• MorosMyrddin
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-09 15:59

MorosMyrddin

Zet die Ploat af !!

ik heb een Qwerty, het enige groot verschil zijn de speciale letters zoals é è à en dergelijke die niet op een qwerty staan, maar weg gestoken zijn achter een functie toets.
ook punten kommas en andere leestekens staan op een andere plaats.
maar de leesteken indeling bij qwerty vind ik handiger, als programmeur of zelfs internet adressen.

land instellingen zijn denk ik hetzelfde, ik heb hem gewoon in het Nederlands als Belgie.

Afbeeldingslocatie: http://natisbad.org/N900/img/n900-azerty-keyboard-scaled.png
Afbeeldingslocatie: http://www.diskidee.nl/wp-content/uploads/2010/05/nokia-n900.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door MorosMyrddin op 25-09-2010 13:41 ]

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

FreshMaker schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 01:31:
De toepassingen die Redsandro beschrijft gebruik ik ook wel, maar misschien heb ik meer geduld
( downloads op de wc aanzetten ... niet nodig met 120mbit bij Ziggo )
Nee maar dan neem je ook het voorbeeld. DLNA werkt niet en een episode kopieren voor in de trein is onbegonnen over UMTS. Bovendien zit ik dan na twee episodes over mijn HI fair use policy heen. En los van dat alles is HI internet extra langzaam vergeleken bij andere providers.
MorosMyrddin schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 00:50:
Enja @Red, jij gebruikt je N900 voor van alles en nog wat, je kunt het bijna vergelijken met laptop werk, en je moet eerlijk zijn dat een laptop ook geen hele dag op accu door kan gaan :p
Naaauw dat zijn dingetjes, niet de hele dag. Als ik constant dingetjes doe gaat een goeie laptop bij de zelfde dingetjes mss wel langer mee.

Waarom loopt iedereen dat accuprobleem zo in bescherming te nemen? Een vriend van mij heeft een HTC desire ofzo, met android, iets kleiner dan mijn N900 dus geen ruimte voor een grotere batterij, heeft altijd internetverbinding met 3.5G, thuis altijd WiFi, altijd IM online, niks hacks of maatregelen en doet twee dagen zonder opladen.

N900 is een hele mooie telefoon, maar heeft gewoon de kutste accu van alle concurrentie en ik wil dat nog steeds niet accepteren. Android is ook gewoon linux, waarom is dat zoveel zuiniger?
FreshMaker schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 01:31:
Jammer genoeg werkt autodisconnect niet zoals ik het wil, en disconnect hij of te snel ( skype / msn ) of helemaal niet
Ja dat heb ik dus ook. Die instellingen die Bongoarnhem beschrijft disconnecten geheid mijn VOIPs.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• Allewiljoe
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-06-2024
MorosMyrddin schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 13:40:
ik heb een Qwerty, het enige groot verschil zijn de speciale letters zoals é è à en dergelijke die niet op een qwerty staan, maar weg gestoken zijn achter een functie toets.
ook punten kommas en andere leestekens staan op een andere plaats.
maar de leesteken indeling bij qwerty vind ik handiger, als programmeur of zelfs internet adressen.

land instellingen zijn denk ik hetzelfde, ik heb hem gewoon in het Nederlands als Belgie.

[afbeelding]
[afbeelding]
Bedankt! Dan staat mij niks meer in de weg bij de bestelling. Ik had gedacht er onmiddellijk een noreve case bij te bestellen, maar die zijn blijkbaar nergens meer op voorraad.
Sando schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 14:03:

N900 is een hele mooie telefoon, maar heeft gewoon de kutste accu van alle concurrentie en ik wil dat nog steeds niet accepteren. Android is ook gewoon linux, waarom is dat zoveel zuiniger?
Iemand ervaring met deze een Third party accu dan?

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-10 21:30
Ik las dat sommigen hier Swappolube hebben geinstalleerd, welke instellingen gebruiken jullie hiervoor?
Zojuist heb ik Swappolube 0.1.0-8 gedownload uit Extras-devel, en zodra ik Swappolube opstart krijg ik enkele instellingen te zien die ik kan activeren. Hebben jullie deze preset gebruikt, of zelf andere waarden ingevuld?

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Allewiljoe schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 14:25:
[...]
Ja zo'n $3 china ding die beduidend slechter zou moeten zijn, maar die Nokia accu is ongeveer precies even slecht. :P

Dat china-ding heeft trouwens geen batterijniveau indicator. Hij is gewoon constant vol totdat de telefoon zegt dat ie aan de lader moet.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• MorosMyrddin

MorosMyrddin

Zet die Ploat af !!

Wat mij nu net opvalt bij het verschil tussen Azerty en Qwerty is dat de pijltjestoetsen bij Azerty niet volledig zijn ? is dit bij de rest ook zo ?
bij mijn qwerty en ook op de foto heb ik een volledige pijltjes-pad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny1001
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-07 22:39
ik zou meer gebruik van die "extra's" willen maken op maemo. org.
Net even al zitten knoeien, alle apps behalve 5 waren plots weg, met wat gestuntel staan ze nu weer beschikbaar om te downloaden.
Misschien is het voor een noob geen goed id om van die extra's gebruik te willen maken?
(ik ben benieuwd naat vertsms maar vind het nergens, kweet wel dat het ergens in die extra's staat)

[ Voor 84% gewijzigd door Kenny1001 op 26-09-2010 02:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Sinds de nieuwe V&A hier op Tweakers kan ik de tekst in de adds niet meer lezen hebben daar meer N900 users last van?

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 september 2010 @ 23:58:
[...]

Ik internet nooit via wifi. Heb wel even zitten klooien met die switcher, maar dat werkte niet goed samen met mail ophalen, dus doe ik niet meer.
Je kan wel via wifi mail ophalen hoor, moet je authenticatie aanzetten, dan verzend je ook met een wachtwoord.
Als er wifi is waar hij op kan inloggen doet ie dat en het emailen gaat zeer snel.
Ik gebruik als in- en uitgaande SMTP server btw die van UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-10 21:30
Kenny1001 schreef op zondag 26 september 2010 @ 02:38:
ik zou meer gebruik van die "extra's" willen maken op maemo. org.
Net even al zitten knoeien, alle apps behalve 5 waren plots weg, met wat gestuntel staan ze nu weer beschikbaar om te downloaden.
Misschien is het voor een noob geen goed id om van die extra's gebruik te willen maken?
(ik ben benieuwd naat vertsms maar vind het nergens, kweet wel dat het ergens in die extra's staat)
Extras zou geen enkel probleem moeten zijn, het zijn extras-testing en extras-devel waar je erg mee op moet passen. Maar op bij die repositories heb ik niet meegemaakt dat apps zomaar verdwijnen na het toevoegen van een repository.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-01 18:40
http://www.fonearena.com/...-vs-samsung-galaxy-s.html

you know the drill.

Wedstrijd loopt tot 1 Oct. N900 staat nu voor maar geen idee met hoeveel, geen stats bij van hoeveelheid gebruikers. =/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nienix
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-10 19:18
GenjiBlade schreef op maandag 27 september 2010 @ 17:02:

you know the drill.

Wedstrijd loopt tot 1 Oct. N900 staat nu voor maar geen idee met hoeveel, geen stats bij van hoeveelheid gebruikers. =/
Als je met je n900 op mobiel netwerk naar die site gaat, kun je 2 x stemmen ;-)

Ampera-E, 252x375Wp Pv Systeem, 22kWZappi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:23
Nienix schreef op maandag 27 september 2010 @ 21:00:
[...]

Als je met je n900 op mobiel netwerk naar die site gaat, kun je 2 x stemmen ;-)
GenjiBlade schreef op maandag 27 september 2010 @ 17:02:

you know the drill.

Het is op moment N900 75% Samsung 25%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:51
warhamstr schreef op zondag 26 september 2010 @ 11:19:
Sinds de nieuwe V&A hier op Tweakers kan ik de tekst in de adds niet meer lezen hebben daar meer N900 users last van?
geen problemen hier, Op de N900 zijn de V&A pagina's nagenoeg identiek aan IE of Firefox op de pc .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvDorp
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 16:39
Allewiljoe schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 14:25:
[...]

Bedankt! Dan staat mij niks meer in de weg bij de bestelling. Ik had gedacht er onmiddellijk een noreve case bij te bestellen, maar die zijn blijkbaar nergens meer op voorraad.

[...]

Deze accu werkt echt dikke prima: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.32398. Heb er twee van gekocht + een laadstation en wissel gewoon elke ochtend de accu. Neem extra accu mee als ik ergens blijf tukken oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvDorp
M'n N900 werkt echt dikke prima, met gebruik van AutoDisconnect, Power Kernel, Swappalube en 3G switcher. Wel heb ik nog twee wensen. Ik heb eigenlijk altijd m'n verbinding aanstaan, maar laat de 3g na een tijdje automatisch disconnecten. Als WiFi gevonden wordt, blijft deze verbinding in leven. Ik vind het gewoon heel tof om de hele dag MSN/Gtalk/Skype/Voipbuster aan te hebben staan. Mijn wensen zijn nog:

1. Is het mogelijk ervoor te zorgen dat 's nachts de wifi/3g wel doodgaat? Vaak wordt ik wakker met de telefoon op 70%, terwijl die 's nachts niets heeft hoeven doen, een beetje jammer van de accu.

2. Ik merk dat het apparaat vaak (altijd) moeite heeft te verbindingen met 2g/3g (T-mobile :o). Al na een heel korte tijd geeft het toestel ook al aan dat geen verbinding gemaakt kan worden. Is het mogelijk deze 'wachttijd' te verlengen, of iets anders uit te halen om ervoor te zorgen dat gemakkelijker verbinding gemaakt wordt? Vastzetten naar 2G (GSM) helpt helaas niet..

3. Eigenlijk vind ik tabbed browsing toch wel lekker. Heeft iemand goede ervaringen?

4. Heeft iemand printen op een fatsoenlijke manier aan de gang gekregen?

5. De standaard mail applicatie valt zwaar tegen. Met IMAP naar Google moet ik vaak ontzettend lang wachten voor de inbox uberhaupt geladen wordt. Iemand oplossingen hiervoor gevonden?

[ Voor 7% gewijzigd door BvDorp op 28-09-2010 00:32 . Reden: mail toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:41
dcell schreef op maandag 27 september 2010 @ 23:02:
[...]

geen problemen hier, Op de N900 zijn de V&A pagina's nagenoeg identiek aan IE of Firefox op de pc .....
Is adblocker misschien de boosdoener?

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typ1
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09-2022
BvDorp schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 00:32:
......

1. Is het mogelijk ervoor te zorgen dat 's nachts de wifi/3g wel doodgaat? Vaak wordt ik wakker met de telefoon op 70%, terwijl die 's nachts niets heeft hoeven doen, een beetje jammer van de accu.

.........
Als je hem op 'offline' zet dat is Wifi en 3g uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James RB
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-02-2024
Weet iemand wat zuiniger is voor de accu: een hele dag 3G open laten staan of Wifi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:42
lpdv74 schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 09:48:
Weet iemand wat zuiniger is voor de accu: een hele dag 3G open laten staan of Wifi?
Ik gok 3G, mits je de wifi module ook echt uitzet met wifi switcher. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Hangt af van hoe je het gebruikt denk ik.
Het hangt af van hoe dicht bij je bij de ontvanger zit en hoeveel data je verstuurt of dat er continu data wordt verstuurd.

Ik denk dat wifi zuiniger is op het moment dat je veel data moet verzenden. De antenne verbruikt per tijdseenheid meer energie dan 3G denk ik, maar is ook (veel) sneller klaar.
Ik denk dat 3G beter omgaat met energie op het moment dat het idle staat, maar als de 3Gmast ver weg staat, zal het signaal sterker moeten zijn, dus meer energie.

Maar ik denk dat 3G gemiddeld genomen zuiniger is.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
  • Laatst online: 19:53
De omweather widget werkt sinds de laatste update bij mij niet meer :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvDorp
In mijn ervaring werkte Wifi de hele dag beter. Volgens mij komt dit met name omdat mijn telefoon regelmatig moeite heeft een fatsoenlijke 3G verbinding aan te gaan; ik krijg de indruk dat dit zoeken naar netwerk en in de lucht houden in de praktijk lastig is (T-mobile idd). Verder is Wifi in de regel lekker snel, waardoor je ook nergens op hoeft te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Ik heb de SP aangepast.

Er staat nu een uitgebreide handleiding in voor overclocken:
het overclocken zelf, de instellingen opslaan en weer laden met een Queen Beecon Widget.

Commentaar is erg welkom. Ik heb ook een (simpele) inhoudsopgave toegevoegd aan de SP.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Nas T schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 08:33:
[...]

Is adblocker misschien de boosdoener?
Daar had ik ook aan gedacht dus die meteen eraf gegooid maakte geen verschil helaas.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:38
Ik zag op Maemo.org een programmaatje voor de fm-transmitter. Volgens mij vervangt die de huidige FM-transmitter en zet hem meteen in de hoogst mogelijke stand. Het programma kun je inschakelen door vanuit het vakje bovenaan je scherm (hoe noem je dat vakje? instellingenvakje? ik bedoel het vakje waarmee je je instellingen voor internet/bluetooth/profile en dergelijke bereikt).
Dit lijkt me erg handig, en dus vraag ik me af: is hier iemand die deze fm-transmitter gebruikt? Zo ja, hoe bevalt dat? Ik wil hem zelf installeren, maar ben nog een beetje huiverig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-10 10:48
BvDorp schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 00:25:
[...]

Deze accu werkt echt dikke prima: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.32398. Heb er twee van gekocht + een laadstation en wissel gewoon elke ochtend de accu. Neem extra accu mee als ik ergens blijf tukken oid.
die plus laadstation heb ik ook...
vaak extra accu mee als ik weet dat ik ergens lang niet kan opladen (van de zomer m'n redding geweest bij feesten en festivals ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sslojko
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:18
Ik kwam dit tegen op maemo.org.
Heb het geïstalleerd en het werkt erg goed. misschien iets voor anderen hier.

http://talk.maemo.org/sho...1956&highlight=mod+script

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laropo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-10 10:06
Na enkele malen flashen (er ging af en toe toch wat mis) heb ik eindelijk de telefoon een beetje ingesteld zoals ik het wil.

Toch wil een ding maar niet lukken. Welke instellingen ik ook gebruik, als mijn telefoon niet via wifi verbonden is (dus als ik onderweg ben), vertikt hij het 3g te gebruiken. Dus hij gebruikt niet 3g, maar 2g om een internet verbinding te maken. Als ik via 3g wil internetten moet ik dit dus alsnog handmatig doen.

Waar zou dit aan kunnen liggen? De telefoon en alle apps zijn toegestaan elke verbinding te gebruiken, verder heb ik de 2g/3g switcher en autodisconnect geïnstalleerd.

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:00
BvDorp schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 00:25:
[...]

Linkje van laadstation :) ?

• BvDorp
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.34910 - let op, je hebt wel een 'oude' dikke plug Nokia lader, of nieuwe kleine plug Nokia lader nodig. Vaak is die wel ergens te regelen.

Trouwens:
5. De standaard mail applicatie valt zwaar tegen. Met IMAP naar Google moet ik vaak ontzettend lang wachten voor de inbox uberhaupt geladen wordt. Iemand oplossingen hiervoor gevonden?
Check deze email patch: http://talk.maemo.org/showthread.php?t=56634. De email werkt echt veel sneller (gebruik Gmail hier). Deze patch krijgt het voor elkaar om de verbinding met de mailserver niet in leven te laten (kan box niet uitlezen) en niet 3x achter elkaar te checken voor de box geopend wordt. Top!

EDIT: voor mij gevoel helpen deze tips behoorlijk in het gebruiksgemak van de telefoon: de lader, de accu's, Swappodinges en deze mailtip. Wellicht kunnen ze in de SP?

EDIT2: hiervan is mijn camera ook een stuk beter geworden: sneller, maar ook de opname kwaliteit is omhoog gegaan: http://talk.maemo.org/sho...=42741&highlight=gdigicam

[ Voor 16% gewijzigd door BvDorp op 29-09-2010 01:54 ]

• BvDorp
laropo schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 21:44:
Na enkele malen flashen (er ging af en toe toch wat mis) heb ik eindelijk de telefoon een beetje ingesteld zoals ik het wil.

Toch wil een ding maar niet lukken. Welke instellingen ik ook gebruik, als mijn telefoon niet via wifi verbonden is (dus als ik onderweg ben), vertikt hij het 3g te gebruiken. Dus hij gebruikt niet 3g, maar 2g om een internet verbinding te maken. Als ik via 3g wil internetten moet ik dit dus alsnog handmatig doen.

Waar zou dit aan kunnen liggen? De telefoon en alle apps zijn toegestaan elke verbinding te gebruiken, verder heb ik de 2g/3g switcher en autodisconnect geïnstalleerd.
AutoDisconnect zet vaak automagisch de verbinding terug naar 2G. Volgens mij zit dit gedrag ook in het standaard profiel. Kijk even je AutoDisconnect settings door.

• beerns
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-10 10:48

beerns

it is I, Leclerc

stokkom schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 15:35:
Ik zag op Maemo.org een programmaatje voor de fm-transmitter. Volgens mij vervangt die de huidige FM-transmitter en zet hem meteen in de hoogst mogelijke stand. Het programma kun je inschakelen door vanuit het vakje bovenaan je scherm (hoe noem je dat vakje? instellingenvakje? ik bedoel het vakje waarmee je je instellingen voor internet/bluetooth/profile en dergelijke bereikt).
Dit lijkt me erg handig, en dus vraag ik me af: is hier iemand die deze fm-transmitter gebruikt? Zo ja, hoe bevalt dat? Ik wil hem zelf installeren, maar ben nog een beetje huiverig.
ja ik. Vanaf moment 1 dat ie uit was zelfs al. Ik heb een shortcut op het 'bureaublad' hiervan gezet. Daarnaast een shortcut naar de mediaplayer en gaan. Werkt prima. Geen probleem mee gehad.

Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....

• stokkom
beerns schreef op woensdag 29 september 2010 @ 08:47:
[...]

ja ik. Vanaf moment 1 dat ie uit was zelfs al. Ik heb een shortcut op het 'bureaublad' hiervan gezet. Daarnaast een shortcut naar de mediaplayer en gaan. Werkt prima. Geen probleem mee gehad.
Dag Beerns,
bedankt voor je reactie. Vreemd genoeg kan ik het programmaatje niet meer terugvinden op Maemo. Weet jij toevallig nog hoe het heet?
Mij staat nog bij dat je met het programmaatje je N900 kunt opladen met de autolader, terwijl je de FM-transmitter gebruikt (en dat uit meer (uitgebreidere) frequenties kunt kiezen)...

[ Voor 4% gewijzigd door stokkom op 29-09-2010 10:20 ]

• laropo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-10 10:06
BvDorp schreef op woensdag 29 september 2010 @ 01:55:
[...]

AutoDisconnect zet vaak automagisch de verbinding terug naar 2G. Volgens mij zit dit gedrag ook in het standaard profiel. Kijk even je AutoDisconnect settings door.
Ja dat is dus niet het probleem, het is niet dat hij 'm terug zet van 3G naar 2G, hij switcht gewoon helemaal niet naar 3G!

Email binnen halen e.d. gaat prima, maar dat gaat allemaal dus via 2G.. Alleen handmatig kan ik 3G gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door laropo op 29-09-2010 11:15 ]

• BvDorp
stokkom schreef op woensdag 29 september 2010 @ 10:14:
[...]

Dag Beerns,
bedankt voor je reactie. Vreemd genoeg kan ik het programmaatje niet meer terugvinden op Maemo. Weet jij toevallig nog hoe het heet?
Mij staat nog bij dat je met het programmaatje je N900 kunt opladen met de autolader, terwijl je de FM-transmitter gebruikt (en dat uit meer (uitgebreidere) frequenties kunt kiezen)...
FM Boost?

• GenjiBlade
@ laropo

Ik heb zelf in de General Settings van Autodisconnect de 2G/3G switcher disabled echter staan er daar opties om 3G switcher maar enkele minuten op 3G te laten. Wellicht dat je hem op 1minuut heb staan met wat settings om 2G te doen bij bv 1Kbps datarate.
Kijk anders even of het helpt om de switcher te disablen eerst, zie je meteen of het uberhaupt mogelijk is om op 3G te draaien, zo ja, dan spelen met de switcher op bv 20 of 10 min in te stellen.

• ErikKo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:23

ErikKo

Rippie

@ laropo

Ik kan herinneren dat ik zo'n zelfde probleem had toen AutoDisconnect geupdate was. Pas na een reboot werkte het programma weer.

• stokkom
Nee, volgens mij is FM Boost alleen maar een app om de kracht van de FM transmitter op te krikken. :)

Toch maar zelf even gezocht.
Het programmaatje doet het volgende:
- het zet de radio transmitter op maximale sterkte (120)
- je kunt de telefoon opladen terwijl je de transmitter aan/uit zet
- je hebt de beschikking over een grotere range aan fm-frequenties
- volgens mij moet het ook mogelijk zijn om de instellingen rechtstreeks vanaf het bureaublad te benaderen
Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/2qlaakj.png

Hier staat het draadje bij Maemo.org:
http://talk.maemo.org/showthread.php?t=60567
Voor mij als n00b is het allemaal een beetje ingewikkeld, maar als ik tijd heb, ga ik het toch eens proberen...

[ Voor 57% gewijzigd door stokkom op 29-09-2010 20:31 ]

Verwijderd

Welke skin / theme is dat?

• stokkom
Geen idee, heb hem gewoon gelinkt vanaf het draadje op Maemo.org... :)

Verwijderd

Ben ik ook benieuwd naar. Weet iemand meer?

• ErikKo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:23

ErikKo

Rippie

Hehe, ik wilde ook al vragen welke skin dat is.
Anyways, gezien we allemaal tweakers zijn, moet de link genoeg zijn.
Hier staan de icons/wallpapers/etc. Veel plezier met knutselen!
http://maemo5.deviantart.com/

• James RB
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-02-2024
ErikKo schreef op donderdag 30 september 2010 @ 10:15:
Hehe, ik wilde ook al vragen welke skin dat is.
Anyways, gezien we allemaal tweakers zijn, moet de link genoeg zijn.
Hier staan de icons/wallpapers/etc. Veel plezier met knutselen!
http://maemo5.deviantart.com/
Daar staan de icons ja, maar het is gebaseerd op dit theme:
http://maemo.org/download...emo5/hildon-theme-marina/
Heb het maar ff gevraagd aan de eigenaar van de screenshots, zie:
http://talk.maemo.org/showthread.php?t=60567&page=21, staat mijn post op dit moment nog onderaan.

EDIT: het marina theme is beschikbaar via de bekende repo's.

EDIT 2: Dit is ook leuk, iemand die Wine heeft draaien op de N900, waardoor ook Windows applicaties naar de N900 komen...
http://meegoarena.com/201...or-running-in-nokia-n900/

[ Voor 16% gewijzigd door James RB op 30-09-2010 12:29 ]

• stokkom
Ik heb de nieuwe fm-transmitter geinstalleerd (was best een beetje lastig, maar uiteindelijk toch gelukt). Alleen zit ik nu met het probleempje dat ik geen bestanden meer zie staan in mijn mediaplayer: muziek en video zijn leeg... Telefoon opnieuw opstarten: hij begint met zoeken naar media files, maar vindt niets. Ik kan mijn muziek wel terugvinden via de 'verkenner' (file manager). De mediaspeler doet het overigens nog wel... Vreemd.

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Dat kan wel een paar uur duren he, ik had dat laatst ook na het installeren van iets irrelevants. (0 muziekbestanden)

Hij ging toen niets meer indexeren na een reboot en er was een commando die ik niet meer herinner.
rm [naam van een of andere database].db
index[nogwattus] -[een of ander commando]

En dan pas een paar uur later (!) stonden ze er weer in.

Sorry dat ik niet duidelijker kan zijn, maar mss weet iemand anders wat ik bedoel. :P

[ Voor 9% gewijzigd door Sando op 30-09-2010 17:22 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• Arif
  • Laatst online: 23:18
stokkom schreef op donderdag 30 september 2010 @ 15:24:
Ik heb de nieuwe fm-transmitter geinstalleerd (was best een beetje lastig, maar uiteindelijk toch gelukt). Alleen zit ik nu met het probleempje dat ik geen bestanden meer zie staan in mijn mediaplayer: muziek en video zijn leeg... Telefoon opnieuw opstarten: hij begint met zoeken naar media files, maar vindt niets. Ik kan mijn muziek wel terugvinden via de 'verkenner' (file manager). De mediaspeler doet het overigens nog wel... Vreemd.
Probeer eens ''tracker-processes -r'' in XTerm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 04:52

Sprite_tm

Semi-Chinees

Vraagje: Ik ga zeer binnenkort mijn N900 gebruiken als navuigatie-tool in een Scouting-nachtspel. Probleem is dat je dan zelfs met het display compleet gedimd nog een redelijke bak licht tegen je knar aankrijgt, waardoor je nachtzicht flink verkloot kan raken. Een van de truukjes om dit te voorkomen is normaliter om met rood licht te werken; dat heeft dat effect een stuk minder. Mijn vraag is dus: Is er een manier om een instelling te tweaken waardoor de groene en blauwe pixels niets tot weinig meer doen? Ik zit te denken aan generieke RGB-adjust-mogelijkheden voor de foon, of misschien een tooltje wat een rooie overlay over het scherm heenlegt. In het slechtste geval moet ik zelf even een progje als Braek hacken, maar het is natuurlijk handiger als er al zoiets bestaat.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerns
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-10 10:48

beerns

it is I, Leclerc

Sprite_tm schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 10:08:
Vraagje: Ik ga zeer binnenkort mijn N900 gebruiken als navuigatie-tool in een Scouting-nachtspel. Probleem is dat je dan zelfs met het display compleet gedimd nog een redelijke bak licht tegen je knar aankrijgt, waardoor je nachtzicht flink verkloot kan raken. Een van de truukjes om dit te voorkomen is normaliter om met rood licht te werken; dat heeft dat effect een stuk minder. Mijn vraag is dus: Is er een manier om een instelling te tweaken waardoor de groene en blauwe pixels niets tot weinig meer doen? Ik zit te denken aan generieke RGB-adjust-mogelijkheden voor de foon, of misschien een tooltje wat een rooie overlay over het scherm heenlegt. In het slechtste geval moet ik zelf even een progje als Braek hacken, maar het is natuurlijk handiger als er al zoiets bestaat.
gebruik je gewone wegen? Gebruik je sygic (daarom dat ik vraag naar gewone wegen)?
Die kun je toch op nachtview instellen. Dat is de background zwart en is het volg mij wel te doen.

Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm

Sprite_tm

Semi-Chinees

Nope, ik wil gpxview enzo gebruiken, maar ik moet waarschijnlijk ook dingen online en per SMS doen, vandaar dat ik liever een compleet rode overlay heb.

Hmm, braek aanpassen gaat niet werken: daarmee zou ik een transparent rode overlay kunnen maken maar ik heb een translucent overlay nodig :/ Ik sta dus nog steeds open voor suggesties; het boeit me niet zoveel of ze hackish zijn of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
In de file /etc/mce/mce.ini staan settings voor allerlei zaken. Je kunt daarmee ook de kleuren van de LED instellen en de vibra-settings.
Wellicht dat je daar ook instellingen vindt voor achtergrondverlichting, bijvoorbeeld dat er een aantal voorgeprogrammeerde standen zijn met een bepaald percentage intensiteit.
Even gecheckt: ik zie niet veel, alleen bij "tklock" zie ik iets over dimming. Nu weet ik niet zeker of dimmen dimmen is of dat het compleet uitzetten betekent. Misschien vindt je meer ini-files waar je wel iets mee kan...

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:42
Sprite_tm schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 12:15:
Nope, ik wil gpxview enzo gebruiken, maar ik moet waarschijnlijk ook dingen online en per SMS doen, vandaar dat ik liever een compleet rode overlay heb.

Hmm, braek aanpassen gaat niet werken: daarmee zou ik een transparent rode overlay kunnen maken maar ik heb een translucent overlay nodig :/ Ik sta dus nog steeds open voor suggesties; het boeit me niet zoveel of ze hackish zijn of niet.
Ik heb zelf eht Okuda thema in gebruik en vrijwel elk programma heeft nu een zwarte achtergrond. Wel zijn er nog wat blauwe lijntjes te zien, maar mischien dat je een thema kan vinden die zwart met rood combineert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm

Sprite_tm

Semi-Chinees

Nas T: Dank voor de tip, maar de brightness kan je ook gewoon in de settings compleet omlaag schroeven :)

Caelorum: Mja, da's 't probleem niet, ik heb al een vrij donkere theme. Maar als je dan bijvoorbeeld een kaart op 't scherm zet (Google Maps ofzo) heb je alsnog een enorme bak licht op je ogen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenjiBlade
Een beetje scout maakt zoiets zelf. :P

Toevallig over 2 weken leiding kamp met een JOTAcross/Top Gear Challenge thema waarbij mijn N900 ingezet zal worden voor navigatie door de polder tijdens een greppeltocht. (Voor de niet scout tweakers - route uitzetten mbh navigatie op telefoon (gmaps only). De route uitlopen en hopen dat je niet opgepikt wordt door organisatoren in auto's die je verder droppen. Niet opgemerkt worden ,dus zwarte kleding + brightness op low is een must.)

Nu ben ik met je eens dat de RGB waardes omschroeven het beste zou werken maar ook ik liep hier vast, uiteindelijk wat gehobbyd en heb met doorzichtig rood plastic een neppe screenprotector gemaakt. tIs niet ideaal maar t werkt.

Ik zal dit weekend even alle bestanden doorspitten om te kijken of het ECHT niet anders kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Sprite_tm schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 15:55:
Nas T: Dank voor de tip, maar de brightness kan je ook gewoon in de settings compleet omlaag schroeven :)
Dat snap ik. Ik denk dat er ergens in een of ander bestandje wel een waarde te vinden is die achter deze settings horen, op deze wijze:
Niveau 5: 100(%)
Niveau 4: 80(%)
Niveau 3: 50(%)
Niveau 2: 40 (%)
Niveau 1: 25(%)

Ik neem aan dat jouw probleem er eigenlijk op neerkomt dat het laagste niveau nog te fel is.
Als er een bestand bestaat met de settings dan kun je dus de waarde van niveau 1 dus van bijvoorbeeld 25% terug naar 5% schroeven.
Via MCE.ini kun je de vibra op dezelfde wijze aanpassen, dus ik denk dat dit ook bij het scherm kan. Alleen de vraag: waar? Misschien kun je dit op maemo.org forum vinden...

Ik ben er wat verder ingedoken en heb iets gelezen over:
/sys/class/backlight

Daar heb ik zelf zitten zoeken, en een bestandje backlight aangetroffen. Gekopieerd, geopend met notitites. Wat staat er in: 191.
Volgens dit topic kan de waarde veranderen tussen 0 en 255.
Ik heb niveau 4 brightness ingesteld, dus komt in de buurt. Ik heb de helderheid naar niveau 5 gezet, "brightness" weer gekopieerd. Wat blijkt: nou bevat deze de waarde 255! Dus: met een beetje zoeken zul je het daar waarschijnlijk gaan vinden.
Succes!

[ Voor 30% gewijzigd door Nas T op 01-10-2010 16:34 ]

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
ik heb mijn muziek en videos weer terug. vond ergens op maemo.org een commando om het indexeren te resetten (of iets dergelijks). na een herstart vond de N900 de bestanden weer terug. op een uitzondering na: de bestanden op het vaste geheugen (map audio clips) ziet hij niet.
Sando schreef op donderdag 30 september 2010 @ 17:22:
Dat kan wel een paar uur duren he, ik had dat laatst ook na het installeren van iets irrelevants. (0 muziekbestanden)

Hij ging toen niets meer indexeren na een reboot en er was een commando die ik niet meer herinner.
rm [naam van een of andere database].db
index[nogwattus] -[een of ander commando]

En dan pas een paar uur later (!) stonden ze er weer in.

Sorry dat ik niet duidelijker kan zijn, maar mss weet iemand anders wat ik bedoel. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje: Ik ga zeer binnenkort mijn N900 gebruiken als navuigatie-tool in een Scouting-nachtspel. Probleem is dat je dan zelfs met het display compleet gedimd nog een redelijke bak licht tegen je knar aankrijgt, waardoor je nachtzicht flink verkloot kan raken. Een van de truukjes om dit te voorkomen is normaliter om met rood licht te werken; dat heeft dat effect een stuk minder.
Hier een hardware oplossing: :)
Gebruik een rode screenprotector. ik heb het ff gechecked, stop je N900 in een plastic zakje (rood) en je touch werkt nog perfect.
Bijkomend voordeel: Hij blijft bij regen nog droog ook.
veel plezier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er al mensen die een succesvolle install hebben gedaan van nitdroid?
Ik zit er aan te denken maar durf er nog niet echt aan.

http://www.nitdroid.com/index.php?title=N900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trestry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:12
Verwijderd schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 11:10:

Ik zou het gewoon eens proberen. Het wekr echt perfect. Er is een paar dagen geleden een patch voor de accelerometer uitgekomen. Hierdoor kun je de meeste supermooie games goed spelen. Als je de handleiding op het forum volgt kan er weinig misgaan.

Het best gebruik je een class 6 of hogere sd-card. Ik had eerst een class 4, maar kreeg nog vaak foutmeldingen. Nu werkt het een stuk beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

werken ook alle onderdelen dan?
Ik zag nog wat in het rood staan in de wiki.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny1001
noobvraag nr zoveel;
is het mogelijk dat de n900 een spel als dit opent?
(ik gok dat het java is?)
http://www.1980-games.com..._2_-_The_Revenge/game.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Laatst online: 00:31
Verwijderd schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 11:10:

Ik ben enigzins betrokken geweest bij het project (toen waren ze nog niet echt ver), maar toen liep het allemaal nog niet zo soepel. Ik kan je op zijn minst een 2 GB microSD kaartje aanraden, en als het even kan zo snel mogelijk (hoog MB/s en klasse 6 als het even kan). Zelf draaide ik de builds op een oud sloom 512 MB nokia kaartje en dat had nogal wat haken en ogen. Performance was om te huilen, en ik moest het installscript (toen dat er was) debuggen en aanpassen :p

@Kenny: voor zover ik weet heeft de N900 geen Java en gaat dat spel niet werken.

[ Voor 5% gewijzigd door citruspers op 02-10-2010 17:00 ]

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvDorp
Als knutselaar is de N900 een fantastisch apparaat, omdat altijd dingen verbeteren en mooie dingen gebeuren. Maar het blijft zo vreemd dat zulke makkelijke dingen als de e-mail applicatie verbeteren, aan pulse-audio werken, de hildon-home verbeteren, etcetera, met een beperkte inzet van de gemeenschap wel geregeld worden, maar dat Nokia dit nauwelijks oppakt. Ik heb echt het gevoel dat ze een gouden kans voor de toekomst laten liggen. En dan een dude van Microsoft overnemen.. echt balen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Kenny1001 schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 16:55:
noobvraag nr zoveel;
is het mogelijk dat de n900 een spel als dit opent?
(ik gok dat het java is?)
http://www.1980-games.com..._2_-_The_Revenge/game.php
citruspers schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 16:59:
[...]
@Kenny: voor zover ik weet heeft de N900 geen Java en gaat dat spel niet werken.
Voor de N900 zijn er 3 verschillende java emulators. Zoek eens naar Java MicroEmulator. Heb alleen geprobeert op een heel oud spelletje (van mezelf) en dat ging prima, maar weet niet hoe goed/slecht die hele javaimplementatie uiteindelijk is.

Maar DD2 is een game op vanalles en nogwat. Dat je java nodig hebt heb ik ook maar uit de reactie van citruspers. DD2 kan je vast krijgen op de NES, SEGA en DOSBOX, alle 3 beschikbaar voor de N900.

[ Voor 11% gewijzigd door Sando op 02-10-2010 18:00 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny1001
@citrus (en redsandro)
http://wiki.forum.nokia.c...tarted_with_Java_on_Maemo
het is wel mogelijk, alleen lijkt het nog in volle ontwikkeling/pas gestart ofzo.
En aangezien ik nog geen commando's in xterm durf ingeven voel ik me niet de persoon om dingen als dit te testen

Redsandro, jouw link, dat is me nog een trap te hoog, volgens mij kan ik daar nog teveel in fout doen :p

trouwens een link als dit
http://www.kongregate.com/games/GameTap/street-fighter-2-ce
geeft me aan dat ik moet van flash upgraden, van 9 naar 10, maar ik weet niet wat t verschil is tssn een 32 bit en een 64 bit...dus kan ik daar ook fout in gaan:)

[ Voor 38% gewijzigd door Kenny1001 op 02-10-2010 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Woeps, het is geeneens een java game. Had ik even te snel mijn conclusies getrokken. Het is aan de site te zien gewoon een SNES ROM, die je kan starten met een NES emulator. DrNoksnes is er geloof ik eentje, en er zullen intussen vast wel andere zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik sync mijn calender slechts afentoe met de google calender in Mail for Exchange, maar vandaag krijg ik weer Server Not Responding (ofzo).

Just me of meerdere mensen daar last van?

-edit-

Nou, hij synct heus wel, hij zegt alleen dat het fout gaat en als je exit doet gooit ie je instellingen weer weg.
Dus moet ik voor iedere sync alle gegevens weer invoeren. Meh..

-edit-

Read-only syncen only dus, das de fout. Wel van google, niet naar google.

[ Voor 46% gewijzigd door Sando op 03-10-2010 00:37 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Kenny1001 schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 18:02:
trouwens een link als dit
http://www.kongregate.com/games/GameTap/street-fighter-2-ce
geeft me aan dat ik moet van flash upgraden, van 9 naar 10, maar ik weet niet wat t verschil is tssn een 32 bit en een 64 bit...dus kan ik daar ook fout in gaan:)
verschil tussen 32bit en 64bit is een factor 1032, maar dat gaat over pc besturingssystemen. Je kunt met tweak flash plugin version de versie aanpassen. betwijfel wel of het werkt, laat staan fatsoenlijk...

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvDorp
Sando schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 00:23:
Ik sync mijn calender slechts afentoe met de google calender in Mail for Exchange, maar vandaag krijg ik weer Server Not Responding (ofzo).

Just me of meerdere mensen daar last van?

-edit-

Nou, hij synct heus wel, hij zegt alleen dat het fout gaat en als je exit doet gooit ie je instellingen weer weg.
Dus moet ik voor iedere sync alle gegevens weer invoeren. Meh..

-edit-

Read-only syncen only dus, das de fout. Wel van google, niet naar google.
Ik gebruik Erminig-NG om Google Agenda te synchroniseren. Je kunt hier zelfs meerdere agenda's mee synchroniseren. Werkt automatisch 1x per dag, wat opzich net genoeg is. Makkelijk in te stellen, nooit problemen met uitlezen ed. gehad. Werkt inderdaad twee kanten op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny1001
Nas T schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 11:05:
[...]

verschil tussen 32bit en 64bit is een factor 1032, maar dat gaat over pc besturingssystemen. Je kunt met tweak flash plugin version de versie aanpassen. betwijfel wel of het werkt, laat staan fatsoenlijk...
dus kan ik die link wel werkend krijgen volgens jou?

heb wat zitten knoeien met die drnoksnes, maar ik krijg maar nix aan de praat.
2/3 verschillende Roms downen, .rarfiles erop, double dragon;als ik die van uit bestandsbeheer wil openen vrtaagt ie met welk prog, als ik dan in drnoksnes zit dan probeert hij te openen maar sluit hij t af.
super mario wil hij openen maar hij loopt constant het begin; ik zie een paar rode "vlekken"

En als ik die files van uit de telefoon wil opslaan, vraagt ie dat ook wel, maar als ik dan ook bevestig, dan stop hij...
Staat er weer ergens wat af terwijl het moet aanstaan?:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
.rar is een compressieformaat, je zult de rom dus eerst uit moeten pakken met een programma als winrar.
Verder gaan we er hier op tweakers van uit dat je zelf ook een echte versie van je roms bezit, anders is het namelijk illegaal en mogen we je niet helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
Iemand heeft de nieuwe app 'here and now' van de Nokia N8 gepoort naar de N900. Is te installeren via Extras. Zie: http://maemo.org/packages/view/here-and-now/

Meer info over 'here and now': http://europe.nokia.com/s...+now&faqId=FA120777_en_US

Bij mij (in Engeland) werkt programmaatje prima. De selectie is nog beperkt, maar het is al leuk om te zien wat er om je heen gebeurt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joseph
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 04-10 12:59
Heeft iemand het probleem, dat als je netjes je voip data invult, en je op aanmelden klikt, je in een flits "aanmelden" te zien krijgt, maar de status op niet aangemeld blijft staan?

Dit probleem doet zich met WiFi en 3G voor. Heb zowel 12voip als een andere betamax account geprobeerd. Ik heb trouwens al 2 keer gereflashed.

Is het trouwens normaal dat het ding een 360p Youtube filmpje plaatje voor plaatje afspeelt, het geluid stottert, en hierna vastloopt?

NB. Met Skype werkt het wel.

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

citruspers schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 15:17:
.rar is een compressieformaat, je zult de rom dus eerst uit moeten pakken met een programma als winrar.
Verder gaan we er hier op tweakers van uit dat je zelf ook een echte versie van je roms bezit, anders is het namelijk illegaal en mogen we je niet helpen.
Unrarren kan ook op de n900 met deze file manager plugin:
http://maemo.org/packages/view/unrar-fm/
Je hoeft de rar dan alleen maar aan te klikken in de filemanager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvDorp
Sef24 schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 19:22:
Heeft iemand het probleem, dat als je netjes je voip data invult, en je op aanmelden klikt, je in een flits "aanmelden" te zien krijgt, maar de status op niet aangemeld blijft staan?

Dit probleem doet zich met WiFi en 3G voor. Heb zowel 12voip als een andere betamax account geprobeerd. Ik heb trouwens al 2 keer gereflashed.

Is het trouwens normaal dat het ding een 360p Youtube filmpje plaatje voor plaatje afspeelt, het geluid stottert, en hierna vastloopt?

NB. Met Skype werkt het wel.

Alvast bedankt :)
1. Voip probleem nooit gehad. Weet je zeker dat je de goede procedure volgt?

2. Draai je al Power-Kernel? En heb je tenminste een beetje overgeklokt? Bij mij komen filmpjes ook weleens traag op gang, wellicht moet je eerst even laten bufferen door op pauze te drukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenjiBlade
stokkom schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 19:07:
Iemand heeft de nieuwe app 'here and now' van de Nokia N8 gepoort naar de N900. Is te installeren via Extras. Zie: http://maemo.org/packages/view/here-and-now/

Meer info over 'here and now': http://europe.nokia.com/s...+now&faqId=FA120777_en_US

Bij mij (in Engeland) werkt programmaatje prima. De selectie is nog beperkt, maar het is al leuk om te zien wat er om je heen gebeurt. :)
Dit is een app die ik mezelf wel vaker zie gebruiken, niet zozeer bij mij in de buurt maar vakanties, bij vrienden in verre uithoeken van het land e.d. Leuk om te zien dat dit is geport, tof applicatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirstIntro
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-05-2023
Hoe krijgen jullie de "verzonden" mail geexporteerd voor back up? Met exchange en imap is dit natuurlijk geen issue, maar met pop3 accounts wordt de verzonden emails niet automatisch gesynced.

Overigens kwam ik er net achter dat op één of andere manier het verwijderen van email bij mijn pop3 online account wel synchroniseert. Hoe dat kan is mij een groot raadsel. Heeft iemand hier een uitleg voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny1001
citruspers schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 15:17:
het .rar-gedeelte was ik al zover.
ik moet ze echter(denk ik) als rar opslaan.

ondertussen supermario 3 draaiende gekregen dus moet ik toch iets goed doen :)
op naar double dragon, mk en meer van die zooi

ps, ik heb iNES geinstalleerd, daarom werkt smb, op naar andere roms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Nu even negatief:

Ik zoek een plugin die tijdens het gebeld worden het automatische klotedraaien stopt. Vorige telefoon: Gaat 1 keer over en ik neem op. De N900 gaat 1 keer over, ik ram op opnemen, telefoon staat 2 seconden stil, daarna een animatie dat het scherm draait, en dan 5 keer op opnemen rammen voordat ie 'opneemt'.

Dat is zo vervelend als (je haast hebt en/of vooral als) je je tussen een hoop onschuldige andere burgers bevindt.

Daarnaast dat ophangen. Als een hamertjetik op ophangen rammen totdat de tegenpartij als eerst ophangt. Hoe vervelend is dat, vooral bij ongewenste bellers.

Zowiezo vaak dat een knop oplicht zovan 'ja je hebt me aangeraakt' maar vervolgens niets doet omdat je lompe vingertop 1 subpixel van 0,02 μm is verschoven.

Dat resistieve touch screen is zo handig voor alles waar een telefoon niet voor bedoeld is en ik zou het niet willen missen om met een stylus te kunnen werken, maar als je even met een capacitive screen telefoon hebt gewerkt dan merk je het: Snelle handelingen en alles waar een telefoon voor bedoeld is gaan gewoon goed.

Tuurlijk als je achter je buro zit met de telefoon op tafel dan heb je nergens last van, maar het zijn van die andere situaties waar je iets minder secuur met je telefoon omgaat alsof het gewoon een telefoon is en niet een fragiel perkament uit het jaar 0 waarvan je de letters aan het restaureren bent.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trestry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:12
Er is voor zover ik weet geen plugin die het draaien stopt alleen tijdens het bellen. Wel kun je het draaien altijd uitschakelen. De optie staat in het menu van de telefoonapplicatie onder draaiknop. Verder kun je de volgende patch proberen. Deze zorgt ervoor dat het draaien soepeler verloopt. http://talk.maemo.org/sho...ghlight=kinetic+scrolling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Door deze file te installeren, kan je de demo van jurrasic 3d rollercoaster spelen:
http://www.sygysweb.nl/n900forum/viewtopic.php?f=7&t=720
(met dank aan sygysweb).
Ik heb die file op mijn computer gezet en daar uitgepakt en daarna op mijn N900 gezet via massa-opslag. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Palamedes schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 16:49:
Verder kun je de volgende patch proberen. Deze zorgt ervoor dat het draaien soepeler verloopt. http://talk.maemo.org/sho...ghlight=kinetic+scrolling
Thx voor de info.
Verwijderd schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 17:41:
Door deze file te installeren, kan je de demo van jurrasic 3d rollercoaster spelen:
http://www.sygysweb.nl/n900forum/viewtopic.php?f=7&t=720
Hey leuk. Even voor de kijker de belangrijke info eruit gehaald:

Jurassic demo is te downloaden op ovi-store. Wil je niet zo'n lelijk account aanmaken, dan kan je de demo installeren met deze .install:
code:
1
2
3
4
5
6
7
[install]
catalogues = nokia-ovi-store
package = njurassiclite

[nokia-ovi-store]
id = ovi
file = variant-catalogue

Alleen ik heb te weinig application memory vrij om hem te installeren, en wordt aangeraden om wat apps te verwijderen. ;( Bestaat er een tooltje om te kijken wat hoeveel gebruikt? Want ik kan wel dingen gaan verwijderen, maar sommige apps zitten compleet in /home/opt en daar is nog genoeg vrij.

rootfs 50MB zal het wel zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door Sando op 06-10-2010 19:10 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Sando schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 16:22:
Nu even negatief:

Ik zoek een plugin die tijdens het gebeld worden het automatische klotedraaien stopt. Vorige telefoon: Gaat 1 keer over en ik neem op. De N900 gaat 1 keer over, ik ram op opnemen, telefoon staat 2 seconden stil, daarna een animatie dat het scherm draait, en dan 5 keer op opnemen rammen voordat ie 'opneemt'.

Dat is zo vervelend als (je haast hebt en/of vooral als) je je tussen een hoop onschuldige andere burgers bevindt.

Daarnaast dat ophangen. Als een hamertjetik op ophangen rammen totdat de tegenpartij als eerst ophangt. Hoe vervelend is dat, vooral bij ongewenste bellers.

Zowiezo vaak dat een knop oplicht zovan 'ja je hebt me aangeraakt' maar vervolgens niets doet omdat je lompe vingertop 1 subpixel van 0,02 μm is verschoven.

Dat resistieve touch screen is zo handig voor alles waar een telefoon niet voor bedoeld is en ik zou het niet willen missen om met een stylus te kunnen werken, maar als je even met een capacitive screen telefoon hebt gewerkt dan merk je het: Snelle handelingen en alles waar een telefoon voor bedoeld is gaan gewoon goed.

Tuurlijk als je achter je buro zit met de telefoon op tafel dan heb je nergens last van, maar het zijn van die andere situaties waar je iets minder secuur met je telefoon omgaat alsof het gewoon een telefoon is en niet een fragiel perkament uit het jaar 0 waarvan je de letters aan het restaureren bent.
Ik vind het telefoneren ook lastig. Maar goed, bij zo'n geavanceerd apparaat kan dat op zich wel "misgaan".

Alleen....
Als een hamertjetik op ophangen rammen totdat de tegenpartij als eerst ophangt.
maar vervolgens niets doet omdat je lompe vingertop 1 subpixel van 0,02 μm is verschoven.
Suggestie: Misschien heeft het met elkaar te maken?

Je hebt een punt. Ik vind het ook uitermate vervelend, maar om een telefoon zo af te kraken? Dat kunnen we toch niet serieus nemen? Weet je trouwens een oplossing? Kritiek geven is makkelijk, maar oplossingen aandragen is een ander verhaal...

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Dit hele topic staat vol oplossingen, positiviteit en lof van mijn kant, maar dit is gewoon klote en moest het even kwijt op mijn tikje overdreven niet met iedereen compatiebele manier. Coole dingen verdienen lof. Klotedingen verdienen afgezeken.

Daarnaast is dit een forum en als ik de oplossing zelf wist dan ging ik heus niet jullie ermee lastig vallen.
Ja een oplossing waarmee ik kwam is: Neem een foon met een capacitief scherm. Maarja dat willen we allen natuurlijk niet.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Verwijderd schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 17:41:
Nog zo een om de ovi store te omzeilen:
Kroll.install
code:
1
2
3
4
5
6
7
[install]
package   = kroll

[nokia-ovi-store]
id = ovi
file=variant-catalogues

[ Voor 23% gewijzigd door Sando op 06-10-2010 19:28 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arif
  • Laatst online: 23:18
Edit: te laat, niet gezien :) deze post kan verwijderd worden.

[ Voor 97% gewijzigd door Arif op 06-10-2010 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sando schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 19:27:
[...]

Nog zo een om de ovi store te omzeilen:
Kroll.install
code:
1
2
3
4
5
6
7
[install]
package   = kroll

[nokia-ovi-store]
id = ovi
file=variant-catalogues
>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenmk
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-05 21:28
Sando schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 19:08:
Dit hele topic staat vol oplossingen, positiviteit en lof van mijn kant, maar dit is gewoon klote en moest het even kwijt op mijn tikje overdreven niet met iedereen compatiebele manier. Coole dingen verdienen lof. Klotedingen verdienen afgezeken.

Daarnaast is dit een forum en als ik de oplossing zelf wist dan ging ik heus niet jullie ermee lastig vallen.
Ja een oplossing waarmee ik kwam is: Neem een foon met een capacitief scherm. Maarja dat willen we allen natuurlijk niet.
Ik vond de kritiek wel terecht, aangezien het een bekend probleem is. Die link van Palmedes is sowieso aan te raden, maar ik heb de telefoon in 'always landscape' gezet, dat werkt ook. Er is ook een 'always portrait' optie, maar dan draait ie em toch weer als je het toetsenbord inschuift (en dat doe ik nou juist meestal als er gebeld wordt).

Verder geloof ik niet dat het aan het niet-capacietieve scherm ligt, dat reageert verder namelijk prima.
Ik heb trouwens nu een 2e hands I8910 gekocht, met capacitief scherm, dat reageert inderdaad soepel, maar proberen de juiste link uit een rijtje te raken zonder nagels of stylus is een drama, ik hou m'n hart vast voor de N9....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorosMyrddin

MorosMyrddin

Zet die Ploat af !!

het opnemen en afleggen gaat bij mij redelijk vlotjes, alé ja ik heb me eigenlijk al aangepast, waardoor ik nu nooit geen echte probleem meer heb.
Ik "wacht" om te duwen tot alles gedraaid is, maar dit is echt maar 1 seconde ofzo, ook heb ik geleerd om overal net ietsje langer op te duwen, dus niet een tik, maar een soort van "vertraagde duw" ook hier gaat het weer over een fractie van een seconde langer.

Wat ik lastiger vind is dat ik soms plots mijn moeder bel (die op de home pagina staat) zonder dat ik het weet, gewoon de telefoon uit mijn broekzak nemen en ik ben aan het bellen. soms weet ik het gewoon niet omdat het scherm nog altijd zwart staat en ik gewoon eens kijk of er geen meldingsLEDje brand.

Volgens mij moet ik ergens telkens perongeluk het lock-schuivertje aanraken. Weet er iemand een manier om die uit te zetten om je gsm aan te zetten, dus dat die enkel werkt om je scherm uit te zetten en niet omgekeerd? om aan te schakelen werk ik toch met het toetsenbord of met de power knop.

dan de batt, ja hier gaan we weer, de grootste ramp van de N900 ;) :
Na een week avondschool merk ik dat ik net 1 dag haal met men batterij,
Veel muziek spelen,redelijk wat sms'en en enkele telefoontjes, geregeld op het internet en een goed uurtje tethernet op de trein (via bluetooth). Dit gaat nog net 1 dag, dus eigenlijk ben ik een tevreden man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
@redsandro:
Het is denk ik wel een kunst om de balans te vinden tussen humoristisch het probleem aankaarten en afzeiken. De eerste wekt sympathie op, het tweede ongeloof. Als je de sympathie weet te wekken, vind je meer draagvlak ;)

@Morosmyrddin:
Het "punt" wat je noemt over het scherm is gewoon het verschil tussen resisitief en capacitief. Vanuit de telefoon gezien druk je niet langer, maar oefen je lang genoeg druk uit op het resistieve scherm zodat het scherm ook echt ingedrukt is en de aanraking wordt geregistreerd. Een resisitief scherm "voel" je ook vaak als je drukt. Een capacitief scherm registreert al bij een aanraking tegenover een indrukking.
Daarom vinden veel mensen die een capacitief scherm gewend zijn, een resistief scherm kl*te.
Gezien al het commentaar wat er geleverd is:
Ik vind dat de gevoeligheid van de N900 in orde is, gevoelig genoeg en bijna nooit dubbel klikken.
Wel lastig vind ik als de telefoon het druk heeft dat als je klikt en er gebeurt niet (direct) iets, dat je geneigd bent nog eens te klikken. Een kleine animatie tijdens drukken zou dan welkom zijn, als die wel onvertraagd begint.

Wat je problemen met ongewenst bellen betreft: ik vermoed ergens een instelling. je kunt bij-na niet per ongeluk het schuivertje omklikken. Daarbij: ik moet vaak 2 keer schuiven om de lock eraf te halen.

Batterij:
Elke smartphone kent dat, oude koeien uit de sloot is dat. Dat is geen probleem van de N900, maar met smartphones in het algemeen. Ik vind gezien met wat je doet dat het aardig gaat. Er zijn wel nog wat tips om energie te besparen, zo kun je de telefoon ook underclocken/undervolten. Zie de SP hiervoor.

Dan heb ik zelf een vraag:
Ik gebruik gmail (nog geen agenda). Mijn vriendin gebruikt de gmail-agenda en deelt deze met mij. Ik gebruik erminig om haar agenda naast mijn agenda op mijn N900 te laden.
Ik heb dus op mijn telefoon 2 profielen: privé en n900. Nou wil ik mijn eigen agenda naar mijn gmail toe sturen met erminig en deze delen met mijn vriendin (read only).

Nu is de vraag: mijn agenda komt op (mijn) gmail, deze deelt naar mijn vriendins gmail, en erminig haalt deze agenda op de telefoon. Creëert dit geen loop? Volgens mij niet, want mijn vriendin kan kijken in mijn agenda, dus het is niet haar eigen agenda, en erminig haalt denk ik alleen haar eigen agenda naar mijn telefoon.

Dit heb ik geprobeerd door een agenda-punt aan te maken in mijn gmail, dan mijn vriendin's agenda te openen, waar ik het kan zien. Daarna erminig laten synchroniseren levert geen extra punt op, dus theoretisch werkt het denk ik. Maar ik wil het even kortsluiten voor de zekerheid.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:45

Gundogan

Rip and tear, until it is done

http://talk.maemo.org/sho...p?p=835588&postcount=1297

Afbeeldingslocatie: http://stskeeps.subnetmask.net/maemo/Screenshot-20101007-193107.png

Als dit werkt :9~ (edit: nouja, voor iedereen beschikbaar wordt, want je kan het nu alleen opvragen en je moet je doeleinden aangeven en je mag het niet verspreiden).

edit: add hieronder: N9 draait niet perse op MeeGo ;) (maemo6 met MeeGo compatibility)

[ Voor 42% gewijzigd door Gundogan op 07-10-2010 21:00 ]

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voorlopig geen MeeGo? Dus toch geen N9 voor Q4 2010?

Intel says no MeeGo phones until first half of 2011, Nokia just shrugs

http://www.engadget.com/2...f-2011-nokia-just-shrugs/

:(

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2010 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gundogan schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 20:10:
edit: add hieronder: N9 draait niet perse op MeeGo ;) (maemo6 met MeeGo compatibility)
Er komt geen Maemo 6. De N9 zal niet eerder komen dan dat MeeGo 1.1 klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Verwijderd schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 21:06:
[...]

Er komt geen Maemo 6. De N9 zal niet eerder komen dan dat MeeGo 1.1 klaar is.
MeeGo 1.1 komt al op 27 oktober ;) http://wiki.meego.com/Release_Engineering/Plans/1.1 Zal overigens voor de N900 versie niet veel spectaculairs hebben. Bellen/SMS en batterymanagement geloof ik.

En maemo6/Harmatten is hernoemt naar gewoon (MeeGo/)Harmatten maar is in feite gewoon hetzelfde.

http://talk.maemo.org/showpost.php?p=529073&postcount=14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat bedoelde je dan met 'maemo6 met MeeGo compatibility' ? Je weet dus blijkbaar zelf dat het hele Maemo 6 project ergens vorig jaar met Moblin naar MeeGo is gemerged.

Bij 1.1 zou de eerste 'handset' editie af moeten zijn. Bobwarley postte net een bericht waarop Intel beweert dat er niet voor het begin van volgend jaar een MeeGo telefoon komt, wat dus betekend dat er een paar maanden vertraging is (kan in de hardware of het OS zitten).

Of denk je dat ze de N9 zonder OS gaan leveren ofzo? Zo lang MeeGo nog niet af is geen N9. En zolang de N9 nog niet af is geen MeeGo consumer release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Verwijderd schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 21:27:
Wat bedoelde je dan met 'maemo6 met MeeGo compatibility' ? Je weet dus blijkbaar zelf dat het hele Maemo 6 project ergens vorig jaar met Moblin naar MeeGo is gemerged.

Bij 1.1 zou de eerste 'handset' editie af moeten zijn. Bobwarley postte net een bericht waarop Intel beweert dat er niet voor het begin van volgend jaar een MeeGo telefoon komt, wat dus betekend dat er een paar maanden vertraging is (kan in de hardware of het OS zitten).

En denk je dat ze de N9 zonder OS gaan leveren ofzo? Zo lang MeeGo nog niet af is geen N9. En zolang de N9 nog niet af is geen MeeGo consumer release. Dat was het punt toch?
De ontwikkeling van maemo6 is niet zwaar verandert (en niet stopgezet) na het ontstaan van MeeGo zover ik het begrijp. Het zou toch al Qt based zijn (en daarom MeeGo compatible zonder precies MeeGo te zijn). Er is dus wel een OS voor de N9 die sterk lijkt op MeeGo en kan uitkomen dit jaar :)

Lees de posts van qgil (of de gehele thread :p) maar in de thread die ik linkte, hij legt het beter uit dan ik en hij heeft ook steeds over Harmatten en MeeGo apart.

En YouTube: Nokia's Ari Jaaksi on Maemo, MeeGo and how to enable portrait mode on N900 browser : vanaf ongeveer 5:45.

EDIT: Add hieronder: inderdaad allemaal uit februari, maar is er daarna gezegd dat maemo6/Harmatten helemaal niet meer in die vorm zou komen (dus ook niet meer in een hernoemde MeeGo/Harmatten)? Volgens mij niet. Die berichten zijn juist interessant om men gerust te stellen dat wat er na meamo5/Fremantle zou komen, niet vertraagd wordt door MeeGo.

Naar buiten toe komt de N9 idd met 'MeeGo', maar is het slechts een rebrand van maemo6 en zal er voor developers en consumenten niet veel verschil zijn. 'Echt' MeeGo is het niet, omdat dan het allemaal onnodige vertraging zou opleveren. Vertraging bij de ontwikkeling van MeeGo betekent niet perse vertraging voor de N9.

'Echt' MeeGo zal voorlopig alleen echt te zien zijn op AAVA smartphones en de N900, maar zonder officiële support (en misschien nog iets minder officieel op de N8x0 en Google Nexus One, HTC Desire en wat andere Qualcomm devices).

[ Voor 23% gewijzigd door Gundogan op 07-10-2010 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je post allemaal informatie uit Februari dit jaar... Sindsdien is er een hoop gebeurd natuurlijk. Harmattan was de projectnaam van Maemo 6. Het hele team is overgezet naar MeeGo, waardoor Harmattan feitelijk MeeGo 1.1 is geworden. Er komt dus nooit een Maemo 6 en ze zijn er ook niet mee bezig. De N9 komt met MeeGo (1.1), en niet met Maemo of Harmattan of wat dan ook.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2010 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Verwijderd schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 21:59:
Je post allemaal informatie uit Februari dit jaar... Sindsdien is er een hoop gebeurd natuurlijk. Harmattan was de projectnaam van Maemo 6. Het hele team is overgezet naar MeeGo, waardoor Harmattan feitelijk MeeGo 1.1 is geworden. Er komt dus nooit een Maemo 6 en ze zijn er ook niet mee bezig. De N9 komt met MeeGo (1.1), en niet met Maemo of Harmattan of wat dan ook.
zo ver gaat mijn "kennis" ook. de opvolger van maemo (5) werd maemo 6. Toen werd MeeGo in het leven geroepen en maemo 6 werd naar MeeGo overgeheveld. Dus alles wat in dat project is gemaakt en nuttig is, gaat mee naar MeeGo.

En lig alsjeblieft nou eens voor de verandering niet zielig te doen over levertijden: gedraag je volwassen en heb geduld: de early adopters van de N900 zijn vorig jaar ook beloond met €75 meer betalen en veel defecte microfoons en reboots. Ik heb 2 maanden gewacht en mijn telefoon gekocht voor €400 in plaats van €600, zonder microfoon en reboot problemen.
Dus ja, ik heb €100 per " maand" verdiend en ik heb er niks voor hoeven doen.

Kortom: ik waarschuw degene nu al: ga maar alvast zitten ongeduldig zitten kwijlen, dan ben ik degene die het laatst lacht.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joseph
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 04-10 12:59
BvDorp schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 10:58:
[...]
1. Voip probleem nooit gehad. Weet je zeker dat je de goede procedure volgt?
Dat weet ik zeker. Ik heb de 12voip instellingen van dit topic overgenomen. In een flits krijg ik een aanmeldscherm, waarna hij gewoon weer op offline staat.
2. Draai je al Power-Kernel? En heb je tenminste een beetje overgeklokt? Bij mij komen filmpjes ook weleens traag op gang, wellicht moet je eerst even laten bufferen door op pauze te drukken?
Geen behoefte. Vroeger heeft het ding mijn filmpjes probleemloos gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gundogan schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 21:42:
EDIT: Add hieronder: inderdaad allemaal uit februari, maar is er daarna gezegd dat maemo6/Harmatten helemaal niet meer in die vorm zou komen (dus ook niet meer in een hernoemde MeeGo/Harmatten)? Volgens mij niet. Die berichten zijn juist interessant om men gerust te stellen dat wat er na meamo5/Fremantle zou komen, niet vertraagd wordt door MeeGo.

Naar buiten toe komt de N9 idd met 'MeeGo', maar is het slechts een rebrand van maemo6 en zal er voor developers en consumenten niet veel verschil zijn. 'Echt' MeeGo is het niet, omdat dan het allemaal onnodige vertraging zou opleveren. Vertraging bij de ontwikkeling van MeeGo betekent niet perse vertraging voor de N9.

'Echt' MeeGo zal voorlopig alleen echt te zien zijn op AAVA smartphones en de N900, maar zonder officiële support (en misschien nog iets minder officieel op de N8x0 en Google Nexus One, HTC Desire en wat andere Qualcomm devices).
Je hebt gelijk dat met MeeGo 1.1 de merge met Moblin nog niet helemaal voltooid is. MeeGo 1.1 handset zal nog dpkg als package manager gebruiken (net zoals Maemo), en pas vanaf versie 2 zal RPM de default package manger zijn. MeeGo 1.1 is dus een tussenstap. Maar dat was al vanaf het begin af aan bekend.

Ik ben het niet met je eens dat vertraging bij MeeGo 1.1 geen vertraging in de N9 zal opleveren, de 2 zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Nogmaals, een telefoon zonder stabiel en voltooid OS is geen telefoon, en aangezien ze met de N9 toch wat meer de consumenten als doelgroep hebben zullen hem dus niet uitbrengen voordat alle puntjes op de i staan in het OS. (In tegenstelling tot de N900, waar bijvoorbeeld nooit een grote reclamecampagne achter heeft gezeten om hem als consumer product neer te zetten en echt als concurrent voor iPhone/Android). Anders is het weer zo'n halfgebakken product als de N900. Niet dat er voor ons tweakers niet omheen te werken is, maar Maemo is gewoon niet zo geschikt voor consumenten, iets wat MeeGo dus wel moet worden.
(Ik blijf gewoon lekker bij de N900 :))

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2010 14:27 ]

Pagina: 1 ... 89 ... 118 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden horen in [ABO] Nokia N900 Levertijden en Abonnementen topic.