Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14:39
Hmm, ik heb hem remote geupgrade, komt nu alleen niet meer up :(. Straks thuis maar eens kijken wat er aan de hand is. In ieder geval op advies van jullie de belangrijkste zaken vannacht gebackupt naar een USB disk ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 11:11:
[...]
Sorry, ik ben nog bezig eerst al mijn data te kopiëren voordat ik ext4 kan gaan gebruiken. Daarna ga ik eens wat snelheden bekijken zoals het bedoeld is ;) SABnzbd heb ik werkend gekregen uit verveling, data kopiëren duurt lang :+
Precies :+. Met de huidige 2.3-schijfindeling (ext3) zie ik in ieder geval in doorvoersnelheid geen enkel verschil. Noch bij NFS, noch bij SMB (rest niet getest)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Martijn schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 11:35:
Hmm, ik heb hem remote geupgrade, komt nu alleen niet meer up :(. Straks thuis maar eens kijken wat er aan de hand is. In ieder geval op advies van jullie de belangrijkste zaken vannacht gebackupt naar een USB disk ;).
Vreemd,

Ik en nog iemand hebben hem ook remote geupgrade, na de installatie reset hij en werkte me https op poort 5001 nog gewoon.

heb je de standaard 5000 poort geprobeerd ?

Had je een vast ip ingesteld, misschien heeft hij via dhcp een ander ip gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Viper® schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 11:52:
[...]

Vreemd,

Ik en nog iemand hebben hem ook remote geupgrade, na de installatie reset hij en werkte me https op poort 5001 nog gewoon.

heb je de standaard 5000 poort geprobeerd ?

Had je een vast ip ingesteld, misschien heeft hij via dhcp een ander ip gekregen
Had een vast IP ja, en op 5000 krijg ik geen connectie... Ik zie straks thuis wel ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
^^

then it's f*cked :P

doet je url voor photostation het wel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Viper® schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 12:01:
^^

then it's f*cked :P

doet je url voor photostation het wel ?
Nee, ook niet. Net even via telnet op mijn router ingelogd en het interne IP proberen te pingen, en krijg geen reply... Thuis maar ff kijken dus, misschien hangt ie gewoon in z'n boot en moet ik hem restarten, geen idee... Lijkt me niet dat je hem zo compleet kan slopen :S...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:53
Hij heeft alle stappen doorlopen?

Bij mij werkte het niet om het lokaal te doen (bleef in uploaden naar server hangen), heb het dus van thuis uit remote gedaan en dat werkte juist wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
maartend schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 12:19:
[...]

Hij heeft alle stappen doorlopen?

Bij mij werkte het niet om het lokaal te doen (bleef in uploaden naar server hangen), heb het dus van thuis uit remote gedaan en dat werkte juist wel.
Ja, alles doorlopen, uiteindelijk ging ie aftellen voor de reboot... Daarna was het afgelopen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:32

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Bij mij duurde dat ook nog wel eens even voordat ik er weer op kon. Probeer het nu nog eens.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Martijn schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 12:29:
[...]

Ja, alles doorlopen, uiteindelijk ging ie aftellen voor de reboot... Daarna was het afgelopen ;).
Oke, bij mij kwam hij daarna op met het inlog scherm.
Dat wordt idd even wachten tot je thuis bent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
maartend schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 12:44:
[...]

Oke, bij mij kwam hij daarna op met het inlog scherm.
Dat wordt idd even wachten tot je thuis bent
Nou, net thuis, het lijkt erop dat de voeding kapot is :S :S... Hoe ken dat nou... DS410 stond uit, dus ik probeer hem aan te zetten, lukt niet. Zie ik dat het lampje van de voeding ook uit is... Wat is wijsheid? Garantie claimen of kun je ergens zo'n voeding halen? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Martijn schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 13:01:
[...]

Nou, net thuis, het lijkt erop dat de voeding kapot is :S :S... Hoe ken dat nou... DS410 stond uit, dus ik probeer hem aan te zetten, lukt niet. Zie ik dat het lampje van de voeding ook uit is... Wat is wijsheid? Garantie claimen of kun je ergens zo'n voeding halen? :S
Iig snel garantie claimen. Moet er niet aandenken dat mijn NAS niet meer zou werken.
En dan kijken of iemand in de buurt iets heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door maartend op 18-08-2010 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
maartend schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 13:20:
[...]

Iig snel garantie claimen. Moet er niet aandenken dat mijn NAS niet meer zou werken.
En dan kijken of iemand in de buurt iets heeft.
Mja ik wil eigenlijk eerst zeker weten dat de voeding 'toevallig' kapot is gegaan... Kan de NAS de voeding slopen op de een of andere manier? Of moet dit gewoon toevallig zijn? Niet dat ik dadelijk een nieuwe voeding heb, die er aan hang en vervolgens ook kapot gaat... Ik heb niet zo veel zin namelijk om mijn hele NAS te versturen, dadelijk krijg ik hem leeg terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martijn schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 13:25:
[...]

Mja ik wil eigenlijk eerst zeker weten dat de voeding 'toevallig' kapot is gegaan... Kan de NAS de voeding slopen op de een of andere manier? Of moet dit gewoon toevallig zijn? Niet dat ik dadelijk een nieuwe voeding heb, die er aan hang en vervolgens ook kapot gaat... Ik heb niet zo veel zin namelijk om mijn hele NAS te versturen, dadelijk krijg ik hem leeg terug...
Dan haal je de schijven er toch uit als je de NAS wel moet versturen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Verwijderd schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 13:32:
[...]

Dan haal je de schijven er toch uit als je de NAS wel moet versturen :?
Heb je dan geen probleem bij een RAID5 volume? Als ze de config resetten ben ik dan mooi in de aap gelogeerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martijn schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 13:34:
[...]

Heb je dan geen probleem bij een RAID5 volume? Als ze de config resetten ben ik dan mooi in de aap gelogeerd...
Ik heb mijn NAS een keer gereset (2 maal 4 seconden de reset knop indrukken, daarna gaat het ding in een reset mode en moet je de firmware opnieuw inladen) en na de software installatie was mijn data (ook raid5) nog aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:38
Martijn schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 13:34:
[...]

Ze kunnen helemaal geen config resetten als je de schijven eruit haalt. Zowel de firmware als de config staan namelijk op dezelfde schijven als je data. Intern maakt de synology gewoon een klein RAID-1 volume over alle schijven waarop de firmware geinstalleerd staat.

Nog een tip: als je de schijven eruit haalt, voorzie ze dan van een of ander label zodat je ze terug in de juiste volgorde kan installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-09 00:46
eymey schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 21:46:
[...]

Ok.... ik vraag me dan af waarom je in je originele vraag het NTFS bestandssysteem erbij haalde ;). Verder snap ik niet waarom 11 MB/s te weinig is als je hebt ontdekt dat je netwerkje op 100 mbit draait. 11 MB/s is namelijk de absoluut maximale doorvoersnelheid op een 100 mbit netwerk dus gezien dat erg netjes!

Jumboframes (ethernet frame groter dan de standaard 1500 bytes) hebben verder evt. zin zodra je je netwerkje echt op gigabit hebt draaien. Voorwaarde is wel dat je switch ze kan door passen (meeste 'domme' gigabit switches doen dat wel) en dat je idealiter al je apparaten die gigabit support hebben op dezelfde MTU size zet. Voordeel van grotere ethernet frames is dat de CPU minder interrupts krijgt af te handelen (hij is anders om de 1500 bytes bezig met alles behalve 'belangrijker' taken). Op smallnetbuilder.com staat hier trouwens ook een perfect artikel over :)
Bedankt voor je antwoorden, daar kan ik wel wat mee.

Ik haalde NTFS aan omdat ik daarvan naar de NAS schrijf, maar dat heeft er idd niets mee te maken. Beetje misleidend idd.

Snap er ook nisk van waarom alles op 100MB draait ter wel dat alles GB is.
Ik maak gebruik van de volgende GB switches: 3COM 3C1670500 OFFICECONNECT 5 PORT GIGABIT SWITCH

Verder is de rest van de bekabeling Cat5e en een aantal aansluitingen zelfs Cat6, dus moet eens goed gaan kijken wat er fout is aangesloten. Wellicht een foute kleurcode, maar dan moet ik meer problemen hebben toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Andere oplossing gevonden:
code:
1
2
3
ipkg install openssl
cp /opt/lib/libcrypto.so.0.9.8 /volume1/@appstore/sab2/utils/lib
cp /opt/lib/libssl.so.0.9.8 /volume1/@appstore/sab2/utils/lib

Schijnt ook te werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Nu online
Vjenne-ICT schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 14:18:
[...]

Ik haalde NTFS aan omdat ik daarvan naar de NAS schrijf, maar dat heeft er idd niets mee te maken. Beetje misleidend idd.

Ik maak gebruik van de volgende GB switches: 3COM 3C1670500 OFFICECONNECT 5 PORT GIGABIT SWITCH

Verder is de rest van de bekabeling Cat5e en een aantal aansluitingen zelfs Cat6, dus moet eens goed gaan kijken wat er fout is aangesloten. Wellicht een foute kleurcode, maar dan moet ik meer problemen hebben toch?
Verbinden echt al je apparaten op 100 mbit? :S. Dat zou wel heel vreemd zijn.

Verder nog de volgende aandachtspunten:
* Zet alles voor zover mogelijk op auto-negotiate. Voor zo ver ik weet (het komt iig vaak voor) heeft de meeste gigabit apparatuur er moeite mee als dit hard wordt ingesteld

* Kabels kunnen wel degelijk een probleem zijn. Als jij toevallig net de 4 reguliere aders die voor 100 mbit nodig zijn goed hebt zitten, maar bij de andere 4 extra aders die voor gigabit nodig zijn zit het fout, dan onderhandelen de switch en het apparaat aan de andere kant van de kabel zich gewoon op 100 mbit.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Vjenne-ICT schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 14:18:
[...]

Geef je NAS eens een fixed 10.0.0.x address en (als je die hebt) je 2e NIC van je PC ook een 10.0.0.x adres en gooi er dan eens een crosskabel tussen als je die hebt; dan kan je iig de andere componenten uitsluiten.

Heeft je router een of andere statuspagina waarbij je kan zien (via webpagina of ledjes) welke snelheid de poorten draaien waar apparaten aangesloten zitten?

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
ik dacht juist dat je inplaats van auto-negotiate alles handmatig op 1000 mbit full duplex moest zetten.

Foute kleurcode een een verkeerd aderpaar kan inderdaad tot gevolg hebben dat 100 mbit wel werkt en 1 gb niet.

Voor 10 mbit / 100 en 1 gb worden volgens mij verschillende aderen gebruikt. Als de stekkertjes niet volgens de officiele richtlijnen aangebracht zijn kan het problemen geven.

ik heb thuis een kabel tussen 2 gigabit switches en als ik ze verbindt duurt het even en dan springt die op 100 mbit. Kabel waarschijnlijk niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Adres zijn vlgs mij juist gelijk (ja gaat toch niet een 100mbit kabel kopen bij de kabelboer? Nee, UTP is UTP (met de nodige onderlinge verschillen qua shielding en twists voor wat betreft UPT5/6)).
En ja kan ook beter de boel juist NIET op auto-negotiate zetten (hoewel het in dit geval mbt testen geen kwaad kan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kensei schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 14:49:
Adres zijn vlgs mij juist gelijk (ja gaat toch niet een 100mbit kabel kopen bij de kabelboer?
100mbit kabels zijn over het algemeen goedkoper (doordat er maar 4 aders inzitten ipv 8 ). Er is dus wel degelijk een duidelijk verschil en een reden waarom sommige kabels niet op 1000mbit werken en een reden waarom de dingen nog steeds gemaakt worden (gelukkig steeds minder).

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2010 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartS12
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-09 22:43
Zowel in windows (XP, Vista en Win7) kun je makkelijk bij de 'status' van je netwerkkaart zien of ie of 100mbit of 1 Gb draait. En in je NAS ook; daar staat het ook gewoon vermeld (bij system->network->network status. Staat bij mij "1000").

Als er bij 1 van de 2 (of beide) geen gbit vermeld wordt, kun je al wat gerichter zoeken. Als beiden op 1gbit staan, mag je je aansluiten bij mijn probleem (zie een paar posts hierboven; sommige files transferen met ~10 MB/s, anderen met 30 MB/S). Hebben meer mensen daar last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Verwijderd schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 15:05:
[...]
100mbit kabels zijn over het algemeen goedkoper (doordat er maar 4 aders inzitten ipv 8 ). Er is dus wel degelijk een duidelijk verschil en een reden waarom sommige kabels niet op 1000mbit werken en een reden waarom de dingen nog steeds gemaakt worden (gelukkig steeds minder).
Hmmm..dan moet je ze vlgs mij speciaal zoeken. Ik ben ze zelf nog niet tegengekomen terwijl ik wel in het IT wereldje zit.
Nou ja..maar eens zien of de problemen bij Vjenne-ICT opgelost worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-09 09:22
Verwijderd schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 15:05:
100mbit kabels zijn over het algemeen goedkoper (doordat er maar 4 aders inzitten ipv 8 ).
Ben je niet in de war met een telefoonsnoer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marco schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 17:10:
[...]

Ben je niet in de war met een telefoonsnoer?
Nee, die heeft er maar 2 nodig en heeft een andere stekker.

Omdat 100Mbit maar 4 aders gebruikt was het vroeger ook grappig om daar 2 stekkers aan beide kanten op te monteren, kon je 2 apparaten aansluiten op 1 kabel zonder extra hubje (ja, toen had ik nog hub ipv switch :'))

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2010 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:11

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Ik wacht wel even met die beta. Over een 2tal maand zal er wel een final komen.
Dan installeer ik die wel. :)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:16

Crusader

Arc Nature

Zo'n kabel met 4 aders is gemaakt voor ISDN toepassingen. There's no such thing as een 100 Mbit kabel met slechts 4 aders. Dan heb je gewoon geen netwerkkabel in je handen. Okee, er worden maar 4 aders gebruikt, maar een UTP RJ-45 netwerkkabel heeft gewoon 8 aders.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Laatst online: 14:00

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Harmen schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 17:30:
Ik wacht wel even met die beta. Over een 2tal maand zal er wel een final komen.
Dan installeer ik die wel. :)
Same here. Veel te link om een beta op m'n kostbare data los te laten :) En zels dan nog kan je beter 3.0 even overslaan totdat alle publiek gevonden bugs er ook uit zijn.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Allereerst iedereen bedankt voor de antwoorden/tips voor mijn problemen met mijn GB netwerkje.

Ik ga al jullie tips eens onderzoeken en zal mijn bevindingen hier melden.

Trouwens mijn NAS geeft wel 1GB aan, maar de 8P GB officeconnect switch geeft een oranje lampje weer wat neer komt op 100MB wat natuurlijk ook weer erg vreemd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crusader schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 17:39:
Zo'n kabel met 4 aders is gemaakt voor ISDN toepassingen. There's no such thing as een 100 Mbit kabel met slechts 4 aders. Dan heb je gewoon geen netwerkkabel in je handen. Okee, er worden maar 4 aders gebruikt, maar een UTP RJ-45 netwerkkabel heeft gewoon 8 aders.
Het enige wat je niet in je handen hebt is een officiële CAT5(e) kabel. Ze blijven netwerkkabels heten/zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
eymey schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 21:34:
Mja, ik vraag me af waarom je dit zou willen gebruiken? :S. Het is hoogstens leuk voor een snelheidsboost van aangesloten externe NTFS-schijven die je ook direct aan een Windows doos wil kunnen hangen. Intern zie ik geen enkele reden om de opslag van een NAS bv. op NTFS te willen hebben.
Het gaat mij inderdaad om het feit dat de huidige NTFS maar een snelheid van 5MB/sec geeft en als je via Paragon's versie het zou doen 20MB/sec of nog meer haalt, zoek maar eens op Qnap USB NTFS speed, want Qnap gebruikt wel de Paragon versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 23:02

VisionMaster

Security!

Vjenne-ICT schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 18:31:
Allereerst iedereen bedankt voor de antwoorden/tips voor mijn problemen met mijn GB netwerkje.

Trouwens mijn NAS geeft wel 1GB aan, maar de 8P GB officeconnect switch geeft een oranje lampje weer wat neer komt op 100MB wat natuurlijk ook weer erg vreemd is.
Dat klinkt als 1 adertje niet ok. Dan is de ene kant er vanovertuigd dat het de ene helft alle adertje actief heeft, en de andere kant mist in zijn helft er 1. Tja, dan blijft het 100Mbit/s. Tenzij je switch kapot is. Probeer een ander cat5e kabeltje tussen de switch en NAS.

I've visited the Mothership @ Cupertino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winterlord
  • Laatst online: 18-09 14:32
eymey schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 21:42:
[...]

Thanks!!! :D. Held _O_. Ik heb alledrie de sab***.sh scripts aangepast en het werkt als een tierelier :D Wel vraag ik me af of er niet nog meer plekken zijn waarop nog verwezen zou kunnen worden naar de 'niet meer werkende' python. Maar goed, dat merk ik wel bij de eerstvolgende download job.

Voordeel van deze 'snelle fix' is trouwens ook dat, mocht Merty z'n packages nog DSM3.0-compatible maken, deze fix een upgrade wrs niet al te erg in de weg zal zitten.
Heb je voor mij toevallig een voorbeeld van de regels in sabstatus.sh en sabstop.sh hoe deze moeten worden

Sabnzbd draait wel weer op mijn Syno 207+ maar een status en een stop doet ie nog niet echt

alvast bedankt :)

Dat bordje "zachte berm" is een waarschuwing geen uitnodiging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Vjenne-ICT schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 18:31:

Heb nog even foto´s gemaakt van de UTP (Niko) wantcontactdoos/kleurcodes. Wellicht zien jullie er iets aan?

Ik heb 2 van de volgende Switches: 3Com OfficeConnect 8 port Gigabit Switch (3C1670800B)
Link: 3Com product details

Afbeeldingslocatie: http://img197.imageshack.us/img197/4570/imag0192l.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img94.imageshack.us/img94/9647/imag0204e.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Vjenne-ICT op 18-08-2010 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

winterlord schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 22:29:
[...]

Heb je voor mij toevallig een voorbeeld van de regels in sabstatus.sh en sabstop.sh hoe deze moeten worden

Sabnzbd draait wel weer op mijn Syno 207+ maar een status en een stop doet ie nog niet echt

alvast bedankt :)
Vervang het pad naar python voor het pad naar python2.5 (zelfde pad als in aangegeven regel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 22:47:
[...]

Vervang het pad naar python voor het pad naar python2.5 (zelfde pad als in aangegeven regel).
Precies :). In die status.sh en stop.sh scripts zie je ook regels staan, wel in een iets andere stijl dan in start.sh maar nog steeds met de "pad naar python" component. Vervang die net zoals je bij het start script hebt gedaan en "you are go" ;)

Nu alleen ook nog ff de nodige ssl modificaties maken.

@Vjenne-ICT: Op het gevaar af dat dit een netwerk troubleshooting topic wordt, maar heb je geen grotere versies van de plaatjes? Het lijkt er, gezien de splitsing van je aders, nu op dat je 2 contactpunten in je dozen hebt zitten (ik zie maar 1 fysieke UTP kabel) en dat je per contactpunt 4 adres gebruikt (2 aderparen). Zo krijg je natuurlijk nooit gigabit :). Of horen 'beide kanten' (boven en onder) gewoon bij 1 contactpunt?

Kijk iig ff in de networking faq hier op GoT. Hier staat perfect uitgelegd hoe de kleurvolgorde bij een goede straight-through kabel moet zijn. Meest voorkomende wordt in veel contactdozen vaak als "volgorde standaard b" (en sommige contactdozen hebben markeringen voor zowel de a als b variant).

[ Voor 42% gewijzigd door eymey op 18-08-2010 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
eymey schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 23:29:
[...]

Precies :). In die status.sh en stop.sh scripts zie je ook regels staan, wel in een iets andere stijl dan in start.sh maar nog steeds met de "pad naar python" component. Vervang die net zoals je bij het start script hebt gedaan en "you are go" ;)

@Vjenne-ICT: Op het gevaar af dat dit een netwerk troubleshooting topic wordt, maar heb je geen grotere versies van de plaatjes? Het lijkt er, gezien de splitsing van je aders, nu op dat je 2 contactpunten in je dozen hebt zitten (ik zie maar 1 fysieke UTP kabel) en dat je per contactpunt 4 adres gebruikt (2 aderparen). Zo krijg je natuurlijk nooit gigabit :). Of horen 'beide kanten' (boven en onder) gewoon bij 1 contactpunt?

Kijk iig ff in de networking faq hier op GoT. Hier staat perfect uitgelegd hoe de kleurvolgorde bij een goede straight-through kabel moet zijn. Meest voorkomende wordt in veel contactdozen vaak als "volgorde standaard b" (en sommige contactdozen hebben markeringen voor zowel de a als b variant).
Ja, het is een contactdoos met 2 aansluitingen, maar heb er maar een in elke ruimte in gebruik.

Thanks voor je input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 23:29:
Why?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1NGM4N
  • Laatst online: 09-04-2024
Hallo allen,

Ik ben al een tijdje dit topic aan het volgen en zit sterk te twijfelen of ik een NAS aan ga schaffen en zo ja welke.
Dat het synology moet worden is mij al wel duidelijk.

Ik wil graag het volgende kunnen met de NAS
sabNZBd moet kunnen downloaden, repareren en uitpakken.
tegelijk zou ik op twee verschillende pc's full HD films willen streamen.

Nu twijfel ik tussen de 410j en de 410.
Gezien het prijsverschil ben ik erg geneigd naar de 410j te kijken maar ik wil niet dat de stream niet soepel loopt. Dan koop ik liever de 410.

Maakt dat extra geheugen en de snellere CPU voor het geen wat ik er van vraag veel uit?

Iemand advies? Bedankt!

• eymey
  • Nu online
Dat stukje van het Synology forum dat jij quote ;). Ik ging er van uit dat die aanpassingen nog nodig zijn voor SSL support :).

Verder werkt het downloaden geweldig :)

Overigens, om nog ff op een erdere vraag hier terug te komen m.b.t. smb2 support: Volgens mij wordt dat in deze firmware nog niet ondersteund. Aangezien de Samba versie 3.2.8 is. En ik op google pas wat over (preliminary?) smb2 tests zie vanaf versie 3.5.

Overigens ben ik benieuwd naar je bevindingen m.b.t. ext4. Ik zelf ga nog ff niet door die hassle heen (te veel andere dingen te doen).

Verwijderd

eymey schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 00:11:
[...]

Dat stukje van het Synology forum dat jij quote ;). Ik ging er van uit dat die aanpassingen nog nodig zijn voor SSL support :).
Wat ik quote vanaf Synology is oplossing 2 tot het starten van SAB ;)

Kort overzicht van oplossingen om SABnzbd weer werkend te krijgen:
Oplossing 1
Oplossing 2
Overigens ben ik benieuwd naar je bevindingen m.b.t. ext4. Ik zelf ga nog ff niet door die hassle heen (te veel andere dingen te doen).
Daar ben ik over een paar uurtjes aan toe om te testen.

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:29
Vjenne-ICT schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 22:47:
[...]

Heb nog even foto´s gemaakt van de UTP (Niko) wantcontactdoos/kleurcodes. Wellicht zien jullie er iets aan?

Ik heb 2 van de volgende Switches: 3Com OfficeConnect 8 port Gigabit Switch (3C1670800B)
Link: 3Com product details

[afbeelding]

[afbeelding]
Welke kleurcode heb je aangehouden op je wandcontactdoos ? A of B ?

• NeoSoulStar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-08 10:18
Hi

Ben van plan om mn Multi Media pc in te ruilen voor een Synology DS1010+ en daarbij 5x2Terabyte schijven te scoren, gebruik het voornamelijk als download station voor films en muziek en backup unit

Gebruik nu een popcorn hour a-110 in de slaap kamer en dan komt de synology in de woonkamer/kast te staan op een gigabit router.

Mijn vraag is, mn lcd heeft een netwerk port en dnla, dus kan ik films kijken via de 2e netwerk port op de synology? Kijk voornamelijk mkv`s films en series, tv is aangesloten op een onkyo reciever via hdmi, dus het geluid gaat dan gewoon terug via de reciever en de speakers?

Ook om muziek af te spelen, ik zag dat er USB soundcard audio adapters zijn, iemand ervaring met deze dingen?

Thanks in advance.

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-09 21:02

Mystikal

It never hurts to help!

Hmm, Ik ben bang dat ik iets verkeerd heb gedaan en kom er niet meer uit hoe ik dit moet herstellen.

Ik heb 3 schijven in mijn DS410J zitten. Gisteren heb ik de 3e schijf toegevoegd. Ik wilde deze gewoon als aparte schijf hebben, maar (waarschijnlijk door mijn eigen toedoen) heeft hij deze 3e schijf gecombineerd met de 1e schijf. Op allebij staat precies even veel data volgens 'volume manager'. Oftewel hij heeft een 'mirror' gecreeerd. Is het mogelijk om deze schijf weer te un mirroren. Ik heb niet zo veel opties in het menu. Ik kan alleen het volume verwijderen, maar ik ben bang dat hij dat dan voor voor beide disks gaat doen.

Iemand suggesties?

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4079/4907089792_3f35900f42_b.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Mystikal op 19-08-2010 10:28 ]

Basement Bios ---- Exo-S

• wvexeltweakers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-07 15:49

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

Ik heb een upgrade naar DSM 3 beta gedaan op mijn DS110j en was nu op zoek naar de temperatuur. Volgens de handleiding:
"Onder het tabblad Algemeen vindt u een overzicht van de status van DiskStation. De temperatuur in DiskStation wordt voorgesteld door groene en oranjes lampjes:
* : temperatuur is normaal.
* : temperatuur in DiskStation is hoog. U moet uw DiskStation laten afkoelen om te vermijden dat het systeem wordt afgesloten wegens oververhitting.
Opmerking: de informatie is alleen beschikbaar voor bepaalde modellen."

Op die plaats kan ik voor de DS110j niets vinden.

Is dat bij andere modellen wel weergegeven, of misschien staat het op een andere plaats?

Samsung S23 Ultra 256GB

Verwijderd

wvexeltweakers schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 10:38:
Ik heb een upgrade naar DSM 3 beta gedaan op mijn DS110j en was nu op zoek naar de temperatuur. Volgens de handleiding:
"Onder het tabblad Algemeen vindt u een overzicht van de status van DiskStation. De temperatuur in DiskStation wordt voorgesteld door groene en oranjes lampjes:
* : temperatuur is normaal.
* : temperatuur in DiskStation is hoog. U moet uw DiskStation laten afkoelen om te vermijden dat het systeem wordt afgesloten wegens oververhitting.
Opmerking: de informatie is alleen beschikbaar voor bepaalde modellen."

Op die plaats kan ik voor de DS110j niets vinden.

Is dat bij andere modellen wel weergegeven, of misschien staat het op een andere plaats?
Als er totaal niets staat lijkt het erop dat de DS110j het niet ondersteund. Anders zou je dit nog kunnen proberen. Daarna wel even opnieuw inloggen op DSM.

• thriller
  • Laatst online: 21-09 09:47
Ik ben bezig om playstation media server (pms) werkend te krijgen om mijn ds207+, maar dit wil niet echt lukken. Hopelijk zijn er hier mensen die mij kunnen helpen.

Ik heb deze stappen gevolgd om alles te installeren
http://ps3mediaserver.org...?f=3&t=486&start=30#p8275

en pms start na wat proberen op, maar ik zie hem niet op mijn ps3.

Ik krijg een aantal foutmeldingen maar zou niet weten hoe ik dit kan oplossen. In het eerder genoemde topic kan ik ook niets vinden wat ik snap.

1. main] TRACE 12:43:09.092 Switching to random UUID cause there's an error in getting UUID from MAC address: getHardwareAddress

2. [Thread-1] TRACE 12:43:11.014 java.io.IOException: file descriptor already initialized

3. [Thread-1] TRACE 12:43:43.138 java.net.SocketException: ServerSocket is closed

Hopelijk kunnen jullie mij helpen

[ Voor 49% gewijzigd door thriller op 19-08-2010 12:05 . Reden: iets verder gekomen ]

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Volgens mij is PMS niet mogelijk op de Synology, helaas. Of het is inmiddels veranderd.
Had geloof ik ook te maken met de JRE versie, Synology heeft een 1.4 versie terwijl PMS 1.5 vereist. (Of welke versie het dan ook exact was..)
Ik had hem destijds in zoverre draaiend dat hij ook kon opstarten, maar de PS3 zag hem ook niet. Daarna niet meer naar gekeken.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• thriller
dat zou jammer zijn, zonder pms heb ik niet zo veel aan dit ding.

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:38
Fatalharry schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 10:57:
Sinds 3 maanden werk ik met de DS710 incl met 2 x 2TB schijven.
Gister avond hoorde ik ineens een piep uit mijn meterkast komen, deze piep kwam van mijn NAS.
Na inloggen op DSM bleek mijn RAID 0 Volume gecrashed te zijn.
De data op mijn NAS is niet belangrijk dus als de data weg is maakt mij dat niets uit, maar als ik online ga zoeken blijkt dit probleem bij veel Synology systemen voor te komen.

Iemand een idee om nog het volume te recoveren?
En hebben andere gebruikers in dit topic hier ook last van gehad?
Stuur me ff een pm, heb dit toevallig vorige week nog gehad, staat ook wel in dit topic.

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

(jarig!)
thriller schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 12:51:
dat zou jammer zijn, zonder pms heb ik niet zo veel aan dit ding.
Je kan toch wel gewoon je shares benaderen enzo? Mijn neef heeft een DS109 en een PS3 en dat werkt supermooi samen. Kan bij al z'n foto's, films en muziek. Weet alleen niet precies hoe de instellingen zijn.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 07:34
JanPedaal schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 13:08:
[...]

Je kan toch wel gewoon je shares benaderen enzo? Mijn neef heeft een DS109 en een PS3 en dat werkt supermooi samen. Kan bij al z'n foto's, films en muziek. Weet alleen niet precies hoe de instellingen zijn.
Voor die shares naar de ps3 moet je dlna protocol aanzetten op de synology. Volgens mij staat dat onder mediaserver oid.

flickr - WOT Profile - Game PC

• DIKKEHENK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 10:29
Hmmm, de laatste beta uit de 2.x serie heeft mijn 509 volledig gemold, dus ik gebruik
geen beta's meer van Synology.

• thriller
JanPedaal schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 13:08:
[...]

Dat werkt allemaal, maar ik wil alle type films kunnen afspelen. Nu doet hij lastig als er losse ondertiteling bij zit of er een codex gebruikt wordt die niet wordt ondersteund (en dat zijn er teveel). Met pms zou dit allemaal een stuk beter moeten werken.

Verwijderd

Oei, ik kwam net achter iets anders. De DS411+ 3.0 firmware draait ineens 64bit Linux (dat is goed :)), maar geeft problemen met optware (i686) dev libraries als je zooi gaat compileren. Had ik even niet bij stilgestaan :+

• Vjenne-ICT
loyske schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 09:51:
[...]

Welke kleurcode heb je aangehouden op je wandcontactdoos ? A of B ?
Ja, dat is een goede vraag want ik heb het niet gedaan. Ik moet dat dus nog uitzoeken.

EDIT: Kleurcode B is gebruikt, ik heb het zo net gecontroleerd.

[ Voor 10% gewijzigd door Vjenne-ICT op 19-08-2010 20:35 ]

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:20
maartend schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 11:03:
[...]

Dat is iets wat je gewoon kon uitzetten hoor, ook al in 2.3
Er staat een vinke bij , maak nieuwe mappen openbaar
Nee, die staat uit. Ik heb probleem dat accounts automatisch rechten krijgen als ik nieuwe mappen toevoeg. Dat wil ik niet, dat wil ik zelf kunnen toewijzen als ik dat zou willen.

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

Tuig schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 13:42:
Hmmm, de laatste beta uit de 2.x serie heeft mijn 509 volledig gemold, dus ik gebruik
geen beta's meer van Synology.
De 3.0 beta ziet er redelijk bug-vrij uit. Ben na een kleine week nog niets tegengekomen. Da's wel eens anders geweest, ja.

• Vjenne-ICT
thriller schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 11:50:
Ik ben bezig om playstation media server (pms) werkend te krijgen om mijn ds207+, maar dit wil niet echt lukken. Hopelijk zijn er hier mensen die mij kunnen helpen.

Ik heb deze stappen gevolgd om alles te installeren
http://ps3mediaserver.org...?f=3&t=486&start=30#p8275

en pms start na wat proberen op, maar ik zie hem niet op mijn ps3.

Ik krijg een aantal foutmeldingen maar zou niet weten hoe ik dit kan oplossen. In het eerder genoemde topic kan ik ook niets vinden wat ik snap.

1. main] TRACE 12:43:09.092 Switching to random UUID cause there's an error in getting UUID from MAC address: getHardwareAddress

2. [Thread-1] TRACE 12:43:11.014 java.io.IOException: file descriptor already initialized

3. [Thread-1] TRACE 12:43:43.138 java.net.SocketException: ServerSocket is closed

Hopelijk kunnen jullie mij helpen
Het zou vet zijn als deze PS3 tool kan worden gedraaid op de PS3!
Ik ga het even volgen en hoop dat het je lukt..... Succes!

• eymey
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 16:34:
Oei, ik kwam net achter iets anders. De DS411+ 3.0 firmware draait ineens 64bit Linux (dat is goed :)), maar geeft problemen met optware (i686) dev libraries als je zooi gaat compileren. Had ik even niet bij stilgestaan :+
Hmm, apart! :S. Blijkbaar heeft mijn DS 209+II dat niet, want ik kan gewoon (voor zover ik nu gezien heb) probleemloos door werken met de Optware die er al op stond. Heb vanmiddag zelfs nog "shell in a box" gecompileerd. Een behoorlijk veelzijdige web-based terminal emulator (geschreven in C).

Verwijderd

eymey schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 21:58:
[...]

Hmm, apart! :S. Blijkbaar heeft mijn DS 209+II dat niet, want ik kan gewoon (voor zover ik nu gezien heb) probleemloos door werken met de Optware die er al op stond. Heb vanmiddag zelfs nog "shell in a box" gecompileerd. Een behoorlijk veelzijdige web-based terminal emulator (geschreven in C).
Hmm ok. Er zit wel een 64-bit processor in je apparaat, maar hoeveel bit draait je kernel?
code:
1
uname -a

Tevens ook even dat pakket geprobeerd:
code:
1
2
3
4
5
objcopy shellinabox/cgi_root.html shellinabox/cgi_root.o
objcopy:shellinabox/cgi_root.o: Invalid bfd target
make[1]: *** [shellinabox/cgi_root.o] Error 1
make[1]: Leaving directory `/root/shellinabox-2.10'
make: *** [all] Error 2

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2010 22:18 ]

• wvexeltweakers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-07 15:49

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

Verwijderd schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 10:47:
[...]

Als er totaal niets staat lijkt het erop dat de DS110j het niet ondersteund. Anders zou je dit nog kunnen proberen. Daarna wel even opnieuw inloggen op DSM.
De post waarnaar je verwijst, vermeldt:

code:
echo 'supportsystemperature="yes"' >> /etc.defaults/synoinfo.conf

Tevens reeds aanwezig in dat bestand
code:
fanspeed="ultra low"

Excuses voor mijn Linux-noob-vraag, maar die code moet ik in Telnet Terminal intikken??

Samsung S23 Ultra 256GB

• aangeboden
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-07 20:23
Falconey schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 08:46:
Hebben jullie toevallig de backup functie geprobeerd? Hiermee kan je bijv. naar eSATA backuppen.

Ik had vorige maand een kapotte schijf in mijn DS1010+ (een paar honderd reallocated sectors), volume1 was degraded. Op dat moment heb ik de DS uitgeschakeld en gewacht op de vervangende schijf, deze heb ik toen ingebouwd en het volume laten restoren.

Na het restoren leek alles normaal te werken, echter crashte het volume 2 dagen later. Bleek dat het filesystem corrupt was, ongeveer de helft van de data was verloren of corrupt (ik heb MD5 of SFV checksums van de meeste bestanden).

Ondertussen heb ik ~2.5TB van de DS gekopiëerd naar losse schijven en de DS helemaal opnieuw geïnstalleerd (factory defaults + volume1 opnieuw aangemaakt). De backup functie van DSM werkte niet omdat het volume in read-only mode was gemount (crashed in DSM).
Jeeeeeeetje. Wat jou is overkomen, heb ik vandaag precies hetzelfde meegemaakt. Ben nu van huis nog verderaf.
Ik moest ook 1 schijf vervangen, vanwege een melding in DSM 2.3 vanwege realocated sectoren. Vandaag heb ik die schijf binnen en douwde hem meteen in mijn DS1010+. In DSM2.3. moest ik ook degraden en daarna repairen. In het begin checkte die. Dit duurde uren. Uiteindelijk ging mijn DS1010+ piepen. GECRASHED ?????? :? :? :?
Ik heb gelukkig wel gebackuped (gekopieerd O-) ) alvorens ik die schijf opstuurde naar de leverancier.
Ik begrijp dit niet. Zijn wij de enige twee met dit probleem? Of zijn er mensen die ook hetzelfde hebben meegemaakt. Ik heb veel geld voor deze NAS betaald. Maar het verwisselen of vervangen van schijf mag dit absoluut niet gebeuren. Nou zijn er 2 schijven opeens gecrashed. :'( :'( Die 2e schijf is nieuw die ik vandaag heb gekregen. Hoe kan dit nou??
Help, wat moet ik nou doen????
Wie kan mij helpen?
Zijn er nog andere mensen die ooit met het vervangen van een drive dit eveneens hebben overkomen?

Afbeeldingslocatie: http://i248.photobucket.com/albums/gg194/sexdates/1Systemcrash.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i248.photobucket.com/albums/gg194/sexdates/2Systemcrash.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i248.photobucket.com/albums/gg194/sexdates/3Systemcrash.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i248.photobucket.com/albums/gg194/sexdates/4Systemcrash.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 22:15:
[...]

Hmm ok. Er zit wel een 64-bit processor in je apparaat, maar hoeveel bit draait je kernel?
code:
1
uname -a

Tevens ook even dat pakket geprobeerd:
code:
1
2
3
4
5
objcopy shellinabox/cgi_root.html shellinabox/cgi_root.o
objcopy:shellinabox/cgi_root.o: Invalid bfd target
make[1]: *** [shellinabox/cgi_root.o] Error 1
make[1]: Leaving directory `/root/shellinabox-2.10'
make: *** [all] Error 2
code:
1
Linux netdisk 2.6.32.12 #1285 Mon Aug 16 05:17:14 CST 2010 ppc GNU/Linux synology_ppc853x_209+II

:) LIjkt dus niet direct op een 64 bit kernel.

Wat betreft "shell in a box". Ik kreeg eerst oo die fouten m.b.t. cgi_root.o. Toen ik ging googlen op die module icm shellinabox kwam ik achter een "issue", besproken op de googlecode-site van dit pakket. Het blijkt dat je, na de configure stap, nog ff de Makefile moet checken en waar nodig editen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
shellinaboxd_LDFLAGS = -static                                                  
objcopyflags = case "$(host_cpu)" in                                  \         
                         i[0-9]86) echo '-O elf32-i386 -B i386';;             \ 
                         x86_64)   echo '-O elf64-x86-64 -B i386:x86-64';;    \ 
                         arm*)     echo '-O elf32-littlearm -B arm';;         \ 
                         powerpc*) echo '-O elf32-powerpc -B powerpc';;       \ 
                       esac

Die "powerpc*) regel moest voor mijn architectuur nog toegevoegd worden.

Nu heb ik, na het compileren, alleen nog het probleem dat hij klaagt over libz die hij niet kan vinden. Een collega van me, die me wees op het bestaan van dit pakket, had hier ook nog een oplossing voor maar die kan ik me nu ff niet meer voor de geest halen (en hij is op vakantie :S )

Vreemd, want libz.so.1 bestaat wel, onder /opt/lib. Ik heb zelf overigens de ./configure gedraaid met --prefix=/opt/local.

[ Voor 3% gewijzigd door eymey op 20-08-2010 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Mystikal schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 10:23:
Hmm, Ik ben bang dat ik iets verkeerd heb gedaan en kom er niet meer uit hoe ik dit moet herstellen.

Ik heb 3 schijven in mijn DS410J zitten. Gisteren heb ik de 3e schijf toegevoegd. Ik wilde deze gewoon als aparte schijf hebben, maar (waarschijnlijk door mijn eigen toedoen) heeft hij deze 3e schijf gecombineerd met de 1e schijf. Op allebij staat precies even veel data volgens 'volume manager'. Oftewel hij heeft een 'mirror' gecreeerd. Is het mogelijk om deze schijf weer te un mirroren. Ik heb niet zo veel opties in het menu. Ik kan alleen het volume verwijderen, maar ik ben bang dat hij dat dan voor voor beide disks gaat doen.

Iemand suggesties?

[afbeelding]
Sorry voor het ophalen van mijn eigen post, maar iemand wellicht die verstand heeft van bovenstaand probleem? Ik zit er een beetje mee in mijn maag en durf de schijf er niet uit te halen, want ben bang dat ik dan mijn volledige hd film collectie kwijt ben a 160 films... Iemand een suggestie hoe ik dit moet aanpakken?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Mystikal schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 08:35:
[...]

Sorry voor het ophalen van mijn eigen post, maar iemand wellicht die verstand heeft van bovenstaand probleem? Ik zit er een beetje mee in mijn maag en durf de schijf er niet uit te halen, want ben bang dat ik dan mijn volledige hd film collectie kwijt ben a 160 films... Iemand een suggestie hoe ik dit moet aanpakken?
Als ik naar je screenshot kijk lijkt het mij geen Raid 1 config, het type is namelijk gewoon standaard, anders zou er Raid 1 data protection staan oid.

Je hebt in totaal dus 3 schijven en wilt ze allemaal apart als volume ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Viper® schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 09:07:
[...]

Als ik naar je screenshot kijk lijkt het mij geen Raid 1 config, het type is namelijk gewoon standaard, anders zou er Raid 1 data protection staan oid.

Je hebt in totaal dus 3 schijven en wilt ze allemaal apart als volume ?
Klopt. Bij schijf 2 is dat 'gelukt', maar bij schijf 3 is 'samengevoegd met schijf 1. Kan ik nu gewoon schijf 3 eruit halen en opnieuw formateren? Vanuit het menu krijg ik namenlijk weinig opties te zien, waarbij ik schijf 3 kan loskoppelen van schijf 1.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:29
Vjenne-ICT schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 18:00:
[...]

Ja, dat is een goede vraag want ik heb het niet gedaan. Ik moet dat dus nog uitzoeken.

EDIT: Kleurcode B is gebruikt, ik heb het zo net gecontroleerd.
Ok dat is wel de juiste standaard die je gebruikt.
Alles al eens doorgemeten of alle aders goed zitten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Gister flink bezig geweest me opruiming van mijn NAS. Bijna 1 TB aan films, series en muziek opgeschoont...
Wil hem eens een keer vers installeren, en met de opt-ware ook even schoon mee beginnen.
En ik wil van JBOD naar RAID 1. hoef ik uiteindelijk ook niet zoveel data te backuppen, en je bewaard minder lang overbodige rommel :D

Twijfel alleen nog of ik even op DSM 3.0 final wacht, alleen dat kan nog wel een tijdje duren, dus ik denk dat ik gewoon voor DSM 2.3 ga.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCootMeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 21:54
eymey schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 21:42:
[...]

Thanks!!! :D. Held _O_. Ik heb alledrie de sab***.sh scripts aangepast en het werkt als een tierelier :D Wel vraag ik me af of er niet nog meer plekken zijn waarop nog verwezen zou kunnen worden naar de 'niet meer werkende' python. Maar goed, dat merk ik wel bij de eerstvolgende download job.

Voordeel van deze 'snelle fix' is trouwens ook dat, mocht Merty z'n packages nog DSM3.0-compatible maken, deze fix een upgrade wrs niet al te erg in de weg zal zitten.
Ik snap het niet, bij mij werkt het niet. :(
Installeer de 3 packages succesvol, edit de laatste regel van sabstart.sh, maar als ik dan wil starten vanuit de package manager gebeurt er niks.
Debuggen levert dit op als bericht

DS209> /opt/bin/python2.5 $DIR/sab/SABnzbd.py -s ${IPaddr}:${port} -f $DIR/sab/s
ab.ini -d
Sorry, requires Python module sqlite3 (pysqlite2 in python2.4)
Try: apt-get install python-pysqlite2

Natuurlijk heb ik geprobeerd om het advies op te volgen maar dat deed niks.

Anyone?? :'(

Check da Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

Heb een verse DS410 met 4 x 1TB Samsung HD103SJ schijven er in. Werkt op zich prima, maar ik vind de temperatuur nogal hoog. Gemiddeld 42 graden voor schijf 1 t/m 3 en 48 voor schijf 4. De hogere temp voor schijf 4 t.o.v. de eerste drie komt vaker voor heb ik al begrepen, door de niet ideale airflow onderin. Zijn de waarden overall nog wat naar beneden te krijgen of zit ik maar te zwetsen en zijn de temps redelijk normaal? De NAS staat in de meterkast, niet de koelste plek in huis, maar een omgevingstemp van hooguit 25 graden.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
werkt je ventilator goed ?
gaan de schijven in sleepstand ?

Tja je hebt 4 7200 rpm schijven, kan me voorstellen dat 42 graden normaal is als je schijven vrij veel activiteit vertonen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Viper® schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 11:43:
werkt je ventilator goed ?
gaan de schijven in sleepstand ?

Tja je hebt 4 7200 rpm schijven, kan me voorstellen dat 42 graden normaal is als je schijven vrij veel activiteit vertonen
Ventilatoren werken goed. Schijven vallen na 20 min niksen in slaap. Had er al wel op gerekend dat 7200 rpm schijven een tikje warmer zouden worden, maar dacht eerder aan iets van rond de 35 graden. De 42 graden is al op nagenoeg idle. Heb 'm nog maar net en nog geen full load scenario geprobeerd.

Heb wel de NAS voor de zekerheid zo ingesteld dat ie tussen 02:00 en 17:00 op werkdagen uit staat (doe er toch niks mee vanaf mijn werk en op eigen houtje hoeft ie ook niks te downloaden of zo). Ondanks dat Samsung een max operation temp van 60 graden aan geeft, leek me het voor nu even iets veiliger om 'm uit te zetten als ik 'm niet gebruik.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Laatst online: 11-08 07:34
42 graden is ook helemaal niet erg voor schijven is zelfs juist goed. Google heeft in de haar datacentra onderzocht wat de beste temps zijn voor schijven die continue werken en 43 tot 45 graden is optimaal schijnbaar. Te koel is niet goed en warmer is niet goed. Link Mijn schijven 2*WD 1000FYPS worden in een 407 met een extreme silence fan 44 tot 42 graden en ze staan bijna continue op load.

[ Voor 28% gewijzigd door Gizzy op 20-08-2010 12:07 ]

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Nu online
42 graden zijn idd geen temperaturen waar ik van schrik hoor, bij harddisks. In mijn 2-bay DS209+II is de ene HDD 31 graden en de andere (die het dichtst bij het mainboard zit) 39. Allebei zijn het zgn. "green" schijven (dus max. 5400 rpm).

Je kan in zo'n klein kastje nou eenmaal niet de airflow krijgen (zonder herrie) van een grote pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
overigens had ik altijd het idee dat het voor schijven beter is als ze constant op temperatuur blijven dan ze steeds uit te schakelen. Temperatuur verschillen zijn dodelijk. volgens mij is de sleep stand net weer iets anders.

[ Voor 9% gewijzigd door Viper® op 20-08-2010 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Viper® schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 12:03:
overigens had ik altijd het idee dat het voor schijven beter is als ze constant op temperatuur blijven dan ze steeds uit te schakelen. Temperatuur verschillen zijn dodelijk. volgens mij is de sleep stand net weer iets anders.
Hmm, dat is wel een goed punt! Misschien mijn power on/off scenario toch maar eens herzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaCootMeister schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 11:04:
[...]

Ik snap het niet, bij mij werkt het niet. :(
Installeer de 3 packages succesvol, edit de laatste regel van sabstart.sh, maar als ik dan wil starten vanuit de package manager gebeurt er niks.
Debuggen levert dit op als bericht

DS209> /opt/bin/python2.5 $DIR/sab/SABnzbd.py -s ${IPaddr}:${port} -f $DIR/sab/s
ab.ini -d
Sorry, requires Python module sqlite3 (pysqlite2 in python2.4)
Try: apt-get install python-pysqlite2

Natuurlijk heb ik geprobeerd om het advies op te volgen maar dat deed niks.

Anyone?? :'(
Uiteraard werd apt-get niet, optware werkt met ipkg. Dus je had zelf kunnen bedenken dat het dan ipkg install python-pysqlite2 zou moeten worden. Als je dan had gemeld dat dat pakket niet bestaat had ik iig het gevoel dat je zelf ook nog kunt nadenken :+
Op mijn systeem is wel het pakket sqlite geinstalleerd. Mogelijk heb je dat ook nodig (iets wat ik niet had voorzien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartS12
Ik neem even de vrijheid om mijn eigen vraag (en volgens mij van nog een paar anderen) te kicken...

Wie herkent het verschijnsel dat de transfer snelheid (read & write) heel erg afhangt van *welke* file of directory er precies gecopieerd wordt (c.q. waar vandaan, of waar naar toe).

Bij mijn ds209j wisselt het echt tussen de ~8.5MB/s en ~30MB/s, afhankelijk van welke file ik copieer. En het is reproduceerbaar, dat wil zeggen, als ik file #1 van NAS --> PC copieer, gaat dit altijd met 30 MB/s. Voor file #2 is dit altijd 8 MB/s.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BartS12 schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 14:12:
Ik neem even de vrijheid om mijn eigen vraag (en volgens mij van nog een paar anderen) te kicken...

Wie herkent het verschijnsel dat de transfer snelheid (read & write) heel erg afhangt van *welke* file of directory er precies gecopieerd wordt (c.q. waar vandaan, of waar naar toe).

Bij mijn ds209j wisselt het echt tussen de ~8.5MB/s en ~30MB/s, afhankelijk van welke file ik copieer. En het is reproduceerbaar, dat wil zeggen, als ik file #1 van NAS --> PC copieer, gaat dit altijd met 30 MB/s. Voor file #2 is dit altijd 8 MB/s.

Iemand enig idee?
Ik heb het probleem alleen als file #2 is gedownload (door de NAS) met bittorrent en daardoor niet de gehele file is geprelocate (vertaling?) (dat is een instelling).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Nu online
En wie welk protocol doe je dat, @BartS12? Ik weet wel dat het kopieren van heel veel kleine files achter elkaar veel trager gaat dan 1 grote file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 15:21:
En wie welk protocol doe je dat, @BartS12? Ik weet wel dat het kopieren van heel veel kleine files achter elkaar veel trager gaat dan 1 grote file.
Je mag er toch wel van uitgaan dat als iemand zo'n probleem meldt dat beide bestanden over hetzelfde protocol zijn getest. Welke protocol dat dan is, is totaal niet belangrijk. Gezien het een NAS betreft is de kans 95% dat het over smb of nfs gaat. Ook gaat de melding over file #1 en file #2, niet over veel (kleine) bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ever_zwijn
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-08 15:08
Weet niet zeker of ik hier terecht kan met mijn vraag.

Deze morgen kon ik niet meer connecteren met de synology (ds110j, 4 maanden oud, met een schijf van Western Digital van 1.5TB: WD15EARS).
Heb deze eens opnieuw opgestart, en nu is het status-lampje oranje aan het knipperen. Als ik de synology assistant opstart wil deze de setup wizard starten, omdat het systeem niet is geïnstalleerd.

Hoe kan ik er achter komen wat er juist aan de hand is, en wat ik kan doen om nog iets recht te zetten. Of denken jullie dat dit niet meer mogelijk is?

Er staan veel foto's op, waarvan ik wel een back-up heb, maar de foto's zitten gesorteerd in mappen, en die sortering heb ik niet op een andere schijf, dus dat zou veel werk betekenen om dit terug te doen. Dit had ik net achter de rug maar dus nog niet op een andere schijf als back-up.

[ Voor 3% gewijzigd door ever_zwijn op 20-08-2010 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
ever_zwijn schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 15:30:
Weet niet zeker of ik hier terecht kan met mijn vraag.

Deze morgen kon ik niet meer connecteren met de synology (ds110j, enkele maanden oud).
Heb deze eens opnieuw opgestart, en nu is het status-lampje oranje aan het knipperen. Als ik de synology assistant opstart wil deze de setup wizard starten, omdat het systeem niet is geïnstalleerd.

Hoe kan ik er achter komen wat er juist aan de hand is, en wat ik kan doen om nog iets recht te zetten. Of denken jullie dat dit niet meer mogelijk is?

Er staan veel foto's op, waarvan ik wel een back-up heb, maar de foto's zitten gesorteerd in mappen, en die sortering heb ik niet op een andere schijf, dus dat zou veel werk betekenen om dit terug te doen. Dit had ik net achter de rug maar dus nog niet op een andere schijf als back-up.
synology site:
The possible reasons that cause the STATUS LED to flash in orange are:

No hard drives are installed (Will flash orange/green).
The system firmware has not been installed yet.
A volume has not been created yet.
The volume is in degraded mode.
The volume has crashed.
Please follow the steps below to fix this issue.

If no hard drives are installed:
Solution: Refer to the Quick Installation Guide and install the hard drives.

If the system firmware has not been installed yet:
Solution: Install the system firmware using the Synology Assistant. Double-click on your Synology product and follow the wizard to complete the setup.

If a volume has not been created yet:
Solution: To create a volume, log in to the system management UI (http://serverIP:5000). Go to the "Storage > Volume" page to create a volume.

If the volume is in degraded mode:
Solution: To repair the degraded volume, log in to the system management UI (http://serverIP:5000).
For a RAID 1 or RAID 5 volume, find out which disk has been degraded by going to the "System > Status" page, and replace it with a new one. After the new hard disk has been inserted, repair the degraded volume by pressing the "Repair" button on the Volume page.
If the volume has crashed:
Do NOT touch or change anything on the system and please submit a Support Form.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCootMeister
Verwijderd schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 14:01:
[...]

Uiteraard werd apt-get niet, optware werkt met ipkg. Dus je had zelf kunnen bedenken dat het dan ipkg install python-pysqlite2 zou moeten worden. Als je dan had gemeld dat dat pakket niet bestaat had ik iig het gevoel dat je zelf ook nog kunt nadenken :+
Op mijn systeem is wel het pakket sqlite geinstalleerd. Mogelijk heb je dat ook nodig (iets wat ik niet had voorzien).
Aardigheid van je..... ik kan prima nadenken en vanzelfsprekend heb ik het via ipkg getracht.

DS209> ipkg install python-pysqlite2
Nothing to be done
An error ocurred, return value: 4.

sqlite had ik nog niet, die heb ik nu geïnstalleerd.

Resultaat is echter 0. Gezien ik geen Linux Guru ben ben ik afhankelijk van input van anderen. Zoeken doe ik echter wèl.

Geinstalleerde packages;
bzip2 - 1.0.5-2 - Very high-quality data compression program
dstat - 0.7.0-1 - dstat is a versatile replacement for vmstat, iostat, netstat, nfsstat, and ifstat
gdbm - 1.8.3-2 - GNU dbm is a set of database routines that use extensible hashing. It works similar to the standard UNIX dbm routines.
glib - 2.20.4-1 - The GLib library of C routines.
libdb - 4.2.52-3 - Berkeley DB Libraries
libstdc++ - 6.0.3-6 - Standard C++ library, needed for dynamically linked C++ programs
ncurses - 5.7-1 - NCurses libraries
openssh - 5.5p1-1 - a FREE version of the SSH protocol suite of network connectivity tools.
openssh-sftp-server - 5.5p1-1 - sftp-server only from a FREE version of the SSH protocol suite of network connectivity tools.
openssl - 0.9.8o-1 - Openssl provides the ssl implementation in libraries libcrypto and libssl, and is needed by many other applications and librari
perl - 5.8.8-23 - Practical Extraction and Report Language.
py25-cheetah - 2.4.2.1-1 - Cheetah - The Python-Powered Template Engine.
py25-cherrypy - 2.3.0-1 - A pythonic, object-oriented web development framework.
py25-openssl - 0.10-1 - Python wrapper around a small subset of the OpenSSL library.
python - 2.5-1 - This is a package that sets up the default python.
python25 - 2.5.5-2 - Python is an interpreted, interactive, object-oriented programming language.
readline - 6.1-2 - The GNU Readline library provides a set of functions for use by applications that allow users to edit command lines as they are
sqlite - 3.7.0.1-1 - SQLite is a small C library that implements a self-contained, embeddable, zero-configuration SQL database engine.
unrar - 3.9.8-1 - unrar is an application that can decompress files and archives created using the RAR compression scheme
wget - 1.12-2 - A network utility to retrieve files from the Web
zlib - 1.2.5-1 - zlib is a library implementing the 'deflate' compression system.

[ Voor 52% gewijzigd door DaCootMeister op 20-08-2010 15:56 ]

Check da Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ever_zwijn
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-08 15:08
Ik begrijp dat ik niet veel meer kan doen, want ik zit in het laatste geval, maar aangezien ik maar 1 schijf heb raak ik hier niet op en kan ik zo geen repair doen.

Zou ik kunnen proberen de schijf uit de synology te halen en aan een computer aan te sluiten om dan deze schijf te kunen bekijken/herstellen/...? (hoe zou ik dat dan best aanpakken, bestaat er software voor om zo een diagnose te doen of zo?) Of zou dit geen zin hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaCootMeister schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 15:51:
[...]
sqlite had ik nog niet, die heb ik nu geïnstalleerd.

Resultaat is echter 0. Gezien ik geen Linux Guru ben ben ik afhankelijk van input van anderen. Zoeken doe ik echter wèl.
Ok, dan weet ik ook niet hoe je dat kunt oplossen, maar laten we het eens over een andere boeg gooien. Maak alle aanpassingen ongedaan en probeer oplossing 2. Dat zou toch zeker moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCootMeister
Verwijderd schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 15:56:
[...]
Ok, dan weet ik ook niet hoe je dat kunt oplossen, maar laten we het eens over een andere boeg gooien. Maak alle aanpassingen ongedaan en probeer oplossing 2. Dat zou toch zeker moeten werken.
Helaas.... ondanks deze acties blijft het package gestopt :( Als ik nou kon checken wat er misging, maar ook de logfile van SABNZBD zegt weinig.
LOGFILES:
--- Beginning of logfile /var/packages/sab2/target/log/scripts.log ---
Fri Aug 20 16:09:57 CEST 2010: Starting SABnzbd using IP address 0.0.0.0 and port 9200
--- End of logfile /var/packages/sab2/target/log/scripts.log ---

--- Beginning of logfile /var/packages/sab2/target/sab/logs*.log ---
--- End of logfile /var/packages/sab2/target/sab/logs*.log ---

Fri Aug 20 16:09:57 CEST 2010: Starting SABnzbd using IP address 0.0.0.0 and port 9200

sabstart.sh
sabstatus.sh
en
sabstop.sh

zijn weer aangepast naar default, tenminste dat vermoed ik.
Heb ze even in een rarretje gezet, misschien zou je zo aardig willen zijn om het te controleren?
linkje

Check da Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartS12
je mag er toch wel van uitgaan dat als iemand zo'n probleem meldt dat beide bestanden over hetzelfde protocol zijn getest. Welke protocol dat dan is, is totaal niet belangrijk. Gezien het een NAS betreft is de kans 95% dat het over smb of nfs gaat. Ook gaat de melding over file #1 en file #2, niet over veel (kleine) bestanden.
Eh, naam van het protocol ken ik even niet. Via windows explorer, zegt hopelijk genoeg...En inderdaad gaat het om 2 files, beide zo'n 350MB groot. Nu ik het nog eens probeer, zie ik trouwens dat het verschil ook voorkomt als beide files in dezelfde directory staan op de NAS, en beide files naar dezelfde directory op de PC gecopieerd worden.

Het enige aanknopingspunt dat ik nog heb, is dat de 'bron' van het bestand mogelijk een grote invloed heeft (zie hierboven ergens). Lees: een file, via bittorent gedownload op de NAS, zou mogelijk veel langzamer te copieren zijn (omdat ie gefragmenteerd is of zoiets?)

Kan hier enige logica in zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Nu online
Dat lijkt me haast niet. Bij mijn weten hebben files op linux filesystems niet zo snel last van fragmentatie. En volgens mij past SMB (wat je zo te zien hoogstwaarschijnlijk gebruikt) ook niet echt compressie bij de transfer (want dat zou ook kunnen schelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaCootMeister schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 16:22:
[...]

Helaas.... ondanks deze acties blijft het package gestopt :( Als ik nou kon checken wat er misging, maar ook de logfile van SABNZBD zegt weinig.
LOGFILES:
--- Beginning of logfile /var/packages/sab2/target/log/scripts.log ---
--- End of logfile /var/packages/sab2/target/log/scripts.log ---

--- Beginning of logfile /var/packages/sab2/target/sab/logs*.log ---
--- End of logfile /var/packages/sab2/target/sab/logs*.log ---

sabstart.sh
sabstatus.sh
en
sabstop.sh

zijn weer aangepast naar default, tenminste dat vermoed ik.
Heb ze even in een rarretje gezet, misschien zou je zo aardig willen zijn om het te controleren?
linkje
Orginelen:

sabstart.sh
code:
1
$DIR/utils/bin/python $DIR/sab/SABnzbd.py -s ${IPaddr}:${port} -f $DIR/sab/sab.ini -d

sabstop.sh (deze klopt bij je)
code:
1
$DIR/utils/bin/fuser -k $DIR/utils/bin/python >>/dev/null

sabstatus.sh (deze ook)
code:
1
$DIR/utils/bin/fuser $DIR/utils/bin/python >>/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 16:34:
Dat lijkt me haast niet. Bij mijn weten hebben files op linux filesystems niet zo snel last van fragmentatie. En volgens mij past SMB (wat je zo te zien hoogstwaarschijnlijk gebruikt) ook niet echt compressie bij de transfer (want dat zou ook kunnen schelen).
Depending on the BitTorrent client you use, the space required for the entire download is fully allocated prior to the download, so fragmentation is not an issue.
bron

Als je niet files dus niet prelocate (zoals Transmission standaard dus niet doet, Download Station weet ik niet) kan fragmentatie wel degelijk voorkomen.

ALS dat de oorzaak is, kun je dat eenvoudig oplossen (voor transmission tenminste) in /volume1/@appstore/transmission/var/settings.json
code:
1
"preallocation": 2,

Wel eerst Transmission uitzetten voordat je wijzigt.

Je torrent files zullen dan wel langzamer starten (omdat eerst de volledige ruimte gereserveerd wordt).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2010 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Nu online
Hmmm..... daar zit wat in :D. Ik moet zeggen dat ik al aardig wat jaartjes redelijk met Linux kan lezen en schrijven maar goed, bittorrent is dan natuurlijk ook weer zo'n apart geval :P. Snap ook niet zo goed waarom ze het in dit soort programma's nodig vinden om juist de handige kenmerken van file afhandeling in systemen zoals Linux te ondermijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BartS12 schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 16:24:
Zowel in windows (XP, Vista en Win7) kun je makkelijk bij de 'status' van je netwerkkaart zien of ie of 100mbit of 1 Gb draait. En in je NAS ook; daar staat het ook gewoon vermeld (bij system->network->network status. Staat bij mij "1000").

Als er bij 1 van de 2 (of beide) geen gbit vermeld wordt, kun je al wat gerichter zoeken. Als beiden op 1gbit staan, mag je je aansluiten bij mijn probleem (zie een paar posts hierboven; sommige files transferen met ~10 MB/s, anderen met 30 MB/S). Hebben meer mensen daar last van?
Yep
Verwijderd schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 10:52:
[...]

Sterker nog, de snelheid varieert dermate veel dat hier inderdaad aandacht aan mag worden besteed. De ene keer haal je 40MB/sec, en het bestand in de andere map haalt maar 13MB/sec. De lokatie van bestanden, in mappen, diepte, op welke share, etc. lijken allemaal bepalend voor de snelheid en dat is niet ok. :)

Er zijn ook regelmatig situaties dat de write snelheden hoger zijn als de read snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Klein vraagje

Ik stap ws over van een 108j naar een 109+. Kan ik de HDD gewoon overzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
maartend schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 20:44:
Klein vraagje

Ik stap ws over van een 108j naar een 109+. Kan ik de HDD gewoon overzetten?
Begin met een (echte) goede back-up en zet de boel dan over? Wie weet werkt het, anders opnieuw installeren en back-up terug zetten.

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
twixx schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 20:59:
[...]

Begin met een (echte) goede back-up en zet de boel dan over? Wie weet werkt het, anders opnieuw installeren en back-up terug zetten.
Dat was toch mijn bedoeling (de back-up) maar het ging me erom of het uberhaubt kon.
Pagina: 1 ... 35 ... 66 Laatste

Dit topic is gesloten.