20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Daar zit serieus uitvogelwerk in, die wil ik wel eens een rondje zien doen op zandvoort.
Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?
.. en hier zijn voorloper nogges
[ Voor 12% gewijzigd door Alfa Novanta op 28-02-2010 00:18 ]
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

XXXVI
ing._Buttje schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 09:04:
grmpf .. stond ik dinsdag ineens met een lekke band om 17:00 terwijl je graag naar huis wilt. LPG ringtank achterin dus geen reservewiel aan boord en dus ook geen krik en geen spuitbus omdat je dan ook direct je band kunt weggooien![]()
[...]
Bleek de band te zijn lekgereden. Ik dacht eerst aan een klapband, maar het was een scheur aan de binnenkant van de band van ca. 4 cm lang. De lucht vloog er evenhard weer uit als ik hem probeerde op te pompen. Klote wegen ook .. alles vriest weer kapot en wij zitten met de brokken
wat een gedoe weer ..
.. en vanochtend reed ik weg en trok het stuur akelig veel naar rechts .. en ja hoor. Ook leeg
Gelukkig niet zo'n scheur als in de andere, sterker nog, er was niets te vinden.
Er zit nu een nieuw ventiel is en nou maar afwachten.
edit:
net nog even naar de 2 achterbanden gekeken. Op zich wilde ik die in het voorjaar toch al gaan vervangen, maar dat wordt denk ik ietsje eerder, want in de rechter achterband zit een spijker .. en die durf ik er niet uit te trekken, want dan kan ik morgen dáár de thuiskomer onder leggen
bizar ........

[ Voor 16% gewijzigd door Alfa Novanta op 01-03-2010 20:51 ]
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Neem je je thuiskomer mee zondag Buttje? Mijn velg past niet onder de 156 (andere steekmaat)
BMW 535D

Verder is het best een net ding inderdaad, ook weer de handgrepen in de achterste stijl in plaats van normale. De radio is wel choas zeg

[ Voor 11% gewijzigd door J0YR1D3R op 03-03-2010 13:16 ]
Mooie wagen hoor .. zeker nu na het zien van deze foto's. Die rooie vooralrlkz schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 13:07:
Oe bliksiekaters![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
meer
Wat een prachtbak!!!
beide
thuiskomer ligt in de auto idd. En banden vind ik bijlange na niet zo vervelend als al het andereHarry schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 20:25:
Dacht dat Buttje onderhand z'n dosis pech voor de komende 25 jaar wel had gebruikt bij de 90.... (en in het begin met de 156).
Neem je je thuiskomer mee zondag Buttje? Mijn velg past niet onder de 156 (andere steekmaat)
[ Voor 35% gewijzigd door Alfa Novanta op 03-03-2010 13:17 ]
Dat valt wel mee, ik heb hem vanwege mijn werk al in een voorpremiere mogen aanschouwen onlangs. Je gaat hem nooit verwarren met een MiTo. Hij oogt heel anders en vooral dikker, dus die angst is ongegrond. Prachtige auto. Ook van binnen vind ik het wel mooi, ik ben liefhebber van slanke dashboards in tegenstelling tot die veel te dikke middenconsoles met complete entertainment systemen. Het zit er wel in, maar netjes weggeklapt bovenop.J0YR1D3R schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 13:15:
Toch grappig om te zien dat ze geen foto van recht van voren erop hebben staan. Zal helaas wel net zo beroerd uitpakken als bij de MiToEen soort lief en zielig kijkend konijntje dat z'n flaporen is verloren. Wat dat betreft had de 159 inderdaad een veel dikker front.
Ik ben zo benieuwd hoe dit gaat rijden! Met enkel de looks in het achterhoofd potentieel mijn volgende auto.rlkz schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 13:07:
Oe bliksiekaters![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
meer
Wat een prachtbak!!!
J0YR1D3R schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 13:15:
Toch grappig om te zien dat ze geen foto van recht van voren erop hebben staan. Zal helaas wel net zo beroerd uitpakken als bij de MiToEen soort lief en zielig kijkend konijntje dat z'n flaporen is verloren. Wat dat betreft had de 159 inderdaad een veel dikker front.
[afbeelding]
Verder is het best een net ding inderdaad, ook weer de handgrepen in de achterste stijl in plaats van normale. De radio is wel choas zeg![]()
[afbeelding]

Beetje apart, maar wel erg lekker
Meer highres voer, klik
Echt een prachtige Alfa, kan er niks anders van maken. Hopelijk zijn ze over een dikke 5/6 jaar betaalbaar
I browse with Vivaldi
AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme
Duetto (Pininfarina render)

I browse with Vivaldi
Verwijderd
Wat ik wel jammer vind is dat bij alle nieuwe Alfa's het 'struikelblok' de voorkant is geworden, terwijl ze niet lang daarvoor de meest prachtige voorkantjes ontwierpen, zoals de 156 (met name de facelift), 159, Brera en 8C.
me likerlkz schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 21:42:
Deze wel mooi?
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

meerrr ..

Bron: http://www.autoweek.nl/au...edenkt-nieuwe-Alfa-Spider
[ Voor 27% gewijzigd door Alfa Novanta op 03-03-2010 22:50 ]
Daar ruil ik het blondje graag op in (want met zo'n alfa scoor je die elke dag minimaal 10).rlkz schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 21:42:
Deze wel mooi?
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

zou ze weten dat het met de flits best doorzichtig is ?

Bron: http://www.autoblog.nl/im...Pininfarina_Alfa_concept/
.. die naam is trouwens niet uit te spreken .. Alfa Romeo Pininfarina concept 2uettotante
Produceer 'm, lage kostprijs en je hebt het merk zo weer gezond. Wat een prachtbaking._Buttje schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 23:13:
en nog meeerrr ..
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
zou ze weten dat het met de flits best doorzichtig is ?
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Bron: http://www.autoblog.nl/im...Pininfarina_Alfa_concept/
.. die naam is trouwens niet uit te spreken .. Alfa Romeo Pininfarina concept 2uettotante
XXXVI
Inderdaad, paar verschillende multiair blokjes erin lepelen zodat je een mooi gespreide range krijgt qua aanschafprijs en evt een dieselversie. En verkopen maarrrr.ephymerous schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 09:01:
[...]
Produceer 'm, lage kostprijs en je hebt het merk zo weer gezond. Wat een prachtbak
Dat zou een geniale move zijn. Zullen die Italianen wel weer te laat beseffen
Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?
ga je mond spoelenSpecht schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 20:00:
.. en evt een dieselversie.
De mito vind ik echt niet mooi, ook in the flesh nietVerwijderd schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 22:04:
Moet de Giullietta nog even in het echt zien voordat ik een oordeel vel over de voorkant. Bij de Mito vond ik de voorkant in eerste instantie ook niks, maar in the flesh en in een leuk kleurtje viel het me reuze mee.
Wat ik wel jammer vind is dat bij alle nieuwe Alfa's het 'struikelblok' de voorkant is geworden, terwijl ze niet lang daarvoor de meest prachtige voorkantjes ontwierpen, zoals de 156 (met name de facelift), 159, Brera en 8C.
die Giullietta ben ik zo op 1e gezicht ook geen fan van moet ik zeggen..
Maar die Spider, die is perfect! geiler dan die dame in doorschijntop ernaast
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
ToolkiT schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 20:49:
Maar die Spider, die is perfect! geiler dan die dame in doorschijntop ernaast

Hoe mooi ik (als ex-Alfa-bezitter) Alfa's ook vindt, ik moest toen ik dit zag meteen aan Sid denken..

Als goedmakertje mijn toenmalige Alfa 145.. Wat was ze toch mooi..

Waarom?
Dieselblokken worden ook steeds stiller (of ze worden steeds beter geisoleerd, dat kan natuurlijk ook) en voor de performance hoef je het ook niet te laten.
Da's hetzelfde principe als dat gas is om op te koken en alfa's roesten in de folder. Onderhand allemaal wat achterhaald aan het raken is 't niet.
BMW 535D
Nee, waren goedkope knakenbanden. (misschien wel dunlop profiel ofzo)

Precies.Harry schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 22:22:
[...]
Waarom?
Dieselblokken worden ook steeds stiller (of ze worden steeds beter geisoleerd, dat kan natuurlijk ook) en voor de performance hoef je het ook niet te laten.
Da's hetzelfde principe als dat gas is om op te koken en alfa's roesten in de folder. Onderhand allemaal wat achterhaald aan het raken is 't niet.
Er is een markt voor, dus commercieel gezien moet alfa dat gewoon doen (net als bij de Brera/spider).
En de JTD diesels zijn inmiddels vele malen betrouwbaarder dan de benzine motoren. Kijk maar naar de 16v TS en JTS motoren. Multiair moet zich ook nog maar bewijzen op de langere termijn.
Al moet ik wel zeggen dat ik graag de arese v6 terug zou zien, of iniedergeval een alfa v6 daarop gebasseerd.
En die gelijkenis van de Giulietta met Sid is wel treffend inderdaad. Maar ik blijf het een prachtige auto vinden.
M.a.w. men zou er eens een voorbeeld aan kunnen nemen
(goed, okee, hij is ook behoorlijk onnozel, maar dat komt AR natuurlijk weer niet ten goede, dus dat negeren we even voor het gemak
BMW 535D
Ja maar sportief rijdt het niet, op het moment dat je denkt voor je gevoel gang te maken met een diesel moet je overschakelen. Nu vind ik diesel prettig voor dagelijks vervoer, maar een spider met een diesel?Harry schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 22:22:
[...]
Waarom?
XXXVI
Dus, je rijdt in deze überlekkere Spider, je rijdt over de Stelvio pas .... en dan luister je ondertussen naar het gebonk en gerammel van een diesel .... of toch liever de hoogtoerige snerp van een V6 ?
Kommop ... dat is een no-brainer.
In een gewone straatauto met een dak erop is het wat anders, maar voor zo'n dreamcar wil je ook een lekker blok er in hebben liggen met een mooie sound.
dan hebben ze, ze iig goed nagemaaktOpa_vertelt schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 22:56:
[...]
Nee, waren goedkope knakenbanden. (misschien wel dunlop profiel ofzo)
[afbeelding]
nou........ een Brera-Spider met 2.4 JTD 20v en Squadra kuurtje zie ik wel zitten
Waarom rijd het niet sportief? Je hoeft geen 6.000rpm te maken om vooruit te komen.ephymerous schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 09:04:
Ja maar sportief rijdt het niet, op het moment dat je denkt voor je gevoel gang te maken met een diesel moet je overschakelen. Nu vind ik diesel prettig voor dagelijks vervoer, maar een spider met een diesel?
Dat doe je met 2.000 / 2.500rpm al ruimschoots. Dat diesel niet sportief is, is iets dat je jezelf wijs gemaakt hebt. Je wilt het niet sportief vinden, dat is wat anders dan dat het per definitie niet sportief kan zijn. Je vind dat sportiviteit begint bij hoge toeren. Dat is een mening. Maar daarmee geen vaststaand feit
Klopt, eerst proefrijden, dan oordelen...
Weet je nog hoe verbaasd wij waren toen we er achter kwamen dat de GT een diesel was tijdens de introductie in Berlikum?
Overigens, ik weet niet wat jij doet in je vrije tijd. Maar volgens mij rijden we nu niet bepaald met regelmaat over de stelviopas... Die enkele keer zou ik er prima mee kunnen leven een diesel in het vooronder te hebben aangezien mij dat in het dagelijks leven toch wel ontzettend veel kosten bespaart.
Laten we trouwens ook niet vergeten dat de Nord al jaren niet meer gebouwd wordt. Evenals de Arese V6.
We hebben het hier nu wel over een nieuwe spider. Die zal je nooit het geluid geven zoals de 2 hier direct boven genoemde motoren.
[ Voor 18% gewijzigd door Harry op 05-03-2010 12:46 ]
BMW 535D
Ik heb liever die Pininfarina Spider met een diesel, desnoods het kleinste traagste jtd dieseltje wat alfa heeft liggen, dan bijv. dat lelijke Giulietta geval met een V6 of ander snel benzine blok.
idd ik heb liever trappers in die spyder dan een V8 in die GiuliettaSpecht schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 15:27:
Nou ja als ik mijn ongezouten mening nog even mag geven:
Ik heb liever die Pininfarina Spider met een diesel, desnoods het kleinste traagste jtd dieseltje wat alfa heeft liggen, dan bijv. dat lelijke Giulietta geval met een V6 of ander snel benzine blok.
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Tot dat je die Stelvio pas weer op moetToolkiT schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 15:31:
[...]
idd ik heb liever trappers in die spyder dan een V8 in die Giulietta
Daarom zeg ik ook gevoel, gas geven hoop koppel en op het moment dat je het gevoel hebt vooruit te gaan moet je schakelen. Ik vind een diesel super voor dagelijks gebruik, laag gebruik, weinig toeren toch gang. Maar ik vind (!) een diesel niet sportief rijden, het gaat wel hard, maar de hele beveling vind ik persoonlijk niet bij sportiviteit passenHarry schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 12:32:
[...]
Waarom rijd het niet sportief? Je hoeft geen 6.000rpm te maken om vooruit te komen.
Dat doe je met 2.000 / 2.500rpm al ruimschoots. Dat diesel niet sportief is, is iets dat je jezelf wijs gemaakt hebt. Je wilt het niet sportief vinden, dat is wat anders dan dat het per definitie niet sportief kan zijn. Je vind dat sportiviteit begint bij hoge toeren. Dat is een mening. Maar daarmee geen vaststaand feitQua acceleratie doet een diesel al jaren niet meer onder voor benzine (je moet alleen even de 1e versnelling niet mee tellen, die is inderdaad een ramp)
Is inderdaad nogal persoonlijk, maar ik denk dat een hoop mensen het daar wel mee eens zijn
Doodzonde, de Arese V6 is een super mooi stukje techniekLaten we trouwens ook niet vergeten dat de Nord al jaren niet meer gebouwd wordt. Evenals de Arese V6.
We hebben het hier nu wel over een nieuwe spider. Die zal je nooit het geluid geven zoals de 2 hier direct boven genoemde motoren.

[ Voor 3% gewijzigd door ephymerous op 05-03-2010 16:00 ]
XXXVI
Hoe snel ze ook mogen (...worden) zijn. Dat wieeeewwwww geluid is not done! doe mij dat gebrul dan maar met een hoog verbruik

I browse with Vivaldi
Naast een electro ding een 2.5liter V6?rlkz schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 19:51:
Nee geen elektro-dingen, alles behalve dat![]()
Hoe snel ze ook mogen (...worden) zijn. Dat wieeeewwwww geluid is not done! doe mij dat gebrul dan maar met een hoog verbruik
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Of ze proppen er dan een achterlijk stop/start systeem in..

Zelfs in de MiTo QV zit dat standaard, sportieve bak en dan voordoen als hybride..come on!

I browse with Vivaldi
Opzich heb je gelijk dat een diesel minder sportief klinkt maar het maakt wel uit wat voor blok het is. Ik heb zo'n JTDm 16v blok in mijn 147 liggen, dat is al heel wat anders dan een 8 klepper bijvoorbeeld. van 1750 tot 5000rpm is het gewoon feest. Als ik in 8,8 sec. naar de 100 trek heb ik echt wel het gevoel dat ik sportief rij, zowel in klank als in beleving.ephymerous schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 15:58:
[...]
Daarom zeg ik ook gevoel, gas geven hoop koppel en op het moment dat je het gevoel hebt vooruit te gaan moet je schakelen. Ik vind een diesel super voor dagelijks gebruik, laag gebruik, weinig toeren toch gang. Maar ik vind (!) een diesel niet sportief rijden, het gaat wel hard, maar de hele beveling vind ik persoonlijk niet bij sportiviteit passen
Is inderdaad nogal persoonlijk, maar ik denk dat een hoop mensen het daar wel mee eens zijn
[...]
Doodzonde, de Arese V6 is een super mooi stukje techniek
[afbeelding]
Maar inderdaad, uiteraard gaat er niks boven een prachtige Alfa V6
Ja man, echt bijna hetzelfde....Harry schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 22:22:
[...]
Waarom?
[ Voor 7% gewijzigd door GA!S op 07-03-2010 15:11 ]
de betaler vervuilt
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
uitgelult
LOL is dat ding verkouden ofzo.. Ik hoor dan toch liever een diesel dan zo'n schrale roggelbak, de civicjes hier in de buurt klinken allemaal zo
[ Voor 7% gewijzigd door Luuk op 07-03-2010 17:56 ]
.. had de mijne kunnen zijn .. en nogges .. en nogges .. en nogges ..

's niegoed ... lol
edit: nog een leuke gevonden. Let op de toerenteller van de Giulietta
[ Voor 21% gewijzigd door Alfa Novanta op 07-03-2010 18:18 ]
Ik ook een uitstekend vergelijk hè...
Je rijd dagelijks met je motorkap open en om de vergelijking nog treffender te maken doe je de diesel (met open motorkap) van de voorzijde en de benzine (die dan ook nog eens een dubbele pijp heeft van Raggazon) van de achterzijde.
Zo'n straf is dit qua geluid voor een JTD nu ook niet. http://www.youtube.com/watch?v=uZBi5AtR0mo (let alleen ff niet op de over enthousiaste roetwolken)
BMW 535D
Roet moet!Harry schreef op zondag 07 maart 2010 @ 18:38:
[...]
Ik ook een uitstekend vergelijk hè...
Je rijd dagelijks met je motorkap open en om de vergelijking nog treffender te maken doe je de diesel (met open motorkap) van de voorzijde en de benzine (die dan ook nog eens een dubbele pijp heeft van Raggazon) van de achterzijde.
Zo'n straf is dit qua geluid voor een JTD nu ook niet. http://www.youtube.com/watch?v=uZBi5AtR0mo (let alleen ff niet op de over enthousiaste roetwolken)
Voor een diesel klinkt dat serieus goed.Harry schreef op zondag 07 maart 2010 @ 18:38:
Sowieso is een rvs uitlaat het enige wat fatsoenlijk klinkt op een auto.
Al die ragazon en andere aftermarket meuk klinkt gewoon 9 van de 10 keer voor geen meter, ook niet op die GT 3.2 V6.
[ Voor 31% gewijzigd door c0ne op 07-03-2010 19:54 ]
Benzine:
1.4 Turbo (120 pk) - €23.950
1.4 Turbo MultiAir (170 pk) - € 26.950
QV (235 pk) - €32.950.
Diesel:
1.6 JTD (105 pk) - €28.000
2.0 JTD (170 pk) - €32.450
Juist door ook de 2.0JTD (2.0??? waar is de 1.9 gebleven?) onder de 30k te houden, valt die in veel lease catagorieën lijkt me.
BMW 535D
Denk als je gaat rekenen ivm hoge aanschaf, hogere wegenbelastig en hogere verzekering voor de 2.0JTDm (25% bijtelling) dat een 1.4 turbo (20% bijtelling) bijna altijd intressanter is. Denk dat je zo over 40k> per jaar gaat voor dat het intressant is. Diesel is minder intressant aan het worden en zo'n moderne turbo benzine heeft bijna het koppel van een diesel maar het vermogen van een benzine. Is volgens mij wel een trend in de auto industrie, bij een Golf, Astra en A3 is het eigenlijk hetzelfde.Harry schreef op maandag 08 maart 2010 @ 18:45:
Vreemd dat de diesel verhoudingsgewijs zo hoog wordt ingezet.
Juist door ook de 2.0JTD (2.0??? waar is de 1.9 gebleven?) onder de 30k te houden, valt die in veel lease catagorieën lijkt me.
[ Voor 13% gewijzigd door Bartjeee op 08-03-2010 20:10 ]
na een lange periode van afwezigheid door de aanschaf van een BMW 330i, meld ik mij hier maar weer eens.
De BMW heb ik verkocht door de aanschaf van een huis. Nu kwam er toevallig een Alfa 156 op mijn pad met motorschade en daarin ben ik wel erg geinteresseerd. Weet alleen nog niet hoe groot de motorschade is. Is het een geknapte distributieriem of is het lagerschade? Misschien nog wel erger. Iemand een idee wat een fris blokje kost? Dan moet het wel een 2.0 TS zijn btw. En kop revisie kost ongeveer 1250 meestal toch? Lagerschade zal wel ongeveer hetzelfde kosten.
Het voordeel is dan dat ik weet dat de rest van het blok weer helemaal fris is en me geen zorgen hoef te maken over vorige eigenaren. Er is nog een lange weg te gaan, maar ik ben wel op de goede weg om weer een alfist te worden.
Net te horen gekregen dat het gaat om drijfstanglager schade en dat het blok dus gereviseerd moet worden. Heeft iemand een idee wat zo'n grapje kost?
Ah, zie dat een nieuw blok iets meer dan 1000 euro kost en dat ik moet rekenen op 500 euro extra kosten. Mhhh, wel interessant
[ Voor 15% gewijzigd door k0ewl op 09-03-2010 11:27 ]
A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."
Je kan ook een blokje kopen met wat meer kilometers, drijfstanglagers en toebehoren preventief vervangen en je kan er weer een hele poos tegenaank0ewl schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 10:55:
Hoi Alfisten!
na een lange periode van afwezigheid door de aanschaf van een BMW 330i, meld ik mij hier maar weer eens.
De BMW heb ik verkocht door de aanschaf van een huis. Nu kwam er toevallig een Alfa 156 op mijn pad met motorschade en daarin ben ik wel erg geinteresseerd. Weet alleen nog niet hoe groot de motorschade is. Is het een geknapte distributieriem of is het lagerschade? Misschien nog wel erger. Iemand een idee wat een fris blokje kost? Dan moet het wel een 2.0 TS zijn btw. En kop revisie kost ongeveer 1250 meestal toch? Lagerschade zal wel ongeveer hetzelfde kosten.
Het voordeel is dan dat ik weet dat de rest van het blok weer helemaal fris is en me geen zorgen hoef te maken over vorige eigenaren. Er is nog een lange weg te gaan, maar ik ben wel op de goede weg om weer een alfist te worden.
Net te horen gekregen dat het gaat om drijfstanglager schade en dat het blok dus gereviseerd moet worden. Heeft iemand een idee wat zo'n grapje kost?
Ah, zie dat een nieuw blok iets meer dan 1000 euro kost en dat ik moet rekenen op 500 euro extra kosten. Mhhh, wel interessant
XXXVI
Lijkt mij ook het handigst. Maar straks maar even bellen met Martijn voor een prijsopgave. Heb wel weer zin om een Alfa te rijdenephymerous schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 11:33:
[...]
Je kan ook een blokje kopen met wat meer kilometers, drijfstanglagers en toebehoren preventief vervangen en je kan er weer een hele poos tegenaan
A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."
Waarom ben ik nou niet verbaasd???k0ewl schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 11:44:
Lijkt mij ook het handigst. Maar straks maar even bellen met Martijn voor een prijsopgave. Heb wel weer zin om een Alfa te rijden
Je hebt het minder lang vol gehouden dan ik (en -Sander- moeten we nogsteeds een even een dag op pad sturen met een 156 Ti)
BMW 535D
Heb ook al wat klussers gemaild of zij niet willen bijverdienen. Als het prijskaartje dan wat lager uitkomt gaat het waarschijnlijk wel door denk ik.
Lagerschalen enz zullen de wereld wel niet kosten op het moment dat het toch allemaal al los ligt.
Distributiesetje is aan onderdelen ook iets van E 175. Denk dat ik voor E 2000 klaar kan zijn als ik het laat doen en voor 1500 als ik het allemaal zelf doe. Als ik in het midden kan komen met kosten laat ik het maar door gaan denk ik.
Prijzen
1.4 T Progression 120 PK B 25% €23950,-
1.4 T Distinctive 120 PK B 25% €25350,-
1.4 T Multiair Progression 170 PK A 20% €26950,-
1.4 T Multiair Distinctive 170 PK A 20% €28350,-
1.75 T QV 235 PK D 32950,-
1.6 JTDM Progression 105 PK B 20% €27450,-
1.6 JTDM Distinctive 105 PK B 20% €28850,-
2.0 JTDM Progression 170PK B 25% €30950,-
2.0 JTDM Distinctive 170PK B 25% €32350,-
Uitvoeringen
Progression
Elektrische ramen voor en achter
Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening
Elektrisch verwarmde buitenspiegels
Airco
MP3-CD speler met 6 luidsprekers
Neerklapbare achterbank
Isofix
6 airbags
VDC met Hill Holder en Q2
Alfa Romeo DNA
Daytime Running Light (LED dagrijlicht)
DPF (op JTDM motor)
Distinctive
Competizione stiksels
Matrix display met witte achtergrondverlichting
Chrome line exterieur
Leren stuur
Radio controle op stuurwiel
Armsteun voor met opslagruimte
Mistlampen
Dual-zone automatische airco
Cruise Control
Lichtmetalen velgen 16 “met sport banden 205/55
Quadrifoglio Verde
Verlaagd sportonderstel
Satijn chrome buitenspiegels
Lichtmetalen velgen 17″ met sportbanden 225/45
Aluminium sportpedalen
Donker geborsteld aluminium interieur
Donkere koplampunits
Zwart interieur
Miniskirts
Lederen sportstuur met rode stiksels
Speciale leder interieur sport pack
Donker getinte ruiten
Rode remklauwen
Distributieset:k0ewl schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 12:44:
Prijsopgaaf van Martijn Goorden is E 750 voor de uitbouw, en inbouw van de motor. Heb alleen het idee dat ik dat wel zelf kan. Weet alleen niet of mijn vader daar zo blij van wordt aangezien ik zijn brug dan nodig heb
Heb ook al wat klussers gemaild of zij niet willen bijverdienen. Als het prijskaartje dan wat lager uitkomt gaat het waarschijnlijk wel door denk ik.
Lagerschalen enz zullen de wereld wel niet kosten op het moment dat het toch allemaal al los ligt.
Distributiesetje is aan onderdelen ook iets van E 175. Denk dat ik voor E 2000 klaar kan zijn als ik het laat doen en voor 1500 als ik het allemaal zelf doe. Als ik in het midden kan komen met kosten laat ik het maar door gaan denk ik.
• Riem, spanner en looprol 175 euro
• Waterpomp 70 euro
• Nokkenasversteller 120 euro
Dik 350 euro mits je het goed doet, lagers zijn maar 30 euro los.
Aan vloeistoffen en filters ook zo 150 euro kwijt, ben je ineens 500 euro lichter en heb je nog geen motor. Laat staan erinhangen
Een motorwissel is trouwens prima zonder brug te doen!
[ Voor 8% gewijzigd door ephymerous op 09-03-2010 13:59 ]
XXXVI
Vloeistoffen en filters kosten bij lange na geen 150 euro. Betaal voor de olie in totaal 25 euro bij mijn vader in de winkel (Kroon Oil) Paar filtertjes en klaar. Laten we 75 euro zeggen.ephymerous schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 13:58:
[...]
Distributieset:
• Riem, spanner en looprol 175 euro
• Waterpomp 70 euro
• Nokkenasversteller 120 euro
Dik 350 euro mits je het goed doet, lagers zijn maar 30 euro los.
Aan vloeistoffen en filters ook zo 150 euro kwijt, ben je ineens 500 euro lichter en heb je nog geen motor. Laat staan erinhangen
Een motorwissel is trouwens prima zonder brug te doen!
De motor die ik op het oog heb heeft 40k gelopen. Dat zal wel schelen met alles.
Erin hangen laat ik wel doen door een beun en dan help ik gewoon mee. Dat scheelt en leer ik weer veel van.
Ik vind het een goed klinkend plan eigenlijk. Een Alfa 156
Hmm als ik deze prijzen zo zie wordt het voor de leaserijder die benzine kan/mag rijden een stuk minder aantrekkelijk. Alleen de 170pk modellen vallen dan in de A-categorie. Verschil met de Diesel valt dan erg mee in aanschaf. Tegen de tijd dat ik weer een auto mag uitzoeken ga ik deze zeker bekijkenMaarten schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 13:52:
Nog meer info over de Giuli
Prijzen
1.4 T Progression 120 PK B 25% €23950,-
1.4 T Distinctive 120 PK B 25% €25350,-
1.4 T Multiair Progression 170 PK A 20% €26950,-
1.4 T Multiair Distinctive 170 PK A 20% €28350,-
1.75 T QV 235 PK D 32950,-
1.6 JTDM Progression 105 PK B 20% €27450,-
1.6 JTDM Distinctive 105 PK B 20% €28850,-
2.0 JTDM Progression 170PK B 25% €30950,-
2.0 JTDM Distinctive 170PK B 25% €32350,-
[ Voor 37% gewijzigd door Sander op 09-03-2010 16:18 ]
Koelvloeistof, bakolie, motorolie, brandstoffilter, remvloeistof, toch alles dat ik in een keer zou meepakken. 40K gelopen? Nieuw of gereviseerd? Als gereviseerd is kan je waterpomp laten voor wat het is (die kunnen gemakkelijk een ton) maar ik zou de nokkenasversteller zeker meepakkenk0ewl schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 14:52:
[...]
Vloeistoffen en filters kosten bij lange na geen 150 euro. Betaal voor de olie in totaal 25 euro bij mijn vader in de winkel (Kroon Oil) Paar filtertjes en klaar. Laten we 75 euro zeggen.
De motor die ik op het oog heb heeft 40k gelopen. Dat zal wel schelen met alles.
Erin hangen laat ik wel doen door een beun en dan help ik gewoon mee. Dat scheelt en leer ik weer veel van.
XXXVI
Wil wel voor onder de 4000 in totaal klaar zijn, dat zou mooi zijn dan
Maar wacht eigenlijk nog even op de bekende sleutelaar Barry die veel bij Martijn Goorden sleutelt op zaterdag. als ik hem daar op een zaterdag neer kan zetten en samen een dag klussen, dan komen we ook een heel eind. Denk dat ik dan een stuk goedkoper uit ben.
[ Voor 35% gewijzigd door k0ewl op 09-03-2010 16:56 ]
Voor dat geld kan je zelf een 0 motor bouwen volgens mijc0ne schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 18:03:
Hier al eens rondgekeken k0ewl?
Ik zou die savali nemen

XXXVI
Bakkie van David gespot?k0ewl schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 14:52:
[...]
de betaler vervuilt
Yups... krijg vandaag reactie of het doorgaat
Verwijderd

Meer.
I say: holy fuck.

Is een 2.0TS uit 2000. Dus zelf nieuwe neus erop gezet en nieuw type dash. Vind het een geweldig mooie wagen!
Het belangrijkst voor een leaserijder is toch de bijtellingscategorie? Bij mijn weten vallen alleen die 170pk's binnen de 20%. Aanschafprijs is toch vaak van een kleiner belang.Sander schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 16:16:
[...]
Hmm als ik deze prijzen zo zie wordt het voor de leaserijder die benzine kan/mag rijden een stuk minder aantrekkelijk. Alleen de 170pk modellen vallen dan in de A-categorie. Verschil met de Diesel valt dan erg mee in aanschaf. Tegen de tijd dat ik weer een auto mag uitzoeken ga ik deze zeker bekijken
Heb je de 2e post nog wel gelezen? daarin stond dat ook de goedkopere Diesel in de 20% categorie viel. De aanschafprijs is misschien van minder belang, maar bepaald (samen met restwaarde) wel voor een grootdeel de leaseprijs.EQJim schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 14:32:
[...]
Het belangrijkst voor een leaserijder is toch de bijtellingscategorie? Bij mijn weten vallen alleen die 170pk's binnen de 20%. Aanschafprijs is toch vaak van een kleiner belang.
Wat een prachtig exemplaar! Echt heel mooi, die facelift doet hem heel goed en die bodykit maakt het helemaal af. Super!k0ewl schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 10:32:
Dit is trouwens de auto waar we het over hebben:
[afbeelding]
Is een 2.0TS uit 2000. Dus zelf nieuwe neus erop gezet en nieuw type dash. Vind het een geweldig mooie wagen!
Heb je ook interieurfoto's?
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
BMW 535D
AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB
Voor het uiterlijk hoef ik het niet te laten.
If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.
Verwijderd
Neemt niet weg dat een RWD leuker is.
Ik heb al een rwd.Verwijderd schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 21:13:
/me zegt dat hij anderhalve week geleden op een droog Zandvoort nog een Z4 M Coupé op semi-slicks met een goede rijder achter het stuur kon bijhouden totdat die spinde voor de Audi S, dus tenzij je iedere bocht als een lompe boer op het gas gaat staan, kun je er best wel snel mee rond.
Neemt niet weg dat een RWD leuker is.
Ik rijd nooit op het circuit en ga dat ook niet doen – ik vind het een mooie, snelle wagen, maar dat filmpje doet het voorkomen alsof er niet mee te rijden is, ook bij normaal weggebruik. Dat lijkt dus wel mee te vallen, als ik jouw bericht zo lees.
If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.
Zonde van de Selespeed schade, maar een mooie auto. Als die bak eenmaal gemaakt is raak je die ook zo weer kwijt, daar kwijlt daar het halve forum op.
de betaler vervuilt
True that!GA!S schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 00:40:
Die 156 is een oude bekende in de 156 club. Is zijn leven begonnen als groene SW, daarna omgebouwd naar GTA en uiteindelijk verherbouwd naar Crosswagon met nieuwe neus en nieuwe kleur. Alleen de motor is altijd een 2.0 TS gebleven.
Zonde van de Selespeed schade, maar een mooie auto. Als die bak eenmaal gemaakt is raak je die ook zo weer kwijt, daar kwijlt daar het halve forum op.
Mijn vader was ook wat positiever dan bij de V6 toen.. Hij vond het verstandig dat ik een normale auto ging kopen. Heb hiervoor die grijze 20.TS gehad, daarna de V6, daarna een uitstapje gemaakt naar Deutschland voor een 330i en nu toch weer terug bij een Alfa 156 2.0TS. En dat in 3 jaar tijd

Benieuwd of dat die Duettattante (sp?) is..Alfa Romeo viert dit jaar het eeuwfeest. Op het concours d’elegance in Pebble Beach wordt daarbij uitgebreid stilgestaan. Alfa Romeo doet de kers op de taart met concept car van een 4C – een klein broertje van de 8C.
Alfa Romeo toont komende augustus op het concours d’elegance in Pebble Beach een concept car van een 4C. Dat moet een klein broertje zijn van de 8C. Dat meldt het Amerikaanse Automobile Magazine. De auto wordt getoond in het kader van het honderdjarig bestaan van het merk.
De 4C wordt een lichtgewicht studiemodel die het logische vervolg van de 8C moet zijn. Hij is wel een stuk bereikbaarder dan die exclusieve sportauto en doet het dan ook zonder koolstofvezel onderdelen en exotische V8-motor. Naar verluidt krijgt de 4C de beschikking over een 250 pk viercilinder en achterwielaandrijving met een transaxle-constructie.
De productieversie verschijnt enige tijd na de komst van de concept car en wordt gelimiteerd tot een oplage van vijfduizend exemplaren. Na de roadster volgt een coupéversie. Er wordt een prijs genoemd van 50.000 euro – weliswaar zonder BPM. Hoe de 4C er precies uit gaat zien, weten we nog niet. Zelf vinden we de illustratie van een nieuwe Duetto, die onze tekenaar enige tijd geleden maakte, een mooi voorstel.
bron
Ik zal er maar even een linkje van maken in dit italianen topic, maar:Verwijderd schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 09:55:
Zag eerder de foto's van de Duetto 2010 staan, wat een ontzettend mooie bak. En nu zag ik de Pandion voorbij komen:
[afbeelding]
http://www.auto123.com/Ar...w-vision-dynamics-001.jpg

Afspraken bij garages enz zijn allemaal al gemaakt en dinsdag kan ik hem ophalen
Nog maar een paar plaatjes dan:

LeukRickets schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 21:00:
Ik overweeg wellicht een 147 GTA. Ik heb wat op internet zitten kijken en kwam daarbij een filmpje van de GTA in Top Gear tegen. Jeremy Clarkson overdrijft graag, maar rijdt de GTA echt zo rampzalig als hij beweert?
Voor het uiterlijk hoef ik het niet te laten.
Ik heb zelf niet met een 147 GTA gereden, wel met diverse andere auto's waaronder een Brera Q4 met V6 voorin en met de nieuwe Focus ST (voorwielaandrijving, 5-cil). Die Brera schijnt al erg onderstuurd gevonden te worden en de 147 GTA schijnt dat nog erger te hebben. Niet zo'n ramp in de Brera, je gaat hem gewoon als een 4WD rijden en dan kom je fiks hard de bochten uit. Met een 147 GTA zal dat anders zijn, met alle aandrijving op de voorwielen. De Focus deed dat erg goed maar is ook twee generaties nieuwer natuurlijk.
Gewoon een uitgebreide proefrit maken en je merkt snel genoeg of het iets voor je is.
Bij mijn Delta ga ik het onderstuur binnenkort beperken door een instelbare schroefset te monteren. Bij de juiste instellingen kun je dan het onderstuur alweer een stuk beperken, het enige wat een 147 GTA altijd zal blijven hebben is een tractieprobleempje (geen fijn diffje of zo he). Maar ach, je koopt zo'n auto niet om er als een oma mee te gaan rijden he
Als je niet echt Alfa gebonden zou zijn, dan kan ik een Honda Integra Type R aanraden, ik heb nog nooit een auto gereden die zo dicht bij een trackday auto kwam als die Type R. Ge-ni-ale auto om te rijden. Super diff en onderstuur is niet aanwezig.
Ik hoop dat ik niet gelyncht word nu?
[ Voor 9% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 11-03-2010 14:38 ]