Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony L
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-11-2015
Jormungandr schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 22:21:
Misschien de schijven eens aan een desktop hangen en daar een check doen? Je kan ook best eens met de WD tool checken. Het zou gigantisch toevallig zijn, maar zeg nooit nooit. Wel hard balen trouwens :(.
Ik heb net een S.M.A.R.T. test via de Synology web-interface uitgevoerd en bij de 2e schijf knalde die er na minder dan 5 minuten al uit met status "abnormal". Grote kans dat die echt dood is dus. De 4e schijf is onderhand bij 20% en is al een dikke 20 / 30 min bezig. Zeker hard balen ;(
IceManX schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 22:42:
Switch schijven 3 en 4 eens om. Als schijf 3 dan problemen geeft dan is het de schijf, anders is het de kabel of controller. Idem voor schijven 1 en 2.

Verder is het natuurlijk altijd mogelijk dat 2 van je schijven gewoon DOA zijn zoals Jormungandr al zei. Daarom probeer ik bij RAID systemen tegenwoordig de schijven het liefst bij verschillende winkels te kopen, om te voorkomen dat alle schijven uit dezelfde slechte batch komen.
Ik heb juist WD gekocht omdat die redelijk goed waren altijd? Of is dit ook al weer achterhaald? Ik ga de schijfen morgen omdraaien, ben er nu wel even klaar mee (goede tip btw! >:)). De volgende keer koop ik 4 schijven van 4 verschillende merken in 4 verschillende winkels :'(

PSN: Norfirin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Tony L schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 22:52:
[...]

Ik heb net een S.M.A.R.T. test via de Synology web-interface uitgevoerd en bij de 2e schijf knalde die er na minder dan 5 minuten al uit met status "abnormal". Grote kans dat die echt dood is dus. De 4e schijf is onderhand bij 20% en is al een dikke 20 / 30 min bezig. Zeker hard balen ;(
Zitten de sata kabels wel goed vast? Kan je die verwisselen, evt met andere kabels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:10
werkt photostudio 2 ook met .nef files (raw fotos van nikon?) of alleen maar met JPEG?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002

Robtimus

me Robtimus no like you

Ik heb juist WD gekocht omdat die redelijk goed waren altijd? Of is dit ook al weer achterhaald?
Zelfs de beste fabrikant kan wel eens pech hebben. Ook kan er tijdens transport iets fout gaan.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GregoryBE
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-07 01:53
Iemand hier een (werkende) DS410j staan, die mij wat speed resultaten kan meegeven?

Ik zie dat de DS110j sneller is dan de DS410j, ook al staan de schijven in RAID5, hoe komt dit precies?

DS110j (geen RAID): 38MB/s write, 75MB/s read
http://www.synology.com/enu/products/DS110j/perf.php

DS410J (RAID5): 29 MB/s write, 48 MB/s read
http://www.synology.com/enu/products/DS410j/perf.php

Groetjes.
Greg

It's just a matter of time...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Hallo,

Ik heb laatst een DS110j aangeschaft en het meeste werkt al.
Ik heb tot nu toe 1 probleempje en dat is dat ik op me laptop die ik meeneem geen drivemap kan aanmaken naar me DS110j over internet.

Ik kan hem wel benaderen via de browser en dan gewoon inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jivemen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-02 13:52
Ik had enige tijd geleden het zelfde probleem op mijn 207+ elke keer crashte schijf 2, Heb zelfs nog een nieuwe gekocht maar deze crashte ook. Heb toen een help ticket aangemaakt bij synology . Deze stuurde mij nieuwe sata en Powercables en alles werkt nu alweer een tijdje stabiel.
Dus niet gelijk aan het ergste denken :) I hope
[...]

[...]

Ik heb juist WD gekocht omdat die redelijk goed waren altijd? Of is dit ook al weer achterhaald? Ik ga de schijfen morgen omdraaien, ben er nu wel even klaar mee (goede tip btw! >:)). De volgende keer koop ik 4 schijven van 4 verschillende merken in 4 verschillende winkels :'(

Tja, en toen waren we bij Windows 7 aan beland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
GregoryBE schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 13:00:
Iemand hier een (werkende) DS410j staan, die mij wat speed resultaten kan meegeven?

Ik zie dat de DS110j sneller is dan de DS410j, ook al staan de schijven in RAID5, hoe komt dit precies?

DS110j (geen RAID): 38MB/s write, 75MB/s read
http://www.synology.com/enu/products/DS110j/perf.php

DS410J (RAID5): 29 MB/s write, 48 MB/s read
http://www.synology.com/enu/products/DS410j/perf.php

Groetjes.
Greg
RAID5 vraagt veel CPU kracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony L
Kleine update over de 2 crashende hardeschijven:
- Ik heb schijf 1 en 2 omgedraaid en nu crashed schijf 1 de hele tijd (voorheen 2). Ik denk dat dit toch wel een teken is dat ie kaduuk is.
- De schijf nu in lade 2 is door de S.M.A.R.T. test heen gekomen, dus lade 2 werkt naar behoren in de NAS.
- Ik heb schijf 3 en 4 omgedraaid en het ziet er naar uit dat schijf 3 (voorheen 4) nu niet meer crashed. De 3e schijf is nu ook door de S.M.A.R.T. test gekomen.

Ik ben nu lade 4 aan het checken met S.M.A.R.T. om te kijken of het misschien wel een NAS issue is.

Wat ik me trouwens afvroeg. Stel dat 3 schijven nu functioneren in de nieuwe opstelling. Is het dan verstandig om al een RAID-5 volume aan te maken? Dan hoef ik maar 1 schijf terug te sturen en kan ik al wat aan de gang om data over te pompen en de server helemaal in te richten. Is het dan eenvoudig om op een later tijdstip een nieuwe schijf er in te zetten zonder dat er kans is dat al je data verdwijnt of corrupt raakt?

[ Voor 17% gewijzigd door Tony L op 23-01-2010 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 23:12
HELP.

Mijn HD in de ds209 is kapot gegaan en nu heb ik er een nieuwe in maar...
wat zitten klooien met volume's ed.
Nu heb ik een paar files gedownload met sabnzb maar kan ze nergens terugvinden.
Hij zou ze neergezet moeten hebben naar wat ik in de config heb getikt maar heeft ie niet gedaan
/volume2/films
:?
denk dat ze nu in /var/packages/sabnzbd/target zitten gezien de grootte van de schijf maar :

Hoe kom ik daar en hoe krijg ik ze weer naar de map films ?
Zou met telnet moeten kunnen maar ben ik niet zo bekend mee

please help?! ;(

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:36

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@Scorpio, kijk eens op de blog van Merty Made

mv /whatever/directory/your/downloads/are/now/* /whatever/directory/your/downloads/should/be/.

@toneyl, sterkte.

Mijn DS210J gaat nu slapen, echter wordt ie om de zoveel tijd weer wakker. (+/- 1,5u / 2 u)
Alle timers in SABNZBd etc staan uit, de log/cache en NZB folder staat gekoppeld aan een usb stickie.

Kan je met syn_hibernate debug zien wat de oorzaak is?

Hoop dat de hibernate bij de nieuwe firmware beter is.

[ Voor 46% gewijzigd door Harmen op 23-01-2010 19:42 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 23:12
Dank je Harmen , zo moet ik er kunnen uitkomen _/-\o_

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony L
Weer een kleine update:

Ondanks dat de eerste schijf niet naar behoren werkt heb ik toch een RAID 5 volume aangemaakt. Gevolg: disk 1 and disk 4 crashed. Het begint er dus op te lijken dat het geen hardeschijf issue is maar een NAS issue. Ik vond een post van iemand die zegt dat je de automatische timers in de hardeschijven moet uitschakelen met behulp van "wdidle3.exe /d"

100% zeker weet ik dit niet... Heeft iemand toevallig ook een WD 1002FBYS schijf in zijn NAS zitten? Ik probeer het probleem te isoleren maar begrijp het niet. De enige schijf die momenteel nog een S.M.A.R.T. fout geeft van "abnormal" is de eerste. De overige schijven komen gewoon door de test heen (extended test). Alleen als ik dan een RAID-5 volume wil aanmaken dan crashen de 1e en de 4e schijf (voorheen 2e en 4e). Omdat de 2e nu naar de 1e is verhuisd is het mogelijk dat deze defect is. Alleen schijf 4 die voorheen crashde zit nu op 3 en die geeft gewoon "normal" weer...

Omdat ik denk dat er een verband zit met de 1e schijf maak ik nu ALLEEN een RAID-5 volume aan voor 2, 3 en 4. Als dit lukt dan ben ik er van overtuigd dat alleen de 1e schijf kapot is en de rest dus gewoon werkt. Hij is nu al op 3.25%, voorheen knalde hij er bij 2.0% al uit.

Een groot nadeel is dat ik de NAS gekocht heb als betrouwbaar backup systeem. Het betrouwbare valt nu alleen een beetje weg met al deze ellende. Ik ga volgende week WD ook nog wel even bellen. Misschien dat die een oplossing hebben.

EDIT:

Ik heb een interessant post gevonden om beter te kunnen kijken wat er aan de hand is.
You will need to telnet into your system and view the "var/log/messages" file. If you see a message similar to the following:

Jul 17 17:07:53 kernel: Marvell 7042 Sata Cable Event: Connect [0,0]

then you have a SATA cable problem. If you see [0,0], then disk 1 SATA cable is faulty. If you see [0,1], then disk 2 SATA cable is faulty.

However, if you see the SATA cable event embedded like the following:

Jul 17 17:07:53 kernel: Delay 10 seconds to wait for disk 0 ready.
Jul 17 17:07:53 kernel: Delay 10 seconds to wait for disk 1 ready.
Jul 17 17:07:53 kernel: Marvell 7042 Sata Cable Event: Connect [0,0]
Jul 17 17:07:53 kernel: drivers/scsi/sd.c (1711) Internal disk with bus id: 0
Jul 17 17:07:53 kernel: drivers/scsi/sd.c (1711) Internal disk with bus id: 1

then you can ignore this. This is a normal boot up set of messages.
Alleen als ik var/log/messages wil openen dan krijg ik een "permission denied" fout. Enig idee hoe ik dit zou kunnen oplossen?

[ Voor 27% gewijzigd door Tony L op 23-01-2010 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
waar kan je vinden dat de DS in hibernate mode gaat?
Ben al eventjes bezig om dat voor elkaar te krijgen.
Sabnzb staat uit.
Media server staat uit.
Maar kan in het systeem logboek niet terug vinden dat de NAS in hibernate gaat.
Staat ingesteld op 10 min en voor usb op 1 uur.
Time server staat op update van 1 week.
Kan het zijn dat als je een laptop dicht klapt dat hij nog wel geconnect is?
Volgens mij verliest een macbook dan al zijn actieve connecties.
Dus dat zou geen probleem moeten zijn.

Waar kan ik nog meer naar kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
The Fatal schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 23:01:
waar kan je vinden dat de DS in hibernate mode gaat?
In de /var/log/messages zoeken naar dit soort regels:
Jan 23 22:19:54 scemd: SCEMD: disk 2 wake up from hibernation
Jan 23 22:20:07 scemd: SCEMD: disk 1 wake up from hibernation
Jan 23 23:23:18 scemd: SCEMD: disk 2 wake up from hibernation
Jan 23 23:23:26 scemd: SCEMD: disk 1 wake up from hibernation
Uiteraard wordt alleen het wakker worden wordt geregistreerd.

Daarnaast kan je via Telnet/ssh inloggen en het commando 'top' proberen, een soort taskmanager waarin je lopende processen kan volgen.

[ Voor 10% gewijzigd door Wolly op 23-01-2010 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Tony L schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 22:36:

Alleen als ik var/log/messages wil openen dan krijg ik een "permission denied" fout. Enig idee hoe ik dit zou kunnen oplossen?
Via telnet/ssh (putty) Inloggen met username root, en het wachtwoord van je admin gebruiker.
Dan:

cd /var/log
more messages

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:01

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

@ The Fatal:

Voor zover ik weet kan je op 2 manieren checken of je schijven hibernaten:
  • het status lampje op de behuizing: uit betekent hibernating
  • in /var/log/messages: voer via ssh/telnet bijvoorbeeld het volgende commando uit om te zien wanneer je schijven uit hibernation komen (wanneer ze in hibernation gaan kan je hier niet zien):
    code:
    1

grep "hibernation" /var/log/messages
De logboeken in DSM geven geen hibernation events weer.

EDIT: ik moet sneller typen :P

[ Voor 3% gewijzigd door fanatic_david op 23-01-2010 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony L
Wolly schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 23:25:
[...]

Via telnet/ssh (putty) Inloggen met username root, en het wachtwoord van je admin gebruiker.
Dan:

cd /var/log
more messages
Geweldig! Het lukte niet met admin maar met root werkt het perfecto.

Voor Linux / OSX mensen die het bestand lokaal willen trekken:

code:
1
ssh -l root 0.0.0.0 cat /var/log/messages > /path/lokaal/messages

In de log zie ik geen SATA fouten maar ga toch kijken of daar het probleem ligt.

Morgen weer een nieuwe dag >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
fanatic_david schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 23:29:
@ The Fatal:

Voor zover ik weet kan je op 2 manieren checken of je schijven hibernaten:
  • het status lampje op de behuizing: uit betekent hibernating
  • in /var/log/messages: voer via ssh/telnet bijvoorbeeld het volgende commando uit om te zien wanneer je schijven uit hibernation komen (wanneer ze in hibernation gaan kan je hier niet zien):
    code:
    1

grep "hibernation" /var/log/messages
De logboeken in DSM geven geen hibernation events weer.

EDIT: ik moet sneller typen :P
kan je daar ook remote via inloggen dus van een extern ip adres?
of moet je daar speciale poorten voor forwarden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donnervogel
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-01-2023
@Toni L:

Een RAID (NAS) is geen backup!

Stop je WD hd's eens in een pc en test deze dan met een tooltje van WD.
Dan weet je evt zeker of de disks in orde zijn.

Edit Sorry e.e.a was reeds aangegeven door Jormungandr. Ik moet beter lezen.

[ Voor 23% gewijzigd door donnervogel op 24-01-2010 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002

Robtimus

me Robtimus no like you

Een NAS kan juist wel een backup zijn, die dan toevallig RAID gebruikt. Mijn 207+ (met RAID1) is ook voor 99% een backup device. Vrijwel alles wat erop staat is een backup van a) mijn eigen systeem, b) mijn USB schijf, of c) all of the above.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donnervogel
Is eigenlijk een beetje offtopic.

Inderdaad je NAS kan ook een backup zijn, als je de NAS alleen als Backupdevice gebruikt!
Zelf gebruik ik geen RAID voor mijn Backups. Als de controller crasht dan raakt mijn data evt. corrupt. RAID is aardig tegen het crashen van 1 of meerdere schijven, maar biedt geen beveiliging tegen fouten van de controller of het crashen van meer schijven in 1 keer.
RAID is goed om te gebruiken, voor data redudantie, en is slechts een aanvulling op je reguliere backup naar een extern medium of device.

[ Voor 27% gewijzigd door donnervogel op 25-01-2010 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:01

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

The Fatal schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 23:54:
[...]

kan je daar ook remote via inloggen dus van een extern ip adres?
of moet je daar speciale poorten voor forwarden?
SSH gaat via poort 22 en Telnet via poort 23. Deze zal je dus idd moeten forwarden als je remote wil kunnen inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-08 12:01
Ik ben momenteel in het bezit van een ch3snas van conceptronic. Ik ben van plan over te stappen op de synology. Ik vraag me nu af of ik mijn harddisk uit de ch3snas zo uit de een in de synology kan stoppen zonder dataverlies. Volgens mij is het een ext3 systeem waar ch3snas mee werkt. Iemand ervaringen of tips?

http://specs.tweak.to/6635

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jormungandr
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 23:02
Zijn er mensen die zo uit het hoofd weten of home directories inclusief binds worden gekopieerd? Ik krijg bij het backuppen van de homes naar een 80Gb 2,5" schijf de error "backup failed: backup space insufficient". De homes tesamen nemen echt geen 80Gb in beslag :s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 21:11

Crusader

Arc Nature

Ik heb onlangs midnight commander weten te installeren op mijn DS409+. Was nogal wat uitzoekwerk want ipkg stond er nog niet op, om maar mee te beginnen. Maar goed, dat is allemaal gelukt. Midnight commander start nu op, alleen krijg ik twee zaken maar niet voor elkaar:

• De functietoetsen werken niet. Ik heb ze geleerd via het menu (learn keys) en dan kwam er ook OK achter te staan. Maar na opnieuw starten van midnight commander is ie deze settings weer kwijt.
• De interface is zwart/wit. Heb 'm wel op kleur gekregen met een opstartparameter, maar hoe krijg ik 'm zo ver dat ie altijd in kleur opstart? Desnoods maak ik wel een alias aan, dus zo'n ramp is dit niet.

Ik heb de indruk dat ie z'n configuratie niet (goed) op kan slaan. Of ik nou mc opstart als root of een user die ik heb aangemaakt maakt niet uit. Als die functietoetsen werken ben ik heel blij, iemand een idee?

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony L
Het is me gelukt om een RAID 5 volume te maken voor disk 2, 3 en 4 *O*
Disk 1 stuur ik terug voor een nieuwe en hopelijk is daarmee alles opgelost.

Ik hou jullie op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 19:45
Beta van DSM 2.3 nu te vinden op de site: http://www.synology.com/enu/support/beta/index.php

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApoC
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09 09:25
Stampre schreef op zondag 24 januari 2010 @ 18:42:
Ik ben momenteel in het bezit van een ch3snas van conceptronic. Ik ben van plan over te stappen op de synology. Ik vraag me nu af of ik mijn harddisk uit de ch3snas zo uit de een in de synology kan stoppen zonder dataverlies. Volgens mij is het een ext3 systeem waar ch3snas mee werkt. Iemand ervaringen of tips?
Als ik me baseer op de quick install guide van een DS210J staat hierin vermeld dat de data op evt reeds gebruikte harde schijven gewist wordt. Ik weet niet of dit voor alle synology's geldt en wellicht is er een workaround, maar ik zou toch een backup mogelijkheid gaan zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 21:11

Crusader

Arc Nature

Vast weer snel verwijderd, ik zie 'm niet.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Tony L schreef op maandag 25 januari 2010 @ 14:16:
Het is me gelukt om een RAID 5 volume te maken voor disk 2, 3 en 4 *O*
Disk 1 stuur ik terug voor een nieuwe en hopelijk is daarmee alles opgelost.

Ik hou jullie op de hoogte!
Hopen dat je volume intact blijft. :)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
Zeker ? Hij is voor vandaag (25/1) aangekondigd.

Abusimbal moet veel sneller reageren

[ Voor 9% gewijzigd door abusimbal op 25-01-2010 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Hij is inderdaad weer van de site weg...
Dan maar zo: http://www.synology.com/enu/news/2010/01.25_firmware.php

En ook weer linkje op http://www.synology.com/enu/support/beta/index.php

[ Voor 72% gewijzigd door paella op 25-01-2010 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donnervogel
Stampre schreef op zondag 24 januari 2010 @ 18:42:
Het zal niet gaan daar de controllers verschillend zullen zijn.
Lees ook dit topic eens RAID FAQ.

Maak eerst een backup van je data op aparte schijf.
En hang daarna je schijven in je nieuwe NAS, als je de oude schijven wilt gebruiken.
En zet, nadat je de nieuwe NAS hebt geconfigt, je data terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09 08:24
Lijkt me niet voor niets dat men de beta weggehaald hebben, men zal wel een relatief ernstige fout bij het handje hebben schat ik zo in !

Ben wel nieuwschierig of de indexering van foto's sneller gaat met de volgende versie !

Voor de rest een mooi product, alleen jammer dat ze twonky mediaplayer niet geintregeerd hebben, :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:16
Net de beta 2.3 gedownload, ga em straks erop zetten na een backup van mn documenten en foto's!

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
Hier staat meer info.
http://www.synology.com/e.../Synology_DSM2.3_2010.php

Van de "grote" NAS merken (Qnap, Netgear en Thecus) vind ik Synology het meeste aandacht besteed aan zijn firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
OW Raw support, ben erg benieuwd hoe hij die rendert.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Ben benieuwd naar jullie ervaringen! ;)
Ik waag het dr niet op voorlopig.
Heb niet al mn data gebackupped, alleen de docs en foto's.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:08
Waar ik heel geinteresseerd ben is de nieuwe audio station.

# Audio Station 2:

* Audio Station 2 now also utilizes AJAX technology. It allows browsing the music library by folder, album, artist or genre, browsing the albums in thumbnail view or cover flow view, and managing the playlist and the now-playing queue with right-clicks.
* M4A music is now supported in streaming mode.
* Streaming music from other UPnP/DLNA media servers within LAN is supported.
* Internet radio (MP3 only) is now supported in streaming mode.
* SHOUTcast and RadioIO Internet Radio are supported with automatic updates.
* iTunes Server Smart Playlist is supported to be played on Audio Station.
* In addition to USB mode and web-streaming mode, Audio Station 2 now supports streaming music, stored on DiskStation or other UPnP/DLNA media servers, to an UPnP compatible digital media renderer (DMR)(3). Streaming music simultaneously in the 3 modes is allowed.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Erg nette lijst veranderingen, mogelijk stap ik toch weer van Gallery 2 af en gebruik ik PS4.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Laatst online: 10:39
Voor degenen die geen zin hebben om zich te moeten registreren: HIER kan je alles vandaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martk2280
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 19:48
Hallo, ik heb toch nog een vraag m.b.t. het hibernation probleem. Ik zou dit toch wel heel graag opgelost willen hebben, maar kom er maar niet uit. Ik heb de volgende services geactiveerd op de diskstation ; mediaserver, itunesserver, en ik heb squeezebox server geinstalleerd. In squeezebox server heb ik alle pluggins behalve datum en tijd + de updatechecker uitgeschakeld. Ik heb ook ergens gelezen dat je een onderdeel van squeezebox server op een usb stick zou moeten zetten, maar waar dit stond en of dit werkt kan ik nergens vinden. btw als ik de netwerkkabel loshaal gaat de ds wel gewoon in hibernate. Kan iemand mij aub helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony L
Is er een mogelijk om via SSH / Telnet PAR2 of iets dergelijks te runnen? Ik kan via OSX de normale MacPAR niet uitvoeren. Ik heb nu SABNZBD geinstalleerd omdat Download Station niet automatisch repareert en unrarred.

EDIT :

Duh.... 8)7 Ik gebruik nu gewoon de par tools in the utils map van SABNZBD :D

[ Voor 17% gewijzigd door Tony L op 25-01-2010 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
:-)

Wilde ik net zeggen. Voor de linux n00bs hier misschien handig als je even uitlegd hoe dat precies werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony L
Wijnands schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 10:36:
:-)

Wilde ik net zeggen. Voor de linux n00bs hier misschien handig als je even uitlegd hoe dat precies werkt?
Tuurlijk, geen probleem.

Als je SabNZBD hebt geinstalleerd dan staat deze in je /volume1/@appstore/sabnzbd/utils/bin/ directory.
Dan kan je simpel weg controleren of je moet repareren met:
./par2verify /volume1/downloads/complete/.../<naam van download>.par2

Repareren doe je dan met
./par2repair /volume1/downloads/complete/.../<naam van download>.par2

Het path bij mij kan natuurlijk anders zijn dan van jou :-)

Ik denk trouwens dat je SabNZBD niet eens geinstalleerd hoeft te hebben, zolang je de tools maar op de NAS gekopieerd hebt (en execute rechten gegeven hebt natuurlijk :D).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
True. Maar sabnzbd installeren is wel een makkelijke manier om de juiste binaries op je synology te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:18
Lijkt me sowiezo een handiger iets, als je download met SABnzbd, zal hij standaard ook par + unpack doen.
Niets handmatig par-checken, gewoon automatisch.
Of je moet per se via IPv6 van usenet willen downloaden, Synology heeft daar tot nu toe helaas geen support voor, ook niet voor IPv6 tunnels :(

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Dien 'm in als feature request. Sowiso vind ik de ip v6 ondersteuning niet geweldig.

Iemand trouwens enig idee waarom er een PPPoE functie in dat ding zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mw2010
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-09 12:40
aramdin schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 21:09:
@mw2010
Hoe heb je de muziek toegevoegd op jouw laptop en iMac? Speel je het af via Shared > Syno of heb je de muziek in je library gesleept via de Finder? Op laatsgenoemde manier moet het volgens mij wel kunnen
Ik kom er nog niet uit. Ik heb de muziek allemaal in de music map op de synology gezet. Op de laptop en Imac staat dus geen muziek. Ik start daar alleen Itunes en vind mijn synology vervolgens keurig netjes bij gedeeld (shared) en kan muziek streamen naar mijn laptop of Imac.
Toch kan ik vervolgens niet de muziek of nummers bewerken. Normaal kan dit via het rechtsklikken en naar info gaan (windows) of op de Imac via appeltje + i. Op de laptop (windows) is dit allemaal greyed out, op de Imac heb ik geen mogelijkheid iets aan te passen.

Ik heb dus geen muziek toegevoegd via de "map aan bibliotheek toevoegen"-optie. Mijn lokale library is dus leeg. Indien ik ga slepen dan wordt de muziek toch ook lokaal opgeslagen? Dat wil ik juist niet....

De muziek moet dus op mijn Nas blijven draaien, daar wil ik het eigenlijk ook bewerken. Itunes gebruik ik dan dus alleen voor het streamen.

Misschien is een software programma om de muziekmappen op mijn nas te scannen voor albumhoezen, id3tag, een betere optie voor mij. Iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn situatie is als volgt:
Ik heb een D-Link DIR-635 router (geen gigabit dus) en een Sony Vaio FZ-21M laptop. Voor opslag en backups (en eventueel als downloadserver) wil ik een 110j met 1,5 TB aanschaffen. Deze wil ik echter wel draadloos kunnen benaderen op mijn laptop aangezien ik de dradenboel zo laag mogelijk wens te houden (110j zal bedraad aan de router komen te hangen).
(De 210j heeft het voordeel van RAID, maar is mij eigenlijk iets te duur. Bovendien kan ik de belangrijkste data backuppen op een portable USB HDD. Als iemand mij echt kan aanraden toch een 210j te overwegen dan hoor ik dat ook graag!).

Kan iemand mij vertellen in hoeverre dit toereikend zal zijn om bijv. dvix/xvid en 720p mkv's opgeslagen op de NAS draadloos af te spelen op mijn laptop (en middels s-video op mijn tv)? Ook het draadloos streamen van muziek naar itunes moet mogelijk zijn.
Kleine toelichting: de laptop en router staan normaal gesproken in dezelfde ruimte, ca. 4 meter uit elkaar. Soms zal ik de laptop ook op de slaapkamer gebruiken, 1 verdieping hoger, echter het gebruik in de woonkamer is wat uiteindelijk het belangrijkste is. Het WLAN is wireless-N (gedeeld) (dus theoretisch 300Mbps).

Ook ben ik geïnteresseerd in snelheden voor (draadloos) lezen en schrijven en de maximale downloadsnelheid (bedraad aan router) die ik ongeveer zou kunnen behalen met bittorrent/nieuwsgroepen en de 110j.

Pas in de toekomst zal er misschien een mediaplayer ala popcornhour komen zodat er bedraad gestreamed kan worden, maar dat kan nog wel even duren. Om alvast op de toekomst voorbereid te zijn: is in die situatie gigabit vereist of is 100Mbps ook afdoende (ook voor HD content zoals bluray's).

In ieder geval wil ik de komende tijd nog mijn DIR-635 (100Mbps) en draadloze FZ via S-video gaan gebruiken. De maximale snelheid is geen pré, minimaal te gebruiken voor het door mij gewenste gebruik wel.
Daarom vraag ik jullie advies/ervaringen voordat ik deze NAS aanschaf!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2010 17:48 . Reden: spelfout en duidelijker ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
Ik zit even met het volgende: Als ik nu een torrent wil downloaden, moet ik inloggen op m'n synology, naar de downloadmanager, aanmaken kiezen, bestand kiezen (1 tegelijk) en downloaden maar.

Is er een mogelijkheid om die .torrent bestanden in een map op de NAS te gooien, waarna hij ze automatisch download? Of in ieder geval een manier om in 1 keer meerdere .torrents aan te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:29

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Zijn er mensen die zowel itunes als squeezebox server gebruiken op een synology (dus squeezebox server met itunes integratie)? Hoe zijn de ervaringen in dit geval?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jormungandr
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 23:02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathieuh
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-09-2023
mw2010 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 14:39:
[...]

Ik kom er nog niet uit. Ik heb de muziek allemaal in de music map op de synology gezet. Op de laptop en Imac staat dus geen muziek. Ik start daar alleen Itunes en vind mijn synology vervolgens keurig netjes bij gedeeld (shared) en kan muziek streamen naar mijn laptop of Imac.
Toch kan ik vervolgens niet de muziek of nummers bewerken. Normaal kan dit via het rechtsklikken en naar info gaan (windows) of op de Imac via appeltje + i. Op de laptop (windows) is dit allemaal greyed out, op de Imac heb ik geen mogelijkheid iets aan te passen.

Ik heb dus geen muziek toegevoegd via de "map aan bibliotheek toevoegen"-optie. Mijn lokale library is dus leeg. Indien ik ga slepen dan wordt de muziek toch ook lokaal opgeslagen? Dat wil ik juist niet....

De muziek moet dus op mijn Nas blijven draaien, daar wil ik het eigenlijk ook bewerken. Itunes gebruik ik dan dus alleen voor het streamen.

Misschien is een software programma om de muziekmappen op mijn nas te scannen voor albumhoezen, id3tag, een betere optie voor mij. Iemand een suggestie?
itunes kan de informatie bij nummers van een externe bibliotheek niet bewerken. dat ligt niet aan de synology. wil je dat wel doen dan moet je de muziek in itunes juist toevoegen met bestand > map toevoegen en dan de muziek op de synology selecteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
Niek_ schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 18:20:
Ik zit even met het volgende: Als ik nu een torrent wil downloaden, moet ik inloggen op m'n synology, naar de downloadmanager, aanmaken kiezen, bestand kiezen (1 tegelijk) en downloaden maar.

Is er een mogelijkheid om die .torrent bestanden in een map op de NAS te gooien, waarna hij ze automatisch download? Of in ieder geval een manier om in 1 keer meerdere .torrents aan te zetten?
Download Redirector?

Overigens werkt met de beta-firmware de hibernate functie helemaal niet meer... ;(
Nevermind, hibernate werkt wel, maar het statusledje blijft branden.

[ Voor 5% gewijzigd door Marco op 26-01-2010 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
Marco schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 19:03:
[...]

Download Redirector?

Overigens werkt met de beta-firmware de hibernate functie helemaal niet meer... ;(
Nevermind, hibernate werkt wel, maar het statusledje blijft branden.
Goede tip, maar dit programma werkt niet vanaf een andere locatie buiten huis. (of misschien zie ik een optie over het hoofd). Ben door de weeks niet altijd thuis en wil dan ook een aantal downloads makkelijk aan kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
Niek_ schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 19:50:
[...]

Goede tip, maar dit programma werkt niet vanaf een andere locatie buiten huis. (of misschien zie ik een optie over het hoofd). Ben door de weeks niet altijd thuis en wil dan ook een aantal downloads makkelijk aan kunnen zetten.
Via internet kan je inderdaad alleen via de webinterface je downloads starten.
Je kan in ieder geval wel een tekstbestand met daarin alle urls van de torrents uploaden, dus dat scheelt weer wat handelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 17:39:
Mijn situatie is als volgt:
Ik heb een D-Link DIR-635 router (geen gigabit dus) en een Sony Vaio FZ-21M laptop. Voor opslag en backups (en eventueel als downloadserver) wil ik een 110j met 1,5 TB aanschaffen. Deze wil ik echter wel draadloos kunnen benaderen op mijn laptop aangezien ik de dradenboel zo laag mogelijk wens te houden (110j zal bedraad aan de router komen te hangen).
(De 210j heeft het voordeel van RAID, maar is mij eigenlijk iets te duur. Bovendien kan ik de belangrijkste data backuppen op een portable USB HDD. Als iemand mij echt kan aanraden toch een 210j te overwegen dan hoor ik dat ook graag!).

Kan iemand mij vertellen in hoeverre dit toereikend zal zijn om bijv. dvix/xvid en 720p mkv's opgeslagen op de NAS draadloos af te spelen op mijn laptop (en middels s-video op mijn tv)? Ook het draadloos streamen van muziek naar itunes moet mogelijk zijn.
Ik heb geen mkv's maar verder een vrijwel identieke situatie (zie ook mijn eerdere post hier en de product review van de 110j) en dat werkt bij mij prima.
Kleine toelichting: de laptop en router staan normaal gesproken in dezelfde ruimte, ca. 4 meter uit elkaar. Soms zal ik de laptop ook op de slaapkamer gebruiken, 1 verdieping hoger, echter het gebruik in de woonkamer is wat uiteindelijk het belangrijkste is. Het WLAN is wireless-N (gedeeld) (dus theoretisch 300Mbps).
Dan zal het bij jou nog sneller gaan dan bij mij.
Ook ben ik geïnteresseerd in snelheden voor (draadloos) lezen en schrijven en de maximale downloadsnelheid (bedraad aan router) die ik ongeveer zou kunnen behalen met bittorrent/nieuwsgroepen en de 110j.
Mijn synology is op mijn xs4all start abbo in staat om de lijn volledig dicht te trekken met een nieuwsgroep download.
Pas in de toekomst zal er misschien een mediaplayer ala popcornhour komen zodat er bedraad gestreamed kan worden, maar dat kan nog wel even duren. Om alvast op de toekomst voorbereid te zijn: is in die situatie gigabit vereist of is 100Mbps ook afdoende (ook voor HD content zoals bluray's).
100mb werkt. Mijn philips tv is dan in staat om een mpg prima te streamen. Bij divx/xvid gaat dat iets minder goed, kleine geluid/beeld sync problemen maar dat lijkt eerder aan de processor in de tv te liggen.
In ieder geval wil ik de komende tijd nog mijn DIR-635 (100Mbps) en draadloze FZ via S-video gaan gebruiken. De maximale snelheid is geen pré, minimaal te gebruiken voor het door mij gewenste gebruik wel.
Daarom vraag ik jullie advies/ervaringen voordat ik deze NAS aanschaf!
Bij deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelos
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
LiveDemo van firmware 2.3 staat online

Verder ben ik fan van Apple remote in combinatie met iTunes. Het enige nadeel is dat je dan een pc aan moet hebben staan om muziek te luisteren.

Zelf luister ik nu muziek door de app DS Audio op mijn iPod touch en deze vervolgens in een dock te zetten die weer is aangesloten op mijn versterker. Werkt ook prima, maar mist toch de functionaliteit van Apple remote. Als ik nu een andere artiest wil opzoeken moet ik de iPod uit zijn dock halen waardoor de muziek dus ook stopt.
Heeft iemand ervaring met een verloopstuk van USB naar audio op een DS? Kan ik m.b.v. zo'n verloopstukje een audiokabel naar mijn versterker trekken en dan met mijn iPod touch via de webinterface audio laten afspelen? Dan zou je soortgelijke functionaliteit hebben als bij Apple remote zonder een pc aan het hebben staan.
Zou dit gaan werken, of moet ik iets anders gaan verzinnen?

edit: Zoiets dus

[ Voor 6% gewijzigd door Roelos op 26-01-2010 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 21:20:
[...]

Ik heb geen mkv's maar verder een vrijwel identieke situatie (zie ook mijn eerdere post hier en de product review van de 110j) en dat werkt bij mij prima.

[...]

Dan zal het bij jou nog sneller gaan dan bij mij.

[...]

Mijn synology is op mijn xs4all start abbo in staat om de lijn volledig dicht te trekken met een nieuwsgroep download.

[...]

100mb werkt. Mijn philips tv is dan in staat om een mpg prima te streamen. Bij divx/xvid gaat dat iets minder goed, kleine geluid/beeld sync problemen maar dat lijkt eerder aan de processor in de tv te liggen.

[...]

Bij deze.
Duidelijk! En bedankt voor de snelle reactie!

Evt kan ik nog een d-link dns-323 overwegen, deze heeft wel 2 bays, dus RAID-1 mogelijk. Echter wel al een stukje ouder dus ik neem aan dat de 110j een betere performance laat zien. Ook zijn de instellingen geloof ik eenvoudiger in te stellen/te begrijpen op laatstgenoemde.

De voorkeur heeft de 110j of moet ik toch echt een 2bay NAS overwegen? (dns-323 of toch de 210j?) Ik las verhalen dat met een fout in de controller je aan RAID als nog niks hebt als backup (beide HDDs corrupt?) dus in dat geval is een externe usb HDD altijd veiliger (begrijp ik het zo goed?). Tevens is een 1bay vs een 2bay ook iets zuiniger neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Een 1 bay oplossing is goedkoper, een 2 bay met een mirror is zekerder. Controller fouten zijn, in mijn ervaring met servers, vele male zeldzamer dan een disk die stuk gaat.

Mijn oplossing wordt backuppen naar een usb disk, die had ik al en die is gewoon goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLambo
  • Laatst online: 14-09 08:23

McLambo

MTB Junky

[b][message=32658319,noline]

Ik heb volgens mij ook een nieuwere revisie, ik hoefde namelijk zelf geen kabels te verbinden, maar hoefde alleen de HD's in een tray te monteren en erin te schuiven. Erg netjes!
Kan iemand anders bevestigen dat de latere revisies geen interne SATA kabels meer hebben, maar een tray?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09 08:24
Livedemo 2.3 ziet er goed uit , photostation bevalt prima.

blijf nog wel met 2 dingetjes zitten, een achtergrond muziekje bij de diavoorstelling zou een leuke extra zijn , maar wat ik belangrijker is voor mij is meer mogelijkheden om de achtergrondthema te veranderen in je eigen photo,

stond al een vraag over in het forum maar schijnt nog niet echt te werken !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
Nederlandse review DS1010+
http://www.techzine.nl/re...on-ds1010--conclusie.html

Iemand trouwens een idee jou je via images je PC kan backuppen op bijvoorbeeld een DS1010+ ?

[ Voor 30% gewijzigd door abusimbal op 27-01-2010 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

McLambo schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 22:29:
[...]

Kan iemand anders bevestigen dat de latere revisies geen interne SATA kabels meer hebben, maar een tray?
Mijn 209 heeft ook geen kabels. Je 'klikt' de HDD's er gewoon in

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
abusimbal schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 23:16:
Nederlandse review DS1010+
http://www.techzine.nl/re...on-ds1010--conclusie.html

Iemand trouwens een idee jou je via images je PC kan backuppen op bijvoorbeeld een DS1010+ ?
Vroeger hadden we een bootdisk die via de dos client verbinding kon leggen met een smb share. Vervolgens ghosten ernaar toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 13-09 12:49
Met laatste acronis versie kan je je images wegschrijven via ftp. Lijkt me een prima oplossing.
En zo zal er wel meer software zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppol
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-07 11:10
Ik krijg als het goed is vandaag mijn DS110j binnen. Ben benieuwd. Ga er meteen de Beta van 2.3 opzetten, en na het lezen van een groot deel van dit topic kan ik meteen aan de slag :)
Ik ga vanmiddag lekker die NAS verkennen. En jullie zullen nog wel meer van mij horen.

@roelos
Ik heb thuis nog een USB soundkaart (steelseries) van mijn Siberia. Deze heeft 1 3,5mm audio jack en 1 3,5mm voice jack. Dus misschien werkt die audio jack wel. (ik hoop niet te veel :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Kan iemand een leek als mij nou eens uitleggen wat mailstation nou precies doet?
Ik heb bjivoorbeeld een laptop met twee accounts en ieder account heeft 2 (telfort) mailadressen.

Kan ik dan via mailstation de mail binnenhalen en daarna outlook de mail vanuit mailstation laten ophalen?
Of hoe werkt dat nou precies?
En kan dat ook als beide accounts gewoon aangelogd zijn?
Ik neem aan van wel, want de DS209 staat o.a. geschikt voor kleine bedrijven. Daar werkt het toch ook ongeveer zo?
En als dat kan, zit er dan veel vertraging in? Hoe haalt mailstation de mail binnen bijvoorbeeld?

Ik zie van Mailstation wel de webmail uitgelegd maar ergens zie ik waarschijnljik de basis van het programma over het hoofd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrycan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-11-2022
Huppol schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 12:22:
Ik krijg als het goed is vandaag mijn DS110j binnen. Ben benieuwd. Ga er meteen de Beta van 2.3 opzetten, en na het lezen van een groot deel van dit topic kan ik meteen aan de slag :)
Ik ga vanmiddag lekker die NAS verkennen. En jullie zullen nog wel meer van mij horen.
Ik ga morgen mijn DS210J ophalen en ga er absoluut geen Beta opzetten. Zeker gezien je niet terug
kunt naar een lagere versie. Mocht ie dan om wat voor reden ook niet naar behoren werken,
zul je moeten wachten op de uiteindelijke versie, voordat je fatsoenlijk met het apparaat kunt werken.
Eerst maar'ns zien hoe hij op de 2.2 versie werkt...
Des al niet te min, veel installatie plezier!

[ Voor 14% gewijzigd door Jerrycan op 28-01-2010 13:16 ]

<nope geen vermeldingen van hoe snel mijn systeem wel niet is>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:51

ST10©DE

Dus.............

Is er iemand die het gelukt is om webmin draaiend te krijgen op een 210?

Mij lukt het maar niet.....

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

readytoflow schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 13:12:
Kan ik dan via mailstation de mail binnenhalen en daarna outlook de mail vanuit mailstation laten ophalen?
Of hoe werkt dat nou precies?

Ik zie ....waarschijnlijk de basis over het hoofd...
Deze vraag is intussen (ook van mij) in dit topic meerdere malen voorbij gekomen (met mogelijke antwoorden) Dus lees je ff 55 pagina's in en je weet het :+

Kort: je kunt niet zomaar met mailstation pop3 ophalen en dan imap met mailstation lokaal verspreiden. Echter (zie vooral Duitse syno-forum) er zijn workarounds mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ik heb een eigen subdomein bij xs4all. Daarvoor heb ik ook een mx record aan laten maken. Mail voor user@subdomein wordt eerst aangeleverd bij mijn synology. Die pakt 't aan en slaat 't op voor mij.

Wat je dus eigenlijk hebt is een eigen mail servertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazytaxi819
  • Laatst online: 31-08 09:25
Even een vraagje, heeft het zin om een DS-409 een geheugen-upgrade te geven? bv een 512mb of 1gb module? Ipv de standaard 256mb? Ik heb wel gehoord dat je hierdoor je garantie vervalt. Maar belangrijk is ook dat het uberhaubt wel zin heeft...weet iemand dit toevallig? (zonder dat ik 55 bladzijde moet doorlezen...) ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Wat wil je gaan doen dat je denkt ram tekort te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
en ondertussen ook DSM 2.2-0965 beschikbaar.

1. (12901) Supported the new Advanced Format Technology of the Western Digital EARS series hard disks. Check the HDD compatibility list for details.
2. (11743) Enhanced the capability of large file upload on Mac.

[ Voor 71% gewijzigd door paella op 28-01-2010 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 15:55:
[...]
Deze vraag is intussen (ook van mij) in dit topic meerdere malen voorbij gekomen (met mogelijke antwoorden) Dus lees je ff 55 pagina's in en je weet het :+

Kort: je kunt niet zomaar met mailstation pop3 ophalen en dan imap met mailstation lokaal verspreiden. Echter (zie vooral Duitse syno-forum) er zijn workarounds mogelijk.
Dan was mijn vermoeden dus toch wel goed...Ben niet zo thuis in imap etc... Maar het leek me juist een heel basic iets. Maar schijnbaar is het toch ingewikkelder dan ik dacht, anders zou wat ik wil wel kunnen. Dan zie ik geen voordeel voor mailstation en kopieer ik wel gewoon .pst naar de synology als back up voor mijn mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuLPMaN
  • Laatst online: 23-08 19:30
Ik heb een DS-209 en zoek een snelle manier om vanaf deze NAS bestanden te kopieren naar een Popcorn A-110 van een vriend van me. Heb nu zowel de NAS als Popcorn bedraad aan een router hangen, en via mijn PC (draadloos) probeer ik de bestanden over te zetten, maar dat gaat erg traag. Lijkt dat het via de PC gaat, dit moet sneller kunnen?

Bladiebla!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
paella schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 18:34:

die zal voor mij wel handig zijn :)
als ik thuis ben eens updaten..

Updaten gaat toch wel gewoon zonder data verlies?
Dus niet dat je schijf geformatteerd moet worden?
backup is wle beschikbaar. Voor het geval dat.
maar je weet maar nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
TuLPMaN schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 22:21:
Ik heb een DS-209 en zoek een snelle manier om vanaf deze NAS bestanden te kopieren naar een Popcorn A-110 van een vriend van me. Heb nu zowel de NAS als Popcorn bedraad aan een router hangen, en via mijn PC (draadloos) probeer ik de bestanden over te zetten, maar dat gaat erg traag. Lijkt dat het via de PC gaat, dit moet sneller kunnen?
Via telnet/ssh inloggen op óf je popcorn óf je NAS en de share van het andere apparaat mounten en overpompen maar :)
Enige linux kennis is dan wel handig, anders gewoon filecopy starten vanaf pc en gaan met die banaan.
Je kunt natuurlijk ook de popcorn hour nog via usb aan je pc hangen en het zo overzetten.
Wat ook nog kan is de pch aan je NAS knallen via usb en via de webinterface / telnet de boel overzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

The Fatal schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 00:36:
[...]

die zal voor mij wel handig zijn :)
als ik thuis ben eens updaten..

Updaten gaat toch wel gewoon zonder data verlies?
Dus niet dat je schijf geformatteerd moet worden?
backup is wle beschikbaar. Voor het geval dat.
maar je weet maar nooit.
Ja updaten van je firmware gaat zonder data verlies :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazytaxi819
  • Laatst online: 31-08 09:25
Wijnands schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 18:10:
Wat wil je gaan doen dat je denkt ram tekort te komen?
Zal vooral file transfer zijn en squeezebox draaien. Maar geheugen is retatief goedkoop, dus als het zin heeft, doe ik wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

paella schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 18:34:

1. (12901) Supported the new Advanced Format Technology of the Western Digital EARS series hard disks. Check the HDD compatibility list for details.
Gezien de fixes niet de moeite waard.
Kan hem ook niet meer vinden, blijkbaar terug getrokken.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Gebeurt de laatste tijd steeds als ik hier iets te melden heb. Apart. Stond er ECHT :)

(kan je ook zien bij de Release Notes link, daar staat ie wel vermeld, bv http://www.synology.com/enu/support/releaseNote/DS409+.php )

[ Voor 46% gewijzigd door paella op 29-01-2010 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@paella, Google geeft het ook wel weer in de cache.
Wel vreemd idd!

Zie je nog andere verbeteringen oid?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Mental schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 00:52:
[...]

Via telnet/ssh inloggen op óf je popcorn óf je NAS en de share van het andere apparaat mounten en overpompen maar :)
Enige linux kennis is dan wel handig, anders gewoon filecopy starten vanaf pc en gaan met die banaan.
Je kunt natuurlijk ook de popcorn hour nog via usb aan je pc hangen en het zo overzetten.
Wat ook nog kan is de pch aan je NAS knallen via usb en via de webinterface / telnet de boel overzetten.
Via de webbased file manager gaat het ook een stuk sneller omdat het niet eerst langs de client hoeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
crazytaxi819 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 07:39:
[...]

Zal vooral file transfer zijn en squeezebox draaien. Maar geheugen is retatief goedkoop, dus als het zin heeft, doe ik wel...
File transfer heeft 't geen zin. Squeezebox misschien als je alle toeters en bellen aan wilt zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppol
gisteren mijn DS110j binnengekregen. Ik heb dan toch maar gewoon 2.2 erop gezet. Ben wel even 1 uurtje bezig geweest met het zorgen voor toegang van buitenaf. Had een beetje problemen met poorten open zetten van mijn router. Nu werkt alles naar behoren, alleen de kopieer snelheid over lan is tergend traag. 5,5 mb/'s. Nu kan ik het niet precies zien omdat ik mac gebruik, maar heb het even uitgerekend. Denk dat het sneller kan, maar mijn router is dan ook peop. (Thomson nogiets, KPN experia box)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

laat maar, gefixed...

[ Voor 98% gewijzigd door Harmen op 29-01-2010 16:46 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppol
@ Harmen, geen idee. Miss werkt de Beta gewoon nog niet goed :)

BREAKING NIEUWS:
Ik heb zojuist mijn USB sound kaart van steelseries (pricewatch link onderaan) aangesloten. En het WERKT!!
Ik kan nu vanaf de bank muziek aan zetten op mijn boxen. het werkt via laptop iig. Ik moet nog even kijken of het met mijn iphone ook een beetje fatsoenlijk werkt. Maar dit is wel heel erg relaxed :)

pricewatch: Steelseries Siberia USB Soundcard (wit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelos
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Huppol schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 13:42:
@ Harmen, geen idee. Miss werkt de Beta gewoon nog niet goed :)

BREAKING NIEUWS:
Ik heb zojuist mijn USB sound kaart van steelseries (pricewatch link onderaan) aangesloten. En het WERKT!!
Ik kan nu vanaf de bank muziek aan zetten op mijn boxen. het werkt via laptop iig. Ik moet nog even kijken of het met mijn iphone ook een beetje fatsoenlijk werkt. Maar dit is wel heel erg relaxed :)

pricewatch: Steelseries Siberia USB Soundcard (wit)
Relaxed. Ik had hier ook een vraag over gesteld en heb ook gezocht op diverse flora. Waar ik al wel achter ben is dat het browsen mbv mijn iPhone in de webinterface van audiostation niet echt lekker werkt. Wellicht dat het beter gaat met firmware 2.3 aangezien daar het een en ander is verandert in Audiostation.
Het mooiste zou zijn dat er in de DS Audio app er een knopje USB speakers aan/uit zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

gefixed, igonore me.

[ Voor 98% gewijzigd door Harmen op 29-01-2010 16:47 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harmen schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 14:05:
[...]Heb het gevoel dat ergens iets achter blijft.
Er blijft zeker iets achter. Bij mij was het zo dat na verwijderen en herinstalleren alle settings er nog in zaten. Dus de ini file was er nog.

Maar er lijkt hoop te zijn - 0.5 is bijna definitief en de lijst met opgeloste issues is volgens mij van toepassing op jouw probleem (en ook op het probleem dat ik met sabnzbd had)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Heb ik dan een nieuwe bug ondekt?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Kan geen kwaad om het sowieso te melden lijkt me?

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Edit, probleem opgelost....
had de cache folder op een usb stickie gezet... denk dat de vele schijf acties de download verstragen. :+
Hoop dat 0.5 er snel aankomt!

Heeft iemand deze al geprobeerd? (0.5 beta 6)
Zitten wel leuke features in, maar wacht liever ff af.

[ Voor 142% gewijzigd door Harmen op 29-01-2010 16:51 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Time out naar 200 zetten ipv 120?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben [NL]
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-08 11:29
Ik heb vandaag mijn DS210J eens uitgepakt en aan het werk gezet, maar na de installatie van SABnzbd+ en het laten downloaden van een nzb, kan ik echt op geen enkele manier bij de bestanden komen die gedownload zijn. Hoe kom ik daar nou bij? Het komt standaard terecht in download/complete, maar die map heb ik niet, althans niet vindbaar en zou hij dus automatisch aan moeten maken. Hoe werkt dit precies en krijg ik dat zichtbaar, ik snap het niet helemaal.

Ook met de standaard downloadmanager, toegewezen te downloaden naar een bestaande map, geeft de bestanden niet weer.

[ Voor 19% gewijzigd door Ruben [NL] op 29-01-2010 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ruben [NL] schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 16:33:
Ik heb vandaag mijn DS210J eens uitgepakt en aan het werk gezet, maar na de installatie van SABnzbd+ en het laten downloaden van een nzb, kan ik echt op geen enkele manier bij de bestanden komen die gedownload zijn. Hoe kom ik daar nou bij? Het komt standaard terecht in download/complete, maar die map heb ik niet, althans niet vindbaar en zou hij dus automatisch aan moeten maken. Hoe werkt dit precies en krijg ik dat zichtbaar, ik snap het niet helemaal.

Ook met de standaard downloadmanager, toegewezen te downloaden naar een bestaande map, geeft de bestanden niet weer.
]
Kijk OF de vorige 55 pagina's OF kijk op het Synology forum OF gebruik Google. Beetje op weg helpen: map moet iets van /volume1/download/complete zijn. De instellingen die er standaard inzitten zijn voor de PC, niet voor een NAS.
Pagina: 1 ... 14 ... 66 Laatste

Dit topic is gesloten.