Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• BlaBla1973
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:47
Magic schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 10:40:
on another note:

Ik heb sabnzbd weer werkende gekregen door uit de firmware 2.3 de bestanden libcrypto.so.0.9.8 en libssl.so.0.9.8 te kopieeren en in /volume1/@appstore/sab2/utils/lib te plaatsen.

Echter ik heb het gevoel dat hij een stukje langzamer download dan met 2.3 op mijn ds209.

Waar ik eerder 1,4 tot 1,6 MB/s haalde met ongeveer 60-70% processorgebruik, haal ik nu 1,0 tot 1,2 MB/s met ongeveer 80-90% processorgebruik. Zien jullie ook zoiets gebeuren?
Ik heb ook een DS209 met 2.3 en ik dl met 80-90% processorgebruik met 2,6-2,8MB/sec.
Dat is met 8 lijnen zonder ssl

Computer nr 486 denk ik..

• BartS12
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-11 23:31
Om alle informatie over snelle / langzame transfers een beetje bij elkaar te verzamelen (en dit topic er niet al teveel mee te vullen), heb ik een apart topic geopend:
Sterk varierende snelheid met Synology DS210j

Met name extra informatie vanuit Synology (of zelfs alleen het verhaal dat 'men' er mee bezig is), is daar meer dan welkom.

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:34

Ankh

|true

Zojuist bij de distri (importer voor NLD) een DS-701+ besteld. :)

Zal me benieuwen (na de DS-409+ te hebben gehad), hoe deze werkt.
Uit eindelijk is de interface natuurlijk hetzelfde. Maar qua snelheid zal er zeker wel wat anders zijn.

[ Voor 56% gewijzigd door Ankh op 30-08-2010 16:49 ]

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• Jormungandr
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-11 11:52
Ik heb nu alweer verlies van USB devices. Is er nog iemand die dit al tegengekomen is? Zowel externe backup schijf als usb printer worden gewoon niet meer gevonden. Reboot helpt wel, maar dat is logischerwijs niet ideaal :P.

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-11 10:53

Edgarz

Tweako-active since1986

Verwijderd schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 20:03:
Ik heb SABnzbd werkend gekregen op DSM3.0 via ipkg
code:
1
ipkg install python25 py25-cheetah py25-cherrypy py25-openssl sqlite

Edit daarna de laatste regel in /var/packages/sab2/target/scripts/sabstart.sh naar
code:
1
/opt/bin/python2.5 $DIR/sab/SABnzbd.py -s ${IPaddr}:${port} -f $DIR/sab/sab.ini -d

PROFIT!

Als je daarna sabstatus.sh & sabstop.sh ook nog edit op dezelfde wijze kun je het process nog stoppen en de status correct weergeven in DSM ook ;)

[afbeelding]
Ik heb de files aangepast, maar geen resultaat. Moet ik nog rebooten of id.?

update...reboot heeft ook geen effect

[ Voor 3% gewijzigd door Edgarz op 30-08-2010 23:02 ]

• vndk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-11 12:43
Vraagje (enigszins op topic, aangezien er een DS109 of DS110 (+) komt) ;

Ik heb een Linksys WRT150N router.
Kun je een NAS gewoon op een van de ethernet poorten (de gele) aansluiten? Op poort 1 zit nu alleen mijn receiver aangesloten.

Afbeeldingslocatie: http://reviews.cnet.com/sc/32327689-2-440-back-4.gif

De receiver staat boven mijn PS3, die draadloos werkt.
Hoe kan ik de PS3 ook bedraad aansluiten, zonder nwe kabels te trekken? dmv een 'switch' ?
zoals deze> Linksys switch

?

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Ja, je kunt de NAS gewoon aanlsuiten op de gele poort. Je hebt dan wel max 100Mbps (LAN snelheid router).

Als je een PS3 zonder kabels wilt aansluiten heb je idd een switch nodig.

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-11 07:13
Jormungandr schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 19:23:
Ik heb nu alweer verlies van USB devices. Is er nog iemand die dit al tegengekomen is? Zowel externe backup schijf als usb printer worden gewoon niet meer gevonden. Reboot helpt wel, maar dat is logischerwijs niet ideaal :P.
Heb ik soms ook wel eens ja. Best irritant. Oplossing is idd een reboot.

• vndk
Edgarz schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 22:16:
Ja, je kunt de NAS gewoon aanlsuiten op de gele poort. Je hebt dan wel max 100Mbps (LAN snelheid router).

Als je een PS3 zonder kabels wilt aansluiten heb je idd een switch nodig.
Dus de router is een beperkende factor qua snelheid?
Hoe kan ik dat omzeilen? Alleen met een andere router?
Of is 100 Mbps snel genoeg om 720p / 1080p films te streamen van deNAS naar de PS3 ?

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-11 07:24
Glenn77 schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 08:14:
[...]

Of is 100 Mbps snel genoeg om 720p / 1080p films te streamen van deNAS naar de PS3 ?
Ja 100Mbps is snel genoeg hoor. En als je PS3 het niet trekt is het wellicht nog mogelijk om een kopie te maken op je ps3. Maar ja daarvoor heb je de nas eigenlijk natuurlijk, is meer een noodoplossing dus. Wifi is ieder geval niet aan te raden bij de ps3. In ieder geval de oude ps3, ik weet niet of de nieuwere ook sneller wifi hebben meegekregen.

flickr - WOT Profile - Game PC

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:50

Crusader

Arc Nature

Jormungandr schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 19:23:
Yep. M'n externe SATA disk was ie steeds kwijt na een dag. Nu ie via USB is aangesloten blijft ie netjes aanwezig.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:17
Glenn77 schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 08:14:
[...]

Dus de router is een beperkende factor qua snelheid?
Hoe kan ik dat omzeilen? Alleen met een andere router?
Je kan beter een Gigabit switch aansluiten op je router en dan alle apparaten op de switch zetten. Weet je zeker dat je geen problemen hebt en dat je router het niet trekt. Als je router 100Mbit is wil nog niet zeggen dat hij dit ook haalt, meestal is het namelijk lager en dan zal je streaming gaan stotteren.

• emiel74
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:58
Even een simpele vraag voor de kenners: M'n DS110j is op m'n router aangesloten. Omdat de wifi op m'n laptop beperkt is tot "g", en ik daardoor niet de maximale snelheid haal, wil ik graag overstappen op een bekabeld netwerk met gigabit switch.

Dien ik dan nog instellingen te wijzigen of kan ik gelijk al m'n diskstation benaderen (met het nieuwe IP adres natuurlijk)?

• vndk
loyske schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 10:47:
[...]

Je kan beter een Gigabit switch aansluiten op je router en dan alle apparaten op de switch zetten. Weet je zeker dat je geen problemen hebt en dat je router het niet trekt. Als je router 100Mbit is wil nog niet zeggen dat hij dit ook haalt, meestal is het namelijk lager en dan zal je streaming gaan stotteren.
als ik een 5 poorts gigabit switch gebruik (vanuit de meterkast) , dan loopt er nog steeds maar 1 kabel naar de woonkamer waar de receiver en de PS3 staan. Kan ik deze kabel 'splitsen' dmv een (goedkope) switch of moet hier dan ook een gigabit-switch?

(sry, maar ik ben echt niet thuis in het netwerk gebeuren :P )

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:01
[...]

Niet helemaal waar! Ik heb nog nooit routers gezien die op hun interne switch de 100 mbit niet halen (alleen slechte). Als het lokaal binnen je LAN blijft gaat helemaal niets door de routeringslogica van je router heen en moet de switch in die router je gewoon 100 mbit kunnen geven. Wat natuurlijk niet wegneemt dat gigabit altijd beter is :P.
Glenn77 schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 13:08:
[...]

als ik een 5 poorts gigabit switch gebruik (vanuit de meterkast) , dan loopt er nog steeds maar 1 kabel naar de woonkamer waar de receiver en de PS3 staan. Kan ik deze kabel 'splitsen' dmv een (goedkope) switch of moet hier dan ook een gigabit-switch?

(sry, maar ik ben echt niet thuis in het netwerk gebeuren :P )
Euhm, dat antwoord is toch niet zo moeilijk te beredeneren? :). Als je in je meterkast een gigabit switch plaatst en in je woonkamer een cheape 100 mbit switch, dan houd je uiteraard maar 100 mbit over (zwakste schakel). Als je NAS in de meterkast staat en je wilt naar gigabit, dan zul je dus én in de meterkast én in de woonkamer een gigabit switch moeten zetten :).
emiel74 schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 12:22:
Even een simpele vraag voor de kenners: M'n DS110j is op m'n router aangesloten. Omdat de wifi op m'n laptop beperkt is tot "g", en ik daardoor niet de maximale snelheid haal, wil ik graag overstappen op een bekabeld netwerk met gigabit switch.

Dien ik dan nog instellingen te wijzigen of kan ik gelijk al m'n diskstation benaderen (met het nieuwe IP adres natuurlijk)?
Je hoeft niets te wijzigen! Als jij een gigabit switch koopt en die netjes met een LAN poort van je router verbindt, dan komen al je apparaten aan je gigabit switch gewoon op hetzelfde netwerk te zitten. En werken de infrastructuur services van je router dus ook op die switch (dhcp, router, etc.)

[ Voor 61% gewijzigd door eymey op 31-08-2010 13:33 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• loyske
eymey schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 13:28:
[...]

Niet helemaal waar! Ik heb nog nooit routers gezien die op hun interne switch de 100 mbit niet halen (alleen slechte). Als het lokaal binnen je LAN blijft gaat helemaal niets door de routeringslogica van je router heen en moet de switch in die router je gewoon 100 mbit kunnen geven. Wat natuurlijk niet wegneemt dat gigabit altijd beter is :P.
Hmm is toch ook niet helemaal waar.
Meestal de wat oudere modellen die dan niet meteen slecht zijn, hebben dit.
Ik gebruik nog steeds een WRT54GL (met DD-WRT) en deze had toch moeite om HD films te streamen vanaf mijn NAS. Nadat ik toen een Gbit switch ben gaan gebruiken was alles opgelost.

• eymey
Hmmm met een WRT54GL met Tomato nooit last van gehad :S. Then again, het zal idd vast wel zo zijn dat sommige routers (dus blijkbaar ook de WRT54GL) de losse poorten softwarematig aan elkaar bridgen zodat er een 'switch' ontstaat. Maar in de designs van tegenwoordig is dat volgens mij nauwelijks meer het geval. En ook diverse speedtouch modems, routers van sitecom, e.d. hebben altijd de maximale doorvoer geboden op de switch.

[ Voor 76% gewijzigd door eymey op 31-08-2010 14:28 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• Kurdy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-08 10:41
Ik heb een DS207 met twee aparte volumes (ik weet het verschil niet precies tussen basic en JBOD :$ ).
Deze wil ik converteren in RAID-1. Maar ik kan niet bedenken hoe ik dat moet doen.

Als ik in de "volume manager" op "manage" klik, kan ik alleen kiezen voor "iSCSI Target (Regular Files): Choose one volume and share some space to create iSCSI Target."

Kan iemand mij op weg helpen? (data behoud niet belangrijk)

• emiel74
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:58
[...]
Je hoeft niets te wijzigen! Als jij een gigabit switch koopt en die netjes met een LAN poort van je router verbindt, dan komen al je apparaten aan je gigabit switch gewoon op hetzelfde netwerk te zitten. En werken de infrastructuur services van je router dus ook op die switch (dhcp, router, etc.)
Bedankt! Het werkt!

• vndk
[...]

Euhm, dat antwoord is toch niet zo moeilijk te beredeneren? :). Als je in je meterkast een gigabit switch plaatst en in je woonkamer een cheape 100 mbit switch, dan houd je uiteraard maar 100 mbit over (zwakste schakel). Als je NAS in de meterkast staat en je wilt naar gigabit, dan zul je dus én in de meterkast én in de woonkamer een gigabit switch moeten zetten :).

[...]
Okeej. En bij NAS plaatsing in de woonkamer; enkel een gigabit switch (ook in woonkamer) tbv receiver, PS3 en NAS?
dan heb ik dus enkel 1 poort op de router in gebruik (kabel naar woonkamer) en WIFI voor de laptop.

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:57
Als je van A naar B wil op gigabit, moet alles gigabit tussen de twee zijn. Een aftakking naar 100Mbit zou dan kunnen... maar waarom zou je?

No production networks were harmed during this posting

• vndk
dat weet ik dus niet.
ik vraag even door om er iets inzicht van (proberen) te krijgen.
zodoende hoop ik de juiste keuze te maken mbt aanschaf NAS en eventueel switch(es)

dus alle ideeen zijn welkom :)

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

[...]

Ach, het moet raar lopen om een 100 Mbit verbinding geen HD te laten streamen. Een beetje router haalt 90 Mbit, 99% van de HD streams hebben aan 50 Mbit netto snelheid (6,25 MB/s) genoeg.

• lier
  • Laatst online: 20:28

lier

MikroTik nerd

Glenn77 schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 21:22:
dat weet ik dus niet.
ik vraag even door om er iets inzicht van (proberen) te krijgen.
zodoende hoop ik de juiste keuze te maken mbt aanschaf NAS en eventueel switch(es)

dus alle ideeen zijn welkom :)
Heel eenvoudig, voor gigabit heb je 8 aders nodig dus splitsen is geen optie.
En een gigabit switch heb je al vanaf ongeveer 30 euro en dan ben je in een keer helemaal klaar.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:47
Op mijn ds210j heb ik een mapje aangemaakt die Music heet alleen nu ik de media server heb geactiveerd zijn er nog 2 mapjes aangemaakt die video en photo heten. De map music is dus niet standaard aangemaakt. Wordt de music map die ik gebruikt nu ook toch gebruikt voor de media server? Of is er iets fout gegaan.
Helaas kan ik het nog niet kunnen testen aangezien ik nog geen appaart met dlna heb, wel ga ik binnenkort een tv met dlna kopen vandaar mijn vraag.

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19:28
InfoTracer schreef op woensdag 01 september 2010 @ 23:22:
Op mijn ds210j heb ik een mapje aangemaakt die Music heet alleen nu ik de media server heb geactiveerd zijn er nog 2 mapjes aangemaakt die video en photo heten. De map music is dus niet standaard aangemaakt. Wordt de music map die ik gebruikt nu ook toch gebruikt voor de media server? Of is er iets fout gegaan.
Helaas kan ik het nog niet kunnen testen aangezien ik nog geen appaart met dlna heb, wel ga ik binnenkort een tv met dlna kopen vandaar mijn vraag.
Ja, die map music wordt nu door de DLNA server gebruikt.

Arriving Somewhere but not here....

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:08
Ik heb een probleem met het seeden van torrents op m'n DS110j. Na uit te zijn geweest, verandert de progress van torrents soms in "unknown" en begint hij opnieuw met hash checken (terwijl de ware progress gewoon 100% is en de hash check al gedaan is). Deze hash checks kosten enorm veel tijd en de processor en disk worden zwaar belast, waardoor de NAS bijna niet meer reageert.

Iemand een idee hoe dit komt en/of hoe dit op te lossen is (behalve niet rebooten/uitzetten)? Ik heb geen enkele instelling veranderd, dus anders dan uit-/aanzetten zou ik niet weten wat het zou moeten triggeren. Heb op het Synology forum en in dit topic lopen zoeken, maar kan dit specifieke probleem niet vinden.
Ik had zelf het idee dat de NAS aan de hand van fastresume.torrent kan bepalen in welke staat een torrent verkeert, dus waarom de NAS soms de kluts kwijt is, is me onduidelijk (de fastresume.torrent files staan er nog).

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-11 07:13
josh-hill schreef op donderdag 02 september 2010 @ 13:33:
Ik heb een probleem met het seeden van torrents op m'n DS110j. Na uit te zijn geweest, verandert de progress van torrents soms in "unknown" en begint hij opnieuw met hash checken (terwijl de ware progress gewoon 100% is en de hash check al gedaan is). Deze hash checks kosten enorm veel tijd en de processor en disk worden zwaar belast, waardoor de NAS bijna niet meer reageert.

Iemand een idee hoe dit komt en/of hoe dit op te lossen is (behalve niet rebooten/uitzetten)? Ik heb geen enkele instelling veranderd, dus anders dan uit-/aanzetten zou ik niet weten wat het zou moeten triggeren. Heb op het Synology forum en in dit topic lopen zoeken, maar kan dit specifieke probleem niet vinden.
Ik had zelf het idee dat de NAS aan de hand van fastresume.torrent kan bepalen in welke staat een torrent verkeert, dus waarom de NAS soms de kluts kwijt is, is me onduidelijk (de fastresume.torrent files staan er nog).
Hoe reboot je? Stop je netjes eerst de package en herstart je vervolgens de NAS d.m.v. de interface of rop je de stekker er gewoon uit?

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:08
smeerbartje schreef op donderdag 02 september 2010 @ 13:36:
[...]

Hoe reboot je? Stop je netjes eerst de package en herstart je vervolgens de NAS d.m.v. de interface of rop je de stekker er gewoon uit?
Het gebeurt iig in beide van de volgende gevallen (wel eens):
1. alle torrents pauzeren, daarna NAS uitzetten/rebooten via web interface
2. torrents niet pauzeren, alleen NAS uitzetten/rebooten via web interface

Ik doe tegenwoordig altijd het laatste (omdat het eerste niet bleek te helpen). Ik trek nooit de stekker er uit.

Nog even over de fastresume.torrent: deze staat er nog voor de resume, maar als ik dan handmatig resume aanklik is hij weg, komt er unknown te staan en begint hij de hash check.

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:04

Boss

+1 Overgewaardeerd

Is er hier iemand met ervaring met de combinatie Synology + Domotica? Ik wil er eens wat mee gaan experimenteren maar weet niet zeker of een USB X-10 set ook zou kunnen werken op de Synology.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:28
Ik heb hier een leuke situatie heb het ff gepost bij synology hebben jullie nog enige ideetjes ben inmiddels wel mijn data aan het terugkopieren naar een ext 1.5TB schijf, mijn data is dus gelukkig gered.

Blijft wel vaag dat ik dus al met de 2de unit na het upgraden van de firmware problemen krijg om zelfs een fatsoenlijke RAID5 op te zetten.

http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=7&t=27759

Topcje is er weer dus voor diegene die mijn verhaal even willen lezen :)

[ Voor 19% gewijzigd door SpoekGTi op 02-09-2010 21:56 ]

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 00:05
SpoekGTi schreef op donderdag 02 september 2010 @ 17:10:
Ik heb hier een leuke situatie heb het ff gepost bij synology hebben jullie nog enige ideetjes ben inmiddels wel mijn data aan het terugkopieren naar een ext 1.5TB schijf, mijn data is dus gelukkig gered.

Blijft wel vaag dat ik dus al met de 2de unit na het upgraden van de firmware problemen krijg om zelfs een fatsoenlijke RAID5 op te zetten.

http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=7&t=27759

Hmmz lijkt erop dat mijn topic offline is gehaald ivm aanpassing van tekst....
Vreemde situatie. Ik heb ook een DS410 met 4x 1.5TB Samsing HD154UI, en eigenlijk draait het prima... In het begin heb ik 1 failed drive gehad, maar ma omwisselen met een nieuwe en de rebuild van de RAID array was het probleem opgelost...

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:12

Cheezus

Luiaard

Ik heb in mijn +/- 2 maand oude DS210j last van een ratelende fan. Op hogere snelheid heeft doet ie het wel goed maar op de laagste stand (tijdens idlen, wat hij het grootste deel van de dag doet) hoor je een ratelend geluid, ik gok een brakke lager.

Heeft iemand ervaring met de garantieservice van synology? Zouden ze een nieuwe fan opsturen zodat ik hem zelf kan vervangen of moet het hele apparaat worden opgestuurd voor garantie (in dat geval koop ik zelf wel een nieuwe fan..)?

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-11 10:21
Zeker, heb destijds een ticket ingediend en kreeg zonder problemen een nieuwe fan opgestuurd. Moet 'em alleen nog inbouwen maargoed... Super service daar.

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

• wvexeltweakers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-07 15:49

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

smeerbartje schreef op donderdag 02 september 2010 @ 13:36:
[...]

Hoe kan ik rebooten via de interface in DSM 3.0 beta?
Ik kom die optie nergens tegen....
Heb ineens weer problemen met Download Station, taken blijven weer op status Onbekend staan....
Is nog steeds niet goed werkend, dus.

Samsung S23 Ultra 256GB

• Mathieuh
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-09-2023
Leuk hoor iTunes 10, maar m'n synology ds209+II iTunes library is helemaal leeg als ik die bekijk via iTunes 10 en ik ben niet de enige: http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=47&t=27766

Synology laat via twitter weten hard bezig te zijn aan een oplossing en komt hier zo spoedig mogelijk mee.
Ook geven ze een link naar een artikel waar wordt uitgelegd hoe men kan downgraden naar iTunes 9.2.1 : http://bit.ly/aGhh4E

[ Voor 37% gewijzigd door Mathieuh op 02-09-2010 23:56 ]

Verwijderd

wvexeltweakers schreef op donderdag 02 september 2010 @ 23:17:
[...]

Hoe kan ik rebooten via de interface in DSM 3.0 beta?
Ik kom die optie nergens tegen....
Heb ineens weer problemen met Download Station, taken blijven weer op status Onbekend staan....
Is nog steeds niet goed werkend, dus.
Via de "start" knop (het menu). Logout - Restart - Shutdown

• loyske
Edgarz schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 21:42:
[...]

Ach, het moet raar lopen om een 100 Mbit verbinding geen HD te laten streamen. Een beetje router haalt 90 Mbit, 99% van de HD streams hebben aan 50 Mbit netto snelheid (6,25 MB/s) genoeg.
Dat liep het bij mij raar ;)
Als je router (wrt54gl) niet de throughput aankan en maar 36Mbit max doet.

• Volk
  • Laatst online: 16:13
Sinds een paar maanden heb ik ook Syno DS-209 II+ voor enige veiligheid voor mijn foto's
Uitstekend apparaat en tot nu toe geen noemenswaardige problemen gehad.

Mijn 2 schijven staan in Raid 1 voor bescherming tegen het falen van een HD.
Prima tot zover.
Probleem is alleen dat Raid 1 enkel bescherming biedt tegen het falen van HW en dat dit niet gezien mag worden als backup, omdat het geen bescherming biedt tegen bv, user error, huis vliegt in de fik, onweer vernietigt mijn Syno en HD's etc.
Kortom er moet een backup gemaakt worden van mijn meest dierbare gegevens en dat zijn mijn foto's.

Nu is er een manier om een USB schijf aan te sluiten op de nas, maar hierover heb ik nog een paar vragen:

Graag wil ik mijn schijf formatteren als NTFS of desnoods als FAT32, zodat deze schijf te benaderen is vanaf iedere Windows machine. Ik gebruik geen *nix, dus EXT3/4 is geen serieuze optie, omdat dit out-of-he box niet werkt op Windows.
  • Hoe snel/langzaam is NTFS/FAT32 op USB?
Omdat ik de opslag graag compact en draagbaar wil houden, zit ik te denken aan een WD Passport op USB, omdat dit zeer kleine schijfjes zijn die tevens geen netspanning nodig hebben.
  • Ervan uitgaand dat ik geen USB poorten in gebruik heb. Kan de Syno het schijfje voorzien van voldoende stroom via één van de USB poorten?

• eymey
Ik heb eigenlijk nog nooit een 2,5 inch diskje aan de Synology geprobeerd (heb toevallig ok de 209+II) maar wel andere dingen, zoals bv. USB fm transmitters. Mijn vermoeden is dat het wel zal werken.

En volgens mij worden NTFS-geformatteerde schijfjes gewoon herkend! Snelheid zal bij NTFS altijd een issue blijven, maar voor backup doeleinden (waar je niet op gaat zitten wachten, neem k aan) prima geschikt.

• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-11 10:09
rfolkers schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 10:14:
  • Ervan uitgaand dat ik geen USB poorten in gebruik heb. Kan de Syno het schijfje voorzien van voldoende stroom via één van de USB poorten?
Ik heb een WD paspoort en ook de ds209+II, en dat werkt gewoon. Verder gebruik ik ook een WD1.5TB dingetje met eigen stroomvoorziening voor backups, dat werkt ook (uiteraard )... De snelheid is niet zo snel, vind ik dan, maar goed, wat degene voor me zei, een backup maak ik 's avonds voor het slapen gaan, en 's ochtend is ie klaar.

• Volk
eymey schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 10:17:
Ik heb eigenlijk nog nooit een 2,5 inch diskje aan de Synology geprobeerd (heb toevallig ok de 209+II) maar wel andere dingen, zoals bv. USB fm transmitters. Mijn vermoeden is dat het wel zal werken.

En volgens mij worden NTFS-geformatteerde schijfjes gewoon herkend! Snelheid zal bij NTFS altijd een issue blijven, maar voor backup doeleinden (waar je niet op gaat zitten wachten, neem k aan) prima geschikt.
Oké, Ik verwacht eigenlijk ook geen problemen met een 2,5" schijf, maar in dit soort gevallen is het handig om even ervaringen van anderen te horen, voordat je 80 euro over de balk gooit :)

Ik begrijp dat performance niet het belangrijkst is, maar tussen traag en traag zit verschil. Stel dat ik een backup wil maken van 100Gb en het schijfje doet max 1MB/s, dan duurt zo'n backup:

(100*1024)/3600= 28,44 uur. Dit lijkt me nou ook weer niet de bedoeling :)

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Sinds vandaag de DS710+ in huis. Heb bij SABnzbd en Transmission voor elkaar dat ze een directory in de gaten houden voor nzb's en torrents die gedownload moeten worden.

SABnzbd werkt perfect.
Transmission doet het wel; de torrent wordt geladen, in de incomplete-dir staan tijdelijk bestanden en het eindresultaat wordt naar de downloads-dir verplaatst. Alleen... laat transmission nooit wat zien in de webinterface! Hij is altijd met 0 torrents bezig, het dataverkeer is 0 up en 0 down.

Transmission zelf is er dus van overtuigd dat hij niks aan het doen is, maar mijn bestanden worden netjes gedownload. Hoe krijg ik hem zover dat ik wel weer de status bij kan houden in de webinterface? Versie 2.04 gebruik ik.

Heb wel dit op true:
code:
1
 trash-original-torrent-files: Boolean (default = false) Delete torrents added from the watch directory.

Maar dat lijkt me alleen om de .torrent uit de watch directory te halen.

[ Voor 13% gewijzigd door Gizz op 03-09-2010 21:11 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

rfolkers schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 10:32:
[...]

Oké, Ik verwacht eigenlijk ook geen problemen met een 2,5" schijf, maar in dit soort gevallen is het handig om even ervaringen van anderen te horen, voordat je 80 euro over de balk gooit :)

Ik begrijp dat performance niet het belangrijkst is, maar tussen traag en traag zit verschil. Stel dat ik een backup wil maken van 100Gb en het schijfje doet max 1MB/s, dan duurt zo'n backup:

(100*1024)/3600= 28,44 uur. Dit lijkt me nou ook weer niet de bedoeling :)
Mijn ervaring met de "gewone" USB harde schijven is dat ze tussen de 20 en 30MB/s halen. Aan de onderkant als het veel kleine bestandjes zijn en aan de bovenkant bij grotere bestanden.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

• Volk
Weakling schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 21:24:
[...]

Mijn ervaring met de "gewone" USB harde schijven is dat ze tussen de 20 en 30MB/s halen. Aan de onderkant als het veel kleine bestandjes zijn en aan de bovenkant bij grotere bestanden.
Dat weet ik, maar hoe presteert een NTFS geformatteerd externe schijf icm met een Synology Nas?

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

loyske schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 09:54:
[...]

Dat liep het bij mij raar ;)
Als je router (wrt54gl) niet de throughput aankan en maar 36Mbit max doet.
Een wireless G router (wrt54gl) heeft geen netto throughput van 54 Mbps. Netto is de werkelijke doorvoer ongeveer de helft, maar nog minder als je geen nette 54 Mbit verbinding kunt hebben.

Gedraagt zich dus normaal en niet 'raar'.

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Ik heb ook een Synology DS209+II gekocht, heb er 2x 2TB Samsung schijven ingestopt, maar ik kom er maar niet achter hoe ik een basic volume aanmaak. Hij blijft ze op standaard modus zetten wat in mijn ogen meer zoiets is als Raid 1... Kijk ik er nu overheen of is het heel simpel om een basic volume aan te maken?

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

• Volk
rfolkers schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 23:31:
[...]

Dat weet ik, maar hoe presteert een NTFS geformatteerd externe schijf icm met een Synology Nas?
Vraag is ondertussen opgelost, want ik heb maar gewoon zo'n schijfje opgehaald.

Bij een MKV van 10GB gaat hij met +/- 17MB/s.
Dit is dus vanaf interne schijf naar USB station dmv Filestation.

Valt me nog reuze mee gelukkig :)

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Nog een vraag (nadat op de vorige overweldigend gereageerd is :P ):

De DS710+ en Windows 7 hebben ruzie; ik kan geen drivemapping aanmaken, wat bij mijn oude server nooit een probleem was.

Gewoon in de verkenner gaan naar \\nas, een username + wachtwoord invullen werkt perfect.
Wil ik daarna een drivemapping aanmaken (P:), dan zeurt W7 4x om username + wachtwoord en uiteindelijk zegt hij dat het niet lukt, zonder enige uitleg of oplossing.

Ook in de commandprompt even 'net use P: \\nas' intypen resulteert in een foutmelding dat hij de server niet kan vinden. Type ik daarna weer even los \\nas in de verkenner, dan zit ik binnen een tel bij al mijn bestanden..

Iemand enig idee?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• N3oC
  • Laatst online: 21-11 13:28
Gizz schreef op zondag 05 september 2010 @ 21:46:
Nog een vraag (nadat op de vorige overweldigend gereageerd is :P ):

De DS710+ en Windows 7 hebben ruzie; ik kan geen drivemapping aanmaken, wat bij mijn oude server nooit een probleem was.

Gewoon in de verkenner gaan naar \\nas, een username + wachtwoord invullen werkt perfect.
Wil ik daarna een drivemapping aanmaken (P:), dan zeurt W7 4x om username + wachtwoord en uiteindelijk zegt hij dat het niet lukt, zonder enige uitleg of oplossing.

Ook in de commandprompt even 'net use P: \\nas' intypen resulteert in een foutmelding dat hij de server niet kan vinden. Type ik daarna weer even los \\nas in de verkenner, dan zit ik binnen een tel bij al mijn bestanden..

Iemand enig idee?
Probeer eens \\nas\map als drive mapping? misschien dat het dan wel werkt!

https://www.linkedin.com/in/coenversluis || http://www.judovianen.nl

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Dat werkt! Alleen krijg ik op deze manier drive g t/m z als ik elk mapje apart moet mappen. Is hier een oplossing voor? En dan bedoel ik iets netters dan een nieuwe directory aanmaken om daarin alle gedeelde mappen te gooien, waarna ik een mapping naar die directory maakt.

Wil gewoon direct kunnen mappen zonder aan de directoriestructuur te sleutelen. Of is dat iets dat niet kan?

• N3oC
  • Laatst online: 21-11 13:28
Gizz schreef op zondag 05 september 2010 @ 22:37:
Dat werkt! Alleen krijg ik op deze manier drive g t/m z als ik elk mapje apart moet mappen. Is hier een oplossing voor? En dan bedoel ik iets netters dan een nieuwe directory aanmaken om daarin alle gedeelde mappen te gooien, waarna ik een mapping naar die directory maakt.

Wil gewoon direct kunnen mappen zonder aan de directoriestructuur te sleutelen. Of is dat iets dat niet kan?
Je kan misschien symbolic links maken op je nas (via de shell) met al je share mappen in 1 map, even zoeken op google hoe dat werkt ;) Geen garantie maar een heldere ingeving die misschien kan werken, op de zondag avond O-)

[ Voor 5% gewijzigd door N3oC op 05-09-2010 23:01 . Reden: Zondag avond typos... Bier is niet goed voor typ-kunsten :+ ]

https://www.linkedin.com/in/coenversluis || http://www.judovianen.nl

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ik zal er eens naar kijken. Bedacht me net dat ik bij mijn win2k3-server ook gewoon een hoofddirectory had waar alles in zat.

Nog een probleem: SABnzbd en Transmission downloaden beide naar /Downloads/incomplete. Als iets klaar is gaat het naar /Downloads. Van daaruit wil ik het handmatig naar de juiste map verplaatsen. Alleen mag dit niet van het systeem, omdat de files owner '0' hebben. Ook als ik als admin/root inlog op de webbased filemanager krijg ik de melding dat ik te weinig priviliges heb.

Hoe los je dit structureel op? Dus zonder dat ik elke keer moet telnetten om files te chmodden :/

Pff, tot nu toe vind ik het instellen en gebruik van het ding een stuk ingewikkelder dan mijn oude server. Het is maar goed dat hij flink zuiniger is, want ik zou bijna gaan twijfelen aan de aankoop :P

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Niemand in dit topic die weet hoe ik een basic volume moet aanmaken...? :F

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
0 = root, je moet je Daemons niet als root laten lopen. Verder kan je ze ook als nobody bestanden laten opslaan, dan kan iedereen er bij. Jezelf aan root *gid 0* toevoegen is gevaarlijk.

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Wellicht ook een idee hoe ik het dan het simpelst verander? Ik heb gewoon dit SAB-pakketje gedownload en toegevoegd via de packetmanager. Heb verder nergens (bewust) de Daemon als root laten draaien of mezelf 'aan root *gid 0* toevoegd' (weet niet eens wat dat is).

Heb nu in ieder geval in SAB zelf al een optie gevonden om bestanden die klaar zijn meteen te chmodden naar 755. Als dat voldoende is ben ik natuurlijk ook al tevreden, of heb ik dan alsnog dingen gevaarlijk draaien?

edit: blah, als ik via telnet mijn gedownloade bestanden probeer te chmodden lukt het nog niet. Ik doe gewoon een recursive chmod in de downloaddir: 'chmod -R 777 .' Geen foutmelding, maar ik mag nog steeds niet verplaatsen. Ook de files die door SABnzbd meteen worden gechmod naar 777 zijn niet verplaatsbaar.

Dacht dit even allemaal in een avondje in te stellen. Ben nu sinds vrijdagmiddag bezig en het doet allemaal nog steeds niet wat ik wil :z

[ Voor 49% gewijzigd door Gizz op 06-09-2010 00:23 ]

• fanatic_david
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-11 23:00

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

@ Gizz:

Om ervoor te zorgen dat mijn door SABnzbd+ gedownloade bestanden de juiste user en group als eigenaar hebben heb ik het volgende gedaan:
  1. in SABnzbd+ de directory ingesteld waar mijn userscripts staan (Instellingen > Mappen > Gebruikersmappen), in mijn geval /volumeUSB1/usbshare/nzb/scripts
  2. in eerdergenoemde directory een bestand ChangeOwner.sh aangemaakt met volgende inhoud ('david' en 'users' moeten worden vervangen door de gewenste user en group):
    !/bin/sh

FULL_PATH=$1

## Change owner and group of the final directory and its contents
    chown -R david:users "$FULL_PATH"
  3. eerdergenoemd script uitvoerbaar gemaakt met volgend commando:
    chmod 755 ChangeOwner.sh
This should do the trick...tenzij ik een stap vergeten ben :P

[ Voor 45% gewijzigd door fanatic_david op 06-09-2010 00:33 ]

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Heb dat gedaan (natuurlijk met Gizz:users en niet david), over 7 minuten weet ik meer want dan is er weer een download klaar. Al begrijp ik het nog steeds niet helemaal, want zodra ik iets chmod naar 777 zou toch iedereen de file moeten kunnen verplaatsen, ongeacht de eigenaar?

Overigens had ik dit script al ongeveer handmatig gedaan. Chown naar Gizz (recursive) en daarna chmod naar 777, maar dat mocht ook niet baten. Al zag ik wel in de filemanager dat de owner netjes naar Gizz was veranderd.

edit: Nee, dit script heeft niks veranderd aan het probleem. Ik heb ook nog in de 'SABnzbd helper' applicatie de optie 'Set file & directory read/write rights for everyone' gebruikt maar mijn files staan nog steeds muurvast in de huidige directory.

[ Voor 48% gewijzigd door Gizz op 06-09-2010 00:45 ]

• loyske
Edgarz schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 00:48:
[...]

Een wireless G router (wrt54gl) heeft geen netto throughput van 54 Mbps. Netto is de werkelijke doorvoer ongeveer de helft, maar nog minder als je geen nette 54 Mbit verbinding kunt hebben.

Gedraagt zich dus normaal en niet 'raar'.
Ik had het over wired ;)

• Bexxerz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-11 01:23
Ik weet niet of het hier al gepost was, maar er is nu een nieuwe Sabnzbd versie uit van mertymade, en deze kan je direct op je dsm 3.0 beta installeren zonder daarna nog iets te doen. Heb het zojuist getest en werkte zonder problemen :D (Syno DS 109)

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:22
Iemand weleens gehad dat ie een package probeerde te installeren en dat het leek of de syno steeds maar in een loop bezig was "op te slaan?". Ik krijg SAbnzb maar niet geinstalleerd namelijk...

ehhhh..HOI

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

Heb een DS209 besteld met 2x Hitachi 1TB schijven.

Ik vraag me af hoe stabiel de 3.0 beta reeds is en wanneer de 3.0 final verwacht wordt?
Het gaat me niet zozeer om de Linux die erop draait (ik onderhoud zelf een embedded linux platform op het werk), maar vooral over de software die erboven draait.

Heeft iemand trouwens al geexperimenteerd met een eigen kernel erop te zetten? Wat zijn de mogelijkheden mocht je je toestel zo bricken? Is er RS-232 voorzien op het mainboard? Welke bootloader (U-boot?) draait er? Zijn er auto recovery mechanismes zoals een secondary/fallback kernel image?

Ik kan niet wachten tot de pakjesdienst langskomt... ;)

[ Voor 28% gewijzigd door H!GHGuY op 06-09-2010 15:58 ]

ASSUME makes an ASS out of U and ME

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Over mijn probleem met SABnzbd en bestandsrechten van gisteravond/vannacht: heb SABnzbd er helemaal afgegooid, opnieuw het pakketje geïnstalleerd, precies dezelfde directories opgegeven om alles in te downloaden en nu kan ik zonder extra scripts gewoon alle files makkelijk verplaatsen.

Waar het aan lag? Geen idee...

Verwijderd

Gizz schreef op maandag 06 september 2010 @ 18:02:
Over mijn probleem met SABnzbd en bestandsrechten van gisteravond/vannacht: heb SABnzbd er helemaal afgegooid, opnieuw het pakketje geïnstalleerd, precies dezelfde directories opgegeven om alles in te downloaden en nu kan ik zonder extra scripts gewoon alle files makkelijk verplaatsen.

Waar het aan lag? Geen idee...
Als het alleen ging om de optie om bestanden te verplaatsen, dat kun je vinden in "Folder configuration", genaamd "Permissions for completed downloads" (Set permissions pattern for completed files/folders.
In octal notation. For example: "755" or "777" ).

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Nee, dat deed niks. Ik heb ook nog zelf alles handmatig lopen chmodden en chownen. Zie ook al mijn posts van gisteravond (als je het interessant vindt :P ).

Verwijderd

Gizz schreef op maandag 06 september 2010 @ 18:10:
Nee, dat deed niks. Ik heb ook nog zelf alles handmatig lopen chmodden en chownen. Zie ook al mijn posts van gisteravond (als je het interessant vindt :P ).
Had het gezien, maar ik weet niet in welke volgorde sab alles doet. Als hij eerst scripts uitvoert en daarna de optie die ik net aankaartte heb je alsnog een probleem ;) Maar goed, dat is nu niet meer na te gaan.

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Had het ook nog geprobeerd met SAB op 777, voordat ik scripts toevoegde. Werkte ook niet.

Heeft iemand nog een suggestie voor mijn eerste probleem? Gizz in "Het grote Synology topic deel 2"

Transmission haalt dus netjes een .torrent op uit de watchdir, verwijdert die file en uiteindelijk verschijnen in de Download-dir netjes de bestanden. Alleen is de webinterface van Transmission altijd helemaal leeg, of ik nou als filter All kies of Downloads. Ook de up/down snelheid staat op 0. Hij blijft ervan overtuigd dat hij niks aan het doen is.

Kleine illustratie:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/zqILGk1ymgEePoZQQwm6PeYI/full.png
Dit is mijn Transmission terwijl hij over ongeveer 5 minuten klaar is met een file van 1 GB 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door Gizz op 06-09-2010 18:35 ]

Verwijderd

Gizz schreef op maandag 06 september 2010 @ 18:32:
Had het ook nog geprobeerd met SAB op 777, voordat ik scripts toevoegde. Werkte ook niet.

Heeft iemand nog een suggestie voor mijn eerste probleem? Gizz in "Het grote Synology topic deel 2"

Transmission haalt dus netjes een .torrent op uit de watchdir, verwijdert die file en uiteindelijk verschijnen in de Download-dir netjes de bestanden. Alleen is de webinterface van Transmission altijd helemaal leeg, of ik nou als filter All kies of Downloads. Ook de up/down snelheid staat op 0. Hij blijft ervan overtuigd dat hij niks aan het doen is.

Kleine illustratie:
[afbeelding]
Dit is mijn Transmission terwijl hij over ongeveer 5 minuten klaar is met een file van 1 GB 8)7
Kun je met ps zien welke user(s) transmission draaien?

code:
1
2
3
4
5
cube> ps aux | grep transmission
 6265 transmis 32392 S    /usr/local/transmission/bin/transmission-daemon -g /
 6267 transmis 32392 S    /usr/local/transmission/bin/transmission-daemon -g /
 6268 transmis 32392 S    /usr/local/transmission/bin/transmission-daemon -g /
 6271 transmis 32392 S    /usr/local/transmission/bin/transmission-daemon -g /

Welke transmission heb je geïnstalleerd? Volgens mij zijn er namelijk meerdere SPKs in omloop van verschillende makers.

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Komt ie:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
11522 root        292 S   grep transmission
15774 Gizz        288 S   /bin/sh /usr/local/bin/transmission-wrapper
15778 svp         288 S   /bin/sh /usr/local/bin/transmission-wrapper
15781 Gizz      12680 S   transmission-daemon -f
15783 svp        9996 S   transmission-daemon -f
15784 svp        9996 S   transmission-daemon -f
15785 svp        9996 S   transmission-daemon -f
15786 svp        9996 S   transmission-daemon -f
15788 Gizz      12680 S   transmission-daemon -f
15789 Gizz      12680 S   transmission-daemon -f
15790 Gizz      12680 S   transmission-daemon -f

Hij lijkt dus dubbel te draaien, waarbij ik blijkbaar naar degene kijk die steeds niet aan het downloaden is? Ik lijk sowieso een andere versie te hebben dan jij, gezien de wrapper vs. daemon.

Ik heb dit pakketje gebruikt.
Wellicht moet ik mijn deïnstall & reïnstall truc gebruiken, tot nu toe heeft die me niet in de steek gelaten :P

Bedankt voor het meedenken :)

edit: opgelost, heb de svp-user even bij de geautoriseerde Transmission-gebruikers weggehaald, deze was eigenlijk toch niet nodig. Nu verschijnen na het restarten van de server weer al mijn torrents!

Heeft transmission trouwens ook logfiles die standaard naar de schijf weggeschreven worden? Bij SABnzbd heb ik ze naar de USB-drive verplaatst zodat de schijven kunnen downspinnen, maar dat doen ze niet. In de handleiding van transmission heb ik bij de configfiles niks gevonden over logs.

[ Voor 19% gewijzigd door Gizz op 06-09-2010 19:58 ]

Verwijderd

Gizz schreef op maandag 06 september 2010 @ 19:50:
Komt ie:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
11522 root        292 S   grep transmission
15774 Gizz        288 S   /bin/sh /usr/local/bin/transmission-wrapper
15778 svp         288 S   /bin/sh /usr/local/bin/transmission-wrapper
15781 Gizz      12680 S   transmission-daemon -f
15783 svp        9996 S   transmission-daemon -f
15784 svp        9996 S   transmission-daemon -f
15785 svp        9996 S   transmission-daemon -f
15786 svp        9996 S   transmission-daemon -f
15788 Gizz      12680 S   transmission-daemon -f
15789 Gizz      12680 S   transmission-daemon -f
15790 Gizz      12680 S   transmission-daemon -f

Hij lijkt dus dubbel te draaien, waarbij ik blijkbaar naar degene kijk die steeds niet aan het downloaden is? Ik lijk sowieso een andere versie te hebben dan jij, gezien de wrapper vs. daemon.

Ik heb dit pakketje gebruikt.
Wellicht moet ik mijn deïnstall & reïnstall truc gebruiken, tot nu toe heeft die me niet in de steek gelaten :P

Bedankt voor het meedenken :)
De mijne komt van hier en draait standaard als user transmission (in DSM 3.0 beta deze even zelf aanmaken). De versie die jij hebt draaien is weer beter geschikt voor meerdere sessies tegelijk. Afhankelijk van wat je wilt dus :)

Edit: Om security redenen kun je de aangemaakte user transmission disablen O+

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Het is al gelukt dus, bedankt voor het meedenken!

Even deze post nuttig maken met wat cijfertjes: mijn DS710+ download nu tegelijk 1MB/s van usenet en 7 MB/s aan torrents en de cpu-load blijft op 35% steken. Zit dus nog heel wat potentie in :)

• Bonsaiboom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-10 21:51
Ik heb ondertussen een redelijke hoop onderzoek gedaan naar NASsen, en mijn oog is gevallen op de DS210j.

Ik heb nog wel even wat vragen over dit systeem en ik hoop dat ik die hier mag vragen. Mijn requirements zijn:

1) NAS moet toegankelijk zijn via windows explorer op het thuis netwerk
2) NAS moet als media server kunnen dienen
3) NAS moet als bitorrent downloader kunnen dienen
4) NAS moet enkele, aan te wijzen, folders naar Amazon S3 synchroniseren

Volgens mij kan de DS210j dit allemaal? Heeft iemand ervaring met het derde punt? Dit wil ik graag in verband met bestanden die ik absoluut niet kan verliezen als de boel hier wegbrandt of gestolen wordt of iets dergelijks.

Tot slot heb ik nog twee ervaringsvragen. Ik zie hier nogal veel linux commando's voorbij komen. Heb je daar veel kennis van nodig, of zijn de bovenstaande punten eigenlijk wel te regelen via de webinterface? En als de NAS zelf nu crashed, is het dan erg lastig om in een windows desktop de schijf te benaderen?

Sorry als deze items eerder ook in dit topic voorkwamen, ik heb denk ik een ~30 tal pagina's gelezen maar raakte ook door de hoeveelheid informatie een beetje de weg kwijt.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:04

Boss

+1 Overgewaardeerd

1, 2 en 3 geen probleem. Amazon S3 wordt out-of-the-box alleen gebruikt voor backup. Nieuwe files die jij op een S3 bucket zet komen niet op je Synology terecht. Maar daar is (via rsync) vast wel iets voor te scripten.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Bonsaiboom
Bedankt voor je reactie, dat is goed nieuws!

De NAS zou niet van Amazon S3 hoeven te downloaden, alleen om bijvoorbeeld een map in de gaten houden en wekelijks de inhoud daarvan op amazon s3 te zetten, en dan het liefst incrementeel en niet elke keer overschrijven. Amazon S3 zou ik gebruiken om een offsite backup van die bestanden te hebben, maar dat lijkt dus wel mogelijk te zijn.

Verwijderd

Bonsaiboom schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 09:35:

De NAS zou niet van Amazon S3 hoeven te downloaden, alleen om bijvoorbeeld een map in de gaten houden en wekelijks de inhoud daarvan op amazon s3 te zetten, en dan het liefst incrementeel en niet elke keer overschrijven. Amazon S3 zou ik gebruiken om een offsite backup van die bestanden te hebben, maar dat lijkt dus wel mogelijk te zijn.
Mogelijk en exact zoals jij omschrijft ;)

• hanshee
  • Laatst online: 04-10 08:13
Bonsaiboom schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 09:35:

Ik kwam trouwend dit tegen op het Synology forum:

How to backup the Synology Server to Amazon S3
http://forum.synology.com...ology_Server_to_Amazon_S3

Wellicht dat dit helpt.

Verwijderd

hanshee schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 09:55:
[...]

Ik kwam trouwend dit tegen op het Synology forum:

How to backup the Synology Server to Amazon S3
http://forum.synology.com...ology_Server_to_Amazon_S3

Wellicht dat dit helpt.
Wow, wat een slecht advies. Ten eerste omdat hij al aangaf niet bekend te zijn met Linux commando's, ten tweede omdat de wiki uit 2007 stamt en ten derde omdat DSM3 (die toch 'bijna' uit komt) via de webinterface geconfigureerd kan worden voor S3.

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ik wil nog één ding aan mijn configuratie veranderen en dan ben ik helemaal klaar :)

De logfiles van transmission moeten naar de USB-stick, zodat de HD's kans krijgen om te gaan slapen.
Volgens de man van transmission-daemon kan dat met het commando '-e --logfile'. Een redelijk karige omschrijving, omdat ik niet snap of ik nou naar een directory moet verwijzen of echt naar een file (en in welk formaat die file dan moet zijn).

Ik heb de volgende varianten geprobeerd, ook omdat ik niet helemaal weet wat ik precies moet met die dubbele streepjes voor logfile:

code:
1
2
3
4
5
6
transmission-daemon -e /volumeUSB1/usbshare/logs/
transmission-daemon -e --/volumeUSB1/usbshare/logs/
transmission-daemon -e /volumeUSB1/usbshare/logs/transmission.txt/
transmission-daemon -e --/volumeUSB1/usbshare/logs/transmission.txt/
transmission-daemon -e /volumeUSB1/usbshare/logs/transmission.log/
transmission-daemon -e --/volumeUSB1/usbshare/logs/transmission.log/

transmission.txt en transmission.log heb ik ook handmatig aangemaakt waardoor ze echt bestaan.
Ik krijg desondanks altijd dezelfde vrolijke melding terug:

code:
1
transmission-daemon: error while loading shared libraries: libevent-1.4.so.2: cannot open shared object file: No such file or directory

En dan? Google biedt ook niet veel soelaas :)

• hanshee
Verwijderd schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 10:05:
[...]

Wow, wat een slecht advies. Ten eerste omdat hij al aangaf niet bekend te zijn met Linux commando's, ten tweede omdat de wiki uit 2007 stamt en ten derde omdat DSM3 (die toch 'bijna' uit komt) via de webinterface geconfigureerd kan worden voor S3.
Jammer van jouw reactie. Probeerde alleen maar te helpen.

Verwijderd

Gizz schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 10:19:
Ik wil nog één ding aan mijn configuratie veranderen en dan ben ik helemaal klaar :)

De logfiles van transmission moeten naar de USB-stick, zodat de HD's kans krijgen om te gaan slapen.
Volgens de man van transmission-daemon kan dat met het commando '-e --logfile'. Een redelijk karige omschrijving, omdat ik niet snap of ik nou naar een directory moet verwijzen of echt naar een file (en in welk formaat die file dan moet zijn).

Ik heb de volgende varianten geprobeerd, ook omdat ik niet helemaal weet wat ik precies moet met die dubbele streepjes voor logfile:

code:
1
2
3
4
5
6
transmission-daemon -e /volumeUSB1/usbshare/logs/
transmission-daemon -e --/volumeUSB1/usbshare/logs/
transmission-daemon -e /volumeUSB1/usbshare/logs/transmission.txt/
transmission-daemon -e --/volumeUSB1/usbshare/logs/transmission.txt/
transmission-daemon -e /volumeUSB1/usbshare/logs/transmission.log/
transmission-daemon -e --/volumeUSB1/usbshare/logs/transmission.log/

transmission.txt en transmission.log heb ik ook handmatig aangemaakt waardoor ze echt bestaan.
Ik krijg desondanks altijd dezelfde vrolijke melding terug:

code:
1
transmission-daemon: error while loading shared libraries: libevent-1.4.so.2: cannot open shared object file: No such file or directory

En dan? Google biedt ook niet veel soelaas :)
Het lijkt erop dat het "transmission-daemon -e /volumeUSB1/usbshare/logs/transmission.log" zou moeten zijn. Dus zonder / aan het einde.
hanshee schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 11:47:
[...]

Jammer van jouw reactie. Probeerde alleen maar te helpen.
Verdiep je dan eerst even in de materie en in de mensen die je probeert te helpen. Iemand die aangeeft geen clue te hebben wat betreft shell opdrachten stuur jij naar een pagina vol met shell opdrachten.

• eymey
Wat Amazon S3 betreft: Sterker nog: DSM 2.3 kan je ook ALLANG configureren om Amazon S3 als backup target te gebruiken! :)

Wel is het handig om eerst lokaal een Amazon S3 client te zoeken die ondersteuning biedt om bij het aanmaken van een bucket op te geven waar die bucket moet staan (standaard in US, maar hier wil je liever EU). Daarna kan DSM >=2.3 het gewoon als backup target gebruiken .

• Bonsaiboom
Bedankt allemaal!

Ik heb inderdaad nog niet genoeg kaas gegeten van Linux shell commands om me daar thuis in te voelen. Ik wil het op zich wel leren, maar het feit dat dit via een GUI goed te regelen is stelt mij gerust dat de DS210j een goede keuze voor mij zal zijn!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Verwijderd schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 13:24:
[...]
Het lijkt erop dat het "transmission-daemon -e /volumeUSB1/usbshare/logs/transmission.log" zou moeten zijn. Dus zonder / aan het einde.
Doet het niet, en ik heb voor de zekerheid de lege logfile even gechmod naar 777.
Ik probeer het trouwens steeds als root, terwijl ik user Gizz aan transmission heb toegevoegd. Maar dit is volgens mij alleen voor de webinterface?

Anyway, als ik als Gizz probeer te telnetten krijg ik meteen dit nadat ik mijn wachtwoord heb ingevuld:
code:
1
login: cannot run /sbin/nologin: No such file or directory

Dus ik kan het ook niet als Gizz proberen.

• waits
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-10 08:19
Bonsaiboom schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 13:54:
Ik heb inderdaad nog niet genoeg kaas gegeten van Linux shell commands om me daar thuis in te voelen. Ik wil het op zich wel leren, maar het feit dat dit via een GUI goed te regelen is stelt mij gerust dat de DS210j een goede keuze voor mij zal zijn!
Van een handige leek, sinds een aantal weken in het bezit van een DS210J: Linux CLI (Command Line Interface) heb je niet nodig bij rechttoe rechtaan gebruik. Maar toch: het jeukt!
Wil je bijvoorbeeld die felle blauwe LED uitzetten (het kan, dus het 'moet'), wil je loggen of en wanneer je schijven uit hibernate komen, dan voel je (ik) die jeuk, en dan moet er toch gekrabd! Aan een Synology (of een Qnap) zul je je geen buil vallen: er is enorm veel te vinden. over zowel standaard gebruik als over geavanceerde opties, al dan niet via de GUI.
(Over het uitzetten van die blauwe LED: inclusief browsen, installeren van een SSH client, inlezen hoe te kunnen kijken (ls == dir, more =~ type, vi =~ edit) heeft me wel even gekost. Een plakkertje over die LED was véél efficiënter geweest. Maar ja, die jeuk hé)

[ Voor 14% gewijzigd door waits op 07-09-2010 15:29 ]

• hanshee
Verwijderd schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 13:24:
[...]

[...]
Verdiep je dan eerst even in de materie en in de mensen die je probeert te helpen. Iemand die aangeeft geen clue te hebben wat betreft shell opdrachten stuur jij naar een pagina vol met shell opdrachten.
OK. Point taken. Ik zal voortaan wat verder kijken dan mijn neus lang is.....

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

H!GHGuY schreef op maandag 06 september 2010 @ 15:55:
Heeft iemand trouwens al geexperimenteerd met een eigen kernel erop te zetten? Wat zijn de mogelijkheden mocht je je toestel zo bricken? Is er RS-232 voorzien op het mainboard? Welke bootloader (U-boot?) draait er? Zijn er auto recovery mechanismes zoals een secondary/fallback kernel image?
Niemand die verder is gegaan dan linux userland changes?

ASSUME makes an ASS out of U and ME

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Zoals hierboven genoemd heb ik een DS-209+II en daar heb ik nog een vraagje over.

Is het normaal dat de CPU ~55gr is? Lijkt me vrij normaal, maar just to be sure... Het ding staat nu net een half uurtje aan, er zitten 2x 2TB schijven in en er draait alleen SabNZB + Squeezecenter.

De snelheden vallen me tot nu toe zeker niet tegen. Bij een bestand van 8GB haal ik zo'n 50-80 Mbps :)

[ Voor 6% gewijzigd door Sp33dFr34k op 07-09-2010 18:54 ]

• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-11 10:09
Sp33dFr34k schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 18:54:

Is het normaal dat de CPU ~55gr is? Lijkt me vrij normaal, maar just to be sure... Het ding staat nu net een half uurtje aan, er zitten 2x 2TB schijven in en er draait alleen SabNZB + Squeezecenter.
ik heb hem ook, bij mij is die 52 graden, zal wel kloppen dus.

• fanatic_david
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-11 23:00

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

Sp33dFr34k schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 18:54:
Zoals hierboven genoemd heb ik een DS-209+II en daar heb ik nog een vraagje over.

De snelheden vallen me tot nu toe zeker niet tegen. Bij een bestand van 8GB haal ik zo'n 50-80 Mbps :)
De CPU van mijn DS209+II zit momenteel eveneens aan 55°C (met 2 x WD Caviar Green 1 TB en met Transmission aan het werk). Geen zorgen dus :)

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Oke dat is mooi, thanks for the confirmation :)

• Coolsnarf
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-02-2024
Hoe kan je een map niet zichtbaar maken als je de diskstation via ftp benadert? Dus ik wil wel via mijn laptop bij die map kunnen maar als ik via internet inlog (via ftp) dan moet ie of onzichtbaar zijn of niet te openen.

Dit ivm een aantal privé gegevens die ik wel op de NAS wil hebben.....terwijl ik dit type vraag ik me uberhaupt af of gegevens die erop staan (als ftp ingeschakeld) echt veilig staan?

Verwijderd

Andere gebruiker aanmaken met bijbehorende rechten en alleen die FTP rechten geven.

• Coolsnarf
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-02-2024
hmmm, ik zal het eens proberen. Khoopte op een oplossing zonder extra gebruikers. Dit was inderdaad iets wat wel in me opgekomen was, maar wilde er nog niet aan.

Het zou toch handig zijn als je per map kan aangeven of je het wel of niet via FTP (hetgeen je dus wel voor het netwerk kan doen) zichtbaar wil hebben. Nu weet ik niet veel van het FTP gebeuren en dus ook niet of dit wel mogelijk is!

• MVC
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-12-2022

MVC

Onlangs een Synology DS-710+ aangeschaft i.c.m. een Squeezebox Duet, geweldige combo :)

Nu ben ik aan het kijken voor een camera voor de Synology surveillance station.
Heeft iemand ervaring met de goedkopere IP cameras van eBay ?

Deze bijv. ?
http://cgi.ebay.com/Netwo...ain_0&hash=item19bee7f5b9

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:16

Nicap

Tsssk....

fanatic_david schreef op maandag 06 september 2010 @ 00:27:
@ Gizz:

Om ervoor te zorgen dat mijn door SABnzbd+ gedownloade bestanden de juiste user en group als eigenaar hebben heb ik het volgende gedaan:
  1. in SABnzbd+ de directory ingesteld waar mijn userscripts staan (Instellingen > Mappen > Gebruikersmappen), in mijn geval /volumeUSB1/usbshare/nzb/scripts
  2. in eerdergenoemde directory een bestand ChangeOwner.sh aangemaakt met volgende inhoud ('david' en 'users' moeten worden vervangen door de gewenste user en group):
    !/bin/sh

FULL_PATH=$1

## Change owner and group of the final directory and its contents
    chown -R david:users "$FULL_PATH"
  3. eerdergenoemd script uitvoerbaar gemaakt met volgend commando:
    chmod 755 ChangeOwner.sh
This should do the trick...tenzij ik een stap vergeten ben :P
Hmm, zou jij of iemand anders die het weet kunnen en willen uitleggen hoe ik zo'n script maak en werkend krijg?
Ik heb het gekopieerd en geplakt in notepad en hernoemt naar .sh maar de synology doet er weinig mee heb ik een vermoeden. Uiteraard de map scripts wel aangegeven in sabnzb.

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Hallo OM/NAS gebruikende Tweakers.

Ik weet dat het niet helemaal de bedoeling is, maar ik ben na wat inlezen toch niet helemaal zeker van een koop, dus een "verkoop mij een Synology"-vraag.

Aanvankelijk wilde ik een (linux)server bouwen op een Atom 510, tot ik ontdekte dat het een stuk makkelijker was een Synology DS te kopen.

Ik wil namelijk:
- Files voor werk delen over het netwerk en over internet. Het is gevoelige data (~500mb) en minder gevoelig (8GB) die ik onder "juridisch waterdichte" beveiliging wil delen naar werk, waar dan ook ter wereld. Ik neem beveiliging serieus genoeg om mijn laptop compleet te encrypten en een hardware-encoded USB stick te gebruiken.
- Thuis media serveren. Ik heb overal SSD's in zitten en nu draai ik een 1366 systeem als thuisnetwerk-hub en printserver. Maar dat kost me 200W en een Synology box slechts 25W. Printen wil ik enkel vanaf het thuisnetwerk, niet via internet!
- De 8GB niet zo gevoelige data gooi ik wegens de grote over en weer op usenet. Een rar-wachtwoord op deze *.cab files die enkel met speciale software te lezen zijn vind ik afdoende. Ik begreep dat ik dit met gemak via de Synology kon laten uploaden en downloaden.
- Maandelijkse backups maken, ipv 3 maandelijks met een WD-ext-HDD rondlopen.

Bestaande infrastructuur: Belkin 54G AP, 3x laptop (2x ubuntu, 2x windows 7) en een desktop (win 7)

Welke Synology met USB-printer optie en RAID1 (of RAID5?) is aan te raden? Ik krijg niets terug van m'n werk hiervoor, goedkoper is beter. Kwaliteit is belangrijker.
Ik dacht aan een DS209J -> Waarbij de J series goedkoper zijn, zonder dat ik ontdek waarom dat eigenlijk is.
Ik moet nog verhuizen er komt een 30/1,5Mbit UPC lijntje (geen andere opties daar voorlopig).
Werk is 100Mbit/up down.

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een NAS, waarmee het mogelijk is om met een andere NAS via het internet te synchroniseren. Nu heb ik met een beetje googlen al gevonden dat dit in principe mogelijk is met de synology NAS, met het programma als Rsync. Heeft iemand ervaring met een dergelijk synchronisatieprogramma in combinatie met een Synology NAS?

Ben heel benieuwd, wanneer dit een beetje eenvoudig werkt ben ik van plan op 2 of wellicht drie locaties een NAS te installeren en de bestanden onderling te synchroniseren.

Groeten Brian

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Als je de poorten van rsync opend in de routers op locatie, dan kan je via ipadres elkaars NAS 'vinden'

dan kan je idd schema's en regels opzetten

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

Mijn vragen liggen in het verlengde van hierboven. Ik denk eraan om 2x een DS210j via het internet kruislings synchroon te houden, middels Rsync over SSL. Aan beide kanten komt in eerste instantie een 2TB schijf, waarvan 1TB eigen data en 1TB de mirror is van 'de andere kant'. Eerste synchronisatie via het LAN op 1 locatie, daarna dus iedere nacht kruislings over het Internet. Upload snelheid aan beide kanten is 3Mb.

/Edit: ik begrijp overigens dat rsync over ssh door synology standaard wordt ondersteund, ook over internet. Ook netwerkconfiguratie beschouw ik niet zozeer als probleem.

1) Is het mogelijk om kruislings deze jobs te schedulen en uit te laten voeren?
2) Is de performance van de 210j's toereikend om deze jobs ook tegelijkertijd goed/snel genoeg SSL te en-/decrypten? Welke overdrachtsnelheid zou ik mogen verwachten?
3) hoeveel GB aan gewijzigde data kun je redelijkerwijs 's nachts over de lijn pompen; kortom, welke begrenzingen zou ik rekening mee moeten houden?
4) welke tips, tricks en eventuele alternatieven zijn er voor zo'n setup?
/Edit 5) kan in de synology eenvoudig de poort waarover het kruislingse verkeer loopt worden gewijzigd?

[ Voor 15% gewijzigd door JPS op 09-09-2010 21:58 ]

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ik zou met zo'n verbinding rekenen op 1 GB per uur. Afhankelijk van wat je de nacht noemt (officieel van 0:00 tot 6:00) kun je 6GB of meer overpompen. Maar de Synology kan standaard de backup compressen voordat hij over de lijn gaat, dus afhankelijk van de content kun je nog veel meer overzetten.
djunicron schreef op donderdag 09 september 2010 @ 18:51:
- De 8GB niet zo gevoelige data gooi ik wegens de grote over en weer op usenet. Een rar-wachtwoord op deze *.cab files die enkel met speciale software te lezen zijn vind ik afdoende. Ik begreep dat ik dit met gemak via de Synology kon laten uploaden en downloaden.
8)7 Je werkfiles op usenet gooien? En dan ook nog eens met alleen een rar-wachtwoord (wat vrijwel net zo sterk is als geen wachtwoord)? Maak daar dan in ieder geval een stevige true-cryptfile van.. maar eigenlijk is het nogal dapper dat je zoiets zo openbaar op het net gooit. Waarom op usenet, dat er voor gemaakt is om je spullen bij zoveel mogelijk mensen af te leveren? Wat is er mis met een goede USB-stick meenemen of werken via een VPN?

[ Voor 58% gewijzigd door Gizz op 09-09-2010 22:20 ]

Pagina: 1 ... 37 ... 66 Laatste

Dit topic is gesloten.