Nee, voor zover ik weet niet. Bij deze snelle manier van backuppen kopieert hij alles.witteveder schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 15:25:
Ik gebruik regelmatig de USBcopy functie om mijn USB schijf te backuppen.. werkt prima... schijf erin, op knop duwen, uurtje wachten (of korter, geen idee eigenlijk hoe lang) en klaar is ie.
Mijn vraag, kan ik ervoor zorgen dat ie bepaalde mappen overslaat bij het maken van de USBCopy backup? Sommige dir's zijn nogal groot en verlies ervan maakt niet zoveel uit.
Verwijderd
Als het goed is kun je met de laatste versie van DSM ook met NTFS geformatteerde schijven aansluiten én beschrijven. Ik probeer het voor alle zekerheid zo wel even uit.Verwijderd schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 14:13:
1ste vraagje...
Ik gebruik Disk Manager 2.2 en bij de Help staat dat alleen FAT32 of EXT3 geformateerde externe USB HD's worden ondersteund. Maar in dit forum las ik ook dat NTFS weer wel wordt ondersteund door versie 2.2.
Wie heeft hier ervaring mee ?
2de vraagje...
Als ik een externe USB-schijf aankoppel aan de DS110J kan je deze dan laten uitzetten of in een slaapmodus laten parkeren door de NAS (bijv. na 10 minuten zonder dataverkeer) ? En zodra je hem weer wilt benaderen, dat hij dan weer wordt opgestart ? Dit om slijtage van de USB-schijf en het energieverbruik te minimaliseren. Ik wil namelijk naast de HD in de NAS ook nog een tweede en eventueel derde back-up (USB) schijf aan mijn netwerk hangen.
(update) Gedaan.... aansluiten van een NTFS geformatteerde schijf kan probleemloos. Deze kun je nu ook beschrijven vanaf bv. je PC.... niet eerst meer loskoppelen dus.
Je tweede vraag: ja, dat kan. In DSM kun je aangeven dan aangesloten USB schijven in slaap vallen na een vooraf ingestelde periode.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2010 16:25 ]
Nou de ds 110 J is kennelijk erg populair , nergens te krijgen of een levertijd van 3 tot 5 werkdagen ! is de levering aan nederland nu op voor het moment of speelt er iets anders ?
vandaag ineens min of meer out of the blue een crash gehad met m'n 109
de console van SABNZBD was niet meer te benaderen, kreeg er een time out op dus ik gaf een herstartcommando in het management console.
nadat de NAS was opgestart kon ik niet meer de shares benaderen, ik kon wel inloggen op file explorer maar de complete mappenstructuur was verdwenen
bij broncontrole e.d. stond overigens nog wel dat de schijf voor een x % vol stond.
na nog een paar keer herstarten (wat geen oplossing gaf) verdween ineens m'n volume en knipperde het oranje status lampje op de NAS.
andere HDD in de synology gedaan en het installatierondje gedaan, en alles werkte weer... maar dan wel met een lege HDD.
enfin, gelukkig stond m'n Synology maar voor de helft vol, dus ik ben de oude HDD met ext2fsd aan het leegkopieeren zodat ik m'n NAS weer kan inrichten en de spullen er terug op kan kopieeren.
ik ben wel erg blij dat met de HDD niks mis is, maar ik vraag me toch serieus af wat er met de Synology is gebeurd
de console van SABNZBD was niet meer te benaderen, kreeg er een time out op dus ik gaf een herstartcommando in het management console.
nadat de NAS was opgestart kon ik niet meer de shares benaderen, ik kon wel inloggen op file explorer maar de complete mappenstructuur was verdwenen
bij broncontrole e.d. stond overigens nog wel dat de schijf voor een x % vol stond.
na nog een paar keer herstarten (wat geen oplossing gaf) verdween ineens m'n volume en knipperde het oranje status lampje op de NAS.
andere HDD in de synology gedaan en het installatierondje gedaan, en alles werkte weer... maar dan wel met een lege HDD.
enfin, gelukkig stond m'n Synology maar voor de helft vol, dus ik ben de oude HDD met ext2fsd aan het leegkopieeren zodat ik m'n NAS weer kan inrichten en de spullen er terug op kan kopieeren.
ik ben wel erg blij dat met de HDD niks mis is, maar ik vraag me toch serieus af wat er met de Synology is gebeurd
Verwijderd
Bedoel je daarmee dat je de USB schijven na een bepaalde inactieve periode (zonder dataverkeer) in slaapmodus worden geschakeld (en komen ze daar weer uit als je ze weer benadert), of dat ze bijvoorbeeld 's nachts in slaapmodus worden geschakeld (zeg tussen 22:00 en 06:00) ?Verwijderd schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 16:07:
[...]
In DSM kun je aangeven dan aangesloten USB schijven in slaap vallen na een vooraf ingestelde periode.
[EDIT 1] Ik heb net ook een 1 TB NTFS USB HD aangesloten en hij wordt herkend dus tot zover prima.
Maar hoe kan je de periode instellen waar Mr. Ed het over had ?
[EDIT 2] Helemaal boven in dus in DMS bij SYSTEEM / POWER kan je het instellen en het is dus na een bepaalde periode van inactiviteit waarna de HD in slaapmodus gaat.
Volgende keer zal ik wat beter kijken voordat ik vragen stel in dit topic.........
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2010 20:05 ]
via het downloaden met sabnzb die uitpakt naar de video map
hoe stel ik een static ip adres voor de diskstation in? is het zo dat een dynamic ip adres de diskstation ook uit z'n slaapstand houd?
Wat ik bedoel is dat ik wel een kopie van de externe harddisk naar de server (de Synology) kan maken, maar wat ik zoek net andersom is: van de Synology naar een externe harddisk. Ik wil deze externe harddisk ergens anders wegleggen als ''derde'' backup. Ik wil deze backup maken via de USB-poort.Verwijderd schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 16:02:
[...]
Ik snap je vraag niet helemaal. Je zegt dat je een backup van de server (bedoel je je Synology?) naar de externe schijf wilt laten maken en dan zeg je dat dat andersom niet kan en vertel je precies dezelfde handeling ..?
[ Voor 3% gewijzigd door aard01 op 13-01-2010 09:45 ]
(kom op zeg google "synology static IP" en op de eerste hit vind je al een antwoord)martk2280 schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 22:17:
hoe stel ik een static ip adres voor de diskstation in? is het zo dat een dynamic ip adres de diskstation ook uit z'n slaapstand houd?
Anyway :
Disk Station Manager/System/Network
of
Disk Station Manager/Systeem/Netwerk
vervolgens handmatig je IP en subnet invoeren.
Of DHCP je Disk Station uit zijn slaapstand houd hangt af van de tijd die je router aan DHCP leases meegeeft. Over het algemeen denk ik niet dat je er last van zult hebben.
[ Voor 15% gewijzigd door Recoil op 12-01-2010 23:30 ]
denk het ook niet, maar een NAS is eigenlijk een apparaat die altijd wel een vast ip adres verdient, al is het alleen maar om een forward in de router te kunnen maken dat je 'm via het internet kan benaderen.Recoil schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 23:28:
[...]
(kom op zeg google "synology static IP" en op de eerste hit vind je al een antwoord)
Anyway :
Disk Station Manager/System/Network
of
Disk Station Manager/Systeem/Netwerk
vervolgens handmatig je IP en subnet invoeren.
Of DHCP je Disk Station uit zijn slaapstand houd hangt af van de tijd die je router aan DHCP leases meegeeft. Over het algemeen denk ik niet dat je er last van zult hebben.
Zou het, zeker in zo'n geval, niet handiger zijn de schijf als NTFS te formateren? dan kun je hem altijd aan een pc hangen en NTFS recovery tools gebruiken...shameete schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 19:10:
vandaag ineens min of meer out of the blue een crash gehad met m'n 109![]()
....
<nope geen vermeldingen van hoe snel mijn systeem wel niet is>
Ik heb Photo Station 3 aanstaan en het lijkt te werken.
vanuit mijn interne ip adres 192.168.2.7/Photo krijg ik een inlogscherm en kan ik inloggen en mijn foto's bekijken.
Nou heb ik daar vanuit het interne IP adres niet zoveel aan.
Photo Station 3 is er toch voor dat je zonder website de foto's op de nas kan benaderen via je externe ip adres?
Bij mij lukt dat niet.
Router ingesteld op portforward 192.168.2.7 poort 80
Wat moet ik nog meer doen om van buiten de foto's te benaderen?
Ik zit op telfort ADSL (20MB) en heb een multi-modem. Moet ik daar nog iets instellen? (en zo ja wat dan, want ik wil uiteraard niet de interne firewall uitzetten)
Daarachter heb ik een Draadloze router waarmee de NAS dus verbonden is.
vanuit mijn interne ip adres 192.168.2.7/Photo krijg ik een inlogscherm en kan ik inloggen en mijn foto's bekijken.
Photo Station 3 is er toch voor dat je zonder website de foto's op de nas kan benaderen via je externe ip adres?
Bij mij lukt dat niet.
Ik zit op telfort ADSL (20MB) en heb een multi-modem. Moet ik daar nog iets instellen? (en zo ja wat dan, want ik wil uiteraard niet de interne firewall uitzetten)
Volgens mij kun je in de configuratie van photostation een poort opgeven waarop photostation zal reageren, waarop staat dit? Je kan dit ook thuis testen door via je externe ip-adres de nas/photostation te benaderen.readytoflow schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 11:47:
Bij mij lukt dat niet.
[ Voor 4% gewijzigd door Tukk op 13-01-2010 11:51 ]
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
er komt een nieuwe synology product:
Synology DiskStation DS1010+ Release Notes
Version: DSM 2.2-1041
(2010/01/12)
Change log
•N/A. (This is the initial release of DS1010+)
Limitation & Known Issues
•Refer to "Limitation & Known Issues for all versions" for other limitations
Op de download pagina is bovenstaande te vinden maar nog niet op de homepage bij producten. Als je de vertaalslag maakt van de productcodes dan zou dit een 10-disk versie zijn.
Update: het is een 5-disk nas met iets betere specs dan de ds509+. het lijkt erop dat er een snellere processor in zit.
Het nieuwe manuel staat er ook en daar staat een deel van de specs daar wordt ook melding gemaakt van een DS710+ (een 2-disk versie) die ook wat zwaarder lijkt te zijn dus waarschijnlijk een snellere processor.
USERGUIDE_NL in pdf
Daar staan ook de plaatjes in van de nieuwe producten. Ze zijn nog niet aangekondigd op de home van synology!
Synology DiskStation DS1010+ Release Notes
Version: DSM 2.2-1041
(2010/01/12)
Change log
•N/A. (This is the initial release of DS1010+)
Limitation & Known Issues
•Refer to "Limitation & Known Issues for all versions" for other limitations
Op de download pagina is bovenstaande te vinden maar nog niet op de homepage bij producten. Als je de vertaalslag maakt van de productcodes dan zou dit een 10-disk versie zijn.
Update: het is een 5-disk nas met iets betere specs dan de ds509+. het lijkt erop dat er een snellere processor in zit.
Het nieuwe manuel staat er ook en daar staat een deel van de specs daar wordt ook melding gemaakt van een DS710+ (een 2-disk versie) die ook wat zwaarder lijkt te zijn dus waarschijnlijk een snellere processor.
USERGUIDE_NL in pdf
Daar staan ook de plaatjes in van de nieuwe producten. Ze zijn nog niet aangekondigd op de home van synology!
[ Voor 37% gewijzigd door Powersoft744 op 13-01-2010 12:45 . Reden: extra info ]
MacBook Pro 14” (2023), Imac Pro (2017,3 Ghz 10 core Xeon W, 128 Gb, Radeon Pro Vega 64), Mac Mini (Late 2014, i5 2,8 Ghz, 8Gb) IPad Pro 13” 2024
Dat was een pagina of 2-3 6 zelfs terug ook al gepost: QuadrifoglioVerde in "Het grote Synology topic deel 2"
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Waarom routeer jij 2 maal? Als je die poort niet forwaard op de router waarop je internet binnenkomt (multiPC modem) dan komt het nooit uit bij je draadloze router.readytoflow schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 11:47:
Bij mij lukt dat niet.
Vraag: Ik zou je modem laten routeren en je draadloze router alleen als accespoint laten fungeren. Dan hoef je alleen de forward in te stellen op je modem.
Eh ok...Waarom? Omdat ik het niet wist mijn mijn geringe kennis eigenlijk. Ik heb dus eigenlijk twee routers achter elkaar staan?jongetje schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 12:52:
[...]Waarom routeer jij 2 maal? Als je die poort niet forwaard op de router waarop je internet binnenkomt (multiPC modem) dan komt het nooit uit bij je draadloze router.
Vraag: Ik zou je modem laten routeren en je draadloze router alleen als accespoint laten fungeren. Dan hoef je alleen de forward in te stellen op je modem.
Ik heb de modem nodig voor internet thuis door te geven en mijn zakelijkelaptop aan te hangen als ik thuiswerk (die doet het niet vanaf de router).
Aan mijn Belkin N1 router zit de NAS (bekabeld), PS3(bekabeld), PC boven(bekabeld), Wii (draadloos) & laptop (draadloos).
Ik heb net het topic in netwerken gelezen over de router als accespoint in te stellen. Ik denk dat ik dat maar eens ga proberen vanavond.
Moet ik alleen nog achter komen hoe ik portforwarding in de Zyxel multipc router/modem in moet stellen.
voor dat laatste kan ik http://portforward.com/ aanraden, zoek op zyxel en je typenummer en je krijgt het stap voor stap uitgelegd.readytoflow schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 14:46:
[...]
Moet ik alleen nog achter komen hoe ik portforwarding in de Zyxel multipc router/modem in moet stellen.
@Door: Powersoft744
Hier de datasheet van de DS1010+
http://download.synology....S1010+_Data_Sheet_enu.pdf
Ik ga deze waarschijnlijk kopen. Vanaf 25/1 te koop enkel nog maar onderstaande Nederlandse winkel gevonden, hij kost daar 779€
http://www.mobile-harddis...m-p-1055.html?cPath=67_55
Gebasseerd op de nieuwe Intel Atom pinetrail D510 dual core 1.66Ghz.
Vooral de prestaties van 116MB/sec lezen en 103MB/sec vallen op.
En mogelijkheid om geheugen uit te breiden (standaar 1GB RAM)
Hier de datasheet van de DS1010+
http://download.synology....S1010+_Data_Sheet_enu.pdf
Ik ga deze waarschijnlijk kopen. Vanaf 25/1 te koop enkel nog maar onderstaande Nederlandse winkel gevonden, hij kost daar 779€
http://www.mobile-harddis...m-p-1055.html?cPath=67_55
Gebasseerd op de nieuwe Intel Atom pinetrail D510 dual core 1.66Ghz.
Vooral de prestaties van 116MB/sec lezen en 103MB/sec vallen op.
En mogelijkheid om geheugen uit te breiden (standaar 1GB RAM)
Verwijderd
Ik ben van plan een Synology DS209 aan te schaffen.
Nou heb ik ook een review gelezen over de D-link DNS-323
productreview: D-Link DNS-323 review door Wouter.S
en zag ik dat hij een deel van zijn 2 schijven RAID1 draaide en de rest JBOD.
Nou heb ik ook een review gelezen over de D-link DNS-323
productreview: D-Link DNS-323 review door Wouter.S
en zag ik dat hij een deel van zijn 2 schijven RAID1 draaide en de rest JBOD.
Weet iemand of dit ook mogelijk is met de DS209? En heeft daar ervaringen mee?Bij het eerste gebruik moet er ingesteld worden welke RAIDconfiguratie je wil gebruiken. Hierbij heb je de keuze uit RAID 0, RAID 1, JBOD of Standaard. Ik koos ervoor om 250GB in RAID 1 te plaatsen (volume 1 = 250GB). De overige 500GB per schijf wordt dan automatisch ingesteld als JBOD (volume 2 = 1000GB). Op die manier is er wat extra veiligheid voor echt belangrijke bestanden en ook nog genoeg opslag voor minder belangrijke bestanden. Nadat je NAS klaar is met het formatteren is alles klaar voor gebruik.
Verwijderd
Weet iemand of het mogelijk is voor submappen op de Synology rechten aan te maken (en hoe) ?
Ik wil bijvoorbeeld voor Photo Station 3 in de map "photo" submappen aanmaken met rechten voor bepaalde users, zodat niet iedereen alles kan zien.
Werkt dat trouwens wel met Photo Station 3 of moet je alle mappen met foto's in de root van "photo" zetten en mag je geen submappen gebruiken ?
En is dit rechten toekennen per user aan submappen ook mogelijk voor de FTP server ? Zodat ze alleen de submap zien en niet de mappen daarboven of daarnaast.
Ik wil bijvoorbeeld voor Photo Station 3 in de map "photo" submappen aanmaken met rechten voor bepaalde users, zodat niet iedereen alles kan zien.
Werkt dat trouwens wel met Photo Station 3 of moet je alle mappen met foto's in de root van "photo" zetten en mag je geen submappen gebruiken ?
En is dit rechten toekennen per user aan submappen ook mogelijk voor de FTP server ? Zodat ze alleen de submap zien en niet de mappen daarboven of daarnaast.
[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2010 22:30 ]
Ben sinds een paar dagen ook trotse bezitter van een Synology NAS, de DS 209.
Nu zit ik een beetje met een dilemma. Ik wil natuurlijk gaan voor zekerheid, maar het liefst geen 'space' daar voor opgeven. Daarom draai ik nu in RAID 0, faillure van één van beide schijven resulteert in een kapot volume (data beide schijven kwijt). Als ik nu twee volumes aanmaak, ben ik bij faillure van één schijf slechts de helft van mijn data kwijt. RAID 1 is echter geen optie, dat is een te groot offer. Écht belangrijke data, backup ik ook nog op een usb schijf (welke ook aan de NAS hangt).
Is er nog een mogelijkheid om twee volumes aan te maken, die als één gezien worden?
Overigens werkt het streamen van FULL HD perfect, geen enkele hapering. Echter vond ik het nogal vervelend, dat als ik video download, deze vervolgens verplaats naar de 'video' map, dat niet 'instant' verplaatst is maar met de snelheid van kopiëren gaat. Zal wel komen omdat het een andere 'share' betreft.
Dit heb ik opgelost met symlinks in de videomap, nu zit de downloadfolder in dezelfde share als de videomap. Waardoor het probleem ook opgelost is.
Is dit de enige mogelijkheid?
Nu zit ik een beetje met een dilemma. Ik wil natuurlijk gaan voor zekerheid, maar het liefst geen 'space' daar voor opgeven. Daarom draai ik nu in RAID 0, faillure van één van beide schijven resulteert in een kapot volume (data beide schijven kwijt). Als ik nu twee volumes aanmaak, ben ik bij faillure van één schijf slechts de helft van mijn data kwijt. RAID 1 is echter geen optie, dat is een te groot offer. Écht belangrijke data, backup ik ook nog op een usb schijf (welke ook aan de NAS hangt).
Is er nog een mogelijkheid om twee volumes aan te maken, die als één gezien worden?
Overigens werkt het streamen van FULL HD perfect, geen enkele hapering. Echter vond ik het nogal vervelend, dat als ik video download, deze vervolgens verplaats naar de 'video' map, dat niet 'instant' verplaatst is maar met de snelheid van kopiëren gaat. Zal wel komen omdat het een andere 'share' betreft.
Dit heb ik opgelost met symlinks in de videomap, nu zit de downloadfolder in dezelfde share als de videomap. Waardoor het probleem ook opgelost is.
Is dit de enige mogelijkheid?
Daarvoor bestaat er Jbod 
De ruimte van beide schijven wordt als één volume gezien maar je weet dus niet welke data op welke schijf staat.
De ruimte van beide schijven wordt als één volume gezien maar je weet dus niet welke data op welke schijf staat.
Kan een ds110 iets van transcoding doen? Ik zou graag wmv's kijken op m'n philips tv zonder er wat tussen te ztten. Avi's spelen wel prima af.
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
De Synology's hebben wat transcoding mogelijkheden maar het zijn geen mediaplayers dus meer dan simpele filmpjes zoals avi's zit er volgens mij niet inWijnands schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 23:14:
Kan een ds110 iets van transcoding doen? Ik zou graag wmv's kijken op m'n philips tv zonder er wat tussen te ztten. Avi's spelen wel prima af.
Jbod lijkt mij ook niet echt een oplossing, dan kun je beter voor RAID 0 gaan lijkt me (tenzij ik twee schijven had van ongelijke grootte). Als er dan één schijf kapot gaat is de volume ook kapot. Mogelijk kun je dan nog wat data van de overgebleven schijf terughalen met recovery tools. Ik doel meer op een 'virtueel' volume. Volgens mij geef ik zelf al zo'n beetje antwoord op de vraag. Lijkt me niet echt mogelijk, aangezien je zoals jij al zegt, natuurlijk ook niet weet welke data op welke schijf staat.psychoclown schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 22:04:
Daarvoor bestaat er Jbod
ps: Moet ik elke keer re-indexeren nadat ik video heb toegevoegd aan de mediaserver? Mijn PS3 geeft pas de nieuw toegevoegde bestanden weer na een re-index.
Je kunt gewoon submappen gebruiken, is juist beter! Bij instellingen in Photostation kun je useraccounts aanmaken op het photostation en dan rechten geven op bepaalde mappen.Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 20:30:
Weet iemand of het mogelijk is voor submappen op de Synology rechten aan te maken (en hoe) ?
Mij is wel opgevallen dat als je een nieuwe map toegevoegd dat alle gebruikers daar bij kunnen en je dit moet corrigeren.
Kun je uitzetten in je management.jongetje schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 08:31:
[...]
Mij is wel opgevallen dat als je een nieuwe map toegevoegd dat alle gebruikers daar bij kunnen en je dit moet corrigeren.
ik heb even wat hulp nodig om photostation via internet te kunnen benaderen.
ik kan via internet de NAS benaderen, management console en de file explorer werkt ook prima.
echter http://xxx.xxx.xxx.xxx\photo is niet toegankelijk, dan krijg ik een time out.
ik heb ergens gevonden dat photostation poort 443 zou gebruiken, die staat ook open in de router, maar biedt geen soelaas.
maar ik kan bijv. de console van sabnzbd niet bereiken, ondanks dat poort 9201 open staat in de router.
kijk ik ergens overheen ?
ik kan via internet de NAS benaderen, management console en de file explorer werkt ook prima.
echter http://xxx.xxx.xxx.xxx\photo is niet toegankelijk, dan krijg ik een time out.
ik heb ergens gevonden dat photostation poort 443 zou gebruiken, die staat ook open in de router, maar biedt geen soelaas.
maar ik kan bijv. de console van sabnzbd niet bereiken, ondanks dat poort 9201 open staat in de router.
kijk ik ergens overheen ?
sowieso zou ik /photo gebruiken Daarnaast draait die op poort 80, dus die moet je ook ff openzetten.
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
helaas, alleen EXT4 is mogelijk voor interne schijven.Jerrycan schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 11:20:
[...]
Zou het, zeker in zo'n geval, niet handiger zijn de schijf als NTFS te formateren? dan kun je hem altijd aan een pc hangen en NTFS recovery tools gebruiken...
ik bedoelde uiteraard /photoHooglander1 schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 11:29:
sowieso zou ik /photo gebruiken Daarnaast draait die op poort 80, dus die moet je ook ff openzetten.

en poort 80 openzetten deed inderdaad de truuk

hou ik alleen sabnzbd over, want die poort staat dus wel open, maar geen resultaat....
[ Voor 15% gewijzigd door Shanquish op 14-01-2010 12:39 ]
Hoe staat in SABnzbd je listen IP?
Ik geloof dat wanneer ik deze op mijn normale interne IP zet van de NAS, hij alleen vanuit het interne netwerk werkt. Ik heb hem nu iig op 0.0.0.0 staan, en zowel intern als extern is hij te benaderen.
Ik geloof dat wanneer ik deze op mijn normale interne IP zet van de NAS, hij alleen vanuit het interne netwerk werkt. Ik heb hem nu iig op 0.0.0.0 staan, en zowel intern als extern is hij te benaderen.
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
eh.. ik zit momenteel op m'n werk, dus kan dat niet nakijken natuurlijk.. ik zal dat vanavond eens bekijken.Nakebod schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 11:56:
Hoe staat in SABnzbd je listen IP?
dat photostation werkt wel leuk, ben meteen aan de slag gegaan
deeplinken naar foto's om 'm bijv. hier tussen IMG tags te zetten werkt afaik niet, maar goed... ik zit ook niet op zulk soort verkeer te wachten.
Verwijderd
Hoe maak ik dan de submappen aan ? Bij bevoegdheden/gedeelde mappen in DSM kan je alleen maar (hoofd)mappen aanmaken volgens mij en die zet hij in de root.jongetje schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 08:31:
[...]
Je kunt gewoon submappen gebruiken, is juist beter! Bij instellingen in Photostation kun je useraccounts aanmaken op het photostation en dan rechten geven op bepaalde mappen.
[EDIT] Gevonden....op de website zelf van Photo Station kan je als admin bij bewerken de rechten toewijzen per album die je als map onder de hoofdmap photo hebt gezet.
Maar hoe pas je de rechten per submap aan op de FTP-server ? Via gedeelde mappen kan dat toch niet ?
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2010 15:49 . Reden: Voortschrijdend inzicht.......... ]
Is het zo dat je met de download station alleen torrents van ''publieke sites'' kan downloaden en niet van sites waar je eerst moet inloggen en waar ze je ratio checken? als ik deze toevoeg in de lijst blijven ze allenaal op 0.00 staan, terwijl ze van bv. piratebay wel gaan lopen.
Even een 2 -3 bladzijdes terug bladeren in dit forum.martk2280 schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 17:28:
Is het zo dat je met de download station alleen torrents van ''publieke sites'' kan downloaden en niet van sites waar je eerst moet inloggen en waar ze je ratio checken? als ik deze toevoeg in de lijst blijven ze allenaal op 0.00 staan, terwijl ze van bv. piratebay wel gaan lopen.
ik heb daar antwoord op gegeven
maar ook als ik het bestand daadwerkelijk op sla, en vervolgens het bestand met dl director open komt hij wel in de lijst te staan maar gaat niet aan de gang, alles blijft op 0ronnie_dutch schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 17:43:
[...]
helaas dat kan niet.
je zou wel de torrentlink oppakken en droppen in je Dl , maar dat werkt alleen bij public trackers.
bij private tracker zit aparte gegevens die bij de private tracker hoort en worden alleen meegenomen als je daadwerklijk het bestand opslaat en dus niet dropped in je box.
en automatsch kan helaas niet, want de DL director is geen geinstalleerd programma en bestaat dus niet in windows en is dus niet aan een extensie te koppelen.
Nou weet ik niet of het hier thuishoort, of in netwerken.
Ik kan mijn DS209 niet meer vinden in het netwerk.
Ik heb geprobeerd om poort 80 te forwarden en dat lijkt gelukt te zijn gisteravond
Maar nu zie ik de DS209 niet meer in mijn netwerk staan.
Ik zie wel onder Computer>Netwerk de DS209 staan onder multimedia apparaten.
Ik kan de DS209 wel bereiken via 192.168.1.34 > inloggen
Ik zie de DS209 in het menu van mijn Zyxel modem staan als actief onder de client list (op 192.168.1.34)
Wat niet werkt:
Synology assistant kan de server niet vinden onder menu beheer (vreemd(?) is dat ik de server wel zie staan onder broncontrole).
DataReplicator3 werkt ook niet omdat dat programma de server ook niet kan vinden
Ik zie de DS209 in mijn netwerk niet als computer staan (alleen als multimedia apparaat dus)
Ik kan mijn DS209 niet meer vinden in het netwerk.
Ik heb geprobeerd om poort 80 te forwarden en dat lijkt gelukt te zijn gisteravond
Maar nu zie ik de DS209 niet meer in mijn netwerk staan.
Ik zie wel onder Computer>Netwerk de DS209 staan onder multimedia apparaten.
Ik kan de DS209 wel bereiken via 192.168.1.34 > inloggen
Ik zie de DS209 in het menu van mijn Zyxel modem staan als actief onder de client list (op 192.168.1.34)
Wat niet werkt:
Synology assistant kan de server niet vinden onder menu beheer (vreemd(?) is dat ik de server wel zie staan onder broncontrole).
DataReplicator3 werkt ook niet omdat dat programma de server ook niet kan vinden
Ik zie de DS209 in mijn netwerk niet als computer staan (alleen als multimedia apparaat dus)
Ding al 's opnieuw opgestart? Ergens een firewall aangezet (pc of synology)?
Mijn vraag van vandaag, als ik als admin aanlog kan ik bij het audio station, als ik als een gewone user aanlog niet. Waar stel ik dat in?
Mijn vraag van vandaag, als ik als admin aanlog kan ik bij het audio station, als ik als een gewone user aanlog niet. Waar stel ik dat in?
Is het niet mogelijk ( heb zelf een 207+) een klein volume aan de esata te hangen en dan Raid 3 te draaien? De kleine externe schijf gebruik je dan voor parity gegevens? Correct me if im wrong, ben een beetje aan het gissen hier. Ik weet namelijk niet of de parity schijf voor een raid 3 setup kleiner, gelijk of groter dan de andere raid volumes moet zijn.t!mP schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 01:10:
[...]
Jbod lijkt mij ook niet echt een oplossing, dan kun je beter voor RAID 0 gaan lijkt me (tenzij ik twee schijven had van ongelijke grootte). Als er dan één schijf kapot gaat is de volume ook kapot. Mogelijk kun je dan nog wat data van de overgebleven schijf terughalen met recovery tools. Ik doel meer op een 'virtueel' volume. Volgens mij geef ik zelf al zo'n beetje antwoord op de vraag. Lijkt me niet echt mogelijk, aangezien je zoals jij al zegt, natuurlijk ook niet weet welke data op welke schijf staat.
ps: Moet ik elke keer re-indexeren nadat ik video heb toegevoegd aan de mediaserver? Mijn PS3 geeft pas de nieuw toegevoegde bestanden weer na een re-index.
Updatem:
Zover ik kan vinden raid 3 niet mogelijk met 2 schijven en 1 extern voor de 207+. Moet je echt een 40x hebben oid en dan zijn andere opties wellicht beter want dan kan je 4 schijven kwijt. Please correct me als iemand wel raid 3 heeft draaien op een 207+. Zou ik zelf ook wel willen namelijk.
[ Voor 11% gewijzigd door Gizzy op 15-01-2010 11:14 . Reden: gegoogled. ]
flickr - WOT Profile - Game PC
Verwijderd
DSM - Bevoegdheden - ApplicatieinstellingWijnands schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 10:29:
Al paar keer opgestart inmiddels. Norton360 uitgezet (maar daar deed 'ie het tot gisteren ook gewoon mee)Wijnands schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 10:29:
Geen firewall in de synology zelf en mijn modem laat momenteel ook alles toe zo te zien (ja, 't is lekker veilig hier achter mijn laptop denk
Edit: Had iets met mijn zyxel modem te maken denk. Na die te hebben opgestart werkt het zo te zien wel.
[ Voor 10% gewijzigd door readytoflow op 15-01-2010 12:26 ]
En in de engelse versie, privileges - application setting dank!
En maar weer eens een vraag:
Ik kan nu wel via extern-ip/photo photostation benaderen zo te zien
Maar als ik hetzelfde probeer met extern-ip:5000/ Dan krijg ik geen verbinding.
Poort 5000 staat uiteraard open.
Je wilt remote control zoals ik het uit je post begrijp? Heb je dat dan ook in je NAS aangezet?readytoflow schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 12:34:
en doe je dat vanaf je eigen netwerk? Dit werkt bij mij namelijk alleen maar als ik jumbo frames uit heb staan.readytoflow schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 12:34:
Niet specifiek nee...Ik zit nu al even te zoeken, maar waar zit dat dan?
Op synology faq staat:
Om toegang te krijgen tot de beheer UI
De beheer UI van het Synology Product gebruikt poort 5000. Volg onderstaande stappen:
1.Forward poort nummer 5000 van het router IP naar poort nummer 5000 van het Synology Server IP.
Ik zie daar ook niet zo snel staan waar ik dat dan op de NAS moet activeren?
edit:
1
Ik probeer testen via de laptop van mijn werk die via een VPN verbinding/remote server toegang via het bedrijfsnetwerk tot internet geeft. Daar werkt PhotoStation wel maar ip:5000 niet.
2 ik zie ook dat jumboframes sowieso uitstaat bij mij (ik weet niet eens wat het zijn of wat ze doen)
Op synology faq staat:
Om toegang te krijgen tot de beheer UI
De beheer UI van het Synology Product gebruikt poort 5000. Volg onderstaande stappen:
1.Forward poort nummer 5000 van het router IP naar poort nummer 5000 van het Synology Server IP.
Ik zie daar ook niet zo snel staan waar ik dat dan op de NAS moet activeren?
edit:
1
Ik probeer testen via de laptop van mijn werk die via een VPN verbinding/remote server toegang via het bedrijfsnetwerk tot internet geeft. Daar werkt PhotoStation wel maar ip:5000 niet.
2 ik zie ook dat jumboframes sowieso uitstaat bij mij (ik weet niet eens wat het zijn of wat ze doen)
[ Voor 27% gewijzigd door readytoflow op 15-01-2010 13:03 ]
Jumbo frames zorgt er voor dat je snelheid hoger word omdat je niet meer met packetten van 1500 bytes maar bv. met 9000 bytes stuurt.
Wikipedia: Jumbo frame
Dan moet je wel nog een router of switch hebben die dat ondersteunt.
Wikipedia: Jumbo frame
Dan moet je wel nog een router of switch hebben die dat ondersteunt.
Ja, ik was al het zoeken ondertussen. Maar de netwerkkaart van mijn laptop ondersteund dat niet zo te zien.
Laat het voorlopig maar staan zoals het is.
(Het remote inloggen op DSM of AudioStation lukt nog steeds niet overigens)
Laat het voorlopig maar staan zoals het is.
(Het remote inloggen op DSM of AudioStation lukt nog steeds niet overigens)
Photostation werkt via poort 80 en de UI via poort 5000, waarschijnlijk hebben ze op je werk poort 5000 dicht staan. Dit zou je kunnen omzeilen door in je router de portforwarding aan te passen zodat poort 80 doorverwijst naar poort 5000.
Dat zat ik me ook net te bedenken ja.
Maar wederom 2 vragen:
1 hoe stel ik dat zo in?
2 Werkt PhotoStation dan nog wel?
FTP kan ik overigens wel benaderen via mijn werk.
Maar wederom 2 vragen:
1 hoe stel ik dat zo in?
Service Name | Start Port | End Port | Port Translation Start Port | Port TranslationEnd Port | Server IP Address |
PhotoStation3 | 80 | 80 | 80 | 80 | 192.168.1.34 |
DSM | 5000 | 5000 | 5000 | 5000 | 192.168.1.34 |
FTP | 21 | 21 | 21 | 21 | 192.168.1.34 |
https over poort 5001?
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
DSM 80 80 5000 5000 192.168.1.34readytoflow schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 14:44:
Dat zat ik me ook net te bedenken ja.
Maar wederom 2 vragen:
1 hoe stel ik dat zo in?
Service Name Start Port End Port Port Translation Start Port Port TranslationEnd Port Server IP Address PhotoStation3 80 80 80 80 192.168.1.34 DSM 5000 5000 5000 5000 192.168.1.34 FTP 21 21 21 21 192.168.1.34
op deze manier moet je op DSM kunnen komen, en volgens mij werk het photostation dan niet meer (tenminste dat is in mijn geval zo)
Maar dan moet poort 81 wel open staan toch?timovd schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 14:47:
https over poort 5001?
Vraagje:
Sinds kort krijg als inlogscherm van mijn DS-209 een mobiel inlogscherm ipv de desktopversie ?
Ik kan na inloggen wel kiezen voor desktop en dan is alles weer zoals k gewend was.
Hoe krijg ik dit standaard weer op desktop?
enige wat verandert is , is dat ik een switch in mijn netwerk heb geplaatst.
Sinds kort krijg als inlogscherm van mijn DS-209 een mobiel inlogscherm ipv de desktopversie ?
Ik kan na inloggen wel kiezen voor desktop en dan is alles weer zoals k gewend was.
Hoe krijg ik dit standaard weer op desktop?
enige wat verandert is , is dat ik een switch in mijn netwerk heb geplaatst.
To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra
wat heb je allemaal gedaan?martk2280 schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 19:32:
[...]
maar ook als ik het bestand daadwerkelijk op sla, en vervolgens het bestand met dl director open komt hij wel in de lijst te staan maar gaat niet aan de gang, alles blijft op 0
poorten in synology toegewezen aan downloadstation?
poorten in de synology opengezet?
poorten in je internetmodem/router opengezet?
wat jij nu vraagt is hetzelfde als naar de garage gaan en zeggen dat je auto het niet, en vervolgens vragen waar het aan kan liggen.
Probeer mee info te geven
Ik heb ingesteld op mijn ds209+II dat na een aantal mislukte inlogpogingen per tijdseenheid het IP adres permanent geblocked wordt. Inmiddels zijn er al 10 (voor mij onbekende ) adressen geblockt in een maand, meer mensen met deze ervaring?
Yep, wees maar blij , hij doet zijn werk dus goed.
er zijn altijd wel gasten die het proberen.
wel uitkijken dat je niet zelf na mislukte inlogpogingen in die lijst voorkomt , dan moet je via een andere pc erop om het weer recht te breien , of je ip op je pc tijdelijk veranderen.
er zijn altijd wel gasten die het proberen.
wel uitkijken dat je niet zelf na mislukte inlogpogingen in die lijst voorkomt , dan moet je via een andere pc erop om het weer recht te breien , of je ip op je pc tijdelijk veranderen.
To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra
Ik heb het zo ingesteld dat ze na 5 dagen unbanned worden maar ook ik heb al een aantal IPs geblocked. In iets meer dan 2 maanden tijd heeft de NAS er 5 geblockedwitteveder schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 17:48:
Ik heb ingesteld op mijn ds209+II dat na een aantal mislukte inlogpogingen per tijdseenheid het IP adres permanent geblocked wordt. Inmiddels zijn er al 10 (voor mij onbekende ) adressen geblockt in een maand, meer mensen met deze ervaring?
Heb je het ook zo ingesteld dat je er een email over krijgt?
Verwijderd
Ik stel de vraag nog maar een keertje:
Weet iemand of het mogelijk is voor FTP submappen op de Synology rechten aan te maken (en hoe) ?
Via gedeelde mappen kan dat toch niet ? Daar kan je volgens mij alleen de rechten per hoofdmap aangeven.
Weet iemand of het mogelijk is voor FTP submappen op de Synology rechten aan te maken (en hoe) ?
Via gedeelde mappen kan dat toch niet ? Daar kan je volgens mij alleen de rechten per hoofdmap aangeven.
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2010 19:25 ]
Dat kun je doen in FilestationVerwijderd schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 19:21:
Ik krijg er idd ook een mail over, vind het nog wel grappig ook eigenlijk :-)psychoclown schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 18:33:
[...]
Ik heb het zo ingesteld dat ze na 5 dagen unbanned worden maar ook ik heb al een aantal IPs geblocked. In iets meer dan 2 maanden tijd heeft de NAS er 5 geblocked
Heb je het ook zo ingesteld dat je er een email over krijgt?
ja sorry... maar die poorten (bittorrent) heb ik opengezet in de firewall van de diskstation en in mijn dlink router. Wat bedoel je precies met toegewezen aan downloadstation? alvast bedankt voor je hulp.ronnie_dutch schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 17:46:
[...]
wat heb je allemaal gedaan?
poorten in synology toegewezen aan downloadstation?
poorten in de synology opengezet?
poorten in je internetmodem/router opengezet?
wat jij nu vraagt is hetzelfde als naar de garage gaan en zeggen dat je auto het niet, en vervolgens vragen waar het aan kan liggen.
Probeer mee info te geven
Dat je je poorten wel hebt opengezet stond niet bij je vraag..martk2280 schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 20:44:
[...]
ja sorry... maar die poorten (bittorrent) heb ik opengezet in de firewall van de diskstation en in mijn dlink router. Wat bedoel je precies met toegewezen aan downloadstation? alvast bedankt voor je hulp.
Waar hij het over heeft is NAT, de methodiek om poorten in je router te verwijzen richting een bepaald ip-adres. Lees anders even wat meer over NAT als je die vraag niet begrijpt.
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
Om de drie a vier dagen krijg ik een mailtje van mijn diskstation dat er een ip adres geblokkeerd is. ze mogen het bij mij 5 keer in een minuut proberen.witteveder schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 17:48:
In vorige firmwares waar je kon kiezen of wel of geen blokkade, waarbij geen blokkade dan 3 x verkeerd = exit, een manier die bij mij niet werkte, dus stond deze optie uit, kon je in de logboeken zien dat een ip-adres wel tot 40 a 50 keer per minuut probeerde in te loggen.
Gisteren bij alternate dan maar de 210J besteld. Ik ben steeds gewend van dingen te kopen die uitgebreid gereviewd zijn, dus dit is wel ff anders
. Ik gok zo tegen eind volgende week wel een review online te hebben.
Een kleine migratievraag dan maar: Ik ga de 2 1Tb EXT3 schijven uit mijn DIY nas naar de synology verhuizen. Probleem is nu dat deze data bevatten. Kan ik dan gewoon de schijven erin gooien en verwachten dat de synology die gewoon slikt? Ik heb niet meteen zin om bijna 1.5Tb aan data over te sluizen
.
Een kleine migratievraag dan maar: Ik ga de 2 1Tb EXT3 schijven uit mijn DIY nas naar de synology verhuizen. Probleem is nu dat deze data bevatten. Kan ik dan gewoon de schijven erin gooien en verwachten dat de synology die gewoon slikt? Ik heb niet meteen zin om bijna 1.5Tb aan data over te sluizen
Ik krijg die e-mail meldingen helemaal niet voor elkaar.
heb smtp.telfort.nl poort 25 ingevoerd i.c.m. mijn loginnaam+WW (zoals ik dat ook in outlook en webmail heb ingesteld) maar ik krijg geen testmail binnen?
heb smtp.telfort.nl poort 25 ingevoerd i.c.m. mijn loginnaam+WW (zoals ik dat ook in outlook en webmail heb ingesteld) maar ik krijg geen testmail binnen?
Ik had het in eerste instantie ook geprobeerd met verificatie maar dat kreeg ik niet aan de gang.readytoflow schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 00:47:
Deed ik het echter zonder dat stuurt de NAS wel netjes de mailtjes
Ben al een tijdje in het bezit van een DS209 maar heb de laatste tijd het probleem dat de films op schijf niet meer ververst worden. Met andere woorden, mijn xbox360 laat wel nieuwe toevoegingen zien maar ik zie tegelijkertijd ook nog folders en bestanden die al helemaal niet meer bestaan.
sure, rescan media library is een optie maar goed, kan me niet herinneren dat ik dit probleem eerder ook had.
sure, rescan media library is een optie maar goed, kan me niet herinneren dat ik dit probleem eerder ook had.
Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...
even in het management dashboard van je Synology en dan bij applicaties > Mediaserver en dan op "opnieuw indexeren" klikken. Duurt even maar daarna zou alles weer goed moeten zijnparty42 schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 10:40:
Ben al een tijdje in het bezit van een DS209 maar heb de laatste tijd het probleem dat de films op schijf niet meer ververst worden. Met andere woorden, mijn xbox360 laat wel nieuwe toevoegingen zien maar ik zie tegelijkertijd ook nog folders en bestanden die al helemaal niet meer bestaan.
Ja exact, dat zeg ik. "Rescan media library" kan natuurlijk wel maar zoals je zegt: dat duurt vrij lang.
Daarnaast, "vroeger" was dat helemaal niet nodig...
(volgens mij is het gekomen sinds Squeezecenter erop draait).
ik had precies hetzelfde. "Vroeger"was het niet nodig, maar somehow moest het later wel??party42 schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 10:53:
Ja exact, dat zeg ik. "Rescan media library" kan natuurlijk wel maar zoals je zegt: dat duurt vrij lang.Daarnaast, "vroeger" was dat helemaal niet nodig...
Laat even of het gelukt is.
zo gisteren dan maar een ds110j gehaald, harde schijf er in geknald, en cd rom opgestart,
Kom er nu in, ( nadat vista weer eens brakke verbinding met mijn modem had, ) en kan nu ook de boel beheren, ga eens lekker spelen vandaag ! Is lekker stil, alleen kijken of ik ook op de andere pc's die software moet zetten, ben wat dat betreft een noob , maar ik ga de forum wel eens induiken !
Kom er nu in, ( nadat vista weer eens brakke verbinding met mijn modem had, ) en kan nu ook de boel beheren, ga eens lekker spelen vandaag ! Is lekker stil, alleen kijken of ik ook op de andere pc's die software moet zetten, ben wat dat betreft een noob , maar ik ga de forum wel eens induiken !
ik denk dat ik de vraag wel begrijp, ik heb de bitTorrent poorten(6881-6890) in de firewall van synology protocol poortbereik opengezet en ook poort 6881 protocol DHT UDP poort. Vervolgens heb ik in mijn router (dlink dir655) onder PORT FORWARDING RULES de naam en het ip adres van diskstation ingevuld en bij tcp udp allebij 6881-6890 openstaan. Zie ik nog wat over het hoofd.Tukk schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 21:00:
[...]
Dat je je poorten wel hebt opengezet stond niet bij je vraag..
Waar hij het over heeft is NAT, de methodiek om poorten in je router te verwijzen richting een bepaald ip-adres. Lees anders even wat meer over NAT als je die vraag niet begrijpt.
Hallo allemaal,
Op dit moment in het bezit van een Synology DS-107, maar ik wil graag naar een 2 bay systeem waarbij het hosten van een website sowieso betere performance geeft. Nu zat ik te kijken naar de nieuwe DS-210j. Iemand enig idee of die een beetje performed qua website? Iemand misschien een voorbeeld, zodat ik eens kan zien hoe lang het duurt voordat een site geladen wordt?
Alvast bedankt!
Op dit moment in het bezit van een Synology DS-107, maar ik wil graag naar een 2 bay systeem waarbij het hosten van een website sowieso betere performance geeft. Nu zat ik te kijken naar de nieuwe DS-210j. Iemand enig idee of die een beetje performed qua website? Iemand misschien een voorbeeld, zodat ik eens kan zien hoe lang het duurt voordat een site geladen wordt?
Alvast bedankt!
gedaan: "U bent niet gemachtigd om deze bewerking uit te voeren" als ik iets wil schrijven op een share.psychoclown schreef op maandag 11 januari 2010 @ 18:39:
Doe jezelf een lol en maak op de NAS een user aan met dezelfde inloggegevens als je windows account(s)
Dan hoef je niet te mappen en kun je er altijd bij zonder enig gedoe.
gedaan: "Meerdere verbindingen met een server of een gedeelde bron van een gebruiker die meerdere gebruikersnamen gebruikt, zijn niet toegestaan. Verbreek alle eerdere verbindingen met de server of de gedeelde bron en probeer opnieuw."Unne Offerse schreef op maandag 11 januari 2010 @ 21:04:
Maak mbv een texteditor een text file aan en geeft die een naam met de extensie ".cmd". Bv "drivemappings.cmd". Geef het volgende op als inhoud van de file:
@echo off
Net Use Z: /DELETE
Net Use Z: \\Diskstation\sharenaam wwww /USER:uuuu /PERSISTENT:YES
En dan ben ik net geboot... (win7-64b). Wat een gefrut altijd, netwerken onder Windows.
Als ik doe
net use z: \\<intern IP van NAS>\sharenaam wwww /USER:uuuu /PERSISTENT:YES
dan lukt het wel.
Ik heb even een vraagje
Ik wil voor mijn kind alle DVD's gaan rippen , en op de server gaan zetten , volgens mij weten is er geen ondersteuning voor iso's alles zal (voorlopig ) afgespeeld worden met de xbox 360 als media player.
Welk formaat raden jullie mij aan om te gebruiken , en kan je dan ook de dvd cover zien als map ?
Ik wil voor mijn kind alle DVD's gaan rippen , en op de server gaan zetten , volgens mij weten is er geen ondersteuning voor iso's alles zal (voorlopig ) afgespeeld worden met de xbox 360 als media player.
Welk formaat raden jullie mij aan om te gebruiken , en kan je dan ook de dvd cover zien als map ?
Ik zou zeggen gewoon de boel rippen en per dvd een map, in de deze map de video_ts folder en een plaatje met de cover.Gandalf68 schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 15:40:
Maar probeer het eens in een xbox360 topic, dat is namelijk de bepalende factor niet de synology.
Is gelukt. Duurde wel erg lang maargoed. En nieuwe films staan er ook weer zonder problemen bij. Maar ben benieuwd hoe het weer gaat met verwijderen van films...Yihaaa schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 11:09:
[...]
ik had precies hetzelfde. "Vroeger"was het niet nodig, maar somehow moest het later wel??
Laat even of het gelukt is.
eh ik dacht dat de xbox360 alleen maar als doorgeef luik zijn rol vervulde , en dus ook bv geen mpeg4 kan afspelen van nature,job schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 16:09:
[...]
Ik zou zeggen gewoon de boel rippen en per dvd een map, in de deze map de video_ts folder en een plaatje met de cover.
Maar probeer het eens in een xbox360 topic, dat is namelijk de bepalende factor niet de synology.
De Synology kan dat dus wel dmv dnla , dus lijkt me dat dat in dit topic moet ... maar zal het daar dan eens gaan vragen
Heb je die user wel voldoende rechten gegeven?catchingfire schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 15:24:
[...]
gedaan: "U bent niet gemachtigd om deze bewerking uit te voeren" als ik iets wil schrijven op een share.
De xbox is de software/hardware die de boel af moet gaan spelen, dus dat ding moet je stream slikken.Gandalf68 schreef op zondag 17 januari 2010 @ 00:22:
[...]
eh ik dacht dat de xbox360 alleen maar als doorgeef luik zijn rol vervulde , en dus ook bv geen mpeg4 kan afspelen van nature,
De Synology kan dat dus wel dmv dnla , dus lijkt me dat dat in dit topic moet ... maar zal het daar dan eens gaan vragen
Dlna is een manier om media over het netwerk beschikbaar te maken.... en dat dus naar je xbox te streamen.
Maar als je xbox geen mpeg4 speelt... dan heb je daar dus niets aan. Je zult de boel al op de juiste manier aan moeten bieden.
Ik weet niet of je twonky kent, maar twonky transcodeert de media voor je, en stuurt het in een formaat waar je xbox wat mee kan. Dat transcoderen staat weer los van het dlna gebeuren. Twonky echter is een programma wat je op je pc kan installeren. Dus dat is geen directe oplossing voor jou.
De vraag is dus of de synology de boel kan transcoderen.
ja, flac ogg dat kan de synology nog wel transcoden, maar mpeg4? ik betwijfel het.
[ Voor 39% gewijzigd door job op 17-01-2010 11:57 ]
RW op alle shares...psychoclown schreef op zondag 17 januari 2010 @ 09:46:
Heb je die user wel voldoende rechten gegeven?
Ik ben een beetje aan het kijken voor een NAS, overal komt Synology als beste uit de test.
Nu wil ik er ook 1 gaan kopen, alleen verbaas ik me over het enorme prijsverschil tussen de DS110j, DS109 en de DS109+. Wat rechtvaardigt dit enorme verschil in prijs? Ik snap dat ze wat sneller zijn, maar wanneer merk je dat?
Ik wil een NAS om me foto's te kunnen backuppen, downloaden van NZB, hosten van een simpele website, streamen van muziek\vHD video en laten funcioneren als mailserver (1 domein met 1 emailadres).
Ga ik het dan redden met een DS110j?
Nu wil ik er ook 1 gaan kopen, alleen verbaas ik me over het enorme prijsverschil tussen de DS110j, DS109 en de DS109+. Wat rechtvaardigt dit enorme verschil in prijs? Ik snap dat ze wat sneller zijn, maar wanneer merk je dat?
Ik wil een NAS om me foto's te kunnen backuppen, downloaden van NZB, hosten van een simpele website, streamen van muziek\vHD video en laten funcioneren als mailserver (1 domein met 1 emailadres).
XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907
Met een beetje teruglezen in dit topic, of kijken op de Synology site was je in ieder geval dit tegengekomen:kw_nl schreef op zondag 17 januari 2010 @ 21:12:
Ik ben een beetje aan het kijken voor een NAS, overal komt Synology als beste uit de test.
http://www.synology.com/nld/products/compare_spec.php
Daar zie je dat het grote verschil in geheugen en processor.
Op de andere pagina van die zelfde synology site zie je dit:
http://www.synology.com/nld/products/DS109+/perf.php
Hier zie je exact dat allerlei acties nogal langzamer zijn op de J variant...
Als je de reviews leest hier op tweakers van Harmen, rdg5 en Wijnands van de verschillende types kun je er bovendien uit opmaken dat op max. snelheid downloaden (NZB) met de J versie absoluut te zwaar is voor het kastje.
Het instellen van het hele Rechten verhaal kun je beter via File station doen.Verwijderd schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 19:21:
De groepen en Users wel graag aanmaken via Beheer.
Tja, en toen waren we bij Windows 7 aan beland
Foto's backuppen gaat lukken.kw_nl schreef op zondag 17 januari 2010 @ 21:12:
NZB downloaden, ik heb een XS4all start abbo waarvan men zegt 4 Mb/s. Ik heb mijn download in SABNZBD gecappt op 300KB/s, dan hou ik nog iets over om op te surfen. Dat werkt allemaal prima.
Muziek streamen doe ik nu (nog) via het ingebouwde audio station en dat loopt vlot. Video heb ik op de tv wat sync problemen met audio en video maar dat had ik ook toen ik direct vanaf de laptop streamde dus ik vermoed dat het probleem eerder in de TV zit. Via mediaplayer loopt 't wel.
Mailserver is bepaald geen veeleisende toepassing. Ding draait postfix en ik durf te stellen dat 100 mailtjes per uur en 500 afleverpogingen geen enkele issue is.
PRoblemen die ik bij m'n DS110j tegenkom zijn nu vooral op het gebied van keuze. Welke software gebruik ik om m'n audio collectie via het web te ontsluiten?
Wil je daarmee zeggen dat de 500KB/s die je theoretisch kunt halen toch te zwaar zijn voor de 110J?Wijnands schreef op maandag 18 januari 2010 @ 11:28:
[...]
NZB downloaden, ik heb een XS4all start abbo waarvan men zegt 4 Mb/s. Ik heb mijn download in SABNZBD gecappt op 300KB/s, dan hou ik nog iets over om op te surfen. Dat werkt allemaal prima.
Nee, maar wanneer je SABNZB volledige snelheid geeft kan je amper meer surfen. Dus hij laat 200KB open voor gewoon surfenJerrycan schreef op maandag 18 januari 2010 @ 12:18:
[...]
Wil je daarmee zeggen dat de 500KB/s die je theoretisch kunt halen toch te zwaar zijn voor de 110J?
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
uhhh daar doelde ik inderdaad eigenlijk op. Al doelde ik meer icm TV kijken via de WD TV Live van films staande op de NAS.wontcachme schreef op maandag 18 januari 2010 @ 12:21:
[...]
Nee, maar wanneer je SABNZB volledige snelheid geeft kan je amper meer surfen. Dus hij laat 200KB open voor gewoon surfen
Dat betekent dat je voor een DVD download (5 Gig) ruim 4,5 uur bezig bent!
[ Voor 9% gewijzigd door Jerrycan op 18-01-2010 13:06 ]
Je hoeft alleen maar de smtp server in te geven, geen user en wachtwoord aan vinkenreadytoflow schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 00:47:
Tja, en toen waren we bij Windows 7 aan beland
Ten eerste bedankt. Want ik heb hier al de nodige tips vandaan gehaald om een hoop zaken werkend te krijgen! (inderdaad, de e-mails werken nu ook gewoon!)
Ik heb echter nog wel 1 grote wens:
Zijn er hier mensen die de PlayStation Media Server (PMS) werkend op een Synology hebben gekregen?
Ik heb PMS net even op mijn laptop geïnstalleerd en dat werkt als een tierelier i.c.m. een PS3! (.MKV
)
Ik zou het super vinden als ik dat ook op mijn DS209 werkend kan krijgen.
Ik heb al gekeken op het PMS forum maar kom niet verder dan stap 17 helaas.
Dus wellicht hier nog mensen met tips voor mij?
Ik heb echter nog wel 1 grote wens:
Zijn er hier mensen die de PlayStation Media Server (PMS) werkend op een Synology hebben gekregen?
Ik heb PMS net even op mijn laptop geïnstalleerd en dat werkt als een tierelier i.c.m. een PS3! (.MKV
[ Voor 3% gewijzigd door readytoflow op 18-01-2010 12:55 ]
Klopt maar dat is het gevolg van een trage internet verbinding., Ikzelf vind 't niet echt een probleem. Ik heb voor deze beperking gekozen omdat de synology echt m'n volledige verbinding kan dichttrekken met downloaden en dan wordt surfen een 56k modem ervaring.Jerrycan schreef op maandag 18 januari 2010 @ 12:26:
[...]
uhhh daar doelde ik inderdaad eigenlijk op. Al doelde ik meer icm TV kijken via de WD TV Live van films staande op de NAS.
Dat betekent dat je voor een DVD download (5 Gig) ruim 4,5 uur bezig bent!

Ik heb zelf geen WD live dus kan daar geen zinnig woord over zeggen, problemen verwacht ik echter niet.
Wel zojuist de squeezebox package gedownload, vanavond 's kijken of dat makkelijker is voor mp3 ontsluiting via internet.
Wat is het probleem precies?readytoflow schreef op maandag 18 januari 2010 @ 12:54:
[ Voor 28% gewijzigd door Wijnands op 18-01-2010 13:18 ]
Nou, ik 'denk' dat ik alle stappen (zoals in de link in mijn post hierboven) heb doorlopen.
(het stappenplan van de user 'atrem' op het pms forum)
Dat was al een heel gedoe, omdat ik simpel doe als een aap die je een kunstje leert
(dit is linux toch? en dit is de eerste keer dat ik dat irl tegenkom)
Nu ben ik dus, bij stap 17 gekomen en dan moet ik iets ingewikkelds doen:
17. Change into the following code in PMS.sh:
Gevolgd door:
Ik vond het al knap dat ik zover met telnet ben gekomen, maar hier snap ik echt niks van.
Ik kan wel dat VI scherm openen en die code erin plakken maar het opslaan gaat mis denk.
Uiteindelijk krijg ik deze foutmelding:
Of heeft die foutmelding met iets heel anders te maken?
Dat was al een heel gedoe, omdat ik simpel doe als een aap die je een kunstje leert
# Setup the JVM |
if [ "x$JAVA" = "x" ]; then |
if [ "x$JAVA_HOME" != "x" ]; then |
JAVA="$JAVA_HOME/bin/java" |
else |
JAVA="jamvm" |
fi |
fi |
Gevolgd door:
# Execute the JVM |
exec "$JAVA" $JAVA_OPTS -Xmx512M -Djava.encoding=UTF-8 -Djava.net.preferIPv4Stack=true -jar "$PMS_JAR" "$@" |
Ik vond het al knap dat ik zover met telnet ben gekomen, maar hier snap ik echt niks van.
Ik kan wel dat VI scherm openen en die code erin plakken maar het opslaan gaat mis denk.
DS209_RTF> ./PMS.sh |
./PMS.sh: exec: 48: java: not found |
Even een vraagje tussendoor:
Ik heb hier en daar wat opgevangen dat voor de interne schijven alleen ext3/4 als file system mogelijk is? Is dit zo, en zo ja, is dit bij alle versies van de DS zo?
Ik heb namelijk momenteel in mijn game PC 3x een 1TB schijf met films, series en muziek. Nu wil ik een DS410j of een DS409 kopen om deze schijven in kwijt te kunnen. Maar al deze schijven zijn in NTFS geformatteerd en staan nu bijna helemaal vol. En ik heb eigenlijk geen zin om met TB's heen en weer te kopieren om deze schijven in ext3 te krijgen
Ik heb hier en daar wat opgevangen dat voor de interne schijven alleen ext3/4 als file system mogelijk is? Is dit zo, en zo ja, is dit bij alle versies van de DS zo?
Ik heb namelijk momenteel in mijn game PC 3x een 1TB schijf met films, series en muziek. Nu wil ik een DS410j of een DS409 kopen om deze schijven in kwijt te kunnen. Maar al deze schijven zijn in NTFS geformatteerd en staan nu bijna helemaal vol. En ik heb eigenlijk geen zin om met TB's heen en weer te kopieren om deze schijven in ext3 te krijgen
Ah vanwege de internet verbinding. Dus niet vanwege de 110J. Kijk das een duidelijk antwooord. Thanks.Wijnands schreef op maandag 18 januari 2010 @ 13:17:
[...]Klopt maar dat is het gevolg van een trage internet verbinding., Ikzelf vind 't niet echt een probleem. Ik heb voor deze beperking gekozen omdat de synology echt m'n volledige verbinding kan dichttrekken met downloaden en dan wordt surfen een 56k modem ervaring. [...]
Ik las namelijk ook over snelheden van 1400KB op een 110J op het Synology forum.
http://www.synology-forum.nl/viewtopic.php?f=50&t=3097
Dat is dan wellicht het maximale, maar dan zou je zeggen met daar 200KB onder te zitten
ook surfen nog mogelijk zou moeten zijn...
Ik blijf nog even verder dubben tussen aanschaf van een 210J en een 209+
Ext3/4 IS het filesystem van de Synologys (en bijna alle anderen trouwens), daar heb je helemaal geen keus in. Dus je zal moeten kopieren...Ik heb hier en daar wat opgevangen dat voor de interne schijven alleen ext3/4 als file system mogelijk is? Is dit zo, en zo ja, is dit bij alle versies van de DS zo?
[ Voor 39% gewijzigd door Arjan P op 18-01-2010 13:59 ]
Sorry, daar kan ik je niet mee helpen zonder 't zelf na te doenreadytoflow schreef op maandag 18 januari 2010 @ 13:35:
Nou, ik 'denk' dat ik alle stappen (zoals in de link in mijn post hierboven) heb doorlopen.
Dat was al een heel gedoe, omdat ik simpel doe als een aap die je een kunstje leert![]()
# Setup the JVM if [ "x$JAVA" = "x" ]; then if [ "x$JAVA_HOME" != "x" ]; then JAVA="$JAVA_HOME/bin/java" else JAVA="jamvm" fi fi
Gevolgd door:
# Execute the JVM exec "$JAVA" $JAVA_OPTS -Xmx512M -Djava.encoding=UTF-8 -Djava.net.preferIPv4Stack=true -jar "$PMS_JAR" "$@"
DS209_RTF> ./PMS.sh ./PMS.sh: exec: 48: java: not found
Mag maar het wordt op z'n vroegst vanavond en zelfs dan geen garantie's
Dit topic is gesloten.