Tot hoever kan hij de N900 opladen dan? (Vast wel niet helemaal 100% aangezien de N900 accu al 1320mAh is). En hoelang duurt het ongeveer tot de interne accu is opgeladen met het zonne-paneel?
Ik heb liever een krachtige accu bij mij dan een apparaat van DX
Ik heb vaker bij Dealextreme besteld en de fun was voor mij vrij snel over bij de meeste dingen die ik daar kocht.
Nu lees ik hier en daar dat de N900 nogal kieskeurig is mbt de USB kabels. Heeft iemand hier meer info over voor mij? Ik zie allemaal mensen met aluminium folie e.d. rondspelen waar ik liever geen zin in heb. Ik koop dus liever een tussenadapter oid. voor.
Ik heb vaker bij Dealextreme besteld en de fun was voor mij vrij snel over bij de meeste dingen die ik daar kocht.
Nu lees ik hier en daar dat de N900 nogal kieskeurig is mbt de USB kabels. Heeft iemand hier meer info over voor mij? Ik zie allemaal mensen met aluminium folie e.d. rondspelen waar ik liever geen zin in heb. Ik koop dus liever een tussenadapter oid. voor.
Zoals eerder gezegd, ik vind de n900 een interessant ding, maar als ik iets als bovenstaande lees...dit gaat mijn pet voorlopig helaas te boven.Nas T schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 12:28:
[...]
Correctie: Het maakt het idle verbruik lager. Dat betekent: standby-tijd omhoog.
@drumstickNL:
Ik hou het forum goed in de gaten en ik heb nog niemand gezien met een verbrande cpuin de N900. Bij problemen krijg je vaak een spontane reboot en je cpu wordt dan direct teruggezet in snelheid. Ik overclock ook, in het begin wel ff geklungel, maar nu werkt het goed. Het verschil is wel merkbaar, dingetjes voelen net wat "snappier" aan.
Ik heb het als volgt gedaan (grofweg):
rootsh geïnstalleerd (in xterminal "root" typen/uitvoeren daarmee heb je onbeperkt toegang tot de telefoon).
De "Enhanced Linux kernel for power users" via de applicatiebeheerder geïnstalleerd, daar zijn 2 oepassingen van, beide moet je installeren.
Dan in xterminal moet je root-toegang krijgen, dan kun je het lv (low voltage) settings laden en de snelheid instellen.
Wil je het echt fancy doen, dan kun je de instellingen opslaan en oproepen met een "queen beecon widget".
Daarvoor moet je (uiteraard) queen beecon installeren en wat stappen doorlopen om 2 knoppen op je bureaublad te plaatsen. Een knop voor overclock, 1 voor standaard clock. En ook bij een reboot: automatisch terug naar de standaard clock. Easy, en toch vrij veilig.
Misschien een paar stomme vragen;
tot hoeveel wordt hij overgeklockt? 1.2 ghs was mogelijk. De prestaties en batterij werden er beter op.
Ik heb al gezien dat je ook de telefoon in portrait kan gebruiken(sms, browser).
Hoe werkt/fantastisch is googlemaps?
Gaat de aankomende n9 ook iets in die richting zijn(qua OS dan)? Wordt dat de n900 met betere specs?(tot nu toe geen specs gevonden over de n9)
Verwijderd
Ten eerste, de standaard interface is gebruiksvriendelijk. De console en ingewikkelde dingen heb je alleen nodig als je het uiterste er uit wil halen.Kenny1001 schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 23:36:
[...]
Zoals eerder gezegd, ik vind de n900 een interessant ding, maar als ik iets als bovenstaande lees...dit gaat mijn pet voorlopig helaas te boven.
Misschien een paar stomme vragen;
tot hoeveel wordt hij overgeklockt? 1.2 ghs was mogelijk. De prestaties en batterij werden er beter op.
Ik heb al gezien dat je ook de telefoon in portrait kan gebruiken(sms, browser).
Hoe werkt/fantastisch is googlemaps?
Gaat de aankomende n9 ook iets in die richting zijn(qua OS dan)? Wordt dat de n900 met betere specs?(tot nu toe geen specs gevonden over de n9)
Die van mij loopt vast op 800MHz. 750 gaat goed. Ook op stock speed is het waarschijnlijk een van de snelst en soepel reagerende telefoons die je ooit hebt gezien. Als simpele dingen in de console al te ingewikkeld zijn, en je geen linux ervaring hebt, is overclocken waarschijnlijk sowieso geen goed idee.
SMS is niet in portrait. Browser wel, maar dan heb je geen toegang tot het toetsenbord.
Googlemaps? Niet geweldig volgens mij. Ik gebruik altijd OVI maps, dat staat er standaard op en dat heeft ook een goede zoekfunctie, satellietview, etc.
*knip* adverteren met je topic stellen we niet op prijs.
[ Voor 73% gewijzigd door RoD op 27-06-2010 00:25 ]
Verwijderd
Verwijderen van mails bij ophalen kan je instellen:HJHiaatje schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 16:32:
Mijn email op de N900 zojuist ingesteld, standaard email programma. Geen centje pijn. Maar ik zie dat de email client mijn email van de server verwijderd als ik de mail ook van mijn N900 verwijder. Dit is niet de bedoeling. Enig idee hoe ik dit instel?
b.v.d.
Ga naar e-mail, klik het menu open, Accounts bewerken, kies je account, onder accounttitel vink je "berichten op server laten staan" aan.
voilá
Sinds gisteren heb ik wat problemen met het afspelen van mediabestanden.
Nadat ik wat extra mp3-'s op m'n micro-sd kaart had gezet, deed ik het kaartje terug in de N900. Hierna gaf hij echter ineens de melding: "kan media niet afspelen, media indeling niet ondersteund". Ook bij filmpjes (notabene door de N900 zelf gemaakt) geeft hij deze melding. Bij het navigeren met Sygic hoor ik de navigatiestem van "Maria" niet meer en erger nog, zelfs de wekker geeft geen geluid meer als hij afgaat!!!
Na een reboot werkt alles weer. Voor een poosje dan. Gisteren op het strand heb ik gewoon muziek kunnen luisteren, maar bij het terug rijden naar huis deed niks het meer.
Ik zou niet weten hoe het komt. Eerst dacht ik nog aan een foutje in m'n micro-sd kaart, maar de navigatie en het geluid voor de wekker staan op het interne geheugen, dus dat kan het niet zijn.
Iemand een idee hoe dit kan komen?
Nadat ik wat extra mp3-'s op m'n micro-sd kaart had gezet, deed ik het kaartje terug in de N900. Hierna gaf hij echter ineens de melding: "kan media niet afspelen, media indeling niet ondersteund". Ook bij filmpjes (notabene door de N900 zelf gemaakt) geeft hij deze melding. Bij het navigeren met Sygic hoor ik de navigatiestem van "Maria" niet meer en erger nog, zelfs de wekker geeft geen geluid meer als hij afgaat!!!
Na een reboot werkt alles weer. Voor een poosje dan. Gisteren op het strand heb ik gewoon muziek kunnen luisteren, maar bij het terug rijden naar huis deed niks het meer.
Ik zou niet weten hoe het komt. Eerst dacht ik nog aan een foutje in m'n micro-sd kaart, maar de navigatie en het geluid voor de wekker staan op het interne geheugen, dus dat kan het niet zijn.
Iemand een idee hoe dit kan komen?
Dit komt me bekend voor, volgens mij moet je de media indexer handmatig herstarten om het op te lossen. Installeer eens Extra Codec pakket, misschien helpt dat ook (of de-installeer hem).
http://pycage.blogspot.co...diabox-for-n900-n800.html
Ziet er wel goed uit.
Heeft iemand hier ervaring mee ?
Ziet er wel goed uit.
Heeft iemand hier ervaring mee ?
Ampera-E, 252x375Wp Pv Systeem, 22kWZappi
Hmm, in eerste instantie deed appdownloader het aardig. Na een paar dagen werkt ie niet meer. Na een paar seconden waarbij het programma contact zoekt met het internet valt ie uit. Zo stabiel lijkt appdownloader dus ook nog niet te zijn. Of weet jij waar dit aan ligt? Op internet heb ik hier niet over kunnen vinden.Verwijderd schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 18:35:
Voor de mensen die ontevreden zijn over het onstabiele appwatch en het trage toepassingsbeheer; appdownloader is een combinatie van de 2 en werkt perfect. Vele male snller dan toepassingsbeheer (al wordt dat natuurlijk wel nog opgestart om het programma daadwerkelijk te installeren) en inclusief uitgebreide beschrijvingen, screenshots, most downlaoded lijst en user comments
Verder nog een erg mooie app, Mypaint. Een heel uitgebreid teken programma welke layers en drukgevoeligheid heeft, en daar zijn mooie dingen mee te maken
Heb ik ook ja. Heb de app gisteren of eergisteren geinstalleerd en crashen deed hij bij mij meteen al.FirstIntro schreef op zondag 27 juni 2010 @ 22:08:
[...]
Hmm, in eerste instantie deed appdownloader het aardig. Na een paar dagen werkt ie niet meer. Na een paar seconden waarbij het programma contact zoekt met het internet valt ie uit. Zo stabiel lijkt appdownloader dus ook nog niet te zijn. Of weet jij waar dit aan ligt? Op internet heb ik hier niet over kunnen vinden.
Hij laadt in het linker deel even, laat een kopje "Featured" zien, en vervolgens crasht de app.
Misschien ligt het adres waar hij contact mee zoekt eruit waardoor hij crasht.. Meer mensen die hier last van hebben?
Verwijderd
Hier ook helaas het probleem met appdownloader, connectie valt vaak weg. Ik zie echter nog niks in de comments verschijnen erover, geen idee of echt veel mensen er dan last van hebben.
Menu --> Accounts bewerken --> account kiezen --> volg ik allemaal.Verwijderd schreef op zondag 27 juni 2010 @ 07:30:
[...]
Verwijderen van mails bij ophalen kan je instellen:
Ga naar e-mail, klik het menu open, Accounts bewerken, kies je account, onder accounttitel vink je "berichten op server laten staan" aan.
voilá
Maar de optie die jij noemt zie ik niet staan. In het hele lijstje staat de optie niet genoemd, onder accounttitel staat bij mijn naam.
HJHiaatje
Ik volg je geloof ik niet helemaal, maar klinkt niet als een oplossing die voor mij gaat werken.Devrim schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 16:57:
[...]
Volgens mij is de enige manier om de mailtjes uit je N900 te verwijderen is door je berichten te archiveren.
Dus je emails uit je inbox halen en in een aparte map stoppen.
Ik ben gister ook aan de slag gegaan met mijn email te configureren op m'n N900 en ik liep ook tegen dit probleem aan.
Wat ik dus heb gedaan is voor elk jaar een aparte map aanmaken, alle emails per jaar markeren met een label en archiveren (Bij Gmail kan je op het knopje archive drukken)
Wat ik wil met de mailtjes op de N900 is dat ik de meeste gewoon verwijder en enkelen er maar ophoud. Pp mijn desktop wil ik er wel meer bewaren. Dit was in ieder geval mijn gedachte, iets wat perfect gaat als de mailtjes op de server blijven staan.
Ik merk dat de N900 eigenlijk soort van synchroniseert met mijn webmail van xs4all.
HJHiaatje
Na de upgrade van Maemo ben ik mijn videocamera kwijt. Ik kan nog wel fotograferen, maar ik heb geen video-optie meer. Weet iemand raad?
PS: nog wat info, ik heb de kwaliteit van de jpg's (foto's) aangepast in het config bestand van de camera... Maar ik heb daarbij niets veranderd aan de video-instellingen...
PS: nog wat info, ik heb de kwaliteit van de jpg's (foto's) aangepast in het config bestand van de camera... Maar ik heb daarbij niets veranderd aan de video-instellingen...
[ Voor 39% gewijzigd door stokkom op 28-06-2010 10:48 ]
Jup, hier nog één. Applicatie werkt al paar weken gewoon niet meer. Eerst werkte het alleen over 3G, later crasht ie op willekeurige momenten tijdens het opstarten. Maf.ErikKo schreef op zondag 27 juni 2010 @ 22:51:
[...]
Heb ik ook ja. Heb de app gisteren of eergisteren geinstalleerd en crashen deed hij bij mij meteen al.
Hij laadt in het linker deel even, laat een kopje "Featured" zien, en vervolgens crasht de app.
Misschien ligt het adres waar hij contact mee zoekt eruit waardoor hij crasht.. Meer mensen die hier last van hebben?
Kan via http://m.rtlgemist.nl geen programma's meer openen. Krijg steeds de melding "kan mediabestand niet vinden" Ging voorheen prima, krijg nu niets meer geopend. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Verwijderd
ik krijg sinds enig tijd geleden problemen met het afspelen van filmpjes (avi's) en zelf gemaakte filmpjes met mn n900.
hij geeft aan dat media indeling niet ondersteund word... terwijl hij het wel eerder heeft gedaan.. iemand een ideetje? ik ben vast en zeker niet de enige met dit probleem...
alvast dank voor jullie reacties.
hij geeft aan dat media indeling niet ondersteund word... terwijl hij het wel eerder heeft gedaan.. iemand een ideetje? ik ben vast en zeker niet de enige met dit probleem...
Het is de extra-testing repository waar appdownloader over struikelt. Verwijder je die dan loopt ie gewoon goed. ik zal een melding maken richting de developer.ErikKo schreef op zondag 27 juni 2010 @ 22:51:
[...]
Heb ik ook ja. Heb de app gisteren of eergisteren geinstalleerd en crashen deed hij bij mij meteen al.
Ik heb dat probleem dus ook, zie mijn post een stuk of 12 posts boven je. Heb jij het al geprobeerd met mp3's als je die op je telefoon hebt?Verwijderd schreef op maandag 28 juni 2010 @ 15:10:
ik krijg sinds enig tijd geleden problemen met het afspelen van filmpjes (avi's) en zelf gemaakte filmpjes met mn n900.
Er werd door citruspers hetvolgende gesuggereerd:
Ik heb het Extra Codec pakket ge-deïnstalleerd, waarna het probleem nog steeds terugkwam. Hierna het pakket weer opnieuw geïnstalleerd, maar ook nu weer na een poosje problemen met het afspelen van muziek en eigengemaakte filmpjes. Wat ik echter erger vindt, hij speelt helemaal NIKS meer af, dus ook geen beltonen/sms-tonen/wekkers etc etc. Oftewel je telefoon is op dat moment gewoon uselesscitruspers schreef op zondag 27 juni 2010 @ 17:14:
Dit komt me bekend voor, volgens mij moet je de media indexer handmatig herstarten om het op te lossen. Installeer eens Extra Codec pakket, misschien helpt dat ook (of de-installeer hem).
Ik ben maar programma's gaan verwijderen die ik toch niet veel gebruik en welke ik kortgeleden heb geïnstalleerd en/of bijgewerkt, in de hoop zo het lek boven te krijgen.
Yup. Eerst ge-deïnstalleerd en een reboot gedaan. Ging eerst goed, alles deed het weer, zoals altijd na een reboot. Tot het magische moment dat ineens niks het meer deed. Toen maar de Extra Decoders opnieuw geïnstalleerd, gereboot en hij deed het weer..even dan. Na enige tijd weer exact hetzelfde probleem.Verwijderd schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 08:18:
Heb je ook je extra decoders gedeïnstalleerd en daarna je telefoon overnieuw opgestart?
Overigens zou ik het gek vinden dat het daardoor zou komen, want ik werk al een hele tijd met dat pakket geïnstalleerd en ik heb nooit problemen gehad. Wat ik eigenlijk ook frappant vind is dat gelijk met mij dus ook gioital het probleem heeft, zomaar uit het niets eigenlijk.
ik heb het probleem ook gehad, het gebeurde nadat ik een melding kreeg over een update. Ik probeerde vervolgens te updaten maar ik miste een package ofzo. Toen oude versie gedeinstalleerd en nieuwe geinstalleerd en dat ging goed (upgraden lukte dus niet). Helaas kreeg ik ook de meldingen "media-indeling wordt niet ondersteund". Ik heb toen maar Extra Decoders Support erafgegooid en sindsdien geen problemen meer gehad ....HwKok schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 09:13:
[...]
Yup. Eerst ge-deïnstalleerd en een reboot gedaan. Ging eerst goed, alles deed het weer, zoals altijd na een reboot. Tot het magische moment dat ineens niks het meer deed. Toen maar de Extra Decoders opnieuw geïnstalleerd, gereboot en hij deed het weer..even dan. Na enige tijd weer exact hetzelfde probleem.
Overigens zou ik het gek vinden dat het daardoor zou komen, want ik werk al een hele tijd met dat pakket geïnstalleerd en ik heb nooit problemen gehad. Wat ik eigenlijk ook frappant vind is dat gelijk met mij dus ook gioital het probleem heeft, zomaar uit het niets eigenlijk.
Verwijderd
Ja maar de laatste tijd zijn ze een beetje aan het prutsen met dat pakket volgens mij. Ik kon ook opeens geen updates meer van extra decoders installeren omdat ze broken packages hadden. Maar dat risico loop je natuurlijk altijd als je updates uit extras-testing hebt aanstaan.HwKok schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 09:13:
[...]
Yup. Eerst ge-deïnstalleerd en een reboot gedaan. Ging eerst goed, alles deed het weer, zoals altijd na een reboot. Tot het magische moment dat ineens niks het meer deed. Toen maar de Extra Decoders opnieuw geïnstalleerd, gereboot en hij deed het weer..even dan. Na enige tijd weer exact hetzelfde probleem.
Ik heb Extras-testing niet aanstaan hoor. Bewust niet, om dit soort dingen te voorkomen.
Maar zoals eerder gezegd, wanneer ik het pakket verwijder en de telefoon opnieuw opstart, doet hij het even maar 'klapt' hij er op een willekeurig moment gewoon weer uit.
Maar zoals eerder gezegd, wanneer ik het pakket verwijder en de telefoon opnieuw opstart, doet hij het even maar 'klapt' hij er op een willekeurig moment gewoon weer uit.
Verwijderd
Wanneer ik extra decoders support wil bijwerken geeft die aan dat het niet kan omdat er conflicten zijn met de toepassingspakketten.Verwijderd schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 09:56:
[...]
Ja maar de laatste tijd zijn ze een beetje aan het prutsen met dat pakket volgens mij. Ik kon ook opeens geen updates meer van extra decoders installeren omdat ze broken packages hadden. Maar dat risico loop je natuurlijk altijd als je updates uit extras-testing hebt aanstaan.
Deze komt niet uit extras-testing want die heb ik uitgeschakeld.
Ben nog aan het uitzoeken waar dat aan kan liggen.
Wanneer ik je probleem lees, is het ontstaan nadat je de mp3-'s op je kaartje hebt gezet. Heb je al geprobeerd om je telefoon naar de oorspronkelijke instellingen terug te zetten en die mp3-'s van je kaartje af te halen want daar zou ook iets mis mee kunnen zijn.HwKok schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 10:07:
Ik heb Extras-testing niet aanstaan hoor. Bewust niet, om dit soort dingen te voorkomen.
Vorige week heb ik mijn telefoon van 850 Mhz teruggezet naar 750 Mhz. Hij lijkt stabieler, en reageert vaak sneller. Af en toe 'flipte' de video bij mij: het beeld ging dan sneller spelen, terwijl het geluid normaal doorging, en de telefoon reageerde heel slecht. Herstarten van de video was dan de enige optie. Ook werd mijn SD-kaart niet altijd herkend.
Wellicht dat dit ook iets te maken heeft met bovenstaande klachten? Het is maar een wilde gok natuurlijk.
Wellicht dat dit ook iets te maken heeft met bovenstaande klachten? Het is maar een wilde gok natuurlijk.
Verwijderd
Hoi bedankt voor je antwoord.HwKok schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 07:58:
[...]
Ik heb dat probleem dus ook, zie mijn post een stuk of 12 posts boven je. Heb jij het al geprobeerd met mp3's als je die op je telefoon hebt?
Nee met mp3tjes heb ik gelukkig geen problemen gehad.
heel soms dat ie een foutmelding geeft en sluit de mediaplayer af maar dat is misschien enkele keren gebeurt.
Ik hoop dat er hier waat op word gevonden..had ent een leuk aantal filmpjes op mn tel gezet om te kijken onderweg..

ik heb inderdaad nieuwe mp3tjes erbij gezet, maar ik durf niet met zekerheid te zeggen of het daardoor komt.Verwijderd schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 12:30:
[...]
Wanneer ik je probleem lees, is het ontstaan nadat je de mp3-'s op je kaartje hebt gezet. Heb je al geprobeerd om je telefoon naar de oorspronkelijke instellingen terug te zetten en die mp3-'s van je kaartje af te halen want daar zou ook iets mis mee kunnen zijn.
wel had ik vorige keer ook het probleem wat BvDorp zegt, namelijk het niet herkennen van mn kaartje. de telefoon gaf hier ook een meldiing van. Na een paar keer in/uit halen van het kaartje werd alles weer herkend.
Hier heb ik de laatste tijd niet echt meer last van gehad. maar stel dat het een bepaald mp3tje is, hoe kan het dan dat hij het eerst wel gewoon doet en later niet meer, vanaf een willekeurig moment. En ook, waarom doet dan meteen helemaal niks het meer?
Iemand een idee warom ik deze melding krijg? m.a.w. hebben jullie dit ook?
Helaas.
Ovi Winkel is momenteel niet beschikbaar voor je toestel.
Controleer het later nog eens. We voegen regelmatig nieuwe Nokia toestellen toe.
Je kunt ook op je pc surfen naar http://store.ovi.com voor hulp en informatie over compatibele toestellen.
You’re a nut! you’re crazy in the coconut!
Verwijderd
Voor dit probleem is niet een twee drie een oplossing omdat het meerdere oorzaken kan hebben volgens mij.HwKok schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 13:26:
[...]
ik heb inderdaad nieuwe mp3tjes erbij gezet, maar ik durf niet met zekerheid te zeggen of het daardoor komt.
wel had ik vorige keer ook het probleem wat BvDorp zegt, namelijk het niet herkennen van mn kaartje. de telefoon gaf hier ook een meldiing van. Na een paar keer in/uit halen van het kaartje werd alles weer herkend.
Hier heb ik de laatste tijd niet echt meer last van gehad. maar stel dat het een bepaald mp3tje is, hoe kan het dan dat hij het eerst wel gewoon doet en later niet meer, vanaf een willekeurig moment. En ook, waarom doet dan meteen helemaal niks het meer?
Mocht je overclockt hebben zou het, zoals @BvDorp meldde, daar mee te maken kunnen hebben. Ikzelf heb overclockt naar 800mhz en geen problemen, maar @Shadow vermeldt hier dat hij steeds last heeft van reboots bij 800mhz.
Maar het zou toch wel kunnen liggen aan je kaartje. Misschien is het een idee om het eens helemaal leeg te maken of te testen met een ander kaartje.
Nu ze dit zo snel hebben kunnen bewerkstelligen:
http://www.nokian900applications.com/froyo-on-nokia-n900/
ben ik toch wel benieuwd hoe lang het duurt voor er een werkzame dual boot mogelijk is. Dus eentje waarbij ook alle functies gewoon normaal werken.
Het lijkt me wel te gek om gewoon Android op de N900 kunnen draaien, want er zijn veel leuke opties en apps voor Android die er nog niet voor Maemo zijn.
Hoe lang schatten jullie in dat dit nog duurt?
http://www.nokian900applications.com/froyo-on-nokia-n900/
ben ik toch wel benieuwd hoe lang het duurt voor er een werkzame dual boot mogelijk is. Dus eentje waarbij ook alle functies gewoon normaal werken.
Het lijkt me wel te gek om gewoon Android op de N900 kunnen draaien, want er zijn veel leuke opties en apps voor Android die er nog niet voor Maemo zijn.
Pfff, tricky. Dat kan denk ik heel sterk verschillen. Drivers moeten worden geschreven en dingen moeten worden geoptimaliseerd. Ik denk dat het over enkele maanden wel klaar kan zijn, maar ja, het is net wat er aangetroffen wordt en hoe ver er wordt gegaan. Daarnaast doet Nokia dit niet zelf, maar alleen maar vrijwilligers zover ik weet, dus je weet ook niet hoe druk zij het hebben.Pusherman_ schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 11:13:
Ik denk ook niet dat alles feilloos zal werken, dus ik ben benieuwd hoe bruikbaar het op de lange termijn zal zijn. Ik wacht liever op MeeGo.
vrede in rust
install script om op de N900 te draaien om:
je MicroSD te partiotioneren, android te downloaden, bootmenu te installen / configureren en kernel te flashen
http://talk.maemo.org/sho...p?p=735461&postcount=1860
je MicroSD te partiotioneren, android te downloaden, bootmenu te installen / configureren en kernel te flashen
cd /pub && more beer
Verwijderd
Hoe bevalt android je op de n900 als je die tenminste hebt geïnstalleerd?ny-hardcore schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 16:43:
install script om op de N900 te draaien om:
Ik kwam op YouTube deze handleiding tegen om android te installeren op de n900:
YouTube: Guide: How To install Android on - Nokia N900 - طريقة تكريب اندرويد على#!
En de eerste versie met UI van MeeGo voor handsets is beschikbaar
:
http://meego.com/communit...andset-project-day-1-here
Voorlopig nog geen installatie instructies voor de N900 zo te zien, alleen voor Intel's Moorestown devices
Edit: http://talk.maemo.org/showthread.php?t=57485&page=7:
http://meego.com/communit...andset-project-day-1-here
Voorlopig nog geen installatie instructies voor de N900 zo te zien, alleen voor Intel's Moorestown devices
Edit: http://talk.maemo.org/showthread.php?t=57485&page=7:
Jammer genoeg dus nog weinig basis functies, maar de 'yet's zijn hoopvol- N900 MeeGo image .ks should be available within an hour
- Media player is not yet integrated
- Cellular modems are not integrated yet
- Remaining apps will be moving to the open in the coming weeks
- this first MeeGo Handset image is not meant for end-users
- MeeGo Basics | MeeGo - http://bit.ly/dn2WdJ
- http://wiki.meego.com/Release_Engineering is the starting page where all information related to Release Engineering would be published.
Source: #MeeGo-meeting IRC
[ Voor 56% gewijzigd door Gundogan op 30-06-2010 22:12 ]
Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB
Verwijderd
Als dat echt screenshots zijn van de UI dan valt me dat tegen. Ik had gehoopt dat de Maemo UI gewon gebruikt/verbeterd zou worden... Maar het zal wel een complete rewrite zijn aangezien de UI nu ook op Qt gebaseerd is.
Vind het geen slechte screenshots als ik eerlijk ben, ziet er goed uit voor een eerste echte versie. Lijkt inderdaad nog redelijk veel op Maemo maar al wel een stuk "vrolijker" vind ik qua GUI. Het gaat mij echter meer om de werking dan het uiterlijk dus ben ook benieuwd naar de eerste Meego verhalen op de N900
we wachten rustig af en misschien dat ik binnenkort een handleiding post hoe je Meego op de N900 kunt installeren eerst zelf maar eens uit zien te vogelen.
http://meego.com/devices/handset/handset-screenshots
Er is wel een N900 image van Meego (developer preview, versie 1.0.80.8):
http://tablets-dev.nokia.com/meego-codedrop.php
Kan 'm helaas zelf niet testen, want m'n N900 is in reparatie (barst in display, onder de touch-laag)
http://tablets-dev.nokia.com/meego-codedrop.php
Kan 'm helaas zelf niet testen, want m'n N900 is in reparatie (barst in display, onder de touch-laag)
[ Voor 47% gewijzigd door KC27 op 30-06-2010 22:17 ]
WP: Alpha Innotec MSW2-6S | PV: 20 x 300 Wp AEG | ACCU: 2x16x280Ah LiFePO4 3 x Multiplus II 48/3000 | DYN: Tibber | Gasloos | Day Ahead Optimizer
Appdownloader werkt weer. Er zat een bug in waarvoor de developer een workaround heeft gecreerd. bij de volgende update wordt een en ander netjes verwerkt.
Ik wil niet erg negatief overkomen, maar in welk opzicht lijkt dit op Maemo?lexi1986 schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 19:53:
Vind het geen slechte screenshots als ik eerlijk ben, ziet er goed uit voor een eerste echte versie. Lijkt inderdaad nog redelijk veel op Maemo maar al wel een stuk "vrolijker" vind ik qua GUI. Het gaat mij echter meer om de werking dan het uiterlijk dus ben ook benieuwd naar de eerste Meego verhalen op de N900we wachten rustig af en misschien dat ik binnenkort een handleiding post hoe je Meego op de N900 kunt installeren eerst zelf maar eens uit zien te vogelen.
Op het filmpje en de plaatjes kan ik niets terug vinden van de interface oplossingen in Maemo (dashboard, en de focus aspecten en de click buiten focus om te cancellen bijvoorbeeld). Maar ik ga het zo installeren, en dan kan ik dat pas zeker zeggen.
Verder is de huisstijl totaal anders, en heb ik daar ook geen enkel Nokia/maemo aspect in kunnen bespeuren.
Het lijkt meer op een iPhone rip-off dan dat het iets met Maemo te maken lijkt. in ieder geval kwa UI.
Het doet mij nog het meeste denken aan de plaatjes van de LG GW990 (de gecancelde Moorestown Moblin smartphone http://www.maggadget.com/lg-gw990-a-smart-phone-runs-moblin/)
Volgens mij is dit gewoon Moblin voor handhelds, en is er nog helemaal niets van Maemo in geintegreerd
Ook is er al gemeld dat de N9 een andere UI zal hebben. Wat niet verwonderelijk is aangezien de eerste "MeeGo" telefoons eigenlijk gewoon Maemo 6 draaien. Ik krijg dan ook de indruk dat de integratie van Moblin en Maemo nog moet beginnen, en dat er enkel afspraken zijn gemaakt voor keuzes in frameworks.
MeeGo (net als Moblin voor haar) is echt nog lang niet af en absoluut niet in enige staat om snel richting de consument te komen in producten. De rebranding van Maemo 6 naar MeeGo is een tijdelijke fix om het gat op te vullen, echte MeeGo apparaten zijn volgens mij nog wel een jaar weg.
Maar ga het nu eerst zelf testen
Edit: Maar het is wel heel erg gaaf dat ze dit zo open testen en ontwikkelen. erg leuk om te zien
How to om meego to installeren op de N900, lees wel het goed door voor je het probeert :p:
http://forum.meego.com/showthread.php?t=757
Vrijwel niks schijnt te werken tho, hoewel het sneller lijkt te zijn dan in het andere filmpje op een ander random device (aava open smartphone?)
YouTube: Meego Handset UX on N900
http://forum.meego.com/showthread.php?t=757
Vrijwel niks schijnt te werken tho, hoewel het sneller lijkt te zijn dan in het andere filmpje op een ander random device (aava open smartphone?)
YouTube: Meego Handset UX on N900
Wicked...ik draai nu al sinds dinsdagmiddag zonder problemen.Verwijderd schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 22:23:
[...]
Voor dit probleem is niet een twee drie een oplossing omdat het meerdere oorzaken kan hebben volgens mij.
Mocht je overclockt hebben zou het, zoals @BvDorp meldde, daar mee te maken kunnen hebben. Ikzelf heb overclockt naar 800mhz en geen problemen, maar @Shadow vermeldt hier dat hij steeds last heeft van reboots bij 800mhz.
Maar het zou toch wel kunnen liggen aan je kaartje. Misschien is het een idee om het eens helemaal leeg te maken of te testen met een ander kaartje.
Beltonen, smstonen, wekkers, muziek, filmpjes..alles doet het weer. En dat 'zomaar' ineens weer.
Snap niet waarom hij afgelopen weekend zo liep te klooien, maar ben blij dat het weer over is. M'n N900 zal wel aan Oranjekoorts geleden hebben rond Nederland-Slowakije!!!

Verwijderd
Ik ben er niet zo onder de indruk van.
De UI ziet er redelijk kinderachtig en vierkant uit alle icoontjes zijn vierkant. (waarschijnlijk de reden dat mensen het op iOS vinden lijken). In plaats van(?) meerdere desktops krijg je een app lijst die zijwaards scrolled en constant een menubalk op je desktop. Imho heeft dat geen enkele toegevoegde waarde en verlies je een hoop vrijheid in het vormgeven van je desktop.
Het minimaliseren van apps plaatst deze op je desktop? Heb ik toch liever het multitask menu van de n900
Waarom moet het toetsenblok weer zo verstopt worden onder een minimaal knopje in de "dialer app"
Het feit dat er constant een cursor in zicht is en de meeste dingen haperen zal dan wel komen doordat het een vroege release is.
De UI ziet er redelijk kinderachtig en vierkant uit alle icoontjes zijn vierkant. (waarschijnlijk de reden dat mensen het op iOS vinden lijken). In plaats van(?) meerdere desktops krijg je een app lijst die zijwaards scrolled en constant een menubalk op je desktop. Imho heeft dat geen enkele toegevoegde waarde en verlies je een hoop vrijheid in het vormgeven van je desktop.
Het minimaliseren van apps plaatst deze op je desktop? Heb ik toch liever het multitask menu van de n900
Waarom moet het toetsenblok weer zo verstopt worden onder een minimaal knopje in de "dialer app"
Het feit dat er constant een cursor in zicht is en de meeste dingen haperen zal dan wel komen doordat het een vroege release is.
Verwijderd
Ja, zeg dat wel. Inderdaad vreemd, maar je telefoon werkt gelukkig weer primaHwKok schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 14:00:
[...]
Wicked...ik draai nu al sinds dinsdagmiddag zonder problemen.
Beltonen, smstonen, wekkers, muziek, filmpjes..alles doet het weer. En dat 'zomaar' ineens weer.
Snap niet waarom hij afgelopen weekend zo liep te klooien, maar ben blij dat het weer over is. M'n N900 zal wel aan Oranjekoorts geleden hebben rond Nederland-Slowakije!!!(pff..hoe moet dat dan morgen gaan!
)
Het zou misschien zelfs een vuiltje kunnen zijn geweest op je kaartje en dat ie hem daarom niet herkende.
HealthCheck vind ik wel een handig programma om naar de toestand van je telefoon te kijken.
Ja, het is me wat met die Oranjekoorts dat zelfs je n900 eronder geleden heeft
Ik hoop dat ze morgen winnen
Volgens mij willen ze het zo eenvoudig mogelijk houden zodat het een breder publiek aanspreekt. Het lijkt inderdaad wat op de iPhone en de verkoopcijfers daarvan liegen er niet om. Wat dat betreft heeft nokia nog een inhaalslag te gaan. Daarmee doel ik op de high-end toestellen. Hoe interessant de n900 ook is, want wat is er nou niet mogelijk met dit toestel, toch slaat die niet aan bij het grotere publiek wat misschien ook wel de bedoeling is van Nokia. Er wordt heel wat op getest en uitgeprobeerd:Verwijderd schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 17:03:
De UI ziet er redelijk kinderachtig en vierkant uit alle icoontjes zijn vierkant. (waarschijnlijk de reden dat mensen het op iOS vinden lijken). In plaats van(?) meerdere desktops krijg je een app lijst die zijwaards scrolled en constant een menubalk op je desktop.
bv. een van de laatste nieuwe: een werkende bluetooth muis:
http://themeegoblog.com/2...tral+%28The+MeeGo+Blog%29
Nu de nieuwe iPhone er is(binnenkort hier)zie ik ook berichten, foto's en fllmpjes naar buiten komen van de zgn. N9(natuurlijk met de nodige vraagtekens). Het zou weleens een publiciteitsstunt kunnen zijn van Nokia om te laten zien aan de concurrentie dat ze niet stil zitten.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2010 06:53 ]
Verwijderd
ik zie het bijna als een -redelijk- slechte kopie van iOS. Ook daar 4 vaste icoontjes afgezonderd. Alleen om ze dan in een zwarte balk te plaatsen vind ik niet echt geslaagd. Doet afbreuk aan je vrijheid tot het inrichten van je scherm. Dan liever maar Maemo behouden.Verwijderd schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 17:03:
En we wachten al zo laang. Vorige week vrijdag een bestelling geplaatst en er is nog niets opgestuurd. (Castle Telecom)
Na wat matige ervaringen met Mail for Exchange rechtstreeks naar Google gebruik ik eigenlijk vrijwel vanaf het begin dat ik de N900 heb Nuevasync om calender en contacten en synchroniseren met Google (apps for your Domain). Dat werkt op zich wel prima. Sinds PR1.2 (vermoed ik) wordt de calendar echter nog maar one-way gesynched. Dwz. write only op de N900, alleen nieuwe afspraken worden toegevoegd, verwijderde afspraken worden niet verwijderd en gewijzigde afspraken worden naast de oorspronkelijke afspraak opnieuw toegevoegd.
Reden om hier nog eens opnieuw naar te kijken.
Ik ga er vanuit dat ik lang niet de enige ben die wil synchen met Google en ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie hiervoor gebruiken. Ook Nuevasync? Of is de native MfE inmiddels zo volwassen dat het goed werkt? Iets anders?
Ik ga er vanuit dat ik lang niet de enige ben die wil synchen met Google en ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie hiervoor gebruiken. Ook Nuevasync? Of is de native MfE inmiddels zo volwassen dat het goed werkt? Iets anders?
[ Voor 28% gewijzigd door d3vlin op 02-07-2010 11:18 ]
Leaping Lab Rats!
voor mail werkt m'n interne e-mail app gewoon goed en voor calendar gebruik ik erminig.. werkt nog niet helemaal perfect, maar is te doen..d3vlin schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 11:16:
Na wat matige ervaringen met Mail for Exchange rechtstreeks naar Google gebruik ik eigenlijk vrijwel vanaf het begin dat ik de N900 heb Nuevasync om calender en contacten en synchroniseren met Google (apps for your Domain). Dat werkt op zich wel prima. Sinds PR1.2 (vermoed ik) wordt de calendar echter nog maar one-way gesynched. Dwz. write only op de N900, alleen nieuwe afspraken worden toegevoegd, verwijderde afspraken worden niet verwijderd en gewijzigde afspraken worden naast de oorspronkelijke afspraak opnieuw toegevoegd.
Heb Android geinstalleerd aan de hand van het auto-installer script zoals vermeld iets eerder in dit topic maar helaas heb ik hetzelfde issue als deze persoon op het maemo forum.
Iemand dit al aan de praat gekregen? Heb de Nitdroid kernel & R&D mode geinstalleerd dus zou in mijn ogen moeten werken zo...
Edit: cover geplaats, verschillende partitie-benamingen geprobeerd maar krijg t nog niet aan de praat
Edit2: opgelost door /etc/bootmenu.d/android* file handmatig opnieuw aan te maken. Lijkt win/unix file-format issue te zijn. Draait inmiddels prima.
Iemand dit al aan de praat gekregen? Heb de Nitdroid kernel & R&D mode geinstalleerd dus zou in mijn ogen moeten werken zo...
Edit: cover geplaats, verschillende partitie-benamingen geprobeerd maar krijg t nog niet aan de praat
Edit2: opgelost door /etc/bootmenu.d/android* file handmatig opnieuw aan te maken. Lijkt win/unix file-format issue te zijn. Draait inmiddels prima.
[ Voor 37% gewijzigd door TargetX op 02-07-2010 18:36 ]
Een vriend van mij heeft, net zoals ik, een N900. Ik heb voor hem de pr 1.2 update geinstalleerd, ging allemaal goed, echter nu doet er zich wat vreemds voor met betrekking tot de sms, als hij een sms stuurt worden deze niet meer bewaard, als hij ze verzend ook niet meer. Iemand enig idee waar dit aan ligt, maar vooral hoe ik dit kan oplossen?
ok, het gaat dus twee weken duren! Is dat een normale wachttijd?drumstickNL schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 10:35:
En we wachten al zo laang. Vorige week vrijdag een bestelling geplaatst en er is nog niets opgestuurd. (Castle Telecom)
Als je het hebt over levertijden van de N900, dan zou dat moeten in:
[ABO] Nokia N900 Levertijden en Abonnementen topic
Maar ik dacht dat ze inmiddels toch wel aardig makkelijk te verkrijgen zijn.
[ABO] Nokia N900 Levertijden en Abonnementen topic
Maar ik dacht dat ze inmiddels toch wel aardig makkelijk te verkrijgen zijn.
HJHiaatje
Ik heb het topic al doorzocht maar kon niet zoveel vinden. Weet iemand of het mogelijk is om de Hermes app ook te syncen met gtalk/hyves ?
Eventueel MSN aangezien ik nu alleen linkedin, twitter en fb (en nog één waar ik geen account van heb) kan doorzoeken ik gok dat hyves/gmail een stuk meer data van mijn vrienden heeft dan linkedin,twitter en fb.
Eventueel MSN aangezien ik nu alleen linkedin, twitter en fb (en nog één waar ik geen account van heb) kan doorzoeken ik gok dat hyves/gmail een stuk meer data van mijn vrienden heeft dan linkedin,twitter en fb.
Hermes ondersteunt vooralsnog alleen Facebook, Twitter, Linkedin en Gravatar. Zie ook hier.
Leaping Lab Rats!
Firefox versie 1.1 is uit voor de N900. Wie gebruikt Firefox en wat zijn de voordelen boven de browser van MAEMO?
Ik heb firefox erop staan maar hij is bij mij echt veel trager dan maemo. Dus tot nu toe zie ik geen voordelen maar misschien dat het met 1.1 over is.stokkom schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 15:54:
Firefox versie 1.1 is uit voor de N900. Wie gebruikt Firefox en wat zijn de voordelen boven de browser van MAEMO?
Ook 1.1 is traag. Misschien wordt firefox in de toekomst interessant met html5 support, maar nu is de maemo browser gewoon sneller en completer. Opera komt in de buurt, maar ondersteunt geen flash (maar wel een goed virtueel toetsenbord).
Okay bedankt voor jullie ervaringen. Het leek me wel handig om Firefox te installeren omdat ik het gebruik van tabbladen erg handig vind, maar zo te lezen heeft dat nog niet veel zin....
Je kunt het als aanvulling gebruiken. Sommige websites werken net niet lekker met microb, dan is een alternatief wel handig. Enig idee hoe je het installeert? Via de website krijg ik de melding dat mijn toestel niet wordt ondersteunt...stokkom schreef op zondag 04 juli 2010 @ 03:59:
Okay bedankt voor jullie ervaringen. Het leek me wel handig om Firefox te installeren omdat ik het gebruik van tabbladen erg handig vind, maar zo te lezen heeft dat nog niet veel zin....
vrede in rust
Opera werkt ook met tabbladen als je die perse wilt, gewoon zelf proberen wat je het fijnst vindt werken 
En via m.firefox.com op je n900 krijg je een download link naar 1.1 als het goed is. Anders even googlen naar losse links
En via m.firefox.com op je n900 krijg je een download link naar 1.1 als het goed is. Anders even googlen naar losse links
[ Voor 9% gewijzigd door Gundogan op 04-07-2010 11:54 ]
Ik gebruik Nueavasync ook al enige tijd. Na de overstap naar PR1.2 werkt het nog steeds en de problemen die jij beschrijft heb ik in ieder geval niet.d3vlin schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 11:16:
...Nuevasync om calender en contacten en synchroniseren met Google (apps for your Domain). Dat werkt op zich wel prima. Sinds PR1.2 (vermoed ik) wordt de calendar echter nog maar one-way gesynched. Dwz. write only op de N900, alleen nieuwe afspraken worden toegevoegd, verwijderde afspraken worden niet verwijderd en gewijzigde afspraken worden naast de oorspronkelijke afspraak opnieuw toegevoegd.
Verwijderd
Vreemd, ik haal firefox 1.1 gewoon binnen met mijn n900. Net nog bijgewerkt via toepassingsbeheer.Gundogan schreef op zondag 04 juli 2010 @ 11:53:
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2010 15:30 ]
Ook ik heb sinds gisteren een N900.
Ik vroeg me af of er een manier is om te streamen vanaf mijn dreambox naar mijn n900.
Ik vroeg me af of er een manier is om te streamen vanaf mijn dreambox naar mijn n900.
Heb een apart probleem.
Als ik een MP3 bestandje (ringtone) in de map zet waar de andere ringtones staan, komt deze niet in de lijst als ik deze wil gaan toewijzen als ringtone onder de profiel instellingen.
Nu heb ik nog niet geprobeerd om andere MP3 bestanden in diezelfde map te zetten, maar ik vroeg mij af of er meerdere mensen zijn met dit probleem.
Is Maemo gewoon kieskeurig qua bitrate etc. en laat hij incompatible MP3 bestanden gewoon niet zien in de lijst?
Als ik een MP3 bestandje (ringtone) in de map zet waar de andere ringtones staan, komt deze niet in de lijst als ik deze wil gaan toewijzen als ringtone onder de profiel instellingen.
Nu heb ik nog niet geprobeerd om andere MP3 bestanden in diezelfde map te zetten, maar ik vroeg mij af of er meerdere mensen zijn met dit probleem.
Is Maemo gewoon kieskeurig qua bitrate etc. en laat hij incompatible MP3 bestanden gewoon niet zien in de lijst?
Een Dreambox ken ik niet, maar ik gebruik nu VLC Player icm. Wizard Mounter om via Wifi te streamen vanaf m'n laptop, misschien kun je daar wat mee.Paksoy schreef op zondag 04 juli 2010 @ 19:42:
Het werkt bijna perfect, inclusief 'spoelen' oftewel naar een ander punt in de video springen. Het kost alleen erg veel stroom, VLC player gebruikt ook de CPU als er niks afgespeeld wordt.
Eerder heb ik ook Knots2 geprobeerd, en Orb&TVversity via de standaard mediaplayer, maar daar zaten altijd haken en ogen aan.
Maar als je de N900 pas een dag hebt is het waarschijnlijk nog wat vroeg voor dit advies ;-)
Iemand ervaring met Personal Dataplan Monitor? Ik heb hem nu als widget op m'n desktop staan en heb ingesteld dat hij het 'thuisnetwerk' en het 'roaming netwerk' niet combineert, maar apart optelt. Echter, ik zit meestal op het netwerk van KPN, maar de roaming teller blijft op 0,000 staan, terwijl die van het thuisnetwerk vrolijk optelt.
Zie ik het verkeerd? Of denkt mijn N900 dat de KPN internetverbinding een 'thuisnetwerk' is?
Zie ik het verkeerd? Of denkt mijn N900 dat de KPN internetverbinding een 'thuisnetwerk' is?
Dat denk ik wel, roaming is als je via een ander netwerk belt, bv. in het buitenland. (voor zover ik weet).HwKok schreef op maandag 05 juli 2010 @ 10:57:
Iemand ervaring met Personal Dataplan Monitor? Ik heb hem nu als widget op m'n desktop staan en heb ingesteld dat hij het 'thuisnetwerk' en het 'roaming netwerk' niet combineert, maar apart optelt. Echter, ik zit meestal op het netwerk van KPN, maar de roaming teller blijft op 0,000 staan, terwijl die van het thuisnetwerk vrolijk optelt.
KPN is je "eigen" netwerk (2G / 3G)HwKok schreef op maandag 05 juli 2010 @ 10:57:
data counter telt alleen het dataverbruik van de telecomnetwerken, NIET van je WIFI signaal
roaming zijn de buitenlandse aanbieders
In telefooninstellingen moet je bij het toewijzen van de ringtone een keer op "meer" drukken, en dan bladeren naar de betreffende mapDarkwolf_1982 schreef op maandag 05 juli 2010 @ 10:38:
Heb een apart probleem.
als je dan op toevoegen drukt zet hij die mp3 in het lijstje erbij
Verwijderd
Beste mensen,
ik gebruik touch search erg vaak, voor google, imdb, wikipedia en youtube. Toch mis ik nog iets, namelijk: google afbeeldingen.
Touch search kan aangepast worden, maar ik weet niet wat ik in moet vullen bij search query. Weet iemand hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?
Bij voorbaat dank!
ik gebruik touch search erg vaak, voor google, imdb, wikipedia en youtube. Toch mis ik nog iets, namelijk: google afbeeldingen.
Touch search kan aangepast worden, maar ik weet niet wat ik in moet vullen bij search query. Weet iemand hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?
Bij voorbaat dank!
check deze pagina eensPaksoy schreef op zondag 04 juli 2010 @ 19:42:
http://wiki.maemo.org/Knots
cd /pub && more beer
Verwijderd
opnieuw installeren. Heb ik ook gehad. Bij de nieuwste sw-versie van maemo zit al een standaard datateller bij de instellingen. Na opnieuw installeren werkte de PDM ook weer goedHwKok schreef op maandag 05 juli 2010 @ 10:57:
maartenmk en ny-hardcore, zoiets zocht ik ja. Dank jullie wel.
Ik heb van het weekend het programmatje seriesfinale geinstalleerd.
Daarin kan je aangeven welke series je volgt en kan je zo zien welke afleveringen je nog moet zien.
Had ook showtime geinstalleerd maar die vind ik minder prettig werken.
Daarin kan je aangeven welke series je volgt en kan je zo zien welke afleveringen je nog moet zien.
Had ook showtime geinstalleerd maar die vind ik minder prettig werken.
Ik heb dat progje autodisconnect erop gezet om verbindingen te verbreken als ik ze niet gebruik.
Het werkt alleen niet zo lekker met verbinding maken.
Dan staat het netwerk op G2, als ik dan klik op verbinding maken met internet dan gaat hij gelijk verbinden en van 2G naar 3G wisselen. Omdat de verbinding dan tot stand wordt gebracht en tegelijk van band gewisseld krijg ik de melding dat het netwerk niet beschikbaar is en of ik het opnieuw proberen.
En zo kan ik het een paar keer proberen, werkt pas goed als ik handmatig naar 3G wissel en dan verbinding maak.
Ervaren meer mensen dit probleem?
Dan staat het netwerk op G2, als ik dan klik op verbinding maken met internet dan gaat hij gelijk verbinden en van 2G naar 3G wisselen. Omdat de verbinding dan tot stand wordt gebracht en tegelijk van band gewisseld krijg ik de melding dat het netwerk niet beschikbaar is en of ik het opnieuw proberen.
En zo kan ik het een paar keer proberen, werkt pas goed als ik handmatig naar 3G wissel en dan verbinding maak.
Signature
Verwijderd
Effe HELP voor het voetbal
Ik heb net mijn N900 geflashed, en er de volgens mij de laatste versie erop gezet: RX-51_2009SE_3.2010.02-8_PR_COMBINED_MR0_ARM.
Volgens de gegevens telefoon: versie 3.2010.02-8
nu mijn probleem: Hij herkent mijn simkaart niet meer, dus kan niet meer bellen etc.
iemand een oplossing? ik word langzaam gek van dit ding!
alvast bedankt!
Ik heb net mijn N900 geflashed, en er de volgens mij de laatste versie erop gezet: RX-51_2009SE_3.2010.02-8_PR_COMBINED_MR0_ARM.
Volgens de gegevens telefoon: versie 3.2010.02-8
nu mijn probleem: Hij herkent mijn simkaart niet meer, dus kan niet meer bellen etc.
iemand een oplossing? ik word langzaam gek van dit ding!
alvast bedankt!
Ik had vooral vaak dat ik verbinding handmatig aan moest zwengelen om de e-mail te kunnen lezen.BMW_M3 schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 18:36:
Ik heb dat progje autodisconnect erop gezet om verbindingen te verbreken als ik ze niet gebruik.
Ik heb het programma er af gegooid, ik sluit niet uit dat ik het verkeerd heb gebruikt, maar ik controleer toch iedere 10 minuten mijn mailboxen, uiteindelijk heb ik dan meer standby-tijd met continu verbinding dan wanneer autodisconnect die verbinding steeds op en af gooit.
Dat simkaart probleem heb ik gehad met de gelekte firmware, er was een code voor de flasher dat je de radio drivers van de nieuwste firmware laad maar nog de oude firmware gebruikt.
Maar probeer eerst eens de nieuwste (PR 1.2) er op te zetten.
Maar probeer eerst eens de nieuwste (PR 1.2) er op te zetten.
Verwijderd
hey citrus..en anderen..
Dacht dat ik die er wel ophad. toch?
dus niet ga nu maar proberen met een andere versie. wellicht valt er dan ook een doelpunt
zie je wel, nog extra doelpunten en mijn n**tje werkt weer...
Dacht dat ik die er wel ophad. toch?
dus niet ga nu maar proberen met een andere versie. wellicht valt er dan ook een doelpunt
zie je wel, nog extra doelpunten en mijn n**tje werkt weer...
[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2010 22:25 ]
Op mijn vorige Nokia kon ik zien wie er gebeld had en wie ik zelf gebeld had. Kan ik dat ook op mijn N900 terugvinden?
Mja telefoon shortcut, groene pijl is inkomend aangenomen, rode is inkomend gemist, blauw is uitgaandstokkom schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 12:25:
Op mijn vorige Nokia kon ik zien wie er gebeld had en wie ik zelf gebeld had. Kan ik dat ook op mijn N900 terugvinden?
Vandaag komt als het goed is mijn N900.
Zeker. Ik heb exact hetzelfde. Maar ik merk wel echt een duidelijk verschil in de batterij als ik op 2G rondwandel, dus dat handmatig 3G switchen is wel te overwegen. Tip: Download de 2G/3G Switcher om snel te switchen.BMW_M3 schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 18:36:
Kan iemand mij kort vertellen waarom je batterij sneller leeg raakt als je verbonden bent met 3G?
Zolang je telefoon op standby staat, vraag je toch niet zoveel activteit van je telefoon of wel? Of gaat het in dit geval puur om batterijverbruik wanneer je hem actief gebruikt?
Sorry voor deze -misschien- n00bvraag, maar jullie kunnen het denk ik beter uitleggen dan al die sites die ik moet afstruinen voor een duidelijk antwoord.
En maartenmk / FreshMaker voor jullie antwoord op m'n vraag omtrend Personal Dataplan monitor
Zolang je telefoon op standby staat, vraag je toch niet zoveel activteit van je telefoon of wel? Of gaat het in dit geval puur om batterijverbruik wanneer je hem actief gebruikt?
Sorry voor deze -misschien- n00bvraag, maar jullie kunnen het denk ik beter uitleggen dan al die sites die ik moet afstruinen voor een duidelijk antwoord.
En maartenmk / FreshMaker voor jullie antwoord op m'n vraag omtrend Personal Dataplan monitor
Ik dacht ooit gelezen te hebben dat de 3G chips veel inefficienter zijn qua energieverbruik. Daarom zou het dus veel zuiniger zijn om deze uit te schakelen en alleen gebruik te maken van 2G.
Na een vlugge google spreekt deze link me echter tegen. Indien dat waar is dan vermoed ik de dekking. Met slecht bereik kost het meer moeite om verbinding te houden met de mast dan met een goed bereik. Meer moeite betekent dus ook meer energieverbruik.
Als iemand het beter weet, please do tell.
Na een vlugge google spreekt deze link me echter tegen. Indien dat waar is dan vermoed ik de dekking. Met slecht bereik kost het meer moeite om verbinding te houden met de mast dan met een goed bereik. Meer moeite betekent dus ook meer energieverbruik.
Als iemand het beter weet, please do tell.
3G is in gebruik zuiniger, maar het zoeken naar verbindingen kost veel energie
als ik in 2G gebied ben, dan zet ik het toestel zo snel mogelijk op GSM, zodat hij niet blijft proberen te connecten.
om te bellen maakt het niet uit, alleen mobiel internet is dan "een ramp"
zodra de mogelijkheid weer daar is, ga ik terug op 3G ( of dual )
als ik in 2G gebied ben, dan zet ik het toestel zo snel mogelijk op GSM, zodat hij niet blijft proberen te connecten.
om te bellen maakt het niet uit, alleen mobiel internet is dan "een ramp"
zodra de mogelijkheid weer daar is, ga ik terug op 3G ( of dual )
Iemand enig idee of de beschikbare smilies in de SMS applicatie aan te passen zijn?
Dus dat ik de beschikbare 12 smilies kan veranderen in andere smilies.
HJHiaatje
Hm, vandaag zag mijn N900 ineens mijn sim kaart niet meer, ook na een herstart. Na het verwijderen van de batterij en het re-seaten van de simkaart zag hij hem weer though. Misschien ook iets om te proberen als je hier last van hebt....
Is er ook een MSN applicatie?
aMSN doet het primadrumstickNL schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 23:53:
Is er ook een MSN applicatie?

Er is niet een applicatie oid voor, maar je kunt ze wel handmatig vervangen. Je kunt ze vinden in usr/share/icons/hicolor/48x48/hildon . Om ze te vervangen kun je het beste OpenSSH in combinatie met WinSCP gebruiken.HJHiaatje schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 20:14:
Iemand enig idee of de beschikbare smilies in de SMS applicatie aan te passen zijn?
Oja, nu zie ik... ik heb meestal mijn kypad aan staan. Bedankt.Rmg schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 13:13:
[...]
Mja telefoon shortcut, groene pijl is inkomend aangenomen, rode is inkomend gemist, blauw is uitgaand
hmm, klinkt als werk waar ik wel wat moeite in moet stoppen om voor elkaar te krijgen, ben geen whizzkid. Maar verandert dit ook de de codes voor de smilies? (wel belangrijk)Palamedes schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 10:00:
[...]
Er is niet een applicatie oid voor, maar je kunt ze wel handmatig vervangen. Je kunt ze vinden in usr/share/icons/hicolor/48x48/hildon . Om ze te vervangen kun je het beste OpenSSH in combinatie met WinSCP gebruiken.
HJHiaatje
Nope alleen de plaatjesHJHiaatje schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 12:44:
[...]
hmm, klinkt als werk waar ik wel wat moeite in moet stoppen om voor elkaar te krijgen, ben geen whizzkid. Maar verandert dit ook de de codes voor de smilies? (wel belangrijk)
Je kan wel met een hexeditor aan de gang gaan
http://talk.maemo.org/showpost.php?p=548801&postcount=29
[ Voor 14% gewijzigd door Rmg op 08-07-2010 12:54 ]
3G is een verbinding die gebruik maakt van een antenne. Als die antenne standby staat, verbruikt deze energie. Als er data wordt verzonden, stijgt het verbruik. De mate van verbruik hangt af hoe sterk er gezonden moet worden:HwKok schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 15:39:
Kan iemand mij kort vertellen waarom je batterij sneller leeg raakt als je verbonden bent met 3G?
Zolang je telefoon op standby staat, vraag je toch niet zoveel activteit van je telefoon of wel?
De antenne kan altijd op vol vermogen zenden, maar dit is niet erg efficiënt dus het vermogen wordt aangepast aan de behoefte. Daarnaast is het de vraag hoeveel data je moet verzenden. 3G zal, neem ik aan, efficiënter zijn dan 2G. Waarom? Het is een nieuwere techniek en efficiëntie praat over watts per bit. Het lijkt mij vreemd dat (in dezelfde omstandigheden) 3G per bit meer energie zal verbruiken dan 2G. Dat is simpelweg niet logisch. Toch kan 3G onzuiniger zijn, omdat in de tijd gezien meer watts verstookt worden, maar 3G is in principe ook sneller klaar. Dus minder zuinig, wel efficiënter. Scheiden die termen.
2G wordt vaak gebruikt als 3G niet kan. Ik weet niet of dat aan bereik afhangt, of dat het aan het type gsm-mast afhangt.
Waarom je telefoon "zoveel" meer verbruikt met 3G, is moeilijk te zeggen. Want wat is "meer"? Ik kan bijvoorbeeld vinden dat het meevalt. Het kan ook zijn dat je een programma hebt draaien dat gebruik gaat maken van 3G zodra je verbonden bent. In principe verbruikt 3G standby energie om online te blijven: hij zegt tegen de gsm-mast "ik sta nog aan" en de gsm-mast antwoord hem misschien nog zelfs terug.
De gsm-mast communiceert weer richting de centrale van dat je verbinding met die specifieke mast in verbinding staat, zo weet de centrale waar de data weer naar terug gezonden moet worden die via internet richting je telefoon gezonden moet worden.
vrede in rust
Een interessante vraag: mijn reisverzekering keert voor een mobiele telefoon maximaal 100 euro (!) uit. Voor computer-, foto-, film- en videoapparatuur is dat echter 1250 euro. Nu zegt nokia.com: "Experience the speed and raw power of the Nokia N900 mobile computer. ..." En de N900 zit in de lijn van de internet tablets. Mocht er iets mee gebeuren op reis, zou het argument standhouden dat een computer is?
Ik verwacht dat het toch een verhaal wordt van "Het kan bellen ergo het is een telefoon".gemertp schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 19:29:
Een interessante vraag: mijn reisverzekering keert voor een mobiele telefoon maximaal 100 euro (!) uit. Voor computer-, foto-, film- en videoapparatuur is dat echter 1250 euro. Nu zegt nokia.com: "Experience the speed and raw power of the Nokia N900 mobile computer. ..." En de N900 zit in de lijn van de internet tablets. Mocht er iets mee gebeuren op reis, zou het argument standhouden dat een computer is?
Pessimism is the foundation of survival
Raar........wanneer ik mijn simkaart uit mijn N900 haal ziet hij mijn netwerk (router) niet meer maar wel andere netwerken in de omgeving, simkaart erin en hij ziet mijn netwerk weer wel......weet iemand hoe dit komt?
ThnX
ThnX
Let op:
Berichten over levertijden horen in [ABO] Nokia N900 Levertijden en Abonnementen topic.
Berichten over levertijden horen in [ABO] Nokia N900 Levertijden en Abonnementen topic.