Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:58
Jerrycan schreef op maandag 18 januari 2010 @ 09:19:
[...]

Met een beetje teruglezen in dit topic, of kijken op de Synology site was je in ieder geval dit tegengekomen:
http://www.synology.com/nld/products/compare_spec.php
Daar zie je dat het grote verschil in geheugen en processor.

Op de andere pagina van die zelfde synology site zie je dit:
http://www.synology.com/nld/products/DS109+/perf.php
Hier zie je exact dat allerlei acties nogal langzamer zijn op de J variant...

Als je de reviews leest hier op tweakers van Harmen, rdg5 en Wijnands van de verschillende types kun je er bovendien uit opmaken dat op max. snelheid downloaden (NZB) met de J versie absoluut te zwaar is voor het kastje.
Dank je voor de antwoorden, ik had die links al bekeken. Mij als leek zijnde zegt 800MHz of 1,1GHz op een NAS niet zoveel.
Het wordt denk ik even door sparen voor een snellere exemplaar...

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Firewalls...altijd lastig (voor mij dan).
Ik ben benieuwd of jullie een aantal firewall regels kunnen laten zien waar ik wat aan kan hebben?
Of hebben jullie niks in de Synology ingesteld?
Ik gebruik photostation/remote DSM, Torrents, FTP, Back-up en straks wil ik 2 camera's aansluiten.

Nu heb ik er nog niks ingesteld, ben al blij genoeg dat het een beetje werkt nu (op PMS na dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdlaan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 20:27
Hoe zijn de ervaringen met de DSx10J met betrekking tot het streamen van hd films ...

Ik twijfel tussen de x10 en de x09.

Nu ga ik `m hoofdzakelijk gebruiken voor het streamen van muziek en films naar m`n PS3 via een gigabyte Belkin N+ router, alles bekabeld. Ook wil ik ermee kunnen nzb`s downloaden.

Heb ik dan voldoende aan een 800mhz en 128 mb of is het aan te raden om voor de x09 te gaan met 1.2 ghz en 256 mb ?

Verder vraag ik me af of het backuppen via een externe HDD vloeiend verloopt. Qua snelheid en of het softwarematig makkelijk in te stellen is. Hiermee zal ik de keuze maken of voor een enkele of voor een dual DS.

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

pvdlaan schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 07:42:
Hoe zijn de ervaringen met de DSx10J met betrekking tot het streamen van hd films ...

Heb ik dan voldoende aan een 800mhz en 128 mb of is het aan te raden om voor de x09 te gaan met 1.2 ghz en 256 mb ?
Ik zou zeggen, lees even een stukje terug want hoewel iedereen een afweging voor zichzelf moet maken is het toch al er vaak gevraagd :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 09:14
Heb dus een 108j. Prettig ding. Ik gebruik momenteel een omgebouwde xbox om films en muziek te streamen. Nadeel, ook voor muziek moet mijn tv aan staan om te zoeken. Vind ik lastig.

Heeft iemand van jullie een mediaplayer erachter hangen die te bedienen is zonder tv aan te zetten, dus met een dusplay, zowel voor film als muziek als internetradio? De squeezebox is enkel voo raudio.
er hoeft geen hd in enz.

Er is heel veel te vinden, maar ik kan niet echt vinden wat er goed werkt met de synology speeltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 13:35
readytoflow schreef op maandag 18 januari 2010 @ 23:33:
Firewalls...altijd lastig (voor mij dan).
Ik ben benieuwd of jullie een aantal firewall regels kunnen laten zien waar ik wat aan kan hebben?
Of hebben jullie niks in de Synology ingesteld?
Ik gebruik photostation/remote DSM, Torrents, FTP, Back-up en straks wil ik 2 camera's aansluiten.

Nu heb ik er nog niks ingesteld, ben al blij genoeg dat het een beetje werkt nu (op PMS na dan)
Waarom zou je een firewall instellen?

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 16:08

EgoPro

Time is an illusion.

maartend schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 09:53:
Heb dus een 108j. Prettig ding. Ik gebruik momenteel een omgebouwde xbox om films en muziek te streamen. Nadeel, ook voor muziek moet mijn tv aan staan om te zoeken. Vind ik lastig.

Heeft iemand van jullie een mediaplayer erachter hangen die te bedienen is zonder tv aan te zetten, dus met een dusplay, zowel voor film als muziek als internetradio? De squeezebox is enkel voo raudio.
er hoeft geen hd in enz.

Er is heel veel te vinden, maar ik kan niet echt vinden wat er goed werkt met de synology speeltjes.
Ik heb nog niks maar ik stoor me er ook aan het feit dat de TV aan moet staan, de squezebox is alleen voor audio maar aan de andere kant voor video heb je toch meestal je TV nodig ;)

Ik vindt het een beetje irritant om een grote plasma aan te hebben staan als je lekker in de woonkamer met een krantje en een muziekje wil zitten.

[ Voor 8% gewijzigd door EgoPro op 19-01-2010 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Laatst online: 23:58
Is er niet ergens een lijst waarin je kan zien hoeveel capaciteit een onderdeel van je NAS in beslag neemt.
Bijvoorbeeld emailserver 100MHz, NZB leechen 250Mhz...
Ik vind het toch wel lastig te bepalen wat je nodig hebt... Als we het over een paar tientjes hadden was de keuze makkelijk geweest, nu zit er meer dan 100 verschil in sommige versies...

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

kw_nl schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 10:48:
Is er niet ergens een lijst waarin je kan zien hoeveel capaciteit een onderdeel van je NAS in beslag neemt.
Bijvoorbeeld emailserver 100MHz, NZB leechen 250Mhz...
Ik vind het toch wel lastig te bepalen wat je nodig hebt... Als we het over een paar tientjes hadden was de keuze makkelijk geweest, nu zit er meer dan 100 verschil in sommige versies...
Dat is niet te zeggen.
Het proces of de processen nemen zoveel processorkracht als ze nodig hebben/beschikbaar is en hetzelfde geldt voor het geheugen. Ligt er ook maar net aan wat je op het moment allemaal hebt draaien etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
EgoPro schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 10:12:
[...]

Ik heb nog niks maar ik stoor me er ook aan het feit dat de TV aan moet staan, de squezebox is alleen voor audio maar aan de andere kant voor video heb je toch meestal je TV nodig ;)
Dat klopt en daar zou ik geen bezwaar tegen hebben. Maar om gewoon internetradio te streamen of m3's van mijn NAS af te spelen wil ik dat helemaal niet. Vandaar deze vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwinz
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-02-2022
Arjan P schreef op maandag 18 januari 2010 @ 13:58:
[...]

Ext3/4 IS het filesystem van de Synologys (en bijna alle anderen trouwens), daar heb je helemaal geen keus in. Dus je zal moeten kopieren...
Helaas, ik denk dat ik dan maar voor de 1 schijf versie ga. Gebruik ik mijn PC nog wel als film server en de DS als muziek/project server.

Nog een vraagje: heeft iemand ervaring met een SVN server draaien op een 109/110j? Is er standaard software voor of komt er wat geknutsel bij kijken? Een search in dit topic heeft me nog niks opgelevert.

[ Voor 5% gewijzigd door Erwinz op 19-01-2010 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrycan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-11-2022
kw_nl schreef op maandag 18 januari 2010 @ 16:26:
[...]
Dank je voor de antwoorden, ik had die links al bekeken. Mij als leek zijnde zegt 800MHz of 1,1GHz op een NAS niet zoveel.
Het wordt denk ik even door sparen voor een snellere exemplaar...
Nouja die link met die grafiekjes geeft toch wel aan dat de langzamere exemplaren langer bezig zijn met overzenden van bestanden enzo... maar ach dat is allemaal relatief. Als je een 100Mb netwerk hebt is zelfs de X10J al snel genoeg.
Overigens ga ik verderop deze week de 210J bestellen, ondanks dat de processor daarvan minder snel is dan de 209+ reeks. Waarom?
  • als download snelheden van 1500KB nog mogelijk zijn op de 210J is dat snel genoeg. Ja hij verbruikt
    dan veel CPU, maar je kunt instellen dat hij alleen s'nachts downt...
  • er komen momenteel zoveel processoren uit op micro atx Mbord, dat er binnenkort veel snellere
    NAS oplossingen zijn. Dan kun je nu wel ruim 325 uitgeven aan een NAS, maar die is straks veel minder waard
  • de 210J heeft voldoende capaciteit om over het netwerk files te bekijken via WD TV Live
Overigens is volgens mij in dit forum ook al eerder bericht dat SabNZBd veel CPU-tijd kost omdat het op een extra laag draait. Het meegeleverde download station is daarom veel sneller met downloaden!
Ik overweeg daarom voor grotere downloads gewoon download station te gaan gebruiken

<nope geen vermeldingen van hoe snel mijn systeem wel niet is>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Overigens is volgens mij in dit forum ook al eerder bericht dat SabNZBd veel CPU-tijd kost omdat het op een extra laag draait. Het meegeleverde download station is daarom veel sneller met downloaden!
Ik overweeg daarom voor grotere downloads gewoon download station te gaan gebruiken
Doe ik ook. Ze zouden enkel nog eens moeten maken dat je kunt parren en unrarren en je bent helemaal klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Mooie is wel dat je twee optie's hebt. Snelheid van download station en gemak van sabnzbd.

Ik heb gisteren wat met squeezebox zittne spelen. Dat is het toch ook niet helemaal. Ja, een playlist "on the fly" samen stellen gaat veel makkelijker en in theorie kun je flac transcoden maar een aparte, vrij trage, webinterface en een stream die de proxy hier op kantoor niet snapt... ik wordt er niet echt blij van.

Ik vond na enig google deze:

http://www.synology-forum...ic.php?f=44&t=2288#p10207

Wat op zich interessnat lijkt. Echter bij stap 1 krijg ik al niet een heel veilig gevoel.

Verder is er nog deze:

http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=63&t=15292

Moet ik even goed naar kijken. Of is er iemand hier die dat al gedaan heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-09 18:57

Robtimus

me Robtimus no like you

Erwinz schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 11:25:
Nog een vraagje: heeft iemand ervaring met een SVN server draaien op een 109/110j? Is er standaard software voor of komt er wat geknutsel bij kijken? Een search in dit topic heeft me nog niks opgelevert.
Op mijn 207+ heb ik dmv ipkg svn geinstalleerd, daarna in /etc/services de svn service toegevoegd en in inetd.conf ook svn toegevoegd. Zie ook http://forum.synology.com...M-based_Synology_Products

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrycan
maartend schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 11:59:
[...]

Doe ik ook. Ze zouden enkel nog eens moeten maken dat je kunt parren en unrarren en je bent helemaal klaar.
Ik weet dat een applicatie als Grabit gaat kijken naar alle nog niet uitgepakte rar files in de map met compleet gedownloade files; deze doet dat niet per nzb die hij afgerond heeft. Wellicht dat SabNZBd ook op die manier kan werken... dan kun je hem de opdracht geven op een rustig moment die files te gaan uitpakken, ook al heeft ie ze zelf niet gedownloaded. Als ze maar op die locatie staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEV
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-01-2023

JEV

Ik zoek een Firefox bookmark sync tool voor mijn Synology.
Ik heb er meerdere geprobeert. (Syncplaces, X-mark etc.)
Ik zoek er een die met de Synology kan samenwerken dus niet een of ander bedrijfje met een website waar hackers maar al te graag hun tanden op willen kapot bijten. :) |:(
Wat ik wil is lokaal synchen en over ftp.

Wie oh wie heeft er een goede gevonden. :? _/-\o_

There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
Ik wil de nieuwe Synology DS1010+ aanschaffen.
http://download.synology....S1010+_Data_Sheet_nld.pdf

Allen twijfel ik aan de HDD's. Wou eerst 3 Samsung EcoGreen F2 1.5TB HD154UI HDD's erin zetten, maar nu de nieuwe Samsung EcoGreen F3 2TB HD203WI te koop zijn wil ik er 3 van deze.
pricewatch: Samsung Spinpoint F3 HD203WI

Sinds deze nieuwe 2TB Samsungs nog niet op Synology's compatibiliteits pagina staat twijfel ik.
Normaal zal het wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-08 20:12
JEV schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 15:11:
Ik zoek er een die met de Synology kan samenwerken dus niet een of ander bedrijfje met een website waar hackers maar al te graag hun tanden op willen kapot bijten. :) |:(

Ik lees mee, ik ben ook geinteresseerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
  • Laatst online: 08:59
Via Xmark kun je gewoon een lokale of eigen ftp map opgeven, als je die op de Synology zet moet je volgens mij wel redelijk veilig zitten toch?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwinz
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-02-2022
JEV schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 15:11:

Xmarks (Voormalig Foxmarks) kan ook syncen via een FTP of WebDav server, dus dat moet geen probleem zijn.

Check:
http://wiki.foxmarks.com/...tions#Using_Other_Servers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09 08:24
Ik wil dat mijn photostation (en evt muziek ) van buiten af benaderbaar is, ik begreep dat je dan poorten moet forwarden in je modem, (ik heb een thomsons 787v van kpN !

nu ben ik niet zo technisch aangelegd maar ip adres van de nas staat intern vast en mijn eigen ip kan ik ook achterhalen !

welke poorten moeten open staan voor photostaion en muziek ? want daar kom ik niet uit !

heb wel een handig programmatje wat me kan helpen (simpel port forwarding , net gevonden op zdnet ) loop me al suf te zoeken , maar op dit gebied ben ik echt een noob.

Heb al wel een dir aangemaakt voor muziek, foto's en publiek en ook al stukje gevuld ! met vallen en opstaan kom ik er wel maar heb even wat hulp nodig !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jormungandr
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 23:02
Intussen alle films gebackupped voor de ingebruikname van mijn verse DS210J. Ik heb maar voor raid-0 gekozen gezien alle userdata alsnog extern op een 2,5" schijf zal gebackupped worden. Films verliezen kan geen kwaad (vriend van me heeft ze toch allemaal staan) en muziek heb ik lokaal en op een eigen 2,5". Draai of keer hoe je het wil, zowel bij JBOD als raid-0 ben je data kwijt. Dan heb ik liever iets meer performantie :).

Hopelijk kan ik vandaag nog een paar testjes doen over gigabit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clemento
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-06-2024
Hallo ik ben op pagina 8 nu van dit topic maar het een vraag over welke 1.5 TB hdd geschikt is
Ben me op geschikte disken van 1.5 TB aan het oriënteren voor de DS110J of DS210J met een gunstige prijs/kwaliteit.
In prijswatch heb ik er 4 geselecteerd.
3 van de 4 disken staan in de lijst met compatible disken van synology. muv WB GreenPower WD15EARS
De verschillen zijn:
- Prijs 84-94 euro
- Rotatiesnelheid: 5400-7200
- Cache 32-64 MB
nog een aantal ander zaken.
Wat ik me afvraag of een Cache van 64 MB voor een NAS disk gunstig is en ook of de rotatiesnelheid van belang is? In de lijst van Synolgy staat dat de WD WD15EADS slechte performance heeft maar dit is natuurlijk een ander type dan de WD15EARS die 64 MB heeft.
(deze post staat ook in het topic: Overwegingen van een NAS beginner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Je kan de code van je winkelmandje genereren en posten dat is wat makkelijker dan een winkelmandje openen. Heb zelf nu ook al een mandje dus ik kan hem even niet openen..

Er zijn een aantal schijven die veel gebruikt worden zoals de 15EADS die jij al noemt en de F2 EG HD154UI.
7200RPM is niet echt nodig in een NAS en zorgt alleen maar voor een hoger verbruik en een hogere temperatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clemento
psychoclown schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 19:43:
Je kan de code van je winkelmandje genereren en posten dat is wat makkelijker dan een winkelmandje openen. Heb zelf nu ook al een mandje dus ik kan hem even niet openen..

Er zijn een aantal schijven die veel gebruikt worden zoals de 15EADS die jij al noemt en de F2 EG HD154UI.
7200RPM is niet echt nodig in een NAS en zorgt alleen maar voor een hoger verbruik en een hogere temperatuur.
Het verschil tussen deze twee is de Casch van 64 MB voor de 15EADS. Is dat 10 euro extra waard?
Misschien daardoor wat zuiniger met energie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

Jormungandr schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 19:00:
Intussen alle films gebackupped voor de ingebruikname van mijn verse DS210J. Ik heb maar voor raid-0 gekozen gezien alle userdata alsnog extern op een 2,5" schijf zal gebackupped worden. Films verliezen kan geen kwaad (vriend van me heeft ze toch allemaal staan) en muziek heb ik lokaal en op een eigen 2,5". Draai of keer hoe je het wil, zowel bij JBOD als raid-0 ben je data kwijt. Dan heb ik liever iets meer performantie :).

Hopelijk kan ik vandaag nog een paar testjes doen over gigabit.
Kan ook kiezen voor basic. Dan heb je gewoon 2 disks. Je HDD's zijn toch niet de bottleneck.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jormungandr
K heb het niet allemaal zo diep bekeken aangezien drop-in toch niet ging. Intussen is de array al voor 50% klaar met builden dus ik ga hem gewoon rustig laten doen :P. Geen zin om net als gisteren over de helft te zitten en te moeten herbeginnen.

(nubtip: cp commando's via SSH best te gebruiken met nohup :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrycan
Jormungandr schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 19:00: Draai of keer hoe je het wil, zowel bij JBOD als raid-0 ben je data kwijt. Dan heb ik liever iets meer performantie :).
Is het eigenlijk ook mogelijk om 2 schijven te plaatsen ZONDER te kiezen voor JBOD of RAID?
Ik zou er tzt een 2e schijf bij willen plaatsen waarbij ik af en toe vanaf schijf 1 de belangrijkste zaken naar schijf 2 wil kopieren...
Uhhh zaz beantwoord die vraag hierboven zie ik.. Gewoon geen JBOD of RAID, dat is volgens mij wat je wilt!

[ Voor 15% gewijzigd door Jerrycan op 20-01-2010 09:31 . Reden: Reactie van Zaz ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrycan
psychoclown schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 19:43:

Ter info: hier een stukje over bepaalde schijven die high loads veroorzaken:
http://forum.synology.com...ewtopic.php?f=124&t=11682

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-09 15:12

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Kan niet echt een vinger leggen op de hibernate functie.
Hij doet het wel echter alleen bij een verse start.

Als ik bijvoorbeeld SABNZBd / Squeezecenter heb gebruikt gaat hij niet meer slapen.
In de resource monitor zie ik dan een 5% cpu gebruik voor python bijvoorbeeld.
Wie heeft hier nog meer last van?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 07:34
nvm

[ Voor 99% gewijzigd door Gizzy op 20-01-2010 12:07 ]

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-09 07:21

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Harmen schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 09:46:
Kan niet echt een vinger leggen op de hibernate functie.
Hij doet het wel echter alleen bij een verse start.

Als ik bijvoorbeeld SABNZBd / Squeezecenter heb gebruikt gaat hij niet meer slapen.
In de resource monitor zie ik dan een 5% cpu gebruik voor python bijvoorbeeld.
Wie heeft hier nog meer last van?
Hibernaten doet hij alleen als er geen activiteit meer is op de hardeschijf. Waarschijnlijk heb je in SABNZBd een monitor mapje ingesteld waar je NZB's in doet. Deze wordt iedere x minuten gecontroleerd. Dus is er HDD activiteit en gaat hij nooit hibernaten.

Oplossing:
Neem een oude USB stick en zet deze in één van de usb porten en gebruik deze als monitor map voor SABNZBd. Hierna zal hij gewoon hibernaten.

Ik weet niet of Squeezecenter er ook invloed op heeft, maar ik kan mij voorstellen dat die ook bepaalde zaken indexeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Gandalf68 schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 17:13:
Ik wil dat mijn photostation (en evt muziek ) van buiten af benaderbaar is, ik begreep dat je dan poorten moet forwarden in je modem, (ik heb een thomsons 787v van kpN !

nu ben ik niet zo technisch aangelegd maar ip adres van de nas staat intern vast en mijn eigen ip kan ik ook achterhalen !

welke poorten moeten open staan voor photostaion en muziek ? want daar kom ik niet uit !

heb wel een handig programmatje wat me kan helpen (simpel port forwarding , net gevonden op zdnet ) loop me al suf te zoeken , maar op dit gebied ben ik echt een noob.

Heb al wel een dir aangemaakt voor muziek, foto's en publiek en ook al stukje gevuld ! met vallen en opstaan kom ik er wel maar heb even wat hulp nodig !
Eigenlijk vrij simpel, kijk als je 'm vanaf je interne netwerk benadert op welke poort je zit (zal wel 5000 zijn) die moet je ook forwarden. Verder is die thomson goed gedocumenteerd en heeft een vrij instinctieve web interface. Als je er even voor gaat zitten lukt 't vast wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert74
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-08 16:12
clemento schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 19:19:
Hallo ik ben op pagina 8 nu van dit topic maar het een vraag over welke 1.5 TB hdd geschikt is
Ben me op geschikte disken van 1.5 TB aan het oriënteren voor de DS110J of DS210J met een gunstige prijs/kwaliteit.
In prijswatch heb ik er 4 geselecteerd.
3 van de 4 disken staan in de lijst met compatible disken van synology. muv WB GreenPower WD15EARS
De verschillen zijn:
- Prijs 84-94 euro
- Rotatiesnelheid: 5400-7200
- Cache 32-64 MB
nog een aantal ander zaken.
Wat ik me afvraag of een Cache van 64 MB voor een NAS disk gunstig is en ook of de rotatiesnelheid van belang is? In de lijst van Synolgy staat dat de WD WD15EADS slechte performance heeft maar dit is natuurlijk een ander type dan de WD15EARS die 64 MB heeft.
(deze post staat ook in het topic: Overwegingen van een NAS beginner)
Gewoon gaan voor de Samsung. De ervaringen met deze schijven zijn prima in dit forum. Daarnaast is de schijf goedkoop, stil en koel.

7200tpm en 64MB cache ie flauwekul in een Nas, vooral in de x10j serie. Alleen maar meer lawaai en energieverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb weer eens iets dat ik neit begrijp...

Ik heb FTP ingesteld op de DS209.
Nu heb ik dit gisteren en vandaag getest vanaf mijn werklocatie.
Dan kan ik gewoon inloggen (admin account) en zie ik de mappen en bestanden staan.

Maar ik kan geen bestanden openen. Na een paar keer klikken, krijg ik een foutmelding in IE dat de pagina niet kan weergeven.

Dan krijg ik niet veel later een mail binnen dat er een IP-nummer geblokkeerd is (IP van werk uiteraard) omdat er meerdere foutieve aanlogpogingen binnen een minuut zijn gedaan? (terwijl ik gewoon 1x aanlog en uiteraard geen foutief wachtwoord opgeef).

Ligt dat aan een instelling? of heeft dat met instellingen vanuit werk te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:57
Ik zou het even vanaf een andere locatie proberen of er dan ook problemen zijn, maar het lijkt erop dat de firewall van je werk het een en ander tegen houd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:03
Verwijderd schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 12:27:
Wij hebben op het werk 10 Axis camera's draaien, allemaal met motion detection op een Synology Rack Station. Werkt perfect.
Je kunt de gevoeligheid ook per camera instellen. Ik ben er juist heel erg tevreden over. De motion detection kun je ook door de camera's laten regelen als je wilt.
Het is al een oude post maar misschien heeft iemand anders advies: ik krijg de motion-detection van m'n AXIS 207W niet lekker aan de praat op m'n surveillance system. Ik krijg allerlei opnames van "events" waarbij er een plantje bewoog (ik heb 'm op de tuin gericht), of als er een wolkje overkomt, maar als er iemand door de tuin loopt dan registreert ie niks. Laten jullie de AXIS zelf motion-detecten of laten jullie dit over aan de Synology? Graag zou ik een overzichtje van settings zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maartend schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 11:59:
[...]

En dat parren en urrarren doe je nu met.....?

Ik gebruik nu SABNZBD, maar echt lekker stabiel is dat niet altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

catchingfire schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 12:49:
[...]

Het is al een oude post maar misschien heeft iemand anders advies: ik krijg de motion-detection van m'n AXIS 207W niet lekker aan de praat op m'n surveillance system. Ik krijg allerlei opnames van "events" waarbij er een plantje bewoog (ik heb 'm op de tuin gericht), of als er een wolkje overkomt, maar als er iemand door de tuin loopt dan registreert ie niks. Laten jullie de AXIS zelf motion-detecten of laten jullie dit over aan de Synology? Graag zou ik een overzichtje van settings zien.
Kijk je door een ruit? Dan heb je waarschijnlijk last van reflecties licht/donker. Als je de beweging niet ziet, staat je treshold te laag (of net te hoog - heb zelf geen Axis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:34
readytoflow schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 11:19:
Ik heb weer eens iets dat ik neit begrijp...

Ik heb FTP ingesteld op de DS209.
Nu heb ik dit gisteren en vandaag getest vanaf mijn werklocatie.
Dan kan ik gewoon inloggen (admin account) en zie ik de mappen en bestanden staan.

Maar ik kan geen bestanden openen. Na een paar keer klikken, krijg ik een foutmelding in IE dat de pagina niet kan weergeven.

Dan krijg ik niet veel later een mail binnen dat er een IP-nummer geblokkeerd is (IP van werk uiteraard) omdat er meerdere foutieve aanlogpogingen binnen een minuut zijn gedaan? (terwijl ik gewoon 1x aanlog en uiteraard geen foutief wachtwoord opgeef).

Ligt dat aan een instelling? of heeft dat met instellingen vanuit werk te maken?
Gebruik eens een echte FTP client, zoals bvb FileZilla.
IE heeft de stomme gewoonte om altijd eerst in te loggen met een anonymous user en pas na enkele mislukte inlogpogingen toont IE een schermpje om je username en wachtwoord in te vullen. Het is dan ook nog mogelijk dat IE de FTP verbinding niet openhoudt en dus per file of directory die je probeert te openen, eerst x aantal keer fout inlogt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 13:16:
[...]

Vanuit de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 11:59

Royz

Kleurenblind!!

In de filemanager stonden vroeger al mijn mappen op eigenaar 0 Sinds ze een naam hebben gekregen kan mijn pc niet meer unrarren op mijn DS209. Gekke is dat ik ze in eigenschappen ook een naam moet geven, dus niet terug op 0 kan zetten. En nee, de gebruiker neerzetten waarmee mijn pc inlogt werkt niet.

Iemnad een ander idee?

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzokphp
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-09 14:40
Ik heb sinds een paar dagen m'n Synology DS209+II.
Ik heb 2 basis volumes aangemaakt. 1 volume per harde schijf. Volume 1 werkt gewoon goed, maar als ik de volume 2 wil aanmaken, gaat ie deze eerst controleren, als ie daarmee klaar is gaat ie de volume aanmaken. En als ie helemaal klaar is begint het apparaat te piepen en staat er "vastgelopen" (crashed).. Is deze schijf dan stuk? Want bij het controleren komt ie geen fouten tegen..

[ Voor 3% gewijzigd door dbzokphp op 20-01-2010 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewest
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-09 16:30
ik ben op dit moment op zoek naar de daadwerkelijke real time verschillen tussen de 209 en de 209+II.
De planning is om films te bewaren, en van dit device te streamen.
Ik wil raid 1 gebruiken met 2 disk om redundant te zijn.
De grote vraag is zijn er echt verschillen tussen de machines?
In alle vergelijkingen met disk speed lijkt de 209 zelf sneller dan de 209+II, dus lijkt de goedkoopste oplossing de beste.

[ Voor 5% gewijzigd door Jewest op 20-01-2010 13:53 . Reden: toevoeging ]

Flickr
Canon 7D + Glas + Licht
Komt het rot over dan bedoel ik het anders en taalfouten zijn inbegrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 13:16:
[...]

Ik gebruik nu SABNZBD, maar echt lekker stabiel is dat niet altijd.
werkt bij mij perfect, slaat nooit vast en download alles wat ik wil.

Sabnzbd is echt goed, mits je het goed ingesteld hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 13:59:
[...]

Right, probeer het maar eens met een BR rip van 40gb.

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrycan
Royz schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 14:00:
[...]
Right, probeer het maar eens met een BR rip van 40gb.
wellicht de cache optie aanstaan in sabNzbd, waardoor het intern geheugen volloopt van de Synology?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macnerd
  • Laatst online: 22:43

macnerd

No Apples please :-)

Gandalf68 schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 17:13:

Op zich al goed dat je ervoor hebt gezorgd dat je een vast IP-adres hebt voor je Synology, dat heb je namelijk nodig om poorten te forwarden. Verder kun je het beste even op de website www.portforward.com kijken hoe je je modem moet instellen.

Je foto's zet je in de gedeelde map met de naam photo (dus bijvoorbeeld \\diskstation\photo). Deze zijn dan te bekijken via http://diskstation/photo. En van buiten kun je je internet IP-adres gebruiken of een via DNS daaraan gekoppelde domeinnaam (dus bv. http://gandalf68.nl/photo). Je hebt hier dus poort 80 voor nodig, want dat is de standaardpoort voor http. Wie welke albums mag zien kun je zelf bepalen in Photo Station.

Muziek kun je in de gedeelde map music zetten. Om muziek te luisteren via een webbrowser moet je echter DSM gebruiken (dus via poort 5000 / 5001). Thuis kun je dat natuurlijk ook gewoon doen op je desktop/laptop vanaf de gedeelde map. Ook leuk is een externe USB-geluidskaart voor je Synology. Hiermee kun je muziek laten spelen door je Synology. Of op afstand je vriendin pesten met een vooraf ingesproken mp3'tje :)

MacNerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aha, dus niet met een strijkijzer :+

Ik bedoelde: met welk programma? Ik gebruik normaalgesproken Newsleecher op de PC, maar is er niet ergens een "klein" par/unrar prgramma beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 13:59:
[...]

Eeeeh...

Op een nieuwe DS209 het mertymade pakket geinstalleerd. De config netjes tabblad voor tabblad afgewerkt en toch: vastlopen na een download / vastlopen in een download (dus hele DS niet meer bereikbaar) / pakket gaat vanzelf aan bij opstarten DS of schakelt zichtzelf weer uit tijdens gebruik... :(

Hele pakket verwijderd en nieuw erop gezet. Afkloppen, maar het LIJKT nu te werken....
Als het werkt is het een super-progje! Geen PC meer nodig en op afstand de NZB's op de DS droppen en alles gaat (hopelijk) vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Grootste enkele job die ik tot nu toe gedraait heb is een 4.5 gb DVD geweest, dat ging prima en net zo rap of misschien iets sneller als het op de pc ook gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
  • Laatst online: 08:59
Boven de 40 gig is mijn ervaring dat het allemaal erg traag gaat werken, misschien dat er inderdaad caching opties zijn, maar ik heb ze zo snel nog even niet gevonden...

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clemento
bert74 schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 11:06:
[...]

Gewoon gaan voor de Samsung. De ervaringen met deze schijven zijn prima in dit forum. Daarnaast is de schijf goedkoop, stil en koel.

7200tpm en 64MB cache ie flauwekul in een Nas, vooral in de x10j serie. Alleen maar meer lawaai en energieverbruik.
Bedankt ik had ook al zo'n idee dat voor een NAS de extra snelheid en Cache niet veel toegevoegde waarde zou hebben. De Samsung EcoGreen spreekt me dus wel aan.
Nog twijfel of ik de DS210J (170 + 2x 84) totaal ca 320 euro of de DS110J (130 + 84) ca 214 euro zal kiezen. Die 105 euro geven dan wel 2x extra opslag en raid-mogelijkheden. Zou eventueel nog met 1 disk kunnen beginnen maar liever gewoon compleet systeem. Twijfel nog wel of ik misschien toch de D-Link DNS-323 zal nemen of misschien zelfs een eigen systeem bouwen op basis van ATOM en ubuntu kom ik ook ongeveer op 250-300 euro denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrycan
SysRq schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 16:17:
Boven de 40 gig is mijn ervaring dat het allemaal erg traag gaat werken, misschien dat er inderdaad caching opties zijn, maar ik heb ze zo snel nog even niet gevonden...
Onderaan deze pagina van de handleiding http://wiki.sabnzbd.org/configure-general zie je Article Cache Limit.

Ik vermoed dat het standaard uit staat overigens hoor, maar de moeite van het checken waard..
En wellicht dat juist wat cache invullen de boel versnelt omdat hij dan minder moet swappen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrycan
clemento schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 16:19:
[...]Nog twijfel of ik de DS210J (170 + 2x 84) totaal ca 320 euro of de DS110J (130 + 84) ca 214 euro zal kiezen. Die 105 euro geven dan wel 2x extra opslag en raid-mogelijkheden. Zou eventueel nog met 1 disk kunnen beginnen maar liever gewoon compleet systeem. Twijfel nog wel of ik misschien toch de D-Link DNS-323 zal nemen of misschien zelfs een eigen systeem bouwen op basis van ATOM en ubuntu kom ik ook ongeveer op 250-300 euro denk ik.
Heb die keuzes ook allen overwogen maar:
  • aangezien de J versie geen eSata heeft is makkelijk een snelle copy maken alleen mogelijk als je een
    diskstation hebt met ruimte voor 2. Bovendien ook de makkelijkste manier voor reparaties bij kapotte HDD
  • aangezien de D-link maar 400Mhz heeft is dat ook geen echte optie
  • een Atom systeempje kan goedkoper en krachtiger zijn, maar de Synology heeft bewezen (is in dit forum ook goed te lezen) een degelijk produkt te hebben, dat snel is, en bovendien met regelmaat van updates en nieuwe features wordt voorzien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clemento
Jerrycan schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 16:51:
[...]

Heb die keuzes ook allen overwogen maar:
  • aangezien de J versie geen eSata heeft is makkelijk een snelle copy maken alleen mogelijk als je een
    diskstation hebt met ruimte voor 2. Bovendien ook de makkelijkste manier voor reparaties bij kapotte HDD
  • aangezien de D-link maar 400Mhz heeft is dat ook geen echte optie
  • een Atom systeempje kan goedkoper en krachtiger zijn, maar de Synology heeft bewezen (is in dit forum ook goed te lezen) een degelijk produkt te hebben, dat snel is, en bovendien met regelmaat van updates en nieuwe features wordt voorzien
Bedank voor het duidelijke advies. De versie met 2 disken heeft dus idd wel degelijk meerwaarde dan alleen maar extra ruimte. Als ik het zo allemaal lees (moet nog vanaf pagina 8), lees ik ook maar heel weinig problemen etc en zijn er eigenlijk telkens goede oplossingen. Software van deze NAS doet gewoon goed zijn werk en meer is eigenlijk niet nodig maar kan wel leuk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jormungandr
Intussen is er hier toch wel iets raar opgevallen. Ik heb 2 disken in mijn 210J steken (1Tb GP's van WD, EADS) en ik hoor om de x seconden een soort "kloppend" geluid. Toen de schijf in mijn desktop stak was er daar geen sprake van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag voor de Synology kenners: denken jullie dat de nieuwe 410j snel genoeg is om SABnzbd+ goed te kunnen draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:49
Jormungandr schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 18:10:
Intussen is er hier toch wel iets raar opgevallen. Ik heb 2 disken in mijn 210J steken (1Tb GP's van WD, EADS) en ik hoor om de x seconden een soort "kloppend" geluid. Toen de schijf in mijn desktop stak was er daar geen sprake van.
Klop eens de term lcc in in de zoekbalk bovenin.

edit: lees je wel even in over het lcc probleem. Kijk eens op google, en doe niet zomaar wat er gezegd wordt.
Zoek eerst uit of jouw schijf daadwerkelijk het probleem heeft. En altijd alles natuurlijk op eigen risico.

[ Voor 35% gewijzigd door job op 20-01-2010 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-09 15:12

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 18:12:
Vraag voor de Synology kenners: denken jullie dat de nieuwe 410j snel genoeg is om SABnzbd+ goed te kunnen draaien?
Zoek en gij zult vinden...

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrycan
Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 18:12:
Alleen al op deze pagina van dit topic al een aantal keer besproken, plus vermeldingen naar het Synology forum... helemaal eens met mijn bovenbuurman een beetje lezen en je weet het zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
De DS1010+ nu officieel voorgesteld.
http://www.synology.com/e.../2010.01.20-products.html

En een eerste review
http://www.ntm1275.f2s.com/synology/synology1010.htm

En een nieuwe functie die in DSM 2.3 gelanceert word.
The Synology Hybrid RAID (SHR), which will be available for the upcoming Synology DSM 2.3, simplifies the RAID setup, allowing the optimal use of capacity with data protection when using hard drives of different sizes, while still offering advanced users a manual option. Security wise, the built-in firewall function allows the administrator to decide which services or IP addresses are allowed to access the Synology DS1010+ to prevent unwanted connections. Blocking an IP address after a pre-defined number of failed attempts aids in the security of the Synology DS1010+ against unauthorized access.

[ Voor 65% gewijzigd door abusimbal op 20-01-2010 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jormungandr
Ik ben bekend met het LLC probleem gezien ik dezelfde situatie bij een familielid heb gehad. De schijf klopte echter niet bij hun. Nuja, we zullen wel zien want ik merk atm nog geen absurde verhoging van de LLC op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrycan
Wowie, 1,6Ghz processor! Nu nog wachten op een review van de vreemde eend.. de 710+..
Aan de naam zou je daarbij denken aan een 7 slotter, maar hij heeft er maar2..

[ Voor 23% gewijzigd door Jerrycan op 20-01-2010 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
Jerrycan schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 21:48:
[...]

Wowie, 1,6Ghz processor! Nu nog wachten op een review van de vreemde eend.. de 710+..
Aan de naam zou je daarbij denken aan een 7 slotter, maar hij heeft er maar2..
Ik weet het :)

Normaal zou het inderdaad met 2 zijn, maar zoals bij de DS1010+ staat de 10xx voor maximaal 10 HDD's. Standaard heeft de DS1010+ 5 bays maar met de in optie DX510 kan je via eSATA 5 bay toevoegen wat 10 geeft.

Bij de 710+ kan je 2+5= 7 HDD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrycan
abusimbal schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 21:56:[/b]
Bij de 710+ kan je 2+5= 7 HDD's
Hee dan ze hebben toch over het nr nagedacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jormungandr
Voor ik onder de wol kruip wil ik de geïnterreseerden dit niet onthouden:
Afbeeldingslocatie: http://i158.photobucket.com/albums/t118/santascsi/zooi/th_DS210JWR.png

Transfer van mijn filmmap (700Mb bestanden) van mijn ex-server naar de nas.

NAS: DS210J met 2x WD10EADS in Raid 0
Server: AMD X2 4000+ met samsung HD753LJ
Netwerk: Dlink Green Gigabit switch met standaard 1500MTU

Zoals je kan zien zit het schrijven tussen de 25 en 30Mb. Niet slecht voor een 180 euro kostende 2slotter moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 17:47
Je kan beter gewoon JBOD gebruiken of 2 losse schijven, want je haalt toch geen snelheidswinst met Raid 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 16:43
Jormungandr schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 23:09:
Voor ik onder de wol kruip wil ik de geïnterreseerden dit niet onthouden:
[afbeelding]

Zoals je kan zien zit het schrijven tussen de 25 en 30Mb. Niet slecht voor een 180 euro kostende 2slotter moet ik zeggen.
Je schrijft Mb = Megabit, maar bedoeld hopelijk MB = MegaByte ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jerrycan schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 20:41:
[...]

Alleen al op deze pagina van dit topic al een aantal keer besproken, plus vermeldingen naar het Synology forum... helemaal eens met mijn bovenbuurman een beetje lezen en je weet het zo.
True, SABnzbd is regelmatig besproken, maar ik kan geen ervaringen vinden van 410j gebruikers. Ben bang dat de CPU niet krachtig genoeg is, en wellicht ook te weinig geheugen, om SABnzbd soepel te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Verwijderd schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 12:34:
[...]

True, SABnzbd is regelmatig besproken, maar ik kan geen ervaringen vinden van 410j gebruikers. Ben bang dat de CPU niet krachtig genoeg is, en wellicht ook te weinig geheugen, om SABnzbd soepel te draaien.
Draaien moet wel gewoon lukken hoor maar de vraag is hoe hard je kan downloaden en hoe snel het unrarren gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Laatst online: 24-07-2024
Klopt, dat duurt gewoon langer naarmate je CPU + mem trager/lager is.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aramdin schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 12:57:
Klopt, dat duurt gewoon langer naarmate je CPU + mem trager/lager is.
Ik download regelmatig blu ray rip's (grote files dus) en dan moet SAB niet crashen, daar ben ik dus bang voor. Dat het allemaal wat langer duurt dan op een snel systeem vind ik geen probleem :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2010 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Laatst online: 24-07-2024
Sabnzbd is bij mij nog geen enkele keer gecrashed, begrijp je "angst" wel een beetje :)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet binnen kort een Synology DS210j installeren bij een kennis. (ga me er zelf ook een aanschaffen denk ik).
Nu dacht ik me ff voor te bereiden dmv de handleiding al eens door te nemen.. Helaas weinig details er wordt verwezen naar de handleiding "online" van het apparaat zelf.
Mijn meest brandende vraag is, kan je met de aanwezige mailserver ook pop3 boxen leegtrekken en die "lokaal" als imap email beschikbaar stellen ?

[edit]
ben al een en ander op het spoor, je kan blijktbaar fetchmail installeren....

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2010 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrycan
Verwijderd schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 14:00:
[...]
Ik download regelmatig blu ray rip's (grote files dus) en dan moet SAB niet crashen, daar ben ik dus bang voor. Dat het allemaal wat langer duurt dan op een snel systeem vind ik geen probleem :)
Wellicht dat je er gewoon voor moet kiezen om die grote files te laten downloaden door Downloadstation.
Niemand verplicht je hiervoor sabnzbd te gebruiken.
En nog een lichtpuntje: waarschijnlijk zal het niet lang meer duren voordat versie 5 van sabNzbd ook te installeren is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 13:11
Jerrycan schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 09:34:
[...]
En nog een lichtpuntje: waarschijnlijk zal het niet lang meer duren voordat versie 5 van sabNzbd ook te installeren is...
En kan die niet crashen dan ? :P

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aramdin schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 15:54:
Sabnzbd is bij mij nog geen enkele keer gecrashed, begrijp je "angst" wel een beetje :)
Ook van mijn kant nog een vraagje over sabnzbd:

Als ik meerdere NZB's tegelijk selecteer in bijv. Binsearch (bijv. meerdere TV-avi's, genaamd a.nzb, b.nzb, c.nzb) en deze allen tegelijk download als 1 "combi"-NZB (bijv. genaamd totaal.nzb) en deze dan upload in sabnzbd, dan download ik dus meerdere bestanden in dezelfde directory "totaal" op mijn HD (met daarin de rar's en par's van a, b en c). Maar de downloadsnelheid varieert dan behoorlijk (tussen 10 kb/s en 500 kb/s) terwijl wanneer ik 1 bestand tegelijk download deze 980 kb/s is (mijn max. bandbreedte). Hebben jullie dat ook ? En hoe kan dat ? Heeft het te maken met de processorbelasting van de Synology ?

Ik kan dit probleem omzeilen door steeds 1 NZB per keer te selecteren en te uploaden, maar soms is het wel eens handig om meerdere NZB's te combineren. En dan zou het leuk zijn dat de download bandbreedte hier niet door wordt beinvloed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrycan
Jormungandr schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 23:09:

Netjes! Maar zou dat beteken dat je met een Gigabit router nog sneller zou zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrycan
Verwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 09:37:
[...]

Ook van mijn kant nog een vraagje over sabnzbd:

Als ik meerdere NZB's tegelijk selecteer in bijv. Binsearch (bijv. meerdere TV-avi's, genaamd a.nzb, b.nzb, c.nzb) en deze allen tegelijk download als 1 "combi"-NZB (bijv. genaamd totaal.nzb) en deze dan upload in sabnzbd, dan download ik dus meerdere bestanden in dezelfde directory "totaal" op mijn HD (met daarin de rar's en par's van a, b en c). Maar de downloadsnelheid varieert dan behoorlijk (tussen 10 kb/s en 500 kb/s) terwijl wanneer ik 1 bestand tegelijk download deze 980 kb/s is (mijn max. bandbreedte). Hebben jullie dat ook ? En hoe kan dat ? Heeft het te maken met de processorbelasting van de Synology ?

Ik kan dit probleem omzeilen door steeds 1 NZB per keer te selecteren en te uploaden, maar soms is het wel eens handig om meerdere NZB's te combineren. En dan zou het leuk zijn dat de download bandbreedte hier niet door wordt beinvloed.
In feite is het 1 grote NZB file geworden, en wordt er dus nog steeds maar 1 actie tegelijkertijd uitgevoerd.
Eerst downloaden, daarna unrarren..
Dus klinkt niet echt logisch dat er vertraging optreedt. Wellicht dat juist een grotere NZB-file, die wordt ingelezen in het geheugen van de Synology de boel vertraagd... Maar dat zou je dan ook moeten hebben
met bijv. een 50 gig download.
Wellicht dat dat de reden is, dat sommigen problemen hiermee ondervinden... vollopen van geheugen door de grootte vd nzb file...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrycan
Unne Offerse schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 09:37:
[...]En kan die niet crashen dan ? :P
Uhhh nieuw betekent indeed niet automatisch beter, maar een beetje optimalisatie aan memory management zou wel handy zijn. Jammer alleen dat je alleen nieuwigheden ziet in de releasenotes van 5, en niet bugfixes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApoC
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09 09:25
Jerrycan schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 09:41:
[...]

Netjes! Maar zou dat beteken dat je met een Gigabit router nog sneller zou zijn?
ehh...Volgens mij gebruikt hij al een gigabit switch ;) Wellicht dat het inschakelen van Jumbo Frames nog iets helpt maar tussen de 25-30MB/s is een write score die ik ook op de synology forums wel vaker tegenkom als de normale score voor een DS210J.

Nog een vraag overigens aan de mensen die een DS210J hebben icm een fullhd media player: Het streamen van HD content (20gb+ mkv's etc), is dit goed te doen via een ds210j en een 100mbit netwerk? Het gaat me er dan voornamelijk om dat de ds210j gedurende een film een constande doorvoersnelheid vast kan houden.

[ Voor 25% gewijzigd door ApoC op 22-01-2010 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrycan
ApoC schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 10:12:
[...]
ehh...Volgens mij gebruikt hij al een gigabit switch ;) Wellicht dat het inschakelen van Jumbo Frames nog iets helpt maar tussen de 25-30MB/s is een write score die ik ook op de synology forums wel vaker tegenkom als de normale score voor een DS210J.
Een gigabit switch betekent nog geen gigabit router! Ik heb hier van meerdere mensen gelezen in dit forum topic, dat ze een gigaswitch hebben waar dan de pc aan zit en de Synology, maar dat de router een 100Mbit-variant is.... dan doet de Synology nog steeds aan downloaden over de 100Mbit lijn...
Die beweerden dat als het hele netwerk op Gigabit zit, de performance nog wat hoger kan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:21
ApoC schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 10:12:
[...]

Nog een vraag overigens aan de mensen die een DS210J hebben icm een fullhd media player: Het streamen van HD content (20gb+ mkv's etc), is dit goed te doen via een ds210j en een 100mbit netwerk? Het gaat me er dan voornamelijk om dat de ds210j gedurende een film een constande doorvoersnelheid vast kan houden.
Werkt bij mij in ieder geval prima icm met de Popcorn Hour A-100. :-) De Popcorn neemt wel een flinke buffer in het begin maar de load blijft erg constant tijdens het afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

Jerrycan schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 10:30:
[...]

Een gigabit switch betekent nog geen gigabit router! Ik heb hier van meerdere mensen gelezen in dit forum topic, dat ze een gigaswitch hebben waar dan de pc aan zit en de Synology, maar dat de router een 100Mbit-variant is.... dan doet de Synology nog steeds aan downloaden over de 100Mbit lijn...
Die beweerden dat als het hele netwerk op Gigabit zit, de performance nog wat hoger kan..
Als het lokaal down en uploaden daardoor beinvloed wordt, dan deugt je config gewoon niet.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrycan
ZaZ schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 11:35:
[...]
Als het lokaal down en uploaden daardoor beinvloed wordt, dan deugt je config gewoon niet.
Ik heb momenteel beneden een 100Mbit wirelessrouter staan. Daaraan zit rechtstreeks gekoppeld een kabel naar boven toe, en een kabel naar de WD Live TV. Boven heb ik een gigaswitch staan, waar de overige pc's aan zitten, en straks de Synology. Ik vermoed daarom dat downloaden en kijken via de WD tv live elkaar gaat bijten, als ik daar geen rules instel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
Jerrycan schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 12:06:
[...]

Ik heb momenteel beneden een 100Mbit wirelessrouter staan. Daaraan zit rechtstreeks gekoppeld een kabel naar boven toe, en een kabel naar de WD Live TV. Boven heb ik een gigaswitch staan, waar de overige pc's aan zitten, en straks de Synology. Ik vermoed daarom dat downloaden en kijken via de WD tv live elkaar gaat bijten, als ik daar geen rules instel.
Ligt eraan met welke snelheid je kan downloaden he. Je router is in deze opzet inderdaad de bottleneck.
Beter zou zijn om een 2de gigabit switch beneden te zetten en daar de WD en Synology aan te hangen.
Of de gigabit switch beneden te zetten en meer kabels naar boven te trekken ;)

[ Voor 5% gewijzigd door loyske op 22-01-2010 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
Jerrycan schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 10:30:
[...]

Daar hebben ze wel gelijk in. De router heb je alleen nodig om naar het internet te gaan, dus buiten je LAN.
Als de PC en Synology op de gigabit switch hangen is dat prima, dan hebben ze de router niet nodig.
En het lijkt me niet dat de Synology 100Mbit/s kan dowloaden van het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
Beta versie van de nieuwe DSM 2.3 zou 25 januari komen, final release maart 2010.
http://www.synology.com/enu/support/beta/index.php

Foto's van de beta voorstelling:
http://translate.google.c...%3D17134955&sl=auto&tl=en

Enkele nieuwe dingen;

1.Synology Hybrid RAID, SHR.

(From my understanding) For example, a 4 disk combination of 2*1TB + 2*1.5 TB can now be configured as 3TB RAID5 + 500GB RAID1 = 3.5 TB total usable space. As opposed to 3TB RAID5 or 2TB RAID5 + 1 spare in the past.

2. RAID 10 and 4-disk RAID1 config support
3. Shared folder encryption, AES 256 bit
4. File Station 3: Local & Server server file/folder view, Folder upload/download, Background upload queue
5. Photo Station 4: New browsing mode, Google Map integration, Photo upload from Synology Assistant
6. Audio Station 2: AJAX interface (Album with cover image ...., etc.), M4A streaming, MP3 internet radio streaming
7. Surveillance Station 4: H.264 support, Guard (Intelligent PTZ), E-Map, Supprt more IP CAM models, New iPhone application - DS Cam

Bron: http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=4&t=20813

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En niks voor Downloadstation?

Intussen weer probleem met SABNZBD op de DS209: downloaden van 25GB gaat prima, maar bij par/unrar wordt de hele DS onbereikbaar. Als ik thuis ben maar weer eens keihard (lees: stekker eruit) resetten....

Als dat zo doorgaat, toch maar via de PC par/unrar gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrycan
Verwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 09:37:
[...]
Even nog een 2e reactie van mij: vandaag is RC3 uitgebracht van sabnzbd, en daar staat deze fix bij:
"•Fix uneven download speed of very large NZBs"
Lijkt op jouw probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Verwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 15:28:
En niks voor Downloadstation?

Intussen weer probleem met SABNZBD op de DS209: downloaden van 25GB gaat prima, maar bij par/unrar wordt de hele DS onbereikbaar. Als ik thuis ben maar weer eens keihard (lees: stekker eruit) resetten....

Als dat zo doorgaat, toch maar via de PC par/unrar gaan doen.
Die stap heb ik allang genomen. Die PC deed toch al niks, en haal constant 2,3mb/sec ipv 1,5 op mijn DS209

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
4. File Station 3: Local & Server server file/folder view, Folder upload/download, Background upload queue
5. Photo Station 4: New browsing mode, Google Map integration, Photo upload from Synology Assistant
6. Audio Station 2: AJAX interface (Album with cover image ...., etc.), M4A streaming, MP3 internet radio streaming
4 zitten we al lang op te wachten, ben benieuwd
5 wow, google map intergration
6 MP3 internet radio streaming? Dus dan kan ik mijn synology als internet radio gebruiken icm een mediastreamert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jormungandr
@ ZaZ: Beide hangen aan dezelfde switch dus normaal zou de switch zelf het verkeer moeten regelen zonder tussenkomst van de router. Ik heb trouwens een WRT320N router en die is gigabit.

Het gebruik van jumboframes is inderdaad een optie waar ik dit weekend eens mee ga experimenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Misschien toch maar PS van Synology gebruiken voor de foto's.
Heb Gallery 2 nog niet echt verder ingericht en hoewel het beter werkt dan Gallery 3 (op mijn DS409) heeft het soms toch nog moeilijk als je grote hoeveelheden foto's te laden hebt of te uploaden.
De features zien er in ieder geval veelbelovend uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jormungandr
Grr. samba wil toch niet lekker fietsen op mijn arch linux box. Mappen maken en bestanden kopieren lukt zonder problemen, maar vanaf dat ik een tree (dirs in dirs) wil kopieren komt hij mekkeren
Failed to copy "/media/Santasdrive/Fotos/RAW" to "/media/NAS/fotos/RAW".
Failed to create directory "/media/NAS/fotos/RAW" (No such file or directory).
Do you want to skip it?
Via de cli krijg ik permission denied, wat dus imo grote BS is gezien dit gewoon mijn home drive is :s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony L
  • Laatst online: 07-11-2015
Mijn DS410J is vandaag binnen gekomen en ik heb 4 nieuwe Western Digital 1 terrabyte schijven geinstalleerd. Ook 100% zeker gekeken of het de juiste schijven zijn. Bij het maken van 1 RAID 5 volume krijg ik de onderstaande status:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~lyckl022/temp/crash1.png

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~lyckl022/temp/crash2.png

Het lijkt me toch echt super sterk dat er bij 4 nieuwe schijven al 2 zitten die nu al gecrashed zijn?? 8)7
Hopelijk kan iemand me uit de brand helpen!!

EDIT : Nog even snel een linkje toegevoegd met het crash report

http://home.planet.nl/~lyckl022/temp/crash.html

[ Voor 10% gewijzigd door Tony L op 22-01-2010 21:39 ]

PSN: Norfirin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jormungandr
Misschien de schijven eens aan een desktop hangen en daar een check doen? Je kan ook best eens met de WD tool checken. Het zou gigantisch toevallig zijn, maar zeg nooit nooit. Wel hard balen trouwens :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-09 18:57

Robtimus

me Robtimus no like you

Switch schijven 3 en 4 eens om. Als schijf 3 dan problemen geeft dan is het de schijf, anders is het de kabel of controller. Idem voor schijven 1 en 2.

Verder is het natuurlijk altijd mogelijk dat 2 van je schijven gewoon DOA zijn zoals Jormungandr al zei. Daarom probeer ik bij RAID systemen tegenwoordig de schijven het liefst bij verschillende winkels te kopen, om te voorkomen dat alle schijven uit dezelfde slechte batch komen.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Pagina: 1 ... 13 ... 66 Laatste

Dit topic is gesloten.