• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Gizz schreef op donderdag 09 september 2010 @ 22:05:
8)7 Je werkfiles op usenet gooien? En dan ook nog eens met alleen een rar-wachtwoord (wat vrijwel net zo sterk is als geen wachtwoord)? Maak daar dan in ieder geval een stevige true-cryptfile van.. maar eigenlijk is het nogal dapper dat je zoiets zo openbaar op het net gooit. Waarom op usenet, dat er voor gemaakt is om je spullen bij zoveel mogelijk mensen af te leveren? Wat is er mis met een goede USB-stick meenemen of werken via een VPN?
Omdat:
1: Vind het maar eens.
2: Ik om m'n i7 lga1366 3.15ghz er zo'n 5~6 uur over doe om het wachtwoord te kraken.
3: Als je de file hebt nog steeds enkel versleutelde data hebt. Succes met uitzoeken wat het is.
4: Als je al weet welke software je nodig hebt om het te lezen, je nog steeds geen van de gegevens kunt interpreteren.

De sleutel gaat natuurlijk nooit naar buiten. Die ligt op een Padlock 2 stickje in een physieke kluis. Zo dat ik er ook niet bij kan.

Maar: Mits een NAS via FTP prettiger werkt, ben ik van plan die ervoor te gaan gebruiken.

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

Gizz schreef op donderdag 09 september 2010 @ 22:05:
Ik zou met zo'n verbinding rekenen op 1 GB per uur. Afhankelijk van wat je de nacht noemt (officieel van 0:00 tot 6:00) kun je 6GB of meer overpompen. Maar de Synology kan standaard de backup compressen voordat hij over de lijn gaat, dus afhankelijk van de content kun je nog veel meer overzetten.
Ok, maar dan is de bottleneck dus de bandbreedte en niet de NAS. Gaan compressie+SSH niet ten koste van de snelheid doordat de CPU vooral aan het rekenen is?

En als compressie wordt gebruikt, worden bestanden dan na transport weer uitgepakt? Bij mijn weten doet Rsync een 1-op-1 replicatie; full danwel incremenal/differential.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-10 07:33
djunicron schreef op donderdag 09 september 2010 @ 23:09:
[...]

Omdat:
2: Ik om m'n i7 lga1366 3.15ghz er zo'n 5~6 uur over doe om het wachtwoord te kraken.
3: Als je de file hebt nog steeds enkel versleutelde data hebt. Succes met uitzoeken wat het is.
4: Als je al weet welke software je nodig hebt om het te lezen, je nog steeds geen van de gegevens kunt interpreteren.

De sleutel gaat natuurlijk nooit naar buiten. Die ligt op een Padlock 2 stickje in een physieke kluis. Zo dat ik er ook niet bij kan.

Maar: Mits een NAS via FTP prettiger werkt, ben ik van plan die ervoor te gaan gebruiken.
Ooit van dropbox gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Omdat:

Reactie op punt 1, 3 & 4: security through obscurity is een erg slecht idee. Als iemand je data al interessant genoeg vindt om daar voorbij te komen, dan houdt punt 2 ook niet lang stand.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2010 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-10 09:53
[...]

Omdat:

Los van het feit dat ik je echt niet meer volg... Bedoel je nou "mits" of "tenzij"?

Verder, waarom in hemelsnam files via usenet delen? Synology kan sowieso standaard niet uploaden naar Usenet.

Verreweg de meest veilige optie is toch echt via de eigen "sync met andere synology of rsync" optie die de NAS al zelf beheerst. En tevens ook dus de meest makkelijke waar je het minste omkijken naar hebt.

Overigens, je kan eventueel ook overwegen om je Synology naar een Amazon S3 accountje te laten backuppen. Kost wel wat geld, maar naar schatting niet meer dan een dollar of 8 per maand met de volumes waar jij het over hebt (8 gig + traffic). En dit kan volgens mij ook secure.
JPS schreef op donderdag 09 september 2010 @ 23:12:
[...]

Ok, maar dan is de bottleneck dus de bandbreedte en niet de NAS. Gaan compressie+SSH niet ten koste van de snelheid doordat de CPU vooral aan het rekenen is?

En als compressie wordt gebruikt, worden bestanden dan na transport weer uitgepakt? Bij mijn weten doet Rsync een 1-op-1 replicatie; full danwel incremenal/differential.
compressie vindt als het goed is gewoon op protocol-niveau plaats en is dus transparant aan hoe het uiteindelijk op het andere systeem komt te staan. Dat rekenen zal wel meevallen als je slechts 1 mbit upload hebt :).

[ Voor 30% gewijzigd door eymey op 10-09-2010 10:37 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

eymey schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 10:34:
[...]

Los van het feit dat ik je echt niet meer volg... Bedoel je nou "mits" of "tenzij"?

Verder, waarom in hemelsnam files via usenet delen? Synology kan sowieso standaard niet uploaden naar Usenet.

Verreweg de meest veilige optie is toch echt via de eigen "sync met andere synology of rsync" optie die de NAS al zelf beheerst. En tevens ook dus de meest makkelijke waar je het minste omkijken naar hebt.

Overigens, je kan eventueel ook overwegen om je Synology naar een Amazon S3 accountje te laten backuppen. Kost wel wat geld, maar naar schatting niet meer dan een dollar of 8 per maand met de volumes waar jij het over hebt (8 gig + traffic). En dit kan volgens mij ook secure.
[...]
Nou ja, dat was dan ook het hele punt waarom een NAS overwoog. Via usenet gaat tot op heden prima, maar het is is inderdaad geen goede optie. Van wat ik tot op heden hier las en andere mensen ook hier vragen, valt het nog wel mee wat ik de NAS wil laten doen. Dus ik neem aan dat de DS209J of DS210J voldoen?

Dropbox is inderdaad ook wel handig, maar de wél kritieke data durf ik daar niet heen te sturen eigenlijk. (die gaat ook absoluut niet van encrypted drives af.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolsnarf
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-02-2024
Verwijderd schreef op woensdag 08 september 2010 @ 20:15:
Andere gebruiker aanmaken met bijbehorende rechten en alleen die FTP rechten geven.
ik heb er mee zitten stoeien, maar kom er nog steeds niet echt uit. Zodra ik FTP activeer kan ik als admin inloggen en zijn alle mappen te zien. Dit krijg ik er niet uit...ik kan wel andere gebruikers toevoegen, maar je kan blijven inloggen als admin. Hierdoor blijft mijn privé map dus te benaderen via FTP, terwijl ik dit dus eigenlijk niet wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05-2024
[...]

Omdat:

ik zou het allemaal via SSH laten lopen. en via die ssh tunnel connecten naar een versleutelde schijf via ISCSI
lijkt me een onmogelijke taak om daar in te komen zonder dat je weet wat je doet.

~~~~
1. enable de synology's ssh services via de webpagina
2. ssh naar de syno en edit /etc/ssh/sshd_config file de port van 22 naar 66 of iets anders
(eventueel kun je nog rsa key gaan gebruiken zoek maar even een tutorial op internet)
3. maak via de webpagina van syno een ISCSI target aan van 8gb of wat jij zelf wilt!
4. (windows XP) Download en installeer ISCSI software voor winxp
(windows 7) heeft standaard deze ondersteuning al
( ga naa configuratiescherm > systeembeheer > ISCSI target)
5. stel je ISCSI schijf in en laat hem encrypten door treucrypt.
6. stel een port foreward in op je router/firewall voor alleen de SSH service (port 66 zoals ik beschreef)
7. pak je laptop of computer en bouw een tunnel voor poort 3260 over SSH
8. laat je computer met de ISCSI target connecten (localhost:3260)

enige wat je elke keer moet doen om verbinding te maken is de SSH tunnel opbouwn en ISCSI laten verbinden. truecrypt zorgt voor de decryptie lijkt mij een prima oplossing.

[ Voor 56% gewijzigd door Proxx op 10-09-2010 12:17 ]

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Coolsnarf schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 12:02:
[...]

ik heb er mee zitten stoeien, maar kom er nog steeds niet echt uit. Zodra ik FTP activeer kan ik als admin inloggen en zijn alle mappen te zien. Dit krijg ik er niet uit...ik kan wel andere gebruikers toevoegen, maar je kan blijven inloggen als admin. Hierdoor blijft mijn privé map dus te benaderen via FTP, terwijl ik dit dus eigenlijk niet wil.
Dat is wel een beetje het doel van een admin user. Waarom had je iets anders verwacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolsnarf
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-02-2024
daar zit natuurlijk wel wat in, maar ik wilde eigenlijk dat via FTP 1 bepaalde map niet te bereiken is....door niemand, dus ook niet de admin. Deze map wil ik eigenlijk alleen bereikbaar hebben via het lokale netwerk.
Ik besef ook wel dat als het via een wireless netwerk te bereiken is dat het niet 100% veilig is, maar ik heb het idee (nogmaals, weet niet of dit een gefundeerd idee is) dat als je via ftp het kan bereiken, dat het dan veel makkelijker te onderscheppen (hacken) is?

Nu is natuurlijk een oplossing om het alleen op de laptop te zetten en niet op de NAS, maar ik dacht dat je een map wel uit moest kunnen sluiten voor de FTP server?
Daarbij is het zo dat als de laptop een keer crashed dat het dat ook meteen weg is. Als het ook op de NAS staat....nou ja je snapt het idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 12:13:
[...]

Dat is wel een beetje het doel van een admin user. Waarom had je iets anders verwacht?
Coolsnarf schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 12:27:
daar zit natuurlijk wel wat in, maar ik wilde eigenlijk dat via FTP 1 bepaalde map niet te bereiken is....door niemand, dus ook niet de admin. Deze map wil ik eigenlijk alleen bereikbaar hebben via het lokale netwerk.
Ik besef ook wel dat als het via een wireless netwerk te bereiken is dat het niet 100% veilig is, maar ik heb het idee (nogmaals, weet niet of dit een gefundeerd idee is) dat als je via ftp het kan bereiken, dat het dan veel makkelijker te onderscheppen (hacken) is?

Nu is natuurlijk een oplossing om het alleen op de laptop te zetten en niet op de NAS, maar ik dacht dat je een map wel uit moest kunnen sluiten voor de FTP server?
Daarbij is het zo dat als de laptop een keer crashed dat het dat ook meteen weg is. Als het ook op de NAS staat....nou ja je snapt het idee :)
ik kan het gewoon instellen via de webapp hoor.

ga naar gedeelde mappen. dubberklik op de share en dan naar geavanceerde opties. hierbij een plaatje hoe het er uit ziet! dit is in de beta. maar het kon volgens mij ook al in eerdere versies.
Afbeeldingslocatie: http://www.proxx.nl/syno.png

admin accounte hoort overal in te kunnnen. je kunt het voorkomen door via telnet/ssh de config van de ftpserver handmatig aan te passen. of gewoon een 25digits password op dat account te zetten. en nooit meer vergeten :P

[ Voor 15% gewijzigd door Proxx op 10-09-2010 12:48 ]

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloo0129
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 14:29
MVC schreef op donderdag 09 september 2010 @ 10:35:
Onlangs een Synology DS-710+ aangeschaft i.c.m. een Squeezebox Duet, geweldige combo :)

Nu ben ik aan het kijken voor een camera voor de Synology surveillance station.
Heeft iemand ervaring met de goedkopere IP cameras van eBay ?

Deze bijv. ?
http://cgi.ebay.com/Netwo...ain_0&hash=item19bee7f5b9
Heb een Foscam FI 8904W op de surveillance station van een DS 107+ aangesloten werkt perfect.

http://www.goodluckbuy.co...page-3.html?&currency=eur

http://www.gadgetvictims.com/search/label/ip%20camera

[ Voor 19% gewijzigd door sloo0129 op 10-09-2010 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Kort mijn 2 centjes mbt een DS110j (aangezien ik een 1tb hdd nog had liggen die niks deed): like it. Wat een berg opties, werkt in 1x vlekkeloos draaiend, wat een heerlijk speeltje :>

Aangezien ik nog bezig ben me data overzetten / timemachine backup maken kan ik nu nog verder niet ingaan op zaken die mij (en anderen) het meeste boeien zoals doorvoersnelheid /downloadsnelheid en hoe bruikbaar de overige opties zijn. Maar petje af hoor, wat een heerlijk compleet NASje, blij voor Synology te hebben gekozen :)

ps: ben geen hardcore gebruiker, maar wel timemachine backup, streaming audio/video en downloaden. De overige toeters en bellen laat ik aan jullie over, of is iets voor in de toekomst :)

[ Voor 15% gewijzigd door 2Dutch op 10-09-2010 21:39 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• koekkoek
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-04-2023
Ik heb een beetje een vreemd probleem waar ik zelf niet meer uitkomt.

Ben in bezit van een DS710+ waarin zich 2 Samsung F2 1.5TB drives bevinden die in raid 0 staan.

Hierop heb ik sabnzbd 0.5.4 geïnstalleerd.

Allemaal aangesloten op gigabit netwerk.
Nu haal ik met kopiëren vanaf de NAS naar mijn PC zo'n 85MB/s (max van mijn intel ssd).
Kopieren vanaf mijn PC naar de NAS gaat met ongeveer 70/100 MB/s afhankelijk van de bestandsgrootte.

Dus kwa snelheid ben ik behoorlijk tevreden, nu komt het volgende punt. Het downloaden met sabnzbd.

Ik heb een usenet account bij xsnews (18 connecties) en had voorheen een 25MB/s abo van UPC. Dit liep vlekkeloos op mijn nas continue en stabiel de volle snelheid. Nu ben ik overgestapt naar het 60MB/s abo en beginnen de problemen. De snelheid varieerd tijdens het downloaden (dus hij is nog NIET aan het repareren/uitpakken).

Hij schommelt dan heel erg tussen de 35 en 55MB/s. Ik zie jullie denken dat ligt aan UPC of aan xsnews, nou niet dus want als ik het zelfde nzbtje met die zelfde verbinding en software download maar dan op mijn pc gaat hij stabiel en strak op 60Mb/s.

Vanzelf sprekend zou je dan denken dat de single core atom cpu de bottleneck moet zijn maar volgens de resource monitor schommelt hij tussen de 50 en 60% ,het geheugen verbruik komt ook niet hoger als 20%.

Wat heb ik nog meer gedaan:
* HDD's op smart gechecked zijn prima in orde (haal ook gewoon de snelheid via lan)
* sabnzbd geupdate
* DSM geupdate naar de 3.0 beta
* Gespeeld met aantal connecties van 4 tot en met 20
* meerdere usenet servers tegelijk

En nog als laatste heb ik met en zonder SSL geprobeerd, wat hier opvalt is dat als ik SSL ingeschakel hij niet hoger komt als 45MB/s dus het lijkt echt wel dat de hardware het niet bij kan benen maar dan vindt ik het vreemd dat de CPU niet eens 100% belast is.

Iemand nog ideeën?

• PSP123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:28
Ik heb afgelopen week een draadloze Wifi dongle gekocht voor de NAS DS209, maar ik zit met het probleem dat ik de DS209 NAS niet bedraad kan gebruiken via de Ethernetpoort en via Wifi tegelijk.

Ik gebruik dan de draadloze dongle om de NAS te laten downloaden via SABNZBD en bedraad is de dongle rechtstreeks op mij pc aangesloten voor de datatransfer.

Weten jullie of er een mogelijkheid om draadloos en bedraad tegelijk te laten functioneren.

Als ik de NAS wil laten downloaden, moet ik de ethernetkabel er uit trekken en dan gaat ie downloaden, dan kan de NAS dus pas de draadloze dongle gebruiken.
Als ik de ethernetkabel, vervolgens weer aansluit op de NAS DS209, heb ik wel verbinding maar dan draadloos.
En om zo 10GB over te kopiëren is niet te doen met een data transfersnelheid van 1 á 2 MBPS.

• arjen9551
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:26
Even een vraagje op deze vroege zaterdagmorgen. Ik ben van plan vandaag een Synology DS209 te kopen, alleen zit ik een beetje te twijfelen over de HD's. Ik zie hier in het topic redelijk vaak de Samsung F3 Eco Green voorbij komen (1.5TB, 5400rpm), zelf kwam ik ook nog de Samsung F1 tegen (1TB, 7200rpm). Qua prijs lopen deze niet echt uiteen, specs is zoals je ziet een ander verhaal.

Ga ik het verschil in snelheid echt merken? Of gaan die 7200rpm schijven meer herrie maken?
NAS gaat voornamelijk gebruikt worden als download server / iTunes server / Foto 'backup'

n.a.

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:55
Voor het gebruik wat jezelf noemt zijn de schijven meer dan snel genoeg voor.

• PSP123
arjen9551 schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 08:36:
Even een vraagje op deze vroege zaterdagmorgen. Ik ben van plan vandaag een Synology DS209 te kopen, alleen zit ik een beetje te twijfelen over de HD's. Ik zie hier in het topic redelijk vaak de Samsung F3 Eco Green voorbij komen (1.5TB, 5400rpm), zelf kwam ik ook nog de Samsung F1 tegen (1TB, 7200rpm). Qua prijs lopen deze niet echt uiteen, specs is zoals je ziet een ander verhaal.

Ga ik het verschil in snelheid echt merken? Of gaan die 7200rpm schijven meer herrie maken?
NAS gaat voornamelijk gebruikt worden als download server / iTunes server / Foto 'backup'
Ik zou 7200 RPM niet aanraden, toch weer 1800 RPM méér. En de warmte productie natuurlijk niet te vergeten, waardoor de Fan weer een tandje harder gaat. ;)

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:05

Nicap

Tsssk....

Nicap schreef op donderdag 09 september 2010 @ 18:49:
[...]

Hmm, zou jij of iemand anders die het weet kunnen en willen uitleggen hoe ik zo'n script maak en werkend krijg?
Ik heb het gekopieerd en geplakt in notepad en hernoemt naar .sh maar de synology doet er weinig mee heb ik een vermoeden. Uiteraard de map scripts wel aangegeven in sabnzb.
Iemand?

• arjen9551
Cardinal schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 09:51:
Voor het gebruik wat jezelf noemt zijn de schijven meer dan snel genoeg voor.
PSP123 schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 10:15:
[...]

Ik zou 7200 RPM niet aanraden, toch weer 1800 RPM méér. En de warmte productie natuurlijk niet te vergeten, waardoor de Fan weer een tandje harder gaat. ;)
Thanks. Ben idd voor de 5400rpm versie gegaan, nu installeren! :D

n.a.

• Hendrik55
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-10 10:04
Welke schijven moet ik nou kiezen??????

Ik zit al een tijd te worstelen met schijfkeuze. Voorlopig zet ik in op de Synology ds210j, maar het zou ook nog een QNAP kunnen worden. Ik ga die in een thuis-situatie inzetten als centrale opslag, en ga dagelijks een back-up van maken naar een pc.

De grote vraag is echter welke schijven stop ik daar in. Ik denk 2 keer 1,5 Tb, maar het zouden ook overeenkomstige 2 Tb schijven kunnen worden, afhankelijk van de prijs per Tb.
Ik heb deze vraag ook in het NAS topic geplaats en wil graag korte bondige antwoorden, maar misschien zijn er ook specifieke problemen tussen Synology en één van deze schijven.

Ik heb keuze uit:
• SAMSUNG Spinpoint F2EG HD154UI EcoGreen SATA II 32MB
• Seagate Barracuda LP ST31500541AS SATA II 32MB LP (Low Power)
• Western Digital WD15EARS GP SATA II, 64MB, Power Saving
• Of heel misschien ook een Hitachi schijf.

Als ik diverse fora en sites raadpleeg zijn er met elk van deze schijven wel eens probleempjes of heeft iemand er minder goede ervaringen mee. Ik heb inmiddels al zoveel gelezen, soms ook verouderde informatie, dat ik het nu helemaal niet meer weet.
Van diverse kanten wordt mij de WD geadviseerd. Daar zou een probleem met LCC (head parking na 8 sec) kunnen zijn, dat dan weer door het gebruik van WDIDLE3 en op 300 sec. zetten, op te lossen zou zijn.

Ik heb 3 vragen:
• Hoe denken jullie over die WD schijven? Hebben lezers van dit topic daar ervaringen mee? Welke? Heeft iemand WDIDLE3 gebruikt op de parkeertijd op b.v. 300 sec te zetten.
• Wat denken jullie van de andere genoemde schijven?
• Heeft iemand nog betere suggesties voor schijven? Enterprise versies?

Ik wil gewoon een degelijke geen problemen oplossing, waar ik jaren plezier van hoop te hebben. Bij voorbaat dank voor elke reactie!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:16

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Zowel QNAP (plus de Wiki) als Synology hebben lijstjes met compatibel schijven. Zoals je kunt lezen heb je bij WD-schijven vaak een specifiek submodel nodig of moet je de firmware van de schijven aanpassen.

Ik ben voor de 1,5TB Samsung HD154UI (€65) gegaan omdat die zonder mitsen en maren in de compatability-list is opgenomen. En wonderbaarlijk: hij doet het inderdaad gewoon.

[ Voor 8% gewijzigd door Gizz op 11-09-2010 11:50 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• arjen9551
Ik heb Samsung HD153WI schijven (1.5TB) staan niet in de lijst, maar heb de Synology nog niet horen protesteren. Ook gewoon wat ervaringen opzoeken op internet als je een bepaald model hebt gevonden.

Daarnaast heb je waarschijnlijk met elke combinatie wel kans op fouten, het is nooit 100% zeker dat het werkt. Als je zoals Gizz zegt gewoon een HD uit die compatibility lijst kiest, zou het out of the box moeten werken.

n.a.

• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-08 20:12
Gizz schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 11:47:
Zowel QNAP (plus de Wiki) als Synology hebben lijstjes met compatibel schijven. Zoals je kunt lezen heb je bij WD-schijven vaak een specifiek submodel nodig of moet je de firmware van de schijven aanpassen.

Ik ben voor de 1,5TB Samsung HD154UI (€65) gegaan omdat die zonder mitsen en maren in de compatability-list is opgenomen. En wonderbaarlijk: hij doet het inderdaad gewoon.
Ik heb ze ook... werkt uitstekend. De schijven zijn bij mij nooit de bottle neck. Dat ben ik zelf namelijk :-). Kosten die dingen nog maar 65 pleuro? Tjessus, bijna te geef, ik heb er toen bijna 100 voor betaald, en dat 2x.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:14

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Hendrik55 schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 11:26:
Ik heb 3 vragen:
1) Hoe denken jullie over die WD schijven? Hebben lezers van dit topic daar ervaringen mee? Welke? Heeft iemand WDIDLE3 gebruikt op de parkeertijd op b.v. 300 sec te zetten.
2); Wat denken jullie van de andere genoemde schijven?
3); Heeft iemand nog betere suggesties voor schijven? Enterprise versies?
1) Ik heb zelf de DS1010 met 3 stuks WD20EARS. Ik heb via het WDIDLE tooltje de parkeertijd op 300 seconden gezet. Alles werkt prima. Voordeel is dat ze relatief goedkoop zijn, en een laag energieverbruik hebben. Je bebt immers nooit 24x7 met je NAS bezig, en er zit ook nog een cache in de Nas. Ik haal lees en schrijfsnelheden van 100MB/sec op raid-5 :)
2) geen mening, de keuze moet je zelf maken
3) Enterprise schijven zijn meestal 2x zo duur en gegarandeerd voor 24x7 op 5 jaar ofzo. Als je dat wilt, prima. Maar voor mij hoeft het niet. Ik maak gewoon regelmatig een backup van m'n belangrijkste data naar een externe disk. Mocht er een disk in de NAS uitvallen, gooi ik er gewoon een andere in. Ik zie zelf geen reden om voor enterprise schijven te kiezen. Zakelijk zou ik natuurlijk een andere keuze maken.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Maar de 1,5TB Samsungs zijn goedkoper dan de 1,5TB WD's (bij 2TB scheelt het €3 in het voordeel van WD), dus ik zou dan lekker de Samsungs pakken omdat je daar echt helemaal niks meer aan hoeft te doen.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Microkid

Microkid

Smile

Gizz schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 12:28:
Maar de 1,5TB Samsungs zijn goedkoper dan de 1,5TB WD's (bij 2TB scheelt het €3 in het voordeel van WD), dus ik zou dan lekker de Samsungs pakken omdat je daar echt helemaal niks meer aan hoeft te doen.
Joh, de prijzen dalen zo hard. Je moet ook even in de toekomst kijken. Als je slim bent prop je er nu gewoon zo veel mogelijk schijfruimte in. Als je nu 1TB erin stopt en je wilt later naar 2TB mag je weer gaan prutsen. Heb ik geen zin in. Dus meteen gekozen voor de grootste schijven die er waren. En de WD's hebben 64MB cache t.o.v. de 32MB van de Samung. Ook wel lekker :)

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

In de toekomst stap ik met mijn uitgespaarde €60 liever over op 4TB-schijven (om maar wat te noemen) dan dat ik het gebruik van de oude schijven iets ga verlengen door nu 2TB te nemen ipv 1,5TB.

Maar goed, laten we het weer even echt over de Synology-spullekes hebben en er niet een HD-discussie van maken: wat wel en niet werkt in een Synology-NAS mag duidelijk zijn na de geposte linkjes en ervaringen.

Ik zit nog steeds met het feit dat de logfiles van Transmission niet verplaatsbaar zijn naar de USB-stick, waardoor de schijven nooit gaan slapen. Ik blijf deze foutmelding krijgen:

code:
1
transmission-daemon: error while loading shared libraries: libevent-1.4.so.2: cannot open shared object file: No such file or directory

Moet ik dit nou interpreteren als in:
De logfile of directory waarin de logfile staat bestaat niet
of:
Om je logfiles te kunnen verplaatsen moet ik als computer ' libevent-1.4.so.2' laden, en die is onvindbaar?

Ik snap er in ieder geval weinig van :z

edit:
Kleine toevoeging: via Google kwam ik de volgende oplossingen tegen om het shared-lib probleeem op te lossen:

Oplossing 1:
code:
1
ln -s /usr/local/lib/libevent-1.4.so.2 /lib/libevent-1.4.so.2

Commando wordt zonder foutmelding uitgevoerd, maar bij het verplaatsen van de logs hou ik dezelfde foutmelding

Oplossing 2:
code:
1
2
3
# vi /etc/ld.so.conf.d/libevent-i386.conf
/usr/local/lib/
:wq!

Regel 1 gaat goed (nou ja, hij geeft totaal geen feedback maar ook geen errors)
Regel 2 geeft de foutmelding dat hij de dir niet kan vinden, terwijl die volgens mij gewoon een regeltje is dat ik in libevent-i386.conf probeer te zeten, en niet een commando wat ik meteen wil uitvoeren..

[ Voor 26% gewijzigd door Gizz op 11-09-2010 13:10 ]

• rgarretsen
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-09 12:50
Mijn wd schijven worden 10 graden warmer dan de samsungs dus ik zou voor samsungs gaan :-)

UDM-Pro | USW Pro 24 POE Gen 2 | USW Flex | USW-Flex Mini x3 | U6LR x4 | AP-HD x1 | G4 Pro | G4 Bullet | G3 Instant x5

• Microkid

Microkid

Smile

rgarretsen schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 13:41:
Mijn wd schijven worden 10 graden warmer dan de samsungs dus ik zou voor samsungs gaan :-)
En hoe warm is dat dan?

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Het probleem met je transmission is dat je een library niet kan laden. Dat komt door dat die er niet is, of op en verkeerde plek staat. Heeft niks met je logs te maken.

Als je je logs ergens anders wil hebben pas je dat in de transmission config aan.

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Dat ik de library niet kan laden begreep ik nu inderdaad ook (half). Alleen werken alle oplossingen (die ik vind door te googlen op de foutmelding) om de library wel te installeren en te kunnen benaderen ook niet!

Je laatste regel verbaast mij een beetje, waar heb jij gelezen dat je het in de configfile kunt aanpassen (en hoe)? Hier staan namelijk alle opties die je toe kunt voegen of kunt veranderen in de configfile, en daar staat helemaal niks in wat met logs te maken heeft.
Zoek je iets verder, dan vind je wel de 'man' van de transmisson-daemon: klik, met de volgende switch om de locatie van de logs te veranderen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
TRANSMISSION-DAEMON(1)    BSD General Commands Manual   TRANSMISSION-DAEMON(1)

NAME
     transmission-daemon; a bittorrent client

OPTIONS

-e --logfile
             Where to store transmission's log messages.

Dit lijkt me iets anders dan een configfile veranderen. Maar misschien zit ik er helemaal naast en ben ik voor niks al een week aan het prutsen. Verbeter me dan alsjeblieft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
Mijn Samsung HDD van 2TB met model: HD203WI, wordt in gewone toestand: 28 á 30 C. (Downloaden via SABNZBD en een video streamen naar de Xbox 360)

Als SABNZBD zit te downloaden, te repareren/uitpakken, er nog een video wordt gestreamd en er wordt nog een iso via het netwerk van de DS209 afgehaald, wordt de hdd schijf, rondt de 35 á 37 C. (Constant harde schijf activiteit: lezen en schrijven)

Nog steeds erg acceptabel en de NAS blijft nog bereikbaar ook lekker, wel download snelheid gaat iets omlaag met ong. 200 KB/S ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hier is het ook duidelijk te merken dat WD harddisks warmer worden dan Samsung.

Hier een DS209+II in de meterkast (al niet een al te koele plek). Idle maar wel met disks draaiend. Systeem is 55 graden. En de disks:

Disk1: HD154UI Samsung: 31 graden
Disk2: WD20EARS: 43 graden

op zich allemaal niet schokkend, maar wel opvallend :)

Bij de Samsungs blijf ik het rare spinup-gedrag echter 'onprettig' vinden (maar dat is meer een gevoel). Eerst een soort slip-geluid en vervolgens traag op gang komen.

[ Voor 20% gewijzigd door eymey op 12-09-2010 12:07 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3oC
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-10 22:25
Gizz schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 15:55:
Dat ik de library niet kan laden begreep ik nu inderdaad ook (half). Alleen werken alle oplossingen (die ik vind door te googlen op de foutmelding) om de library wel te installeren en te kunnen benaderen ook niet!

Je laatste regel verbaast mij een beetje, waar heb jij gelezen dat je het in de configfile kunt aanpassen (en hoe)? Hier staan namelijk alle opties die je toe kunt voegen of kunt veranderen in de configfile, en daar staat helemaal niks in wat met logs te maken heeft.
Zoek je iets verder, dan vind je wel de 'man' van de transmisson-daemon: klik, met de volgende switch om de locatie van de logs te veranderen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
TRANSMISSION-DAEMON(1)    BSD General Commands Manual   TRANSMISSION-DAEMON(1)

NAME
     transmission-daemon; a bittorrent client

OPTIONS

-e --logfile
             Where to store transmission's log messages.

Dit lijkt me iets anders dan een configfile veranderen. Maar misschien zit ik er helemaal naast en ben ik voor niks al een week aan het prutsen. Verbeter me dan alsjeblieft :P
Je kan het message-level aanpassen aldus je eerste linkje, misschien kan dit je verder helpen:
message-level: Number (0 = None, 1 = Error, 2 = Info, 3 = Debug, default = 2) Set verbosity of transmission messages.
eymey schreef op zondag 12 september 2010 @ 12:06:

[knip]
Bij de Samsungs blijf ik het rare spinup-gedrag echter 'onprettig' vinden (maar dat is meer een gevoel). Eerst een soort slip-geluid en vervolgens traag op gang komen.
Klinkt idd niet als heel vreemd gedrag ;)

Ik heb wel een vraag, kon het nog niet vinden op internet en synology fora... Gaat eigenlijk meer of de mogelijkheden er zijn, en waar ik deze kan vinden :)

Ik krijg van mijn NAS geregeld meldingen dat er weer X foute inlogpogingen zijn geweest in x tijd en er een IP is geblokkeerd. Er zijn een aantal vragen waar ik mee zit:
  • Kan ik deze IP lijst bijvoorbeeld updaten met een black-list van internet? (of misschien op locatie blokken, alles buiten NL niet laten inloggen?)
  • Op welk onderdeel is deze inlogpoging gedaan? (admin, FTP, SSH etc) Kan ik dit in de mail erbij knutselen?
  • Is het mogelijk om te zien met welke credentials er een poging is gedaan? (zien of dit een dictonary attack is zegmaar)
  • Zijn er websites/tutorials over hoe je je NAS kan 'hardenen' (goede vervoeging? :+ ) Op het synology forum is er alleen een oud forum artikel dat zegt dat er security-gaten in de software zitten en dat ze achterlopen...
  • Welke exploits/gaten zijn er bekend met de nieuwste firmwares (de huidige stable en beta?)?

[ Voor 35% gewijzigd door N3oC op 12-09-2010 13:36 . Reden: Post-antwoordje nog toegevoegd :-) ]

https://www.linkedin.com/in/coenversluis || http://www.judovianen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan P
  • Laatst online: 09-10 19:47
eymey schreef op zondag 12 september 2010 @ 12:06:
Hier is het ook duidelijk te merken dat WD harddisks warmer worden dan Samsung.

Hier een DS209+II in de meterkast (al niet een al te koele plek). Idle maar wel met disks draaiend. Systeem is 55 graden. En de disks:

Disk1: HD154UI Samsung: 31 graden
Disk2: WD20EARS: 43 graden
Maar waarom zou warmer per definitie slechter zijn? Misschien zijn de WD's wel ontworpen op een werktemperatuur van rond de 40 graden.
Hier ook een DS209+II met twee WD10EADS:
Systeem: 50 graden
Disk 1: 39 graden
Disk 2: 36 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuitarJJ
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-05-2023
Hallo,
Ik heb laatst een DS-210j aangeschaft. Leuk ding! Alleen zijn er wat problemen met het aansluiten van een printer;

- Ik sluit een SAMSUNG ML-1640 aan. De NAS detecteert hem.
- Ik installeer hem via de driver van de cd, het lukt niet om te printen
- Ik installeer hem via de universele samsung driver, het lukt nog steeds niet om te printen

Iemand enig idee wat er mis is? Testpagina's afdrukken lukt al niet eens! Volgens Synology werkt deze printer juist erg goed i.c.m. de DS-210J.

Bedankt :)

https://www.booksformanagers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14:43

Ankh

|true

Arjan P schreef op zondag 12 september 2010 @ 14:15:
[...]

Maar waarom zou warmer per definitie slechter zijn? Misschien zijn de WD's wel ontworpen op een werktemperatuur van rond de 40 graden.
is zelfs door Google uitgezocht, warmte voor HDD's maakt niet uit wat betreft snelheid.
Mijn WD20EARS is nu 41 graden, komt nog een 2de bij. Maar even wachten op het loon :)

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nt2nitro
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
GuitarJJ schreef op zondag 12 september 2010 @ 15:55:
Hallo,
Ik heb laatst een DS-210j aangeschaft. Leuk ding! Alleen zijn er wat problemen met het aansluiten van een printer;

- Ik sluit een SAMSUNG ML-1640 aan. De NAS detecteert hem.
- Ik installeer hem via de driver van de cd, het lukt niet om te printen
- Ik installeer hem via de universele samsung driver, het lukt nog steeds niet om te printen

Iemand enig idee wat er mis is? Testpagina's afdrukken lukt al niet eens! Volgens Synology werkt deze printer juist erg goed i.c.m. de DS-210J.

Bedankt :)
Je Moet even een standaard tcp/ip port aanmaken, op ip adres van je nas,
daarna de poort configureren en het protocol op LPR zetten, en bij lpr settings de queu name op "usbprinter" zetten.
LPR byte counting enabled aanvinken. Snmp uitlaten.
Ik heb de ML1640 zelf ook, en het werkt als een zonnetje ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goof.
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-09 16:21
Onlangs voor de 5e keer in relatief korte tijd (sinds mei dit jaar) één van m'n WD15EARS schijven in mijn DS209+II gecrashed :(
In alle gevallen heb ik het RAID1 volume weer kunnen rebuilden en beide schijven zijn onderworpen aan de WDC diagnostic tool. Geen fouten in de korte of lange test. Nu toch maar een ticket geopend bij Synology support, ook n.a.v. de known-issues die er zijn met de bijgeleverde SATA kabels die problemen kunnen veroorzaken.

Redelijk snel antwoord ook van Synology, uit de kerneldump blijken errors in de connectie van de HD en het moederbord wat volgens hun veroorzaakt kan worden door (idd) de SATA kabel of een defecte SATA controller. Dat laatste hoop ik natuurlijk niet, maar ze sturen iig per omgaande nieuwe SATA kabels.

Assumption is the mother of all fuck-ups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Arjan P schreef op zondag 12 september 2010 @ 14:15:
[...]
Mijn DS1010 schommelt rond de 42 graden met 3 x WD20EARS @ 36 :) Dus nauwelijks warmer dan Samsung. Denk ook dat het allemaal niet zo veel verschil maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-10 13:14

Masselink

Voor de dorst

Microkid schreef op zondag 12 september 2010 @ 23:33:
[...]

Mijn DS1010 schommelt rond de 42 graden met 3 x WD20EARS @ 36 :) Dus nauwelijks warmer dan Samsung. Denk ook dat het allemaal niet zo veel verschil maakt.
Zelfde setup & temperaturen bij mij...

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Laatst online: 20:11

timovd

Voorsprong door techniek

In een maand tijd is een van mijn 2TB WDC's drie maal gecrasht. In het logboek van de Synology staat dat er een bad cluster is. Na de crash heb ik de schijf geformatteerd en opnieuw een RAID 1 set laten builden.
Dit weekend heb ik de schijf laten scannen op fouten, maar niets kunnen vinden. De schijven zijn een half jaar oud en hebben nooit schokken of stoten gehad. Iemand tips om de schijf te scannen (repareren?)
Als ik de schijf terugstuur en er worden geen fouten gevonden, betaal ik namelijk onderzoekskosten.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14:43

Ankh

|true

Gewoon zelf met WD de garantie regelen. Dan sturen zij er 1 op en kan je de oude retourneren.
RMA's worden gewoon snel toegekend.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:54
Voor wat het toevoegt:

CPU : 40 °C / 104 °F
Disk1 : 28 °C / 82 °F
Disk2 : 26 °C / 79 °F

DS209 + 2x Samsung Ecogreen Spinpoint F2 HD154UI. Fans staan in 3.5" mode.
Ding is nu wel redelijk idle, maar normaal is hij niet extreem veel warmer.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ankh schreef op maandag 13 september 2010 @ 10:39:
Gewoon zelf met WD de garantie regelen. Dan sturen zij er 1 op en kan je de oude retourneren.
Toegekend wel, alleen de afhandeling kan best traag zijn. Ik heb 5 weken moeten wachten tot mijn (vervangende) Raptor terug was. Gelukkig gebruikte ik hem alleen als schijf voor temporary-zut, maar bij je NAS kan het toch vervelend zijn als je meer dan een maand met 1 schijf draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Ik heb nu een 4-disk raid met alleen WD-schijven. Zal ik eigenlijk 1 schijf kunnen vervangen met een ander merk van dezelfde capaciteit? OK, het kan natuurlijk wel, maar is het aan te raden?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Ankh schreef op maandag 13 september 2010 @ 10:39:
Website WDC n.a.v. s/n
Product was originally sold to a system manufacturer. Please contact the system manufacturer or the place of purchase for warranty service.
:( Gekocht bij Digitique.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3oC
timovd schreef op maandag 13 september 2010 @ 11:23:
[...]

Website WDC n.a.v. s/n

[...]

:( Gekocht bij Digitique.
Binnen 6 maanden moet de winkel aantonen dat het aan jou/onzorgvuldig gebruikt ligt, en anders een nieuwe geven (min of meer, zoek even op consuwijzer.nl) Je hebt niets met WD te maken alleen met Digitique in dit geval ;) Zoek even je kassabon op dan weet je of jij of de winkel de bewijslast heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Dat is niet echt het probleem. RMA procedure op de website van Digitique is heel eenvoudig d.m.v. aankoophistorie. Hier heb je dus geen bonnetje meer voor nodig. Het probleem is wel dat ik straks met (onderzoeks)kosten zit en een onbetrouwbare HDD als ze geen problemen vinden met de schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3oC
timovd schreef op maandag 13 september 2010 @ 11:33:
Dat is niet echt het probleem. RMA procedure op de website van Digitique is heel eenvoudig d.m.v. aankoophistorie. Hier heb je dus geen bonnetje meer voor nodig. Het probleem is wel dat ik straks met (onderzoeks)kosten zit en een onbetrouwbare HDD als ze geen problemen vinden met de schijf.
Ik had na 4 dagen een bad-sector waardoor mijn raid-5 degraded stond in mijn NAS. Contact gehad met synology (of het een bug is of een echt kapotte HDD). Zij gaven aan dat de HDD echt kaduuk was en dat ik er een nieuwe in moest doen. Toen heb ik met de webshop gesproken, omgeruild en alles werkt weer zoals het hoort _/-\o_ (rebuilden van 4x 2TB in raid-5 duurt wel lang trouwens :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
  • Laatst online: 24-04-2023
Zijn er hier überhaupt mensen die op de DS710+ wel hun volledige download snelheid kan benutten? (60Mb)

Hij schommelt hier constant tussen de 4 en 6.5 MB/s en op mijn PC doet hij wel strak 7MB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:26
goof. schreef op zondag 12 september 2010 @ 23:25:
Onlangs voor de 5e keer in relatief korte tijd (sinds mei dit jaar) één van m'n WD15EARS schijven in mijn DS209+II gecrashed :(
In alle gevallen heb ik het RAID1 volume weer kunnen rebuilden en beide schijven zijn onderworpen aan de WDC diagnostic tool. Geen fouten in de korte of lange test. Nu toch maar een ticket geopend bij Synology support, ook n.a.v. de known-issues die er zijn met de bijgeleverde SATA kabels die problemen kunnen veroorzaken.

Redelijk snel antwoord ook van Synology, uit de kerneldump blijken errors in de connectie van de HD en het moederbord wat volgens hun veroorzaakt kan worden door (idd) de SATA kabel of een defecte SATA controller. Dat laatste hoop ik natuurlijk niet, maar ze sturen iig per omgaande nieuwe SATA kabels.
De mijne is in korte tijd al 3 keer gecrashd (vergeet zijn raid functie).
Dat met die sata kabel heb ik al eerder gelezen alleen zie ik die niet zitten.
De DS209+ll heeft een houder waar je ze inschuift, op het uiteinde ervan drukt die zich in de "stekkers" zie altans nergens sata kabels....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuitarJJ
nt2nitro schreef op zondag 12 september 2010 @ 23:00:
[...]

Je Moet even een standaard tcp/ip port aanmaken, op ip adres van je nas,
daarna de poort configureren en het protocol op LPR zetten, en bij lpr settings de queu name op "usbprinter" zetten.
LPR byte counting enabled aanvinken. Snmp uitlaten.
Ik heb de ML1640 zelf ook, en het werkt als een zonnetje ! :)
Top, bedankt! :) Dit zijn toch de goede stappen voor een tcp/ip port?

http://technet.microsoft..../cc728320%28WS.10%29.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goof.
Von Henkel schreef op maandag 13 september 2010 @ 13:47:
[...]

De mijne is in korte tijd al 3 keer gecrashd (vergeet zijn raid functie).
Dat met die sata kabel heb ik al eerder gelezen alleen zie ik die niet zitten.
De DS209+ll heeft een houder waar je ze inschuift, op het uiteinde ervan drukt die zich in de "stekkers" zie altans nergens sata kabels....
:?

Echt waar? Bij mij zitten toch echt (hele korte) SATA kabels.
Zouden er verschillen zitten in releases van de DS209+II?

Als het in jouw geval inderdaad niet de HD's zijn, klinkt het als controller (=moederbord). Ook in dat geval m.i. zinvol een support ticket te openen bij Synology.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:26
Zal vanavond een support ticket sturen.
Thnxs voor je snelle reactie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goof.
Vergeet geen kernel dump mee te sturen.
For users using DSM 3.0-1285 or above
Works for Firefox 3, Internet Explorer 7/8, Safari 3/4
1. Login Management UI
2. You can see the similar link http://diskstation:5000/webman/index.cgi
3. Add ?diagnose=debug to the link, like http://diskstation:5000/webman/index.cgi?diagnose=debug
4. Press "Enter", then the file can be downloaded.
===================
For users using DSM 2.0-0571 or above
Works for Firefox 2, Internet Explorer 7, Safari 3
1. Login Management UI
2. You can see the similar link http://diskstation:5000/webman/index.cgi
3. Add ?debug=1 to the link, like http://diskstation:5000/webman/index.cgi?debug=1
4. Press "Enter", then the file can be downloaded.
Note: When sending the file, please rename it to msg.tar.gz.txt; otherwise it may trip a security warning message on our email server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3oC
goof. schreef op maandag 13 september 2010 @ 15:20:
Vergeet geen kernel dump mee te sturen.

[...]
Goed dat je het zegt, was ik idd vergeten te melden :+ Anders duurt het nog een dag langer |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
  • Laatst online: 20:10
Mmz sinds ik op DSM 3.0 Beta zit vind ik mijn CPU of systeem temperatuur niet meer.

Die van mijn HD is geen probleem maar waar juist vinden jullie die systeem temperatuur of zijn niet alle modellen hiermee uitgerust?

Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nt2nitro
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
GuitarJJ schreef op maandag 13 september 2010 @ 14:20:
[...]

Top, bedankt! :) Dit zijn toch de goede stappen voor een tcp/ip port?

http://technet.microsoft..../cc728320%28WS.10%29.aspx
Ja, helemaal ! Is het gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
goof. schreef op maandag 13 september 2010 @ 14:34:
[...]

Echt waar? Bij mij zitten toch echt (hele korte) SATA kabels.
Zouden er verschillen zitten in releases van de DS209+II?

Als het in jouw geval inderdaad niet de HD's zijn, klinkt het als controller (=moederbord). Ook in dat geval m.i. zinvol een support ticket te openen bij Synology.
IN mijn DS209+II ook geen sata kabels :). Prikt idd gewoon zonder iets met een kabel te doen in de bay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan P
Maf zeg, in mijn DS209+II zitten toch echt twee hele korte SATA-kabeltjes. Vorig jaar september gekocht trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
Vaag, mijn ds209+II is van december 2009 en heeft ook SATA kabeltjes... was idd wel ff pielen om het goed te krijgen toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astratuner schreef op maandag 13 september 2010 @ 18:37:
Mmz sinds ik op DSM 3.0 Beta zit vind ik mijn CPU of systeem temperatuur niet meer.

Die van mijn HD is geen probleem maar waar juist vinden jullie die systeem temperatuur of zijn niet alle modellen hiermee uitgerust?

Dank
HD temperaturen vind je bij Storage Manager/HDD Management. Systeem temperatuur is reeds behandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goof.
Apart idd... mijn DS209+II is van maart dit jaar (althans, aangeschaft) en dus mét SATA kabels. Overigens sprak de manual (of quick install guide) idd van een slide/steek systeem.....

[ Voor 4% gewijzigd door goof. op 14-09-2010 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullgsxr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-07-2021
hallo, ik ga binnenkort mijn download/game pc vervangen voor een labtop om ruimte te maken voor een box. en doordat mijn lacie internet space ook vol begint te raken wil ik een nas gaan kopen. Zou graag 4schijven willen plaatsen en ga hem vooral gebruiken om films(1080p) op te slaan/downloaden, muziek, en foto's. Dit alles wil ik dan graag weer af kunnen spelen zonder stotteren op mijn beamer, met tussenkomst van mijn asus o play natuurlijk. nou is mijn vraag welke zouden jullie adviseren, en is een beetje noob proof. heb ongeveer een bedrag van 4 a 500euries in gedachten voor de nas alleen. in die prijs klasse zie ik de de ds408, ds409+, ds410, ds411+. de ds411+ zal zeker de beste zijn, maar is zoiets nodig voor huis tuin en keuken gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Elke Synology NAS is snel genoeg om je Asus o Play te voorzien van videomateriaal. Blu-Ray is immers maximaal ongeveer 40Mbit, terwijl elke NAS toch flink boven de 100Mbit uitkomt.

Je Asus is eerder de beperkende factor: dat ding heeft een Realtekchipset die maar tot bitrates van 15~20Mb/s instaat is om de data te ontvangen en af te spelen. Bij grote 1080P-files leidt dat dus tot schokken, ook al kan je NAS snelheden aan die 20x zo hoog liggen.

Je andere 'eisen': alle genoemde types kunnen natuurlijk je films, muziek en foto's opslaan, dus dat is niet echt een criterium waarop je de NAS uitkiest. Kijk dan eerder welke snelheden je wil halen op je netwerk en vergelijk dat met je budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuitarJJ
nt2nitro schreef op maandag 13 september 2010 @ 20:55:
[...]

Ja, helemaal ! Is het gelukt?
Mooi! Nope, de NAS staat in een pas gestart bedrijf van een vriend. Een dezer dagen kom ik weer even langs! (er is namelijk ook nog een probleem met de firewall)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
Verwijderd schreef op maandag 13 september 2010 @ 23:41:
[...]

HD temperaturen vind je bij Storage Manager/HDD Management. Systeem temperatuur is reeds behandeld.
Sebiet eens uitproberen, alvast bedankt NiGhTsPiRiT!

EDIT: SSH aangezet en via putty ingelogd als root met mijn admin password en dan die code van je gepaste en terug opnieuw ingelogd maar helaas ik zie niet bij systeem... die temperatuur staan zoals ik vroeger wel deed bij DSM 2.3 :'( :'( :'(

[ Voor 24% gewijzigd door Astratuner op 14-09-2010 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-07 15:49

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

Bij dat topic staat de volgende coderegel:
1 echo 'supportsystemperature="yes"' >> /etc.defaults/synoinfo.conf

Maar: hoe of waar typ ik dat in om de temp te zien te krijgen??

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
Ik heb een DS210j rn ik dacht toch dat ik in DSM 2.3 mijn temp. kon zien, nu niet meer.

Ik kijk bij systeeminformatie bij het algemene tabblad. Of kan mijn DS210j dat niet? Heb ik dan vroeger gewoon naar mijn HD temp zitten kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan P
Bij DSM 2.3 zie ik gewoon onder Information > Status > Basic information de 'estimated CPU temperature' net boven de volume usage grafiek..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuitarJJ
GuitarJJ schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 17:14:
[...]

Mooi! Nope, de NAS staat in een pas gestart bedrijf van een vriend. Een dezer dagen kom ik weer even langs! (er is namelijk ook nog een probleem met de firewall)
Het is inmiddels gelukt :)

• xoun
  • Laatst online: 28-03-2023
MVC schreef op donderdag 09 september 2010 @ 10:35:
Onlangs een Synology DS-710+ aangeschaft i.c.m. een Squeezebox Duet, geweldige combo :)

Nu ben ik aan het kijken voor een camera voor de Synology surveillance station.
Heeft iemand ervaring met de goedkopere IP cameras van eBay ?

Deze bijv. ?
http://cgi.ebay.com/Netwo...ain_0&hash=item19bee7f5b9
Ik heb zelf ervaring met een Edimax IP 7000PTn V2. Probleem was dat deze bij aanschaf niet ondersteund werd en het lastig was deze goed aan de praat te krijgen. Inmiddels wordt deze camera ondersteund door Synology en gaat het prima. Wel is de beeldkwaliteit bij schemer en in het donker onwerkbaar. Als ik de keuze nog eens zou moeten maken zou ik voor een kwalitatief goede camera gaan, bijvoorbeeld een Axis. Daar heb je nog wat aan.

Patrick Stewart:"So you are not married, you don't have a girlfriend AND you've never seen Star Trek?"

• witteveder
Windows XP logt niet automatisch in op mijn DS209+II, ik moet na elke herstart een wachtwoord invullen. Ik heb aangegeven dat XP autologon oid moet doen, maar dat lukt dus niet. Iemand enig idee hoe ik dit verhelp?

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
witteveder schreef op woensdag 15 september 2010 @ 12:25:
Windows XP logt niet automatisch in op mijn DS209+II, ik moet na elke herstart een wachtwoord invullen. Ik heb aangegeven dat XP autologon oid moet doen, maar dat lukt dus niet. Iemand enig idee hoe ik dit verhelp?
Maak de gebruikersnaam en wachtwoord op je synology hetzelfde als die van je windows gebruikersaccount.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• witteveder
Magic schreef op woensdag 15 september 2010 @ 12:37:
[...]

Maak de gebruikersnaam en wachtwoord op je synology hetzelfde als die van je windows gebruikersaccount.
Ligt het daaraan? Ik heb deze problemen niet met mijn win7 laptop... en die heeft ook een ander wachtwoord

edit:
Inderdaad, windows xp home edition kan geen username/passwords onthouden...

[ Voor 11% gewijzigd door witteveder op 15-09-2010 21:30 ]

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-10 11:22
Ik heb zojuist mijn "namaak" Foscam FI8908W camera binnen. Ben hem nu een beetje aan het proberen en het is me gelukt hem in Surveillance station te krijgen. Alleen heb ik een paar vraagjes. Als ik in het live venster kijk dan kan ik de camera niet besturen. Er staat wel een link,rechts,boven,onder icoontje maar als ik er op klik gebeurt er niks. Als ik op het huisje klik draaid de camera wel gewoon helemaal rond. Zou ik iets fout doen ?

[ Voor 22% gewijzigd door clonedonkey op 17-09-2010 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Laatst online: 22:31

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
clonedonkey schreef op donderdag 16 september 2010 @ 23:11:
Ik heb zojuist mijn "namaak" Foscam FI8908W camera binnen. Ben hem nu een beetje aan het proberen en het is me gelukt hem in Surveillance station te krijgen. Alleen heb ik een paar vraagjes. Als ik in het live venster kijk dan kan ik de camera niet besturen. Er staat wel een link,rechts,boven,onder icoontje maar als ik er op klik gebeurt er niks. Als ik op het huisje klik draaid de camera wel gewoon helemaal rond. Zou ik iets fout doen ?
Interessant, kun je ook eens wat representatieve shots posten? Ik zit eraan te denken zelf ook zoiets aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn
  • Laatst online: 29-09 19:31

BlackBurn

One Ring To Rule Them All

Ik ben al een tijdje aan het kijken naar een Synology DS1010+, twijfel nog een beetje tussen zelfbouwen of deze. Echter kan ik nergens terug vinden is het mogelijk om meerdere arrays te definieren op de DS1010+, bijv. 2 schijven in mirror en 3 in raid 5?

If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!

• arjen9551
Even een kort vraagje:
Ik wil de Transmission bt client installeren op mijn DS209+II, maar volgens deze manual moet ik de 'User Home Services' enablen. (volgens mij zorgt dat ervoor dat elke user zijn/haar eigen home map krijgt?) Is dit echt nodig?
Ik heb het namelijk nu zo ingesteld dat wanneer men inlogd op de NAS, je twee folders krijgt: Downloads en Synology. Synology is gewoon random backup, waarin per user wel een mapje staat, maar die dus voor iedereen toegangelijk is (downloads spreekt voor zich). Dus die Home mappen heb ik niet echt nodig.

Kan ik dit ook gewoon uit laten dan? Of waarvoor heeft transmission die home service nodig?

n.a.

• smeerbartje
Hoeft niet; heb ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3oC
BlackBurn schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 15:47:
Ik ben al een tijdje aan het kijken naar een Synology DS1010+, twijfel nog een beetje tussen zelfbouwen of deze. Echter kan ik nergens terug vinden is het mogelijk om meerdere arrays te definieren op de DS1010+, bijv. 2 schijven in mirror en 3 in raid 5?
Wat wil je doen met deze setup? Misschien heb je hier wat aan: klik

Zo te zien moet het kunnen, meerdere volumes aanmaken, er voila :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn
  • Laatst online: 29-09 19:31

BlackBurn

One Ring To Rule Them All

N3oC schreef op zondag 19 september 2010 @ 00:31:
[...]

Wat wil je doen met deze setup? Misschien heb je hier wat aan: klik

Zo te zien moet het kunnen, meerdere volumes aanmaken, er voila :P
Ik weet nog niet of het een dergelijke set-up gaat worden, maar als ik hem koop, wil ik mijn wat oudere schijven ook mee verhuizen 3 * 500GB en dan de rest uitbouwen met 2TB schijven evt. m.b.v. de uitbreiding voor de DS1010+.

Iig bedankt voor de link, ga het eens bekijken :)

[ Voor 4% gewijzigd door BlackBurn op 19-09-2010 08:28 ]

If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
Hmm apart. Na er eindelijk achter gekomen te zijn hoe via ssh op de ds209 in te loggen, komt tie gelijk met de melding dat die User Home Services uit staan en dus wel aan moeten staan.. Heb jij dan een andere install file? Of heb je die User Home Services daarna pas uitgeschakeld?

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
arjen9551 schreef op zondag 19 september 2010 @ 22:55:
[...]

Hmm apart. Na er eindelijk achter gekomen te zijn hoe via ssh op de ds209 in te loggen, komt tie gelijk met de melding dat die User Home Services uit staan en dus wel aan moeten staan.. Heb jij dan een andere install file? Of heb je die User Home Services daarna pas uitgeschakeld?
Vreemd; ik gebruik de nieuwst SPK, hier te downloaden. Ik zie inderdaad nu ook staan dat user-shares aan moet worden gezet. Ik heb nogmaals gecheckt en deze staat bij mij toch echt UIT. Vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

goof. schreef op zondag 12 september 2010 @ 23:25:

...
Ik krijg binnenkort ook nieuwe kabeltjes. Zondagochtend (NL tijd) een mailtje gekregen om mijn adres op te geven. Normaalgesproken draai ik RAID1, maar één schijf is nu geformatteerd en hangt los. Nu maar hopen dat er niet heel toevallig wat mee gebeurt (NAS hang achter overspanningsbeveiliging en UPS).

De system partition is nog steeds "crashed". Ik kan nog wel bij mijn bestanden, maar dingen als [diskstation]/photo en de downloadstation zijn onbereikbaar. Support Ticket loopt al enkele dagen. Vanochtend nog maar een schopje gegeven richting Taipei.

Edit: net meuk ingestuurd dat DSM 3.0 uit is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonias
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:09
Op de site van Synology zie ik Version: DSM 3.0-1334 online.
Is dit de Beta of Final?

Iemand al geupgrade naar deze versie?
Ik heb een DS1010+ met 2.3 erop met SABnzbd+ 0.5.0 erop.
Kan de DS1010+ geupgrade worden zonder SABnzbd+ te upgraden/aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-10 15:03

immetjes

HIER is BERN-E

Je zult voor DSM3.0 een nieuwe SABnzbd+ (nu 0.5.4) moeten installeren.

Kijk hier: http://www.mertymade.com/syno/ Geschikt voor DSM3.0 en verschillende Synology modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

smeerbartje schreef op maandag 20 september 2010 @ 09:18:
[...]

Vreemd; ik gebruik de nieuwst SPK, hier te downloaden. Ik zie inderdaad nu ook staan dat user-shares aan moet worden gezet. Ik heb nogmaals gecheckt en deze staat bij mij toch echt UIT. Vreemd.
Misschien heb je niet die, maar deze? Daarbij is het namelijk niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonias
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:09
ruward schreef op maandag 20 september 2010 @ 10:37:
Je zult voor DSM3.0 een nieuwe SABnzbd+ (nu 0.5.4) moeten installeren.

Kijk hier: http://www.mertymade.com/syno/ Geschikt voor DSM3.0 en verschillende Synology modellen.
Moet deze opnieuw geïnstalleerd worden of is ook te upgraden.
Dus bv. eerst SABnzbd+ naar 0.5.4 en daarna DSM 3.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
smeerbartje schreef op maandag 20 september 2010 @ 09:18:
[...]

Ik heb idd die SPK gebruikt. Maar ik zal van het weekend die van NightSpirit eens proberen.

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
DSM 3.0 _O_
Ik ken maar weinig webinterfaces die zo goed in elkaar steken. Dat heeft Synology goed voor elkaar. DSM 2.x vond ik al prima, met 3.0 is het alleen maar mooier geworden.
Klein beetje wennen omdat sommige dingen nu iets anders benaderd worden, maar verder echt super.
SABnzbd moest ik even verwijderen en opnieuw installeren, geen idee of een upgrade normaal wel zou moeten werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3oC
Nakebod schreef op maandag 20 september 2010 @ 16:02:
DSM 3.0 _O_
Ik ken maar weinig webinterfaces die zo goed in elkaar steken. Dat heeft Synology goed voor elkaar. DSM 2.x vond ik al prima, met 3.0 is het alleen maar mooier geworden.
Klein beetje wennen omdat sommige dingen nu iets anders benaderd worden, maar verder echt super.
SABnzbd moest ik even verwijderen en opnieuw installeren, geen idee of een upgrade normaal wel zou moeten werken...
Heb je vanaf de vorige DSM versie geupgrade met behoud van data?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rieverst
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:02
Bij de upgrade van 2.3 naar 3.0 beta ben ik op een gegeven moment weer opnieuw begonnen, omdat, zover ik het kon zien, er geen update ven ext3 naar ext4 plaats vond. Het ging overigens wel zonder data verlies. De upgrade van 3.0 beta naar 3.0 final wederom zonder dataverlies. Interface is nog mooier geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hmmm, vooral die "Transcoding" functie in Audio Station..... geweldig :D _O_ Ik had dit, vlak na het installeren van 3.0 beta, als feature request bij ze ingeschoten en nu zit het er blijkbaar al in! Ze doen dus blijkbaar nog best grote veranderingen in de periode van beta naar final :).

Ik ben benieuwd of/hoop dat die transcoding support ook richting de DS Audio app voor Android werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op maandag 20 september 2010 @ 16:20:
Hmmm, vooral die "Transcoding" functie in Audio Station..... geweldig :D _O_
Thanks, gevonden _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
N3oC schreef op maandag 20 september 2010 @ 16:03:
[...]

Heb je vanaf de vorige DSM versie geupgrade met behoud van data?
Jep. Gewoon via DSM 2.3 de upgrade procedure starten, en een aantal minuten wachten tot hij klaar is.
Maar, van de belangrijke data uiteraard wel een backup hé!
Zo een NAS is leuk, maar het is natuurlijk geen back-up. Tenminste, in mijn situatie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3oC
Nakebod schreef op maandag 20 september 2010 @ 17:08:
[...]

Jep. Gewoon via DSM 2.3 de upgrade procedure starten, en een aantal minuten wachten tot hij klaar is.
Maar, van de belangrijke data uiteraard wel een backup hé!
Zo een NAS is leuk, maar het is natuurlijk geen back-up. Tenminste, in mijn situatie niet.
De back-up snap ik ;-) maar van alle data wordt lastig O-) Belangrijke data gaat wel lukken.

Enige puntje waar ik mee zit en hoop een oplossing voor te vinden is upgraden naar Ext4 maar eerst uberhaubt over naar DSM 3 :+

Pagina: 1 ... 38 ... 66 Laatste

Dit topic is gesloten.