Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

patrickt35 schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 15:11:
[...]

Eventjes bij distributie fremantle invullen.
ik heb het geprobeerd maar werkt niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3sm0dr0mic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-01 10:59
Verwijderd schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 22:32:
[...]

Instellingen.
Je klikt nogmaals op instellingen. Je klikt op alle gegevens wissen.
Alle gebruikersgegevens worden dan gewist behalve je geïnstalleerde programma's.
Ik neem aan dat je je cache geregeld leeg maakt. Het is ook handig om de grootte van je geheugencache op 40 MB te zetten.
Eerlijk gezegd heb ik mijn cache nog nooit geleegd. Zal het alsnog doen en op 40mb zetten, THX!

Eh is het normaal dat hij ook mijn kalender volledig wist?????? ik ben nu alles kwijt!

[ Voor 8% gewijzigd door D3sm0dr0mic op 17-07-2010 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer je via instellingen alle gegevens wist, is dat normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 20:52:
Wanneer je via instellingen alle gegevens wist, is dat normaal.
Dat is ook geen handige tip, dat is het volledig leegmaken van je toestel, een stapje minder drastisch dan op nieuw flashen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er heel duidelijk bij vermeld dat alle gebruikersgegevens worden gewist.
Eenieder is dan vrij om het wel of niet te doen.
Ik vind het onzin dat het geen handige tip zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
De gebruiker ging ervan uit dat hij een sneller toestel ervoor terug zou krijgen, niet dat zijn calender en contactlijst gewist worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb duidelijk vermeld dat alle gebruikersgegevens gewist zouden worden, mocht hij besluiten om dat te doen.
Waar maak jij je druk om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 18 juli 2010 @ 21:23:
Ik heb duidelijk vermeld dat alle gebruikersgegevens gewist zouden worden, mocht hij besluiten om dat te doen.
Waar maak jij je druk om.
Om eventuele andere gebruikers te "beschermen" die hetzelfde denken te gaan doen,
en daarna komen vragen waar hun calender gegevens zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door FreshMaker op 18-07-2010 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FreshMaker schreef op zondag 18 juli 2010 @ 21:49:
[...]

Om eventuele andere gebruikers te "beschermen" die hetzelfde denken te gaan doen,
en daarna komen vragen waar hun calender gegevens zijn.
Alle gebruikersgegevens zijn nu eenmaal alle gegevens en dat heb ik duidelijk vermeld.
Zwaar overtrokken dat zgn. beschermen:
eenieder hier is capabel genoeg om dat voor zichzelf te beslissen.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2010 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3sm0dr0mic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-01 10:59
Verwijderd schreef op zondag 18 juli 2010 @ 22:10:
[...]

Alle gebruikersgegevens zijn nu eenmaal alle gegevens en dat heb ik duidelijk vermeld.
Zwaar overtrokken dat zgn. beschermen:
eenieder hier is capabel genoeg om dat voor zichzelf te beslissen.
Nou ja in ieder geval weer wat geleerd op dit forum, eigen schuld dikke bult. Capabel of niet, ieder zijn vak, ik heb niet al teveel verstand van dit soort zaken en ging er vanuit dat ik niet al mijn data kwijt zou raken, meer mijn cache geheugen. Zelfs bij een update raakte ik niet alles kwijt. Normaal maak ik een back-up via pc suite/ovi, maar dat werkte nog niet voor de n900. Ben nu ook al mijn contactpersonen en dergelijke kwijt. Zal volgende keer zorgvuldiger omgaan met waardevolle 'tips' van de kenners.

Voor het geval je het nodig vind om me te gaan betichten van onkunde, ik leg de fout bij mezelf, dus hou alsjeblieft dat soort commentaar voor je.

[ Voor 0% gewijzigd door D3sm0dr0mic op 19-07-2010 08:10 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:57
Goede tip van iemand op het maemo.org forum:
In de browser duurt het vaak eventjes voordat een site is gevonden en hij ook daadwerkelijk begint met het laden van de pagina. Om dit te versnellen moet je bij instellingen - internetverbindingen de volgende dns adressen instellen: 8.8.8.8 voor de primaire en 8.8.4.4 voor de secundaire.
Werkt bij mij echt perfect!

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-10 10:09
D3sm0dr0mic schreef op maandag 19 juli 2010 @ 08:06:
[...]
Zelfs bij een update raakte ik niet alles kwijt. Normaal maak ik een back-up via pc suite/ovi, maar dat werkte nog niet voor de n900. Ben nu ook al mijn contactpersonen en dergelijke kwijt. Zal volgende keer zorgvuldiger omgaan met waardevolle 'tips' van de kenners.
Via Nokia PC suite kun je een back-up maken van de telefoon. Contactpersonen, agenda-items, instellingen etc kunnen worden bewaard. Ik weet dat dit in het verleden met OVI suite nog niet mogelijk was.
Bij een update worden de gegevens over het algemeen wel bewaard, maar er wordt voor gewaarschuwd dat je ze kwijtraakt.

Over de tips op het forum: Ze zijn over het algemeen waardevol, maar als je niet precies weet wat je doet en niet weet wat je ook niet moet doen, dan kan dat vervelende situaties opleveren. Ik denk dat 99% hier je wilt helpen, je kunt velen (waaronder mij) ook benaderen via DM (direct message) en dan krijg je misschien een wat uitgebreidere uitleg.
Ik hoop dat je hiet wat aan hebt in de toekomst en ik wens je veel succes met het terugvinden van alle gegevens. Volgens mij zijn er ook wel programma's waarmee je de contactpersonen vanuit Gmail kunt integreren, misschien is dat iets? Dan kun je ze op Gmail beheren.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Hmtsjmftsch schreef op maandag 19 juli 2010 @ 08:18:
In de browser duurt het vaak eventjes voordat een site is gevonden en hij ook daadwerkelijk begint met het laden van de pagina. Om dit te versnellen moet je bij instellingen - internetverbindingen de volgende dns adressen instellen: 8.8.8.8 voor de primaire en 8.8.4.4 voor de secundaire.
Leuke tip, maar kun je ook uitleggen wat er achter de schermen dan "gebeurt", of beter gezegd: wat doe ik dan precies?

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D3sm0dr0mic schreef op maandag 19 juli 2010 @ 08:06:
[...]

Voor het geval je het nodig vind om me te gaan betichten van onkunde, ik leg de fout bij mezelf, dus hou alsjeblieft dat soort commentaar voor je.
Ik zie niet in waarom ik zo'n soort commentaar zou moeten geven. Vergissen is menselijk en van fouten leert men.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nas T schreef op maandag 19 juli 2010 @ 12:13:
[...]

Leuke tip, maar kun je ook uitleggen wat er achter de schermen dan "gebeurt", of beter gezegd: wat doe ik dan precies?
Dan gebruik je de DNS servers van Google in plaats van die van je provider. Om het even heel simpel uit te leggen: voordat je een internetpagina kunt bekijken moet er eerst een request aan een DNS server gedaan worden om van het adres (bijv. www.tweakers.net) het bijbehorende IP adres van de server op te vragen. Telefoonproviders hebben misschien niet zoveel in infrastructuur geïnvesteerd dus kunnen trage DNS servers hebben.
Ook zijn de DNS servers vaak de oorzaak als het internet er uit gaat (ook op de PC met een gewone provider), dus door de Google DNS servers te gebruiken (of als 'fallback' in te stellen) kun je vaak nog gewoon door internetten als de rest zonder internet zit :P

Kortom: Of het veel snelheidswinst geeft hangt dus af van welke provider je hebt en hoeveel sneller de DNS server van Google is dan die van je provider.

Edit: Voor de alu-hoedjes mensen onder ons: In theorie zou evil Google dan wel élke site die je bezoekt kunnen volgen. Er zijn ook andere alternatieve DNS servers zoals open-DNS.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2010 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
Dank voor je uitleg! ik wist namelijk zelf niet waarom het werkte, maar had gewoon domweg de tip van iemand anders gevolg. Met succes want bij mij is het snelheidsverschil in elk geval aanmerkelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devrim
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-09 03:28
Mja bij T-Mobile is die DNS server best bagger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosWo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-08 14:00
Om dit te versnellen moet je bij instellingen - internetverbindingen de volgende dns adressen instellen: 8.8.8.8 voor de primaire en 8.8.4.4 voor de secundaire.
Hallo,

Heb net sinds een paar dagen de N900 met een Hi-extra online abo en mijn telefoon is automatish ingesteld. Onder instellingen - internetverbindingen kan ik nergens de dns adressen instellen, ik wil de OpenDNS gaan gebruiken. Staat dat ergens anders in het menu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
Om dns adres aan te passen:
ga naar instellingen
selecteer internetverbindingen
selecteer verbindingen
selecteer de verbinding van je provider en dan bewerken
klik volgende (2x)
klik geavanceerd
selecteer ip adressen

Misschien is er nog een handiger manier, maar deze werkt voor mj in elk geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maandag 19 juli 2010 @ 12:11:
[...]

Ik denk dat 99% hier je wilt helpen
Mijn intenties hier op dit forum om iemand te helpen zijn oprecht en goed bedoeld. Ik zet me in voor de volle 100%.
Spijtig genoeg dit gebeuren. Mijn leerschool in deze is dat ik er niet van moet uitgaan, ondanks mijn waarschuwing dat alle gebruikersgegevens gewist zouden worden behalve de geïnstalleerde programma's, er een back-up is of wordt gemaakt op de computer of laptop.

Algemene opmerking.

Het is makkelijk om achteraf commentaar te geven.
Maar het spreekwoord dat de beste stuurlui aan wal staan, bestaat niet voor niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nienix
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:18
Werkt perfect
bedankt.

Ik was afgelopen weekend op de Zwarte Cross en heb daar voor het eerst een N900 in het "wild" gezien.
Ik vraag me nu een beetje af of dat iemand van dit forum was :-). zo ja: leuk gahad ?

Ampera-E, 252x375Wp Pv Systeem, 22kWZappi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Over Sygic:
Zijn er meer mensen die problemen hebben met het verbinden met een externe bluetooth GPS?
Ik krijg het niet aan de praat. Ik heb het ooit na veel gedoe aan de praat gekregen.
Maar ik kan de telefoon instellen op bluetooth GPS, in kaarten ziet hij de positie ook dus de GPS en verbinding werken.
Dan in Sygic: niks. Dingen instellen resulteert in een vastloper, dus dan ben je snel klaar.
Hier iets gevonden over dat Sygic alles zou willen weten (en dat dan niet zou krijgen van de externe GPS).
Maar dat is alweer vier maanden terug geplaatst, dus ik neem aan dat er al een fix bestaat.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 14:36
Nou, ik zie door de bomen het bos niet meer.
Nu heb ik wat informatie gevonden hoe je met PR 1.2 kan overclocken, alleen kom ik er niet helemaal uit.
Heb de Advanced Linux Kernel package geinstalleerd via the Application Manager, maar verder kom ik dus niet.
Wie kan mij in heldere korte stappen vertellen hoe ik nu verder moet? Want met de instructies die ik gevonden had lukt het mij niet echt.
In mijn geval wil ik graag naar de 1 Ghz. :)

Hebben mensen trouwens als gespeeld met de Nintendo 64 emulator?
Moet zeggen dat het niet verkeerd draait en het best een stoer gezicht is om een N64 spel te zien draaien op zo'n klein apparaat dat in je broekzak past. Mooi hoor! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goede tip, werkt bij mij ook prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-01 18:40
Nienix schreef op maandag 19 juli 2010 @ 20:43:
[...]

Werkt perfect
bedankt.

Ik was afgelopen weekend op de Zwarte Cross en heb daar voor het eerst een N900 in het "wild" gezien.
Ik vraag me nu een beetje af of dat iemand van dit forum was :-). zo ja: leuk gahad ?
Ook hier werkt de DNS tip echt grandioos, mijn dank hiervoor!

@Nienix:
Kan wellicht mij zijn geweest, was het hele weekend als medewerker met mijn N900 op de ZC aanwezig (Ook graspop en volgende maand LowLands :9 ). Moet zeggen, met ladertje mee is de N900 onmisbaar op de festivals, wel opletten op de bier en zon maar voor buienradar, nieuws, info over festival en contact kan ik me niet voorstellen een ander toestel mee te nemen. (Levensredder met Sygic Navi vanaf t station trouwens!)

Off topic: ZC was geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nienix
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:18
GenjiBlade schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 12:18:
[...]

@Nienix:
Kan wellicht mij zijn geweest, was het hele weekend als medewerker met mijn N900 op de ZC aanwezig (Ook graspop en volgende maand LowLands :9 ). Moet zeggen, met ladertje mee is de N900 onmisbaar op de festivals, wel opletten op de bier en zon maar voor buienradar, nieuws, info over festival en contact kan ik me niet voorstellen een ander toestel mee te nemen. (Levensredder met Sygic Navi vanaf t station trouwens!)

Off topic: ZC was geweldig!
Ik neem voor dit soort weekenden ook mijn extra accu mee.

Ampera-E, 252x375Wp Pv Systeem, 22kWZappi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenjiBlade
Extra accu heb ik niet, als medewerker zijn er stopcontacten genoeg :P /offtopic

Over accu's gesproken, afgezien van een BL-5J kopen als extra zat ik ook naar alternatieven te kijken. Helaas geen links (Werk internet is sterk gefirewalled) maar er waren me 2 accu's opgevallen. De BL-5J GOLD, een schijnbaar cheap knockoff die door een UK reseller geleverd kan worden echter is deze 1930mAh ipv de normale 1320 =S

En er was nog een die een stuk dikker is dan de BL-5J, kan zo gauw even geen linkje vinden of beschrijving maar naar mijn weten was deze echt een aantal mm dikker dus kwam er een extra backcover meegeleverd.

Iemand hier ervaring met third party accu's of zal ik verstandig doen en een echte BL-5J halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GenjiBlade schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 12:18:
[...]

Ik merk eerlijk gezegd niet echt veel verschil met vodafone origineel dns of Google DNS. maar wie weet zal het me tzt verbazen :)
GenjiBlade schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 13:22:

En er was nog een die een stuk dikker is dan de BL-5J, kan zo gauw even geen linkje vinden of beschrijving maar naar mijn weten was deze echt een aantal mm dikker dus kwam er een extra backcover meegeleverd.

Iemand hier ervaring met third party accu's of zal ik verstandig doen en een echte BL-5J halen?
je bedoelt deze:

http://www.mugenbattery.c...xtended-power-battery.htm

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2010 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Ik gebruik al sinds november een aantal 3th party batterijen, á 5 of 6 euro p/st en van de 7 was er een die niet geheel deed wat hij moest doen ( 600 Mah ipv 1500 )

ook de gebruiksduur is vrijwel identiek aan de originele accu's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darkwolf_1982 schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 10:13:
Nou, ik zie door de bomen het bos niet meer.
Nu heb ik wat informatie gevonden hoe je met PR 1.2 kan overclocken, alleen kom ik er niet helemaal uit.
Heb de Advanced Linux Kernel package geinstalleerd via the Application Manager, maar verder kom ik dus niet.
Wie kan mij in heldere korte stappen vertellen hoe ik nu verder moet? Want met de instructies die ik gevonden had lukt het mij niet echt.
In mijn geval wil ik graag naar de 1 Ghz. :)
Tsja ik wil ook wel eens wat maar mijn telefoon komt niet stabiel verder dan 800MHz dus als je 1Ghz echt haalt mag je in je handen knijpen. Zet je telefoon dus niet in een stap op 1GHz want dat is echt smeken om dataverlies en/of dat je je telefoon opnieuw mag flashen...

Belangrijkste is dat je weet waar je mee bezig bent. Dus als je nu al niet kan uitzoeken hoe je moet overclocken... niet aan beginnen

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2010 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 14:36
Verwijderd schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 14:11:
Belangrijkste is dat je weet waar je mee bezig bent. Dus als je nu al niet kan uitzoeken hoe je moet overclocken... niet aan beginnen
Hier kan ik dus niet echt veel mee.
Voor PR 1.2 heb ik moeiteloos middels de USB flash methode mijn Nokia N900 strak op 900 Mhz gedraaid zonder enige issues.
Ook heb ik aangegeven dat ik de eerste stappen al heb gevonden en heb weten te zetten.
Ik weet dus heel goed waar ik mee bezig ben, thank you very much.
Dus i.p.v een onnodige afwijzing zou je mij ook gewoon kunnen helpen of anders dit soort ongefundeerde conclussies achterwegen kunnen laten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hem dmv FLASH.exe (van Reg van een ander n900 forum ( zal hier hoogstwaarschijnlijk ook wel ergens rondhangen)) geoverclocked. hier kun je elk gewenste mhz kiezen en mocht hij instabiel zijn ook weer terug zetten naar het origineel.

Stappen:

1. Download hier de flasher met firmware en eMMc.http://dl.dropbox.com/u/8253219/N900/N900.zip
2. Pak dit bestand uit via: rechtermuisknop, uitpakken (of extract all).
3. De map genaamd N900 (die je zojuist hebt uitgepakt) verplaats je naar de C-schijf.
5. Download vervolgens hier de laatste versie. http://www.eurosc.nl/FLASH.EXE
6. Download deze in de map N900 op je C-schijf.
7. Open de map N900 en start FLASH.exe
8. Volg de instructies op het scherm en klaar...
PS: Vergeet niet bij utilities de eerste twee opties te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typ1
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09-2022
Ik krijg met geen mogelijkheid de email aan de praat,
Zowel Gmail als een MijnDomein email adres.

Verzenden en ontvangen mislukt steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darkwolf_1982 schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 15:14:
[...]

Hier kan ik dus niet echt veel mee.
Voor PR 1.2 heb ik moeiteloos middels de USB flash methode mijn Nokia N900 strak op 900 Mhz gedraaid zonder enige issues.
Ook heb ik aangegeven dat ik de eerste stappen al heb gevonden en heb weten te zetten.
Ik weet dus heel goed waar ik mee bezig ben, thank you very much.
Dus i.p.v een onnodige afwijzing zou je mij ook gewoon kunnen helpen of anders dit soort ongefundeerde conclussies achterwegen kunnen laten. ;)
Hoe ik het doe:
Installeer de 'Enhanced Linux kernel for power users'
Installeer de 'Enhanced Linux kernel for power users (settings)'
Installeer 'rootsh'

Open een console
Typ: 'sudo gainroot' om root rechten te verkrijgen
Typ: 'kernel-config load ideal' waar 'ideal' dan de naam is van de kernel config file
Deze config files kun staan in /etc/default/kernel-power en kun je zelf aanpassen met een tekst editor (VI) om frequenties en voltages etc. te wijzigen

Als je reboot, staat alles weer op default.

Als je wil dat na een reboot de 'ideal' config geladen wordt type je:
kernel-config default ideal

Documentatie van de power kernel: http://wiki.maemo.org/Kernel_Power

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2010 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Hoe ik heb overgeclockt (en het werkt perfect):
Ik heb de uitleg van Wekko306 (dank je!). Wat je hier gaat doen is 2 profielen creeëren (overclock en standaard), 2 snelkoppelingen op je homescreen plaatsen waarmee je kunt switchen van snelheid.
Mocht je telefoon onverhoopt vastlopen: no worries, bij een reboot worden de oude waardes ingesteld en is je overclock gecanceld. Je kunt uiteraard met de waardes rommelen en de widgets naar eigen inzicht instellen. Let wel op: er is VEEL in te stellen. Het is wat werk, maar daarna kun je met een klik op de knop overclocken en terugclocken. Heerlijk.

1. Installeer 'rootsh' versie 1.5 via de application manager
2. Activeer nu de extras-testing repository (hoe je dit kan doen kan je wel duidelijk op internet vinden).
3. Installeer nu "enhanced linux kernel for power users" & "enhanced linux kernel for power users (settings)".
4. Deactiveer extras-testing weer.
5. Start je N900 opnieuw op.
6. Open x-terminal
7. typ: root
8. typ: kernel-config load lv
Je hebt nu de lv (low-voltage) kernel geladen.
9. typ: kernel-config limits 250 850 (125 als minimum kan ook, maar dat wordt niet geadviseerd)
Eigen ervaring: 125 is niet terug te zien bij conky (app waar je cpu-snelheid is te zien)
10. typ: kernel-config save 850
Je hebt nu een kernel opgeslagen die varieert van 250 tot 850mhz
11. typ: kernel-config load lv
12. typ: kernel-config limits 250 600
12: typ: kernel-config save 600
Je hebt nu de standaard kernel opgeslagen die varieert van 250 tot 600mhz.
13. Sluit x-terminal nu af.
14. Ga weer naar de application manager en installeer Queen Beecon.
15. Ga terug naar een van je homescreens, en plaats daar een Queen Beecon widget.
16. Open de Queen Beecon widget settings door op een lege ruimte op je homescreen te drukken, vervolgens op het icoontje dat bovenin verschijnt en op het sleuteltje bij je Queen Beecon widget.
17. Druk op Add Cmd.
18. Vul voor Title: 850 in, en bij Command: /usr/sbin/kernel-load /home/user/.kernel/850 | sudo gainroot.
19. Verander Widget Type in Snippet.
20. Verander voor de Command Title Settings de Position in Hidden.
21. Doe ditzelfde voor de 2 Positions onder Command Results settings.
22. Bij Update Policy, vink alleen de middelste optie 'Update when clicked' aan en laat Update interval op 0 staan.
23. Verander nu bij Status Background Colors & Images de Snippets Bg Color in een kleur die jij wilt, en stel dezelfde kleur in voor de andere Beecon Command Exit Status opties.
24. Klik op opslaan.
25. Je bent terug op je homescreen, druk daar op Voltooid.
26. Kijk wat je van je widget vindt, en pas eventueel de opties in Queen Beecon nog aan om het formaat van de widget, de kleur ervan of de tekst erin te veranderen.
27. Herhaal stap 15 t/m 26 voor de 600mhz widget, en vervang bij stap 18 de term 850 voor 600.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJHiaatje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09-2024

HJHiaatje

SV Goud op Hattrick.org

Dit zijn Google DNS servers.
Apple wil weten waar je bent, Google wil weten waar je heen gaat! :P

HJHiaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Laatst online: 23:03
Vervang anders het IP even door OpenDNS als je google niet vertrouwt, het resultaat is hetzelfde (ze ontlopen elkaar niet veel in de speedtests die ik gezien heb).

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
citruspers schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 21:32:
Vervang anders het IP even door OpenDNS als je google niet vertrouwt
Als je deze bedoeld:
Primary DNS: 208.67.222.222
Secondary DNS: 208.67.220.220

Ze werken, ik weet niet of ze snel zijn.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Yes, dat zijn de OpenDNS IP's. Ik heb een tijdje geleden een comparison gedaan met een DNS tooltje en ze zaten niet ver van elkaar af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nas T schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 20:26:
Hoe ik heb overgeclockt (en het werkt perfect):
Ik heb de uitleg van Wekko306 (dank je!). Wat je hier gaat doen is 2 profielen creeëren (overclock en standaard), 2 snelkoppelingen op je homescreen plaatsen waarmee je kunt switchen van snelheid.
Mocht je telefoon onverhoopt vastlopen: no worries, bij een reboot worden de oude waardes ingesteld en is je overclock gecanceld. Je kunt uiteraard met de waardes rommelen en de widgets naar eigen inzicht instellen. Let wel op: er is VEEL in te stellen. Het is wat werk, maar daarna kun je met een klik op de knop overclocken en terugclocken. Heerlijk.

1. Installeer 'rootsh' versie 1.5 via de application manager
2. Activeer nu de extras-testing repository (hoe je dit kan doen kan je wel duidelijk op internet vinden).
3. Installeer nu "enhanced linux kernel for power users" & "enhanced linux kernel for power users (settings)".
4. Deactiveer extras-testing weer.
5. Start je N900 opnieuw op.
6. Open x-terminal
7. typ: root
8. typ: kernel-config load lv
Je hebt nu de lv (low-voltage) kernel geladen.
9. typ: kernel-config limits 250 850 (125 als minimum kan ook, maar dat wordt niet geadviseerd)
Eigen ervaring: 125 is niet terug te zien bij conky (app waar je cpu-snelheid is te zien)
10. typ: kernel-config save 850
Je hebt nu een kernel opgeslagen die varieert van 250 tot 850mhz
11. typ: kernel-config load lv
12. typ: kernel-config limits 250 600
12: typ: kernel-config save 600
Je hebt nu de standaard kernel opgeslagen die varieert van 250 tot 600mhz.
13. Sluit x-terminal nu af.
14. Ga weer naar de application manager en installeer Queen Beecon.
15. Ga terug naar een van je homescreens, en plaats daar een Queen Beecon widget.
16. Open de Queen Beecon widget settings door op een lege ruimte op je homescreen te drukken, vervolgens op het icoontje dat bovenin verschijnt en op het sleuteltje bij je Queen Beecon widget.
17. Druk op Add Cmd.
18. Vul voor Title: 850 in, en bij Command: /usr/sbin/kernel-load /home/user/.kernel/850 | sudo gainroot.
19. Verander Widget Type in Snippet.
20. Verander voor de Command Title Settings de Position in Hidden.
21. Doe ditzelfde voor de 2 Positions onder Command Results settings.
22. Bij Update Policy, vink alleen de middelste optie 'Update when clicked' aan en laat Update interval op 0 staan.
23. Verander nu bij Status Background Colors & Images de Snippets Bg Color in een kleur die jij wilt, en stel dezelfde kleur in voor de andere Beecon Command Exit Status opties.
24. Klik op opslaan.
25. Je bent terug op je homescreen, druk daar op Voltooid.
26. Kijk wat je van je widget vindt, en pas eventueel de opties in Queen Beecon nog aan om het formaat van de widget, de kleur ervan of de tekst erin te veranderen.
27. Herhaal stap 15 t/m 26 voor de 600mhz widget, en vervang bij stap 18 de term 850 voor 600.
Ik heb iets vergelijkbaars gedaan, en naast de stock kernel een overclock naar 700 mhz (plus) en de ideal (ideal setting van titian, 850-500 mhz). Boven de drie opties zie je op welke snelheid hij op dit moment draait.
Via queen beecon ff zitten prutsen en ik vind dat het er nu erg fijn uitziet :)

Zie hier het resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://i30.tinypic.com/wwevd0.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik in de auto m'n telefoon via bluetooth aan de radio koppel ivm handsfree bellen, en ik gebruik tegelijktijdig Sygic navigatie, dan praat "Maria" alleen als ik mijn radio op "bluetooth audio" heb staan. Op het moment dat ik hem op cd/usb/radio heb staan, hoor je maria dus niet praten (ook niet via de telefoon).

Ik kan haar wel weer via de telefoon laten praten, maar dan kan ik weer niet handsfree bellen...

is hier een oplossingen voor? of een app?

Verder gebruik ik deze n900 houder voor in de auto:
http://www.mobilesupplies...r-nokia-n900-p-11373.html

maar dit betekend dat ik niet op de aan/uit knop kan drukken en ook mijn toetsenbord niet uitschuiven. Wat dus vervelend is, is dat als ik een smsje krijg, ik niet via de 2x op de aan/uit knop te drukken sygic kan minimaliseren, en ook niet via CTRL+BACKSPACE.

Is er nog een andere shortcut die wel mogelijk is (eventueel via een app)?? anders moet ik steeds bij een smsje m'n telefoon uit de houder halen wat verschrikkelijk irritant is en bovendien niet mag :P

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
citruspers schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 22:48:
Yes, dat zijn de OpenDNS IP's. Ik heb een tijdje geleden een comparison gedaan met een DNS tooltje en ze zaten niet ver van elkaar af.
Een test tussen de Google DNS's tegenover de OpenDNS DNS's neem ik aan?

@Kareltje27:

Dat ziet er goed uit! Zo kun je een stock, OC en turbo stand maken en zien op welke stand hij nu draait.
Hoe heb je dat precies ingesteld? Als je de stappen geeft met instellingen, dan voeg ik ze toe aan mijn post, misschien kunnen ze in de startpost (hinthinthint)

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nas T schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 12:27:
[...]

Een test tussen de Google DNS's tegenover de OpenDNS DNS's neem ik aan?

@Kareltje27:

Dat ziet er goed uit! Zo kun je een stock, OC en turbo stand maken en zien op welke stand hij nu draait.
Hoe heb je dat precies ingesteld? Als je de stappen geeft met instellingen, dan voeg ik ze toe aan mijn post, misschien kunnen ze in de startpost (hinthinthint)
De isntellingen wat uiterlijk van de knoppen betreft kun je iig zelf redelijk eenvoudig vinden als je wat gaat prutsen met de instellingen in het eerste scherm van queen beecon. Het zijn snippets, kleiner gemaakt, font aangepast, evenals kleuren, alle afbeeldingen op hidden gezet en klaar is kees!
Het huidige snelheid commando is een standaard instelling geloof ik. En de commandos voor overclocken zijn:
700mhz: "rootsch echo 700000 > /sys/devices/system/cpu/cpu0/cpufreq/scaling_max_freq"
ideal: "/usr/sbin/kernel-load /usr/share/kernel-power-settings/ideal | sudo gainroot"

Misschien niet helemaal zoals het hoort, maar bij mij werkt het zo prima. Hopelijk heb je er iets aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:49

Gundogan

Rip and tear, until it is done

http://conversations.noki...ashed-for-the-nokia-n900/ nieuwe camera app/tools voor de N900. Schijn je mooie plaatjes mee te kunnen schieten + potentieel voor meer nieuwe dingen :)

Werkt volgens mij niet met de power kernel, niet installeren dan!

edit: meer uitleg http://talk.maemo.org/showthread.php?p=759999#post759999

[ Voor 20% gewijzigd door Gundogan op 22-07-2010 00:38 ]

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Laatst online: 30-09 20:35
[b]AlexV12 schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 12:21

Is er nog een andere shortcut die wel mogelijk is (eventueel via een app)?? anders moet ik steeds bij een smsje m'n telefoon uit de houder halen wat verschrikkelijk irritant is en bovendien niet mag :P

Thanks
camkeyd of shortcutd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typ1
Sinds vanavond heeft mn N900 kuren.

Na een reboot start ie steeds opnieuw op, tot aan het witte scherm met Nokia, dan op zwart en weer van voor af aan. Na een aantal x geeft ie de melding "malfuction, device shutdown in 10sec"
Dan is ie uit, opnieuw starten geeft hetzelfde.

Wat nu?! Baal als een stekker..

OPLOSSING was flashen...

Pff, was niet fijn, NIET fijn..

[ Voor 9% gewijzigd door Typ1 op 22-07-2010 01:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:50
Verwijderd schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 12:21:
Verder gebruik ik deze n900 houder voor in de auto:
http://www.mobilesupplies...r-nokia-n900-p-11373.html

maar dit betekend dat ik niet op de aan/uit knop kan drukken en ook mijn toetsenbord niet uitschuiven. Wat dus vervelend is, is dat als ik een smsje krijg, ik niet via de 2x op de aan/uit knop te drukken sygic kan minimaliseren, en ook niet via CTRL+BACKSPACE.
Met de Brodit Holder for N900 (Actief/Passief) heb je hier geen last van. Toetsenbordje kan gewoon uitgeschoven worden in de houder.

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een handige handleiding (die ook up-to-date wordt gehouden) over overclocken die volgens mij ook opgenomen kan worden in de startpost:

http://talk.maemo.org/sho...hp?p=595582&postcount=774

jakiman 04-04-2010 , 07:15 PM
Posts: 808 | Thanked: 790 times | Joined on Aug 2009 @ Sydney #774

Here's my quick guide for the first timers in this thread:
(Summarised information of everything I know about overclocking the N900)

Benefits of Overclocking:

- Faster loading of most apps.
- Faster bootup and shutdown.
- Faster / smoother transitions
- Faster game emulation (DrNokSnes, PSX4ALL etc etc)
- Faster camera focusing and image processing.
- Faster multi-tasking. Handle more apps.
- Faster web page rendering. Faster flash playback.
- Umm. Faster in just about everything that can be faster.

Downsides of Overclocking: (all the potential risks)
- If you put constant full load at maximum speed, it may overheat. Possibly HW damage although rare.
- If cpu cannot handle the overclocked speed, phone will become unstable or not boot up. (apps crash, file corruption etc)
- Possibly reduce the lifetime of the device. (This is just theory and cannot put a exact time on it)
- If max speed is used very frequently, it may use a bit more battery = less runtime. (but not by much still)

Disclaimer - You are fully responsible for any damage caused by overclocking. Not anyone else.

Jakiman's N900 Overclocking Summary:
1. Overclock is done by flashing the modified kernel. Can be done without a PC. Very safe.
2. No setting or data gets changed/deleted. So it is a transparent flash.
3. In Nokia default settings, N900 scales between 250Mhz and 600Mhz dynamically. (550/600 uses overvoltage even in stock form)
4. With custom kernel, it can scale between 125Mhz and 1150Mhz dynamically. (You can change the limits on each end)
5. Custom kernel allows you to use lower than stock voltages also. In theory, by using less voltage than what Nokia specified, it may use less power even when overclocked.
6. In most normal everyday use, I do not notice any extra battery usage. (in fact, it seems to last longer)
7. I recommend titan's kernel-power kernel as it is based on PR 1.2 kernel and is highly customizable and is easy to use. (Instructions below)
8. If something goes wrong after installing the new kernel, it's easy to revert back and deinstall.
9. Majority have reported theirs to work fine up to 850Mhz. (mine runs stable even at 1.1Ghz!)
11. Also, titan's kernel-power-settings profiles overclock not just the CPU but the DSP. (although very slightly)
12. The real-life benefits of DSP overclocking is not yet certain it seems. (although, we know it is used by video/audio decoding at least)
15. There is no accurate cpu temperature monitoring app / widget / script available. (this is a hardware limitation. no accessible cpu temp sensor!) Only battery temp sensor is available. (cannot rely on it too much)
16. We currently have no extensive data to determine what short term or long term damage this will do to your N900.
17. What we do know is that it makes the N900 super duper fast and to most, that's all that matters it seems.

Success Rates
- These percentages are my own totally non-scientific but slightly educated yet conservative estimates:
- What I mean by stable is that it won't cause issues in everyday use including up to 30minutes of constant use of game emulator or watching flash videos etc.
- Assuming that you are using titan's kernel and using ulv voltage profile.

99.9% should be stable at 700Mhz
90% should be stable at 800Mhz
75% should be stable at 900Mhz
30% should be stable at 1.0Ghz
10% should be stable at 1.1Ghz
5% should be stable at 1.15Ghz

Instructions on how to overclock:

- Both first timers and the experienced, I recommend using Titan's latest custom kernel which can be simply installed from the application manager (HAM). It is called Enhanced Linux kernel for Power users. (as of my last post update)

Installing titan's kernel from HAM / xterminal (no need for PC):
- With this kernel, you can go up to 1.15Ghz if you tell it to! (Obviously, no guarantee it'll work stably with your N900 and definitely not recommended on your first attempt)
- No need for flashing either. Just install, shutdown and reboot.
- Even after you install and reboot, it's not overclocked by default. (250-600MHz) So it's 99.9999% safe.
- Titan's kernel is PR1.2 compatible.
- He has many different voltage variants. (default>lv>ulv>xlv>ideal>starving)
- I personally recommend using ideal voltages but if it's unstable, try ulv or lv.
- To see a table with what profile uses what voltages, see this:
http://wiki.maemo.org/Overclocking#Summary

More on what's possible is here at its own WIKI:
http://wiki.maemo.org/Kernel_Power (slightly outdated it seems)

My simple steps:

Install "rootsh". Doesn't matter what version.
Install the package "Enhanced linux kernel for power users" (section 'system' in application manager).
Shutdown the phone and power back up again.
Now install "Enhanced kernel for power users (settings)" (section 'system' in application manager).
Then launch xterminal, and follow these steps below:
http://talk.maemo.org/showpost.php?p...postcount=3412
Basically, if you want to try the ideal (2nd lowest voltage that works with most people) profile and overclock to 850Mhz (min 500 max 850), type following commands in xterminal:

Code:
sudo gainroot
kernel-config load ideal6. Verify that it is working typing "kernel-config show" in xterminal to see what profile settings are currently loaded.

Now your N900 is overclocked to 850Mhz!!!!

If that made your N900 reboot or hang etc, then try LV profile instead which uses slightly higher voltages than ideal profile but lower than stock still: (it will overclock your N900 @ 250-850 using steps below)

Code:

sudo gainroot
kernel-config load lv
kernel-config limits 250 8507. If you reboot, the overclock is reset back to default. So you will need to re-enable the overclock. (this is the safest way to avoid a constant reboot upon applying a unstable overclock although titan's kernel now has protection against this ever happening) I recommend you use the Queen Beecon Widget method I mentioned below on this guide.

If you do want to set an overclock profile to auto-load upon boot up, use the following command:

Code:

sudo gainroot
kernel-config load lv
kernel-config limits 250 850
kernel-config save myprofile1
kernel-config default myprofile1Above is an example where I will load the lv voltage profile, then set the limits to 250-850 and then save it as "myprofile1" and then set it as the default profile at bootup. Now, when you reboot, it will auto-load myprofile1 profile with lv voltages and 250-850 frequencies.

================================================== ===

Some extra notes:
ideal profile avoids 125 and 250Mhz. So loading ideal profile will only go down to 500Mhz as its lowest frequency. This is intentional and is found to make you rn900 more responsive but not use more battery or harm your N900. (due to lower voltages)

But if you do want to try down to 125Mhz, just run the following command to blank out the avoid frequencies.

Code:

echo > /sys/devices/system/cpu/cpu0/cpufreq/ondemand/avoid_frequenciesIf you want to then avoid 125Mhz and only go down to 250Mhz, type the following afterwards:

Code:

echo 125000 > /sys/devices/system/cpu/cpu0/cpufreq/ondemand/avoid_frequencies================================================== ===

Going to lower voltage than "ideal" profile:
- This is only recommended to push your N900's limits. =)

Tonism has created his own starving profile which uses even less voltage than titan's ideal profile.
As it uses very low voltages, it may be unstable if your cpu is not good enough. If it works fine, benefits are that it uses less power.
Titan's settings package now includes the starving profile also for you to try out.
http://talk.maemo.org/showthread.php...072#post646072

So you can type following instead to load starving:

Code:
kernel-config load starving
kernel-config limits 500 850Of course, you can change the limits just the same like any other voltage profile. All the way up to 1150Mhz!

================================================== ===

Overclocking from your desktop using QBW:
- Now that you know a thing about overclocking, here is a good way to instantly change your overclock whenever you want conveniently straight from your desktop.
- I recommend you use the Queen Beecon Widget to control the overclock by simply clicking on QBW buttons.

Download and Installation steps are in below post:
- http://talk.maemo.org/sho...p?p=668577&postcount=3947

Example screenshot with QBW buttons to instantly change overclock profiles whenever I want.
Click this bar to view the full image.

===============================================

How to revert back to non-overclocked factory stock kernel state:

Instructions: http://wiki.maemo.org/Kernel_Power#Deinstallation

==============================================

Benchmarking has begun! - Show how fast your N900 is!
Matan has provided us with nbench for us to run tests and get comparable numbers.
Go here - http://talk.maemo.org/showthread.php?t=49705

==============================================

Following steps are OLD and it is for reference only:
- It is actually goot to know how to flash using the PC just in case you brick your N900.

Flashing using PC: (using Lehto's kernels)
For those who wish to manually flash to Lehto's kernel, links are below.
(I don't see any benefit anymore as Titan's is more "safe" and up to date)

Nokia Flasher
http://tablets-dev.nokia.com/maemo-dev-env-downloads.php

Lehto's Kernel Download Links
main - http://www.saunalahti.fi/crailt/
mirror - http://www.farahfa.com/n900-custom-kernels/ (may not have latest stuff)
hardcore - http://www.justupit.com/files/FTA0Y9LK/1000mhz_kernels.zip
(these are standard voltage 125-1000 kernels some with overclocked DSP)

1. Power off the N900 completely.
2. Hold "u" on the N900's keyboard, while holding, connect it to the PC via USB cable.
3. You will see usb icon on top right of white Nokia screen.
4. Now you can let go of "u" on the keyboard.
5. Now use flasher utility with the kernel file located in the same directory.

flasher-3.5 -k image_file_name -f -R

6. It should take about 1-2 seconds then it'll say Done.
7. Now your N900 will show white Nokia screen. (reboot)
8. At this time, you can pull out the USB cable.
9. N900 should finish booting up if all goes well.
10. Test out your phone as usual. (Apps, browser, camera, phone etc etc)
11. If any abnormal events occur frequently (crash, hang, screen corruption etc), turn it off, flash it to a slower kernel and test again.
note: For Windows7 64bit users, you may need to use WindowsXP mode. (Youtube Tutorial)

Flashing from N900 xterminal: (no need for PC): (source)
* do a backup, have a pc nearby and know you are able to flash the n900 with flasher-3.5 - just in case
0. Launch xterminal app then type sudo gainroot (need rootsh installed)
1. type "softupd -vv -s --local" (thats double v)
2. open new terminal
3. type "flasher --local -f -k <kernel_zimage_file_with_path>"
4. you see the flashing (takes some time)
5. type "sync" to save changes
6. type "reboot" and enter to restart
7. Test out your phone as usual. (Apps, browser, camera, phone etc etc)
8. If any abnormal events occur frequently (crash, hang, screen corruption etc), turn it off, flash it to a slower kernel and test again.

Flashing from N900 xterminal using Lehto's fiasco kernel files: (no need for PC):
* do a backup, have a pc nearby and know you are able to flash the n900 with flasher-3.5 just in case
1. sudo /sbin/fiasco-image-update oc_kernel_name.fiasco

JAKIMAN's N900 Overclocking Guide / Summary

--------------------------------------------------------------------------------
Last edited by jakiman; 07-19-2010 at 04:30 PM. Reason: Updating with more information.
Quote & Reply |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks, had camkeyd inderdaad net geinstalleerd, maar vind 't ook niet ideaal omdat ik dan weer niet bij de volumeknoppen kan, wat af en toe toch wel handig is.
d3vlin schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 02:02:
[...]

Met de Brodit Holder for N900 (Actief/Passief) heb je hier geen last van. Toetsenbordje kan gewoon uitgeschoven worden in de houder.
Das wel jammer dat ik net die andere heb gekocht dan, (ik dacht namelijk dat de brodit houder zo'n 50 euro kostte... maar mocht deze kapot gaan, dan koop ik die :)

Heeft iemand trouwens enig idee waarom ik Transmission niet op m'n desktop kan zetten? hij staat niet tussen de snelkoppeling, dus kan hem alleen via 't menu opstarten..

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2010 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-10 11:48
d3vlin schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 02:02:
[...]

Duwt deze houder niet op de knopjes aan de bovenzijde van je N900?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stokkom schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 12:30:
[...]

Duwt deze houder niet op de knopjes aan de bovenzijde van je N900?
dat dacht ik bij mijn houder ook dat dat misschien een probleem zou zijn, maar dat doet ie niet. (bij brodit weet ik het overigens niet, maar ik ga er vanuit dat het ook bij die houder niet het geval is.)

Enige nadeel aan brodit is dat ie 30 euro kost zonder houder. die houder moet je er ook nog es bij kopen en dan kom je op 50 euro ex btw uit ipv 16 ex btw.

Daar installeer ik dan wel shortcutd voor en virtual keyboard om als nog alle functies van de n900 te kunnen gebruiken.

maar goed dat is dan geheel mijn mening. het heeft uiteraard z'n voordelen als je je toetsenbord kan uitschuiven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-10 10:19

Goku33

Ownage!

Ik ben bezig mijn N900 samen te laten werken via bluetooth met mijn Pioneer DEH-P55BT autoradio. Bellen werkt prima, dus de verbinding is er.

2 dingen die niet (lijken te) werken:
  • Als ik op de autoradio kies om het telefoonboek over te zetten, gooit de N900 de hele bluetooth verbinding eruit. Moet ik op de N900 soms ook iets doen om deze handeling te laten werken?
  • Ik wil ook graag de muziek op de mediaplayer van de N900 via de autoradio afspelen. Ik zie bovenin het scherm van de telefoon het 'headset' logo verschijnen, dus hij weet dat de muziek niet uit de speakers van de N900 moet komen. Tot zover gaat het goed, op de autoradio hoor ik echter niks (via source heb ik wel voor Telephone gekozen). Het zou toch moeten werken aangezien beide apparaten het A2DP bluetooth profiel ondersteunen.
Iemand een oplossing voor 1 van deze problemen? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr_dreey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-10 12:33
@ Kareltje27 (of anderen die het weten).
Ik zie op de screenshot van je bureaublad een 'widget' met de huidige kloksnelheid, hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sslojko
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:59
dr_dreey schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 17:38:
Ik zie op de screenshot van je bureaublad een 'widget' met de huidige kloksnelheid, hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
Je zou dit eens kunnen proberen. Is snel te installeren en werkt erg goed.

http://talk.maemo.org/sho...p?p=668577&postcount=3947

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James RB
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-02-2024
dr_dreey schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 17:38:
Als je de betreffende post leest zie je het antwoord... Die 'widget' is Queen BeeCon en hoe hij het voor elkaar gekregen heeft: ...door er even mee te prutsen. :)

Hebben jullie overigens ook dat het geluid steeds even hapert? Voornamelijk bij systeemgeluiden, mp3's, films e.d. stottert het geluid even 2 seconden, daarna is het wel goed.

En dat overklokken... ik heb het niet gedaan en ik ga het ook niet doen (denk ik :))... Ik vind mijn N900 prima werken op de normale snelheid. Wat is voor jullie de reden dat jullie je speeltje zijn gaan opvoeren?

[ Voor 26% gewijzigd door James RB op 24-07-2010 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:21
lpdv74 schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 08:26:
[...]
Hebben jullie overigens ook dat het geluid steeds even hapert? Voornamelijk bij systeemgeluiden, mp3's, films e.d. stottert het geluid even 2 seconden, daarna is het wel goed.
Nee maar wel sinds een paar weken dat 50% van de telefoongesprekken kraakt, zowel het gesprek zelf als de dialtonen die je hoort (dacht dat die uit de centrale kwamen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lpdv74 schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 08:26:
[...]

Als je de betreffende post leest zie je het antwoord... Die 'widget' is Queen BeeCon en hoe hij het voor elkaar gekregen heeft: ...door er even mee te prutsen. :)

En dat overklokken... ik heb het niet gedaan en ik ga het ook niet doen (denk ik :))... Ik vind mijn N900 prima werken op de normale snelheid. Wat is voor jullie de reden dat jullie je speeltje zijn gaan opvoeren?
Geluid hapert niet bij mij...

Overklokken heb ik gedaan puur uit nieuwsgierigheid. En om wat meer zicht te krijgen op het werken van commandos in x terminal en soortgelijke zaken. In de praktijk staat ie bij mij vrijwel altijd gewoon op de standaard snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Laatst online: 06-10 21:30
Bij mij hapert het geluid ook nooit tenzij ik mp3 luister tijdens het browsen, dan wil de muziek nog wel eens een seconde stoppen ofzo.
Overclocken heb ik gedaan om het multitasken net wat soepeler te laten verlopen. Ik heb hem meestal gewoon op max 600mhz draaien, waarbij de accu langer mee zou moeten gaan dan met de standaard kernel doordat mijn kernel iets lagere voltages heeft.

[ Voor 6% gewijzigd door Wekko306 op 24-07-2010 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Bij mij hapert de muziek ook wel eens als ik een webbrowser open of een pagina laad, met een overklok naar 850 mhz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

citruspers schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 12:52:
Bij mij hapert de muziek ook wel eens als ik een webbrowser open of een pagina laad, met een overklok naar 850 mhz.
Dat gebeurt bij mij trouwens ook, maar dan op 600 mhz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Is vrij normaal. De browser en mediaspeler (pulseaudio om precies te zijn) gebruiken vrij veel resources, dus haperingen kunnen dan voorkomen bij gelijktijdig gebruik. :)

O, en:

Afbeeldingslocatie: http://img837.imageshack.us/img837/5374/nokiagooglenexus1900.jpg

:p

Nokia Nexus One 900!

[ Voor 28% gewijzigd door Gundogan op 24-07-2010 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-01-2024
Gundogan schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 13:45:
Is vrij normaal. De browser en mediaspeler (pulseaudio om precies te zijn) gebruiken vrij veel resources, dus haperingen kunnen dan voorkomen bij gelijktijdig gebruik. :)
haperingen he ik ook, ook als hij gewoon op tafel ligt en ik niks ermee aan het doen ben. dat dit 'normaal' is ben ik het niet mee eens. 10jaar oude telefoons hebben er toch echt een problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Vrij normaal voor de N900 he ;) (hoewel ie niet zou moeten haperen bij alleen het afspelen van muziek, doet ie iig bij mij niet)

Ik ben het er ook mee eens dat het beter kan. Sommige standaard apps op de N900 gebruiken gewoon te veel en het kan wel wat meer geoptimaliseerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirstIntro
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-05-2023
Eindelijk is er een progje om "vrij" tegelijkertijd te kunnen zoeken in contacts conversations en de agenda en heet SCOUT. Het zit nog in extras-devel, maar lijkt behoorlijk stabiel. Dit is precies wat ik nog miste om de n900 zakelijk goed te kunnen gebruiken. Nu alleen de agenda nog wat handiger in het gebruik maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi, ik ben sinds 1996 al een enorme nokia fan en heb begin van dit jaar de N900 gekocht.

In het begin is het allemaal leuk en vind je dat het toestel echt veel kan (multitasken, mailen, chatten) en dat hij mij nooit zal gaan vervelen zoals de rest wel deed, maar dat gevoel is volledig bij mij weg.

Het enige waar ik tot voor kort nog echt naar uit keek was de 1.2 update, we mochten er gelukkig heeeeel lang op wachten.
Nu ik hem heb geupdate ben ik er eigenlijk niet meer van onder de indruk en daar baal ik van want ik begin nu ook nog Apple interesse te ontwikkelen, het merk waar ik altijd van gezegd heb "Nokia is de nr 1 en Apple hijgt er achter aan" maar volgens mij krijg ik ongelijk en daar ben ik ziek van.

Ik herinner mij een filmpje van de PR boy van Nokia met een veelbelovend grafisch rollercoaster spel waardoor ik dacht "hey, er zit beweging in de ontwikkelingen" maar daar bleef t ook bij!
Geen mooie games, apps (ja sorry, vind ik toch belangrijk) terwijl de rest van de markt zich scheel ontwikkeld.

Om uiteindelijk tot een punt te komen van dit verhaal, is er hier iemand die mij op korte termijn nog enthousiast kan maken over mijn N900. Zijn er commerciele ontwikkelingen (behalve Meego want daar geloof ik niet in bij ONS toestel) waarvan de menigte nog geen weet heeft.

Zo niet dan biedt ik mijn N900 voor € 250,- aan, en dat doe ik met tegenzin :'( .

Bedankt. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

verkocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devrim
Ik raad iedereen aan FCAM te installeren en ermee rond te spelen. Je kan er echt hele mooie foto's mee maken :o
Veel beter dan de software van de telefoon zelf

Voorbeelden:

Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/nZq5B.jpg
Default cam
Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/NJL3h.jpg
FCam

Foto's gemaakt op 5cm afstand

En deze foto's zijn echt goed
http://www.the-buccaneer....es/Crugath/1279914739.jpg
http://the-buccaneer.co.u...es/Crugath/1279809203.jpg
http://api.photoshop.com/...b3d594231a9fc1f39f0b1bbc6

Meer info:
http://talk.maemo.org/showthread.php?t=58910&page=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Interessant, eens proberen (ook al is de eerste foto gewoon verkeerd scherpgesteld) :)

EDIT: Even geprobeerd te installeren, maar het pakket conflicteert met de power kernel (en BlessN900 maar dat was te verwachten).

[ Voor 43% gewijzigd door citruspers op 25-07-2010 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Laatst online: 06-10 21:30
Verwijderd schreef op zondag 25 juli 2010 @ 09:09:
Hi, ik ben sinds 1996 al een enorme nokia fan en heb begin van dit jaar de N900 gekocht.

In het begin is het allemaal leuk en vind je dat het toestel echt veel kan (multitasken, mailen, chatten) en dat hij mij nooit zal gaan vervelen zoals de rest wel deed, maar dat gevoel is volledig bij mij weg.

Het enige waar ik tot voor kort nog echt naar uit keek was de 1.2 update, we mochten er gelukkig heeeeel lang op wachten.
Nu ik hem heb geupdate ben ik er eigenlijk niet meer van onder de indruk en daar baal ik van want ik begin nu ook nog Apple interesse te ontwikkelen, het merk waar ik altijd van gezegd heb "Nokia is de nr 1 en Apple hijgt er achter aan" maar volgens mij krijg ik ongelijk en daar ben ik ziek van.

Ik herinner mij een filmpje van de PR boy van Nokia met een veelbelovend grafisch rollercoaster spel waardoor ik dacht "hey, er zit beweging in de ontwikkelingen" maar daar bleef t ook bij!
Geen mooie games, apps (ja sorry, vind ik toch belangrijk) terwijl de rest van de markt zich scheel ontwikkeld.

Om uiteindelijk tot een punt te komen van dit verhaal, is er hier iemand die mij op korte termijn nog enthousiast kan maken over mijn N900. Zijn er commerciele ontwikkelingen (behalve Meego want daar geloof ik niet in bij ONS toestel) waarvan de menigte nog geen weet heeft.

Zo niet dan biedt ik mijn N900 voor € 250,- aan, en dat doe ik met tegenzin :'( .

Bedankt. ;w
Tja, ik denk eigenlijk niet dat iemand nu nog iets kan zeggen waardoor je je N900 toch wil houden. Ik heb hiervoor een Nokia 5800 gehad waar ik niet erg tevreden mee was (veel simpele bugs die maar niet opgelost werden) en heb toch een N900 gekocht daarna. Waarom? Omdat de N900 precies kon doen wat ik ermee wilde doen, en geen enkele andere telefoon aan mijn wensen voldeed. Wat ik tijdens mijn jaren met verschillende Nokia's geleerd heb: ga niet wachten op updates of verdere ontwikkelingen. Als een Nokia toestel niet precies aan je wensen voldoet moet je gewoon een ander toestel kopen, want de kans dat er snel een update uitkomt die de grote problemen oplost of veel functies toevoegt is bij Nokia nogal klein.
Als een iPhone net zo goed aan jouw wensen voldoet moet je die gewoon kopen vind ik zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

citruspers schreef op zondag 25 juli 2010 @ 15:36:
Interessant, eens proberen (ook al is de eerste foto gewoon verkeerd scherpgesteld) :)

EDIT: Even geprobeerd te installeren, maar het pakket conflicteert met de power kernel (en BlessN900 maar dat was te verwachten).
met deze drivers lukt 't wel

http://n900.tannerlab.com...drivers_1.0.5-1_armel.deb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-10 10:19

Goku33

Ownage!

Goku33 schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 15:41:
Ik ben bezig mijn N900 samen te laten werken via bluetooth met mijn Pioneer DEH-P55BT autoradio. Bellen werkt prima, dus de verbinding is er.

2 dingen die niet (lijken te) werken:
  • Als ik op de autoradio kies om het telefoonboek over te zetten, gooit de N900 de hele bluetooth verbinding eruit. Moet ik op de N900 soms ook iets doen om deze handeling te laten werken?
  • Ik wil ook graag de muziek op de mediaplayer van de N900 via de autoradio afspelen. Ik zie bovenin het scherm van de telefoon het 'headset' logo verschijnen, dus hij weet dat de muziek niet uit de speakers van de N900 moet komen. Tot zover gaat het goed, op de autoradio hoor ik echter niks (via source heb ik wel voor Telephone gekozen). Het zou toch moeten werken aangezien beide apparaten het A2DP bluetooth profiel ondersteunen.
Iemand een oplossing voor 1 van deze problemen? Alvast bedankt!
Om mezelf maar eens te quoten: ik ben nog aan het zoeken geweest.
1. De N900 blijkt het bluetooth PBAP profiel niet te ondersteunen, dus de enige optie om contacten over te zetten is handmatig ieder contact individueel naar de radio te sturen. Echt een rotklus, omdat je heel wat menuutjes door moet per contact...
2. Muziek via bluetooth naar de autoradio lukt nog steeds niet, iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb voor bluetooth muziek naar de radio een aparte optie op de radio genaamd "Bluetooth Audio". Als ik hem daar op zet, speelt ie rechtstreeks op de autoradio mijn muziek af. Deze is wel alleen zichtbaar als mijn telefoon via bluetooth is gekoppeld aan de radio

Wie weet heb jij ook zo'n functie er tussen zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenjiBlade
So, sitrep:

Zit op mn werk, N900 aan de lader gehangen, was van plan om wat FCam dingen te installeren, ik open de appmanager, zoek naar Fcam, ding wil niet installeren, conflicten tussen wat andere repo's die ik toch niet gebruik, wil ze bijna uninstallen, en ploef, N900 valt uit.

Nu reboot ie om de 10 seconden, zie net de Nokia beginlogo verschijnen. Handige tip van een collega van mij de output lezen, geeft alleen aan dat er een malfunction is en reboot dan.

Remove battery, Discharge system, insert battery = same problem
No Simcard = same problem
Poweron+H = same problem (Dus reboot during bootloader)
R&D mode blijft ie wel aan staan, maar daar hebben we vrij weinig aan hier helaas

Iemand hier enig idee wat er aan de hand is? Ziet ernaar uit dat ik vanavond moet flashen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typ1
@ GenjiBlade:
Dat lijkt op het probleem dat ik ook had, aantal dagen terug.
Ging aan, tot logo en weer uit, achter elkaar door. Na een tijd de melding malfuntion in het groen.
Via de usb aan de pc koppelen bracht het ge-jojo ook opgang.

Ik heb het uiteindelijk geflashed, daarna was het probleem weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abductee
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-11-2024
Goku33 schreef op maandag 26 juli 2010 @ 11:33:
[...]

Om mezelf maar eens te quoten: ik ben nog aan het zoeken geweest.
1. De N900 blijkt het bluetooth PBAP profiel niet te ondersteunen, dus de enige optie om contacten over te zetten is handmatig ieder contact individueel naar de radio te sturen. Echt een rotklus, omdat je heel wat menuutjes door moet per contact...
Er is door de community hard gewerkt aan PBAP support. Het werkt momenteel, maar optimaal is het nog niet... Enkele bekende issues zijn bv PC Suite dat niet meer werkt, een valse aanduiding van een Maemo-update, ...

Meer info kan je hier vinden. Ik heb het met mijn eigen wagen (BMW 118d van 2010) getest, en voor mij werkt het vlekkeloos. PC Suite kan ik niet testen, aangezien ik geen windows pc ter beschikking heb, maar van de andere issues heb ik geen last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GenjiBlade schreef op maandag 26 juli 2010 @ 13:02:
So, sitrep:

Zit op mn werk, N900 aan de lader gehangen, was van plan om wat FCam dingen te installeren, ik open de appmanager, zoek naar Fcam, ding wil niet installeren, conflicten tussen wat andere repo's die ik toch niet gebruik, wil ze bijna uninstallen, en ploef, N900 valt uit.

Nu reboot ie om de 10 seconden, zie net de Nokia beginlogo verschijnen. Handige tip van een collega van mij de output lezen, geeft alleen aan dat er een malfunction is en reboot dan.

Remove battery, Discharge system, insert battery = same problem
No Simcard = same problem
Poweron+H = same problem (Dus reboot during bootloader)
R&D mode blijft ie wel aan staan, maar daar hebben we vrij weinig aan hier helaas

Iemand hier enig idee wat er aan de hand is? Ziet ernaar uit dat ik vanavond moet flashen...
Had zeflde probleem
Wou ook fcam installeren
Werkte niet samen met iets dus ik deinstalleren het
En toen begon de elende bleef maar reboten
Uiteindelijk was flashen de enige optie

Dus mensen pas op met het installeren van Fcam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenjiBlade
Verwijderd schreef op maandag 26 juli 2010 @ 15:30:
[...]

Had zeflde probleem
Wou ook fcam installeren

Niet zozeer met het installeren van Fcam, meer met het deïnstalleren van je repo's. Fcam heeft nog niks kunnen uitvoeren, want ik heb het niet aangeraakt, pas nadat ik iets WILDE deïnstalleren kreeg ik een bootloop.

Extra notitie voor dit specifieke probleem: Flik dit niet wanneer je accu minder dan 50% bedraagt.

Om te flashen heb je minimaal 50% nodig en gezien je niet kan booten en de N900 in een reboot cycle blijft wanneer je je usb of adapter in steekt, denk je dat je niet kan opladen.
Ik heb gelukkig een N73 waar ik mn accu in kan opladen, tho voor diegenen die dit niet hebben (Of elk ander Nokia toestel met de BL-5J accu) een handige tip:

Met je N900 uit, druk U in, houdt ingedrukt, steek je adapter in, systeem gaat in R&D mode. Na een minuutje of 2 gaat je indicator LED oranje branden. Je accu laad nu bij.
Letop: hij flitst niet - komt omdat er nu geen software voor wordt geladen in R&D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominicr
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-11-2020
Hallo

Mijn micro usb connector in de N900 is kapot, wie weet waar dit te repareren is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:45
Nokia Care point.
Zal gewoon onder de garantie vallen

[ Voor 4% gewijzigd door Isane op 26-07-2010 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominicr
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-11-2020
Ik heb geen bon (telefoon kwam bij abonnement), in dat geval dan ook ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:21
dominicr schreef op maandag 26 juli 2010 @ 19:32:
Ik heb geen bon (telefoon kwam bij abonnement), in dat geval dan ook ?
Als het goed is heb je daar een rekening van dus dat zal vast wel voldoende zijn. Gewoon even bij een NSP langslopen en dan merk je het wel :)

Fcam installeren en deinstalleren en opnieuw installeren ging hier overigens perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Ik heb de power kernel, dus zojuist de fcam drivers van tannerlab geinstalleerd en gereboot, nog geen problemen tegengekomen.
Update: Fcam installeert goed, geen errors.
Update2: Fcam werkt prima, meer functies dan de ingebouwde software (ik ben freelance fotograaf)
Update3: hij wil nu wel graag de fcam drivers updaten, maar dat durf ik toch niet aan (bang voor conflicten met kernel-power)

[ Voor 55% gewijzigd door citruspers op 26-07-2010 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xentor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-10 19:46
devrim is die 2e foto verder bewerkt? die ziet er echt super uit namelijk :o

- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenjiBlade
even een update:

flashen ging perfect. Heb Win7 64bit dus even een XP Pro 32 VM opgezet, flashen ging zonder moeite, alles werkt weer, zelfs contacten e.d. onthoud ie! :o

Op naar Fcam installeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devrim
Xentor schreef op maandag 26 juli 2010 @ 21:20:
devrim is die 2e foto verder bewerkt? die ziet er echt super uit namelijk :o
Nope, niet bewerkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Abductee schreef op maandag 26 juli 2010 @ 14:34:
[...]

Er is door de community hard gewerkt aan PBAP support. Het werkt momenteel, maar optimaal is het nog niet... Enkele bekende issues zijn bv PC Suite dat niet meer werkt, een valse aanduiding van een Maemo-update, ...

Meer info kan je hier vinden. Ik heb het met mijn eigen wagen (BMW 118d van 2010) getest, en voor mij werkt het vlekkeloos. PC Suite kan ik niet testen, aangezien ik geen windows pc ter beschikking heb, maar van de andere issues heb ik geen last.
Ik heb het ook even doorgelezen, die link, goed om te horen dat ze er aan werken. Ik heb ook een BMW 118i uit 2006. Maar ik heb problemen met verbinding tussen m'n radio en de n900. Ik moet steeds handmatig verbinden, automatisch doet ie niet (radio staat wel bij vertrouwde apparraten). Heb jij dat ook of verbindt die van jou wel automatisch.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DitisKees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-10 19:15
Verwijderd schreef op maandag 26 juli 2010 @ 15:30:
[...]

Had zeflde probleem
Wou ook fcam installeren

Dat iets was je power-kernel. Toen je die installeerde heb je een waarschuwing gehad dat je die niet via de toepassingsbeheerder mag verwijderen, dus als je dat dan toch doet kan je problemen ook verwachten. Probleem heeft dus (in directe zin) niets met Fcam te maken.

Dell E6420 | Sony Cybershot WX220

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abductee
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-11-2024
BMW_M3 schreef op maandag 26 juli 2010 @ 23:21:
[...]

Ik heb het ook even doorgelezen, die link, goed om te horen dat ze er aan werken. Ik heb ook een BMW 118i uit 2006. Maar ik heb problemen met verbinding tussen m'n radio en de n900. Ik moet steeds handmatig verbinden, automatisch doet ie niet (radio staat wel bij vertrouwde apparraten). Heb jij dat ook of verbindt die van jou wel automatisch.
Hier gaat momenteel alles prima, telefoon maakt automatisch verbinding met de wagen en ook mijn telefoonboek is beschikbaar. Gemiste oproepen en dergelijke werken niet, maar die lijstjes worden dan ook niet via PBAP afgehandeld. De wagen houdt deze lijstjes wel zelf bij, maar daar staan dan alleen de oproepen in die gebeurden terwijl er connectie was tussen de wagen en de telefoon.

Een klein issue waar ik nog mee zit, is dat ik per contact maar 1 tel nr. beschikbaar heb, maar dat zou opgelost zijn in een nieuwere versie. Ik heb de laatste versie namelijk nog niet geprobeerd, omdat het bij mij voor 99% werkt, en ik dat ander percentje nauwelijks nodig heb... Moet er nog eens werk van maken om dat te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand toevallig welke poort ik het beste kan gebruiken bij Transmission icm Vodafone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-09 19:02
Zal niets uitmaken gezien Vodafone (tenminste, so far i know) enkel internet via NAT aanbiedt.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elekit
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-10 17:35
Iemand toevallig al de update voor de Flashlight app. geinstalleerd?

App werkte altijd prima, vd week de update hiervoor gedraaid, daarna werd telefoon echt heel erg traag. Schermen sluiten slecht, wegvallen van tekst in bijvoorbeeld berichten inbox. Nadat ik de Flashlight App volledig heb verwijderd werkt het allemaal weer prima. Kon op Maemo.org nog niet direct iets vinden hierover, vandaar dat ik hier uit kom. Misschien al meerdere N900 gebruikers met deze ervaring?

Zou de firmware hier iets mee te maken kunnen hebben? Vorige week 10.2010.19-1 geïnstalleerd. (Welke overigens een enorme prestatie verbetering geeft, al zeg ik het zelf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typ1
Grafspaaier schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 19:16:
Iemand toevallig al de update voor de Flashlight app. geinstalleerd?..........
Hier na de update geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grafspaaier schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 19:16:
Iemand toevallig al de update voor de Flashlight app. geinstalleerd?

App werkte altijd prima, vd week de update hiervoor gedraaid, daarna werd telefoon echt heel erg traag. Schermen sluiten slecht, wegvallen van tekst in bijvoorbeeld berichten inbox. Nadat ik de Flashlight App volledig heb verwijderd werkt het allemaal weer prima. Kon op Maemo.org nog niet direct iets vinden hierover, vandaar dat ik hier uit kom. Misschien al meerdere N900 gebruikers met deze ervaring?

Zou de firmware hier iets mee te maken kunnen hebben? Vorige week 10.2010.19-1 geïnstalleerd. (Welke overigens een enorme prestatie verbetering geeft, al zeg ik het zelf)
heb wel gemerkt dat ie trager is geworden. Inderdaad het sluiten van scherm of het opstarten van internet dat ie in eerste instantie niet wil doen en daarna heeft ie ineens 5 pagina's geopend. Ook het niet laden van sms berichten heb ik één keer gehad.

Maar ik heb dus geen idee of het aan de update van Flashlight ligt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elekit
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-10 17:35
Bij mij was het in elk geval over toen ik de Flashlight app. verwijderd had. Probeer het eens, je kunt em zo weer installeren natuurlijk.

Ben wel benieuwd.

@Typ1, heb je dezelfde firmware versie als ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiscBiker
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:37
Typ1 schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 20:42:
[...]

Hier na de update geen problemen.
idem ( @ 900 Mhz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typ1
Grafspaaier schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 23:01:
Hier draait 10.2010.19-1 op de standaard snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grafspaaier schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 23:01:
Bij mij was het in elk geval over toen ik de Flashlight app. verwijderd had. Probeer het eens, je kunt em zo weer installeren natuurlijk.

Ben wel benieuwd.

had hem gister avond al gedeinstalleerd. Merk meteen eigenlijk al duidelijk verschil.
Misschien ligt het aan de combinatie met andere apps, grootte van je RootFS o.i.d. waardoor het een groter effect heeft bij jou en mij, en bij anderen weer niet.

Ik ga hem zoiezo maar eens eMMC flashen. lekker frisse start:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Toch nog even voor de zekerheid: is er hier iemand die gebruikt maakt van de power kernel om over te klokken en Fcam heeft geinstalleerd met iets oudere drivers die wel compatibel zijn? Bij mij werkt het prima, maar hij wil elke keer de drivers updaten en ik ben bang dat dat mis gaat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij mij gaf ie dat ook aan, al deed Fcam het bij mij niet (kreeg steeds een grijs scherm, kon verder wel alle opties instellen). maar toen ik op die update drukte, kon hij ze niet installeren vanwege de power kernel die voor een conflict zorgde. Ik zou die drivers "negeren". anders krijg je steeds dat irritante uitroepteken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Ah okee. Hoe kan ik die specifiek negeren? Is er een makkelijke manier in de UI of moet ik in de apt-get manpage duiken? ;)

Pagina: 1 ... 82 ... 118 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden horen in [ABO] Nokia N900 Levertijden en Abonnementen topic.