Op de 156 club zijn er meerdere die een Q2 dif plaatsen in hun versnellingsbak. Simpel klusje en je krijgt er zelfs een beetje overstuur van als je het goed doet. Schroefkitje eronder, andere stabi's en gaan! Dan heb je echt wel een lekker gebakje hoor.BeQuietAndDrive schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 14:34:
[...]
Leukerg dik ook, hoewel ik meer een zwak heb voor de 156 GTA, maar dat is persoonlijk.
Ik heb zelf niet met een 147 GTA gereden, wel met diverse andere auto's waaronder een Brera Q4 met V6 voorin en met de nieuwe Focus ST (voorwielaandrijving, 5-cil). Die Brera schijnt al erg onderstuurd gevonden te worden en de 147 GTA schijnt dat nog erger te hebben. Niet zo'n ramp in de Brera, je gaat hem gewoon als een 4WD rijden en dan kom je fiks hard de bochten uit. Met een 147 GTA zal dat anders zijn, met alle aandrijving op de voorwielen. De Focus deed dat erg goed maar is ook twee generaties nieuwer natuurlijk.
Gewoon een uitgebreide proefrit maken en je merkt snel genoeg of het iets voor je is.
Bij mijn Delta ga ik het onderstuur binnenkort beperken door een instelbare schroefset te monteren. Bij de juiste instellingen kun je dan het onderstuur alweer een stuk beperken, het enige wat een 147 GTA altijd zal blijven hebben is een tractieprobleempje (geen fijn diffje of zo he). Maar ach, je koopt zo'n auto niet om er als een oma mee te gaan rijden he
Als je niet echt Alfa gebonden zou zijn, dan kan ik een Honda Integra Type R aanraden, ik heb nog nooit een auto gereden die zo dicht bij een trackday auto kwam als die Type R. Ge-ni-ale auto om te rijden. Super diff en onderstuur is niet aanwezig.
Ik hoop dat ik niet gelyncht word nu?
A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."