@redsandro:
Het is denk ik wel een kunst om de balans te vinden tussen humoristisch het probleem aankaarten en afzeiken. De eerste wekt sympathie op, het tweede ongeloof. Als je de sympathie weet te wekken, vind je meer draagvlak
@Morosmyrddin:
Het "punt" wat je noemt over het scherm is gewoon het verschil tussen resisitief en capacitief. Vanuit de telefoon gezien druk je niet langer, maar oefen je lang genoeg druk uit op het resistieve scherm zodat het scherm ook echt ingedrukt is en de aanraking wordt geregistreerd. Een resisitief scherm "voel" je ook vaak als je drukt. Een capacitief scherm registreert al bij een aanraking tegenover een indrukking.
Daarom vinden veel mensen die een capacitief scherm gewend zijn, een resistief scherm kl*te.
Gezien al het commentaar wat er geleverd is:
Ik vind dat de gevoeligheid van de N900 in orde is, gevoelig genoeg en bijna nooit dubbel klikken.
Wel lastig vind ik als de telefoon het druk heeft dat als je klikt en er gebeurt niet (direct) iets, dat je geneigd bent nog eens te klikken. Een kleine animatie tijdens drukken zou dan welkom zijn, als die wel onvertraagd begint.
Wat je problemen met ongewenst bellen betreft: ik vermoed ergens een instelling. je kunt bij-na niet per ongeluk het schuivertje omklikken. Daarbij: ik moet vaak 2 keer schuiven om de lock eraf te halen.
Batterij:
Elke smartphone kent dat, oude koeien uit de sloot is dat. Dat is geen probleem van de N900, maar met smartphones in het algemeen. Ik vind gezien met wat je doet dat het aardig gaat. Er zijn wel nog wat tips om energie te besparen, zo kun je de telefoon ook underclocken/undervolten. Zie de SP hiervoor.
Dan heb ik zelf een vraag:
Ik gebruik gmail (nog geen agenda). Mijn vriendin gebruikt de gmail-agenda en deelt deze met mij. Ik gebruik erminig om haar agenda naast mijn agenda op mijn N900 te laden.
Ik heb dus op mijn telefoon 2 profielen: privé en n900. Nou wil ik mijn eigen agenda naar mijn gmail toe sturen met erminig en deze delen met mijn vriendin (read only).
Nu is de vraag: mijn agenda komt op (mijn) gmail, deze deelt naar mijn vriendins gmail, en erminig haalt deze agenda op de telefoon. Creëert dit geen loop? Volgens mij niet, want mijn vriendin kan kijken in mijn agenda, dus het is niet haar eigen agenda, en erminig haalt denk ik alleen haar eigen agenda naar mijn telefoon.
Dit heb ik geprobeerd door een agenda-punt aan te maken in mijn gmail, dan mijn vriendin's agenda te openen, waar ik het kan zien. Daarna erminig laten synchroniseren levert geen extra punt op, dus theoretisch werkt het denk ik. Maar ik wil het even kortsluiten voor de zekerheid.