Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 23:23
Ik ben sinds gisteren ook de eigenaar van 1 Barracuda LP ST32000542AS, hiervoor best wel een enorme WD aanhanger geweest maar door al de horror verhalen de laatste tijd over de green schijven heb ik toch maar de Seagate aangeschaft om uit te proberen en ik moet zeggen dat ik tot nu toe niet geheel ontevreden ben.
Samsung heb ik in het verleden ook wel geprobeerd (F1 750GB) maar de vibratie in de schijf dreef mij tot waanzin, ben nu eenmaal een zeikerd als het om stilte gaat.
Overigens zag ik het resonantie verhaal ook bij de F3 schijven een tijdje terug, een beetje uit angst dus kies ik gewoon niet meer voor Samsung.

De CC35 firmware er zelf op geflashed maar ik blijf hele kleine elektronische klikjes horen, de PC staat wel direct naast me dus ik geloof dan ik het in mijn NAS absoluut niet zal horen.
Ik heb m nu tijdelijk tussen mijn 2 WD10EADS schijven geplaatst en hij word 5 graadjes warmer dan mijn WD schijven, 28 graden om precies te zijn in idle.
Onder load (met CrystalDiskMark) 29 graden hierbij is de Seagate haast onhoorbaar voor mij.
De WD schijven staan in RAID 1 en die zijn onder load duidelijk hoorbaar maar dat is een beetje appels met peren vergelijken.

Zodra de DS211+ bij CDROMLAND binnen is zal ik meteen een 2e Seagate meenemen en mijn bevindingen wel plaatsen, word trouwens ook mijn eerste NAS.

XboxLive: Dave 130R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark9534
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-09 00:29

mark9534

Ondertitel ?

marketeer schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 20:31:Nu nog even een leuke streamer vinden om mijn filmpjes via af te spelen. Iemand nog suggesties? Wil HD audio en een goeie GUI met automatische synopsis ophaalservice :D
De HDI Dune HD Smart D1 of de HDI Dune HD Max?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:14
Afgelopen kerstdagen mijn nieuwe speeltje ook eens uitgepakt.
De meeste gewenste functies heb ik ondertussen aan de praat gekregen op mijn ds411+.

Alleen heb ik een probleempje met sabnzbd. Ik krijg het niet erkend via ipv6.
Na wat speurwek schijnt dit te liggen aan het feit dat de gebruikte python versie niet met ipv6 overweg kan.
Iemand die hier meer ervaring mee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:58

Nicap

Tsssk....

marketeer schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 20:31:
Net de DS211j met 2x Seagate ST32000542AS 2TB besteld!

Gelijk aan leverancier gevraagd of ze ook de CC35 firmware upgrade toe willen passen en dan ben ik hopelijk een paar jaar onder de pannen qua backups van mijn iMac en MacBooks :P

Nu nog even een leuke streamer vinden om mijn filmpjes via af te spelen. Iemand nog suggesties? Wil HD audio en een goeie GUI met automatische synopsis ophaalservice :D

Merry Christmas!
Heb zelf sinds een paar dagen een Boxee Box. De gui is mooi, en hij heeft ook een scraper die je library langsloopt om info op te halen bij imdb/thetvdb.

Heb hiervoor een wd HDTV en een mede8er gehad. De mede8er heb ik op marktplaats staan, want de Boxee Box verslaat hem op bijna alle fronten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:41
Ik wil ook eens gaan proberen m'n eigen website te hosten. Wat moet daar precies voor gebeuren? Ik heb al een dyndns account, maar de router configuratie van de synology wil de poorten die ik wil doorverwijzen niet instellen in mijn router. Als ik de poorten handmatig invoer in mijn router; en vervolgens de pagina probeer te laden, dan zeggen alle browsers dat er teveel doorverwijzingen zijn waardoor de pagina nooit zal laden.

En als dit eenmaal werkt... Hoe koppel ik dan een domeinnaam aan mijn synology webstation? Ik kan nu webstation nieteens openen (ik heb het wel aangemaakt, maar als ik naar ipvansynology:80 ga, dan kom ik gewoon bij ipvansyno:5000; en dus in mijn diskstation uit.

Het zal vast ontzettend noob zijn wat ik wil doen; maar ik heb echt geen idee hoe ik het moet doen. Bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik probeer al een jaar lang die goddamn Media Server (DLNA) van de DS109j van mijn vader aan de praat te krijgen.

Eén keer per n weken kom ik bij mijn ouders thuis en dan kijk ik er even naar, probeer ik wat, maar het lukt nooit.

Ze hebben een Philips 9604 met NetTV, DLNA client en dat soort grapjes, maar dat ding kan 'm bijna nooit openen. Soms na een reboot van de router en de Synology 1 keer, maar dan valt ie al snel weer uit.

Ook mijn Nokia N900, die 'm vaak wel vindt, kan 'm niet openen. Hij blijft 'laden' zonder resultaat.

Als ik bij wijze van spreken MediaTomb op de muur schrijf en mijn telefoon er tegenaan gooi dan kan de tv die wel vinden. Zo hoort het te gaan.

Een random Win7 laptop met Windows Media Player zegt geen toestemming te hebben de server te browsen, maar ik heb nog nooit van rechten en toestemming gehoord binnen de DLNA context. Bovendien is op de Synologie niets van dat in te stellen. Je zet de Media Server gewoon 'aan' of 'uit'.

Laatste wat ik heb gedaan: DSM Firmware van 2.x naar 3.0 upgraden.

Mijn ouders zijn in mij teleurgesteld als tweaker. :'(

[ Voor 9% gewijzigd door Sando op 27-12-2010 00:27 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 12:19

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Dus effe voor de duidelijkheid. Enkel de 2TB GREENS van WD zijn niet RAID ready? De rest (hitachi's, Samsungs) vormen tot nu toe geen problemen?

Ik ben tevreden van WD, maar als de Greens wegvallen moet je naar de Blacks' gaan en die zijn 2x zo duur.
Als je een 1511+ wil volsteken is dat kostelijk.

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
@Redsandro
Mijn ervaringen met DLNA zijn geweldig. Ik had laatst een PS3 gekocht omdat ik weleens FIFA 11 wilde spelen. Blijkt dat ding ook DLNA te hebben. Opeens herinnerde ik me dat mijn Synology DS210J dat ook had. Ik zet dus in de settings DLNA aan, en ik loop naar mijn PS3, staat mijn Synology er direct!
Maargoed, je hebt in dit geval weinig aan succesverhalen, maar het komt er wel op neer dat ik er niet mee heb hoeven kloten om het werkend te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:35

wontcachme

You catch me? No you wont

multipasser schreef op maandag 27 december 2010 @ 00:31:
Dus effe voor de duidelijkheid. Enkel de 2TB GREENS van WD zijn niet RAID ready? De rest (hitachi's, Samsungs) vormen tot nu toe geen problemen?

Ik ben tevreden van WD, maar als de Greens wegvallen moet je naar de Blacks' gaan en die zijn 2x zo duur.
Als je een 1511+ wil volsteken is dat kostelijk.
WD heeft raid + LLC problemen, Seagate's wat tikkend geluid (firmware lost het op), Samsung heeft bad blocks + raid probleem (bad blocks is opgelost door firmware, Raid komt doordat de schijven te langzaam opstarten uit stilstand en dan door de Synology worden gezien als niet aanwezig/kapot (fix verkrijgbaar bij synology) en de Hitachi's draaien 7200rpm en hebben dus meer geluid.

Als je de firmware moet flashen van een HD kan je het beste de Seagate's nemen want die flashen vanuit windows. De rest moet een DOS boot disk/stick gebruiken)

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
Inmiddels ben ik wat verder. Ik heb inmiddels een domeinnaam én het is gelukt om een website te hosten op de synology. Ik kan de website ookal bereiken vanaf het dyndns adres (wel met poort 80 erachter). Hoe koppel ik nu de domeinnaam aan mijn server? Ik kan bij mijn domeinnaam settings een hoop DNS instellingen doen, maar geen idee hoe en wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

CarpeVentum schreef op maandag 27 december 2010 @ 00:39:
@Redsandro
Maargoed, je hebt in dit geval weinig aan succesverhalen, maar het komt er wel op neer dat ik er niet mee heb hoeven kloten om het werkend te krijgen...
Ja idd.. toch handig om te weten, het kan dus wel.
Dan zou het aan de Siemens router (van mijn ouders) van KPN moeten liggen. Wederom geen idee want zoveel kan je daar ook niet fout doen. Intern worden poorten gewoon doorgegeven enzo.
(btw bij mij thuis is er ook geen probleem. Media Server op mijn MC en tijdens het poepen verder kijken naar Fringe op mijn DLNA telefoon)
[b][message=35267059,noline]Ik heb inmiddels een domeinnaam én het is gelukt om een website te hosten op de synology. Ik kan de website ookal bereiken vanaf het dyndns adres (wel met poort 80 erachter). Hoe koppel ik nu de domeinnaam aan mijn server?
Je moet een (DNS) A record aanmaken voor je domein en die doen wijzen naar je IP adres. :)

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:01
Sando schreef op maandag 27 december 2010 @ 00:23:
Ik probeer al een jaar lang die goddamn Media Server (DLNA) van de DS109j van mijn vader aan de praat te krijgen.

Eén keer per n weken kom ik bij mijn ouders thuis en dan kijk ik er even naar, probeer ik wat, maar het lukt nooit.

Ze hebben een Philips 9604 met NetTV, DLNA client en dat soort grapjes, maar dat ding kan 'm bijna nooit openen. Soms na een reboot van de router en de Synology 1 keer, maar dan valt ie al snel weer uit.

Ook mijn Nokia N900, die 'm vaak wel vindt, kan 'm niet openen. Hij blijft 'laden' zonder resultaat.

Als ik bij wijze van spreken MediaTomb op de muur schrijf en mijn telefoon er tegenaan gooi dan kan de tv die wel vinden. Zo hoort het te gaan.

Een random Win7 laptop met Windows Media Player zegt geen toestemming te hebben de server te browsen, maar ik heb nog nooit van rechten en toestemming gehoord binnen de DLNA context. Bovendien is op de Synologie niets van dat in te stellen. Je zet de Media Server gewoon 'aan' of 'uit'.

Laatste wat ik heb gedaan: DSM Firmware van 2.x naar 3.0 upgraden.

Mijn ouders zijn in mij teleurgesteld als tweaker. :'(
Uit ervaring weet ik dat Philips nu niet echt geweldig is qua DLNA. Of hopelijk was. Op de TV (Geen idee welk type, 1.5 jaar oud Ambilight ding) van mijn ouders heb ik het als test een keer geprobeerd, en wel "werkend" gekregen, al weet ik niet meer precies hoe en wat, viel volgens mij nog wel mee met lastigheid. En toen het eenmaal werkend was viel het wel tegen door de slechte trage UI van Philips. Misschien dat dat inmiddels verbeterd is.
Volgens mij kreeg ik één ding niet werkend: iets simpels als foto's. Gewoon JPG's, kon hij allemaal niet weergeven :?

Kijk sowiezo eens of er een firmware update voor je TV is, kan soms ook schelen.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nimie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-09 20:13
Ik heb geprobeerd dit hele forum door te lezen, maar dat is echt te veel van het goede na 80 pagina's.
Ik heb daarom een korte vraag.

Ik wil een nas kopen waarbij ik hem vooral ga gebruiken voor downloaden (sabnzb) en streamen naar mijn PS3 en Azbox. Mijn oog is gevallen op de 211+ en de 411j. Ik zit alleen enorm te twijfelen welke te kopen, daar de 411 voor in de toekomst meer schijven kwijt kan, maar de 209 is weer veel sneller voor het downloaden. Qua prijs ontlopen ze elkaar eigenlijk niet. Kan iemand zeggen wat de beste keus is en waarom?

gr
nimie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Wat voor RAID wil je lopen op je 411j? RAID5 of...? RAID5 geeft een noemenswaardige performancehit en kan ervoor zorgen dat je je maximale downloadsnelheid via bv Usenet niet haalt. Als rauwe storage in grote volumes belangrijker is zou ik voor de 411j gaan, snelheid en iets minder opslag de 211+.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:58

Nicap

Tsssk....

nimie schreef op maandag 27 december 2010 @ 09:50:
Ik heb geprobeerd dit hele forum door te lezen, maar dat is echt te veel van het goede na 80 pagina's.
Ik heb daarom een korte vraag.

Ik wil een nas kopen waarbij ik hem vooral ga gebruiken voor downloaden (sabnzb) en streamen naar mijn PS3 en Azbox. Mijn oog is gevallen op de 211+ en de 411j. Ik zit alleen enorm te twijfelen welke te kopen, daar de 411 voor in de toekomst meer schijven kwijt kan, maar de 209 is weer veel sneller voor het downloaden. Qua prijs ontlopen ze elkaar eigenlijk niet. Kan iemand zeggen wat de beste keus is en waarom?

gr
nimie
Als het enkel om het downloaden gaat zou ik een j variant adviseren. Ik heb zelf een 110j en de downloads komen gemiddeld met 2.3MB binnen. De niet j variant zou dat wellicht nog iets sneller kunnen,maar dat is niet te rechtvaardigen. Ik zou dan gaan voor de mogelijkheid om meer ruimte te kunnen creëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
Sando schreef op maandag 27 december 2010 @ 05:31:
Je moet een (DNS) A record aanmaken voor je domein en die doen wijzen naar je IP adres. :)
Maar mijn externe IP Adres verandert toch steeds? Dat is toch waarom ik een dyndns heb aangemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
CarpeVentum schreef op maandag 27 december 2010 @ 11:36:
[...]

Maar mijn externe IP Adres verandert toch steeds? Dat is toch waarom ik een dyndns heb aangemaakt?
Heb je al port forwarding toegepast?

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
Jazeker, want via de DynDNS is mijn website gewoon bereikbaar. Overigens ook zonder :80 erachter.
Hier de DNS instellingen:
Afbeeldingslocatie: http://grab.by/grabs/a26cb28d88c16f7d82d9ec33f308618b.png
De bovenste 4 stonden er al in (er stonden er nog meer, 'A'-records; maar die heb ik verwijderd), en ik heb zelf de twee onderste toegevoegd. Dat zijn twee A records (om te testen zijn het er twee), en het IP adres is mijn externe IP adres... Het werkt echter nog niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nimie
Nicap schreef op maandag 27 december 2010 @ 09:56:
[...]

Als het enkel om het downloaden gaat zou ik een j variant adviseren. Ik heb zelf een 110j en de downloads komen gemiddeld met 2.3MB binnen. De niet j variant zou dat wellicht nog iets sneller kunnen,maar dat is niet te rechtvaardigen. Ik zou dan gaan voor de mogelijkheid om meer ruimte te kunnen creëren.
Als ik nu download zit ik op gemiddeld 1800kb. Ik haal altijd de MB, mb en kb door elkaar, mijn excusus.
Het downloaden is wel belangrijk.
Of ik raid ga gebruiken weet ik nog niet, daarover zit ik nog te twijfelen. als ik Raid ga doen, doen met ik wel overstappen naar de 411j ivm het aantal schijven.
Ik heb nu voldoende aan 1,5tb dus bij de 211+ kan ik er een tweede bijstoppen en kan ik voorlopig vooruit. als ik raid ga doen, dan kom ik wellicht krap te zitten in de toekomst.

ik twijfel of raid omdat ik de Nas juist al de backup wil laten doen van mijn systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:18

lier

MikroTik nerd

CarpeVentum schreef op maandag 27 december 2010 @ 11:36:
Even een korte samenvatting:

Op dyndns-naam kan je je site benaderen?
Je wil de site via je domeinnaam benaderen en dat werkt nog niet?

Indien bovenstaande moet je inderdaad een record aan maken en deze laten verwijzen naar je dyndns naam. Volgens mij gaat het dan om een CNAME die je aan moet maken:

www (als je www.[domein] wil hebben) - CNAME - [dyndns naam].

En dit moet je bij de provider doen waar jij je domeinnaam geregistreerd hebt (en waar je je DNS instellingen kan doen).

Hoe interessant ook heeft dit niets te maken met Synology...misschien kan je een nieuw topic openen als je het op basis van bovenstaande niet werkend krijgt.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Zo.. daarnet mijn nieuwe schijf binnen gehad en inmiddels al bezig met herstellen :)
Ben benieuwd, zal in ieder geval nog wel een tijdje duren gok ik zo maar dat is niet erg.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik overweeg mijn NAS te upgraden met schijven van 3TB. Deze zijn nog aardig prijzig, maar......

Ik ben nieuwsgierig welke harddisk er nu in de nieuwste Western digital mybook Essential 3TB met nummer WDBACW0030HBK. Ik sloop die schijf eruit en ben dan voor € 175,- een stuk goedkoper uit.

Dat is toch een stuk goedkoper dan de 3TB schijf los kopen € 220 euro. :)
Dit is toch geen gek idee?

Volgens anandtech zou het dan mogelijk gaan om de WD30EZRS.
zie ook:

http://www.anandtech.com/...ntial-3tb-drives-reviewed

Iemand die zo'n mybook al heeft en dit kan bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 20:11

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op maandag 27 december 2010 @ 13:33:
Ik overweeg mijn NAS te upgraden met schijven van 3TB. Deze zijn nog aardig prijzig, maar......

Ik ben nieuwsgierig welke harddisk er nu in de nieuwste Western digital mybook Essential 3TB met nummer WDBACW0030HBK. Ik sloop die schijf eruit en ben dan voor € 175,- een stuk goedkoper uit.

Dat is toch een stuk goedkoper dan de 3TB schijf los kopen € 220 euro. :)
Dit is toch geen gek idee?
Ik heb precies hetzelfde overwogen maar heb toch voor 2TB schijven gekozen. De eerste reden is dat de 3TB nog maar net uit zijn en fabrikanten zelfs nog moeite hebben om de 2TB foutloos te laten werken. Bovendien worden WD desktop schijven afgeraden in RAID opstellingen in NAS systemen. Ik had een 2TB WD GP in m'n oude NAS zitten, maar voor de nieuwe ben ik voor de Samsung HD204UI gegaan.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Exirion schreef op maandag 27 december 2010 @ 14:04:
Bovendien worden WD desktop schijven afgeraden in RAID opstellingen in NAS systemen.
Bron?

Misschien moet je Synology daar (ook) over informeren, die hebben nog een aantal WD disks op hun site staan die ondersteund worden.

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

lier schreef op maandag 27 december 2010 @ 14:26:
Bron?

Misschien moet je Synology daar (ook) over informeren, die hebben nog een aantal WD disks op hun site staan die ondersteund worden.
Nou, gebruik Google zou ik zeggen :) De fora staan er vol mee.

Statement van QNAP:

http://forum.qnap.com/viewtopic.php?f=182&t=33196

Bij Synology is het niet anders want het probleem zit in de schijven zelf.

[ Voor 19% gewijzigd door Exirion op 27-12-2010 14:30 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Exirion schreef op maandag 27 december 2010 @ 14:29:
Nou, gebruik Google zou ik zeggen :) De fora staan er vol mee.
Dat zijn dezelfde fora waarin ook staat dat je geen Samsung moet gebruiken (omdat de 1TB schijven in het begin problemen hadden met RAID)?

Heel simpel, WD werkt super...echter zijn bij een aantal series wat punten van aandacht (LLC en block grootte).
Om dan maar gelijk WD af te schrijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:01
lier schreef op maandag 27 december 2010 @ 14:26:
[...]

Bron?

8)
Ondanks dat ze ondersteund zijn kan het best dat er onder bepaalde omstandigheden, en als ik het zo lees is RAID zo een omstandigheid, niet helemaal goed werken. En dat kan misschien weer met een firmware update opgelost worden.
Waarschijnlijk werken ze perfect in een DS1xx, en mogelijk ook in de DS2xx zolang ze niet in RAID staan.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Nakebod schreef op maandag 27 december 2010 @ 14:32:
Ondanks dat ze ondersteund zijn kan het best dat er onder bepaalde omstandigheden, en als ik het zo lees is RAID zo een omstandigheid, niet helemaal goed werken. En dat kan misschien weer met een firmware update opgelost worden.
Theoretisch wel, maar dat gaat WD niet doen want dan moet je hun dure RAID-ondersteunende serverschijven maar kopen zeggen ze. Voor mij een reden om WD voortaan links te laten liggen. Zonde, want ik gebruik al een paar jaar WD GP schijven, maar ben nu op RAID1 en dus andere schijven overgestapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

lier schreef op maandag 27 december 2010 @ 14:31:
Heel simpel, WD werkt super...echter zijn bij een aantal series wat punten van aandacht (LLC en block grootte).
Om dan maar gelijk WD af te schrijven...
Joh, wees jij lekker eigenwijs, maar kom dan niet zeuren als je RAID straks in puin ligt OK? :)

RAID en WD gaan gewoon niet goed samen. WD zegt het zelf, NAS-fabrikanten zeggen het, en gebruikers van de NAS-systemen klagen erover dat ze problemen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
Ik heb twee WD 1002FAEX (black) van 1TB en dat werkt prima; of heb ik destijds een foute keus gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Zo, mijn schijven en DS411+ zijn binnen. Nu vanavond installeren (en firmware's flashen) en de raid 5 aanmaken. Nu eerst nog 500Gb kopieren zodat de derde 2Tb schijf leeg is.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Myst
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-09 07:14
Nicap schreef op maandag 27 december 2010 @ 09:56:
[...]

Dat is netjes, met zo'n snelheid zou ik meer dan tevreden zijn. Ik ben zelf ook aan het kijken voor een NAS, en mijn keuze is gevallen op de 411j. Ook vanwege de uitbreidingsmogelijkheden. Ik wil hem alleen gebruiken als storage/downloaden (+nabewerkingen)/streamen richting pc of mediaplayer.
Wat voor mij wel belangrijk zou zijn, is dat het streamen goed zou gaan wanneer de NAS ook met een nabewerking van een download bezig is. Het maakt me niet uit dat zo'n nabewerking dan langer duurt (of zelfs automatisch zou pauzeren, wanneer hij bezig is met streamen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:43

St@m

@ Your Service

Help :( !
Ik verwijder net een gebruiker van de NAS, rechtenkwestie, eventjes de gebruiker opnieuw aanmaken dacht ik..
Maar waar zijn alle bestanden nou? Ik voel me een beetje misselijk worden met de laatste backup van een week geleden..en een vriendin die afgelopen week hard aan haar studie gewerkt heeft..

Als dit systeem behoefte heeft om voor zichzelf te denken en de bestanden niet verborgen maar verwijderd heeft dan heb ik een probleem en gaat dat ding hier het zolderraam uit :(
Dus please iemand, zeg dat de synology geen bestanden uit zichzelf verwijderd. :P

[ Voor 29% gewijzigd door St@m op 27-12-2010 15:33 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

St@m schreef op maandag 27 december 2010 @ 15:26:
Ik verwijder net een gebruiker van de NAS, rechtenkwestie, eventjes de gebruiker opnieuw aanmaken dacht ik..
:F

Waarom denk jij in hemelsnaam een gebruiker te moeten verwijderen om permissies aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Exirion schreef op maandag 27 december 2010 @ 15:32:
[...]

:F

Waarom denk jij in hemelsnaam een gebruiker te moeten verwijderen om permissies aan te passen?
Omdat mijn vriendin rare errors kreeg bij het bekijken van haar foto's en de rechten goed stonden. Ook na het opnieuw zetten van de rechten geen mogelijkheid om foto's te slepen uit mapjes. En dan nog, de achterliggende reden doet er niet toe. Ik heb een gebruiker verwijderd, maar blijkbaar vind de synology dan dat alle bestanden ook maar verwijderd moeten worden?

[ Voor 11% gewijzigd door St@m op 27-12-2010 15:35 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

St@m schreef op maandag 27 december 2010 @ 15:34:
Ik heb een gebruiker verwijderd, maar blijkbaar vind de synology dan dat alle bestanden ook maar verwijderd moeten worden?
Heeft ie echt niet gewaarschuwd dat ook de home directory van de gebruiker verwijderd zou worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Exirion schreef op maandag 27 december 2010 @ 15:36:
[...]

Heeft ie echt niet gewaarschuwd dat ook de home directory van de gebruiker verwijderd zou worden?
Nee, net getest met een testgebruiker, enige wat gevraagd wordt is: "Weet u zeker dat u de gebruiker wilt verwijderen?" En dan klik je ja en dan is alles weg.. Goddomme..
Dus niet alleen de gebruiker, wat je wilt, maar ook alle bestanden van de gebruiker.

[ Voor 9% gewijzigd door St@m op 27-12-2010 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

St@m schreef op maandag 27 december 2010 @ 15:38:
Nee, net getest met een testgebruiker, enige wat gevraagd wordt is: "Weet u zeker dat u de gebruiker wilt verwijderen?" En dan klik je ja en dan is alles weg.. Goddomme..
Dus niet alleen de gebruiker, wat je wilt, maar ook alle bestanden van de gebruiker.
Dat is wel erg slordig gedaan dan :{ Zie je ook aan de hoeveelheid vrij ruimte dat de data van je vriendin weg is? Je kunt even via SSH inloggen en kijken wat er eventueel nog staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Exirion schreef op maandag 27 december 2010 @ 15:41:
[...]

Dat is wel erg slordig gedaan dan :{ Zie je ook aan de hoeveelheid vrij ruimte dat de data van je vriendin weg is? Je kunt even via SSH inloggen en kijken wat er eventueel nog staat.
Met putty zie ik ook niets meer staan :( :'( Oh *************.. kutsysteem
Vrije ruimte.. tja geen idee, dat hou ik niet bij .

[ Voor 6% gewijzigd door St@m op 27-12-2010 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

St@m schreef op maandag 27 december 2010 @ 15:45:
Met putty zie ik ook niets meer staan :( :'( Oh *************.. kutsysteem
Vrije ruimte.. tja geen idee, dat hou ik niet bij .
Hopelijk heeft je vriendin backups van d'r spullen, wat met belangrijk werk altijd wel aan te raden is... USB sticks? Lokale harddisk in PC/laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Als dat zo was dan zou ik hier niet posten... en dank je wel dat je het er nog even inwrijft over hoe belangrijk backups zijn 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

St@m schreef op maandag 27 december 2010 @ 15:50:
Als dat zo was dan zou ik hier niet posten... en dank je wel dat je het er nog even inwrijft over hoe belangrijk backups zijn 8)7
Wat ik alleen maar wil zeggen is dat ze zelf ook een stukje verantwoordelijkheid heeft ;) Maar goed, het blijft natuurlijk zwaar klote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Grappig (en erg) om te zien dat nog steeds anno 2011 mensen het voor mekaar krijgen om hun data kwijt te spelen en geen backup te hebben (of up to date backup). Raid is zoals je ziet helaas geen backup.

Wat de WD schijven betreft. De GREENS zijn niet in RAID bruikbaar, de BLACKS wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Je zou de schijf(en) eruit kunnen halen en aansluiten op de pc. Dan iets van ext2/3 naar pc convertor installeren en proberen met een programma de boel terug te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Wat ik altijd begrepen heb is dat Synology een heel goed support team heeft die remote een heleboel kan doen. Ik zou even contact met hun opnemen als ik jou was.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 18:40
Sando schreef op maandag 27 december 2010 @ 05:31:
Ja idd.. toch handig om te weten, het kan dus wel.
Dan zou het aan de Siemens router (van mijn ouders) van KPN moeten liggen. Wederom geen idee want zoveel kan je daar ook niet fout doen. Intern worden poorten gewoon doorgegeven enzo.
(btw bij mij thuis is er ook geen probleem. Media Server op mijn MC en tijdens het poepen verder kijken naar Fringe op mijn DLNA telefoon)
Het kan inderdaad. Ik heb een DS211 en een Philips 32PFL7605H/12. Ik hoef niets meer te doen dan de media server aanzetten op de Synology en de TV vindt hem direct. Ik gebruik de media server trouwens alleen om foto's te kijken. Philips ondersteunt maar een paar video formaten dus voor films gebruik ik een PC met XBMC die is gekoppeld aan de TV. Dat geeft veel meer mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

multipasser schreef op maandag 27 december 2010 @ 15:54:
Grappig (en erg) om te zien dat nog steeds anno 2011 mensen het voor mekaar krijgen om hun data kwijt te spelen en geen backup te hebben (of up to date backup).
Ja lachen! Als Synology nou gewoon een fatsoenlijk systeem had bedacht.. 8)7
Op het werk maak ik ook wel eens een gebruiker opnieuw aan in de AD en verwijder ik de oude account. Dan hoef ik toch ook niet te verwachten dat alle data weg is? Nee, dat hoeft niet.
wontcachme schreef op maandag 27 december 2010 @ 15:56:
Je zou de schijf(en) eruit kunnen halen en aansluiten op de pc. Dan iets van ext2/3 naar pc convertor installeren en proberen met een programma de boel terug te halen.
Hmm.. met het risico nog meer kwijt te raken als zo'n convert mislukt, denk niet dat ik dat doe. Maar toch bedankt.
Gunner schreef op maandag 27 december 2010 @ 15:57:
Wat ik altijd begrepen heb is dat Synology een heel goed support team heeft die remote een heleboel kan doen. Ik zou even contact met hun opnemen als ik jou was.
Ga ik doen, dank je wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:12
Ik heb dus net een 211 + 2 WD Caviars 1,5TB besteld, maar lees nu net een aantal berichten over deze combinatie dat dit niet goed zou zijn. Wat voor problemen kan ik dan verwachten met deze schijven. Hierboven staat dat 2TB's niet werken, maar ook dat Blacks wel werken itt greens etc... Ik kan nu de order nog annuleren en er evt Barracuda's van maken. Maar deze hebben minder cache, maakt dit nog wat uit? Ik kan tot half 5 de order nog aanpassen. Ga ondertussen nog even verder zoeken, en hoop dat ik hier nog wat duidelijkheid krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

WD BLACKS bestellen ipv GREENS. WD blacks bestaan ook in 1, 1.5, 2tb neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XXlerator
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-08 15:45

XXlerator

Old time gamer

Paultje3181 schreef op maandag 27 december 2010 @ 16:11:
Ik heb dus net een 211 + 2 WD Caviars 1,5TB besteld, maar lees nu net een aantal berichten over deze combinatie dat dit niet goed zou zijn. Wat voor problemen kan ik dan verwachten met deze schijven. Hierboven staat dat 2TB's niet werken, maar ook dat Blacks wel werken itt greens etc... Ik kan nu de order nog annuleren en er evt Barracuda's van maken. Maar deze hebben minder cache, maakt dit nog wat uit? Ik kan tot half 5 de order nog aanpassen. Ga ondertussen nog even verder zoeken, en hoop dat ik hier nog wat duidelijkheid krijg.
Ik heb zelf sinds een week ook een 211 en had gedacht daar 2x 2TB WD20EARS in te stoppen. Alleen of ik nou domme pech heb gehad en beide schijven DoA waren of dat er iets mis is gegaan in de Synology.... ze zijn beiden retour afzender. Ik kreeg met geen mogelijkheid een data volume aangemaakt in de 211 (raid 1, jbod en standaard geprobeerd). Uiteindelijk gaf de Synology van beide schijven aan dat ze dood waren. Van 1 bevestigd door tests te draaien op mijn pc (waaronder de WD tool), de ander leek in orde, maar vertrouwde ik inmiddels niet meer. Ben nog steeds op zoek naar nieuwe 2TB modellen die wel werken in de 211........... eigenlijk van elke schijf lees je wel iets wat niet goed gaat. Behalve de nieuwe Seagate Green 5900.3 modellen misschien? Alleen die zijn zo nieuw dat ze nog niet getest zijn door Synology zelf. Succes in elk geval. Ik ga ook nog even door met zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

XXlerator schreef op maandag 27 december 2010 @ 16:49:
Ik kreeg met geen mogelijkheid een data volume aangemaakt in de 211 (raid 1, jbod en standaard geprobeerd).
Ik heb dit op het QNAP forum ook gelezen. Iemand die pas na een paar keer proberen een RAID1 aangemaakt kreeg waarna alles in orde leek. Na een tijdje data pompen was de data net zo snel weer verdwenen omdat de boel corrupt raakte. Misschien hebben sommige mensen mazzel vanwege bepaalde firmware-versies die het beter doen dan andere, maar ik zou het zelf niet wagen.
Ben nog steeds op zoek naar nieuwe 2TB modellen die wel werken in de 211........... eigenlijk van elke schijf lees je wel iets wat niet goed gaat.
Ik heb na lang twijfelen de Samsung HD204UI gekozen. Ook die had een probleem waardoor onder zeldzame omstandigheden datacorruptie zou kunnen optreden, maar dat is met een firmware fix opgelost. Ze zijn goedkoop, stil, koel en meer dan snel genoeg voor een NAS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:12
Uiteindelijk heb ik gekozen voor Seagate 5900 1,5TB schijven. Ik krijg ze overmorgen binnen en hoop dan een stuk duidelijkheid te hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Paultje3181 schreef op maandag 27 december 2010 @ 17:43:
Uiteindelijk heb ik gekozen voor Seagate 5900 1,5TB schijven. Ik krijg ze overmorgen binnen en hoop dan een stuk duidelijkheid te hebben...
Waarom niet 2TB? Kost nauwelijks meer en het kan weer wat langer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XXlerator

XXlerator

Old time gamer

Exirion schreef op maandag 27 december 2010 @ 16:56:
[...]

Ik heb dit op het QNAP forum ook gelezen. Iemand die pas na een paar keer proberen een RAID1 aangemaakt kreeg waarna alles in orde leek. Na een tijdje data pompen was de data net zo snel weer verdwenen omdat de boel corrupt raakte. Misschien hebben sommige mensen mazzel vanwege bepaalde firmware-versies die het beter doen dan andere, maar ik zou het zelf niet wagen.

[...]

Ik heb na lang twijfelen de Samsung HD204UI gekozen. Ook die had een probleem waardoor onder zeldzame omstandigheden datacorruptie zou kunnen optreden, maar dat is met een firmware fix opgelost. Ze zijn goedkoop, stil, koel en meer dan snel genoeg voor een NAS :)
Dat is in elk geval de goedkoopste oplossing. Ik twijfel na het WD drama alleen een beetje. De Samsung HD203WI waren mn eerste keuze, maar ja die zijn EOL. De HD204UI staan nog steeds niet (terug) op de compatibility list van Synology, maar het is goed om te horen dat jij er positieve ervaringen mee hebt. Misschien ga ik dan toch maar voor die... Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Zo, na 1.5 uur klooien eindelijk de Seagate's geflashed naar CC35. Eerst via windows, toen bleek de tool ze niet te herkennen als updatebaar. Daarna geforceerd gedaan en eindelijk geupdate. Nu DSM erop zetten.

Handleiding geforceerd flashen (voor de ST32000542AS in elk geval)
After reviewing and testing the force firmware flash procedure here on the same model drive you have there is a slight change that needs to be made to the procedure that was posted on the forum.

1. Burn as an ISO image and boot to the provided firmware flash ISO

2. The first screen you will see is a disclaimer and some instructions on how to proceed (Please read the disclaimer)

*If these drives have any data that is of value and that data is not backed up prior to attempting this or any firmware upgrade backup the data, if not then proceed.

3. When you are done you can press the [Esc] on your keyboard.

4. At this screen you will see options D-Z. On you keyboard press both the [Ctrl] + [c] keys.

5. Press the [Y] key on your keyboard to exit the batch file.

6. At the command link type in the following command then press enter on your keyboard:

FDL486A -m Hepburn -f HECC358H.LOD -s -x -b -v -a 20

At this point the firmware flash should start and complete.

Make sure to only have to two drives that you are updating connected to system when attempting to update the firmware.

Zo, nu de RAID 5 aan het aanmaken. Ben benieuwd hoelang het duurt

Dammit. Kijk net via telnet voor de allignment aangezien ik er ook een WD20EARS bij heb, start die bij sector 63 ipv 256. Nu uit zien te vinden hoe ik dit moet oplossen

[ Voor 7% gewijzigd door wontcachme op 27-12-2010 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:03
Grappig (en erg) om te zien dat nog steeds anno 2011 mensen het voor mekaar krijgen om hun data kwijt te spelen en geen backup te hebben (of up to date backup). Raid is zoals je ziet helaas geen backup.

Wat de WD schijven betreft. De GREENS zijn niet in RAID bruikbaar, de BLACKS wel!
Ik heb hier in mijn DS508 4 WD schijven zitten waarvan er 3 in RAID5.
Het aantal uren dat ze nu draaien is ongeveer 646 uur en de LCC staat op 80.
Ik heb bij alle 4 de schijven wdidl3.exe uitgevoerd.
1 van de schijven heeft een tijdje in mijn Mede8er gezeten en die heeft ongeveer 740 uur gedraaid.
Daar had ik eerst nog nooit gehoord van het LCC probleem en die staat dus nu al ruim op de 18047. Daarop heb ik ook later de wdidle3 op losgelaten.
Ik schakel de nas handmatig in en niet automatisch maar laat de nas wel automatisch uitschakelen
's nachts.
Ik heb een paar keer (3X) 1 van de 3 hd's eruit gehaald en opgestart. Dan krijg ik de melding dat hij een schijf mist.
Daarna steek ik de schijf terug en de RAID word weer netjes gerepareerd.

Wanneer kan ik verwachten dat mijn RAID5 er mee stopt?
De Black schijven zijn natuurlijk specifiek voor RAID gemaakt maar zijn wel 2x zo duur.
Wat ik ergens gelezen heb schijnt het zo te zijn dat die schijven op elkaar wachten als er ergens met schrijven iets mis gaat.
De Green schijven raken dan meteen in paniek en geven een foutmelding omdat de verwachte data niet komt.
Heb ik dat goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HofmanJaap
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Toch wel benieuwd waar je al die wijsheid en zekerheid vandaan haalt.
Heb sinds een dikke week een DS411j met RAID 5 met 4x WD green 2TB. werkt prima.
Defect gaan schrijven soms maakt niet uit welk merk.
LCC is bij mij na 6 jaar nog niet boven de 300.000! Gemiddeld loopt de teller per jaar met 40000 op. Dit obv huidige stand icm aantal uren up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Laatst online: 08:03
XXlerator schreef op maandag 27 december 2010 @ 16:49:
[...]

Ik heb zelf sinds een week ook een 211 en had gedacht daar 2x 2TB WD20EARS in te stoppen. Alleen of ik nou domme pech heb gehad en beide schijven DoA waren of dat er iets mis is gegaan in de Synology.... ze zijn beiden retour afzender. Ik kreeg met geen mogelijkheid een data volume aangemaakt in de 211 (raid 1, jbod en standaard geprobeerd). Uiteindelijk gaf de Synology van beide schijven aan dat ze dood waren. Van 1 bevestigd door tests te draaien op mijn pc (waaronder de WD tool), de ander leek in orde, maar vertrouwde ik inmiddels niet meer. Ben nog steeds op zoek naar nieuwe 2TB modellen die wel werken in de 211........... eigenlijk van elke schijf lees je wel iets wat niet goed gaat. Behalve de nieuwe Seagate Green 5900.3 modellen misschien? Alleen die zijn zo nieuw dat ze nog niet getest zijn door Synology zelf. Succes in elk geval. Ik ga ook nog even door met zoeken.
Met alle schijven kan er wat fout gaan.
Mijn collega had vorige week een nieuwe Hitachi schijf gehaald en na het aansluiten in zijn pc kwam er niet meer geluid uit als 3x een tik, Dat was het.
Volgende dag de schijf geruild voor een andere, weer een Hitachi en die werkt meteen.
Ikzelf heb eens een nieuwe Seagate gehad en die was na 8 maanden ook dood.
Er kwam een mooi klikkend geluid uit en daar bleef het bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Zo.. het volume is succesvol gerebuild dus dat zit helemaal snor :)
De seagates, en wel dit model: pricewatch: Seagate Barracuda LP ST32000542AS, 2TB, kan ik ook zeker aanraden. Doet het hier al een jaar meer dan prima enja elke harddisk kan crashen natuurlijk ;)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

HofmanJaap schreef op maandag 27 december 2010 @ 23:46:
[...]

Toch wel benieuwd waar je al die wijsheid en zekerheid vandaan haalt.
Heb sinds een dikke week een DS411j met RAID 5 met 4x WD green 2TB. werkt prima.
Defect gaan schrijven soms maakt niet uit welk merk.
LCC is bij mij na 6 jaar nog niet boven de 300.000! Gemiddeld loopt de teller per jaar met 40000 op. Dit obv huidige stand icm aantal uren up.
Een dikke week! Ja dat is een enorme lange tijd om te zeggen dat ze 'perfect' lopen.
Lees de fora. Er is maar 1 hd die problemen heeft en dat is de Green WD. Er zit een soort latency van 7seconden op die er voor zorgt dat de schijf te laat reageert en de raid faalt. Ik heb het ook gelezen bij Areca, kan het artikel niet direct terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nimie
Het gaat bij mij toch de 411j worden.

Zijn er al meerdere mensen welke ervaringen hebben met de samsung HD204ui?
Deze staan nog niet op de compa lijst maar zijn maar iets duurder dan de 1,5 tb vandar de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerten
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16:08
nimie schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 09:21:

Deze staan nog niet op de compa lijst maar zijn maar iets duurder dan de 1,5 tb vandar de vraag.
Ik heb er hier 4 draaien in een 411J zonder ook maar een enkel probleem so far. Draait nu 4 weken. . .

"Never underestimate the bandwidth of a station wagon full of tapes hurtling down the highway"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:19
Sjoerten schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 09:25:
[...]

Ik heb er hier 4 draaien in een 411J zonder ook maar een enkel probleem so far. Draait nu 4 weken. . .
Hier nog iemand die er momenteel slechts 2 heeft draaien in zijn DS 410. Deze draaien sinds half oktober vrijwel continu. Tot op heden zonder problemen :P

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcied
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:32
ik heb dus een 211J met 2tb F4 erin, draaien al een maand zonder problemen, maar er zou data corruptie kunnen optreden lees ik hier, dus ik moet de firmware flashen. Gaat hierbij de data verloren? en moet ik daarna dus alles opnieuw instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nimie
TheKerremenke schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 09:33:
[...]

Hier nog iemand die er momenteel slechts 2 heeft draaien in zijn DS 410. Deze draaien sinds half oktober vrijwel continu. Tot op heden zonder problemen :P
Kijk dat is allemaal goed nieuws. Ik ga kijken of ik er dan 2 x de 2tb 204ui in ga plaatsen een aanschaffen, of dat ik mijn huidige 154ui ga plaatsen en daarbij nog 2x een 154ui ga plaatsen.
Qua kosten zou ik zeggen 2x 204ui en daarbij de 154ui, maar ik kan mij ook voorstellen dat 3 x een 154ui beter en sneller is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:28

Rhapsody

In Metal We Trust

TheKerremenke schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 09:33:
[...]

Wat voor RAID-opstelling gebruik je?

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Raid 5 aangemaakt, de HD's startaen nu op sector 256 ipv 63, het meeste ingesteld en net ff getest.

8 Gigabyte testbestand van pc naar DS411+ (Synology zegt: 103MB/s ):
Start: 110 MB/s, Eind: 95 MB/s (Schommelt constant +- 1 MB) :o

8 Gigabyte testbestand van DS411+ naar pc (Synology zegt: 107MB/s ):
Start: 105 MB/s, Eind: 45 MB/s (blijft aflopen) :( :(

Jumbo Frames maakt weinig uit en alles is aangesloten met fixed gigabit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-09 16:53
Jumbo frames maakt veel uit (bij mij dan).
Heb je ze op de nas en op de pc gewijzigd in 9000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Von Henkel schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 12:03:
Jumbo frames maakt veel uit (bij mij dan).
Heb je ze op de nas en op de pc gewijzigd in 9000?
Ja, maakte nagenoeg niks uit. Bij NAS-->PC zakte de boel nog steeds in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
Vreemd bij mij lees ik op 95mb en schrijf op 64mb. zet ik de jumboframes uit heb ik een lees van 78 en een schrijf van 41mb....

Heb je al eens een andere pc geprobeerd?

[ Voor 14% gewijzigd door Von Henkel op 28-12-2010 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Von Henkel schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 13:21:
Vreemd bij mij lees ik op 95mb en schrijf op 64mb. zet ik de jumboframes uit heb ik een lees van 78 en een schrijf van 41mb....

Heb je al eens een andere pc geprobeerd?
Met een laptop. Deze behaalt lagere snelheden dan de pc, maar ook een grote val bij het downloaden van de NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
Als ik het goed gelezen heb, gebruik jij 2 merken harde schijven in de nas WD en Seagate, dat zou inhouden dat de snelste schijf zich aanpast aan de langzaamste..

Verder blijft er dan natuurlijk viruscanner en firewall over wat een vertraging kan veroorzaken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Von Henkel schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 15:40:
Als ik het goed gelezen heb, gebruik jij 2 merken harde schijven in de nas WD en Seagate, dat zou inhouden dat de snelste schijf zich aanpast aan de langzaamste..
Dat zou kunnen, maar de WD is niet zo langzaam volgens mij. Want schrijven gaat veel sneller dan lezen. Dan zou dat ook langzamer moeten zijn lijkt me.
Verder blijft er dan natuurlijk viruscanner en firewall over wat een vertraging kan veroorzaken..
Net getest en uitschakelen helpt niet

Dit krijg ik bij het downloaden van een 4GB bestand
Afbeeldingslocatie: http://img692.imageshack.us/img692/4646/knipselo.png

EDIT:
Kak. Ik heb elke keer verkeerd gelezen welke schijf ik had van WD. Ik heb in de Raid 5 twee Seagate's en een WD. Nu heb ik ze allemaal in advanced formatting gezet,, maar blijkt de WD dit niet te ondersteunen. De WD20EARS wel, maar ik heb de WD20EADS

[ Voor 24% gewijzigd door wontcachme op 28-12-2010 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

mcied schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 09:42:
Gaat hierbij de data verloren? en moet ik daarna dus alles opnieuw instellen?
Nee, je kunt ze gewoon flashen en zonder dataverlies weer gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
Ik heb mijn DS210J met DLNA gekoppeld aan mijn PS3. Als ik een nieuwe film download, is het dan nodig om de mediabestanden opnieuw te indexeren? Want mijn PS3 ziet de nieuwe film niet direct, maar wel na het opnieuw indexeren (wat bij mij gewoon lang duurt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
wontcachme schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 09:51:
Raid 5 aangemaakt, de HD's startaen nu op sector 256 ipv 63, het meeste ingesteld en net ff getest.

8 Gigabyte testbestand van pc naar DS411+ (Synology zegt: 103MB/s ):
Start: 110 MB/s, Eind: 95 MB/s (Schommelt constant +- 1 MB) :o

8 Gigabyte testbestand van DS411+ naar pc (Synology zegt: 107MB/s ):
Start: 105 MB/s, Eind: 45 MB/s (blijft aflopen) :( :(

Jumbo Frames maakt weinig uit en alles is aangesloten met fixed gigabit
Wat bedoel je met de sector als ik vragen mag?

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

rikadoo schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 18:59:
[...]

Wat bedoel je met de sector als ik vragen mag?
via telnet inloggen en dan fdisk-lu. Daar moet dan staan Start 256 wanneer je gebruik maakt van advanced format schijven

Net weer wat getest
Afbeeldingslocatie: http://img822.imageshack.us/img822/8263/naamloosyx.png

Denk dat mijn HD in de PC de limiterende factor is. Want met twee tegelijk gaat het redelijk goed. En natuurlijk mijn eerdere fout niet vergeten (de WD29EADS hebben en niet de WD20EARS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
Zou kunnen wat je daar zegt, ik geef toe dat mijn pc raid 0 is, en de NAS ook raid 0 is.
Dit uiteraard voor de max. performance....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Von Henkel schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 20:56:
Zou kunnen wat je daar zegt, ik geef toe dat mijn pc raid 0 is, en de NAS ook raid 0 is.
Dit uiteraard voor de max. performance....
Ik heb net nog getest door de NAS direct op de pc aan te sluiten en ik kreeg dezelfde waarden eruit als met switch ertussen, echter de write is nu ook wat lager geworden (write 60MB/s, read 45MB/s)

Ik heb net nog een Seagate besteld. Dan heb ik er drie van voor de RAID 5. Zal beter werken dan 2x Seagate en een WD vermoed ik. De WD zal ik dan gebruiken als schijf 4 denk ik (zal gewoon een losse schijf worden voor muziek, programma's en tijdelijke backup doeleinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:11
Welke tools gebruik je om te testen? Anders wil ik ook nog wel wat testjes draaien.

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Rooke schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 21:23:
Welke tools gebruik je om te testen? Anders wil ik ook nog wel wat testjes draaien.
ik gebruik gewoon windows copy voor de meeste testen tussendoor. Anders gebruik ik FTP via cmd voor betere testen (voor de grafieken bijvoorbeeld). Dan krijg je ook een gemiddelde eruit. Soms gebruik ik ook Total Commander. Scheelt niet zo gek veel van elkaar over het algemeen.

De grafieken komen gewoon uit de nas zetten :+

[ Voor 9% gewijzigd door wontcachme op 28-12-2010 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:11
Dat wist ik :) Ik gebruik crystal diskmark.

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Test gedaan. Best lage waarden op de schijf waarmee ik test. Is gewoon mijn 2e schijf in mijn pc.
Afbeeldingslocatie: http://img521.imageshack.us/img521/3999/knipseli.png

De laptop test (veel hoger 8)7)
Afbeeldingslocatie: http://img831.imageshack.us/img831/8280/knipseln.png

Iets staat er niet goed op de PC lijkt het........

[ Voor 199% gewijzigd door wontcachme op 28-12-2010 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msniekers
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:30
Ik ga een DS211 bestellen, maar twijfel nog tussen de Samsung 2TB F4EG en F3EG.
De enige gebruiker die een review van de F4 hier op Tweakers heeft geplaatst spreekt van een duidelijk trillende schijf, en wat ik niet wil is een resonerende behuizing.
Nu zie ik hier een aantal mensen die de F4 gebruiken in hun synology, hoe is jullie ervaring met deze schijf ivm geluidsproductie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marketeer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-05 12:51
Morgen komt mijn NAS binnen DS211j met 2x Seagate Barracuda LP ST32000542AS

_/-\o_ _/-\o_ Gelukkig hebben de mannen bij Mobile-Harddisk.nl de schijven voorzien van de CC35 firmware _/-\o_ _/-\o_

Ook staat de BoxeeBox in bestelling dus ik ga goed het nieuwe jaar in!!

Zal verslag doen als alles draait!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XXlerator

XXlerator

Old time gamer

Msniekers schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 22:19:
De enige gebruiker die een review van de F4 hier op Tweakers heeft geplaatst spreekt van een duidelijk trillende schijf, en wat ik niet wil is een resonerende behuizing.
Nu zie ik hier een aantal mensen die de F4 gebruiken in hun synology, hoe is jullie ervaring met deze schijf ivm geluidsproductie?
Voorzover ik weet is de F3 EOL. Nergens meer te krijgen. In de pricewatch staat hij nog bij sommige shops, maar die levertijden zijn lang, dus ook zij krijgen ze waarschijnlijk niet meer binnen. Helaas, want de F3 testte wel heel goed met de DS211. Ik ben zelf nog steeds aan het twijfelen. F4 lijkt een optie, maar zo lang Synology ze niet weer opneemt in de compatibility lijst begin ik er nog niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

nimie schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 09:21:

Heb er 2 in mijn DS409+ zitten en zonder problemen, draaien nu 2 maand.
Hiervoor had ik de HD154ui en die draaiden ook perfect.
Je kunt met een gerust hart de HD204ui aanschaffen.

Heb wel gemerkt dat ze iets warmer worden dan de HD154ui... scheelt 2-3 graden maar dat is niks om je zorgen over te maken.

[ Voor 11% gewijzigd door ScrooLoose op 28-12-2010 23:12 ]

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 23:23
marketeer schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 22:25:
Morgen komt mijn NAS binnen DS211j met 2x Seagate Barracuda LP ST32000542AS

_/-\o_ _/-\o_ Gelukkig hebben de mannen bij Mobile-Harddisk.nl de schijven voorzien van de CC35 firmware _/-\o_ _/-\o_

Ook staat de BoxeeBox in bestelling dus ik ga goed het nieuwe jaar in!!

Zal verslag doen als alles draait!
Ik heb inmiddels vandaag ook mijn 2e ST32000542AS opgehaald, alleen bleek de DS211+ net weer uitverkocht te zijn bij CDROMLAND.
Ik heb inmiddels ook op deze HD de CC35 FW er op geflashed, error scan is ook bijna klaar.
Hopelijk komt de NAS deze week nog binnen.

XboxLive: Dave 130R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
wontcachme schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 21:40:
Iets staat er niet goed op de PC lijkt het........
Misschien je (ingebouwde) netwerkkaart? Ik heb twee computers met een Asus P5K moederbord en kreeg aldoor vrij langzame up/downloads met mijn Synology's. Na W7 te hebben geïnstalleerd werkte het netwerk nauwelijks meer op beide en heb er toen twee Intel netwerkkaartjes ingestopt. Nu zit ik opeens op snelheden van 95 MB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

theMob schreef op woensdag 29 december 2010 @ 11:31:
[...]

Misschien je (ingebouwde) netwerkkaart? Ik heb twee computers met een Asus P5K moederbord en kreeg aldoor vrij langzame up/downloads met mijn Synology's. Na W7 te hebben geïnstalleerd werkte het netwerk nauwelijks meer op beide en heb er toen twee Intel netwerkkaartjes ingestopt. Nu zit ik opeens op snelheden van 95 MB/s.
Zou ook kunnen, maar zoals hierboven te zien is zijn mijn HD's ook niet zo snel. Vraag me nog steeds af hoe het komt, want dit is gebeurt nadat ik ze had losgekoppeld tijdens het flashen van andere HD's.

Gisteren nog een ST32000542AS besteld en net geupdate en ingebouwd. Daarna alle partitie's verwijderd via telnet en complete systeem reset. Nu is hij bezig met het aanmaken van een RAID5 met alle Seagate schijven en daarna de WD als losse opslag erbij in.

Alleen jammer dat ik nu 2 stille seagate's heb en één die af en toe een "clang" geluid maakt :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldvs
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Msniekers schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 22:19:
Ik heb sinds twee weken de F4 draaien in een DS211. Wel de firmware patch direct toegepast. Vwb geluid heb ik geen last van trillingen of resonanties.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody

Rhapsody

In Metal We Trust

ronaldvs schreef op woensdag 29 december 2010 @ 12:09:
[...]

Ik heb sinds twee weken de F4 draaien in een DS211. Wel de firmware patch direct toegepast. Vwb geluid heb ik geen last van trillingen of resonanties.
Moet je die firmware patch aanvragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Rhapsody schreef op woensdag 29 december 2010 @ 12:13:
Moet je die firmware patch aanvragen?
Google al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody

Rhapsody

In Metal We Trust

Nee, maar wel Synology.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marketeer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-05 12:51
Volgens mij F4 update gewoon bij Samsung

En de update voor je Synology bij het Synology support team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

Toch wel ietswat raar (voor een n00b als ik) om te zien dat de nieuwe DS211+ in sommige gevallen onder doet aan zijn oudere broer (DS210+). Iemand die hier een logische verklaring voor heeft? Bekijk deze test bijvoorbeeld eens.

Bovendien zijn de verschillen met de DS211 ook miniem. De grote vraag, is dit het prijsverschil van 20% waard? Wellicht dat de dubbele hoeveelheid RAM een wat betere performance geeft bij de additionele functies zoals FTP of Usenet, maar verder zie ik geen grote verschillen.

Kan iemand met wat meer kennis van Synology vertellen waarom men de DS211+ zou verkiezen boven de DS211?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
Wat bekend is is dat als je paketten als Joomla gaat draaien meer geheugen wel erg prettig is. Je gaat dan namelijk bij iedere pagina vele queries doen in MySQL en dat werkt veel beter met veel geheugen, anders moet je steeds op de schijf wachten en worden pagina's heel langzaam geladen. In dat soort gevallen is geheugen belangrijker dan processorsnelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vwb LCC
Hier heb ik een DS411j met 4x WD20EARS in RAID5 sinds een week staan.
De LCC is 460,460,462,459, dus lijkt ca 4x per uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcied
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:32
Exirion schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 15:57:
[...]

Nee, je kunt ze gewoon flashen en zonder dataverlies weer gebruiken :)
Is helemaal goed gegaan, alle data is behouden en de DS211j loopt weer en nu maar hopen dat er geen data corrupt is geraakt toen ik hem nog niet gepatcht had ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 20:49

bdu

ronaldvs schreef op woensdag 29 december 2010 @ 12:09:
[...]

Ik heb dus ook een week of twee de DS211 met een enkele F4, werkt vooralsnog perfect.

Die fix kun je alleen toepassen met normaal desktop systeem? Heb alleen een laptop en NAS :S
Pagina: 1 ... 52 ... 66 Laatste

Dit topic is gesloten.