Alfa Romeo, post hier pics van Alfa [Deel 30] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 21 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-08-2023
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 14:34:
[...]

Leuk :) erg dik ook, hoewel ik meer een zwak heb voor de 156 GTA, maar dat is persoonlijk.

Ik heb zelf niet met een 147 GTA gereden, wel met diverse andere auto's waaronder een Brera Q4 met V6 voorin en met de nieuwe Focus ST (voorwielaandrijving, 5-cil). Die Brera schijnt al erg onderstuurd gevonden te worden en de 147 GTA schijnt dat nog erger te hebben. Niet zo'n ramp in de Brera, je gaat hem gewoon als een 4WD rijden en dan kom je fiks hard de bochten uit. Met een 147 GTA zal dat anders zijn, met alle aandrijving op de voorwielen. De Focus deed dat erg goed maar is ook twee generaties nieuwer natuurlijk.

Gewoon een uitgebreide proefrit maken en je merkt snel genoeg of het iets voor je is.

Bij mijn Delta ga ik het onderstuur binnenkort beperken door een instelbare schroefset te monteren. Bij de juiste instellingen kun je dan het onderstuur alweer een stuk beperken, het enige wat een 147 GTA altijd zal blijven hebben is een tractieprobleempje (geen fijn diffje of zo he). Maar ach, je koopt zo'n auto niet om er als een oma mee te gaan rijden he :)

Als je niet echt Alfa gebonden zou zijn, dan kan ik een Honda Integra Type R aanraden, ik heb nog nooit een auto gereden die zo dicht bij een trackday auto kwam als die Type R. Ge-ni-ale auto om te rijden. Super diff en onderstuur is niet aanwezig.

Ik hoop dat ik niet gelyncht word nu? ;)
Op de 156 club zijn er meerdere die een Q2 dif plaatsen in hun versnellingsbak. Simpel klusje en je krijgt er zelfs een beetje overstuur van als je het goed doet. Schroefkitje eronder, andere stabi's en gaan! Dan heb je echt wel een lekker gebakje hoor. _/-\o_

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:24

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ohw, dat maakt het al leuker inderdaad :)

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EQJim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 09:55
Sander schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 15:01:
[...]

Heb je de 2e post nog wel gelezen? daarin stond dat ook de goedkopere Diesel in de 20% categorie viel. De aanschafprijs is misschien van minder belang, maar bepaald (samen met restwaarde) wel voor een grootdeel de leaseprijs.
Nee, ik wist niet dat de diesels ook in die categorie vielen. Ik zal er wel overeen gelezen hebben. Ik ben erg benieuwd wat de leaseprijzen inc brandstof gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 19:37

Specht

Il Cuore Sportivo

Hmm ik heb weer is gezeik met een garage, dit keer de lokale apk beunhaas, waar ik eigenlijk al 10 jaar kom en waar ik niet ontevreden over was.
Alleen laatste paar keren, slechte communicatie en werkzaamheden die uitlopen, en zo nu ook weer.
Vorige week afspraak gemaakt voor APK + wisselen van 1 schokdemper + montage 2 nieuwe draagarmen op maandag de 8e.
Dinsdagavond belt ie me dat hij alleen tijd had voor apk en dat ik voor de rest een andere afspraak moest maken :S , woensdag belt ie, ja er moet toch 1 draagarm vervangen worden want teveel speling op fuseekogel (duh dat had ik hem al gezegt) maar donderdag is ie klaar.
Vandaag maar is langsgereden: was er nog niks gedaan behalve dan dat er "ineens" bij het rijden van de parkeerplaats naar binnen een slang van de stuurbekrachtiging lek is gegaan. :? :X
Dus nu gaat hij er vrijdag aan beginnen, en als ie tijd over heeft doet ie alsnog alles monteren...... Ik durf nu al te zeggen dat ik hem waarschijnlijk zaterdag pas heb, zonder dat ie de rest gemonteerd heeft. |:(

Heb het nu wel gehad met die teringlijers, op de een of andere manier heb ik altijd gezeik met garage's.
Gasten kunnen zich nooit aan de afspraak houden, communiceren net zoveel als een stuk steen, en uiteindelijk mag je natuurlijk wel zo snel mogelijk de rekening betalen. :r

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Iemand die nog een leuke goedkope Alfa op benzine weet? De 156 gaat weg omdat ik straks niet meer hoef te reizen, doordeweeks zal ik denk ik sowieso geen auto meer gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Mijn broer gaat zijn 147 Veloce weg doen uit 2002, ik weet niet of je zoiets zoekt of juist ouder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Rev! schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 17:06:
Iemand die nog een leuke goedkope Alfa op benzine weet? De 156 gaat weg omdat ik straks niet meer hoef te reizen, doordeweeks zal ik denk ik sowieso geen auto meer gaan gebruiken.
Een 155? Genoeg keuze in in bijna alle prijsklassen, en rijd goed en heeft zat ruimte.
Ik ga morgen kijken naar een 155 2.0 16v voor weinig geld, daar zit dan wel wat werk aan maar dat kan ik evt zelf. Weet nog niet wat ik ermee ga doen, als ie het waard is opknappen en anders demonteren in onderdelen.

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Een 155 zou ik wel willen, alleen mijn vriendin vind hem te "vierkant" :+. Ze moet de schoonheid er nog van inzien denk ik :). Zoek iets "goedkoops" eerst temeer ik de auto eerst niet voor de deur kwijtkan. Die 147 klinkt goed hij is alleen vast niet goedkoop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-12-2023

Sinner

PSN-ID: SINNER-BIH1970

145/146 -serie geen optie voor je?

Goedkoop, rijden lekker en zien er (imho) ook leuk uit :)

Afbeeldingslocatie: http://www.cuoresportivo.ch/e107_plugins/autogallery/Gallery/Alfa%20Romeo%27s/Alfa%20Romeo%20146/pv_Alfa-Romeo-146-1-61.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/i5xerm.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Zonder kont is hij zeker mooi. Maar misschien hou ik de 156 ook wel even aan. Net 2 weken terug een nieuwe accu. APK is gedaan in november, in december nog een oliebeurt gehad. Vorig jaar ook de D-Riem/V-Riem en rollen en de Schijfremmen achter vervangen en ik ben bang dat ik er bijna niks meer voor vang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke!
  • Laatst online: 06-09 10:05

Ikke!

aka Netfinity

Jammer vind ik van de 145/146 dat ze bijna net zo zwaar zijn als de 155.

Een 75 niks voor je? :+

Klik mee voor GoT!........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 22:32
Als vierkant niks voor je is, valt een 155 al af, en een 75 dan ook natuurlijk.
Een 146 vind ik qua lijn een mooie auto, maar misschien is deze ook te vierkent.
Ik heb beide een 75 en een 146 gehad, en waren beide fijne auto's.
Hou er wel rekening mee dat achterwielaandrijving wennen is. Op een 75 zitten geen electrische snufjes die de achterkant in bedwang kan houden...

Ik denk dat er op dit moment geen goede vervanger voor je 156 is. Alles daarvoor is eigenlijk al vierkant te noemen. Een 147 is vast al veel zwaarder dan een 156.

Misschien een 33 1.7 16v... Zo'n rauwe boxer motor heeft ook wel wat natuurlijk. Is door je vriendin ook goed te rijden... Zo'n 75 zou ik niet graag door mijn vriendin laten rijden. :D

[ Voor 7% gewijzigd door eX0duS op 12-03-2010 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Ze kan heel goed rijden dus daar ben ik niet bang voor (wat af lopen glijden in de sneeuw)
Maar als ik een mooie 155 wil, dan haal ik die ;). De 145/146 is zowieso goedgekeurd. Een 75 zou helemaal super zijn, ben alleen bang dat dat niet handig ivb de kosten, en geen sleutelplek voor de deur hebben.

Zit er toch sterk aan de te denken om de 156 maar even aan de te houden, en misschien dan later om de ruilen voor een benzine versie.

[ Voor 18% gewijzigd door Rev! op 12-03-2010 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
eX0duS schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 17:14:
Ik denk dat er op dit moment geen goede vervanger voor je 156 is. Alles daarvoor is eigenlijk al vierkant te noemen. Een 147 is vast al veel zwaarder dan een 156.
Een 147 weegt exact hetzelfde als een 156. Compleet dezelfde auto met uitzondering van het stukje kont.

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 18:20

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

eX0duS schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 17:14:
[...]

Op een 75 zitten geen electrische snufjes die de achterkant in bedwang kan de tekortkomingen van de bestuurders onder controle houden...
;)
Specht schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 16:45:
Hmm ik heb weer is gezeik met een garage, dit keer de lokale apk beunhaas, waar ik eigenlijk al 10 jaar kom en waar ik niet ontevreden over was.
Alleen laatste paar keren, slechte communicatie en werkzaamheden die uitlopen, en zo nu ook weer.
Vorige week afspraak gemaakt voor APK + wisselen van 1 schokdemper + montage 2 nieuwe draagarmen op maandag de 8e.
Dinsdagavond belt ie me dat hij alleen tijd had voor apk en dat ik voor de rest een andere afspraak moest maken :S , woensdag belt ie, ja er moet toch 1 draagarm vervangen worden want teveel speling op fuseekogel (duh dat had ik hem al gezegt) maar donderdag is ie klaar.
Vandaag maar is langsgereden: was er nog niks gedaan behalve dan dat er "ineens" bij het rijden van de parkeerplaats naar binnen een slang van de stuurbekrachtiging lek is gegaan. :? :X
Dus nu gaat hij er vrijdag aan beginnen, en als ie tijd over heeft doet ie alsnog alles monteren...... Ik durf nu al te zeggen dat ik hem waarschijnlijk zaterdag pas heb, zonder dat ie de rest gemonteerd heeft. |:(

Heb het nu wel gehad met die teringlijers, op de een of andere manier heb ik altijd gezeik met garage's.
Gasten kunnen zich nooit aan de afspraak houden, communiceren net zoveel als een stuk steen, en uiteindelijk mag je natuurlijk wel zo snel mogelijk de rekening betalen. :r
doet me aan iemand denken :X

Doodmoe wordt je er van ..

Als het kostentechnisch te overzien valt ga ik nu naar een andere garage waar ze wel gewoon doen wat je afspreekt.

[ Voor 77% gewijzigd door Alfa Novanta op 12-03-2010 20:43 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Nou ja tussen het apk gezeik door (155 is nog steeds niet klaar...........) maar weer even op pad geweest om een "project" 155 te halen.
Maar al met al ga ik er weinig aan doen denk ik, toch teveel minpuntjes om hem weer netjes te krijgen.

Even copy paste van scarbforum:
Heb vandaag een 155 (tijdelijk) "gered" van de sloop, het gaat om een nero 155 met 2.0 16v motor.

Auto heeft 357.000 km gelopen, en dat is rondom aan de auto duidelijk te zien.
Bij 280.000 km is er een andere motor ingekomen met 71.000 km, totaal heeft de motor nu dus bijna 150.000 km gelopen. Voor zover ik kan beoordelen is de motor nog in orde, olie temp en druk en kvs temp. bleven goed tijdens de terugrit naar Helmond (70km).

Echter de auto heeft dusdanig achterstallig onderhoud (en geen apk) dat het voor mij niet interessant is dit allemaal te gaan vervangen. Tevens is het niet de mooiste meer qua uiterlijk (steenslag).

Een opsomming van de minpunten die ik nu gezien heb:
- Distributie + nokkenasversteller moeten vervangen worden.
- Beide achterste wiellagers moeten vervangen worden (zijn echt op hun eind).
- Schokdempers rondom matig.
- 2 achterbanden zijn kaal.
- Koppelingsplaat(drukgroep?) is niet best meer.
- Scheur in voorruit.
- Bekleding vies en beschadigd.
- Achterspatbord/zijscherm heeft roest (zie foto).
- Voorbumper slecht overgespoten.
- Elektrische spiegels defect.
- Deurhendel kapot.

Heb de auto nog niet grondig geinspecteerd verder, weet dus nog niet of er evt verborgen roest zit op de zwakke plekken, dat ga ik nog nakijken.
Kortom als er iemand nog zin heeft in een stevig projectje dan is de hele auto evt te koop (info en gsmnummer via pb/email).
Anders wordt de auto binnenkort in zijn geheel gedemonteerd voor onderdelen.

Afbeeldingslocatie: http://www.straetmans.demon.nl/nero1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.straetmans.demon.nl/nero2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.straetmans.demon.nl/nero3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.straetmans.demon.nl/nero4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.straetmans.demon.nl/nero5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Laatst online: 15-09 10:55

Twhomp

Stayin' Alive

@Specht:

Als je een technisch perfecte 155 2.0 16v zoekt (optisch wel wat liefde nodig), DM me dan.

Mijn Alfa moet helaas weg vanwege het nu hebben van een leasebak. En ik doe haar het liefst weg naar een liefhebber, want afraggen of de sloop is gewoon veelste zonde. Zie het plaatje in de TS van mijn wagentje (nu wel originele Alfa Azev-A velgen (je kan de Alezio's erbij krijgen als je wilt) en andere uitlaat (geen sjonnie uitlaat meer)). Of kijk hier. Foto's zijn wel van toen ze supermooi gepoetst was, ik heb haar wel vies weggezet in mijn garage.

Als je mijn auto een paar kleine dingetjes aan doet (denk aan lampjes vervangen in dashboard of interieurventilator vervangen (voor beide de onderdelen al liggen, maar geen zin gehad om te doen)) en je zou de carosserie strak maken (overspuiten), dan heb je praktisch gezien een gerestaureerde 155 waar nauwelijks de kilometers aan af te zien zijn. Niet te vergelijken met die van hierboven :D

[ Voor 17% gewijzigd door Twhomp op 12-03-2010 23:54 ]

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

@ Rinaldo:

Ik neem aan dat jouw 155 niet in de prijsklasse onder de 500 euro valt?
Heb dit barrel nu voor 200 meegekregen, en dan durf ik de gok wel te nemen, sowieso zal deze dus eerst weg moeten, danwel in onderdelen, danwel compleet, voordat ik weer met een ander aan de slag zou gaan. :)
Aangezien ik dit hobbymatig doe, en ik nog steeds zonder werk zit, is mijn budget ook niet al te ruim.
Maar idd de automarkt is nog steeds grillig, en qua alfa's verkopen is het al helemaal lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Die motorkap is voor het eerst in die 150.000 KM weer open geweest? Daar zou ik ook niet meer aan beginnen, je draait echt alles aan gort wat vastgeroest zit. Dan is het vervangen van een thermostaat al een onderneming op zich aan het worden. Maar voor 200 een hele auto kopen is nooit verkeerd. ;)

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Is een prima exemplaar voor een topgear aflevering, achterste wiellagers maken zoveel herrie dat je vanaf 80 km/h oordopjes nodig hebt tegen de herrie, harder dan 120 durfde ik ook neit want dan werd het echt ondraaglijk. :+

Overigens is mijn 155 nu eindelijk klaar en apk gekeurd. Kan weer zonder bonkende ophanging rondrijden. *O* Maar ga in het vervolg wel naar een andere garage. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
@k0ewl; feli, echt een prachtige SW! :*)
@Specht; apk...afkloppen, over een dikke maand mag ik ook weer :/

Het gaat trouwens aardig hard met de Alfa Romeo topic deeltjes, dus ik heb even via de officiële weg gevraagd als we mogen groeien in aantal posts. Positief, we mogen nog even door in deeltje 30!
Tevens zal ik, althans dat is de bedoeling, de TS weer even verversen :)

Weer even een paar pics van m'n flickr;

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4025/4412800067_fee0e08e40.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2705/4413551388_dbfaf89e07.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2761/4402209534_85b99f28ac.jpg

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/03/13/1268492114-370.jpg
Hij staat er een beetje droevig bij, maar dat komt allemaal weer goed. Daar zal ik hoogst persoonlijk voor zorgen. Foto is gemaakt door een 156-clublid die toevallig bij ATS Van De Wiel aan kwam rijden toen ik hem aan het afladen was.

Vanmiddag ga ik hem ophalen! Kan niet wachten.
Ow, en de negatieve verhalen over Selespeed: De auto is bij Squadra tuning geweest om overal nieuwe software in te leggen. Ook in de bak en hij zou in principe een heel eind fijner moeten schakelen dan een standaard selespeed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

rlkz schreef op zondag 14 maart 2010 @ 21:59:
@k0ewl; feli, echt een prachtige SW! :*)
@Specht; apk...afkloppen, over een dikke maand mag ik ook weer :/

Het gaat trouwens aardig hard met de Alfa Romeo topic deeltjes, dus ik heb even via de officiële weg gevraagd als we mogen groeien in aantal posts. Positief, we mogen nog even door in deeltje 30!
Tevens zal ik, althans dat is de bedoeling, de TS weer even verversen :)

Weer even een paar pics van m'n flickr;

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Netjes hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

jeuh ... net een wens uit 2001 in vervulling laten gaan door www.alfa90.nl * te laten registreren *O*

.. ik laat hem vooralsnog doorverwijzen naar www.alfa90register.nl maar mettertijd laat ik deze misschien wel vervallen en wordt www.alfa90.nl mijn website :)

(*dns wordt nog aan gewerkt)

Afbeeldingslocatie: http://www.bakkerij-engels.nl/images/gebak.gifAfbeeldingslocatie: http://www.bakkerij-engels.nl/images/gebak.gifAfbeeldingslocatie: http://www.bakkerij-engels.nl/images/gebak.gif

[ Voor 14% gewijzigd door Alfa Novanta op 16-03-2010 13:41 ]

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-08 04:29

Paulus0013

pom pom

Ah wellicht dat iemand in dit topic me kan helpen.

Ik heb hier nog een chip liggen die uit mijn vorige Lancia Delta HF 1995 komt.
Dit was niet de originele chip en er staat op: AR1350R 18.
Iemand enig idee waar de chip vandaan komt en wat ie anders doet dan de standaard chip?
De performance tussen deze chip en daarna naar een Massimo chip maakte vrij weinig verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die Guilletta gaat bestellen? twijfel zelf nog ... QV is heel erg aantrekkelijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

k0ewl schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 08:13:
[afbeelding]
Hij staat er een beetje droevig bij, maar dat komt allemaal weer goed. Daar zal ik hoogst persoonlijk voor zorgen. Foto is gemaakt door een 156-clublid die toevallig bij ATS Van De Wiel aan kwam rijden toen ik hem aan het afladen was.

Vanmiddag ga ik hem ophalen! Kan niet wachten.
Ow, en de negatieve verhalen over Selespeed: De auto is bij Squadra tuning geweest om overal nieuwe software in te leggen. Ook in de bak en hij zou in principe een heel eind fijner moeten schakelen dan een standaard selespeed.
Bekende lokatie. Niet zo heel ver van Helmond vandaan. ;)
Heb ATS overigens ook een mailtje gestuurd voor het (preventief) vervangen van krukaslagers, maar nog geen reactie gehad. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Paulus0013 schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 18:19:

Iemand enig idee waar de chip vandaan komt en wat ie anders doet dan de standaard chip?
De performance tussen deze chip en daarna naar een Massimo chip maakte vrij weinig verschil.
Nu zitten hier ook een paar Delta-rijders dus wellicht kunnen die je al e.e.a. vertellen, maar de expert op chips voor Italiaanse bella kun je mailen op http://www.squadra-tuning.com d:)b

[ Voor 57% gewijzigd door Alfa Novanta op 16-03-2010 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn alfa kreeg een kuurtje van Stefan (Squadra). Aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Jawel! het is een feit. De bella van David is weer rijdende! Ze heeft gisteren meteen de vuurdoop gehad en een schamele 500km afgelegd.
Het schakelen van een selespeed is niet helemaal wat ik had gehoopt. Het gaat allemaal wat langzaam, maar denk dat dat even wennen is. Aan de andere kant is het heerlijk rustig rijden in de file enz.

Voor de rest zijn er nog een aantal puntjes:
1. Voorbanden wisselen
2. Achterband zit een schroefje in, propje in schieten
3. Uitlijnen
4. Schroefje in voorbumper draaien om hem helemaal netjes sluitend te krijgen
5. Draadjes onder stoelen doorsolderen
6. Airbag error resetten
7. Wassen
8. Kilometerteller gaat met schokken en als je erop tikt geeft hij wel het goede getal aan.
9. De vering is wel heeeeel erg stug. Misschien een ander setje er onder. Volgens de geschiedenis zit er een Koni setje onder, maar dit moet ik dit weekend maar eens bekijken.
10. Einddemper maakt herrie. Misschien een klein lekje. Even kijken wat we eraan kunnen doen.

De meeste puntjes, m.u.v. 8, 9 en 10, ga ik dit weekend hopelijk nog oplossen. Voor de rest is het een perfecte bella!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
ing._Buttje schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 19:54:
Nu zitten hier ook een paar Delta-rijders dus wellicht kunnen die je al e.e.a. vertellen, maar de expert op chips voor Italiaanse bella kun je mailen op http://www.squadra-tuning.com d:)b
Hij heeft de vraag ook al gesteld op het delta forum (club)...
Verwijderd schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 19:59:
Mijn alfa kreeg een kuurtje van Stefan (Squadra). Aanrader!
Paulus0013 heeft het over een Massimo chip. Dat is een chip van Squadra...
En als Stefan al niet weet waar de chip vandaan komt... Heeft Stefan de chip nog uitgelezen Paulus?

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Toevallig via marktplaats hier in de buurt een loods gevonden, op 5 km van mijn huis, waar stallingen verhuurd worden.
En na een telefoontje en bezoekje was alles vrij vlot geregeld, vrijdag contract tekenen en sleutels halen.
Heb nu dus samen met mijn pa een ruimte van 9m bij 3,5 m, met elektriciteit, afsluitbare roldeur en afsluitbaar terrein om de stallingen heen. Verder komt er een gedeelde kantine/keuken met stromend water en toilet.
Kortom een eenvoudig maar prima plekje om een beetje te hobby-en en spullen op te slaan. Een brug zal er niet inkomen (dak is simpelweg niet hoog genoeg om een auto fatsoenlijk omhoog te krijgen) maar ben dan niet meer afhankelijk van het weer dus dat is ook wel lekker. :D
Komend weekend alvast wat inruimen/inrichten en m'n alfa 155 sloper demonteren.

Betere foto's volgen nog.
Afbeeldingslocatie: http://fotos.marktplaats.com/kopen/4/a1/4TLtilF38xO2yxjkzhbsOQ==.jpg

Afbeeldingslocatie: http://fotos.marktplaats.com/kopen/c/a2/vGdnwEwdB3lAsYLvOL5mXg==.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Lekker hoor, zo'n sleutelplek

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:01

KhaZ

Alfa Romeo

Wat kost zoiets per maand?

Bij bijv. Shurgard voor opslag ben je al snel ~400 per maand kwijt voor zo'n ruimte!

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Kost 100 per maand, en ik deel 'm met mijn pa, dus 50/50. :)

Er waren nog 2 ruimtes vrij geloof ik. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

strak geregeld d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:50

Arfman

Drome!

Super detailruimte ook, mits er (warm) water voorhanden is.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Arfman schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 21:04:
Super detailruimte ook, mits er (warm) water voorhanden is.
Er is een kantine en stromend water. Lijkt mij dus dat het prima kan ;)

Als ik mag vragen waar staat deze ruimte?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Loods staat in gemeente Lierop, 5 km vanaf centrum van Helmond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

k0ewl schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 08:27:
Jawel! het is een feit. De bella van David is weer rijdende! Ze heeft gisteren meteen de vuurdoop gehad en een schamele 500km afgelegd.
Gaat de goede kant op. Mooi om te zien dat ze een tweede kans krijgt.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Weer eens even een snel fototje spammen ;)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/harry166/166_1.jpg

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

je cyaan is op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
Je groen staat te fel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Die heeft hem dus naar ATS van de Wiel gebracht waar mijn Alfa van zaterdag tot en met dinsdag te bewonderen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
Paulus0013 schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 18:19:

Ik heb hier weleens eerder van gehoord... maar in de Alfa 155 zit hetzelfde blok, dus wellicht issie gechipped met een Alfa 155 chip :)

Bevalt ie? O-)
Harry schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 08:45:
[...]

Hij heeft de vraag ook al gesteld op het delta forum (club)...

[...]

Paulus0013 heeft het over een Massimo chip. Dat is een chip van Squadra...
En als Stefan al niet weet waar de chip vandaan komt... Heeft Stefan de chip nog uitgelezen Paulus?
Eh, nee. Er bestaat ook zoiets als de SSI / Lanciahf.eu Massimo chip :)

[ Voor 26% gewijzigd door Bertus op 19-03-2010 06:45 ]

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
heb ik niets gezegd, maar wel lastig als die jongens dezelfde type aanduidingen gaan gebruiken.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus0013

Paulus0013

pom pom

Bertus schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 06:44:
[...]

Ik heb hier weleens eerder van gehoord... maar in de Alfa 155 zit hetzelfde blok, dus wellicht issie gechipped met een Alfa 155 chip :)

Bevalt ie? O-)

[...]

Eh, nee. Er bestaat ook zoiets als de SSI / Lanciahf.eu Massimo chip :)
Huidige Massimo chip komt bij SSI vandaan, zij wisten me niet te vertellen wat de oude chip deed of was. Veel afwijken (in performance) deed de chip van SSI in ieder geval niet.

Uiteraard bevalt de chip (en de HF ;))! De HF vond ik standaard wat tam. Traag ook weer niet, het is immers nog steeds tegen de 190pk, maar met chip maakt het wel de beest los in de auto.
Toen ik na 5 maanden met een koekblikje gereden te hebben weer HF ging rijden met chip, was het wel even schrikken toen ik de eerste keer met de rechtervoet naar beneden en laks opzij sturend een auto ging inhalen. Ik stond nog net niet dwars op de weg.
En met het vloeren van de rechtervoet mag je ook wel uitkijken. Als je in het juiste toerenbereik (>3500) zit dan duw je hem zo in je voorganger.

Ik was ook nog even naar de 'begraafplaats' van mijn vorige HF gereden :P.
Typerend was dat de bomen langs de weg overal netjes op dezelfde afstand staan. Juist bij de bocht waar ik in de greppel lag miste er een boom in de rij. Toeval? Of zijn er al te veel me voor geweest?
De mensen uit de buurt keken er in ieder geval niet erg vreemd van op. Sommigen schonken zelfs helemaal geen aandacht.
Verderop verbaasde ik me er over hoe ik het ooit in mijn hoofd heb gehaald om op dat stuk verderop de 200 te willen gaan halen. Ik reed deze keer 40 ofzo en vond toen het rechte stukje al niet erg lang.
Die 200 was ook niet gelukt, ik kwam in deze polder niet verder dan 'slechts' 180 op de teller :X .
Erg slecht voor je hart trouwens als op dat moment je auto gaat slingeren en slippen.
Dat gaan we met de huidige HF niet nog eens proberen :) .

Aangezien er pics verwacht worden... ;)

Vorige HF:
Afbeeldingslocatie: http://www.lj-jp.nl/IMG_2470_2.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.lj-jp.nl/IMG_2473_2.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.lj-jp.nl/IMG_2478_2.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.lj-jp.nl/IMG_2515_2.JPG
:X |:( 8)7
Het dak was zelfs verbogen, einde verhaal dus.

Van buiten en interieur was erg netjes, motorisch behoorlijk rot.
Had een slippende koppeling, zal vanwege de chip geweest zijn. En over alles dat lek was zal ik maar niet beginnen ;).

Hopelijk vanmiddag even wat pics van de vervanger schieten, in ongewassen staat.
De nieuwe is motorisch niet rot, heeft een grote beurt gehad en is technisch nu 100%. Nu optisch nog wat kleine dingen opknappen zoals velgen, spoiler en spiegels. De lak laat hierbij los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
Paulus0013 schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 08:24:
[...]

Huidige Massimo chip komt bij SSI vandaan, zij wisten me niet te vertellen wat de oude chip deed of was. Veel afwijken (in performance) deed de chip van SSI in ieder geval niet.

Uiteraard bevalt de chip (en de HF ;))! De HF vond ik standaard wat tam. Traag ook weer niet, het is immers nog steeds tegen de 190pk, maar met chip maakt het wel de beest los in de auto.
Toen ik na 5 maanden met een koekblikje gereden te hebben weer HF ging rijden met chip, was het wel even schrikken toen ik de eerste keer met de rechtervoet naar beneden en laks opzij sturend een auto ging inhalen. Ik stond nog net niet dwars op de weg.
En met het vloeren van de rechtervoet mag je ook wel uitkijken. Als je in het juiste toerenbereik (>3500) zit dan duw je hem zo in je voorganger.

Ik was ook nog even naar de 'begraafplaats' van mijn vorige HF gereden :P.
Typerend was dat de bomen langs de weg overal netjes op dezelfde afstand staan. Juist bij de bocht waar ik in de greppel lag miste er een boom in de rij. Toeval? Of zijn er al te veel me voor geweest?
De mensen uit de buurt keken er in ieder geval niet erg vreemd van op. Sommigen schonken zelfs helemaal geen aandacht.
Verderop verbaasde ik me er over hoe ik het ooit in mijn hoofd heb gehaald om op dat stuk verderop de 200 te willen gaan halen. Ik reed deze keer 40 ofzo en vond toen het rechte stukje al niet erg lang.
Die 200 was ook niet gelukt, ik kwam in deze polder niet verder dan 'slechts' 180 op de teller :X .
Erg slecht voor je hart trouwens als op dat moment je auto gaat slingeren en slippen.
Dat gaan we met de huidige HF niet nog eens proberen :) .

Aangezien er pics verwacht worden... ;)

Vorige HF:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
:X |:( 8)7
Het dak was zelfs verbogen, einde verhaal dus.

Van buiten en interieur was erg netjes, motorisch behoorlijk rot.
Had een slippende koppeling, zal vanwege de chip geweest zijn. En over alles dat lek was zal ik maar niet beginnen ;).

Hopelijk vanmiddag even wat pics van de vervanger schieten, in ongewassen staat.
De nieuwe is motorisch niet rot, heeft een grote beurt gehad en is technisch nu 100%. Nu optisch nog wat kleine dingen opknappen zoals velgen, spoiler en spiegels. De lak laat hierbij los.
Tsja ik ken het verhaal van je oude auto... ik zou zelfs nog wat onderdelen daarvan gekocht hebben als mijn HF niet stukgelopen was... maargoed.
Ding was ook wel rot hoor op sommige plekken (de HPE dan)... zijpaneel achter viel bijna een gat in...

En helaas is dat bladderen wel een slechte eigenschap van de kleur... Michel (die kleine kale bij SSI) heeft zelf ook een rode LS... geweldig mooie kleur bij de LS :)

Mocht je je ooit vervelen en je bent in de buurt ben ik erg benieuwd!

Ow enne: Slippen van de koppeling is met een koppeling met meer dan 30k erop normaal met de Massimo chip.

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus0013

Paulus0013

pom pom

Bertus schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 09:09:
[...]

Tsja ik ken het verhaal van je oude auto... ik zou zelfs nog wat onderdelen daarvan gekocht hebben als mijn HF niet stukgelopen was... maargoed.
Ding was ook wel rot hoor op sommige plekken (de HPE dan)... zijpaneel achter viel bijna een gat in...

En helaas is dat bladderen wel een slechte eigenschap van de kleur... Michel (die kleine kale bij SSI) heeft zelf ook een rode LS... geweldig mooie kleur bij de LS :)

Mocht je je ooit vervelen en je bent in de buurt ben ik erg benieuwd!

Ow enne: Slippen van de koppeling is met een koppeling met meer dan 30k erop normaal met de Massimo chip.
Ik zit nog wel een beetje met het punt van hoe ik de dingen ga aanpakken.
Eerst dacht ik er aan de hele zwik in het rood over te laten spuiten, incl spiegels en zwarte raamlijsten. Wordt niet alleen een dure grap, mogelijk is het niet eens echt mooi.
Andere optie die ik nu heb is om de boel origineel te houden, de auto wellicht een professionele poetsbeurt te geven (lurk al een tijdje op forums over detailing), zodat het zwart ook weer zwart is en de rode lak weer echt rood.
Spoiler dan demonteren en opnieuw laten spuiten. Spiegels schijnt nogal rot te zijn las ik op het deltahpe forum.
Enige waar ik dan bang voor ben is mogelijk kleurverschil, wel een stuk goedkoper dan klakkeloos de gehele boel over laten spuiten.
De velgen knap ik mogelijk niet op, maar zou ik dan willen vervangen door zwarte velgen.
Zoiets: http://www.lancia.org.uk/wheels_corsica17integrale.htm
Als het zwart dan weer zwart is en het rood weer glimt, heb ik een strakke rood/zwarte auto.
Remklauwen dan ook even rood spuiten natuurlijk om het af te maken en een setje voor onder de motorkap.
Ow wacht op de gril na. Dat is dan het enige grijze. Anders krijg ik ruzie met Erik ;).

Motorisch is ie al zo goed als af. Al mis ik nog wel de dumpvalve :P.
Blijft toch het ultieme wapen om de bijdehante jonge ventjes de mond te snoeren in het verkeer.
Mogelijk nog een andere luchtinlaat/luchtfilter. Voor zover dit zin heeft. Mogelijk gaat ie er wel wat meer van grommen. Weet alleen nog niet hoe of wat.

[ Voor 12% gewijzigd door Paulus0013 op 19-03-2010 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
haha... ik heb weleens 'touwgetrokken' met cocks in Audi's enzo... Geweldig als je 3kwart gas achter ze aan rijd (en hun hun diesel tot op de bodem vloeren) en als de dan eindelijk aan de kant gaan (bij 160) in de 4 ervoorbij plankt (en naast hun je dumpvalve opengooit / schakelt).

God... wat mis ik mijn HF :(

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik dacht, hee mooie Delta, zie ik ineens die foto van de greppel :( dat was schrikken! Gelukkig ben je er goed vanaf gekomen?

Ik blijf het een fraaie auto vinden, het heeft niet het charisma van de oerdelta maar vooral het interieur is en blijft schitterend bij dit type Delta. De HF is een wolf in schaapskleren, heel leuk, vooral als 'ie niet geel is. Een dumpvalve vind ik altijd een beetje aandachttrekkerij eigenlijk, maar ieder zijn ding natuurlijk ;) Je wint er verder weinig mee.

Wat betreft delen bijspuiten: een goede spuiter kan dat zonder kleurverschil (of op zijn minst een kleurverschil waarnaar je echt goed moet zoeken in zonlicht etc). Het is een kosten-baat analyse eigenlijk, de kosten liggen lager dan het spuiten van de hele auto maar er is een klein risico van kleurverschil. Ik heb bij mijn Delta de bumpers opnieuw laten doen en terwijl rood een moeilijke kleur is om te matchen is het ze toch erg goed gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus0013

Paulus0013

pom pom

haha... ik heb weleens 'touwgetrokken' met cocks in Audi's enzo... Geweldig als je 3kwart gas achter ze aan rijd (en hun hun diesel tot op de bodem vloeren) en als de dan eindelijk aan de kant gaan (bij 160) in de 4 ervoorbij plankt (en naast hun je dumpvalve opengooit / schakelt).
Ach breek me de bek niet open!
Eigenlijk vind ik deze 5 deurs wat dat betreft nog leuker dan de HPE! Nog meer de wolf in schaapskleren.
God... wat mis ik mijn HF
Ken het gevoel! Waren voor mij ook 5 zware maanden.
Gelukkig ben je er goed vanaf gekomen?
Nee natuurlijk niet! De auto is niet meer :(.
Ik schrok me ook kapot van die %$#%^^& airbag, niet van de klap of wat dan ook, want die zag ik aankomen. Ik moest een bocht naar links maken, trapte teveel gas in met de veronderstelling dat met scherp sturen de achterkant zou uitbreken. In plaats daarvan schoof de voorkant door het gras in en klapte de achterkant tegen een hek. Dus in gras, gas los, auto recht trekken de weg op, gas weer onderin op de weg om hem meer recht te trekken. Helaas bleef de achterkant doorglijden en ging ik helemaal dwars. Rem onderin geschopt en dan is het wachten tot je iets raakt.
Niets geen smoesjes het ging snel of wat dan ook. Hell ik was aan het racen, als iets dan te snel gaat, moet je gaan fietsen ofzo.
En het eerste was je doet als je uit de auto komt, na de ontzette deur open te schoppen, is achterom kijken en zien dat het dak krom is. Gedachte nummer 1 was dan ook shit het dak is krom, dag auto. Daarna ging ik pas over de rest denken, zoals het uitzetten van de motor :P.

Helaas heb ik er niet van geleerd. Ik had wat dat betreft beter iets kunnen breken aan mezelf.
Klinkt wellicht wat vreemd, maar ik ben behoorlijk hardleers wat dat betreft.
Ik doe dat soort gekheid ook juist in de polder. Als ik een idioot zoiets bij een school zie doen, dan ga ik er achteraan en ram ik hem wat mij betreft van de weg af.
Ik blijf het een fraaie auto vinden, het heeft niet het charisma van de oerdelta maar vooral het interieur is en blijft schitterend bij dit type Delta
Voor mij juist de keuze om voor een Delta 2 te gaan. Het vierkante hok spreekt mij kwa uiterlijk, 4 wielaandrijving en snellere acceleratie veel meer aan, maar het interieur (voor het dashboard) ziet er erg ouderwets uit naar mijn idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik bedoelde ook, erafgekomen zonder persoonlijke kleerscheuren. Dat de auto stuk was zag ik ook wel ;)

Het interieur van de oude Delta moet je van houden inderdaad. Juist de overdaad aan klokken en metertjes ademt rally-DNA. Geef 1x gas en er slaan bij wijze van spreken vier wijzertjes naar rechts uit :p Het is ook dé rally-auto uit mijn jeugd zeg maar, en dat helpt ook natuurlijk. Persoonlijk ben ik ook nog nooit écht blij geworden van een voorwielaangedreven auto (hoewel een Integra Type R me enorm -positief- verraste). Ik ga voor de rij ervaring wat dat betreft.

[ Voor 20% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 19-03-2010 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 12:17:
Ik bedoelde ook, erafgekomen zonder persoonlijke kleerscheuren. Dat de auto stuk was zag ik ook wel ;)

Het interieur van de oude Delta moet je van houden inderdaad. Juist de overdaad aan klokken en metertjes ademt rally-DNA. Geef 1x gas en er slaan bij wijze van spreken vier wijzertjes naar rechts uit :p Het is ook dé rally-auto uit mijn jeugd zeg maar, en dat helpt ook natuurlijk. Persoonlijk ben ik ook nog nooit écht blij geworden van een voorwielaangedreven auto (hoewel een Integra Type R me enorm -positief- verraste). Ik ga voor de rij ervaring wat dat betreft.
Metertjes zijn ook heerlijk... vond het altijd geweldig om volgas te geven... oliedruk omhoog te zien gaan, turbodrukmeter knalde naar rechts

mmmm <3

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=voWxdHLOFbk]

Hier loop ik een beetje te kutten met de metertjes :P

En ja, ze zitten op een sjonnieplek maar ik wou niet zonder (en heeft me ook behoed voor verdere schade) en zonder te slopen was dit het best)

Afbeeldingslocatie: http://94.100.120.88/660900001-660950000/660913801-660913900/660913831_6_KIAf.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://94.100.120.27/660900001-660950000/660913701-660913800/660913788_6_R227.jpeg

En nog wat pics van mijn huidige interieur:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2798/4414942842_14d3a5e501_b.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2705/4414173769_8675aab873_b.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4066/4414940540_6818ce9f8e_b.jpg

Moet alleen nog 1 deurpaneeltje fixxen.

en de hele auto:

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4030/4359208642_dedc7dcc7e_b.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4037/4362374455_b2124cc19a_o.gif

(daar komt de achterkant wel om Paulus ;) )
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4058/4343826398_91d189896b_b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2600/4171238759_6335be2f62_o.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3528/4061771052_af4e4a2bed_b.jpg
(spot de missende nokken)
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2660/4236843263_29e9d1d2c6_b.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2527/4171238979_3379859930_o.jpg
(eerste en 2e auto in de garage)

[ Voor 37% gewijzigd door Bertus op 19-03-2010 12:59 ]

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

*zwijmel* :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus0013

Paulus0013

pom pom

Jaja Frank, zo kan ie wel weer! :P
*gaat naar buiten auto stofzuigen en foto's maken*
Tot straks ;).

Editten dan maar.
Bij deze wat pics:

De 'vuile' versie van buiten, binnenkant wel gestofzuigd:
Afbeeldingslocatie: http://www.lj-jp.nl/IMG_3034_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.lj-jp.nl/IMG_3035_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.lj-jp.nl/IMG_3042_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.lj-jp.nl/IMG_3043_2.jpg
198k op de klok.

Afbeeldingslocatie: http://www.lj-jp.nl/IMG_3047_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.lj-jp.nl/IMG_3048_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.lj-jp.nl/IMG_3049_2.jpg
Niet al te beste staat.

Afbeeldingslocatie: http://www.lj-jp.nl/IMG_3052_2.jpg
Ook niet al te best.

Afbeeldingslocatie: http://www.lj-jp.nl/IMG_3054_2.jpg
Je ziet gewoon de groene laag.

Afbeeldingslocatie: http://www.lj-jp.nl/IMG_3059_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.lj-jp.nl/IMG_3062_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.lj-jp.nl/IMG_3064_2.jpg
Two-tone bumpert! Als ik de detailing sites mag geloven schijnt hier best goed spul voor te zijn om het weer zwart te krijgen.

En even de spuit erop scheelt al een berg.
Alhoewel foto's van een nog natte auto enigzins valsspelen is natuurlijk :P.
Echt wassen is natuurlijk ook een ander verhaal ;).
Toont al stukken beter zonder de groene zooi.

Afbeeldingslocatie: http://www.lj-jp.nl/IMG_3065_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.lj-jp.nl/IMG_3067_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.lj-jp.nl/IMG_3068_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.lj-jp.nl/IMG_3070_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.lj-jp.nl/IMG_3071_2.jpg

Genoeg pics zo?

[ Voor 88% gewijzigd door Paulus0013 op 19-03-2010 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Genoeg pics ja... alleen tis geen alfa. :P

Sloper in m'n nieuwe sleutelhok.
Afbeeldingslocatie: http://www.straetmans.demon.nl/loods1.jpg

155 ziet er morgen waarschijnlijk heel anders uit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
Wat doen al die lelijke lancia's hier in het Alfa Romeo topic :+

De 147 staat er sinds vanmiddag weer perfect gewassen en gewaxt bij 8) 5 minuten nadat ik klaar was begon het te stortregenen, dan is het hebben van een eigen overdekte parkeerplek onder je apartement wel lekker :D _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus0013

Paulus0013

pom pom

Tijd voor een apart Lancia topic dan maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
ja met 5 of 6 leden...

en daarbij sta ik ook gewoon in de TS dus niet mauwen! :+

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Ik wilde al zeggen... Al topicdecennia lang hebben we onze Lancia Delta vrienden geadopteerd en nu gaan we opeens miepen?

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Als jullie m'n reactie goed gelezen hadden dan hadden jullie de smilie gezien. -> :P
Als ik serieus was geweest, had ik wel zoiets gepost: "Donder is op met die lelijke @%#$%#$ lancia's!!!" :r

Kortom niks aan de hand mensen, gewoon doorlopen en lancia's zijn wat mij betreft gewoon welkom. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

jahoor. Niks mis mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
Hoe meer italianen, des te meer vreugde :P

@Paulus0013; aan de TS toegevoegd!
@k0ewl; back in de TS :)

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
rlkz schreef op zondag 21 maart 2010 @ 11:44:

Wil je mijn nieuwe ook even toevoegen? :P Heb nog niet echt hippe foto... maar je kan deze wel gebruiken:

http://farm5.static.flick...59208642_dedc7dcc7e_b.jpg

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
Oh jah verhip, aangepast :)

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus0013

Paulus0013

pom pom

Mag je de TS weer aanpassen, aangezien de mijne geen HPE is, maar een LS ;).
Of anders de volledige benaming: Lancia Delta 2.0 i.e. 16v HF Turbo LS E2 :P.

[ Voor 11% gewijzigd door Paulus0013 op 21-03-2010 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
Paulus0013 schreef op zondag 21 maart 2010 @ 18:22:
[...]

Mag je de TS weer aanpassen, aangezien de mijne geen HPE is, maar een LS ;).
Of anders de volledige benaming: Lancia Delta 2.0 i.e. 16v HF Turbo LS E2 :P.
Zelfde gelde voor mijn ex HF... maar nu is het een Lancia Delta HPE 1.6 16v

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
fixed :P

Ik kwam trouwens ook een mooie 156 SW Ti tegen...klik

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Daar zou ik mij prima in zien rijden :) .. maar wel wat veel centjes :'(

Vandaag lekker in het zonnetje mijn eigen 156 weer even een Meguiar's beurtje gegeven 8)
.. de eerste sinds de winter. Was ook wel hard nodig :o

[ Voor 50% gewijzigd door Alfa Novanta op 21-03-2010 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Prachtige Ti, maar bij die handelaar zou ik wegblijven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl

Thnx.

Nou de eerste dingetjes zijn van mijn lijstje gefixed:
1. Achteruitrijsensoren fixxen
2. asbakbakje wat minder snel open laten gaan
3. rechterbuitenspiegelkapje vastmaken
4. vloerbedekking vastmaken bij de passagierszijde
5. nieuwe banden erop
6. onderkant inspecteren
7. lampen iets hoger afstellen
8. gasveren van de klep moeten vervangen
9. logo op de klep vervangen door een orginele
10. airbagkap passagierskant vastmaken
11. wassen, waxxen en stofzuigen
12. achterband laten plakken
13. voorbumper netjes ophangen

14. kilometerteller vloeiend laten gaan ipv schokkend. Lijkt alsof hij tegen het raampje aanloopt of een slechte aarding van de teller. Volgens vorige eigenaar is het een probleem met het gewichtje.
15. draadjes onder de stoelen door solderen
16. airbag ecu resetten

Helaas is de error melding van de airbag ecu er daarmee nog niet uit. Hij klaagt nog over de ontstekingskabel rechter zij-airbag. Van het weekend dus maar eens verder kijken.

[ Voor 3% gewijzigd door k0ewl op 22-03-2010 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Vandaag ook even nuttig bezig geweest, motorkap lifter vervangen bij m'n 155. :P

En verder vooral gedemonteerd. :7
Afbeeldingslocatie: http://www.straetmans.demon.nl/loods5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:03
Specht schreef op maandag 22 maart 2010 @ 20:07:
Vandaag ook even nuttig bezig geweest, motorkap lifter vervangen bij m'n 155. :P

En verder vooral gedemonteerd. :7
[afbeelding]
Nice :)

Ding heeft aleens voorschade gehad zo te zien.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

ephymerous schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 09:16:
[...]

Nice :)

Ding heeft aleens voorschade gehad zo te zien.
Klopt.
Zat ook een zwart gespoten rode sb bumper onder geplakt. :')
Verder veel roest rondom (wielkuipen, achterscherm, kofferbak), dus niet meer te redden.
Vanavond gaan de deuren eruit, en achterklep, achterbumper, trekhaak en linker voorscherm eraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Mooi filmpje van de nieuwe Giulietta op Autoweek vandaag :)

Artikel: http://www.autoweek.nl/video/1789/Alfa-Romeo-Giulietta
Filmpje: http://autoweek.smm.bin.ilsemedia.nl/m/m1czm6nsc0ka.flv

.. enne ..

_/-\o_ driftking _/-\o_

:wank O+ O+ O+

Synchroon driften

.. het lijkt dus toch wel redelijk te willen met zo'n 75 Peter1 :)

[ Voor 17% gewijzigd door Alfa Novanta op 23-03-2010 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Specht schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 18:48:
[...]

Klopt.
Zat ook een zwart gespoten rode sb bumper onder geplakt. :')
Verder veel roest rondom (wielkuipen, achterscherm, kofferbak), dus niet meer te redden.
Vanavond gaan de deuren eruit, en achterklep, achterbumper, trekhaak en linker voorscherm eraf.
hehe flink doorpakken zo, zal vanaaf eens wat pics van mijn 155 maken. Trouwens 2 upgraders gescoord: Q2 diff en PS Schulze sport spruitstukken :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
Het is weer lente!

Alfa'tje rijdt weer zoals vanouds heerlijk, schakelt soepel ed. Heerlijk :)

Gister nog even klein prob met hoogteverstelling van de koplamp (deed trtrtrtrtrtrtrtrrrrr), reed langs A-Garage, dus daar nog maar even binnen gelopen. Gelijk gefixed en een onbekend gezicht, althans bij A-Garage voor mij, vond m'n 146 een verdacht verschijnsel - van tweakers dus - Peter :w

Oh en poehhh, ik ben m'n wens (1 van de..) ook tegengekomen op 't web :9~

Afbeeldingslocatie: http://www.autotrack.nl/car-img/of01/s059/of01_0006777859.jpg
AR 147 2.0TS Ti

Wel stevig aan de prijs... :X

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Bella staat al sinds maandag voor een nieuw distributie bij Romeo. Heb een leuke 155 super meegekregen om mee te sturen. Nostalgie, 2.0 TS 16v. Was in mijn herinnering wel iets miinder gedateerd van binnen.

Afbeeldingslocatie: http://gais.dyndns.org/var/155-5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://gais.dyndns.org/var/155-3.jpg

Morgen half NL door, maar dan pak ik toch maar de SW mee.

Afbeeldingslocatie: http://gais.dyndns.org/var2/SWII/156-SWII-06.jpg

Afbeeldingslocatie: http://gais.dyndns.org/var2/SWII/156-SWII-05.jpg

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Gedateerde interieur van de 155 komt vooral omdat de auto grotendeels in de jaren 80 ontworpen is.
Al moet ik zeggen dat ik het minder gedateerd vind als het interieur geheel zwart is (zoals bij de mijne), dat lichtgrijze in combi met nep hout ziet er gewoon sowieso al minder mooi uit.

Maar de grote vraag is nu natuurlijk, welke vind jij fijner rijden? 155 of 155+1? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Specht schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 11:25:
Maar de grote vraag is nu natuurlijk, welke vind jij fijner rijden? 155 of 155+1? :P
155 leuker, 156 comfortabeler... daarom heb ik ze beiden :+

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Nog maar is wat demontage foto's spammen:

Roest op plek waar de gordelriem vastzat (andere kant had het ook).
Afbeeldingslocatie: http://www.straetmans.demon.nl/loods9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.straetmans.demon.nl/loods10.jpg

Ludolf style opslag. :+
Afbeeldingslocatie: http://www.straetmans.demon.nl/loods11.jpg

Kaal maar nog steeds rijdbaar.
Afbeeldingslocatie: http://www.straetmans.demon.nl/loods12.jpg

Binnenkort maar is kijken hoe en waar ik de motor eruit ga halen.
Zit er toch over te denken om het blok zelf te houden als "reserve" en voor toekomstig projectje ofzo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

Ach je hebt de ruimte en een kaal blok. Blok weer netjes maken en in de opslag, verkopen kan altijd!

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Specht schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 11:25:

De GTV :D

Maar zonder gekheid: wegligging van de 156 is een stuk beter, maar de motoren van de 155 zijn fijner (lees: minder geknepen dan die Euro 3 156 met 3 katalysatoren).

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
Specht schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 17:48:
...
Binnenkort maar is kijken hoe en waar ik de motor eruit ga halen.
Zit er toch over te denken om het blok zelf te houden als "reserve" en voor toekomstig projectje ofzo. :)
Is dat blok nog wel een beetje fris dan? ik heb nog nooit zo'n smerig blok gezien :P

Zojuist even een :? momentje gehad. Sinds m'n nieuwe autoradio (Alpine CDA-9884R) zuigt ie m'n accu constant leeg, nu is dit doorgaans geen probleem aangezien de auto meestal toch niet langer stil staat dan 2/3 dagen, maar als ie dan een week stilstaat dan is een lege accu een leuke verrassing. Dus vanmiddag even de boel losgetrokken, maar hoe ik de draaien ook aansluit (via contact), de radio blijft stroom vreten. Fraai :X

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
GA!S schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 14:31:
[...]

De GTV :D

Maar zonder gekheid: wegligging van de 156 is een stuk beter, maar de motoren van de 155 zijn fijner (lees: minder geknepen dan die Euro 3 156 met 3 katalysatoren).
Ik vind het onderstel van een 156 comfortabeler... maar qua bochtenwerk ed. vind ik ze standaard niet voor elkaar onderdoen

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Trompetten voor de V6 :9

Afbeeldingslocatie: http://img709.imageshack.us/img709/2293/imag0039n.jpg

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

rlkz schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 16:54:
[...]

Is dat blok nog wel een beetje fris dan? ik heb nog nooit zo'n smerig blok gezien :P
Uiterlijk zegt niks over de staat van het blok of hoe goed ie is.
Keer een verhaal gelezen van iemand die een revisieblok in zijn 155 had gelepeld, blok zag eruit als nieuw, maar liep binnen paar 100 km's al in de soep. :)
Blok van de sloper draait gewoon netjes, geen getik of gerammel, oliedruk is prima. Dus ga er vanuit dat ie nog fris genoeg is om als reserve danwel projectje te dienen. ;)
Nice. :9
Dat gaat vast gaaf klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
:( :( :( :( :(

Net de auto gewassen, rijd ik richting vriendin, knal er iemand achterop! Potverdorie!

Afbeeldingslocatie: http://i109.photobucket.com/albums/n73/k0ewl/Cars/Alfa%20Romeo%20156%20SW/Schade/IMG_0900.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i109.photobucket.com/albums/n73/k0ewl/Cars/Alfa%20Romeo%20156%20SW/Schade/IMG_0903.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i109.photobucket.com/albums/n73/k0ewl/Cars/Alfa%20Romeo%20156%20SW/Schade/IMG_0904.jpg

Schadeformulier ingevuld. Straks even met de verzekering bellen. Schadehersteller is ook al gebeld, dus dat komt allemaal wel goed, maar het is wel zonde :( Alhoewel, er zat al een dikke kras op de bumper en een niet zo mooi plekje op dat achterscherm. Dat kan nu mooi worder hersteld en kan de voorbumper mooi mee laten spuiten! Dan is hij optisch ook weer helemaal 100%...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

das nieso-k0ewl ;(

.. je hebt hem ook nog maar net!

Heb je er andere velgen onder gelegd trouwens? Je vond de GTA-like toch niet zo mooi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Zucht, helaas maar dat soort dingen gebeuren :( mooi laten herstellen en dan zie je er niets meer van, maar het is wel weer een gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
ing._Buttje schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 12:58:
das nieso-k0ewl ;(

.. je hebt hem ook nog maar net!

Heb je er andere velgen onder gelegd trouwens? Je vond de GTA-like toch niet zo mooi?
Nee, deze wielen lagen er al onder. Ik vind zelf de GTA's ook mooier. Hier liggen alleen net nieuwe banden op en daarom vind ik het zonde om te gaan wisselen enz. Eerst maar lekker rijden als ze weer klaar is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Erg balen, maar ja liever plaatwerkschade zoals dit dan dat er chasisbalken krom raken oid.
Succes met herstellen.

Overigens, volgende week krijgt het 2.0 blokje in mijn 155 nieuwe drijfstanglagers en verse distributie.
Wilde eigenlijk alle lagers preventief laten wisselen, maar dat is simpelweg te duur.
Hopen dat dit iniedergeval voldoende is om er een tijdje probleemloos mee rond te rijden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

pff ... speelgoed lagers :/

'n rotklusje, je kunt er weinig van op aan ook als het dan straks weer nieuw is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:35

Alfisti

So macht Reisen Spaß

ing._Buttje schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 20:48:
pff ... speelgoed lagers :/

'n rotklusje, je kunt er weinig van op aan ook als het dan straks weer nieuw is.
Inderdaad, een zwak punt in het ontwerp :/

* Alfisti kijkt ook weer rond naar een Alfa en gezien de TS ellende zal het waarschijnlijk weer een JTD motor worden.

* Alfisti wacht op kooktoestel-Gais-met-V6 met een opmerking over diesels :+

[ Voor 9% gewijzigd door Alfisti op 30-03-2010 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Hoe doen de JTS motoren het eigenlijk? (Heb me daar overigens totaal niet in verdiept)

Prettige voordeel van de JTD is het heerlijke schakellui rijden en toch onder bijna alle omstandigheden voldoende koppel te hebben. Daar moet de benzine nog wel eens een tandje terug schakelen om voldoende koppel te hebben.

Zelf mag ik, als ik snel weg moet zijn b.v. nog wel eens 2 / 4 / 6 schakelen i.p.v. dat ik als een idioot 1 / 2 enz. ga doen. (Ja, ik rijd dan dus NIET weg in de 1e versnelling. En dat zonder m'n koppeling op te vreten (al hoewel deze vast niet bijzonder lang meer op zich laat wachten.... (donkerbruin voorgevoel... bijna alles is inmiddels al vervangen aan de 166, maar dat nog niet)).

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Harry schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 00:36:
Hoe doen de JTS motoren het eigenlijk? (Heb me daar overigens totaal niet in verdiept)
Heb me er ook niet in verdiept, maar wat ik lees over oliekanaal modificaties, olieverbruik ed stemt me iig niet positief :P

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

JTS-en in de 156/Gt zijn olieboten indien zonder modificatie en halen hun opgegeven vermogens niet.
En bij zwaar olieverbruik en het niet bijhouden van olie peil rijd je hier volgens mij net zo makkelijk de lagers kapot.
JTS-en in de 159/Brera hebben een zwakke (opel) distributieketting die dankzij hogere vermogens uit de alfa versies van deze blokken bij zowel lage/hoge km stand soms vervangen moet worden. Kost je 1500 euro oid met de kans dat dit binnen 20k-30k km's weer moet gebeuren als je pech hebt.
Dit probleem is dus niet op te lossen met steeds een nieuwe ketting, zoals ik het zie is het gewoon een fundamentele ontwerpfout in het door alfa "getunede" opelblok.

Kortom dan doe mij maar de good old 16v TS blokjes ondanks die "papierenlagers" erin.
Dan maar extreem goed het oliepeil bijhouden en preventief lagers vervangen en daarna genieten van een lekker sportief motorblok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Trabi schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 21:17:
[...]

* GA!S wacht op kooktoestel-Gais-met-V6 met een opmerking over diesels :+
Diesel stinkt, op gas kun je tenminste zelf bepalen wat je kookt. Kan het alleen maar lekker gaan ruiken. }:O

de betaler vervuilt

Pagina: 1 ... 10 ... 21 Laatste