Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typ1
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09-2022
Verwijderd schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 12:19:
ik geef het op... ik zou zeggen, maak een Nokia messaging account aan die alle mail van je gmail redirect naar je Nokia Messaging account. Das allemaal veel minder gedoe.. zo kun je gewoon op gmail.com je mail lezen en de ook je mail op je telefoon binnenhalen

Zelfde als je met je hotmail zou doen (als je niet wilt dat ie traag wordt)
Dan ga ik dat proberen! Erg bedankt voor de suggesties iig!
Mocht het met die Nokia messaging account ook niet lukken zal ik het weer ff melden.

Pff wat simpel.. Werkt als een tiet met Nokia messaging..

[ Voor 4% gewijzigd door Typ1 op 05-08-2010 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha, nou perfect :) al dat geklooi steeds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:03
@Wekko: open je contact in de contactmanager (ingebouwde), en klik op het plaatje. Daar kan je dan zelf een foto kiezen, en vergroten/verkleinen.

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap niet dat iedereen zoveel commetaar heeft op de N900
Misschien komt het wel omdat dit mijn eerste echte high-end telefoon is.
Hiervoor was mijn rijtje ongeveer zo, Sonny ericson t100 - Benq-siemens E61 - Sonny ericson W200 - Sonny ericson w810 - Nokia 5800 - N900
Waren allemaal vrij goedkope mobieltjes behalve de nokia 5800 die kocht ik gelijk in begin en was toen iets goedkoper als de N900 op het moment nog is.
Maar ik kan alles er mee wat ik zou willen doen, dus ik geniet nog mooi anderhalf jaar van me lieftallige telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abductee
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-11-2024
Verwijderd schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 20:17:
Ik heb geen (werkende) pbap voor mijn carkit
Een tijdje terug heb ik hiervoor al een oplossing gepost, die op dat moment nog niet optimaal was, maar wel basic functionaliteit leverde. Als dit zo belangrijk voor je was, had je dit best zelf even kunnen opvolgen, en dan had je ook geweten dat dit nu wel werkt zoals het hoort, zoals je hier kan lezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-10 21:30
citruspers schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 13:00:
@Wekko: open je contact in de contactmanager (ingebouwde), en klik op het plaatje. Daar kan je dan zelf een foto kiezen, en vergroten/verkleinen.
het is me inmiddels inderdaad gelukt :)
Wat ik vooral wilde was voorkomen dat die thumbnails ook in mijn gallerij verschijnen, maar het blijkt dat je de foto's gewoon weer kan verwijderen uit de gallerij, terwijl ze bij de contact informatie nog wel blijven staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouja15
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-10 23:40
Ik heb een irritant probleem bij de n900. Naast het bekende probleem met emailinstellingen heb ik ook een probleem met inkomende gesprekken. Als iemand mij belt licht het scherm op maar ik kan niet zien wie er belt. Pas bij de 3e toon krijg ik het normale scherm te zien als je gebeld wordt. Ik heb alle apps van mijn telefoon gegooid maar geen succes. Ben zelfs terug gegaan naar een backup.

Weet iemand de oplossing voor dit probleem? Ik mis namelijk gesprekken hierdoor

Alvast bedankt:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Laatst online: 06-10 21:30
Heb je hetzelfde probleem nog steeds als je in de telefoon toepassing de optie Draaiknop op Portret of Landschap staat? Ik had een soortgelijk probleem toen ik hem op Automatisch had staan, dus tegenwoordig heb ik hem gewoon op Portret.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:49

Gundogan

Rip and tear, until it is done

bouja15 schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 15:39:
Ik heb een irritant probleem bij de n900. Naast het bekende probleem met emailinstellingen heb ik ook een probleem met inkomende gesprekken. Als iemand mij belt licht het scherm op maar ik kan niet zien wie er belt. Pas bij de 3e toon krijg ik het normale scherm te zien als je gebeld wordt. Ik heb alle apps van mijn telefoon gegooid maar geen succes. Ben zelfs terug gegaan naar een backup.

Is dit bij idle of bij load van bepaalde apps? Net zelf even getest bij idle en bij de eerste toon licht ie op en tussen de 1e en 2e toon kan ik opnemen. Met mediaspeler aan zou ik langzamer hebben verwacht, maar dan komt de ringtoon/menu al bij de 1e toon en kan ik dus zowat instant opnemen.

Wel een weird en helaas redelijk vaak voorkomend probleem en ik heb er nog geen mogelijke oorzaak (edit: behalve wat hierboven staat :)) van gezien, behalve het feit dat de phone app gewoon bagger is :p

Is je ringtoon een mp3tje? Die van mij gewoon een een volledig 320kbps mp3 nummer.

En heb je voor je email problemen al gekeken naar de modest fix?: http://talk.maemo.org/showthread.php?t=56634
Kan je misschien helpen.

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:32
bouja15 schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 15:39:

probeer deze eens..
loste het bij mij op:
http://mohammadag.xceleo.org/public/...+0m5_armel.deb

is een gepatchte hildon-desktop

zie hier bugreport en link;
https://bugs.maemo.org/show_bug.cgi?id=10613#c28

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:57
Wekko306 schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 11:22:
Heeft iemand van jullie al MyContacts geprobeerd?
Dit is een programma waarbij je je contacten in groepen kan indelen, en per groep een aparte ringtone in kan stellen. Ook kan je een widget op je homescreen zetten, waarmee je maximaal 75 contacten op je homescreen hebt. Het enige nadeel is dat je MyContacts na een reboot weer opnieuw moet opstarten, hier is bewust voor gekozen omdat het programma nog in ontwikkeling is en je door te rebooten dus weer schoon kan beginnen. Een behoorlijk stabiele versie staat inmiddels in extras-testing, en de meest actuele versie in extras-devel. Meer info is hier te vinden.

Zelf heb ik het overigens nog niet geprobeerd, maar dat ga ik vanmiddag maar eens wel doen denk ik :)
Vanochtend geinstallerd en het werkt fantastisch! Een van de meest handige apps tot nu toe.

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb MyContacts na 2 dagen er weer afgegooid. Hij creert namelijk een conflict met m'n mail. Wanneer ik Mycontacts installeer kan ik na een tijdje de mail-app niet meer opstarten. je ziet wel je mailbox, maar op het moment dat je het scherm aanraakt sluit ie het programma weer af.

Ik wacht wel op een update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sslojko
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-10 12:59
Hoi,

Ik zou mijn n900 willen flashen omdat ik merk dat deze toch wel traag wordt. Heb op het begin nog wat met extra-devel dingen gespeelt. Wordt mijn n900 sneller als ik de EMMC niet flash en wel de andere flash er over heen gooi en hierbij weer een backup terug zet?

Ik heb de volgende wiki doorgelezen: http://wiki.maemo.org/Updating_the_tablet_firmware#N900_2

Ik zit toch nog steeds met een kleine vraag. Als ik alleen de fiasco flash, wat wordt er dan vanaf gegooid en wat niet (zoals ik het begrijp geen instellingen maar wel plaatjes en videos). Verlies ik dan ook al mijn smsjes en mijn contacten?

Als ik een backup maak in de ovi suite en deze dan na het flashen erop terug zet, heeft het flashen dan wel zin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:15
Is er ook leuke msn programma beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:21
Amdwarrior schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 18:38:
Is er ook leuke msn programma beschikbaar?
geintegreerd en wel :) Zie pidgin en msn-pecan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
thx even zoeken
heb hem, geïnstalleerd maar nu wil ik schortcut toevoegen zie ik hem nergens staan :/

[ Voor 74% gewijzigd door Amdwarrior op 06-08-2010 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Het wordt geintegreerd zoals ook bijv skype is geintegreerd.
Dat betekent dat je in "Settings->Voip and IM accounts" een msn account kan toevoegen. Daarna zullen de contacten in je "Contacts"-app komen te staan.

zie -> http://felipec.wordpress....address-book-integration/

[ Voor 19% gewijzigd door Caelorum op 06-08-2010 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:50
is pecan eigenlijk de preferred msn backend? Kan iemand uitleggen wat de pro's zijn t.o.v. bijv. haze, butterfly, purple of papyon? Gebruik zelf overigens als sinds het begin haze, met butterfly wat kinderziektes gehad, met de rest geen ervaring.

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Heeft iemand de nieuwe sygic mobile maps 10 al geprobeerd?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmouredSPony
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-10 14:15

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Amdwarrior schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 19:16:
thx even zoeken
heb hem, geïnstalleerd maar nu wil ik schortcut toevoegen zie ik hem nergens staan :/
Stond er bij mij automatisch bij. Heb hem trouwens de hele dag aanstaan en dat wil precies. Erg handig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 14:34
BMW_M3 schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 14:18:
Heeft iemand de nieuwe sygic mobile maps 10 al geprobeerd?
Die is er nog niet voor maemo toch? ik werk iig nog met 9 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07-10 12:45
ColTju schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 14:53:
[...]

Die is er nog niet voor maemo toch? ik werk iig nog met 9 :)
Ja hij is er al. check tpb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je ooit sygic voor de n900 gekocht hebt krijg je een mail waarin je gratis v10 kan downloaden. Een gratis 'upgrade' dus :). Wel v9 er eerst af gooien, anders kan je 10 niet installeren.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2010 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingsenol
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-03-2022
kent iemand een programma waarmee ik kan pingen met blackberry gebruikers? ik kreeg van een vriend te horen dat je met het programma whatsapp kom pingen. deze zie ik helaas niet in mijn software lijst staan. kent iemand anders een ander programma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zover bij mij bekend niet..

Whatsapp is een applicatie van de Iphone. Aangezien Iphone laatst ook pingen heeft ingesteld op hun apparaten is het dus met Whatsapp mogelijk te pingen.

Alleen Blackberry en Iphone hebben tot nu toe deze functie. voor alle andere telefoons heb je msn messenger ;)

dus zou je vrienden vragen om zowel op ping als msn online te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladestar5314
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-10 02:28
hier een link voor mensen die meego willen installeren met een easy installer
http://tablets-dev.nokia.com/meego-codedrop.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elekit
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-10 17:35
ny-hardcore schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 19:51:
[...]

probeer deze eens..
loste het bij mij op:
http://mohammadag.xceleo.org/public/...+0m5_armel.deb

is een gepatchte hildon-desktop

zie hier bugreport en link;
https://bugs.maemo.org/show_bug.cgi?id=10613#c28
Werkt goed inderdaad !! Thanks.. dit was bij mij ook de oplossing !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
bladestar5314 schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 17:26:
hier een link voor mensen die meego willen installeren met een easy installer
http://tablets-dev.nokia.com/meego-codedrop.php
Ik zie geen easy installer hoor. Voor zover ik weet kan je al wel dualbooten met kexec kernel en multiboot, net zoals met Android, maar automatisch gaat dat nog niet?
Ik moet eerst nog even een 2+GB microSD kaartje opsnorren, ik heb nu alleen een 512MB kaartje (zat bij mijn 6110 navigator)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:49

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Je kan meego nog niet multibooten zoals NITDroid vanwege problemen met kexec tools.

http://forum.meego.com/showpost.php?p=6642&postcount=93

http://wiki.meego.com/ARM/N900/Install/Dual_Boot
Under construction. This feature is not working in MeeGo 1.0 due to kexec problems

[ Voor 4% gewijzigd door Gundogan op 09-08-2010 19:54 ]

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Oh, apart, ik dacht dat dat al wel gefixt was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Klein vraagje, is er een port van (de linux x86 desktopversie van) Opera beschikbaar voor de N900? Ik las dat er een speciale Opera versie was voor de N800, maar dat die is vervangen door die Firefox-based browser.

Lijkt me handig omdat ik Opera gebruik en het lijkt me handig dat ook met mijn foon te kunnen syncen. (ook notes, email)

En voor de voIPers, waarom gebruiken zoveel mensen 12voip (of voipbuster) ipv Skype? Zijn er grote voordelen waarover ik nog niet heb gelezen?
(Ik heb een lichte voorkeur voor Skype omdat veel contacten dat ook gebruiken)

offtopic:
Haha oeh wat zullen alle providers blij zijn als google voice goed beschikbaar is hier!

Iemand al ervaring met deze batterij?

[ Voor 13% gewijzigd door Sando op 09-08-2010 23:05 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Sando schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 22:13:
Klein vraagje, is er een port van (de linux x86 desktopversie van) Opera beschikbaar voor de N900? Ik las dat er een speciale Opera versie was voor de N800, maar dat die is vervangen door die Firefox-based browser.
We’re back! Opera Mobile 10 on Maemo
We’re proud to present the first preview build of Opera Mobile 10 for Nokia N900 and N800/N810.
Download url is http://www.opera.com/down...location=270&nothanks=yes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

about 6 man-weeks were spent on creating the release.
Dat klinkt een beetje gay :P maar bedankt voor de tip.
Helaas geen desktop-versie dus geen notes sync of plugins, maar ik weet eigenlijk niet of ik dat mag verwachten op een internet device. Een beetje wel natuurlijk aangezien Quake3 ook gewoon draait en 600 MHz op een PC prima is voor Opera. :)

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Mja de interface van de desktop versie leent zich niet echt voor een mobieltje/internet device.
De core van Opera Mobile 10 zal ongetwijfeld dezelfde zijn en ze zullen de beschikbare features waarschijnljik wel afstellen op wat de mensen willen doen met een MID.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
offtopic:
Haha oeh wat zullen alle providers blij zijn als google voice goed beschikbaar is hier!

Iemand al ervaring met deze batterij?
offtopic:
Google Voice zullen ze wel blocken op den duur dan

Is hetzelfde als deze batterij, maar dan 4x zo duur

Ik heb hier verschillende accu's van Ebay, voor allerlei apparatuur, en de één is idd beter dan de ander, maar voor de N900 zijn ( die ik heb ) allemaal in orde.
normale stroomvoorziening, en lading blijft behouden.

Bij uitstapjes waar ik van te voren weet niet te kunnen laden na intensief gebruik heb ik altijd 1 of 2 van deze "china-accu's" bij me, en dan heb je bij full use ( video + umts ) 4 á 4,5 uur werking.
Net als met de originele Nokia accu's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nienix
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:18
FreshMaker schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 09:10:
[...]

offtopic:
Google Voice zullen ze wel blocken op den duur dan

Is hetzelfde als deze batterij, maar dan 4x zo duur

Ik heb hier verschillende accu's van Ebay, voor allerlei apparatuur, en de één is idd beter dan de ander, maar voor de N900 zijn ( die ik heb ) allemaal in orde.
normale stroomvoorziening, en lading blijft behouden.

Bij uitstapjes waar ik van te voren weet niet te kunnen laden na intensief gebruik heb ik altijd 1 of 2 van deze "china-accu's" bij me, en dan heb je bij full use ( video + umts ) 4 á 4,5 uur werking.
in de link vanRedsandro staat dat de baterij 1400 mah is
die uit jouw eigen link 1320 mah

volgensmij is dat niet het zelfde

Ampera-E, 252x375Wp Pv Systeem, 22kWZappi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal

Ik heb net de update van fmms 1.2.2 er op gezet, maar ik kan geen foto meer versturen, de instellingen zijn allemaal gelijk gebleven. heeft iemand hier ook problemen mee?? mijn abbo is van Hi.

grt Rodriques

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

FreshMaker schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 09:10:
[...]

Thanks voor de tip. Ik ben een beetje accu-koop-huiverig want dat is het enige ooit waarmee ik tot 2 keer toe genaaid ben op ebay. (Een keer kreeg ik niets en een keer deed ie het niet moest ik 'm terug sturen en zou ik een nieuwe krijgen maar nee, veel verzendkosten en koopkosten)

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-10 18:30
Frank J. schreef op zondag 28 maart 2010 @ 20:44:
[...]

ik zoek nog een simpel progje om mijn pc via WOL aan te zetten. twee profielen voor lan en wan is een must.eventueel met een simpel one touch widget op de desktop?
Voor diegene die het interessant vinden: Er is nu een AP die eenvoudig een WOL pakket over het netwerk/internet kan sturen.
WoLan
https://garage.maemo.org/...p_id=1800&release_id=3967

0.1.1 werkt goed de update naar 0.1.2 verwijderd op een of andere manier de link in de applicatie lijst. 0.1.2 word geinstalleerd als je WoLan via de applicatie manager zoekt. Dus ik raad aan om de 0.1.1 te gebruiken via bovenstaande link.

Getest over T-Mobile netwerk naar een thuis PC via poort 9 en de pc ging aan :)

[ Voor 9% gewijzigd door Falcon Heavy op 11-08-2010 13:52 ]

• D3sm0dr0mic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-01 10:59
kingsenol schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 12:24:
kent iemand een programma waarmee ik kan pingen met blackberry gebruikers? ik kreeg van een vriend te horen dat je met het programma whatsapp kom pingen. deze zie ik helaas niet in mijn software lijst staan. kent iemand anders een ander programma?
Heb ik ook gelezen, maar is volgens mij alleen voor symbian beschikbaar.

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-10 05:26
kingsenol schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 12:24:
Volgens mij is dat programma er alleen voor de iphone en voor gewone symbian toestellen.

• ny-hardcore
onlinegangster schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 12:06:
Iemand al gekeken naar Rygel?
De DLNA server die ook draait op een N900.
Kijk hier (omschrijving):
http://live.gnome.org/Rygel
en hier:
http://live.gnome.org/Rygel/N900

Heb hem zelf geïnstalleerd en getest met m'n PS3, werkt lekker!
Heb het gisteren ook erop gezet, werkt erg handig.
moest wel eerst even wachten totdat de tracker op de n900 klaar was met alles indexeren, daarna verscheen mijn n900 als upnp source in Boxee (http://www.boxee.tv) en kon ik foto's, muziek en video op mijn n900 bekijken op de tv terwijl de n900 verbonden was via wifi met mijn thuisnetwerk..

echt heel erg tof!

cd /pub && more beer

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

@ny-hardcore, @onlinegangster

En wat gebruiken jullie als DLNA cliënt? (Op de N900 - zovan even poepen en de laatste Flashpoint vanaf de NAS kijken.)

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• Nienix
Sando schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 18:22:

En wat gebruiken jullie als DLNA cliënt? (Op de N900 - zovan even poepen en de laatste Flashpoint vanaf de NAS kijken.)
Gewoon media speler starten en dan zie je je computers die media delen onderin staan.
Bij mij ziet hij iig alle gedeelde media via wifi.

• citruspers
Ik heb net even een fotootje gemaakt met FCamera, en als je hem op handmatig instelt focust hij ERG dichtbij (5cm). Image gesaved in .dng, even nabewerkt in Lightroom, gecropt, en voila:

Afbeeldingslocatie: http://fc03.deviantart.net/fs71/i/2010/224/6/1/Cellphone_Spider_by_Citruspers.jpg

• ny-hardcore
Sando schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 18:22:

de N900 heeft een eigen DNLA client in de mediaplayer

met rygel wordt de N900 ook een DNLA 'server'
of hoe het dan ook heet een DNLA termen

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

citruspers schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 21:12:
Ik heb net even een fotootje gemaakt met FCamera, en als je hem op handmatig instelt focust hij ERG dichtbij (5cm). Image gesaved in .dng, even nabewerkt in Lightroom, gecropt
Ben onder de indruk. Gaaf. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorosMyrddin
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-09 15:59

MorosMyrddin

Zet die Ploat af !!

Jammer genoeg geeft Fcam wat problemen met de Power User Kernel. maar het ziet er zeer goed uit.

Het DNLA van de N900 werkt ook naar behoren, alleen kan je die niet omgekeerd gebruiken als server,maar je hebt wel de FM-zender en TV-kabeltje die zere goed werken om media te "delen"

[ Voor 0% gewijzigd door MorosMyrddin op 13-08-2010 08:51 . Reden: typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenmk
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-05 21:28
Titan heeft inmiddels ook de huidige versie van de Fcam drivers gecompileerd voor de power kernel, zie http://talk.maemo.org/sho...hp?p=781421&postcount=122
De volgende versie van de drivers zal volgens de ontwikkelaars direct compatible zijn met de power kernel, en zou over ongeveer een week uit moeten komen.

Overigens kan ik nog steeds niet echt werken met de RAW output van Fcam in bv. the Gimp. Weet iemand een (freeware) programma dat dat wel kan?
Edit: de volgende versie van de drivers zou wel dcraw-vriendelijk zijn Tot die tijd zal een trial-versie van Lightroom hopelijk uitkomst bieden

[ Voor 13% gewijzigd door maartenmk op 13-08-2010 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
Is er ook youtube applicatie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorosMyrddin

MorosMyrddin

Zet die Ploat af !!

ja zou tube ofzo, je moet maar eens zoeken in de app-"store"

@maarten : merci, zal eens dit weekend kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
MorosMyrddin schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 08:47:
Jammer genoeg geeft Fcam wat problemen met de Power User Kernel. maar het ziet er zeer goed uit.

Het DNLA van de N900 werkt ook naar behoren, alleen kan je die niet omgekeerd gebruiken als server,maar je hebt wel de FM-zender en TV-kabeltje die zere goed werken om media te "delen"
Ik draai de power kernel, met de aangepaste drivers die...1 pagina geleden geplaatst zijn, en Fcam werkt prima. Alleen Lowlight ontploft als ik het afsluit. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vodafone voert datalimieten in voor smartphones....
Hier ben ik helemaal niet blij mee, met de N900 zit ik zo over dit limiet van 250MB heen. Ben vorig jaar overgestapt naar Vodafone omdat ze een snellere downloadsnelheid hebben, maar ik ga dus als het abonnement afloopt maar weer naar Hi of een andere provider..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
Verwijderd schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 19:41:
Vodafone voert datalimieten in voor smartphones....
Hier ben ik helemaal niet blij mee, met de N900 zit ik zo over dit limiet van 250MB heen. Ben vorig jaar overgestapt naar Vodafone omdat ze een snellere downloadsnelheid hebben, maar ik ga dus als het abonnement afloopt maar weer naar Hi of een andere provider..
idd ik heb ook vodafone gaat lekker snel maar gelukkig 2 jaar abonnement net op tijd genomen 8) Hopelijk trekken zich terug net als toen dat ze snelheid wouden verlagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenmk
MorosMyrddin schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 17:23:
[...]

ja zou tube ofzo, je moet maar eens zoeken in de app-"store"

@maarten : merci, zal eens dit weekend kijken
De HDR Capture is geweldig; volautomatisch, en behoorlijk goede resultaten. Deze heb ik zelf genomen:
HDR image
input 1
input 2
input 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mogguh,

Bestaat er een soortgelijke app als SHAZAM.(voor de N900)
Thnx.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2010 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
Nog niet, maar ik weet wel dat de makers van instinctiv er aan werken.
Link: http://talk.maemo.org/showthread.php?t=57622

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

En voor de voIPers, waarom gebruiken zoveel mensen 12voip (of voipbuster) ipv Skype? Zijn er grote voordelen waarover ik nog niet heb gelezen?
(Ik heb een lichte voorkeur voor Skype omdat veel contacten dat ook gebruiken)
12voip.comSkype.com
Bellen naar Mobiel6,5 cent25,0 cent
Bellen naar Vast1,6 cent2,0 cent
Starttarief3,9 cent4,5 cent
SMS4,7 cent11,7 cent

Daarbij krijg je bij 12voip nog vet veel gratis belminuten (alleen voor vaste lijnen) als je tegoed koopt.
12voip ziet er wel vet rommelig uit. Is dat wel betrouwbaar? Kan je anders dan met credit card betalen?

Een Skype account heb ik al en Skype software is haast overal wel op (zelfs Symbian S60v3 en 12voip niet), lekker makkelijk, maar de prijsverschillen zijn wel aanzienlijk.

Dit was slechts gedeeltelijk offtopic en dan nog discutabel. :9

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC27
  • Niet online
@Redsandro
Onderling bellen met skype abonnees is natuurlijk gratis, ook met je N900.
Dat kan 12VOIP je niet bieden. Dus misschien alletwee gebruiken?

WP: Alpha Innotec MSW2-6S | PV: 20 x 300 Wp AEG | ACCU: 2x16x280Ah LiFePO4 3 x Multiplus II 48/3000 | DYN: Tibber | Gasloos | Day Ahead Optimizer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Skype voor gratis en 12voip voor geld?
Dat is denk ik inderdaad de beste optie.
Mits derden kunnen bevestigen dat 12voip prima werkt en geen betalingen verliest.

-edit-
Wikipedia is minder enthousiast.

Is het op een of andere manier ook mogelijk om online te zijn en automatisch via SIP te bellen als je een WiFi-verbinding hebt, en offline te zijn en gewoon mobiel te bellen als je 3G hebt?

[ Voor 49% gewijzigd door Sando op 16-08-2010 03:26 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Max
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:20

Mad Max

Altijd nieuwsgierig

Sando schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 02:19:
Mits derden kunnen bevestigen dat 12voip prima werkt en geen betalingen verliest.

-edit-

Is het op een of andere manier ook mogelijk om online te zijn en automatisch via SIP te bellen als je een WiFi-verbinding hebt, en offline te zijn en gewoon mobiel te bellen als je 3G hebt?
Ja, ik kan thuis via wifi & SIP bellen. Sip via 3G heb ik niet geprobeerd.

Soms f0t0gr@@f (7D + 10-22 f3.5-4.5 + 17-55 f2.8 IS + 35 f1.4L + 85 f1.2 II L + 70-200 f2.8 IS L + 580EX )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik bedoel eigenlijk of je hem automatisch kan laten kiezen voor de één of de ander, afhankelijk van of je wel of niet wifi verbinding hebt.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devrim
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-09 03:28
Sando schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 02:19:

-edit-

Ik ben al langer dan een jaar klant van Betamax en ik heb al meerdere mensen een SIP telefoon hierdoor aangesmeerd.
Het werkt gewoon en ik heb nooit gezeik gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James RB
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-02-2024
maartenmk schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 18:53:
[...]

De HDR Capture is geweldig; volautomatisch, en behoorlijk goede resultaten. Deze heb ik zelf genomen:
HDR image
input 1
input 2
input 3
Hoe voeg je die 3 afbeeldingen samen tot 1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

rataplan2 schreef op woensdag 02 december 2009 @ 00:52:
Bellen via sip (voipbuster) werkt perfect hier via wifi.
via 3g (Hi Eindeloos Online) lukt redelijk alleen iets grotere vertraging
Ik dacht dat Hi Eindeloos Online SIP geblocked had. Anyway, welke instellingen gebruik je om met voipbuster (12voip) te kunnen bellen?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenmk
lpdv74 schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 02:11:
[...]

Hoe voeg je die 3 afbeeldingen samen tot 1?
Dat bedoel ik met volautomatisch ;-) de 'HDR Capture' applicatie doet dat allemaal voor je (FCamera heeft ook een HDR optie, maar die combineert de afbeeldingen niet zelf). Normaal gooit ie de originelen ook weg, maar je kunt een optie aanvinken om ze te bewaren.

Er zijn trouwens net updates uit van FCamera en de drivers, die ook met de power kernel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze Morgen een updaten van FreOffice ontvangen en ja hoor... nu is het zelf mogelijk om documenten en calc-tabellen aan te maken en te bewerken. Nu ik een volwaardige office heb op mijn n900 wil ik hem zeker niet meer kwijt... _/-\o_

groetjes van een gelukkige n900-bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben binnenkort in het bezit van een nieuwe N900, wat is het handigste om als eerste te doen (behalve de accu opladen en dit enorme topic doornemen :X)?

Firmware upgraden e.d. ben ik wel gewend van mijn WiMO telefoons dus dat is geen opstakel (en dan zou je dit toestel niet moeten kopen imo)

Iets anders: Die tv uitgang, zit daar stereo geluid bij of is dat mono?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-10 10:09
Verwijderd schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 21:11:
Ik ben binnenkort in het bezit van een nieuwe N900, wat is het handigste om als eerste te doen (behalve de accu opladen en dit enorme topic doornemen :X)?

Firmware upgraden e.d. ben ik wel gewend van mijn WiMO telefoons dus dat is geen opstakel (en dan zou je dit toestel niet moeten kopen imo)

Iets anders: Die tv uitgang, zit daar stereo geluid bij of is dat mono?
Stereo, waarom zit er anders een witte en rode tulp bij? Een witte zou bij mono voldoende zijn, namelijk...

Overclocken is een tip, repositories toevoegen en vooral veel proberen en er van leren.
er is een fm-booster, fm-radio speler, mplayer en kmplayer voor films, extra codecs.
Maar goed, het is eigenlijk net wat jij wilt...

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Is overclocken echt nodig?
Heb je bij 600 MHz nog steeds het gevoel dat de foon wat traag is, of is dat alleen leuk als je zaken als Quake3 gaat spelen?

Overclocken van een handset lijkt me een beetje eng omdat er geen actieve koeling is. Best zonde om zo'n duur apparaat hardwarematig te bricken. Je kan de chipjes niet los kopen zoals bij een pc. :)

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nas T schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 21:35:
[...]

Stereo, waarom zit er anders een witte en rode tulp bij? Een witte zou bij mono voldoende zijn, namelijk...
Al zijn ze paars met rode stippen of door elfjes gesmeden in de volle maan, dat zegt niets over wat ze doen, haha. Mooi dat het stereo is dus,
Overclocken is een tip, repositories toevoegen en vooral veel proberen en er van leren.
er is een fm-booster, fm-radio speler, mplayer en kmplayer voor films, extra codecs.
Maar goed, het is eigenlijk net wat jij wilt...
Overclocken? .debs toevoegen? Ik zit meer te denken aan een (andere) Power Kernel?
Ach, het is een Tweakerdoosje O+

Kan niet wachten todat ik hem heb en e-uae erop draai :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nienix
Sando schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 22:03:
Is overclocken echt nodig?
Heb je bij 600 MHz nog steeds het gevoel dat de foon wat traag is, of is dat alleen leuk als je zaken als Quake3 gaat spelen?

Overclocken van een handset lijkt me een beetje eng omdat er geen actieve koeling is. Best zonde om zo'n duur apparaat hardwarematig te bricken. Je kan de chipjes niet los kopen zoals bij een pc. :)
overclocken is bij gewoon gebruik zeker niet nodig.
Natuurlijk is hij wel sneller als je hem overclockt.
Hier is gewoon een programma voor dus als je die installeert kan je hem gewoon tijdelijk overclocken en als hij daarbij vastloopt zal hij na de reboot weer gewoon op stock draaien.

Verder zou ik zeker deze apps bekijken:

fm radio (spreekt voor zich)
hermes ( een programma dat facbook twitter enz syncd met je contacten)
conky (hiermee kun je de proc je geheugen en nog een paar dingen in de gaten houden)
AutoDisconnect (zet je data verbinding uit als je die niet nodig hebt)
Flashlight (zaklamp)
msn protocol plugin (msn plugin hier zijn meerdere programma's voor te vinden)
pixelpipe (hiermee kun je foto's direct naar je hyves en vele andere sites uploaden)
tweakr (instellingen zoals niet unlocken als je je camera lens open doet inschakelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Als het goed is komt mijn N900 deze week nog binnen. O-) . Maar ik had al eerder de GP2x F100 en F200 (van GamePark) en ik werk natuurlijk dagelijks met Linux.

Vandaar dat ik mij afvraag waarom ik hier vaak lees dat de N900 langzamer wordt bij meerdere applicaties. Dat gebeurt anders in Linux toch ook niet? Tenzij je heleboel daemons gaat installeren dan misschien.

Ik zie een hoop leuk spul op maemo.org en het liefst doe ik na het uitpakken van de telefoon:
code:
1
apt-get install hele hele hele hele lange lijst

Maar ik krijg de indruk dat je niet meer dan ~20 apps moet installeren.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
Je kan zoveel apps installeren als je wilt, hoor. Daar wordt hij echt niet langzamer van. Ik heb er zelf zo'n 60 geinstalleerd en heb geen problemen. Wel opletten met apps uit de dev repository. Die zijn niet altijd optimised, zodat ze werkgeheugencapaciteit in beslag nemen. Dat kan op den duur natuurlijk wel gevolgen hebben voor de snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 23:24:
[...]

Al zijn ze paars met rode stippen of door elfjes gesmeden in de volle maan, dat zegt niets over wat ze doen, haha. Mooi dat het stereo is dus,

[...]

Overclocken? .debs toevoegen? Ik zit meer te denken aan een (andere) Power Kernel?
[...]

Ach, het is een Tweakerdoosje O+

Kan niet wachten todat ik hem heb en e-uae erop draai :o
Je begint al goed, vragen naar een onderwerp, antwoord krijgen over de "universele" standaard kleuren, die al jaren gebruikt worden, en dan 'bedanken' met zo'n reply ?

Sowieso is dat gewoon te vinden op de eigen specs pagina.
Sando schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 03:08:
Als het goed is komt mijn N900 deze week nog binnen. O-) . Maar ik had al eerder de GP2x F100 en F200 (van GamePark) en ik werk natuurlijk dagelijks met Linux.

Vandaar dat ik mij afvraag waarom ik hier vaak lees dat de N900 langzamer wordt bij meerdere applicaties. Dat gebeurt anders in Linux toch ook niet? Tenzij je heleboel daemons gaat installeren dan misschien.

Ik zie een hoop leuk spul op maemo.org en het liefst doe ik na het uitpakken van de telefoon:
code:
1
apt-get install hele hele hele hele lange lijst

Maar ik krijg de indruk dat je niet meer dan ~20 apps moet installeren.
Installeer "faster app manager" en je kan de hele zwik in één keer installeren en/of updaten
http://www.nokiatimes.com...plication-manager-is.html

[ Voor 38% gewijzigd door FreshMaker op 18-08-2010 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Laatst online: 30-09 20:35
Ik heb een beetje ruzie met Exchange, ik denk dat ik de oorzaak weet, maar niet hoe ik het kan oplossen.

Mijn vriendin en ik hebben allebei een N900, en we gebruiken al een tijdje Google calendar om daar onze afspraken in te zetten. We loggen altijd in op het account van m'n vriendin op de computer.

Nou heb ik op beide telefoons ook een exchange account aangemaakt om de google calendar te synchroniseren op de N900. Dit werkte tot voor kort prima. We konden allebei de agenda inzien en allebei dingen toevoegen. Maar bij m'n vriendin geeft de telefoon nu een melding dat het synchroniseren mislukt is. En wat ik ook probeer, hij wil niet meer synchroniseren. Terwijl het eerst wel gewerkt heeft.

Ik denk zelf dat het te maken heeft met het feit dat we allebei op haar account die exchange draaien, dus dat ik eigenlijk een eigen accountje moet aanmaken? Klopt dit idee? Zo ja: hoe werkt dit? want een eigen account aanmaken zorgt er niet voor dat we dezelfde agenda hebben toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je zou die google calendar van je vriendin aan je eigen calendar kunnen toevoegen zodat jij afspraken daarin kunt zien, plannen of aanpassen.

Ik heb het een paar jaar geleden gedaan, weet niet of je moet worden uitgenodigd door haar, of dat jij alleen haar email en wachtwoord nodig hebt om die toe te voegen aan jou account. zou je even moeten kijken, maar het is wel degelijk mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Verwijderd schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 23:24:
[...]
Zover ik Nokia ken zullen ze geen wit/rode tulp gaan produceren als dit niet nodig is. Ze zijn te professioneel daarvoor. Het kost a: meer geld en b: het zou niet milieuvriendelijk zijn.

Ontopic:
Overclocken is nooit nodig, het is maar net wat je zelf wilt. Maar het kan en je batterij gaat er niet eens heel minder lang van mij (totdat je apps in de achtergrond hebt draaien die cpu-tijd vreten).

Nog een vraag:
Ik wil gebruik maken van erminig. Hiermee zou ik mijn vriendins agenda aan de mijne willen bijvoegen. Alleen...
Het loopt vast, ik kan een account toevoegen en instellen wanneer er gesynchroniseerd moet worden, maar er gebeurt niks. Ligt dit aan erminig of aan mij?

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James RB
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-02-2024
maartenmk schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 10:03:
[...]

Dat bedoel ik met volautomatisch ;-) de 'HDR Capture' applicatie doet dat allemaal voor je (FCamera heeft ook een HDR optie, maar die combineert de afbeeldingen niet zelf). Normaal gooit ie de originelen ook weg, maar je kunt een optie aanvinken om ze te bewaren.

Er zijn trouwens net updates uit van FCamera en de drivers, die ook met de power kernel werken.
Aha ok, wist niet dat daar een aparte applicatie voor was, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmouredSPony
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-10 14:15

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Zou iemand mij eens een keer kunnen uitleggen hoe je je email instelt op je N900? Na verscheidene pogingen is mij dit nog steeds niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onlinegangster
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-09 22:30
Gebruik IMAP, exchange doet het niet op deze telefoon.

Those penguins, they sure ain't normal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onlinegangster
Nas T schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 13:39:
[...]

Zover ik Nokia ken zullen ze geen wit/rode tulp gaan produceren als dit niet nodig is. Ze zijn te professioneel daarvoor. Het kost a: meer geld en b: het zou niet milieuvriendelijk zijn.

Ontopic:
Overclocken is nooit nodig, het is maar net wat je zelf wilt. Maar het kan en je batterij gaat er niet eens heel minder lang van mij (totdat je apps in de achtergrond hebt draaien die cpu-tijd vreten).

Nog een vraag:
Ik wil gebruik maken van erminig. Hiermee zou ik mijn vriendins agenda aan de mijne willen bijvoegen. Alleen...
Het loopt vast, ik kan een account toevoegen en instellen wanneer er gesynchroniseerd moet worden, maar er gebeurt niks. Ligt dit aan erminig of aan mij?
De eerste keer dat je synct moet je dit via een terminal doen:
erminig --sync-all
(ik zou zeker wel eerst een backup maken van je afspraken etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-10 18:30
onlinegangster schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 17:11:
wat een (pardon my french)ik gebruik exchange en werkt perfect

[ Voor 4% gewijzigd door Falcon Heavy op 18-08-2010 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martine
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Bestaat er ook een mogelijkheid om in een klap de gehele telefoon te backuppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-10 16:15

Rmg

Martine schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 18:30:
Bestaat er ook een mogelijkheid om in een klap de gehele telefoon te backuppen?
met de backuptoepassing in je app menu :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
onlinegangster schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 17:13:
[...]

De eerste keer dat je synct moet je dit via een terminal doen:
erminig --sync-all
(ik zou zeker wel eerst een backup maken van je afspraken etc.)
90.
Helaas:
"RequestError({'status': 400, 'body': Ínvalid UserId 0', 'reason': 'Bad Request'},)

En nu?

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nienix
onlinegangster schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 17:11:
Bij mij werkt het via nuevasync prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Nas T schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 13:39:
[...]

Ik zal eens zien hoe de meest gebruikte apps draaien. Welke clockspeed hebben de echte tweakerts hier ingesteld waarvan ze kunnen melden dat de N900 het al lang zonder crashes en reboots doet?

MyPaint lijkt me immers erg mooi als de N900 zonder lag reageert.
Het lijkt trouwens wel alsof die touch-screen drukgevoelig is. Ik wist niet dat dat kon!
-edit-
Het lijkt er op dat de maker van dat filmpje de N900 heeft overgeclocked naar 1,15 GHz. Dat vind ik wel een erg grote stap. (ik doe graag zeker 3 jaar met deze telefoon :P)
Kan je on-the-fly overclocken ipv tijdens het booten met die power-kernel? Want dan kan je alleen bepaalde apps wrappen met een klein scriptje die overclocked voor het starten en weer normaal clocked na het afsluiten.

Ik krijg mijn N900 morgen of overmorgen.

[ Voor 23% gewijzigd door Sando op 18-08-2010 20:09 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onlinegangster
Nienix schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 19:50:
[...]

Bij mij werkt het via nuevasync prima.
In eerste instantie werkte het bij mij ook prima, tot ik op een bepaald moment een tijdje offline was, toen synchroniseerde deze mijn afspraken van de N900 niet meer terug naar Google terwijl hij aangaf dat het ok was.

Heb daarna maar een andere oplossing gezocht en Erminig doet het op zich wel goed (althans gebruik het nu 2 dagen)

Totaal niet intuïtief qua gebruik, geen handleiding whatsoever maar ja die agenda moet je toch wel hebben he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Sando schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 20:00:
[...]

Ik zal eens zien hoe de meest gebruikte apps draaien. Welke clockspeed hebben de echte tweakerts hier ingesteld waarvan ze kunnen melden dat de N900 het al lang zonder crashes en reboots doet?

Het lijkt trouwens wel alsof die touch-screen drukgevoelig is. Ik wist niet dat dat kon!
-edit-
Het lijkt er op dat de maker van dat filmpje de N900 heeft overgeclocked naar 1,15 GHz. Dat vind ik wel een erg grote stap. (ik doe graag zeker 3 jaar met deze telefoon :P)
Kan je on-the-fly overclocken ipv tijdens het booten met die power-kernel? Want dan kan je alleen bepaalde apps wrappen met een klein scriptje die overclocked voor het starten en weer normaal clocked na het afsluiten.

Bij iedereen is dat verschillend. Ik heb een 850MHz nu stabiel draaien continu, maar soms denk ik toch dat niet alles lekker loopt (maar ja dat kan aan een x aantal andere factoren liggen).
Volgens mij is het wel mogelijk om een progje OC'ed te starten en @600MHz weer af te sluiten, want overclocken gaat ook via de terminal

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Uitleg:
erminig downloaden. Opstarten.
Account toevoegen: emailadres@gmail.com (bijvoorbeeld)
dan druk je op add (+) voor een profiel in erminig toe te voegen
synchronization item: Calender
local data source: built in
google account: kies degene die je hebt toegevoegd
dan klik je op local source (niet op new), daarin kun je je agenda-profiel kiezen
dan klik je op remote source (niet op new), dan geef je weer het emailadres op: "emailadres@gmail.com" bijvoorbeeld.
Dan "Enabled" aanvinken
Synchronization direction kun je invullen
"Save profile"

Dan kun je 1 profiel gaan afwerken door in het programma op het gele pijltje te drukken, het actieve profiel wordt gesynchroniseerd, of je handelt alles af door de 2 blauwe pijltjes te klikken. Je kunt bij instellingen ook nog een tijd instellen waarin er automatisch gesynchroniseerd wordt.

Met dank aan onlinegangster voor de uitleg!!!

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorosMyrddin

MorosMyrddin

Zet die Ploat af !!

@redSandro: ik draai op 850mhz soepel, meer heb ik nog niet geprobeerd, maar dat is ook niet nodig.

je kunt gemakkelijk switchen tussen je clock door middel van de Queen beecon widget, daar kun je mooie knopjes mee maken om direct je clock te veranderen. dit moet je maar eens opzoeken, kun je eigen widgets maken of knopjes en heeft enorm ruime mogelijkheden.
beste zoeken naar "Queen beecon overclock", ook hier ergens op het forum (enkele pagina's terug) kun je vinden hoe je overclock profielen maakt met de power kernel, en die dan kan bedienen met een beecon widget

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
MorosMyrddin schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 22:10:
ook hier ergens op het forum (enkele pagina's terug)
Typ in het search-vakje "snippet", 2e post is een stappenplan. Dit werkt echt uitstekend. Als het niet werkt, hoor ik het graag.

vrede in rust

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Bedankt. :)
Ik moet straks tig veel dingen gaan proberen en als ik op een gegeven moment aan het overclocken toe kom, kom ik er nog op terug. :)

Heeft die Queen Beecon veel overhead?

selfnote:
Nas T in "Nokia N900 Smartphone Internet tablet"

[ Voor 19% gewijzigd door Sando op 19-08-2010 03:40 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• ny-hardcore
QT Web Runtime is echt best wel cool :D
in extras-devel repository zit het pakket qtwrt-experimental

net in 10min een widget gemaakt die de buienradar laat zien op de desktop...

alleen jammer dat het maar max 312x82 px mag zijn dus het is allemaal heel klein en de CPU draait lekker overuren... volgens mij stopt de widget ook niet als het scherm uit gaat of van desktop verwissel..zal wel ergens extra ingesteld moeten worden, maar de documentatie is nog niet klaar ;)

Denk dat mensen met HTML/Javascript/CSS kennis hier echt wel leuke dingen mee kunnen maken..
er zijn zelfs api's om de sensors van de N900 uit te lezen ..

links naar meer info:
http://labs.trolltech.com...b-runtime-journey-begins/
http://dkothari.blogspot....web-runtime-for-n900.html
http://xizhizhu.blogspot.com/search/label/qtwrt

cd /pub && more beer

• Sander-B
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-10 14:18
Sando schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 20:00:
[...]

-edit-

Ik draai inmiddels al sinds het begin (2 maanden ofzo?) op 1Ghz, zonder problemen. 1.15Ghz kan ook, maar dan crashed 'ie 1x per week. Het ligt er ook maar net aan hoe goed je CPU is, sommige N900's willen niet hoger dan 800Mhz...

Verwijderd

Als ik een bericht krijg zie ik dit op mijn scherm .Schuif ik dan de n900 open verdwijnt de sms en vind ik deze nergens meer Nog iemand met zo een probleem?of welk program veroorzaakt dit?

Verwijderd

waw hopelijk heeft sinterklaas die in zijn zak zitten.. <+:)

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2010 14:07 ]

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 14:50

Quindor

Switching the universe....

Kijk eens aan! Wat er op het scherm staat is nog niet heel sjiek ofzo, maar het scherm zelf lijkt een hogere resolutie te zijn dan 800x480! Dat zou absoluut welkom zijn (naar mijn mening is hoe meer pixels hoe beter, zo lang je maar een goede rendering en desktop engine hebt. Dan word het scherper, en dat is altijd goed! :D).

Ik ben erg benieuwd. Het design spreekt me verder niet echt aan moet ik zeggen. Ziet er wel dunner uit, wat dan weer geen kwaad kan.

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Pagina: 1 ... 84 ... 118 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden horen in [ABO] Nokia N900 Levertijden en Abonnementen topic.