Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:49
Ruben [NL] schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 16:33:
Het komt standaard terecht in download/complete, maar die map heb ik niet, althans niet vindbaar en zou hij dus automatisch aan moeten maken. Hoe werkt dit precies en krijg ik dat zichtbaar, ik snap het niet helemaal.
Je moet een map natuurlijk wel sharen voordat je er bij kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuLPMaN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-08 19:30
Mental schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 00:52:
[...]

Via telnet/ssh inloggen op óf je popcorn óf je NAS en de share van het andere apparaat mounten en overpompen maar :)
Enige linux kennis is dan wel handig, anders gewoon filecopy starten vanaf pc en gaan met die banaan.
Je kunt natuurlijk ook de popcorn hour nog via usb aan je pc hangen en het zo overzetten.
Wat ook nog kan is de pch aan je NAS knallen via usb en via de webinterface / telnet de boel overzetten.
Ik heb de PCH via USB aan de NAS gekoppeld en zie nu een usbshare1. Deze is echter maar 200 mb groot, terwijl de HDD in de PCH veel groter is!

Bladiebla!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rommel
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:55
Heb al een tijdje een DS209+ met 2 1 TB schijven van Western Digital in RAID 1 staan voor van alles, muziek, foto's etc. Laatste tijd heb ik nogal last dat de 2 hard disk ledje simultaan knipperen(niet een oranje kleur, gewoon geel), merk in de prestaties wel dat het apparaat veel slomer is. Als ik dan Foobar aanzet voor me muziek hapert me muziek enorm. Merk het ook als ik de gedeelde mappen bekijk, klik op een map dan blijft hij ff hangen (wat soms misschien 30 seconden duurt) en dan pas zit ik in de map.

Maar wat het nou is :s Dacht zelf dat hij de harde schijven aan het controleren was ofzo, maar ik kan nergens wat vinden. Verder is de status ook goed volgens s.m.a.r.t. Dan restart ik hem en daarna is alles weer prima.

Everything that has a beginning has a end

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
Thanks to paella

Inderdaad nieuwe firmware met ondersteuning voor Advanced Format Technology (i.p.v. 512bytes sectors 4096bytes sectors)
http://www.wdc.com/wdprod...papers/en/2579-771430.pdf

Denk dat Synology eerste is met support hiervoor _/-\o_

Dan nog iets leuk :9~
Synology® Releases Toolchain for the Synology DiskStation DS1010+

Taipei, Taiwan—January 28, 2010—Synology® Inc. today released toolchain for Synology DiskStation DS1010+ for the open source community to develop and install third-party applications on the Synology DiskStation.

The toolchain consists of a compiler and linker to transform source code into an executable program, along with libraries or kernel modules to run on the Synology DS1010+.

"With the release of the toolchain, we have opened up the ability for users and system integrators to develop and install third-party applications on Synology DiskStations," said Edward Lin, marketing director of Synology Inc.

Availability

The Synology toolchain for the DS1010+ is available for free download at:

http://sourceforge.net/projects/dsgpl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Dat is inderdaad goed nieuws!
Nu nog DSM 2.3 official en ik ben helemaal happy :9

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-09 11:55
Mijn DS209 weigert om na installatie van de squeezebox server software in standby te gaan. En ja, ik heb de tips al opgevolgd van de site (software update uitschakelen in de Squeezebox software).

Daarnaast heb ik toch het gevoel dat films minder vloeiend zijn. Is Squeezebox zulke "heftige" software ?

[ Voor 3% gewijzigd door party42 op 30-01-2010 23:33 ]

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

crazytaxi819 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 17:53:
Even een vraagje, heeft het zin om een DS-409 een geheugen-upgrade te geven? bv een 512mb of 1gb module? Ipv de standaard 256mb? Ik heb wel gehoord dat je hierdoor je garantie vervalt. Maar belangrijk is ook dat het uberhaubt wel zin heeft...weet iemand dit toevallig? (zonder dat ik 55 bladzijde moet doorlezen...) ;-)
Volgens mij kun je het geheugen van een DS-409 niet upgraden, omdat het vastgesoldeerd zit op het moederbord. Zijn er mensen met een 409 bij wie dit anders is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrycan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-11-2022
Afgelopen vrijdag mijn DS210J opgehaald, en ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben over het apparaat.
Heb er 1 WD 750Aaks schijf inzitten. Dat is zo´n green disk geval.
Op de meegeleverde software stond al DSM2.2 dus heb die verder niet hoeven te downen
Wel wat opvallende zaken:
  • In de pdf handleiding dacht ik op te maken dat de locatie van disk 1 het dichtst bij het frame zit. Heb hier dan ook de schijf geplaatst. Hij geeft echter aan dat dit disk 2 genoemd wordt. ach ja.
  • soms komt het voor in DSM2.2 dat bepaalde rechten die je zet op een groep van mappen,
    via filestation alleen op de eerste map gezet worden. Ook was ik een keer de groepsrechten weer kwijt
    op een map
  • ook maakt Sabnzbd mappen aan waarop je standaard geen rechten hebt in de incomplete map.
    terwijl hier zelf wel genoeg rechten op staan.
Overigens gaat downloaden via Sabnzbd toch aardig snel! Met 4 connecties downloadde ik een file van
11 Gig in:
[Time-Taken]: 1 hour 42 minutes 12 seconds
[Avg-Speed]: 1901kB/s
En dat voor een DS210J!
En ja dan gebruikt hij behoorlijk wat cpu. Maar zelfs dan nog is de DS210J te benaderen via management console, maar ook via mijn WD TV Live. Kon nog prima media bekijken!
PAR-INFO => Verified in 1016.0s, all files correct
RAR-INFO=> Unpacked 1 files/folders in 1160.8s

Nog wat opmerkingen over Sabnzbd:
  • standaard staat bij config/switches "Pause downloading during post processing" niet aangevinkt.
    heb ik bewust wel gedaan anders staat hij teveel tegelijk te doen
  • ik paste de snelkoppeling naar de NZB-file bij de "add new downloads" pagina. Hierdoor hoeft deze niet
    in een bepaalde map opgeslagen te worden.
  • speedlimits schedulen werkt bij mij niet.
  • bepaalde configuratie settings moest ik een paar keer instellen en saven voordat deze goed opgepakt werden.
  • Downloaden van RSS feeds werkt perfecto via nzbindex.nl. Hier kun je je eigen rss/feeds samenstellen. Op die manier kun je bijv zeggen dat hij standaard x dagen moet terugkijken en alleen zoeken naar bepaalde keywords. Handig voor downloaden van series.

<nope geen vermeldingen van hoe snel mijn systeem wel niet is>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Op de brackets intern staan de aanduidingen ( HDD1 / HDD2 )
En verder is hij qua performance hetzelfde als de 'oude' DS109, en die doet het hier al een jaar perfect

( onder dezelfde omstandigheden die Jerrycan beschrijft )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:45
Ik heb gisteren de beta van firmware 2.3 geinstalleerd op mijn DS-107+, het zag er allemaal erg goed uit. Vooral de vernieuwe filestation is handig om bestanden te slepen en droppen op je Synology. Helaas was de vreugde van korte duur. Muziek afspelen begon te schokken als ik ondertussen andere bestanden opende vanaf de 107+, had ik voorheen niet. Heb nu al 4x gehad dat de 107+ niet meer in het netwerk te vinden is (het pad is niet beschikbaar).

Nu wil ik gaan downgraden naar de 2.2 versie. De 1 zegt dat het kan, de andere zegt dat het niet mogelijk is. Ik krijg van de 107+ de melding dat de huidige firmware de recentste is. Iemand een idee hoe je toch kan downgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:56

Robtimus

me Robtimus no like you

Via de web interface kun je inderdaad alleen maar upgraden, niet downgraden. Volgens mij is je enige optie een volledige reinstall via de Syno Assistent op je PC.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ben je met die re-install ook data kwijt? Hoe kan je via de assistant een re-install doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:26

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

party42 schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 10:13:
Mijn DS209 weigert om na installatie van de squeezebox server software in standby te gaan. En ja, ik heb de tips al opgevolgd van de site (software update uitschakelen in de Squeezebox software).
Daarnaast heb ik toch het gevoel dat films minder vloeiend zijn. Is Squeezebox zulke "heftige" software ?
De mijne gaat wel slapen, echter wordt ie s'nachts nog een aantal keer wakker.
Aan de logs te zien ligt het aan Squeezebox server.
Je kan de hibernate debug aanzetten en kijken wat het veroorzaakt.

Ga het vannacht ff proberen. kijken wat eruit komt.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:56

Robtimus

me Robtimus no like you

Binnetie schreef op zondag 31 januari 2010 @ 16:53:
Ben je met die re-install ook data kwijt?
Yep, dus wel even vooraf backuppen. Je kunt je config via de web interface eerst exporteren, en later weer importeren.
Hoe kan je via de assistant een re-install doen?
Je zal vast wel ergens kunnen rechtsklikken ofzo in de management interface.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:09
Binnetie schreef op zondag 31 januari 2010 @ 13:30:
Muziek afspelen begon te schokken als ik ondertussen andere bestanden opende vanaf de 107+, had ik voorheen niet. Heb nu al 4x gehad dat de 107+ niet meer in het netwerk te vinden is (het pad is niet beschikbaar).
Komt dit niet doordat de DS alle media bestanden opnieuw aan indexeren is? Heb zelf ook een 107+ en is keer na firmware update 2 dagen bezig geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmulder6
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-05 15:57
Hallo,

ik ben aan het orienteren naar een NAS en ben eral van overtuigd dat het een Synolgy 2-bay NAS moet worden. Nu alleen nog welke van de 3. Ik wil er in ieder geval de squeezebox software op draaien, de mail-optie overweeg ik ook sterk en SABnzbd ga ik ook zeker gebruiken.

De DS210J heeft een leuke upgrade gekregen tov de DS209J, maar is hij nu sterk genoeg om aan de bovenstaande te voldoen?
Uiteraard is er de DS209, maar zijn er al geruchten of de opvolger (DS210) er binnenkort aankomt, als deze een soortgelijke upgrade krijgt als de J-versie dan is het wellicht de moeite waard hierop te wachten.

Wie heeft er met een soortgelijke opstelling ervaring en kan mij hiermee helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@mmulder6, er staan genoeg ervaringen in dit topic. Gebruik de zoekoptie.

Merty heeft een Sabnzbd gemaakt, sinds gisteravond online.
Ben hem nu aan het proberen. Ziet er stukken beter uit.

Linkje

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harmen schreef op maandag 01 februari 2010 @ 08:21:
Merty heeft een Sabnzbd gemaakt, sinds gisteravond online.
Ben hem nu aan het proberen. Ziet er stukken beter uit.
Goed nieuws! Vanavond even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-08 20:12
Ik ben nog steeds tevreden met mijn DS209+II (met 2x 1,5 TB samsung HD154UI). Sinds kort ook een externe USB, (1,5 tb WD) eraan hangen, werkt ook. Ik gebruik deze USB schijf voor backups. Ik heb nu een backup taak aangemaakt en daarin staat dat 1x per week op zondag om middernacht een incrementele backup gemaakt moet worden. Dat is alleen eigenlijk niet wat ik wil, ik wil namelijk een backup regel aanmaken die een incrementele backup maakt zodra ik de usb schijf erin hang. Ik wil de externe USB schijf namelijk niet continu aan de 209 hangen maar gewoon opruimen als de backup klaar is en als het weer tijd is voor een backup, dan pak ik hem en hang em eraan.

Iemand ideeen hoe dit te realiseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLambo
  • Laatst online: 14-09 08:23

McLambo

MTB Junky

Ik heb me nu een aantal dagen flink kunnen uitleven op de DS209.

Toen ik hem uit de doos haalde dacht ik: Moet dit stuk plastick nou 230 euro kosten?? :(

Maar nu we een aantal dagen verder zijn, ben ik toch wel onder de indruk van wat dit kleine witte kastje allemaal kan! _/-\o_

Ik heb ondertussen ook mijn favoriete torrent client, Transmission, erop gekregen, en via de SPL configfile editor kan ik deze nu ook helemaal zo configureren zoals ik wil. Verder werkt Filestation 2 erg lekker.

In plaatst van een dedicated mac pro die fileserver was, staat nu het kleine witte kastje te pruttelen, en qua services voor de eindgebruikers is er geen verschil merkbaar. Hij download en upload terwijl de Mac's in het netwerk time-machine backups wegschrijven, er beneden series worden gekeken en ondertussen luister ik muziek via Audiostation. Als ik dan in de resource monitor kijk wordt er minder dan 70% CPU verbruikt. De fan draait onhoorbaar, en ik heb nog niet meegemaakt dat deze harder ging ivm hoge load.

Ja, ik ben uiterst tevreden! Op dit moment heb ik slechts een 100mb/s netwerk, en dat is wel echt een bottleneck nu. Dus binnenkort maar eens naar een Gigabit switch uitkijken.

3 dingen die ik op dit moment nog aan het uitwerken ben zijn:
  1. Transmission Upload niet/bijna niet. Op de Mac draaide ik ook transmission, en daar staat de upload vol. Poorten staan open
  2. Ik zoek nog een tooltje of plugin voor filestation die RAR automatisch uitpakt, of het mogelijk maakt om UNRAR te queue'en. Als ik bv een download heb met 24 RAR bestanden, moeten ze nu individueel via file-station uitgepakt worden (sneller dan via pc) en ik moet wachten tot 1 klaar is tot ik met de volgende verder kan.
  3. Ik moet op de een of andere manier een backup van de DS209 zien te krijgen op een andere device. Ik heb al gezien dat DiskStation hier verschillende mogelijkheden voor bied, dus dat gaat volgens mij ook helemaal goed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-07 19:40
Als er nog mensen zijn met een CS406 of CS406e die een recentere firmware wensen, sinds enige tijd plaats ik de releases op mijn site. Voor de 406e is 2.3.1118 ook beschikbaar, alleen wacht ik met het uitgeven daarvan omdat ik nog niemand gevonden heb die hem kan testen.

http://forum.synology.com...ewtopic.php?f=128&t=14130

Upgraden van 2.0.731 naar 2.3.1118 gaat niet zonder 2.1 of 2.2 eerst te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Ben ook ff aan de slag gegaan met RSS feeds.
Werkt best prettig moet ik zeggen, in sabnzb paste je de link van de feed.
Elke zoveel tijd checked sabnzb of er nieuwe posts zijn.

Gebruik nu tvnzb.eu, genoeg keuze. Echter geen nederlandse ondertiteling bij series.
Zijn er andere intressante RSS feeds sites?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrycan
Harmen schreef op maandag 01 februari 2010 @ 15:26:
Zoals ik hierboven al zei: nzbindez.nl
Het grappige is daar namelijk juist dat je zelf de zoekstring samenstelt en dat er on the fly een RSS feed pagina voor jouw zoekcriterea gemaakt wordt. Wellicht dat je op die manier ook de ondertitel newsgroup kunt opsporen...

By the way: ik heb de tijd dat hij moet kijken naar RSS - feeds op 2 uur gezet, zodat in ieder geval de harddisk 2 uur kan slapen (mits niets gevonden).

1 nadeel overigens: als er 2 posts zijn van 1 aflevering van een serie, worden ze beide gedownloaded.
Had ik vannacht wederom. Maarja dat is bij te stellen door dan maar te zoeken naar de post van 1 bepaalde poster ofzo.

[ Voor 30% gewijzigd door Jerrycan op 01-02-2010 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superstudent
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-01-2022
Heren, ik volg het topic alweer een tijdje. En heb best wel veel gelezen over de verschillende NAS mogelijkheden. Heb deze post eerst in het NAS topic gezet, maar werd hiernaartoe verwezen.
Ik denk dat voor mij prijs/kwaliteit/snelheid gezien de Synology DS209 het beste is.

1. Ik wil deze vooral gebruiken om centraal documenten en foto's op te slaan en daar meteen een backup van te maken. De backup moet eigenlijk op twee manieren gebeuren. Op twee onafhankelijke schijven (dus niet in RAID) in de DS209 zelf, dus een aantal mappen selecteren die op gezette tijden van schijf A naar schijf B worden gesynchroniseerd. En daarbij wil ik een externe schijf 1x per week eraan hangen om deze mappen dan nog extern te backuppen. Is dit mogelijk met de DS209? Ik kan alleen veel info vinden over RAID m.b.t. de DS209, maar ik wil echt twee aparte schijven (die dus onafhankelijk van elkaar zijn).

2. Dan heb ik nog een puntje, ik heb al 2 schijven van een vorig project:
2x Western Digital 1TB SATA300 16MB, WD10EACS
Ik heb hier al slechte verhalen over gelezen m.b.t. het LCC probleem (het zogenaamde stop/start count probleem). Zijn deze schijven met een firmware update te fixen zodat ze in de DS209 draaien zonder dat ze elke 30s geparkeerd worden (wat de levensduur enorm verkort)?
Volgens anderen zou dit de oplossing moeten zijn:
http://www.synology.com/s...how.php?q_id=407&lang=enu
Maar, volgens deze meneer helpt dat niet omdat de timer in de schijven niet boven de 25s gaan:
http://forum.synology.com....php?f=124&t=11682#p54852
Heeft iemand van jullie hier nog tips over?

3. Nog een laatste puntje, ik vroeg me af of het mogelijk is om op de DS209 een VPN server te laten draaien?
Veel vraagjes, en ik hoop dat iemand me daarmee kan helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:08
VPN is, volgens mij, geen kant en klare package voor. Dan moet je zelf iets gaan knutselen.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Harmen schreef op maandag 01 februari 2010 @ 15:26:
Ben ook ff aan de slag gegaan met RSS feeds.
Werkt best prettig moet ik zeggen, in sabnzb paste je de link van de feed.
Elke zoveel tijd checked sabnzb of er nieuwe posts zijn.

Gebruik nu tvnzb.eu, genoeg keuze. Echter geen nederlandse ondertiteling bij series.
Als het alleen voor TVseries is, dan is mijn ultieme advies de volgende :
http://www.mytvnzbrss.com/

Je kan aanvinken welke series je volgt, en in welk formaat je ze wilt ( HD / non-HD / both )
en dan krijgt hij de feed van tvnzb.com.
Hier staat de RSS op 6 uur, en elke dag haalt hij netjes van de voorgaande uren op, nooit dubbele

en met de rename optie van sabnzb maakt hij mooi folders aan, en sorteert het op naam & seizoen

Het is fire & forget
( een keer per week checkt een script van de site of er nieuwe tvseries zijn, en die worden dan toegevoegd, en kan je die aan je personal feed toevoegen )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 18:00
Superstudent schreef op maandag 01 februari 2010 @ 16:10:
Heren, ik volg het topic alweer een tijdje. En heb best wel veel gelezen over de verschillende NAS mogelijkheden. Heb deze post eerst in het NAS topic gezet, maar werd hiernaartoe verwezen.
Ik denk dat voor mij prijs/kwaliteit/snelheid gezien de Synology DS209 het beste is.

1. Ik wil deze vooral gebruiken om centraal documenten en foto's op te slaan en daar meteen een backup van te maken. De backup moet eigenlijk op twee manieren gebeuren. Op twee onafhankelijke schijven (dus niet in RAID) in de DS209 zelf, dus een aantal mappen selecteren die op gezette tijden van schijf A naar schijf B worden gesynchroniseerd.
Heren? ;)

Ik weet niet of dit kan, maar waarom geen RAID1? Heb je 2 identiek gemirrorde schijven. Mocht er een kapot gaan blijf je gewoon doordraaien en heb je altijd een actuele backup van alles. Ik zie het nut niet in van alleen een paar mappen synchroniseren (als dit al kan in een synology) als je die 2 HDD toch nergens anders voor gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
jongetje schreef op maandag 01 februari 2010 @ 17:49:
[...]

Heren? ;)

Ik weet niet of dit kan, maar waarom geen RAID1? Heb je 2 identiek gemirrorde schijven. Mocht er een kapot gaan blijf je gewoon doordraaien en heb je altijd een actuele backup van alles. Ik zie het nut niet in van alleen een paar mappen synchroniseren (als dit al kan in een synology) als je die 2 HDD toch nergens anders voor gebruikt.
Raid 1 is geen backup, nl. gaat je synology stuk dan heb je niets meer, druk je per ongeluk op delete, heb je ook niets meer (want ook in de mirror schijf is het weg). Raid 1 is gewoon handig om als er een schijf kapot gaat gewoon met alles weer verder te kunnen gaan. Essentieel voor webwinkels, administraties, etc etc (en hobbyisten zoals ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
Harmen schreef op zondag 31 januari 2010 @ 17:25:
[...]

De mijne gaat wel slapen, echter wordt ie s'nachts nog een aantal keer wakker.
Aan de logs te zien ligt het aan Squeezebox server.

Ga het vannacht ff proberen. kijken wat eruit komt.
raar. bij mij gaat 'ie 's nachts gewoon uit en volgende dag gewoon weer aan, dat is het probleem niet. Het betreft echt het in slaap laten vallen van de schijven....
hoe doe je dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
wheeler schreef op zondag 31 januari 2010 @ 20:21:
[...]

Komt dit niet doordat de DS alle media bestanden opnieuw aan indexeren is? Heb zelf ook een 107+ en is keer na firmware update 2 dagen bezig geweest.
Daar dacht ik ook aan, maar telkens na een paar uurtjes is de 107+ niet meer bereikbaar. Niet op zijn vaste ipadres. Heb paar keer gehad dat de Assistent hem ook niet kon vinden en 1x had hij een heel ander adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 18:00
witteveder schreef op maandag 01 februari 2010 @ 18:06:
[...]
Raid 1 is geen backup, nl. gaat je synology stuk dan heb je niets meer, druk je per ongeluk op delete, heb je ook niets meer (want ook in de mirror schijf is het weg). Raid 1 is gewoon handig om als er een schijf kapot gaat gewoon met alles weer verder te kunnen gaan. Essentieel voor webwinkels, administraties, etc etc (en hobbyisten zoals ik).
Dat snap ik, maar hij zegt al regelmatig een backup te maken op een externe schijf dus lijkt me niet zo'n heel groot risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony L
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-11-2015
Ik zit met een raar probleem met OSX. Op het moment dat ik iets van de ene share naar de andere wil verplaatsen dan lijkt hij wel of hij dat via mijn laptop wilt versturen.

/volume1/downloads/<naam>.iso --> laptop --> /volume1/games/<naam>.iso

Nu is het wel leuk dat ik elke keer met SSH mag inloggen en de boel via "mv" mag verplaatsen maar kan het ook makkelijker? Ik begrijp niet goed waarom hij het eerst naar mijn laptop wilt trekken om het vervolgens weer terug te sturen.

Wat ik heb gemerkt:
1. Als ik met één finder werk, en in dezelfde share dingen verplaats dan gaat het instant (dus bijvoorbeeld van /volume1/downloads/complete/<naam>.iso --> /volume1/downloads/<naam>.iso)
2. Als ik bovenstaande doe met 2 finders, dan gaat het extreem traag (ik sleep finder /volume1/downloads/complete/<naam>.iso naar de andere finder /volume1/downloads/<naam>.iso).

Ik heb btw ook geen idee hoe ik in één en dezelfde finder blijf en dan naar de root ga van de Synology. Hij opent bij mij altijd een nieuwe waardoor alles waarschijnlijk weer extreem traag gaat). Ik zit trouwens op OSX 10.6.2.

PSN: Norfirin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:31

Royz

Kleurenblind!!

FreshMaker schreef op maandag 01 februari 2010 @ 17:10:
[...]

Als het alleen voor TVseries is, dan is mijn ultieme advies de volgende :
http://www.mytvnzbrss.com/

Je kan aanvinken welke series je volgt, en in welk formaat je ze wilt ( HD / non-HD / both )
en dan krijgt hij de feed van tvnzb.com.
Hier staat de RSS op 6 uur, en elke dag haalt hij netjes van de voorgaande uren op, nooit dubbele

en met de rename optie van sabnzb maakt hij mooi folders aan, en sorteert het op naam & seizoen

Het is fire & forget
( een keer per week checkt een script van de site of er nieuwe tvseries zijn, en die worden dan toegevoegd, en kan je die aan je personal feed toevoegen )
Ik krijg constant Failed to add url. Wat doe ik verkeerd :? (reason=NzbParser instance has no attribute 'groups', line=0)

[ Voor 3% gewijzigd door Royz op 01-02-2010 21:44 ]

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superstudent
jongetje schreef op maandag 01 februari 2010 @ 17:49:
[...]

Heren? ;)

Ja RAID 1 is leuk als je alles gemirrorred wilt hebben. Maar ik heb 2x een 1TB schijf, en daarvan wil ik hooguit een paar honder GB mirrorren, de rest zal films en muziek zijn. Dus zonde om dat allemaal in RAID 1 te hebben. Maar ik kan nergens vinden of de Synology's (en dan in het bijzonder de 209) dit ondersteunen. Gewoon een schijf A en B met een paar mappen simpel gemirrorred. Dit is toch geen bijzondere bewerking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:52
Tony L schreef op maandag 01 februari 2010 @ 19:38:
Ik zit met een raar probleem met OSX. Op het moment dat ik iets van de ene share naar de andere wil verplaatsen dan lijkt hij wel of hij dat via mijn laptop wilt versturen.

/volume1/downloads/<naam>.iso --> laptop --> /volume1/games/<naam>.iso

Nu is het wel leuk dat ik elke keer met SSH mag inloggen en de boel via "mv" mag verplaatsen maar kan het ook makkelijker? Ik begrijp niet goed waarom hij het eerst naar mijn laptop wilt trekken om het vervolgens weer terug te sturen.

Wat ik heb gemerkt:
1. Als ik met één finder werk, en in dezelfde share dingen verplaats dan gaat het instant (dus bijvoorbeeld van /volume1/downloads/complete/<naam>.iso --> /volume1/downloads/<naam>.iso)
2. Als ik bovenstaande doe met 2 finders, dan gaat het extreem traag (ik sleep finder /volume1/downloads/complete/<naam>.iso naar de andere finder /volume1/downloads/<naam>.iso).

Ik heb btw ook geen idee hoe ik in één en dezelfde finder blijf en dan naar de root ga van de Synology. Hij opent bij mij altijd een nieuwe waardoor alles waarschijnlijk weer extreem traag gaat). Ik zit trouwens op OSX 10.6.2.
ik heb precies het zelfde
mijn laptop werkt dan ook als doorgeef luik.
Zie ook dat de upload en download dan zogoed als exact gelijk is.

Het gebeurd ook als ik van bijvoorbeeld van mijn timecapsule naar de DS110J kopieer. Die 2 staan naast elkaar met 1 gbit connectie er tussen, dan kopieert hij ook eerst naar laptop en dan door naar de NAS
het is mij verder ook nog niet gelukt om de TC te zien op de NAS.
Terwijl dit ook gewoon een soort NAS is.

Wat ik wel heb gemerkt als je het via FILESTATION naar een andere map kopieert dan gaat het wel snel.
dus inloggen op FS, en dan kopieren gaat het wel goed.
Maar dit vind ik niet echt de "manier"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 20:08

Edgarz

Tweako-active since1986

Ik krijg deze week mijn 2909+ II binnen en wil hierop kissDX server installeren voor mijn DP600 (ancient, I know). In de installatiehandleiding wordt gerefereerd naar het volume waarop de media mappen staan. Met 1 schijf een eitje, maar kan dit ook als ik de twee aanwezige schijven configureer als RAID0 of JBOD? Want waar staan de mappen dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Royz schreef op maandag 01 februari 2010 @ 21:19:
[...]

Ik krijg constant Failed to add url. Wat doe ik verkeerd :? (reason=NzbParser instance has no attribute 'groups', line=0)
Je hebt de doelmap wel 'open' staan ? ( write enabled ?)
En toevoegen gaat dmv de link die je na save krijgt ( copy-paste )

Hier op een schone install geen problemen gevonden ( 0.5 RC3 )
Links via nzbmatrix en nzb.org worden ook netjes opgenomen in de todolist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:12
M'n local backups mislukken sinds kort! Ik heb onlangs met wat files geschoven vanuit m'n Mac op m'n DS409+ en nu krijg ik op ENKELE (!) van die files als ik in het logboek van m'n backup kijk:
"Failed to convert resource fork file"

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackmen
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-08 17:41
Volg al een tijdje dit forum en heb veel kunnen leren van de ervaringen. Heb zelf een DS209 met momenteel nog één Samsung HD154UI. Met succes SABnzb+ geïnstalleerd, hibernation werkt prima 8)

Nu vind ik eigenlijk dat met name de ventilator in een stille ruimte nog wel wat "lawaai" maakt. Gebruik momenteel de 3.5 inch mode. Nu denk ik er over om de ventilator in de 2.5 inch mode te plaatsen. Dan is de DS209 lekker stil. Weten jullie wat acceptabele temperaturen zijn voor de DS209 en de HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLambo
  • Laatst online: 14-09 08:23

McLambo

MTB Junky

The Fatal schreef op maandag 01 februari 2010 @ 23:21:
[...]

ik heb precies het zelfde
mijn laptop werkt dan ook als doorgeef luik.
Zie ook dat de upload en download dan zogoed als exact gelijk is.

Het gebeurd ook als ik van bijvoorbeeld van mijn timecapsule naar de DS110J kopieer. Die 2 staan naast elkaar met 1 gbit connectie er tussen, dan kopieert hij ook eerst naar laptop en dan door naar de NAS
het is mij verder ook nog niet gelukt om de TC te zien op de NAS.
Terwijl dit ook gewoon een soort NAS is.

Wat ik wel heb gemerkt als je het via FILESTATION naar een andere map kopieert dan gaat het wel snel.
dus inloggen op FS, en dan kopieren gaat het wel goed.
Maar dit vind ik niet echt de "manier"
Dit zijn gewoon de basis princiepes van file copies. Versleep je iets op hetzelfde volume, dan wordt het gemoved, en dit gaat heel snel (alleen index tables worden aangepast), ga je naar een ander volume, dan wordt het gekopieerd. Als je dus snel iets wil verplaatsen op de Syno, dan kun je het beste hier filestation voor gebruiken, dan gaat het intern, en hoeft niet alles 2x over je LAN/WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
McLambo schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 08:45:
[...]

Dit zijn gewoon de basis princiepes van file copies. Versleep je iets op hetzelfde volume, dan wordt het gemoved, en dit gaat heel snel (alleen index tables worden aangepast), ga je naar een ander volume, dan wordt het gekopieerd. Als je dus snel iets wil verplaatsen op de Syno, dan kun je het beste hier filestation voor gebruiken, dan gaat het intern, en hoeft niet alles 2x over je LAN/WIFI
of telnet (putty.exe), is lekker snel simpel, je hebt ook maar een minimum aan unix commando nodig :-)

cd en mv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb nu een paar dagen 2.3 beta draaien op mijn DS209 en ben hier heel tevreden over, hij draait stabiel en de nieuwe filestation is een verademing.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met RAW bestanden in photo station. Ik heb voor de test een 15-tal foto's in een mapje gezet, van verschillende camera's (350D, 30D, 50D, 7D), zowel RAW, als sRAW en mRAW.

Het inlezen begon toen ik de map probeerde te openen in de browser. Hierna is hij minimaal 5! uur beziggeweest om al deze bestanden in te lezen. Ik ben eigenlijk al tevreden als hij de embedded preview uitleest. Met deze snelheid produceer ik sneller foto's, dan dat hij het in kan lezen al staat hij 24 uur per dag te draaien.

Wat is jullie ervaring?

[ Voor 4% gewijzigd door Magic op 02-02-2010 11:54 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

FreshMaker schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 07:33:
[...]

Je hebt de doelmap wel 'open' staan ? ( write enabled ?)
En toevoegen gaat dmv de link die je na save krijgt ( copy-paste )

Hier op een schone install geen problemen gevonden ( 0.5 RC3 )
Links via nzbmatrix en nzb.org worden ook netjes opgenomen in de todolist
Heb idd de link cope paste in de Add URL field. Vervolgens probeert hij hem op te halen en komt in resultaten als Failed to add URL. In de foutmeldign staat dan: reason=NzbParser instance has no attribute 'groups', line=0 :(

heb overigens nog geen 0.5 RC3, wellicht dat het hierin opgelost is?

[ Voor 5% gewijzigd door Royz op 02-02-2010 12:01 ]

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Royz schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 12:01:
[...]

Heb idd de link cope paste in de Add URL field. Vervolgens probeert hij hem op te halen en komt in resultaten als Failed to add URL. In de foutmeldign staat dan: reason=NzbParser instance has no attribute 'groups', line=0 :(

heb overigens nog geen 0.5 RC3, wellicht dat het hierin opgelost is?
Voor de duidelijkheid, je zit toch wel in het RSS scherm ?

Daar kan je dan een label toekennen ( feed 1 ) de url plaatsen en categorieen toekennen ( die maak je dan weer aan in je categorietab

Ik heb er nooit zo'n melding gehad namelijk

ik ben op mijn werk, dus kan niet goed checken

[ Voor 3% gewijzigd door FreshMaker op 02-02-2010 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonneschijn
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 29-08 13:34
hackmen schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 08:43:
Volg al een tijdje dit forum en heb veel kunnen leren van de ervaringen. Heb zelf een DS209 met momenteel nog één Samsung HD154UI. Met succes SABnzb+ geïnstalleerd, hibernation werkt prima 8)

Nu vind ik eigenlijk dat met name de ventilator in een stille ruimte nog wel wat "lawaai" maakt. Gebruik momenteel de 3.5 inch mode. Nu denk ik er over om de ventilator in de 2.5 inch mode te plaatsen. Dan is de DS209 lekker stil. Weten jullie wat acceptabele temperaturen zijn voor de DS209 en de HD.
Ik heb sinds 2 weken ook een DS209 (met dezelfde HD) en heb de fan ook even op 2.5" mode gezet. Ik zag dat de HD temp in enkele minuten al 3 graden opliep. Toen heb ik de fan weer in 3.5" mode gezet.

Ik heb trouwens afgelopen weekend een backup gemaakt van de DS209 naar een USB disk via het geinstalleerde backup programma. Een backup van 160 GB duurde 8 uur, dus een snelheid van ongeveer 5.5 MB per seconde. Ik had verwacht dat dit sneller zou gaan. Er liepen ondertussen wel een aantal torrent up/downloads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

FreshMaker schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 12:53:
[...]

Voor de duidelijkheid, je zit toch wel in het RSS scherm ?

Daar kan je dan een label toekennen ( feed 1 ) de url plaatsen en categorieen toekennen ( die maak je dan weer aan in je categorietab

Ik heb er nooit zo'n melding gehad namelijk

ik ben op mijn werk, dus kan niet goed checken
ik upgrade vanavond even naar RC3, eigenlijk kan ik niks zeggen zonder werkende laatste versie. Thanks voor zover ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Die hibernate functie werkt nog steeds niet ideaal.
De mijne gaat prima slapen. Eerste disk na 20min tweede 10min later.

Echter wordt hij soms wakker, meestal na 2 a 3u slaapstand.
Weten jullie of je ook kan debuggen met de de syno_debug_tool?
Dat je bijvoorbeeld kan zien over 3u wat hem uit de slaapstand haalt?

(het alles middeltjes geprobeerd om de packages 'stil' te krijgen)

[ Voor 9% gewijzigd door Harmen op 02-02-2010 14:33 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
Harmen schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 14:33:
Die hibernate functie werkt nog steeds niet ideaal.
De mijne gaat prima slapen. Eerste disk na 20min tweede 10min later.

Echter wordt hij soms wakker, meestal na 2 a 3u slaapstand.
Weten jullie of je ook kan debuggen met de de syno_debug_tool?
Dat je bijvoorbeeld kan zien over 3u wat hem uit de slaapstand haalt?

(het alles middeltjes geprobeerd om de packages 'stil' te krijgen)
zie ook mijn eerdere posts. heb vooral het probleem icm squeezebox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@party42, ja zo'n vermoeden heb ik zelf ook. Hopelijk komt er een fix voor.
Troubleshooting is wel tijdrovend.

Heb synology support nog maar eens aangeschreven. (had nog een call open staan)
Laat nu de DS zonder ethernet kabel ff aanstaan, kijken wat er gebeurd.

[ Voor 41% gewijzigd door Harmen op 03-02-2010 09:22 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superstudent
Hey, heb nog steeds een vraag waar ik geen antwoord op kan vinden. Kan iemand die een Synology 209 heeft, even kijken wat voor soorten schijf opstellingen er ondersteund worden in het "menu". Ik weet dat RAID enzo allemaal mogelijk is, maar ik vroeg me af of het mogelijk is om 2 schijven los erin te zetten, dus schijf A en B die niet gemirrorred zijn. En of het dan mogelijk is tussen deze 2 schijven een bepekrt aantal geselecteerde directories te synchroniseren. Dus niet een RAID 1 opstelling, maar puur 2 aparte schijven met een paar directories die gemirrorred worden. Ben benieuwd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:01

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

Superstudent schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 00:01:
Hey, heb nog steeds een vraag waar ik geen antwoord op kan vinden. Kan iemand die een Synology 209 heeft, even kijken wat voor soorten schijf opstellingen er ondersteund worden in het "menu". Ik weet dat RAID enzo allemaal mogelijk is, maar ik vroeg me af of het mogelijk is om 2 schijven los erin te zetten, dus schijf A en B die niet gemirrorred zijn. En of het dan mogelijk is tussen deze 2 schijven een bepekrt aantal geselecteerde directories te synchroniseren. Dus niet een RAID 1 opstelling, maar puur 2 aparte schijven met een paar directories die gemirrorred worden. Ben benieuwd....
Als ik mij niet vergis kan je gewoon een volume aanmaken per HDD (dat is dan basic ipv JBOD of RAID).
Verder geloof ik niet dat DSM de mogelijkheid biedt tot het synchroniseren van data tussen 2 volumes maar mbv rsync en een cronjob moet zoiets wel kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Je kan backups instellen per map, en die van volume1 naar volume2 of een externe rsync laten lopen

in de admin backups 'aanzetten' en een job toevoegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Superstudent schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 00:01:
Ja, dat kan. Afhankelijk van wat je onder "synchronisatie" bedoeld. Als je bedoeld: op gezette tijden een kopie van map a op schijf 1 naar map b op schijf 2 maken, dan kan het.

Je kunt niet wijzigingen heen en weer synchroniseren, en ook niet realtime.

Maar ik denk dat je dat niet bedoeld, want dan ben je beter uit met een raid 1

[ Voor 18% gewijzigd door Magic op 03-02-2010 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Laatst online: 09-09 07:21

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Magic schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 08:16:
[...]

Ja, dat kan. Afhankelijk van wat je onder "synchronisatie" bedoeld. Als je bedoeld: op gezette tijden een kopie van map a op schijf 1 naar map b op schijf 2 maken, dan kan het.

Je kunt niet wijzigingen heen en weer synchroniseren, en ook niet realtime.

Maar ik denk dat je dat niet bedoeld, want dan ben je beter uit met een raid 1
Wat je natuurlijk wel kan doen is de backup aanvullen met een mount op schijf 2 naar schijf 1. Voor als je niet na wilt denken over welke map je benaderd. Moet je natuurlijk wel even instellen met telnet of ssh, maar met een beetje linux kennis is dat geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:44
Weet iemand een oplossing voor het volgende:
Aan mijn DS207+ heb ik via USB een externe HD van Western Digital hangen.

Ik heb ingesteld dat ie na een 15 min in hibernate moet gaan. Volgens mij gaat ie dat wel, maar de 207+ gaat zelf niet in hibernate. En ddat terwijl ik deze ook ingesteld heb dat ie in hibernate moet gaan.

Vind dit irritant omdat de 207+ dan altijd "vol" aan staat. Mijn tijdelijke oplossing is dan wel om elke keer de stroom van de externe USB HD eraf te halen....

Maar eigenlijk wil ik dit niet. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBloem
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:58
G'middag,

Op mijn Syn. DS409+ had ik mappen aangemaakt. Voor de overzichtelijkheid heb ik een aantal mappen ergens anders aangemaakt. Nu wil ik dus de dubbele verwijderen.
Dit zijn 'hoofdmappen' en op een of andere manier mag ik deze niet verwijderen... :( Zie onderstaande figuur:)
Afbeeldingslocatie: http://img137.imageshack.us/img137/6344/nasp.jpg

Iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Yihaaa schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 10:41:
Weet iemand een oplossing voor het volgende:
Aan mijn DS207+ heb ik via USB een externe HD van Western Digital hangen.

Ik heb ingesteld dat ie na een 15 min in hibernate moet gaan. Volgens mij gaat ie dat wel, maar de 207+ gaat zelf niet in hibernate. En ddat terwijl ik deze ook ingesteld heb dat ie in hibernate moet gaan.

Vind dit irritant omdat de 207+ dan altijd "vol" aan staat. Mijn tijdelijke oplossing is dan wel om elke keer de stroom van de externe USB HD eraf te halen....

Maar eigenlijk wil ik dit niet. Iemand een idee?
Gaat je DS zonder usb schijf wel slapen?
Mijn ervaring is dat er veel problemen zijn met de hibernate functie.

Hoop dat er in de nieuwe beta een oplossing voor komt.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
PaulBloem schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 13:38:
G'middag,

Op mijn Syn. DS409+ had ik mappen aangemaakt. Voor de overzichtelijkheid heb ik een aantal mappen ergens anders aangemaakt. Nu wil ik dus de dubbele verwijderen.
Dit zijn 'hoofdmappen' en op een of andere manier mag ik deze niet verwijderen... :( Zie onderstaande figuur:)
[afbeelding]

Iemand een suggestie?
Dat zijn geen hoofdmappen, maar shares. Deze kun je verwijderen via "management"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony L
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-11-2015
<verwijderd omdat het onjuist was>

[ Voor 93% gewijzigd door Tony L op 03-02-2010 14:03 ]

PSN: Norfirin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Laatst online: 11:56
PaulBloem schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 13:38:
G'middag,

[afbeelding]

Iemand een suggestie?
Die hoofdmappen zijn shares die je aanmaakt en verwijderd vanuit het administratie gedeelte en dus niet vanuit FileStation.

Edit:
offtopic:
Eerst refreshen alvorens te antwoorden. Nuja, zo is het dubbel bevestigd :)

[ Voor 7% gewijzigd door Otherside1982 op 03-02-2010 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBloem
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:58
Otherside1982 schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 14:22:
[...]

Die hoofdmappen zijn shares die je aanmaakt en verwijderd vanuit het administratie gedeelte en dus niet vanuit FileStation.

Edit:
offtopic:
Eerst refreshen alvorens te antwoorden. Nuja, zo is het dubbel bevestigd :)
Ahh natuurlijk ja dat is waar. Is gelijk opgelost.
Bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrycan
Ter info; remco kondigt in het Synology-forum aan dat hij een nieuw package gemaakt heeft voor Sabnzbd 5 RC3 voor de Synology. Nog mooier is de helper die hij gemaakt heeft.
Minimaal de helft van de problemen met SABNZBD die hier vermeld worden zijn met deze update (zeker icm de helper) opgelost!

http://www.synology-forum...=50&t=3907&p=16298#p16298

Hulde! _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Jerrycan op 03-02-2010 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Wow, dat zou werelds zijn zeg :). Maar eerlijk gezegd eerst zien dan geloven ;) Thx voor de tip natuurlijk. Ga meteen 40gb downloaden en uitpakken!

[ Voor 30% gewijzigd door Royz op 03-02-2010 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@Jerrycan, had de hint al eerder gepost in het topic. :)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

WTH ik haalde bij die vorige versie niet meer dan 1,5mb/sec en nu een bestand van 1gb in gemiddeld 2,3mb/sec wat meteen mijn max is. Wauw? :) Gedownload in 6 minutes 36 seconds met een gemiddelde van 2.28 MB/sec

/edit.. kut download kwijt natuurlijk :+

[ Voor 28% gewijzigd door Royz op 03-02-2010 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Laatst online: 17:44
Harmen schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 14:01:
[...]

Gaat je DS zonder usb schijf wel slapen?
Mijn ervaring is dat er veel problemen zijn met de hibernate functie.

Hoop dat er in de nieuwe beta een oplossing voor komt.
Ja dat wel. Daarom vind ik het ook zo raar cq. irritant namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrycan
Harmen schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 15:20:
@Jerrycan, had de hint al eerder gepost in het topic. :)
uhhh ik hou met rss feed alle updates in de gaten van de 2 topics (dus ook jouw reacties hou ik in de gaten) maar was um nog niet tegengekomen dat ie al gereleased was.
Hoe dan ook. Hij is uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moffin
  • Laatst online: 14-09 10:30
Met geen mogelijkheid krijg ik toegang met een gebruiker tot een ftp map. Ik heb een synology DS-210J. De documentatie die ik op internet gevonden heb, is tot op heden niet toereikend geweest. Misschien dat jullie een idee hebben.

Mijn instellingen zijn:
Gebruiker x met toegang tot map y(lees/schrijf)
Gedeelde map y met bevoegdheden set-up tot (lokale gebruikers) lees/schrijf deze map (y)
FTP inschakelt.

Ik log intern via fireftp in en kan zo verbinding maken met het ftp account. Vervolgens zie ik geen map y en de log van mijn ftp account vertelt mij dat het inloggen is gelukt.

Wat zie ik toch over het hoofd?

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

OK ik ben overtuigd, ik heb nu 85gb in de queu staan en hij blijft perfect werken en bereikbaar. En dat ook nog eens met full speed 20mbit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrycan
Royz schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 20:11:
OK ik ben overtuigd, ik heb nu 85gb in de queu staan en hij blijft perfect werken en bereikbaar. En dat ook nog eens met full speed 20mbit :)
En hoeveel verbindingen tegelijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Jerrycan schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 22:32:
[...]

8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Royz, jij hebt een 209 toch? In dit topic heb je een keer gepost dat downloads van - laten we zeggen - 40GB echt kansloos waren, dat werkte gewoon niet. Denk je dat dat nu wel gaat werken? :) Dan bedoel ik bijv. een blu ray rip, en niet een paar files in de queue die samen op 40GB komen . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijg vanochtend een vriendelijk mailtje van mijn DS209 dat hij vannacht door een stroomstoring uitgeschakeld is (en weer opgestart). Blijkbaar een dip in de spanning (maar alle apparatuur in huis loopt nog gewoon).

Vragen:
1.
Is de DS een beetje overgevoelig?

2.
Meer mensen met dit soort verschijnsel?

3.
Weet iemand welke UPS een goeie is voor de DS? Moet wel een beetje een slimme zijn die via USB de DS netjes afsluit indien nodig (en die de hibernate functie niet uitschakelt)

Alvast bedankt _/-\o_ voor de reacties!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2010 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Ben er achter dat de packages problemen geven met hibernaten.
Had al een vaag vermoeden dat 1 van de 2 de DS wakker maakt na een tijdje.

Heb vannacht de DS aan laten staan.
Sabnzb en Squeezecenter uitgeschakeld.
Hij is 1 keer aan opgespint rond 0:00 daarna niet meer.

Iemand tips om de oorzaak te vinden? Debugging oid?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrycan
Harmen schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 08:56:
Ben er achter dat de packages problemen geven met hibernaten.
Had al een vaag vermoeden dat 1 van de 2 de DS wakker maakt na een tijdje.
..Hij is 1 keer aan opgespint rond 0:00 daarna niet meer.

Iemand tips om de oorzaak te vinden? Debugging oid?
Ik heb in de logging kunnen vinden dat elke 2 uur (exact de 2 uur die ik ingesteld heb bij de RSS feed controle van sabNZBD) de schijf wakker wordt. M.a.w.: als je de controle op de NZB-map uit hebt staan, en de RSS feed map uit hebt staan, zou je in ieder geval bij Sabnzb geen problemen mogen hebben.
Squeezecenter gebruik ik niet. Ook andere processen (zoals FTP etc) heb ik uit staan.
Overigens kan ik in die zelfde logging NIET zien wanneer de schijf gaat slapen. Waar heb jij dit gevonden?

Wellicht met de Service switch eens kijken wat er nog aan services draait?
http://www.mertymade.com/syno/index.html

[ Voor 7% gewijzigd door Jerrycan op 04-02-2010 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@Jerrycan, heb de settings nog even doorgelopen.
Alles staat nu zo correct mogelijk. Hoop dat het nu beter gaat.

Service Switch heb ik draaien, zie geen rare services.
Voor de rest heb ik enkel SSH aanstaan, de rest van de services gebruik ik nog niet.

Wel lekker dat Sabnzb nu gewoon alles slikt!
Heb nu de queue vol gezet met 92GB (Terminator 1tm4)
Loopt erg goed moet ik zeggen, hij blijft goed benaderbaar.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moffin
  • Laatst online: 14-09 10:30
Probleem van mij. (hierboven uitgelegd) opgelost door een reboot ;) Anders pakt hij schijnbaar niet alle instellingen juist over.

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 07:34
Jerrycan schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 22:32:
[...]

Heb hier glasvezel liggen (100Mbit Down en Up) torrent client heeft 25 connecties max. Daarnaast draait ie nog lekker FTP en Timemachine en Muziekserver. Dat alles gaat zeer goed moet ik zeggen. Helemaal tevreden met mijn 207+.

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik heb de nieuwste patch voor de 107+ gisteren geinstalleerd. Nu werkt de Diskstation weer naar behoren, gelukkig. Ik heb direct voor het eerst Sabnzb geinstalleerd. Dat werkt ook goed (nog niet met de instellingen bezig geweest). Nu zie ik dat je mailtjes kan verzenden wanneer een download voltooid is. Dit heb ik ook voor de Diskstation ingesteld wanneer de hardeschijf bijna vol is of als hij uitgeweest is. Dit werkt prima, maar de e-mailinstellingen voor Sabnzb lijken niet te werken. Ik krijg telkens een foutmelding dat hij de mailserver niet kan benaderen. De instellingen zijn exact hetzelfde als de ingevoerde instellingen voor de Diskstation. Iemand een tip? Ik heb Solcon als e-mailprovider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 22:57:
Royz, jij hebt een 209 toch? In dit topic heb je een keer gepost dat downloads van - laten we zeggen - 40GB echt kansloos waren, dat werkte gewoon niet. Denk je dat dat nu wel gaat werken? :) Dan bedoel ik bijv. een blu ray rip, en niet een paar files in de queue die samen op 40GB komen . .
bd-tomorrow-remuxed-k 30.54 GB Completed

Download:
Downloaded in 4 hours 31 minutes 39 seconds at an average of 1.92 MB/s

Oftewel 30,54gb op bijna mijn max terwijl hij andere files aan het uitpakken was. Bij verifiëren was hij even heel moeilijk bereikbaar, maar daarna gewoon OK.

Met versie 0.4 was hij tijdens het downloaden op 10gb al aan het haperen en moest ik hem handmatig uitzetten. Met een 209 ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrycan
Harmen schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 10:46:
Wel lekker dat Sabnzb nu gewoon alles slikt!
Heb nu de queue vol gezet met 92GB (Terminator 1tm4)
Loopt erg goed moet ik zeggen, hij blijft goed benaderbaar.
Hoe bedoel je dat hij alles slikt? Qua grootte van NZB bedoel je?
Overigens:
Alhoewel het soms niet lijkt te werken heeft hij nu 2 dagen bij mij overdag toch de max-snelheid van 500kB opgepikt, en s'avonds die van 2000kB. Maar zelfs met die 2000KB blijft hij mij me goed benaderbaar.
Ook met die versie 4. Want ik heb versie 5 rc3 er nog niet opgezet, aangezien sabnzbd ruim een dag aan het downen is geweest doordat ik 20 dvd's in de queue had staan.
Bij eentje moest hij bovendien een reparatieproces doen. Dat kostte 10100 seconde!
Kortom; ik zal in het weekend eens versie 5 er op gaan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:12
catchingfire schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 07:42:
M'n local backups mislukken sinds kort! Ik heb onlangs met wat files geschoven vanuit m'n Mac op m'n DS409+ en nu krijg ik op ENKELE (!) van die files als ik in het logboek van m'n backup kijk:
"Failed to convert resource fork file"

Iemand enig idee?
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje.....

Kan je ook vanaf de Synology een kopieer actie starten naar een in het netwerk gekoppelde mediaplayer (in mijn geval een PlayOn!HD met 1.5 GB HD) ?

Zowel de Synology als de mediaplayer hangen in hetzelfde netwerk met vaste IP-nummers, maar als ik in File Station files wil kopieren naar de mediaplayer, dan krijg ik deze niet te zien (ik kan alleen binnen de Synology kopieren, evt. ook naar de aangekoppelde USB hd's). Moet het via File Station of is er een andere manier ?

Ik wil het graag vanuit de Synology doen want dan hoef ik niet mijn PC aan te laten staan tijdens de kopieeractie, alleen de Synology en de mediaplayer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@El-Comandante, je kan met een pohd toch wel een copy actie doen?
Leuk hé, zo'n realtek speler die max 4/5MB/sec doet. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Harmen op 04-02-2010 14:53 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harmen schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 14:52:
@El-Comandante, je kan met een pohd toch wel een copy actie doen?
Leuk hé, zo'n realtek speler die max 4/5MB/sec doet. ;)
Tsja, had ik ook aan gedacht....zal ik eens proberen. Maar via de Syn kan het dus niet ?

En inderdaad, erg leuk die 5 MB/sec........... :(

[EDIT] Via de POHD kan het ook, nadeel is dat je maar max. 8 items kan selecteren en kopieren en dat je tijdens het kopieren de POHD niet meer kan gebruiken voor afspelen (en dat kan wel als je hem vanuit je PC volpompt...)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2010 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Royz schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 11:12:
[...]

bd-tomorrow-remuxed-k 30.54 GB Completed

Download:
Downloaded in 4 hours 31 minutes 39 seconds at an average of 1.92 MB/s

Oftewel 30,54gb op bijna mijn max terwijl hij andere files aan het uitpakken was. Bij verifiëren was hij even heel moeilijk bereikbaar, maar daarna gewoon OK.

Met versie 0.4 was hij tijdens het downloaden op 10gb al aan het haperen en moest ik hem handmatig uitzetten. Met een 209 ja :)
Thx voor de info! Misschien kan ik je nog iets vragen: lukt het met de 209 om dit soort files zonder hickups te streamen naar een HTPC / mediaspeler? Ik heb net gehoord dat bijv. de DS410j niet genoeg power heeft om 1:1 rips te kunnen streamen . . :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 15:01:
[...]
Tsja, had ik ook aan gedacht....zal ik eens proberen. Maar via de Syn kan het dus niet ?
En inderdaad, erg leuk die 5 MB/sec........... :(
Er zit/zat toch een file manager in de pohd?
Die kon toch ook netwerk browsen?
heb de mijne verkocht eind vorig jaar, was er klaar mee.... heb nu een wd tv live. :)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 15:04:
[...]

Thx voor de info! Misschien kan ik je nog iets vragen: lukt het met de 209 om dit soort files zonder hickups te streamen naar een HTPC / mediaspeler? Ik heb net gehoord dat bijv. de DS410j niet genoeg power heeft om 1:1 rips te kunnen streamen . . :|
Uhhh, ja ik download alleen remuxed versies (1:1 BR rips) en die werken perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harmen schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 15:06:
[...]

Er zit/zat toch een file manager in de pohd?
Die kon toch ook netwerk browsen?
heb de mijne verkocht eind vorig jaar, was er klaar mee.... heb nu een wd tv live. :)
Ja....de POHD wel (zie ook mijn [EDIT] in mijn topic response hier enkele posts boven), maar bij de Synology zie ik de optie voor netwerk browsen niet zitten. Daarom mijn vraag.....iemand een idee of je ook netwerk kan browsen op de Synology ?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2010 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Royz schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 15:12:
[...]

Uhhh, ja ik download alleen remuxed versies (1:1 BR rips) en die werken perfect.
Thx! Specs van de DS209 zijn beter though dan die van de DS410j.

DS209:
# CPU: 1.2GHz, 16bit@DDR800
# Memory: 256MB

DS410j:
# CPU: 800MHz, 16bit@DDR800
# Memory: 128MB

Zie ook deze thread op het Synology forum. Jammer, dan zal ik toch voor de DS409 moeten kiezen denk ik, want 1:1 BR rips zijn een must, ik download ook niks anders, remuxed FTW ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:53
Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 08:29:

Weet iemand welke UPS een goeie is voor de DS? Moet wel een beetje een slimme zijn die via USB de DS netjes afsluit indien nodig (en die de hibernate functie niet uitschakelt)
Ik gebruik een APC Back-UPS ES 700va met USB aansluiting icm. mijn DS 209+ II (en eerder een 107+). Werkt perfect! Hij heeft al div. keren nuttig werk verricht en ik heb hem zo ingesteld staan dat na een kwartier de Synology in safe mode gaat. Runtime van deze UPS is veel langer dan dat, maar op die manier blijft de telefoon- en internet infra ook nog geruime tijd draaien :D.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 15:34:
[...]
Jammer, dan zal ik toch voor de DS409 moeten kiezen denk ik, want 1:1 BR rips zijn een must, ik download ook niks anders, remuxed FTW ;)
209 of 410? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

209 > te weinig opslagruimte O-)

410 > nog weinig / niks gehoord over een opvolger van de 409, dus denk dat het de 409 maar gaat worden. Was vanmiddag bij Wifimedia, de 409 helaas niet meer op voorraad, anders had ik 'm misschien wel gelijk meegenomen met 3 x 2TB HDD's >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 15:41:
[...]

209 > te weinig opslagruimte O-)

410 > nog weinig / niks gehoord over een opvolger van de 409, dus denk dat het de 409 maar gaat worden. Was vanmiddag bij Wifimedia, de 409 helaas niet meer op voorraad, anders had ik 'm misschien wel gelijk meegenomen met 3 x 2TB HDD's >:)
hmm ok. ik heb zelf 3 TB en dat is echt voldoende voor mij, alhoewel ik nog 800gb over heb en alweer de bodem voel aankomen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:14
Heb vandaag alle 60 pagina's van dit topic doorgelezen.

En ik ben van plan de ds209 te gaan kopen. Ik wel er mee streamen naar mijn wd hd live en wil gaan downloaden via usenet. Allemaal geen probleem lijkt me.

De enige vraag waar ik het antwoord niet op heb gegeven is de volgende. Kan ik ook vanaf een loactie buiten mijn werk (bij ouders of op werk) een nzb uploaden waarna de 209 deze begint te downloaden?

Mischien heb ik er over heen gelezen...maar ben heel benieuwd naar het antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 15:38:
[...]

Ik gebruik een APC Back-UPS ES 700va met USB aansluiting icm. mijn DS 209+ II (en eerder een 107+). Werkt perfect! Hij heeft al div. keren nuttig werk verricht en ik heb hem zo ingesteld staan dat na een kwartier de Synology in safe mode gaat. Runtime van deze UPS is veel langer dan dat, maar op die manier blijft de telefoon- en internet infra ook nog geruime tijd draaien :D.
700VA heb ik niet nodig, dus ik heb een APC CS-500 besteld. Die zou de DS ruimschoots lang genoeg in de lucht moeten kunnen houden en netjes moeten kunnen afsluiten.
Handig als er weer eens een Apache door een electriciteitsleiding vliegt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Euhm, dat lijkt me niet zo moeilijk, toch :S. De gemiddelde download programma's voor op een NAS (nzbget, sabnzbd, downloadstation zelf) hebben zowel een web interface om nzb's te uploaden als een dir watch optie, zodat je de NZB ook via 1 van de mechanismen van Synology zelf nog ergens neer kan zetten (filestation, ftp, etc.).

En dus kan het van buitenaf, zolang je met je router de goede poorten doorstuurt naar je Synology. ;)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joppe113 schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 16:21:
De enige vraag waar ik het antwoord niet op heb gegeven is de volgende. Kan ik ook vanaf een loactie buiten mijn werk (bij ouders of op werk) een nzb uploaden waarna de 209 deze begint te downloaden?
Yep!!!! (en werkt als een speer met sabnzbd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 16:27:
[...]

700VA heb ik niet nodig, dus ik heb een APC CS-500 besteld. Die zou de DS ruimschoots lang genoeg in de lucht moeten kunnen houden en netjes moeten kunnen afsluiten.
Handig als er weer eens een Apache door een electriciteitsleiding vliegt :+
Prima, zolang die op de compatibility list van Synology staat en USB heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Misschien dat ik ook maar weer eens SABnzbd ga proberen. Op de 107+ ben ik overgestapt op nzbget omdat die namelijk veeeeeeeeeel resource vriendelijker is, zeker bij hele grote NZB taken (bv. voor blu-ray rips). Op de 107+ liet SABnzbd zelfs al bij het processen van een NZB bijna de hele nas vastlopen of maakte hem iig voor minstens een half uur onbereikbaar. SAB is echter wel een enorm pak eenvoudiger te configureren.

Pagina: 1 ... 15 ... 66 Laatste

Dit topic is gesloten.