Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:53
eymey schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 09:44:
[...]

Mja, rechten weet ik niet... maar je kan nu iig al op submap niveau aangeven of het public moet zijn. Dat is al heel wat :). Heb ik het gewoon over 2.3
dat klopt.

Maar ik wil binnen mijn foto-vulume petje rechten geven op a en b, jantje enkel op a, de rest op nix. Of zoiets. Gaat nu dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
Nice! Iemand ervaring met de tijden tussen een beta-release en de officiële release voor DSM? M.a.w. is het een kwestie van een paar weken of kan het ook pas oktober zijn voordat we 3.0 mogen verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
eerder maanden dan weken.

DSM 2.3 is in januari in beta gegaan, en in maart is de release gekomen. Ik ga ervan uit dat bij een major release zoals deze nog wel een langere beta periode is. (maar laat eerst die beta maar eens komen, voorlopig is er nog niets).

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:41
De ervaring leert dat dit meestal ongeveer 2 maanden ofzo is. Dus zal idd wel oktober worden.

Geeft verder niet: Ik ga waarschijnlijk direct mee voor de beta. Hier heb ik in het verleden nog nooit problemen mee gehad.

Hoewel dit natuurlijk wel een erg grote update is maar goed..... met name webDAV wil ik gewoon hebben :D.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

abusimbal schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 09:49:
Ik denk dat voor vele dingen in DSM3.0 het volume terug aangemaakt moet worden, zondoende ben je al je data kwijt.
Nieuwe DSM versie is opnieuw beginnen met je NAS? Alles eerst ergens anders naartoe zetten en na DSM3.0 weer terugzetten naar de NAS? Ben een vreselijke noob op NAS gebied, dus ik zal je wel verkeerd begrepen hebben ... hoop ik toch.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-08 20:12
Ik wil met FTP iemand toegang geven tot slechts 1 (sub)map in een shared folder genaamd 'data'... maar het lijkt wel niet te kunnen... Iemand enig idee hoe het moet? Ik heb geen zin om elke keer een aparte shared volume aan te maken voor elke map die ik eens een keer wil delen.

Ik gebruik DSM 2.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb laatst geupgrade en volgens mij is het niet zo dat je je data kwijt bent, echter wordt er geen garantie gegeven dat je data veilig is. Dus altijd even een backup voordat je een firmware update doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
De laatste releases waren allemaal in de 2.XX serie, dus niet zoveel veranderingen

ik vermoed dat je voor de 3.XX toch het volume mag rebuilden met evt dataloss daarbij

Ik ben op mijn voorwerk, en heb alle data al op de externe disks staan, dan maar een tijdje 'langzamer' via de usbshare's
Zie het positief, je kan wel direct upgraden naar grotere HD's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan P
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17-09 22:33
Als je critical data alleen op de Syno staat zal het wel niet zo critical zijn, denk ik dan. Wat niet wil zeggen dat ik meteen vooraan sta om de 3.0 beta te gaan installeren trouwens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-09 21:36

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Zijn er hier trouwens gebruikers die IP-camera's aan hun station hebben hangen? Wat is jullie ervaring? Vertraagt bij bijvoorbeeld beeldopname dit het kopieren erg?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 07:34
Ik heb twee ip camera's via 100mbit internet aan mijn synology hangen en dat werkt goed. Downloaden met Bitorrent gaat dan ook nog lekker met 2,8mb per seconden en ondertussen stream ik een mkv naar mijn laptop en dat gaat allemaal goed. Geen klachten gehad of rare dingen gezien in de opnames.

Ik heb de CS-407

[ Voor 3% gewijzigd door Gizzy op 16-08-2010 16:47 ]

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Gizzy: Welke IP camera's heb je?

Wat betreft de beta van 3.0:
Op http://www.synology.com/enu/support/beta/index.php stond vanmiddag nog een vermelding van de nieuwe 3.0 beta met als begindatum "tba". Nu is ie weer weg :S.

Ik sta wel vooraan om te upgraden ;). Maar heb ondertussen ook wel voor backups gezorgd (dat heb ik voor de vakantie al gedaan overigens en vervolgens offsite gezet, je weet maar nooit :P ).

Dit wordt trouwens volgens mij ook mijn eerste major upgrade (ben ooit met een 107+ op 2.0.x ofzo begonnen). Ben dus idd wel benieuwd hoe dat zal gaan met data. Maar op zich heb ik een redelijk eenvoudige indeling (geen raid en zo).

[ Voor 21% gewijzigd door eymey op 16-08-2010 17:52 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thvd
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-09 21:13
Als je op het US gedeelte van de site van Synology kijkt, dan staat het er wel:
http://www.synology.com/us/support/beta/index.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik zie het idd :). Verder volg ik op dit moment beetje de facebook/twitter van Synology en het lijkt er op dat er vertraging is, als ik de laatste reacties van Synology mensen lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Synology fans! DSM 3.0 beta is scheduled to release soon. We apologize for the delay. We want to provide our users with the best experience possible. We will keep you posted once launched.

For information on DSM 3.0 check out http://dld.bz/r6W8
Introducing DSM 3.0 Webinar - http://dld.bz/rysG
Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
Viper® schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 15:29:
Ik heb laatst geupgrade en volgens mij is het niet zo dat je je data kwijt bent, echter wordt er geen garantie gegeven dat je data veilig is. Dus altijd even een backup voordat je een firmware update doet.
Dit is toch debiel of niet? :S. Ik heb 4.5TB in RAID5 in me DS410 zitten, waarvan 2.5TB nu vol. Dat krijg ik natuurlijk nooit gebackupt... Ik heb die NAS daar namelijk voor...

Is het echt een risico of valt het wel mee met de gevaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:54

lier

MikroTik nerd

Martijn schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 12:28:
Dit is toch debiel of niet? :S. Ik heb 4.5TB in RAID5 in me DS410 zitten, waarvan 2.5TB nu vol. Dat krijg ik natuurlijk nooit gebackupt... Ik heb die NAS daar namelijk voor...

Simpel, het is een risico en het is niet debiel.
Aan jou de keuze om een backup te maken (of niet).

Even ter vergelijking (ook al mag dat niet helemaal): als jij een upgrade doet van (zeg) W2K3 naar W2K8, zou je dan ook een backup maken van de data die op je server staat !?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
http://www.synology.com/enu/support/beta/index.php

Beta programma staat weer op open (vanaf 17-08-2010)

ik zie dat het al gemeld was :>

[ Voor 14% gewijzigd door Viper® op 17-08-2010 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Viper® schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 12:47:
http://www.synology.com/enu/support/beta/index.php

Beta programma staat weer op open (vanaf 17-08-2010)

ik zie dat het al gemeld was :>
Oke, wie gaat het proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11:52

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

De demo Diskstation draait ook 3.0 beta.
Ben benieuwd hoe het dr uit ziet.

Het is wel erg traag btw. :)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
hmm, helaas geen directe download.
We will contact you as soon as you are selected to participate in our Beta Program.
edit: direct in de mail gekregen:
Thank you for joining the Synology DiskStation Manager 3.0 (DSM 3.0) Beta Program. Before installing the operating system, please make sure you have read the release notes of this Beta Program.
Even downloaden naar mijn diskstation, en vanavond direct proberen :)

[ Voor 54% gewijzigd door Magic op 17-08-2010 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Magic schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 13:27:
hmm, helaas geen directe download.
[...]
jawel hoor, in je mailtje staat een link.

dezelfde die ook op facebook gepost is overigens: http://ukdl.synology.com/...a/001_Operating%20System/

^^

wel ff de release notes proberen hé :P

Ik ga hem ook testen, echter wil ik eerst ff een backup maken en dat gaat niet vanaf hier, er zit geen externe usb disk aan

[ Voor 21% gewijzigd door Viper® op 17-08-2010 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
maartend schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 13:13:
[...]

Oke, wie gaat het proberen?
Heb me zojuist ingeschreven! Hoop dat dit geen selectieve besloten beta is (ivm. dat "selected").

Ik houd jullie op de hoogte van m'n bevindingen ;)

edit: Ook binnen gekregen :D

[ Voor 4% gewijzigd door eymey op 17-08-2010 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
[...]

Dude, dat weet gewoon niemand! Je hebt nu al div. keren kunnen lezen hier dat de meesten in praktijk geen probleem ondervonden bij de upgrades in het verleden. Meer zekerheid krijg je ook gewoon niet. Er is verder ook niets debiels aan, want ook Synology zelf zegt ALTIJD een backup te adviseren.

Je data alleen maar op je Synology hebben is ook om zoooo veel andere reden gewoon niet verstandig. Ook die discussie is hier inmiddels al meerdere keren gevoerd. Los van je (op zich terechte) praktische bezwaren m.b.t. data hoeveelheden.

It's your own risk, you have been warned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Mocht iemand het al geprobeerd hebben, werken de SPK's als sabnzbd of transmission nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan P
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17-09 22:33
Je hoeft ook niet per se naar DSM 3.0. Zoals de Amerikanen zeggen; If it ain't broke, don't fix it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:32

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Arjan P schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 14:39:
[...]

Je hoeft ook niet per se naar DSM 3.0. Zoals de Amerikanen zeggen; If it ain't broke, don't fix it.
Aangezien veel NASsen aan het Internet zijn gekoppeld gaat IMHO dat gezegde niet op, de updates bevatten ook vaak security-updates, waardoor je systeem veiliger wordt.

Softwaresystemen zijn altijd wel een beetje 'broken' ;)

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
:D Ik heb de stoute schoenen aangetrokken.... en de update "remote" uitgevoerd (vanaf m'n werk, dus via de externe ingang).

En het is goed gegaan :). Update verliep zonder problemen en na reboot verscheen de interface in nieuwe stijl! _O_

Wat bevindingen:

* Alle bestanden, accounts en instellingen lijken er nog te zijn
* Optware IPKG dingen werken nog (mc, ipkg update, etc.). Had niet echt daemons en zo draaien dus daar heb ik geen ervaring over.
* De losgekoppelde "filestation" site (op ander poortnummer) lijkt zo te zien nog in 'oude' stijl. Dus zonder multitasking. Maar mss is dat een setting die je om migratieredenen nog moet wijzigen in de nieuwe admin module. Zal nog wat uitzoekwerk vergen dus :)
* SABNZBD, geinstalleerd via SPK van Merty, is na de upgrade en reboot niet up gekomen. Het gedeelte voor package management bestaat nog wel, maar hangt niet onder "control panel", maar onder het menu dat je krijgt door op de grote pijlknop bovenin te klikken. Het lukt me echter niet om de SABNZBD service te "runnen". Hier lijkt dus iets niet meer goed te gaan of wellicht moeten SPK's ook in een nieuwe versie komen.

Maar goed, al met al nog geen spijt van de upgrade :D.

Nu toch maar weer aan het werk ondanks m'n nieuwsgierigheid :P

Edit (handig als je op servers moet wachten):
* Toch ook nog maar ff webDAV gecheckt. Works like a charm :D :9~ O+ . webDAV inschakelen, bij application privileges mijn user er rechten op gegeven, poort geforward (jaja, je kan webDAV op een aparte poortnummer zetten). Daarna kan ik gewoon, van achter een proxy, een nieuwe Windows-webfolder aanmaken met bv. als pad: "http://servernaam:poortnummer/sharenaam". Jongens, dit is geweldig! :+ Dit had ik in 2 minuten werkend.

[ Voor 14% gewijzigd door eymey op 17-08-2010 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Jammer dat Sabnzbd niet meer werkt. Heb je al geprobeert de package te verwijderen en weer opnieuw te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Nee, dat heb ik nog niet geprobeerd. Dat komt vanavond ofzo wel... of eerdaags. Zo vaak gebruik ik SAB ook weer niet (af en toe kom ik op FTD wat tegen wat ik leuk vind en gezien de retenties van tegenwoordig veroorloof ik mezelf de luxe om af en toe er een avondje voor te zitten en alles op te sparen en in de queue te zetten :D).

Zojuist ook ff DS Photo en DS Audio voor Android geprobeerd. Ze werken wel geinig, maar ook nog wel een beetje spartaans :O. Bij foto's browsen werkt bv. pinchen om te zoomen niet.

Bij DS Audio geldt helaas nog steeds dezelfde beperking als bij het streaming luisteren via flash: Alleen MP3 (en mss nog wat andere main stream) wordt ondersteund. Bij FLAC bv. krijg je helaas niets afgespeeld :(. Volgende feature request wordt dus toch eens een keer real time transcoding ofzo. Als ze dat bij uPNP/DLNA service kunnen aanbieden, moet dat hier toch ook kunnen....... Aangezien ik de meeste dierbare muziek inmiddels toch wel, naast op cd, ook in FLAC heb :)

Maar al met al ben ik al dik onder de indruk :D

[ Voor 52% gewijzigd door eymey op 17-08-2010 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Ik zie dat in het synology forum ook al mensen last hebben met sabnzbd+ en DSM3

Waarschijnlijk zal er dus een update bij Merty weg moeten komen.

Net ook in het diepe geprongen, vanaf werk dsm 3.0 geinstalleerd. Alles staat er nog gewoon op. Ik had vantevoren even sabnzbd en transmission package verwijderd. Als er een 3.0 versie uitkomt, dan kan ik ze schoon installeren.

Eerste indruk is super. Ik dacht dat het allemaal wat sloom aan zou voelen, maar het werkt allemaal sneller dan de oude interface op mijn ds209.

Vanavond zal ik even kijken of mijn iscsi target nog werkt, maar alles ziet er nog goed uit :)

[ Voor 64% gewijzigd door Magic op 17-08-2010 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:42
eymey schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 15:15:
Zojuist ook ff DS Photo en DS Audio voor Android geprobeerd. Ze werken wel geinig, maar ook nog wel een beetje spartaans :O. Bij foto's browsen werkt bv. pinchen om te zoomen niet.
DSM 3.0 is required... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dat had ik je ook kunnen vertellen :P. Staat ook in de readme trouwens :).

En idd @magic: Het werkt allemaal gewoon erg snappy. Heb juist het idee dat de interface in deze nieuwe opzet veel sneller is (efficienter met data ofzo?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
eymey schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 15:56:
Dat had ik je ook kunnen vertellen :P. Staat ook in de readme trouwens :).

En idd @magic: Het werkt allemaal gewoon erg snappy. Heb juist het idee dat de interface in deze nieuwe opzet veel sneller is (efficienter met data ofzo?).
Ik heb ook het gevoel dat hij veel onderdelen alvast "preload". Het enige dat vrij lang duurt is voordat het inlogscherm komt. Als die er eenmaal is dan gaat hij als de brandweer.

Het maakt daarbij wel verschil welke browser je gebruikt. Firefox 3.5 is gewoon snel, maar de firefox 4 beta of safari zijn echt supersnel :)

Ook leuk is dat je maar op 1 locatie tegelijk ingelogd kan zijn. :)

Ik heb mijn veelgebruikte acties even geprobeert, en tot nu toe is nergens merkbaar dat het om een beta versie gaat.

Synology heeft me weer weten te verbazen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hier gebruik ik overigens Chrome (ook de firmware update mee gedaan).

IDD, Synology impressed me once again! Een jaar terug liep ik nog bijna te twijfelen of ik niet een QNAP moest kopen (o.a. vanwege webDAV support). Maar die miste weer de audio station features.

Nu ben ik blij dat ik bij Syno ben gebleven :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe gaat het met instellingen bij het updaten? Ben ik die straks kwijt? Zou wel zonde zijn natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Bij mij zijn alle instellingen 1:1 overgenomen.

Het enige waar ik even van schrok is het "snel aan de slag" scherm. Deze komt direct na het inloggen. En omdat de eerste grote knop is "maak een volume aan" was ik even bang dat alles weg was :P

iSCSI werkt ook nog als vanouds overigens. :)

[ Voor 52% gewijzigd door Magic op 17-08-2010 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Magic schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 17:59:
Bij mij zijn alle instellingen 1:1 overgenomen.

Het enige waar ik even van schrok is het "snel aan de slag" scherm. Deze komt direct na het inloggen. En omdat de eerste grote knop is "maak een volume aan" was ik even bang dat alles weg was :P
Haha, QFT. Ik had exact hetzelfde.

Beetje jammer ergens dat alles in 1 keer werkt, ik hou wel van (in dit geval bij voorkeur kleine) problemen oplossen :+ Ow wacht... SABnzbd is een klein probleem, eens kijken wat ik daaraan kan doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Ah ik wilde net gaan updaten via het internet, blijkbaar kan dat gewoon

Here I go :P

^^

jij wil gewoon die ds110+ winnen hè

[ Voor 21% gewijzigd door Viper® op 17-08-2010 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Viper® schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 18:19:
jij wil gewoon die ds110+ winnen hè
Hey bedankt voor de tip, dat wist ik nog niet eens. Gelijk aangemeld _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:06

wontcachme

You catch me? No you wont

Verwijderd schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 18:24:
[...]

Hey bedankt voor de tip, dat wist ik nog niet eens. Gelijk aangemeld _/-\o_
Waar kan je die winnen?

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Laatst online: 00:28
Ik heb een tijdje terug de youtube feature video bekeken, maar hebben ze met 3.0 ook de komende issues met 3TB+ schijven opgelost ivm de addresseringen etc, of is dat een losstaand probleem?

Er staat in de release notes wel:
EXT4 file system is now supported to allow volumes with sizes up to 1 Exabyte and files with sizes up to 16 Terabytes.

[ Voor 30% gewijzigd door Cardinal op 17-08-2010 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
Harmen schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 13:23:
De demo Diskstation draait ook 3.0 beta.
Ben benieuwd hoe het dr uit ziet.

Het is wel erg traag btw. :)
Weet iemand usernaam en paswoord ? admin admin en admin synology werken niet

EDIT
@Yihaaa, inderdaad nu lukt het wel

[ Voor 5% gewijzigd door abusimbal op 17-08-2010 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:31
abusimbal schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 18:37:
[...]

Weet iemand usernaam en paswoord ? admin admin en admin synology werken niet
werkt wel, maar vermoed dat de site mega druk is.... :P
Ik kon na een paar keer F5-en inloggen met admin + synology

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:04

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Verwijderd schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 18:16:
[...]
Haha, QFT. Ik had exact hetzelfde.

Beetje jammer ergens dat alles in 1 keer werkt, ik hou wel van (in dit geval bij voorkeur kleine) problemen oplossen :+ Ow wacht... SABnzbd is een klein probleem, eens kijken wat ik daaraan kan doen ;)
Wel leuk en aardig dat jullie naar de UI kijken, maar heb je er ook aan gedacht benchmarks te draaien op je dSM 2.3 en op 3.0? Het zou natuurlijk vervelend zijn als 3.0 ineens langzamer is ;) Persoonlijk vind ik de snelheid van de Synology veel belangrijker dan de UI. Daar kom je immers zelden.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer net m'n 110j te backuppen naar een externe 3.5 schijf die er aan hangt. Maar na een paar minuten en 10 gig verder komt de melding dat het mislukt is en ik het backuplogboek moet raadplegen. Maar ik kan dat logboek nergens vinden. Iemand een idee waar ik verkeerd kijk of hoor te zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Die zit toch gewoon onder de Systeem > logboek

Je kan dan verschillende logboeken zien, connection, ftp, backup, etc.

ik heb nu versie 3.0 dus kan niet kijken waar die in 2.3 zat :P

ergens bovenaan iig

[ Voor 21% gewijzigd door Viper® op 17-08-2010 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Viper® schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 19:01:
Die zit toch gewoon onder de Systeem > logboek

Je kan dan verschillende logboeken zien, connection, ftp, backup, etc.

ik heb nu versie 3.0 dus kan niet kijken waar die in 2.3 zat :P

ergens bovenaan iig
Ik krijg deze [url="http://diskstation/photo/convert.php?dir=5055424c4943&name=466f75746d656c64696e672073796e6f206261636b75702e6a7067&type=1&v=0"]melding[/url]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-09 00:46
Onderstaande foto's wil ik jullie niet onthouden van mijn Synology DS1010+

Afbeeldingslocatie: http://img835.imageshack.us/img835/3844/imag0185m.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img814.imageshack.us/img814/7793/imag0188.jpg

Mijn synology afgelopen weekend met de 5X 2TB Samsung F3 schijven geïnstalleerd en een RAID5 set opgebouwd.

Ik heb alleen nu een probleem met dce performances van de NAS bij het schijven van Windows 7 naar de nas haal ik maar 11MB/S. De DS1010+ moet toch beter kujnnen presteren of ligt het aan het NTFS bestandssysteem?

Mensen met ook een DS1010+ hoe presteert jullie NAS bij het schrijven van Windows 7 naar de NAS en andersom? Kunnen jullie mij helpen om de performance op te schroeven?

Uiteraard onderzoek gedaan op internet en men heeft het veel over de jumbo frames aanpassen, maar zit daar het probleem in dan?

Akvast bedankt voor jullie hulp/input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 19:07:
[...]

Ik krijg deze [url="http://diskstation/photo/convert.php?dir=5055424c4943&name=466f75746d656c64696e672073796e6f206261636b75702e6a7067&type=1&v=0"]melding[/url]
dat is een link via je lan

je syno heet waarschijnlijk diskstation

via internet gebruik moet je het ip+poort gebruiken, en een public album hebben

^^

stomme vraag hoor maar je zit toevallig niet op 100 mbit ?

[ Voor 7% gewijzigd door Viper® op 17-08-2010 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ga naar http://wiggers.thuisserver.com/photo en je ziet de foutmelding in de public map.

Of ik een 100mbit gebruik? euh... ik geloof het niet. 10 is het volgens mij.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2010 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Die 100 mbit was voor Vjenne-ICT

Zover ik kan zien probeer je de backup functie van de Syno te gebruiken om naar/van je pc te backupen.

De backup functie is puur om bestanden op je NAS te backup naar een externe usb disk, dacht ik

[ Voor 142% gewijzigd door Viper® op 17-08-2010 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Viper® schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 19:20:

Zover ik kan zien probeer je de backup functie van de Syno te gebruiken om naar/van je pc te backupen.

De backup functie is puur om bestanden op je NAS te backup naar een externe usb disk, dacht ik
Nee er hangt een externe usb schijf aan. Een schijf van 1tb dus ruimte zat. Daar heb ik specifiek voor gekozen. De backup begon ook normaal maar hield er na een paar minuten en een aantal gigs mee op.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2010 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
geeft het backup logboek nog iets aan ?

Ik krijg overigens een 404 als ik DSM help open.
Error on page, permission denied: index.cgi

IE 8 en ik heb mijn ip al toegevoegd aan de safety sites.

[ Voor 67% gewijzigd door Viper® op 17-08-2010 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Viper® schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 19:20:

Nee, zit hier op een 1GB netwerk, dus dat mag het probleem niet zijn toch.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Viper® schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 19:24:
geeft het backup logboek nog iets aan ?
zie wiggers.thuisserver.com/photo en de public map voor de foutmelding. Das alles wat er weergegeven word in het foutlogboek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Je kan kijken of je via broncontrole de cpu/geheugen/netwerk gegevens in de gaten kan houden om te zien of daar de bottleneck zit.

^^

ja die had ik gezien.

maar ik zie daar ook Systeemlogboek staan, volgens mij kan je daar uit de dropdown nog kiezen uit Backuplog en usbcopy log.
of zijn die leeg ?

[ Voor 40% gewijzigd door Viper® op 17-08-2010 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Viper® schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 19:31:
ja die had ik gezien.
maar ik zie daar ook Systeemlogboek staan, volgens mij kan je daar uit de dropdown nog kiezen uit Backuplog en usbcopy log.
of zijn die leeg ?
Weet ik niet. Ik heb net de backup opnieuw gestart en loopt nog even. 500 gig aan muziek maar eerst. Kijken hoe het gaat. Als het weer misgaat kijk ik bij de punten die jij aangaf. Ondertussen zit ik ff niet aan dat apparaat om de boel niet te verstoren hehe.

edit:
Ok nog een keer geprobeerd en een nieuwe screenshot in wiggers.thuisserver.com/photo gezet. Ergens gaat het mis, maar ik weet niet waarom. Het gaat blijkbaar mis bij een bepaald aantal muziekbestanden.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2010 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb SABnzbd werkend gekregen op DSM3.0 via ipkg
code:
1
ipkg install python25 py25-cheetah py25-cherrypy py25-openssl sqlite

Edit daarna de laatste regel in /var/packages/sab2/target/scripts/sabstart.sh naar
code:
1
/opt/bin/python2.5 $DIR/sab/SABnzbd.py -s ${IPaddr}:${port} -f $DIR/sab/sab.ini -d

PROFIT!

Als je daarna sabstatus.sh & sabstop.sh ook nog edit op dezelfde wijze kun je het process nog stoppen en de status correct weergeven in DSM ook ;)

Afbeeldingslocatie: http://a.imageshack.us/img690/8435/dsm3sab.png

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2010 14:02 . Reden: SSL toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
ik gebruik download station voor usenet, is sabnzbd beter ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Viper® schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 20:09:
Kijk & vergelijk zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Ik zie een aantal zaken die download station ook ondersteund (ssl/schedule/email on job completion)

verder is dat rss feeds, tv season en folders en uitpakken wel makkelijk.

misschien dat ik die later nog eens ga gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Ach, je kunt er mee parren en unrarren. Echt veel meerwaarde (en er zal wel meer inzitten) zie ik er niet in. Ik gebruik dus ook gewoon de downloadstation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
Even nog een aantal leuke nieuwtjes in de NAS wereld.

Marvell gebaseerde NAS'en krijgen NTFS snelheidsboost
http://www.smallnetbuilde...o-get-an-ntfs-speed-boost
Qnap gebruikt Paragon's NTFS software al en dat merk je in de snelheid, wanneer zou SYnology Paragon's NTFS technology gebruiken om NTFS snelheid te verhogen ?

Zou je TLER HDD's wel in je NAS willen gebruiken ?
http://www.smallnetbuilde...r-drives-in-your-raid-nas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Tja hij staat bij me ouders voor backup, dus ik dl er eigenlijk niet heel veel op.

Ik kan me ook voorstellen dat je eigenlijk liever niet wil parren en unrarren op je file backup systeem. Kan me voorstellen dat repairen nog best lang kan duren met een niet zo'n snelle nas.

Persoonlijk zou ik gewoon de rar bestanden van de disk afhalen en lokaal uitpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:06
Waarschijnlijk een hele domme vraag; maar als ik op de downloadlink (waar het correcte xxx.pat staat) klik download hij een .tar bestand. Als ik dit uitpak zit er geen *.pat bij, en ook het .tar bestand wordt (logischerwijs) niet geaccepteerd voor de ugrade.

Wat doe ik verkeerd 8)7

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alexbl69 schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 20:42:
Waarschijnlijk een hele domme vraag; maar als ik op de downloadlink (waar het correcte xxx.pat staat) klik download hij een .tar bestand. Als ik dit uitpak zit er geen *.pat bij, en ook het .tar bestand wordt (logischerwijs) niet geaccepteerd voor de ugrade.

Wat doe ik verkeerd 8)7
je moet dat bestand ook niet dubbelklikken, maar in management van je syno. Ga naar Systeem, en dan naar Firmware Bijwerken.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2010 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
alexbl69 schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 20:42:

Wat doe ik verkeerd 8)7
Zeker win7 :P

als je die pat link selecteert slaat hij hem op als .tar (win 7 herkent hem zo)
je moet even de extensie renamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Viper® schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 20:48:
[...]

Zeker win7 :P

als je die pat link selecteert slaat hij hem op als .tar (win 7 herkent hem zo)
je moet even de extensie renamen.
Dank u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Vjenne-ICT schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 19:07:
Onderstaande foto's wil ik jullie niet onthouden van mijn Synology DS1010+

[afbeelding]

[afbeelding]

Mijn synology afgelopen weekend met de 5X 2TB Samsung F3 schijven geïnstalleerd en een RAID5 set opgebouwd.

Ik heb alleen nu een probleem met dce performances van de NAS bij het schijven van Windows 7 naar de nas haal ik maar 11MB/S. De DS1010+ moet toch beter kujnnen presteren of ligt het aan het NTFS bestandssysteem?

Mensen met ook een DS1010+ hoe presteert jullie NAS bij het schrijven van Windows 7 naar de NAS en andersom? Kunnen jullie mij helpen om de performance op te schroeven?

Uiteraard onderzoek gedaan op internet en men heeft het veel over de jumbo frames aanpassen, maar zit daar het probleem in dan?

Akvast bedankt voor jullie hulp/input!
Niemand een idee waar deze problemen vandaan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Heb je de volumes echt aangemaakt met NTFS bestandssysteem? (kan dat uberhaupt bij interne disks in een Synology? 8)7 ).

Dat zou ik dan echt weer terugdraaien! Zoals hier al vaker benoemd: NTFS is een NO GO in systemen anders dan die native Windows draaien. NTFS support in Synology (ergo: linux) is puur bedoeld om enigszins compatible te zijn met externe harddisks of bestaande NTFS partities in een dualboot situatie.

Synology's en andere Linux-based NAS'jes presteren gewoon het beste op een native filesystem zoals ext3 of ext4 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
SABnzbd ondersteunt ook het gebruiken van meerdere Usenet servers. Vooral als je ISP een op zich acceptable usenet server heeft die echter soms wel eens wat mist, dan kan het fijn zijn om op een goede payserver wat gigabytes in te kopen en die als 'fill-server' te gebruiken.

Parren en unrarren is natuurlijk ook altijd handig, maar had ik ook zonder gekund, als downloadstation meerdere servers zou ondersteunen.....
abusimbal schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 20:26:
Even nog een aantal leuke nieuwtjes in de NAS wereld.

Marvell gebaseerde NAS'en krijgen NTFS snelheidsboost
http://www.smallnetbuilde...o-get-an-ntfs-speed-boost
Qnap gebruikt Paragon's NTFS software al en dat merk je in de snelheid, wanneer zou SYnology Paragon's NTFS technology gebruiken om NTFS snelheid te verhogen ?

Zou je TLER HDD's wel in je NAS willen gebruiken ?
http://www.smallnetbuilde...r-drives-in-your-raid-nas
Mja, ik vraag me af waarom je dit zou willen gebruiken? :S. Het is hoogstens leuk voor een snelheidsboost van aangesloten externe NTFS-schijven die je ook direct aan een Windows doos wil kunnen hangen. Intern zie ik geen enkele reden om de opslag van een NAS bv. op NTFS te willen hebben.

[ Voor 43% gewijzigd door eymey op 17-08-2010 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
eymey schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 21:31:
Heb je de volumes echt aangemaakt met NTFS bestandssysteem? (kan dat uberhaupt bij interne disks in een Synology? 8)7 ).

Dat zou ik dan echt weer terugdraaien! Zoals hier al vaker benoemd: NTFS is een NO GO in systemen anders dan die native Windows draaien. NTFS support in Synology (ergo: linux) is puur bedoeld om enigszins compatible te zijn met externe harddisks of bestaande NTFS partities in een dualboot situatie.

Synology's en andere Linux-based NAS'jes presteren gewoon het beste op een native filesystem zoals ext3 of ext4 :)
Nee, heb synology bij de setup de schijfjes laten formateren en een raid 5 set aan laten maken....

Heb wel ontdekt dat mijn GB netwerkje op 100MB draait, dus dat moet ik nog uitzoeken, maar dan nog is 11MB/S te weinig,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Verwijderd schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 20:03:
Ik heb SABnzbd werkend gekregen op DSM3.0 via ipkg
code:
1
ipkg install python25 py25-cheetah py25-cherrypy

Edit daarna de laatste regel in /var/packages/sab2/target/scripts/sabstart.sh naar
code:
1
/opt/bin/python2.5 $DIR/sab/SABnzbd.py -s ${IPaddr}:${port} -f $DIR/sab/sab.ini -d

PROFIT!

Als je daarna sabstatus.sh & sabstop.sh ook nog edit op dezelfde wijze kun je het process nog stoppen en de status correct weergeven in DSM ook ;)

[afbeelding]
Thanks!!! :D. Held _O_. Ik heb alledrie de sab***.sh scripts aangepast en het werkt als een tierelier :D Wel vraag ik me af of er niet nog meer plekken zijn waarop nog verwezen zou kunnen worden naar de 'niet meer werkende' python. Maar goed, dat merk ik wel bij de eerstvolgende download job.

Voordeel van deze 'snelle fix' is trouwens ook dat, mocht Merty z'n packages nog DSM3.0-compatible maken, deze fix een upgrade wrs niet al te erg in de weg zal zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Vjenne-ICT schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 21:40:
[...]

Nee, heb synology bij de setup de schijfjes laten formateren en een raid 5 set aan laten maken....

Heb wel ontdekt dat mijn GB netwerkje op 100MB draait, dus dat moet ik nog uitzoeken, maar dan nog is 11MB/S te weinig,
Ok.... ik vraag me dan af waarom je in je originele vraag het NTFS bestandssysteem erbij haalde ;). Verder snap ik niet waarom 11 MB/s te weinig is als je hebt ontdekt dat je netwerkje op 100 mbit draait. 11 MB/s is namelijk de absoluut maximale doorvoersnelheid op een 100 mbit netwerk dus gezien dat erg netjes!

Jumboframes (ethernet frame groter dan de standaard 1500 bytes) hebben verder evt. zin zodra je je netwerkje echt op gigabit hebt draaien. Voorwaarde is wel dat je switch ze kan door passen (meeste 'domme' gigabit switches doen dat wel) en dat je idealiter al je apparaten die gigabit support hebben op dezelfde MTU size zet. Voordeel van grotere ethernet frames is dat de CPU minder interrupts krijgt af te handelen (hij is anders om de 1500 bytes bezig met alles behalve 'belangrijker' taken). Op smallnetbuilder.com staat hier trouwens ook een perfect artikel over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-07 15:49

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

Ik heb daarstraks DSM 3.0 beta ook geinstalleerd, ging kennelijk vlekkeloos.
Maar... als ik nu nzb's in DownloadStation zet, blijven die op "Status: een ogenblik geduld" en "Voortgang: onbekend".

Iemand dit probleem ook ondervonden, misschien?

update:
Ik heb de Servergegevens en Verificatiegegevens onder NZB Downloaden verwijderd op tabblad Instellingen van DownloadStation.
DownloadStation afgesloten.
DownloadStation weer gestart.
Servergegevens en Verificatiegegevens weer gevuld
Daarna Taak maken en 2 NZBs geladen en hij ging direct van start.
Maar......dat bleek van erg korte duur...hij heeft van 1 NZB 5.49 KB gedownload, en kennelijk gaat hij niet verder???

[ Voor 47% gewijzigd door wvexeltweakers op 17-08-2010 22:57 ]

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Dat had ik ook al met 2.3 en torrents, ik moest toen bij network me dns opgeven.

I hate to say it but, I told you so :P

het is al genoemd maar 100 mbit; a byte is made of 8 bits.

Therefore 100/8 = 12.5 Megabytes

dan zit je nog met overhead en eventuele hertransmissie

ik pak meestal 1 op 9/10

dus 10/11 mb/s, je nas zal niet de bottleneck zijn

[ Voor 63% gewijzigd door Viper® op 17-08-2010 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Laatst online: 11:04

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

[...]
Nee, want bij 100Mbit is je max doorvoer ong 10-11MB/sec. Dus jouw waargenomen snelheid klopt dus wel.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Microkid schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 22:00:
[...]

Nee, want bij 100Mbit is je max doorvoer ong 10-11MB/sec. Dus jouw waargenomen snelheid klopt dus wel.
Ja, daar kon je nog wel eens gelijk aan hebben, dus ik zal het eens zoeken in de bekabeling.
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Overigens, ik kom net boven (waar m'n DS209+II in een woningbouwkast met leidingen staat) en ik heb de indruk dat de ventilator een PAK rustiger is geworden :o

Voorheen kom ik 'm tot op de overloop heel duidelijk horen blazen, ook als ie in relatieve rust was, en nu lijkt ie veel stiller te zijn, ook als ik er dichterbij sta. M'n Samsung 1,5 TB harddisk is gewoon 31 graden en m'n WD 2 TB (EARS) is 41 graden. Thermal status (hey, geen geschatte system temperature meer?) is groen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 22:08:
(hey, geen geschatte system temperature meer?)
code:
1
echo 'supportsystemperature="yes"' >> /etc.defaults/synoinfo.conf
Fixed :)

Tevens reeds aanwezig in dat bestand
code:
1
fanspeed="ultra low"

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2010 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
[...]

Ik haal vanaf m'n desktop pc ca. 62Mb/s naar m'n 1010. Maar zoals hierboven vermeld, met een 100Mbit NIC kom je niet boven de 11Mb/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark184
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 22:25
ik zie dat ext 4 beschikbaar is in dsm3.0
misschien een domme vraag maar worden de volumes dan omgezet naar die standaard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mark184 schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 22:27:
ik zie dat ext 4 beschikbaar is in dsm3.0
misschien een domme vraag maar worden de volumes dan omgezet naar die standaard?
(Volgens mij) Alleen bij het aanmaken van een nieuwe volume is dat een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-07 15:49

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

Viper® schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 21:52:
Dat had ik ook al met 2.3 en torrents, ik moest toen bij network me dns opgeven.

...
In v2.3 had ik totaal geen problemen met NZB-downloaden.
Nu leek het te gaan werken:
Ik heb de Servergegevens en Verificatiegegevens onder NZB Downloaden verwijderd op tabblad Instellingen van DownloadStation.
DownloadStation afgesloten.
DownloadStation weer gestart.
Servergegevens en Verificatiegegevens weer gevuld
Daarna Taak maken en 2 NZBs geladen en hij ging direct van start.
Maar......dat bleek van erg korte duur...hij heeft van 1 NZB 5.49 KB gedownload, en kennelijk gaat hij niet verder???

Update: het lijkt er op dat er (weer eens) problemen zijn bij Astraweb. Als ik hetzelfde via Grabit probeer valt hij ook telkens weg...
Morgen nog maar eens.

Update 2: problemen Astraweb zin over, downloaden loopt weer als de brandweer.
Was een ongelukkige samenloop van omstandigheden... :+

[ Voor 17% gewijzigd door wvexeltweakers op 18-08-2010 00:20 ]

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Verwijderd schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 22:13:
[...]

code:
1
echo 'supportsystemperature="yes"' >> /etc.defaults/synoinfo.conf
Fixed :)

Tevens reeds aanwezig in dat bestand
code:
1
fanspeed="ultra low"
Hmmm.... that explains a lot :).

Hmm, als ik die config optie toevoeg, dan verdwijnt op m'n DS209+II de hele thermal indicator (geen status meer en ook geen gemp). Voorlopig vind ik het ook wel prima als hij me wijs wil maken dat de temp. gewoon goed is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 23:28:
[...]

Hmmm.... that explains a lot :).

Hmm, als ik die config optie toevoeg, dan verdwijnt op m'n DS209+II de hele thermal indicator (geen status meer en ook geen gemp). Voorlopig vind ik het ook wel prima als hij me wijs wil maken dat de temp. gewoon goed is :P
Opnieuw inloggen... was ik vergeten te melden O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartS12
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-09 22:43
Ik heb nu toch een vreemd snelheidsprobleem met mijn Ds209j. De snelheid waarmee ik files naar mijn PC kan copieren, verschilt enorm *per file*; ook als het nagenoeg 'identieke' files zijn.

Letterlijk: in een folder heb ik twee .avi files staan, elk van zo'n 350MB. De ene kan ik met ~30MB/s naar mijn PC kopieren, de andere doet er ruim 3 keer zo lang over (vista geeft ~8.5MB/s). Letterlijk direct na elkaar geprobeerd. En als ik dan de eerste file opnieuw probeer - weer gewoon opnieuw 30 MB.

En zo zijn er meer. Veel files gaan met die ~8,5MB/s, maar zo af en toe is er weer eentje die met 30 MB kan. Rara ?!

PS. Alles netjes Gbit bedraad.
/edit: de resource monitor in de synology laat ook netjes zien dat het geheel niet CPU begrensd is (altijd <40%, gemiddeld rond de 10-20% tijdens het copieren, ongeacht of dit nou een 'langzame' of 'snelle' file is)

[ Voor 14% gewijzigd door BartS12 op 18-08-2010 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Verwijderd schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 23:28:
[...]

Opnieuw inloggen... was ik vergeten te melden O-)
OK :). 50 graden. Blijkbaar vindt DSM dat dus OK. Ik moet ook zeggen dat ik onder DSM 2.3 met veel hogere fansnelheden ook nog nooit zo'n koel systeem heb gehad.

Blijkbaar is de nieuwe kernel of iets anders een stuk efficienter in stroomverbruik ofzo? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Persoonlijk vind ik het jammer te zien dat een hoop van jullie zich mbt DSM 3.0 alleen beperken tot NZB gerelateerde zaken. Liever zou ik, net als Microkid, zien of er een verbetering qua doorvoersnelheden zit in DSM 3.0.
Ik kan me nl herinneren dat iemand (Microkid?) een paar keer bij Synology had aangekaart dat het tijd wordt dat ze smb2 implementeren.

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 21:54
Volgens mij zou de implementatie van EXT4 ook een snelheidsverbetering qua doorvoor met zich mee moeten brengen, toch? Dat die interface er mooier uit ziet zou mij persoonlijk mijn bips oxideren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Oke, in photostation 4 nog steeds geen mogelijkheid om rechten toe te kennen op subdir nivo.

Vet gemiste kans.

Verder lijkt alles wel een stuk sneller te reageren, zelfs op mijn 108j (die ik trouwens wil vervangen door een 109+. Iemand?)

[ Voor 36% gewijzigd door maartend op 18-08-2010 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Lastige is dat je natuurlijk voor je upgrade wat tests zou moeten doen voor de vergelijking. Als je eenmaal op 3.0 zit kan je niet meer downgraden naar 2.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

@smeerbartje : Ik ben alleen dan wel bang dat je je NAS opnieuw mag formateren. Nu is je filesystem natuurlijk EXT3. Wil je EXT4, dan kan het vlgs mij niet anders dan dat je een re-format doet van je FS. En of je daar op zit te wachten? :)

Benchmarks zouden nu interessant zijn om DSM2.3 met DSM3.0beta te vergelijken uitgaande van hetzelfde filesystem.

EXT4: Een belangrijk punt is dat de schijfindeling is geoptimaliseerd voor snelheid. Met name het opstarten duurt korter met het 'ext4' bestandsssyteem. Vraag is dus ook of DSM3.0 met een EXT4 FS dat kan 'bewijzen'.

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 11:42
maartend schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 10:40:
Oke, in photostation 4 nog steeds geen mogelijkheid om rechten toe te kennen op subdir nivo.

Vet gemiste kans.

Verder lijkt alles wel een stuk sneller te reageren, zelfs op mijn 108j (die ik trouwens wil vervangen door een 109+. Iemand?)
Is daarin wel opgelost dat iedereen automatisch rechten krijgt op nieuwe foto mappen? Door die irritatie gebruik ik het namelijk niet meer om anderen toegang te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Je had in 2.3 toch al een optie om nieuwe albums automatisch public te maken, dus voor iedereen zichtbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sterker nog, de snelheid varieert dermate veel dat hier inderdaad aandacht aan mag worden besteed. De ene keer haal je 40MB/sec, en het bestand in de andere map haalt maar 13MB/sec. De lokatie van bestanden, in mappen, diepte, op welke share, etc. lijken allemaal bepalend voor de snelheid en dat is niet ok. :)

Er zijn ook regelmatig situaties dat de write snelheden hoger zijn als de read snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatalharry
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 13:44
Sinds 3 maanden werk ik met de DS710 incl met 2 x 2TB schijven.
Gister avond hoorde ik ineens een piep uit mijn meterkast komen, deze piep kwam van mijn NAS.
Na inloggen op DSM bleek mijn RAID 0 Volume gecrashed te zijn.
De data op mijn NAS is niet belangrijk dus als de data weg is maakt mij dat niets uit, maar als ik online ga zoeken blijkt dit probleem bij veel Synology systemen voor te komen.

Iemand een idee om nog het volume te recoveren?
En hebben andere gebruikers in dit topic hier ook last van gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
jongetje schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 10:49:
[...]

Is daarin wel opgelost dat iedereen automatisch rechten krijgt op nieuwe foto mappen? Door die irritatie gebruik ik het namelijk niet meer om anderen toegang te geven.
Dat is iets wat je gewoon kon uitzetten hoor, ook al in 2.3
Er staat een vinke bij , maak nieuwe mappen openbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kensei schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 09:49:
Persoonlijk vind ik het jammer te zien dat een hoop van jullie zich mbt DSM 3.0 alleen beperken tot NZB gerelateerde zaken. Liever zou ik, net als Microkid, zien of er een verbetering qua doorvoersnelheden zit in DSM 3.0.
Sorry, ik ben nog bezig eerst al mijn data te kopiëren voordat ik ext4 kan gaan gebruiken. Daarna ga ik eens wat snelheden bekijken zoals het bedoeld is ;) SABnzbd heb ik werkend gekregen uit verveling, data kopiëren duurt lang :+
Pagina: 1 ... 34 ... 66 Laatste

Dit topic is gesloten.