Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:49

Gundogan

Rip and tear, until it is done

citruspers schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 14:47:
Ah okee. Hoe kan ik die specifiek negeren? Is er een makkelijke manier in de UI of moet ik in de apt-get manpage duiken? ;)
Als je zo'n oranje update uitroepteken krijgt bij je klok/status kan je in het popup menu'tje daar naar de app manager gaan. Dan kan je kiezen voor update of ignore/negeren. Je kan altijd later via de app manager alsnog updaten of weer negeren.

[ Voor 33% gewijzigd door Gundogan op 28-07-2010 14:57 ]

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:03
Probleem is dat als ik op negeren druk, hij ook de twee andere updates negeert (Tweego en Transmission). Het is allemaal een beetje omslachtig, ik ga wel even kijken of ik hem kan markeren met apt ;)
EDIT: toch bedankt :)

[ Voor 5% gewijzigd door citruspers op 28-07-2010 15:08 ]

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kun je die niet gewoon eerst updaten dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-10 10:19

Goku33

Ownage!

Is het mogelijk om na het verbinden met een bluetooth radio het geluid van applicaties gewoon uit de speakers van de telefoon te laten komen? Ik luister namelijk gewoon naar de FM of een CD'tje en zodoende hoor ik niets meer van mijn navigatie omdat het geluid daarvan verstuurd wordt naar de radio, maar die speelt het niet af als ik een andere source dan bluetooth aan heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas een veelbesproken probleem waar nog geen oplossing voor is.. Ik heb hetzelfde probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-03-2021
Mensen,

Ik heb nu alweer 2 maand de HTC Desire tot mijn beschikking naast de Nokia N900 en merkte dat ik de N900 eigenlijk niet meer gebruikte. Ik heb na 2 maanden dan ook de pijnlijke beslissing genomen om hem te verkopen :p wat vandaag gebeurd is.

Nu is dit niet zo interessant maar ik wil graag de website www.maemoworld.nl laten bestaan en ook zelf nog gewoon nieuws blijven plaatsen. Echter zou ik het fijn vinden als er mensen zijn met een N900 zelf die ook nieuws berichten willen posten op de website. Mocht je interesse hebben laat het dan even weten via info@maemoworld.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:32
voor de torrent downloaders die transmission gebruiken:

met dit greasemonkey script kun je torrents aanklikken op je foon, die dan dan door de daemon op bijv. je fileserver of thuispc gedownload worden.. makkelijker kan niet. Geen lastige webfrontend of aparte applicatie meer nodig;

http://userscripts.org/scripts/show/68700

file wel eerst ff editen om je juist host en portnr op te geven.
.

[ Voor 0% gewijzigd door ny-hardcore op 28-07-2010 18:43 . Reden: Script is niet door mij gemaakt, link er alleen naar ]

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nienix
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:18
Ik zat hier pas trots te vertellen over mijn 2e accu, hoe handig dat is op een festival/vakantie.
Nu heb ik mijn accu in mijn broekzak laten zitten en is hij mee gewassen.
heeft iemand hier ervaring mee? :)

Aan de accu is niets geks te zien.
Kan het denk kwaad om hem in mijn n900 te doen om hem te testen ?

Ampera-E, 252x375Wp Pv Systeem, 22kWZappi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:21
Nienix schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 19:29:
Ik zat hier pas trots te vertellen over mijn 2e accu, hoe handig dat is op een festival/vakantie.
Nu heb ik mijn accu in mijn broekzak laten zitten en is hij mee gewassen.
heeft iemand hier ervaring mee? :)

Aan de accu is niets geks te zien.
Kan het denk kwaad om hem in mijn n900 te doen om hem te testen ?
Misschien moet je eerst even de spanning doormeten :)

@ lexi1986: leuke site maar je FAQ op die site is niet echt IE8 vriendelijk.. Hij klaagt iig over een syntax-fout in 1 van je javascriptjes.

[ Voor 13% gewijzigd door Caelorum op 28-07-2010 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcovn
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-09 11:51
Dag allen,

Ik ben nu sinds enige maanden de trotse bezitter van de Nokia N900. Ik ben vooral blij met de integratie van ieder gewenst IM protocol met de 'conversatie' applicatie die standaard ingebouwd zit. Hierdoor wordt direct ook je contactpersonen lijst aangevuld. Vervolgens ben ik een tijd bezig geweest om de gegevens van alle contactpersonen en alle IM mogelijkheden samen te voegen. Op die manier krijg je per contactpersoon een mooi overzicht met communicatiemogelijkheden. De contactpersonen synchroniseer ik weer met behulp van Mail for Exchange met een Exchange server.

Nu heb ik hierover echter de volgende vraag. Gisteren heb ik per ongeluk een volledig schone synchronisatie gestart waardoor alle koppelingen vanuit de diverse IM plugins ook verloren is gegaan. Ik heb nu dan ook ineens 3 keer zoveel contactpersonen als eerst. Hierdoor vroeg ik me af of het mogelijk is meer informatie mee te synchroniseren naar Exchange? Dan maakt het me op zich niet zoveel uit in welk veld die info opgeslagen wordt...

Weet iemand of hier iets voor is in de vorm van een applicatie of plugin? De functionaliteit is standaard volgens mij niet aanwezig.

Alvast bedankt!

Remco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiscBiker
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:37
Grafspaaier schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 23:01:
Bij mij was het in elk geval over toen ik de Flashlight app. verwijderd had. Probeer het eens, je kunt em zo weer installeren natuurlijk.

Ben wel benieuwd.
Ik kom terug op mijn eerdere bericht. Bij het openen van de foto-gallerij merkte ik dat die niet zo snel was als ik zou verwachten. Na het verwijderen van de flashlight-app draait alles weer als een speer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny1001
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-07 22:39
Toch blijf ik nog met mijn vragen/problemen zitten.
kan je sms'en in portrait? Is dit een hele gedoe om voor elkaar te krijgen?
Ik vind het jamemr dat hij niet zoals andere foons reageert op de positie waarin je hem houdt(of doetie dat wel?)
Draaien er hier jongens ook android op? Hoe bevalt dit? Hoe gedraagd de market zich?

Vaak lees ik ook(hier onder andere) dingen die (plots) niet werken. Dat geeft mji wat de indruk van een telefoon waar je voortdurend moet fouten oplossen.
Hoe vinden jullie de kwaliteit van audio-recording?
Idem over video. Ik heb al mooie foto's gezien van de N900 afkomstig, idem over video, maar daar heb ik al meer rommel van gezien(ruis ed..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Kenny1001 schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 23:04:
Ik vind het jamemr dat hij niet zoals andere foons reageert op de positie waarin je hem houdt(of doetie dat wel?)
Draaien er hier jongens ook android op? Hoe bevalt dit? Hoe gedraagd de market zich?

Vaak lees ik ook(hier onder andere) dingen die (plots) niet werken. Dat geeft mji wat de indruk van een telefoon waar je voortdurend moet fouten oplossen.
Idem over video. Ik heb al mooie foto's gezien van de N900 afkomstig, idem over video, maar daar heb ik al meer rommel van gezien(ruis ed..)
Over landscape/portrait modes: de N900 is eigenlijk primair landscape. Alleen de webbrowser en phone app ondersteunen portrait en sommige 3rd party apps zoals de Opera browser ook. Volgens mij kon je met een key combo (ctrl + r, dacht, heb je denk ik ook een app nodig om het mogelijk te maken) meer apps in portrait draaien, maar schijnt ook weer niet 100% goed te werken.

Android 2.2 (NITDroid) op de N900 schiet aardig op (en makkelijk te installeren, te gebruiken, en weg te halen door multiboot. maar gebruik is op eigen risico natuurlijk!), behalve flink optimizen en wat 'secondaire' functies (GPS voornamelijk) mist het alleen nog cpu scaling/power management (CPU draait nu altijd op 600mhz @ 100% load, dus niet helemaal gezond voor langer gebruik) en phone functies om als 24/7 OS te gebruiken. Market werkt gewoon, alleen verschijnen niet alle apps omdat de N900 niet als een echte android phone wordt herkent.

Audio recording is van prima kwaliteit voor zo ver ik geprobeerd heb (en dat is niet vaak :p)

En over 'plots' niet meer werken/vastlopen van bepaalde dingen. Tja, kan net zoals bij andere smartphones, wel gebeuren. Hoe meer je gaat rondklooien op de N900, hoe groter de kans, maar bij normaal gebruik vind ik hem stabiel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Nokia waarschuwt expliciet dat de N900 chip eigenlijk te warm wordt als hij op 600 MHZ kachelt, dus dit zou ik niet te lang willen doen. Half uurtje moet wel kunnen, maar de hele dag, en dan nog in je broekzak....nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:50
citruspers schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 00:42:
Nokia waarschuwt expliciet dat de N900 chip eigenlijk te warm wordt als hij op 600 MHZ kachelt, dus dit zou ik niet te lang willen doen. Half uurtje moet wel kunnen, maar de hele dag, en dan nog in je broekzak....nee.
Daarom schakelt hij met de 'ideal settings' (titan kernel) ook netjes terug naar 250Mhz.. >:)

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

Jorim heeft de installatie van N900 FLASHER volledig
aangepast voor windows gebruik...

DOWNLOAD: (freeware)
http://dl.dropbox.com/u/8...900-flasher-installer.exe
[met dank aan Jorim Tielemans]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenmk
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-05 21:28

- SMS in portrait: daar is geloof ik een applicatie voor, maar die heb ik niet getest
- Als een applicatie (bv. de browser, photoviewer) het ondersteunt, reageert ie op de positie. Maar het homescreen doet dat niet
- Audio: kwaliteit van de audio bij video recording is goed, verder weet ik het niet
- Video: Beeldkwaliteit is erg goed, als je correct scherp stelt. Maar het beeld hapert wel af en toe, dat is vervelend.
- Stabiliteit: de N900 zeer stabiel, zolang je geen alfa- of beta-applicaties installeert. Maar dat is wel erg verleidelijk :9 Ik vind het zelfs dan nog wel meevallen, maar daarover verschillen de meningen. Ik vertrouw er in ieder geval genoeg op om m'n backup-telefoon thuis te laten.
- Android: dat is (voor de N900) nog steeds erg in ontwikkeling, de 3D-accelleratie werkt nu, maar de gsm nog niet, zo zijn er nog meer dingen. De markt draaide geloof ik ook nog niet vlekkeloos. Ik heb het nog niet geprobeerd

[ Voor 7% gewijzigd door maartenmk op 30-07-2010 09:31 . Reden: Android punt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenmk
d3vlin schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 01:00:
[...]

Daarom schakelt hij met de 'ideal settings' (titan kernel) ook netjes terug naar 250Mhz.. >:)
Nee hoor, bij de ideal settings is 500Mhz het minimum. Dat was blijkbaar beter voor het accuverbruik. Maar zolang de CPU maar idle is maakt dat ook weinig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Kan best, ik had het over de Android poort die constant op 600 Mhz draait. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenmk
citruspers schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 13:35:
Kan best, ik had het over de Android poort die constant op 600 Mhz draait. ;)
Nouja daar geldt ook dat de 600Mhz geen probleem hoeft te zijn, alleen de 100% load wel. Dat is voor mij ook het enige dat me nog tegenhoudt de port eens te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Mare wat anders: Waarom was die man nu zo boos?

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Zo morgen verwacht ik mijn N900 binnen iemand wat tips voor langere accu duur? Of gewoon via internet een betere accu bestelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Amdwarrior schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 21:09:
Zo morgen verwacht ik mijn N900 binnen iemand wat tips voor langere accu duur? Of gewoon via internet een betere accu bestelen?
Ik heb wel wat tips: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/34144178
^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijg de mijne woensdag.
Vind het wel supervet dat de Linux terminal er ook gewoon op werkt, daar gaan we mee spelen :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkey1802
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-08 23:14
Volgens de Nokia Qt SDK heb ik firmware 10.2010.09-3 nodig: http://www.forum.nokia.com/Develop/Qt/Getting_started/. Volgens mijn N900 heb ik versie 10.2010.19-1. Ik kan via google het verschil niet vinden. Beiden worden PR1.2 genoemd en sommige sites die de release van PR1.2 vermelden gebruiken de twee versienummers door elkaar. Hoe kan ik updaten naar 09-3? Of is 19-1 al een nieuwere versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
19-1 lijkt me een nieuwere versie. Overigens als er geen update in de Application Manager staat heb je lijkt me al de nieuwste packages geinstalleerd staan.

Ik zou gewoon even een applicatie maken en kijken of die draait. Als die werkt lijkt me dat je niet meer verder hoeft te zoeken.

[ Voor 29% gewijzigd door Caelorum op 31-07-2010 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 21:24:
Krijg de mijne woensdag.
Vind het wel supervet dat de Linux terminal er ook gewoon op werkt, daar gaan we mee spelen :D :D
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trestry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-10 21:22
Zijn hier meer mensen bij wie buienradar over 2G/3G niet werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Palamedes schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 10:25:
Zijn hier meer mensen bij wie buienradar over 2G/3G niet werkt?
Buienrader.mobi werkt hier gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkey1802
Caelorum schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 08:58:
19-1 lijkt me een nieuwere versie. Overigens als er geen update in de Application Manager staat heb je lijkt me al de nieuwste packages geinstalleerd staan.

Ik zou gewoon even een applicatie maken en kijken of die draait. Als die werkt lijkt me dat je niet meer verder hoeft te zoeken.
Ik heb een demo applicatie getest en die werkt gewoon. 09-3 staat ook niet in het versie overzicht van de maemo.org wiki.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trestry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-10 21:22
Gundogan schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 10:40:
[...]

Buienrader.mobi werkt hier gewoon.
Bedankt voor de link. Deze had ik nog niet ontdekt. Het werkt helaas nog niet helemaal. Ik kan wel beelden krijgen, maar ze bewegen niet. Over WiFi bewegen ze echter wel. Ik heb T-Mobile als provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:06
Overmorgen vertrek ik naar Spanje en om een te hoge telefoonrekening te voorkomen heb ik de volgende 2 instellingen gedaan:

Instellingen --> Telefoon --> Gegevens Roaming --> Altijd vragen
Instellingen --> Internetverbindingen --> Automatisch verbinding maken --> Altijd vragen

Is dit voldoende om te voorkomen dat hij gegevens download in het buitenland?

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkey1802
Ophidian schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 20:10:
Is dit voldoende om te voorkomen dat hij gegevens download in het buitenland?
Ja dat moet voldoende zijn. Zo had ik het op vakantie ook staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:06
Sharkey1802 schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 20:40:
[...]

Ja dat moet voldoende zijn. Zo had ik het op vakantie ook staan.
Mijn dank is groot! :*) Heel erg leuk die luxe telefoons tegenwoordig, maar met die middeleeuwse mobiele providers met hun hoge kosten...

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Nu online
Mensen ik wil verbinden met me linksys router nu vraagt ie om pincode (kan alleen niet bij me router vriendin ligt te pitten :') ben bang dat ze wakker wordt kan ik niet gewoon wpa key invoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James RB
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-02-2024
@amdwarrior:
Deze vraag hoort hier eigenlijk niet... Maar ik heb ook altijd ruzie met die pincodes, werkt bij mij ook nooit. Je kunt in de web interface van je router die functie uitschakelen. Ik weet alleen niet uit mijn hoofd hoe die functie heet, moet je even kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Amdwarrior schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 23:03:
Mensen ik wil verbinden met me linksys router nu vraagt ie om pincode (kan alleen niet bij me router vriendin ligt te pitten :') ben bang dat ze wakker wordt kan ik niet gewoon wpa key invoeren?
niet automatisch netwerk zoeken, maar via "verbindingen" nieuw aanmaken
dan laten zoeken en WPA key gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Nu online
FreshMaker schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 15:55:
[...]

niet automatisch netwerk zoeken, maar via "verbindingen" nieuw aanmaken
dan laten zoeken en WPA key gebruiken
Heb via router die pincode gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffreyst
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-02-2021
Ik krijg me planet.nl mail niet goed werkend.

Ik heb 2 mail accs erin staan

1 hotmail die werkt perfect

de anderen dus van Planet. Ik kan wel mails ontvangen maar niet verzenden.

Wat gaat er verkeerd of moet ik veranderen ?

Alles gaat automatisch ( de instellingen ) dus ik hoef alleen gebruikersnaam etc in te voeren.

Geen smtp of pop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:57
Voer bij smtp server authsmtp.vodafone.nl in en daaronder je gebruikersnaam en wachtwoord van vodafone in.

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keejoz
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-08 15:53
Hallo iedereen

Slechte ervaring met mijn N900.

Liet hem eergisteren per ongeluk vallen in de badkamer en toen ik hem opraapte was hij uit. Ik probeerde hem opnieuw aan te zetten en hij bleef gewoon rebooten na het witte Nokia logo.. Niets aan te doen en reflashen dus.

Ik reflash de FIASCO image en alright hij vindt de sim kaart niet. Na wat googlen ontdek ik dat ik moet updaten maar de N900 vindt mijn draadloos netwerk niet. Heb mijn SSID dan maar moeten aanpassen en toen vondt hij hem plots wel en kon ik updaten naar 1.2

Dat dacht ik toch, want telkens ik wou updaten naar 10.2010.19-1 kreeg ik "Bewerking mislukt"

Verdorie, weer reflash en meteen naar 1.2 dan maar.

Succes! Hij vindt mijn sim-kaart terug maar nu dit probleem: hij heeft niets van geheugen meer. Kan zelfs mijn contactpersonen lijst niet meer terugzetten omdat hij zogezegd vol zit.

Ik denk ja ik flash het EMMC geheugen maar vlug maar die wil niet lukken, en ik kan de fout niet zien omdat het cmd-scherm meteen verdwijnt.

Wat kan ik nu doen?

Terugsturen naar de winkel of kan ik zelf nog mijn probleem oplossen? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenmk
keejoz schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 21:34:
[...]
Liet hem eergisteren per ongeluk vallen in de badkamer en toen ik hem opraapte was hij uit. Ik probeerde hem opnieuw aan te zetten en hij bleef gewoon rebooten na het witte Nokia logo.. Niets aan te doen en reflashen dus.

[...]
Wat kan ik nu doen?

Terugsturen naar de winkel of kan ik zelf nog mijn probleem oplossen? :(
Het probleem is gekomen na een val, dus zou het best wel eens een hardware-probleem kunnen zijn lijkt me...dus terug naar de winkel.
Misschien kun je via de pc nog alles compleet flashen, zodat hij weer helemaal leeg is (als je dat nog niet gedaan had, is me niet helemaal duidelijk), maar ik heb m'n twijfels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Nu online
keejoz schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 21:34:
Hallo iedereen

Slechte ervaring met mijn N900.
Hoezo N900 schuld geven |:( Je laat toch zelf je telefoon vallen en nu is het opeens een slecht ding :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
Maar even nuttige geweest met stoeien met Titan's Kernel. Heb 'm nu op 1,1GHz lopen, wereld van verschil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amdwarrior schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 11:39:
[...]

Hoezo N900 schuld geven |:( Je laat toch zelf je telefoon vallen en nu is het opeens een slecht ding :F
Slechte ervaring met de n900 wil natuurlijk niet zeggen dat de n900 daar schuldig aan is. Dat staat ook nergens in die post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Four
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Four

I void warranty

iemand een idee welke poort skype gebruikt?

Kan hem niet vinden en heb helaas geen linux bak ter beschikking om mijn .Skype profiel van te rippen.

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

warhamstr schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 11:42:
Maar even nuttige geweest met stoeien met Titan's Kernel. Heb 'm nu op 1,1GHz lopen, wereld van verschil!
En dat gaat goed?
Wordt ie dan niet niet veel te heet?

De componentveroudering zal in ieder geval wel exponentieel toenemen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijk dat sommige processoren in de N900 de 1.1 wel stabiel kunnen draaien, en anderen niet hoger als 950Mhz komen zonder instabiel te worden. (bij mij het geval). Het is gewoon een kwestie van proberen.

Die componentveroudering zal niet veel uitmaken, hij zal inderdaad minder lang meegaan, maar hij overleeft alle andere componenten van de telefoon toch...(vergelijk het met je computer, die processoren zijn zowat niet kapot te krijgen) ook al is ie overclocked naar 1.1Ghz (laat staan dat je na 2 jaar waarschijnlijk toch een nieuwe telefoon hebt ;))

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2010 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jah je hebt wel gelijk idd. Over 2 jaar wordt ie vervangen :P

Vind alleen een PC processor wel iets anders dan een ARM7 van de N900 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, maar de belasting van de processor is ook dan ook weer niet te vergelijken met die van een computer. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
Maakt mij het uit als m'n N900 niet langer dan m'n abbo meegaat :P

Maar nog geen problemen gehad, alleen wel een spontane reboot op 1,15Ghz, maar toen was ik wel aan stresstesten en stond hij nog op optimal voltages. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Ik heb mn N900 vandaag ook maar eens verder geklokt. Eerst 850 op ideal, nu 1 Ghz op ideal, wat ik een mooie kloksnelheid vind, en zit ook precies op hetzelfde voltage als nokia@600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een kleine aanvulling op de geplaatste video:

We've already gotten a glimpse at MeeGo's prerelease stock UI for handsets, but just like Symbian, there's no guarantee that the experience is going to be consistent across manufacturers -- and a new video apparently captured from an online survey makes it seem like Nokia might be looking to go in a slightly different direction. The one minute, twenty-nine seconds of footage walks us through five parts -- starting up, the "powerful multitasking UI," getting connected, the Ovi Store experience, and the music player -- and as you might imagine, it's the Ovi Store portion that has us feeling like this is a thoroughly Nokia-customized experience (not to mention the copyright in the lower left). It generally looks richer and more functional than what we've seen before, and parts -- like the webOS-esque multitasking -- remind us of Maemo 5's thumbnails, which makes perfect sense considering MeeGo's roots.

Bron: http://www.engadget.com/

Ik ben benieuwd hoe het er uiteindelijk uit gaat zien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-10 05:26
Meer mensen die last hebben met de Foreca weer applicatie sinds deze week?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nope, geen problemen hiero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paksoy
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-08 11:48
Nou... Daar zit ik dan met een N900 die niks doet.
Ik heb sinds gisteren de USB probleem. Hij laadt niet meer op (zie niks op de LED), als ik hem verbind aan de pc krijg ik een rode led die heel kort knippert.

Ik had vorige week trouwens een nieuwe kernel geflashed met 125-800mhz clock. Zou het kunnen helpen als ik de accu weet op te laden en het terug te flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me wel het proberen waard ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Paksoy schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 15:46:
Nou... Daar zit ik dan met een N900 die niks doet.
Ik heb sinds gisteren de USB probleem. Hij laadt niet meer op (zie niks op de LED), als ik hem verbind aan de pc krijg ik een rode led die heel kort knippert.

Ik had vorige week trouwens een nieuwe kernel geflashed met 125-800mhz clock. Zou het kunnen helpen als ik de accu weet op te laden en het terug te flashen?
Hou eens "u" ingedrukt als je hem opstart. Dat zou hem in flasher modus moeten zetten, waarna hij als het goed is gewoon oplaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paksoy
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-08 11:48
citruspers schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 19:11:
[...]

Hou eens "u" ingedrukt als je hem opstart. Dat zou hem in flasher modus moeten zetten, waarna hij als het goed is gewoon oplaad.
Nee het was iets anders. Ik gebruikte een oude Nokia-lader met een micro-usb adapter. Toen ik een micro-usb adapter eraan hing laadde hij gewoon weer op.
Ik heb dus nu gewoon de micro-usb adapter gekocht en hij laadt weer op.

Gelukkig maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typ1
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09-2022
Ik krijg nog steeds de email niet aan de praat. Via de wizard, voer gewoon m'n gmail gegevens in maar hij doet helemaal niks.. (via wifi) Ik heb echt geen idee wat ik verkeerd doe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Laatst online: 06-10 21:30
Vanavond heb ik weer eens de Conversations Inbox Widget geinstalleerd, maar ik heb daar wat problemen mee. De widget blijft namelijk maar aangeven dat ik nieuwe smsjes heb, terwijl dat niet zo is.
Ik heb al al mijn conversations gewist, de widget opnieuw geinstalleerd, en m'n N900 opnieuw gestart maar niks helpt. Ik heb nu 1 sms en die heb ik gelezen (sterker nog, ik heb 'm zelf verstuurd), maar op op de widget staat nog steeds: 1(1) bij het sms icoon.
Iemand enig idee hoe ik dit nog kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:57
edit: nevermind. niet goed gelezen

[ Voor 93% gewijzigd door Hmtsjmftsch op 04-08-2010 05:47 ]

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abductee
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-11-2024
Wekko306 schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 01:48:
Vanavond heb ik weer eens de Conversations Inbox Widget geinstalleerd, maar ik heb daar wat problemen mee. De widget blijft namelijk maar aangeven dat ik nieuwe smsjes heb, terwijl dat niet zo is.
Ik heb al al mijn conversations gewist, de widget opnieuw geinstalleerd, en m'n N900 opnieuw gestart maar niks helpt. Ik heb nu 1 sms en die heb ik gelezen (sterker nog, ik heb 'm zelf verstuurd), maar op op de widget staat nog steeds: 1(1) bij het sms icoon.
Iemand enig idee hoe ik dit nog kan oplossen?
De Conversations Inbox Widget is een tijd geleden aangepast. Hij geeft nu gewoon aan hoeveel conversaties dat je hebt, met daarachter tussen haakjes hoeveel berichten dat in totaal zijn. Dat daar dus "1 (1)" staat als je maar 1 sms hebt, klopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Typ1 schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 23:14:
Ik krijg nog steeds de email niet aan de praat. Via de wizard, voer gewoon m'n gmail gegevens in maar hij doet helemaal niks.. (via wifi) Ik heb echt geen idee wat ik verkeerd doe..
leg es wat meer uit.

Kun je wel mail verzenden, maar niet ontvangen, of andersom, of geen van beide?

Maak eens een foto van je instellingen (ctrl+shift+p voor printscreen, deze slaat hij automatisch op in N900/afbeeldingen/screenshots) dan kunnen we eens kijken wat je fout hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
Abductee schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 07:49:
[...]

De Conversations Inbox Widget is een tijd geleden aangepast. Hij geeft nu gewoon aan hoeveel conversaties dat je hebt, met daarachter tussen haakjes hoeveel berichten dat in totaal zijn. Dat daar dus "1 (1)" staat als je maar 1 sms hebt, klopt...
ah vandaar :) De vorige keer dat ik deze widget gebruikte liet die gewoon een preview zien van het nieuwe bericht dus ik ging ervan uit dat dat nog steeds zo was.
Wat vinden jullie overigens van het onscreen toetsenbord? Die probeer ik nu even maar ik ben toch erg blij met het hardware toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typ1
@ AlexV12:
Zowel verzenden als ontvangen doet ie niet.

De instellingen doe ik ff zo aangezien ik mn N900 niet aan deze pc kan koppelen.

Serviceprovider: Gmail
Accounttitel: Gmail
Naam: van Dijk
Gebruikersnaam: jandoedel
Wachtwoord: xxxxxxx
Emailadres: jadoedel@........
Binnenkomende server: imap.gmail.com
Beveiligde verificatie: UIT
Beveiligde verbinding: SSL
Poort: 993
Uitgaande server:smtp.gmail.com
Beveiligde verficatie: AANMELDEN
Wachtwooord:********
Poort: 465
Verbindingsspecif. SMTP-servers gebruiken: UIT

Het maakt overigens niet uit of ik nou een Gmail account, Hotmail, of een Orangeaccount invoer, hij dut het niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

onscreen toetsenbord is ideaal als ik m'n telefoon in de autohouder heb zitten (geen brodit, dus kan het toetsenbord niet uitschuiven). maar ik zou inderdaad niet zonder m'n hardwarekeyboard kunnen. dan kun je tenminste blind typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Typ1 schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 09:59:
@ AlexV12:

De instellingen doe ik ff zo aangezien ik mn N900 niet aan deze pc kan koppelen.

...
Als ik het goed heb moet je je volledige emailadres als gebruikersnaam invullen. Dat zou je nog kunnen proberen, voor de rest ziet je config er goed uit.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2010 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typ1
@dekkelkamp:

Hier heb ik idd ook aangedacht, was 1 van de eerste dingen die ik geprobeerd had, zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en zonder beveiligde verbinding?

edit:
Het kan ook nog zijn dat je serviceprovider bepaalde poorten blokkeerd, zo kan ik thuis niet via poort 25 verzenden. Verzenden doe ik nu zonder beveiligde verbinding en via poort 587.

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2010 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typ1
Ook geprobeerd, ook in combi met hele emailadres als gebr.naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je moet bij je www.gmail.com bij instellingen IMAP/POP wel aanvinken dat je IMAP inschakeld

verder zou je geloof ik gewoon je wifi smtp of vodafone/kpn/tmobile smtp als uitgaande kunnen gebruiken.

en inderdaad als gebruikersnaam je emailadres

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typ1
Imap was ingeschakeld, op mn N97 heeft de email altijd prima gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haal van beide verbindingen eens de beveiliging weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typ1
Gedaan, maar maakt geen verschil..
Ontvangt niks en verzenden mislukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:32
damn...qwerty12 (de maker van rootsh) is hem genokt ... hij stopt er mee..
zie hier zijn laatste bericht aan de maemo community

http://pastebin.com/GAxYw8yN

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Zonde om het te horen, maar de man heeft echt een paar goede punten.
De N900 is maar voor 80% open source, en de echt belangrijke dingen, zoals radio chipset drivers zijn net zo gesloten als apple's spul.
Tel daarbij op dat er nauwelijks meer wat met maemo gedaan wordt, en Nokia ons heeft genaaid door nu over te stappen op Meego en daar geeneens een officiele build voor de N900 van gaat releasen.....

Ik vind het echt jammer om te moeten zeggen, maar mijn volgende toestel gaat 80% zeker een Android worden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floep
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-10 11:34
Ik vind het ook erg jammer dat het Maemo project verlaten wordt, ik vind het een veelbelovend os. Aan de andere kant is het wel fijn dat er een een breder platform met steun van een heel groot bedrijf (intel) is met MeeGo, hiermee is imo basis voor langere support voor het platform en de community gelegd. MeeGo gebruikt dan wel weer rpm's voor package management, hier ben ik en waarschijnlijk meer mensen met mij niet zo van gecharmeerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
citruspers schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 12:02:
Zonde om het te horen, maar de man heeft echt een paar goede punten.
De N900 is maar voor 80% open source, en de echt belangrijke dingen, zoals radio chipset drivers zijn net zo gesloten als apple's spul.
Tel daarbij op dat er nauwelijks meer wat met maemo gedaan wordt, en Nokia ons heeft genaaid door nu over te stappen op Meego en daar geeneens een officiele build voor de N900 van gaat releasen.....

Ik vind het echt jammer om te moeten zeggen, maar mijn volgende toestel gaat 80% zeker een Android worden....
Tja, het ligt er natuurlijk maar net aan waarom je de N900 gekocht hebt.
Mijn redenen:
Hardware toetsenbord
Behoorlijk groot scherm
Veel interne opslag
Veel beter OS (UI) dan dat gare Symbian dat ik hiervoor had
Multitasken
Goede browser
Geen video's converten maar gewoon zonder gedoe kunnen kijken

De N900 is de enige telefoon die daar echt aan voldeed, en nog steeds is er amper concurrentie. De enige andere telefoons die ik zou kunnen overwegen zijn de Droid 2 en de Galaxy S Pro, maar veel zou ik er denk ik niet op vooruit gaan, dus blijf ik nog wel een tijd bij mijn N900.

Als je officiele ondersteuning van de fabrikant erg belangrijk vindt kan je sowieso beter geen Nokia kopen denk ik. Zeker bij de N900, waarbij Nokia vanaf het begin heeft gezegd dat dit stap 4/5 was moet je er gewoon niet vanuit gaan dat de N900 geupgrade kan worden naar stap 5/5. Ik blijf van mening dat je alleen een Nokia toestel moet kopen als dat toestel op dat moment het beste aan je eisen voldoet. Als je per se extra functies / bugfixes nodig hebt kan je beter een ander toestel kopen,want de kans dat Nokia die dingen dmv een software update zal toevoegen is gewoon klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Ik ben een geek en een tweaker, dus ik hoopte dat er gewoon ontzettend veel bleeding edge voor de N900 verkrijgbaar was. Dat valt helaas tegen door de gesloten drivers.

Qua telefoon is het echt een fijn ding hoor, daar niet van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Welke phone is wel volledig open qua drivers/componenten dan? Ik denk dat je dan in de problemen komt met licenties enzo. Qwerty12 heeft goede punten en vooral ook goed werk verricht met mooie apps, maar is niet al te realistisch op sommige andere punten en verpakt alles ook nog eens in een kinderachtige rant.

Verder ben ik het eens met Wekko306. De N900 bood (en eigenlijk nu nog steeds) ook voor mij het beste totaal pakket, en een update naar een (volledig) ander OS gesteund door Nokia is ook niet realistisch (maar komt er wel, onoffcieel aleen).

Het is vooral jammer dat Nokia maemo en straks meego alleen gebruikt op hun internettablets/mini-pc-smartphones (de N9 serie dus). Ik denk dat een meer gepolijste versie van maemo5 op een N8 achtig toestel Nokia weer op de kaart had kunnen zetten in de touchscreen smartphone market. Maemo is naar mijn ervaring een stuk plezieriger in gebruik dan bijvoorbeeld android of iOS. Jammer dus dat Nokia vooral voor symbian lijkt te gaan.

O en het update beleid van Nokia is ook belabberd ja :<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typ1
Even terug komend op mijn email perikelen.
Met de standaard instellingen zoals de wizard ze maakt, haalt ie wel email op via een ander bekend wifi verbinding. (experiabox)
Thuis nog steeds niks. (Livebox)
Internet via Livebox gaat prima, m'n "oude" N97 had ook geen problemen om mail binnen te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkey1802
citruspers schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 13:10:
Ik ben een geek en een tweaker, dus ik hoopte dat er gewoon ontzettend veel bleeding edge voor de N900 verkrijgbaar was. Dat valt helaas tegen door de gesloten drivers.
Maar ligt dat gebrek aan de gesloten drivers? Volgens mij komt het meer omdat het van de community af moet komen, terwijl de community een beetje afwacht op wat Nokia nu eigenlijk van plan is met Maemo/Meego.

Het enige waar de community mee bezig lijkt is het overclocken van de processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
sorry Sharkey, niet mee eens. Kijk bijvoorbeeld maar naar de power kernel, waar ipv6 support in zit, windows remote access support, overclocking, firewall support en weet ik veel wat nog meer. Het maakt het mogelijk de processor op te voeren, over ipv6 verbindingen te leggen, machines te beheren, je eigen accespoint op te zetten. Dat is wat er bereikt is met de openheid van de N900.

Aan de andere kant zijn daar de chipset drivers die zo dicht zitten als fort knox. Dat is de reden waarom Android (NITdroid) nog geen gsm/3G ondersteuning heeft op de N900, en de reden dat we geen eigen voicemailbox (asterisk) kunnen draaien, en nog zo veel meer.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
Idd eens met jou! ^^

Nokia laat een heel stel enthousiaste mensen 'pleuren' als een baksteen. Heb verdorie drie maanden lang gewacht om dit 'topmodel en vlaggenschip' te kunnen kopen. Vervolgen wacht je dezelfde tijd op een update...

[ Voor 84% gewijzigd door warhamstr op 04-08-2010 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3sm0dr0mic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-01 10:59

Ik denk dat het gros van de mensen die hier problemen hebben met de telefoon programma's geinstalleerd hebben uit extra-devel of testing, de waarschuwing geld niet voor niets. Een redelijk betrouwbare bron om te raadplegen is maemo.org.

Sommige apps uit extra devel zijn wel stabiel, lees gewoon de 'talk' sectie eens door.

portrait sms werkt bij mij perfect met de app vertsms (zoek maar op maemo.org) is een stabiele versie.

Ik vind de N900 nog steeds een perfecte telefoon en leer elke dag meer, ook na de nodige blunders, gevoed door 'kenners'. Ik merk dat het handig is om wat commando's te leren voor in X-terminal, verwijderen en installeren van apps gaat daarmee sneller dan met de interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Ik draai er android op (omdat het kan, inner geek unleashed), maar het is alleen om te klooien (je kan er alleen mee op WIFI). Nitdroid.com is de plek om te starten, alleen even nitdroid 0.0.6 downloaden ipv 0.5.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit nog anderhalf jaar aan mijn huidige abbo vast, maar daarna verlaat ik onmiddelijk dit "vlaggeschip" van Nokia.

Browsen op Internet : prima
Mailen : prima
Zelf geïnstalleerde progjes : ook prima ( aanbod ook genoeg )

Telefoonfuncties ? Wat een drama. Ik mis oproepen omdat de telefoon niet snel genoeg reageert. Ik heb geen (werkende) pbap voor mijn carkit, geen verschillende ringtones per contacten ( die opensource oplossing is nog niet stabiel/snel genoeg ), geen verschillende groepen, et cetera
Ondanks mijn vooronderzoek toendertijd kwamen deze zaken toen nog niet naar boven.
Het zou mij verbazen als ik ooit nog een Nokia koop ( terwijl ik al Nokia's koop sinds 1995 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirstIntro
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-05-2023
Typ1 schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 14:34:
Even terug komend op mijn email perikelen.
Met de standaard instellingen zoals de wizard ze maakt, haalt ie wel email op via een ander bekend wifi verbinding. (experiabox)
Thuis nog steeds niks. (Livebox)
Internet via Livebox gaat prima, m'n "oude" N97 had ook geen problemen om mail binnen te halen.
Met de livebox zit je dus bij online. Probeer eens een verbindingsspecifieke smtp server in te stellen bij wifi via livebox:

smtp.wanadoo.nl poort 25, geen verificatie, geen beveiliging. Daarna werkte email bij mij opeens perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typ1
FirstIntro schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 21:35:
[...]

Met de livebox zit je dus bij online. Probeer eens een verbindingsspecifieke smtp server in te stellen bij wifi via livebox:

smtp.wanadoo.nl poort 25, geen verificatie, geen beveiliging. Daarna werkte email bij mij opeens perfect.
Dat geeft ook geen resultaat.
Ik ben nog ff terug gegaan naar die experiabox, pats boem.. email binnenhalen en verzenden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Game Gripper ook beschikbaar voor de n900:

http://anythingnokia.com/...e-gripper-for-nokia-n900/

Hier kan je hem eventueel pre-orderen(wordt midden augustus verwacht):

http://www.game-gripper.eu/buy_n900.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
Heeft iemand van jullie al MyContacts geprobeerd?
Dit is een programma waarbij je je contacten in groepen kan indelen, en per groep een aparte ringtone in kan stellen. Ook kan je een widget op je homescreen zetten, waarmee je maximaal 75 contacten op je homescreen hebt. Het enige nadeel is dat je MyContacts na een reboot weer opnieuw moet opstarten, hier is bewust voor gekozen omdat het programma nog in ontwikkeling is en je door te rebooten dus weer schoon kan beginnen. Een behoorlijk stabiele versie staat inmiddels in extras-testing, en de meest actuele versie in extras-devel. Meer info is hier te vinden.

Zelf heb ik het overigens nog niet geprobeerd, maar dat ga ik vanmiddag maar eens wel doen denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Typ1 schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 09:59:
@ AlexV12:

Emailadres: jadoedel@........
Binnenkomende server: imap.gmail.com
Beveiligde verificatie: UIT
Poort: 993
Uitgaande server:smtp.gmail.com
Beveiligde verficatie: AANMELDEN
Wachtwooord:********
Poort: 465
Verbindingsspecif. SMTP-servers gebruiken: UIT

Het maakt overigens niet uit of ik nou een Gmail account, Hotmail, of een Orangeaccount invoer, hij dut het niet..
Doe eens bij uitgaande server (smtp): mail06xxxxxxxx@vodafone.nl
Wachtwoord: [jouw bijbehorende wachtwoord]
Beveiligde verbinding: Nee

Ik kreeg Gmail gisteren ook niet ingesteld, maar nu kan ik ontvangen, en ook belangrijk; verzenden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typ1
mail06xxxxxxxx@vodafone.nl op de plek van smtp.gmail.com wil niet, "ongeldige server.... melding)
De @ vervangen voor . kan wel, maar doet niks.

Ook geprobeerd bij verbindingsspecif. smtp servers.

Snap er geen drol van waarom het hier zo moeilijk moet gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oh foutje..

smtp: authsmtp.vodafone.nl
gebruiker: mail06xxxxxxxx
wachtwoord: *****

etc ec
Wekko306 schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 11:22:
Heeft iemand van jullie al MyContacts geprobeerd?
Dit is een programma waarbij je je contacten in groepen kan indelen, en per groep een aparte ringtone in kan stellen. Ook kan je een widget op je homescreen zetten, waarmee je maximaal 75 contacten op je homescreen hebt. Het enige nadeel is dat je MyContacts na een reboot weer opnieuw moet opstarten, hier is bewust voor gekozen omdat het programma nog in ontwikkeling is en je door te rebooten dus weer schoon kan beginnen. Een behoorlijk stabiele versie staat inmiddels in extras-testing, en de meest actuele versie in extras-devel. Meer info is hier te vinden.

Zelf heb ik het overigens nog niet geprobeerd, maar dat ga ik vanmiddag maar eens wel doen denk ik :)
ja, net geinstalleerd, heel relaxt programmatje alleen als je een nieuw contact toevoegd (gewoon bij je normale contacten) registreert hij die niet in MyContacts, ook niet als je opnieuw de snelkoppeling plaatst op je bureablad etc.. das wel jammer

[ Voor 133% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2010 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onlinegangster
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-09 22:30
Iemand al gekeken naar Rygel?
De DLNA server die ook draait op een N900.
Kijk hier (omschrijving):
http://live.gnome.org/Rygel
en hier:
http://live.gnome.org/Rygel/N900

Heb hem zelf geïnstalleerd en getest met m'n PS3, werkt lekker!

[ Voor 12% gewijzigd door onlinegangster op 05-08-2010 12:06 ]

Those penguins, they sure ain't normal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typ1
Verwijderd schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 12:04:
oh foutje..

smtp: authsmtp.vodafone.nl
gebruiker: mail06xxxxxxxx
wachtwoord: *****

etc ec
Nope, doet niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik geef het op... ik zou zeggen, maak een Nokia messaging account aan die alle mail van je gmail redirect naar je Nokia Messaging account. Das allemaal veel minder gedoe.. zo kun je gewoon op gmail.com je mail lezen en de ook je mail op je telefoon binnenhalen

Zelfde als je met je hotmail zou doen (als je niet wilt dat ie traag wordt)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2010 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
Verwijderd schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 12:04:

ja, net geinstalleerd, heel relaxt programmatje alleen als je een nieuw contact toevoegd (gewoon bij je normale contacten) registreert hij die niet in MyContacts, ook niet als je opnieuw de snelkoppeling plaatst op je bureablad etc.. das wel jammer
Hmm dat heb ik nog niet geprobeerd, neem aan dat dat nog wel opgelost wordt in een volgende versie. Om het op telossen moet je het programma zelf (niet de widget dus) starten, en op Reload drukken.
Ik heb het net ook geinstalleerd (ongeduldig :P) en vind het een erg handig programma.
Hier een screenshot van mijn standaard homescreen:
Afbeeldingslocatie: http://img188.imageshack.us/img188/7121/screenshot00r.jpg

Nu ik MyContacts gebruik wil ik dus ook meer avatars voor contacten gebruiken. Ik kan echter niet vinden waar deze zijn opgeslagen in de N900. Weet iemand dat? Ik heb geen zin om ze tussen mijn foto's te zetten, omdat straks mijn hele fotogallerij volstaat met foto's van contacten. De contacten waarvoor ik nu al een foto heb staan namelijk ook niet in mijn gallerij.

[ Voor 4% gewijzigd door Wekko306 op 05-08-2010 12:25 ]

Pagina: 1 ... 83 ... 118 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden horen in [ABO] Nokia N900 Levertijden en Abonnementen topic.