• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:12

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Ziet er goed uit. Met de C7, N8 en nu de N9 lijkt Nokia met z'n tijd mee te willen gaan in het mid/high end touchscreen smartphone segment (hoewel ik nog niet echt overtuigd ben van Symbian^3).

Nu het nog in werking zien :)

En hopelijk een niet al te vroege release, heb mijn N900 nog net een paar maandjes :p

[ Voor 9% gewijzigd door Gundogan op 19-08-2010 18:31 ]

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-09 20:35
Mijn telefoon is sinds vandaag supertraag en heel warm geworden. Als ik in conky kijk, zie ik dat Xorg de hele tijd 80%+ CPU gebruikt... lijkt me niet goed, iemand enig idee hoe het komt?

-edit-
Probleem gevonden en opgelost:
http://talk.maemo.org/showthread.php?t=60588

[ Voor 19% gewijzigd door Boyd op 19-08-2010 18:58 ]

• James RB
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-02-2024
Lijkt me nogal fake. Er zit een ouderwetse connector op aangesloten, terwijl micro-usb tegenwoordig de standaard is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friendlyfiend
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-12-2020
lpdv74 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 18:42:
[...]

Lijkt me nogal fake. Er zit een ouderwetse connector op aangesloten, terwijl micro-usb tegenwoordig de standaard is...
schijnt juist wel betrouwbaar te zijn, er is ook een video opgedoken. En is dat geen HDMI aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-10 10:09
friendlyfiend schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 00:21:
[...]

schijnt juist wel betrouwbaar te zijn, er is ook een video opgedoken. En is dat geen HDMI aansluiting?
Volgens mij niet. Op 1 foto staat op het scherm: charging only, en met maar 1 kabel aangesloten lijkt het me dat dit dus een usb-kabel is.
Het is denk ik wel een micro-usb aansluiting en geen mini-usb, want bij de foto waar tussen het zwarte deel van de connector en de N9-00 te kijken is, valt het metalen deel te zien en de zijkant lijkt in een hoek te staan ten opzichte van de bovenzijde van het metalen deel. Hier is te zien dat dit voor micro-usb geldt (en voor micro-hdmi).
En bij mini-usb is de zijkant van het metalen deel anders gevormd: een deel haaks, en dan met een curve.
Zie hier een afbeelding van een mini-usb aansluiting.

Dus optisch gezien kan het een micro-hdmi of micro-usb aansluiting zijn, maar door de melding in het scherm zeg ik micro-usb, want zover ik weet zal micro-hdmi geen voeding over de draad sturen.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkey1802
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-08 23:14
onlinegangster schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 17:11:
Gebruik IMAP, exchange doet het niet op deze telefoon.
In het begin bevatte de exchange ondersteuning teveel bugs maar sinds de laatste update werkt het bij mij perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
Als ik in de terminal apt-get upgrade typ.. krijg ik een lading van 20 pakketjes die te upgraden zijn, kan ik die gewoon doen? Want met toepassingsbeheer staan die er niet bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James RB
friendlyfiend schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 00:21:
[...]

Er staat in het scherm "CONNECTED TO USB DEVICE. Current state: charging only"
Lijkt me dus geen HDMI aansluiting.

Verder zie je linksonder op de foto's "DoSpy.com" staan. De heren achter die site hebben vroeger ook al eens fake foto's van de N97 verspreid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Hebben hier nog meer last van gezeik met media sharing? Vista>N900...

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:16
Gamepie56 schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 15:06:
Als ik in de terminal apt-get upgrade typ.. krijg ik een lading van 20 pakketjes die te upgraden zijn, kan ik die gewoon doen? Want met toepassingsbeheer staan die er niet bij...
Een pakket heeft meestal dependencies (afhankelijkheden), die in de app manager niet getoond worden. Ik ga er ook vanuit dat apt-get upgrade precies hetzelfde doet als de app manager (die gewoon een frontend voor apt-get is).

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Yeah! Ik heb sinds gister (inmiddels eergister) mijn N900!

Ik had het steeds te druk dus besloot ik aan het eind van de middag snel even kennis te maken met de N900. Om andere nieuwe eigenaren met tijdgebrek te helpen heb ik even geschreven hoe je de N900 ervaring kunt kickstarten.

Het stukje wat ik tiepte werd werd steeds uitgebreider en toen veel te lang, dus heb ik maar even een blog 'gekocht' met karma om daar een post te maken:

Redsandro klooit: Kickstart met een Nokia N900

• Kickstart
• Correct flashen
• Apps en widgets
• Games
• rsync
• sshfs

Alleen voor de recente bezitters: Je kunt er doorheen speed-readen, misschien leer je wat nieuws.
Gooi die handleidingen in alle talen maar van je telefoon af, de verborgen mappen met images in alle talen zijn dik 100 MegaByte verspilling, en ik ben zo snel nog niets handigs tegen gekomen.
Dit is alles wat je moet weten:
http://wiki.maemo.org/N900_Shortcuts_and_Gestures
Alle in dit topic genoemde batterijdrama's heb ik trouwens ook. ;(

N900 Battery drainage
2 uur gebruik, 2 uur idle, 2,5 uur gebruik, 1 uur idle, leeg.

[ Voor 32% gewijzigd door Sando op 21-08-2010 03:33 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
Uuuh, waar staan die andleidingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

warhamstr schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 05:35:
Ergens in .documents in je MyDocs folder (N900 folder in mass storage mode/file manager) als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJHiaatje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09-2024

HJHiaatje

SV Goud op Hattrick.org

Verwijderd schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 10:57:
Deze Morgen een updaten van FreOffice ontvangen en ja hoor... nu is het zelf mogelijk om documenten en calc-tabellen aan te maken en te bewerken. Nu ik een volwaardige office heb op mijn n900 wil ik hem zeker niet meer kwijt... _/-\o_

groetjes van een gelukkige n900-bezitter
Hoe stabiel is het programma?
Screenshots ervan zien er goed uit :-)

[ Voor 4% gewijzigd door HJHiaatje op 21-08-2010 11:45 ]

HJHiaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

warhamstr schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 05:35:
/home/user/MyDocs/.images/Screenshots/ in het echt
/.images/Screenshots/ volgens de mass storage en file browser

maar.. komen screenshots ook ergens te staan als de phone is aangesloten als Mass USB Storage? Dan heeft deze zelf namelijk geen toegang tot MyDos.

[ Voor 23% gewijzigd door Sando op 21-08-2010 18:27 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Iemand vroeg eens of de N900 na het opladen weer gewoon leegliep. (kan de post ff niet terugvinden)

Ik dacht dat mijn N96 gewoon aan de lader weer leegliep tot 80% voordat ie weer opnieuw ging opladen. Maar de N900 blijft gewoon vol. Als je aan het werk bent op de computer en je gebruikt 'm toch amper, dan kan je 'm best aan de usb laten hangen. Installeer battery-eye maar, dan kan je het zelf zien.
-edit-
offtopic:
Excuses voor de dubbelpost in mijn enthousiasme, volgende keer doe ik weer gewoon edit!

-edit-

Wat is het verschil tussen de Private en de N900 kalender die er standaard inzitten? Is de N900 niet privé? :?

[ Voor 23% gewijzigd door Sando op 21-08-2010 22:44 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick V.
  • Laatst online: 11:09
Ik heb sinds eergisteren mijn N900 opnieuw overgeclocked met de 'ideal' settings @ 850/500 mhz.

Gisteren begon ik te navigeren met mijn telefoon, deze viel echter na een goede 45 minuten compleet uit wegens een lege batterij terwijl die daarvoor was opgeladen. Heeft iemand dit vaker mee gemaakt?

Vandaag op de terug weg met navigatie @ stock snelheden ging alles goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Nu durf ik niet meer over te clocken. Weet je zeker dat je 'm die dag wel had opgeladen?

(Nee ik denk niet dat je dom bent. Zelf ben ik slimmer dan iedereen, maar ik steek mijn oplader wel eens in een verdeeldoos die niet aan staat. |:( )

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-10 18:30
[b]Redsandro schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 18:19:
Wat is het verschil tussen de Private en de N900 kalender die er standaard inzitten? Is de N900 niet privé? :?
volgens mij heeft dit met de synchronisatie te maken via b.v. een exchange server. Je prive agenda wordt niet gesynchroniseerd maar de andere wel.

[ Voor 44% gewijzigd door Falcon Heavy op 22-08-2010 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist FreOffice geïnstalleerd. .doc en .docx documenten openen en bewerken gaat prima. Maar bijlagen direct uit de mail openen werkt niet. Eerst opslaan en dan openen lukt wel. Doe ik iets fout??
foutmelding: Geen programma gevonden om dit bestandstype te openen
Kan ik dit ergens instellen?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2010 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorosMyrddin
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-09 15:59

MorosMyrddin

Zet die Ploat af !!

Patrick V. schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 23:01:
Ik heb sinds eergisteren mijn N900 opnieuw overgeclocked met de 'ideal' settings @ 850/500 mhz.

Gisteren begon ik te navigeren met mijn telefoon, deze viel echter na een goede 45 minuten compleet uit wegens een lege batterij terwijl die daarvoor was opgeladen. Heeft iemand dit vaker mee gemaakt?

Vandaag op de terug weg met navigatie @ stock snelheden ging alles goed.
ik draai, 250/850Mhz en gisteren toch een uur men GPS (sygic 9)gebruikt, en amper batt weg, ik had wel geen 3G aanstaan.
ik heb ook geen echt verschil tussen de standaard clock en de 850 mhz, draai dus eigenlijk constant 850, maar op idle clock de cpu automatisch terug naar 250.

in de agenda heb je inderdaad privé en dan heb je geen sync

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

nieuws: Britten bouwen gezichtsherkennings-app voor Nokia N900 weer wat leuks germaakt op de N900 :p

En http://talk.maemo.org/showthread.php?t=60788&

Zou wel nice zijn als hieruit een beter werkende pulseaudio rolt, zou de performance en gebruikerservaring van de N900 behoorlijk kunnen verbeteren :)

En gisteren even geklooid met fcam HDR :p

Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/34ikzk0.jpg
(klik voor groter) (moet een meer steady hand hebben :p)

[ Voor 19% gewijzigd door Gundogan op 22-08-2010 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ook het probleem dat bij sygic mobile maps 10 de telefoon heel heet word?
Bij de vorige versie van mobile maps was dit niet zo. Ook reageert het programma niet goed (scherm zwart).
Ik heb geen overclock en de cpu draait ook niet volop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorosMyrddin

MorosMyrddin

Zet die Ploat af !!

Verwijderd schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 17:30:
Iemand ook het probleem dat bij sygic mobile maps 10 de telefoon heel heet word?
Bij de vorige versie van mobile maps was dit niet zo. Ook reageert het programma niet goed (scherm zwart).
Ik heb geen overclock en de cpu draait ook niet volop.
ik heb denk ik een topic op meamo.org tegen gekomen dat er veel bugs en problemen zijn met sygic 10, ik heb dus nog niet willen updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick V.
@ Redsandro; Ik had de N900 eerst geoverclocked met een fiasco image (http://my.opera.com/yodud...-relatively-safe-r-800mhz). Ik weet zeker dat de batterij vol was (hele nacht aan de lader gelegen ;))

@ MorosMyrddin; Maar met ideal kan de idle snelheid niet lager als 500 mhz, toch? Hoe heb jij hem dan overgeclocked? Met de enhanced power kernel?

edit:
Ik laat als test nu Sygic 9 aanstaan, met wireless erbij aan.

[ Voor 8% gewijzigd door Patrick V. op 22-08-2010 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 14:34
ik heb met sygic 10 geen problemen.. hij loopt wel wat trager (ik heb geen oc) maar werkt fijn. Ik heb geen last gehad van bugs erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick V.
Ik heb nu iets langer dan een uur Sygic 9 aan gehad (met fix), met 850mhz/500mhz @ ideal.

Ik heb ondertussen gewoon gewerkt met de n900, heb wat gesmst, op internet gesurft, Python geinstalleerd en een scriptje getest (ook weer verwijderd overigens).

Ik heb rond 18:20 nog BatteryGraph geïnstalleerd en deze ook laten draaien. Door Sygic bleef mijn scherm constant aan (4/5). De batterij is van 3 kwart vol naar de helft gegaan, blijkbaar ging er vrijdag dus wat anders fout.

Wireless heeft overigens ook constant aangestaan.

[ Voor 5% gewijzigd door Patrick V. op 22-08-2010 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorosMyrddin

MorosMyrddin

Zet die Ploat af !!

Patrick V. schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 17:46:
@ MorosMyrddin; Maar met ideal kan de idle snelheid niet lager als 500 mhz, toch? Hoe heb jij hem dan overgeclocked? Met de enhanced power kernel?
ik heb de uitleg van NasT ongeveer gebruikt met de power kernel
Nas T in "Nokia N900 Smartphone Internet tablet"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Ook eentje met Fcamera. DNG geimporteerd in Lightroom, kleuren beetje getweaked.

Afbeeldingslocatie: http://fc02.deviantart.net/fs71/i/2010/234/7/d/Cell_phone_sunset_by_Citruspers.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick V.
MorosMyrddin schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 19:14:
[...]

Dan heb je de low voltage settings gebruikt, die verbruikt wel meer voltage maar dat is te verwaarlozen volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James RB
Een leuk progje: Mappero. Een applicatie waarbij je Google Maps i.c.m. GPS kunt gebruiken. Werkt ook met satellietweergave, hoewel het laden dan wel wat trager gaat. Je kunt ook andere kaartbronnen selecteren, zoals OpenStreetMaps, Yahoo, en Virtual earth. Er zit zelfs een soort turn-by-turn navigatie op, hoewel die nog erg slecht is. Maar wie weet wat verdere updates nog gaan brengen. Staat in de extras-testing repo.

[ Voor 3% gewijzigd door James RB op 23-08-2010 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DitisKees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-10 19:15
lpdv74 schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 01:12:
Een leuk progje: Mappero. Een applicatie waarbij je Google Maps i.c.m. GPS kunt gebruiken. Werkt ook met satellietweergave, hoewel het laden dan wel wat trager gaat. Je kunt ook andere kaartbronnen selecteren, zoals OpenStreetMaps, Yahoo, en Virtual earth. Er zit zelfs een soort turn-by-turn navigatie op, hoewel die nog erg slecht is. Maar wie weet wat verdere updates nog gaan brengen. Staat in de extras-testing repo.
Leuk progje inderdaad, heb hem ook geinstalleerd staan. Je moet voor de turn-by-turn navigatie wel even de engelse stemmen kopieren naar een nl_NL mapje, tenzij je interlingua verstaat. Of zelf een nieuwe stem inspreken natuurlijk ;)

Dell E6420 | Sony Cybershot WX220

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
Ik heb deze tutorial gebruikt. Loopt nu op 250-900 op LV settings. Mijn batterij gaat nu een volle werkdag mee (9-10u) Houd in: uurtje internetten, msn contineu online, en even navigeren ~kwartiertje. Verder gebruik ik geen Widgets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJHiaatje

HJHiaatje

SV Goud op Hattrick.org

Verwijderd schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 10:51:
Ik heb zojuist FreOffice geïnstalleerd. .doc en .docx documenten openen en bewerken gaat prima. Maar bijlagen direct uit de mail openen werkt niet. Eerst opslaan en dan openen lukt wel. Doe ik iets fout??
foutmelding: Geen programma gevonden om dit bestandstype te openen
Kan ik dit ergens instellen?
Stond dit nog niet op de 'wishlist'? m.a.w. moet nog worden ingebouwd in de automtische installatie. Al zal iemand vast kunnen vertellen hoe je dit handmatig doet.

Als je freoffice installeert middels aptget, krijg je dan wel de update meldingen, zoals voor de progjes die je installeert met toepassingsbeheer?

HJHiaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James RB
HJHiaatje schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 09:00:
[...]
Als je freoffice installeert middels aptget, krijg je dan wel de update meldingen, zoals voor de progjes die je installeert met toepassingsbeheer?
Yep

Ik heb overigens het probleem dat surfen in portrait modus niet meer werkt. Heb het vinkje bij "draaien inschakelen" aan staan, maar het werkt niet, ook niet met ingeschoven toetsenbord :+ Iemand een idee? Even googlen leert me wel dat het probleem meer voorkomt, maar geen oplossing...

[ Voor 35% gewijzigd door James RB op 23-08-2010 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvDorp
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 16:39
lpdv74 schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 12:03:
[...]

Yep

Ik heb overigens het probleem dat surfen in portrait modus niet meer werkt. Heb het vinkje bij "draaien inschakelen" aan staan, maar het werkt niet, ook niet met ingeschoven toetsenbord :+ Iemand een idee? Even googlen leert me wel dat het probleem meer voorkomt, maar geen oplossing...
Probeer eens ctrl+shift+r?

Of lekker snel kantelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James RB
BvDorp schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 12:32:
[...]

Probeer eens ctrl+shift+r?

Of lekker snel kantelen?
Werkt allebei niet. Ligt niet aan de accelerometer, die werkt in andere apps wel. Ik heb PR 1.2, dus Ctrl-Shift-O werkt ook niet.

[ Voor 8% gewijzigd door James RB op 23-08-2010 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick V.
Ik ben al achter waarom mijn batterij zo snel leeg is. Als de ideal settings geladen zijn, heb ik een proces 'drive' die constant op 90-100% staat. Mijn cpu draait dus constant op 850 mhz, en word daardoor ook warmer.

Hebben meer mensen dit wel eens mee gemaakt? Denk dat ik hem maar eens opnieuw ga flashen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-10 21:30
Patrick V. schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 16:24:
Ik ben al achter waarom mijn batterij zo snel leeg is. Als de ideal settings geladen zijn, heb ik een proces 'drive' die constant op 90-100% staat. Mijn cpu draait dus constant op 850 mhz, en word daardoor ook warmer.

Hebben meer mensen dit wel eens mee gemaakt? Denk dat ik hem maar eens opnieuw ga flashen :)
Dat heb ik nog nooit meegemaakt. Nou gebruik ik eigenlijk nooit de ideal settings, maar ik heb die net even geladen en volgens Conky draait de CPU zo'n 4% idle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een paar slechte ervaringen met de Qt SDK (loopt vast bij elke handeling) weer eens de nieuwste versie geprobeerd, en hulde, hij werkt perfect :)
Meteen begonnen met kloten zonder enige echte kennis van zaken, en uiteindelijk een simpel progje in elkaar geknutseld wat netjes compiled en draait op de Qt simulator. Ok mooi, dan nu eens kijken hoe het uitziet op mijn n900, zet hem op release for Maemo en hij bakt een .deb voor je. ssh'en naar de n900 en het erop gooien. klik er op, toepassingsbeheer opent, dit programma kan malware bevatten bla bla en dan kijken hoe je app installeerd :)
Niet dus, "Toepassingspakket niet compatible", kan dus niet installeren.
Heel zuur , ik was zo dichtbij :p dat wordt weer verder kloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

lpdv74 schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 01:12:
Klinkt gaaf, binnenkort eens proberen.
Klopt het dat google maps zoals voor symbian (dat was eigenlijk hetzelfde maar dan van google als ik het goed begrijp) niet voor de N900 bestaat? Was dat geen Java midlet? En was er geen micro-emulator voor Maemo? Ik mis Google Maps van mijn Symbian telefoon. :)
Patrick V. schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 16:24:

Ja drive is het programma van Sygic Mobile Maps 9, sommige downloadable versies zijn volgens mij getweaked of gehacked of geinfecteerd met een virus ofzo. Drive hoort helemaal niet te draaien als je Sygic MM niet hebt gestart. En dan nog niet op 100%.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenmk
  • Laatst online: 21-05 21:28
Sando schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 18:32:
[...]

Klinkt gaaf, binnenkort eens proberen.
Klopt het dat google maps zoals voor symbian (dat was eigenlijk hetzelfde maar dan van google als ik het goed begrijp) niet voor de N900 bestaat? Was dat geen Java midlet? En was er geen micro-emulator voor Maemo? Ik mis Google Maps van mijn Symbian telefoon. :)
Je kunt Micro-emulator installeren vanuit de standaard repositories. Dan wordt er een Java implementatie (Icetea of zo) mee-geinstalleerd. Google maps draait ook, maar uitzoomen werkt geloof ik niet, dus het nut is beperkt.
Opera mini draait wel overigens :-)

Alternatieven:
Maemaps - tomch.com/maemaps.html
www.narrativecolors.com/map.html (uitgebreider, maar een beetje buggy. streetview werkt hier ook heel aardig)
Of gewoon de desktop versie. Beetje onhandig natuurlijk, maar je hebt wel alle opties, zoals route met waypoints. Alleen streetview werkt niet.

Behalve turn-by-turn (dat bij Symbian ook niet beschikbaar is) heb je volgens mij alle functies wel weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

maartenmk schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 19:42:
[...]
Of gewoon de desktop versie. Beetje onhandig natuurlijk, maar je hebt wel alle opties, zoals route met waypoints. Alleen streetview werkt niet.
Maar het mooie van die Symbian versie was dat je dan wel AGPS locatiebepaling had (en optioneel sharing via Google Lattitude).

Ik zal eens naar Maemaps kijken. Beetje buggy vind ik niet fijn, want ik vind Mappero al zwaar buggy. Beetje unresponsive afentoe, en hij schuift na een paar secondebijna altijd opeens naar een gebied links onder mijn locatie (de stip op de kaart dus hij weet het wel) waardoor ik er dus niets aan heb.

Ik zoek nog een openstreetmap implementatie die geen kaarten download, maar waarbij je die kaarten gewoon op je foon kunt zetten. Bij voorkeur vector-based. gpsmid is een javaversie van zoiets, alleen is het een beetje te ingewikkeld, kreeg ik het niet werkend op mijn Symbian phone, en is het ietwat lelijk. Maar het idee is er. Gratis kaart, gratis navigatie, niet online. :)

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick V.
Ik heb Sygic origineel dus dat kan het niet zijn.

Ik heb vandaag helemaal stock gedraaid, en de batterij is met een uur lang bellen, 1,5 uur internetten en af en toe smsen vanaf van morgen 8 uur nog voor 47% vol. Gisteren zou die allang leeg zijn geweest met ideal.

Maar ik installeer de n900 van het weekend een keer helemaal opnieuw, even een frisse start

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Mss ff contact opnemen met Sygic?
"Hee wat doet /opt/sygic/Drive/Maemo/drive mijn cpu opeten zonder dat ik hem heb gestart?"

Ik 'kreeg' dat probleem preinstalled op mijn 2e hands gekochte N900, meteen Sygic eraf gegooit. :')
Nu hooop ik dat Nokia eens woord bij daad voegt met haar maps of dat iemand even dat Wayfinder project oppikt. :)

Trouwens, FCamera in HDR-mode geeft bij mij gewoon 5 foto's van oplopende exposure. Moet ik dan zelf op de PC gaan knutselen voor die final HDR foto ofzo?
-edit-
While FCamera supports capturing an HDR burst of raw files, it does not composite the output HDR jpeg for you right then and there. HDRCapture is Nokia Research Center Palo Alto's demo application that uses FCam to do just that. (..)
You can find it in the maemo extras-devel repository.
Hmm devel daar heb ik geen zin in.

[ Voor 45% gewijzigd door Sando op 24-08-2010 23:34 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenmk
Sando schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 21:12:
[...]

Maar het mooie van die Symbian versie was dat je dan wel AGPS locatiebepaling had (en optioneel sharing via Google Lattitude).

Ik zal eens naar Maemaps kijken. Beetje buggy vind ik niet fijn, want ik vind Mappero al zwaar buggy. Beetje unresponsive afentoe, en hij schuift na een paar secondebijna altijd opeens naar een gebied links onder mijn locatie (de stip op de kaart dus hij weet het wel) waardoor ik er dus niets aan heb.

[...]
't is een veredelde webpage, dus verwacht er niet te veel finesse van. Maar de locatiebepaling werkt gewoon. Bij de desktopversie ververst ie die ook, zodat ie je positie volgt. Of dat bij Maemaps werkt weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenmk
Sando schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 23:25:

[...]

Hmm devel daar heb ik geen zin in.
De Fcam drivers lijken me veel riskanter dan het HDR capture programma, en die drivers heb je al. Bij mij werkt HDR capture in ieder geval probleemloos, kan ik van FCamera niet zeggen. En de resultaten zijn de moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Jammer trouwens dat RAW-Camera op de N900 niet die .dng plaatjes leest, want nu moet je wel naar Photoshop toelopen oid.

En als je toch moet Photoshoppen is die Merge to HDR Pro autobracketmerger wel veel mooier.

Gewone onbewerkte foto:
Footootje standaard

Zelfde foto met FCam -> Photoshop
Footootje FCam HDR PS-Tweaked

Zelfde foto 5x autobracket -> Photoshop: Merge to HDR Pro
Footootje autobracket Photoshop
Mocht je de 2e mooier vinden: Ik heb bij juist details naar voren gehaald om het verschil aan te tonen, maar dat hoeft natuurlijk niet. :) Let ook op de lucht, bij de 2e vallen details van de flat in de achtergrond compleet in het wit wat bij de 3e wel zichtbaar is (en wat ik nog meer had kunnen overdrijven)
maartenmk schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 00:03:
[...]
De Fcam drivers lijken me veel riskanter dan het HDR capture programma, en die drivers heb je al. Bij mij werkt HDR capture in ieder geval probleemloos, kan ik van FCamera niet zeggen. En de resultaten zijn de moeite!
Bij mij werkt FCamera juist probleemloos, en wat jou riskant lijkt, alle respect en dank voor je mening, weegt voor mij iets minder zwaar dan wat de community heeft ingedeeld in ofwel testing of develop. :)

[ Voor 30% gewijzigd door Sando op 25-08-2010 00:17 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick V.
Sando schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 23:25:
Mss ff contact opnemen met Sygic?
"Hee wat doet /opt/sygic/Drive/Maemo/drive mijn cpu opeten zonder dat ik hem heb gestart?"

Ik 'kreeg' dat probleem preinstalled op mijn 2e hands gekochte N900, meteen Sygic eraf gegooit. :')
Nu hooop ik dat Nokia eens woord bij daad voegt met haar maps of dat iemand even dat Wayfinder project oppikt. :)
Ik zit net te denken, mijn sygic crashde daardoor is drive blijven draaien denk ik. Maar toch de ideal settings trekken mijn batterij sneller leeg. Ik probeer lv vanaf nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvDorp
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 16:39
Patrick V. schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 00:34:
[...]

Ik zit net te denken, mijn sygic crashde daardoor is drive blijven draaien denk ik. Maar toch de ideal settings trekken mijn batterij sneller leeg. Ik probeer lv vanaf nu :)
Klopt, ik heb ook zulke ervaringen. Het lijkt erop dat bepaalde combinaties van voltages en limieten veel beter werken dan andere. Bij mij draaide ideal_850 wel stabiel, maar reageerde het toestel veel haperiger en ging de accu veel sneller dan nu ik hem op lv_750 gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Misschien moeten de overclockers samen even een done-not-done tabel maken? :D

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenmk
Sando schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 00:14:
Jammer trouwens dat RAW-Camera op de N900 niet die .dng plaatjes leest, want nu moet je wel naar Photoshop toelopen oid.
Je kunt ook instellen dat ie jpg versies bewaart. Daarmee verlies je wel data natuurlijk. Met Easy Debian moet het ook wel mogelijk zijn ze te lezen, of zelfs te mergen, maar dat is meer 'omdat het kan'.
Mocht je de 2e mooier vinden: Ik heb bij juist details naar voren gehaald om het verschil aan te tonen, maar dat hoeft natuurlijk niet. :) Let ook op de lucht, bij de 2e vallen details van de flat in de achtergrond compleet in het wit wat bij de 3e wel zichtbaar is (en wat ik nog meer had kunnen overdrijven)
Vind ik inderdaad, mooi resultaat. Overdrijven is natuurlijk subjectief. Als je in het echt naar die scene zou kijken zie je die details ook. Weliswaar niet allemaal tegelijk, maar dat merk je niet echt, dus zo bekeken is de tweede foto het meest accuraat.

Photoshop is mooi, maar mij veel te duur, en de resultaten van HDR Image zijn zodanig dat ik er wel wat risico voor durf te nemen. Zeker omdat je dan direct je resultaat ziet.
[...]

Bij mij werkt FCamera juist probleemloos, en wat jou riskant lijkt, alle respect en dank voor je mening, weegt voor mij iets minder zwaar dan wat de community heeft ingedeeld in ofwel testing of develop. :)
Testing of devel wordt door de auteur bepaald, niet door de community. Maar goed, dat vind ik eigenlijk nog belangrijker, dus wat dat betreft heb je geen ongelijk.
Het probleem is dat sommige programma's eeuwig in devel blijven staan. In zo'n geval kijk ik op maemo.org naar de commentaren, en in mijn ervaring (maar dat is maar mijn mening natuurlijk ;) voorkomt dat meer problemen dan afgaan op de repo's. Wel meer werk natuurlijk. Maar eigenlijk moet je dat voor 'testing' net zo goed doen, ze staan ook daar natuurlijk niet voor niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Sando schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 03:15:
Dat kan niet, aangezien ieders ervaring anders is. Ik heb gehoord van overclocks richting 1150 MHz (>90% :| ) en ik hoor van minieme overclocks over vastlopers en reboots.

Mijn ervaring:
de 1e keer overclocken: direct reboot.
Nu: Bij 850 MHz no problemo, ook niet bij continue belasting (op de accu na).

Ik krijg wel wat problemen als de N900 staat te navigeren in de volle zon, Het apparaat wordt dan echt flink warm en dat leidde tot GPS-onnauwkeurigheden. GSM uit, batterij eruit, even afkoelen en weer opnieuw was de truc.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilco
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-10 14:02
Hangt inderdaad af per telefoon. Ene komt niet verder dan 700, en andere hebben geluk en halen 1150 mhz (waaronder ik, alleen dan wel met lv settings). Probeer ook met andere profiles zoals IDEAL, ULV, LV en er zijn nog wel een paar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

FCamera
maartenmk schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 08:20:
Photoshop is mooi, maar mij veel te duur, en de resultaten van HDR Image zijn zodanig dat ik er wel wat risico voor durf te nemen. Zeker omdat je dan direct je resultaat ziet.
Er is geen enkel commerciële alleskunner zo goedkoop voor studenten :P Ik heb de Master Edition Educational License CS5 voor ~€650. Maar goed niet iedereen is student (ik ook niet meer trouwens), maar ik denk dat the Gimp (je weet, die OSS photoshopachtige) dat ook wel kan.

Kan het even niet uitproberen want mijn Linuxcomputer (tevens mijn mediacenter) is VANNACHT kapotgegaan terwijl ik op de bank in slaap was gevallen. :'( :'(
Geen beeld en een eindeloze rebootcycle. Ik hoop dat het de voeding is, anders is het ernstiger.

Anyway, jij hebt dus wel vertrouwen in HDRCapture, en er gebeuren geen rare dingen? Is dat een stand-alone app of moet je na FCamera HDRCapture starten?

Batterij

Begin wel een metaforisch traantje weg te pinken. Vandaag om 10 uur van de stroom af, om 13 uur 50% batterij! Van 10 tot 11 wifi verbinding, van 11 tot 12 navigatiesoftware, en van 11 tot 13 enkel gprs (wifidetectie uit).
Ik snap dat met constant navigeren of constant met apps spelen (scherm aan) je de nacht niet haalt, maar dit is toch te gek?

Overclocken

Ik ben erg benieuwd hoe ver mijne komt, maar ik durf na wat lezen niet meer over te clocken met
• Verhalen over onefficiënt batterijgebruik (vergeleken bij hoe het 'normaal' is kan ik zeker niet eens meer The IT Crowd afkijken als ik zit te poepen :') )
• Specificaties: de CPU gaat tot 500 MHz, 600 MHz is al overgeclockt en van 500 naar 600 halveert de levensduur van de CPU
• Speculaties: Bij verder overclocken neemt de levensduur exponentieel af.

Updates

Das dan wel weer gaaf :D Voor de tweede keer een aantal packages geupdate. Net Debian :P

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenmk
Sando schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 13:23:
FCamera

[...]

Er is geen enkel commerciële alleskunner zo goedkoop voor studenten :P Ik heb de Master Edition Educational License CS5 voor ~€650. Maar goed niet iedereen is student (ik ook niet meer trouwens), maar ik denk dat the Gimp (je weet, die OSS photoshopachtige) dat ook wel kan.

Kan het even niet uitproberen want mijn Linuxcomputer (tevens mijn mediacenter) is VANNACHT kapotgegaan terwijl ik op de bank in slaap was gevallen. :'( :'(
Geen beeld en een eindeloze rebootcycle. Ik hoop dat het de voeding is, anders is het ernstiger.

Anyway, jij hebt dus wel vertrouwen in HDRCapture, en er gebeuren geen rare dingen? Is dat een stand-alone app of moet je na FCamera HDRCapture starten?
.
.
.
.
.
.
(moment stilte voor je Linuxcomputer)

Ja the Gimp ken ik, prachtig programma, draait ook onder Windows trouwens (en onder Easy Debian op je N900 8) .
Tot voor kort kon het alleen de fcam output niet lezen dus ik heb nog geen HDR dingen geprobeerd.

HDRcapture is stand-alone (het gebruikt wel de fcam drivers).
Batterij

[...]

Overclocken

Ik ben erg benieuwd hoe ver mijne komt, maar ik durf na wat lezen niet meer over te clocken met
• Verhalen over onefficiënt batterijgebruik (vergeleken bij hoe het 'normaal' is kan ik zeker niet eens meer The IT Crowd afkijken als ik zit te poepen :') )
• Specificaties: de CPU gaat tot 500 MHz, 600 MHz is al overgeclockt en van 500 naar 600 halveert de levensduur van de CPU
• Speculaties: Bij verder overclocken neemt de levensduur exponentieel af.

- Ik heb geen verschil bemerkt in batterijverbruik (ideal settings, 850Mhz), maar ik heb het ook niet echt gemeten. De meningen lopen uiteen.
- ik geloof dat de cpu tot 650Mhz gaat officieel. Verder kun je overclocken combineren met het verlagen van de voltages (als je telefoon het trekt), en dat betekent dat de batterijduur min of meer gelijk zou moeten blijven, en de levensduur heeft er ook veel minder onder te lijden. (maar dat heb ik ook maar gelezen, dus eigen risico, maar het klonk logisch).
Tenslotte kun je er nog voor kiezen alleen af en toe te OC-en, bijvoorbeeld door widgets op je desktop, zie http://talk.maemo.org/sho...p?p=668577&postcount=3947

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:07
Sando schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 13:23:
FCamera

[...]

Batterij

Begin wel een metaforisch traantje weg te pinken. Vandaag om 10 uur van de stroom af, om 13 uur 50% batterij! Van 10 tot 11 wifi verbinding, van 11 tot 12 navigatiesoftware, en van 11 tot 13 enkel gprs (wifidetectie uit).
Ik snap dat met constant navigeren of constant met apps spelen (scherm aan) je de nacht niet haalt, maar dit is toch te gek?
Ik heb een week met de scooter door Zeeland gereden, en vaak de navigatie gebruikt. En idd, dan haal je de avond niet met 1 batterij lading.
Echter wanneer je een TomTommetje gebruikt op zijn accu, kan je ook maar een aantal uren navigeren. Dus waarom zou het met de N900 ineens wel langer moeten kunnen?

Gewoon externe voeding eraan hangen(indien mogelijk), of een extra accu kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

maartenmk schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 14:15:
[...]
- ik geloof dat de cpu tot 650Mhz gaat officieel. Verder kun je overclocken combineren met het verlagen van de voltages (als je telefoon het trekt), en dat betekent dat de batterijduur min of meer gelijk zou moeten blijven, en de levensduur heeft er ook veel minder onder te lijden. (maar dat heb ik ook maar gelezen, dus eigen risico, maar het klonk logisch).
Tenslotte kun je er nog voor kiezen alleen af en toe te OC-en, bijvoorbeeld door widgets op je desktop, zie http://talk.maemo.org/sho...p?p=668577&postcount=3947
Thanks. :)

Ik vind dat afentoe met widget wel een goed idee. Heb jij ook voltages omlaag gedaan? Ik heb daar nooit echt verstand van, zo koop ik Altijd asus moederborden omdat die de voltages zelf erbij berekenen. :)

Verder zou ik zweren dat ik ergens las dat de Cortex-A8 tot 500 MHz gaat en dat Nokia hem overclockt tot 600 MHz om zo veel mogelijk terug te schakelen naar 500 of 250.

Afbeeldingslocatie: http://depot.javispedro.com/nit/thewarningtm.jpeg
patrickt35 schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 14:25:
[...]
Echter wanneer je een TomTommetje gebruikt op zijn accu, kan je ook maar een aantal uren navigeren. Dus waarom zou het met de N900 ineens wel langer moeten kunnen?
Niet opeens. TomTom geen ervaring mee, ik weet alleen dat het geen telefoon is, aan de auto-adapter hoort, en dus appels met peren vergelijken is.

Maar bovenal heb ik nu na 3 uur waarvan 1 uur navigeren mijn halve batterij op, terwijl ik met mijn Nokia N96 op één batterij kon navigeren tot in Berlijn (6+ uur).

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Sando schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 15:07:
[...]

Verder zou ik zweren dat ik ergens las dat de Cortex-A8 tot 500 MHz gaat en dat Nokia hem overclockt tot 600 MHz om zo veel mogelijk terug te schakelen naar 500 of 250.

[afbeelding]
Hij schakelt inderdaad terug, maar nou, nou, "fry your telephone"?
Ik heb, zoals eerder gezegd, hem op 850MHz geclockt en daarmee in de auto genavigeerd, terwijl dat ding in de zon hing te bakken. Op dat moment wordt hij ècht warm, maar ik weet niet of hij 100% cpu verbruikt.
Dat terugschakelen is wel slim: blijft de temp stijgen, dan kan de processor zich terugklokken.
Maar ik denk dat zo'n 99% van de gebruikers in principe prima tot meer dan 800MHz kan clocken, alleen Nokia garandeert 600MHz in de meest extreme gevallen met een uitval van een aantal stuks per miljoen.
En tweakers willen het maximale halen uit hun apparaat. Er zullen zat toestellen zijn die zonder al te veel moeite +1GHz gaan halen, en enkelen 1050MHz of 1,1GHz.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenmk
[...]

Thanks. :)

Ik vind dat afentoe met widget wel een goed idee. Heb jij ook voltages omlaag gedaan? Ik heb daar nooit echt verstand van, zo koop ik Altijd asus moederborden omdat die de voltages zelf erbij berekenen. :)
De 'ideal' settings zijn inclusief de verlaagde voltages, en die stel je met 1 commando in. Het kan dus zijn dat je toestel wel de 850 haalt, maar niet met ideal settings.
Die widgets die je kunt downloadan in die post van Jakiman hebben de settings al in zich. Wel moet je de Powerkernel installeren natuurlijk. Nouja, op maemo.org staat een overclocking guide, ook van 'Jakiman' geloof ik. Dat moet voor jou geen probleem zijn (ik heb je blogpost gelezen).
Dat ie warm wordt zeiden ze idd, maar of ie dan ook overgeklokt is weet ik niet. Die van mij haalt de 1ghz zonder problemen (meer heb ik niet geprobeerd, en ik gebruik 1Ghz ook weinig), dat zou in ieder geval betekenen dat ze érg conservatief zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sando schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 03:15:
Goed idee.
Ik ben nog steeds tevreden over mijn 800 MHz overclock.
Ook handig is deze handleiding over overclocken die up-to-date wordt gehouden. Kan volgens mij in de startpost:

http://talk.maemo.org/showpost.php?p=595582

Dit forum begint sowieso onoverzichtelijk te worden. Verschillende tutorials zwerven maar rond over de vele pagina's. Ze worden niet opgenomen in de startpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Four
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Four

I void warranty

Verwijderd schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 16:47:
[...]
Ze worden niet opgenomen in de startpost.
ik geloof dat ik nog rechten heb :) Moment.

Zijn er anders vrijwilligers welk de SP onder handen willen nemen?

[ Voor 14% gewijzigd door Four op 25-08-2010 17:19 ]

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Four schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 17:16:
[...]

ik geloof dat ik nog rechten heb :) Moment.
Thx. Dat is snel _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-10 21:21
[...]
Niet opeens. TomTom geen ervaring mee, ik weet alleen dat het geen telefoon is, aan de auto-adapter hoort, en dus appels met peren vergelijken is.
Een tomtom niet nee, maar heel veel andere autonavigatiedingen hebben ook een loopmodus en ook dan gaat die zeker niet lang mee.
"Probleem" met de n900 is dat ze niet zoveel hebben gedaan aan "optimalisaties" zoals het automatisch terugschakelen naar een minder energieslurpende modus, waarbij widgets niet worden geupdate, wifi-module uit is etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trestry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-10 21:22
Voor mensen die problemen hebben met de batterijduur in combinatie met overclocken, probeer deze widget: http://talk.maemo.org/showthread.php?p=776673
Het is een Queen Beecon Widget die een erg mooi overclock control panel geeft. Daarnaast wordt ervoor gezorgd dat de N900 tussen de 250 en 500Mhz draait als het scherm is gelockt. Mijn batterij gaat op deze manier veel langer mee.

Zijn er trouwens nog meer mensen die NITDroid gebruiken? Ik heb 't geprobeert, maar het is vrij traag op mijn N900. Het schijnt beter te werken als je een class 6 of 10 SD kaart neemt. Vroeg me af of hier mensen zijn bij wie het wel goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-10 11:48
Nokia heeft net de N8 in Nederland uitgebracht. Het valt me op dat er toch weer voor Symbian is gekozen. Heeft iemand een idee waarom? Maemo lijkt mij veelzijdiger en opener dan Symbian (overigens heb ik weinig tegen Symbian, want ik ken het van mijn vorige Nokia toestellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Palamedes schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 21:18:
Zijn er trouwens nog meer mensen die NITDroid gebruiken? Ik heb 't geprobeert, maar het is vrij traag op mijn N900. Het schijnt beter te werken als je een class 6 of 10 SD kaart neemt. Vroeg me af of hier mensen zijn bij wie het wel goed werkt.
Bij mij zat er een wereld van verschil tussen een 16gb class2 Kingston en een 8gb class6 Transcend qua NITDroid performance. Het is nog verre van af (nouja, kunnen denk ik wel binnenkort een redelijk ' affe' versie krijgen, inclusief bellen enzo), dus hakkelingen en niet-optimale performance blijf je houden, ongeacht de snelheid van de sdcard. Maar het aantal force close errors nam bij mij spectaculair af en de phone werd een stuk minder warm.

N900 gespot trouwens tussen die berg Nokia phones in het RTL nieuwsitem over de N8 :p

[ Voor 23% gewijzigd door Gundogan op 25-08-2010 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick V.
Ik heb vandaag gedraaid met 'lv' @ 850/250 mhz, helemaal super nu!

Ik heb vandaag weer even veel gebeld en gedaan op me telefoon zoals voor gaande dagen en heb nu 52% over volgens BatteryGraph (batterij icoon geeft iets meer als de helft aan). Ik zie nu in de log van BatteryGraph ook geen rare processor pieken, of voltage drops :)

Blijf lekker hier op draaien dus, is nu super snel en zuiniger als origineel.

[ Voor 3% gewijzigd door Patrick V. op 25-08-2010 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stokkom schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 21:40:
Nokia heeft net de N8 in Nederland uitgebracht. Het valt me op dat er toch weer voor Symbian is gekozen. Heeft iemand een idee waarom? Maemo lijkt mij veelzijdiger en opener dan Symbian (overigens heb ik weinig tegen Symbian, want ik ken het van mijn vorige Nokia toestellen).
Symbian blijft gewoon naast Meego bestaan, Meego voor de high end toestellen en Symbian voor de mainstream toestellen.
Applicaties zullen sowieso werken op beide platformen door de Qt support.

EDIT:
Wat oc'en betreft heb ik mijn n900 nu op 250-1000 ulv staan.
Voor dagelijks gebruik niet nodig maar de nintendo 64 emulator draait dan net dat stukje fijner :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2010 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb pecan msn geinstalleerd en kan wel berichten versturen maar niet ontvangen wat kan ik hieraan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
stokkom schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 21:40:
Maemo is veelzijdiger en opener, maar Symbian is mainstream (herkenbaar) en net een tikje gebruiksvriendelijker qua apps. en Maemo is een high-end tweak OS, Nokia positioneert de N8 daar niet...

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Maemo wordt niet meer voortgezet door Nokia, en Meego is nog niet af. Dus Symbian blijft over?

• stokkom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-10 11:48
Door alle berichten over het overklokken zie ik het bos niet meer. Waar vind ik een goede instructie en welke manier is het beste? Ik vind 850-250 wel interessant...

• Sharkey1802
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-08 23:14
Ik was dinsdag bij het tweakers N8event. Daar werd gemeld dat Symbian blijft voor 'smartphones' en Maemo/Meego voor 'mobile computers' gebruikt wordt. Op hardware nivo zullen deze twee types waarschijnlijk weinig gaan verschillen, het gaat puur om hoe Nokia een telefoon in de markt zet.

Waarom ze Symbian houden werd niet verteld maar ik denk dat ze voor mainstream telefoons toch liever een gesloten OS houden. Het gros van de mensen die een N8 kopen zal geen tweaker zijn. Je wilt niet dat die aan de slag gaan met overclocken om dan vervolgens garantie te claimen als het mis gaat.

De smartphones zullen massaproducten worden voor een grote markt, de mobile computers niche producten. Dankzij Qt en webruntime kunnen ze wel dezelfde apps draaien.

Een ander voordeel is dat ze operator specifieke elementen kunnen inbouwen in een gesloten OS. Zoals Vodafone 360 enzo.

• Nas T
Sharkey1802 schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 11:59:
Ik was dinsdag bij het tweakers N8event. Daar werd gemeld dat Symbian blijft voor 'smartphones' en Maemo/Meego voor 'mobile computers' gebruikt wordt. Op hardware nivo zullen deze twee types waarschijnlijk weinig gaan verschillen, het gaat puur om hoe Nokia een telefoon in de markt zet.

Waarom ze Symbian houden werd niet verteld maar ik denk dat ze voor mainstream telefoons toch liever een gesloten OS houden. Het gros van de mensen die een N8 kopen zal geen tweaker zijn. Je wilt niet dat die aan de slag gaan met overclocken om dan vervolgens garantie te claimen als het mis gaat.

De smartphones zullen massaproducten worden voor een grote markt, de mobile computers niche producten. Dankzij Qt en webruntime kunnen ze wel dezelfde apps draaien.

Een ander voordeel is dat ze operator specifieke elementen kunnen inbouwen in een gesloten OS. Zoals Vodafone 360 enzo.
Hier kloppen een aantal dingen nog niet helemaal.

Symbian evolueert (Symbian^3 wat op de N8 gebruikt gaat worden lijkt vlot te lopen, snelheid was het grote issue). Symbian moet ook (voor het grootste deel) open source worden. Ook Maemo is niet 100% open source, evenals Android niet, Meego weet ik niet zeker (ik dacht UI niet, maar de core wel).

Symbian wordt inderdaad voor mainstream gebruikt, of beter gezegd: Meego voor high-end, want op een smartphone wordt in principe altijd Symbian gezet, of het moet een high-end phone worden.

Het is NIET zo dat Symbian gebruikt wordt zodat mensen niet gaan overclocken. Ik denk dat een cpu met Symbian ook wel is over te clocken, evenals in Android, wat ook een mainstream OS is.

De mogelijkheden van Meego zijn meer gericht op professioneel gebruik en Symbian is wat gebruiksvriendelijker. Met Symbian kun je in principe alles wat je op een smartphone wil doen, Meego is daarentegen voor enthousiastelingen, zeg maar een "Symbian +" qua mogelijkheden (want het is geen afgeleide van Symbian).

Ik ben wat aan het experimenteren geweest met overclocken, het was eenvoudiger dan ik dacht.
Je hebt "rootsh", "linux kernel for power users" en "conky" (alleen om te zien welke frequencie je cpu draait) geïnstalleerd.
6. Open x-terminal
7. typ: root
8. typ: kernel-config load lv
Je hebt nu de lv (low-voltage) kernel geladen. Bij mij werkt dit tot 900MHz, daarboven niet.
9. typ: kernel-config limits 250 850 (125 als minimum kan ook, maar dat wordt niet geadviseerd)
Eigen ervaring: 125 is niet terug te zien bij conky (app waar je cpu-snelheid is te zien)
10. typ: kernel-config save 850
Je hebt nu een kernel opgeslagen die varieert van 250 tot 850mhz, genaamd "850"
11. typ: kernel-config load lv
12. typ: kernel-config limits 250 600
12: typ: kernel-config save 600
Je hebt nu de standaard kernel opgeslagen die varieert van 250 tot 600mhz, genaamd "600"
13. Sluit x-terminal nu af.
15. Ga terug naar een van je homescreens, en plaats daar een Queen Beecon widget.
16. Open de Queen Beecon widget settings door op een lege ruimte op je homescreen te drukken, vervolgens op het icoontje dat bovenin verschijnt en op het sleuteltje bij je Queen Beecon widget.
17. Druk op Add Cmd.
18. Vul voor Title: 850 in, en bij Command: /usr/sbin/kernel-load /home/user/.kernel/850 | sudo gainroot.
19. Verander Widget Type in Snippet.
20. Verander voor de Command Title Settings de Position in Hidden.
21. Doe ditzelfde voor de 2 Positions onder Command Results settings.
22. Bij Update Policy, vink alleen de middelste optie 'Update when clicked' aan en laat Update interval op 0 staan.
23. Verander nu bij Status Background Colors & Images de Snippets Bg Color in een kleur die jij wilt, en stel dezelfde kleur in voor de andere Beecon Command Exit Status opties.
24. Klik op opslaan.
25. Je bent terug op je homescreen, druk daar op Voltooid.

Je kunt met de commando's:
kernel-config load lv (alleen als je cpu niet vastloopt!)
kernel-config limits 250 xxx
kernel-config save xxx

Verschillende frequenties opslaan die je kan oproepen met de Queen Beecon widget.
Zo heb ik bijvoorbeeld 900 MHz, 1000MHz en 1100MHz opgeslagen.
Je kunt een widget heel makkelijk veranderen. Pas de instellingen aan (klik op leeg veld bureaublad, gereedschap...) en doe "edit CMD". Dan klik je de widget aan om die frequentie te gebruiken.
Dan is het een kwestie van stressen en kijken of de telefoon blijft draaien.

Het is mij gelukt om 125 1000 MHz te draaien ZONDER low voltage. Op 1100MHz liep hij na het draaien van een filmpje op dumpert in minder dan een minuut vast. Daarvoor draaide hij meer dan een half uur stabiel.

Bij 1000MHz draait het filmpje fatsoenlijk, in tegenstelling tot 600MHz. Als mijn OC instabiel wordt, laat ik het weten.

Als je resultaten neerzet: wel of geen low voltage, welke frequenties (laag en hoog) en hoe stress je en voor hoe lang?

vrede in rust

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Even tussendoor wat gewone usability vraagjes. Ik heb dat ding binnenstebuiten geterminalt maar op gewoon usabilitygebied moet ik toch nog mijn weg vinden. :)

• Hoe schakel jij snel over naar jukebox mode (gewoon muziekspelen)? Ik gebruik gewoon Media Player en ik moet eerst naar mijn muziek navigeren, dan een nummer aanklikken, dan shuffle iedere keer weer aanzetten, en dan naar volgende nummer skippen want de eerste paar hondert tracks zijn automatisch in de playlist gezette geluidjes van alle apps die op mijn foon staan.

Ik vind die oordopjes trouwens wel naar zeg, en HEULL jammer dat die van de Nokia N96 (met play pause stop previous next etc.) niet werken! Met je ogen dicht knopjes voelen en weten hoe je next doet werkt natuurlijk ook niet meer met een touchscreen. :P

• Is er een snelkoppeling naar foto's en media (bij de N8x N9x serie was dat zelfs een hardwareknopje) of moet je echt met de file browser naar zowel N900/Images als N900/Video gaan om je recente camerageklungel te bekijken?
-edit- Via de gewone File Manager komen video en images van de camera gewoon bij elkaar. Soms beetje raar dat alles zo gelinkt is en in verborgen mappen zit en die weer een andere naam hebben in de ene browser en in de andere niet enzo.. oeh :P

• Kan je Webtext (internet sms) integreren met contacts?

• Heeft iemand merkbare ervaring gehad met widgets die je batterij verspillen? Sommige zijn cool maar als het echt zo uitmaakt dan hoeft het ook weer niet. :) (Queen BeeCon, Calendar, Clock, Facebook, etc)

• Ik zag iemand met tekst op de desktop: snelheid, geheugen, temperatuur (!), dat wil ik ook :P Waarmee doe je dat? (Dit is vast een domme vraag voor een tweaker)

Ik laatst x naar een vriendinnetje SMSsen, maakt de N900 er xoxo van! _O-
Hippe telefoon.

[ Voor 8% gewijzigd door Sando op 26-08-2010 16:30 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• MorosMyrddin

MorosMyrddin

Zet die Ploat af !!

je bedoelt dit :
Afbeeldingslocatie: http://moros.be/file/N900_screen.png

[edit]

je maakt een snippet met beecon ,
width : 225px, height 94px; (kan je wat mee prutsen als je de lettertype wat veranderd enzo)
Hide background
Hide Title + background title
eventueel een eigen Result background
en de positie van het Result is zelf te bepalen (ik heb center)

Update enkel via @click
en ik heb ook een interval van 5 min genomen

en dan Add cmd het volgende toevoegen
code:
1
2
3
echo "Uptime : " `uptime|cut -d" "-f4-|sed 's/\\, *load.*//'`
echo "Battery : " `hal-device bme | awk '/g.c/ {print $3 "mAh"}'` @ `cat /sys/class/power_supply/bq27200-0/temp` °c
echo "cpu" : " `awk '{print $1/1000"/"}' /sys/devices/system/cpu/cpu0/cpufreq/scaling_cur_freq` `awk '{print $1/1000 " Mhz"}' /sys/devices/system/cpu/cpu0/cpufreq/scaling_max_freq`

de temperatuur is die van de batterij(meestal rond 30°C), de temp van cpu was nog niet te vinden, mss is er nu wel al een mogelijkheid om die te tonen.
Succes ;)

ps: die 600 en 850 is om men clock te wijzigen, de manier waarop NasT besprak.
de datum was ook een beecon snippet, maar die heb ik al verwijderd, omdat men Kalader er ook stond

wat je andere vragen betreft:

- ik heb een widget van de media player staan om die gemakkelijk te bedienen, om muziek toe te voegen is het wat omslachtig. je kunt eigen afspeel lijsten maken.
je kunt sorteren per album en de volledige album spelen, of per artiest, browsen door alle liedjes is inderdaad een ramp, ook de ringtones staan er tussen enzo, het beste is afspeel lijsten of met albums werken.
het beste is ook om te klikken (bij album of afspeel lijst) op nummers willekeurig afspelen, en dan de shuffel uit te zetten wanneer het eerste muziekje begint :) een kleine ommeweg maar het werkt :).

- foto's is gewoon in het programma menu een knop foto's, en je kunt zelfs een snelkoppeling plaatsen op je homescreen.

- internet sms, ik dacht dat ik een app tegen gekomen was om maemo die iets gelijkaardigs deed...

- het enigste waar ik problemen mee had van widgets is de twitter widget van Nokia zelf

[ Voor 93% gewijzigd door MorosMyrddin op 26-08-2010 17:53 ]

• Wekko306
Sando schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 16:25:
Even tussendoor wat gewone usability vraagjes. Ik heb dat ding binnenstebuiten geterminalt maar op gewoon usabilitygebied moet ik toch nog mijn weg vinden. :)

• Hoe schakel jij snel over naar jukebox mode (gewoon muziekspelen)? Ik gebruik gewoon Media Player en ik moet eerst naar mijn muziek navigeren, dan een nummer aanklikken, dan shuffle iedere keer weer aanzetten, en dan naar volgende nummer skippen want de eerste paar hondert tracks zijn automatisch in de playlist gezette geluidjes van alle apps die op mijn foon staan.
Gewoon de Media Speler openen en op Willekeurig Afspelen (meest rechtse icoon van de 4) drukken.
Overigens kan je de tracker config aanpassen over de files die je Media Speler laat zien. Zo kan je er dus voor zorgen dat geluiden van apps niet in de Media Speler worden afgespeeld.
• Is er een snelkoppeling naar foto's en media (bij de N8x N9x serie was dat zelfs een hardwareknopje) of moet je echt met de file browser naar zowel N900/Images als N900/Video gaan om je recente camerageklungel te bekijken?
Je foto's kan je gewoon bekijken via de Foto application in je hoofdmeni (4e icoon). Je filmpjes kan je bekijken via de Media Speler, en dan Video, het 2e icoon.
• Heeft iemand merkbare ervaring gehad met widgets die je batterij verspillen? Sommige zijn cool maar als het echt zo uitmaakt dan hoeft het ook weer niet. :) (Queen BeeCon, Calendar, Clock, Facebook, etc)
Widgets die vaak updaten zullen best wat stroom verbruiken. OMWeather bijvoorbeeld, RSS reader en andere dingen die regelmatig nieuwe content laden.
• Ik zag iemand met tekst op de desktop: snelheid, geheugen, temperatuur (!), dat wil ik ook :P Waarmee doe je dat? (Dit is vast een domme vraag voor een tweaker)
Dat soort dingen kan je met Queen BeeCon doen.

Ik laatst x naar een vriendinnetje SMSsen, maakt de N900 er xoxo van! _O-
Hippe telefoon.
[/quote]

• Boyd
Ik heb sinds vandaag problemen met bellen/smsen/internetten...

Als ik probeer te bellen, krijg ik een verbindingsfout of zo'n toontje dat het mislukt is (3-tonig "tudutuu"). Ook smsjes willen niet versturen en internetten lukt niet.

Het vreemde is dat ik wel gewoon bereik heb. Zodra ik m'n telefoon uit en aanzet kan ik wel weer bellen, maar 10 minuten later werkt het weer niet..

Ik heb net t-mobile gesproken, die denken niet dat het aan hun netwerk ligt, en ze hebben me een nieuwe simkaart toegestuurd, maar die komt pas overmorgen.

Ik had net al een accefietje met m'n vriendin, want ze heeft me gesmst om te vragen of ik alweer thuis was.. en daarna een smsje waarom ik niet reageerde en of er iets gebeurd was.. en die smsjes kreeg ik achteraf pas te zien toen ik m'n telefoon opnieuw had aangezet..

Komt het iemand bekend voor? Ik ga straks een andere telefoon proberen, kijken of ik daar ook in de problemen kom. Ik ben eventueel zelfs in staat om m'n telefoon gewoon opnieuw te flashen... want dit werkt echt niet.

Ik heb ook 2 internet verbindingen:
"T-MobileInternet"
en
"T-mobile Internet"

Ik kan deze niet verwijderen en m'n instellingen opnieuw aanvragen toch? Want misschien dat dat wat zou oplossen.

Ik heb verder geen programma's geinstalleerd, dus daar kan het ook niet door komen.

[ Voor 3% gewijzigd door Boyd op 26-08-2010 20:03 ]

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Heb je ook 3g en 2g geprobeerd, ff het bij beide is. Volgens mij komt het door tmobile, alleen zullen ze dat nooit toegeven.

Signature

• Boyd
BMW_M3 schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 20:46:
Heb je ook 3g en 2g geprobeerd, ff het bij beide is. Volgens mij komt het door tmobile, alleen zullen ze dat nooit toegeven.
oeww.. ik heb hem nu op 2g gezet.. en nog geen problemen. Niet te vroeg juichen nog, maar lijkt er op dat het in 2g wel werkt..

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Gamepie56 schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 21:32:
[...]

oeww.. ik heb hem nu op 2g gezet.. en nog geen problemen. Niet te vroeg juichen nog, maar lijkt er op dat het in 2g wel werkt..
Ik heb ook t-mobile en heb ook een paar keer problemen met 3g gehad. smsjes die te laat en in 1x tegelijk aankwamen, onderbroken gesprekken en die toon die jij noemt. Ik heb die 2g/3g switcher geinstalled en sta standaard op 2g, alleen als ik snel wil surfen zet ik m op 3g. Scheelt ook in batterij.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

@MorosMyrddin, @Wekko306:

Bedankt, jullie besparen me tijd! _/-\o_

Wat gaaf, waarom ben ik die Media Player widget nooit tegengekomen? Hoort ie standaard in de widgetlijst te staan? Heb ik 'm per ongeluk verwijdert?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny1001
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-07 22:39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorosMyrddin

MorosMyrddin

Zet die Ploat af !!

Sando schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 01:19:
Wat gaaf, waarom ben ik die Media Player widget nooit tegengekomen? Hoort ie standaard in de widgetlijst te staan? Heb ik 'm per ongeluk verwijdert?
je kan die media player widget maar 1 keer plaatsen, dus mss staat die op een andere home screen, of zelfs op een home screen dat je uitgeschakeld hebt ?
en ik denk niet dat je die widget kan verwijderen (staat niet tussen de uninstall apps, wss wel via terminal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-10 21:21
MorosMyrddin schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 09:50:
[...]

je kan die media player widget maar 1 keer plaatsen, dus mss staat die op een andere home screen, of zelfs op een home screen dat je uitgeschakeld hebt ?
en ik denk niet dat je die widget kan verwijderen (staat niet tussen de uninstall apps, wss wel via terminal)
Volgens mij is dat ding ook mee gekomen met een update. Ik had hem iig niet een aantal maanden geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvd
  • Laatst online: 10-01-2024
MorosMyrddin schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 17:26:

je maakt een snippet met beecon ,
width : 225px, height 94px; (kan je wat mee prutsen als je de lettertype wat veranderd enzo)
Hide background
Hide Title + background title
eventueel een eigen Result background
en de positie van het Result is zelf te bepalen (ik heb center)

Update enkel via @click
en ik heb ook een interval van 5 min genomen

en dan Add cmd het volgende toevoegen
code:
1
2
3
echo "Battery : " `hal-device bme | awk '/g.c/ {print $3 "mAh"}'` @ `cat /sys/class/power_supply/bq27200-0/temp` °c
echo "cpu" : " `awk '{print $1/1000"/"}' /sys/devices/system/cpu/cpu0/cpufreq/scaling_cur_freq` `awk '{print $1/1000 " Mhz"}' /sys/devices/system/cpu/cpu0/cpufreq/scaling_max_freq`

de temperatuur is die van de batterij(meestal rond 30°C), de temp van cpu was nog niet te vinden, mss is er nu wel al een mogelijkheid om die te tonen.
Succes ;)
Die code, moet die gewoon in z'n geheel op 1 regel in de CMD ingevoerd worden? Want als ik em knip en plak werkt het niet helemaal naar behoren..

Ik zag verder nog iemand vragen om een goede OC guide, er staat een aantal pagina's terug (weet zo neit welke) een geweldige uitleg om de kernel te installeren en om met queen beecon widgets de OC in te stellen..

Mijn n900 draait met die guide stabiel op 900mhz, of het echt sneller is heb ik nog niet kunnen merken, heeft iemand een linkje voor een benchmark test ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorosMyrddin

MorosMyrddin

Zet die Ploat af !!

@Caelorum : ik heb die widget al van in het begin (gekocht rond Pasen)

@bookmark : als het niet lukt in de add cmd, probeer het dan eens met de "Advanced" daar heb je een groter tekst vak waar je kunt in prutsen :) en wat lukt er niet helemaal ? het zijn wel 3 regels.
de code gekopierd :

code:
1
2
3
echo "Uptime    : " `uptime|cut -d" " -f4-|sed 's/\\, *load.*//'`
echo "Battery   : " `hal-device bme | awk '/g.c/ {print $3" mAh"}'` @ `cat /sys/class/power_supply/bq27200-0/temp`°C
echo "Cpu           : " `awk '{print $1/1000"/"}' /sys/devices/system/cpu/cpu0/cpufreq/scaling_cur_freq``awk '{print $1/1000" Mhz"}' /sys/devices/system/cpu/cpu0/cpufreq/scaling_max_freq`

mss moet je op maemo (mini monitors) ook eens rond kijken daar staan ook veel commands om info op te halen

[ Voor 33% gewijzigd door MorosMyrddin op 27-08-2010 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Marcvd schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 10:13:
[...]

Die code, moet die gewoon in z'n geheel op 1 regel in de CMD ingevoerd worden? Want als ik em knip en plak werkt het niet helemaal naar behoren..

Ik zag verder nog iemand vragen om een goede OC guide, er staat een aantal pagina's terug (weet zo neit welke) een geweldige uitleg om de kernel te installeren en om met queen beecon widgets de OC in te stellen..

Mijn n900 draait met die guide stabiel op 900mhz, of het echt sneller is heb ik nog niet kunnen merken, heeft iemand een linkje voor een benchmark test ofzo?

Enter

Enter

Enter

Ik heb geen benchmark-dingen, wat je kunt proberen is iets wat cpu vreet te draaien, bijvoorbeeld zware lange filmpjes via de browser, zodat je cpu 100% staat te bakken, lang.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was vandaag bij de Nokia service dealer in Heerenveen (Liditel)
Ik overweeg een N900 aan te schaffen ter vervanging van mijn E90.
Mijn vraag was of ik die Smarphone ook als volwaardig nav systeem in auto kan gebruiken. Mijn E90 kan dat niet omdat bellen en navigatie samen niet goed gaat.
maar goed...
Het antwoord van deze Nokia dealer was:" Ik heb zeer slechte ervaringen met de N900. Zowel hardware als software zijn bagger. Ik heb deze Nokia niet en als u wilt dat ik hem bestel zal ik dat niet doen.
We krijgen ze hier met bosjes binnen en kunnen/mogen hem niet zelf repareren. Moeten hem dan opsturen en dan duurt het eeuwen voor we hem van Nokia terug krijgen.
Mijn advies: koop een E73!".

Ik was verbaasd. Erg verbaasd!
Maar is dat terecht? Herkend iemand zich in deze ongenuanceerde opstelling van notabene en Nokia service dealer??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
  • Laatst online: 11:05
Verwijderd schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 14:01:
Mijn vraag was of ik die Smarphone ook als volwaardig nav systeem in auto kan gebruiken. Mijn E90 kan dat niet omdat bellen en navigatie samen niet goed gaat.
maar goed...
Het antwoord van deze Nokia dealer was:" Ik heb zeer slechte ervaringen met de N900. Zowel hardware als software zijn bagger. Ik heb deze Nokia niet en als u wilt dat ik hem bestel zal ik dat niet doen.
We krijgen ze hier met bosjes binnen en kunnen/mogen hem niet zelf repareren. Moeten hem dan opsturen en dan duurt het eeuwen voor we hem van Nokia terug krijgen.

Maar is dat terecht? Herkend iemand zich in deze ongenuanceerde opstelling van notabene en Nokia service dealer??
En meneer werkt wel bij Nokia? Ik heb zelf geen ervaring met de navigatie software zoals Sygic op mijn N900, dus daar durf ik niks over te zeggen maar ik weet bijna zeker dat de N900 als volwaardige navigatie kan dienen. Persoonlijk snap ik niet waarom de Nokia dealer zegt dat zowel de software als hardware ruk is sinds de N900 draait op Maemo (linux) waarbij bijna alles is aan te passen etc.. de hardware is ook prima het toestel is snel en voelt nergens echt traag aan.

E73 is trouwens nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-08 14:33
maar goed...

Exact dezelfde reactie als het Nokia Service Point waar ik ben geweest!
Ik heb het toen ook hier op Tweakers.net voorgelegd aan de overige N900 bezitters, en die zeiden allemaal: onzin, gewoon kopen.

Ik ben inmiddels maanden verder en ik ben blij dat ik het toch gedaan heb. Ik snap het standpunt van het NSP niet echt. Ik heb nooit problemen met het toestel, bouwkwaliteit is prima. Dat ze hem zelf niet mogen repareren klopt, maar zolang ze hem niet hoeven te reparen is er toch niks aan de hand.

Het enige wat ik me voor kan stellen is dat er wat tweakerts iets teveel hebben geknutseld aan de telefoon, waardoor ze er niet meer uit komen en hem wegbrengen. Maar dat is een enkeling en geen 'bosjes' zoals hij zegt. Ik heb de nodige widgets, toepassingen etc. erop staan, gebruik hem voor van alles en nog wat, maar heb hem nog nooit terug hoeven brengen.

Gewoon doen, krijg je geen spijt van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenjiBlade
  • Laatst online: 16-01 18:40
@novec

Moet ook zeggen dat ik met dit verhaal wel erg verbaasd ben.
tot nu toe geen enkel ander probleem dan PEBCAK met mijn N900, Autonavigatie in de volle zon werkt perfect, alhoewel ik nog niet ben gebeld tijdens het navigeren.

Van en naar werk voor muziek / tv series goed bruikbaar.
Bellen en gebeld worden met headset of Parrot goed geschikt
RDesktop voor server aanpassingen wanneer uit huis...

Telefoon is meegeweest naar Graspop, Zwartecross en LowLands en wekelijks met mij mee naar scouting waar hij nog eens door 25 lieve 10jarigen wordt gebruikt voor de "foto logboek"

Wat mij betreft is dit een echte nokia, met een tank niet kapot te krijgen en overal goed bruikbaar.
enige waar je op moet letten is de accu, die is vrij snel leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johras
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-01-2020

Een toestel wat ze niet zelf kunnen/mogen repareren verdienen ze waarschijnlijk niks aan, ik zou dan ook geen waarde hechten aan de mening van dit bedrijfje. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvd
  • Laatst online: 10-01-2024
Sorry, verkeerde post.
Eerst goed kijken en dan pas gaan klagen ;-)

[ Voor 93% gewijzigd door Marcvd op 27-08-2010 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
maar goed...

Wat er slecht is aan de hardware van de N900 zou ik niet weten. Het enige probleem waarvan ik gehoord heb dat vrij vaak voorkomt is een kapotte USB connector. Dat de software bagger zou zijn ben ik het ook niet mee eens. De enige software problemen die ik ervaar zijn:
- Soms gaat m'n telefoon niet over als die in m'n broekzak zit, vanwege die *** flipsilent feature die je niet uit kan zetten.
- Als ik gebeld word vespringt het scherm soms 1x, waardoor ik even moet wachten met opnemen.

Verder vind ik Maemo 5 op de N900 oneindig veel lekkerder werken dan S60v5 op de Nokia 5800 die ik hiervoor had.
Mijn advies: kijk heel goed wat je precies met je telefoon wilt doen, of dat kan met de N900 en of dat niet beter kan met een andere telefoon. Als de N900 als beste uit de bus komt: kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
maar goed...

Hmm, vreemd verhaal. Feit is dat er problemen waren met microfoons, spontante reboots in het begin. Die problemen zijn binnen enkele maanden opgelost volgens mij want sinds begin dit jaar heb ik niets voorbij horen komen van dit soort ernstige problemen. Ik denk dat de beste man nogal zwartwit kijkt.
Mijn ervaring met navigeren is uitstekend, heb er afgelopen vakantie mee genavigeerd richting zuid frankrijk (sygic mobile maps 9). Alle enigszins moderne features zijn aanwezig (routes met tussenpunten, navigeren als auto of per fiets). Er zullen enkele fanatiekelingen zijn die het helemaal niks vinden denk ik, maar dat hou je altijd. Ik ben niet gebeld tijdens navigeren volgens mij, misschien 1 keer, maar heb wel smsjes tijdens navigeren ontvangen. Dan komt er een soort pop-up voorbij die je kan aanklikken en dan kun je de sms lezen, terwijl de navigatie doorgaat.
De hardware is geen bagger. Neem GPS: tijdens het inrijden van een tunnel geeft sygic aan dat je in een tunnel rijdt. Op het moment dat je de tunnel verlaat, kreeg ik (elke keer) binnen 10 seconden een fix, misschien zelfs binnen 5 seconden. Zonder a-gps!

Foto: maakt prima, mocht 8MP hebben, maar is zeker niet verkeerd. Scherm/touchscreen: uitstekend, geluid: uitstekend. De rest: uitstekend.
Ik mis alleen net het beetje extra van de camera en usb-host functie (al hebben ze dat half voor elkaar geloof ik). Maar goed, als je dát moet missen, betekent het dat ik een hoop eis.

Ik zou graag eens willen babbelen met de medewerker die je te woord heeft gestaan, want volgens mij prik ik zo door zijn standpunt heen. Maar goed: N900 of E73: Ik zeg N900, maar ik weet niet precies waarvoor je hem wilt gebruiken. Ik begrijp bijvoorbeeld niet waarom bellen en navigeren niet samen gaat bij de E90, aangezien deze Symbian gebruikt (ik had hiervoor de N95 8GB en bellen navigeren ging uitstekend samen).

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Wekko306 schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 16:23:
[...]

Wat er slecht is aan de hardware van de N900 zou ik niet weten. Het enige probleem waarvan ik gehoord heb dat vrij vaak voorkomt is een kapotte USB connector.
Ja dat vind ik ook wel een beetje eng, mijn N96 had een 'gewone' plug voor de adapter, en die mis ik wel een beetje. Ik plug die foon toch minstens 4 keer per dag aan de stroom gewoon omdat het kan en ik niet op straat zonder wil komen te zitten, en dan vraag ik me wel eens af of die connectie het over een jaar ook nog doet.

Ik heb gewoon lekker alles aan, wifi, bluetooth, tig accounts, scherm gewoon op 4 of 5. Dan moet je ook zonder overdrijven toch minstens drie maal per dag opladen hoor! Die usb/stroom poort zit dan ook vet irritant, die had ik liever aan de onderkant gezien. Als ik thuis ben zit er een kabel aan.

Wat trouwens echt slecht lijkt te zijn: de frontcamera. Maar die wordt nergens voor gebruikt. :P

[ Voor 17% gewijzigd door Sando op 27-08-2010 18:58 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorosMyrddin

MorosMyrddin

Zet die Ploat af !!

ik zie de N900 nog altijd als een publieke prototype, Nokia wil eens zien hoever en wat ze kunnen doen met een smartphone. hier en daar heb je dan inderdaad wel dingen die je liever anders had.

De usb poort is inderdaad gevoelig, en ik gebruik die enkel om te laden, maar steek die er altijd voorzichtig in of uit, want hier in belgie (eigenlijk gekocht in de vs) werken we niet met abo contracten waar je een gsm bijna gratis (of toch goedkoop) er bij krijgt :) dus ik verzorg die alsof het men kind is ;)

Maar toch blijft het een top telefoontje !! eigenlijk niets op aan te merken, je kan zodanig alles aanpassen tot het werkt zoals jij wilt ! ook de hardware is degelijk zoals we verwachten van nokia.

Ook de gps van sygic 9 werkt zoals het moet, en is gewoon een programma die in het multi task systeem draait, dus alle andere programma's blijven ook werken. en alle normale functionaliteit werkt bij sygic, zelfs radar controle.

het is wel jammer dat ik nog niemand tegen kwam die ook een N900 had. maar goed dan ben ik origineel ;)

[EDIT]

nieuw op maemo: home screen in portrait mode

[ Voor 6% gewijzigd door MorosMyrddin op 27-08-2010 19:33 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJHiaatje

HJHiaatje

SV Goud op Hattrick.org

maar goed...

De N900 heb ik nu 2 maanden. Hardware matig geen issues.
Software matig geen issues.
Wat betreft navigatie: out of the box werkt het voor mij niet zoals je dat kent van een TomTom.
Wel ben ik staat geweest er maps op te zetten van de Benelux en Frankrijk met Ovi Suite. Ik kan een route bepalen en zien waar ik uithang. Echter navigatie out of the box zoals bij een TomTom kreeg ik niet gedaan. Er staat namelijk een oude versie van maps op en ik heb nog geen manier gevonden om er een nieuwe versie op te krijgen.

Voor mij niet erg. Navigatie niet nodig, echter als ik in *weet ik veel waar* ben aanbeland met de motor is het toch wel eens handig om te kijken hoe je dan eventueel weer teurg zou moeten :)

HJHiaatje

Pagina: 1 ... 85 ... 118 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden horen in [ABO] Nokia N900 Levertijden en Abonnementen topic.