JaQ schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 21:36:
Tot op heden heb ik nog geen slotontdooier hoeven gebruiken, maar de deurrubbers heb ik vandaag wel ingevet. Normaliter staat mijn 166 'snachts binnen, maar aangezien ik morgenochtend zeer vroeg weg moet deze nacht niet. Ik hoop maar dat morgenochtend de boel niet vast is gevroren

Och, loopt zo z'n vaart niet bij de 166 hoor...
(tenzij je een drijfnat interier hebt).
De vorige winter heeft de 166 buiten gestaan (hadden wij in 't noorden, wat 't zuiden nu heeft). Ook nog een 2 week stil gestaan (sleutel ergens kwijt in de sneeuw en een nieuwe bestellen duurde ff). Was moeiteloos open te krijgen.
Heb de 166 nu ook met alle pekel al verschillende keren door de wasstraat gehaald. (sorry, ik ga nu echt niet met de hand staan poetsen). Kan nog altijd prima in de auto komen en deze afsluiten / openen.
Aan vaseline / slotspray e.d. heb ik nog nooit gedaan. Ook bij alle andere Alfa's niet.
Tegenwoordig is de 166 er in luxe wel iets op vooruit gegaan. Nog altijd in de frisse buitenlucht, maar wel onder een groot dak. (heerlijk, `s morgens instappen, starten, wegrijden i.p.v. `s morgens instappen, starten, uitstappen, ramenkrabben, instappen, wegrijden, stoppen, ramen weer aangevroren enz.)
[
Voor 13% gewijzigd door
Harry op 21-12-2010 23:52
]