Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James RB
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-02-2024
Nas T schreef op maandag 13 september 2010 @ 15:52:
[...]

Kan dit ook met andere mappen? Ik weet dat zaken zoals media gedeeld kunnen worden met de mediaspeler. Maar ik wil gedeelde mappen als netwerk-share kunnen benaderen via mijn telefoon. Ik kan me herinneren dat een map op mijn laptop zichtbaar was, toen beide in het netwerk actief waren.

Moet het dus via delen van media via WMP (windows media player), of kan het ook met gedeelde mappen via de verkenner? Ik maak gebruik van windows 7.
Volgens mij werkt het alleen als je het via de Windows Mediaplayer doet. Ik heb zelf overigens nog Windows XP :+ Maar ik zal het binnenkort nog even testen, lijkt me dat er wel een mogelijkheid moet zijn om andere mappen ook zichtbaar te maken op de N900.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenmk
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-05 21:28
Ik gebruik Wizardmounter, daarmee kun je elke op je computer gedeelde map 'mounten', vervolgens is ie in file management beschikbaar.
Kopiëren is niet zo snel als het zou moeten zijn, maar dat kan aan (bv) mijn router liggen. Streamen van video werkt ook, maar gek genoeg alleen (vloeiend) met VLC.
(trouwens de enige manier om echt met goede kwaliteit, en met zoek-functie te streamen die ik gevonden heb. Iemand anders die een andere manier heeft?)

Ik gebruik het alleen op het thuisnetwerk, ik denk dat het ook wel via internet kan, als je een vast IP adres hebt tenminste.

[ Voor 0% gewijzigd door maartenmk op 13-09-2010 16:09 . Reden: 'streamen van video' ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:41
maartenmk schreef op maandag 13 september 2010 @ 16:08:
Ik gebruik Wizardmounter, daarmee kun je elke op je computer gedeelde map 'mounten', vervolgens is ie in file management beschikbaar.
Ik gebruik het alleen op het thuisnetwerk, ik denk dat het ook wel via internet kan, als je een vast IP adres hebt tenminste.
Voor zover ik weet (ik heb wizard mounter ook geprobeerd), kan deze alleen met samba en nfs dacht ik omgaan.
De map die ik deel is een complete harde schijf, 1,5TB NTFS via windows 7 gedeeld. Andere pc's (W7 en WXP) kunnen er bij, draadloos of bedraad maakt niet uit.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trestry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-10 21:22
Nas T schreef op maandag 13 september 2010 @ 15:52:
[...]

Kan dit ook met andere mappen? Ik weet dat zaken zoals media gedeeld kunnen worden met de mediaspeler. Maar ik wil gedeelde mappen als netwerk-share kunnen benaderen via mijn telefoon. Ik kan me herinneren dat een map op mijn laptop zichtbaar was, toen beide in het netwerk actief waren.

Moet het dus via delen van media via WMP (windows media player), of kan het ook met gedeelde mappen via de verkenner? Ik maak gebruik van windows 7.
Je kunt in principe al je mappen op je thuisnetwerk benaderen op je N900. Hiervoor moet je uiteraard de desbetreffende map in Windows 7 delen. Daarnaast heb je Titan's Kernel nodig. Ook moet je gebruikersaccount zijn beveiligd met een wachtwoord.

Als je dit hebt gedaan maak je in MyDocs een nieuwe map aan. De Windows 7 map kun je mounten in de nieuwe map in MyDocs. Dit doe je door het volgende commando in te voeren in x-terminal zonder aanhalingstekens: "mount -t cifs //netbiosname/sharename /media/sharename -o user=winusername,pass=winpassword,ip=destip,direct".

Kijk voor meer info op de volgende wiki-pagina. http://wiki.maemo.org/Kernel_Power#CIFS_Support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-10 21:21
lpdv74 schreef op maandag 13 september 2010 @ 16:06:
[...]

Volgens mij werkt het alleen als je het via de Windows Mediaplayer doet. Ik heb zelf overigens nog Windows XP :+ Maar ik zal het binnenkort nog even testen, lijkt me dat er wel een mogelijkheid moet zijn om andere mappen ook zichtbaar te maken op de N900.
De n900 gaat prima overweg met homegroup van windows 7 :) Dus geen WMP nodig.
en hier: http://wiki.maemo.org/Acc...ep_tutorial_for_beginners
een step-by-step tutorial met wat meer info dan bovenstaande (behalve het CIFS zooi enablen)

[ Voor 30% gewijzigd door Caelorum op 13-09-2010 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

GenjiBlade schreef op maandag 13 september 2010 @ 14:30:
Apache + Filezilla + Portforwarding doet wonderen alleen is het alles behalve WLAN snel.
Kan je dat vergelijken met SFTP-langzaam?
Van mijn telefoon af gaat dan met een paar MB per seconde. :)
Naar mijn telefoon toe gaat met een paar honderd kB per seconde, en dat is nasty vergeleken bij sshfs. ;(
lpdv74 schreef op maandag 13 september 2010 @ 15:30:
[...]
Via Windows Mediaplayer kun je je N900 als vertrouwd apparaat instellen, dan kun je in de mappen Mijn afbeeldingen, Mijn videos en Mijn muziek komen van je pc, direct vanuit Bestandsbeheer op je N900 of de standaard mediaspeler.
Ja DLNA, erg mooi. Maar mijn meeste media staat op een Linux server :P Heb er al MediaTomb opstaan, maar die werkt vaak niet. Misconfiguratie in het een of het ander mss, maar even geen tijd om veel aandacht aan te besteden.

Zelfde met muziek op de Windowsbak, ik heb die Windows Media Server gewoon uitstaan hoor, maar heb wel de Foobar DLNA plugin en die fooserver zie ik ook wel staan. Maar soms speelt ie muziek en soms zegt ie Media Not Found.

Maar goed, mijn server gaat op een gegeven moment uit en soms wil ik er nog even een serietje afplukken als ik net in bed lig ofzo. :z

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
root [enter]
mount -t cifs //netwerknaam/mapnaam /home/user/MyDocs/map -o user=gebruikersnaam,pass=wachtwoord,ip=doel-ip,direct [enter]

Werkt!

Waarbij de schuingedrukte delen iets moet zijn wat voor iedereen anders kan zijn en waarbij de dikgedrukte delen op enter drukken betekent.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:25
Vandaag een bedrijfsongevalletje gehad met mijn N900. Het gevolg is dat er een barst in het touchscreen zit.
Beeld is zwart, en kan niets meer doen met de telefoon.
Nu krijg ik een nieuwe telefoon, alleen zou ik van de oude nog graag een back-up maken. Hoe kan ik dit doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1993
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-09 20:28
Via de pc en eventueel aansluiten op de tv om beeld te krijgen. Ik hoop wel dat je touchscreen zelf nog werkt.
Maar dat is een kwestie van testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Martijn1993 schreef op maandag 13 september 2010 @ 20:28:
Via de pc en eventueel aansluiten op de tv om beeld te krijgen. Ik hoop wel dat je touchscreen zelf nog werkt.
Maar dat is een kwestie van testen.
Of kijken of er een "plug&play" mogelijkheid is voor invoer van klik-opdrachten.
Misschien iets met een bluetooth-muis.
Maar ik geef het weinig kans...

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:25
De tip om de telefoon aan te sluiten op TV was subliem. Het scherm reageert wel op aanraking.
Nu ff vlug een back-up maken.

Bedankt @martijn1993 en @Nas T voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:06
Iemand enig idee hoe ik kan inloggen op een netwerk met peap protocol. Heb wel dit gevonden maar krijg het niet werkend: http://talk.maemo.org/showthread.php?t=36233

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BMW_M3 schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 02:52:
Begrijp ik hieruit dat meego ook op de N900 komt? Hoe zou dat dan zijn als het officieel van nokia uit zou komen? Gewoon een update naar meego zoals een firmware update ofzo?
Een pasklaar antwoord kan ik je niet geven. MeeGo kan alweer een tijdje geïnstalleerd worden op de N900 maar er is nog van alles mis mee. De N900 wordt gebruikt om het te testen. Nokia zal het zeker op prijs stellen wanneer bv. @R_W feedback geeft over zijn bevindingen met MeeGo op de N900.
Het zou best zomaar kunnen gebeuren dat er een update komt naar MeeGo. Ik hoop dat het een verdere ontwikkeling is van Maemo. Toevallig ben ik in de gelegenheid om de Samsung Galaxy S uit te proberen. Het scherm is werkelijk subliem en ik hoop dat Nokia dat ook gaat gebruiken. Van Android had ik hoge verwachtingen, gezien de populariteit ervan. Ze zijn maar gedeeltelijk uitgekomen. Niet zo open als Maemo en minder mogelijkheden. Maemo zit beter in elkaar.
Ik hoop dat MeeGo niet de richting uitgaat van bv. Android. Maar voor veel gebruikers maakt het denk ik niet zoveel uit. Als het maar makkelijk, snel en zonder veel na te denken, werkt. Het viel me op dat veel ingevuld is voor je.
Geef mij maar Maemo dat me na een jaar nog niet verveeld en en wat is er niet allemaal mogelijk met de N900:

"Lady Bna-nas, Madcheeze and Introcept are street artists from Australia. But for the 2009 Push N900 competition, they were known as the Light Hack Crew. They love graffiti but they also share a passion for technology. So they created an electronic spray can and hooked it up to a Nokia N900. The spray can creates an LED light source and the hacked N900 captures the beautiful time-lapse images."

http://blogs.nokia.com/pushn900/category/light-hack-crew/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
SL65 schreef op maandag 13 september 2010 @ 22:16:
Iemand enig idee hoe ik kan inloggen op een netwerk met peap protocol. Heb wel dit gevonden maar krijg het niet werkend: http://talk.maemo.org/showthread.php?t=36233
Is het voor Fontys?
Misschien niet, maar heb je er toch iets aan.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick V.
  • Laatst online: 16:32
Ik gebruik TinySMB op mijn N900, dat is een server die draait op mijn N900. Ik kan via een netwerkshare op mijn Windows computer bij m'n bestanden. Werkt handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-09 20:35
Ik heb ruzie met m'n microsd kaartje.. Hij is er namelijk uitgeweest, en als ik hem erin doe herkent de n900 hem niet. Er gebeurd zegmaar gewoon niks.

Ook niet na een reboot...

-edit-
ook een ander microsd kaartje doet ie niks mee...

[ Voor 14% gewijzigd door Boyd op 14-09-2010 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenjiBlade
  • Laatst online: 16-01 18:40
Sando schreef op maandag 13 september 2010 @ 18:30:
[...]

Kan je dat vergelijken met SFTP-langzaam?
Van mijn telefoon af gaat dan met een paar MB per seconde. :)
Naar mijn telefoon toe gaat met een paar honderd kB per seconde, en dat is nasty vergeleken bij sshfs. ;(
Exact. ;)

Echter, zoals ik zei, ik ben dan gewoon bestanden aan het overzetten terwijl ik in de trein zit of op me werk ben, dus mja, erg veel haast heb ik op die momenten niet. :P
Wellicht als ik m'n server opnieuw in elkaar steek dat ik FUSE even binnen trek en wat ga spelen met sshfs.

@Gamepie56

Ik heb ooit ergens gelezen dat de magnet detectie voor de backcover kan falen waardoor je N900 niet herkent dat de back cover er echt op zit.
Probeer een dmesg log te checken of je kan vinden of ie de backcover wel of niet vind.

EDIT:
Zat net te denken, hoeft natuurlijk niet zo drastisch te zijn meteen.
Je zei dat het kaartje er uit was geweest. toevallig in een ander toestel gehad of computer die hem misschien heeft geencrypted? Wellicht zelfs geformateerd in een type die niet overweg kan met de N900?

[ Voor 29% gewijzigd door GenjiBlade op 14-09-2010 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
  • Laatst online: 18:06
Nas T schreef op maandag 13 september 2010 @ 22:56:
[...]

Is het voor Fontys?
Misschien niet, maar heb je er toch iets aan.
Nee, maar dit is waarschijnlijk de oplossing bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
Probleem met het geheugenkaartje heeft zichzelf opgelost na een uurtje.. vreemd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_A_R
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-10 06:35
Ik heb zojuist bericht gekregen van Sygic dat Mobile Maps up te graden is naar 10, via de repository van ze. Echter, ik krijg geen updates beschikbaar als ik de catalogi bijwerk. Ik heb bij Distributie met zowel "Fremantle" ingevuld als blank gezocht. In dat laatste geval krijg ik een 404 error.

Zijn er mensen die tegen hetzelfde aanlopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

A_A_R schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 13:53:
Ik heb zojuist bericht gekregen van Sygic dat Mobile Maps up te graden is naar 10, via de repository van ze. Echter, ik krijg geen updates beschikbaar als ik de catalogi bijwerk. Ik heb bij Distributie met zowel "Fremantle" ingevuld als blank gezocht. In dat laatste geval krijg ik een 404 error.

Zijn er mensen die tegen hetzelfde aanlopen?
In de mail staat niet dat sygic is up te graden naar versie 10. Er staat dat er een nieuwe versie van v10 beschikbaar is, deze nieuwe update krijg je alleen als je v10 al geinstalleerd had. Als je hem gekocht had kon je een tijd geleden al upgraden naar versie 10.

De update is een hele verbetering vergeleken met de eerste release van SMM10, route berekenen gaat nu snel en de telefoon word ook niet meer zo warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_A_R
Verwijderd schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 14:30:
[...]

In de mail staat niet dat sygic is up te graden naar versie 10. Er staat dat er een nieuwe versie van v10 beschikbaar is, deze nieuwe update krijg je alleen als je v10 al geinstalleerd had. Als je hem gekocht had kon je een tijd geleden al upgraden naar versie 10.

De update is een hele verbetering vergeleken met de eerste release van SMM10, route berekenen gaat nu snel en de telefoon word ook niet meer zo warm.
Kennelijk heb ik de updatemail van versie 9 naar 10 niet gekregen dan :/ Ik heb support van Sygic al een mail gestuurd.
Is deze update ergens van de site van Sygic te halen? Of heeft iemand een link waar ik de volledige versie kan downloaden? Ik heb zoals al gezegd de versie gekocht, en zelf een key beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

A_A_R schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 15:03:
[...]

Kennelijk heb ik de updatemail van versie 9 naar 10 niet gekregen dan :/ Ik heb support van Sygic al een mail gestuurd.
Is deze update ergens van de site van Sygic te halen? Of heeft iemand een link waar ik de volledige versie kan downloaden? Ik heb zoals al gezegd de versie gekocht, en zelf een key beschikbaar.
Hier kan je hem downloaden:
http://storage.sygic.com/...275931129f1173aa&type=zip

Edit: wel eerst even v9 uninstallen, anders werkt ie niet, vervolgens 10 installeren en activeren.

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2010 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_A_R
Verwijderd schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 15:29:
[...]

Hier kan je hem downloaden:
http://storage.sygic.com/...275931129f1173aa&type=zip

Edit: wel eerst even v9 uninstallen, anders werkt ie niet, vervolgens 10 installeren en activeren.
Top, dankje :) Ik ga thuis eens aan de slag dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny1001
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-07 22:39
ik heb hem ook!
Volledig standaard uiteraard, maar goed, so far alles goed en het valt me idd beter mee dan gedacht, ik kan veranderen wat ik wil al zoek ik nog het volgende;
-navi(wordt syngic 9 denk ik)(en als het helemaal kan, offline)
-procentueele weergave vd batterij, nu moet ik er met de pet naar gooien
-sms in portrait
-nog wel dingen die in de toekomst duidelijk zullen worden

ik zal zeker en vast (ook) zelf veel zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trestry
Patrick V. schreef op maandag 13 september 2010 @ 23:57:
Ik gebruik TinySMB op mijn N900, dat is een server die draait op mijn N900. Ik kan via een netwerkshare op mijn Windows computer bij m'n bestanden. Werkt handig!
Interessant. Ik gebruik nu ssh en winscp, maar het probleem is dat ik steeds moet inloggen. als ik jou bericht zo lees, hoeft dat op jouw manier niet. Is het een beetje snel? Ik ga het morgen even uitproberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick V.
Snel kan je het niet noemen, maar zeker ook niet langzaam (duidelijk he :p) Ik gebruik het om fotos er af te halen, en muziek erop te zetten daarvoor werkt het prima!

Je hebt TinySMB (de server), en TinySMB Gui (anders moet alles via x-terminal)

[ Voor 19% gewijzigd door Patrick V. op 14-09-2010 23:31 ]

Verwijderd

Weet iemand of een mailtje wat je verwijderd nog terug te halen is??
Veel mail programmas hebben nog een zgn 'deleted email' map maar die ontbreekt. Zijn er nog andere reddingen mogelijk??

• Nas T
Verwijderd schreef op woensdag 15 september 2010 @ 14:26:
Veel mail programmas hebben nog een zgn 'deleted email' map maar die ontbreekt. Zijn er nog andere reddingen mogelijk??
Pfff, lastig probleem. Wat je kunt proberen is te achterhalen welk bestand op de "harde schijf" die mail voorstelt en deze te redden met programma's waarmee je verwijderde bestanden terug kan halen.
Op het moment dat iets op bestandsniveau verwijderd wordt, wordt de plek niet overschreven, maar wordt de verwijzing naar dat bestand verwijderd. De data bestaat dus nog en zolang als deze niet is overschreven, kan de data nog uitgelezen worden en verwerkt tot een bruikbaar bestand.
Ik wens je veel succes. Ik zou je telefoon zo snel mogelijk aan een computer hangen als massa-opslag om schrijfbewerkingen die je telefoon uitvoert niks te laten verkl*ten.

vrede in rust

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 september 2010 @ 14:26:
Dat licht er aan, als je pop3 gebruikt of IMAP. Als je pop3 gebruikt icm met de instelling "kopie van de mail op de server achterlaten" dan kan het zijn dat er, als je inlogd via de webmail, dat het mailtje daar nog staat. Ook als je een mailtje via IMAP verwijderd is hij niet altijd definitief verwijderd. Het kan zijn dat hij dan alleen als verwijderd gemarkeerd wordt of naar de prullenbak-map verplaatst wordt, en dat hij op de server nog gewoon terug te vinden is.

Kijk dus even op je webmail, als de mail op de server ook niet meer te vinden is dan week ik zo geen oplossing.

succes

Verwijderd

Nas T schreef op woensdag 15 september 2010 @ 14:33:
[...]
Wat je kunt proberen is te achterhalen welk bestand op de "harde schijf" die mail voorstelt en deze te redden met programma's waarmee je verwijderde bestanden terug kan halen.
Op het moment dat iets op bestandsniveau verwijderd wordt, wordt de plek niet overschreven, maar wordt de verwijzing naar dat bestand verwijderd. De data bestaat dus nog en zolang als deze niet is overschreven, kan de data nog uitgelezen worden en verwerkt tot een bruikbaar bestand.
@novec
http://www.piriform.com/recuva/download
Als aanvulling op het bovenstaande stukje. Ik zag het vanmiddag in een computer magazine staan. Ze stellen een donatie op prijs maar dat is uiteraard niet verplicht. Misschien heb je er wat aan.

• maartenmk
In vervolg op dat 'Swappiness' verhaal is er nu een installeerbaar scriptje van user debernardis dat dat, maar daarnaast nog een lijst andere variabelen die ook met swappen te maken hebben wijzigt. Ik heb het geïnstalleerd, en ik zou haast zweren dat het net zoveel scheelt als overklokken....je weet het nooit zeker met die dingen, maar het toestel lijkt nu echt veel sneller te reageren, met name met meerdere programma's open.

Eigen risico natuurlijk, het is nog vers, maar zie hier: http://talk.maemo.org/showthread.php?t=62312

• Patrick V.
Heb het geinstalleerd, is echt merkbaar sneller!

Was me eerst onduidelijk wat het was, maar heb even wat info op gedaan :)

[ Voor 72% gewijzigd door Patrick V. op 15-09-2010 23:14 ]

• KC27
  • Niet online
Ik heb een probleempje met m'n N900. Als ik foto's of video's bekijk kan het voorkomen dat - op een voor mij nog niet duidelijk moment - het hele fat-filesysteem read-only wordt. Ik kan dan niets meer toevoegen, wijzigen of verwijderen.
Voorlopig heb ik de volgende oplossingen/work-arounds:
  1. herstart van de N900
  2. een remount van /home/user/MyDocs door in een rootsh het volgende commando te geven: "mount -o remount /home/user/MyDocs"
Nou ja beide zijn nogal omslachtig, dus ik wil de oorzaak opsporen en oplossen.
Wie weer hier meer van?

WP: Alpha Innotec MSW2-6S | PV: 20 x 300 Wp AEG | ACCU: 2x16x280Ah LiFePO4 3 x Multiplus II 48/3000 | DYN: Tibber | Gasloos | Day Ahead Optimizer

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Nas T schreef op maandag 13 september 2010 @ 18:33:
root [enter]
mount -t cifs //netwerknaam/mapnaam /home/user/MyDocs/map -o user=gebruikersnaam,pass=wachtwoord,ip=doel-ip,direct [enter]

Werkt!

Waarbij de schuingedrukte delen iets moet zijn wat voor iedereen anders kan zijn en waarbij de dikgedrukte delen op enter drukken betekent.
Da's volgens mij een goeie reden om over te stappen naar de power kernel. Dat had ik nog niet gedaan omdat ik veel verhalen hoorde over slechtere batterijresultaten.

Hoe is die power kernel tegenwoordig? Smooth as ice?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• maartenmk
KC27 schreef op donderdag 16 september 2010 @ 00:31:
Ik heb een probleempje met m'n N900. Als ik foto's of video's bekijk kan het voorkomen dat - op een voor mij nog niet duidelijk moment - het hele fat-filesysteem read-only wordt. Ik kan dan niets meer toevoegen, wijzigen of verwijderen.
[...]
Wie weer hier meer van?
Het lijkt een beetje op een probleem dat ik een tijd geleden had. De N900 is nogal allergisch voor foutjes in het filesysteem. Dus je zou een diskrepair kunnen doen. Ik neem aan dat aansluiten in mass-memory mode, alles backuppen naar je computer, en vervolgens de disk formatteren en alles terugzetten wel werkt. Is ie gelijk gedefragmenteerd....maar zoek het voor de zekerheid even na zou ik zeggen.

• maartenmk
Patrick V. schreef op woensdag 15 september 2010 @ 23:00:
Heb het geinstalleerd, is echt merkbaar sneller!

Was me eerst onduidelijk wat het was, maar heb even wat info op gedaan :)
Dat laatste is geen gek idee. Inmiddels heeft zich op dat topic iemand gemeld die claimt dat hij moet reflashen. Verder zal het systeem blijkbaar nu, in plaats van te gaan swappen, programma's die je als laatste opstart laten crashen als er niet genoeg geheugen voor is. Bij mij is de browser een keer gecrasht.

Maar voor ik mensen teveel afschrik, ik blijf het zelf zeker gebruiken (als ik geen verdere problemen ontdek tenminste). Het switchen tussen programma's gaat echt heel soepel nu, en als ik de taskmanager laat updaten kon ik voorheen de telefoon het apparaat maar beter even met rust laten, nu blijft ie gewoon reageren.

• Patrick V.
Sando schreef op donderdag 16 september 2010 @ 00:37:
[...]

Da's volgens mij een goeie reden om over te stappen naar de power kernel. Dat had ik nog niet gedaan omdat ik veel verhalen hoorde over slechtere batterijresultaten.

Hoe is die power kernel tegenwoordig? Smooth as ice?
Ik zou niets anders meer willen, mijn batterij verbruik is zoveel verbeterd

Met de stock kernel deed ik net aan 1 dag (08:00 - 00:00) met mijn batterij. Wifi uit, 2g en geen mobiel internet aan.

Met Titan's LV kernel kan ik 2 dagen met mijn batterij doen (maar dan is die ook compleet leeg). 3g aan, mobiel internet of wifi constant aan, en een exchange box die om het half uur op mail controleert :)

• Nas T
Voorlopig heb ik de volgende oplossingen/work-arounds:
  1. herstart van de N900
  2. een remount van /home/user/MyDocs door in een rootsh het volgende commando te geven: "mount -o remount /home/user/MyDocs"
Nou ja beide zijn nogal omslachtig, dus ik wil de oorzaak opsporen en oplossen.
Wie weer hier meer van?
Of aansluiten in massa-opslag modus, en dan via de verkenner (eigenschappen, extra) controleren op fouten.

vrede in rust

• KC27
  • Niet online
[...]
Wie weer hier meer van?
Probleem ontstond tijdens het bladeren door de foto's en dan met name bij twee foto-bestanden die hij niet kon lezen en een foto-bestand dat "niet aanwezig was". Deze drie bestanden heb ik via een root-shell verwijderd en nou treedt het probleem niet meer op. :)
Bedankt voor het meedenken. _/-\o_

WP: Alpha Innotec MSW2-6S | PV: 20 x 300 Wp AEG | ACCU: 2x16x280Ah LiFePO4 3 x Multiplus II 48/3000 | DYN: Tibber | Gasloos | Day Ahead Optimizer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Smily
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-09 23:28
Ik weet niet of het al gepost is maar er staat een nieuwe gratis game in de ovi store.
Kroll, ziet er best goed uit het is wel 180 mb maar via de wifi was dit zo binnen en geinstaleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Die lelijke OVI store met al die wachtwoorden en spul, als het gratis is dan hoort het gewoon in een repository!

Mijn recentste grap: de telefoon ergens verstoppen tijdens veel visite, even 'naar de wc' gaan, op de laptop een homo-erotisch verhaaltje op internet zoeken, overal <naam in verhaal> vervangen door <naam van patser die op visite is> en met een vunzige langzame laag gepitchte stem via ssh met espeak op de telefoon het verhaaltje voor lezen.

Haha! Okay, waarschijnlijk leuker als je erbij was :P Sommige mensen zijn zo geweldig op hun tenen getrapt :D

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Laatst online: 10:16
@Redsandro:

Ik vind het geniaal. Lekker creatief met de mogelijkheden van je telefoon.
Ik heb zelf een tijdje Espeakcaller gehad die als ringtone mn contacten voorlas...maar hij snapte er niet te veel van (al die nederlandse namen)....

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

na even een uitstapje naar htc desire snel weer terug naar de N900. Wat een heerlijk toestel is dat toch. Dat waarder je pas als je ff aan iets anders geroken hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvDorp
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 16:39
maartenmk schreef op woensdag 15 september 2010 @ 20:30:
In vervolg op dat 'Swappiness' verhaal is er nu een installeerbaar scriptje van user debernardis dat dat, maar daarnaast nog een lijst andere variabelen die ook met swappen te maken hebben wijzigt. Ik heb het geïnstalleerd, en ik zou haast zweren dat het net zoveel scheelt als overklokken....je weet het nooit zeker met die dingen, maar het toestel lijkt nu echt veel sneller te reageren, met name met meerdere programma's open.

Eigen risico natuurlijk, het is nog vers, maar zie hier: http://talk.maemo.org/showthread.php?t=62312
Juist, eindelijk het recept compleet. Telefoon is bloedsnel. OC LV750, AutoDisconnect die automatisch teruggaat naar 2G, Erminig-ng voor Agenda sync, Mappero voor navigeren en deze app en alles draait als een zonnetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
Verwijderd schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 09:31:
na even een uitstapje naar htc desire snel weer terug naar de N900. Wat een heerlijk toestel is dat toch. Dat waarder je pas als je ff aan iets anders geroken hebt
Ik zit nu juist na een jaar te overwegen om over te stappen naar de Desire Z...

Aankondiging van de N9 duurt namelijk veel en veel te lang..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Gamepie56 schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 11:15:
[...]

Ik zit nu juist na een jaar te overwegen om over te stappen naar de Desire Z...

Aankondiging van de N9 duurt namelijk veel en veel te lang..
klik.
Quote:
De Nokia N9 zal volgens de geruchten tijdens Nokia World aangekondigd worden dat halverwege september zal plaatsvinden in Londen. Het toestel moet nog dit jaar op de markt gaan komen volgens geruchten ook al is dat nog niet bevestigd.
@Redsandro:
Jij was gayniaal bezig. Echt vet, met de N900 heb ik een nieuw argument leren kennen dat alle argumenten overstijgt:
"omdat het kan"

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
Dat gedoe in london is geweest, Nokia World. Daar hebben ze gezegd geen Meego device aan te kondigen, waarschijnlijk dus pas tijdens de meego conference.. Dus ja: het duurt te lang. Ik hoopte ook dat het in Londen aangekondigd zou worden. er zijn ook al te lang geruchten.

[ Voor 3% gewijzigd door Boyd op 17-09-2010 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Gamepie56 schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 13:08:
[...]

Dat gedoe in london is geweest, Nokia World. Daar hebben ze gezegd geen Meego device aan te kondigen, waarschijnlijk dus pas tijdens de meego conference.. Dus ja: het duurt te lang. Ik hoopte ook dat het in Londen aangekondigd zou worden. er zijn ook al te lang geruchten.
Geduld is een schone zaak. Het is bij de N95 en de N900 zo geweest dat het allemaal "te lang" op zich laat wachten. De 1.2-update: duurde "te lang". Sygic: Duurde "te lang".
Alleen, nu is men/iedereen lovend erover (over de n95 ondertussen niet meer uiteraard).
Ik vind het schandalig dat Nokia keer op keer beloftes doet qua tijd die niet nagekomen wordt. Een gebruiker hier zei: Je moet overal uitgaan van: hun datum + 0,5 jaar = werkelijke einddatum.

Dus Nokia: je bent een slechte planner, maar een goede (of zelfs uitstekende) telefoonbouwer. De enige telefoon die de N900 misschien zou kunnen vervangen is de Galaxy S, al weet ik daar niet hoe sterk de community is (voor de n900: top).

Wat de N9 betreft: Ik wacht het nog even af, ik las over nieuwe displays die Nokia uitbrengt en ongeveer presteren zoals de super amoled schermen van Samsung en moet kunnen concurreren met het retina-display van de iPhone 4.

Er zijn wel meer zaken die me nog niet lekker zitten. Een camera die niet met zijn tijd meegaat bijvoorbeeld, een processor waar ik iets meer van had verwacht. Het komt voor mij over als een N900-2 met MeeGo, niet als een N9 (als in N1000, opvolger van de N900). Nokia hééft gewoon betere camera's in zijn gamma, ik verwacht dat ze het superamoled-like scherm in de N9 doen en fatsoenlijke prestaties. Batterijduur is altijd een issue, het leven van tweakers zit voldoende oplaadpunten, dus ik denk dat je dan gewoon een dikke cpu/gpu in je apparaat moet proppen, dan creëer je een killerphone welke eveneens weerstand biedt tegen apple. Omdat het kan. Prijs is geen issue, als het maar GOED is.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

citruspers schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 01:10:
@Redsandro:

Ik vind het geniaal. Lekker creatief met de mogelijkheden van je telefoon.
Ik heb zelf een tijdje Espeakcaller gehad die als ringtone mn contacten voorlas...maar hij snapte er niet te veel van (al die nederlandse namen)....
Hey die ken ik nog niet, maar ik weet wel dat espeak ook een nederlandse stem kan, die is alleen wegens weinig nederlandse devvers in een testfase en dat kan je vooral horen aan de overdreven "errrr" 8)7

Maar als espeakcaller tweakable is probeer dan eens met de volgende instellingen:
espeak -s 120 -p 90 -v nl+f4 voor een zeurderige vrouwenstem in het nederlands.

-edit-

Haha geniaal, ik moet maar vast een emo- of klaagverhaal in het nederlands op internet zoeken en klaarzetten voor als een vriendin van mij weer eens loopt te mopperen. :D

-edit-

Wat zou het mooi zijn als je de (via ssh op je normale toetsenbord getiepte) uitgesproken teksten kon routen naar je telefoonmic. Wanneer de andere kant van de lijn gaat zeuren dan tiep je gewoon met die vrouwenzeurstem:
Ik heb zo'n hoofdpijn. Ik wil naar huis toe. Ik heb geen zin meer. Ik heb te veel huiswerk. ;(

-edit-

Haha en als je moeder belt dit intiepen en iets anders gaan doen: _O-
~ $ while true; do sleep 3; espeak -s 150 -p 65 -v nl+m6 ja; sleep 3; espeak -s 150 -p 65 -v nl+m6 "is goed"; done

(ctrl+c als ze weer heeft opgehangen)

-edit-

~ $ echo "while true; do sleep 3; espeak -s 150 -p 65 -v nl+m6 ja; sleep 3; espeak -s 150 -p 65 -v nl+m6 \"is goed\"; done" > jamam.sh
~ $ chmod +x jamam.sh

-edit-

Een fork bomb op andermans N900 die iets irritants zegt leek me ook wel leuk, maar ik kan geen functie op de command line maken, is die functionaliteit bij busybox eruit gehaald?

[ Voor 46% gewijzigd door Sando op 17-09-2010 18:05 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Laatst online: 10:16
Hahaha, geloof me, dat is iets wat ik heb overwegen, in combinatie met een Asterisk server om een voicemail en telefoonmenu op te zetten. Helaas werkt asterisk alleen maar via SIP, en niet via GSM, maar het zou wel fantastisch zijn om een dik menu-doolhof te maken voor telemarketers.

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Oeh dat is wel lachen ja, maar dit is linux, er bestaat toch vast wel een truukje om wardials (bij gebrek aan de echte naam voor die tonen) te interpreteren?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Verwijderd

BvDorp schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 11:03:
[...]

Juist, eindelijk het recept compleet. Telefoon is bloedsnel. OC LV750, AutoDisconnect die automatisch teruggaat naar 2G, Erminig-ng voor Agenda sync, Mappero voor navigeren en deze app en alles draait als een zonnetje!
Begrijp ik het nu goed als ik zeg dat deze settings na een reboot niet meer geldig zijn? Of is het een kwestie van 1x installeren en klaar is de spreekwoordelijke Kees?

edit: het gaat dus om swappolube: http://talk.maemo.org/showthread.php?t=62312

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2010 09:41 ]

Verwijderd

Ik heb mijn n900 nu 3 weken. Wat een super aankoop!!
Ik begrijp steeds minder waarom de NOKIA dealer in Heerenveen (Liditel) mij weigerde een N900 te verkopen. Hij wilde hem niet voor me bestellen!!
Natuurlijk kan ik nog niet inschatten hoe vaak een N900 kapot gaat maar ik vindt hem erg stevig en solide aanvoelen. Veel beter dan mijn wrakke E90 in ieder geval.
Het is wel wennen als je het Maemo5 optimaal wilt gebruiken. Maar er is dan ook zoveel mogelijk. Helemaal leuk om mee te 'pielen'. Het meeste loopt nu.
Ik had in het begin moete met mij vodafone abbo maar na installattie van fAPN kon ik mijn APN wijzigen in:web.vodafone.nl en toen liep alles als een zonnetje.
ik ben nog aan het uitzoeken hoe ik het beste meer video codecs kan gebruiken. Ts. video bestanden moet ik toch ook mijn N900 kunnen bekijken??
En natuurlijk een nog beter sync mogelijkheid met mijn outlook 2010 met bussiness contact manager.
Al die topics over overklokken en swappen maken me nieuwsgierig maar dat durf ik 'nog' niet hoor.
of zijn er ook stap voor stap voorbeelden?
De navigatie is prima. Ik heb de brodit houder in mijn Ford Mondeo en hij zit perfect in het zicht naast het stuur. Helemaal goed. Vooral Sygic Mobile maps 9 werkt goed. ik zal binnenkort upgraden naar 10.

Als er tips zijn hoor ik ze graag.

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Opvallend!!

Gister had ik voor het eerst dat mijn batterij 'echt' op ging. Niet alleen dat zielige "pieuw" geluidje, maar tot het eind waar ie met een serie piepjes zegt dat ie toch echt dood is.

Vannacht aan de oplader, maar vanmorgen zie ik dat ie in een rebootloop was gekomen, steeds dat opstarttrilsignaal en dan het nokialogo op een onverlicht scherm. Oranje lampje pulseert even, gaat haperen, en reboot. Batterij eruit en -in, usb eruit, erin, niets..

Dit is ongetwijfeld het moment waarop sommigen de N900 op zouden sturen. Maar ik heb nog zo'n chinese namaakreservebatterij. Hiermee de telefoon opgestart. Daarna weer afgesloten. Dode batterij er weer in, USB eraan en hij gaat gewoon weer in oplaadmodus. Een half uurtje later power on, en hij doet het weer!

De N900 heeft twee opstartmodussen, de echte en een kleine voor het opladen. Blijkbaar moet de telefoon daarvoor ook 'een beetje' opgestart zijn.

En door deze ervaring begin ik te denken dat die kleine opstart voor het laden moet gebeuren op energie die in de accu zit, en als dat echt helemaal op is dan heb je een probleem? Het zal toch niet, maar het is toch opvallend dat ik hem pas weer aan de praat kreeg door er even een volle/andere accu in te doen?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• d3vlin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:02
Een echte aanrader: de contact merger app. Deze zoekt naar duplicates in je contacten en voegt deze (na een controle door jouzelf) samen. Scheelde mij een hoop handwerk na een verkeerd verlopen sync/met im contacten mergen.

Leaping Lab Rats!

• maartenmk
Verwijderd schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 11:59:
Ik heb mijn n900 nu 3 weken. Wat een super aankoop!!
[....]

Als er tips zijn hoor ik ze graag.
Ik ben begonnen met het updaten van de startpost. Nog lang niet klaar, maar toch lijkt het me een goed begin

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Trouwens, DataMonitor en terugschakelen naar GSM is niet meer van deze tijd hè.
nieuws: AIVD: bel via umts bij vertrouwelijke gesprekken

Maakt niet uit of je 'niets te verbergen' hebt. De echte tweakert gebruikt ook geen WEP meer ookal kan je onupgedate WinXP niet met WPA overweg.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• Caelorum
Sando schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 12:17:En door deze ervaring begin ik te denken dat die kleine opstart voor het laden moet gebeuren op energie die in de accu zit, en als dat echt helemaal op is dan heb je een probleem? Het zal toch niet, maar het is toch opvallend dat ik hem pas weer aan de praat kreeg door er even een volle/andere accu in te doen?
Bij het aan de lader hangen kan je ook zien dat het scherm zachtjes aangaat en dat er een nokia logo op wordt geprojecteerd.
Over het algemeen als je telefoon echt leeg is is het het beste om em aan de lader te zetten. "Aan" te zetten, dan lange tijd de power knop indrukken zodat die weer uit is en het een half minuutje later nog eens proberen.
Overigens is het echt grappig om die telefoon echt leeg te horen gaan. Die laatste serie van piepjes gaan duidelijk steeds moeizamer.

*edit* Moet zeggen dat het bij mijn n900 soms ook moeilijk is om de telefoon weer aan te zetten nadat die echt helemaal leeg is.

[ Voor 6% gewijzigd door Caelorum op 18-09-2010 15:50 ]

• sslojko
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:18
Hej,

Ik heb nu 2 keer iets raars gezien als mijn n900 uitstaat.
In batterygraph staat afgebeeld dat mijn CPU constant volop blijft draaien en mijn batterij loopt idd leeg.

Heeft iemand dit eerder gezien?

• MorosMyrddin
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-09 15:59

MorosMyrddin

Zet die Ploat af !!

sslojko schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 17:14:
Hej,

Ik heb nu 2 keer iets raars gezien als mijn n900 uitstaat.
In batterygraph staat afgebeeld dat mijn CPU constant volop blijft draaien en mijn batterij loopt idd leeg.

Heeft iemand dit eerder gezien?
installeer conky en kijk welke app 100% gebruikt... en ja best verwijderen of niet meer gebruiken en zoeken naar een eventuele oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Sando schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 13:36:
Trouwens, DataMonitor en terugschakelen naar GSM is niet meer van deze tijd hè.
nieuws: AIVD: bel via umts bij vertrouwelijke gesprekken

Maakt niet uit of je 'niets te verbergen' hebt. De echte tweakert gebruikt ook geen WEP meer ookal kan je onupgedate WinXP niet met WPA overweg.
Zou je denken ?

Datamonitor : er zijn al brieven door VF verstuurd, maat van mij kreeg er een - 800MB was het gemiddelde, of hij toch liever eronder wilde blijven, of overstappen naar ander abbo..

Terugschakelen naar 2G - In mijn wereldgemeente is geen umts beschikbaar, dus ik schakel handmatig naar 2G, mede om batterij te besparen...

WEP Die heb ik op mijn guest account staan, om de nintendo DS toegang te verlenen ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny1001
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-07 22:39
hier ga ik;
ik zie sommigen een widget hebben van google, dat wil ik ook.
mn maesynth opent niet.
Moros, jouw widget met de temperatuur en cpuverbruik, batterij(in %) enz vond ik geniaal, wil ik ook.
als ik de N900 in portrait draai, start ie automatisch telefoonfunctie, kan ik dat afzetten?
fastsms geinstalleert en ik moet mn contacten nog ergens syncen, heb zelf nog nix gezocht, en hoop dat er nog iets beters is. Ik zou ook graag nog bureaublad in portrait kunnen krijgen(om dan ev. te switchen)
Gister aan de tv gehangen, kreeg nix te zien, wrs moet ik een ander invoerkanaal op de tv selecteren.
dreamremote geinstalleert en hij vraagt ipadress mode enz, heb ik ook nog nix over gevonden.
En syngic 9 moet ik ook nog zien te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sslojko
MorosMyrddin schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 17:35:
[...]

installeer conky en kijk welke app 100% gebruikt... en ja best verwijderen of niet meer gebruiken en zoeken naar een eventuele oplossing
Ik bedoel dat het cpu op 100% draait als de telefoon uitstaat.
Als de telefoon aanstaat is er niets aan de hand.
Dar kan ik niet echt zien met concky.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-10 19:32
sslojko schreef op zondag 19 september 2010 @ 12:06:
[...]

Ik bedoel dat het cpu op 100% draait als de telefoon uitstaat.
Als de telefoon aanstaat is er niets aan de hand.
Dar kan ik niet echt zien met concky.
wat bedoel je met uitstaat?
Helemaal uit als in poweroff?
of alleen het schermpje uit?

Bij scherm uit kun je wellicht inloggen via ssh en dan met top kijken?
Bij poweroff lijkt me onwaarschijnlijk dat dan de cpu nog loopt....

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorosMyrddin

MorosMyrddin

Zet die Ploat af !!

@Kenny:
Widget: staat hier ergens enkele paginas terug, zal straks eens kijken of ik een blog kan maken met een kleine samenvatting over dergelijke zaken.
bureaublad draaien: enkel de buttons draaien via maemo: drLaunch
Tv uitgang: instellingen > Tv-uitgang > naar PAL
Telefoon draaien: weet ik niet meer, moet ook ergens een instelling zijn.
Google zoeken : maemo : Touch Search

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sslojko
ny-hardcore schreef op zondag 19 september 2010 @ 12:16:
[...]

wat bedoel je met uitstaat?
Helemaal uit als in poweroff?
of alleen het schermpje uit?

Bij scherm uit kun je wellicht inloggen via ssh en dan met top kijken?
Bij poweroff lijkt me onwaarschijnlijk dat dan de cpu nog loopt....
Ik heb mijn telefoon om 8.00 uitgezet en om 14.00 aangezet.
Zegt batterygraph dat mijn tel de hele tijd op 100% heeft gedraait en mijn batterij was nog maar 70%,
en dat allemaal terwijl mijn telefoon uitstond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorosMyrddin

MorosMyrddin

Zet die Ploat af !!

sslojko schreef op zondag 19 september 2010 @ 13:21:
[...]
Ik heb mijn telefoon om 8.00 uitgezet en om 14.00 aangezet.
Zegt batterygraph dat mijn tel de hele tijd op 100% heeft gedraait en mijn batterij was nog maar 70%,
en dat allemaal terwijl mijn telefoon uitstond.
je hebt niet geantwoord op zijn vraag,
1) uitgezet = compleet uit? dus aanzetten via power en dan het nokia teken en dergelijke.

2) of gewoon scherm uit, telefoon gaat in "standby", terug de gsm aanzetten via power/slider/toetsenbord, en je kunt direct werken ?

als het optie 1 is dan kan het niet dat je CPU 100% verbruikt, want die staat dan gewoon uit, wat wel kan is dat de batterygraph op dat moment ook niet werkt en dus geen waarden heeft voor de cpu en gewoon doodleuk zegt dat die op 100% stond terwijl hij niet aan stond... (dus kleine bug in batterygraph) maar ja wie zet er nu de N900 volledig uit :p

optie 2 kan met jouw verhaal ook niet echt, van 8uur tot 14uur is gewoon te lang om op 100% te draaien, de N900 zou enorm warm moeten hebben en zou zeker veel minder dan de 70% batt over hebben...

nog iets (je weet maar nooit é ;) ) de cpu is in het paars(de kleine "stokjes"),het netwerk "verbruik" is in het doorzichtig wit en die staat altijd op "100%"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sslojko
Sorry dat ik mezelf niet goed uitdruk.
Ik heb de telefoon helemaal uitgezet, dus echt uitzetten en sim eruit omdat ik even een andere telefoon ging gebruiken.
Maar ik had ook al zo'n vermoeden dat batterygraph fout zat.

Ik vraag me wel af hoe dan kan dat de batterij dan toch voor 30% leeg is gelopen.
Komt dit door het afsluiten en opstarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvDorp
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 16:39
Kenny1001 schreef op zondag 19 september 2010 @ 11:32:
hier ga ik;
ik zie sommigen een widget hebben van google, dat wil ik ook.
mn maesynth opent niet.
Moros, jouw widget met de temperatuur en cpuverbruik, batterij(in %) enz vond ik geniaal, wil ik ook.
als ik de N900 in portrait draai, start ie automatisch telefoonfunctie, kan ik dat afzetten?
fastsms geinstalleert en ik moet mn contacten nog ergens syncen, heb zelf nog nix gezocht, en hoop dat er nog iets beters is. Ik zou ook graag nog bureaublad in portrait kunnen krijgen(om dan ev. te switchen)
Gister aan de tv gehangen, kreeg nix te zien, wrs moet ik een ander invoerkanaal op de tv selecteren.
dreamremote geinstalleert en hij vraagt ipadress mode enz, heb ik ook nog nix over gevonden.
En syngic 9 moet ik ook nog zien te vinden
Oef, probeer eens wat te lezen en wat rond te knoeien, dit zijn een hoop dingen die op te lossen zijn met Google. Maar goed: dat je telefoon start als je draait is uit te zetten in telefoon -> druk op naam bovenin scherm (telefoon dus) en selecteer 'draaiknop'. Zet 'starten door te draaien' uit en druk op opslaan.

Trouwens, ik wil iedereen dat 'swappiness' aanraden (staat hierboven). De telefoon is merkbaar (veel) sneller als je gebeld wordt terwijl je net een nieuwe pagina opent, of als er een willekeurige 'overlay' ding in je scherm komt. Bij mij ging de melding '1 toepassing geïnstalleerd' pas na een paar keer klikken en knoeien weg, en dat is nu opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingsenol
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-03-2022
Kan iemand me vertellen hoe het unzip programma ook alweer heet? En weet iemand al meer over de whats app en of deze al compatible is met de n900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trestry
kingsenol schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 17:52:
Kan iemand me vertellen hoe het unzip programma ook alweer heet?
Je zegt 't zelf al. "apt-get install unzip" werkt hier gewoon :)

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Weet iemand hoe je de desktop kunt restarten?
# /etc/init.d/hildon-desktop restart werkt niet.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-10 05:26
Ik heb vorige week "instinctiv" geinstalleerd en meerdere malen geprobeerd. Van de 10 x dat ik em heb geprobeerd heeft hij geen enkel nummer herkend. Dat ging om zowel hollandse muziek als interrnationale dance. Heb em erweer afgegooid, jammer!

• Patrick V.
@Redsandro: killall hildon-desktop

[ Voor 21% gewijzigd door Patrick V. op 22-09-2010 10:25 ]

• sslojko
Bongoarnhem schreef op woensdag 22 september 2010 @ 09:25:
Ik heb vorige week "instinctiv" geinstalleerd en meerdere malen geprobeerd. Van de 10 x dat ik em heb geprobeerd heeft hij geen enkel nummer herkend. Dat ging om zowel hollandse muziek als interrnationale dance. Heb em erweer afgegooid, jammer!
Dat is toch wel raar. Ik heb het namelijk ook op wat metal bands uitgetest en daar kwam die wel goed uit.
Ik vind trouwens instinctive fijner als muziek speler dan de standaard muziek speler.

• Beanie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-05-2023
Kwam deze tegen:

http://www.fonearena.com/...kia-n900-vs-palm-pre.html

Even de N900 als winnaar der smartphones stemmen.

• Nas T
De Palm Pre is de enige overige kandidaat. Of de wedstrijd klopt niet of de mensen die stemmen hebben geen verstand van smartphones.

vrede in rust

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:54

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Nas T schreef op woensdag 22 september 2010 @ 13:58:
[...]

De Palm Pre is de enige overige kandidaat. Of de wedstrijd klopt niet of de mensen die stemmen hebben geen verstand van smartphones.
Kijk eens naar de pairings.

Rechts de Droid X, Samsing Galaxy S, BB 9700, iphone 4 ect. Allemaal nieuwe high end phones dus behalve de droid en de X10.
Links de oude iphone, HTC desire, google n1, BB Storm 2, Palm pre, N900 ect. Allemaal wat oudere phones dus :)

Denk dat het expres zo gedaan is (oud vs nieuw), maar dan krijg je dus rare resultaten :o

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

• killerdemon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02-10 23:49
@ http://www.fonearena.com/...kia-n900-vs-palm-pre.html

Meer votes nodig, N900 is 400 votes short op de Palm.

• Beanie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-05-2023
Nas T schreef op woensdag 22 september 2010 @ 13:58:
[...]

Als ik het zo lees dan is de Palm met z'n WebOS (weet niet of die dat ook heeft btw) een zeer goed product maar alleen geflopt door de hardware. Software matig wordt de Palm vaak genoeg beter dan iOS/Androif/etc. neer gezet. In die optiek dus wel logisch aangezien Meamo ook als software zijnde goed wordt aangeschreven.
Meer battle of the OS dan smartphone ansich zou je kunnen zeggen.

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Heb ook maar gestemd. Verbaast me dat de iphone fanboys niet doorgekomen zijn... Misschien konden ze de site niet openen op hun iphoney.

Signature

• Nas T
Beanie schreef op woensdag 22 september 2010 @ 17:13:
[...]

Als ik het zo lees dan is de Palm met z'n WebOS (weet niet of die dat ook heeft btw) een zeer goed product maar alleen geflopt door de hardware. Software matig wordt de Palm vaak genoeg beter dan iOS/Androif/etc. neer gezet. In die optiek dus wel logisch aangezien Meamo ook als software zijnde goed wordt aangeschreven.
Meer battle of the OS dan smartphone ansich zou je kunnen zeggen.
Het enige van WebOS wat ik heb gelezen was vrij aardig en alweer een klein jaartje terug.
Op een paar berichten over de Palm Pre daarna heb ik eigenlijk weinig gehoord. Ik verwar het soms met blackberry's (of is het blackberries?).

Dan heb je de iPhone en alle Android-afgeleiden.
iPhone is zo succesvol doordat in het product apple een ervaring van luxe/exclusiviteit en unieke gebruikerservaring heeft. Als je door die "schijn" heen kijkt, zie je geslotenheid.
Android is een beetje het Windows van de telefonie. Windows bestaat ook alleen maar omdat het het eerste gebruiksvriendelijke OS was en veelgebruikt is. In feite is Linux beter, maar ja, als je Linux draait heb je geen Office en werken veel games niet. Dus ook al is het OS beter, er speelt meer mee.

Enkele dagen terug noemde een topman van Nokia Android "to piss in your pants to keep yourself warm".
Het is interessant op de korte termijn, maar op de lange termijn is het afgeschreven.
Dat zie je ook bij Windows. Vaak worden bij gemeentes of het rijk gepoogd over te stappen op open source software. Logisch, want een programmeur kan de software aanpassen aan de toepassing.

En dat is waar we op de lange termijn heen gaan: openheid en meer mogelijkheden. Windows zal over 5 tot 10 jaar al in een andere situatie zitten. 10 jaar geleden zou ik nog niet gedacht hebben dat Linux iets zou worden, want het was te moeilijk. Nu zie ik Ubuntu al enigszins groeien.

Ik hoop dat MeeGo vrij snel de positie van Ubuntu aanneemt en vrij snel voorbijstreeft. Een groot voordeel is dat MeeGo op meerdere hardware-platforms bruikbaar is en dus sneller aan naamsbekendheid kan komen.
Ondersteuning voor programma's komt dan sneller op gang, wat alleen maar voordelig is.
Tel daarbij Nokia als marktleider op telefonie-gebied, die een bepaalde status geniet.

En wat de uitslag van de wedstrijd betreft: who cares? De Galaxy S is een sneller toestel dan de N900, heeft android en tv-out. Als ik geen N900 had, zou dat de telefoon zijn die ik wilde hebben.
Ik ben wel verbaasd dat de iPhone (3 en 4) niet hoger zijn geëindigd.
Ik ben stiekem toch benieuwd wat de uitslag wordt.

vrede in rust

• HwKok
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-08 14:33
De N900 heeft een eindsprintje getrokken en toch nog net gewonnen met 51,33% van de stemmen, hehe!

• janzeeschuimers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-11-2024
BMW_M3 schreef op woensdag 22 september 2010 @ 18:21:
Heb ook maar gestemd. Verbaast me dat de iphone fanboys niet doorgekomen zijn... Misschien konden ze de site niet openen op hun iphoney.
;)

Verwijderd

Ik heb de n900 maar ook de htc hd 2 met android erop en vind dit toch ook een goede gsm zeker omdat deze flash 10.5 draaid.En ik gebruik de internet explorer versie9 op me pc deze werkt ook al prima.

even met de htc hd2 gepeeld.

YouTube: Talking Tom

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2010 11:15 ]

• HJHiaatje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09-2024

HJHiaatje

SV Goud op Hattrick.org

Verwijderd schreef op donderdag 23 september 2010 @ 10:48:
Ik heb de n900 maar ook de htc hd 2 met android erop en vind dit toch ook een goede gsm zeker omdat deze flash 10.5 draaid.En ik gebruik de internet explorer versie9 op me pc deze werkt ook al prima.

even met de htc hd2 gepeeld.
Heb je er ook mee gebeld? De gesprekskwaliteit bij HTC's zou toch een stuk minder zijn dan bij de N900.

Zelf heb ik dat Android alleen als besturingssysteem op de HTC met sense even geprobeerd, maar het ligt mij gewoon niet. Ik snapte absoluut niet wat ik moest doen om iets gedaan te krijgen. De N900 daarentegen werkt voor mij zeer intuitief. Dit maakte de keuze voor de N900, ondanks de omvang, toch erg makkelijk. En ben er ng steeds superblij mee.

HJHiaatje

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Patrick V. schreef op donderdag 16 september 2010 @ 08:55:
Met Titan's LV kernel kan ik 2 dagen met mijn batterij doen (maar dan is die ook compleet leeg). 3g aan, mobiel internet of wifi constant aan, en een exchange box die om het half uur op mail controleert :)
BvDorp schreef op zondag 19 september 2010 @ 19:20:
[...]
Trouwens, ik wil iedereen dat 'swappiness' aanraden (staat hierboven). De telefoon is merkbaar (veel) sneller als je gebeld wordt terwijl je net een nieuwe pagina opent, of als er een willekeurige 'overlay' ding in je scherm komt.
Paar dagen geleden dus die power_kernel geinstalleerd, swappolube 'geinstalleerd' en de xlv kernel geladen. Lijntje van BatteryEye in standby is wat minder steil, maar ik doe er nog steeds geen dag mee hoor! -

En sinds de nieuwe kernel werkt die desktop-applet niet meer. Althans, niet voor radio. -

Hij is wel wat scherper met reageren inderdaad! +

@ Patrick V. = bedankt. (killall hildon-desktop)

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• Caelorum
Sando schreef op donderdag 23 september 2010 @ 19:04:
[...]

[...]

Paar dagen geleden dus die power_kernel geinstalleerd, swappolube 'geinstalleerd' en de xlv kernel geladen. Lijntje van BatteryEye in standby is wat minder steil, maar ik doe er nog steeds geen dag mee hoor! -

En sinds de nieuwe kernel werkt die desktop-applet niet meer. Althans, niet voor radio. -

Hij is wel wat scherper met reageren inderdaad! +

@ Patrick V. = bedankt. (killall hildon-desktop)
hmm. Bij mij ging dat lijntje zowat horizontaal in standby. Overigens is de echte energievreter nog steeds de wifi chip. Als je die helemaal uitzet met wifiswitcher scheelt dat toch al een paar uur, zelfs als je nooit met een wifinetwerk verbindt

Verwijderd

Caelorum schreef op donderdag 23 september 2010 @ 20:53:
[...]

hmm. Bij mij ging dat lijntje zowat horizontaal in standby. Overigens is de echte energievreter nog steeds de wifi chip. Als je die helemaal uitzet met wifiswitcher scheelt dat toch al een paar uur, zelfs als je nooit met een wifinetwerk verbindt
Precies, ik heb ook de powerkernel geïnstalleerd, het swaplubedingetje. Maar de wifiswitcher doet het echte werk en staat dag en nacht aan. Ik red het twee volle dagen met mn n900 )staat ie snachts op offline modus of uit en gebruik ik hem overdag regelmatig, hele dag internet enz.)

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Welke settings gebruiken jullie voor Wifi met autodisconnect?

Ik heb hem nu op 20k/min. maar hij disconnect nooit. Nog veel hoger en ik ben bang dat ie steeds gaat disconnecten als ik een IM heb geïnitieerd.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Verwijderd

Sando schreef op donderdag 23 september 2010 @ 22:44:

Ik heb hem nu op 20k/min. maar hij disconnect nooit. Nog veel hoger en ik ben bang dat ie steeds gaat disconnecten als ik een IM heb geïnitieerd.
Ik internet nooit via wifi. Heb wel even zitten klooien met die switcher, maar dat werkte niet goed samen met mail ophalen, dus doe ik niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Zonder wifi verliest de appelmoes wel zijn appels he, denk aan alle dlna die rond gaat, je ssh die je overal in kunt steken, afstandsbediening voor de mediacenter, en torrents in de queue zetten terwijl je op de plee zit.

En op werk zat ik op een wel erg vervelend dichtgetimmerde windowsbak en moest toch echt even een database binnenhalen terwijl phpmyadmin stuk was. Hup, share mounten op je telefoon en gewoon vanaf daar via ssh op je windowsshare neerhalen! (hulde aan power_kernel)

Anyway, nee ik doe mijn wifi niet uit, maar als ik mijn telefoon niet gebruik mag ie hem wel uitschakelen.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorosMyrddin

MorosMyrddin

Zet die Ploat af !!

ik heb nu eindelijk 3G :p ja ik woon in belgie wat de trage overstap verklaard ;)

ik heb nu 2 dagen men 3G constant aan, en via een exchange server men mails binnen halen.
muziek, nu en dan eens een website en wat bellen en sms'en
vannacht opgeladen (om 8uur er van) en nu staat die op 60% volgens BatteryGraph

als ik goed kijk, dan verbruikt die per 3 uur idle (met 3G) nog geen 5%
ik draai op lv 850 mhz met de power kernel, en heb geen (zware) widgets draaien.

Enja @Red, jij gebruikt je N900 voor van alles en nog wat, je kunt het bijna vergelijken met laptop werk, en je moet eerlijk zijn dat een laptop ook geen hele dag op accu door kan gaan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb hier de verbindingen meestal uitstaan, onzinnig om te laten lopen "omdat het kan"
Wat ik wel verwacht is dat het toestel verbinding maakt als het nodig is
Voor dat doel heb ik "connect now" geinstalleerd.
3 snelkoppelingen naar 2/3G en de verschillende WiFi points en klaar
Jammer genoeg werkt autodisconnect niet zoals ik het wil, en disconnect hij of te snel ( skype / msn ) of helemaal niet

De toepassingen die Redsandro beschrijft gebruik ik ook wel, maar misschien heb ik meer geduld
( downloads op de wc aanzetten ... niet nodig met 120mbit bij Ziggo )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DitisKees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-10 19:15
Deze week ook weer zitten proberen met allerlei instellingen, kwam ik erachter dat continu online zijn op skype/msn flink wat energie kost. Nu ik die uitgeschakeld heb haal ik makkelijk een hele dag gebruik (beetje internet, hele dag email synchroniseren, uurtje film kijken). Ik heb wel swappolube geinstalleerd en de power-kernel.

Dell E6420 | Sony Cybershot WX220

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-10 05:26
sslojko schreef op woensdag 22 september 2010 @ 10:25:
[...]
Dat is toch wel raar. Ik heb het namelijk ook op wat metal bands uitgetest en daar kwam die wel goed uit.
Ik vind trouwens instinctive fijner als muziek speler dan de standaard muziek speler.
Dan ga ik em toch weer eens installeren en proberen!
Sando schreef op donderdag 23 september 2010 @ 22:44:

Voor Wifi heb ik em op 1min interval after 30 seconds en minimun traffic is 1KB/min.

Werkt perfect, hij deed het eerst ook niet goed bij mij maar na een week of twee prutsen doet ie het nu goed!

Toen ik alle LM proggie aan had staan disconnecte hij helemaal niet dus dat heb ik nu uitgeschakeld.

Over 3G heb ik hier trouwens vol bereik maar een VOIP gesprek werkt niet, mogelijk door blokkades van Vodafone. Toen ik laatst in Duitsland was ging mn Skype online en werd ik direct gebeld, werkte daar perfect via 3G en met matig bereik!

[ Voor 16% gewijzigd door Bongoarnhem op 24-09-2010 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob-bo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:17
Vandaag een squeezebox gekocht en daarna gekeken of ik hem kan bedienen met mijn N900 en dat blijkt zo te zijn :)

http://talk.maemo.org/showthread.php?t=32012

Dat is het voordeel van een linux telefoon. De standaard software was heel makkelijk te poorten.

De binary en source staan hier: https://garage.maemo.org/projects/squeezeplay

[ Voor 0% gewijzigd door rob-bo op 24-09-2010 14:08 . Reden: Typo ]

• Allewiljoe
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-06-2024
Nadat mijn nokia N82 de geest gegeven had ben ik op zoek gegaan naar een vervanger. Waar ik bij de n82 niet te klagen had over de functies , was het scherm evenwel te klein om echt van een smartphone te spreken. ( Ik vond GPS-navigatie en browsen behoorlijk onpraktisch).

Hierbij vind ik dat de nokia N900 behoorlijk aan mijn eisen voldoet en daar hij bij de smartphoneshop behoorlijk aantrekkelijk geprijsd is.
De azerty versie kost hier €449 http://www.smartphoneshop...46/nokia-n900-azerty.html
De qwerty versie €399 wat toch een behoorlijk prijsverschil is. http://www.smartphoneshop...44/nokia-n900-qwerty.html

Ik vroeg mij nu af of het enige verschil tussen deze twee het toetsenbord is ( dan staat er mij niks in de weg de qwerty versie aan te schaffen), of dat er ook andere verschillen zijn zoals bvb. Land-instellingen,...

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Zover ik weet verschilt alleen het toetsenbord.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Pagina: 1 ... 88 ... 118 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden horen in [ABO] Nokia N900 Levertijden en Abonnementen topic.