Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJHiaatje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09-2024

HJHiaatje

SV Goud op Hattrick.org

Hazurr schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 21:14:
[...]

Ik verwacht dat het toch een verhaal wordt van "Het kan bellen ergo het is een telefoon".
Ik heb geen rechten gestudeerd, maar mijn vorige telefoons konden zonder simkaart eigenlijk niet veel. Behalve het alarmnummer bellen. Met mijn vorige telefoon bijvoorbeeld kan ik het alarmnummer bellen of een demo bekijken. Geheugenkaart of opgeslagen contacten en sms-jes inkijken gaat zelfs niet.
De N900 is zonder simkaart gewoon een klein computertje. Kan alles volgens mij. Het zou mij niets verbazen als hij dan zelfs gewoon kan bellen met voip. Wat het dan misschien wel weer een telefoontje maakt, maar dan is een laptop ook een telefoon.

HJHiaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-10 10:09
gemertp schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 19:29:
En de N900 zit in de lijn van de internet tablets. Mocht er iets mee gebeuren op reis, zou het argument standhouden dat een computer is?
Loop de mediamarkt binnen en kijk waar het wordt verkocht: als computer of als telefoon. Als je er een rechtszaak van gaat maken, dan zal de rechter ZEKER zo'n redenatie hanteren:
Waar is het voor bedoeld, hoe schets je dat beeld? De vraag is dan waar je de grens legt en een smartphone kan al computer-achtige dingen. De N95 kon in theorie ook al als computer gebruikt worden. Je kunt er in theorie ook dezelfde dingen als op een computer.

En Nokia verkoopt toch ook geen computers? De Internet Tablets, dat zullen twijfelgevallen zijn, maar de N900 niet.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-08 14:33
Kent iemand het probleem dat de N900 na een tijdje ineens een vol geheugen lijkt te hebben? Ik heb zo af en toe dat ineens alles ontzettend traag opstart wanneer ik hem uit standby haal met het knopje aan de zijkant.
Als ik dan bijv. een snelkoppeling op 1 van de schermen aantik, duurt het een poos voor hij dit opstart.
En na een tijdje krijg ik ook steeds de melding: hildon-home reageert niet, sluiten?

Het lijkt alsof een cache dan vol is ofzo, maar het cache legen van de internetbrowser verhelpt het probleem niet. De enige remedie is een reboot, maar ja, dat is niet m'n favoriete oplossing natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:49

Gundogan

Rip and tear, until it is done

HwKok schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 13:14:
Kent iemand het probleem dat de N900 na een tijdje ineens een vol geheugen lijkt te hebben? Ik heb zo af en toe dat ineens alles ontzettend traag opstart wanneer ik hem uit standby haal met het knopje aan de zijkant.
Als ik dan bijv. een snelkoppeling op 1 van de schermen aantik, duurt het een poos voor hij dit opstart.
En na een tijdje krijg ik ook steeds de melding: hildon-home reageert niet, sluiten?

Het lijkt alsof een cache dan vol is ofzo, maar het cache legen van de internetbrowser verhelpt het probleem niet. De enige remedie is een reboot, maar ja, dat is niet m'n favoriete oplossing natuurlijk!
Werkt tijdens de traagheid wel je menu knop naar behoren (en ook de van daaruit geopende apps)? Of te wel: is alleen je desktop traag/unresponsive?

Ik had ook de hildon-home crashes als ik bijvoorbeeld (te) snel ontvangen smsjes wilde openen en afsluiten. Niks op de desktop reageert dan meer, maar de phone doet het voor de rest wel prima en met een reboot deed de desktop het ook weer. Dit kwam bij mij door widgets (zelf gemaakte queenbecon widgets) die de boel in de war stuurden. Toen ik deze van me desktop gooide, waren de problemen over :)

edit: http://talk.maemo.org/showthread.php?t=58083 moar os'en!

Maar even een 16gb microsd kaartje besteld om weer verder te spelen met de N900 :p

Android, (straks) MeeGo, Ubuntu, Maemo op 1 phone, gotta catch them all!

[ Voor 10% gewijzigd door Gundogan op 09-07-2010 14:50 ]

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James RB
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-02-2024
gemertp schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 19:29:
Een interessante vraag: mijn reisverzekering keert voor een mobiele telefoon maximaal 100 euro (!) uit. Voor computer-, foto-, film- en videoapparatuur is dat echter 1250 euro. Nu zegt nokia.com: "Experience the speed and raw power of the Nokia N900 mobile computer. ..." En de N900 zit in de lijn van de internet tablets. Mocht er iets mee gebeuren op reis, zou het argument standhouden dat een computer is?
Volgens mij zal je verzekering er niet moeilijk over doen. Je N900 is zowel een telefoon, een computer als een fototoestel en videocamera. Stel dat je je volledige bagage kwijtraakt, dan geven ze je liever 600 euro voor een nieuwe N900 dan 1250 euro voor allerlei afzonderlijk apparaten. Maar waarom bel je ze zelf niet? Zij kunnen je het enige juiste antwoord geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
lpdv74 schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 16:48:
[...]

Volgens mij zal je verzekering er niet moeilijk over doen. Je N900 is zowel een telefoon, een computer als een fototoestel en videocamera. Stel dat je je volledige bagage kwijtraakt, dan geven ze je liever 600 euro voor een nieuwe N900 dan 1250 euro voor allerlei afzonderlijk apparaten. Maar waarom bel je ze zelf niet? Zij kunnen je het enige juiste antwoord geven.
Ik denk dat ze, als ze hem helemaal vergoed, €404 gaan geven. Bij zo'n bedrag lijkt het me waarschijnlijk dat je een bonnetje moet opsturen. En Ik denk dat iemand wel gaat twijfelen bij de link Nokia en computer.
Je vergelijking met de bagage begrijp ik trouwens niet: wat heeft dat er mee te maken? Obvious dat ze liever €600 teruggeven dan €1250 voor alle apparaten. Maar wat heeft dat te maken met dat een N900 wel of geen computer is? :?

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3sm0dr0mic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-01 10:59
Nas T schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 17:58:
[...]

Ik denk dat ze, als ze hem helemaal vergoed, €404 gaan geven. Bij zo'n bedrag lijkt het me waarschijnlijk dat je een bonnetje moet opsturen. En Ik denk dat iemand wel gaat twijfelen bij de link Nokia en computer.
Je vergelijking met de bagage begrijp ik trouwens niet: wat heeft dat er mee te maken? Obvious dat ze liever €600 teruggeven dan €1250 voor alle apparaten. Maar wat heeft dat te maken met dat een N900 wel of geen computer is? :?
Gevalletje verzekeringsfraude?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirstIntro
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-05-2023
Sinds gisteren werkt nokia messaging bij mij niet meer met hotmail en krijg ik een email dat ik nieuwe software moet downloaden op mijn hotmail account. Nadat ik met gezonde tegenzin mijn mob no aan nokia had doorgegeven om de upgrade te downloaden, krijg ik het bericht dat ik wel degelijk de meest recente versie heb. Mijn online account werkt nog wel.

Is iemand bekend met dit probleem en wat is de oplossing?

Edit: Een dag later weer geprobeerd de hotmail account toe te voegen en nu doet ie het weer gewoon zonder foutmeldingen of emails of upgrading. Hebben meer mensen hier last van gehad?

[ Voor 18% gewijzigd door FirstIntro op 11-07-2010 09:59 . Reden: Werkt weer ! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:40
Heb sinds een tijdje auto disconnect maar dit programma gooit het internet er gewoon uit als ik op msn (pecan protocol) zit. Heeft iemand hier een oplossing voor? Anders toch maar auto disconnect verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen.. voor het eerst heb ik een probleem maar kom met de zoek functie niet zo heel ver. Mijn telefoon was bijna leeg dus dacht prik em even aan de oplader.. 2x knipperde het oranje lampje en dan ineens krijg je heel even het groene lampje ... maar verder doet hij niets.

Ik had em maar even uit gedaan en een andere lader gepakt, precies het zelfde. Ik kan met een usb kabel ook niet meer connecten als massaopslag.

Ik hoop dat iemand iets weet, want mijn reserve telefoon (N95) heb ik denk ik te lang niet opgeladen en die doet nu dus ook niets meer.

edit:
-Na een hoop geklooi krijg ik dit als ik em aan de pc of gewone oplader hang: "kan niet opladen, onvoldoende stroomtoevoer" Het kan niet aan de oplader liggen want heb in totaal 3 verschillende geprobeerd.
-Via de pc blijft het oranje lampje nu wel knipperen (als het scherm uit is) ik zie geen oplaad teken als ik op t scherm naar het accu logo kijk.

:(

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2010 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastside
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-05 10:34

Eastside

It's me, TP!!

Al geprobeerd de accu er even uit te doen, en vervolgens weer erin? Helpt soms ook wel...

Goodgoan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jup uiteraard... vanacht nog lang wezen klooien en van alles geprobeerd. Eigenlijk vanmorgen afgesproken dat een vriend hierheen kwam met zijn N900, zodat ik mijne kon resetten met zijn (volle) accu.

Maar nu werd ik net wakker, prik ik em in de oplader. Doet hij het gewoon! Snap er niets van maar ben natuurlijk wel blij. De enige oorzaak die ik me kan indenken is dat het aan de warmte ligt ofzo. Al is dat ook niet helemaal logisch omdat de telefoon het verder gewoon deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazurr
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-09-2020

Hazurr

wannabe

HJHiaatje schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 09:36:
[...]

Ik heb geen rechten gestudeerd, maar mijn vorige telefoons konden zonder simkaart eigenlijk niet veel. Behalve het alarmnummer bellen. Met mijn vorige telefoon bijvoorbeeld kan ik het alarmnummer bellen of een demo bekijken. Geheugenkaart of opgeslagen contacten en sms-jes inkijken gaat zelfs niet.
De N900 is zonder simkaart gewoon een klein computertje. Kan alles volgens mij. Het zou mij niets verbazen als hij dan zelfs gewoon kan bellen met voip. Wat het dan misschien wel weer een telefoontje maakt, maar dan is een laptop ook een telefoon.
Elke recente Nokia telefoon kan ook zonder simkaart werken.

Pessimism is the foundation of survival

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SL65 schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 22:22:
Heb sinds een tijdje auto disconnect maar dit programma gooit het internet er gewoon uit als ik op msn (pecan protocol) zit. Heeft iemand hier een oplossing voor? Anders toch maar auto disconnect verwijderen.
Ben ik ook wel geintereseerd in, ditzelfde geld namelijk ook voor pidgin internet messenger. Nu heb je wel de optie "laat verbinding aan wanneer er een IM aanstaat" maar volgens mij wordt pidgin niet echt herkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
Verwijderd schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 10:33:
[...]

Ben ik ook wel geintereseerd in, ditzelfde geld namelijk ook voor pidgin internet messenger. Nu heb je wel de optie "laat verbinding aan wanneer er een IM aanstaat" maar volgens mij wordt pidgin niet echt herkend.
Tja heb nu maar tijdelijk ingesteld dat autodisconnect alleen aangaat als de device gelockt is en het autolocken dus maar uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmouredSPony
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-10 14:15

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Welke applicatie gebruiken jullie voor email? De applicatie die er standaard op staat functioneert voor mij niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Die gebruik ik dus tot volle tevredenheid! Denk dat de meesten die gebruikt hoor.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 23:36:
Beste mensen.. voor het eerst heb ik een probleem maar kom met de zoek functie niet zo heel ver. Mijn telefoon was bijna leeg dus dacht prik em even aan de oplader.. 2x knipperde het oranje lampje en dan ineens krijg je heel even het groene lampje ... maar verder doet hij niets.

Ik had em maar even uit gedaan en een andere lader gepakt, precies het zelfde. Ik kan met een usb kabel ook niet meer connecten als massaopslag.

Ik hoop dat iemand iets weet, want mijn reserve telefoon (N95) heb ik denk ik te lang niet opgeladen en die doet nu dus ook niets meer.

edit:
-Na een hoop geklooi krijg ik dit als ik em aan de pc of gewone oplader hang: "kan niet opladen, onvoldoende stroomtoevoer" Het kan niet aan de oplader liggen want heb in totaal 3 verschillende geprobeerd.
-Via de pc blijft het oranje lampje nu wel knipperen (als het scherm uit is) ik zie geen oplaad teken als ik op t scherm naar het accu logo kijk.

:(
Ja hoor, en wat denk je?.. Vaste avond ritueel "telefoon in de lader doen" zelfde probleem :S iemand enig idee wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begin nu toch wel een beetje teleur gesteld te raken in de policie van NOKIA, het product de GSM telefoon N900 en de winkel, " Telefoonkopen.nl" te Apeldoorn waar ik mijn toestel heb aangeschaft met een KPN abonnement eind december 2009.

Al weer bijna 4 weken geleden heb ik mijn toestel daar heen gebracht binnen de garantie periode en binnen de 6 maanden na aanschafdatum (wettelijk sta je dan wat sterker met garantie).

Ook bij mij was de Micro-USB poort los geraakt van het toestel bij normaal gebruik.

Het toestel aangeboden aan de winkel ter reparatie binnnen de garantie periode. Het toestel werd geaccepteerd -en verzonden naar hun reparatie partner " Teleplan" ter reparatie.
Teleplan is het echter niet volledig gelukt het toestel te repareren -en heeft het toestel weer doorgestuurd naar Nokia zelf ter reparatie; werd mij verteld.

Ondertussen zit ik nog steeds zonder mijn (dure) telefoon (na bijna 4 weken!). :(

Vanaf het begin heb ik geen vervangend toestel aangeboden gekregen -en op mijn verzoek, geef mij dan maar een nieuw toestel, werd dat ook afgewezen. Mij werd verteld je hebt alleen recht op een vervangend leen toestel als je er extra garantie bij hebt gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had hem er al een klein tijdje op staan, maar inmiddels zit hij ook in extra devel, en heeft hij een volwaardige GUI
mupen64plus , en dat is, een Nintendo 64 emulator. _/-\o_
Super Mario 64 of Mario Kart 64 gewoon lekker spelen in fullscreen zonder enige haperingen, compatible met Accelmymote en de ps3 controllers. Enig nadeel, audio werkt wel maar het hapert, het staat standaard dan ook uit. Zeker een aanrader!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2010 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James RB
Nas T schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 17:58:
[...]

Simpel: als je op vakantie bent en je raakt je bagage kwijt, dan ben je dus je fotocamera, videocamera, laptop en weet ik wat voor apparaten nog meer kwijt. Als een verzekering al die apparaten moet vergoeden, zijn ze veel meer kwijt dan als ze alleen maar een N900 moeten vergoeden, die soort van "all-in-one" is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 11 juli 2010 @ 12:57:
Het toestel aangeboden aan de winkel ter reparatie binnnen de garantie periode. Het toestel werd geaccepteerd -en verzonden naar hun reparatie partner " Teleplan" ter reparatie.
Teleplan is het echter niet volledig gelukt het toestel te repareren -en heeft het toestel weer doorgestuurd naar Nokia zelf ter reparatie; werd mij verteld.

Ondertussen zit ik nog steeds zonder mijn (dure) telefoon (na bijna 4 weken!). :(

Vanaf het begin heb ik geen vervangend toestel aangeboden gekregen -en op mijn verzoek, geef mij dan maar een nieuw toestel, werd dat ook afgewezen. Mij werd verteld je hebt alleen recht op een vervangend leen toestel als je er extra garantie bij hebt gekocht.
Ik begrijp dat het erg vervelend is dat je telefoon stuk is, maar is dit echt een totaal onredelijke manier van afhandelen van een garantie kwestie? Er gaat gewoon wat tijd overheen als een toestel naar een reparatiecentrum moet worden gestuurd, en als het probleem te lastig blijkt om daar te verhelpen, of omdat men de juiste onderdelen niet op voorraad heeft, dan duurt het iets langer.
Mijn ervaring is overigens wel goed met de reparatie dienst van Nokia (wel met andere toestellen dan de N900 overigens). Toestel werd altijd vakkundig gerepareerd (meestal door een compleet vervangend toestel of een vervangen onderdeel: scherm of mainboard in mijn geval), wel duurt het tussen de 3 en 5 weken voordat ik ze terug had, maar dat was me ook van te voren gemeld door de verkoper. Ik begrijp dat is ook erg vervelend lang, maar zijn andere fabrikanten echt veel sneller hierin?

De telefoonwinkel zelf kan er voor kiezen om je een vervangend toestel te geven, maar vanuit Nokia moet dat echt via een service centrum anders kan men misbruik van zo'n garantiesysteem heel moeilijk tegengaan. Het risico ligt in dat geval bij de telecom winkel (wordt de garantie geaccepteerd etc. etc.), en dat willen de meeste winkels niet nemen. Bij aanvullende garantie wordt dat risico effectief bij de verzekering geplaatst (en daar betaal je dan ook voor), daarom gaat het dan anders.

Ik weet dat ik hier een beetje de advocaat van de duivel aan het spelen ben, maar ik vrees dat je niet veel meer kan doen dan wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-10 23:28
Gisteren heeft mijn N900 een buikschuiver gemaakt van pakweg 100 meter met een snelheidje van 60 km/h over een klinkerweg.
Het stalen frame om het display is nu zilverkleurig ipv zwart. Ook gaat de slider zwaar. Verder werkt het toestel nog goed.

Waar kan ik het beste onderdelen voor de Nokia N900 bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
patrickt35 schreef op maandag 12 juli 2010 @ 09:03:
Gisteren heeft mijn N900 een buikschuiver gemaakt van pakweg 100 meter met een snelheidje van 60 km/h over een klinkerweg.
Het stalen frame om het display is nu zilverkleurig ipv zwart. Ook gaat de slider zwaar. Verder werkt het toestel nog goed.

[Standaardantwoordmodus]Bij een winkel waar ze dikke rubberen hoezen maken, of waar ze staalkabels hebben die je in combinatie met je N900 kan gebruiken om deze te verankeren, of een boekenwinkel waar ze het boek "hoe ga ik met elektronische apparatuur om voor dummies" hebben [/standaardantwoordmodus]
:+
Maar goed, ik zou ebay in ieder geval checken, je kunt ook kijken of je iets via de duitse ebay kunt krijgen. Volgens mij zijn er ook wel webshops waar telefoon-onderdelen los verkocht worden. Voor de iPhone wordt er vanalles verkocht, ook goedkoop via chinese sites zoals dealextreme. Maar de N900 is zeldzamer, dus het zal een flinke zoektocht worden, ben ik bang...

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:15

Rmg

Ebay
http://cgi.ebay.com/Black...ories&hash=item255bcec0ce cover bezel

http://cgi.ebay.com/Origi...ories&hash=item3cae269e34 touch screen

De slider wordt lastig maar ik denk dat die nog wel te redden is door hem uit elkaar te halen en weer recht te buigen.

100 meter met een gang van 60kmh? hoe heb je dat gedaan uit de autogesmeten? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nienix
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:18

http://www.mobilesupplies.nl/onderdelen-c-3436_3455_13334_13571.html
daar zijn onderdelen te vinden inclusief scherm enz

Ampera-E, 252x375Wp Pv Systeem, 22kWZappi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-10 11:48
Kan iemand mij vertellen hoe ik mijn N900 het beste opnieuw kan installeren, zonder dat ik al mijn instellingen en programmaatjes kwijt raak?
Bij de update naar 1.2 moest ik heel veel zaken opnieuw installeren en dat kostte me behoorlijk wat tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Max
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:15

Mad Max

Altijd nieuwsgierig

Ik zie dat mobilesupplies al wordt genoemd.

Ik ben benieuwd hoe je N900 er uit ziet. Heb je foto's? Met zo'n harde landing hebben we toch een behoorlijk robuust toestel! Daarom zeer benieuwd naar beelden.

Soms f0t0gr@@f (7D + 10-22 f3.5-4.5 + 17-55 f2.8 IS + 35 f1.4L + 85 f1.2 II L + 70-200 f2.8 IS L + 580EX )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Mad Max schreef op maandag 12 juli 2010 @ 19:13:
[...]

Ik zie dat mobilesupplies al wordt genoemd.

Ik ben benieuwd hoe je N900 er uit ziet. Heb je foto's? Met zo'n harde landing hebben we toch een behoorlijk robuust toestel! Daarom zeer benieuwd naar beelden.
Ik zal later op de avond er wel een foto van maken. Zelf vind ik dat het met de schade behoorlijk meevalt. Dit is mede te danken aan het feit dat het toestel bleef schuiven, en niet ging rollen/buitelen.
Toch een raar zicht dat je met je scooter naast je telefoon kan blijven rijden.

EDIT:

Afbeeldingslocatie: http://img821.imageshack.us/img821/5610/dsc0373x.jpg

Grote versie: http://img16.imageshack.us/img16/18/dsc0373py.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door patrickt35 op 12-07-2010 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Rmg schreef op maandag 12 juli 2010 @ 12:40:
[...]

100 meter met een gang van 60kmh? hoe heb je dat gedaan uit de autogesmeten? :|
Telefoon zat in mijn borstzak(met drukkertje dicht), en ging met de scooter iets te hard over een drempel.
Op een of andere manier zag ik ineens mijn telefoon uit mijn borstzak vliegen.
Hij kwam plat met het scherm op de straat, en bleef een lange tijd door schuiven. Tegen de stoeprand kwam hij tot stilstand. Vandaar ook de deuk in het metalen frame.

Ik weet ni iig de prijzen van de benodigde onderdelen, zodat ik een vergelijking kan maken met de prijs bij een NSP. Is het verschil te groot, repareer ik hem zelf.
Een nieuw glas in een HTC HD2 is me ook gelukt, en in mijn ogen is de N900 makkelijker te demonteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Nas T schreef op maandag 12 juli 2010 @ 12:18:
[...]

[Standaardantwoordmodus]Bij een winkel waar ze dikke rubberen hoezen maken, of waar ze staalkabels hebben die je in combinatie met je N900 kan gebruiken om deze te verankeren, of een boekenwinkel waar ze het boek "hoe ga ik met elektronische apparatuur om voor dummies" hebben [/standaardantwoordmodus]
:+
Beetje jammer dit antwoord. :+ Verder beschouw ik mijn N900 niet als elektronische apparatuur, maar als een telefoon. En een telefoon sleep ik overal mee naar toe....ligt op elke bar...en ben hem regelmatig kwijt. Wanneer hij qua uiterlijk te lelijk word, vervang ik de covers, zodat ie weer een normaal aanzien krijgt.
Dit doe ik al sinds de 3310, en zal dit blijven doen. Had ie maar geen telefoon moeten worden.

Het echte elektronische apparatuur wat in mijn bezit heb,(zoals al mijn fotoapparatuur en lenzen) worden natuurlijk anders behandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James RB
patrickt35 schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 00:11:
[...]

Telefoon zat in mijn borstzak(met drukkertje dicht), en ging met de scooter iets te hard over een drempel.
Op een of andere manier zag ik ineens mijn telefoon uit mijn borstzak vliegen.
Hij kwam plat met het scherm op de straat, en bleef een lange tijd door schuiven. Tegen de stoeprand kwam hij tot stilstand. Vandaar ook de deuk in het metalen frame.

Ik weet ni iig de prijzen van de benodigde onderdelen, zodat ik een vergelijking kan maken met de prijs bij een NSP. Is het verschil te groot, repareer ik hem zelf.
Een nieuw glas in een HTC HD2 is me ook gelukt, en in mijn ogen is de N900 makkelijker te demonteren.
Misschien heb je hier nog iets aan, kun je zien hoe je N900 in elkaar zit: de service manual

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Display €45,-- http://www.mobilesupplies...touch-screen-p-11283.html
Metalen frame €20,-- http://www.mobilesupplies...er-set-zwart-p-11298.html

Voorlopige prijsopgave NSP: €80,-- ex BTW, inclusief arbeid

Ik geloof dat ik voor die €35,-- verschil niet zelf ga schroeven.

Maar ik moest eerst eventjes met het toestel langskomen, om een officiele prijsopgave te laten maken.

[ Voor 4% gewijzigd door patrickt35 op 13-07-2010 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
lpdv74 schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 09:08:
[...]

Misschien heb je hier nog iets aan, kun je zien hoe je N900 in elkaar zit: de service manual
Ik had deze al, maar toch bedankt voor het aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

patrickt35 schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 09:20:
Display €45,-- http://www.mobilesupplies...touch-screen-p-11283.html
Metalen frame €20,-- http://www.mobilesupplies...er-set-zwart-p-11298.html

Voorlopige prijsopgave NSP: €80,-- ex BTW, inclusief arbeid

Ik geloof dat ik voor die €35,-- verschil niet zelf ga schroeven.

Maar ik moest eerst eventjes met het toestel langskomen, om een officiele prijsopgave te laten maken.
Huh? 35 euro?

45 + 20 = 65.
80 - 65 = 15.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunZip
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-10-2017
Nog een maal..... :)

........wanneer ik mijn simkaart uit mijn N900 haal ziet hij mijn netwerk (router) niet meer maar wel alle andere netwerken in de omgeving, simkaart erin en hij ziet mijn netwerk weer wel......da's toch raar.....weet iemand hoe dit komt?

ThnX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-09 20:35
Ik ga 4 weken naar Polen op vakantie, mijn ervaring in de vorige vakantie was dat ik toch wat internetkosten had, ondanks dat ik niet doelbewust iets op internet heb gedaan. Hij gaf vaak de melding of ik roaming wilde toestaan, dan drukte ik op nee.. maar toch heeft hij bijvoorbeeld gecontroleerd op updates en dergelijke..

Hoe zorg ik ervoor dat hij in het buitenland gewoon GEEN verbinding maak. Kan ik dat hard uitzetten ergens? (en ook weer aanzetten als ik het onverhoopt toch even nodig heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:50
Gamepie56 schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 10:54:
Ik ga 4 weken naar Polen op vakantie, mijn ervaring in de vorige vakantie was dat ik toch wat internetkosten had, ondanks dat ik niet doelbewust iets op internet heb gedaan. Hij gaf vaak de melding of ik roaming wilde toestaan, dan drukte ik op nee.. maar toch heeft hij bijvoorbeeld gecontroleerd op updates en dergelijke..

Hoe zorg ik ervoor dat hij in het buitenland gewoon GEEN verbinding maak. Kan ik dat hard uitzetten ergens? (en ook weer aanzetten als ik het onverhoopt toch even nodig heb)
Zet de N900 in offline mode (te activeren met het menu dat je krijgt na het indrukken van de power button).

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
FunZip schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 10:42:
Nog een maal..... :)

........wanneer ik mijn simkaart uit mijn N900 haal ziet hij mijn netwerk (router) niet meer maar wel alle andere netwerken in de omgeving, simkaart erin en hij ziet mijn netwerk weer wel......da's toch raar.....weet iemand hoe dit komt?

ThnX
Misschien...heb je je netwerk opgeslagen in de telefoon door er een keer op in te loggen (wachtwoord wordt onthouden). Doordat je dan je simkaart verwijdert, kun je niet meer met opgeslagen connecties verbinden. Dit lijkt mij vooral logisch als je netwerk zijn SSID niet uitzend (in normale taal: verborgen is).

Maar misschien is dit door het een en ander een bug?

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 10:00:
[...]

Huh? 35 euro?

45 + 20 = 65.
80 - 65 = 15.

Die €80 is excl btw. Staat zelfs in je quote :p, maar ik snapte het ook niet.
Verder beschouw ik mijn N900 niet als elektronische apparatuur, maar als een telefoon.
Telefoon ≡ elektronische apparatuur (ja, ook in het telegraaf-tijdperk, elektriciteit maakt de communicatie)
Maar goed, hij vloog per ongeluk uit je zak. Ik ben ook minder voorzichtig geworden, ik draai de telefoon in mijn hand ook soms om door van één hand gebruikt te maken, met risico van vallen.

Wel jammer zo, maar gelukkig dat hij doorschuifde en niet over de grond heen ketste. Ik zou het ook door een NSP doen denk ik, omdat je dan van het gepruts af bent en het risico niet loopt om meer te beschadigen. Want dan moet je weer die onderdelen zien te vinden.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 10:00:
[...]

Huh? 35 euro?

45 + 20 = 65.
80 - 65 = 15.

€80,-- ex BTW 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Nas T schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 12:22:
[...]

Die €80 is excl btw. Staat zelfs in je quote :p, maar ik snapte het ook niet.

[...]

Telefoon ≡ elektronische apparatuur (ja, ook in het telegraaf-tijdperk, elektriciteit maakt de communicatie)
Maar goed, hij vloog per ongeluk uit je zak. Ik ben ook minder voorzichtig geworden, ik draai de telefoon in mijn hand ook soms om door van één hand gebruikt te maken, met risico van vallen.

Wel jammer zo, maar gelukkig dat hij doorschuifde en niet over de grond heen ketste. Ik zou het ook door een NSP doen denk ik, omdat je dan van het gepruts af bent en het risico niet loopt om meer te beschadigen. Want dan moet je weer die onderdelen zien te vinden.
Net terug van een NSP. Totale reparatie(INCL. BTW) €115,--
Dit is buiten het repareren van de slider. Wanneer ik het scherm bij hem zou laten repareren, zou hij de slider onder garantie vervangen.

Dit getuigd voor mij van een goede service. Daarom ervoor gekozen om alles door een NSP te laten vervangen.
Ook het feit dat hierdoor de garantie op het toestel niet vervalt, heeft meegewogen.

Wanneer alles meezit, zijn donderdag de onderdelen binnen.

Ik ben al vaker (oa. met N95) bij de NSP in Roosendaal geweest, en kan niet anders concluderen dat hun service daar echt top is. Prima bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gamepie56 schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 10:54:

Ga naar instellingen
Kies telefoon
Zet netwerkselectie op handmatig
Zet gegevens-roaming op altijd vragen

Een handige applicatie is Cellular Modem Control Buttons dat tablet modus/telefoon modus knoppen toevoegt aan het statusmenu.
Maakte ik veelvuldig gebruik van in Amerika en ook in het vliegtuig.

http://maemo.org/downloads/product/Maemo5/cell-modem-ui/

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2010 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand enig idee waar dit metalen frame eigenlijk van gemaakt is? alu of ijzer met een laklaag o.i.d?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 12:59:
[...]

Heeft iemand enig idee waar dit metalen frame eigenlijk van gemaakt is? alu of ijzer met een laklaag o.i.d?
Ik zou zeggen.....zoek een magneet. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorosMyrddin
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-09 15:59

MorosMyrddin

Zet die Ploat af !!

het doet pijn aan mijn ogen om toestel zo te zien !

2 dagen geleden ook mijn N900 laten vallen, vlak op mijn scherm op kasseistenen, was even schrikken :)
gelukkig niets bijzonders aan, enkel een zeeeer klein putje in men screen protector.

De N900 is toch wel een degelijk en stevig toestel ! maar ik verwacht ook niet minder van Nokia !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
d3vlin schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 11:48:
[...]

Zet de N900 in offline mode (te activeren met het menu dat je krijgt na het indrukken van de power button).
ik wil nog wel gebeld kunnen worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Gamepie56 schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 15:35:
[...]

ik wil nog wel gebeld kunnen worden ;)
Handmatig de instellingen van je internet veranderen. 1 letter of cijfer erbij ofzo. Dat je het snel terug kan veranderen als je het nodig hebt. Als die dan zelf wil verbinden lukt het niet omdat je instellingen niet kloppen.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 12:59:
[...]

Wat voor aluminium? Ik denk dat je gaat zoeken naar een speld in een hooiberg :p
Het kan een of andere legering zijn, of misschien simpel staal. Ik weet niet wat de ontwerpeisen zijn dus ik kan er geen zinnig woord over zeggen. Dus: vraag het Nokia.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
Ik wil mijn N900 ook gebruiken om films op te kijken dus besloot vandaag wat films om te zetten en op de telefoon te zetten via de usb kabel (pc suite mode en dan via computer/n900/.videos) maar de verbinding valt de hele tijd weg. Het kopieren is maar bij 2 films gelukt de andere zijn voortijdig afgebroken en dus niet af te spelen. Iemand een oplossing de usb connector van het toestel heeft tot nu toe geen problemen gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:49

Gundogan

Rip and tear, until it is done

SL65 schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 21:52:
Ik wil mijn N900 ook gebruiken om films op te kijken dus besloot vandaag wat films om te zetten en op de telefoon te zetten via de usb kabel (pc suite mode en dan via computer/n900/.videos) maar de verbinding valt de hele tijd weg. Het kopieren is maar bij 2 films gelukt de andere zijn voortijdig afgebroken en dus niet af te spelen. Iemand een oplossing de usb connector van het toestel heeft tot nu toe geen problemen gegeven.
Al via mass storage mode geprobeerd?

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
Gundogan schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 21:57:
[...]

Al via mass storage mode geprobeerd?
Ja maar helaas is dan alleen de extra geheugenkaart (2gb) zichtbaar, maar ik zal eens proberen het daarheen te kopieren en dan via de telefoon naar het telefoongeheugen. Bedankt :)

Edit:

1,75 Gb beschikbaar is de film 1,79 :|

[ Voor 7% gewijzigd door SL65 op 13-07-2010 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SL65 schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 22:01:
[...]

Ja maar helaas is dan alleen de extra geheugenkaart (2gb) zichtbaar, maar ik zal eens proberen het daarheen te kopieren en dan via de telefoon naar het telefoongeheugen. Bedankt :)

Edit:

1,75 Gb beschikbaar is de film 1,79 :|
Ik begrijp niet dat via mass storage je n900 niet zichtbaar is. Normaal gesproken moet dat gewoon mogelijk zijn.
Ik gebruik mass storage geregeld en zet zo films,muziek,games,navigatie etc. op mijn telefoon.
Misschien is het een idee om eens zonder je geheugenkaart je telefoon aan te sluiten op je computer en te kijken of je n900 dan wel zichtbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3sm0dr0mic
Verwijderd schreef op zondag 11 juli 2010 @ 12:57:
Ik begin nu toch wel een beetje teleur gesteld te raken in de policie van NOKIA, het product de GSM telefoon N900 en de winkel, " Telefoonkopen.nl" te Apeldoorn waar ik mijn toestel heb aangeschaft met een KPN abonnement eind december 2009.

Al weer bijna 4 weken geleden heb ik mijn toestel daar heen gebracht binnen de garantie periode en binnen de 6 maanden na aanschafdatum (wettelijk sta je dan wat sterker met garantie).

Ook bij mij was de Micro-USB poort los geraakt van het toestel bij normaal gebruik.

Troost je bij de gedachten dat ik al 8 weken op een reparatie van een E72 zit te wachten. Ik ga deze week een prettig gesprek hebben bij mijn NSP ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3sm0dr0mic

Voor je slider mechanisme en de zwarte afdekkap vervangen ben je incl. monteren en btw ongeveer 60 euro kwijt...sprak de ervaringsdeskundige ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
Verwijderd schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 00:10:
[...]

Ik begrijp niet dat via mass storage je n900 niet zichtbaar is. Normaal gesproken moet dat gewoon mogelijk zijn.
Ik gebruik mass storage geregeld en zet zo films,muziek,games,navigatie etc. op mijn telefoon.
Misschien is het een idee om eens zonder je geheugenkaart je telefoon aan te sluiten op je computer en te kijken of je n900 dan wel zichtbaar is.
Als ik de telefoon in offline modus zet en aansluit op de pc dan verschijnt het interne geheugen en de geheugenkaart wel. Beetje omslachtige methode maar het werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
D3sm0dr0mic schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 07:41:
[...]

Voor je slider mechanisme en de zwarte afdekkap vervangen ben je incl. monteren en btw ongeveer 60 euro kwijt...sprak de ervaringsdeskundige ;)
Bij mij moet het display, zwarte metalen rand(dit is een set van twee framepjes waar het lcd in opgesloten zit) en de slider vervangen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Verwijderd schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 08:12:
[...]

Denk je niet dat "simpel staal" zich gaat diskwalificeren door het soortelijk gewicht? :Y

Titanium is een ideale mix van sterkte en gewicht. 8)
Jammer dat m'n Xperia X1 er zo weinig van heeft. :X
Titanium? Of misschien een composiet? Koolstof biedt de beste mix tussen stijfheid en gewicht.
En: "sterkte", want het meest ideaal is te bepalen welke stijfheden in welke richtingen nodig zijn en aan de hand daarvan te bepalen wat het meest ideaal is.
En dan hebben we het niet gehad over het milieu waarin het materiaal zich bevindt (corrosievast, zuurbestendig?), de materialen waar het zich eventueel mee moet gaan hechten (poedercoaten, lakken?), misschien fungeert de rand al antenne, dus moet het ook geschikt zijn als antenne.
En dan de prijs, invloed op het magnetisch veld.

Mijn punt is dus: Je weet niet wat de ontwerpeisen zijn dus niemand kan in die situatie bepalen welk materiaal het is. Het zou zelfs nog een kunststof kunnen zijn. De eerder geposte afbeelding laat een deuk zien en een lichte (witte?) ondergrond. Dus het is niet per se metaal...

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Nas T schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 12:25:
[...]

. De eerder geposte afbeelding laat een deuk zien en een lichte (witte?) ondergrond. Dus het is niet per se metaal...
Het is dus echt een metalen rand. Wat voor metaal is me niet duidelijk. Waar de lak verdwenen is, zie je blank metaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Instatic
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-10-2023

Instatic

To Be Or Not To Be

FreddyFish schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 04:28:
[...]
Ik heb vanavond overigens even gezien hoe dat pingen op een BlackBerry werkt, en dat is toch wel echt ideaal. Geavanceerder dan sms, want je ziet direct wanneer het bericht aan de andere kant ontvangen en gelezen is en of er teruggepraat wordt. Eigenlijk gewoon IM-chat zoals je dat gewend bent, maar dan zonder continu dataverkeer en dus veel gunstiger voor de accu. Voor de iPhone en blackberry is er nu ook de applicatie genaamd "What's App" waarmee iPhone- en BlackBerry-gebruikers onderling ook kunnen pingen. Ik zou zoiets toch ook heel graag op de N900 zien. Ik weet alleen niet of Apple daar, net als BlackBerry, een server voor heeft opgezet. Of dat dat ook via de servers van Blackberry loopt. Als dat eerste waar is, dan zie ik het voor de N900 niet zo snel verschijnen aangezien Nokia nou niet echt zwaar de N900 promoot. Ik wil ook gratis SMS-en met iPhone- en BB-gebruikers! Weet iemand of zoiets in de maak is of dat daar plannen voor zijn?
Ik heb nu zelf een blackberry en ik kan wel pingen via mijn n900 alleen werkt het heel omslachtig.
ik heb viadock op mijn pc draaien dan kan je je bb overnemen via de pc. Ik heb een vnc server draaien op mijn pc en ik kan dus met mijn n900 mijn pc overnemen en dus ook mijn blackberry via viadock dus :)
Niet super maarja :p

That Is The Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

I heb een probleem, ik heb vanmiddag mijn N900 opgehaald omdat de micro usb los was gekomen van mijn N900 dit is allemaal weer gemaakt. Nu kan ik alleen niks meer installeren of verwijderen. Er staat na het downloaden kan............. niet installeren.

Kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James RB
Voor de liefhebbers ook maar de Service Manual level 3&4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
BMW_M3 schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 16:21:
[...]

Handmatig de instellingen van je internet veranderen. 1 letter of cijfer erbij ofzo. Dat je het snel terug kan veranderen als je het nodig hebt. Als die dan zelf wil verbinden lukt het niet omdat je instellingen niet kloppen.
Ik kan niks veranderen aan die verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-10 18:30
Frank J. schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 19:39:
[...]

ik heb het via T-Mobile voor elkaar nu. Kan alleen nog niet mijn internet aktief (Wifi of tmobile) hebben en dan ook een mms versturen/ontvangen. Ik meot dus omschakelen naar de tmobile mms verbinding.

Tmobile instellingen heb ik hier vandaan:

http://www.t-mobile.nl/my...age/mms_instellingen.aspx
http://www.activexperts.com/xmstoolkit/mmsclist/

meer info over MMS op de N900:
http://wiki.maemo.org/FMMS
http://talk.maemo.org/showthread.php?t=39737

[edit] je hebt het erover dat je je normale APN omgebouwd hebt met de proxy adressen e.d. kan dit wel zomaar? of kan je dan opeens niet meer van je internet abbo gebruik maken ofzo?
een tijd geleden gebruikte ik fmms op mijn n900, toen nog met een apart aangemaakt apn. Nu zit dit in fmms ingebouwd maar ik krijg het met Tmobile dus niet voor elkaar :S

Iemand die dit met Tmobile wel werkend heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SL65 schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 10:30:
[...]

Als ik de telefoon in offline modus zet en aansluit op de pc dan verschijnt het interne geheugen en de geheugenkaart wel. Beetje omslachtige methode maar het werkt :)
In principe moet het niet nodig zijn om je telefoon in offline modus te zetten. Ik vermoed dat het iets te maken heeft met je simkaart.
Maar het gaat er uiteindelijk om dat het werkt. Je kan nu je films via mass storage op je n900 zetten. :)
Verwijderd schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 20:20:
Hallo,

I heb een probleem, ik heb vanmiddag mijn N900 opgehaald omdat de micro usb los was gekomen van mijn N900 dit is allemaal weer gemaakt. Nu kan ik alleen niks meer installeren of verwijderen. Er staat na het downloaden kan............. niet installeren.

Kan iemand mij helpen?
Enkele eventuele oplossingen:
-accu eruit halen
-werkt dit niet dan eventueel je telefoon naar de oorspronkelijke instellingen terugzetten.
Het zou ook kunnen zijn dat er iets mis is gegaan tijdens de reparatie en dan zou ik maar terug gaan met je telefoon.
Gamepie56 schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 21:35:
[...]

Ik kan niks veranderen aan die verbinding.
-instellingen
-internetverbindingen
-klik op verbindingen
-kies je verbinding en klik op bewerken
-klik op volgende
-daar zie je o.a. naam van toegangspunt staan
-ga in dat veld staan en voeg een letter of cijfer toe
-klik op voltooien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 23:34:

Enkele eventuele oplossingen:
-accu eruit halen
-werkt dit niet dan eventueel je telefoon naar de oorspronkelijke instellingen terugzetten.
Het zou ook kunnen zijn dat er iets mis is gegaan tijdens de reparatie en dan zou ik maar terug gaan met je telefoon.
Allebei geprobeerd lukt niet, kan ik m niet flashen naar oude firmware? Ben alleen een noob op dit gebied dus zou niet weten hoe dit moet.

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 01:04:
[...]

Allebei geprobeerd lukt niet, kan ik m niet flashen naar oude firmware? Ben alleen een noob op dit gebied dus zou niet weten hoe dit moet.

alvast bedankt
Het is nu duidelijker voor me dat je probleem wat ernstiger is en flashen is ook volgens mij de oplossing. Ikzelf heb daar geen ervaring mee, maar hier en op andere n900 forums is er een heleboel te vinden over flashen. Maar je kan natuurlijk ook terug gaan met je telefoon want ze moeten het wel fatsoenlijk afleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenmk
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-05 21:28
patrickt35 schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 13:03:
[...]

Het is dus echt een metalen rand. Wat voor metaal is me niet duidelijk. Waar de lak verdwenen is, zie je blank metaal.
Het is inderdaad metaal, zo goed als zeker aluminium. Welke legering en veredeling het is durf ik niet te zeggen. Het ziet eruit als een geperst deel, dus niet al te hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
maartenmk schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 10:10:
[...]

Het is inderdaad metaal, zo goed als zeker aluminium. Welke legering en veredeling het is durf ik niet te zeggen. Het ziet eruit als een geperst deel, dus niet al te hard.
Wanneer vanmiddag het frame vervangen is, kan ik het los in mijn handen houden.
Overigens ik snap al die opwinding niet over dat randje en het materiaal waarvan het gemaakt is.
Lekker boeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3sm0dr0mic
patrickt35 schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 10:48:
[...]

Bij mij moet het display, zwarte metalen rand(dit is een set van twee framepjes waar het lcd in opgesloten zit) en de slider vervangen worden.
Ja dat was bij mij ook, kostte me 60 euro incl BTW en montage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenmk
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-05 21:28
patrickt35 schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 10:21:
[...]

Wanneer vanmiddag het frame vervangen is, kan ik het los in mijn handen houden.
Overigens ik snap al die opwinding niet over dat randje en het materiaal waarvan het gemaakt is.
Lekker boeien.
Er zijn zo'n 6,7 reacties op de vraag geweest, waarvan 3 van jou. Dus dat verklaart al de helft van de 'opwinding'. Als het jou niet boeit, lees er dan gewoon overheen alsjeblieft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob-bo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-10 11:27
Gaat een sim kaart voor 3G in een laptop werken in de N900? Iemand ervaring mee?

Ik wil tijdelijk (1 week) gebruik maken van snel internet op de N900. Dit als overbrugging voor een abonnement waar ik nog even op moet wachten.

Simyo heeft dus een prepaid kaart voor snel internet maar die is bedoeld voor een laptop. Gaat die ook werken in de N900?

Of weet iemand anders een alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorosMyrddin

MorosMyrddin

Zet die Ploat af !!

dinsdag bestelde ik een car-holder met charger voor zo'n €19 via ebay
en vandaag al binnen, zeer tof ding, werkt goed, de N900 zit stevig, alle aansluitingen zijn goed bereikbaar, het is naar alle kanten te draaien, alleen de power en cam button zijn onbruikbaar. ook kun je hem niet openschuiven. maar mss tweak ik daar wel iets aan ;)
de charger is 600mA, hopelijk genoeg om deftig te gebruiken, (gps, muziek, radio zender)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:32
meer mensen problemen met nokia messaging icm gmail? blijft de hele tijd vragen om mijn wachtwoord op de n900 en als ik dit ingeef komt er een melding dat het wachtwoord niet klopt?
Op de website kan ik ook niet inloggen omdat gebruiker/wachtwoord niet herkend worden?)

Gisteren werkte alles nog vlekkeloos...

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob-bo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-10 11:27
rob-bo schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 14:23:
Simyo heeft dus een prepaid kaart voor snel internet maar die is bedoeld voor een laptop. Gaat die ook werken in de N900?
Ik heb net een sim kaart uit een KPN dongel in mijn N900 geprobeerd en dat werkt gewoon. Die van Simyo zal dus ook wel werken.

Bij T-Mobile kun je ook internetten met een prepaid kaart. Dat is dus ook een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
D3sm0dr0mic schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 10:40:
[...]

Ja dat was bij mij ook, kostte me 60 euro incl BTW en montage
En waar heb jij hem dan laten repareren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
maartenmk schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 10:54:
[...]

Er zijn zo'n 6,7 reacties op de vraag geweest, waarvan 3 van jou. Dus dat verklaart al de helft van de 'opwinding'. Als het jou niet boeit, lees er dan gewoon overheen alsjeblieft.
Ik denk dat je me verkeerd begrijpt.
Ik heb aangegeven dat dat onderdeel bij mij vervangen moest worden, en heb nergens over het materiaal geproken.
Waar het van gemaakt is, is dus ook totaal niet van belang. Of de vraagsteller heeft de intentie om het onderdeel na te gaan maken. Dan kan ik het me indenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
MorosMyrddin schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 15:07:
dinsdag bestelde ik een car-holder met charger voor zo'n €19 via ebay
en vandaag al binnen, zeer tof ding, werkt goed, de N900 zit stevig, alle aansluitingen zijn goed bereikbaar, het is naar alle kanten te draaien, alleen de power en cam button zijn onbruikbaar. ook kun je hem niet openschuiven. maar mss tweak ik daar wel iets aan ;)
de charger is 600mA, hopelijk genoeg om deftig te gebruiken, (gps, muziek, radio zender)
Ik zoek nog eigenlijk een houder voor de N900 die ik op mijn scooter kan bevestigen. Vaak ga ik toeren met de scooter samen met mijn vriendin. En de N900 is dan o zo makkelijk als navigatie.

Een bevestigingsbeugel kan ik zelf wel in elkaar lassen, maar een landscape houder wil ik bestellen.

Kan je jouw houder ook naar landscape draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorosMyrddin

MorosMyrddin

Zet die Ploat af !!

patrickt35 schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 15:48:
[...]
Kan je jouw houder ook naar landscape draaien?
je kan hem ook in landscape gebruiken, je kan hem zelfs draaien naar alle richtingen, op/neer, links/rechts, en ook draaien.
Volgens mij is er ook een versie beschikbaar zonder charger, en dus een stukje goedkoper, maar je kunt natuurlijk altijd een beetje de charger tweaken om die op je scooter te laten werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
MorosMyrddin schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 17:24:
[...]

je kan hem ook in landscape gebruiken, je kan hem zelfs draaien naar alle richtingen, op/neer, links/rechts, en ook draaien.
Volgens mij is er ook een versie beschikbaar zonder charger, en dus een stukje goedkoper, maar je kunt natuurlijk altijd een beetje de charger tweaken om die op je scooter te laten werken :)
Maar je schuift je telefoon er in portrait mode in, dus de bovenkant is open.
Wanneer ik hem dan in landscape op de scooter monteer, gaat ie er volgens mij gegarandeerd uit glijden.

Of zie ik het fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:21
patrickt35 schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 18:23:
[...]

Maar je schuift je telefoon er in portrait mode in, dus de bovenkant is open.
Wanneer ik hem dan in landscape op de scooter monteer, gaat ie er volgens mij gegarandeerd uit glijden.

Of zie ik het fout?
Op deze foto zie je het beter.
http://49psimcard.co.uk/f...02-10/Sublime/N900/T3.jpg
Ziet er vrij solide uit. Ik denk dat ik deze ook maar eens moet gaan overwegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorosMyrddin

MorosMyrddin

Zet die Ploat af !!

Caelorum schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 19:02:
[...]

Op deze foto zie je het beter.
http://49psimcard.co.uk/f...02-10/Sublime/N900/T3.jpg
Ziet er vrij solide uit. Ik denk dat ik deze ook maar eens moet gaan overwegen :)
inderdaad, gewoon er inschuiven, het klepje is met een veertje en gaat zeer goed, in landscape of zelfs onderste boven zit die gewoon stevig vast (je kunt hem 360° draaien) !
op de foto kun je de "press" knopjes zien, en deze hebben een rubber topje, zodat die goed aanvoelen, en ook tijdens het rijden eenvoudig te bedienen zijn om de stand te veranderen. (die knopjes zijn voor op/neer en links/rechts)
om het toestel (360°) te draaien naar landscape, kun je gewoon een klein beetje trekken en dan draaien aan het toestel. dat systeem is ook met een veertje en tandjes.

het enige nadeel is, maar dat is door de N900, dat de usb poort bovenaan zit.
ook kun je niet meer aan de stylus.

als je foto's wil dan moet je het zeggen, vanaf morgen middag kan ik die posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirstIntro
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-05-2023
ny-hardcore schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 15:15:
meer mensen problemen met nokia messaging icm gmail? blijft de hele tijd vragen om mijn wachtwoord op de n900 en als ik dit ingeef komt er een melding dat het wachtwoord niet klopt?
Op de website kan ik ook niet inloggen omdat gebruiker/wachtwoord niet herkend worden?)

Gisteren werkte alles nog vlekkeloos...
Ik had ook problemen met nokia mssaging maar dan met hotmail. Ik kreeg zelfs mail dat mijn software niet up to date was en dat ik mijn mob no moest opgeven om via sms een downloadlink te ontvangen. Belachelijke werkwijze overigens waar ik privacytechnisch ook niet op zit te wachten. Mijn software bleek uiteindelijk wel up to date en de volgende dag deed mijn hotmail het gewoon weer via nokia. Gister echter ook weer een melding gehad dat messaging al een poos hotmail niet kon bereiken, maar alles werkt nog wel gewoon. Het lijkt er sterk op dat Nokia met de software aan het rotzooien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3sm0dr0mic
patrickt35 schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 15:42:
[...]

En waar heb jij hem dan laten repareren?
NSP in Alkmaar (beverkoog)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3sm0dr0mic
Ik heb de laatste paar weken last van een erg trage N900, met name het openen van mijn mail en mijn toepassingsbeheer gaat heeeel erg traaaag. Iemand een oplossing (naast flashen) om dit te verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
  • Laatst online: 19:48

WhateverSuitsU

Xbox: WhateverSuitsU

Is er al iets bekend over de koppeling tussen Ovi Contacts en de N900? Vrijwel elke telefoon van Nokia kan nu synchroniseren, behalve de N900. Dacht dat het een vlaggenschip was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-10 11:48
dcell schreef op zondag 27 december 2009 @ 20:14:
[...]

de Vanilla EMMC flashed je EMMC (je 32GB geheugen ), als je alleen de firmware flashed wist die niet de dingen die op je EMMC staan.

Meer over hoe en wat met flashen staat op de Maemo Wiki http://wiki.maemo.org/Upd..._.26_Flashing_your_device
Beste lpdv74,
Ik heb net mijn N900 geflashed, omdat mijn camera niet goed meer werkte (de autofocus deed het niet meer en dat is lastig fotograferen.... Werkte prima! Bedankt voor je instructie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
D3sm0dr0mic schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 08:34:
[...]

NSP in Alkmaar (beverkoog)
Zijn er dan toevallig onderdelen onder garantie gerepareerd? Want een nieuw touchscreen, slider en cover kost echt meer dan €60,--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJHiaatje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09-2024

HJHiaatje

SV Goud op Hattrick.org

D3sm0dr0mic schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 08:36:
Ik heb de laatste paar weken last van een erg trage N900, met name het openen van mijn mail en mijn toepassingsbeheer gaat heeeel erg traaaag. Iemand een oplossing (naast flashen) om dit te verbeteren?
Simpel uit en aanzetten helpt niet? Dat heeft bij mij wel eens geholpen?
OF is het alleen traag reageren op touchscreen commando's? Dan misschien nog eens je schermpje calibreren.

HJHiaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Atratus schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 09:00:
Is er al iets bekend over de koppeling tussen Ovi Contacts en de N900? Vrijwel elke telefoon van Nokia kan nu synchroniseren, behalve de N900. Dacht dat het een vlaggenschip was.
Hier staat dat het wel mogelijk is:
http://talk.maemo.org/showthread.php?t=34235

Maar dan komen ze er gewoon tussen te staan zoals als je msn instelt.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James RB
stokkom schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 10:14:
[...]

Beste lpdv74,
Ik heb net mijn N900 geflashed, omdat mijn camera niet goed meer werkte (de autofocus deed het niet meer en dat is lastig fotograferen.... Werkte prima! Bedankt voor je instructie.
Een bedankje is altijd leuk, maar ik denk dat deze voor dcell bedoeld is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
  • Laatst online: 19:48

WhateverSuitsU

Xbox: WhateverSuitsU

afvalzak schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 11:27:
[...]

Hier staat dat het wel mogelijk is:
http://talk.maemo.org/showthread.php?t=34235

Maar dan komen ze er gewoon tussen te staan zoals als je msn instelt.
Dank, heb het doorgenomen, maar zoals ik kan beoordelen geen echt makkelijk werkbare manier. Mijn Nokia E71 werkt in dat opzicht een heel stuk soepeler vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo heb even een vraagje

Mijn repositories Meamo Devel, Meamo Testing en Meamo Estras doen niks meer na updat 1.2

Iemand een oplossing hier voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:17
lpdv74 schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 12:52:
[...]

Een bedankje is altijd leuk, maar ik denk dat deze voor dcell bedoeld is?
lol :+ ik zag opeens mijn username voorbij komen en ik begreep die quote ook al niet ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Verwijderd schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 13:47:
Hallo heb even een vraagje

Mijn repositories Meamo Devel, Meamo Testing en Meamo Estras doen niks meer na updat 1.2

Iemand een oplossing hier voor?
Eventjes bij distributie fremantle invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3sm0dr0mic
patrickt35 schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 10:41:
[...]

Zijn er dan toevallig onderdelen onder garantie gerepareerd? Want een nieuw touchscreen, slider en cover kost echt meer dan €60,--
Je had het niet over een touchscreen, je had het over 2 randen en een slide mechanisme, die waren 60 euro

Lees net nog even terug en je vermeldde idd het touchscreen er ook bij, die is bij mij niet vervangen, dus dan klopt je bedrag wel (en vind ik het zelfs nog wel redelijk)

[ Voor 20% gewijzigd door D3sm0dr0mic op 16-07-2010 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3sm0dr0mic
HJHiaatje schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 11:23:
[...]

Simpel uit en aanzetten helpt niet? Dat heeft bij mij wel eens geholpen?
OF is het alleen traag reageren op touchscreen commando's? Dan misschien nog eens je schermpje calibreren.
Ben net nog even in mijn mail gedoken. Ik heb 5 mail accounts op mijn telefoon (4 van Gmail en 1 quicknet) Wat ik vreemd vind is dat ik mijn mail, als ik deze vanaf mijn telefoon wil verwijderen, 3 keer moet verwijderen, vanuit mijn inbox, vanuit de map all mail en vanuit mijn prullenbak 8)7 Wel eeerg omslachtig. Als ik het vanaf de pc doe en ik synchroniseer daarna dan dan is alles weg vanaf mijn telefoon. Is het mogelijk om op 1 manier de mail vanaf mijn telefoon te verwijderen? Ik denk dat de telefoon misschien trager is door de grote hoeveelheid aan mail? (meer dan 5000 stuks)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D3sm0dr0mic schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 20:37:
[...]

Ben net nog even in mijn mail gedoken. Ik heb 5 mail accounts op mijn telefoon (4 van Gmail en 1 quicknet) Wat ik vreemd vind is dat ik mijn mail, als ik deze vanaf mijn telefoon wil verwijderen, 3 keer moet verwijderen, vanuit mijn inbox, vanuit de map all mail en vanuit mijn prullenbak 8)7 Wel eeerg omslachtig. Als ik het vanaf de pc doe en ik synchroniseer daarna dan dan is alles weg vanaf mijn telefoon. Is het mogelijk om op 1 manier de mail vanaf mijn telefoon te verwijderen? Ik denk dat de telefoon misschien trager is door de grote hoeveelheid aan mail? (meer dan 5000 stuks)
Instellingen.
Je klikt nogmaals op instellingen. Je klikt op alle gegevens wissen.
Alle gebruikersgegevens worden dan gewist behalve je geïnstalleerde programma's.
Ik neem aan dat je je cache geregeld leeg maakt. Het is ook handig om de grootte van je geheugencache op 40 MB te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
D3sm0dr0mic schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 20:33:
[...]

Je had het niet over een touchscreen, je had het over 2 randen en een slide mechanisme, die waren 60 euro

Lees net nog even terug en je vermeldde idd het touchscreen er ook bij, die is bij mij niet vervangen, dus dan klopt je bedrag wel (en vind ik het zelfs nog wel redelijk)
Inmiddels is het toestel weer gerepareerd voor €115,--
Ik was bij de afspraak wel vergeten te vermelden dat ik 2 witte vlekjes in mijn LCD heb zitten.

Toen ik hem na de reparatie weer aanzette, werd ik er weer aan herinnerd.

Ook het LCD gaat nu voor garantie vervangen worden.
Pagina: 1 ... 81 ... 118 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden horen in [ABO] Nokia N900 Levertijden en Abonnementen topic.