Basement Bios ---- Exo-S
Ook als alle apparaten op het netwerk uitstaan gaat hij in hibernate, om daarna weer wakker te worden. Bij de volgende hibernate gaat hij echter wel direct in hibernate en blijft hij ook in hibernate totdat de laptop/andere netwerk apparaat aangezet wordt. Dit gedrag snap ik echter niet, omdat het random lijkt te zijn wanneer hij wakker wordt. Als ik echter in de ochtend wakker wordt dan staat hij vrijwel altijd in slaapstand, alleen weet ik natuurlijk niet wat er allemaal tijdens mijn slaap is gebeurd. Iemand die voor mij een oplossing heeft?
Master_A
Raar toch! By the way. Kan een NAS ook clusters maken net als een hardeschijf?
Hoeft je met een nas met een bepaalde tool niet de bestanden fragmenteren of optimaliseren na een tijdje?
Of is een NAS altijd geoptimaliseerd/gedefragmenteerd?
Alvast bedankt.
Verwijderd
Ik heb het net eens getest met een SB Classic en een DS209.Chocovla schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 11:42:
[...]
Wat ik vervelender vind is dat de cpu load bij het browsen in mijn, geef het toe forse, flac library in no time naar 99% vliegt als ik top mag geloven. Waardoor het gebruik van een Squeezebox voor mij op het moment nog niet de meest prettige ervaring is.
Tijdens afspelen vaan een flac ben ik gaan bladeren door mijn (ook flinke) muziek collectie. Dat heb ik gedaan op de SB zelf èn op de PC met Squeezebox Server 7.5.0 (via de DS209). Beiden hadden het zelfde resultaast: geheugengebruik blijft steken op 47% en de CPU gaat wat op- en neer. Sommige pieken naar 40%, maar het gemiddelde ligt niet ver boven de 10%. Bladeren gaat ook echt wel soepel hier.
Tijdens gewoon streamen van een lossless nummer is het CPU gebruik 5-6 %. Als ie naar het volgende nummer gaat is er heel even een piek naar 20%.
Bedenk wel dat ik de optie om hoesafbeeldingen bij elk nummer te tonen uit heb staan. Daar heb ik op de SB Classic toch niks aan. Misschien zit het hem daar in bij jou. Test het eens.
[ Voor 95% gewijzigd door shenr op 09-08-2010 23:50 ]
Ik heb die backup via Gost gedaan. En de image files staan niet op een NAS maar op een externe hardeschijf NTFS. Dan kan ik via de USB mijn externe schijf benaderen.wvexeltweakers schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 19:43:
[...]
Dit brengt me op de volgende vraag:
- ik heb een image van mijn Windows 7 systeempartitie gemaakt met Acronis True Image
- dat image staat op mijn DS110j
- stel dat mijn computer compleet crasht en ik genoodzaakt ben om dat image terug te zetten
- ik start de PC op met Acronis Boot Disk, en kan niet bij de DS110j (en dus niet bij het benodigde image)
- als ik dan de harddisk uit de DS110j haal, en middels een SATAdock via USB op mijn PC aansluit, kan ik wellicht dat image niet benaderen cq kopieren naar mijn Windows-PC? Immers Linux vs NTFS...
Dus zou ik op dat moment genoodzaakt zijn eerst Windows 7 te installeren, de DS110 te installeren, en dan het image pas kunnen bereiken??
Zoeken op syno_hibernate_debug_tool brengt je verder.smeerbartje schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 20:49:
Is er een manier om te zien of de NAS op een bepaald moment in hibernate staat? Geven de leds dit weer of kun je dit ergens in de logs terugvinden?
Hiermee zet je de hibernate registratie in de logfile /var/log/messages aan/uit. Dit moet wel op CLI (Command Line Interface) niveau, net zoals het bekijken van deze logfile (met b.v. vi of more).
Verder: bij mijn DS210J is tijdens hibernate de bovenste led uit.
Thanks, gevonden!waits schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 07:13:
[...]
Zoeken op syno_hibernate_debug_tool brengt je verder.
Hiermee zet je de hibernate registratie in de logfile /var/log/messages aan/uit. Dit moet wel op CLI (Command Line Interface) niveau, net zoals het bekijken van deze logfile (met b.v. vi of more).
Verder: bij mijn DS210J is tijdens hibernate de bovenste led uit.
even een update:FreshMaker schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 11:10:
[...]
Als eerste moet jij als admin inloggen op de synology, naar het managementscherm gaan
rechts in het menu klik je op "rechten", en daar stel je de rechten in voor alle gebruikers, of per persoon
[afbeelding]
[afbeelding]
dan kan je via windows naar het ipadres of naam van de synology gaan, en inloggen met de betreffende gebruiker
als je je referenties opslaat, moet je dit niet meer doen erna
vervolgens kan je de shortcut op het bureaublad zetten, of een netwerkpad mappen daar aan
na een hoop geprobeerd te hebben zonder resultaat toch maar besloten om helemaal opnieuw te beginnen met het installeren en je raad het natuurlijk al.........alles werkt in 1 keer. Op de 1 of andere rare manier was er blijkbaar iets fout gegaan waardoor de problemen zich voordeden. Volgende keer probeer ik eerst een reinstall

anyway, thnx voor het meedenken
De keuze voor deze NAS is in elk geval bepaald vanwege het geringe extra bedrag voor 1,3x zo snelle proc (1200mhz ipv 800 mhz) en dubbele ram (256mb ipv 128mb).
Verwijderd
Ik las zoiets inderdaad op het Synology forum, maar ikzelf heb geen idee waar ik dat kan vinden. Kun jij me op weg helpen?Alfredo schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 15:41:
Ik verwacht dat we morgen (na de downtime) de beta van DSM 3.0 kunnen downloaden. Op dit moment is er al een build voor de CS407 beschikbaar.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Ik heb wel een screendump gevonden, betrouwbaarheid bron onbekend.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
@Tukk - Die bron zou betrouwbaar moeten zijn, dat wordt de nieuwe look van DSM 3.0. Nu kan je dus ook veel makkelijker multitasken, ipv constant met tabs te moeten werken als je muziek wilt beluisteren en op hetzelfde moment bestanden kopiëren.
Qua features weet ik niet wat er veranderd is, maar ik vermoed dat dit wel hun belangrijkste vernieuwing is.
[ Voor 4% gewijzigd door Magic op 10-08-2010 16:33 ]
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Hier staan nog wat screens:Magic schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 16:32:
Ziet er goed uit, heeft wel wat weg van eyeos (als in: cloudcomputing achtige oplossing).
http://www.expertreviews....-for-its-nas-range/134827
Whatever.
Ik quote mezelf even, omdat ik toch wel graag een antwoord wil op mijn vraag.Mystikal schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 11:38:
Ik ben met ook aan het orienteren op een NAS. Puur voor de opslag van mijn media (streamen naar Mediaportal) en het downloaden. Ik zit te denken aan de DS410, echter alleen omdat deze sneller is met downloaden. Wat me in dit forum nog niet duidelijk is geworden of ik nu de maximale snelheid haal als ik aan het downloaden ben. Ik heb binnenkort een 120Mbit lijn en zal met ongeveer dezelfde snelheid downloaden van usenet.
De 409 is een stukje langzamer en haalt deze download snelheden sowieso niet. Maar haalt de DS410 dit wel?
Anders kan ik net zo goed de goedkopere nemen en het downloaden overlaten aan mijn Mediacenter of GamePc?
Daarnaast nog een extra vraag. Ik wil er 3 harddisks in zetten van 1,5TB. Is het mogelijk deze een voor 1 erin te zetten, zodat ik de data op de andere schijven al op de nas schijf kan zetten? Ik ga geen RAID draaien.
Als me dit duidelijk is, dan wordt het deze week nog aangeschaft.
Basement Bios ---- Exo-S
Ik denk niet dat je 120mbit ermee vol kan trekken. Als ik zie dat mijn ds209 met 20mbit eigenlijk al volop bezig is. De DS410 heeft wel een snellere processor, maar ik geloof nooit dat dat 6x zo snel is. (dan ga ik er even vanuit dat je met usenet download. Torrents en dergelijke zou ik niet weten.)Mystikal schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 08:08:
[...]
Ik quote mezelf even, omdat ik toch wel graag een antwoord wil op mijn vraag.
Daarnaast nog een extra vraag. Ik wil er 3 harddisks in zetten van 1,5TB. Is het mogelijk deze een voor 1 erin te zetten, zodat ik de data op de andere schijven al op de nas schijf kan zetten? Ik ga geen RAID draaien.
Als me dit duidelijk is, dan wordt het deze week nog aangeschaft.
Wat betreft je andere vraag: Dat kan inderdaad. Je hoeft ze niet allemaal in 1x te plaatsen.
[ Voor 5% gewijzigd door Magic op 11-08-2010 08:31 ]
Hmm, okay, dat zou betekenen dat ik beter voor de goedkopere oplossing kan gaan en blijven downloaden op mijn GamePc. Deze vervolgens laten uitpakken op mijn router. Dat scheelt weer 120 euro. Dan ga ik denk ik maar voor de DS410J.Magic schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 08:30:
[...]
Ik denk niet dat je 120mbit ermee vol kan trekken. Als ik zie dat mijn ds209 met 20mbit eigenlijk al volop bezig is. De DS410 heeft wel een snellere processor, maar ik geloof nooit dat dat 6x zo snel is. (dan ga ik er even vanuit dat je met usenet download. Torrents en dergelijke zou ik niet weten.)
Wat betreft je andere vraag: Dat kan inderdaad. Je hoeft ze niet allemaal in 1x te plaatsen.
Basement Bios ---- Exo-S
Verwijderd
De oude interface werkt ook prima, en zit je ook niet dagelijks in te werken dus ik zie persoonlijk ook behalve de resource monitor niet direct toegevoegde waarde.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Ik heb het antwoord zelf ondervonden. Die File Manager in DSM 2.3 is webbased. Dus dacht ik dat kopieren doet die allemaal rechtstreeks in de NAS. Dat is niet het geval want. Hij crashde of draaide heel langzaam op mijn langzame computer. Blijkbaar gebruikt die veel resources of geheugen. Want onder Microsoft Explorer crashde die vaak. Heb met Chrome beter resultaten. Dus heb ik op een andere snelle computer die Filemanager webbased de bestanden gekopiereerd en dat ging vloeiend in een paar uur. Waarschijnlijk kreeg die zoveel feedback met het bestanden kopieren (600GB) dat mijn langzame PC steeds langzamer werd.aangeboden schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 21:14:
Ik moet tijdelijk mijn NAS DS1010+ backuppen met ongeveer 1.8 TB aan data, Heb via de externe sata ESATA aangeloten op een 2TB WDEADS drive. Dus die mappen wil ik in DSM 2.3 manager gaan kopieren maar dit duurt zo lang. Ik begrijp dit niet. De laatste 600 GB doet die al 12 uur over en hij staat op 20%. Dit moet sneller, dacht ik. Verder heb ik al 2x meegemaakt dat die niet alles heeft gekopieerd door op de geselecteerde mappen naar properties te kijken. Heeft iemand hetzelfde meegemaakt met het kopieren in DSM 2.3?
Raar toch! By the way. Kan een NAS ook clusters maken net als een hardeschijf?
Hoeft je met een nas met een bepaalde tool niet de bestanden fragmenteren of optimaliseren na een tijdje?
Of is een NAS altijd geoptimaliseerd/gedefragmenteerd?
Alvast bedankt.
Dus die webbased DSM 2.3 is PC afhankelijk en browserafhankelijk als men kijkt naar de snelheid van het kopieren met de Filemanager.
http://forum.synology.com/enu/viewforum.php?f=161
Morgen maar eens beginnen met het opzetten van een RAID 5 set.
Hebben meer mensen hier de Synology DS1010+ i.v.m. de Samsung F3 schijven? Zo ja, hoe bevalt dat en heb je niks bruikbare tips?
EDIT: En hier de foto's!
Vanavond ga ik beginnen de RAID set op te bouwen met 5 X 2TB Samsung F3 HDD's

[ Voor 32% gewijzigd door Vjenne-ICT op 12-08-2010 08:59 . Reden: Foto's toegevoegd ]
Verwijderd
Uhu... daar klopt helemaal niets van. Het enige wat de browser doet is elke x tijd de status opvragen van het kopiëren.aangeboden schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 20:29:
[...]
Ik heb het antwoord zelf ondervonden. Die File Manager in DSM 2.3 is webbased. Dus dacht ik dat kopieren doet die allemaal rechtstreeks in de NAS. Dat is niet het geval want. Hij crashde of draaide heel langzaam op mijn langzame computer. Blijkbaar gebruikt die veel resources of geheugen. Want onder Microsoft Explorer crashde die vaak. Heb met Chrome beter resultaten. Dus heb ik op een andere snelle computer die Filemanager webbased de bestanden gekopiereerd en dat ging vloeiend in een paar uur. Waarschijnlijk kreeg die zoveel feedback met het bestanden kopieren (600GB) dat mijn langzame PC steeds langzamer werd.
Dus die webbased DSM 2.3 is PC afhankelijk en browserafhankelijk als men kijkt naar de snelheid van het kopieren met de Filemanager.
Sterker nog, je kunt het kopiëren in File Station aanzetten en daarna je browser met kruisje sluiten, gaat het proces gewoon door. Daar komt geen browser meer aan te pas.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Ja, maar dan met 3 stuks WD Green 2TB. Werkt prima. Heb een raid-5 set en geen centje pijn. Formatteren duurt wel lang (weet het niet meer precies, was meerdere uren) maar dan heb je ook wat.Vjenne-ICT schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 23:10:
Heb mijn Synology DS1010+ en 3 X Samsung F3 2TB HDD's binnen gekregen vandaag!
Morgen maar eens beginnen met het opzetten van een RAID 5 set.
Hebben meer mensen hier de Synology DS1010+ i.v.m. de Samsung F3 schijven? Zo ja, hoe bevalt dat en heb je niks bruikbare tips?
Tips? Eigenlijk niet. Maak een aantal shares in de root aan waar je naar later naar toe wilt connecten. Dus bijv Data, Software enz. Music en Video zijn al standaard aanwezig. En denk aan je rechten structuur. Geef je iedereen altijd overal read/write of maak je een aantal accounts aan met beperkte rechten? Zo heeft mijn download bakkie een speciaal account zodat bij eventuele hack men nergens bij kan op de NAS.
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Ja, ik gisteren hetzelfde meegemaakt. Heb een 1.5TB externe HDD eraan hangen vi eSATA. DIng laten formateren op EXT3 door mijn DS710+ (kleinere broertje van die van jou). Ook daar ging kopieren supertraag..duurde echt uren om 800GB over te zetten. Als ik dan bij de performance kijk van de NAS zie ik geen schokkende zaken. CPU bleef <20%, RAM bleef <10%. Wat er dan zo traag ik weet ik niet, maar volgende keer pomp ik het wel over via mijn LAN naar mijn PC met daaraan dan een ext disk (in 2 stappen dus). Dit doe ik niet nog een keer zo.aangeboden schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 21:14:
Ik moet tijdelijk mijn NAS DS1010+ backuppen met ongeveer 1.8 TB aan data, Heb via de externe sata ESATA aangeloten op een 2TB WDEADS drive. Dus die mappen wil ik in DSM 2.3 manager gaan kopieren maar dit duurt zo lang. Ik begrijp dit niet. De laatste 600 GB doet die al 12 uur over en hij staat op 20%. Dit moet sneller, dacht ik. Verder heb ik al 2x meegemaakt dat die niet alles heeft gekopieerd door op de geselecteerde mappen naar properties te kijken. Heeft iemand hetzelfde meegemaakt met het kopieren in DSM 2.3?
Alvast bedankt.
Ook DSM 2.3 trouwens.
Ik had vorige maand een kapotte schijf in mijn DS1010+ (een paar honderd reallocated sectors), volume1 was degraded. Op dat moment heb ik de DS uitgeschakeld en gewacht op de vervangende schijf, deze heb ik toen ingebouwd en het volume laten restoren.
Na het restoren leek alles normaal te werken, echter crashte het volume 2 dagen later. Bleek dat het filesystem corrupt was, ongeveer de helft van de data was verloren of corrupt (ik heb MD5 of SFV checksums van de meeste bestanden).
Ondertussen heb ik ~2.5TB van de DS gekopiëerd naar losse schijven en de DS helemaal opnieuw geïnstalleerd (factory defaults + volume1 opnieuw aangemaakt). De backup functie van DSM werkte niet omdat het volume in read-only mode was gemount (crashed in DSM).
Thanks voor je reactie!Microkid schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 08:00:
[...]
Ja, maar dan met 3 stuks WD Green 2TB. Werkt prima. Heb een raid-5 set en geen centje pijn. Formatteren duurt wel lang (weet het niet meer precies, was meerdere uren) maar dan heb je ook wat.
Tips? Eigenlijk niet. Maak een aantal shares in de root aan waar je naar later naar toe wilt connecten. Dus bijv Data, Software enz. Music en Video zijn al standaard aanwezig. En denk aan je rechten structuur. Geef je iedereen altijd overal read/write of maak je een aantal accounts aan met beperkte rechten? Zo heeft mijn download bakkie een speciaal account zodat bij eventuele hack men nergens bij kan op de NAS.
Hoe heb je dat anti hack account ingericht dan?
Wel meteen firmware geflashed.
Basement Bios ---- Exo-S
Bij mij zat er geen firmware op.Wel meteen firmware geflashed.
Gister mijn nieuwe DS209 ontvangen en ik moet zeggen, knap stukje software zit erbij. Als je die van hun website download en vervolgens netjes alle stappen volgt heb je in 1 2 3 (en een hoop tijd met wachten voor het formatteren) een perfect draaiende NAS!
Na lang nadenken en me helemaal te hebben suf gezocht. Toch even een berichtje, want ik zit met het zelfde probleem:readytoflow schreef op maandag 18 januari 2010 @ 13:35:
Nou, ik 'denk' dat ik alle stappen (zoals in de link in mijn post hierboven) heb doorlopen.
(het stappenplan van de user 'atrem' op het pms forum)
Dat was al een heel gedoe, omdat ik simpel doe als een aap die je een kunstje leert![]()
(dit is linux toch? en dit is de eerste keer dat ik dat irl tegenkom)
Nu ben ik dus, bij stap 17 gekomen en dan moet ik iets ingewikkelds doen:
17. Change into the following code in PMS.sh:
# Setup the JVM if [ "x$JAVA" = "x" ]; then if [ "x$JAVA_HOME" != "x" ]; then JAVA="$JAVA_HOME/bin/java" else JAVA="jamvm" fi fi
Gevolgd door:
# Execute the JVM exec "$JAVA" $JAVA_OPTS -Xmx512M -Djava.encoding=UTF-8 -Djava.net.preferIPv4Stack=true -jar "$PMS_JAR" "$@"
Ik vond het al knap dat ik zover met telnet ben gekomen, maar hier snap ik echt niks van.
Ik kan wel dat VI scherm openen en die code erin plakken maar het opslaan gaat mis denk.
Uiteindelijk krijg ik deze foutmelding:
DS209_RTF> ./PMS.sh ./PMS.sh: exec: 48: java: not found
Of heeft die foutmelding met iets heel anders te maken?
Ik krijg alles prima geïnstalleerd maar Java is echt hoofdpijn. (Van alles geprobeerd: jamvm, openjdk, java etc)
Elke keer als ik PMS.sh uitvoer krijg ik de volgende melding:
1
2
| Synology> sh PMS.sh Segmentation fault (core dumped) |
Ik denk dat het te maken heeft met de compatibiliteit van de CPU (Intel)
Nu ben ik geen expert maar ken "redelijk" mijn weg in Linux. Is er geen "Light" / Intel javavm verkrijgbaar via IPKG?
The real definition of windows 9x: A number of 32-bit extensions of a 16-bit shell for an 8-bit OS, made for a 4-bit computer by a 2-bit company who can't stand 1-bit of competition.
Als ik de opties zo zie lijkt daar geen mogelijkheid voor. Ik wil nl niet alles hoeven te bewaren (films bijv niet),maar documenten, foto's etc... weer wel. Als ik alles in RAID1 gooi heb ik in totaal maar 2TB aan opslag. Als ik echter 2x 1TB per schijf samenzet in een RAID1 en de rest los heb ik 3TB opslag (waarvan dus 1TB beschermd in een RAID1).
PS het gaat om een DS710+ (max 2 disken)
[ Voor 4% gewijzigd door Tallguy op 12-08-2010 11:27 ]
Klopt, ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat ik de laaste firmware van de site af geplukt had en deze vervolgens erop (geflashed?) gezet heb.mtissink schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 09:44:
[...]
Bij mij zat er geen firmware op.
Gister mijn nieuwe DS209 ontvangen en ik moet zeggen, knap stukje software zit erbij. Als je die van hun website download en vervolgens netjes alle stappen volgt heb je in 1 2 3 (en een hoop tijd met wachten voor het formatteren) een perfect draaiende NAS!
Basement Bios ---- Exo-S
Het is een OS, dus zal wel 'erop zetten' zijn aangezien het gewoon op een partitie van de hardeschijf gaat.Mystikal schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 12:00:
[...]
Klopt, ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat ik de laaste firmware van de site af geplukt had en deze vervolgens erop (geflashed?) gezet heb.
http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=1&t=27040DSM 3.0 release schedule postponed
Greetings all,
The BETA testing program is postponed to the next Monday, August 16th.
We apologize in advanced for any inconvenience.
Regards,
Antoine
[ Voor 8% gewijzigd door Intheweb op 12-08-2010 12:28 ]
Doe maar een onsje meer...
http://www.xbmcfreak.nl/
flickr - WOT Profile - Game PC
smeerbartje in "Het grote Synology topic deel 2"Erhnam schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 13:34:
Ik zou graag willen weten op welke momenten alle harddisken in standby gaan. Hierover is niets te vinden in de logging. Is het mogelijk dit ergens terug te vinden. Of nog mooier een regeltje toe te voegen aan de log zodra alle schijven in standby gaan?
Ziet er goed uit zeg, handig dat je meerdere schermen open kan hebben. Maakt het stukken overzichtelijk.
Whatever.
Naast de flink verbeterde UI hoop ik toch ook nog wel op een redelijk aantal nieuwe features! Features waarin Synology onderhand behoorlijk begint achter te lopen op bv. QNAP.
De belangrijkste vind ik:
* WebDAV Support!!!!! Ik heb niet overal een FTP client bij de hand, noch de zin om naar de op zich best goede ajax-based file manager te browsen. webDAV is juist bij uitstek geschikt om via HTTP bij je bestanden te kunnen.
* Een Android app, a la de app die er al voor iPhone is (met als belangrijkste feature het streamen van muziek naar je mobiele device toe).
* Op de achtergrond dingen van of naar een FTP (of SFTP) server sturen. Dus job aanzetten (ook recursief) , browser sluiten en vergeten
edit:
Hmmm... webDAV en Android support worden in het webinar filmpje wel allemaal genoemd
[ Voor 10% gewijzigd door eymey op 12-08-2010 15:53 ]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Zie je dan photostation en webDAV naast elkaar in je browser? Ik weet niet zo veel van webDAV, maar werkt dat ook via poort 80 net als photostation?eymey schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 14:33:
* WebDAV Support!!!!! Ik heb niet overal een FTP client bij de hand, noch de zin om naar de op zich best goede ajax-based file manager te browsen. webDAV is juist bij uitstek geschikt om via HTTP bij je bestanden te kunnen.
edit:
Hmmm... webDAV en Android support worden in het webinar filmpje wel allemaal genoemd
edit:
Ja, dus werkt ook net als http met port 80: http://www.windowsnetwork...tutorials/WebDAV-IIS.html. Maar hoe draai je photostation en webDAV tegelijkertijd? Een linkje op je fotopagina ofzo?
[ Voor 15% gewijzigd door immetjes op 12-08-2010 16:22 ]
Vrij eenvoudig:Vjenne-ICT schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 09:17:
[...]
Thanks voor je reactie!
Hoe heb je dat anti hack account ingericht dan?
- aparte Download share aangemaakt
- apart Download account aangemaakt dat alleen rechten heeft op de Download share, Deny op de rest.
- Download bakkie connect naar de Download share via het Download account.
Mocht de bak dus gehackt worden, dan ziet men niet meer dan de download share. De rest is onzichtbaar.
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Dat hangt er van af hoe Synology het implementeert.ruward schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 16:17:
[...]
Zie je dan photostation en webDAV naast elkaar in je browser? Ik weet niet zo veel van webDAV, maar werkt dat ook via poort 80 net als photostation?
edit:
Ja, dus werkt ook net als http met port 80: http://www.windowsnetwork...tutorials/WebDAV-IIS.html. Maar hoe draai je photostation en webDAV tegelijkertijd? Een linkje op je fotopagina ofzo?
Op dit moment is het zo geimplementeerd dat je photostation bereikbaar is onder de URL "<hostnaam>/photo". Waarschijnlijk zal dav gaan draaitn onder "<hostnaam>/dav" ofzo.
Maar als Synology het ff helemaal mooi doet (ook voor Photostation), dan wordt het evt. configureerbaar om webDAV bv. onder een andere (virtuele) hostname beschikbaar te stellen of zelfs op een ander poortnummer, net als nu al met de Filestation app kan.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Helaas, bij mijn weten kan het niet (in elk geval niet met de standaard software). Daar moet je schijven selecteren, maar kun je niet aangeven dat je slechts 'een deel' ervan wilt gebruiken.mtissink schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 11:38:
@ Kensei; Klinkt als een mooi idee. Ik ga vanavond kijken of het mogelijk is (op mijn DS209). Als ik zo de setup in gedachten naloop denk ik dat het mogelijk moet zijn. Aangezien je volumes kan instellen, alleen weet ik niet of je daar ook meerdere opstellingen (RAID 1 en los of RAID0) van kan maken. (en ja, dat was nou net je vraag, en bedankt, nu ook de mijne)
Dat dacht ik ook eerst. Maar die FileStation crashde vaak op Microsoft Internet Explorer (Beide PC's). Met Firefox duurde het lang, en kreeg ik een keer dat virtueel geheugen op raakte (Beide PC's). Dus maar met Chrome gedaan en op een ander snelle PC. Blijkbaar kon die langzame PC het kopieren niet bijhouden want die percentage bleef zo lang in beeld op 20%.Verwijderd schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 23:34:
[...]
Uhu... daar klopt helemaal niets van. Het enige wat de browser doet is elke x tijd de status opvragen van het kopiëren.
Sterker nog, je kunt het kopiëren in File Station aanzetten en daarna je browser met kruisje sluiten, gaat het proces gewoon door. Daar komt geen browser meer aan te pas.
Maar goed iemand anders had het zelfde wat ik had in deze thread. Blijkbaar gebruikte die veel resources of geheugen dat het het kopieren beinvloed.
Probeer op een snellere PC die DSM 2.3 te draaien of installeer Chrome browser. Die gebruikt minder geheugen dan Microsoft Internet Explorer of dan Firefox.Kensei schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 08:13:
[...]
Ja, ik gisteren hetzelfde meegemaakt. Heb een 1.5TB externe HDD eraan hangen vi eSATA. DIng laten formateren op EXT3 door mijn DS710+ (kleinere broertje van die van jou). Ook daar ging kopieren supertraag..duurde echt uren om 800GB over te zetten. Als ik dan bij de performance kijk van de NAS zie ik geen schokkende zaken. CPU bleef <20%, RAM bleef <10%. Wat er dan zo traag ik weet ik niet, maar volgende keer pomp ik het wel over via mijn LAN naar mijn PC met daaraan dan een ext disk (in 2 stappen dus). Dit doe ik niet nog een keer zo.
Ook DSM 2.3 trouwens.
Ik heb precies hetzelfde meegemaakt. Het kopieren met een ander filemanager zoals Total Commander of Bestandsbeheer van Microsoft duurde nog langer. Want dan gaat het echt via de PC naar de eSata i.p.v. NAS naar eSATA.
Ben blij dat ik nu alles heb gebackuped. By the way, check voor de zekerheid de properties van de mappen die je hebt gekoppieerd en de originele. Op mijn langzame PC had die niet alle bestanden en mappen gekoppieerd. Wat ik heel vreemd vind. Er was ook geen melding te zien. Dus dacht ik dat ALLES goed had gekopieerd. Niet dus, na die vergelijking/check.
Succes!
Verwijderd
Dat is nogal logischaangeboden schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 20:06:
[...]
Dat dacht ik ook eerst. Maar die FileStation crashde vaak op Microsoft Internet Explorer (Beide PC's). Met Firefox duurde het lang, en kreeg ik een keer dat virtueel geheugen op raakte (Beide PC's). Dus maar met Chrome gedaan en op een ander snelle PC. Blijkbaar kon die langzame PC het kopieren niet bijhouden want die percentage bleef zo lang in beeld op 20%.

File Station draait Java applets en scripts. Uiteraard is dat langzamer en moeilijker te hanteren op oudere PCs. Natuurlijk gaat dat crashen op een PC met veel rommel. Zo'n beetje de basisprincipes van software...
Het leuke is, zelfs als je browser crashed gaat het proces op de NAS gewoon door.
Zoals reeds gezegd: NEE! Zodra de opdracht tot kopiëren is gegeven speelt dat proces zich enkel en alleen op de NAS af. Tenzij jij een manier weet waarop een browser die elke 2 seconden de status opvraagt het proces zoveel meer weet te beïnvloeden dan een browser die elke 2 seconden de status opvraagt. (ja, dat lees je goed: zowel de langzame pc als de snelle pc doen daar exact hetzelfde)Maar goed iemand anders had het zelfde wat ik had in deze thread. Blijkbaar gebruikte die veel resources of geheugen dat het het kopieren beinvloed.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2010 20:41 ]
Nee, maar ik ben daar ook benieuwd naar die Backupfunctie. Worden er dan bestanden gekoppieerd of word het in zijn eigenformaat/gecomprimeerd gebackuped? Want die eSATA kan ik namelijk weer aansluiten op mijn PC, zodat ik nu ook die bestanden kan beschikken.Falconey schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 08:46:
Hebben jullie toevallig de backup functie geprobeerd? Hiermee kan je bijv. naar eSATA backuppen.
Ik had vorige maand een kapotte schijf in mijn DS1010+ (een paar honderd reallocated sectors), volume1 was degraded. Op dat moment heb ik de DS uitgeschakeld en gewacht op de vervangende schijf, deze heb ik toen ingebouwd en het volume laten restoren.
Na het restoren leek alles normaal te werken, echter crashte het volume 2 dagen later. Bleek dat het filesystem corrupt was, ongeveer de helft van de data was verloren of corrupt (ik heb MD5 of SFV checksums van de meeste bestanden).
Ondertussen heb ik ~2.5TB van de DS gekopiëerd naar losse schijven en de DS helemaal opnieuw geïnstalleerd (factory defaults + volume1 opnieuw aangemaakt). De backup functie van DSM werkte niet omdat het volume in read-only mode was gemount (crashed in DSM).
Ik heb net zoals jij een kapotte schijf. Nog niet gecrashed maar DSM ziet hem Abnormal en uit voorzorg gebackuped en die schijf terug gestuurd. Had daar nog garantie. Vervangende schijf moet nog komen. Heb de DS nog niet aangezet. Anders ben ik bang dat die gaat rebuilden naar 3 schijven. Ik gebruik namelijk 4 schijven.
Ik hoop dat ik niet de filesystem corrupt wordt net als de jouwe.
By the way, moest je de nieuwe hardeschijf nog formateren om gebruiksklaar te maken, of is het kwestie die schijf erin en de DS aanzetten en klaar is kees?
Als DSM crashed, probeer effe een ander browser zoals Chrome. Die gebruikt minder geheugen.
Met Microsoft internet browser crashde die vaak en met Firefox na een tijdje kreeg ik virtueel geheugen te kort. Kortom probeer effe met Chrome en laat hier een berichtje achter, dan weten we dat het aan de resources of geheugen ligt als men met DSM 2.3 werkt.
Hoop dat die nieuwe versie DSM 3.0 veel beter met het geheugen omgaat en hoop dat ik niet alles opnieuw vanaf scratch moet gaan beginnen (formatteren/indelen). Gelukkig heb ik nu een backup al. Scheelt me weer wat werk en uurtjes.
Succes!!
Ik heb geen idee in wat voor formaat de backupfunctie data wegschrijft, dit wil ik dus ook wel weten, ik heb echter geen eSATA behuizing hier.aangeboden schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 20:41:
[...]
Nee, maar ik ben daar ook benieuwd naar die Backupfunctie. Worden er dan bestanden gekoppieerd of word het in zijn eigenformaat/gecomprimeerd gebackuped? Want die eSATA kan ik namelijk weer aansluiten op mijn PC, zodat ik nu ook die bestanden kan beschikken.
Ik heb net zoals jij een kapotte schijf. Nog niet gecrashed maar DSM ziet hem Abnormal en uit voorzorg gebackuped en die schijf terug gestuurd. Had daar nog garantie. Vervangende schijf moet nog komen. Heb de DS nog niet aangezet. Anders ben ik bang dat die gaat rebuilden naar 3 schijven. Ik gebruik namelijk 4 schijven.
Ik hoop dat ik niet de filesystem corrupt wordt net als de jouwe.
By the way, moest je de nieuwe hardeschijf nog formateren om gebruiksklaar te maken, of is het kwestie die schijf erin en de DS aanzetten en klaar is kees?
Als DSM crashed, probeer effe een ander browser zoals Chrome. Die gebruikt minder geheugen.
Met Microsoft internet browser crashde die vaak en met Firefox na een tijdje kreeg ik virtueel geheugen te kort. Kortom probeer effe met Chrome en laat hier een berichtje achter, dan weten we dat het aan de resources of geheugen ligt als men met DSM 2.3 werkt.
Hoop dat die nieuwe versie DSM 3.0 veel beter met het geheugen omgaat en hoop dat ik niet alles opnieuw vanaf scratch moet gaan beginnen (formatteren/indelen). Gelukkig heb ik nu een backup al. Scheelt me weer wat werk en uurtjes.
Succes!!
Hoe het kan dat het filesystem hier corrupt is geraakt weet ik niet, ik heb contact opgenomen met Synology en ze kwamen er daar ook niet uit (Hier staat de e2fsck output als iemand er nog interesse in heeft).
Wanneer je een nieuwe schijf krijgt hoef je deze alleen aan een volume toe te wijzen, de rest gaat automatisch. In mijn geval duurde het ongeveer 6 uur om te restoren (raid5, 5x 1.5TB)
Crashes van de DSM (voornamelijk via Safari) heb ik nog nooit gehad, buiten af en toe een torrent toevoegen gebruik ik deze eigenlijk niet zo vaak. Wel gebruik ik SABnzbd+, data verplaatsen naar andere shares doe ik via FTP.
Iig, zo'n backup gaat gewoon simpelweg door de boel te kopieren naar het filesystem op de externe disk, in ieder geval als je een full backup doet. Die kan je dus gewoon met iedere PC die ext3 filesystems kan herkennen weer inlezen (hier thuis geen probleem, hoofd OS is Ubuntu
Maarehm, als jullie dit willen weten, waarom probeer je het niet gewoon door zo'n diskje eraan te hangen?
Overigens (heb ik hier eerder in het topic ook al uitvoerig beschreven): Als je op een interne disk of een eSATA disk een 'echt' DSM-volume maakt (bv. voor onderdeel van een raid of gewoon als permanent volume voor shares), dan gaat het apparaat deep dark black magic toepassen. Niet als je een beetje bekend bent met Linux en Software-RAID en LVM, maar wel als je zo'n disk later nog eens op een gewone pc moet mounten (dat is mij nog nooit gelukt, heeft iets te maken met systeem architectuur en little-endian en big-endian
Het lukt mij ook niet om een interne disk van de Synology 207+ te mounten via Ext2FSD op een Windows PC, noch om de schijf te mounten als hij is aangesloten op de eSata port van de Synology.eymey schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 21:43:
Overigens (heb ik hier eerder in het topic ook al uitvoerig beschreven): Als je op een interne disk of een eSATA disk een 'echt' DSM-volume maakt (bv. voor onderdeel van een raid of gewoon als permanent volume voor shares), dan gaat het apparaat deep dark black magic toepassen. Niet als je een beetje bekend bent met Linux en Software-RAID en LVM, maar wel als je zo'n disk later nog eens op een gewone pc moet mounten (dat is mij nog nooit gelukt, heeft iets te maken met systeem architectuur en little-endian en big-endian).
Ben daar knap pissig om aangezien ik altijd heb gedacht dat Synology gewoon het ext3 formaat aanhield voor de data op de interne schijven. Mocht mijn synology dus stuk gaan dan zijn de schijven ook meteen onleesbaar
Zoektocht op google heeft me ook niet verder gebracht trouwens.
Ook is met de DSM3.0 de 20 of was het 16TB limiet verholpen, hoe, met ext4 dan ? Zou dit problemen geven als je wil upgraden zonder gegevensverlies ?
De Webinar van 3.0 van Synology!
De beta van 3.0 Is vanaf de 16de te downloaden
[ Voor 22% gewijzigd door Vince22 op 13-08-2010 08:55 ]
Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso
Ik vraag me af in hoeverre er echt sprake is van "multitasken". De meeste vensters zijn in principe gewoon statische pagina's. Met uitzondering van de resource vensters misschien die continu updaten.abusimbal schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 22:01:
DSM3.0 ziet er veel belovend uit, zou wel graag een vergelijk zien kwa resources gebruik tussen 2.3 en 3.0, vooral minder krachtige en met weinig RAM modellen zullen het moeilijker hebben met multi tasking.
Ook is met de DSM3.0 de 20 of was het 16TB limiet verholpen, hoe, met ext4 dan ? Zou dit problemen geven als je wil upgraden zonder gegevensverlies ?
Ik heb nog een externe 500 GB liggen hier, maar het is niet mogelijk om die zondermeer aan de NAS te hangen? Ik moet hem eerst formatteren naar Fat32 of Ext.3 (een linux indeling, heb ik gelezen).
Fat32 is geen optie, want er komen bestanden op te staan die groter zijn dan 4GB. Dus dit werkt niet (toch?)
Maar als ik hem formatteer als Ext.3, kan ik hem dan wel aan W7 hangen en benaderen als een gewone harde schijf?
Basement Bios ---- Exo-S
Ze gebruiken ook het ext3 formaat, maar zelfs als je een disk als single volume initialiseert maakt hij er al een software raid volume van met daar bovenop een Logical Volume manager groep. De logical volume is vervolgens te mounten als ext3 filesystem. Het gaat fout op het moment dat je de (single disk) raid wil re-assembleren. Op een ander apparaat dan een (in mijn geval) PowerPC architectuur gaat dat fout: Een gewone x86 pc zegt bv. dat het RAID superblock niet goed is.Wolly schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 21:53:
[...]
Het lukt mij ook niet om een interne disk van de Synology 207+ te mounten via Ext2FSD op een Windows PC, noch om de schijf te mounten als hij is aangesloten op de eSata port van de Synology.
Ben daar knap pissig om aangezien ik altijd heb gedacht dat Synology gewoon het ext3 formaat aanhield voor de data op de interne schijven. Mocht mijn synology dus stuk gaan dan zijn de schijven ook meteen onleesbaar![]()
Zoektocht op google heeft me ook niet verder gebracht trouwens.
Maar op m'n Synology zelf heb ik na het uitzoeken van de goede commando's prima de disk kunnen mounten om de gegevens over te zetten naar m'n nieuwe disken.
edit: Zie eymey in "Het grote Synology topic deel 2"
[ Voor 3% gewijzigd door eymey op 13-08-2010 10:45 ]
Maar als ik het goed begrijp is het inlezen van de data van een interne disk via USB/eSata op een Windows PC nu onmogelijk vanwege die LV groep? In het geval van een defecte Synology ben je dan toch de pineut.eymey schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 10:43:
[...]
Ze gebruiken ook het ext3 formaat, maar zelfs als je een disk als single volume initialiseert maakt hij er al een software raid volume van met daar bovenop een Logical Volume manager groep. De logical volume is vervolgens te mounten als ext3 filesystem. Het gaat fout op het moment dat je de (single disk) raid wil re-assembleren. Op een ander apparaat dan een (in mijn geval) PowerPC architectuur gaat dat fout: Een gewone x86 pc zegt bv. dat het RAID superblock niet goed is.
Maar op m'n Synology zelf heb ik na het uitzoeken van de goede commando's prima de disk kunnen mounten om de gegevens over te zetten naar m'n nieuwe disken.
Of zou je met een livecd, ubuntu oid, nog de data eraf kunnen halen? Tot nu toe staat er in ieder geval geen stappenplan op de synology wiki en wordt er over jouw aanpak met geen woord gerept.
Je hebt nu dus 1 3TB schijf in je NAS of begrijp ik dat verkeerd ?Mystikal schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 09:38:
Ik ga deze noob vraag hier toch maar stellen. Zoals eerder te lezen net in het bezit van een DS410j. Nu wil ik daar 3 TB schijven in gaan hangen. De eeste is reeds 'geconfigureerd' in de nas.
Je kunt de usb schijf gewoon als NTFS formatteren, want je kunt wel lezen van een NTFS schijf die op USB aangesloten is.Mystikal schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 09:38:
Ik ga deze noob vraag hier toch maar stellen. Zoals eerder te lezen net in het bezit van een DS410j. Nu wil ik daar 3 TB schijven in gaan hangen. De eeste is reeds 'geconfigureerd' in de nas. Deze ben ik nu aan het volzetten via het netwerk (100Mbit....). Dat duurt dus een eeuwigheid voordat die 1,3TB er op staan.
Ik heb nog een externe 500 GB liggen hier, maar het is niet mogelijk om die zondermeer aan de NAS te hangen? Ik moet hem eerst formatteren naar Fat32 of Ext.3 (een linux indeling, heb ik gelezen).
Fat32 is geen optie, want er komen bestanden op te staan die groter zijn dan 4GB. Dus dit werkt niet (toch?)
Maar als ik hem formatteer als Ext.3, kan ik hem dan wel aan W7 hangen en benaderen als een gewone harde schijf?
EDIT: op het synology forum suggereerde iemand om het downloadcentre uit en weer in te schakelen, maar nu blijven alle torrents op 'fout' staan.......
[ Voor 25% gewijzigd door habermas op 13-08-2010 11:51 ]
Ik ben er mee gestopt destijds. Maar mocht het lukken, hoor ik het graag natuurlijk!Alpha_Mouse schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 10:04:
[...]
Na lang nadenken en me helemaal te hebben suf gezocht. Toch even een berichtje, want ik zit met het zelfde probleem:
Ik krijg alles prima geïnstalleerd maar Java is echt hoofdpijn. (Van alles geprobeerd: jamvm, openjdk, java etc)
Elke keer als ik PMS.sh uitvoer krijg ik de volgende melding:
code:
1 2 Synology> sh PMS.sh Segmentation fault (core dumped)
Ik denk dat het te maken heeft met de compatibiliteit van de CPU (Intel)
Nu ben ik geen expert maar ken "redelijk" mijn weg in Linux. Is er geen "Light" / Intel javavm verkrijgbaar via IPKG?
Je vergeet steeds het stukje te lezen, waarin ik het heb over architectuurverschillen tussen een PC en de hardware van NAS'senWolly schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 10:52:
[...]
Maar als ik het goed begrijp is het inlezen van de data van een interne disk via USB/eSata op een Windows PC nu onmogelijk vanwege die LV groep? In het geval van een defecte Synology ben je dan toch de pineut.
Of zou je met een livecd, ubuntu oid, nog de data eraf kunnen halen? Tot nu toe staat er in ieder geval geen stappenplan op de synology wiki en wordt er over jouw aanpak met geen woord gerept.

Het is dus NIET mogelijk om het er met een livecd van bv. ubuntu eraf te halen. Tenzij iemand die iets meer af weet van processor architecturen en byte-order gedoe en zo nog wat trucs heeft.
Los van dat, als die architectuur problemen er niet waren, zou het kinderspel zijn om met een Ubuntu LiveCD de data van je disken te halen idd. Een mdadm -assemble en wat LVM commando's en klaar. Maar dat staat allemaal in mijn post waar ik net naar verwees. Lees dat dus alsjeblieft even.
In ieder geval, door de architectuur-gerelateerde problemen lijkt het er dus idd op dat je altijd een Synology NAS (of iets met vergelijkbare architectuur en linux-based) nodig zal hebben om je interne disken nog uit te lezen. Op zich zorgwekkend, maar wel begrijpelijk.
Men heeft ook niet voor niets de "backup" feature uitgevonden natuurlijk
Verder heb je idd gelijk voor wat betreft de Synology wiki. Toch is daar (kan het helaas zo snel niet meer vinden) en op het forum wel degelijk wat te vinden over het achteraf mounten van disks die in Synology zijn geinitialiseerd. Maar ik heb het idee dat veel van die info nog gebaseerd is op oude firmwares, waarin de disken nog niet zo 'ingewikkeld' ingedeeld werden.
Het is dan ook puur de ervaring die ik vanuit m'n werk al heb met Linux.
[ Voor 26% gewijzigd door eymey op 13-08-2010 11:20 ]
Master_A
Het lijkt er wel op dat die RAID-superblocks kunnen geconverteerd worden van big-endian naar little-endian en omgekeerd. Dus disks uit een PowerPC Synology zouden daarmee leesbaar gemaakt kunnen worden voor een x86 PC. Als ze daarna terug in de Synology gemonteerd worden, zul je eerst de conversie opnieuw moeten doen in de omgekeerd richting.eymey schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:15:
[...]
Je vergeet steeds het stukje te lezen, waarin ik het heb over architectuurverschillen tussen een PC en de hardware van NAS'sen
Het is dus NIET mogelijk om het er met een livecd van bv. ubuntu eraf te halen. Tenzij iemand die iets meer af weet van processor architecturen en byte-order gedoe en zo nog wat trucs heeft.
Bron: http://lkml.org/lkml/2007/7/9/20
I cannot remember where you were moving 'from' or 'to', but what you
have to do is:
1/ move the devices to the new computer.
2/ use "mdadm --examine" to make sure they are where you expect them
to be. Use "--metdata=0.swap" if the byteorder is different on
the new machine.
3/ Once you are satisfied that things look right, use
mdadm --assemble /dev/md0 --update=byteorder ....
to assemble the array. This will change the byteorder in the
superblocks. After you have done this, the array will assemble
normally on the new machine, but will not if you move it back to the
old machine. If you want to use the old machine again, you need to
use --update=byteorder again.
Does that make it clear?
Een snellere pc dan wat ik heb (zie mijn specs) is een beetje lastigaangeboden schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 20:18:
[...]
Probeer op een snellere PC die DSM 2.3 te draaien of installeer Chrome browser. Die gebruikt minder geheugen dan Microsoft Internet Explorer of dan Firefox.
Kijk, dat is nog eens nuttige infoOtherside1982 schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 13:56:
[...]
Het lijkt er wel op dat die RAID-superblocks kunnen geconverteerd worden van big-endian naar little-endian en omgekeerd. Dus disks uit een PowerPC Synology zouden daarmee leesbaar gemaakt kunnen worden voor een x86 PC. Als ze daarna terug in de Synology gemonteerd worden, zul je eerst de conversie opnieuw moeten doen in de omgekeerd richting.
[...]
Ik wist wel dat mdadm een optie had voor byte order conversie, maar de optie die ik toen gevonden had en uitgeprobeerd leverde nog steeds niet op. Die lijkt echter niet op wat hier staat
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Wow!
Man, wat lopen ze bij Synology ver vooruit met hun firmware. Je moet eens een recente webcam kopen en kijken wat voor mogelijkheden en techieken (ActiveX) daar nog gebruikt worden..
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
Verwijderd
Ik heb dit gedrag gerepliceerd door de firmware opnieuw te flashen (toen deed alles het weer) en daarna optware opnieuw te installeren (toen werkte het weer niet).
http://www.chinavasion.co...rol-and-motion-detection/
Cool! Drag-'n-Drop in de File Browser. Dat ziet er allemaal goed uit zeg!
Ik heb met de handleiding van FreshMaker eerder in dit topic SickBeard redelijk werkend gekregen alleen het post processing van SabNZB naar SB krijg ik niet werkend. Als een download klaar is in SabNZBd die vanuit SB is opgegeven krijgt de download niet de juiste naam en wordt ie niet naar de juiste directory verplaatst...
Ook heb ik geprobeerd CouchPotato te installeren. Ik heb met Git de file gedownload en probeer met python het script te starten, alleen krijg ik een foutmelding, zie:

Heeft iemand dit al werkend?? Antwoorden mag ook via PM mocht dit niet ontopic zijn.
[edit] Heb het inmiddels werkend! Na python 2.6.5 geinstalleerd te hebben met
1
| ipkg install python26 |
Daarna
1
| python2.6 /volume1/opt/share/CouchPotato/CouchPotato.py |
Volgende stap: automatisch series en films downloaden en daarna automatisch een update laten doen van de XBMC directory. De stap daarna wordt automatisch bierdopje / ondertitels.nl ondertitels toevoegen aan de gedownloaden media!
[ Voor 25% gewijzigd door Vince22 op 15-08-2010 12:25 ]
Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso
Ik heb er MC (Midnight Comander) opgezet. Dat is een Norton Commander clone. Werkt perfect! (ook eerst ipkg installeren natuurlijk). Dan kun je de interne editor van MC gebruiken. Geen command-line commando's meer.kmf schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 13:21:
Weet iemand welke editor je kan gebruiken als je met ssh inlogt om wat configbestanden aan te passen? VI vind ik na 20 jaar nog steeds niet lekker werken....
Dat vraag ik me ook wel eens af. Ik wil wel eens met zulks experimenteren, maar heb tot nu toe nog geen camera rond of onder de 100 euro kunnen vinden waarvan ik met enige waarschijnlijkheid kan beoordelen of ie met DSM samen zou werken.clonedonkey schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 23:55:
Ik zoek eigenlijk nog een goedkope camera om op mijn DS209 aan te sluiten. Nu kwam ik onderstaande site tegen en hier zijn camera's erg goedkoop. (kwaliteit hoeft niet super te zijn) Heeft iemand enig idee of zoiets zou werken met de DS209 ? Zo niet, wat is een goedkoop werkend alternatief ?:
http://www.chinavasion.co...rol-and-motion-detection/
Op zich vind ik het wel jammer dat Synology niet ook USB webcams ondersteunt (iig de cams die Linux ook ondersteunt). Dan maar geen controllable features, maar iig wel beeld.
[ Voor 10% gewijzigd door eymey op 15-08-2010 12:51 ]
Verwijderd
Om USB camera's op Linux werkend te krijgen is Video4Linux nodig. Behalve dat het nogal lastig is om dat aan de praat te krijgen, weet ik ook niet zeker of de hardware dat wel zou trekken.eymey schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 12:50:
[...]
Op zich vind ik het wel jammer dat Synology niet ook USB webcams ondersteunt (iig de cams die Linux ook ondersteunt). Dan maar geen controllable features, maar iig wel beeld.
Verwijderd
Ik moet mezelf even nuanceren hier: het installeren van sudo is momenteel een slecht idee en veroorzaakt bovenstaand gedrag.Verwijderd schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 23:08:
Voor mensen die een DS411+ hebben of willen: installeer daar (op dit moment) geen optware op. Ik had geen rechten meer op mijn home folder en Web Services deed het niet.
Ik heb dit gedrag gerepliceerd door de firmware opnieuw te flashen (toen deed alles het weer) en daarna optware opnieuw te installeren (toen werkte het weer niet).
[ Voor 3% gewijzigd door eymey op 15-08-2010 23:28 ]
Zit er zelf met smart op te wachten. Heb een maagdelijk 20Tb. (bruto) systeem staan dat ext4 nodig heeft om volledig tot z'n recht te komen. Hierop wil ik graag met SDM 3.0 gaan stoeien.
Wie van jullie durft het trouwens aan om vanaf dag 1 SDM 3.0 te installeren op een NAS met daarop (relaief) critical data? Dat zou ik persoonlijk nooit durven. Heb nu nog een 4Tb. NAS ernaast waar ik langzaam uit groei, maar ik zorg er totdat 3.0 uit beta komt wel voor dat er geen critical data alleen op het SDM 3.0 systeem komt te staan.
haha ik niet, ik heb nog 2.2 zelfs:-)alexbl69 schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 07:38:
...
Wie van jullie durft het trouwens aan om vanaf dag 1 SDM 3.0 te installeren op een NAS met daarop (relaief) critical data?
...
Als je critische data erop hebt staan, dan ben je wat mij betreft ontspoord als je daar een beta firmware op zet.alexbl69 schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 07:38:
Wie van jullie durft het trouwens aan om vanaf dag 1 SDM 3.0 te installeren op een NAS met daarop (relaief) critical data?
Bij mij wordt ie eigenlijk alleen voor backup en downloaden gebruikt, dus als het duidelijk is dat sabnzbd er op draait dan zal ik hem installeren
Verwijderd
Volgens mij zegt dat (nog) niet zoveel, die A kan ook vandaag nog zijn.alexbl69 schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 07:38:
Jammer, de beta van SDM 3.0 die vandaag uit zou komen is gewijzigd naar TBA.
Ik heb ballen en ben bereid hier te melden hoe erg ik het verknoeit heb in de toekomstZit er zelf met smart op te wachten. Heb een maagdelijk 20Tb. (bruto) systeem staan dat ext4 nodig heeft om volledig tot z'n recht te komen. Hierop wil ik graag met SDM 3.0 gaan stoeien.
Wie van jullie durft het trouwens aan om vanaf dag 1 SDM 3.0 te installeren op een NAS met daarop (relaief) critical data? Dat zou ik persoonlijk nooit durven. Heb nu nog een 4Tb. NAS ernaast waar ik langzaam uit groei, maar ik zorg er totdat 3.0 uit beta komt wel voor dat er geen critical data alleen op het SDM 3.0 systeem komt te staan.
Tot gisteren stond er de datum van vandaag, nu staat er TBA.Verwijderd schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 08:03:
[...]
Volgens mij zegt dat (nog) niet zoveel, die A kan ook vandaag nog zijn.
[...]
Verwijderd
Alhoewel ; windows ACL?
[ Voor 12% gewijzigd door maartend op 16-08-2010 09:44 ]
Mja, rechten weet ik niet... maar je kan nu iig al op submap niveau aangeven of het public moet zijn. Dat is al heel watmaartend schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 09:28:
Ik hoop enkel dat er van Photostaton nu eens eindelijk rechten toe te wijzen zijn op submap nivo.
Ik denk dat voor vele dingen in DSM3.0 het volume terug aangemaakt moet worden, zondoende ben je al je data kwijt.alexbl69 schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 07:38:Wie van jullie durft het trouwens aan om vanaf dag 1 SDM 3.0 te installeren op een NAS met daarop (relaief) critical data? Dat zou ik persoonlijk nooit durven. Heb nu nog een 4Tb. NAS ernaast waar ik langzaam uit groei, maar ik zorg er totdat 3.0 uit beta komt wel voor dat er geen critical data alleen op het SDM 3.0 systeem komt te staan.
Dit topic is gesloten.