Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorosMyrddin
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-09 15:59

MorosMyrddin

Zet die Ploat af !!

@HJHiaatje, ik zou toch eens kijken om Sygic 9 te installeren, of de 10 maar ik al slechte ervaring met de 10 gelezen. ik ga hier wel niet vertellen hoe je er aangeraakt... maar ik geloof dat kopen €60 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Sando schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 18:55:
[...]

Ja dat vind ik ook wel een beetje eng, mijn N96 had een 'gewone' plug voor de adapter, en die mis ik wel een beetje. Ik plug die foon toch minstens 4 keer per dag aan de stroom gewoon omdat het kan en ik niet op straat zonder wil komen te zitten, en dan vraag ik me wel eens af of die connectie het over een jaar ook nog doet.

Ik heb gewoon lekker alles aan, wifi, bluetooth, tig accounts, scherm gewoon op 4 of 5. Dan moet je ook zonder overdrijven toch minstens drie maal per dag opladen hoor! Die usb/stroom poort zit dan ook vet irritant, die had ik liever aan de onderkant gezien. Als ik thuis ben zit er een kabel aan.

Wat trouwens echt slecht lijkt te zijn: de frontcamera. Maar die wordt nergens voor gebruikt. :P
Valt mee hoor die cam, voor beetje skypen werkt het prima.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@novec
De reactie van die medewerker verbaasd me niet. Wanneer je zoiets hier verteld, kan je niet anders verwachten dan al die bovenstaande reacties.
Ik heb de n900 inmiddels bijna een jaar en was totaal niet bekend met linux. Er is een nieuwe wereld voor me open gegaan. Ik wil echt niet meer terug naar symbian en mijn vorige nokia: de n95 8gb. Ik las hier ergens een opmerking over dat symbian gebruikersvrienderlijker zou zijn dan maemo. Nou die mening deel ik totaal niet. Deze telefoon is zo gebruikersvriendelijk als maar wat. Of je nou een ervaren linux gebruiker bent of nog onervaren: je kan er zo mee overweg. Ik geef toe dat als je puur een zakelijke gebruiker bent, er betere alternatieven zijn. De n900 is een internettablet met een toegevoegde belfunctie. Dat wordt weleens vergeten. Het is een van of misschien wel de meest interessantste telefoon die er op het op het moment is. Ikzelf denk dat ie uniek is in zijn soort. Het is echt ongelofelijk wat er allemaal mogelijk is met deze telefoon en wat er door de ontwikkelaars allemaal mee wordt gedaan.
Voor het grotere publiek is die niet bedoeld vandaar die reactie van de medewerker. Hij weet er niet genoeg over. Ik kan natuurlijk niet beoordelen wat voor soort gebruiker je bent maar spijt zal je volgens mij niet krijgen van de n900. Op dit forum en op de verschillende andere n900 forums wordt je goed geholpen mocht je ergens problemen mee hebben.
In ieder geval succes met je keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tahomas
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-02 10:32
Ik heb helaas niet zulke goede ervaringen met de n900.
Eerst viel hij uit en ging hij niet meer aan, de reparatie kostte me 175 euro. Nu valt de harde schijf steeds weg, dan kan ik mijn smsjes niet meer lezen en mijn muziek niet meer bereiken, en niks meer installeren.
Ook gaat de batterij steeds na 2 uur op, terwijl wifi, 3g en alles gewoon uit staan en de n900 in mijn broekzak zit.

Ik heb diverse klachten hier gelezen over de n900, ook met de harde schijf, en er wordt nogal snel overheen gelezen, maar bij de nokia service point zeiden ze dat de problemen zich opstapelen met dat toestel. En dat terwijl er echt heel weinig verkocht zijn, relatief gezien.

Denk dus na voor je er eentje aanschaft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorosMyrddin

MorosMyrddin

Zet die Ploat af !!

blijkbaar is de N900 niet meer tekoop via de officiële webstore van Nokia US ... nu de N8 uit komt moet de N900 schuiven...

op het eerste zicht was dit oud nieuws, mijn excuses !!
hij is terug tekoop

[ Voor 26% gewijzigd door MorosMyrddin op 27-08-2010 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2010 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:16
@Tahomas:

De N900 heeft geen harde schijf. Wel een groot stuk flash geheugen. Als je het aandurft kun je proberen dat te flashen, dat helpt misschien.

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tahomas
citruspers schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 22:20:
@Tahomas:

De N900 heeft geen harde schijf. Wel een groot stuk flash geheugen. Als je het aandurft kun je proberen dat te flashen, dat helpt misschien.
Ok, heel erg bedankt. Ik ga het proberen. Al denk ik niet dat het helpt. Vorige keer bleef de muziek en zo er gewoon op staan toen ik hem naar PR 1.2 flashte, en dat is juist het gedeelte wat bij mij kapot is.

[ Voor 21% gewijzigd door tahomas op 27-08-2010 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@tahomas
Natuurlijk is het vervelend voor je dat je problemen hebt met je n900.
Een tijdje geleden las ik echter een bericht van je dat je telefoon overclocked hebt tot 900 Mhz en dat je je telefoon onder je kussen tijdens je slaap per ongeluk had laten aanstaan.
De telefoon is toen overhit geraakt.
Overclocken is en blijft voor eigen risico en al helemaal als die overhit raakt door zo'n vervelende situatie.
Ikzelf heb hem inmiddels al een geruime tijd overclocked naar 800 Mhz en totaal geen problemen gehad. Alleen maar voordelen.
Op de site(handleiding over overclocken)die ik hier onlangs postte en nu in de startpost opgenomen is, staat ook dat overclocken tot 800 Mhz relatief safe is.
Veel succes met flashen. Ik hoop dat daardoor je problemen worden opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
@Tahomas: Er zijn 2 images die je moet flashen. Eentje voor de kernel/rootFS, en eentje voor de MMC. De laatste heet de fiasco image geloof ik.

Lees goed de instructies, je moet ze in een bepaalde volgorde flashen, en de telefoon niet opnieuw opstarten tussendoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 22:46:
@tahomas
Natuurlijk is het vervelend voor je dat je problemen hebt met je n900.
Een tijdje geleden las ik echter een bericht van je dat je telefoon overclocked hebt tot 900 Mhz en dat je je telefoon onder je kussen tijdens je slaap per ongeluk had laten aanstaan.
De telefoon is toen overhit geraakt.
Als dit waar is dan blijkt toch maar weer eens hoe roddels en verhalen over de slechte kwaliteit van de n900 de wereld inkomen.

Ik vind de n900 ook zeer gebruiksvriendelijk. En ik denk dat je hier eerder berichten zult zien van mensen die problemen hebben met hun n900 en een oplossing zoeken dan van de gebruikers die geen enkel probleem met hun telefoon hebben. Dus of je hier iets van af kunt lezen betwijfel ik ten zeerste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 20:57:
Ik las hier ergens een opmerking over dat symbian gebruikersvrienderlijker zou zijn dan maemo. Nou die mening deel ik totaal niet. Deze telefoon is zo gebruikersvriendelijk als maar wat. Of je nou een ervaren linux gebruiker bent of nog onervaren: je kan er zo mee overweg. Ik geef toe dat als je puur een zakelijke gebruiker bent, er betere alternatieven zijn. De n900 is een internettablet met een toegevoegde belfunctie. Dat wordt weleens vergeten. Het is een van of misschien wel de meest interessantste telefoon die er op het op het moment is. Ikzelf denk dat ie uniek is in zijn soort. Het is echt ongelofelijk wat er allemaal mogelijk is met deze telefoon en wat er door de ontwikkelaars allemaal mee wordt gedaan.
Voor het grotere publiek is die niet bedoeld vandaar die reactie van de medewerker. Hij weet er niet genoeg over. Ik kan natuurlijk niet beoordelen wat voor soort gebruiker je bent maar spijt zal je volgens mij niet krijgen van de n900. Op dit forum en op de verschillende andere n900 forums wordt je goed geholpen mocht je ergens problemen mee hebben.
In ieder geval succes met je keuze.
Ik denk dat ik degene ben die zei dat Symbian gebruiksvriendelijker was dan maemo. In feite klopt dat niet. Alleen kun je by Symbian minder instellen en maak je bij Maemo wel eens gebruik van de terminal, dat heeft symbian niet. Dat maakt Symbian vrienelijker om te beginnen, Maemo kan wat meer afschrikken, maar wat pure gebruiksvriendelijkheid betreft heeft maemo wat mij betreft een streepje voor.
Ik denk dat je spijt krijgt als:
1. je telefoon voor jou moet nadenken (kies een iPhone)
2. je verwacht dat je telefoon zomaar alles kan/doet met 1 klik (dat bestaat niet)

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trestry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-10 21:22
Ik heb een twee erg vreemde problemen met mijn N900. Allereerst de FM-transmitter. Die werkte voor mij altijd uitstkend. Kon de N900 op zo'n 2 tot 3 meter van de radio leggen en hij werkte uitstekend. Helaas werkt hij tegenwoordig niet meer goed. Ik moet de N900 nu met de bovenkant tegen de antenne van de radio houden. Ik hoor dan heel zacht door het geruis heen mijn muziek. Ik heb m'n N900 geflashed maar het probleem was hier niet mee opgelost. Een hardware probleem lijkt me, maar het is zo vreemd dat de transmitter nog wel een beetje werkt.

Sinds vanochtend heb ik nog een ander probleem met m'n N900. Het scherm wordt soms na een paar seconden zonder reden zwart. Ik moet dan 2x het unlock-schuifje voordat m'n scherm weer werkt. Het uitschuiven van het toetsenbord werkt dan ook niet. Ook bij dit probleem leek flashen mij de beste oplossing. Helaas is dit probleem niet opgelost met flashen. Ik kan me haast niet voorstellen dat ook dit een hardware probleem is, maar als flashen geen oplossing bied, dan moet het haast wel niet?

Vooral het laatste probleem is erg vervelend. Tijdens het schrijven van dit bericht is het scherm 16x zwart geworden. Ik denk er over na om m'n N900 terug te sturen in de hoop dat ze hem kunnen repareren. Hoewel de N900 wel is overgeclockt, neem ik aan dat dit onder de fabrieksgarantie valt. Is het mogelijk om te zien of een N900 ooit is overgeclockt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
ff wat anders nu hoor, eh jah wat eigenlijk? Ojha hier stabiel op 1150mhz! :P

Verder heb ik pas geinvesteerd in een usb autolader, Brodit Proclip en een Brodit Passive Holder (wat een geweldig goed spul is dat! d:)b ) telefoon dient nu als main navigatie en mediacenter, muziek over de FM transmitter! :>
En de mijne is waterbestendig blijkbaar! >:) Voor 1/3 in bad geflikkerd toen ik lag te internetten :+ Even op de airco en weer zonder problemen door! *O*

Oh, en over service ben ik ook erg te spreken: toen ik net mijn eerste N900 had ontdekte (zeikerd dat ik ben :$ ) 2 heel super onopvallende dode/luie pixels. Mee terug gegaan naar de shop en kon een uur later een nieuwe ophalen! :Y

[ Voor 49% gewijzigd door warhamstr op 28-08-2010 00:50 ]

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 23:51:
[...]

Als dit waar is dan blijkt toch maar weer eens hoe roddels en verhalen over de slechte kwaliteit van de n900 de wereld inkomen.
Dat bericht kan je lezen op pagina 311 van dit forum:

Nokia N900 Smartphone Internet tablet

Of zijn problemen daardoor komen, weet ik natuurlijk niet, maar het zou wel daarmee te maken kunnen hebben.
Ik hoop dat een volledige flash voor hem een oplossing biedt en het probleem niet hardwarematig is.
Nas T schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 23:52:
[...]

Ik denk dat ik degene ben die zei dat Symbian gebruiksvriendelijker was dan maemo. In feite klopt dat niet. Alleen kun je by Symbian minder instellen en maak je bij Maemo wel eens gebruik van de terminal, dat heeft symbian niet. Dat maakt Symbian vrienelijker om te beginnen, Maemo kan wat meer afschrikken, maar wat pure gebruiksvriendelijkheid betreft heeft maemo wat mij betreft een streepje voor.
Ik denk dat je spijt krijgt als:
1. je telefoon voor jou moet nadenken (kies een iPhone)
2. je verwacht dat je telefoon zomaar alles kan/doet met 1 klik (dat bestaat niet)
Ok, ben het met je eens.
Ik kan me wel vinden in wat je schrijft over spijt krijgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friendlyfiend
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-12-2020
@Novec, gewoon kopen. Een beul, deze telefoon _/-\o_ . Ik heb hem al laten vallen, 3x (waaronder 1x vanaf zolder, ongeveer 5 meter hoogte), 1x tijdens afwassen op nat aanrecht laten liggen (per ongeluk). ff op de kachel en klaar.

En niks aan het handje! Alles loopt als een trein.

En als er software matig iets is kun je deze mannen hierboven alles vragen en de oplossing komt vanzelf. Ideaal toch? (eerst wel zelf ff lezen en proberen natuurlijk O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny1001
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-07 22:39
@n_user, ik loop er al een tijd rond te draaien, ik kan hem werkelijk nergens testen(alle winkels vervangen hunh opladers/hebben probleem met stroom/blabla.
Ik heb er tot nu toe veel goeds maar ook veel slechts over gelezen. en met de volgende zin ben ik het (uit onwetendheid?) niet eens
"Of je nou een ervaren linux gebruiker bent of nog onervaren: je kan er zo mee overweg"

Als ik niet weet wat flashen is, als ik een kernel niet ken, 0.0 van programmeren ken, als hij 2de hands is en ik heb last van een dode pixel, waar moet ik als Belg lopen, of ik heb last van spontane reboots, of ik wil (dual)booten met android. Als ik het iphone lockscreen wil, maar de htc sense-achtige layout; kan dit? Voor zover ik weet kan sms'n in portrait nog niet. Zit er geen sensor in die registreert hoe jij de telefoon houdt? Ik dacht van wel, waarom heb ik dan de indruk dat de telefoon er niet op reageert?
Als ik wil overclocken, hoe doe ik dat? Wat/wanneer is te heet/niet goed(wrs krijgt hij vanzelf wel vastlopers of reboots? Als hij niet stabiel loopt, hoe clock ik hem terug?
Wordt de N9 niet de geupgrade versie?
Als ik dat allemaal bedenk, is het dan een telefoon voor mij?
En trust me, ik zoek lees youtube elke dag naar het ding.
(ik moet niet op elke vraag n antwoord:))

En dan zwijg ik maar nog over wat allemaal aan programmeertaal hier gecopy-past'ed wordt.
Die dingen houden me wel tegen om 1 te scoren. iOS en android klik je op de app, en hij download het, maar hoe gaat het met de N900...
sommigen draaien op 600mhz niet stabiel, anderen trekken het over de 1.1ghz.
Ik ben zeker dat ik met een android overweg zou kunnen
Misschien ben ik nog te groen onder de neus...

(dan spreek ik nog niet over de batterij en de manier om te zoomen, waar ik wrs wel mee zou kunnen leven)
@ moros, van waar ben je?

[ Voor 7% gewijzigd door Kenny1001 op 28-08-2010 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James RB
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-02-2024
Kenny1001 schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 15:45:
@n_user, ik loop er al een tijd rond te draaien, ik kan hem werkelijk nergens testen(alle winkels vervangen hunh opladers/hebben probleem met stroom/blabla.
Ik heb er tot nu toe veel goeds maar ook veel slechts over gelezen. en met de volgende zin ben ik het (uit onwetendheid?) niet eens
"Of je nou een ervaren linux gebruiker bent of nog onervaren: je kan er zo mee overweg"

Als ik niet weet wat flashen is, als ik een kernel niet ken, 0.0 van programmeren ken, als hij 2de hands is en ik heb last van een dode pixel, waar moet ik als Belg lopen, of ik heb last van spontane reboots, of ik wil (dual)booten met android. Als ik het iphone lockscreen wil, maar de htc sense-achtige layout; kan dit? Voor zover ik weet kan sms'n in portrait nog niet. Zit er geen sensor in die registreert hoe jij de telefoon houdt? Ik dacht van wel, waarom heb ik dan de indruk dat de telefoon er niet op reageert?
Als ik wil overclocken, hoe doe ik dat? Wat/wanneer is te heet/niet goed(wrs krijgt hij vanzelf wel vastlopers of reboots? Als hij niet stabiel loopt, hoe clock ik hem terug?
Wordt de N9 niet de geupgrade versie?
Als ik dat allemaal bedenk, is het dan een telefoon voor mij?
En trust me, ik zoek lees youtube elke dag naar het ding.
(ik moet niet op elke vraag n antwoord:))

En dan zwijg ik maar nog over wat allemaal aan programmeertaal hier gecopy-past'ed wordt.
Die dingen houden me wel tegen om 1 te scoren. iOS en android klik je op de app, en hij download het, maar hoe gaat het met de N900...
sommigen draaien op 600mhz niet stabiel, anderen trekken het over de 1.1ghz.
Ik ben zeker dat ik met een android overweg zou kunnen
Misschien ben ik nog te groen onder de neus...

(dan spreek ik nog niet over de batterij en de manier om te zoomen, waar ik wrs wel mee zou kunnen leven)
@ moros, van waar ben je?
Als ik er even op mag reageren: ten eerste zou ik zeggen, bij twijfel niet doen. Kies een toestel dat je aanspreekt en bij je past.
Verder ben ik ook als een totale linux noob met dit toestel begonnen, en velen hier met mij. Flashen is iets wat ook bij een HTC en andere toestellen af en toe moet gebeuren als er een update uitkomt. Met de Nokia Software Updater is dat heel simpel, en anders kun je hier genoeg aanwijzingen vinden/vragen. Verder heeft de N900 inderdaad vanuit de doos een aantal beperkingen, sms'en in portrait modus kan niet standaard. Maar als je een paar repositories toevoegt aan je "Toepassingsbeheer" zijn er talloze applicaties en tooltjes te vinden en simpel te installeren die het leven met de N900 erg aangenaam maken. Hoe en wat gaat zowat dit hele topic over, er is ook genoeg te vinden over het overklokken, hoewel je daar beter niet mee kunt beginnen als je niet vertrouwd bent met het toestel. Bovendien is de N900 voor mij snel genoeg zoals ie is. En je kunt natuurlijk altijd vragen als er iets niet duidelijk is. En als je een beetje affiniteit hebt met computers e.d. leer je spelenderwijs Linux wel een beetje kennen. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorosMyrddin

MorosMyrddin

Zet die Ploat af !!

@Kenny1001
als eerstes je laatste vraag : ik ben van Oostende, en toch geregeld ook te vinden in Gent (namelijk student Toegepaste informatica aan de Hogent), ik kocht de N900 in NY bij Nokia zelf omdat die nergens te vinden was. In Belgie is die te vinden bij de meeste telefoon handelaars, en bij media markt kun je hem testen.

Nu als ik jouw hoor dan zou ik niet gaan voor de N900, niet omdat het moeilijk is of niet degelijk, gewoon omdat je iets te negatief overkomt om eens wat nieuws te leren. als je een simpel toestel wilt die jouw laat bellen, sms'en en nu en dan op het internet laat gaan, dan zou ik gaan voor een gesloten toestel zoals de iPhone.

je mag ook niet vergeten dat er meer mensen komen met problemen om een oplossing te zoeken, dan mensen die komen zeggen dat die goed is... de problemen worden dus serieus uitvergroot.

maar kijk ik kon ook niet werken met Linux, nooit gedaan, en nooit nodig gehad,(oké nu wel op school...) toch stopte het me niet om dit toestel aan te schaffen, ik was onmiddellijk verkocht wanneer ik de N900 zag. Ik heb nogal graag controle over wat ik wil, zeker als ik een gsm koop van tegen de €500.
en ik loop niet graag mee met de groep iPhone/Android fanboys

Maar je zit hier op een forum vol met tweakers en freaks (sorry voor de beledigden ;) ) en wij proberen overal alles uit te persen. en met de N900 lukt dit zeer aardig.
Maar de N900 is wel een volwaardige toestel, al die tweaks en die codeer taal of beter "script taal" heb je niet nodig.

programma's installeren gaat via de ingebouwd toepassings-beheerder, en werkt goed (er bestaat wel een betere app)
Sms gaat zeer goed, en bestaat nu ook in portrait mode via een app
de N900 is een internet tablet met gsm functies, en dat mag je wel niet vergeten !
op de eerste plaats gebruik je hem in landscape mode, en dat werkt zeer prettig.
de sensor werkt ook goed, en werkt bij de meeste zaken wel. maar het toestel blijft bedoeld voor landscape mode (zie ook het logo van Nokia)
Office zaken werkt nu ook, aanpassen van word, excel en powerpoint.
Email gaat zoals het moet,
Sygic navigatie is super handig. FM zender en ontvanger.
de Integratie van msn, facebook, mail, google, skype,... met je contacten is naadloos en het beste wat ik ooit tegen kwam.
ik heb ook nog nooit moeten flashen, maar voor zover ik overlees is het simpel.
de screenlock van de iPhone is aanwezig, maar die gebruik ik nooit, gewoon men toestel uitschuiven en die is aan.
overclocken is niet nodig, ik heb er lang mee gewacht,en ik draai nu op 850 Mhz stabiel, meer heb ik niet geprobeerd. wanneer die reboot, of als ik die gewoon uitzet dan gata die automatisch naar de standaard clock, ik kan ook gewoon via een button klikken om die te overclocken of niet.. zo simpel als een app starten, alle instellingen eenmaal hebt gezet wel te verstaan.

de N9 is inderdaad de opvolger van de N900, en zal waarschijnlijk draaien op Meego (upgrade van maemo)
maar dit is dus ook vooral als internet tablet bedoeld.

Als je een nokia wil zoals de iPhone dan is de N8 meer van toepassing

ps: sorry voor de schrijf fouten, direct eens overlezen

[ Voor 12% gewijzigd door MorosMyrddin op 28-08-2010 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typ1
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09-2022
nvt

[ Voor 97% gewijzigd door Typ1 op 28-08-2010 23:22 . Reden: opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

We tiepen met zijn allen altijd sudo gainroot, maar ik ontdekte per ongeluk dat gewoon root ook kan.
Kan dat in PR1.2 altijd al, of komt dat ook door de package chroot?

(root heeft alleen een vervelendere prompt itt gainroot.)

-edit-

Volgens mij is root van root:staff en gainroot van root:root

Maar dan nog.. zit die er ook standaard al op? Weet iemand dat? Geen zin om vanilla te flashen alleen om er achter te komen. :P

Ik gebruik vaak locate (en updatedb), maar die bestaat niet op de N900, dus hier een truukje om iets soortgelijks te maken:
code:
1
2
3
4
5
6
~ $ root
[...]
Nokia-N900:~# echo find / -path '/home/opt/' -o -print \> /home/user/update.db > /usr/local/bin/updatedb
Nokia-N900:~# chmod +x /usr/local/bin/updatedb
Nokia-N900:~# echo cat /home/user/update.db \| grep \$1 > /usr/local/bin/locate 
Nokia-N900:~# chmod +x /usr/local/bin/locate
:)
exclusief /home/opt want die is het zelfde als /opt

Voorbeeldje:
code:
1
2
3
4
Nokia-N900:~# locate mediatomb.conf
/home/user/.mediatomb/config.xml
/root/.mediatomb/config.xml
Nokia-N900:~#

Een punt is als een vraagteken in Windows

[ Voor 75% gewijzigd door Sando op 29-08-2010 06:19 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kenny1001 schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 15:45:
@Kenny1001
Ik wil met die zin benadrukken dat de n900 gebruikersvriendelijk is. Ikzelf ben heel toevallig aan het toestel gekomen en wist er werkelijk helemaal niets vanaf, maar ik kon er meteen mee overweg. Natuurlijk is het zo dat wanneer je al ervaren bent als linux gebruiker en aan dit toestel begint, je een streepje voor hebt. Maar al doende leert men. Ik wil in ieder geval voorlopig (heb hem inmiddels bijna een jaar en het toestel verveeld me nog steeds niet) niets anders, terwijl ik niet eens de maximale mogelijkheden uit dit geweldige toestel haal. Ik vind het leuk om al de berichten daarover, hier en elders, te lezen.
@lpdv74 en @MorosMyrddin hebben al een heleboel vragen van je beantwoord. :) Zij zijn ook als onervaren gebruikers van linux begonnen en ik lees dat ze goed uit de voeten kunnen met dit toestel.
Wanneer ik je bericht lees, merk ik wel dat dit toestel je intrigeert. Tegenwoordig heb je een grote keuze maar het is wel veel van hetzelfde. Ik vind dat niet van de n900. De mogelijkheden ermee zijn immens. Hij is niet voor niets zo populair bij de ontwikkelaars. Nu wordt ie weer gebruikt voor gezichtsherkenning.
In ieder geval succes met je keuze. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sando schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 03:07:
[small]We tiepen met zijn allen altijd sudo gainroot, maar ik ontdekte per ongeluk dat gewoon root ook kan.
Kan dat in PR1.2 altijd al, of komt dat ook door de package chroot?

(root heeft alleen een vervelendere prompt itt gainroot.)
Dat komt inderdaad door chroot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
Ik heb vandaag Windows 95 draaiend gekregen via DosBox, omdat het kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 03:28:
[...]

@Kenny1001
Ik wil met die zin benadrukken dat de n900 gebruikersvriendelijk is. Ikzelf ben heel toevallig aan het toestel gekomen en wist er werkelijk helemaal niets vanaf, maar ik kon er meteen mee overweg.
Mijn ervaring met gebruiksvriendelijkheid:
Stel, je hebt de n900 en je laat hem voor het eerst zien aan je vriendin (die niet echt elektronica-minded is).
Zo ik dus ook, het resultaat:
Ik: "als je hier op klikt dan...ow, je hebt het al. en als je...owwwkeee...en dan....ja, juist, daarop".

Kortom, wat er al op zit werkt intuïtief. Je kunt exotische dingen doen, daardoor wordt het moeilijker, maar daarvoor heb je bijvoorbeeld dit topic (hint, hint, hint)

@warhamstr: hoe heb je win95 werkend? maemoworld.nl zit @er oe wachten, denk ik...

[ Voor 5% gewijzigd door Nas T op 29-08-2010 23:49 ]

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James RB
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-02-2024
Nas T schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 23:48:
[...]

@warhamstr: hoe heb je win95 werkend? maemoworld.nl zit @er oe wachten, denk ik...
Ik ben een halfjaar geleden ook al eens aan het stoeien geweest met DOSBox. Windows 95 erop gehad, maar dat werkt zooo traag dat het niet leuk is. Hoe te installeren? Gewoon een map aanmaken op je N900, je installatiefiles erin gooien en mounten in DOSBox. Dan kun je op de "normale" manier installeren. Ik heb Windows 3.11 er nog wel op staan, voor de lol. En ik speel er nog wel eens oude dos-spelletjes op. Heb ook een bluetooth toetsenbordje werkend gekregen op de N900, een tutorial ervoor staat elders in dit topic. Have fun! :)

[ Voor 23% gewijzigd door James RB op 30-08-2010 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-09 15:32
Mijn mobiel start niet meer op :( Hij blijft hangen op een wit Nokia scherm met een brandend wit lampje. Ik moet op dat moment de batterij er uit halen om hem te herstarten. Heb enkele dagen voor dit gebeurde wat (zeer!) lichte waterschade gehad dus vermoed dat het hierdoor komt, is zoiets nog te laten repareren? Het vreemde is dat het toestel flashen (met U ingedrukt + USB opstarten) wel nog gewoon lukt, maar helaas geen effect heeft.

Heb ook een 'accu lader' gebruikt toen m'n N900 van het weekend leeg was maar dat bleek niet echt goed te laden, vraag me af of daardoor de batterij niet gewoon te zwak is geworden oid... Helaas heb ik hier geen andere accu om dit te testen, iemand enig idee wat ik hier het beste mee zou kunnen doen? Heb al gezocht naar Nokia Service Punten in regio Eindhoven maar die zitten hier allemaal bij providers of bedrijven gericht op de zakelijke markt en ik heb mijn toestel rechtstreeks van Nokia gekocht.

Iemand wellicht nog advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeetje
Wat een reacties!! :)
Bedankt natuurlijk.
Ik heb vrijdag mijn N900 opgehaald. Via marktplaats, 2 maanden oud en € 300,= Incluisef hoesje en ophang systeem voor in de auto.
Allemaal niet zo gek dus.
Ik ben wel geschrokken van de overvloed van reacties. Via andere sites is men overigens negatiever dan hier.
Nu, na een weekeinde zelf met het apparaat gespeeld te hebben begin ik veel opmerkingen ook te begrijpen.
Het is inderdaad en fantastisch toestel. Eerder een Tablet dan een telefoon. En dat zocht ik nu juist!
Zeer gebruikersvriendelijk en intuitief. De mogelijkheden lijken onbegrenst en ik zal er nog veel op kunnen 'pielen'
Maar ...................................
Ik kan thuis perfect via Wlan internetten maar zodra ik buiten de deur kom pakt mijn Vodafone Abbonement hem niet. Ergo Vodafone GPRS wordt niet herkend.
Er is veel geklaag op internet hierover. Men vindt het vooral belachelijk dat Vodafone dit probleem niet ondersteund en dat lijkt me een terechte vaststelling.
Oplossingen zie ik echter weinig voorbij komen.
Daarom dus toch maar weer een vraag:
Hoe kan ik mijn toegangspunt invullen of een extra toegangspunt toevoegen en die configureren?
Wie heeft een duidelijke handleiding. Ik heb hem niet kunnen vinden op internet.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik weet niet of het wat is, maar zoek eens naar fAPN ik geloof dat je daarmee verbindingen kan toevoegen,

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 12:33:Ergo Vodafone GPRS wordt niet herkend.
Er is veel geklaag op internet hierover. Men vindt het vooral belachelijk dat Vodafone dit probleem niet ondersteund en dat lijkt me een terechte vaststelling.
Oplossingen zie ik echter weinig voorbij komen.
Daarom dus toch maar weer een vraag:
Hoe kan ik mijn toegangspunt invullen of een extra toegangspunt toevoegen en die configureren?
Wie heeft een duidelijke handleiding. Ik heb hem niet kunnen vinden op internet.

Alvast bedankt.
Allereerst, probeer het toestel in 'fabriekstoestand te krijgen, dmv een firmware flash
Vermoedelijk staan er nog 'restanten' in van het oude gebruik.

http://www.sygysweb.nl/ is een forum met véél kennis en uitleg, daar hebben ze ook DE flasher voor iedereen :)
REG heeft een perfect stukje software in elkaar gezet wat ik regelmatig gebruik.

http://www.sygysweb.nl/n900forum/viewtopic.php?f=9&t=512

probeer daarna je VF eens, want het zou direct moeten werken, nog nooit problemen mee gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob-bo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:17
Verwijderd schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 12:33:
maar zodra ik buiten de deur kom pakt mijn Vodafone Abbonement hem niet. Ergo Vodafone GPRS wordt niet herkend.
Ik herken het probleem helemaal niet. Ik heb Vodafone en heb niets speciaals hoeven doen om het werkend te krijgen.

Ben je met een schoon device begonnen? Dus heb je hem geflasht voordat je begon?

Staat bij settings/phone Network selection op Automatic en Network mode op 3G of GSM?

Als je op de desktop op het klokje klikt, kun je dan wel bij Internet connection Vodafone kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerdemon
  • Laatst online: 02-10 23:49
tahomas schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 21:50:
Ik heb helaas niet zulke goede ervaringen met de n900.
Eerst viel hij uit en ging hij niet meer aan, de reparatie kostte me 175 euro. Nu valt de harde schijf steeds weg, dan kan ik mijn smsjes niet meer lezen en mijn muziek niet meer bereiken, en niks meer installeren.
Ook gaat de batterij steeds na 2 uur op, terwijl wifi, 3g en alles gewoon uit staan en de n900 in mijn broekzak zit.

Ik heb diverse klachten hier gelezen over de n900, ook met de harde schijf, en er wordt nogal snel overheen gelezen, maar bij de nokia service point zeiden ze dat de problemen zich opstapelen met dat toestel. En dat terwijl er echt heel weinig verkocht zijn, relatief gezien.

Denk dus na voor je er eentje aanschaft!
Gast, waar heb jij het over? HDD? Problemen die zich opstapelen? 2 uur batt? 3G en Wifi uit wegens batterij?

Gevalletje PEBKAC misschien?

In mijn eigen ervaring heb ik nog nooit een meer degelijk toestel in mijn bezit gehad, wat iedere weersomstandigheid overleeft en al vaak gevallen is zonder krassen op het scherm of defecten te hebben.

Ook doet de batterij het een volle dag met Wifi + 3G gewoon aan, lkkr als video/muziek speler in de trein dankzij zijn 3.5mm jack plug die dankzij de Extra-Decoders package meer bestanden afspeelt dan de gemiddelde computer, en nog op een mooi scherm ook, inclusief stylus.

Maemo is al helemaal chill, als je ios/android/wmo ernaast houdt dan heb ik bij Maemo als enige het gevoel van: 'Ja, dit voelt goed aan en het doet precies wat en hoe ik het wil.

Groeten van een blije N900 eigenaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
PEBCAK :P :? Maar verder heb je wel gelijk klinkt als een gevalletje de ballen verstand er van hebben! ;)

[ Voor 81% gewijzigd door warhamstr op 30-08-2010 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJHiaatje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09-2024

HJHiaatje

SV Goud op Hattrick.org

Verwijderd schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 12:33:
Ik kan thuis perfect via Wlan internetten maar zodra ik buiten de deur kom pakt mijn Vodafone Abbonement hem niet. Ergo Vodafone GPRS wordt niet herkend.
Geen problemen hier met vodafone. Mijn toestel heb ik eerst nog even gebruikt met KPN en daarna pas vodafone (maandje opzegtermijn bij nummerbehoud). Beiden werken erg goed met de N900.

Ik geloof wel dat ik wat moest instellen voor Vodafone wat ik met wat pijn en moeite via de site van vodafone heb kunnen vinden. Ik zal je wat moeite besparen:
Verbindingsnaam: Vodafone GPRS (al zal elke naam voldoen)
Naam van toegangspunt: live.vodafone.com
gebruikersnaam: vodafone
wachtwoord: vodafone (geloof ik)

HJHiaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typ1
Als ik sommige apps wil downloaden via toepassingsbeheer krijg ik soms de melding dat het pakket niet compleet is:

Bij bv Extra-Decoders package krijg ik een melding: "ontbrekende toepassingspakketten: gstreamer0.10-plugins-bad-extra"

Die "met de hand" downloaden geeft een melding "is niet compatibel"

Wat doe ik hier fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
doe eerst eens apt-get update, en apt-get upgrade? Misschien heb je conflicterende versies uit andere repositories, zoals extras-testing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rob-bo schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 14:45:
[...]

Ik herken het probleem helemaal niet. Ik heb Vodafone en heb niets speciaals hoeven doen om het werkend te krijgen.

Ben je met een schoon device begonnen? Dus heb je hem geflasht voordat je begon?

Staat bij settings/phone Network selection op Automatic en Network mode op 3G of GSM?

Als je op de desktop op het klokje klikt, kun je dan wel bij Internet connection Vodafone kiezen?
Ik heb het Device zo schoon als mogelijk gemaakt maar wist niet of en hoe ik dit moest flashen. Wil dat nu alsnog doen maar de links in een paar andere mailtjes vewijzen naar een flash oplossing welke niet op mijn Windows 64bit draait. :'( Dat moet ik nog oplossen dus.
Als ik via klokje naar de internet connections ga staat vodafone GPRS er wel tussen maar hij blijft roepen "Geen Verbinding" Helaas dus

Op de instellingen met live.vodafone.nl inlog: vodafone en ww vodafone is volgens mij gewoon correct ingevuld

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2010 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typ1
citruspers schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 17:00:
doe eerst eens apt-get update, en apt-get upgrade? Misschien heb je conflicterende versies uit andere repositories, zoals extras-testing.
Gedaan, niet helemaal succesvol denk ik zo...
Afbeeldingslocatie: http://www.workalex.nl/images/Screenshot-20100830-172040.png

Downloaden van de Extra Dec. mislukt nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorosMyrddin

MorosMyrddin

Zet die Ploat af !!

sinds vandaag heb je normaal nu ook voor hotmail Exchange ActiveSync

maar ik krijg het niet werkend, ook op maemo.org is er niet direct iets te vinden.

ik krijg de melding dat mijn username, server of domain verkeerd is
de instellingen vond ik wel om maemo
Server: m.hotmail.com
Secure: enabled
User name: <full hotmail e-mail address>
Password: <password>
Domain: <blank>
en waren via http://www.liveside.net/m...-august-30-our-recap.aspx gevonden

is er iemand waar het wel lukt ?
[EDIT]
oké het ligt bij hotmail het probleem, net een mail gekregen van hen
To get Hotmail on-the-go, you recently tried to set up a service called ActiveSync from your mobile device.
We are really glad that you're interested, but we had so many sign-ups that we had to temporarily stop accepting new ones.
We're making constant improvements and we should be accepting new requests fairly soon. Please check the following website in about two weeks to see what's happening: http://windowslivehelp.co...62-4a92-86f2-9d5d52cc477d.
Thanks again for using Hotmail--we're really sorry about this delay.
Sincerely,
The Hotmail Team

[ Voor 34% gewijzigd door MorosMyrddin op 30-08-2010 17:36 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
@typ1: Volgens mij is je verbinding een beetje aan het falen, 10 bytes per seconde is al niet bepaald snel, en het compleet failen van 1 get hoort ook niet. Dat, of de servers van Nokia hebben het even erg druk. Probeer het eens over 3G?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typ1
citruspers schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 17:55:
@typ1: Volgens mij is je verbinding een beetje aan het falen, 10 bytes per seconde is al niet bepaald snel, en het compleet failen van 1 get hoort ook niet. Dat, of de servers van Nokia hebben het even erg druk. Probeer het eens over 3G?
Nou moet ik er wel ff bij zeggen dat die Ovi repo never nooit niet gewerkt heeft..
Net als software updates en nokia toepassingen... Altijd een time out..

[ Voor 7% gewijzigd door Typ1 op 30-08-2010 18:26 . Reden: info toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny1001
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-07 22:39
moros, kan je es een dm of mail ofzo sturen(ik vind het niet direct)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick V.
  • Laatst online: 12:52
Hotmail exchange werkt :) Vanaf 18:00 was het actief in Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Patrick V. schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 23:15:
Hotmail exchange werkt :) Vanaf 18:00 was het actief in Nederland
Nice! Zat er al een tijdje op te wachten.
Instellingen:
email adres: email@hotmail.com (of email@live.com)
gebruikersnaam: email@hotmail.com (of email@live.com)
domain: (leeg laten)
server: m.hotmail.com
ssl: ingeschakeld
poort: 443

Al lijkt het er niet op dat mijn contactpersonen gesynchroniseerd worden. Mail en agenda wel. Wel dus. Alleen niet zichtbaar in Hotmail maar wel in outlook...

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2010 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-10 18:30
Jammer dat meerdere exchange accounts niet ondersteund wordt. Heb mijn werk al gesynched met exchange.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nas T schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 23:48:
[...]

Mijn ervaring met gebruiksvriendelijkheid:
Stel, je hebt de n900 en je laat hem voor het eerst zien aan je vriendin (die niet echt elektronica-minded is).
Zo ik dus ook, het resultaat:
Ik: "als je hier op klikt dan...ow, je hebt het al. en als je...owwwkeee...en dan....ja, juist, daarop".

Kortom, wat er al op zit werkt intuïtief. Je kunt exotische dingen doen, daardoor wordt het moeilijker, maar daarvoor heb je bijvoorbeeld dit topic (hint, hint, hint)
Intuïtie, kan worden omschreven als een "ingeving", een vorm van "direct weten", zonder dat men dit beredeneerd heeft (bron:wikipedia).
Ja, je zou het zo kunnen omschrijven, die gebruikersvriendelijkheid van de n900.
Ik ben wel benieuwd hoe andere gebruikers (enkelen hebben zich al laten horen) de gebruikersvriendelijkheid ervaren van dit toestel. :)
Verwijderd schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 17:15:
[...]

Ik heb het Device zo schoon als mogelijk gemaakt maar wist niet of en hoe ik dit moest flashen. Wil dat nu alsnog doen maar de links in een paar andere mailtjes vewijzen naar een flash oplossing welke niet op mijn Windows 64bit draait. :'( Dat moet ik nog oplossen dus.
Mocht je geen computer met XP (32 bits) tot je beschikking hebben, is er nog een andere mogelijkheid om te flashen:
Je gaat naar: http://www.ubuntu.com/desktop/get-ubuntu/download en downnload de live cd. Je brandt die en doet hem in je dvd of cd speler van je pc als je die opstart. Nu start de live cd op. Je kan nu flashen vanuit ubuntu (met dank aan sygysweb.nl/n900forum/).

Er is nog een andere mogelijkheid die je vanaf je telefoon kan doen (iets minder rigoureus dan flashen) mits je de laatste firmware erop hebt staan:
Ga naar instellingen en klik daarop.
Klik nogmaals op instellingen.
Klik op alle gegevens wissen.
Mocht je besluiten om dit doen, ben er dan wel bewust van dat alle gebruikersgegevens van je telefoon worden gewist behalve je geïnstalleerde programma's. Dus maak van tevoren een backup van al je contacten en voor jou belangrijke gegevens op je geheugenkaartje en/of computer. Ik raad sowieso aan om dit ALTIJD te doen want er kan altijd wat misgaan!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-08 14:33
Verwijderd schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 23:39:
[...]

Nice! Zat er al een tijdje op te wachten.
Instellingen:
email adres: email@hotmail.com (of email@live.com)
gebruikersnaam: email@hotmail.com (of email@live.com)
domain: (leeg laten)
server: m.hotmail.com
ssl: ingeschakeld
poort: 443

Al lijkt het er niet op dat mijn contactpersonen gesynchroniseerd worden. Mail en agenda wel. Wel dus. Alleen niet zichtbaar in Hotmail maar wel in outlook...
Iedereen die dit nog moet gaan doen: LET OP! Ik heb het gisteravond ook even gedaan. Bij mij werden de contactgegevens wel gesynchroniseerd...met als gevolg dat ik in m'n telefoon nu heel veel telefoonnummers kwijt ben.

Ik had bij instellingen bij het veld: "bij conflicten:" ingevuld: "server voor laten gaan". Dus toen hij bij het synchroniseren een aantal dezelfde namen tegenkwam als in mijn contactlijst van m'n telefoon, gooide hij al die gegevens eruit en verving het alleen maar met het emailadres.
Ik zit nu dus met een hele hoop namen in mijn contactlijst, waarvan ik alleen het emailadres nog maar heb!!

Nog een kleine opmerking: verjaardagen die je hebt ingevuld bij de contactgegevens geeft hij bij Hotmail niet goed weer. M'n schoonvader is bijv. 2 september jarig, maar in de agenda van Hotmail staat ie op 1 september..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typ1
Verwijderd schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 06:00:
[...]

..........
Ik ben wel benieuwd hoe andere gebruikers (enkelen hebben zich al laten horen) de gebruikersvriendelijkheid ervaren van dit toestel. :)
.................

[...]
Ik vind de gebruiksvriendelijkheid van de N900 perfect! Heb nog niks gemist wat apps betreft.
Ik ben een kingsize Linux-noob, de laatste keer dat ik er wat mee gedaan had was Red Hat (versie steentijd)

Toen een tijdje terug m'n N900 dan ook voor het eerst (en laatst! in 2 maanden) vastliep bij het opstarten en er dus geflashed moest worden kneep ik hem wel even..
Ik moest toen heel hard aan m'n oude N95 8G denken waarbij ik altijd als de dood was dat tijdens het firmware updaten die bagger-connector los zou schieten :(

Maar niks was minder waar, met 2 vingers in m'n neus geflashed en klaar was klara..

Overclocken, leek me wel gaaf, gewoon omdat het kan, standaard snelheid is niks mis mee, maar het kan..
Als ik dan sommige post hier zag met die coole knoppen op de desktop waarmee je je snelheid kan kiezen dacht ik "COOL, wil ik ook" maar had ook een heel groot "jaja" gevoel..

Vorige week een "how to" gelezen die hier gepost was en binnen een uur had ik ook coole knoppen waarmee ik de snelheid kan instellen. Super dat het zo simpel kan..

Verder een klein probleempje gehad met email binnen halen maar dat loopt nu ook als een trein.
Als ik nu ook nog het time-out probleem van sommige repo's opgelost krijg ben ik helemaal happy :P

Ik vindt het een super apparaat, door de probleempjes die ik er mee gehad heb ben ik Maemo beter gaan begrijpen en de N900 nog meer gaan waarderen, waar ik eerder m'n mobiel weg moest brengen omdat er wat mee was doe ik het nu zelf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HwKok schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 07:56:
[...]

Iedereen die dit nog moet gaan doen: LET OP! Ik heb het gisteravond ook even gedaan. Bij mij werden de contactgegevens wel gesynchroniseerd...met als gevolg dat ik in m'n telefoon nu heel veel telefoonnummers kwijt ben.

Ik had bij instellingen bij het veld: "bij conflicten:" ingevuld: "server voor laten gaan". Dus toen hij bij het synchroniseren een aantal dezelfde namen tegenkwam als in mijn contactlijst van m'n telefoon, gooide hij al die gegevens eruit en verving het alleen maar met het emailadres.
Ik zit nu dus met een hele hoop namen in mijn contactlijst, waarvan ik alleen het emailadres nog maar heb!!

Nog een kleine opmerking: verjaardagen die je hebt ingevuld bij de contactgegevens geeft hij bij Hotmail niet goed weer. M'n schoonvader is bijv. 2 september jarig, maar in de agenda van Hotmail staat ie op 1 september..
Ik had dus 'telefoon voor laten gaan' geklikt (omdat ik al bang was voor daarvoor) en dat werkte perfect. Ik kreeg wel een aantal dubbele contacten in mijn lijst (volgens mij personen die ik zowel als hotmail als msn messenger contact had), maar dat waren er niet zo veel, dus die heb ik samen gevoegd op de N900 en nu is de N900 perfect gesynced met mijn outlook, messenger, skype, facebook, etc. :D
Sowieso even een backup van de contactlijst met OVI maken voordat je zoiets doet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er problemen bekend met het uitvallen van de micro Sd kaart?
Ik heb al diverse keren gehad dat mijn sd kaart niet aanspreekbaar was.
Wel weer na een reboot. Ook na flashen nog steeds hetzelfde probleem.
Opzich kon ik er wel mee leven, maar nu ik nitdroid wil proberen, loop ik vast om dat bij de boot mijn sd kaart niet wordt gevonden. installeren ging wel prima.

Ik kon hier op het forum nog niets er over vinden, een ook google had geen idee...

Misschien iemand hier? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Nu online

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Verwijderd schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 10:57:
Opzich kon ik er wel mee leven, maar nu ik nitdroid wil proberen, loop ik vast om dat bij de boot mijn sd kaart niet wordt gevonden. installeren ging wel prima.

Ik kon hier op het forum nog niets er over vinden, een ook google had geen idee...

Welke SD card gebruik je? Sommige doen wat moeilijk met NITDroid/N900 (Sandisk 4gb class2 bijvoorbeeld).

http://forum.nitdroid.com/index.php?topic=141.0 voor Sandisk sd kaartjes.

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gundogan schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 11:24:
[...]

Welke SD card gebruik je? Sommige doen wat moeilijk met NITDroid/N900 (Sandisk 4gb class2 bijvoorbeeld).

http://forum.nitdroid.com/index.php?topic=141.0 voor Sandisk sd kaartjes.
Ik gebruik een 8 gig uit mijn oude nokia 5800 het merk is ook nokia, en ik heb ook een 1 gig geprobeerd van nokia met dezelfde problemen.
Ik ga zo nog een keer met een derde kaartje proberen om dat uit te sluiten.

Tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-10 21:21
Verwijderd schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 11:46:
... Ik gebruik een 8 gig uit mijn oude nokia 5800 het merk is ook nokia ...
Deze gebruik ik ook dus ik betwijfel dat dat het probleem is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caelorum schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 12:29:
[...]

Deze gebruik ik ook dus ik betwijfel dat dat het probleem is :)
Okey, dat komt goed uit want het kaartje dat ik nog niet had geprobeerd is dus een Sandisk, daar begin ik dus niet eens aan.

Ik ben bang dat het aan mijn N900 ligt...balen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Android is toch ook Linux? Ik zou graag Android apps draaien in Maemo zonder te booten in Android :P
Die heeft zooo veeel mooie apps :P

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
Verwijderd schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 11:46:
[...]

Ik gebruik een 8 gig uit mijn oude nokia 5800 het merk is ook nokia, en ik heb ook een 1 gig geprobeerd van nokia met dezelfde problemen.
Ik ga zo nog een keer met een derde kaartje proberen om dat uit te sluiten.

Tnx
Heb je er veel muziek/films/foto's op staan?
Ik dacht hetzelfde probleem te hebben, maar dit kwam doordat de telefoon na een reboot of nadat je het kaartje erin drukt eerst even nodig heeft alles te indexeren. Dan pas wordt je memorycard zichtbaar bij bestandsbeheer en bijv. ook in de mediaplayer!

[ Voor 3% gewijzigd door HwKok op 31-08-2010 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HwKok schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 13:24:
[...]

Heb je er veel muziek/films/foto's op staan?
Ik dacht hetzelfde probleem te hebben, maar dit kwam doordat de telefoon na een reboot of nadat je het kaartje erin drukt eerst even nodig heeft alles te indexeren. Dan pas wordt je memorycard zichtbaar bij bestandsbeheer en bijv. ook in de mediaplayer!
Nee het kaartje is niet heel vol,
Maar het is gewoon dat af en toe het kaartje niet meer gezien wordt. pas weer na een reboot zichtbaar.
ook de n900 aangesloten via usb blijft hij onzichtbaar. en na de reboot weer wel zichbaar.

Net weer gereflashed... nu is mijn toepassings beheer ineens heel traag ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob-bo
Sando schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 12:43:
Android is toch ook Linux? Ik zou graag Android apps draaien in Maemo zonder te booten in Android :P
Die heeft zooo veeel mooie apps :P
Android apps draaien in een java achtige virtual machine (Dalvik genaamd) bovenop een linux kernel. Dalvik is er niet voor Maemo dus dat gaat niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob-bo
Verwijderd schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 17:15:
Als ik via klokje naar de internet connections ga staat vodafone GPRS er wel tussen maar hij blijft roepen "Geen Verbinding" Helaas dus

Op de instellingen met live.vodafone.nl inlog: vodafone en ww vodafone is volgens mij gewoon correct ingevuld
Doet je Vodafone sim wel UMTS/GPRS in een andere telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 12:35:
[...]

Okey, dat komt goed uit want het kaartje dat ik nog niet had geprobeerd is dus een Sandisk, daar begin ik dus niet eens aan.

Ik ben bang dat het aan mijn N900 ligt...balen :/
Probeer toch, voor de volledigheid, dat Sandisk kaartje ook nog maar eens, Nokias eigen kaartjes zijn kwalitatief niet de allerbeste, wij hebben het 8GB kaartje van onze 5800XM moeten vervangen en het 2GB kaartje in mijn zwagers N82 was ook brak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marly schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 14:34:
[...]

Probeer toch, voor de volledigheid, dat Sandisk kaartje ook nog maar eens, Nokias eigen kaartjes zijn kwalitatief niet de allerbeste, wij hebben het 8GB kaartje van onze 5800XM moeten vervangen en het 2GB kaartje in mijn zwagers N82 was ook brak.
okey ga ik doen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik krijg nu allemaal fout meldingen als ik nitdroid installer wil activeren:

ik doe in root: apt-get install nitdroid-installer
krijg ik : the following packages have unmet dependencies:
nitdroid-installer: depends : bzip2 but it is not installable
E:broken package

begrijpt iemand wat er aan de hand is?

tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Maar de telefoon leest dit kaartje nu wel ? Dan is 't misschien het probleem, dat sommige Sandisk kaartjes met NITdroid hebben, zoals in een van de posts hierboven staat, met een link naar de mogelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvDorp
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 16:39
Verwijderd schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 10:57:

Bij mij moet ik regelmatig het kaartje opnieuw erin doen voor het werkt. Meestal als ie werkt, blijft ie wel werken. Heb ik met meerdere kaartjes gehad, nu bijvoorbeeld met een Kingston 8gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BvDorp schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:20:
[...]

Bij mij moet ik regelmatig het kaartje opnieuw erin doen voor het werkt. Meestal als ie werkt, blijft ie wel werken. Heb ik met meerdere kaartjes gehad, nu bijvoorbeeld met een Kingston 8gb.
Raar maar waar, het is gelukt!!

Nitdroid draait nu wel en ook nog op het op het Sandisk kaartje! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typ1
Iemand een idee wat ik aan die time-out van de 3 Nokia repo's kan doen?
Het is bij elke internetverbinding het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorosMyrddin

MorosMyrddin

Zet die Ploat af !!

Typ1 schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 22:43:
Iemand een idee wat ik aan die time-out van de 3 Nokia repo's kan doen?
Het is bij elke internetverbinding het geval.
mss een domme vraag, maar je weet nooit, zijn die Repo's correct ingevuld ?
deze heb ik , mss moet iemand deze ook eens zetten in de TS

Fremantle ssu apps
code:
1
2
3
4
Catalog name: Fremantle ssu apps
Web address: https://downloads.maemo.nokia.com/fremantle/ssu/apps/
Distribution: ./
Components:

Fremantle ssu 002
code:
1
2
3
4
Catalog name: Fremantle ssu 002
Web address: https://downloads.maemo.nokia.com/fremantle/ssu/002/
Components:

Fremantle 1.2 ovi
code:
1
2
3
4
Catalog name: Fremantle1.2 ovi
Web address: https://downloads.maemo.nokia.com/fremantle1.2/ovi/
Components:

Extras
code:
1
2
3
4
Catalog name: Extras
Web address: http://repository.maemo.org/extras/
Distribution: fremantle-1.2
Components: free non-free

Extra-Testing (eigen risico, bugs mogelijk)
code:
1
2
3
4
Catalog name: Extras-testing
Web address: http://repository.maemo.org/extras-testing
Distribution: fremantle
Components: free non-free

Extras-Devel (eigen risico, veel bugs mogelijk)
code:
1
2
3
4
Catalog name: Extras-devel
Web address : http://repository.maemo.org/extras-devel
Distribution : fremantle
Components :free non-free

(bij mij lukt dit wel, aan een 141KB/s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typ1
MorosMyrddin schreef op woensdag 01 september 2010 @ 09:13:
[...]

...............
........
You hit it!!

Nou ja... je hebt er in elk geval een beste schop tegenaan gegeven...
Ik heb de Nokia repo's zoals jij ze ingevuld heb, bij mij toegevoegd.
Ze zijn overigens op de Catalog name na hetzelfde als die ik er in had staan.

Nu komt ie..

De 3 originele repo's die nooit gewerkt hebben doen het nu.
Die ik na aanleiding van jou post heb toegevoegd niet.. :?

Maar goed, ik ben waar ik wezen wil! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Deze stond er nog niet bij :)
code:
1
2
3
4
Catalog name: Nokia System Software Updates
Web address : http://downloads.maemo.nokia.com/fremantle/ssu/203
Distribution : ./
Components

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Caelorum schreef op woensdag 01 september 2010 @ 13:37:
[...]

Deze stond er nog niet bij :)
code:
1
2
3
4
Catalog name: Nokia System Software Updates
Web address : http://downloads.maemo.nokia.com/fremantle/ssu/203
Distribution : ./
Components
Bij mij staat daar ipv 203: mr0 (Stond standaard ingesteld)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorosMyrddin

MorosMyrddin

Zet die Ploat af !!

@typ1: graag gedaan, je kan soms blijven zoeken, en het is soms het domste wat de meeste problemen oplevert.
@de rest ;) : die heb ik niet staat van Nokia, enkel de 'apps', '002' en 'ovi'

• maartenmk
  • Laatst online: 21-05 21:28
MorosMyrddin schreef op woensdag 01 september 2010 @ 09:13:
[...]

[....]
Ik ben inmiddels toegevoegd als mede auteur van de SP (=TS?), ik zal er naar kijken. Als iemand andere tips of wijzigingen heeft, graag een Direct Message naar mij. (Ik zit alleen nog midden in een verhuizing, dus het verwerken kan even duren)

• Sharkey1802
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-08 23:14
Wat is het verschil bij de ssu repos tussen MR0, 002 en 203?
Ik heb alleen de MR0 standaard ingesteld staan. Die kan ik ook niet bewerken. Heb nu die andere 2 handmatig toegevoegd. Benieuwd of ie nu nog updates vind.

Verwijderd

rob-bo schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 14:27:
[...]

Doet je Vodafone sim wel UMTS/GPRS in een andere telefoon?
Jazeker hoor
Prima Zelfs. Dus dat is het probleem niet.

• Caelorum
Sharkey1802 schreef op donderdag 02 september 2010 @ 18:39:
Wat is het verschil bij de ssu repos tussen MR0, 002 en 203?
Ik heb alleen de MR0 standaard ingesteld staan. Die kan ik ook niet bewerken. Heb nu die andere 2 handmatig toegevoegd. Benieuwd of ie nu nog updates vind.
Dat vraag ik mij dus ook af. Het enige wat ik me kan bedenken is dat de MIDjes elk voor andere regio's zijn bedoeld.
Of misschien in het meest extreme geval hebben ze er net iets andere hardware ingezet.
Dit lijken me overigens allebij niet zulke goede redenen om "aparte" repo's op te zetten.

[ Voor 16% gewijzigd door Caelorum op 02-09-2010 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorosMyrddin

MorosMyrddin

Zet die Ploat af !!

na wat opzoeken is het verschil tussen de repo's MR0, 002, 203.
de MR0 is de standaard update repo
de 002, 003 en 203 hangt af van de firmware en kan ook verschillen per locatie

instellingen => over product ==> versie 10.2010.19-1.002 ==> dus mijn update repo is de 002
(de 002 zou voor de USA zijn)

@maarten: inderdaad de SP (TS was topic start), mss is het dan interessant om te vermelden dat de Nokia update repo afhangt van je firmware versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
Ik heb het hier al eerder gemeld, maar ik heb geregeld last van een erg traag hildon-home / desktop.
Als ik hem uit 'slaapstand' haal met het schuifje of door het toetsenbord open te schuiven, werken de snelkoppelingen pas na enkele seconden nadat ik erop gedrukt heb. Ook de wekker uitzetten duurt een eeuwigheid, net als het openen van berichtjes/mailtjes.
Als ik echter een snelkoppeling open via het algemene menu dat te openen is met de 6 blokjes linksboven, werkt alles direct.

Na een reboot werkt alles weer perfect. De eerste paar dagen dan. Hij is nu weer bijna 5 dagen up and running en het begint weer.

Kan het misschien komen door de widgets? Ik heb de volgende erop staan:

- OMWeather
- Calender
- Mediaplayer
- Sleeper
- FM Transmitter
- Touchsearch
- Personal IP
- Personal Dataplan Monitor

Nadat hij enkele lange seconden nodig heeft gehad om weer op te starten, werkt alles weer naar behoren.
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Probeer dingen te verwijderen 1 voor 1 tot je het niet meer hebt. Kan je in conky niet zien wat er draait?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorosMyrddin

MorosMyrddin

Zet die Ploat af !!

ik zou eens proberen om de sleeper en OMweather uit te zetten, ik denk dat die 2 de meeste resources gebruiken, toch van de die die ik niet gebruik.

en eens kijken met conky.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon12345
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-10 23:13
leon12345 schreef op zondag 20 juni 2010 @ 16:41:
ik heb een probleempje.
volgens mij is mijn micro usb aansluiting stuk. ik moet als ik er een kabel in stop de kabel met redelijk wat kracht richting de achterkant van het toestel drukken om connectie te krijgen.

weet iemand of dit onder garantie valt?
en wat ik dan mee zou moeten nemen om in aanmerking te komen voor deze garatie?
zo niet wat het zou kosten om het te laten maken?
[...]
gemertp schreef op zondag 20 juni 2010 @ 22:13:

Ik had hetzelfde probleem, ik heb de telefoon teruggebracht en uiteindelijk (kleine twee weken later) een nieuwe gekregen onder de garantie. Ik had een backup op een micro SD kaartje gezet en op mijn nieuwe telefoon terug gezet, leek daarna net alsof ik mijn oude telefoon in mijn hand had :) .
[...]
ik heb dus nu 4 weken later bericht gekregen van de externe dienst van de gsm-shop.
hun zeggen dat het niet onder garantie valt en dat het €196,- kost om het te maken.
ik vind het een beetje vreemd want er zijn hier andere mensen geweest met het zelfde probleem.
hoe, wie, waar. kan ik naar toe, want het lijkt mij gewoon een gevalletje garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenmk
  • Laatst online: 21-05 21:28
leon12345 schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 14:43:
[...]

[...]

ik heb dus nu 4 weken later bericht gekregen van de externe dienst van de gsm-shop.
hun zeggen dat het niet onder garantie valt en dat het €196,- kost om het te maken.
ik vind het een beetje vreemd want er zijn hier andere mensen geweest met het zelfde probleem.
hoe, wie, waar. kan ik naar toe, want het lijkt mij gewoon een gevalletje garantie.
Het is een bekend probleem, er loopt een heel uitgebreid topic over op talk.maemo.org, en de conclusie is voor zover ik weet dat het onder de garantie valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leon12345 schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 14:43:
[...]

[...]

Als ik jou was, zou ik rechtstreeks contact opnemen met nokia of naar een nokia service point gaan. Kan me niet voorstellen dat dit niet onder de garantie valt.
http://www.nokia.nl/nokia-in-je-buurt-o3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaajeetee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-10 07:51
Ik twitter af en toe nog wel eens met mijn N900, maar sinds gister kunnen geen van alle twitter apps die ik kan vinden/geinstalleerd had (Tweego, Witter, plugin voor conversations en Khweeteur) meer connecten met twitter (vanwege het OAuth gebeuren).

Nu vind ik dit sowieso al slecht, omdat het in december al is aangekondigd. Afijn, ik vraag me nu af welke twitter app jullie nu gebruiken? Of is het wachten tot een van bovenstaande apps wordt geupdate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Typ1 schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 08:20:
[...]

Ik vind de gebruiksvriendelijkheid van de N900 perfect! Heb nog niks gemist wat apps betreft.
Ik ben een kingsize Linux-noob, de laatste keer dat ik er wat mee gedaan had was Red Hat (versie steentijd)

Toen een tijdje terug m'n N900 dan ook voor het eerst (en laatst! in 2 maanden) vastliep bij het opstarten en er dus geflashed moest worden kneep ik hem wel even..
Ik moest toen heel hard aan m'n oude N95 8G denken waarbij ik altijd als de dood was dat tijdens het firmware updaten die bagger-connector los zou schieten :(

Maar niks was minder waar, met 2 vingers in m'n neus geflashed en klaar was klara..

Overclocken, leek me wel gaaf, gewoon omdat het kan, standaard snelheid is niks mis mee, maar het kan..
Als ik dan sommige post hier zag met die coole knoppen op de desktop waarmee je je snelheid kan kiezen dacht ik "COOL, wil ik ook" maar had ook een heel groot "jaja" gevoel..

Vorige week een "how to" gelezen die hier gepost was en binnen een uur had ik ook coole knoppen waarmee ik de snelheid kan instellen. Super dat het zo simpel kan..

Verder een klein probleempje gehad met email binnen halen maar dat loopt nu ook als een trein.
Als ik nu ook nog het time-out probleem van sommige repo's opgelost krijg ben ik helemaal happy :P

Ik vindt het een super apparaat, door de probleempjes die ik er mee gehad heb ben ik Maemo beter gaan begrijpen en de N900 nog meer gaan waarderen, waar ik eerder m'n mobiel weg moest brengen omdat er wat mee was doe ik het nu zelf!
Leuk om te lezen. :)
Typ1 schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 16:57:
Als ik sommige apps wil downloaden via toepassingsbeheer krijg ik soms de melding dat het pakket niet compleet is:

Bij bv Extra-Decoders package krijg ik een melding: "ontbrekende toepassingspakketten: gstreamer0.10-plugins-bad-ex
Ik weet niet precies wat je bedoelt, maar ik kon de update van extra decoders niet installeren met het standaard toepassingsbeheer.
Wel met Faster Application Manager. Nu ook in Extras. :) Wil je wel even waarschuwen: toen ik de update installeerde kreeg ik tijdens de installatie een of ander akkoord berichtje. Ik heb dat NIET aangevinkt omdat er iets in stond over een lijst wissen of zo. Helaas kan ik me niet meer herinneren wat er precies stond. Toch is die update wel geïnstalleerd toen ik het controleerde. Dus lees dat akkoord bericht goed door. Misschien wordt er iets gewist, wat je niet wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon12345
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-10 23:13
Verwijderd schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 17:44:
[...]

Als ik jou was, zou ik rechtstreeks contact opnemen met nokia of naar een nokia service point gaan. Kan me niet voorstellen dat dit niet onder de garantie valt.
http://www.nokia.nl/nokia-in-je-buurt-o3
daar ben ik dus ook naar toe gegaan en mijn n900 ligt bij hun externe dienst. het is een
* Care Center
* Nokia Instore Specialist
* Nokia Care Point
GSM Shop Den Haag
Wagenstraat 54
2512 AX, Den Haag
Tel.: +31703607147
ik zie wel dat iedereen die de telefoon naar nokia heeft gestuurd een nieuwe heeft gekregen.
maandag nokia maar is opbellen wat voor onzin dit is dan.
begin steeds meer te denken dat die gasten van die winkel daar me gewoon willen afzetten en denken lekker makkelijk geld verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leon12345 schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 19:17:
[...]

daar ben ik dus ook naar toe gegaan en mijn n900 ligt bij hun externe dienst. het is een
* Care Center
* Nokia Instore Specialist
* Nokia Care Point
GSM Shop Den Haag
Wagenstraat 54
2512 AX, Den Haag
Tel.: +31703607147
ik zie wel dat iedereen die de telefoon naar nokia heeft gestuurd een nieuwe heeft gekregen.
maandag nokia maar is opbellen wat voor onzin dit is dan.
begin steeds meer te denken dat die gasten van die winkel daar me gewoon willen afzetten en denken lekker makkelijk geld verdienen.
Zeg dat wel. Je hebt gewoon recht op gratis reparatie of een nieuwe telefoon.
Misschien helpt het wel als je het woordje consumentenbond of radar laat vallen.
Ik zou sowieso zeggen dat je weet dat er verschillende mensen met hetzelfde defect een nieuwe hebben gekregen.
Maar normaal gesproken doet Nokia niet zo moeilijk.
In ieder geval succes met bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typ1
De originele repo's van Nokia en die MorosMyrddin had aangedragen blijven jojo-en hier. Wel beschikbaar, niet beschikbaar (time-out).

Ook zeurt de email sinds vanavond om het wachtwoord dat ik bij Nokia Messaging heb ingesteld. En wordt dus de email niet automatisch binnengehaald :-S

Verder prettig apparaat hoor! ;-p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorosMyrddin

MorosMyrddin

Zet die Ploat af !!

en je internet op de N900 gaat die goed ? als die wel goed gaat dan vrees ik dat je eens zal moeten flashen (of had je dit al eens gedaan?)

het is toch iets raars, heb je al eens op maemo.org rond gekeken of er nog mensen jouw probleem hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typ1
Internet gaat prima. Nooit geen problemen mee eigenlijk

Flashen heb ik een maand terug gedaan na een reboot-cirkel.
Kom op meamo.org wel wat time out problemen tegen maar dat zou, wat ik eruit begrijp met de firmware te maken hebben (ook oudere post)

Email probleem is opgelost, messaging account verwijderd en opnieuw ingesteld en hij loopt weer.

[ Voor 16% gewijzigd door Typ1 op 03-09-2010 22:17 . Reden: Oplossing mail probleem ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorosMyrddin

MorosMyrddin

Zet die Ploat af !!

ik denk een oplossing te hebben, voor zover ik lees zou het probleem door je DNS zijn.
het veranderen van je DNS server in die van Google zou het moeten oplossen

->"Settings"
->"Internet connections"
->"Connections"
->Select the the name of your wifi connection and then click the button "Edit"
->click on the button "Next" until the end
->"Advanced"
->Now the tab "IP Addresses"
->Uncheck the box "Auto-retrieve DNS"
->Enter 8.8.8.8 into the edit box "Primary DNS address"
->Enter 8.8.4.4 into the edit box "Secondary DNS address"
->"Save"
->"Finish"
->Try the App Manager again and hope

het probleem zou hem enkel voor doen bij de updates van Nokia door een "slechte" certificaat voor die repo website, waardoor je ISP geen toegang zou krijgen (of willen maken), maar als je via Google gaat heb je dit probleem normaal niet....
Google zou ook een stukje vlugger moeten werken, toch voor de mobiele verbindingen (wat hier ook ooit al verteld is)

[ Voor 23% gewijzigd door MorosMyrddin op 03-09-2010 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typ1
MorosMyrddin schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 22:12:
ik denk een oplossing te hebben, voor zover ik lees zou het probleem door je DNS zijn.
het veranderen van je DNS server in die van Google zou het moeten oplossen
................
......
Dit helpt vooralsnog niet..

Maar van dat "slechte cerificaat" het zijn de originele repo's die het niet doen, extra en testing doen het wel.
Zou je toch juist bij die verwachten toch?

[ Voor 19% gewijzigd door Typ1 op 03-09-2010 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gehlan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-04-2022
aaajeetee schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 18:47:
Ik twitter af en toe nog wel eens met mijn N900, maar sinds gister kunnen geen van alle twitter apps die ik kan vinden/geinstalleerd had (Tweego, Witter, plugin voor conversations en Khweeteur) meer connecten met twitter (vanwege het OAuth gebeuren).

Nu vind ik dit sowieso al slecht, omdat het in december al is aangekondigd. Afijn, ik vraag me nu af welke twitter app jullie nu gebruiken? Of is het wachten tot een van bovenstaande apps wordt geupdate?
http://www.tweetgo.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devrim
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-09 03:28
Ik heb m'n N900 ge-overclocked naar 1Ghz met Titan's power kernel en ik moet zeggen dat het internetten echt gigantisch veel sneller gaat. Pagina's laden direct in. Met de stock kernel duurde het laden altijd een aantal seconden...echt geweldig! Ik raad het iedereen aan :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorosMyrddin

MorosMyrddin

Zet die Ploat af !!

HwKok schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 11:32:
Ik heb het hier al eerder gemeld, maar ik heb geregeld last van een erg traag hildon-home / desktop.
Als ik hem uit 'slaapstand' haal met het schuifje of door het toetsenbord open te schuiven, werken de snelkoppelingen pas na enkele seconden nadat ik erop gedrukt heb. Ook de wekker uitzetten duurt een eeuwigheid, net als het openen van berichtjes/mailtjes.
Als ik echter een snelkoppeling open via het algemene menu dat te openen is met de 6 blokjes linksboven, werkt alles direct.
als het een troost is, ik heb dit probleem blijkbaar ook nu. na wat zoeken is er al een hele tijd geleden een bug ingediend er voor. Maar ik vind momenteel niet echt ene oplossing...

wat ik wel zie op Conky is dat de Hildon-home +90% cpu en 30Mb ram gebruikt voor zo'n 5 seconden waardoor de home screen buttons gewoon geblokkeerd zijn, de rest van de UI gaat wel...

ik zoek alvast verder naar een oplossing
edit:
Nokia decided that this bug is closed as WONTFIX, since there is a known
problem on the feedservice applet, and no possible fix or workaround done from
the application framework side (since the applet support process needs to be
restarted - just restarting hildon-home is not enough).

@Typ1: sorry mijn mogelijkheden zijn op, en met dat ik het probleem niet heb is het ook niet gemakkelijk om te zoeken naar de reden of een oplossing, alvast veel succes?

[ Voor 11% gewijzigd door MorosMyrddin op 04-09-2010 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typ1
MorosMyrddin schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 18:09:
[...]

@Typ1: sorry mijn mogelijkheden zijn op, en met dat ik het probleem niet heb is het ook niet gemakkelijk om te zoeken naar de reden of een oplossing, alvast veel succes?
No problemo! Ik hoop gewoon dat jullie er ook allemaal last van krijgen })
Dat de email nu weer gewoon binnenkomt vindt ik prettiger dan dat ik die repo's gefixed zou hebben en de email nog bagger zou zijn.

Maar evengoed, tips blijven welkom! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tahomas
Ik heb eigenlijk 2 vragen:

Wat is een Nokia Care Point? Het staat op de Nokia site, maar het is me niet duidelijk. Repareren ze onder garantie voor Nokia, of is het een losstaand bedrijf gespecialiseerd in Nokia-telefoons en moet je betalen?

En als ik mijn mobiel volledig geflashed heb, kunnen ze dan zien dat ik hem voor die tijd licht overgeclockt heb?

Alvast bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tahomas schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 19:13:
Ik heb eigenlijk 2 vragen:

Wat is een Nokia Care Point? Het staat op de Nokia site, maar het is me niet duidelijk. Repareren ze onder garantie voor Nokia, of is het een losstaand bedrijf gespecialiseerd in Nokia-telefoons en moet je betalen?

En als ik mijn mobiel volledig geflashed heb, kunnen ze dan zien dat ik hem voor die tijd licht overgeclockt heb?

Alvast bedankt. :)
Een Nokia Care Point voert kleine reparaties uit en software updates. Grotere reparaties worden doorgestuurd naar Dynafix. Alle NCP vallen onder Dynafix. Nokia is een klant van Dynafix. Nokia heeft een contract met al die NCP:
http://www.telecomvergelijker.nl/thread/27661
Ze repareren dus onder garantie voor Nokia. Nog wat informatie over de garantie:
http://www.nokia.nl/support/faq-o2/garantie
Ik las ook dat je al €175 hebt uitgegeven aan reparatie maar dat je nog steeds problemen hebt met je toestel. Als ik jou was, zou ik teruggaan met je toestel. Je hebt niet voor niets zoveel betaald.

Op je laatste vraag kan ik alleen het volgende zeggen: ik lees dat bij overclocken de garantie vervalt. Misschien kunnen ze het toch wel zien ondanks een volledige flash.
Wellicht kan iemand anders hier je meer duidelijkheid geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn N900 nu al een tijdje.
Bevalt opzich prima, niks op aan te merken.

Heb de power user kernel erop staan en de telefoon draait nu op 850Mhz gewoon stabiel.
Alleen als ik bijvoorbeeld naar Youtube ga dan lopen de filmpjes echt voor geen meter.
Het geluid loopt gewoon goed, alleen het beeld hapert heel erg.
Het maakt niet uit of ik via UMTS of via WLAN de verbinding met het internet maak.

Heeft iemand dit probleem ook? En eventueel een oplossing? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-10 21:30
Dat heb ik ook als ik het filmpje meteen laat afspelen. Als ik hem pauzeer, even een tijdje laat laden en daarna weer laat spelen gaat het na een paar seconden wel vloeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Gewoon even wachten tot alles (rest van de site enzo) klaar is en niet multitasken, dan gaat het bij mij vaak vloeiend. (Vaak ja, niet altijd). Fullscreen wil ook helpen. Helaas gaan veel andere niet-youtube filmpjes ook echt verschrikkelijk. Geen idee waarom.

-edit-

Wel zorgen dat je niet ingelogt bent met automatische HD-keuze he, gewoon de lage resolutie bij filmpjes. :)

[ Voor 20% gewijzigd door Sando op 05-09-2010 18:02 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Pagina: 1 ... 86 ... 118 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden horen in [ABO] Nokia N900 Levertijden en Abonnementen topic.