Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo,..Na alle berichtjes van blijdschap en teleurstelling, wil ik ook wel even meehelpen.
Ik ben een van de eerste uurs bezitters van de N900, wellicht overdrijf ik, maar dat mag.. ;)
Sinds December 2009 heb ik de N900. Het is, dat het een snobding is, anders had ik hem wellicht al het raam uitgekiepert.
Mijn problemen begonnen met de eerste update, deze zou problemen als de watchdog (spontane reboots met vaak het bricken van je toestel tot gevolg) de WD32_to als bootreason, moeten oplossen. Bij mij ontstonden hierdoor net deze problemen. Gelukkig was dit bij de derde update verholpen..
Mijn min punten op dit moment:

- Telefoonfunctie is echt slecht. ik troost mij met de smoes dat het een internet tablet is, en geen GSM. Ik vind dat een beetje slap excuus voor een producent als nokia.
- Mail komt vaak uren te laat binnen, terwijl ik hem echt wel elke tien minuten laat checken. Vanmiddag kreeg ik een mail binnen van gisteravond 22.07. Ook verdwijnen er spontaan mails uit de inbox.
- De afbeelding van de "contactpersoon" wordt meestal bij het bellen/ gebeld worden niet weergegeven. waarom dan deze functie?
- Flash werkt wellicht bij YouTube, maar diverse andere sites met flash-video...helaas pindakaas.
-Ik gebruik vaak de radio, nu weet ik dat dit derden software is, maar wel vervelend dat hij bijv.na gebeld te zijn, niet weer vanzelf opstart, je moet FM radio afsluiten, en weer opstarten..erg vervelend tijdens het rijden. Ook tijdens het surfen ed, knalt ie er vaak gewoon uit.
-het virtuele toetse bord weigert heel vaak dienst. Opnieuw opstarten wil dan wel eens soelaas bieden..maar is dat leuk?
-Accu duur, al veel over gezegd en geschreven, maar als ik 2 uur internet, radio luister en een beetje piel is mijn accu na 5 a 6 uur echt leeg. ik heb dan ook een extra accu op zak.
- De In-ear oordopjes echt onwenbaar. en als je gewone dopjes gebruikt, moet volume echt op 10 wil je een beetje fatsoenlijk willen luisteren. Zou dus eigenlijk een versterker app ontwikkeld moeten worden!

Hoewel ik nog even kan doorgaan, laat het hier maar even bij..anders ga ik huilen... :( maaaaar toch vin ik het een lekker ding O-)

comments of tips..welcome!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- Mail komt vaak uren te laat binnen, terwijl ik hem echt wel elke tien minuten laat checken. Vanmiddag kreeg ik een mail binnen van gisteravond 22.07. Ook verdwijnen er spontaan mails uit de inbox.
Gebruik je hotmail voor mail? Ik had daar eerst ook last van (maar niet met andere mailproviders) maar sinds ze op exchange over zijn werkt het perfect. Voor hotmail dus Mfe gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaajeetee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-10 07:51
Iig bedankt voor je antwoord, maar waarom zou ik een internet-app gebruiken, als ik net zo goed naar twitter.com kan browsen? Ok, het is waarschijnlijk beter geoptimaliseerd voor een N900, maar dat is dan ook zo'n beetje alles denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b]foutje schreef op zondag 05 september 2010 @ 19:18:[/b
- Flash werkt wellicht bij YouTube, maar diverse andere sites met flash-video...helaas pindakaas.
Misschien heb je hier wat aan:
http://maemo.org/downloads/product/Maemo5/tweakflashver/
Wat meer uitleg erover:
http://www.sapiensbryan.c...ube-video-in-web-browser/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cactusjack
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-05-2023
Verwijderd schreef op zondag 05 september 2010 @ 19:18:
Zo,..Na alle berichtjes van blijdschap en teleurstelling, wil ik ook wel even meehelpen.
Ik ben een van de eerste uurs bezitters van de N900, wellicht overdrijf ik, maar dat mag.. ;)
Sinds December 2009 heb ik de N900. Het is, dat het een snobding is, anders had ik hem wellicht al het raam uitgekiepert.
Mijn problemen begonnen met de eerste update, deze zou problemen als de watchdog (spontane reboots met vaak het bricken van je toestel tot gevolg) de WD32_to als bootreason, moeten oplossen. Bij mij ontstonden hierdoor net deze problemen. Gelukkig was dit bij de derde update verholpen..

- Telefoonfunctie is echt slecht. ik troost mij met de smoes dat het een internet tablet is, en geen GSM. Ik vind dat een beetje slap excuus voor een producent als nokia.
- De afbeelding van de "contactpersoon" wordt meestal bij het bellen/ gebeld worden niet weergegeven. waarom dan deze functie?
-Ik gebruik vaak de radio, nu weet ik dat dit derden software is, maar wel vervelend dat hij bijv.na gebeld te zijn, niet weer vanzelf opstart, je moet FM radio afsluiten, en weer opstarten..erg vervelend tijdens het rijden. Ook tijdens het surfen ed, knalt ie er vaak gewoon uit.
-het virtuele toetse bord weigert heel vaak dienst. Opnieuw opstarten wil dan wel eens soelaas bieden..maar is dat leuk?
-Accu duur, al veel over gezegd en geschreven, maar als ik 2 uur internet, radio luister en een beetje piel is mijn accu na 5 a 6 uur echt leeg. ik heb dan ook een extra accu op zak.
- De In-ear oordopjes echt onwenbaar. en als je gewone dopjes gebruikt, moet volume echt op 10 wil je een beetje fatsoenlijk willen luisteren. Zou dus eigenlijk een versterker app ontwikkeld moeten worden!

Hoewel ik nog even kan doorgaan, laat het hier maar even bij..anders ga ik huilen... :( maaaaar toch vin ik het een lekker ding O-)

Ik ben ook bezitter vanaf uur 1 ongeveer..

maar kan me niet echt vinden in je punten... Ik heb weinig problemen met de bel functie, mail en contact foto's dat werkt prima bij mij.

Wat betreft de accu, hij vreet idd een aardige slok energie. Maar toch kan ik er twee a drie dagen mee doen zonder op te laden. Met normaal gebruik.. zoals internet, ebook reader, mail ophalen etc... Heb hem niet constant online staan..

Zou er dan zoveel verschil zitten tussen de verschillende n900 telefoons ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenjiBlade
  • Laatst online: 16-01 18:40
Cactusjack schreef op maandag 06 september 2010 @ 09:43:
[...]

Ik ben ook bezitter vanaf uur 1 ongeveer..

maar kan me niet echt vinden in je punten... Ik heb weinig problemen met de bel functie, mail en contact foto's dat werkt prima bij mij.

Wat betreft de accu, hij vreet idd een aardige slok energie. Maar toch kan ik er twee a drie dagen mee doen zonder op te laden. Met normaal gebruik.. zoals internet, ebook reader, mail ophalen etc... Heb hem niet constant online staan..

Zou er dan zoveel verschil zitten tussen de verschillende n900 telefoons ??
Ook ik sta versteld van de problemen die hier waren genoemd, echter sluit ik me bij foutje wat betreft accu, Ik moet minstens 1x per dag opladen.

Spontane reboots maar 1x gehad, hoogst waarschijnlijk door mijn eigen gebotch, reflash problem solved.
Telefoon functie werkt perfect, wellicht zou geluidskwaliteit iets beter kunnen maar dat is een mening.
Mail, mja, hotmail problemen, maar dat is niet zo belangrijk, me gmail werkt perfect.
Contact persoon plaatjes zijn prima, Flash werkt naar behoren en de in ear dopjes, nieuwe kopen misschien? Zowel de bij geleverde nokia dopjes als mijn eigen sennheisers doen het perfect, volume kan netjes versteld worden tussen:
- Onhoorbaar
- Mensen niet storen in de trein
- Muziek luisteren op de fiets
en natuurlijk: Mezelf afsluiten voor alle omgevings geluid.
Versterker app lijkt me nergens voor nodig dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Hey, ik heb ongeveer drie miljard berichtjes van jou gelezen voordat ik mijn N900 had, dus dat geloof ik wel. :P Misschien heb je iets aan mijn feedback.
- Telefoonfunctie is echt slecht.
Hoe is het slecht? Ik erger mij aan het opnemen, vooral omdat die %$@#! telefoon als ik kijk natuurlijk van landscape naar portrait gaat en dat duurt weer een seconde, maar de kwaliteit is verder geen probleem toch? Als je een bluetooth headsetje draagt is het hele bellen gedoe prima. Deze telefoon is ziezo gemaakt voor bluetooth moet je jezelf maar vertellen. Die media player is niet vanuit je broekzak op de tast te bedienen en nokia-remote's met een kabeltje (N8x N9x) werken helaas niet in de 3,5 mm uitgang :( dus Bluetooth is een must. Da's wellicht een betere smoes. Ik heb zo'n mini bt-clip met mediacontrols die je op je jas kunt clippen en waar een gewone koptelefoon in kan (en er zit uiteraard een microfoon in) en dat is perfect.
- Mail komt vaak uren te laat binnen
Had ik geen last van, maar heb het maar een week gebruikt. Ik krijg teveel mail en wordt daardoor teveel lastig gevallen door de telefoon. Ik check liever gewoon 's avonds de (snellere html versie van) gmail.
Daar heb ik ook nooit last van. Hij doet het altijd!
Flash werkt wellicht bij YouTube, maar diverse andere sites met flash-video.
Ja dat klopt, maar meestal vindt de site dat je flash versie te oud is, terwijl dat best prima is. Er is zo'n programmaatje om je flash versie te faken en dan werkt 90% van de flash opeens wel. Mooi voorbeeld is youtube in facebook. Waarom zou dat niet werken als het in youtube wel werkt? Facebook stelt nepstrenge hoge eisen en moet misleid worden.
-Ik gebruik vaak de radio, nu weet ik dat dit derden software is, maar wel vervelend dat hij bijv.na gebeld te zijn, niet weer vanzelf opstart, je moet FM radio afsluiten, en weer opstarten
Dit is denk ik een lelijk schilderij mooi proberen vinden: even die 3rd party een draai om de oren geven.
-het virtuele toetse bord weigert heel vaak dienst.
Daar heb ik noooit last van! Soms verschijnt ie niet, dan selecteer ik iets anders en opnieuw de input waarvoor ik het toetsenbord wil en dan *ploep*
-Accu duur, al veel over gezegd en geschreven
Hier heb je groot gelijk. Die is echt echt echt echt knudde. Als je niks doet en maatregelen neemt om nog minder te doen, dan houd je het een dag vol. Maar wat klopt hier niet? Waarom wordt ik gepest door al mijn HTC vriendjes die wel een dag kunnen spelen? ;( Kunnen we zo'n HTC accu niet modden of is Android gewoon veel zuiniger?
Ik heb trouwens ook een $3 extra china batterij gekocht. Grappig detail: In battery-eye geeft ie geen groene lijn, en hij is ook de hele tijd 100% vol tot ie leeg is.
Die in-ear dopjes zijn inderdaad voor als je in ego-mood bent, een meter voor je schoenen wilt lopen en het niet wilt horen als fietsers bellen en schaars gekleedde meisjes je naam roepen, maar gewone oordopjes zijn bij mij net zo luid! Ik schrok me regelmatig de pleuris omdat ik hem op 'play' zette terwijl het volume over de helft was en dat is echt te luid. Maar anyway, tegenwoordig gebruik ik bluetooth.
Echt veel van je klachten heb ik gewoon geen last van. Dus er klopt echt iets niet. Ik zou gewoon 100% flashen (check mijn blog :)), en voordat je testing of devel apps installeert kijken of je klachten verholpen zijn.
Droevig detail: Misschien zit er een fout (zoals bij contact-pics) in je database. Als je dan mooi een backup maakt, flasht, en de backup terug zet dan zet je die fout natuurlijk ook terug.
Zo niet, dan kan het niet anders dan dat je een ander model hebt met kinderziektes die bij mijn versie verholpen zijn. Maar ik weet niet hoe je dat kunt checken.

-edit-
Cactusjack schreef op maandag 06 september 2010 @ 09:43:
Pardon my French, maar seriously, what de fukc!? Dat haal ik nog niet als ik hem in de vriezer leg! :o

[ Voor 5% gewijzigd door Sando op 06-09-2010 10:25 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-08 14:33
Wat vooral batterij vreet, is het eeuwig zoeken naar WIFI. Wat bij mij dan ook heel erg veel helpt is het aanzetten van de WIFI switcher, als ik weet dat ik op een bepaalde plek (zoals mn werk) toch geen WIFI heb.

Bij normaal gebruik red ik de 2 dagen ook net aan. Maar bij mij staat hij dan ook grotendeels standby. Wel synct hij ieder half uur met een Exchange server.
MorosMyrddin schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 18:09:
[...]

als het een troost is, ik heb dit probleem blijkbaar ook nu. na wat zoeken is er al een hele tijd geleden een bug ingediend er voor. Maar ik vind momenteel niet echt ene oplossing...

wat ik wel zie op Conky is dat de Hildon-home +90% cpu en 30Mb ram gebruikt voor zo'n 5 seconden waardoor de home screen buttons gewoon geblokkeerd zijn, de rest van de UI gaat wel...

ik zoek alvast verder naar een oplossing
edit:
Nokia decided that this bug is closed as WONTFIX, since there is a known
problem on the feedservice applet, and no possible fix or workaround done from
the application framework side (since the applet support process needs to be
restarted - just restarting hildon-home is not enough).
Ik heb nu de widgets van OMweather en sleeper weggedaan. Aangezien het probleem meestal pas na enkele dagen optreedt, moet ik nu wachten. Als het na pakweg 10 dagen nog steeds goed gaat, voeg ik weer 1 van de 2 widgets toe. Gaat het dan nog steeds goed, dan doe ik ook die andere erbij. Net zo lang tot het fout gaat. Trial and error...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:41

Telefoonfunctie: Bellen werkt. Afbeeldingen van contactpersonen ook. Vindt landscape schakelen vervelend en het werkt niet echt vloeiend en intuïtief zoals op een "normale" gsm.
Mail: Ik gebruik geen "Mail" van de N900. Ik gebruik geen Outlook. Ik ken niemand die bij zulke constructies problemen krijgt.
Flash werkt niet vloeiend, ik geef (deels) de processor de schuld.
Radio: het is (u zegt zelf) third party: niet Nokia's schuld.
Virtueel toetsenbord: gebruik ik niet, geen commentaar.
Accu: Een accu gaat nooit lang genoeg mee, maar met een stekker-oplader, usb-oplader en extra accu ervaar ik het niet als probleem. Lastig hooguit.
In-ear dopjes: Plastic is "altijd" kl*te, siliconen afsluiters moet je hebben. Ieder oor is qua fysiek anders, dus commentaar daarop is niet echt reëel.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingsenol
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-03-2022
mijn toestel geeft net aan dat mijn flash player geupdate moet worden. als ik naar de flash site ga krijg een aantal opties van linux waaruit ik kan kiezen. kan iemand me vertellen uit welke ik moet kiezen? het gaat om flash player 10.1 en de linux versies uit welke ik kan kiezen zijn:
- yum for linux
- .tar.gz. for linux
- rpm for linux
- deb for ubuntu 8.04+
- apt for ubuntu 9.04+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-10 21:17
kingsenol schreef op maandag 06 september 2010 @ 14:49:
mijn toestel geeft net aan dat mijn flash player geupdate moet worden. als ik naar de flash site ga krijg een aantal opties van linux waaruit ik kan kiezen. kan iemand me vertellen uit welke ik moet kiezen? het gaat om flash player 10.1 en de linux versies uit welke ik kan kiezen zijn:
- yum for linux
- .tar.gz. for linux
- rpm for linux
- deb for ubuntu 8.04+
- apt for ubuntu 9.04+
geen een want er is geen Flash 10.1 voor de N900. Mocht je toch 10.1 willen dan moet je hopen dat Nokia die update wil uitbrengen. Van wat ik heb begrepen (op de Maemo.org forums) is dat het probleem niet zo zeer bij Adobe ligt maar bij de gewilligheid van Nokia om de update te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds sinds vanmiddag een probleem met mijn n900
Gisteren heb ik NITDROID erop gezet en dit werkte prima, verschillende keren geboot in android en maemo.
vanmiddag toen ik mijn n900 van nitdroid naar maemo wou booten gebeurde er niks meer na het uitzetten en weer aanzetten.
Ik kwam niet meer in het multiboot scherm. als ik de telefoon nu aanzet blijft deze in het nokia scherm steken en gaat na verloop van tijd vanzelf uit. Als ik hem aan de lader hang gaat het laad lampje niet direct aan maar na een tijdje, deze blijft even aan en gaat dan weer uit, dit herhaald zich

als de n900 uit staat en ik doe de stroomkabel erin krijg ik het nokia scherm te zien maar dan onverlicht, zolang de tel aan de lader hangt gaat deze niet uit.

Wat zou er aan de hand kunnen zijn en belangrijker hoe verhelp ik dat?
Alvast heel erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob-bo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:17
Sando schreef op maandag 06 september 2010 @ 10:23:Hoe is het slecht? Ik erger mij aan het opnemen, vooral omdat die %$@#! telefoon als ik kijk natuurlijk van landscape naar portrait gaat en dat duurt weer een seconde
Dat heb ik opgelost met een community hildon-desktop:

http://talk.maemo.org/showthread.php?t=60599

Heb je geen last meer van die glitch.

Verder herken ik ook veel problemen niet (zoals de mailproblemen). Tuurlijk is flash niet overal perfect en de batterij mag wat langer meegaan maar is er een apparaat waarbij dat wel goed werkt? Ik ben uitermate tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Laatst online: 10:16
Vipietje: start hem op met het toetsenbord open, kijk of je dan wel een menu krijgt.

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

citruspers schreef op maandag 06 september 2010 @ 17:47:
Vipietje: start hem op met het toetsenbord open, kijk of je dan wel een menu krijgt.
bedankt voor de snele reactie, het maakt echter niet uit of ik hem met het toetsenbord open of dicht aanzet, er gebeurd hetzelfde. ook aanzetten met de u ingedrukt geeft hetzelfde resultaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Verwijderd schreef op maandag 06 september 2010 @ 18:00:
[...]

bedankt voor de snele reactie, het maakt echter niet uit of ik hem met het toetsenbord open of dicht aanzet, er gebeurd hetzelfde. ook aanzetten met de u ingedrukt geeft hetzelfde resultaat...
Aanzetten met "u" ingedrukt is de flash-mode.

Wat ik je aanraad: Batterij er een (paar) minu(u)t(en) uit en dan aanzetten.
Anders wordt het toch flashen vrees ik...
Succes!

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Okee, dan inderdaat Nas T's advies volgen, even de batterij er een paar seconden uit en opnieuw proberen (met toetsenbord open). Gebeurde mij ook wel eens namelijk. Nitdroid is nou niet echt stabiel te noemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de tips, denk dat het hier een behoorlijk uitdagend probleem betreft.

Ik ben bang dat het van kwaad tot erger gaat.

Hij wil nu helemaal niet meer aan.
De flasher handleiding ben ik inmiddels aan het volgen maar krijg hem ook niet in de flasher modus.
Als ik hem aan de USB hang gaat het laadlampje branden en even later krijg ik weer het 'nokia' scherm' zonder achtergrond verlichting.
Ik heb wel is eerder gehad dat hij niet aan wou en na even laden lukte dat dan weer wel vreemd genoeg, Ik ben bang dat de batterij helemaal leeg is en heb geen idee hoe ik die weer vol kan krijgen heb hem net een antal uren aan de usb gehad maar zonder resultaat lijkt het wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de ervaring ooit anders dan bij 1e uurs elektronica (firmware versie 1.00.00.00 ofzo)?
Ik denk dat dat soort dingen oa. de reden is dat het even duurt voordat een "nieuwe" telefoon echt in de winkels verkrijgbaar is.

Ik heb de telefoon nu al 1,5 maand en ben er zeer tevreden over! :)

@ N user: Bedankt trouwens voor de Flash tweak, ik ga dit uitproberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 06 september 2010 @ 20:32:
[...]

@ N user: Bedankt trouwens voor de Flash tweak, ik ga dit uitproberen!
Bij mij werkte die na een reboot. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 00:16:
[...]

Bij mij werkte die na een reboot. ;)
Ik heb hem er gisteren op gezet.
Via WiFi even uitgeprobeerd en het lijkt wel dat de filmpjes beter draaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Verwijderd schreef op maandag 06 september 2010 @ 20:27:
Bedankt voor de tips, denk dat het hier een behoorlijk uitdagend probleem betreft.

Ik ben bang dat het van kwaad tot erger gaat.

Hij wil nu helemaal niet meer aan.
De flasher handleiding ben ik inmiddels aan het volgen maar krijg hem ook niet in de flasher modus.
Als ik hem aan de USB hang gaat het laadlampje branden en even later krijg ik weer het 'nokia' scherm' zonder achtergrond verlichting.
Ik heb wel is eerder gehad dat hij niet aan wou en na even laden lukte dat dan weer wel vreemd genoeg, Ik ben bang dat de batterij helemaal leeg is en heb geen idee hoe ik die weer vol kan krijgen heb hem net een antal uren aan de usb gehad maar zonder resultaat lijkt het wel...
Dat denk ik ook. Opladen kan een crime zijn als de batterij leeg is. Vaak is meerdere malen proberen een optie. Verschillende laders proberen kan helpen en als je iemand in de buurt kent met een n900 kun je even batterijen ruilen om te controleren of het de batterij is of de n900.
Bij hetzelfde probleem als jij hebt (aan de oplader met lege batterij, nokia scherm, dan weer uit) is het mij gelukt met de autolader.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nas T schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 12:23:
[...]

Dat denk ik ook. Opladen kan een crime zijn als de batterij leeg is. Vaak is meerdere malen proberen een optie. Verschillende laders proberen kan helpen en als je iemand in de buurt kent met een n900 kun je even batterijen ruilen om te controleren of het de batterij is of de n900.
Bij hetzelfde probleem als jij hebt (aan de oplader met lege batterij, nokia scherm, dan weer uit) is het mij gelukt met de autolader.
De iemand die ook een N900 heeft woonmt tegenover me maar was op vakantie in spanje dus dat ging hem niet worden. Ik heb hem nu opgeladen in de 5230? van een collega en kan vanavond weer verder proberen. Het zal sowieso wel flashen worden want ook nu start hij niet op ondanks de volle batterij..
Een autolader heb ik wel, alleen een beetje gebrek aan auto. ga wel weer even pielen, laat het weten als er verandering is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-10 19:32
iemand de dingen die hier staan al uitgeprobeerd?
- swappiness van de emmc aanpassen
- de tracker anders configgen zodat deze bijv. niet loopt als je tel. op de batterij draait ?

http://talk.maemo.org/showthread.php?t=61679

Dit zou kunnen leiden tot langere batterij tijden...

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem was inderdaad de batterij, met een ergens anders opgeladen batterij kon ik gewoon flashen en nu werkt alles weer naar behoren. Toch zet ik maar niet nog een keer NITDroid erop.. Bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:29
ny-hardcore schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 17:15:
iemand de dingen die hier staan al uitgeprobeerd?
- swappiness van de emmc aanpassen
- de tracker anders configgen zodat deze bijv. niet loopt als je tel. op de batterij draait ?

http://talk.maemo.org/showthread.php?t=61679

Dit zou kunnen leiden tot langere batterij tijden...
Vandaag aan het proberen. Heb het voor nu eerst ingesteld via x-terminal zodat, als er iets mis mocht gaan, hij weer op de oude instellingen reboot. Invloed op batterijgebruik is nog te vroeg om te zeggen, maar hij lijkt wel iets soepeler te lopen (kan ook placebo zijn). Ik heb swappiness trouwens op 30 gezet (standaard is 100).
Edit: tracker nog niets mee gedaan.

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Sinds vandaag kort (de muziek identifier is recent toegevoegd aan de app) kan je de nieuwe versie Instinctiv downloaden voor de N900 uit de ovi store.

Geen idee of het beter of slechter is dan Shazam (wanneer komt die nou voor de n900 :f), maar zo'n app miste ik toch wel voor me N900 :)

[ Voor 17% gewijzigd door Gundogan op 07-09-2010 19:47 . Reden: app bestaat al een tijdje :x ]

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Thanks for the tip! Even geprobeerd, hij herkent een redelijk bekend nummer als "steady as she goes" prima, maar een wat obscuurder trance nummer pakte hij niet. Heb helaas geen Shazam om te vergelijken. Programma ziet er wel heel erg iphone-ish uit though...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sslojko
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:18
Hoi,

Ik heb deze vraag een tijdje geleden gesteld en heb toen geen antwoord gekregen. Ik zou nog een keertje willen vragen of iemand mij aub zou willen helpen.

Ik zou mijn n900 willen flashen omdat ik merk dat deze toch wel traag wordt. Heb op het begin nog wat met extra-devel dingen gespeelt. Wordt mijn n900 sneller als ik de EMMC niet flash en wel de andere flash er over heen gooi en hierbij weer een backup terug zet?

Ik heb de volgende wiki doorgelezen: http://wiki.maemo.org/Updating_the_tablet_firmware#N900_2

Ik zit toch nog steeds met een kleine vraag. Als ik alleen de fiasco flash, wat wordt er dan vanaf gegooid en wat niet (zoals ik het begrijp geen instellingen maar wel plaatjes en videos). Verlies ik dan ook al mijn smsjes en mijn contacten?

Als ik een backup maak in de ovi suite en deze dan na het flashen erop terug zet, heeft het flashen dan wel zin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trestry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-10 21:22
Als je je root flasht, worden alle instellingen en applicaties herstelt. Contacten, smsjes, afbeeldingen en muziek blijven gespaard. Als je je eMMc flasht, wordt alles muv je sd-card verwijderd. Ik zou eerst proberen je root te flashen. Dat gaf mij een redelijke prestatie winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob-bo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:17
Gundogan schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 19:37:
Sinds vandaag kort (de muziek identifier is recent toegevoegd aan de app) kan je de nieuwe versie Instinctiv downloaden voor de N900 uit de ovi store.
Ik heb hem ook geprobeerd en heb ook wisselende ervaringen. De wat oudere populaire nummers herkent hij prima maar nieuwe dingen nog niet. Wel verassend is dat hij een mashup van twee nummers ook herkend heeft als mashup.

Shazam moet er trouwens wel aankomen. http://www.maemo.ch/previwe-shazam-on-n900-dank-qt/1390 en dan het filmpje onderaan bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
sslojko schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 20:12:
Als ik alleen de fiasco flash, wat wordt er dan vanaf gegooid en wat niet (zoals ik het begrijp geen instellingen maar wel plaatjes en videos). Verlies ik dan ook al mijn smsjes en mijn contacten?

Als ik een backup maak in de ovi suite en deze dan na het flashen erop terug zet, heeft het flashen dan wel zin?
Ik weet niet zeker welke bestanden er af gaan en welke niet, maar mijn tip:
Maak een back-up via pc-suite (of ovi-suite als dat kan) en back-up in principe zo veel mogelijk.
Flashen is rigoreus en je kunt maar beter al je spullen veilig stellen...

Ik zit zelf ook met iets, wat al langer speelt:
Vroeger kreeg ik vaak een kl*te verbinding met transfersnelheden van <1MB/sec.Paar keer opnieuw aansluiten en dan ging het wel weer met 8MB/sec. Nu gaat het altijd langzaam. Erg vervelend en het lijkt me niet nodig...
Iemand een idee wat het is? Ik ervaar het met verbinden via massa-opslag en pc-suite modus.

[ Voor 21% gewijzigd door Nas T op 07-09-2010 22:06 ]

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-10 21:21
Hmtsjmftsch schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 18:43:
[...]Vandaag aan het proberen. Heb het voor nu eerst ingesteld via x-terminal zodat, als er iets mis mocht gaan, hij weer op de oude instellingen reboot. Invloed op batterijgebruik is nog te vroeg om te zeggen, maar hij lijkt wel iets soepeler te lopen (kan ook placebo zijn). Ik heb swappiness trouwens op 30 gezet (standaard is 100). [...]
Heb hem zelf op 15 gezet en ook dus die cluster dinges op 1...
Merk niks in snelheid, maar zo snel gekeken naar de batterij info over een periode van 2 uur lijkt de batterij langzamer leeg te lopen. Ga overigens morgen de tijd noteren wanneer ik em van het stroom afhaal en wanneer die helemaal leeg is. Misschien kunnen we er nog een wedstrijd van maken ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
die page-cluster lukte niet via x-terminal. Als ik echo 1> .....enz deed en daarna controleerde met cat stond hij nog steeds op 5. Had uiteraard wel root access.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Nu online

Gundogan

Rip and tear, until it is done

rob-bo schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 22:00:
[...]
Shazam moet er trouwens wel aankomen. http://www.maemo.ch/previwe-shazam-on-n900-dank-qt/1390 en dan het filmpje onderaan bekijken.
Dat filmpje/nieuwsbericht is echter al ouder dan de weg naar Rome :'(

En instinctiv is bij mij ook wisselend qua herkenning. Bekende oude en echt bekende nieuwe nummers gaan, maar de nieuwe semi-bekende nummers vindt ie vaak niet :<

[ Voor 20% gewijzigd door Gundogan op 08-09-2010 00:19 ]

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Hmtsjmftsch schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 22:43:
die page-cluster lukte niet via x-terminal. Als ik echo 1> .....enz deed en daarna controleerde met cat stond hij nog steeds op 5. Had uiteraard wel root access.
Vreemd, bij mij lukt het wel gewoon. overigens in mijn vorige post zei ik dat ik geen snelheidswinst opmerkte, maar dat klopt al niet meer. De vertraging die ik had bij het openen van de contacten dmv een letter intypen op het homescreen is compleet weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
Voor de zekerheid dan als check, voor de page-cluster is het toch:
echo >1/proc/sys/vm/page-cluster ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
"echo 1 > /proc/sys/vm/page-cluster"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
Thanks. het omwisselen van de > en de 1 was een typfoutje in de post, maar ik had geen spatie tussen de > en de eerste /. Nu werkt het wel. Ben benieuwd of het scheelt in batterijgebruik.

Edit: Ik merk alvast 1 verbetering: hiervoor, als ik werd gebeld hadden de knoppen voor opnemen / beeindigen nog wel eens moeite hun plekje te vinden. Dat is nu opgelost! Knoppen staan in 1 keer goed en kan gelijk opnemen.

[ Voor 37% gewijzigd door Hmtsjmftsch op 08-09-2010 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmtsjmftsch schreef op woensdag 08 september 2010 @ 09:47:
Thanks. het omwisselen van de > en de 1 was een typfoutje in de post, maar ik had geen spatie tussen de > en de eerste /. Nu werkt het wel. Ben benieuwd of het scheelt in batterijgebruik.

Edit: Ik merk alvast 1 verbetering: hiervoor, als ik werd gebeld hadden de knoppen voor opnemen / beeindigen nog wel eens moeite hun plekje te vinden. Dat is nu opgelost! Knoppen staan in 1 keer goed en kan gelijk opnemen.
Dat heb ik ook, dat die knoppen niet meteen op de juiste plek staan. Wat gebeurt er als ik dat page-cluster commando invoer? Ik kan dat met de zoekfunctie niet vinden in dit topic.

edit: toch gevonden, maar het is me nog steeds niet duidelijk wat dit commando doet.

edit2: in dat topic op talk.maemo even gekeken en daar beweren sommigen dat de swappiness aanpassen de telefoon sneller maakt en dat de batterij het langer uithoudt. Iemand hier die dit kan bevestigen?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2010 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Al een wat ouder "probleempje", maar toch opgelost:

In Sygic (versie 9 gebruik ik nog) is de lettergrootte voor de huidige snelheid net te klein zodat je in de auto moet concentreren om het te zien. Na wat zoekwerk heb ik de manier gevonden om de lettergrootte van de huidige snelheid etc aan te passen.

Wat gaat er gebeuren? op de N900 bestand res\skin\application.skin openen (met kladblok of zo).
1. zoek naar "typeControlNavigationInfo"
2. Bij de 1e hit, zoek in dezelfde regel naar "font=f.large"
3. wijzig "large" naar "edit" (zodat "font=f.edit")
4. Doe dit voor alle 5 de regels (voor portret-modus, landscape, etc)

Je hebt nu het lettertype aangepast, de lettertypes staan in het begin van het bestand gespecificeerd.

Of het in de praktijk goed werkt, weet ik nog niet. Ik zal het nog testen in landschapmodus en deze post updaten. Ik heb het getest. Het werkt uitstekend. De tekens zijn goed te lezen, ook in landscape-modus, de tekens overlappen elkaar niet.

Daarnaast nog een tip:
De rijstrookassistent aanpassen. Deze is standaard lichtgroen en nauwelijks (of niet) te onderscheiden van wit. Om de kleur te veranderen, moeten we weer res\skin\application.skin openen (in kladblok).
Dan zoeken naar: "/laneHighColor" en de kleur die daarachter staat ("_c.sygicGreen") wijzigen in "_c.sygicred" .Andere kleuren zijn ook mogelijk. De kleuren staan ook in application.skin gespecificeerd (even zoeken).

Succes!

[ Voor 26% gewijzigd door Nas T op 08-09-2010 15:33 ]

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Verwijderd schreef op woensdag 08 september 2010 @ 11:37:
[...]

Dat heb ik ook, dat die knoppen niet meteen op de juiste plek staan. Wat gebeurt er als ik dat page-cluster commando invoer? Ik kan dat met de zoekfunctie niet vinden in dit topic.

edit: toch gevonden, maar het is me nog steeds niet duidelijk wat dit commando doet.

edit2: in dat topic op talk.maemo even gekeken en daar beweren sommigen dat de swappiness aanpassen de telefoon sneller maakt en dat de batterij het langer uithoudt. Iemand hier die dit kan bevestigen?
Mijn voorlopige conclusie is dat je telefoon langer meegaat op 1 volle lading ja..
Ik heb overigens swappiness op 15 en page-cluster op 1.
page-cluster
The kernel attempts to read multiple pages from disk on a page fault to avoid excessive seeks on the hard drive. This parameter defines the number of pages the kernel tries to read from memory during each page fault. The value is interpreted as 2page-cluster pages for each page fault. A page fault is encountered every time a virtual memory address is accessed for which there is not yet a corresponding physical page assigned or for which the corresponding physical page has been swapped to disk. If the memory address has been requested in a valid way (for example, the application contains the address in its virtual memory map), then the kernel associates a page of RAM with the address or retrieves the page from disk and places it back in RAM. Then the kernel restarts the application from where it left off. By increasing the page-cluster value, pages subsequent to the requested page are also retrieved, meaning that if the workload of a particular system accesses data in RAM in a linear fashion, increasing this parameter can provide significant performance gains (much like the file readahead parameters described earlier). Of course if your workload accesses data discreetly in many separate areas of memory, then this can just as easily cause performance degradation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 09:28:
[...]

Ik heb hem er gisteren op gezet.
Via WiFi even uitgeprobeerd en het lijkt wel dat de filmpjes beter draaien :)
In eerst instantie heb ik hem erop gezet omdat ik op bv. soccernet.com geen flash kon bekijken. Mooi meegenomen voor jou dat je filmpjes nu beter werken. Haperingen zijn er bij mij ook weleens omdat er verschillende factoren invloed hebben. Ik merk wel duidelijk het verschil met mijn overclock naar 800 Mhz.
Off-topic:
Leuke foto's op dat historisch fotoalbum. Mooie hobby/passie. ;)
Nas T schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 22:04:
[...]
Ik zit zelf ook met iets, wat al langer speelt:
Vroeger kreeg ik vaak een kl*te verbinding met transfersnelheden van <1MB/sec.Paar keer opnieuw aansluiten en dan ging het wel weer met 8MB/sec. Nu gaat het altijd langzaam. Erg vervelend en het lijkt me niet nodig...
Iemand een idee wat het is? Ik ervaar het met verbinden via massa-opslag en pc-suite modus.
Er zou misschien iets met je usb aansluiting kunnen zijn. Een lichte beschadiging of zo. Om dat uit te sluiten zou je naar een NCP kunnen gaan en het laten controleren. Het valt toch onder de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
heb vanaf gisteren de swappiness op 15 staan en de tracker indexing op accuu uit maar kan niet echt zeggen
dat de accu langer meegaat...
zit nu 30%. vanmorgen om 8 van de lader gehaalt.
buiten beetje bellen,sms en mp3tjes luisteren voor ca 1uur niks bijzonders gedaan.
loopt op 850 met lv...
als ik in batterygraph zie ik charge en voltage eigenlijk net zo hard naar beneden gaan als voorgaande dagen...

[ Voor 16% gewijzigd door ny-hardcore op 08-09-2010 17:57 . Reden: extra info ]

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
hmm.. Bij mij zegt batter-eye dat de batterij in de afgelopen 12 uur 15% in is gezakt...
Geen idee wanneer die eindelijk uitgaat maar ik vermoed zo rond morgenavond/overmorgen-ochtend.
Voor mij iig wel een verbetering, maar we zullen zien wat er gaat gebeuren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels89
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-04 17:49
MorosMyrddin schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 17:26:
je bedoelt dit :
[afbeelding]

[edit]

je maakt een snippet met beecon ,
width : 225px, height 94px; (kan je wat mee prutsen als je de lettertype wat veranderd enzo)
Hide background
Hide Title + background title
eventueel een eigen Result background
en de positie van het Result is zelf te bepalen (ik heb center)

Update enkel via @click
en ik heb ook een interval van 5 min genomen

en dan Add cmd het volgende toevoegen
code:
1
2
3
echo "Uptime : " `uptime|cut -d" "-f4-|sed 's/\\, *load.*//'`
echo "Battery : " `hal-device bme | awk '/g.c/ {print $3 "mAh"}'` @ `cat /sys/class/power_supply/bq27200-0/temp` °c
echo "cpu" : " `awk '{print $1/1000"/"}' /sys/devices/system/cpu/cpu0/cpufreq/scaling_cur_freq` `awk '{print $1/1000 " Mhz"}' /sys/devices/system/cpu/cpu0/cpufreq/scaling_max_freq`

de temperatuur is die van de batterij(meestal rond 30°C), de temp van cpu was nog niet te vinden, mss is er nu wel al een mogelijkheid om die te tonen.
Succes ;)

ps: die 600 en 850 is om men clock te wijzigen, de manier waarop NasT besprak.
de datum was ook een beecon snippet, maar die heb ik al verwijderd, omdat men Kalader er ook stond

wat je andere vragen betreft:

- ik heb een widget van de media player staan om die gemakkelijk te bedienen, om muziek toe te voegen is het wat omslachtig. je kunt eigen afspeel lijsten maken.
je kunt sorteren per album en de volledige album spelen, of per artiest, browsen door alle liedjes is inderdaad een ramp, ook de ringtones staan er tussen enzo, het beste is afspeel lijsten of met albums werken.
het beste is ook om te klikken (bij album of afspeel lijst) op nummers willekeurig afspelen, en dan de shuffel uit te zetten wanneer het eerste muziekje begint :) een kleine ommeweg maar het werkt :).

- foto's is gewoon in het programma menu een knop foto's, en je kunt zelfs een snelkoppeling plaatsen op je homescreen.

- internet sms, ik dacht dat ik een app tegen gekomen was om maemo die iets gelijkaardigs deed...

- het enigste waar ik problemen mee had van widgets is de twitter widget van Nokia zelf
Na ik dit gezien te hebben dacht wil ik dit ook.. Maar natuurlijk werkt het weer eens niet bij mij, ik heb alles gekopieerd. Een nieuwe snipet gemaakt en bij de advanced commandline het erin geplakt.

Het enige wat bij mij wordt weergegeven is de batterij mAh, de temp werkt ook niet. Nu dacht ik dan maak ik het stap voor stap. Alleen werkt het dan ook niet, probeer ik:

code:
1
echo "Uptime : " `uptime|cut -d" "-f4-|sed 's/\\, *load.*//'`

Dan werkt het niet, haal ik echo "uptime" eruit dan werkt het wel. ;( ;(

Kan iemand mij vertellen wat ik verkeerd doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorosMyrddin
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-09 15:59

MorosMyrddin

Zet die Ploat af !!

@niels89 : ik zal morgen eens kijken, het kan zijn dat je voor de temperatuur eerst iets moest aan zetten, maar ik weet het niet meer, ik hou je dus nog op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels89
MorosMyrddin schreef op woensdag 08 september 2010 @ 22:24:
@niels89 : ik zal morgen eens kijken, het kan zijn dat je voor de temperatuur eerst iets moest aan zetten, maar ik weet het niet meer, ik hou je dus nog op de hoogte.
Oke Fijn, bedankt..!!!

Kan je dan ook even na het andere kijken.. waarom de uptime normaal wel werkt. Maar met de tekst `uptime´ ervoor niet. Heb de codes exact overgenomen.

• Marcvd
  • Laatst online: 10-01-2024
@Niels89: Ik heb de widget wel werkend met de uptime ervoor, het enige verschil wat ik zie tussen jou code en de code die ik gebruik zijn extra spaties bij de aanhalingstekens tussen '-d' en '-f4-'
zoals dit:
code:
1
echo "uptime : " `uptime|cut -d " " -f4-|sed 's/\\, *load.*//'`

Ook heb ik ipv de mah en temperatuur het batterij-niveau in procenten aangegeven omdat bij mij de temperatuur ook niet werd aangegeven. Zal straks vanaf m'n n900 nog even de code daarvoor invoegen.
Heb de code gewoon uit queen-beecon zelf gehaald, want daar staat al een standaard battery % widget in.

edit:

de code voor batterij percentage:
code:
1
echo "Battery : " `hal-device bme | awk -F"[. ]" '$5 == "is_charging" {chrg = $7}; $5 == "percentage" {perc = $7} END if (chrg == "false") {print perc "%"} else {print "Chrg"}'`

[ Voor 17% gewijzigd door Marcvd op 09-09-2010 08:41 ]

• MorosMyrddin
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-09 15:59

MorosMyrddin

Zet die Ploat af !!

oké voor de correcte batterij temperatuur moet je eerst in je terminal het volgende, zo schakel je die sensor eenmalig aan.
code:
1
modprobe bq27x00_battery

moest je die terug willen uitschakelen of een reboot
code:
1
rmmod bq27x00_battery

wil je die sensor altijd aanhebben dan kun je het volgende gebruiken
code:
1
2
root
echo bq27x00_battery >> /etc/modules

voor de mensen die echt alles uit hun beecon widget willen halen
>>> http://wiki.maemo.org/Queen_BeeCon_Widget
>>> http://wiki.maemo.org/Des..._Execution_Widget_scripts
De mogelijkheden met Beecon is echt enorm, zelfs games op je desktop

bij het meeste word wel verwacht dat je de Power Kernel hebt
>>> http://wiki.maemo.org/Kernel_Power

• Sharkey1802
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-08 23:14
Ik dacht dat wget standaard geinstalleerd was maar de cli zegt hem niet te vinden. Moet ik hiervoor een extra package installeren? Zo ja, welk?

• FirstIntro
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-05-2023
sinds gisteren heb ik weer problemen met hotmail via de nokia messaging. Ontvangen werkt, maar zenden mislukt of blijft op "wachten op verzenden" staan.

Hebben meer mensen hier last van?

• ny-hardcore
Sharkey1802 schreef op donderdag 09 september 2010 @ 15:05:
Ik dacht dat wget standaard geinstalleerd was maar de cli zegt hem niet te vinden. Moet ik hiervoor een extra package installeren? Zo ja, welk?
root worden in xterm en dan
apt-get install wget

cd /pub && more beer

• niels89
@marcovd

Heel erg bedankt, het werkt nu! _/-\o_

@MorosMyrddin

Ik ga het proberen, ook jij bedankt voor de info. _/-\o_

[ Voor 49% gewijzigd door niels89 op 09-09-2010 16:01 ]

• Sharkey1802
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-08 23:14
ny-hardcore schreef op donderdag 09 september 2010 @ 15:52:
[...]

root worden in xterm en dan
apt-get install wget
Thanks, dat had ik al geprobeerd maar ik miste de repos waar ie in staat dus dan werkt het niet. Inmiddels toegevoegd en wget binnengehaald.

Ik dacht wel alle repos te hebben maar deze miste ik nog en hij staat volgens mij ook niet in het lijstje van een paar pagina's terug.

Voor mensen met hetzelfde probleem:
Naam: Maemo.org tools
adress: http://repository.maemo.org/
Distribution: fremantle/tools
Components: free non-free

Verwijderd

Op de MeeGo conferentie in november komt ook de N900 aan bod:

MeeGo on N900; The past, present and future
Session Summary:
The short history, status and bright future of MeeGo on N900; What should you expect to happen for it. Roadmapping and discussion about challenges and opportunities. How can you contribute.
Session Abstract:

At Nokia we selected N900 as the MeeGo 1.1 Handset reference device on ARM side. We figured out that there must be a reference device that is real mobile device, is widely available and is relatively affordable. Knowing that we had to create MeeGo adaptation to that device, N900 was quite natural selection for us. We have been able to use existing Maemo/fremantle code/ drivers of course, as well as some good stuff from our new codebase.

As the work on MeeGo has just begun, we have had some difficulties to communicate our intentions about MeeGo on N900 both externally and internally. When writing this around middle of August, things start to settle quite nicely and there are some visible signs that we will in fact get it working !

So lets talk about how the future should and will look like. This should not be an one way talk but rather the start of discussion.
Presenter(s):
Harri Hakulinen
Stskeeps
Sage

Hier het volledige programma:
http://conference2010.meego.com/program
(de sessie over de N900 staat op pagina 9)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Begrijp ik hieruit dat meego ook op de N900 komt? Hoe zou dat dan zijn als het officieel van nokia uit zou komen? Gewoon een update naar meego zoals een firmware update ofzo?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DitisKees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-10 19:15
Gisteren mijn N900 volledig geflasht, vertoonde vreemde kuren, zoals toepassingen die ik met de Faster Application Manager verwijderde en er gewoon op bleven staan, maar vervolgens niet meer te deinstalleren waren. En bij elke keer opstarten de melding dat de lader ontkoppeld is. Alles lijkt nu weer ok.

Gebruikt iemand hier trouwens Modrana? Navigatie met text to speech, alleen engels, dus nederlandse straatnamen klinken nogal beroerd. En weet iemand een tutorial om navit bruikbaar te krijgen?

Dell E6420 | Sony Cybershot WX220

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Caelorum schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 22:28:
[...]

Heb hem zelf op 15 gezet en ook dus die cluster dinges op 1...
Merk niks in snelheid, maar zo snel gekeken naar de batterij info over een periode van 2 uur lijkt de batterij langzamer leeg te lopen. Ga overigens morgen de tijd noteren wanneer ik em van het stroom afhaal en wanneer die helemaal leeg is. Misschien kunnen we er nog een wedstrijd van maken ^^
We zijn nu 51uur later op 1 volle lading bij, voor mij, normaal gebruik en battery-eye geeft eindelijk aan dat de batterij onder de 5% is..
Al met al gaat mijn telefoontje nu al weer een uur of 10 langer mee dan voorheen ^^
Overigens heb ik geen undervolt zooi gedaan en heb ik mijn kernel snelheden weer teruggezet naar default. Dus alleen bovengenoemde wijzigingen, wifi uit met wifiswitcher (als ik het niet gebruik) en mijn telefoon vrijwel altijd op stil.
Normaal gebruik voor mij is: uurtje internetten per dag, wat spelletjes spelen, ding als kookwekker gebruiken ^^

Al met al kan ik dus bij normaal gebruik de 3 volle dagen nog wel halen, als ik nog wat extra maatregelen neem :)

*edit* Moest hem nu toch wel echt aan de lader hangen, belangrijk telefoontje, maar na 56 uur gaf battery-eye aan dat de batterij -1% vol zat :/ De besparingen zaten overigens voornamelijk in het idle stuk.

[ Voor 13% gewijzigd door Caelorum op 10-09-2010 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenmk
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-05 21:28
ny-hardcore schreef op woensdag 08 september 2010 @ 17:55:
heb vanaf gisteren de swappiness op 15 staan en de tracker indexing op accuu uit maar kan niet echt zeggen
dat de accu langer meegaat...
zit nu 30%. vanmorgen om 8 van de lader gehaalt.
buiten beetje bellen,sms en mp3tjes luisteren voor ca 1uur niks bijzonders gedaan.
loopt op 850 met lv...
als ik in batterygraph zie ik charge en voltage eigenlijk net zo hard naar beneden gaan als voorgaande dagen...
Bij mij staat swappiness (woord van de week!) op 50 (via X-term, wel zo veilig), en het lijkt behoorlijk uit te maken. Maar kan toeval zijn natuurlijk.
Page cluster heb ik alleen gelaten, er werd gewaarschuwd dat dat, afhangende van de chip die het aanstuurt, tot problemen kan lijden. Niet dat ik al iemand heb gezien die die ook daadwerkelijk had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:45
http://cgi.ebay.co.uk/ws/...&ssPageName=STRK:MEWNX:IT
Die batterij gekocht is nog sneller leeg dan orgineel :') op een gegeven moment staat ie op 50% denk kan nog wel paar uurtjes vooruit ding ineens na 5 min melding compleet leeg :( Iemand vaker problemen mee gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maartenmk schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 16:36:
[...]

Bij mij staat swappiness (woord van de week!) op 50 (via X-term, wel zo veilig), en het lijkt behoorlijk uit te maken. Maar kan toeval zijn natuurlijk.
Page cluster heb ik alleen gelaten, er werd gewaarschuwd dat dat, afhangende van de chip die het aanstuurt, tot problemen kan lijden. Niet dat ik al iemand heb gezien die die ook daadwerkelijk had.
Misschien spuit 11, maar hoe stel ik de swappiness in op 50? Hij staat standaard op 100 en je telefoon zou sneller moeten worden omdat hij minder pagina's in het voren laadt of iets in die trant.
Wat is xterm voor een programma/applicatie, hoe verkrijg ik dat en hoe verander ik de swappiness? Antwoorden op deze vragen zouden zeer gewaardeerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
xterm is de terminal en zou standaard ergens moeten staan bij je applicaties.
hoe je swappiness kan instellen staat ergens 1 tot 4 pagina's terug..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
X terminal staat volgens mij standaard op de n900. Je moet wel ook nog rootsh installeren (en denk even reboot daarna).
Vervolgens open je x terminal en typ je:
sudo gainroot <enter>
echo 50> /proc/sys/vm/swappiness <enter>

Om te controleren of het is gelukt:
cat /proc/sys/vm/swappiness <enter>
Dit zou de waarde 50 moeten opleveren.

Na een reboot staat de swappiness weer op de oude waarde (100)

• kingsenol
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-03-2022
wie weet hoe ik een 1,5 half uur durende volledige film op de n900 kan zetten en wat voor bestand het moet zijn? ik heb the a-team in avi format alleen krijg ik een melding van windows dat het niet ondersteund wordt voor gebruik op het apparaat. moet ik dit gewoon negeren en toch het bestand kopieren naar mijn n900 of moet ik de video format veranderen.

Edit: De film doet het gewoon alleen werkt de ondertiteling niet helaas. ik heb subtitle support al gedownload dus daar ligt het waarschijnlijk niet aan en de bestand namen zijn ook hetzelfde.

[ Voor 21% gewijzigd door kingsenol op 11-09-2010 04:32 ]

• R_W
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

R_W

Ik gebruik zelf SiB i.c.m. MPlayer. MPlayer ondersteunt zo'n beetje alle audio- en videoformaten en ook subtitles.

• Nas T
R_W schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 04:56:
Ik gebruik zelf SiB i.c.m. MPlayer. MPlayer ondersteunt zo'n beetje alle audio- en videoformaten en ook subtitles.
Dan mag ook wel vermeld worden dat je eerst Kmplayer moet installeren met mplayer en dat je in kmplayer de "engine" naar mplayer gezet moet worden.

vrede in rust

• Caelorum
Hmtsjmftsch schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 23:52:
[...]
Dat kan je oplossen door het de waarde te veranderen in /etc/init.d/rcS met een teksteditor.
Zorg er alleen wel voor dat je aan niets komt waarvan je niet weet wat het doet. Het veranderen van 1 teken in dat script kan al een reflash noodzakelijk maken!

Verwijderd

Hmtsjmftsch schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 23:52:
X terminal staat volgens mij standaard op de n900. Je moet wel ook nog rootsh installeren (en denk even reboot daarna).
Vervolgens open je x terminal en typ je:
sudo gainroot <enter>
echo 50> /proc/sys/vm/swappiness <enter>

Om te controleren of het is gelukt:
cat /proc/sys/vm/swappiness <enter>
Dit zou de waarde 50 moeten opleveren.

Ik dank u hartelijk. Xterm hebik natuurlijk al lang, evenals rootsh, aangezien ik mn n900 overgeclocked heb.... Het was gisteren wat laat zullen we maar zeggen :)

Ook fijn dat ie na een reboot weer op de oude waarde staat.

edit: ik merk nu al een enorm verschil tijdens het surfen met de n900. Ff een beecon snippet aanmaken denk ik zo :D

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2010 08:29 ]

• stokkom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-10 11:48
Ik luister graag naar radio via het internet. Nou zie ik in de media player een hoop zenders staan waaronder Radio 1 (publieke omroep NL). Geen idee hoe die zender daar terecht is gekomen.

Een paar vragen:
1- Weet iemand hoe ik een bookmark op mijn bureaublad kan zetten naar deze zender?
2- Weet iemand hoe ik de andere Nederlandse zenders kan toevoegen?
3- Weet iemand hoe ik zenders kan verwijderen van de lijst?

Alvast bedankt!

• mr-p
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-09 18:50
Zou het waar zijn dat versie 1.3 er binnenkort aankomt?

http://repository.maemo.org/extras/dists/fremantle-1.3/

• R_W
  • Niet online

R_W

Nas T schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 06:56:
[...]

Dan mag ook wel vermeld worden dat je eerst Kmplayer moet installeren met mplayer en dat je in kmplayer de "engine" naar mplayer gezet moet worden.
Volgensmij heb je enkel SiB en MPlayer nodig.

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

http://talk.maemo.org/showthread.php?t=62056
quote: Wichall
This is nothing new, this is a symlink to the PR1.2 directory, which is why it shows today's date as the modification date. Do not get your hopes up.
Ik ben van na v1.1, dus vroeg ik me af: Is zo'n upgrade alleen maar goed, of zijn de helft van je apps dan niet meer compatible?

[ Voor 17% gewijzigd door Sando op 11-09-2010 16:43 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• Maxi.Maal
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-10 12:46
Zijn er hier nog meer mensen die problemen hebben met het synchroniseren (telefoonnummers) van de N900 via bluetooth met hun car-kit?

Ik heb een parrot car-kit en kon niet syncen. Handmatig lukte het wel. Op Maemo.org stond in een wiki beschreven hoe je de N900 kunt aanpassen zodat deze het protocol PBAP ondersteund. Na de aanpassingen ging de N900 wél automatisch syncen zodat ik de telefoonnummers (incl. namen) automatisch op mijn car-kit kreeg. Volgens de instructie werkt dit ook voor vele andere car-kits.

Link: http://wiki.maemo.org/Bluetooth_PBAP

• R_W
  • Niet online

R_W

Zojuist MeeGo op mijn N900 geinstalleerd. Het begin is er maar het is allemaal extreem traaaag en de helft van de apps werken uberhaupt niet. Hopelijk wordt er snel progressie gemaakt.

• Arif
  • Laatst online: 13:18
stokkom schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 14:13:
Ik luister graag naar radio via het internet. Nou zie ik in de media player een hoop zenders staan waaronder Radio 1 (publieke omroep NL). Geen idee hoe die zender daar terecht is gekomen.

Een paar vragen:
1- Weet iemand hoe ik een bookmark op mijn bureaublad kan zetten naar deze zender?
2- Weet iemand hoe ik de andere Nederlandse zenders kan toevoegen?
3- Weet iemand hoe ik zenders kan verwijderen van de lijst?

Alvast bedankt!
Als je de streaming URL hebt van een radio station (shoutcast en windows media streams worden onder andere ondersteund), dan kan je deze toevoegen door op de titelbalk>nieuwe bookmark toevoegen (o.i.d.) te drukken. Je kan zenders verwijderen door een paar seconde de zender ingedrukt te houden in de rasiolijst.

• stokkom
Hoi Arif, hartelijk dank! Fijn dat ik nu mijn eigen zenders kan toevoegen. Ik woon in Engeland en het is erg leuk om hier rond te wandelen/rijden met de Nederlandse radio aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James RB
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-02-2024
Welke games spelen jullie op je N900? Welke games zijn volgens jullie "must-haves" en wat zijn jullie ervaringen met emulators? Ik ben niet zo'n gamer, maar zou wel een paar leuke eyecatchers op m'n toestel willen om de N900 een beetje te promoten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Hey Stokkom, misschien heb je hier ook wat aan? Het is een lijst met alle nederlandse radiostations die ook een internetstream hebben: http://www.listenlive.eu/netherlands.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny1001
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-07 22:39
als alles ok gaat hebben jullie er morgen nog een"zorgenkindje" bij.
Even Moros zn toestel in actie gezien, en de galaxy s/desire zijn mooier en gelikter, maar voor een reden(mogelijkheden?) ben ik toch voor de N900 aan het gaan. Het wordt een hoop zoeken fouten,maken en vallen, maar met de fora's lezen en hier en daar een vraag te planten denk ik wel een eind te komen.
Dat wordt even 350 pagina's "doorlezen" op zoek naar de leukste app's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

lpdv74 schreef op zondag 12 september 2010 @ 10:52:
Welke games spelen jullie op je N900? Welke games zijn volgens jullie "must-haves" en wat zijn jullie ervaringen met emulators? Ik ben niet zo'n gamer, maar zou wel een paar leuke eyecatchers op m'n toestel willen om de N900 een beetje te promoten :)
Angry chicken is verslavend. Hoewel ik m op de iphone 4 gister ook zag gister. Verder natuurlijk bounce, al is die niet heel speciaal maar wel leuk om te showen. Ik speel zelf best vaak xploder, simpel maar verslavend om je eigen highscore te verbreken steeds.
Maar als je echt wil showen wat je toestel kan moet je er quake op zetten. Emulators heb ik nog niet geprobeerd hoewel mario op de n900 best cool is. Volgens mij kan je na een beetje tunen ook need for speed 3 draaien.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lpdv74 schreef op zondag 12 september 2010 @ 10:52:
Tuxracer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arif
Gamen is niet echt het sterkste punt van de N900.
Het meest interessante qua showen is Quake 3/N64 emulator (Buiten een paar spellen werkt het voor geen meter. Mario Kart 64, Zelda OoT, Super Mario 64, F Zero X werken haast perfect met overclock. Wel het installeren waard). Verder zijn alleen de SNES en Megadrive emulator speelbaar. De rest is rommel (slechte FPS/geluid)
Er is wel hoop voor de GBA, want er is een nieuwe emulator port (gbSP) in de maak ;)
Op Ovi store is er ook nog Zen Bound, Angry Birds, Tower Bloxx, Kroll en Draw Challenge.
Ook zijn er een aantal ports van engines (Wolfenstein 3D, Jazz jackrabbit e.d.), maar dat was het wel zo'n beetje op de N900 :(

Heeft iemand trouwens de Game Gripper besteld en gebruikt?

[ Voor 15% gewijzigd door Arif op 12-09-2010 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik wil ook een patsergame, maar Quake en Quake 2 draaien in software rendering en ik wil toch echt iets met hardwarerendering omdat het kan!

OpelGL ES 2.0

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Arif, heb jij een speciale config? Mario kart draait bij mij prima, maar alleen als ik het geluid uitzet (stottert). Verder is Accelemymote erg tof, dan gebruik je de bewegingssensor als joystick in Mupen64.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arif
Ik heb mijn N900 op 1.15Ghz geklokt. Ik gebruik de config in de grote thread in het Maemo forum. Ook heb ik het geluid aangezet. Als ik niks anders aan heb staan gaat dit haast perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
Kenny1001 schreef op zondag 12 september 2010 @ 16:13:
als alles ok gaat hebben jullie er morgen nog een"zorgenkindje" bij.
Even Moros zn toestel in actie gezien, en de galaxy s/desire zijn mooier en gelikter, maar voor een reden(mogelijkheden?) ben ik toch voor de N900 aan het gaan. Het wordt een hoop zoeken fouten,maken en vallen, maar met de fora's lezen en hier en daar een vraag te planten denk ik wel een eind te komen.
Dat wordt even 350 pagina's "doorlezen" op zoek naar de leukste app's.
Uiteraard kan je hier altijd je vragen kwijt, maar eerst een beetje lezen kan geen kwaad. ;)
Ik zou een beetje achteraan beginnen met lezen. Daar zullen de meeste vragen wel behandeld worden. Verder: veel plezier en uiteraard welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
citruspers schreef op zondag 12 september 2010 @ 12:06:
Hey Stokkom, misschien heb je hier ook wat aan? Het is een lijst met alle nederlandse radiostations die ook een internetstream hebben: http://www.listenlive.eu/netherlands.html
Handig, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James RB
Bedankt voor de reacties. Werken Wolfenstein 3D en Jazz Jackrabbit wel goed? Volgens mij heb je daar ook de Alt-toets bij nodig en die hebben we niet op de N900... Het aantal beschikbare spelletjes voor de N900 valt me wel een beetje tegen. Het aloude tetris is ook nog altijd verslavend, maar de versie die we op ons toestel hebben houdt niet eens een score bij, of slaat het in ieder geval niet op. Ik heb al wel een aantal spelletjes geprobeerd met DOSBox. Dat werkt op zich goed, alleen het geluid loopt niet 'synchroon' met het spel. Wel leuk om zo de oude spelletjes Paratrooper, Prince of Persia en Pacman e.d. weer eens te spelen :) Meer reacties blijven overigens welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenmk
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-05 21:28
lpdv74 schreef op zondag 12 september 2010 @ 23:34:
Bedankt voor de reacties. Werken Wolfenstein 3D en Jazz Jackrabbit wel goed? Volgens mij heb je daar ook de Alt-toets bij nodig en die hebben we niet op de N900... H[...]
Jazz Jackrabbit doet het prima, W3D heb ik niet geprobeerd, maar ik neem aan dat de toetsen wel gefixt zijn.

@Redsandro; Quake 3 heeft volgens mij wel hardware 3D ondersteuning. Openarena ook. En Kroll ook, ziet er ook erg goed uit, maar is niet echt briljant om te spelen.

Frogatto is ook ok, een klassieke Mario-achtige platform game, maar wel recent gemaakt, zoomt in en zo.

Verder draaien onder Nitdroid spellen als Asphalt 5 en Nova ook prima (maar dat is natuurlijk een beetje valsspelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenjiBlade
Vrijdag middag even met de Swappiness en Page Clustering gespeeld en op respectievelijk 15 en 1 gezet. Verder heb ik ook even met de indexing settings gespeeld met Tracker CFG om zo de battery indexing e.d. uit te schakelen.
Vrijdag nacht opgeladen, zaterdag morgen rond 9 uur van de lader.

WiFi/GPRS standaard aan, muziek op tijdens boodschappen/fietsen, beetje chatten, wat apps updaten en wat sites bekijken.
Voorheen zou de accu binnen 6 a 7 uur zijn gedrained.
Kan rapporteren dat met de aanpassingen ik geen performance verlies heb geconstateerd en pas rond 10 uur smorgens op zondag moest de N900 weer aan de lader.

Nice truuc om battery life te verlengen. :D

Ben nu aan het kijken hoe lang die mee gaat als ik WLAN/GPRS uitschakel wanneer die niet nodig is enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
@Genjiblade:
zou je eens kunnen uitleggen hoe je de indexing settings hebt aangepast? Swappiness en page cluster aanpassingen hebben bij mij wel iets verschil gemaakt in batterijverbruik, maar nog niet zo heel erg veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
Ik heb ook het idee dat de batterij langer meegaat (swappiness 30 en page 1). Maar wat het meeste energie kost is toch g3: deze vakantie had ik de telefoon op g2 staan en toen ging de batterij veel langer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenjiBlade
@Hmtsjmftsch

Was inderdaad een beetje zoeken, op de maemo forums had ik uiteindelijk dezelfde settings gepakt van een gebruiker die gewoon screens had gepost van zijn settings, die lijken het nu dus aardig goed te doen.

Zowieso, mocht je dat nog niet hebben gedaan, tracker cfg installen (apt-get install tracker-cfg)

link: http://talk.maemo.org/showthread.php?t=61679&page=3
4e post van ivnvir heeft de screens

Ik ga denk ik wel ietwat meer lezen over indexing zelf en misschien zelf wat aanpassen, ik heb namelijk het gevoel dat daar wat meer getweakt kan worden.

[ Voor 9% gewijzigd door GenjiBlade op 13-09-2010 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lpdv74 schreef op zondag 12 september 2010 @ 23:34:
Werken Wolfenstein 3D en Jazz Jackrabbit wel goed? Volgens mij heb je daar ook de Alt-toets bij nodig en die hebben we niet op de N900... Het aantal beschikbare spelletjes voor de N900 valt me wel een beetje tegen. Meer reacties blijven overigens welkom.
Er is ook de mogelijkheid om online spelletjes te spelen bv.:
http://www.terrypaton.com/pinball/
Een tijdje geleden heb ik iets gepost over de game gripper voor de N900. Het is misschien wel iets voor de doorgewinterde gamer:
http://www.game-gripper.eu/buy_n900.aspx
http://nokiaexperts.com/review-game-gripper-nokia-n900/

Zen Bound is wel een aparte game. Is mooi gemaakt. Mario Kart speel ik ook weleens. Is leuk dat het kan op de N900.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
@ Genjiblade:
Thanks! Ik zal er vanavond eens mee gaan stoeien. Benieuwd wat er uit te halen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Welke manier hebben jullie om vanaf je telefoon draadloos bestanden van je computer binnen te halen?

Normaal doe ik altijd rsync of sshfs, maar ik heb steeds vaker de behoefte om even makkelijk snel (via GUI) een filmpje van mijn server te kopiëren zonder getiep op de terminal.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenjiBlade
@Redsandro

Meestal doe ik dat alleen als ik op kantoor zit of in de trein, dus, downloaden vanaf mijn eigen server via MicroB.
Apache + Filezilla + Portforwarding doet wonderen alleen is het alles behalve WLAN snel.
Als ik naast mn server zit dan voldoet de USB kabel prima, veel sneller en laad dan gelijk een beetje bij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James RB
Sando schreef op maandag 13 september 2010 @ 14:10:
Welke manier hebben jullie om vanaf je telefoon draadloos bestanden van je computer binnen te halen?

Normaal doe ik altijd rsync of sshfs, maar ik heb steeds vaker de behoefte om even makkelijk snel (via GUI) een filmpje van mijn server te kopiëren zonder getiep op de terminal.
Via Windows Mediaplayer kun je je N900 als vertrouwd apparaat instellen, dan kun je in de mappen Mijn afbeeldingen, Mijn videos en Mijn muziek komen van je pc, direct vanuit Bestandsbeheer op je N900 of de standaard mediaspeler.

Edit: Dit werkt alleen als je op je thuisnetwerk zit.

[ Voor 4% gewijzigd door James RB op 13-09-2010 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
lpdv74 schreef op maandag 13 september 2010 @ 15:30:
[...]

Via Windows Mediaplayer kun je je N900 als vertrouwd apparaat instellen, dan kun je in de mappen Mijn afbeeldingen, Mijn videos en Mijn muziek komen van je pc, direct vanuit Bestandsbeheer op je N900 of de standaard mediaspeler.

Edit: Dit werkt alleen als je op je thuisnetwerk zit.
Kan dit ook met andere mappen? Ik weet dat zaken zoals media gedeeld kunnen worden met de mediaspeler. Maar ik wil gedeelde mappen als netwerk-share kunnen benaderen via mijn telefoon. Ik kan me herinneren dat een map op mijn laptop zichtbaar was, toen beide in het netwerk actief waren.

Moet het dus via delen van media via WMP (windows media player), of kan het ook met gedeelde mappen via de verkenner? Ik maak gebruik van windows 7.

vrede in rust

Pagina: 1 ... 87 ... 118 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden horen in [ABO] Nokia N900 Levertijden en Abonnementen topic.