen, hoe lost ik dit op en waarom doet de NAS dit? Hij doet het niet bij alle ISO en/of MDF bestanden maar bij sommige, hij maakt dan een mapje bijvoorbeeld, dvd.iso en daarin staan dan twee 2 losse bestanden waar ik niets meer mee kan.
Lijkt erop dat de files gesplitst worden als ze groter zijn dan 4GB, wat dan weer lijkt te wijzen op een FAT32 bestandssysteem (dat kan namelijk gewoon geen files groter dan 4GB opslaan). Bij mijn weten gebruikt Synology geen FAT32 voor de interne disks (ze gebruiken ext2/3), enkel voor een externe disk kan je die formateren als FAT32.
Als het een externe disk betreft zou de oplossing dus kunnen zijn dat je die disk opnieuw laat formateren door de NAS in native format.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

mw2010 schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 14:20:
Ik heb in de management module een gebruiker aangemaakt om iemand extern toegang te geven. Ik zou graag zien dat deze via het externe ip-adres bij mijn nas kan komen en kan aanloggen waarbij deze gebruiker muziek kan downloaden via filemanager en muziek kan afspelen via audio station. Deze gast hoeft dus niet bij de admin optie te komen.

Dit laatste kan ik echter niet bij de gebruiker weghalen. Dit account is gekoppeld aan de gebruikersgroep users (met als beschrijving system default group). Bij bevoegdheden staat bij music en video alleen lezen (dus ook downloaden toch?) en bij photo staat geen toegang (ook niet nodig).

Indien ik nu via internet ga naar http://mijnexternipadres:5000 en inlog met deze account gegevens dan kan deze user dus ook bij management, online hulpmiddelen en photo station. Ik wil juist dat deze user alleen bij file station en audio station kan en meer niet. Hoe kan ik dat voor elkaar krijgen?

Misschien nog een "domme" vraag. Ik heb via http://whatismyip.com/ mijn externe ip-adres gehaald. Dus ik neem aan dat dit adres ook door de gebruiker ingevuld moet worden om bij mijn nas te komen vanaf een externe locatie? Het adres begint met 195. Mijn router/modem staat op dhcp, dus betekent dit dat dit externe adres vaak veranderd?
Zoals ik op de vorige pagina al zei dan moet je gewoon FTP inschakelen en (een) user(s) aanmaken met de juiste rechten. Als je nou een aparte groep aanmaakt vrienden en daar die users in plaatst met dus de juiste rechten kunnen zij er gewoon bij via ftp:://jouwexternipadres. Ze zullen dan moeten inloggen voordat ze op de ftp komen waar ze de jouw aangestelde shares zullen zien.

Ligt geheel aan je provider en 'wijkcentrales' zo is het bij mijn provider (XMS - glasvezel) zo dat de 'wijkcentrale' je ip-lease een uur vasthoudt nadat je je ip released hebt. De kans dat ik mijn huidig ip verlies is natuurlijk aanwezig maar die kans is erg klein en ik heb dan ook inmiddels meer dan anderhalf jaar hetzelfde ip (en sinds een maand/anderhalve maand mijn nas) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

En weer iets leuks ontdekt. Ik zie dat de Gbit netwerk kaart denetwerksnelheid van mijn router niet ged detecteerd. Dit zijn 100Mbit poorten, als ik bijvoorbeeld mijn laptop hier aan hang dan wordt deze goed gevonden en met de juiste waarde geconnect. Echter als ik kijk in de netwerkstatus van de DS409 dan ziet hij netwerk va 10, half-duplex, MTU is gelijk aan 1500.

Dat vind ik wel vreemd. Dat kan ook verklaren waarom data zo schokkerig is. Wat zijn jullie ervaringen? En weten jullie wellicht hoe de netwerk verbinding in te stellen is op de DS409?

-edit-
Aaaaaaaand, found it already :) :
Het poortje in mijn router is defect. Alle PC die ik erop connect connecten met 10Mbps, half duplex... Alle andere poorten zijn 100Mbps. Zo nu ook weer de NAS. Maar een Gbit Switchje erbij halen. Enig idee of zo'n poortje door het streamen van een DVD overbelast kan raken?

[ Voor 21% gewijzigd door ElCondor op 24-11-2009 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 250653

Linux install van een DS409slim

Ik heb net de DS409slim gekocht, en in de installatie handleiding staat hoe je hem moet installeren met een CD via een Windows computer, en vie een Mac. Maar niets over Linux, ik heb Suse en Ubuntu.

Heeft iemand een tip? Ik zal zo daluk ook ff Googlen, maar wellicht heeft iemand het al eens meegemaakt en opgelost. Desnoods leen ik de laptop van de buren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

Eindelijk de knoop doorgehakt!

Net een DS409+ en 4x Samsung Ecogreen 1.5TB besteld. *O*
Heb wekenlang zitten twijfelen of ik het wel of niet zou doen/zelfbouw of kant-en-klaar etc etc..
Nu maar hopen dat ik er geen spijt van krijg, het is natuurlijk wel een bak geld :)
Rest van het jaar maar op een houtje bijten... gelukkig is hat al een tijdje November B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ik heb net SABnzbd geinstalleerd volgens deze manual op een 209
http://www.mertymade.com/syno/installing.html

Het downloaden lijkt te werken, maar de files zie ik nergens terug. Ik heb een share "downloads" aangemaakt, de NZB-functie van de 209 (dus NIET SABnzbd) zelf zet daar zijn files neer.

In SABnzbd staat "downloads/incomplete" en "downloads/complete" default al ingesteld, dat heb ik niet gewijzigd. Bestanden worden gedownload en ik kreeg een par/rar rapportje, maar de files zijn nergens te zien? Doe ik iets verkeerd, staan de files nu "ergens" op de 209?

Ik krijg overigens deze melding:
2009-11-25 00:03:13,568 ERROR [sabnzbd.misc] Failed moving /var/packages/sabnzbd/target/sab/downloads/incomplete/angel/tig.1.html to /var/packages/sabnzbd/target/sab/downloads/complete/_UNPACK_angel/tig.1.html

[ Voor 18% gewijzigd door Stefke op 25-11-2009 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Ik heb de folders in de config hard ingevuld. Hij maakt nu gebruik van shortcuts om bij de download folder te komen. Wat ik gebruik heb is: /volume1/downloads(dat is de share die je gemaakt hebt)/complete incomplete etc.

Wellicht dat je de rechten in filemanager nog even goed moet nakijken. Pas op dat je dus geen downloads start die het OS gedeelte van je SAN volgooien. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:17
stefijn schreef op woensdag 25 november 2009 @ 00:16:
In SABnzbd staat "downloads/incomplete" en "downloads/complete" default al ingesteld, dat heb ik niet gewijzigd. Bestanden worden gedownload en ik kreeg een par/rar rapportje, maar de files zijn nergens te zien? Doe ik iets verkeerd, staan de files nu "ergens" op de 209?
Je moet je folders nog juist instellen: http://www.mertymade.com/...icle&articleId=8&blogId=1

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Zoiets verwachtte ik al, maar ik heb geen enkele ervaring met Lunix. Er staat: login met "root" etc via telnet

Waar moet ik dan inloggen? SSH en Telnet zeggen me helemaal niets (behalve dan dat het een of andere remotecontrolachtig iets is).
Als ik met root inlog in de SAN krijg ik : u bent niet gemachtigd voor deze service

Wiki zegt me dat Telnet iets van Unix is, ik heb geen unix-based computers en dus geen telnet? En SSH? Als ik t op windows geinstalleerd krijg heb ik geen idee hoe ik daarmee op de SAN moet inloggen.

Heb net "putty" geprobeerd, maar al die opties...als ik een connectie probeer te maken zegt ie: connection refused

Niet echt handige uitleg op die meneer zijn blog :'(

En er staan nu dus wat testfiles (100mb) op de verkeerde plek. Kan ik de diskstation resetten zonder dat ik mijn bestanden eraf moet halen? Of een andere manier?

edit: het is iets duidelijker, ik begrijp nu dat de directorie die ik moet ingeven helemaal, incl. schijfnaam1 moet ingeven (dat is de bovenste helft van de uitleg). Het inloggen betreft het verplaatsen van de bestanden, maar dat is mij dus volkomen onduidelijk hoe dat moet. Iemand tips?

edit: weer wat verder, ik moest de telnet/ssh opties op SAN nog inschakelen. Ik zit nu wel met Putty ingelogd :)

en edit: files zijn verplaatst :)

Alsnog bedankt voor de link :)

hmm...ik heb nog wel dezelfde foutmeldingen, alleen nu op de nieuwe lokatie?

En er gaat iets niet goed met rechten. Ik kan vanuit Windows naar de /incomplete/ share bladeren, maar de mappen die daarin aangemaakt worden kan ik niet benaderen of verwijderen. Bijv. een mislukte download die niet naar complete gezet wordt. In SABnzbd staat in 777 ingesteld in de foldersconfig.

[ Voor 50% gewijzigd door Stefke op 25-11-2009 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EQJim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 11:54
Ik ben van plan een DS 209 aan te schaffen icm Samsung Ecogreen 1.5 TB. Ik heb het hele topic doorgelezen maar blijf toch met wat vragen zitten.

1. Ik lees een hoop over het Hibernate probleem. Wat houdt dit precies is en waarom is het problematisch? Wordt niet echt wijs uit eerdere posts namelijk. [edit ] Ik zie hier dat het zou moeten werken met de HD154UI. Klopt dit lijstje wel?
2. In vervolg op 1: wat zijn eventuele niet problematische alternatieven voor deze HD?
3. Ik wil de NAS graag gebruiken om te streamen naar mijn Xbox 360. Hierbij gaat het voornamelijk om non HD, maar er zal ook bij tijd en wijlen wat 720p tussen zitten. Dit gaat bedraad over een 100mbit lijntje van een meter of 10. Ik neem aan dat dit voldoende is? En is er ook een mogelijkheid om te transcoden zodat bijv ondertitels zichtbaar worden? Standaard ondersteunt de xbox namelijk geen subtitle files maar ik kan dit bij sommige series toch wel erg waarderen.
4. Is het mogelijk om bepaalde mappen te beveiligen met een wachtwoord/ onbereikbaar te maken voor bepaalde users?

Merci wontcachme.

[ Voor 8% gewijzigd door EQJim op 25-11-2009 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:22

wontcachme

You catch me? No you wont

EQJim schreef op woensdag 25 november 2009 @ 12:21:
Ik ben van plan een DS 209 aan te schaffen icm Samsung Ecogreen 1.5 TB. Ik heb het hele topic doorgelezen maar blijf toch met wat vragen zitten.

1. Ik lees een hoop over het Hibernate probleem. Wat houdt dit precies is en waarom is het problematisch? Wordt niet echt wijs uit eerdere posts namelijk.
2. In vervolg op 1: wat zijn eventuele niet problematische alternatieven voor deze HD?
3. Ik wil de NAS graag gebruiken om te streamen naar mijn Xbox 360. Hierbij gaat het voornamelijk om non HD, maar er zal ook bij tijd en wijlen wat 720p tussen zitten. Dit gaat bedraad over een 100mbit lijntje van een meter of 10. Ik neem aan dat dit voldoende is? En is er ook een mogelijkheid om te transcoden zodat bijv ondertitels zichtbaar worden? Standaard ondersteunt de xbox namelijk geen subtitle files maar ik kan dit bij sommige series toch wel erg waarderen.
4. Is het mogelijk om bepaalde mappen te beveiligen met een wachtwoord/ onbereikbaar te maken voor bepaalde users?
1. Dan gaat de schijf niet in slaapstand. Hierdoor zal je meer stroom verbruiken + de schijf gaat sneller naar zijn "gespicificeerde power on" uren.
2. Geen idee, kan niet bij die lijst nu
3. Netwerk zal werken, maar transcoden van ondertitels niet volgens mij. Alleen als ze er van te voren al ingebakken zitten.
4. Alleen een hoofdmap. Dus bv: de map Music wel, maar de map Music\top40 niet. Alleen de hoofdmap dus.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Waar ik nergens duidelijkheid over kan vinden (maar heb wel mn vermoedens):
Zit er een wifi mogelijkheid in de DS209? Idealiter zou ik hem namelijk naast mn PS3 zetten, maar internet gaat alleen maar via wifi. Als hij geen wifi heeft moet ik hem namelijk in de meterkast naast mn router zetten, maar dan kan ik hem weer niet wired op de PS3 aansluiten, tenzij ik een kabel van 10m ga leggen langs alle muren en daar zit ik niet echt op te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

RickJansen schreef op woensdag 25 november 2009 @ 12:26:
Waar ik nergens duidelijkheid over kan vinden (maar heb wel mn vermoedens):
Zit er een wifi mogelijkheid in de DS209? Idealiter zou ik hem namelijk naast mn PS3 zetten, maar internet gaat alleen maar via wifi. Als hij geen wifi heeft moet ik hem namelijk in de meterkast naast mn router zetten, maar dan kan ik hem weer niet wired op de PS3 aansluiten, tenzij ik een kabel van 10m ga leggen langs alle muren en daar zit ik niet echt op te wachten.
Nee, de synology serie heeft geen wireless mogelijkheden.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eyerule2nd
  • Laatst online: 31-03 15:53
Dat probleem met het in slaapstand gaan van de schijven had ik ook. Dit komt omdat ik sabnzbd draai en omdat de map waar hij de NZB's uithaalt (en elke 10 seconde in zoekt!) op een van mijn 2 harde schijven stond. Nu heb ik er een USB stick in gestopt en daar een map aangemaakt waar ik de NZB's inzet. Dit ook zo geconfigureerd in SABnzbd en nu zet hij netjes de schijven in slaapstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:35

Robtimus

me Robtimus no like you

wontcachme schreef op woensdag 25 november 2009 @ 12:25:
4. Alleen een hoofdmap. Dus bv: de map Music wel, maar de map Music\top40 niet. Alleen de hoofdmap dus.
Uit de release notes van DSM 2.2-0942 (betreffende item is underlined):
Windows ADS Support(2) Enhancements:
  • Supports large size domain environment with up to 100,000 domain users and 100,000 domain groups.
  • Advanced setting options help the server to join domain more easily.
  • Supports user home function for domain users. When enabled, a private home folder will be created automatically upon the domain user's login.
  • Supports setting up sub-folder privileges for domain user/group in File Station.
Ik heb het zelf nog niet getest maar via File Station zou het dus wel moeten kunnen. En het kan volgens mij ook gewoon vanuit de shell zelf, gewoon daar de folder chmodden. Ook niet getest overigens, er is toch maar 1 gebruiker op de mijne: ikzelf.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IceManX schreef op woensdag 25 november 2009 @ 14:29:
[...]

Uit de release notes van DSM 2.2-0942 (betreffende item is underlined):

[...]

Ik heb het zelf nog niet getest maar via File Station zou het dus wel moeten kunnen. En het kan volgens mij ook gewoon vanuit de shell zelf, gewoon daar de folder chmodden. Ook niet getest overigens, er is toch maar 1 gebruiker op de mijne: ikzelf.
Rechten op subfolders geeft je aan in File Station 2.
Getest, al lang in gebruik en highly aanbevolen. Zeker als je met meerdere homes mappen werkt waarbij je wilt voorkomen dat je vrouw de mp3 collectie in je persoonlijke map om zeep helpt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opicron
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-06 12:52
Mocht iemand hier last hebben van het welbekende probleem met Western Digital schijven is hier een simpele fix voor.

Ik zat na 1000 uur al op 10000 LCC (Load Cycle Count). Waardoor mijn HD het onnodig vroeg zou kunnen begeven.

Nu heb ik via de Synology cronjobs een scipt laten uitvoeren (1 malig bij opstarten) dmv: "* * * * * /opt/etc/stop-spindown" <tab seperated> in de cronjob configuration file (/etc/opt/crontab)

Het ash-script is erg simpel:
while true
do
sleep 3
cd /
ls -al > dev/null
done

Hierdoor word elke drie seconden een dir opdracht gegeven. Ok, de schijf parkeert niet meer tijdens gebruik, maar is voor mij zeer onbelangrijk. Belangrijker vind ik dat de schijf niet onnodig zijn LLC naar 300.000 knalt.

Vergeet het script niet executable te maken.

[ Voor 8% gewijzigd door opicron op 25-11-2009 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23-07 12:28
Vraagje:

Ik heb al zo'n klein jaar een DS209+ en lees hier veel over de LCC.
Waar kun je dat uitlezen, ik heb al bij de SMART info gekeken, maar zie die term nergens staan 8)7

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opicron
Unne Offerse schreef op woensdag 25 november 2009 @ 15:34:
Vraagje:

Waar kun je dat uitlezen, ik heb al bij de SMART info gekeken, maar zie die term nergens staan 8)7
Mocht je een WD hebben zou het ook de SSC (Start Stop Count) kunnen heten. Als deze enorm hoog is dan zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Unne Offerse schreef op woensdag 25 november 2009 @ 15:34:
Vraagje:

Idd bij de smart, maar het staat daar als term Load_Cycle_Count

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

opicron schreef op woensdag 25 november 2009 @ 15:40:
[...]

Mocht je een WD hebben zou het ook de SSC (Start Stop Count) kunnen heten. Als deze enorm hoog is dan zeker.
Dat vroeg ik me een tijdje terug ook al af maar niemand reageerde erop, is dit nu alleen voorbehouden aan WD schijven? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opicron
psychoclown schreef op woensdag 25 november 2009 @ 15:42:
[...]

Dat vroeg ik me een tijdje terug ook al af maar niemand reageerde erop, is dit nu alleen voorbehouden aan WD schijven? :)
Dat weet ik niet. Maar als deze waarde op een ander merk schijf enorm hoog ligt dan kan je er wel vanuit gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door opicron op 25-11-2009 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
psychoclown schreef op woensdag 25 november 2009 @ 15:42:
[...]

Ik vraag mij hetzelfde af. Ik probeer nu ook al een tijdje schijven te vinden voor mijn toekomstige 209+II maar ik kan ook niet kiezen, WD heeft soms LCC probleem, maar andere fabrikanten (seagate en samsung) hebben ook weer van alles... Lijkt wel of HDD's alleen gemaakt zijn om uit te staan ofzo...

Ik zit nu te denken aan de WD RE3 1 TB (rond 122 euro) maar kan dus nergens vinden of die ook hoge LCC's gaan hebben. Ik heb geen zin om te gaan gokken, dus voor ik bestel wil het zeker weten. Als er mensen zijn die hier iets over weten, hoor ik het (ook) graag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Als ze allemaal problemen hebben maakt t niet uit toch? Wat kan t leven toch simpel zijn :)

Koop geen WD's want die staan er bekend om. Voor de rest zullen je schijven echt wel een paar jaartjes meegaan lijkt me. Ik maak me er niet zo druk om.

Ander vraagje: ik gebruik een MediaCenter PC voor het afspelen van muziek, afbeeldingen en video. De video (films) heb ik op de Mediacenter zelf staan, de muziek en foto's op de 209 (vanwege RAID, voor films vind ik dat niet zo boeiend).

Hoe kan ik het beste de muziek en afbeeldingen beschikbaar maken? Media Center kan voor zover ik weet (en ik weet niet zo veel) niet rechtstreeks verbinden naar een andere mediaserver, dus ik zou binnen Mediacenter de bibliotheken moeten verwijzen naar de shares op de 209, maar als ik dat doe blijft t leeg.

Als in in de bibliotheken van WMP (volgens mij gelinkt met die van MCE) de muziek en afbeeldingen van de share toevoeg, zie ik beide in WMP-bieb, maar in MCE krijg ik alleen de muziek te zien, niet de afbeeldingen. Ook niet als ik daarna in MCE nog eens de share toevoeg.

In WMP kan ik overigens gebruik maken van de mediaserver-mogelijkheid van de 209, dus daar zie ik op 2 manieren muziek en afbeeldingen: in de mediaserver, en als ik ze in de eigen bibliotheek toevoeg.

Maar nu die afbeeldingen in MCE nog..

edit: lama..tis eigenlijk al een MCE-vraag, maar ik ben er al achter, MCE doet een beetje raar. Er zijn wel afbeeldingen, maar normaal stonden die in de defaultview weergegeven in de betreffende mapstructuur (onder de knop mappen), maar MCE geeft de mappen met afbeeldingen pas weer als ik naar de knop "labels" blader. Beetje vaag....lijkt wel een bug

[ Voor 35% gewijzigd door Stefke op 25-11-2009 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

witteveder schreef op woensdag 25 november 2009 @ 18:43:
[...]

Ik vraag mij hetzelfde af. Ik probeer nu ook al een tijdje schijven te vinden voor mijn toekomstige 209+II maar ik kan ook niet kiezen, WD heeft soms LCC probleem, maar andere fabrikanten (seagate en samsung) hebben ook weer van alles... Lijkt wel of HDD's alleen gemaakt zijn om uit te staan ofzo...
Lees je dan wel goed alle postings door ? Ik heb op pagina 10 en 11 van dit topic uitgebreid verslag gedaan over mijn ervaringen met de 209+II en in het bijzonder mijn struggle met de harddisks.

Soms heb ik het gevoel dat je zoiets dan voor niets schrijft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2009 @ 21:44:
[...]

Lees je dan wel goed alle postings door ? Ik heb op pagina 10 en 11 van dit topic uitgebreid verslag gedaan over mijn ervaringen met de 209+II en in het bijzonder mijn struggle met de harddisks.

Soms heb ik het gevoel dat je zoiets dan voor niets schrijft :P
Ik heb jouw berichten zeker met veel belangstelling gelezen.. sterker nog, zonder deze berichten had ik ws de verkeerde WD's gekocht... (bij mij staan jouw berichten overigens rond pagina 20).

Hoe bevallen de hitachi's nu er meer tijd verstreken is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

witteveder schreef op woensdag 25 november 2009 @ 22:33:
[...]

Ik heb jouw berichten zeker met veel belangstelling gelezen.. sterker nog, zonder deze berichten had ik ws de verkeerde WD's gekocht... (bij mij staan jouw berichten overigens rond pagina 20).

Hoe bevallen de hitachi's nu er meer tijd verstreken is?
De Hitachi's bevallen uitstekend en deze drives zijn wat mij betreft dé keuze wanneer je voor "groot" wilt gaan.
De performance is prima en ik ben nog geen issues tegengekomen.
Als je dan al iets zou willen benoemen dan is het het feit dat de temp van de drive fors hoger ligt dan bv. de ultra koele Samsung van 1,5 TB (hier in gebruik als een extra e-sata backup drive).
Maar ook hiervoor is wel een reden aan te wijzen. De Hitachi's zijn 7K2 drives, daar waar WD en Samsung 5K4 zijn. Een issue is het niet, want met 43/44 graden onder constante full load blijven ze ruim onder de gestelde bovengrens.

• witteveder
Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2009 @ 23:07:
[...]

De Hitachi's bevallen uitstekend en deze drives zijn wat mij betreft dé keuze wanneer je voor "groot" wilt gaan.
De performance is prima en ik ben nog geen issues tegengekomen.
Als je dan al iets zou willen benoemen dan is het het feit dat de temp van de drive fors hoger ligt dan bv. de ultra koele Samsung van 1,5 TB (hier in gebruik als een extra e-sata backup drive).
Maar ook hiervoor is wel een reden aan te wijzen. De Hitachi's zijn 7K2 drives, daar waar WD en Samsung 5K4 zijn. Een issue is het niet, want met 43/44 graden onder constante full load blijven ze ruim onder de gestelde bovengrens.
Het klinkt goed... (en ik vind ook dat als apparaten niet warm worden dat dat beter is)...

Jouw Hitachi schijven (Hitachi's Ultrastar HUA722020ALA330 ) zijn rond 250 euro p/s dat trekt mijn budget niet... daarom hoopte ik dat de WD RE3 1 TB (122) een goede keus zo zijn...

• Cardinal
  • Laatst online: 23-07 00:25
Ik zit momenteel te twijfelen tussen een Synology 409 en een Synology 409+.

Helaas zijn er weinig vergelijkingsreviews te vinden tussen de twee en het enige verschil wat ik kan vinden is dat er een andere processor in de 409+ zit die sneller is. Ik wil direct met de Synology een 4x 1.5 TB in een raid 5 setup plaatsen. Ik heb begrepen dat de 409+ daarmee beter performed, maar het enige wat boeiend is, is dat deze kan streamen.

Heeft iemand ervaring mee de twee systemen en is die 100 euro zijn geld waard?

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Heb je deze review dan zeker ook al gezien of niet? SmallNetBuilder - DS409 vs DS409+

• witteveder
cardinal808 schreef op donderdag 26 november 2009 @ 16:12:
Ik zit momenteel te twijfelen tussen een Synology 409 en een Synology 409+.

Helaas zijn er weinig vergelijkingsreviews te vinden tussen de twee en het enige verschil wat ik kan vinden is dat er een andere processor in de 409+ zit die sneller is. Ik wil direct met de Synology een 4x 1.5 TB in een raid 5 setup plaatsen. Ik heb begrepen dat de 409+ daarmee beter performed, maar het enige wat boeiend is, is dat deze kan streamen.

Heeft iemand ervaring mee de twee systemen en is die 100 euro zijn geld waard?
Welke merk/type HDD's wil je daarin doen?

• Cardinal
  • Laatst online: 23-07 00:25
Ik ben er van plan 4x 1.5TB Samsung Ecogreen F2's erin te stoppen.
Ik zal die review eens doornemen, die had ik nog niet gevonden.

Grappig, uit de bovenstaande review komt de Qnap beter uit de bus, terwijl die iets meer kost. echter heeft de qnap weer crappy support voor NZB en geen support voor Squeezecenter

[ Voor 42% gewijzigd door Cardinal op 26-11-2009 20:46 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 66 Laatste

Dit topic is gesloten.